Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.559 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Toch kan ik een A7 nog niet helemaal plaatsen, net zoals de BMW 5GT. Ik vind ze beiden vet, maar ze hebben ook iets... raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

De 5GT is gewoon een elitaire Prius. De A7 is een chique bak.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:47
Kwam deze vanmiddag tegen in de stad. :9~

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mMQpF0XI2h7Kl6JeWP5irT6l/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QGltWuFrgtyWXL6y36F1AWFl/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pfJ7somqLgkZDyVp0GOBQ6JE/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aT3sVvYnxuZzcD0gSyFn3Fhk/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Mooi zeg, eindelijk iemand die een keer ballen heeft en niet een nieuwe Audi in zwart/ lava- meteoriet grijs besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Er zijn meer mensen die een Audi kopen in een andere kleur dan grijs ;) . Blauw of wit zouden mijn keuze zijn voor een R8 v10 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

daytona grey is nou eenmaal de mooiste kleur voor een R8 :P

deze blauw zie je overigens ook nog aardig veel op andere modellen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

* Big Womly mag zich binnenkort een nieuwe firmawagen bestellen.
Vorige keer was ik al eens gaan zien voor een A3, maar door de crisis waren toen net de leaseprijzen omhoog gegaan, waardoor die buiten budget viel :(. Nu wil ik dit jaar opnieuw proberen, maar dan liefst met de nieuwe A3.
Nu lees ik op het internet redelijk uiteenlopende releasedata, gaande van Q1 2011 tot ergens in de loop van 2012.
Weten jullie wanneer de release een feit wordt, of wanneer deze geschat is?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De nieuwe A3 komt zeker dit jaar niet meer, de concept is net pas getoond. Reken maar op de 2de helft van 2012.

Echter, op dit moment lach je je helemaal suf als je een nieuwe A3 neemt. In Pro Line S ben je compleet, en met de Pro Line S Sound zit je helemaal gebakken. Alles er op en er aan, dat red je niet met de nieuwe versie :)

Pro Line S (bovenop Ambition):

- S Line interieur
- S Line exterieur
- Bose sound system
- Audi Music interface
- Volautomatische airconditioning
- Middenarmsteun vóór
- Metallic/pareleffect lak
- Audi radio/DVD Navigatiesysteem
- Multifunctioneel sportstuur
- Telefoonvoorbereiding
- Xenon plus

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 22-03-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
PWM schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:27:
Echter, op dit moment lach je je helemaal suf als je een nieuwe A3 neemt.
Dan rij je echter wel in een behoorlijk achterhaald model. Van buiten zeker nog een mooie auto, maar van binnen en qua rij-eigenschappen vind ik dat een A3 niet echt meer mee komt met de concurrentie. Ook rijden er al meer dan genoeg van rond :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

VChunky schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:54:
[...]

Dan rij je echter wel in een behoorlijk achterhaald model. Van buiten zeker nog een mooie auto, maar van binnen en qua rij-eigenschappen vind ik dat een A3 niet echt meer mee komt met de concurrentie. Ook rijden er al meer dan genoeg van rond :z
Dat is echt persoonlijk. Heb getwijfeld tussen een Guillieta en een A3. Toch voor de laatste gekozen vanwege de fijne S-tronic bak met TFSI blok en juist het interieur vind ik in de A3 een stuk mooier dan de Guillieta. Zeker kwa gebruikte materialen en interieurdesign vond ik de Alfa tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
VChunky schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:54:
[...]

met welke komt de A3 niet mee dan? Concurentie is in principe alleen de 1 serie denk ik. Deze stuurt alleen sportiever, maar is van binnen nog saaier dan een A3 en ondertussen ook een oud model.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 23-03-2011 16:24 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En aangezien Audi een "voorsprong door techniek" heeft beginnen andere merken nu pas in te lopen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 23-03-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:29:
En aangezien Audi een "voorsprong door techniek" heeft beginnen andere merken nu pas in te lopen :P
De techniek is toch al vrij vlot beschikbaar voor Volkswagen, Skoda en Seat.
Een Octavia staat ook op het A3 platform, net als de Golf en de Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly

Big Womly

De nieuwe A3 komt zeker dit jaar niet meer, de concept is net pas getoond. Reken maar op de 2de helft van 2012.
:'(
Echter, op dit moment lach je je helemaal suf als je een nieuwe A3 neemt. In Pro Line S ben je compleet, en met de Pro Line S Sound zit je helemaal gebakken. Alles er op en er aan, dat red je niet met de nieuwe versie :)

Pro Line S (bovenop Ambition):

- S Line interieur
- S Line exterieur
- Bose sound system
- Audi Music interface
- Volautomatische airconditioning
- Middenarmsteun vóór
- Metallic/pareleffect lak
- Audi radio/DVD Navigatiesysteem
- Multifunctioneel sportstuur
- Telefoonvoorbereiding
- Xenon plus
Klinkt goed, maar die zal vermoedelijk buiten budget vallen. Als vorige keer een kale A3 er nog niet vanaf kon...

