Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.563 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29
joeltje schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:04:
waarschijnlijk vanwege de airbags, daar zijn wat probleempjes mee geweest, omdat die blijkbaar "uit moet staan"..

Het kan wel verder, en even googlen leert mij dat je tussen de 80 en 150 GBP aan delen kwijt zult zijn. Aarbeidsloon is een ander verhaal. probeer eens wat andere dealers?

Check deze
Dankje. Ik print het uit en neem het mee naar Kamsteeg Voorschoten.

Edit: via die part-numbers kwam ik op deze guide uit. Dit lijkt voor een A4 Avant B6 te zijn (hopen dat het net zo simpel voor de B7 is). Als de dealer moeilijk gaat doen, kan ik het zelf alsnog proberen.

http://www.audi-sport.net...isofix-fitting-guide.html

[ Voor 20% gewijzigd door Arnout op 16-11-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
B6 en B7 zijn het zelfde op wat uiterlijke veranderingen en motoren na ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoe zit dat eignelijk met een kinderzitje achterin en die airbags achterin? kinderzitje op de voorstoel mag niet ivm dashboard airbag... mits die uit te schakelen is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zo'n zelfde airbag als van voren heb je toch niet achterin zitten? Misschien in een nieuwe A8 ofzo? Daarin zal die dan wel uit kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 16-11-2010 15:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik weet ook niet of die airbags een reden zijn hoor, ik heb ze in mijn auto ook zitten, en daar zitten 2 kinders te keuvelen, met hun oren naast de airbags :X

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd geen airbag van voren, maar wel van de zijkant, lijkt me voor kleine kids ook niet bepaald veilig :P zat me dat ineens af te vragen, je hoort altijd wel dat de kinderzitjes niet voorin mogen... maja waar zit tegenwoordig geen airbag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat heeft te maken met het in de gezicht/borst slaan. Wat soms erger kan zijn dan de wanneer je geen airbag hebt. De zijkant is meer een muur en is zover ik weet langer na niet zo extreem als een airbag die in het dashboard zit.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zij-airbags worden ook wel gordijnairbags genoemd, die vormen dus een gordijn tussen jou en de buitenkant, en komen hierbij dus niet direct op jou af.. En dus ook niet op de kleine ;)

Dit uiteraard in tegenstelling tot "normale" airbags..

[ Voor 13% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-11-2010 22:20 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:37:
[...]

Ik zat er al op te wachten :D
Ben benieuwd naar je foto's!

Die van mij moet alweer terug :( toen ik vrijdag van werk wilde wegrijden piepte hij en stond er een melding op het BIS.

[afbeelding]

De dagrijverlichtingleds aan de rechterkant doen het soms niet. Zaterdag ben ik naar de dealer geweest en die kon het niet direct verhelpen, dus nu moet er waarschijnlijk al een nieuwe lichtunit in.
Maar verder ben ik er nog helemaal gelukkig mee :)
oeps.. nu al stuk? ach, dat ding kan nog 100x kapot gaan en dan vind je 'm vast nog helemaal geweldig :P

hier nog wat foto's (lekker lelijk want ik slaag er maar niet in om bij normaal daglicht bij mijn auto te zijn en een beschaafde camera te gebruiken ipv brakke telefoon :X )

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/2028/imag0267k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/160/imag0268k.jpg

[ben alleen nog wat verdwaald met de stuurbediening van de navigatie/etc, er zitten zo verschrikkelijk veel knopjes op het stuur, echt niet normaal meer.

ik vind van binnen de led-verlichting ook echt tof, er zitten zelfs ledjes in de portieren! en de velgen vind ik mooier dan verwacht. de spaken zijn niet zo plat als het op de foto lijkt, het staat 'm goed, past ook mooi bij de dakbogen vind ik :)

het enige dat me een beetje tegenvalt is het geluid, heb het audi sound system besteld maar het geluid klinkt wat blikkerig, vooral spraak van de radio klinkt raar. een CD'tje klonk al een stuk beter. of ik heb de juiste instellingen nog niet gevonden, dat kan ook..

heb je al geprobeerd muziek te luisteren van een SD kaart? of heb je een ipod kabeltje bijbesteld oid? ben benieuwd hoe dat klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

geluid een beetje bijstellen wellicht? treble wat omlaag, bass wat omhoog. wat pielen met de fader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:19:
Zij-airbags worden ook wel gordijnairbags genoemd, die vormen dus een gordijn tussen jou en de buitenkant, en komen hierbij dus niet direct op jou af.. En dus ook niet op de kleine ;)

Dit uiteraard in tegenstelling tot "normale" airbags..
Je hebt tegenwoordig nog veel meer airbags ;) Onder andere die uit de stoel komt. Maar er kunnen nog meer airbags in zitten.

