Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.525 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

G-PHREAK schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:18:
Serieus? 8)7 Ik had bedankt en was naar de volgende Audi dealer gegaan! kom nou. Bij een proefrit wil ik toch graag zelf even aan de auto 'voelen' en mijn eigen route bepalen.
Tsja, de auto staan nog niet bij dealers, dus dit evenement was de eerste mogelijkheid om eens in de A1 te rijden. Ik was ook liever mijn eigen route gaan rijden, wat hobbelweggetjes, wat leuke bochtjes. Het was overigens wel zo dat ie me af en toe aanspoorde om eens wat harder door de bocht te gaan. Dus op dat vlak zat het wel goed. Testrit was ook gelimiteerd tot 30 min. Ook jammer. Maar als de auto bij de dealer staat ga ik nog wel eens rijden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:29:
[...]

Tsja, de auto staan nog niet bij dealers, dus dit evenement was de eerste mogelijkheid om eens in de A1 te rijden. Ik was ook liever mijn eigen route gaan rijden, wat hobbelweggetjes, wat leuke bochtjes. Het was overigens wel zo dat ie me af en toe aanspoorde om eens wat harder door de bocht te gaan. Dus op dat vlak zat het wel goed. Testrit was ook gelimiteerd tot 30 min. Ook jammer. Maar als de auto bij de dealer staat ga ik nog wel eens rijden.
Ah oke, ik dacht dat de A1 al bij de meeste dealers stond ondertussen. Dan heb je het idd maar te nemen zoals het is op dat moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Leuke foto's zonoskar :) De witte zag er in het echt iets minder wit uit, als het echt 'Apple-wit' was geweest, had ik een witte besteld denk ik. Ik ben zelf niet zo weg van scubablauw, dan liever shirazrood. Maar ik blijf bij phantomzwart.

Als ik de foto's zie, ben ik blij dat ik toch voor xenon heb gekozen, ziet er een stuk beter uit!
Mijn bestelling is in ieder geval verstuurd. Afgelopen vrijdag kwam ik bijna in de verleiding om een showroomauto te bestellen die over een paar weken al geleverd zou worden. Ik had van de leasemaatschappij een lijstje met voorkeursdealers gekregen en bij één daarvan stond een interessante A1 op de site. Helaas met dure 17" velgen en zonder Audi Sound System, maar verder bijna hetzelfde als 'mijn' A1. Omdat die met xenon al over m'n psychologische grens van 30.000 euro was gekomen en de offerte van de voorraadauto ruim over de 31 ging, heb ik hem toch maar niet genomen.

Zodra de bestelling is goedgekeurd, gaat de A3 (is een poolauto) weg en krijg ik een voorloopauto van de leasemaatschappij. Ben benieuwd welke dat is, maar het zal helaas geen Audi zijn denk ik.

Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de winterbanden, die zitten standaard in m'n leasecontract en de A1 wordt in de winter geleverd. Komen die winterbanden gewoon om de 16" velgen die ik heb gekozen te liggen? Ik heb helemaal geen ervaring met winterbanden :o

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:42:
Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de winterbanden, die zitten standaard in m'n leasecontract en de A1 wordt in de winter geleverd. Komen die winterbanden gewoon om de 16" velgen die ik heb gekozen te liggen? Ik heb helemaal geen ervaring met winterbanden :o
Ja, de leasemij zal gewoon banden bestellen voor de 16 inch velgen, hoewel het jouw vrij staat te vragen om 15 inchers met stalen velg.

Ik heb zelf 18 inch velgen, en ook daar doet de leasemij ze gewoon omheen.

Wees, ook met een leasebak, op tijd met het bestellen van de banden. Dit moet je zelf doen, bij de bandentoko in de buurt. Soms zit er gewoon 1 maand wachttijd op.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 22-08-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik mag hopen dat er een paar stalen velgen bijzitten, het is niet goed voor de banden om ze constant van de velg te halen en stalen velgen kosten geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Canaria schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:42:
Leuke foto's zonoskar :) De witte zag er in het echt iets minder wit uit, als het echt 'Apple-wit' was geweest, had ik een witte besteld denk ik.
Als het Apple wit was geweest dan had ik hem in een andere kleur besteld, LOL. Vonden de andere A1 testrijders de achteruitkijkspiegel ook zo klein? Dat was wat mij meteen opviel. Niet meteen negatief omdat de achterruit ook niet al te groot is en de spiegel dekt de hele ruit af.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:27

nrg

zonoskar schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:29:
Die 30 minuten zijn helaas nodig omdat er met vaste inschrijvingen op timeslots wordt gewerkt, dus elk half uur kan er weer een volgende gast klaar staan. Soms is het inderdaad even rustig waardoor er een (aantal) auto('s) stil staat/staan bij terugkomst, maar dat is natuurlijk bij vertrek moeilijk in te schatten. En de vaste route is er zodat we weten dat we na een half uur terug zijn, en dat we niet in een file terecht komen...

* nrg is één van de figuren die op de achterbank meerijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
is me niet echt opgevallen van die spiegel, wel dat de achterruit wat klein was (heb gelukkig parkeersensoren besteld). vond wel dat de auto een vrij kleine dode hoek had, wel makkelijk in amsterdam iig.

