20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

mijn audi a1 by zonoskar, on Flickr
Na wat problemen met het kenteken is ie wat later afgeleverd als afgesproken, maar gelukkig wel nog vandaag. Het instructie boekje is ook foetsie, dus naar de functie van veel knopjes is het even raden. Hij rijdt erg fijn hoor. Van de week maar eens mooiere foto's posten, ook van het wasabi groen interieur.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik laat het doen bij Hartog in Alkmaar - ben benieuwd !
Er gaat een nieuwe Garret 22 VNT in. Mijn koppeling en 2 massa wiel komt er ook aan - mischien dan nog een betere remap
Pedro had express een 'down'tune gedaan (origineel was ABT) om de turbo en koppeling te sparen. Heeft goed geholpen want dat is alweer 2 jaar terug
Met een nieuwe chip zou ik wel de 200pk willen halen.
Oh, en vergeet niet dat er een PD pomp in zit, die zou ook vervangen moeten worden, duur grapje dan
[ Voor 11% gewijzigd door SileX op 03-01-2011 18:45 ]
mooi hoor!zonoskar schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:00:
[afbeelding]
mijn audi a1 by zonoskar, on Flickr
Na wat problemen met het kenteken is ie wat later afgeleverd als afgesproken, maar gelukkig wel nog vandaag. Het instructie boekje is ook foetsie, dus naar de functie van veel knopjes is het even raden. Hij rijdt erg fijn hoor. Van de week maar eens mooiere foto's posten, ook van het wasabi groen interieur.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Die donkere dakstijlen staan erg goed bij zo'n lichte lakkleur. Het lijkt net of het dak zweeft! Hopelijk staat die van mij deze week ook op kenteken. 'k Heb er nu wel zin in.zonoskar schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:00:
Van de week maar eens mooiere foto's posten, ook van het wasabi groen interieur.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Interieur by zonoskar, on Flickr

Detail by zonoskar, on Flickr

Audi A1 zijkant by zonoskar, on Flickr

Audi A1 achterkant by zonoskar, on Flickr

S-line spoiler by zonoskar, on Flickr
Ik moet nog betere foto's maken. Dit is gewoon voor een globale indruk.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ben je tevreden over de velgen? ik vind ze prima zo. heb zelf nu lullige wieldoppen voor mijn winterbanden, ziet er niet uit...
Ik heb wel een kraakje in het dashboard. Het lijkt te komen vanuit de voorste bekerhouders, of ergens daar in de buurt. Ik zal de dealer er eens op aanspreken, want ik dacht dat een Audi kraakvrij moest zijn...
/edit: oja, het groen ziet er op de foto een beetje te geel uit. Het is in het echt een beetje groener.
[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 03-01-2011 23:35 ]
Een eis voor mijn winterbanden wat dat ze wel om de originele velgen konden. Dat heeft Kwik Fit ook gedaan gelukkig. Heb alleen wel een kras in een velgFrieda schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:24:
ben je tevreden over de velgen? ik vind ze prima zo. heb zelf nu lullige wieldoppen voor mijn winterbanden, ziet er niet uit...
persoonlijk zou ik winterbanden gewoon om stlaen vlegen doen... geen geode met banden wisselen, en al die pekel in de winter is alleen maar slecht voor je lichtmetaal.
[ Voor 46% gewijzigd door Chaoss op 04-01-2011 10:25 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Zag er gisteren 1 staan bij de dealer, wauw!
Edit: link verwijderd....werkte niet
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 10:48 ]
Mooi hoor! Beetje gek kenteken alleen, dat PDV!zonoskar schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:27:
[afbeelding]
Interieur by zonoskar, on Flickr
[afbeelding]
Detail by zonoskar, on Flickr
[afbeelding]
Audi A1 zijkant by zonoskar, on Flickr
[afbeelding]
Audi A1 achterkant by zonoskar, on Flickr
[afbeelding]
S-line spoiler by zonoskar, on Flickr
Ik moet nog betere foto's maken. Dit is gewoon voor een globale indruk.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
@Frieda en Canaria: kunnen jullie eens duwen en wrikken tegen het stuk van het dashboard waar de esp uit knop in zit (ziet eruit als een doosje, achter de versnellingspook), dat kraakt bij mij heel erg.
Ik hoop ook dat het verbruik een beetje bijdraait. Ok, ik heb pas 400 km gereden, maar gemiddeld haal ik 7.2 l/100 km. Dat is toch wel ver boven het opgegeven verbruik.
Kraakt bij mij niet. Verbruik is bij mij ook niet best, maximaal 500 km op een tank (rij m niet helemaal leeg dus ergens rond de 40 liter). Ook bij zuinig rijden.zonoskar schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:27:
Thanks, ik vind hem er natuurlijk ook goed uitzien.
@Frieda en Canaria: kunnen jullie eens duwen en wrikken tegen het stuk van het dashboard waar de esp uit knop in zit (ziet eruit als een doosje, achter de versnellingspook), dat kraakt bij mij heel erg.
Ik hoop ook dat het verbruik een beetje bijdraait. Ok, ik heb pas 400 km gereden, maar gemiddeld haal ik 7.2 l/100 km. Dat is toch wel ver boven het opgegeven verbruik.
Echt een prachtige wagen!Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:46:
Wat vinden we van de Audi A7?
Zag er gisteren 1 staan bij de dealer, wauw!
Edit: link verwijderd....werkte niet
Een familielid van me heeft dat ding een weekend lang op proef gehad. Tijdens het kerstdiner viel het me op dat de offerte al op z'n bureau lag
Bij mij rammelt dat gedeelte niet.zonoskar schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:27:
Thanks, ik vind hem er natuurlijk ook goed uitzien.
Mijn verbruik is nu na precies twee maanden en ongeveer 5800 km gemiddeld 6.8 l/100km.
Vandaag scheen de zon een beetje en ik had mijn camera bij me. Resultaat:

Tilt-shift experiment by zonoskar, on Flickr

_MG_0569 by zonoskar, on Flickr

_MG_0592 by zonoskar, on Flickr

_MG_0616 by zonoskar, on Flickr
Meer op mijn flickr account.
Edit: volgens mij met groot (f/1.8) diafragma geschoten. correct?
[ Voor 33% gewijzigd door timovd op 06-01-2011 10:14 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Is het dat dan niet?timovd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:45:
Eerste foto lijkt het een speelgoedauto. Mooi dat wit in de sneeuw.
Elke auto dient om te spelen!
Vind hem nog steeds niet geweldig mooi, maar hij valt wel mee zo in het wit met de donkere raamstijlen.
Veel succes en veilige kilometers gewenst met je nieuwe auto!
Nee, gewoon met f4.0 op full-frame. Maar de nabewerking in Photoshop bootst het effect van een tilt-shift lens na. Daardoor krijg je het speelgoed effect. Bij deze foto leek me dat wel een grappig idee om te proberen.timovd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:45:
Eerste foto lijkt het een speelgoedauto. Mooi dat wit in de sneeuw.
Edit: volgens mij met groot (f/1.8) diafragma geschoten. correct?
Smaken verschillen, maar ik moet zeggen dat ik de auto ook niet super mooi vindEngineer Stewie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:45:
Vind hem nog steeds niet geweldig mooi, maar hij valt wel mee zo in het wit met de donkere raamstijlen.

Detail spoiler by zonoskar, on Flickr
Het is volgens mij wel de competition-kit spoiler geworden en niet de S-line spoiler die ik besteld had (daar waren problemen mee was mij verteld). Ten minste, als ik in de brochure kijk dan lijkt mijn spoiler niet echt op de spoiler die bij het s-line pakket hoort, maar meer op die van het competition kit. Al zit daar weer geen middensteuntje in zover ik kan zien.
[ Voor 52% gewijzigd door zonoskar op 06-01-2011 10:36 ]

Heb helaas geen fatsoenlijke foto van de achterkant gemaakt
Handgeschakeld, B&O systeem erin, een dikke 30k gelopen (lees net ingereden), carbon interieur en motorruimte verlichting. Zilveren sideblades staan in het echt 100x mooier als op deze foto's, misschien dat ik mijn vader een keer carbon fiber sideblades aan kan smeren (~€3000