Afbeeldingslocatie: http://odyssey.honda.com.au/assets/img_airbags_lrg.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:43:
[...]

oeps.. nu al stuk? ach, dat ding kan nog 100x kapot gaan en dan vind je 'm vast nog helemaal geweldig :P

hier nog wat foto's (lekker lelijk want ik slaag er maar niet in om bij normaal daglicht bij mijn auto te zijn en een beschaafde camera te gebruiken ipv brakke telefoon :X )

[afbeelding]

[afbeelding]

[ben alleen nog wat verdwaald met de stuurbediening van de navigatie/etc, er zitten zo verschrikkelijk veel knopjes op het stuur, echt niet normaal meer.

ik vind van binnen de led-verlichting ook echt tof, er zitten zelfs ledjes in de portieren! en de velgen vind ik mooier dan verwacht. de spaken zijn niet zo plat als het op de foto lijkt, het staat 'm goed, past ook mooi bij de dakbogen vind ik :)

het enige dat me een beetje tegenvalt is het geluid, heb het audi sound system besteld maar het geluid klinkt wat blikkerig, vooral spraak van de radio klinkt raar. een CD'tje klonk al een stuk beter. of ik heb de juiste instellingen nog niet gevonden, dat kan ook..

heb je al geprobeerd muziek te luisteren van een SD kaart? of heb je een ipod kabeltje bijbesteld oid? ben benieuwd hoe dat klinkt!
Nice :*)
Ik heb de MMI-bediening inmiddels bijna door, de dagelijkse dingen tenminste. De knop voor de spraakbediening doet het ook echt, dat wist ik helemaal niet :o ik dacht dat het alleen onderdeel was van MMI Plus. Namen in het adresboek worden goed herkend. Alleen de commando's moet ik nog leren, ze zegt iets te vaak "Wat zegt u???" tegen me.

Voor muziek heb ik een iPod-kabel, de iPod ligt in het dashboardkastje. Het geluid van de radio is inderdaad wat blikkerig, maar van de iPod is het bij muziek met een goede bitrate echt prima! Beter dan het geluid in de A3. Ik heb het volume wel op 15 of nog meer staan, bij iets hogere volumes komt het Audi sound system beter tot z'n recht vind ik.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Frieda: Mooie bak zeg, rood is toch ook wel mooi. Goed om te horen dat de velgen in de smaak vallen, dan weet ik dat het bij mijn auto ook wel snor zit. Alleen jammer van de radio, hopelijk krijg je dat nog voor elkaar. Misschien kan de garage nog wat extra instellingen doen? Laat even weten als het lukt, ik heb ook dat systeem besteld en ik hoop toch echt dat het geluid beter is als in mijn Seat nu.

@Frieda, Canaria: Jullie hebben beide Xenon verlichting met bijbehorende LED achterlichten he? Het valt me op dat toen ik vrijdag achter een zwarte A1 aan reed (dacht eerst dat het misschien Canaria zou kunnen zijn) dat deze een rechthoekige achter verlichting had, terwijl op Frieda's foto's te zien is dat zij een W vormige verlichting heeft (deel wat oplicht). Bij die andere was de 'W' ook aan de bovenkant gesloten. Die A1 had geen Xenon bleek toen ik hem later voorbij reed. Toch vreemd dat Audi 2 zo'n verschillende licht units heeft voor deze auto, dat is toch 1 van de meeste kenmerkende delen van een auto IMHO.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Canaria schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:41:
[...]

Voor muziek heb ik een iPod-kabel, de iPod ligt in het dashboardkastje.
Had je die erbij besteld of kreeg je die erbij?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zonoskar: ik heb ook een W aan de achterkant, maar hoe het nu precies met de verlichting zit en wat wanneer brandt in welke stand weet ik eerlijk gezegd niet, zeker niet nu de DRL stuk is

BtM909: ik heb de kabel er als accessoire bijbesteld, het is een kabeltje op de Audi Music Interface die onderdeel is van Pro Line Business. Andere kabeltjes zijn verkrijgbaar voor RCA, 3,5" jack, usb, mini-usb en micro-usb geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, ik heb dus nog een audio interface kabel tegoed en kan dus kiezen voor een (mini)usb onder m'n armsteun of de interface kabel. Het liefst heb ik ze dus beide (volgens mij was de interface kabel 500 euro :'), alhoewel ik me daar nog niet echt in heb verdiept)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BtM909 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:58:
Ja, ik heb dus nog een audio interface kabel tegoed en kan dus kiezen voor een (mini)usb onder m'n armsteun of de interface kabel. Het liefst heb ik ze dus beide (volgens mij was de interface kabel 500 euro :'), alhoewel ik me daar nog niet echt in heb verdiept)
Adapterkabels voor de Audi music interface Om MP3-spelers (ook iPods) en andere externe muziek- en gegevensdragers
aan te sluiten. Werkt alleen via MMI®
iPod adapterkabel4F0 051 510 K42,95
Mini-jack adapterkabel4F0 051 510 F33,95
USB adapterkabel4F0 051 510 G33,95
Mini-USB adapterkabel4F0 051 510 H33,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Kwam vandaag uit het werk, stonden een paar gasten mijn A1 te bewonderen, beetje naar de leds in de koplampen te wijzen en zo, toch wel tof als je dan kunt zeggen, "mooi he?" en dan gewoon instappen en wegrijden :D

@Canaria: tnx! :) Spraakbediening moet ik nog uitproberen, ben nu bezig met bellen onderweg. Ook leuk met dat draaisysteem, had eerst niet door hoe je een naam uit het lijstje moest selecteren 8)7
En weet jij hoe je de info meldingen op je MMI vernieuwd krijgt? Bij mij staat er nu nog steeds de fileinformatie van maandagavond, lijkt me niet helemaal de bedoeling..

@zonoskar: Gaaf is ie he :) Als dit alle geluid is dat eruit kan komen zou het best wel kunnen dat je Seat beter geluid heeft. Ik heb eerlijk gezegd wel eens betere installaties gehoord, ook zonder extra sub en de hele reutemeteut.