@nrg, leuk baantje hoor! ga je het hele land door? in welke auto rij je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
nrg schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:05:
Figuur (student) met jasje op de achterbank was idd wel grappig. Zat het eerst niet zitten met begeleiding op pad te gaan, maar toen hij aangaf dat ik gewoon mocht rijden als of hij er niet was werd mijn humeur een stuk beter. "Als je de auto maar weer heel inlevert" kreeg ik nog snel even mee 8)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Yess, wij begrijpen natuurlijk ook wel dat men even wil weten hoe zo'n auto voelt. Dus beetje slingeren, gas geven, remmen etc., geen problemen mee. Zolang het maar enigszins veilig blijft en de auto heel blijft ;)

En we rijden mee omdat mensen anders natuurlijk geheid niet in een half uur terug zijn. Daarbij zijn er genoeg mensen die het anders al gauw iets te bont gaan maken :P

@Frieda: het is een ideaal baantje voor naast de studie! Ik werk nu alle A1 On Tour dagen, maar naast dit soort introducties doen we nog veel meer, van evenementen tot autotransporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ben nu toch wel benieuwd... hebben er al mensen brokken gemaakt met die auto's? stoepje gepakt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Nope, voor zover ik weet gelukkig niet. In ieder geval niet met de auto waar ik mee rijd, en als het bij een andere auto wel was gebeurd had ik het waarschijnlijk wel gehoord van een collega.

Nog even een FYI/disclaimer: ik ben geen Audi-medewerker maar werk voor een bedrijf dat (erg vaak :P) ingehuurd wordt door Audi.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoorde net op de Belgische radio dat de productie van de A1 verhoogd wordt van 80.000 naar 100.000 stuks per jaar. Misschien krijg ik de mijne dan toch nog dit jaar. Even navragen...

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
nrg schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:05:
[...]

Zat jij niet toevallig bij mij op de achterbank? :P Met het verhaal dat je de panamera ook ergens heen moest rijden?

>PC specs<

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zonoskar schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:31:
Ik hoorde net op de Belgische radio dat de productie van de A1 verhoogd wordt van 80.000 naar 100.000 stuks per jaar. Misschien krijg ik de mijne dan toch nog dit jaar. Even navragen...
Nice!
http://www.nu.nl/auto/231...chroeft-productie-a1.html

• nrg

nrg

KappeNou schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:38:
[...]

Zat jij niet toevallig bij mij op de achterbank? :P Met het verhaal dat je de panamera ook ergens heen moest rijden?
Hmm, geen idee, die klusjes doen meerdere van ons en volgens mij lullen we allemaal maar wat om de tijd te vullen zodra we klaar zijn met de specs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Deze morgen op audiforum gelezen dat het mogelijk is om bluetooth te activeren op een MMI 3G zonder dat die optie besteld werd. Dus blijkbaar is BT standaard geleverd met het MMI systeem en moet het alleen geactiveerd worden via de software. Zal het vanavond eens testen maar mocht het werken heb ik weer 600 euro bespaard mocht ik het achteraf willen inbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:31:
Dit zijn natuurlijk de bekende trucjes die je altijd ziet bij de klein populaire modellen die groot worden gelanceerd, zoals bijvoorbeeld de laatste keer de Fiat 500. Ook daar moest onverwacht de capaciteit worden opgehoogd :+

Heerlijk stukje marketing, aangezien alle media het makkelijk overneemt. Gratis Audi A1 reclame op alle radiostations en in de kranten, waarvan het grootste deel van de lezers/luisteraars nog niet eens wist dat er een A1 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Het is dus gelukt, heb nu bluetooth in auto die perfect werkt dankzij een simpele software aanpassing... toch straf dat Audi hier bijna 400 euro durft voor vragen terwijl de hardware al aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit kwam ik tegen in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/_MG_2353.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
SlasZ schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:52:
Het is dus gelukt, heb nu bluetooth in auto die perfect werkt dankzij een simpele software aanpassing... toch straf dat Audi hier bijna 400 euro durft voor vragen terwijl de hardware al aanwezig is...
Zie je natuurlijk vaker. Begrijp dat de bluetooth chip zelf ook niet 400 euro kost. Het ontwikkelen van de oplossing, de marge voor de garage en een winst voor Audi spelen natuurlijk allemaal een rol.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bovendien is het ws. Goedkoper om 1 model/uitvoering te maken... Dit zie je wel vaker terug idd.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

G-PHREAK schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:18:
[...]

Serieus? 8)7 Ik had bedankt en was naar de volgende Audi dealer gegaan! kom nou. Bij een proefrit wil ik toch graag zelf even aan de auto 'voelen' en mijn eigen route bepalen. Even extreem een bochtje maken of even een stukje hoge snelheid op de snelweg om te kijken hoe de auto rijdt/reageert. Dat zit er natuurlijk niet in als de verkoper mee rijdt.
Ik heb laatst een proefrit gemaakt in de nieuwe Alfa Giulietta, die kreeg ik een paar uur mee zonder vragen. Zoals het hoort imo.
Meeste dealers kijken ook naar de leeftijd van de "testrijder" :) weet natuurlijk niet hoe oud zonoskar is :D

[ Voor 3% gewijzigd door B0MBACI op 05-09-2010 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben al aardig grijs hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[message=,noline]Zware Unit schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:45[/message]:
[...]