[ Voor 6% gewijzigd door Big Womly op 23-03-2011 18:32 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Hoeveel personen passen er in de Audi A1? Ik wil nl. drie kids kunnen vervoeren op de achterbank. iets zegt me dat t niet gaat passen

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MrJayMan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:04:
Hoeveel personen passen er in de Audi A1? Ik wil nl. drie kids kunnen vervoeren op de achterbank. iets zegt me dat t niet gaat passen
klopt, want in het midden van de achterbank zit een middenarmsteun met bekerhouders

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Canaria schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:12:
[...]
klopt, want in het midden van de achterbank zit een middenarmsteun met bekerhouders
Thanks. En jammer van die feature. De A1 sprak me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wil je af en toe eens 3 kinderen vervoeren, of op reguliere basis? Indien dat laatste, is het dan niet handiger in een iets grotere (niet perse duurdere) klasse te kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Bij de A3 van mijn vrouw is opeens het glas van de mistlamp eruit gevallen. Kapot.

Ze gooide de achterklep dicht en plof het glas viel eruit. Ik zag het gebeuren want ik stond aan de voorkant van de auto.

Nu zou ik graag sarcasistische opmerkingen maken over de bedenkelijke bouwkwaliteit van de Audi maar erg veel schiet ik daar niet mee op. Het moet gerepareerd. Zou zoiets los te krijgen zijn of moet dan de hele lamp vervangen worden (ik hou mijn hart vast Audi kennende, sensor koelvloeistof stuk hop moest meteen hele tank worden vervangen dat soort akkefietjes)

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 24-03-2011 09:39 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Canaria schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:12:
Dat is toch alleen als je het opbergpakket neemt? Ik weet niet hoe het eruit ziet als je die optie niet neemt, het zal echter nooit een volwaardige zitplaats worden (geen veiligheidsgordel).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
psy schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:37:
Bij de A3 van mijn vrouw is opeens het glas van de mistlamp eruit gevallen. Kapot.

Ze gooide de achterklep dicht en plof het glas viel eruit. Ik zag het gebeuren want ik stond aan de voorkant van de auto.
Bij winparts.nl zie ik vanaf 32 euro nieuwe mistlampen voor A3's.

[ Voor 1% gewijzigd door bouwfraude op 24-03-2011 18:37 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Nu zou ik graag sarcasistische opmerkingen maken over de bedenkelijke bouwkwaliteit van de Audi maar erg veel schiet ik daar niet mee op.
Ik heb de afgelopen 2 weken gereden in een 2007 3.0TDI Quattro A4. Dashboardkastje was gebroken, middenarmsteun kapot, cruise control werkte niet, schermpje BIS kapot, ruitenwisser achter deed het niet, starten na 5 seconde voorgloeien. 5k km geleden grote beurt gehad :+ Het kan verkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zegt meer over hou er met de auto is omgesprongen dan over de kwaliteit :P
bouwfraude schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:22:
[...]

De techniek is toch al vrij vlot beschikbaar voor Volkswagen, Skoda en Seat.
Een Octavia staat ook op het A3 platform, net als de Golf en de Leon.
zelfde platform betekend nog niet zelfde kwaliteit en rij eigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 15:12

Nu zou ik graag sarcasistische opmerkingen maken over de bedenkelijke bouwkwaliteit van de Audi maar erg veel schiet ik daar niet mee op. Het moet gerepareerd. Zou zoiets los te krijgen zijn of moet dan de hele lamp vervangen worden (ik hou mijn hart vast Audi kennende, sensor koelvloeistof stuk hop moest meteen hele tank worden vervangen dat soort akkefietjes)
Het glas van de mistlamp is niet los te koop, ik heb zelf ook een keer een gebarsten glas gehad. Ik heb toen nog ergens een volledig nieuwe lamp op de kop kunnen tikken, zelf monteren is in ieder geval prima te doen.
PWM schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:24:
[...]

Ik heb de afgelopen 2 weken gereden in een 2007 3.0TDI Quattro A4. Dashboardkastje was gebroken, middenarmsteun kapot, cruise control werkte niet, schermpje BIS kapot, ruitenwisser achter deed het niet, starten na 5 seconde voorgloeien. 5k km geleden grote beurt gehad :+ Het kan verkeren ;)
Alles kan kapot, als de gebruiker het maar wil :+

[ Voor 20% gewijzigd door jbvo op 24-03-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Bedankt mensen ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

zonoskar schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:00:
[...]