Heb in de file nog wat met het geluid zitten spelen: je hebt hoge tonen, lage tonen en bass. Als je de hoge tonen te hard zet wordt ie blikkerig en als je de lage tonen te hard zet gaat ie weer brommen. De bass doet trouwens ook niet echt heel veel. Als je hem helemaal open draait gaat de achterkant wel iets trillen maar bij de speakers voorin gaat het dan brommen en een diepe dreunende bass heb ik er nog niet uit weten te krijgen. De sub zit verstopt onderin de achterbak volgens mij, ik zal eens kijken of ik daar bij kan komen zonder iets permanent te slopen.

Ik heb idd xenon, de led achterlichten zitten daar standaard bij. Je kan ook gewone koplampen nemen en led achterlichten als optie bestellen. Xenon als optie is best wel duur, dus vandaar dat ze een alternatief bieden denk ik!
Zelf heb ik 'm iig altijd op de automatische stand staan, dan is je dagrijverlichting sowieso aan en als het donker wordt gaat je xenon ook aan, en de led-verlichting binnen in de auto ook.
Als het donker is gaat je dagrij + xenon aan als je je auto van het slot haalt of op slot doet (coming/leaving home), overdag alleen je dagrijverlichting.

EDIT: net met een SD-kaartje wat drum 'n bass geluisterd, bas klinkt dan wel prima, maar nog niet echt superhard. dan moet je denk ik toch een grotere sub aansluiten. anyway, ligt dus echt aan de kwaliteit van de muziek die je luistert :)

[ Voor 5% gewijzigd door Frieda op 17-11-2010 21:13 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heeft er hier iemand ervaring met de Dynavin navigatiesystemen in een A3 of A4?

Voor mijn bestelde A3 die ergens begin april geleverd wordt zoek ik nog een goede nav oplossing die netjes in het dashboard past:

Deze kan ik voor 750 euro op eBay vinden. Zenec is ook bezig met een nav voor de A3 maar helaas nog niet beschikbaar.

• Arnout
  • Laatst online: 15:29
joeltje schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:04:
waarschijnlijk vanwege de airbags, daar zijn wat probleempjes mee geweest, omdat die blijkbaar "uit moet staan"..

Het kan wel verder, en even googlen leert mij dat je tussen de 80 en 150 GBP aan delen kwijt zult zijn. Aarbeidsloon is een ander verhaal. probeer eens wat andere dealers?

Check deze
Nou, 2 dealers gevraagd (Kamsteeg Voorschoten en Lexpoint Hoofdorp)

De eerste zei: "Dit doen we nooit, maar als u het echt wilt, 680 euro, 5 manuren". :X
De tweede zei dat de onderdelen niet (meer?) leverbaar zijn en dit dus niet kan. :?

Dit wordt weer een leuk verhaal... eerst maar eens kijken of ik de gaten kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:34:
Als het donker is gaat je dagrij + xenon aan als je je auto van het slot haalt of op slot doet (coming/leaving home), overdag alleen je dagrijverlichting.
De verlichting blijft ook even aan als je de auto afsluit. Het is me nu al een paar keer overkomen dat mensen zeiden dat m'n lichten nog aan stonden :+ Zelf bleef ik in het begin nog weleens wachten tot ze uit waren en controleerde ik voor ik wegreed of de achterlichten wel brandden, ik moest echt leren vertrouwen op de lichtsensor :P Inmiddels geloof ik hem wel.
Ik kan niet wachten tot de DRL gerepareerd is, elke keer die piep en BIS-melding is irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SileX schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:14:
Ik heb op mijn concert een Dension Gateway 300 draaien. Hiermee speelt mijn iphone 4 de bestanden af en laad de iphone gelijk op.

Aanschaf was ongeveer 150-175 euro voor de Gateway - aansluiten is peanuts.
Nog ff 1 vraagje over het aansluiten.

Kheb gister mijn headunit er even uit getrokken, en ik heb aan de achterkant 4 van die iso-stekkers dus alle aansluitingen zijn al in gebruik? er was 1 voor de speakers, 1 voor de tel/navi, 1 voor de voeding etc. en dan nog eentje waar normaal de cd wisselaar volgens mij opzit maar die was dus al in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:17:
Toch vreemd dat Audi 2 zo'n verschillende licht units heeft voor deze auto, dat is toch 1 van de meeste kenmerkende delen van een auto IMHO.
Volgens mij heeft dat voornamelijk te maken met het feit dat het LEDs zijn. Bij de A6 avant waren de achterlichtunits namelijk ook anders bij een auto met xenon en LED verlichting achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:50:
[...]

Nog ff 1 vraagje over het aansluiten.

Kheb gister mijn headunit er even uit getrokken, en ik heb aan de achterkant 4 van die iso-stekkers dus alle aansluitingen zijn al in gebruik? er was 1 voor de speakers, 1 voor de tel/navi, 1 voor de voeding etc. en dan nog eentje waar normaal de cd wisselaar volgens mij opzit maar die was dus al in gebruik.
Check ook even hier; http://www.audiforum.nl/f...gateway-300-inbouwen.html
De Gateway plug moet dus in de plaats van de wisselaar - elke Concert heeft een aansluiting daarvoor.
Je kan namenlijk switchen tussen de wisselaar (Gateway) en de front cd lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

J0YR1D3R schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:53:
[...]