Zie je natuurlijk vaker. Begrijp dat de bluetooth chip zelf ook niet 400 euro kost. Het ontwikkelen van de oplossing, de marge voor de garage en een winst voor Audi spelen natuurlijk allemaal een rol.
Voornamelijk dat laatste natuurlijk, de ontwikkelingskosten zijn er al jaaren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 16-09 17:26
Hier stond vanochtend een vrachtwagen en een stand van Audi op het marktplein in de stad met 4 Audi A1's. Hier is Vaasa, Finland trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zag vanochtend een A1 (op de A1 :+) in de file staan... Geil bakkie in 't echt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gisteren een behoorlijk schrikmomentje gehad in de A6 S-line waar ik nu mee rijd, reed in het donker over een onverlichte weg toen opeens de boel er mee ophield voor een paar seconden. Had geen verlichting en boordcomputer meer en de auto reageerde niet meer op gas en remmen. Na een paar seconden deed hij het gelukkig weer met als eerste melding 'Total break failure' oid... Godzijdank zat ik op een recht stuk anders was het anders afgelopen... :X

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is apart :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50

Bosmonster

*zucht*

Daar is gek genoeg best een hoop over te vinden :X

http://www.google.com/search?q=audi+total+break+failure

edit: ow dat gaat echt over remmen alleen.. niet alleen over het compleet uitvallen van je complete boordcomputer....

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 07-09-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

_Geen_ remmen? Het is toch te erg dat dat mogelijk is in een auto? Is die auto drive-by-wire of zo?
Als er iets is waar ik een verschrikkelijke afkeer van heb is elke vorm van drive-by-wire in een auto.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Had jij niet net een nieuwe auto gekocht? Die heeft vrijwel zeker een electronisch gaspedaal hoor. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

AtleX schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:43:
Had jij niet net een nieuwe auto gekocht? Die heeft vrijwel zeker een electronisch gaspedaal hoor. ;)
Ik heb liever een elektronisch gaspedaal dan een elektronisch rempedaal ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Maasluip schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:33:
_Geen_ remmen? Het is toch te erg dat dat mogelijk is in een auto? Is die auto drive-by-wire of zo?
Als er iets is waar ik een verschrikkelijke afkeer van heb is elke vorm van drive-by-wire in een auto.
De enige rem die ja dan nog hebt is de handrem, dus dan is maar hopen dat je niet te hard rijdt. Maar zo'n "Total Audi Breakdown" is toch wel erg nasty, sjezus, je zult net op een kruispunt afrijden :X .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MrFl0ppY schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:22:
[...]

De enige rem die ja dan nog hebt is de handrem, dus dan is maar hopen dat je niet te hard rijdt.
En hopen dat je geen elektronische handrem hebt :X
Ik vind dat echt maar niks, met alleen zo'n knopje heb je er totaal geen gevoel bij, en in voorkomende gevallen moet je gewoon in een fractie van een seconde in een reflex de handrem kunnen aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 19:23
Het remsysteem blijft toch werken?? Alleen dan zonder rembekrachtiging etc... :|

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Canaria schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:03:
en in voorkomende gevallen moet je gewoon in een fractie van een seconde in een reflex de handrem kunnen aantrekken.
Wanneer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

Als het glad is en je wilt een haakse bocht om bijvoorbeeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik vind dat echt maar niks, met alleen zo'n knopje heb je er totaal geen gevoel bij, en in voorkomende gevallen moet je gewoon in een fractie van een seconde in een reflex de handrem kunnen aantrekken.
Niet dat een handremmetje veel zal doen als je >20KM/h rijdt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Arfman schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:12:
[...]

Als het glad is en je wilt een haakse bocht om bijvoorbeeld.
Alleen als er gefilmd wordt he.
fsfikke schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:14:
[...]

Niet dat een handremmetje veel zal doen als je >20KM/h rijdt.
Niet? Weet je hoe driften werkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je op een hellend vlak in de file staat en je krijgt opeens kramp in je rechtervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Inderdaad een knopje hier. De garage heeft er iig een kijkje naar genomen, hopen dat het eenmalig is(rij hier 80% van de tijd in de bergen).

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AtleX schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:22:
[...]

Niet? Weet je hoe driften werkt? ;)
Jazeker, laatst nog een hele dag gedaan. Heb die handrem echter niet nodig gehad :? ;)

Maarja, is die A1 rwd?

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 08-09-2010 22:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rejgun
  • Laatst online: 16-09 22:46

Rejgun

Leven is Bier drinken

waren audi's maar rwd :(

Audi: Vorsprung durch Technik

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Audi's waren RWD... dat klopt.... Ze zijn het niet meer :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb dit weekend een leenauto van de garage, een A6 C6 (diesel 170pk) en kwam er ook snel achter dat er een electronische handrem in zit. Een vreemd idee, maar het is een automaat. Die zal sowieso niet zo snel wegzakken op een helling?

