Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.517 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
BtM909 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:56:
Audi A4 B8... Geen OEM nieuwe klauwen... Heb naar Porsche gekeken met geperforeerde remschijven, maar that's it tot nu toe.
Je kan op ebay.de kijken voor een OEM audi S of RS set of idd porsche. Verder is Movit en Brembo wel leuk.
Wat wil je verder precies bereiken? Looks of performance?

[ Voor 58% gewijzigd door KappeNou op 23-07-2010 16:02 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:51:
Zou het bij die events ook mogelijk zijn om direct een offerte te vragen? Ik heb die nodig voor de leaseaanvraag. Voor 7 augustus ga ik al een proefrit in een Polo (1.2 TSI Highline DSG met bijna alle opties) maken en een offerte vragen en ik wil direct na de proefrit in de A1 de knoop doorhakken :P
je kan nu al een offerte vragen bij de dealer, heb ik ook gedaan. dus financieel kan je het al op een rijtje laten zetten. met een beetje mazzel komt de auto waarin je proef gaat rijden ook nog overeen met hetgeen je wil :)

heeft iemand al enige indicatie van levertijden van de A1? de eerste berichten nav mijn bestelling zijn niet mals, januari 2011.. ik dacht dat ik niet goed werd.. :X een collegaatje van mij heeft ook net een bestelling geplaatst maar nog geen levertijd gemeld gekregen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ga ook uit van januari 2011 op z'n vroegst. De leasemaatschappij geeft sowieso na 1 november geen auto's meer uit, in verband met het jaar van de kentekenregistratie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

De A7 is vanavond gepresenteerd. Ik moet zeggen dat ik hem er een stuk beter uit vind zien dan ik eerder had gedacht. Lekker plat neusje en platte kont, eindelijk eens iets dat niet meer precies hetzelfde is als het vorige...

Wat plaatjes:
http://www.autoweek.nl/au...tback-opent-aanval-op-CLS

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:23
Bij foto 18 en 19 komt een spoiler omhoog, a la porsche??

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Ik weet niet van ik van die achterkant moet vinden. Her en der hoor ik kreten als 'schijtende hond" "porsche panamera met een audi badge" of "audi 5GT"...
Interieur vind ik wel erg netjes, gewoon Audi. Al had het display wel wat netter gemogen voor deze klasse.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:43:
Ik ga ook uit van januari 2011 op z'n vroegst. De leasemaatschappij geeft sowieso na 1 november geen auto's meer uit, in verband met het jaar van de kentekenregistratie.
net gebeld, bij ons is het 15 november.. waarschijnlijk gaat mijne dat niet halen.. jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn dealer denkt dat mijn A1 op 15 november geleverd wordt. Zou mooi uitkomen.

Die A7 is overigens foei lelijk zeg.

/edit: dat is ongeveer precies 4 maanden levertijd, klopt.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 27-07-2010 19:12 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:08:

dan heb jij iets meer dan 4 maanden levertijd oid? je had toch begin juli al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
deadsy33 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:
Interieur vind ik wel erg netjes, gewoon Audi. Al had het display wel wat netter gemogen voor deze klasse.
Ik zat ook al te kijken 7(8)7 Volgens mij word je helemaal debiel van dat scherm op die manier :? Zal binnenkort eens in de showroom kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
zonoskar schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:08:

/edit: dat is ongeveer precies 4 maanden levertijd, klopt.
Mwa het is gelukkig nog net geen 5 serie GT ;)

Ook niet geheel mijn smaak, maar zo te zien over het gehele plaatje mooier dan de panamera

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

deadsy33 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:
Ik weet niet van ik van die achterkant moet vinden. Her en der hoor ik kreten als 'schijtende hond" "porsche panamera met een audi badge" of "audi 5GT"...
Niet helemaal, het is vooral A8 in het interieur. En dat interieur week al best af van wat er tot dan toe gebruikt werd. Dat scherm ben ik nog niet over uit, dat vond ik in de A8 al een beetje vreemd geplaatst en hier dus ook.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
ABT doet de Audi A1 (link)

"In lijn met de naamstelling van overige modellen heet de A1 bij ABT AS1. ABT kietelt niet alleen het uiterlijk, ook de motoren moeten eraan geloven. De 86 pk 1.2 TFSI van Audi wordt 115 pk sterk en de 1.4 TFSI mag voortaan met 150 in plaats van 122 pk door het leven. De 1.6 TDI wordt tot maximaal 125 pk opgetrokken, en dat allemaal dankzij een magisch iets dat ABT POWER heet. De A1 wordt uiteraard iets dichter naar het asfalt getrokken dankzij aangepaste vering."

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/ABT/Audi/ABT_Audi_AS1/slides/abt_09_a1_klecks_rot_front.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hopla, zo'n 1.2 TSI wordt dan ineens een stuk leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Zou dat betekenen dat de A3 1.6TDI zometeen ook door de dealer ( /met goedkeuring leasemaatschappij) te tunen is?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ben niet echt enthousiast over de A7 sportback, kvin hem best op de A5 sportback lijken (logisch) en die heb ik een paar keer irl gezien en dat viel me toch een beetje tegen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

volgens mij gaat die tdi met 125pk ook als de brandweer... vooral bij wegrijden / laag in de toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Afgelopen week op vakantie in Duitsland een rondleiding gehad door de Audi fabriek in Neckarsulm .. voor de Audi fanaten echt geweldig (ik vond het ook heel gaaf, daar niet van). De productie van de metaalonderdelen is vrijwel geheel geautomatiseerd, het interieur en allerlei opties worden er met de hand ingezet, maar er staat voor elk ding een bepaalde tijd, die tijd telt af op een klokje naast de werkplek van de persoon. Als er iemand uit een team naar de WC moet, moet de rest van het team harder werken om dat te compenseren. Elk schroefje wat iemand in een Audi draait, wordt geregistreerd voor 30 jaar lang. Om heel eerlijk te zijn kreeg ik er een beetje een Aziatisch, bijna Borg-achtig gevoel bij. Lijkt me niet prettig om daar te werken.

