[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:
  • 275.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die laatste is ook erg mooi, zonder twijfel mooi showcase-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
Naar aanleiding van de positieve reacties in het testcase topic, vond ik het wel terecht om hem hier te posten.

Foto van het Holocaust-monument in Berlijn. Vrijwel niks aan bewerkt op wat kleur- en scherpte-aanpassingen na.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5307/5571049215_62ae07182c_z.jpg
Holocaust Memorial by berendsrob, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieB op 02-04-2011 22:21 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
RobbieB schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:21:
Naar aanleiding van de positieve reacties in het testcase topic, vond ik het wel terecht om hem hier te posten.
Het is maar een mening, dus trek het je niet teveel aan, maar ik ben het niet met je eens. Alleen de vervorming al, waar je hier slechts strakke lijnen behoort te zien. De uitgebeten lucht? Kortom, het ziet er niet naar uit dat je lang over het maken van deze foto hebt nagedacht. Nu hoeft dat misschien ook niet altijd, maar toch, ik mis de "wow"-factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik vind eigenlijk het contrast met de overbelichtte lucht en donkere grond een beetje te groot.
En wat is het onderwerp? Al die pilaren die tot in de verte doorlopen, of dat persoon(?) die daar afgezonderd in een freaky omgeving staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Positieve reacties maken van een testcase-foto misschien een goede testcase-foto, maar nog niet gelijk een showcase-foto :P Uit mezelf zou ik dus niet zo snel een foto uit het testcase-topic hier plaatsen.

Ik kom wel eens slechtere foto's tegen in dit topic, dus hij hoeft van mij niet stante pede weggehaald te worden, maar ik houd het er wel op dat het een goede testcase-foto is, maar geen showcase-foto.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik ben het met de anderen eens dat dit geen showcase-waardig materiaal is. Maar de lijn tussen test- en showcase is natuurlijk iets dat subjectief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik vind het ook meer een goede testcase foto dan een showcase,
- de foto is niet recht, te zien aan de tegeltjes onderaan,
- hij is of te donker (onderin) of te licht (lucht), mag best of dichtlopen of uitbijten maar dan wel een van de twee.

Ik vind de persoon wel heel goed er in, hij is ook goed gezien en behoorlijk goed gefotografeerd, hij is alleen net niet perfect genoeg voor hier.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
@mcdronkz: mooi dieptezicht, al komt de vloer onder het raam op mijn monitor wel ernstig blown out over. Kan ook een esthetische keuze zijn natuurlijk.

@Sjekster: wow, die aziatische steden komen echt wel tot leven als het donker wordt, heel mooi vastgelegd.

@-DG-: prachtige foto's, en vooral die laatste vind ik ook heel sterk in compositie, breekt lekker de lucht. De witte sneeuwberg is bijna abstract van vorm, erg mooi werk.

@RobbieB: het is niet helemaal mijn smaak, maar op zich heeft dat heel kleine silhouet wel wat. Ik zou hem alleen met een iets langere lens pakken en proberen die vervorming weg te werken (of nog verder omarmen en richting fisheye overdrijven).

Hier eentje van mij van afgelopen weekend - eerste tripje met een 10 stops ND filter en daarna eens genoten van wat fine tuning met Nik software's Silver Efex Pro. Heerlijk voor zwart-witten.
Ook wel een dramatisch moment want dit was letterlijk mijn laatste shot met mijn 11-16. Heb hem deze week verkocht! Vandaar dat het nogal dramatische post processing is en dat ik de sluiter ook maar meteen 4 1/2 minuut open heb gehouden ^^

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5027/5589806345_4fe6bf0ef9_z.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door TweakMDS op 08-04-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Na lang stiekem mee te hebben gekeken durf ik het nu ook aan:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4105/5603420658_712c1794e1_z.jpg
IMG_7590 by Zwegertje, on Flickr
Mijn eerste foto in dit topic!
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Ik zit nog een beetje met de uitsnede, suggesties zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Persoonlijk vind ik de achtergrond veel te rommelig. Het uitgebeten wit (wat nu natuurlijk door de toning niet meer wit is) is te storend en overheersend aanwezig. Ik krijg het gevoel dat je een sfeer of verhaaltje wilt uitbeelden, maar daar niet in slaagt.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik vind het ook geen showcase, beetje flets en geen verhaal verder. Ik zie een stoel die scherp is en een rommelige achtergrond die onscherp is.

Doet me niet veel.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
De achtergrond was niet helemaal uitgebeten wit, de muur was een beetje oranje-achtig. Maar ik snap het punt.
Meteen maar een nieuwe poging:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5022/5603519168_d9b75bc7dc_z.jpg
IMG_7752 by Zwegertje, on Flickr
Deze heeft wel een duidelijk onderwerp, en ik vind de foto wel een verhaal uitbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Die is al iets beter dan je vorige foto, maar het blijft geen showcase naar mijn mening. Ik zou voorzichtig zijn met showcase-materiaal posten, tenzij je er vol van overtuigd bent dat iedereen hier "wow" gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Ik zal maar blijven oefenen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zwegertje op 09-04-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Daar is een ander topic voor... ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Ik bedoelde ook niet hier. :) Maar, ik heb wel één vraag, en ik denk dat die hier het beste beantwoord kan worden. Ik heb wat door het topic heen gebladerd. Ik zie vreselijk veel prachtige foto's die mijn mond doen laten open vallen, maar ik zie ook heel veel landschapsfoto's. Nu vind ik mijn eerste foto nog duidelijk een onderwerp hebben, geen verhaal, wel een onderwerp. Maar nu zijn er zoveel landschapsfoto's van gewoon vlaktes, kan iemand mij uitleggen wat daar mooi aan is? Dit is geen kritiek oid. Ik vraag dit zonder vervelende ondertoon. :P Maar zo vind ik de foto van RobbieB 100x interessanter dan die van Moby op pagina 59.
Sommige foto's kan ik wel waarderen, maar dat is dan puur omdat hij bij zonsop- of zonsonder-gang is genomen. Waarop word een goede landschapsfoto beoordeelt? Op de regel van derde? Dat is het enige punt wat ik kan verzinnen (behalve de scherpte) wat er bij een landschapsfoto fout kan gaan.