De diesel komt wat langzaam op gang met de automaat. Net alsof de automaat wat te laag in de toeren blijft, ook op half gas. Met handmatig schakelen gaat het net iets prettiger (ietsje meer toeren houden). Je hoeft helemaal niet ver te gaan in de toeren (boven 3k rpm is niet nodig) om mooi op te schieten.
Al met al verlang ik al naar maandag, als de 4.2 weer klaar is :P

Wel is de auto een stuk luxer. 3d navigatie, MMI systeem, (volgens mij) snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Het stuur voelt wat ielig aan vergeleken met het S-line stuur in de C5. Een 2 liter diesel automaat zal het voor mij dus nooit worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:11
Mijn arme audi'tje ;( ;( ;(

Ik stond vanochtend voor de stoplichten te wachten, ik had een Pools bouwbusje voor me, het licht stond nog op rood, ik zie ineens de achteruitrijlichten van de Pool aangaan, ik drukte gelijk op de toeter, maar helaas zonder resultaat. Hij reed volgas achteruit vol in de neus van mijn A3'tje. Zijn trekhaak zat minimaal 50CM diep in mijn neus.

De schade is enorm, complete voorbumper aan gort, lampen krom, radiator kapot en om het blok heen gevouwen, aircopomp gierde het uit, auto trilt tijdens het rijden enz... :'(

De neus in betere tijden:
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/6481/een.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Damn. Wat gaf die Pool voor excuus? Hij mocht je niet of zo?
Of vooroordeelbevestigend, 3 promille?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar is de after picture?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:11
Maasluip schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:05:
Damn. Wat gaf die Pool voor excuus? Hij mocht je niet of zo?
Of vooroordeelbevestigend, 3 promille?
Het enige wat ik uit hem kreeg was in gebrekkig engels dat "hij me niet zag" :( Hij heeft moeten blazen en dat was gewoon ok.

Baal er goed van, ik hoop dat het allemaal meevalt, ik ga zondag op vakantie, dus ik mis de auto niet echt dat scheelt weer...

[ Voor 5% gewijzigd door Danielson op 14-09-2010 20:33 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:24
Vraagje voor jullie Audi kenners.

Een Audi 100 CD Turbo Diesel bj. 4-1986 heeft die een distributieriem of ketting ?

Is de carrosserie al geheel verzinkt of deden ze dat pas later

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:42

s3.

Beste mensen,

Ik heb een vraag aan de A3 2.0 tdi (BKD) rijders. Ik heb erg veel verhalen gelezen en gehoord. De problematiek erachter ben ik me er ook van bewust, alleen wil ik graag vragen naar ervaringen. Is dit meer regel dan uitzondering en kun je echt garanderen dat je met de problemen te kampen krijgt of .. (2004 - 2006) ? Ik wil graag een nieuwe type A3 en dan het liefst een 2.0TDI, maar mijn budget reikt alleen naar de vroege bouwjaren (vaak BKD).

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb gisteren bericht gekregen dat er nog geen productie datum bekend is voor mijn A1. Blijkt te komen door de S-line spoiler die ik erbij besteld had. Alle S-line producten die besteld worden worden bij de dealer erop gezet vanaf nu, schijnbaar zijn er ergens problemen in de fabriek. Hopelijk heeft dat geen invloed op de levertijd van mijn A1, maar ik vrees het ergste.

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
s3. schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:59:
Beste mensen,

Ik heb een vraag aan de A3 2.0 tdi (BKD) rijders. Ik heb erg veel verhalen gelezen en gehoord. De problematiek erachter ben ik me er ook van bewust, alleen wil ik graag vragen naar ervaringen. Is dit meer regel dan uitzondering en kun je echt garanderen dat je met de problemen te kampen krijgt of .. (2004 - 2006) ? Ik wil graag een nieuwe type A3 en dan het liefst een 2.0TDI, maar mijn budget reikt alleen naar de vroege bouwjaren (vaak BKD).
Tsja hier is geen duidelijk antwoord op te geven. Als je exacte cijfers wil hebben dan zal Audi de enige betrouwbare bron zijn (als het al geregistreerd wordt).

Zelf heb ik ook een BKD blok uit begin 2005 en rij nog vrolijk rond rond problemen. Er liep hier een topic van een A3 berijder met een A3 uit 2007 waarbij z'n kop dus scheurtjes kreeg en kvs ging verliezen.

Heb het zelf wel eens bij een dealer gevraagd en daar hebben ze enkele auto's gehad waarbij de kop vervangen is maar dit waren dan weer Volkswagens met BKD blok.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zonoskar schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:41:
Ik heb gisteren bericht gekregen dat er nog geen productie datum bekend is voor mijn A1. Blijkt te komen door de S-line spoiler die ik erbij besteld had. Alle S-line producten die besteld worden worden bij de dealer erop gezet vanaf nu, schijnbaar zijn er ergens problemen in de fabriek. Hopelijk heeft dat geen invloed op de levertijd van mijn A1, maar ik vrees het ergste.
Heb je al een verwachte afleverdatum? Mijn A1 staat gepland voor aflevering op 19 januari. Ik heb trouwens geen S-line besteld.

[update]
Afgelopen vrijdag bericht gekregen dat m'n A1 voor productie gepland staat in week 41! Dat is ruim voor de uiterste datum van de leasemaatschappij :)

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 26-09-2010 20:53 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41
En dan kunnen jullie nu nog wat langer wachten op je nieuwe Audi; http://www.nu.nl/economie...ring-audis-vertraagd.html

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:13

Ravefiend

Carpe diem!