Overigens wel een fantastisch mooie fabriek, allemaal supersjiek aangekleed binnen. Wat me opviel was wel dat alle Audi's er vanaf de A4 zo'n beetje hetzelfde uitzien van binnen, ook de A8. Dat is eigenlijk toch wel een beetje vreemd. Oh ja, de A1 is echt klein. Zoals hij daar stond uitgestald moest hij 30K kosten 8)7

Helaas mocht je geen foto's maken, anders had ik er een paar geplaatst. Als je in de buurt bent moet je zeker eens kijken, je kunt je gewoon aanmelden bij de receptie en om de zoveel tijd start er een rondleiding.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:52:
Als er iemand uit een team naar de WC moet, moet de rest van het team harder werken om dat te compenseren. Elk schroefje wat iemand in een Audi draait, wordt geregistreerd voor 30 jaar lang. Om heel eerlijk te zijn kreeg ik er een beetje een Aziatisch, bijna Borg-achtig gevoel bij. Lijkt me niet prettig om daar te werken.
Welkom in de wereld van gecontroleerde assemblage. Is in elke zelf serieus nemende fabriek zo. Bij Toyota, bij Opel, bij Mercedes. Alles wordt gelogd, ook in onze productielijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 29-07-2010 14:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[b][message=34431124,noline]Wat me opviel was wel dat alle Audi's er vanaf de A4 zo'n beetje hetzelfde uitzien van binnen, ook de A8. Dat is eigenlijk toch wel een beetje vreemd.
Weer die opmerking. Toch vreemd, juist met de nieuwe A8 hebben ze een heel andere weg in geslagen. Minder middenconsole, meer een vloeiend design dat over de hele breedte ononderbroken doorloopt (bijna S-klasse geïnspireerd maar dat mag je niet te hard zeggen ;)). Ben ik wel liefhebber van (ik hou niet zo van die massieve middenconsoles, daarom vind ik het interieur van de Giulietta ook zo fraai) alleen dat opklapscherm ben ik geen liefhebber van.

A4:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fygveb70kc_800.jpg

A8
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1cykaebeq6e_800.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zei iemand iets over vloeiend?
Afbeeldingslocatie: http://www.carbodydesign.com/archive/2009/08/21-infiniti-m/2011-Infiniti-M-Interior-lg.jpg
Dan vallen die duitsers wel tegen. :+

/me Kuch

Ik weet trouwens niet wat ik moet vinden van die A1, echt geweldig mooi vind ik hem niet. Afwerking is wel super van het interieur en alles. Zeker die van ABT, jak. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vindjte? dat interieur is toch veel lelijker...dit golft gewoon overdreven veel. doe mij dan toch echt maar dat A8 interieur, sjiek, strak, overzichtelijk

En dat ze de deuren laten overlopen in dash gebeurd bij audi al sinds '88

[ Voor 66% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Ho ho, ik verbind geen waardeoordeel ergens aan! Dat men op die manier auto's in elkaar zet snap ik, het draait uiteindelijk allemaal om de pegels, lijkt me duidelijk. Ik zou niet zo kunnen werken, of dat nou bij Audi, BMW of Mercedes was, that's all.

En ik vind de interieuren erg op elkaar lijken eerlijk gezegd. Ik vind ze prachtig, daar niet van. Buurman heeft een A4 Avant, nieuwste model met S-Line pakket en MMI, echt een supergave bak, ik had alleen meer differentiatie verwacht tussen de modellen, persoonlijk vind ik de A8 er qua ex- en interieur niet uitspringen. Ja, het is allemaal groter aan de buitenkant, maar de binnenkant is toch echt grotendeels hetzelfde qua look-and-feel.

En begrijp me niet verkeerd, zet mij maar een nieuwe A3/A4 voor de deur, zou ik erg blij mee zijn. Het hele merk ademt gewoon premium, en dat ik het interieur van een A4 op een A8 vind lijken is natuurlijk een groot compliment voor de A4. Zal ook wel meehelpen dat in die demoruimte natuurlijk niet de minst aangeklede modellen staan ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Arfman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:02:
en dat ik het interieur van een A4 op een A8 vind lijken is natuurlijk een groot compliment voor de A4. Zal ook wel meehelpen dat in die demoruimte natuurlijk niet de minst aangeklede modellen staan ;)
Ik denk dat je verder moet kijken dan alleen het logo ;) Dat is het enige wat er het zelfde uit ziet. Ow ja en de klokken zijn rond ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nu heeft mijn A4L een bandenspanning monitor op basis van ABS/ESP. Vandaag werd ik bij het wegrijden er op geattendeerd dat mijn band lek was en ik had dat nog niet door. Ik was namelijk nog rustig aan het achteruit rijden. Het systeem had helemaal niks door tijdens die 20 meter.

Uiteindelijk was het dus een schroef van ongeveer 15mm lang:

Schroef in wiel

En zag mijn auto na 15 minuten zweten in de hete ochtend:

Reserve wiel

Nu was ik alleen hier en wist ik niet goed wat ik moest doen. Op tijd komen op kantoor was onmogelijk en ik wist niet goed waar de banden shops zitten. Uiteindelijk waren de kosten om de band te repareren een hele 20 yuan (2,30). Dit was zelfs al aan de hoge kant aangezien het blijkbaar ook voor 15 kan bij andere shops.

[ Voor 35% gewijzigd door kiddyl op 31-07-2010 09:09 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
kiddyl schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:04:
Uiteindelijk waren de kosten om de band te repareren een hele 20 yuan (2,30). Dit was zelfs al aan de hoge kant aangezien het blijkbaar ook voor 15 kan bij andere shops.
Cheap bastard :P

Kost inderdaad niets daarzo in China. Ik kijk uit om weer eens naar Fuzhou te gaan. Verdomd goeie "fried rice"

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 31-07-2010 14:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Gisteren nog een keer langs geweest omdat ik vond dat de band zachter was dan de overige drie banden. Afstand was ongeveer 2km, dus de meting moet redelijk goed zijn. In de gerepareerde band zat 2.6 bar, maar in de andere 3 banden 3 bar! Die waren dus af fabriek zo hard opgepompt en ik heb de auto not niet 2 maanden. Ik kan snappen dat ze voor transport e.d. de banden iets harder oppompen van fabriek naar dealer, maar de dealer zou het moeten nagaan.

Nu heb ik on alle vier banden 2.6bar. Wat zijn trouwens goede banden in de maat 225/55/R16? Ik heb er nu Goodyear Excellence onder zitten, maar wanneer ik nieuwe banden nodig heb mogen er ook andere onder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Voor de meeste grip kan je gaan voor Goodyear eagle F1 assymetric's, Dunlop Sportmax TT's, bridgestone Potenza RE050a's of Continental Sportcontact 3's (vooral niet de sportcontact 2)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind de Pirelli P Zero Nero's erg fijne banden, nat en droog gigantisch veel grip en het zijn gewoon erg fijne banden om mee te rijden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
P zero nero's staan juist bekend om de mindere grip met nat weer, maar perfect met droog weer. Dat is mijn ervaring ook.
Op het moment komen de Eagle F1 assymetric's het best uit de tests. Vooral met de Nederlandse weer omstandigheden. Geen idee wat het weer in China doet ;)
Ik rij er nu al even mee en echt super tevreden :) Ik moet zeggen dat onder de Quattro de Sportmax TT's het ook nog erg goed doen, vooral door de sterke kevlar wang (die kwamen in 2008 vaak op de 1e plek)

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 02-08-2010 13:11 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
In de zomer is het hier elke dag 30+ (nu 39 graden) en in de winter vriest het eigenlijk niet, maar wel een paar graden boven 0. In de zomer regent het vrij veel. Ik ben niet helemaal tevreden over de huidige banden, maar misschien is het ook wel de auto die mij heel weinig informatie geeft tijdens het rijden. Ben nog steeds aan het inrijden, dus heel erg goed heb ik de banden ook niet kunnen testen.