Ik zie trouwens dat ik mijn foto's beter in een testcase had kunnen plaatsen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Zwegertje op 09-04-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

Wat een foto doet met je gevoel, en of hij je meeneemt in de foto is zoveel meer waard dan een onderwerp of iets dergelijks imo ;)
Overigens zijn ''landschappen met vlaktes'' een beetje hate-it or love it ding, ik vind het geweldig mits het goed is gedaan/kleuren zijn top a.k.a gevoel is top. Iets met simpliciteit en dergelijke :) ''de kunst van het weglaten''.

Overigens is imo een showcase foto, een foto waar je constant weer naar kunt kijken, en dat het beeld als het ware verandert. Je kan er in verdwalen, en steeds weer nieuwe dingen ontdekken.
Kan je dat gevoel bij mij oproepen? Dan vind ik dat een showcase plaat :)

en dan boeit het me absoluut niet of het technisch sterk is of niet :P

Maar dat is dus mijn mening :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Ik ben het wel met je eens dat een vlakte iets kan hebben, maar dan moet de nadruk op de leegte liggen. Vaak vind ik ze zo 'net niet' en staan ze toch hier. Heb inmiddels trouwens het testcase forum gevonden. Dacht eigenlijk dat deze daar voor was. 8)7
Ik hoop dat ik hier over een paar maandjes weer een foto kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

BobF. schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:26:
Overigens is imo een showcase foto, een foto waar je constant weer naar kunt kijken, en dat het beeld als het ware verandert. Je kan er in verdwalen, en steeds weer nieuwe dingen ontdekken.
Kan je dat gevoel bij mij oproepen? Dan vind ik dat een showcase plaat :)

en dan boeit het me absoluut niet of het technisch sterk is of niet :P

Maar dat is dus mijn mening :)
Dat is jouw mening ja :) Ik zou het zelf niet zo enorm interessant en poetisch omschrijven zoals jij dat nou doet, maar ik ben het ermee eens, dat wanneer een plaat echt steeds je aandacht trekt, de technische dingetjes niet meer veel ertoe doen.
Een foto moet voor mij gewoon blijven hangen, en idealiter een testcase-foto zijn waar tegen je zegt: die MOET naar showcase ;)
Zwegertje schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:14:
Ik zie trouwens dat ik mijn foto's beter in een testcase had kunnen plaatsen. 8)7
Dat zou ik dan wel doen he :) Maar volgens mij geldt er toch ook een bepaalde kwaliteit voor testcase, maar dat zit geloof ik wel goed als ik je vorige foto's bekijk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 09-04-2011 22:17 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Voor mij is het kort, maar krachtig. Als ik drie keer naar één foto kijk en ik denk drie keer eigenlijk alleen maar "vet!", dan is het wat mij betreft een showcase-waardige foto :+

Is het de eerste, tweede, dan wel derde keer: "vet, maar dit en dat had beter gekund", dan is het nog niet goed genoeg.

Wat betreft Zwegertje z'n pogingen dacht ik:

#1: "leuk gespeeld met scherptediepte, maar die kleuren... :? "

#2: "fisheye + iets langere sluitertijd, geinig effect hoor, maar totaal niet boeiend"

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 09-04-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
@Zwegertje: het idee spreekt me aan, ik hou van dit soort fotos. Storend zijn naar mijn idee de mensen die links in de foto staan, ik had even gewacht tot ze verder gelopen waren of ik had mijn standpunt veranderd. De kleuren van de trein zijn lekker pittig. Ik zie net dat je voor het mooie nog een stap of twee naar voren had moeten stappen, dan waren de lichtere tegels links- en rechts onderin niet op de foto gekomen.

@Zwegertje: De foto met de stoel vind ik netjes, beetje dromerig en een warme sfeer. Ik ben een fan van dit soort kadering, het werkt dus kennelijk ook goed bij stationaire objecten.

@SndBastard: Zwart/Wit, hard contrast, mooie foto. Volgens mij had je nog wel iets meer uit de rieten kap van de molen kunnen halen.

@RobbieB: mooi, alleen staat hij niet helemaal recht. Je hebt een mooie balans gevonden tussen het bovenste gedeelte en het onderste gedeelte van de foto.

Hier een van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5295/5564039451_47c2c7210b.jpg
Fochtelooerveen by Martijn Valkier, on Flickr

Jammer van die dikke stengel die van linksonder naar binnen komt, ik kwam er thuis pas achter. Ik was kennelijk te geconcentreerd bezig dat ik deze over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
SndBastard schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:45:

@RobbieB: het is niet helemaal mijn smaak, maar op zich heeft dat heel kleine silhouet wel wat. Ik zou hem alleen met een iets langere lens pakken en proberen die vervorming weg te werken (of nog verder omarmen en richting fisheye overdrijven).
Die vervorming is niet zo groot hoor (maar wel aanwezig idd). De zuilen staan niet allemaal even recht (ben er zelf geweest) en dat geeft sowieso de illusie van vervorming.

Het fisheye idee is inderdaad een goeie, omdat het altijd vervormd zal lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

@SndBastard: Op zich fijne compo, maar ik vind de zwart wit omzetting te heftig.

@Zwegertje: SOrry, hier kan ik niet lang naar kijken. De veels te lichte tinten komen bij mij redelijk over alsof het een mislukte foto betreft...