Erg interessant want dat verklaard waarschijnlijk ook wel waarom mijn Audi A3 SB S-line al sedert 1 maart 2010 in bestelling staat en de huidige leverdatum naar 2 november werd verschoven. Mogelijks kan ik me dus verwachten aan nog wat extra uitstel eens we weer die datum bereikt hebben. Wat een klucht mijn gedacht, dit zijn toch geen normale levertermijnen meer voor een niet eens zo bijzondere auto .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ravefiend schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Erg interessant want dat verklaard waarschijnlijk ook wel waarom mijn Audi A3 SB S-line al sedert 1 maart 2010 in bestelling staat en de huidige leverdatum naar 2 november werd verschoven. Mogelijks kan ik me dus verwachten aan nog wat extra uitstel eens we weer die datum bereikt hebben. Wat een klucht mijn gedacht, dit zijn toch geen normale levertermijnen meer voor een niet eens zo bijzondere auto .... :+
Effe pech en je hebt hem pas in 2011 (15 november was de datum toch voor leasemaatschappijen?)
Best wel belachelijk inderdaad, zeker als ik bedenk in welk tempo die dingen in elkaar worden geschroefd (ben in de fabriek geweest afgelopen zomer) :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52
C00KW4US schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:56:
[...]

Tsja hier is geen duidelijk antwoord op te geven. Als je exacte cijfers wil hebben dan zal Audi de enige betrouwbare bron zijn (als het al geregistreerd wordt).

Zelf heb ik ook een BKD blok uit begin 2005 en rij nog vrolijk rond rond problemen. Er liep hier een topic van een A3 berijder met een A3 uit 2007 waarbij z'n kop dus scheurtjes kreeg en kvs ging verliezen.

Heb het zelf wel eens bij een dealer gevraagd en daar hebben ze enkele auto's gehad waarbij de kop vervangen is maar dit waren dan weer Volkswagens met BKD blok.
Ik heb ook een A3 uit 07-2004 met BKD blok met >170.000 km op de klok en loopt nog prima. Ik probeer het wel in de gaten te houden, want er zijn wel indicatoren (koelvloeistof verdwijnt?) die duiden op problemen met de kop en als je er op tijd bij bent, dan zou het te voorkomen moeten zijn. Overigens is er in ergens in 2004 ook een verbetering doorgevoerd waardoor het probleem in later geproduceerde blokken niet of minder voor zou moeten komen. (Dus ik hoop maar dat de mijne net van die vernieuwde lichting is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:22:
Vraagje voor jullie Audi kenners.

Een Audi 100 CD Turbo Diesel bj. 4-1986 heeft die een distributieriem of ketting ?

Is de carrosserie al geheel verzinkt of deden ze dat pas later
Distributieriem, voor zover ik weet heeft audi nooit kettingen gebruikt

Waarschijnlijk is deze net volverzinkt, vanaf aug 1985 begint productie jaar 86 en dan zijn ze vol verzinkt, dit kun je eventueel aan het chassis zien, bijvoorbeeld:

WAU ZZZ 44 Z D A 0000001 (de D in het midden)

D staat voor 83 E voor 84 F voor 85 G voor 86

Verder is een typ44 een erg fijna auto, betrouwbaar, relatief veilig en rijd ook nog eens goed en comfortabel. automaat bakken kunje beter niet nemen die gaan vroeg of laat kapot. CD was de meest luxe uitvoering.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, mijn autokennis laat mij even in de steek. De leenauto bleek een benzine te zijn. Dat verklaart ook gelijk het gebrek aan schumpf onderin. Zo bezien dus helemaal niet zo raar.

Anyway, veel ribben armer maar de auto heeft weer een nieuwe distributieriem. Ook een nieuw inlaatspruitstuk. Dat scheelt wel. Bij 3k toeren berekracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Kreeg deze week van Arval de melding dat het alweer tijd is voor winterbanden. Aangezien het een vrij nieuwe lease auto is moeten er nieuwe banden worden besteld (kan even duren). Iemand ervaring met winterbanden onder een Audi A3? Laat ze nog niet direct eronder zetten, maar wil ze wel graag alvast bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Zware Unit op 02-10-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

geen ervaring, rij zomers en winters op de sportcontacts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41
Onder mn 8L zaten 15 inch Michelin Alpins, hier ben ik perfect over te spreken, voor mn 8P heb ik een setje 16 inch Vikings (type weet ik even niet) staan waar ik een stuk minder goed over te spreken ben. Ben met beide auto's op wintersport geweest en kwam met de Michelins overal zonder kettingen, de Vikings hielden het na 10cm sneeuw al voor gezien. Nou zijn die bijna op dus ik denk dat ik binnenkort een nieuw setje Michelins ga halen :)

Moet wel zeggen dat ik met mn huidige zomerbandjes, 17 inch Good Year Eagle F1's (v-profiel) afgelopen winter totaal NIET mee te rijden was met sneeuw/gladheid, esp had het erg druk ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

je moet je natuurlijk wel aanpassen aan de omstandigheden en neit constant volgas wilen geven :P

ok toen er 30-40cm sneeuw lag kwam ik echt niet meer voor en achteruit.maar een laagje sneeuw is wel in te rijden met zomerbanden... zelfs als ze 225 breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In de sneeuw gewoon 4 thuiskomers er onder gooien ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

marccom schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:08:
Onder mn 8L zaten 15 inch Michelin Alpins, hier ben ik perfect over te spreken, voor mn 8P heb ik een setje 16 inch Vikings (type weet ik even niet) staan waar ik een stuk minder goed over te spreken ben. Ben met beide auto's op wintersport geweest en kwam met de Michelins overal zonder kettingen, de Vikings hielden het na 10cm sneeuw al voor gezien. Nou zijn die bijna op dus ik denk dat ik binnenkort een nieuw setje Michelins ga halen :)