Nu de banden iets zachter zijn lijkt de auto trouwens wel beter te rijden. Rijd ook iets rustiger over drempels e.d. In de stad kan ik toch niet echt rijden en vooral goed opletten op alle elektrische fietsen en voetgangers die totaal lak hebben aan rood licht. Auto gebruik ik nu alleen om van A naar B te komen, want fietsen met dit weer is niet te doen. Zeker als het in de ochtend al 30+ graden is. Wanneer het weer iets aangenamer wordt weer lekker met de fiets.

Dat laatste begrijpen de mensen hier echt niet. Met elektrische fietsen zijn ze hier verder dan NL. Iedereen rijdt er bijna op en ze kosten heel weinig. Je hoeft je niet in te spannen om van A naar B te gaan. Fietsen snappen ze echt niet omdat het moeite kost en al helemaal niet waarom ik fiets aangezien ik nu een auto heb. Heeft waarschijnlijk iets te maken met status icm luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn dealer denkt nu dat mijn A1 pas op 1 januari geleverd wordt. De levertijd loopt op... Komt natuurlijk ook omdat Athlon geen auto's na 15 nov op kenteken wil zetten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:23:
Mijn dealer denkt nu dat mijn A1 pas op 1 januari geleverd wordt. De levertijd loopt op... Komt natuurlijk ook omdat Athlon geen auto's na 15 nov op kenteken wil zetten.
he dat is jammer, balen zeg! weet de dealer toevallig in welke week je wagen wordt geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Frieda schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 06:51:
[...]

he dat is jammer, balen zeg! weet de dealer toevallig in welke week je wagen wordt geproduceerd?
Lange levertijden zijn toch eigen aan audi. Hier moeten ze ook ellendig lang (tot 7 maanden!) wachten op de A3 en A4's.
Geduld oefenen zeker, je krijgt uiteindelijk iets moois in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in de A1, toevallig dezelfde uitvoering als ik zou willen bestellen: Ambition Pro Line Business S Tronic.
Wat een geweldige auto! Ik ben helemaal overtuigd :) Hij zit super (ik ben 1.54m) en reageert lekker, zeker in de S-stand, veel koppel onderin en in de D-stand is hij dan weer heerlijk stil. Ik kies alleen wel het dynamisch onderstel in plaats van sportonderstel, die vering vond ik het enige nadeel.
Interieur en bediening zijn helemaal top, dat schermpje is erg mooi en alles is mooi afgewerkt.
Nu snel een offerte opvragen en bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nice :) Met welke auto's vergelijk je hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Polo GTI (1.4 TSI DSG) en Polo 1.2 TSI DSG Highline, maar die laatste is de verstandige optie. De GTI en de A1 zijn om m'n dagelijkse woon-werkverkeer leuker te maken. Nou, dat gaat met de A1 zeker lukken. Aan de 180 pk van de Polo heb ik toch niets in de file :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah, Randstad zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Canaria schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:30:
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in de A1, toevallig dezelfde uitvoering als ik zou willen bestellen: Ambition Pro Line Business S Tronic.
Wat een geweldige auto! Ik ben helemaal overtuigd :) Hij zit super (ik ben 1.54m) en reageert lekker, zeker in de S-stand, veel koppel onderin en in de D-stand is hij dan weer heerlijk stil. Ik kies alleen wel het dynamisch onderstel in plaats van sportonderstel, die vering vond ik het enige nadeel.
Interieur en bediening zijn helemaal top, dat schermpje is erg mooi en alles is mooi afgewerkt.
Nu snel een offerte opvragen en bestellen :P
gaaf! :) nog foto's gemaakt? en mocht je zelf kiezen in welke auto je de proefrit wilde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb gisteren ook in de A1 gereden. Het was de 1.4tfsi s-tronic zonder S-line.
Leuk karretje :) Voorin zat het nog goed met mijn 1m90. Achterin is met een lengte van 1m80 tot 1m90 wel te doen, maar de daklijn zorgt er voor dat je niet echt goed recht kan zitten. Dus kleine stukjes achterin zijn wel te doen. De been ruimte is wel aardig.
Verder krijg je bij deze auto wel echt het premium gevoel. De 1.4tfsi met iets van 120pktjes is voor mij wel iets te weinig, maar wel redelijk wat koppel wat het weer een beetje goed maakt. De S-tronic is daarentegen wel weer leuk. Of het echt nodig is in een A1 weet ik nog niet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Wat is ongeveer de levenscyclus van een A4 Avant?
Ik heb nu een A3 sportback, en die kan ik vanaf mei 2011 vervangen.
Ik zou het echter zonde vinden als er in het najaar een nieuwe A4 Avant op de markt zou komen.
Op internet vind ik iets waaruit blijkt dat de huidige Avant voorjaar 2008 is uitgekomen, dan zou ik denken dat er niet in 2011 al een nieuwere uitkomt, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Normaal zo'n +- 6 jaar, waarvan meestal na zo'n 3á4 jaar een facelift komt. Dit kan een grote facelift zijn zoals van de A4 B6 naar de A4 B7 (in principe de zelfde auto, maar een hele nieuwe serie naam) Of een wat kleinere facelift wat bij de A4 B5, vorige A8 en de huidige A3 gebeurd is (bij de A3 zelfs 2 facelifts)

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 09-08-2010 11:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
jopie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:57:
Wat is ongeveer de levenscyclus van een A4 Avant?
Ik heb nu een A3 sportback, en die kan ik vanaf mei 2011 vervangen.
Ik zou het echter zonde vinden als er in het najaar een nieuwe A4 Avant op de markt zou komen.
Op internet vind ik iets waaruit blijkt dat de huidige Avant voorjaar 2008 is uitgekomen, dan zou ik denken dat er niet in 2011 al een nieuwere uitkomt, maar je weet nooit.
Het modeljaar voor de B8 is 2009 dus voor 2015 zie ik geen geheel nieuw model op de markt verschijnen. Er komt wel een nieuwe A3 overigens in 2011 of 2012.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Een nieuwe A3, zeg dat maar niet tegen mijn vriendin, die vindt de A3 groot genoeg...
Zelf kijk ik toch liever vooruit naar een A4.

In ieder geval bedankt, ik verdiep me dus niet in een auto waar te snel een opvolger voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
jopie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:04:
Een nieuwe A3, zeg dat maar niet tegen mijn vriendin, die vindt de A3 groot genoeg...
Zelf kijk ik toch liever vooruit naar een A4.

