300 dollar? Volgens mij kost een beetje xbox360 die vergelijkbaar is ook minstens zoveel. (dus met harde schijf). Ik volg het xbox nieuws niet meer zo goed, maar hebben ze tegenwoordig allemaal al een 120 GB schijf? Of heeft de gewone premium nog altijd een 12 GB. Maakt niet uit trouwens, want van zodra ze die willen vervangen moeten ze toch dik betalen aan ms voor een proprietary schijf.
Aan 300 dollar zal er wel stevig verkocht worden volgens mij. Helaas is dit waarschijnlijk een strategie die past in het huidige economische wereldklimaat. De dollar is toch steeds minder waard, dus kan men daar gaan dumpen om marktaandeel te verwerven. De ps3 doet het in europa vrij goed, waar ook een sterke euro heerst. Dus ik vrees dat een prijsverlaging er hier niet in zit. Van zodra het ding hier echter ook 300 euro kost sta ik meteen in de winkel.
(ja, het is maar honderd euro, maar ik heb er nu toch geen tijd voor, dus wachten moet ik sowieso)
De kosten van een ps3 zijn ook veel transparanter. 300 dollar, en dan heb je meteen online play en wifi. De xbox heeft een nogal 'dirty' tactiek van 'verborgen' kosten. Losse wifi adapter, en niet te vergeten 300 euro voor 5 jaar online spelen. En dan zijn er nog mensen die durven beweren dat de ps3 duur is. Zelfs met de oude prijs was hij, ook in Europa, al zeker competitief. Zeker als je er de online fee wil bijtellen.
Dan zal het nu ook eindelijk eens over zijn met het 'ik word een blu ray opgedrongen die ik niet wil' gejammer en gezeik. Nu kan je nauwelijks nog de vinger leggen op welk aandeel die blu ray precies heeft in de totale prijs, en aan die prijs kan niemand het nog wat schelen ook. Achteraf is toch wel iedereen blij dat ze ineens ook een speler in huis gehaald hebben van het winnende formaat. (net zoals voor velen de ps2 de eerste dvd speler was in huis, alleen in het nu iets vroeger in de product life cycle van het schijfje)
De xbox beschikt voor dat hetzelfde geld nog niet eens over standaard HD.
De Wii heeft dan eigenlijk ook geen enkel excuus meer voor z'n 250 dollar pricepoint. (voor een gamecube revisited, SD en een 'zwaaicontroller'). Dan moet je het ding echt willen voor de games. Wii kan zelfs nog geen dvd's afspelen. (wat een leuke functie was geweest voor dat stille design bakje) maar van die 250 dollar kan nog niet eens een dvd licentie af.) Voor 50 euro meer krijg je dus zeven cores, een HD speler en HD games. Ik ben altijd van mening geweest dat nintendo geen enkel excuus had om niet op de HD kar te springen. Gemiste kans imo. De graphics hoeven daarom niet beter te worden, maar HD zou wel gezorgd hebben voor uniforme aansluitingen (hdmi, scherpe tekst, enz...) Een nvidia 7300 speelt al eenvoudige wii like games op 1280*720. En uit een console kan je altijd wat meer persen.
Nintendo zal niet anders kunnen dan volgen, er breken mooie tijden aan

(bovenstaande natuurlijk onder voorbehoud dat de prijsdalingen kloppen. Maar blijkbaar staan er toch wat bronnen achter met redelijk wat reputatie. Hoewel dat ook niet veel meer wil zeggen op internet

)
Aangezien sony nu blijkbaar minder moet 'sponseren' per console, hoop ik ook dat het price point van de games wat naar beneden bijgesteld wordt.