Volgens mij heeft dat voornamelijk te maken met het feit dat het LEDs zijn. Bij de A6 avant waren de achterlichtunits namelijk ook anders bij een auto met xenon en LED verlichting achter.
Bedoel je: anders dan bij een A6 zonder xenon maar met LED achterlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SileX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:18:
[...]

Check ook even hier; http://www.audiforum.nl/f...gateway-300-inbouwen.html
De Gateway plug moet dus in de plaats van de wisselaar - elke Concert heeft een aansluiting daarvoor.
Je kan namenlijk switchen tussen de wisselaar (Gateway) en de front cd lader.
precies zoals die foto ziet mijn headunit er ook uit. 3 "liggende" stekkers en 1 "rechtopstaande" Maar de cd-speler aansluiting is bij mij dus al bezet (door de navi?). Kzal ook even in dat topic vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen idee - was voor mij ook een tijd terug, en heb geen sleutels meer om 'm eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:44:
[...]

Bedoel je: anders dan bij een A6 zonder xenon maar met LED achterlichten?
Voor zover ik weet is xenon in je koplampen bij een A6 avant automatisch LED achterlichten :) Bij het huidige model is dat misschien anders, maar er is een generatie geweest waar dat alleen maar gecombineerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

J0YR1D3R schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:43:
[...]

Voor zover ik weet is xenon in je koplampen bij een A6 avant automatisch LED achterlichten :) Bij het huidige model is dat misschien anders, maar er is een generatie geweest waar dat alleen maar gecombineerd was.
Ok, dan is het niet helemaal duidelijk denk ik.
1) Bij de A1 krijg je als je de optie xenon kiest automatisch leds achter.
2) Je kunt ook voor de leds kiezen zonder xenon. Dan heb je voor dus halogeen en achter leds.

zonoskar vroeg zich af of de vorm van de leds anders is bij 1) dan bij 2)
Bij 1) zijn de leds in de vorm van een W. Dat hebben Frieda en ik.
Misschien is het zo dat leds in de vorm van een gesloten W (een 8 op z'n kant) bij 2) horen. Dat is min of meer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mij lijkt dat de LED achterlichten gewoon allemaal een W vorm hebben. Maar je hebt dus ook non-LED achterlichten. Die hebben schijnbaar een andere vorm wat ik vreemd vind. Ik vond het eigenlijk wel mooi. Bij remmen kreeg je 3 gebieden met verschillende licht intensiteit. Helemaal aan de buitenkant het felst, in het midden een beetje fel en aan de binnenkant normaal verlicht. Misschien krijg je bij een noodstop wel dat de hele lichtunit op z'n felst gaat branden (is bij de BMW 1 serie toch ook?), lijkt me wel gaaf, maar daar heb ik nog niets over gelezen.

Ik vraag me dan ook af hoe de LED achterlichten oplichten bij remmen. Het is allemaal niet heel belangrijk overigens, gewoon tijd verdoen tot de mijne eindelijk geleverd wordt....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ze hebben de A1 tegen de muur gegooid bij Euro NCAP: http://www.euroncap.com/latest.aspx
Rapport hier http://www.euroncap.com/files/412_datasheet.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-11-2010 10:52 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het filmpje is leuker :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gaf gewoon de link naar de pagina met de meest recente tests, daar staan ook de filmpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Eigenlijk ongelooflijk hoe weinig die zijkant meegeeft na de botsing, erg knap.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gaaf hoor, voel me meteen een stuk veiliger in mn A1! alleen jammer van die whiplash..

@canaria: heb jij al ergens winterbanden vandaan kunnen halen? de dealer heeft ze iig op korte termijn niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
Even hier dan mijn vraag plaatsen m.b.t. mijn audi. (Audi 80 uit 92)

Sinds gisteren heb ik een "probleem" met mijn lichten.
Als ik de auto start (wat hij doet zonder problemen), en de lichten aan doe (normale stand) dan komt de kracht en de sterkte overeen met stadslicht... :'(
Ik krijg pas normale kracht en zicht als ik het grootlicht voer.

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling... Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Lampjes kapot?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
Dat dacht ik ook al... maar zouden ze dan niet uit moeten vallen?

P.S. Verstand van auto's is bij mij dus 0,0 (ter duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah, een golden oldie :) Klinkt als een draaischakelaar die verkeer is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:44:
Ah, een golden oldie :) Klinkt als een draaischakelaar die verkeer is aangesloten?
Ik zou het niet weten... hoe zou ik zoiets kunnen controleren? Of gewoon even langs de garage rijden?
Maar buiten het lampen "probleem", een geweldige auto O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Begrijp ik het nu goed:
klik 1: stadslicht waar je dimlicht verwacht
klik 2: dimlicht waar je grootlicht verwacht
Grootlicht doet het niet

Dan zou ik die schakelaar eens open maken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:39:
Begrijp ik het nu goed:
klik 1: stadslicht waar je dimlicht verwacht
klik 2: dimlicht waar je grootlicht verwacht
Grootlicht doet het niet

Dan zou ik die schakelaar eens open maken misschien?
Nee, sorry ik was niet duidelijk :)

De schakelaar kan 2 keer omhoog en natuurlijk naar mij toe.