In ieder geval bedankt, ik verdiep me dus niet in een auto waar te snel een opvolger voor is.
Nieuwe A6 binnenkort ook dacht ik?
Edit: 2012 dus, http://www.autofans.be/content/rendering-nieuwe-audi-a6-2012. Ziet er niet slecht uit moet ik zeggen :)

[ Voor 13% gewijzigd door SlasZ op 09-08-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dan zit je met de A4 nog wel even goed.
Alleen de nieuwe A3 en A6 komen binnenkort. (edit: ik was iets te laat @ hierboven ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 09-08-2010 12:43 ]

>PC specs<

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

SlasZ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:39:
[...]

Nieuwe A6 binnenkort ook dacht ik?
Edit: 2012 dus, http://www.autofans.be/content/rendering-nieuwe-audi-a6-2012. Ziet er niet slecht uit moet ik zeggen :)
Netjes, maar niet schokkend. Wat Audi dus al meer dan 20 jaar doet ;)
Voel ik mij bijna weer up to date (300pk met de 4.2 in de C5 A6) met een V8 in de nieuwe A6 die 350pk doet.

• KappeNou
De A6 c5 en de TT waren anders in 97 en 98 een aardige omslag :)
Ja ach en die "zelfde" 4.2 in de S6 c5 had ook 340pk. Maarja uit een betrouwbare kleine atmosferische cruise v8 valt ook niet veel meer uit te halen. Dat doen ze alleen met de RS modellen. De RS5 heeft nu 450pk uit de 4.2 v8 :)

[ Voor 72% gewijzigd door KappeNou op 12-08-2010 23:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
net terug van de A1 testrit, wat een superwagen zeg! ben echt helemaal happy, geen spijt dat ik hem heb besteld.

heb proefgereden in de 1.6 diesel handgeschakeld ambition pro line business versie, ik heb dezelfde versie besteld maar dan in 1.4 benzine handgeschakeld.

hij kleeft echt aan de weg, super wegligging en het sportieve onderstel vond ik goed te doen. lekker veel koppel, zeker voor een diesel, als je het gas intrapt gaat ie ook gewoon.

mijn vriendinnetje paste goed achterin en zat ook nog comfortabel toen ik aan het rijden was over hobbeltjes in de stad, heb zelf ook nog even achterin gezeten en ik zat ook prima (we zijn allebei <1.70m).

de stoelen zijn wel erg gevormd (ambition stoelen) maar zaten lekker. zelfs de armsteun is nog te gebruiken als je je stoel naar voren zet, vaak moet ik dan om de zijwangen van de stoel heen graaien naar de versnellingspook en dat paste nu prima.

het multimediasysteem zag er ook goed uit, mooi schermpje, makkelijk te bedienen. helaas stond de navigatie er niet op dus daar kan ik niks over zeggen, had ik graag nog even gezien.

conclusie: echt een lekkere comfortabele auto om in te rijden, kan niet wachten tot ie er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zaterdag morgen in Amsterdam ook samen met mijn vriendin in de A1 gereden. Erg leuk te doen. Waren lekker vroeg, dus na wat onderhandelen mocht ik de uitvoering zelf kiezen, Het was een rode Audi A1 Ambition 1.4TFSI S-tronic (eerste foto, eerste auto links) . Heerlijk klein scheurbakje. De S-tronic ben ik gewend in mijn Audi A3 SB en rijd ook in een A1 fantastisch. De 1.4TFSI is een prima motor voor de A1. Het Ambition onderstel is stijf, maar niet te stuiter. Navigatie scherm vind ik persoonlijk te klein. Koplampen zijn erg stoer. MMI plus navigatie zorgt voor een enorm groot ding in je kofferbak. Iets wat ik onbegrijpelijk vind voor een auto met deze prijs. Overall een erg mooie auto.

Afbeeldingslocatie: https://files.me.com/maartendevries/z4yzzh

Afbeeldingslocatie: https://files.me.com/maartendevries/9x66vs

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:15:
net terug van de A1 testrit, wat een superwagen zeg! ben echt helemaal happy, geen spijt dat ik hem heb besteld.

[...]

conclusie: echt een lekkere comfortabele auto om in te rijden, kan niet wachten tot ie er is :)
Haha ik had wel verwacht dat je ook enthousiast zou zijn :P
Welke kleur heb jij nu eigenlijk besteld? Ik heb soms buien waarin ik denk: ik doe gek en neem een rode/blauwe/bruine/witte! :X

Ik heb de bestelling nog niet verstuurd. Dus ik kan nog opties wijzigen.
Zoals het sportonderstel, standaard op de Ambition, terwijl het op de Attraction een optie is van bijna 400 euro. Op de Ambition krijg je geen korting als je geen sportonderstel wilt. Ben ik echt stom als ik het standaard onderstel kies? Ik vind zo'n strakke vering eigenlijk alleen bij drempels vervelend. Heeft een standaard onderstel ook nadelen?

M'n A3 is ook een Ambition, met sportonderstel dus, en daar ben ik inmiddels wel aan gewend, maar het blijft schudden op een slecht wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kun je niet kiezen welke A1 uitvoering je mag testrijden? Ik heb vrijdag een ritje gereserveerd, maar als ik een handbak of een diesel 'mag' rijden, ga ik weer naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

Haha ik had wel verwacht dat je ook enthousiast zou zijn :P
Welke kleur heb jij nu eigenlijk besteld? Ik heb soms buien waarin ik denk: ik doe gek en neem een rode/blauwe/bruine/witte! :X

Ik heb de bestelling nog niet verstuurd. Dus ik kan nog opties wijzigen.
Zoals het sportonderstel, standaard op de Ambition, terwijl het op de Attraction een optie is van bijna 400 euro. Op de Ambition krijg je geen korting als je geen sportonderstel wilt. Ben ik echt stom als ik het standaard onderstel kies? Ik vind zo'n strakke vering eigenlijk alleen bij drempels vervelend. Heeft een standaard onderstel ook nadelen?

M'n A3 is ook een Ambition, met sportonderstel dus, en daar ben ik inmiddels wel aan gewend, maar het blijft schudden op een slecht wegdek.
een rode! :) misanorood met met zilveren dakbogen. het scubablauw vond ik ook sjiek staan voor de A1 trouwens, maakt 'm wat serieuzer. de rode is wat minder zakelijk.. maar ik kon het niet laten :P bruin zou ik zelf niet zo gauw bestellen zonder 'm gezien te hebben. vind je de donkerrode niet wat?

tuurlijk ben je niet stom als je het standaardonderstel neemt, als je dat comfortabeler vindt, waarom niet?? niet druk over maken, gewoon bestellen wat je zelf prettig vindt. en vooral niet aan mannen vragen, mijn mannelijke collega's verklaren mij voor gek dat ik geen s-line met 18" zwarte velgen neem.. :X
zonoskar schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:24:
Kun je niet kiezen welke A1 uitvoering je mag testrijden? Ik heb vrijdag een ritje gereserveerd, maar als ik een handbak of een diesel 'mag' rijden, ga ik weer naar huis.
ik mocht kiezen, er was een dame die de ontvangst deed die vroeg wat voor type ik wilde rijden. als je wat eerder bij haar gaat staan babbelen heb je alle keus, gewoon aangeven :) de benzine modellen die er bij mij stonden hadden allemaal s-tronic en er was 1 diesel die standaard handgeschakeld is.