@Zwegertje: erg jammer dat de mensen er maar half op staan. Hadden ze dat gedaan, dan had ik het zeker wel een erg interessante foto gevonden.

@MartijnV4: Deze foot vind ik eigenlijk vooral rommelig. Ook vind ik een paar rietstengels ook weer niet de meest interessante onderwerpen. Om het dan toch nog (voor mij iig) een interessante foto te maken, moet er bijv. op technisch gebied of met licht/kleur iets heel erg bijzonders aan de hand zijn. en dat is het gewoon niet...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5269/5635796230_21a7a90637_z.jpg
World heritage site of Kinderdijk by Marcel Tuit, on Flickr

Dan van mij maar een poging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

mcdronkz schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:33:
Naar aanleiding van wat advies heb ik een foto overnieuw gemaakt, dit keer zonder lelijke plastic zak, TL-lamp, etc. Ik vind dat 'ie nog meer sfeer heeft als de vorige keer. Vandaar dat ik het wel waard vind om 'm hier te posten.

[afbeelding]
Erg mooie foto! Geeft echt mooi de sfeer weer, vooral door de lamp die er hangt die een mooie gloed mee geeft. Maar die hooivork lijkt me denk ik weer net iets te veel van het goede. Ik zou er eerder een mooie oude klok ophangen die in de stijl past. Is nu zo'n kale plek. Helemaal omdat de doos ook niet meer tegen de uitsnede aan zit, waar door de open kale plek helemaal doorloopt tot de grond. Overigens jammer ook dat de de silhouet van de fotograaf in de bumber ziet. Maar dat soort dingen zijn niet te vermijden.

De kapstop overigens van de muur af getrokken :9 ? (eerdere versie: hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi Marcel, vind hem zeker showcase waardig. Dat groen geeft net de nodige afwisseling in kleur en komt ook nog een beetje terug rechts bij die boom. Ik had links die molen zonder wieken eraf gesneden en jammer van die molen achter de molen links van het midden. Dan zou de aandacht meer op de voorste molen komen en wordt die iets rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:02
@Martijn-V

Ik vind m erg fijn eigenlijk, maar vooral op klein formaat. Terwijl ik dit aan het typen was zocht ik ff de grote versie op en die vind ik inderdaad wat eerder al gezegd werd erg rommelig. Het oogt onrustig.

@marcel

Ga je iedere dag op pad met de camera? Elke dag kom ik weer foto's tegen van jou :D
Keep m coming!

Jouw foto vind ik iets teveel doorgeschoten met verzadiging. En een onontkoombaar aan polarisatiefilters op ultra-wides is de verkleuring van de lucht. Love it or hate it :)
Verder vind ik het een erg mooi en rustgevend plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Nice pic Marcel :). Mooi ook met die open brug, en fijne, doch ietwat overdreven kleuren :).

Wanneer heb je deze foto gemaakt? Zo zonder Japanners / Chinezen op de plaat? :P

Woon je in de omgeving, ik zie namelijk vaak platen van je van Kinderdijk voorbij komen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Sjekster op 20-04-2011 23:21 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties. Even wat opmerkingen terugkaatsen:
Ik had links die molen zonder wieken eraf gesneden
Heb ik erg over zitten twijfelen. Heb hem uiteindelijk laten staan, omdat het toch net wat meer diepte creeert in de plaat.

Wat betreft die molen vlak achter de voorste molen: met je eens! Had hiervoor beter een paar stappen meer naar links kunnen doen, maar heb er eigenlijk helemaal geen erg in gehad.
Ga je iedere dag op pad met de camera? Elke dag kom ik weer foto's tegen van jou
Nee hoor, niet elke dag. Maar wel regelmatig. En dan maak ik ook best veel foto's ;)
Jouw foto vind ik iets teveel doorgeschoten met verzadiging.
Weet je dat ik daar niet eens echt veel aan gedaan heb? Polarisatie en zonlicht vlak voor zonsondergang hebben het meeste gedaan ;) Ik houd hier wel van :)
En een onontkoombaar aan polarisatiefilters op ultra-wides is de verkleuring van de lucht. Love it or hate it
Is 17-70mm al ultra wide? Maar I love it ;)
Wanneer heb je deze foto gemaakt? Zo zonder Japanners / Chinezen op de plaat? :P

Woon je in de omgeving, ik zie namelijk vaak platen van je van Kinderdijk voorbij komen
Jep, als ik naar zolder loop kan ik ze zien liggen. is nog geen 10 minuutjes fietsen :)

Japanners en chineesjes komen vooral in het weekend met hele busladingen vol, en dan vooral overdag. 's Avonds doordeweeks valt het altijd wel mee, dan is het rustig genoeg om even te kunnen wachten tot de mensen uit beeld zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik ben toevallig 2 weken terug voor het eerst in jaaaren naar Kinderdijk geweest. Viel me op dat er weinig japanners en veel chinezen waren, haha. Maar die liepen maar tot een bepaald punt en daarna was het toch aardig rustig. En ze gaan ook best vroeg weer weg inderdaad :). Merkte toen wel dat je beter voor de zonsopgang kon komen dan voor de ondergang, heb jij die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Geen idee, zo vroeg fotografeer ik nooit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Zon gaat onder rechts van je foto, en dan heb je dus vrij veel 'moderne' zooi op je foto. De molens aan de andere kant, waar de zon op komt, zijn wat geisoleerder van de buitenwereld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

@RobbieB: byzondere plek natuurlijk. Ook de persoon achterin vind ik wel wat toevoegen. Jammer dat de top bovenin overbelicht is, al heeft dat misschien wel invloed op de uitstraling van de foto nu :)

@SndBasterd: mooie foto, reflecties vind ik altijd er mooi. Ook de omzetting is goed gedaan vind ik

@Zwegertje: Mooie scherpte diepte, verder zie ik weinig om naar te kijken, dat komt vast goed in de volgende foto ;)

@Martijn: deze foto komt mooier uit in het groot. je ziet dat hij zorgvuldig is gemaakt, spelen met scherpte diepte is altijd leuk!