Moet wel zeggen dat ik met mn huidige zomerbandjes, 17 inch Good Year Eagle F1's (v-profiel) afgelopen winter totaal NIET mee te rijden was met sneeuw/gladheid, esp had het erg druk ;)
Wij hebben ook Michelin Alpin als winterbanden. Ik ben vrij kritisch als het op banden aankomt, en de Alpin's bevallen ons uitstekend. Vorig jaar in heuvelachtig Arnhem-Noord zonder problemen de ongepekelde bergjes op gekomen, waar vele andere -hopeloos slippende- auto's door omstanders uit de weg werden geduwd :D

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-10-2010 11:38 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
De quattro aandrijving icm 18" 245 Michelin Alpin (2 of 3) banden heeft afgelopen winter in Nederland geen krimp gegeven, niet op de linkerbaan van de snelweg en ook niet dwars door onverwachte sneeuwduinen :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Quattro met 18" met 235 sportmaxx zomerbanden ook niet ;) Ik was te lui om naar de dealer te gaan om de winterbanden er onder te zetten :$

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2010 14:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik wou net zeggen, vooral Quattro is dan de succesvolle factor :P kon met de 200 op zomerbandjes ook overal doorheen komen.

maargoed winterbanden voegen zeker iets toe. kheb alleen het geld en de moeite er niet voor over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Het voegt zeker iets toe, bovendien is het verplicht in Duitsland in Oostenrijk (ivm wintersport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
_Brake_ schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:56:
Het voegt zeker iets toe, bovendien is het verplicht in Duitsland in Oostenrijk (ivm wintersport).
Nee hoor. beter de regels lezen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

KappeNou schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:02:
[...]

Nee hoor. beter de regels lezen ;)
Het wordt tijd dat die regels eens duidelijk worden uitgelegd, iedereen zegt weer wat anders.

Overigens heb ik Dunlop Winter Sport 3D's gehaald vorige winter, heerlijke banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Je mag wel op zomerbanden rijden, maar als je een ongeluk hebt en ze kunnen bewijzen dat dit niet was gebeurd op winterbanden, omdat jij bv veel te hard met je zomerbanden door de sneeuw hebt gereden. Dan heb je een probleem.
Ook als je bv op een helling stil komt te staan en je komt niet meer vooruit en je houd al het verkeer op en dit komt door je zomerbanden. Dan kunnen ze je een boete geven van, ik dacht €60,-

Ik ben met mijn wintersport afgelopen dec. met zomerbanden naar oostenrijk gereden. Heen weg was geen probleem, want ik heb geen graad onder nul gezien.. Opde terug weg was het alleen op ze warmst -14 :X Ik weet wel dat ik volgende keer met winterbanden ga ;)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2010 09:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom zeer frequent in Oostenrijk en vorig jaar winter in de kranten gelezen dat zelfs de Oostenrijkse politieagenten die regelgeving veel te vaag vinden en daarom niet bekeuren.
De onduidelijkheid is er namelijk omtrent de term "winterliche Verhältnisse".
Er is namelijk nergens 100% duidelijk omschreven wanneer er écht sprake is van winterse omstandigheden.

Overigens ben ik een groot voorstander van winterbanden (ook in NL). Door mijn behoorlijke rijervaring in DLD en AU, merk ik dat ik veel voorzichtiger ben geworden (in de winter) dan de gemiddelde Nederlander terwijl ik ook nog eens met Quattro rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:35:
Ik ben met mijn wintersport afgelopen dec. met zomerbanden naar oostenrijk gereden. Heen weg was geen probleem, want ik heb geen graad onder nul gezien.. Opde terug weg was het alleen op ze warmst -14 :X Ik weet wel dat ik volgende keer met winterbanden ga ;)
Je wilt niet weten hoeveel opmerkingen ik al gehoord heb van mijn Oostenrijkse collega's over die domme hollanders. In de zomer allemaal met Wohnwagen en in de winter met zomerbanden naar de wintersport 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gaat verder prima als je gewoon je rijstijl aanpast. Die duitsers maken als nog genoeg ongelukken in de winter, want ik zie ze met winterbanden zo makkelijk met 140 voorbij komen in een escort.
Ik ben ook wel voorstander als je je niet kan aanpassen aan de winterse omstandigheden. Als jij een rijder bent die met de winter zachter gaat rijden en meer afstand neemt, dan is er geen enkel probleem. Ik ben niet zo'n rijder, dus winterbanden zijn voor mij wel aan te raden ;)
Bij mij haalde op een gegeven moment zelfs een vrachtwagen in.. Ik reed denk ik 85 op de teller omdat het een beetje eng aanvoelde om steeds in de spoorvorming te glijden :$
aankomende wintersport denk ik maar met de Quattro >:)

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2010 09:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
vorige week bevestigd: mijn A1 wordt in week 43 gemaakt. waarschijnlijk is ie dan niet op tijd voor 15 november en dan staat ie bij de dealer tot januari :'(
is er bij iemand anders al een update over de productieweek / leverdatum?