Normaal was het dit

1 klik omhoog: Stadslicht
2 klikken omhoog: Dimlicht
Klik naar mijn toe: Grootlicht

Nu is het dit:

1 klik omhoog: Geen licht
2 klikken omhoog: Stadslicht
Klik naar mijn toe: Dimlicht (wat dus normaal grootlicht had moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:26
De nieuwe A6:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_03.jpg

Ik vind ze nu wel erg veel op elkaar gaan lijken (A6, A7 en de A8), maar toch is het een mooie auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lekker lomp, dat logo zo. Dat had ook wel in de hoek gekund... Wel weer een fraaie kar, beetje een mini-A8 maar dat was te verwachten. Laat de Avant maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wel dik, alleen jammer dat ze niet iets heel nieuws hebben geprobeerd zoals met de vorige 2 A6en

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:38:
Lekker lomp, dat logo zo. Dat had ook wel in de hoek gekund...
Anders worden die foto's overal gebruikt ;)

Begint allemaal wel een beetje op elkaar te lijken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Heeft deze nu een ledstrip en ook nog eens enkele grote leds in de koplamp zitten of is dit meer als showmodel?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
Best jammer, al pak je puur de achterkant kan een leek niet vertellen of het een A6 of een A4 is.... :X

Is wel erg safe gespeeld van Audi i.m.h.o.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:45:
@canaria: heb jij al ergens winterbanden vandaan kunnen halen? de dealer heeft ze iig op korte termijn niet meer..
Ja ik heb winterbanden besteld, niet via de dealer maar via Kwik-Fit. Gaat via het leasecontract en ik betaal ervoor, dus zonde om ze te laten liggen.
Helaas pas over 3 weken wisselen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En mag weer terug om KESSY te laten fixen.

Superbekend probleem en oplossing schijnt heel werk te vervangen door beter materiaal, maar daar doen ze pas wat mee als je echte problemen hebt...

Gelukkig gaat 't eindelijke gefixed worden :D

Zit trouwens te twijfelen om meteen maar LEDS achter in te laten bouwen (749 euro :X)

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 03-12-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Altijd lastig, van die hardnekkige problemen en een dealer die er niet aan mag meewerken. Gelukkig wordt het nu opgelost.

Die LED achterlichten vind ik zo zonde van je geld. 750 euro voor iets dat alleen andere mensen zien. Geef het dan aan Unicef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Hebben ze hier die achterlichten niet: http://www.audiwereld.nl/ of check Ebay (Duitsland)?

Trouwens een leuk piepje nu elke keer als ik de A3 start. Geen foutmelding, geen symbooltje... Wat nu?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:04

Wimo.

Shake and Bake!

Misschien omdat het koud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Meen me te herinneren dat een vriend van mij (bezit een VW polo van 2010) ooit gezegd heeft. Dat bij temperaturen kouder als 4 graden celsius, de auto bij start een pieptoon geeft. Zodat de bestuurder voor mogelijk glad wegdek gewaarschuwd is.

Mogelijk dat dit bij jou Audi ook het geval is..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In mijn A4 ging dat dan tevens gepaard met een sneeuwvlokje in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:28:
Altijd lastig, van die hardnekkige problemen en een dealer die er niet aan mag meewerken. Gelukkig wordt het nu opgelost.
t Zure schijnt dat het hele mechanisme moet worden vervangen... Wordt nog een leuk geintje :P
Die LED achterlichten vind ik zo zonde van je geld. 750 euro voor iets dat alleen andere mensen zien. Geef het dan aan Unicef ;)
Geef al genoeg aan goede doelen ;)

Maar 't is gewoon belachelijk hoe duur 't is.... Voor een paar @#$@#$ ledlampjes :+

Audiforum heeft ze wel in de aanbieding voor een whopping 699 :+
http://www.audiwereld.nl/...a4-b8-limousine-plugaplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
In die van mij krijg ik geen piep te horen, zie alleen continu een sneeuwvlok in het scherm tussen de klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Hmmm zou dat het zijn... Heb een maand of 2 geleden wel de coding van mn teller op Japans gezet (zodat ik de verbruiksweergave op KM/L heb ipv L/100KM). Voorheen had ik dat piepje niet. Zal hem weer eens op Europees / Duitsland zetten van het weekend en dan kijken of het weg is. Wel een goeie eigenlijk :)

Sneeuwvlokje staat trouwens ook in beeld, boven het verbruik.

[ Voor 9% gewijzigd door marccom op 03-12-2010 17:19 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

VAGCOM aanpassing? Ja dat kan 't wel zijn ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ja ben met VCDS bezig geweest een tijdje terug. Van het weekend alleen geen zin gehad om de coding terug te zetten, mij te koud en nat om in de auto te blijven zitten. Moet alleen op zoek naar een nieuwe accu denk ik, nu de 3e keer dat de accu leeg is en mevrouw niet start :(
Vanavond maar eens even gaan meten, is nog de eerste accu dus op zich valt het nog mee met 6 jaar.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De accu is overleden en inmiddels vervangen. Gisteren hele dag in de schuur gestaan met de lader er aan, weer helemaal vol gisteravond, vannacht nog ff laten staan met de druppellader er aan maar vanochtend zonder lader gaf hij nog maar 11V. Gaf iets meer leven dan gisteren maar niet genoeg om te starten. Nieuwe accu gehaald en zonder problemen starten vanavond :)
Ook het piepje niet meer gehoord... Even alle foutcodes die na de stroomuitval gekomen waren gewist en maar aankijken of ze terug komen.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Hier een (verse) trotse Audi bezitter. Ik mag mijn Audi A4, 1.9TDI uit 2006 24 December ophalen.