@marceltuit: lekker Hollandse foto ;). Dat de brug open staat voegt wel wat toe aan deze foto. Ik dacht eerst dat je wat vignettering rechts had, maar nader bekeken denk ik dat het gewoon de andere lucht is.

Hier de mijne;
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5104/5648422543_5c56126d48_z.jpg
2011 shots by RoyzNL, on Flickr

Overigens heb ik ook wat fotos in het Nachtfoto topic gezet voor wie dat wil zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 24-04-2011 10:32 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sjekster: hey zo had ik het nog niet bekeken, tnx voor de tip.

@royzz: tnx. Zal idd de lucht wel zijn, want ik zie het niet (of het valt mij niet op) :P

Nette foto, kijkt lekker de diepte in. Al zou ik persoonlijk wel die bomen linksvoor wat minder afgesneden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:56

Markie

Voorheen BBE

Bij het gros van de bovenstaande foto's valt mij op dat de composities nogal te wensen overlaten. Voor een showcasetopic m.i. erg jammer.
Per foto:
@Zwegertje: fijne kleuren/nabewerking. Focus op het onderwerp is wat onevenwichtig en onduidelijk.
@Zwegertje: jammer dat de plaat zo onpersoonlijk is (met daarbij nog een afgehakt persoon).
@Martijn-v4: het daglicht werkt in deze foto niet mee. 's Ochtendsvroeg (bij ochtenddauw) had waarschijnlijk een veel mooiere plaat opgeleverd.
@marceltuit: ik zie allerlei vlakken die elkaar in de foto tegenwerken (bv het gras). Hierdoor heeft het beeld voor mij niet echt een rustige uitstraling. Ik neem aan dat je het gras in je compositie wilt hebben om diepte te creëren; dat is gelukt, alleen de omvang en positie van het stuk (en wellicht kleur) werkt je wat tegen.
@Royz: mooie kleuren. Stapje naar rechts was m.i. beter geweest (symmetrie).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zwegertje, de beweging van de trein en het fisheye (effect?) hebben wel iets. Wat ik niet zo showcase vind is de mensen op het perron die de balans in de foto iets verstoren. Ze staan allemaal aan de linkerkant en rechts is het kaal. de man in het groen is half uitgesneden en de dame kijkt in tegengestelde richting. Het standpunt maakt de foto nogal vlak, maar er had wel wat in kunnen zitten. De voorbijrijdende trein is door de beweging onscherp en niet het onderwerp maar het decor geworden waartegen iets kan gebeuren als in documentaire fotografie. Een gitaarspelende man, een kind met een ballon?.. etc. Bij dit soort platen is het vaak interessant wat er op de voorgrond gebeurd, maar daar gebeurd nu niet zoveel. Denk de trein weg en bedenk of je de foto nog zo had genomen met de mensen links en de leegte rechts....

@martijnv4: Ik vind m deels wel ok, ik heb er een tijd naar zitten kijken om te zien wat er aan mankeert maar het standpunt is waarschijnlijk hetgene wat het niet echt showcase maakt. De witte lucht verstoord het. Het zou denk ik mooier zijn als de foto lager was genomen en je alleen maar riet zag. Dan was het wat meer een abstracte foto geworden met patronen.

@marceltuit: mooie foto, goede promo voor Nederland met het molentje, de brug, het gras en de schaapwolken. Weinig op aan te merken :)

@Royz, goede foto.. die symmetrie waar eerder over geschreven is.. ik weet het niet, ik denk dat het niet zoveel had uitgemaakt. De diepte is nu ook goed zichtbaar en ik denk niet dat het een verschil maakt.

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/223449_1970634021542_1113722266_32397290_1909651_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
als ik je foto bekijk beathoven, vraag ik me af wat je gedaan hebt dat de kleur paars zo boos is op je :P De foto heeft iets, maar al het paars is nu veel te heftig aanwezig om hem mooi te vinden. Misschien eens kijken of je het in lightroom wat meer in bedwang kunt krijgen ?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ik ben het eens met polthemol, het paars is een beetje heel erg nadrukkelijk aanwezig. Buiten dat wel een erg interessante foto die toch wel even mijn aandacht vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal er nog eens naar kijken, bedankt voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
@Beathoven: Oeh das wel heel veel paars :)
@Royz: Leuke foto, ik mis wel wat diepte.
@Marceltuit: Mooi hollands landschap, fijne foto om te zien!

Ik waag het erop en hopelijk voldoet mijn inzending voor dit showcase topic:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2iqbltc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door C00KW4US op 26-04-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

C00KW4US schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:26:

@Royz: Leuke foto, ik mis wel wat diepte.
Op welke manier bedoel je dat? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Ik denk dat het komt omdat alles scherp is en misschien door meer tele gebruik dat er dan wat extra diepte gecreerd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Saturn: dat licht op die mist(?) vind ik erg mooi om te zien. Zo mooi zelfs, dat vervolgens de kleuren van de voorgrond (weg/bosjes) nogal uit de toon vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Royz: Mooi :) Hij is voor mij wat aan de lange kant, daar houd ik nooit zo van, maar ik vind 'm wel een lekker sfeertje uitademen en die kleine mensjes maken het wel af.

Beathoven: Verschrikkelijke mengelmoes aan kleuren... Verder vind ik het ook niet echt een geweldige plaat, maar die kleurenbrei alleen al maakt het voor mij absoluut showcase-onwaardig.