[ Voor 16% gewijzigd door Frieda op 16-08-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
zonoskar schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:24:
Ach gewoon een praatje maken. Ik denk dat ze niet zo moeilijk doen :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:17:
[...]

een rode! :) misanorood met met zilveren dakbogen. het scubablauw vond ik ook sjiek staan voor de A1 trouwens, maakt 'm wat serieuzer. de rode is wat minder zakelijk.. maar ik kon het niet laten :P bruin zou ik zelf niet zo gauw bestellen zonder 'm gezien te hebben. vind je de donkerrode niet wat?

tuurlijk ben je niet stom als je het standaardonderstel neemt, als je dat comfortabeler vindt, waarom niet?? niet druk over maken, gewoon bestellen wat je zelf prettig vindt. en vooral niet aan mannen vragen, mijn mannelijke collega's verklaren mij voor gek dat ik geen s-line met 18" zwarte velgen neem.. :X
:+ mannelijke collega's verklaren me al voor gek dat ik een A1 neem en geen grotere auto voor hetzelfde geld. Of juist een Aygo ofzo, voor de helft.

Die rode is zeker mooi, vooral met de zilveren dakbogen! Donkerrood heb ik nog niet gezien, maar ziet er in de configurator erg stoer uit. Maar ik denk dat ik toch voor saai Phantomzwart kies. Ik heb iets met zwarte auto's :P

Ik heb net even uitgerekend wat xenon extra zou kosten, ik vind de led-verlichting eigenlijk wel erg nice. Komt uit op 26 euro extra in leaseprijs en 11 euro extra bijtelling. Extra leasekosten gaat uit flexsalaris zodat het netto bij elkaar nog geen 30 euro kost. Keuzes, keuzes :X

Ik zag trouwens dat verschillende dealers volgende maand al voorraad binnenkrijgen, bijna allemaal pro line business en veel met s tronic.

Trouwens, echt ontzettend leuk dat er hier al drie mensen zijn die over een tijdje een A1 rijden, ik vind de voorpret al helemaal geweldig :Y

zonoskar: toen ik aan de beurt was voor de proefrit stond toevallig een s tronic klaar, maar anders was het vast wel mogelijk geweest om erop te wachten. Het hele event was prima georganiseerd. Ik had het laatste tijdstip gekozen, maar mensen die zich ter plekke hadden ingeschreven konden daarna nog, of als er toevallig eerder een auto en bijrijder beschikbaar waren. Ik vond de bijrijder trouwens erg prettig, zo hoefde ik niet op de route en de tijd te letten. En hij ging achterin zitten, zodat m'n vriend naast mij kon zitten. Het was echt een leuke ervaring, veel leuker dan een normale proefrit.

[ Voor 15% gewijzigd door Canaria op 16-08-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik had echt een suflul als bijrijder, bovendien wist ik meer van de auto dan hij, en ik kende de weg al.. had voor mij niet gehoeven eerlijk gezegd. wel goed geregeld hoor, mijn complimenten voor de Audi marketing!

Canaria: hier ook voorpret.. en ongeduld.. haha! zullen we voor januari een GoT A1 meeting plannen? ben wel benieuwd naar die van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik had een jonge gozer mee en ik had zelf een maat meegenomen. Ik heb hem wel even wakker gemaakt met wat onder en overstuur bochtjes >:) Ik kwam ook nog wat marrokaanse jongens in een golf V tdi tegen die wilde sporten bij het stoplicht. Die pakte ik nog met dat 1.4 tsi tje (s-tronic) Maar hij heeft wel een chip nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door KappeNou op 17-08-2010 12:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Canaria schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:22:
Ik heb net even uitgerekend wat xenon extra zou kosten, ik vind de led-verlichting eigenlijk wel erg nice. Komt uit op 26 euro extra in leaseprijs en 11 euro extra bijtelling. Extra leasekosten gaat uit flexsalaris zodat het netto bij elkaar nog geen 30 euro kost. Keuzes, keuzes :X
Xenon zou ik altijd kiezen, ik wil niet meer zonder.
En niet alleen omdat het meer en beter licht geeft, ook de ergenis van een kapot lampje wisselen in een veel te volle motorruimte blijft je bespaard.
Bij een leaseauto heb je dat probleem niet maar je wil niet voor elk kapot lampje naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bierkameel schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:16:
[...]

Xenon zou ik altijd kiezen, ik wil niet meer zonder.
En niet alleen omdat het meer en beter licht geeft, ook de ergenis van een kapot lampje wisselen in een veel te volle motorruimte blijft je bespaard.
Bij een leaseauto heb je dat probleem niet maar je wil niet voor elk kapot lampje naar de garage.
De enige auto waar ik ooit lapmpjes moest vervangen, waren in mijn VAG auto's :P Ik heb jaren in andere merken gereden, en nooit lampjes hoeven vervangen. Daarna wat VAG auto's, en je blijft wisselen. Soms 2x per maand 8)7 En dan hebben we het dus over gloednieuwe auto's.

Nooit begrepen waarom ze dat nooit goed hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verving je wel 2 lampen tegelijk dan?
En in mijn Passat duurde het een jaar totdat er een koplamp stuk ging, toen heb ik ook maar meteen xenon ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bierkameel schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:54:
Verving je wel 2 lampen tegelijk dan?
En in mijn Passat duurde het een jaar totdat er een koplamp stuk ging, toen heb ik ook maar meteen xenon ingebouwd.
Altijd. Ik heb een Seat Ibiza, een Golf 5 en een Audi A3 gehad. Vooral de Ibiza en de Golf waren rampen op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik rij al 10 jaar Audi en kan me niet herinneren dat ik ooit een lampje vervangen heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Wij hebben ook een Peugeot 308 en ik kan niet naar de wintersport rijden zonder dat een van de koplampen kapot gaat. Echt een ramp om met min 15 een lampje te vervangen. Hoe lang gaat de Xenon verlichting van een Audi mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In principe moet OEM xenon wel 10 jaar mee kunnen.
Ik heb wel is na iets van 4/5 jaar 1 lamp bij een A6 moeten vervangen (deden ze gratis) De andere lamp was nooit kapot gegaan in de 6 jaar dat hij voor de deur stond.