Dat is toch alleen als je het opbergpakket neemt? Ik weet niet hoe het eruit ziet als je die optie niet neemt, het zal echter nooit een volwaardige zitplaats worden (geen veiligheidsgordel).
3 gordels is essentieel.
ander maar oriënteren op de volkswagen a1, bedoel, polo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:43:
zelfde platform betekend nog niet zelfde kwaliteit en rij eigenschappen
Nee, dat is waar, VAG wisselt onderling helemaal geen onderdelen uit. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hebben er nog meer mensen een uitnodiging voor de presentatie van de A6 in de bus gekregen? en gaat iemand erheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 15:12
bouwfraude schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:39:
[...]

Nee, dat is waar, VAG wisselt onderling helemaal geen onderdelen uit. })
Uiteraard, maar toch worden Audi en in iets mindere mate Volkswagen nog wel wat unieke features gegund. Qua tijd dat het model al loopt zou ik ook zeggen dat de A3 nodig aan opvolging toe is, maar op zich is het nog steeds een erg fijne auto. Ben verder niet bevooroordeeld ofzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Frieda schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:09:
hebben er nog meer mensen een uitnodiging voor de presentatie van de A6 in de bus gekregen? en gaat iemand erheen?
Nog niet gekregen, maar zal spoedig wel in mijn bus vallen. Al doet mijn dealer meestal het gecombineerd in een Audi Style Night.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wicked-Game schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:09:
[...]

Nog niet gekregen, maar zal spoedig wel in mijn bus vallen. Al doet mijn dealer meestal het gecombineerd in een Audi Style Night.
ja dat is het inderdaad. Wat is dat voor feestje, de moeite waard om heen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 1.8TFSI in de Audi A4 Avant?

Ik heb vandaag een offerte ingediend voor de A4 Pro Line S. Hierin zit de 1.8TFSI met 120pk, die ik laat chippen tot 210pk door Audi/ABT.

De verkoper zei dat ik moest rekenen op 1 op 10. Is dat reeël?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Denk dat je daarbij aardig in de richting komt ja voor een gechipte. Op spritmonitor.de komen ze op 9,0/100 uit dus dan is 1:10 vrij ruim genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 12:42
Van de week ineens lampje en piepje, remlicht stuk. Volgens het boekje niet te vervangen. Toch maar gewaagd vanmiddag. Op zich niet heel spannend maar lampje vervangen was niet genoeg... Draai je er een nieuw lampje in, nog niks... Nog een nieuw lampje nog niks... Lampje toen maar gewisseld met een ander lampje in de unit... He hij brandt...

Fijn dat je eerst het contact nog even af moet zetten voordat ie daadwerkelijk iets doet met een lampje... :+

En Audi vind dat je daarmee naar de erkende dealer moet... Puur interesse, wat kost het vervangen van een lampje bij de dealer?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

marccom schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:37:
Van de week ineens lampje en piepje, remlicht stuk. Volgens het boekje niet te vervangen. Toch maar gewaagd vanmiddag. Op zich niet heel spannend maar lampje vervangen was niet genoeg... Draai je er een nieuw lampje in, nog niks... Nog een nieuw lampje nog niks... Lampje toen maar gewisseld met een ander lampje in de unit... He hij brandt...

Fijn dat je eerst het contact nog even af moet zetten voordat ie daadwerkelijk iets doet met een lampje... :+

En Audi vind dat je daarmee naar de erkende dealer moet... Puur interesse, wat kost het vervangen van een lampje bij de dealer?
Bij ons (volvo dealer) is het gratis als je auto bij ons in onderhoud is, en anders betaal je een kwartier + lampje. Uurloon is 75 euro, dus zit je op een 2 tientjes.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Dit weekend een 2007 A4 3.0 TDI Cabrio onder de kont (Goh PWN ;) ).

Ben benieuwd....volgens de eigenaar is hij erg lui :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Alleen voor het weekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Jep, cabrio tripje naar groningen.

Daarnaast een verrassing, is toch wat anders als wanneer mevr. KillaZ de weekendtas in een clio diesel moet stoppen. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door KillaZ op 07-04-2011 17:47 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Haha - leuk joh, veel plezier - die 3.0 even op z'n staart trappen en wat 'luie' roet eruit gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik denk dat "Lui" vrij relatief wordt zodra ik gas geef :+

Tis maar wat je gewend bent zullen we maar zeggen......

Thx ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 07-04-2011 17:52 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandaag proefrit gemaakt. Zaterdag nog 1x met mijn vrouw, en als zij hem ook leuk vind, bestel ik hem. We hebben het over:

Audi A4 Avant 1.8TSI (ABT 211PK) Pro Line S, met

- S Line interier
- S line Exterieur
- Bang & Olufsen Soundsystem
- Audi music interface
- Digitale radio ontvangst
- Pareleffectlak
- Multifunctioneel stuurwiel
- Diefstalalarm (TNO/SCM goedgekeurd)
- MMI navigatie (+met upgrade naar Plus)
- Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
- Telefoonvoorbereiding
- Middenarmsteun vóór
- Audi parkeer hulp achter
- Blanke raamlijsten
- Blanke dakrails
- Xenon plus verlichting
- Auto. dimmende binnenspiegel en buitenspiegels
- 18 inch velgen
- Sportonderstel

De auto is gewoon erg mooi, voldoende krachtig en heeft prima stoelen. De audio is top voor wat hij kost. Het enige nadeel is zijn gedrag in bochten. De BMW waarin ik een proefrit heb gemaakt is veruit superieur, maar ook mijn huidige Mondeo rijd rondjes om de A4 heen. Aangezien 95% van mijn rijden niks met bochten te maken heeft, accepteer ik het matige rijgedrag op dat vlak. De moter is weer veel beter dan de benzine BMW tegenhanger, Audi TSI is echt top.