SaturN: Het lijkt zo'n rustig plekje, maar door de stofwolken (?) lijkt het net alsof er net een auto voorbij is geracet ofzo. Niet helemaal gelukt dus imo, maar wel een leuke poging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Het is inderdaad stof en geen mist. Maar het licht viel zo mooi op de stof, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Leadpump
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 08:08
Meh.

[ Voor 116% gewijzigd door Mr_Leadpump op 27-04-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb even van 1 foto een linkje gemaakt, zie ook de Topicwaarschuwing en de startpost. Hele bericht weg

Verder wil ik dat iedereen die hier een foto wil gaan posten nog even kritisch naar zijn foto kijkt. In veel gevallen haalt het niet het niveau van showcase, en voor die foto´s hebben we het solo testcase topic

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 27-04-2011 12:44 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

@Saturn: je foto heeft IMHO wel potentie, de lichtspeling is wel mooi. Jammer dat de lucht uitgebeten is, en van wat rare jpeg/resize artefacten (paardenbloemen die niet rond zijn etc). Ook zou je de rechterkant wat meer kunnen afsnijden, de donkere plek daar voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Moby schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:42:
Ik heb even van 1 foto een linkje gemaakt, zie ook de Topicwaarschuwing en de startpost. Hele bericht weg

[mbr]Verder wil ik dat iedereen die hier een foto wil gaan posten nog even kritisch naar zijn foto kijkt. In veel gevallen haalt het niet het niveau van showcase, en voor die foto´s hebben we het solo testcase topic[/]
Mogen het ook dubbelposts zijn?

@Beathoven de scherpte diepte is leuk, de kleur overheerst wel helaas iets teveel.

@Saturn ik vind de stof in het licht cool. hoop alleen dat je camera het nog doet ;)

Mijn foto is deze week redactiekeuze bij Zoom! Voor jullie vast een lachertje, maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5108/5654672917_abaa5fa889.jpg
2011 shots by RoyzNL, on Flickr

[ Voor 38% gewijzigd door Royz op 28-04-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Royz: mooie foto, lekkere kleuren. (MAAR ik vind die paal wel redelijk prominent aanwezig op 1/3 van rechts).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

he dat is wel gaaf, gefeliciteerd man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@BlaTieBla ik zie het ja :). was mij eigenlijk nog niet zo opgevallen :p

@Marcel thx! voelt als een hoogtepuntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Royz schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:40:
@BlaTieBla ik zie het ja :). was mij eigenlijk nog niet zo opgevallen :p

@Marcel thx! voelt als een hoogtepuntje :P
Hoewel over de redactionele kwaliteiten bij Zoom nog wel es te discussiëren valt, de lezers foto's over het algemeen van hoge kwaliteit, dus daar mag je echt wel beetje trots op zijn hoor :) Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Zeer mooi Royz!! Zeker showcase!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@Beathoven: Leuke compo, echter doet het paars wel wat raar op m'n scherm.
@SaturN: Mooi licht! Mis een klein beetje een onderwerp. Mist(?)wolken doen het goed!
@Royz: De pier doet het altijd goed, en het mooie licht i.c.m. lange sluitertijd maakt het af!

Crosspost uit het testcase topic, waarin aangegeven werd dat 'ie showcasewaardig is ;) :
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3598/5696187295_48a153fbbc_z.jpg
Zeelandbrug Long Exposure by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het is in ieder geval prima vulling voor dit topic :)
Wel is de vignetting (met name rechtsboven) te aanwezig wat mij betreft..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik waag het er eens op met onderstaand shot, twee weken geleden geschoten in België.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5107/5692429059_b0ae2e0398_z.jpg
Chateau Noisy by Erik Kok, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Wauw, lijkt wel een screenshot uit een Elder Scrolls trailer ofzo, prachtige plaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@tommyz: lekker abstracte plaat, al ben ik geen fan van z/w foto's. de vignetting stoort mij nou trouwens juist niet in de foto.

@aikon: imo veels te donker, en hij oogt veels te nep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
@tommyz: Prachtige foto, niks op aan te merken
@aikon: Ik vind de sfeer in deze foto geweldig, alsof je beland bent in een fantasie RPG wereld. Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

In het vogeltopic viel deze in de smaak geloof ik, dus hier maar even een poging wagen. Kijken wat de mensen die niet in dat topic kijken er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5063/5731412520_ea7945b632_z.jpg
Ringmus / Passer montanus/ Eurasian tree sparrow by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Het bokeh en de kleuren vind ik geweldig.

Het musje echter maar zo zo..., dus ik snap wel dat het in het vogel topic niet zo aan sloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

mjtdevries schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:59:
Het bokeh en de kleuren vind ik geweldig.

Het musje echter maar zo zo..., dus ik snap wel dat het in het vogel topic niet zo aan sloeg.
waar heb jij het over? hij sloeg aan in het vogeltopic, daarom plaatste ik hem hier...

wat vind jij zo-zo aan het vogeltj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik snap mjtdevries' opmerking ook niet zo. Erg mooie foto wat mij betreft! Heel grappig, maar het stukje/rondje "donkere" hout aan de linkerkant (dat geen groene kleur heeft), geeft een mooi balans met het vogeltje dat rechts geplaatst is. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar dat vind ik echt goed.