@canaria, nog steeds week 41?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb niks meer gehoord dus ik neem aan dat mijn A1 vorige week in elkaar is gezet. Nu wacht ik tot de dealer mij belt om een afleverafspraak te maken. Ik heb nu als voorloopauto een Honda Insight gekregen, dus dat kan niet snel genoeg zijn :P

Frieda: bij welke dealer wordt jouw A1 geleverd? Het is wel echt net op het randje van het jaar :/ ik hoop voor je dat ze het toch redden voor 15 november.

[ Voor 24% gewijzigd door Canaria op 12-10-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
bij het pittoreske audicentrum in amsterdam zuidoost. ze zeiden dat ie er 3 a 4 weken over doet om naar Nederland te komen vanuit de fabriek + op kenteken zetten etc, lijkt me wat lang maar wie weet wat er allemaal nog moet gebeuren. als hij na de 15e komt ga ik maar een bezoekregeling treffen met de dealer denk ik, kan ik er af en toe naar kijken ;)

ik hoop echt voor je dat ze gauw bellen, gaaf hoor! en wel foto's posten he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Die van mij wordt daar ook geleverd :) M'n vorige A3 kwam er ook vandaan en ik ben er prima geholpen. Bij de onderhoudsbeurt kreeg ik een A4 Avant mee :+
Ik ga er even van uit dat de dealer er ook belang bij heeft dat onze A1's de weg op kunnen, voor de zichtbaarheid bijvoorbeeld, zelf heb ik nog geen A1 zien rijden sinds het event.

Oja ik kijk wel heel vaak hier: http://www.netcarshow.com/audi/2011-a1/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kom net terug uit Parijs, en daar rijden de A1's al flink rond. Ik heb er in totaal eens tuk of vijf gezien in het verkeer. Het waren een paar zwarte zonder opsmuk en zonder speelse dakbogen, een rode (ook met normale, meegespoten dakbogen) en een zilveren. En wat ik had verwacht komt inderdaad uit. Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet eens een mooie auto, vooral de achterkant is een tikje vreemd. Maar goed, dat is smaak. Wat ik ook al verwachtte: zonder een leuke velg en die dakbogen in een contrastkleur is het in het dagelijkse verkeer een grijze muis. Ze vallen simpelweg niet op, springen er op geen enkele wijze uit. Sorry heren!

Op de beurs heb ik er nog wel even in gezeten trouwens, en dat zag er allemaal keurig uit. Zeer mooi afgewerkt! Stoelen iets te kort voor me, maar dat is wel vaker het geval met die lange poten van mij ;)

Overigens een dikke aanrader: de full map navi. Op de heenweg zijn we met een Golf VI gereden. Die navi werkt echt super zeg. Je kunt alles op de kaart aantikken en daar info over opvragen, telefoonnummers enz. En de ingebouwde MP3 jukebox werkt ook geweldig. 30GB of zo? Zat in elk geval. Dat doet VW goed en dat zal bij Audi niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kheb er nog maar 1 in het verkeer gezien hier in NL en dat was een lichtblauwe met witte dakbogen, dat zag er echt super uit!

Denk ookd at het een bewuste keuze is en niet eens altijd een kwestie van geld, maar mensen die een A1 nemen zonder opsmuk zouden ook nooit een fiat 500 oid kopen, maar eerder een polo oid. Maargoed je hebt de keuze om te investeren in een blitse uitvoering.... denk ook wel dat dat gaat ook wel gebeuren... mensen die bewust een saaie uitvoering nemen hou je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:20:
Ik kom net terug uit Parijs, en daar rijden de A1's al flink rond. Ik heb er in totaal eens tuk of vijf gezien in het verkeer. Het waren een paar zwarte zonder opsmuk en zonder speelse dakbogen, een rode (ook met normale, meegespoten dakbogen) en een zilveren. En wat ik had verwacht komt inderdaad uit. Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet eens een mooie auto, vooral de achterkant is een tikje vreemd. Maar goed, dat is smaak. Wat ik ook al verwachtte: zonder een leuke velg en die dakbogen in een contrastkleur is het in het dagelijkse verkeer een grijze muis. Ze vallen simpelweg niet op, springen er op geen enkele wijze uit. Sorry heren!
lol, kijk eens bij wat recente posters in dit topic in het profiel en durf dan nog "heren" te zeggen ;) :+

Ik heb ook een zwarte zonder opsmuk besteld hoor: zonder speelse dakbogen, met vrij saaie 16" velgen. Dat vind ik persoonlijk mooier. En ik heb hem niet gekozen om op te vallen, juist niet. Om eerlijk te zijn eigenlijk vooral omdat een A3 met dezelfde lading opties dik over de 40k zou gaan en ik de ruimte niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik heb m wel gekozen omdat ie er zo tof uitziet in het rood, heb ook de zilveren dakbogen besteld. wel weer 16 inch velgen, de 17 inch goedkope vond ik lelijk en de mooie te duur.

en de binnenkant is natuurlijk top, super comfortabel allemaal en goed afgewerkt. jammer dat ik nog zo lang moet wachten voor ik m krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben het wel met @BeQuietAndDrive eens. De A1 is niet een hele mooie auto, vooral van achter vind ik hem minder mooi. Ik heb een witte besteld, wel met dakbogen in antraciet en ik wil de velgen (wel maar 16") ook in die kleur laten spuiten, maar dat kon niet af-fabriek. Van binnen vond ik het de meest volwassen auto in het segment en daarom heb ik ook deze gekozen boven de DS3 (foei lelijk), de Polo GTI, Alfa Mito, Fiat 500/Punto, Mini Cooper, etc.