Nu nog 2 dingen:
  • Vindt de vrouw hem mooi (is meer BWM minded)
  • Multitronic, ja of nee
Kleur wordt trouwens donkerbruin metallic. Bruin is het nieuwe wit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 07-04-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leuk, ben benieuwd. Je zou eventueel verder kunnen zoeken naar een quattro om het gedrag in bochten te verbeteren.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:14:
Leuk, ben benieuwd. Je zou eventueel verder kunnen zoeken naar een quattro om het gedrag in bochten te verbeteren.
Het gaat im een nieuwe auto ;) Quattro valt buiten budget, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Neem je de 120pk of 160pk versie ? Of is dat onderscheid er niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:40:
Neem je de 120pk of 160pk versie ? Of is dat onderscheid er niet meer?
Ik neem de 120pk met ABT chip. Reden hiervoor is dat er geen verschil is tussen de 120 en 160pk versies na het chippen.

De Audi dealer kwam er ook zelf mee. Sterker, ze zetten de 120 met chip in als standaard demo auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Multritronic + chip is toch een no-go ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:51:
[...]

Ik neem de 120pk met ABT chip. Reden hiervoor is dat er geen verschil is tussen de 120 en 160pk versies na het chippen.

De Audi dealer kwam er ook zelf mee. Sterker, ze zetten de 120 met chip in als standaard demo auto.
Dat is ook de reden dat ik het vroeg :P Voor zover ik het gehoord heb is het complete blok hetzelfde, alleen scheelt het in nieuwprijs iets van 2-3000 euro. Makkelijk geld verdienen op die manier voor Audi d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SileX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:56:
Multritronic + chip is toch een no-go ?
Dat was vroeger en alleen als het koppel erg hoog werd. De huidige multitronic wordt ook in de 160pk gelever en zelfs in de 2.7 TDI met 400 Nm.
De vraag is natuurlijk of die dezelfde multitronic heeft, maar het verschil tussen de 120 en 160pk is zo klein dat wel dezelfde multitronic zal zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
91 pk er bij dmv een chip 8)7

Hallo Emissienormen! :+ Of zeg ik nu iets compleet verkeerd?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb het eerlijk gezegd niet specifiek gevraagd. De 1.8TFSI gaat naar 211pk en 330nm na de chip. Dat lijkt me wel te doen voor de multitronic. Wel goed om even naar te kijken :)

Vroeger (1 jaar geleden :+) wilde ik niets anders dan automaat. Elke dag naar Schiphol in de file, en weer terug. Ik toen ook de DSG bak besteld in mijn auto. Nu werk ik echter ergens anders, en sta nauwelijks meer in de file. Ik merk dat ik schakelen wel erg fijn vind tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KillaZ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:03:
91 pk er bij dmv een chip 8)7

Hallo Emissienormen! :+ Of zeg ik nu iets compleet verkeerd?
a) daar is al genoeg over gezegd.
b) volgens Audi is de uitstoot van de 1.8 120pk gelijk aan die van de 1.8 160pk versie en dat verbruik is hoger dan de 2.0 211 pk.
c) opgegeven verbruikscijfers (met de NEDC methode) hebben geen relatie met de werkelijkheid.

[ Voor 32% gewijzigd door Maasluip op 08-04-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PWM schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:54:
[...]

Het gaat im een nieuwe auto ;) Quattro valt buiten budget, helaas.
Ik een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik. Laat een S-line spoilerpakket achterwege en kies voor rij eigenschappen in plaats van uiterlijk vertoon. Heb je zelf het meeste aan. Maar nogmaals, dat is voor iedereen anders.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-04-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:19:
[...]

Ik een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik. Laat een S-line spoilerpakket achterwege en kies voor rij eigenschappen in plaats van uiterlijk vertoon. Heb je zelf het meeste aan. Maar nogmaals, dat is voor iedereen anders.
Als ik een Quattro zou willen, zou het prijsverschil 7000,- zijn, voor dezelfde moter ;) Daar kan 5 spoilers voor op elkaar stapelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Maasluip schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:07:
[...]

a) daar is al genoeg over gezegd.
b) volgens Audi is de uitstoot van de 1.8 120pk gelijk aan die van de 1.8 160pk versie en dat verbruik is hoger dan de 2.0 211 pk.
c) opgegeven verbruikscijfers (met de NEDC methode) hebben geen relatie met de werkelijkheid.
Sorry hoor, het was niet als troll bedoeld. :|

Ik vind het alleen verbazingwekkend en ik snap Audi volkomen dat ze demo wagens met een chip laten rijden. :>

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 08-04-2011 10:43 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PWM schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:30:
[...]