[ Voor 62% gewijzigd door KappeNou op 17-08-2010 14:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nadeel van xenon is wel dat de opbrengst langzaam minder wordt. als je na 7 jaar oid 1 lamp vervang is die duidelijk helderder/feller dan de oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja klopt dat had ik ook. De ene was weer helder wit en de andere was wat geeler. Dit was dus na zo'n 4a5 jaar als ik het mij goed kan herinneren. Maar ach het was gratiies :) Ze wilde eerst dat ik ging betalen bij de lokale vw/audi dealer, maar ik had ooit gehoord dat je "levenslange" garantie had. Toen ik dat vertelde was het ineens gratis :')

[ Voor 41% gewijzigd door KappeNou op 17-08-2010 15:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ga zaterdag een rondje rijden in de nieuwe S6 van de vader van een vriend van mij. Dat is een interessante auto, omdat hij hem nogal optisch heeft laten tunen, en wel met het volgende:
  • Grill van een normale A6
  • Verwijdering alle badges
  • Achterkant van een 2.0TFSI (inclusief de 2 pijpjes, i.p.v. 4)
  • Standaard 17 inch Pro-line velgen (remmen passen net) EDIT: Niet zeker of het nu 17 of 18 is, in ieder geval normale velgen
  • Normale spiegels
Het lijkt nu de meest normale, doodgewone "saaie" A6, maar dan wel met een V10 er in _/-\o_

Hij heeft dit gedaan, zodat hij gewoon bij zijn klanten voor kan komen rijden, maar wel de lol van de S6 heeft. Vooral het uitlaat systeem koste nog best knaken.

Zal zaterdag even pics posten :)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 17-08-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:25:
Ik ga zaterdag een rondje rijden in de nieuwe S6 van de vader van een vriend van mij. Dat is een interessante auto, omdat hij hem nogal optisch heeft laten tunen, en wel met het volgende:
  • Grill van een normale A6
  • Verwijdering alle badges
  • Achterkant van een 2.0TFSI (inclusief de 2 pijpjes, i.p.v. 4)
  • Standaard 17 inch Pro-line velgen (remmen passen net)
  • Normale spiegels
Het lijkt nu de meest normale, doodgewone "saaie" A6, maar dan wel met een V10 er in _/-\o_

Hij heeft dit gedaan, zodat hij gewoon bij zijn klanten voor kan komen rijden, maar wel de lol van de S6 heeft. Vooral het uitlaat systeem koste nog best knaken.

Zal zaterdag even pics posten :)
Eigenlijk vind ik dat best jammer :P
Alsof de gemiddelde mens een badgeloze S6 herkend aan de uitlaat. Nu denken ze dat het een of andere sjonnie is omdat ie telkens zo ontzettend veel geluid maakt bij het wegrijden ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:28:
[...]

Eigenlijk vind ik dat best jammer :P
Alsof de gemiddelde mens een badgeloze S6 herkend aan de uitlaat. Nu denken ze dat het een of andere sjonnie is omdat ie telkens zo ontzettend veel geluid maakt bij het wegrijden ;)
De achterkant valt op zich wel mee, aan de voorkant valt het wel op dat er geen standaard A6 aan komt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mee eens, gemiddeld persoon weet het verschil tussen een allroad en S6 niet eens :P denk dat een S6 zonder type aanduiding al genoeg is om het gros van de mensen te laten denken dat het een a6 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd de S6 is ook niet echt breeder zoals de RS6. In principe lijkt het dan gewoon op een dikke A6 s-line :)
Beetje zonde, al zijn 2 pijpjes wel mooier dan die 4.

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 17-08-2010 15:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bijzonder inderdaad :) zou niet mijn keuze zijn denk ik, ik zou volstaan met badges verwijderen (sowieso nooit goed begrepen waarom er altijd hele verhalen achterop auto's moeten staan). Ik denk dat hij met 17" velgen en waarschijnlijk smallere (?) banden, wel gaat inleveren op wegligging. Dus de S6 ervaring maar dan zonder uiterlijk gaat niet helemaal op, idem geldt voor het V10 geluid na de uitlaat aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

misschien hangt er nu een EPS onder met bruut geluidje :P maar goed dan heeft nog iedereen door dat het een rappe bak is :P eigenlijk moet hij ook klinken als een 2.0.... maar dan lever je echt wel in op het S6 rijgenot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:44:
misschien hangt er nu een EPS onder met bruut geluidje :P maar goed dan heeft nog iedereen door dat het een rappe bak is :P eigenlijk moet hij ook klinken als een 2.0.... maar dan lever je echt wel in op het S6 rijgenot :)
Ik heb niet zo veel verstand van uitlaten, maar wat ik heb begrepen is dat het een uitlaat is, waar een klep in zit. Die gaat dan open bij 4000+ RPM, om dan een luide keel op te zetten. Daaronder klinkt hij juist heel rustig.

Geen idee of ik het goed begrepen heb :P Zie het dit weekend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:01:
[...]

Ik heb niet zo veel verstand van uitlaten, maar wat ik heb begrepen is dat het een uitlaat is, waar een klep in zit. Die gaat dan open bij 4000+ RPM, om dan een luide keel op te zetten. Daaronder klinkt hij juist heel rustig.

Geen idee of ik het goed begrepen heb :P Zie het dit weekend wel.
Waarschijnlijk is het dan gewoon de standaard uitlaat met alleen een ander sier stukje.

[ Voor 70% gewijzigd door KappeNou op 17-08-2010 19:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zal zaterdag extra aandacht aan de uitlaat besteden ;)

Overgens, als ik een S6 had, zou ik het ook lekker laten :) Ik heb even op de 2de hands markt gekeken, en voor 55k tot 60k heb je een hele dikke S6 (avant) met ruim minder dan ton op de klok, inclusief alle opties. Dat is een redelijke afschrijving dus :) Nog een jaartje, en ze zijn betaalbaar.

Voorbeeld:

http://www.nederlandmobie...oertuig=auto&v_id=1420290

en

http://auto.marktplaats.n...uattro-tiptr-bj-2006.html

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 17-08-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Kan je beter wachten op de RS6 of een S8/M5/CLSamg nemen. De S6 is zo'n net niet auto. Ik zie ook geen autoblad positief zijn over de S6..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor mij blijft de RS4 B5 Avant toch een onverslaanbaar gave wagen: http://www.autogespot.com...c214748364809072010214109

Ik zie ze zo nu en dan nog wel eens rijden, het blijft gewoon een erg gaaf ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Voor de A1 liefhebbers.

Heb gisteren op de terugweg naar huis een vrachtwagen geladen met 8 A1'tjes (met de nadruk op tjes) richting Nederland zien rijden.

Het kan zijn omdat ze op een vrachtwagen stonden, maar ik vind ze verdomd klein, maar mooier dan op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Engineer Stewie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:27:
Voor de A1 liefhebbers.

Heb gisteren op de terugweg naar huis een vrachtwagen geladen met 8 A1'tjes (met de nadruk op tjes) richting Nederland zien rijden.