Helaas zitten er nog geen winterbanden op dus die wil ik snel een keer aanschaffen. Iemand tips waar ik moet zijn voor de aanschaf en de wissel.

En ik wil een keer navigatie/multimedia systeem in laten bouwen. Maar nu hoor dat die apparaten erg diefstal gevoelig zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met die systemen. En me kunnen vertellen wat wel verstandig is om in te laten bouwen en wat niet. Ik woon hartje Utrecht en het dieven gilde houdt regelmatig huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Feli met je aanschaf :)

Misschien moet je voor een systeem gaan met afneembaar front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

timovd

Voorsprong door techniek

http://www.autoweek.nl/autonieuws/15587/ - Veiligheidsslot voor Volkswagen navigatiesysteem

Edit: http://www.autoweek.nl/weblog/1861/Blijf-met-je-poten Lees daar dat je ook met anti-diefstalboutjes het systeem kunt vastzetten. Blijft de kans natuurlijk wel dat je raam wordt ingeslagen (zonder dat je nav wordt gestolen).

[ Voor 56% gewijzigd door timovd op 13-12-2010 12:54 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

ST10©DE

Dus.............

Zo, dat was even een moment van verbazing!

Ik wilde mijn ruitenwissers schoonmaken, dus klapte ik ze naar boven. Maar tot mijn grote verbazing gaat dat niet bij een A3 SB (2010), omdat de motorklep dit tegenhoud! Zelfs met de motorklep omhoog is het pielen bij de bijrijders-ruitenwisser om 'm onder de motorklep door om hoog te klappen.

Is dit een ontwerpfout, zit er bij mij iets niet goed, of hoort dat zo en is het "handig" ?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Je moet ze eerst in de service stand zetten. Contact aan, ruitenwissers omhoog, contact uit, evt. motorkap open ;)

Geen ontwerpfout, is by design ;)

En ja, ik heb het ook ondervonden...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wagenip/audi/sneeuw2.jpg

Hier dus :D

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ah, gevonden, dank.

Maar ik vind het wel een beetje omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
P. Mekes schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:22:
Zo, dat was even een moment van verbazing!

Ik wilde mijn ruitenwissers schoonmaken, dus klapte ik ze naar boven. Maar tot mijn grote verbazing gaat dat niet bij een A3 SB (2010), omdat de motorklep dit tegenhoud! Zelfs met de motorklep omhoog is het pielen bij de bijrijders-ruitenwisser om 'm onder de motorklep door om hoog te klappen.

Is dit een ontwerpfout, zit er bij mij iets niet goed, of hoort dat zo en is het "handig" ?
Dat is ook bij een BMW z8. Ik moest de klep opendoen zodat de ene ruitenwisser aan de binnenkant van de motorkap omhoog kon :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Waarom het precies is weet ik ook niet, mogelijk tegen diefstal? Kwam er achter dat je met VCDS de wissers ook in servicemode kunt zetten dus waarschijnlijk doet de dealer dat ook met VAS?

Achja, zit wel meer aan zo'n A3 wat niet echt logisch is... De armsteun die tegen de handrem aan komt als je deze aantrekt, het tankpistool wat niet werkt als je deze helemaal in het gat stopt...

Maar het rijdt wel fijn :+

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:18

Ravefiend

Carpe diem!

P. Mekes schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:22:Ik wilde mijn ruitenwissers schoonmaken, dus klapte ik ze naar boven. Maar tot mijn grote verbazing gaat dat niet bij een A3 SB (2010), omdat de motorklep dit tegenhoud! Zelfs met de motorklep omhoog is het pielen bij de bijrijders-ruitenwisser om 'm onder de motorklep door om hoog te klappen.

Ik kwam dit zelfs tegen in de boord computer van mijn A3 SB (2010). Bij mijn vorige, model 2006, werkte het door op de ruitenwisserhendel te drukken terwijl het contact uit staat.
marccom schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:42:
Achja, zit wel meer aan zo'n A3 wat niet echt logisch is... De armsteun die tegen de handrem aan komt als je deze aantrekt, het tankpistool wat niet werkt als je deze helemaal in het gat stopt...

Maar het rijdt wel fijn :+
_O- .. Vooral die armsteun snap ik ook niet. Ik merkte het probleem al op bij mijn A3 SB model 2006 en dezelfde design fout zit nog steeds in het recenste model.

[ Voor 40% gewijzigd door Ravefiend op 14-12-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sterker nog, de handrem in mijn Seat Altea heeft hetzelfde euvel, net zoals de ex-Bora van de buren 8)7

Zal wel een VAG kwaaltje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Waarom het precies is weet ik ook niet, mogelijk tegen diefstal?
Luchtweerstand denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ravefiend schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:48:
[...]

Ik kwam dit zelfs tegen in de boord computer van mijn A3 SB (2010). Bij mijn vorige, model 2006, werkte het door op de ruitenwisserhendel te drukken terwijl het contact uit staat.
Tja, beide werkt dus volgens de handleiding. Zowel met de ruitenwisserhendel als via de bc.
Ravefiend schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:48:

_O- .. Vooral die armsteun snap ik ook niet. Ik merkte het probleem al op bij mijn A3 SB model 2006 en dezelfde design fout zit nog steeds in het recenste model.
Ik vind dat de handrem uberhaupt lastig te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Las net in de krant over nog een antidiefstal mogelijkheid voor RNS-en;

http://www.navishop.nl/ma...dat-voor-rns-p-10693.html

Vraag me ten zeerste af of er iemand is die vertrouwen heeft in dit systeem :p

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

marccom schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:53:
Las net in de krant over nog een antidiefstal mogelijkheid voor RNS-en;

http://www.navishop.nl/ma...dat-voor-rns-p-10693.html

Vraag me ten zeerste af of er iemand is die vertrouwen heeft in dit systeem :p
LOL! Het middelste plaatje van de onderste rij :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:18

Ravefiend

Carpe diem!