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 08-01-2011 19:47 ]
Mooi hoorTortelli schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:44:
Misschien dat ik binnenkort wat meer te vinden ben in dit topic. Mijn vader heeft vanmiddag zijn Honda S2000 ingeruild voor een Audi R8 4.2 v8 . Ik denk dat ik gerust mag zeggen dat dit toch wel echt een droomauto is, en mijn vader vanochtend zijn (en mijn) droom verwezelijk heeft!.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb helaas geen fatsoenlijke foto van de achterkant gemaakt.
Handgeschakeld, B&O systeem erin, een dikke 30k gelopen (lees net ingereden), carbon interieur en motorruimte verlichting. Zilveren sideblades staan in het echt 100x mooier als op deze foto's, misschien dat ik mijn vader een keer carbon fiber sideblades aan kan smeren (~€3000). Aan de andere kant zie je bjina alle witte daarmee rond rijden.
Terzijde (vanuit mijn auto-hart): de Honda S2000 is een klassieker in spe, ik had hem er persoonlijk mooi bij gehouden denk ik!
heeft je pa hem in apeldoorn gehaald ??
Mijn vader heeft er serieus over gedacht de S2000 te houden. Maar we hebben momenteel (in de zomer) al 4 auto's thuis staan, en geen plek voor een 5e. Dan zou die op mijn vaders werk neergezet moeten worden oid, rij je er gewoon nooit meer mee en dat is imo ook zonde.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:25:
Nice, feli! Kanon, zo'n R8!
Terzijde (vanuit mijn auto-hart): de Honda S2000 is een klassieker in spe, ik had hem er persoonlijk mooi bij gehouden denk ik!Afschrijving kennen ze momenteel al nauwelijks meer.
[ Voor 41% gewijzigd door Tortelli op 08-01-2011 20:38 ]
heb trouwens ook de marktplaats advertentie gevonden toen wist ik het helemaal zeker
leuke dealer is het met leuke auto's
Hier een paar huizen verderop staat ook een R8 (+S5), dat is een ?zwart/donkerblauwe? variant maar ik moet toch zeggen dat hij in het wit mooier is als ik die foto zo zie. Toch mooie auto'sTortelli schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:44:
Misschien dat ik binnenkort wat meer te vinden ben in dit topic. Mijn vader heeft vanmiddag zijn Honda S2000 ingeruild voor een Audi R8 4.2 v8 . Ik denk dat ik gerust mag zeggen dat dit toch wel echt een droomauto is, en mijn vader vanochtend zijn (en mijn) droom verwezelijk heeft!.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb helaas geen fatsoenlijke foto van de achterkant gemaakt.
Handgeschakeld, B&O systeem erin, een dikke 30k gelopen (lees net ingereden), carbon interieur en motorruimte verlichting. Zilveren sideblades staan in het echt 100x mooier als op deze foto's, misschien dat ik mijn vader een keer carbon fiber sideblades aan kan smeren (~€3000). Aan de andere kant zie je bjina alle witte daarmee rond rijden.
Afgelopen donderdag is er onder mijn A1 een afneembare trekhaak geplaatst. Was niet goedkoop (864,- incl montage) maar als de trekhaak afgenomen is, kan deze onzichtbaar weggewerkt worden achter een klepje in de bumper. Perfect! Wel jammer dat er voor dat geld geen wit nummerbord bij zat voor op de aanhanger/fietsendrager. Echter, 2 dagen na montage bij het wassen een aantal diepe krassen in de bumper opgemerkt, dus hopelijk gaat de dealer dit nog verhelpen.
Verder vind ik de plaatsing van sommige knopjes onhandig. Zo zit de start/stop uit knop boven op het dashboard. De achterruit verwarming zit naast de ESP-uit knop en de binnencirculatie knop zit tussen de airco knoppen. IMHO was het logischer geweest de luchtcirculatie knop bovenop het dash te hebben, de achterruit verwarming tussen de airco knoppen (daar zit immers ook de knop voor de voorruit ontwaseming) en de start/stop uit knop naast de ESP-uit knop. Ik wil nl. nog wel eens de luchtcirculatie uit zetten als ik achter een antieke diesel rij bv, maar dan moet ik ongeloofelijk zoeken waar die knop zit tussen alle airco bedieningsknoppen. Daarentegen hoef ik bijna nooit aan de start/stop knop te komen.
Hoe ervaren de andere A1 rijd(st)ers dit?
Ja, dat heb ik ook steeds. Misschien denken Duitsers anders dan Nederlanders?Frieda schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:39:
Ik vind het in- en uitzoomen op de navigatiekaart niet logisch, draai steeds de verkeerde kant uit. Jullie ook?
Zou je zoiets aan Audi kunnen doorgeven zodat ze dat meenemen in de 2nd gen A1?
En het is me nog niet gelukt om in de navigatie een contactpersoon in plaats van een adres te selecteren. Gelukkig ken ik alle adressen uit mijn hoofd, maar als ik recent bij verschillende adressen in een plaats met een lange naam ben geweest, kan ik niet meer in het scherm zien welke regel ik moet hebben.
Moet wel zeggen dat ik de navigatie vaker gebruik dan ik had gedacht. Ik heb wel TomTom + Traffic HD, maar met de A1 vind ik het niet zo erg om in de file te staan
Heeft wat geduurd... Vandaag de auto weer opgehaald na 2 dagen bij Hartog.SileX schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:45:
Zat er aan te denken ja, maar doe het toch niet - tis toch mijn daily drive.