Het kan zijn omdat ze op een vrachtwagen stonden, maar ik vind ze verdomd klein, maar mooier dan op de foto's.
Als je in België woont is je standaard voor auto's gewoon hoger, het scheelt ongeveer een klasse denk ik. Dat komt door de hoge belasting op auto's hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07
Mijn A3 8P Sportsback is toe aan nieuwe banden, ik heb er momenteel Goodyear Eagle F1's onder de auto liggen, maar deze hebben nog maar een paar MM profiel en beginnen te cuppen waardoor ze vooral achter erg veel geluid maken.

Nu twijvel ik tussen de volgende twee banden:

Dunlop SP Sport Maxx TT 225/45 R17 Y

Afbeeldingslocatie: http://koleso.topof.ru/files/dunlop_sp-sport-maxx-tt.gif

Of

Bridgestone Potenza RE050A 225/45 R17 Y

Afbeeldingslocatie: http://koleso.topof.ru/files/bridgestone_potenza-re050a.jpg

Heeft er iemand ervaring met deze banden? Of nog andere goede tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb paar weken terug nieuwe Continental sportcontact3's onder de auto gelegd. Deze zatene r al onder en ik ben daar zeer tevreden over.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd ik heb ook sportconti's 3 onder de sportback qua grip ben ik erg tevreden, kvin wel dat de banden nog aardig lawaai maken maar dat is wellicht gewoon inherent aan de breedte van 225

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 18-08-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Danielson: Ik heb ervaring met al die 4 banden. Huidig onder de 3.2 quattro liggen de sportmaxx TT's in 18". Fijne band voor een echt zware bak vanwege het kevlar dat verwerkt is in de wang.
De Dunlop RE050A's zijn ook heel fijn en de sport contact 3's zijn ook goed, alleen de conti's zijn duur en cuppen wat sneller, de sportcontact 2's moet je vermijden.
Waarschijnlijk heb jij nu de normale Eagle F1's? Ik heb zelf nu onder de golf in 18" de nieuwe Eagle F1 assymetric's liggen. Ik moet zeggen echt een wereld band. Niet voor niks afgelopen jaar in 7 landen dik op plaats 1, zowel nat als droog. In 2008 stonden de sportmaxx banden in tests vaak op plek 1.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 18-08-2010 12:35 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Eens :9
Mooiste RS4 tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Canaria schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:02:
[...]

Als je in België woont is je standaard voor auto's gewoon hoger, het scheelt ongeveer een klasse denk ik. Dat komt door de hoge belasting op auto's hier.
Klopt, maar achter de streep zijn de wagens evenduur hoor.
De afschrijving is immers gelijk, enkel de initiële investering is gevoelig hoger.

De B-klasse is meer een wagen voor de jeugd en als 2de boodschappenwagentje.
Al mijn vrienden rijden rond in C- en D-klasse wagens naargelang de gezinssituatie/budget.

Verder is de klasse van de A1 gewoonweg niet goed om 50k km/jaar af te leggen. Ik heb liever wat extra ruimte en de betere wegligging van een grotere klasse.
Veel audi's voelen echter wel een klasse hoger aan dan dat ze effectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39

nrg

Engineer Stewie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Verder is de klasse van de A1 gewoonweg niet goed om 50k km/jaar af te leggen.
En dat is het mooie van de A1. Hij rijdt alsof het een formaat-A4 is.

• Chevy454
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:29:
Verder is de klasse van de A1 gewoonweg niet goed om 50k km/jaar af te leggen.
:D Ik rijd 10k km per jaar met handgemaakte prototype wagens. Die kraken tot en met, die maken lawaai (immers geen soundpack). En toch rijd ik zowat liever met zo'n prototype als mijn A4. Het is gewoon een ander soort charme. Zelfde met een Fiat 500, heb ik ook de nodige testkilometers meegevreten, het grootste nadeel was dat het koffer niet groter was als het handschoenkastje.

Een A1 is volgens mij een perfecte wagen voor iemand die alleen is en enkel een laptop heeft om naar het werk te gaan. Ik zou dat absoluut geen probleem vinden ware het niet dat de enige goede versnellingsbak pas vanaf de A4 beschikbaar is. Dat Audi geen CVT erin heeft gebouwd is een gemiste kans. Dan reed die net als de BMW mini met de VT1 CVT.

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 19-08-2010 09:21 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

nrg schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:14:
[...]

En dat is het mooie van de A1. Hij rijdt alsof het een formaat-A4 is.
Ook qua stoelen? Ons probleem is altijd dat de auto wel geschikt is voor de kilometers, maar voordat je een auto met fatsoenlijke stoelen gevonden hebt...... :(

[ Voor 91% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-08-2010 09:22 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:21:
[...]

Ook qua stoelen? Ons probleem is altijd dat de auto wel geschikt is voor de kilometers, maar voordat je een auto met fatsoenlijke stoelen gevonden hebt...... :(
Ik vond de stoelen prima, beter dan de Ambition stoelen in de A3. Maar ik ben ook 1.54m, dus een stoel die voor mij prima zit, is voor een gemiddelde Nederlander een slechte stoel.

Een aantal jaren geleden reed ik 40.000+ kilometers in een Polo 1.4 TDI, dus alles is relatief.

[ Voor 9% gewijzigd door Canaria op 19-08-2010 09:47 ]

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Gezien je lengte kan ik wel begrijpen dat de Ambition stoel in een A3 net niet voldoet. Ik ben 1,92 en dan zit die stoel echt perfect. Had alleen graag wel een lendeverstelling gehad...

De A1 moet ik nog testen, maar gaat zeker gebeuren. Mijn zusje is in de running voor een leasefiets en de A1 staat op de shortlist.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• KappeNou
Voor mij waren die stoelen met mijn 1m90 wel goed. Maarja ik heb er maar iets van 20min in gereden, dus dan kan je nog niet veel zeggen.
Enige wat ik irritant vond waren de kleine ramen net zoals in de scirocco.
Verder wel erg fijn primium autotje. Maar vergelijken met een A4 B8 gaat ook iets te ver ;)

>PC specs<

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Heb pas nieuwe Michelins eronder laten zetten, de Primacy HP's. Tot nu toe zeer tevreden. Het zijn echte comfortbanden en volgens Michelin gaan ze ook wat langer mee met een normale rijstijl. Ben nu ook meteen af van het trekken naar rechts, echter staat mijn stuur nog een beetje scheef.

Is het de moeite om te laten uitlijnen of alleen het stuur recht laten zetten? Ben bang dat hij weer gaat trekken na opnieuw uitlijnen. Opzich onlogisch, maar na al die keren dat ik hem heb laten uitlijnen en hij bleef trekken, ben ik blij zoals het nu is. Iemand een advies?