Als ik een Quattro zou willen, zou het prijsverschil 7000,- zijn, voor dezelfde moter ;) Daar kan 5 spoilers voor op elkaar stapelen :P
Bijzonder, want op de prijslijst is het verschil iets meer dan €3.000,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36
PWM schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:57:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 1.8TFSI in de Audi A4 Avant?

Ik heb vandaag een offerte ingediend voor de A4 Pro Line S. Hierin zit de 1.8TFSI met 120pk, die ik laat chippen tot 210pk door Audi/ABT.

De verkoper zei dat ik moest rekenen op 1 op 10. Is dat reeël?
Ik heb zelf een gechipte 2.0 TFSI en rij gemiddeld 8.8L/100KM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:10:
[...]

Bijzonder, want op de prijslijst is het verschil iets meer dan €3.000,-?
Alleen je kijkt naar de 160pk wel. Voor de 120pk is hij niet te krijgen. Dus dan moet je de upgrade nemen voor 3500,- naar de 160pk versie (die 100% identiek is na chip), en daarna de Quattro upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
PWM schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:18:
[...]

Alleen je kijkt naar de 160pk wel. Voor de 120pk is hij niet te krijgen. Dus dan moet je de upgrade nemen voor 3500,- naar de 160pk versie (die 100% identiek is na chip), en daarna de Quattro upgrade.
Dat zijn ze niet, de 120PK heeft alleen een turbo, de 160PK een turbo en een compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Dat zijn de 1.4tjes :)

De 1800 turbo heeft een enkele turbo, al jaaaaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eergisteren eindelijk na 5 maanden wachten mijn Octavia ingeleverd en mijn nieuwe A3 opgehaald.
Bevalt super, rijdt echt fantastisch met zo'n S-tronic en is vooral veel stiller dan de 1.9TDI tractor uit mijn Skoda :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6820868/IMG_0108.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6820868/IMG_0110.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6820868/IMG_0114.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6820868/IMG_0118.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6820868/IMG_0121.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6820868/IMG_0122.JPG

Volgende week komt er nog een nieuw stuur met bediening en flippers in (dank voor de tip nog PWM ;) ), zal dan nog eens een plaatje schieten van het interieur met verlichting aan. Het lichtpakket maakt erg gezellig binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat stuur zonder controls erop viel me al direct op, dat zie je niet vaak meer. Was dat een foutje misschien? Verder mooie wagen, mooie kleur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nja, foutje van mij. Ik dacht dat het MF stuur standaard was op een Ambition Pro Line. Blijkbaar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
-O- Haal je de A4 op.....is het een 3.0 V6..... :o

*Kijkt op toerenteller

"Wat? Is het geen diesel?"

"Niet? Ja weet ik veel, je tante rijdt er in hoor"

8)7 _O-

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Jeetje, dat moet ff balen zijn geweest!

:P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Terug van de proefrit, en mijn vrouw heeft hem ook goedgekeurd (ze zou het eens niet doen.... :+ )

Problemen/Vragen:
  • De auto moet binnen 2 weken besteld worden, dan verloopt de actie, dat kan nog wel eens krap worden
  • MMI Plus kost 700,- en eigenlijk krijg je daarvoor alleen 3D weergave. De HD gebruik je toch niet. Nog eens kijken of ik dat doe
  • Ik dacht dat de velgen 17inch waren en ik nog een upgrade kon nemen. Ze bleken echter al 18 te zijn, dat oogt best klein
  • S-Line onderstel is hard, maar niet te hard, denk dat ik die er op laat
Nu maar kijken of ik hem er binnen 2 weken doorheen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
De B8 staat inderdaad mooier op 19 inch.. Bij 18 oogt het inderdaad iets wat te klein..

Keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik lees nu dat de MMI Plus ook nog een hogere resolutie heeft, dat vind ik eigenlijk ook wel belangrijk :) Ik zie alleen nergens hoe de 3D er uit ziet (wel van de A6 en A8 versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 23:17
Lees deze thread:
http://www.motor-talk.de/...er-mmi-plus-t2694765.html
Tenminste als je Duits goed genoeg is, en je bent denk ik wel overgehaald.

Het scherm is iets groter, hogere resolutie, en naar ik begrepen heb kun je straatnamen spreken ipv M - A - R - K voor Marktplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand ervaring met het verschil tussen het sportonderstel en het S-line onderstel? Is het een groot verschil? De dealer had alleen normale onderstellen en S-line onderstellen staan.
jopie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:57:
Lees deze thread:
http://www.motor-talk.de/...er-mmi-plus-t2694765.html
Tenminste als je Duits goed genoeg is, en je bent denk ik wel overgehaald.