Er gaat een nieuwe Garret 22 VNT in. Mijn koppeling en 2 massa wiel komt er ook aan - mischien dan nog een betere remap
Pedro had express een 'down'tune gedaan (origineel was ABT) om de turbo en koppeling te sparen. Heeft goed geholpen want dat is alweer 2 jaar terug
Met een nieuwe chip zou ik wel de 200pk willen halen.
Oh, en vergeet niet dat er een PD pomp in zit, die zou ook vervangen moeten worden, duur grapje dan
Nieuwe turbo, koppeling en 2 massawiel en toebehoor.
Wat een verschil zeg - heerlijk rijden - tis gewoon een hele andere auto geworden. Vermogen is toegenomen, oude turbo was er slecht aan toe (mag ook wel na 226d km).
Een re-tune is niet gedaan - eerst de boel goed inrijden (voornamenlijk de koppeling).
Eind Feb begin Maart gaat ie terug - zien we wat er dan uit komt
* SileX is happy
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
@Silex vinnik wel snel hoor na 226K al de turbo gaar, mijn A4 heb ik ingeruild met 340K op te teller, orginele turbo en getuned vanaf 180K op de teller.
[ Voor 50% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2011 20:19 ]
Wat ik slecht vond, is de 530D van mijn ouders, na 90d km al een nieuwe.. (e39 model)
Lijkt me niet dat-ie bij 1200rpm al op kan schakelen, volgens mij kom je dan onder stationair toerental uitzonoskar schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:40:
De DSG bak is ook een beetje vreemd. Als ik in manual mode rij, kan ik pas vanaf 2100 rpm opschakelen van de 1 naar de 2. Als ik de bak in D zet, kan ie ineens bij 1200rpm al opschakelen. Klopt dit wel?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 20-01-2011 16:40 ]
Hm, 650 klinkt nogal laagKappeNou schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:38:
Mijn auto loopt 650rpm stationair en ik kan makkelijk bij 1200rpm schakelen. De audi loopt iets hoger stationair, maar die kan ik ook wel eerder schakelen. Maar dat is een conventionele automaat. Waarschijnlijk gaat hij met zelf schakelen automatisch in de soort van S mode waardoor je minimaal in de powerband pas kan schakelen.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Nu ook eens een fatsoenljke stukje kunnen rijden met de auto. Eerst wat opvalt is dat je toch wel erg veel bekijk trek met de auto, het is geen Lamborgini of Ferrari waar je mee rondrij, maar je trek er veel meer bekijks mee dan b.v. een recente 911.
Gemak waarmee je hard ga is ook waanzinnig, het maakt weinig uit in welke versnelling je zit, gewoon gasgeven en het gaat hard
We gaan
Zwart/donkerblauw en grijs zijn gewoon saaie kleuren op een R8. Opvallen doe je in zo'n auto toch al wel, dus waarom zou je dan een saaie kleur als zwart of grijs kopen? [rij zelf overigens in een grijze 3 serieBlueone schreef op zondag 09 januari 2011 @ 02:30:
[...]
Hier een paar huizen verderop staat ook een R8 (+S5), dat is een ?zwart/donkerblauwe? variant maar ik moet toch zeggen dat hij in het wit mooier is als ik die foto zo zie. Toch mooie auto's
[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 20-01-2011 19:46 ]
Auto is in perfecte staat, ongevalvrij, en de bestuurder rijdt goed. (Zij het wat als een bompa - met mijn racestuur is hij er een keer in geslaagd om in nfs shift een track te rijden aan 50 km/u).
Onze twijfel is de volgende; we zijn op zoek naar een grotere (en betere!) auto als onze peugeot 206, maar dit is wel een hele grote. Komt erbij dat we hem toch niet zo goedkoop vinden; als ik hier op 2e hands sites kijk, kom ik ongeveer 1500 euro duurder uit voor een break versie.
Dus vandaar de vraag; wat zouden jullie doen?
in nederland krijg je met een beetje gekke auto al bekijks XD. Wat opzich leuk kan zijn maar ook erg vervelend somsTortelli schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:37:
Van het weekend wat fatsoenlijke foto's gemaakt van mijn vader zijn nieuwe speelgoed;
Nu ook eens een fatsoenljke stukje kunnen rijden met de auto. Eerst wat opvalt is dat je toch wel erg veel bekijk trek met de auto, het is geen Lamborgini of Ferrari waar je mee rondrij, maar je trek er veel meer bekijks mee dan b.v. een recente 911.
Gemak waarmee je hard ga is ook waanzinnig, het maakt weinig uit in welke versnelling je zit, gewoon gasgeven en het gaat hard. Iets waar je met de S2000 echt voor moest werken (lees tussen de 6000 en 9000rpm zitten).
We gaan
[...]
Zwart/donkerblauw en grijs zijn gewoon saaie kleuren op een R8. Opvallen doe je in zo'n auto toch al wel, dus waarom zou je dan een saaie kleur als zwart of grijs kopen? [rij zelf overigens in een grijze 3 serie].
Mijn oude leasebak had nog een grote beurt tegoed. Dus als iemand die koopt, is ie meteen 600-1000 euro kwijt voor onderhoud. Check dat even. Niet alle leasemaatschappijen laten de laatste beurt doen, zeker niet als die tegen het einde van het contract zou moeten gebeuren.manzonderdas schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:51:
Dus vandaar de vraag; wat zouden jullie doen?
Verder kan ik je niet helpen. Prijzen in België zijn zowiso anders dan in NL.