Arfman schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:06:
Sterker nog, de handrem in mijn Seat Altea heeft hetzelfde euvel, net zoals de ex-Bora van de buren 8)7

Zal wel een VAG kwaaltje zijn.
En dan daarbij rekening houdend dat het vorige model nog de optie 'bekerhouder' had, dewelke boven de radio was ingebouwd. Deze optie bestaat niet meer in het huidige model (2-DIN radio compartiment) dus heb je nog meer last van dit euvel gezien je je eventuele drinkblikje alleen maar onder de armsteun meer kwijt kunt ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 17:06
tdw schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:08:
[...]

LOL! Het middelste plaatje van de onderste rij :D
In een Seat werkt het niet :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

t Werkt totdat ze gewoon je stuur doorzagen (tenminste dat begreep ik van een ander forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 08:58

EraZor

Don't mention the war

Sterker nog: in de golf VI van een vriend van mij (met exact zo'n beugel), hebben ze 'm gewoon toch gejat. Je kan er gewoon langs: ding zit nooit zo strak dat ze er niet langs kunnen werken. (en in het ergste geval geef je ze een fijne hefboom om je stuurslot kapot te draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een gloednieuwe Audi Concert liggen voor de Audi A3. Het is het laatste model:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fNwsmbCv9pzTzPw7XSXc4sGT/thumb.jpgclickable

Hij is slechts 1 dag gebruikt, en komt uit mijn eigen A3 SB die ik vorig jaar reed. Hij is er destijds uit gehaald om een RNS-E in te zetten.

De auto is inmiddels weg, en de leasemij had geen boodschap aan het ding. Kan ik hem gewoon verkopen? Of zit er op een Radio Concert een code (die ik dus niet heb)

Ik heb uit dezelfde auto ook nog een gloednieuw stuur (leer, 4 spaaks), die had ik destijds vervangen door 1 met flippers.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 20-12-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Heb je het boekje van de radio niet meer? Daar zit bij mij een codekaartje in. Das voor een Concert II (ouder en 1 DIN) dus verwacht dat deze ook wel gelocked is. Tuurlijk is dat weer te omzeilen... Alleen voor je verkoop misschien wat betrouwbaarder als die er wel bij zit ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Fijn, bij mijn A3 brandt nu continu het ESP-lampje. Storinkje dus.. Gisteren even mee naar de lokale garage geweest waar de auto ook in onderhoud is, met diverse apparaten geprobeerd het uit te lezen (wat normaal wel lukte) maar nope, lukte dus niet. Vandaag zijn ze er mee naar Van Mossel (in Weert) geweest en ook zij konden het niet uitlezen, ze kwamen tot in de computer maar dan was het afgelopen (zoiets). 7(8)7
Nu neemt iemand van de garage de auto vanavond mee naar huis en dan komt er een kennis van hem met nog een ander ding om het uit te lezen. Die persoon houdt zich normaal bezig met chiptuning van VAG-wagens.

Leuk zo'n storing. -O-

[edit]
Zojuist gebeld door degene die de auto mee had genomen en die ene persoon had het dus wel kunnen uitlezen met zijn apparaat. Oorzaak is dus de stuurhoeksensor, nog geen idee wat het gaat kosten. :P

Even goed erg apart dat officiële audi-dealers (Van Mossel en Salimans) het beide niet konden uitlezen met hun apparatuur. :/

[ Voor 20% gewijzigd door FlipFluitketel op 28-12-2010 18:53 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Heb je zelf iemand in de buurt met vcds of heb je de volledige foutcodes/nr's? Dit klinkt precies hetzelfde als wat ik dus had tot ik een nieuwe accu kocht....

En ik kan je vertellen, die accu is goedkoper...

Gaat het ESP lampje uit als je rijdende weg het contact uit/aan zet?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bedoel je tijdens het rijden de motor even uitzetten? Dat weet ik dus niet. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Heeft iemand ervaring met sneeuwkettingen op een A3 SB S-edition (2010 - 17 inch en verlaagd)? Is er genoeg ruimte voor normale sneeuwkettingen of heb je plaatsbesparende kettingen nodig?
Thenks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
FlipFluitketel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:27:
Bedoel je tijdens het rijden de motor even uitzetten? Dat weet ik dus niet. :P
Als ik de auto startte piepte die eventjes alsof je het licht laat branden, geen meldingen te zien verder in het display en bleef het esp lampje branden. 1x ook gehad icm het abs lampje. Was zelf bang dat een sensor of de esp unit zelf kapot was en dat zijn vrij prijzige dingetjes...

Met rijdende weg het contact uit te zetten en weer terug draaien (je hoeft niet te starten en ja er zit een beveiliging op ;) ) ging het lampje bij mij uit en was er verder niks meer aan de hand. ESP werkte ook gewoon, met en zonder brandend lampje. Daar ook?