Het scherm is iets groter, hogere resolutie, en naar ik begrepen heb kun je straatnamen spreken ipv M - A - R - K voor Marktplein.
Ik zie ook dat hij sneller is, toch maar doen.

Wel leuk. MMI Plus (los) in NL is 3400,- ex belasting. In Duitsland is hij 2400,- ex belasting. Die Pon.....

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 09-04-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
For what it's worth: Mijn weekendje cabrio A4 3.0 V6 uit 2005 in een notendop.

- Fijne motor (Tunnels zijn erg leuk!)
- Voor een cabrio leek vond ik het een prima onderstel, bochtjes in Fryslan waren echt een feest
- Automaat is wat traag in "D", in "S" doet hij het wat beter (Duh zou je zeggen, maar ik vond D echt lui)
- Verbruik viel mij alles mee, 580 km gereden en ongeveer 50 liter verbruikt.
- Stoelen zitten aardig, maar de middenconsole zat irritant in de weg zodra je je rechtervoet ergens anders wil plaatsen ivm de cruise control.

Als het een diesel was, zou ik hem zo overnemen :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly

Big Womly

Heb vandaag een eerste offerte binnengekregen voor een A3. Nu zie ik echter dat er een 1.6TDIe motor op staat. Minder verbruik, minder CO2, allemaal wel mooie sales-praatjes en leuk voor de leaseprijs te drukken. Maar geen voordelen zonder nadelen.
Heeft er iemand ervaring met die TDIe motor? Hoe ziet de keerzijde van de medaille er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwacht dat je langere versnellingen hebt, vooral 3,4 en 5. Verder ligt hij vaak net even wat lager en kun je minder opties kiezen af-fabriek, vooral minder grote velgen. Maar voor de rest zitten er waarschijnlijk niet al te veel nadelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De TDIe modellen van Audi zijn meestal iets verlaagd (minder weerstand) en hebben een versnellingsbak die is afgeregeld op verbruik, niet prestaties. Je krijgt andere banden met lage rolweerstand en als laatste een start/stop systeem.

Bovenstaande is het lijstje zoals toegepast op de A4 en A6. Ik neem aan dat het een bepaald concept is, wat dan nu ook op de A3 is.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 11-04-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inderdaad wat langere versnellingen (volgens een test uit 2008 2050 1/min bij 120 km/h), 15 mm lager, banden met lagere rolweerstand en wat efficiënter motormanagement.

Het grootste nadeel zal zijn dat je in de hogere versnellingen iets minder fut hebt omdat de versnelling langer is. Maar of dat nu zo erg is? Dan kun je ook gewoon in de 4 blijven rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
KillaZ schreef op maandag 11 april 2011 @ 08:49:
For what it's worth: Mijn weekendje cabrio A4 3.0 V6 uit 2005 in een notendop.

- Fijne motor (Tunnels zijn erg leuk!)
- Voor een cabrio leek vond ik het een prima onderstel, bochtjes in Fryslan waren echt een feest
- Automaat is wat traag in "D", in "S" doet hij het wat beter (Duh zou je zeggen, maar ik vond D echt lui)
- Verbruik viel mij alles mee, 580 km gereden en ongeveer 50 liter verbruikt.
- Stoelen zitten aardig, maar de middenconsole zat irritant in de weg zodra je je rechtervoet ergens anders wil plaatsen ivm de cruise control.

Als het een diesel was, zou ik hem zo overnemen :o :+
Ik zet hem ook vaak in de S stand welke heel snel reageerd op je rij gedrag. Met redelijk normaal rijden houd hij hem tussen de 2 en 3K rpm, maar met extreem trappen houd hij hem afhankelijk waar je met je toeren zit ook gewoon tussen 5 en 6K rpm :) Betreft dan wel de iets pittigere 3.2fsi quattro (facelift single frame model). Voordeel is wel dat ik de D stand makkelijk kan overnemen met de flippers achter het stuur, waarna hij met rustig rijden automatisch weer in de D stand gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 11-04-2011 12:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik had dan de multitronic, aangezien ik geen flippers had ;)

Maar blijft leuk spul, zo'n 6 cilinder... :9

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:55:
Ik had dan de multitronic, aangezien ik geen flippers had ;)
Multitronic kan vziw tegenwoordig ook met flippers. In de S stand kan hij een soort schakelgedrag simuleren, wat jij met flippers weer kan beinvloeden.

EDIT:
Naast de volautomatische regeling is er in de multitronic een mogelijkheid om voorgeprogrammeerde versnellingen te kiezen. Bij elke trap worden de poelies iets verder samengeknepen zodat het effect van schakelen wordt geïmiteerd.