En van het interieur met LED lichtpakket:

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
tjah kwestie van smaak, ik vindt Daytona Grey een van de dikste kleuren op een R8Tortelli schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:37:
Zwart/donkerblauw en grijs zijn gewoon saaie kleuren op een R8. Opvallen doe je in zo'n auto toch al wel, dus waarom zou je dan een saaie kleur als zwart of grijs kopen? [rij zelf overigens in een grijze 3 serie].

nais
Overigens een vraag aan de Audi experts hier; de oudere MMI systemen (zoals een 2007 R8) wat is de maximale grote van de SD kaart?. Werkt SDHD in een R8?. Auto staat momenteel bij mijn vader @ bedrijf binnen dus ik kan geen 8GB SDHC kaart testen

Mwoaa valt mee hoor. Mijn buurman heeft een 911 Carrera S (997 voor de kenner) , die ik geregeld heb kunnen lenen het afgelopen jaar (waarvoor hulde natuurlijk). Leuke auto, bijzonder (we wonen niet in het gooi ofzosyntesia schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:35:
[...]
in nederland krijg je met een beetje gekke auto al bekijks XD. Wat opzich leuk kan zijn maar ook erg vervelend somstijdens parkeren op een lastige plek ofzo....
Heb je het (zeer bijzondere) geluk dat je een keer in een Ferrari F430 mag rijden, of een Lamborgini Murcielago (beide in mijn geval) dan weet je wat serieus aandacht trekken is. Serieus een gemiddelde politie auto met sirene op trekt volgens mij minder aandacht