[ Voor 60% gewijzigd door Nordlys op 20-05-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:25:

Beathoven: Verschrikkelijke mengelmoes aan kleuren... Verder vind ik het ook niet echt een geweldige plaat, maar die kleurenbrei alleen al maakt het voor mij absoluut showcase-onwaardig.
Als ik het langs de lat met de andere reacties leg dan weet ik dat de compo wel in orde is en het alleen de kleuren zijn die verbeterd kunnen worden.knip
jvdgeest schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:13:
Ik snap mjtdevries' opmerking ook niet zo. Erg mooie foto wat mij betreft! Heel grappig, maar het stukje/rondje "donkere" hout aan de linkerkant (dat geen groene kleur heeft), geeft een mooi balans met het vogeltje dat rechts geplaatst is. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar dat vind ik echt goed.
Dat creeert een balans, ook ik vind t een erg mooie plaat :)

[ Voor 36% gewijzigd door Moby op 20-05-2011 10:42 . Reden: Doe dat maar via DM, niet op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mooie foto zeg Marcel! Props :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:35:
[...]

Als ik het langs de lat met de andere reacties leg dan weet ik dat de compo wel in orde is en het alleen de kleuren zijn die verbeterd kunnen worden. Maar gelukkig weet ik.. gezien de opmerking in een ander topic dat jij mij persoonlijk niet (meer) zo mag en daarom nu waarschijnlijk geen enkel positief punt gunt. Dus is je bijdrage niet zo professioneel en waardevol en kan ik eroverheen lezen.
knip

[ Voor 17% gewijzigd door Moby op 20-05-2011 10:42 . Reden: Doe dat maar via DM, niet op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 84% gewijzigd door Moby op 20-05-2011 10:59 . Reden: Stukkie weg geknipt. Het forum is hier niet de plek voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
marceltuit schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:07:
waar heb jij het over? hij sloeg aan in het vogeltopic, daarom plaatste ik hem hier...
Oh, verkeerd gelezen. (nog niet genoeg koffie gehad denk ik :))
wat vind jij zo-zo aan het vogeltj?
Ik vind de houding van het vogeltje niet zo mooi, waardoor de hele vorm een beetje vreemd is. Daar kan je uiteraard niets aan doen, want je kunt ze niet opdracht geven een pose aan te nemen.
En afgezien van het kopje zie je alleen een heel effen verendek van de borst, en dat is bij dit vogeltje nogal saai.

[ Voor 5% gewijzigd door mjtdevries op 20-05-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

wat mij betreft kon er ietsje meer contrast in het vogeltje zitten, zodat het de kleurdiepte ook wat vergroot. Voor de rest vind ik het eigenlijk wel een goeie foto. Lekker zachte kleur achtergrond, niks op aan te merken!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Oh, verkeerd gelezen. (nog niet genoeg koffie gehad denk ik :))
Herkenbaar probleem :D
Ik vind de houding van het vogeltje niet zo mooi, waardoor de hele vorm een beetje vreemd is. Daar kan je uiteraard niets aan doen, want je kunt ze niet opdracht geven een pose aan te nemen.
En afgezien van het kopje zie je alleen een heel effen verendek van de borst, en dat is bij dit vogeltje nogal saai.
Duidelijk punt. Wat betreft de houding, ik heb ditzelfde vogeltje ook gefotografeerd terwijl hij dwars zat, dus dat je tegen een groot deel van de zijkant aan keek. Toch voor deze gekozen omdat ik deze houding juist wat mooier vond :)
wat mij betreft kon er ietsje meer contrast in het vogeltje zitten, zodat het de kleurdiepte ook wat vergroot. Voor de rest vind ik het eigenlijk wel een goeie foto. Lekker zachte kleur achtergrond, niks op aan te merken!
Ik had niet echt veel ruimte meer over, omdat het zwart dan echt helemaal dichtliep. Tnx!

@de rest: thanks voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Via DM ofzo, niet hier

[ Voor 95% gewijzigd door Moby op 20-05-2011 10:45 . Reden: Zucht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Aikon: Ik vind dit echt een super mooie foto. Lijkt idd net of het in een fantasy spel is.
@ marceltuit: Mooi die kleuren van de groene aanslag op het hout en de blauwe lucht bij elkaar.

Hierbij een foto van mij. Hij lijkt me wel aardig geluk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3589/5740059286_a8fab39b47.jpg
Tiny raindrops by reemrev, on Flickr

Edit: Oeps, ik zie nu net pas dat dit het Showcase topic is. Deze was eigelijk bedoelt voor het Testcase topic, sorry. Nu het hier toch staat, ben ik wel benieuwd wat jullie ervan vinden.:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 16:40 . Reden: in het verkeerde topic geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

@Rvermeer9 wat een gruwelijke plaat, zocht zelf ook nog eens om zoiets te maken. De scherpte op de waterdruppels en dat de achtergrond donker is ziet er echt zeer gelikt uit. Is het van een serie?

Sydney by Night

Komt zo uit Aperture, niks aan bewerkt eigenlijk. Zou hem nog even kunnen oppoetsen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Moby op 20-05-2011 16:43 . Reden: Geen showcase niveau ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Aight! schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:38:
Sydney by Night

Komt zo uit Aperture, niks aan bewerkt eigenlijk. Zou hem nog even kunnen oppoetsen :)
Hij is scheef ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:07:
@ Aikon: Ik vind dit echt een super mooie foto. Lijkt idd net of het in een fantasy spel is.
@ marceltuit: Mooi die kleuren van de groene aanslag op het hout en de blauwe lucht bij elkaar.

Hierbij een foto van mij. Hij lijkt me wel aardig geluk.

[afbeelding]
Tiny raindrops by reemrev, on Flickr

Edit: Oeps, ik zie nu net pas dat dit het Showcase topic is. Deze was eigelijk bedoelt voor het Testcase topic, sorry. Nu het hier toch staat, ben ik wel benieuwd wat jullie ervan vinden.:)
Ik vind 'm hier prima op z'n plek eigenlijk :) Goede kleuren, scherpheid zit waar het zou moeten. Hij zou helemaal niet misstaan op interfacelift.com.

edit:
Alleen post je 'm 2 dagen nadat je 'm al in het testcase-topic had gepost, dus je 'oeps' is natuurlijk maar een smoesje ;) :D

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 20-05-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Ik maak nog niet zo lang foto's dus het is leuk om te horen :)

@ Aight!: Ja ik had er een aantal gemaakt, maar deze is toch wel het beste gelukt.