Van Wikipedia

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 11-04-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ging om een 2005 A4 3.0 V6....."Ik vermoed dan dat het de multi was, aangezien ik geen flippers had" zou een beter bericht zijn denk ik :+

offtopic:
Waar zeur ik over, ik rijd dagelijks in een Clio 1.5 dci :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fuck, dat is lekker :( De leasemij (Leaseplan Direct) staat geen ABT tuning toe. Daar gaat mijn mooie plan :(

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 11-04-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Auw dat scheelt je 90 PK... Dat is wel een verschil. 120pk is toch eigenlijk te weinig voor een A4. Nu toch maar weer een BMW? >:)

[ Voor 13% gewijzigd door MrFl0ppY op 11-04-2011 15:09 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

PWM schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:51:
Fuck, dat is lekker :( De leasemij (Leaseplan) staat geen ABT tuning toe. Daar gaat mijn mooie plan :(
Dat probleem had ik dus ook :-(

[ Voor 10% gewijzigd door ST10©DE op 11-04-2011 15:12 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Just a crazy thought (heb er niet veel verstand van) maar er zijn meerdere leasemaatschappijen in Nederland, misschien kan het elders wel en soms ook tegen een scherper tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Goedkoper dan Leaseplan Direct lukt je helaas niet. Ik ga sowieso een offerte opvragen bij Leaseplan (de grote broer) die het wel toestaat. Als het verschil miniem is, kunnen we daar nog kijken.

Anders wellicht kijken naar de 2.0 TFSI met 180pk, maar dan heb ik weer zo'n domme geknepen moter. Persoonlijk vind ik het een beetje onzin om 3000,- extra te betalen voor de 160pk 1.8 die verder 100% identiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

PWM schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:40:
Goedkoper dan Leaseplan Direct lukt je helaas niet. Ik ga sowieso een offerte opvragen bij Leaseplan (de grote broer) die het wel toestaat. Als het verschil miniem is, kunnen we daar nog kijken.

Anders wellicht kijken naar de 2.0 TFSI met 180pk, maar dan heb ik weer zo'n domme geknepen moter. Persoonlijk vind ik het een beetje onzin om 3000,- extra te betalen voor de 160pk 1.8 die verder 100% identiek is.
Hmm volgens mij zit ik toch echt bij Leaseplan, en ook zij vonden het een no-go. Hoe kom je aan de informatie dat Leaseplan het wel toelaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
P. Mekes schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:57:
[...]

Hmm volgens mij zit ik toch echt bij Leaseplan, en ook zij vonden het een no-go. Hoe kom je aan de informatie dat Leaseplan het wel toelaat?
Ik heb ze net gebeld :) De accountmanager gaf expliciet aan dat het mocht. Ik heb ook contact met hun prefered Audi dealer die aangaf dat ze dat continu deden voor Leaseplan.

EDIT:

Heb nu de offerte binnen van Leaseplan, met daarop de ABT tuning genoemd. Ze vragen 90,- per maand (48 maanden) voor de tuning. Die kost zelf 1899,- dus de opslag is voor hun ruim 2000,-. Maar, ruim binnen budget voor mij. Nu nog kijken of ik Leaseplan er doorheen krijg als leasemij ;)

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 11-04-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pff, hij is besteld bij de leasemij. Nu hopen dat hij nog op tijd is voor de B&O. Heb nog wel een paar opties aangevinkt, waaronder Servotronic, regen/licht sensor, opbergpakket e.d.

In het kader van ongeloofelijk verwend luxe probleem:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hf7ZtWhQzX2cmwkGsWWtovES/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1QwrekHUcdiQhzSuyCT4YZX5/full.png

Ik denk dat nummer 1 het meest practisch is :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 15-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

2'de zijn een stuk mooier, ik hou niet zo van die extreem open velgen, dan liever brede spaken zoals de eeerste serie ambition velgen, die zijn nog onderhoudsvriendelijker :)

[ Voor 77% gewijzigd door Chaoss op 15-04-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
PWM schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:47:

Behalve dat is optie 1 ook het mooist, althans, dat is mijn mening. Overigens wel bizar dat op zo'n auto een regensensor een optie is. Dat ding was op mijn 3-serie van inmiddels bijna 10 jaar oud al standaard. Hetzelfde gebeurt overigens andersom. Bij een 5-serie mag je bijbetalen voor een automatisch dimmende binnenspiegel. Dat soort dingen wekt volgens mij irritatie op bij kopers.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
argro schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:03:
[...]
Behalve dat is optie 1 ook het mooist, althans, dat is mijn mening. Overigens wel bizar dat op zo'n auto een regensensor een optie is. Dat ding was op mijn 3-serie van inmiddels bijna 10 jaar oud al standaard. Hetzelfde gebeurt overigens andersom. Bij een 5-serie mag je bijbetalen voor een automatisch dimmende binnenspiegel. Dat soort dingen wekt volgens mij irritatie op bij kopers.
Standaard bij een optie pakket bedoel je waarschijnlijk? Een kale 3 serie heeft dat lijkt mij nooit gehad.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Licht-/regensensor is bij een 3 serie inderdaad een optie

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Pff, hij is besteld bij de leasemij. Nu hopen dat hij nog op tijd is voor de B&O. Heb nog wel een paar opties aangevinkt, waaronder Servotronic, regen/licht sensor, opbergpakket e.d.
Mooie wagen! Hoe ziet de uiteindelijke optielijst er nu uit? ... en welk prijskaartje hoort daar bij?