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 23-01-2011 03:33 ]
Sinds een maandje of 2 mogen wij hier thuis genieten van een nieuwe Q5 3.2 Pro-Line met Xenon. Rijdt natuurlijk super, qua comfort en prestaties niets op aan te klagen. (Okay, verbruik is niet echt denderend
Het enigste is wel dat op bijna elk ritje op de (snel)weg dat een tegenligger met zijn lichten seint dat ik mijn groot licht aan heb, waarna ik terug moet seinen met groot licht in hun knar dat het maar dimlicht was.
Verkeed afgesteld door de dealer (fabriek?), of is dit gevolg van grote/hoge auto + stukje Vorsprung durch Technik?
Xenon is fel maar het moet niet irritant zijn... en dat is het idd snel als he te hoog afgesteld staat.
Of bedoel je gewoon op de licht units zelf? Daar zit idd onder een kapje wel een stel schroef. Maarja of je daar in een nieuwe Q5 aan wil zitten.
Ik heb met tegemoet komende SUV's normaal gesproken niet het idee dat hun groot licht aan staat. Anders zou ik wel heel veel moeten seinen
[ Voor 77% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2011 21:56 ]
Denk echter dat dit niet bestaat bij Xenon omdat die automatische hoogteregeling hebben.
Bij gewone halogeenlampen kan dit wel.
Doe de motorkap open en kijk wat je bij kunt stellen. Ik heb overigens wel eerder een gloednieuwe Q5 gezien waarbij de lichten niet fijn waren afgesteld. Of was jij dat?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wat ik al vertelde je kan ze afstellen. Heb ik al is bij een B7 RS4 gedaan. Maarja of je dat bij een nieuwe Q5 wil doen is maar de vraag.
/laat
[quote]Chaoss schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:18:
als je de lichten aan zet is die knop ne tals alle andere knoppen verlicht ja.
[/quote]
Ow ja.. Redelijk logisch
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Wss niet want de A3's zijn mijn grootste ergernis op de weg juist omdat alle A3's mij verblinden...FlipFluitketel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:18:
Hebben halogeenlampen ook automatische hoogteregelingBij mijn A3 gaan de lampen direct nadat ik gestart heb even omhoog en weer omlaag en ik dacht dat ik halogeenlampen heb.
/laat
[quote]Chaoss schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:18:
als je de lichten aan zet is die knop ne tals alle andere knoppen verlicht ja.
[/quote]
Ow ja.. Redelijk logisch
There is no replacement for displacement!
Nou heb ik geen Audi maar een BMWEngineer Stewie schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:53:
Hmm, hij bedoelde wss de hoogteregeling in je wagen als je een aanhangwagen achter de auto hangt.
Denk echter dat dit niet bestaat bij Xenon omdat die automatische hoogteregeling hebben.
Bij gewone halogeenlampen kan dit wel.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 24-01-2011 20:45 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Heb je het dan niet over A3's met Sjonnies die Xenon achteraf inbouwen? Ik ben nog nooit verblind door een standaard A3._eXistenZ_ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:37:
[...]
Wss niet want de A3's zijn mijn grootste ergernis op de weg juist omdat alle A3's mij verblinden...
Dit lijkt me wel leuk, maar gaat dit werken met mijn A3 Sportsback uit 2005?
Een voorbeeld van een aantal setjes, heeft iemand hier ervaringen mee?
PLX DIRECT Kiwi Wifi OBD2 Automotive Diagnostic iPhone
http://cgi.ebay.com/PLX-D...ories&hash=item25607b52a6
OT-2 OBD-II/CAN WiFi Interface for iPhone
http://cgi.ebay.com/ebaym...uckQ5fPartsQ5fAccessories
SPEEDPORT Wireless OBD2 Hardware for iPhone
http://cgi.ebay.com/ebaym...torsQ5fAutomotiveQ5fTools
omdat ie zo mooi is:
http://twitpic.com/3uhu7m/full
A4 2006 S-Line, vanochtend, Oegstgeesterweg / onder A44
[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 29-01-2011 14:14 ]
De trekhaak is onder mijn A1 gemonteerd. Kan ik tenminste weer mijn fiets vervoeren. Wel een rib uit m'n lijf, maar dat heb je bij Audi. Het kraakje in mijn dashboard hebben ze ook weten te vinden en opgelost. Super service van Audi.
In principe, als je auto OBDII spreekt, dan werkt dat. Lijkt me ook leuk spul, ik moet er dan wel ook nog een iPhone bij kopenDanielson schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:20:
Ik zie steeds meer setjes voorbij komen om op je iPhone simpele OBD 2 gegevens uit te lezen, waaronder turbodruk, olietemperatuur, koelvloeistoftemperatuur, foutmeldingen enz.
Dit lijkt me wel leuk, maar gaat dit werken met mijn A3 Sportsback uit 2005?