Nu maar hopen dat de regering de 20% bijtelling niet gaat afschaffen, want dat was toch wel 1 van de grote redenen om een kleinere auto te leasen.

/edit: nog steeds geen productie datum bekend van de mijne. De mijne komt trouwens uit de Waal.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 13-10-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik vind de auto niet echt heel lelijk van de achterkant ofzo, wel een beetje saai. daarom heb ik ook voor een felle kleur gekozen. de voorkant met xenon vind ik er verrassend bruut uitzien voor zo`n kleine wagen, heel tof. smaken verschillen.. de DS3 vind ik dus weer wel een mooie wagen :)

@zonoskar: hoe kan dat nou? jij had als eerste besteld! canaria nota bene als laatste van ons 3 en zij krijgt hem nu als eerste geleverd.. hoe zou dat werken, ligt het echt aan de accesoires?

[ Voor 25% gewijzigd door Frieda op 13-10-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja ligt aan uitvoering/accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij ligt het aan de S-line spoiler. Schijnt een probleem mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
hmm.. dus zonder dakbogen had ik mijne nog wel dit jaar gehad misschien.. hoe werkt zoiets dan, maken ze eerst de standaard wagens en daarna de afwijkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

Waarschijnlijk komen die dakbogen van een andere leverancier die problemen met de productie heeft. De standaardwagens kunnen ze dan wel afbouwen en diegene met onderdelen van die leverancier kunnen dan pas later van de band rollen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor dit weekend een proefrit geplanned met een A3 1.2 TSI DSG, ben zeer benieuwd hoe dat rijdt :) Dealer vertelde al wel als ik vandaag bestel ik hem pas over 6 maanden krijg :( En dat voor een model dat volgend jaar al vervangen wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Enige wat je gaat missen is vermogen ;) Maar dat is ook weer persoonlijk.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

is natuurlijk ook maar wat je gewend bent, ik zou van een 1.9 TDI met 105pk naar een 1.2 met 105pk gaan. Wel minder hoog koppel maar wel weer lekker vlot schakelen met de DSG en een lichter blok kwa gewicht denk ik?

Vond hier wel een geinig filmpje van een 1.2 TSI DSG in een Octavia, volgens mij zelfs nog een stukje zwaarder dan een A3, valt me echt niks tegen eerlijk gezegd! Weet niet of de DSG in S-stand dan nog sneller zou acceleren eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat filmpje ziet er echt sloom uit :| 3e versnelling en een film verder zit hij eindelijk op de 100..
Het klinkt snel door het schakelen, maar als je vervolgens naar de teller kijkt.. 11sec 0-100 op papier is te doen, maar vlot is anders ;)

De 1.4tsi 122pk in de A1 dsg was in mijn ogen ook niet echt snel.. Ging lekker vooruit, maar om dan een 1.2tsi in een A3 voor te stellen, zou voor mij persoonlijk niks zijn. Minimaal de 1.4tsi!

[ Voor 46% gewijzigd door KappeNou op 13-10-2010 22:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb laatst in Parijs op de beurs een tweetal A1's op de plaat vastgelegd. Het was retedruk dus niet de allerbeste foto's ooit, maar de kleurstellingen zijn wel opvallend.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/i/img1245o.jpg/

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/i/img1247r.jpg/

Edit: hee, waarom werken de IMG tags hier niet? Nou ja, dan moet de URL's even copy pasten :(

[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-10-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die oranje is cool! Waarom kun je die niet bestellen...

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/654/img1247r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4791/img1245o.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door zonoskar op 18-10-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
zonoskar schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:14:
Die oranje is cool! Waarom kun je die niet bestellen...

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij is dat het introductie model van de 1.4tsi 180pk. Misschien is die kleur wel leverbaar wanneer de 180pk versie ook leverbaar is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:55
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de aanschaf van deze audi a4 3.0 quattro:
http://www.suzuki.nl/suzu...HcPvCxTeCmIrE&fndnavp=occ

en deze A6 Allroad 2.7T:
http://www.berrysmits.nl/cars/107/allroad-quattro-2.7-t-2002

De A6 is een import auto, dus daar wil ik waarschijnlijk nog een aankoopkeuring op laten doen, maar zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

Allroad heb ik niet direct nodig, maar ik vind ze wel mooi. :P Welke zouden jullie kiezen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De A6 is luxer en heeft een sterker blok.
Nadeel is dat de allroad waarschijnlijk meer zuipt, duurder in wegenbelasting is en wanneer je wat aan het 2.7TT blok hebt dit een hoop gaat kosten. Een maat van me heeft zo'n allroad 2.7TT in onderhoud. Ziet er goed uit! Moet ik vragen of daar wat spannends mee is?
persoonlijk vind ik de A4 B6 een beetje saai. Ik zou even wachten en een B7 2.0T kopen, of de allroad kopen :)

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 20-10-2010 09:22 ]

>PC specs<

Pagina: 1 ... 29 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.