[ Voor 5% gewijzigd door JaymzHetfield op 15-04-2011 15:32 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
KappeNou schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:21:
[...]

Standaard bij een optie pakket bedoel je waarschijnlijk? Een kale 3 serie heeft dat lijkt mij nooit gehad.
Vooruit, niet standaard inderdaad, maar wel standaard op een 'executive' uitvoering. Ik zou in ieder geval verwachten dat dergelijke dingen op een auto als een A4 inmiddels standaard zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
JaymzHetfield schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:31:
[...]

Mooie wagen! Hoe ziet de uiteindelijke optielijst er nu uit? ... en welk prijskaartje hoort daar bij?
"Lijstje" uiteindelijk:

- S Line interieur (Sportstoelen, stuur, etc. etc.)
- S line Exterieur
- Bang & Olufsen Soundsystem
- Audi music interface
- Digitale radio ontvangst
- Pareleffectlak TeakBruin
- Multifunctioneel stuurwiel
- Diefstalalarm (TNO/SCM goedgekeurd)
- MMI navigatie (+met upgrade naar Plus)
- Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
- Telefoonvoorbereiding
- Middenarmsteun vóór
- Audi parkeer hulp achter
- Blanke raamlijsten
- Blanke dakrails
- Xenon plus verlichting
- Auto. dimmende binnenspiegel en buitenspiegels
- 18 inch velgen
- Sportonderstel
- Servotronic
- Licht en regensensor
- Zelfdimmende binnenspiegel
- Winterbanden op velg
- ABT Tuning naar 211PK

Kosten vallen erg mee, 45.000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ik hier om advies mag vragen. Ik ben op dit moment sterk aan het kijken naar een diesel met om en nabij de 2 ton op de klok. Ik ga 30.000km per jaar voor mijn werk rijden (woon-werk verkeer) en dan ook nog eens 20.000 voor familie bezoek en die dingen. Ik vind zelf de diesels uit de VAG groep erg fijn rijden, maar ik zou niet graag een Golf willen ofzo. Daarom dat ik dan nu naar een A3 TDI zit te kijken. Modeljaar 2002, 1.9 TDI met 130pk en quatro onderstel (bekend van het volkswagen 4 motion systeem vanwege positie van het blok, dus geen echte audi quatro). Ik heb al vernomen dat bv de remmerij al flink duurder is. Qua roest zit het wel goed, carrosserie is verzinkt. Verder een beetje de standaard dingen.

Maar wanneer moet bij deze auto's bv de riemen vervangen worden, om de hoeveel km's moet hij een grote en dan een kleine beurt hebben, heeft hij specifieke zwakke plekken waar je op moet letten, etc?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Die met die open wielen staat in die kleur bij mij in de straat. Kan wel een keer foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:58:
[...]

Die met die open wielen staat in die kleur bij mij in de straat. Kan wel een keer foto's maken?
Thanks, maar dat is ook de enige die bij mijn dealer staat. Sowieso zijn het allemaal wel mooie velgen. De mooiste zijn de 19 inch varianten, die ook op de S, R en RS modellen zitten. Deze kan je op de S-line voor 800,- erbij krijgen. Het leasebedrag gaat echter door die banden door het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou voor optie 1 gaan, naar mijn mening het mooist. (die van mij lijken er dan ook wel een beetje op ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.mekes.nl/img/velg.jpg

En ja, ze zijn aan een poetsbeurt toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:01:
[...]

Thanks, maar dat is ook de enige die bij mijn dealer staat. Sowieso zijn het allemaal wel mooie velgen. De mooiste zijn de 19 inch varianten, die ook op de S, R en RS modellen zitten. Deze kan je op de S-line voor 800,- erbij krijgen. Het leasebedrag gaat echter door die banden door het dak.
Ah duidelijk. Ding is trouwens ook een 120pk versie, wel bizar hoe groot de schijven zijn viel me op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:19:
[...]

Ah duidelijk. Ding is trouwens ook een 120pk versie, wel bizar hoe groot de schijven zijn viel me op :X
De dealer melde dat ze nauwelijks meer 2.0TFSI verkopen, laat staan 1.8TFSI met 160pk. Bijna alles is 120PK + ABT Chip.

Ben benieuwd hoe lang Audi dit nog oogluikend toestaat. Ze kunnen natuurlijk de 120PK versie iets extra uitkleden of op wieldoppen zetten.
Pagina: 1 ... 33 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.