Signatures zijn voor boomers.
Gefeliciteerd, subtiel prijsverschil ook met het antwoord van de dealer.Arnout schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:13:
Tjah, weinig toe te voegen aan dit topic, ben inmiddels vader van een zoon, en de isofix inbouwen is gelukt! (€ 65, 15 minuten werk!)
Waar ik echter heel erg over twijfel is de kilometerstand. Ik zie er voldoende met 150k of 200k op de teller voorbij komen, is dit nu 'veel' voor zo'n auto of is dat verder helemaal geen probleem? En wat zijn de typische problemen waar ik naar moet kijken met dit type auto?
Een Audi A6 uit dat bouwjaar is vaak zakelijk bereden of door iemand waarvoor zijn werk belangrijk is.LordLynx schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:15:
Ik zit op het moment te kijken naar een A6, uit 2005/2006. Waarschijnlijk ga ik gewoon voor de instapper, 2.4V6 met een automaat erop.
Waar ik echter heel erg over twijfel is de kilometerstand. Ik zie er voldoende met 150k of 200k op de teller voorbij komen, is dit nu 'veel' voor zo'n auto of is dat verder helemaal geen probleem? En wat zijn de typische problemen waar ik naar moet kijken met dit type auto?
Dit soort mensen kunnen zich geen stranding permiteren en zullen de auto ten alle tijde goed laten onderhouden. (je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen)
natuurlijk heeft een auto met 200.000 km op de teller meer slijtage waar reparaties uit voort kunnen komen denk aan rubbers, koppeling, schokdempers.
Ik ben van mening dat je beter een auto kan kopen met 200.000 SNELweg kilometers welke goed is onderhouden dan een auto met 100.000 die veel in de stad gereden heeft.
Als je tegen een beurt aanloopt verkijk je daar niet op, bij een kennismaking met de dealer kan dit je al snel veel geld kosten
- beurt, filters, versnellingsbakolie etc kan zomaar zonder bijzonderheden op 600 euro komen.
Een groot voordeel van de V6 is dat dit (volgens mij) ketting motoren zijn dus geen last hebben van distributierimen die vervangen moeten worden.
Denk ook eens na over een aankoopkeuring, dit kost tussen de 75-150 euro. Dit is best veel geld maar beter dan een dure reparatie na een maand ;-)
En natuurlijk loopt zo'n V6 heel erg mooi en klinkt het geweldig
komt omdat je BWM rijd, dat is geen ergernis maar jaloezie..._eXistenZ_ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:37:
[...]
Wss niet want de A3's zijn mijn grootste ergernis op de weg juist omdat alle A3's mij verblinden...
nofi hoor maar ik heb werkelijk nog nooit een A3 met halogeen lampen gezien die mij verblind... ook niet met xenon overigens, Als ik me er aan stoor dan zijn het suv's (wat voor merk dan ook) of oude hokken met achteraf zelf ingeprutste xenon.
handig! is dat bij elk type achteraf in te bouwen?Arnout schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:13:
Tjah, weinig toe te voegen aan dit topic, ben inmiddels vader van een zoon, en de isofix inbouwen is gelukt! (€ 65, 15 minuten werk!)
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 04-02-2011 09:27 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik weet niet welke type A6 je kijkt (C5 of C6) maar een maat van me heeft een A6 C6 2.4 V6, en die is nou niet echt onder de indruk van dit type motor.LordLynx schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:15:
Ik zit op het moment te kijken naar een A6, uit 2005/2006. Waarschijnlijk ga ik gewoon voor de instapper, 2.4V6 met een automaat erop.
Heb zelf in gereden en vond hem nogal traag aanvoelen.Zat geen gang in.
Zelf zou ik voor een 2.8 gaan indien het om een C5 gaat
Ik het destijds gedaanP. Mekes schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:10:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een ABT motormanagement kit voor de 1.4tfsi? Wanneer kan je deze laten monteren, moet je de auto eerst inrijden of juist niet?
Mijn auto was direct bij de dealer getuned, met 10km op de teller. Het maakt niet zo heel veel uit wanneer je het doet. Je krijgt papieren van ABT erbij, waarin staat dat je rustig moet warm rijden (tsja, dat doe ik altijd), en dat de olie er elke 20k uitmoet. Volgens mij kan je het doen wanneer je wilt.
Bedankt voor je ervaring, maar helaas gaat het niet door omdat mijn ...leasemaatschappij het niet toe laat....PWM schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:04:
[...]
Ik het destijds gedaanWerkte toen niet echt (helemaal niet) goed, maar dat kwam door software problemen, die zullen ze in het afgelopen jaar wel hebben opgelost.
Mijn auto was direct bij de dealer getuned, met 10km op de teller. Het maakt niet zo heel veel uit wanneer je het doet. Je krijgt papieren van ABT erbij, waarin staat dat je rustig moet warm rijden (tsja, dat doe ik altijd), en dat de olie er elke 20k uitmoet. Volgens mij kan je het doen wanneer je wilt.