Had geen startproblemen tot de auto na het weekend niet meer wilde starten en de accu dus leeg bleek te zijn. Nieuwe accu, geen enkel probleem meer :). Wat geeft die voor spanning nu?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Accu hadden ze doorgemeten en die was normaal.

Die ene kerel die het wel kon uitlezen had even een stukje meegereden en iedere keer bij het maken van een bocht zag ie in dat programma ook weer wat fouten tevoorschijn komen (zoiets in ieder geval, het is me allemaal goed uitgelegd maar ik ben het al weer grotendeels vergeten :P).
Hij werkt dus bij van Mossel en daar hebben ze voor die 3 vestigingen maar 1 zo'n apparaat/software-pakket waar het mee uitgelezen kan worden (en hij had het wel op zijn privé-laptop). De (3 of 4) vorige keren dat ie dit had gezien was het dus ook bij een 2.0FSI. :/

Met contact uitzetten zal ik nog eens proberen als ik er aan denk.

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-12-2010 19:26 ]

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 08:58

EraZor

Don't mention the war

Check ook je zekeringen ff... heb 'tzelfde gehad bij m'n a4\... bleek na heel lang puzzelen een akpotte zekering te zijn...duh.... (ff getest in de sneeuw: hij werkt weer ;-))

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De sensoren bij je wielen kunnen ook de oorzaak zijn, wanneer deze te vuil zijn of vol met sneeuw krijg je ook deze melding.
Even door de wasstraat trekken en afspuiten zou ook kunnen helpen

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Waarom het precies is weet ik ook niet, mogelijk tegen diefstal? Kwam er achter dat je met VCDS de wissers ook in servicemode kunt zetten dus waarschijnlijk doet de dealer dat ook met VAS?
euh design? nu liggen die ruitenwissers mooie achter de motorkap waardoor de auto er cleaner uitziet... imho staat het zo stukken mooier, ik vindt er weinig onlogisch aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2010 13:17 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zoals ik al zei: aerodynamica. Auto's worden steeds zuiniger en dat is niet door 1 groot 'iets' maar dankzij 100 kleine dingetjes. Ruitewissers uit de rijwind halen is er daar een van.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dan kunnen ze beter de ruitenwissers van de seat Leon naapen. Die liggen mooi langs de raamstijlen. Bijkomend voordeel is dat de ruit beter gewist wordt. Ik snap niet dat niet meer fabrikanten de ruitenwissers zo maken.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Hij mist nog in de startpost, maar dit wordt zo ongeveer mijn nieuwe A1.

Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/audi_a1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/audi_a1b.jpg

Het plaatje is nog van de Audi configurator, maar qua kleur, velgen en verlichting klopt ie. Krijg 'm al in januari 2011 O+

Audi A1, Ambition Pro Line Business 1.4 TFSI 6-bak met xenon en 17'' velgen.

[ Voor 10% gewijzigd door antonboonstra op 30-12-2010 20:22 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
EraZor schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:34:
Check ook je zekeringen ff... heb 'tzelfde gehad bij m'n a4\... bleek na heel lang puzzelen een akpotte zekering te zijn...duh.... (ff getest in de sneeuw: hij werkt weer ;-))
Net even gekeken welke zekering voor ESP was en die was nog in orde.
arjants schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:51:
De sensoren bij je wielen kunnen ook de oorzaak zijn, wanneer deze te vuil zijn of vol met sneeuw krijg je ook deze melding.
Even door de wasstraat trekken en afspuiten zou ook kunnen helpen
Het is inderdaad wel begonnen nadat ik er uit de sneeuw mee weg reed. Als ik morgen even tijd over heb rij ik er even mee door de (American :P) carwash. Worden de velgen ook weer eens (tijdelijk) schoon :X.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Da's een mooie Anton. Ik kan de mijne maandag ophalen. Kan bijna niet wachten.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

zonoskar schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:42:
Da's een mooie Anton. Ik kan de mijne maandag ophalen. Kan bijna niet wachten.
Dan heb ik jouw auto vandaag zien tijden. Op een oplegger welliswaar met nog een stuk of wat broertjes die bij Leenderheide de A2 af draaide. :P

Worden tegenwoordig nieuwe Audi's met crepe-papier ingepakt? Om alle auto's op die opleger zat van dat vage gekreukelde papier met Audi logo's er op.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zal mjin A1 niet zijn denk ik. Die staat al sinds begin december bij de dealer in Tiel.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Had gekunt, iemand anders zijn nieuwe voiture dan :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Frieda
  • Niet online
leuk hoor, nog een A1 erbij :) ik heb er (naast de mijne) nog maar 1 in het wild zien rijden en dat was een Franse nota bene, een Amalfiwitte. Ben benieuwd naar jouw wagen zonoskar, heb je 'm al bij de dealer bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Frieda schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:40:
leuk hoor, nog een A1 erbij :) ik heb er (naast de mijne) nog maar 1 in het wild zien rijden en dat was een Franse nota bene, een Amalfiwitte. Ben benieuwd naar jouw wagen zonoskar, heb je 'm al bij de dealer bekeken?
Ik heb er ook nog maar eentje in het wild gezien, ergens rond Assen volgens mij. De A1 is natuurlijk nog niet lang op de markt en met wat levertijd kom je al snel op levering in december, waarop veel mensen de auto liever op kenteken 2011 willen hebben. Tenminste dat was de uitleg van de dealer waarom er nog weinig A1's rondrijden.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Pagina: 1 ... 31 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.