@ Hahn: Deze foto is net iets anders, daarom wilde ik deze in het testcase topic plaatsen om te vragen of dat deze foto beter is gelukt dan de vorige. ;) Toen ik erachter kwam dat dit het showcase topic was, heb ik de tekst wat aangepast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, deze is anders inderdaad, my bad. Deze is stuk beter ook, betere compositie, kleuren zijn iets beter, minder afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties.

@ Rvermeer91: erg strakke plaat, mooi zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 06:59

Eelke Spaak

- Vlad -

@tommyz: heel erg mooi, zowel het water als de lucht worden mooi zacht door je sluitertijd, maar elk op een eigen manier, wat je foto heel dynamisch maakt. (Dit zeg ik, omdat ik vaak die standaard-water-vervaagd-door-lange-sluitertijd-foto's erg flets vind overkomen.)

@Aikon: ook erg geslaagd, ik moest net zoals anderen direct aan Oblivion denken :) Leuk dat slechts een klein deel van de foto voorgrond is. Het bosje (of heuvel?) aan de horizon, onder de zon, geeft de foto een mooie mysterieuze sfeer.

@marceltuit: zo'n mooie bokeh heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Schitterend! Ook de compositie is erg mooi, met dat noestje in het hout erbij, zoals al gezegd werd.

Mijn eerste showcasepost, ik wilde het er eens op wagen... Gisteren naar de Hoge Veluwe geweest, een paar foto's gemaakt waaronder onderstaande, waarover ik erg tevreden ben:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5262/5745251293_cef9a464ac_z.jpg

De horizon staat exact in het midden, en dat is natuurlijk niet zoals het "hoort", maar in dit geval vond ik het een sterke compositie opleveren, m.n. in combinatie met de weg die vanuit de linkeronderhoek naar het midden toe loopt. Ik heb een polarisatiefilter gebruikt, dat diepe blauw mag ik wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Eelke Spaak op 22-05-2011 13:24 . Reden: ok dan, plaatje weer terug. tx marcel :) ]

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm niet slecht, maar er gebeurt weinig (wat is het onderwerp? de weg?) en de kleuren zijn toch wel beetje aan de donkere kant. In het echt heb ik in ieder geval nog nooit zo'n donkerblauwe lucht gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak

Eelke Spaak

- Vlad -

Hahn schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:06:
Ik vind 'm niet slecht, maar er gebeurt weinig (wat is het onderwerp? de weg?) en de kleuren zijn toch wel beetje aan de donkere kant. In het echt heb ik in ieder geval nog nooit zo'n donkerblauwe lucht gezien :P
Donkere kant kan ik inkomen; daar had ik zelf ook al over getwijfeld.

Het onderwerp is voor mij inderdaad de weg, maar tegelijkertijd ook de 'leegte'. Hoop dat dat niet te vaag/zweverig overkomt :) . Dit is gelijk ook de reden dat ik uiteindelijk toch voor deze wat donkere toning heb gekozen, die benadrukt de leegte voor mij meer dan een lichtere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Voor de 'leegte' vind ik hem eigenlijk wat krap, hij geeft vrij weinig weer van het brede en uitgestrekte landschap. Keuze voor het polarisatiefilter vind ik erg geslaagd, kan persoonlijk zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

Ben het wel eens met Hahn at betreft de leegte.. in mijn ogen als het om leegte gaat oogt de foto nog steeds te druk door de donkere bosjes enzo.
Naar mijn mening is het een leuke testfoto maar niet showcase waardig.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak

Eelke Spaak

- Vlad -

-

[ Voor 100% gewijzigd door Eelke Spaak op 23-05-2011 10:49 . Reden: irrelevant geworden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Erg gave plaat Eelke, ik zou hem gewoon laten staan; vind het een erg strakke plaat :)

Erg desolaat landschap, de dorre bomen en de donkere lucht zijn een grote plus.

Wellicht had ik wel iets van de voorgrond afgekropt.

ps. ik ben er zelf mee gestopt om te gaan vertellen wat je wilt laten zien met een foto. Ik vind dat de kijker dat maar zelf moet bepalen. Lukt de kijker dat niet, of kan hij er geen beeld bij vormen dan is dat jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kats
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04-2020
Sta open voor kritiek! :D
Positief én negatief uiteraard. d:)b

Heb al een hele tijd niet gefotografeerd door tijdgebrek. Nu wil ik het toch weer op pakken.

Purple by tinakats©, on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door Moby op 22-05-2011 14:52 . Reden: Geen showcase niveau ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

http://www.maartendeboer.net/gallery/photo/194
Canon EOS 7D, 85mm, f/1.8, 1/100, ISO 200

Ergens genomen op een plekje waar je niet mag komen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Moby op 23-05-2011 16:35 . Reden: Wederom geen showcase materiaal ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Lol, wat flauw :+ Dat die van mij geen showcase niveau is, prima :O maar persoonlijk vind ik "Purple" van Tina Kats toch wel degelijk showcase niveau :|

;w

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
@Rvermeer91: Mooie plaat inderdaad, ook lekker originele compositie van iets wat meestal toch vrij 'standaard' plaatjes oplevert.

@Eelke Spaak: Ik schaar mij helaas bij het criti-casters kamp. Hij doet mij niet zo heel veel om eerlijk te zijn. Mischien dat een voorwerp in de voorgrond wat meer diepte aan de plaat had gegeven, hij komt mij nu veel te plat over. Ik mis inderdaad, ondanks het proberen weergeven van leegte, een onderwerp.