Afbeeldingslocatie: http://www.michelinman.com/images/tire-selector/tires/primacy-hp.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door flo_ op 19-08-2010 12:59 ]

• Zware Unit
Was toch blij naar mijn rit in de A1 Ambition weer in mijn A3 Ambition te stappen. Toch veel meer auto en grotere stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Canaria schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:45:
[...]

Ik vond de stoelen prima, beter dan de Ambition stoelen in de A3. Maar ik ben ook 1.54m, dus een stoel die voor mij prima zit, is voor een gemiddelde Nederlander een slechte stoel.

Een aantal jaren geleden reed ik 40.000+ kilometers in een Polo 1.4 TDI, dus alles is relatief.
Ik ben 1.85 en vond de stoelen in die A1 ook een stuk beter dan in die A3. Veel meer steun in de onderrug. En doordat ze iets smaller waren hadden ook die zijstukken meer zin.

Raar eigenlijk dat die A1 comfortabeler zat dan die A3 :) (maar kan natuurlijk simpelweg aan de stoelkeuze in de modellen gelegen hebben)

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 20-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
m'n logeetje de afgelopen paar weken:

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Audi%20TT/new/DSC02457-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Audi%20TT/new/DSC02456-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Audi%20TT/new/DSC02454-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Audi%20TT/new/DSC02453.jpg

helemaal gepoetst, heb er lamme armen van, maar het resultaat mag er zijn.

iets oudere foto, nog met de originele velgen.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Audi%20TT/DSC00909.jpg

jawel, 1 van de 30 speciale Lemans editie roadsters.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Audi%20TT/DSC00932.jpg

dit karretje heeft een leuk effect op de snelweg btw. sommige mensen onderschatten de power van deze kappersauto. het heeft in elk geval al heel wat balende petjes opgeleverd _O-

[ Voor 24% gewijzigd door Shanquish op 21-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vrijdag ook een proefrit gemaakt in de Audi A1. Het werd gelukkig een 1.4 TSFi met DSG, maar helaas wel 17" wielen. De andere uitvoering die ze hadden was de 1.6 diesel wel met 16". Ik heb in een rode gereden, maar er stond ook een witte in de uitvoering die ik besteld heb, dus daar heb ik even wat foto's van gemaakt. Bij de proefrit zelf was het een beetje jammer dat er iemand meeging en dat er een bepaalde route gereden moest worden. Het ging allemaal over gladde wegen, dus of het sportonderstel comfortabel genoeg is weet ik nog niet. Het is iig veel minder stug dan mij Seat Leon, dat is positief. De wagen plakt inderdaad op de weg, het stuur geeft plenty feedback en stuurt lekker sportief. De motor heeft <2000rpm niet echt trekkracht, maar daar boven vind ik het niet slecht voor een 1.4tje. De DSG bak is een verademing. In auto stand schakelt ie wel snel eerste terug als je flink gas geeft, maar dat is in de normale stand wel nodig omdat de bak daar standaard een versnelling te laag rijdt. De sport stand heb ik niet geprobeerd, ik heb hem meteen in de paddle stand gezet en de verdere rit met de paddles geschakeld.

Ik moet wel heel erg wennen aan al die knopjes op het stuur, dat gaat wel een paar weken duren voordat ik door heb waar alles voor is. Sommige knoppen zitten wel heel erg onlogisch, bv die om het start/stop systeem uit te schakelen zit boven op het dash tussen de ventilatie roosters. Ik had die beneden verwacht bij het knopje dat ESP uitzet. Maar goed. Dat start/stop systeem werkt zo goed dat ik het misschien nooit uit ga zetten.

Hier nog wat foto's van de witte:
Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/IMG_1324.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/IMG_1328.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/IMG_1331.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/IMG_1332.jpg

En nog een blauwe:
Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/IMG_1295.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/IMG_1297.jpg

Die had gewone koplampen, geen Xenon.
Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/AudiA1/IMG_1296.jpg

Ik denk dat als ik die blauwe in het echt gezien had, dat het geen witte geworden was, die kleur is zo mooi. Misschien kan ik mijn order nog veranderen :) Ik kan bijna niet wachten tot de auto er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
haha, nog een enthousiasteling! ik kan zelf ook echt niet wachten.. weet precies hoe je je voelt :D

had jij niet ook met wasabigroen interieur besteld? ik denk dat dat mooier staat bij wit dan bij blauw.. kan je echt je order nog wijzigen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Frieda schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:11:
ik denk dat dat mooier staat bij wit dan bij blauw.. kan je echt je order nog wijzigen nu?
Zolang die niet geproduceert is, kan je hem gewoon wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:50:
Vrijdag ook een proefrit gemaakt in de Audi A1. Het werd gelukkig een 1.4 TSFi met DSG, maar helaas wel 17" wielen. De andere uitvoering die ze hadden was de 1.6 diesel wel met 16". Ik heb in een rode gereden, maar er stond ook een witte in de uitvoering die ik besteld heb, dus daar heb ik even wat foto's van gemaakt. Bij de proefrit zelf was het een beetje jammer dat er iemand meeging en dat er een bepaalde route gereden moest worden. Het ging allemaal over gladde wegen, dus of het sportonderstel comfortabel genoeg is weet ik nog niet. Het is iig veel minder stug dan mij Seat Leon, dat is positief. De wagen plakt inderdaad op de weg, het stuur geeft plenty feedback en stuurt lekker sportief. De motor heeft <2000rpm niet echt trekkracht, maar daar boven vind ik het niet slecht voor een 1.4tje. De DSG bak is een verademing. In auto stand schakelt ie wel snel eerste terug als je flink gas geeft, maar dat is in de normale stand wel nodig omdat de bak daar standaard een versnelling te laag rijdt. De sport stand heb ik niet geprobeerd, ik heb hem meteen in de paddle stand gezet en de verdere rit met de paddles geschakeld.

Ik moet wel heel erg wennen aan al die knopjes op het stuur, dat gaat wel een paar weken duren voordat ik door heb waar alles voor is. Sommige knoppen zitten wel heel erg onlogisch, bv die om het start/stop systeem uit te schakelen zit boven op het dash tussen de ventilatie roosters. Ik had die beneden verwacht bij het knopje dat ESP uitzet. Maar goed. Dat start/stop systeem werkt zo goed dat ik het misschien nooit uit ga zetten.
Serieus? 8)7 Ik had bedankt en was naar de volgende Audi dealer gegaan! kom nou. Bij een proefrit wil ik toch graag zelf even aan de auto 'voelen' en mijn eigen route bepalen. Even extreem een bochtje maken of even een stukje hoge snelheid op de snelweg om te kijken hoe de auto rijdt/reageert. Dat zit er natuurlijk niet in als de verkoper mee rijdt.
Ik heb laatst een proefrit gemaakt in de nieuwe Alfa Giulietta, die kreeg ik een paar uur mee zonder vragen. Zoals het hoort imo.
Pagina: 1 ... 28 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.