Kijk wel uit he, met chippen zonder mede weten van de leasemij. Als ze erachter komen, ben je echt het bokje. De kans dat ze erachter komen is niet groot, maar toch.
Goede afspraken met dealer maken ook, zodat de leasemij het niet te weten komt.
Volgens de specifications sheet van ABT verandert er niks aan de uitstoot. Per PK wordt deze dus zelfs lager ;-)zonoskar schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:05:
Als je een auto met 14 of 20% bijtelling hebt kan chippen ook nog eens belastingontduiken worden. Toch maar niet doen dan?
Chippen is dan ook niet illegaal, zoals het soms nu gemeld wordt, maar is gewoon "legaal, mits"
Het is niet illegaal of verboden. En dan nog: (bijna) niemand haalt het opgegeven verbruik bij die zuinige auto's. Moet je die mensen dan gaan beboeten omdat ze minder zuinig rijden dan opgegeven en er dus de facto geen sprake is van een auto die recht heeft op een bepaalde belastingscategorie?
Signatures zijn voor boomers.
Beide het zelfde blok. c5 = 170ps c6 = 177ps.seninha schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:01:
[...]
Ik weet niet welke type A6 je kijkt (C5 of C6) maar een maat van me heeft een A6 C6 2.4 V6, en die is nou niet echt onder de indruk van dit type motor.
Heb zelf in gereden en vond hem nogal traag aanvoelen.Zat geen gang in.
Zelf zou ik voor een 2.8 gaan indien het om een C5 gaat
Ik heb zelf een tijd in een c5 2.4 Quattro gereden. Het nadeel is door de 5 kleppen per cilinder dat het een hoogtoerig blok is. De 230nm is pas vanaf 3750 toeren beschikbaar. Dit is voor zo'n zware bak best laat.
In mijn geval was het een automaat dus het constant terug schakelen was niet zo'n probleem, maar in handbak zou het wel een ergenis worden.
Verder wel een fijn blok als je veel snelweg rijdt en een normale rijstijl hebt. Er is wel genoeg power als je eenmaal boven de 4000 toeren zit. Ik zou het blok zelf nooit meer kiezen omdat ik nu meer gewend ben. Voor de c5 zou ik naar een 3.0 kijken en voor de c6 naar de 2.8 of 3.2.
Audi A3 SB S-edition uit 2010 met een RNS-E
Ik lees namelijk verschillende verhalen, de een zegt dat het kan, de ander niet, maar voordat ik een 8GB kaartje ga scoren wil ik het wel weten.
Het KAN, maar hoe dat moet je me niet vragen, neem eens een kijkje op www.audiforum.nlP. Mekes schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:55:
Ik zag gisteren bij de Seat van mijn broer dat hij zijn navigatie-dvd kon kopieren naar een SD-kaart waarna de navigatie werkt vanaf deze SD-kaart. Vanwege meerdere redenen (slijtage leeskop cd-speler, kunnen afspelen van cd's) zou ik willen waten of dit ook mogelijk is bij mijn audi:
Audi A3 SB S-edition uit 2010 met een RNS-E
Ik lees namelijk verschillende verhalen, de een zegt dat het kan, de ander niet, maar voordat ik een 8GB kaartje ga scoren wil ik het wel weten.
Nu heb je opeens voor dat geld, een flink aangeklede auto. Je krijgt voor 4000,-:
- Volautomatische airconditioning
- Middenarmsteun vóór
- Verwarmbare buitenspiegels
- Metallic / pareleffect lak
- Radio Concert / Navigatiesysteem
- Audi sound system
- Multifunctioneel sportstuur
- Xenon plus verlichting
- S line exterieur
- S line interieur
- LED lichtpakket
- Opbergpakket
Zeker met die S line erin, een mooie deal
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb 2900 betaald voor het Pro Line Business-pakket met alleen het volgende:PWM schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:21:
Hoorde net op de radio dat de Audi A1 nu ook als S Edition te krijgen is.
Nu heb je opeens voor dat geld, een flink aangeklede auto. Je krijgt voor 4000,-:
[...]
Zeker met die S line erin, een mooie deal
Ik heb die opties met uitzondering van de S-pakketten wel erbij genomen, Xenon kostte 1400, volautomatische ipv halfautomatische airco iets van 500 en pareleffect 850- Volautomatische airconditioning
- Middenarmsteun vóór
- Verwarmbare buitenspiegels
- Metallic / pareleffect lak
- Radio Concert / Navigatiesysteem
- Audi sound system
- Multifunctioneel sportstuur
- Xenon plus verlichting
- S line exterieur
- S line interieur
- LED lichtpakket
- Opbergpakket
Daarentegen rijd ik er al sinds november in.
[edit]
Voor het Audi Sound System heb ik ook bijbetaald trouwens. Ik was in de war met de Audi Music Interface. Die 10 speakers in plaats van 4 kostten ook nog 400 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Canaria op 03-03-2011 20:09 ]
Troost je, op de dag dat ik een nieuwe A3 kreeg uitgeleverd, kwam de A3 S Edition uit
Hij staat hier nu op het parkeerterrein tussen de Polo's en de Kia's, ziet er leuk uit
Dit topic is gesloten.