@Kats: Ik vind hem inderdaad toch ook wel tegen showcase niveau aanschurken, compo en kleuren zijn zeker prima. Ik denk dat die wel wat soft is en dat dat de voornaamste reden was voor de mod om hem showcase onwaardig te betitelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kats
Ventieldopje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:47:
Lol, wat flauw :+ Dat die van mij geen showcase niveau is, prima :O maar persoonlijk vind ik "Purple" van Tina Kats toch wel degelijk showcase niveau :|

;w
Danku. :)
Jay-P schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:14:
@Rvermeer91: Mooie plaat inderdaad, ook lekker originele compositie van iets wat meestal toch vrij 'standaard' plaatjes oplevert.

@Eelke Spaak: Ik schaar mij helaas bij het criti-casters kamp. Hij doet mij niet zo heel veel om eerlijk te zijn. Mischien dat een voorwerp in de voorgrond wat meer diepte aan de plaat had gegeven, hij komt mij nu veel te plat over. Ik mis inderdaad, ondanks het proberen weergeven van leegte, een onderwerp.

@Kats: Ik vind hem inderdaad toch ook wel tegen showcase niveau aanschurken, compo en kleuren zijn zeker prima. Ik denk dat die wel wat soft is en dat dat de voornaamste reden was voor de mod om hem showcase onwaardig te betitelen.
Dat mag. Misschien zat ik in het verkeerde forum.. maar ik wilde gewoon kritiek op mijn foto zodat ik daarvan kan leren. Dus degene die vond dat het niet goed genoeg is, dan wil ik gewoon graag weten wáárom.
Of is hier een ander forum voor? Excuus dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als je 'm zelf ook nog niet perfect vindt en er van wilt leren, dan kan je beter in Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 terecht :) Dit topic is meer bedoeld voor foto's waar weinig aan te verbeteren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kats
Oké bedankt!
Sorry, ik was weer te snel met posten. :$

Ik hoop dat ik hier nog in dit forum terug kom haha. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eelke: Ja ik weet het niet zo, de kleuren zijn mooi en belichting is ook in orde maar er is niet echt iets om naar te kijken een onderwerp dus. Ik had voor een lager standpunt gekozen en meer grond en minder lucht.

Hier mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3342/5764159293_7df8055cbd_z.jpg
Freerunning by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik vind je foto erg leunen op de 10mm en hij lijkt niet helemaal doordacht gemaakt. Wat rommelig en de belichting van de welbekende gevel en de lucht is nogal overtrokken. Twee stops minder en een invulflitsje misschien? Wel mooi moment, die freerunner zo in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind het een strakke plaat Freakout, het enige waar ik me aan erger zijn de reflecties in de ruiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://xan.nu/upload/seoul.jpg

Denk dat deze wel hier hoort....
Good night Seoul....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
@Atlas

Het is een foto met een prachtige timing (of meerdere overlappende foto's van 3 onafhankelijke inslagen) maar wat mij enorm stoort is die led-flat rechtsonder doet lijken alsof je een hele cluster dooie pixels had. Ik weet dat die flats vrij frequent voorkomen (Shanghai staat er ook vol mee), maar het stoort helaas wel.

Ligt het aan mij of is de foto een beetje soft? Heb je hem door een raam geschoten, bewoog de camera tijdens het nemen, is het regen die het softer maakt of is het de nabewerking van meerdere foto's over elkaar die net niet in-line zijn?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Eelke: een "droge foto" in verschillende opzichten. Ik vind het beeld wel mooi: goeie kleuren en een verzorgde beeldopbouw. De impact van het beeld is net wat minder.

Freakout1: origineel beeld, knap uitgevoerd en daarom wel op z'n plaats imho. Ik ga wel akkoord met bovenstaande kritiek dat het wel doordachter kan. Maar spontaniteit moet ook kunnen.

Atlas: indrukwekkend. Ik heb wel de indruk dat er wat compressie aan te pas is gekomen, doet wat afbreuk aan de kwaliteit van de foto.

Bij deze ook een bijdrage; niet echt macro en daarom maar hier:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3003/5796057987_3f6be086f9_z.jpg

300mm, f/4, 1/800, avondlicht

Bewust gekozen voor een relatief lege compositie, omdat ik vond dat de gras-aar wel bijdraagt aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Atlas: Ik moet toegeven, het onweer ziet er spectaculair uit maar de voorgrond/stad vind ik nou niet echt showcase waardig. Het oogt te blokkerig/saai/rommelig noem maar op.

@FluKee: nice, enige wat mij stoort is die rechtopstaande groene streep links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

FLuKee schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:29:
Eelke: een "droge foto" in verschillende opzichten. Ik vind het beeld wel mooi: goeie kleuren en een verzorgde beeldopbouw. De impact van het beeld is net wat minder.

Freakout1: origineel beeld, knap uitgevoerd en daarom wel op z'n plaats imho. Ik ga wel akkoord met bovenstaande kritiek dat het wel doordachter kan. Maar spontaniteit moet ook kunnen.

Atlas: indrukwekkend. Ik heb wel de indruk dat er wat compressie aan te pas is gekomen, doet wat afbreuk aan de kwaliteit van de foto.

Bij deze ook een bijdrage; niet echt macro en daarom maar hier:

[afbeelding]

300mm, f/4, 1/800, avondlicht

Bewust gekozen voor een relatief lege compositie, omdat ik vond dat de gras-aar wel bijdraagt aan het beeld.
helemaal goed die plaat. Erg strak. Mooi die gebruikte grassprieten en tegenlicht. Erg netjes :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.

Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.