Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.498 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb de weddenschap al met mijn vader lopen wie als eerste zijn navigatie kwijt is. Hij een RNS510 in een 2010 Passat Bluemotion en ik een RNS-E in een Audi A3 SB 2010. Maar het is gewoon te triest voor woorden dat volkswagen/audi hier gewoon niks aan doet.

Dat doen andere merken toch wel een heel stuk beter. Helaas ziet de Leasemij dit nu dus ook, en een eigen risico van 1500,- euro is fors. Ik zou dan toch wel achter mijn oren krabben en mogelijk een anders systeem monteren, ook al staat origineel mooier.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Misschien toch weer origineel erin en dan van die anti-diefstal folie op de ruiten plakken? Zijn de dieven toch eventjes bezig om een ruit te breken. Op kosten van de leasemaatschappij natuurlijk :)
Wicked-Game schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:56:
Ik heb de weddenschap al met mijn vader lopen wie als eerste zijn navigatie kwijt is. Hij een RNS510 in een 2010 Passat Bluemotion en ik een RNS-E in een Audi A3 SB 2010. Maar het is gewoon te triest voor woorden dat volkswagen/audi hier gewoon niks aan doet.

Dat doen andere merken toch wel een heel stuk beter. Helaas ziet de Leasemij dit nu dus ook, en een eigen risico van 1500,- euro is fors. Ik zou dan toch wel achter mijn oren krabben en mogelijk een anders systeem monteren, ook al staat origineel mooier.
Ze doen er wel iets aan maar vanaf de A4 met het MMI systeem waar de navigatie in de koffer zit.

[ Voor 64% gewijzigd door SlasZ op 07-07-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tering hee, nee he. :(

Balen man, succes met de afwikkeling ervan. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Chaoss schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:50:
triest :(

maja originele is verreweg het mooist....
Ben ik niet met je eens. Een 3rd party dubbel-DIN systeem kan net zo mooi worden weggewerkt als een fabriekssysteem. Nu weet ik niet hoe het met huidige RNS-en zit, maar 2 jaar geleden waren merken zoals Kenwood en JVC een stuk verder met zaken als Bluetooth compatibiliteit en navigatiemogelijkheden t.o.v. de RNS-en.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nouhja zal een kwestie van smaak zijn, maar ik vindt het eigenlijk altijd een stuk lelijker, simpelweg omdat zo'n headunit al van andere materialen gemaakt is. Een originele audi radio of navi unit "blend" veel beter in met de rest van de middenconsole.

En niet dat het de meerprijs rechtvaardigd maar een originele headunit is beter voor de restwaarde.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Zware Unit schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:35:
Was natuurlijk een kwestie van tijd, maar het blijft balen ;(
Voorkeur gaat uit naar het originele Audi systeem, maar de meest logische keuze is de Kenwood DNX9260BT. Iemand ervaring met deze alternatieve systemen? Belangrijk is dat de stuurbediening werkt icm het navigatiesysteem.
Das flink kut. Heb het helaas ook meegemaakt. Er is nog een alternatief die er goed uitziet en afneembaar front heeft. 1 nadeel, het apparaat komt pas Q3 2010 uit: http://www.zenec.com/de/coming-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Balen! Maar past er geen iPad in dat gat?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:43
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit zijn mijn opties volgens de leasemaatschappij:
Originele RNS-E 2010 systeem (eigen risico gaat omhoog naar 1.500 Euro)
Kenwood DNX9260BT (link)
Kenwood DNX7260BT (link)
Pioneer AVIC-F320BT (link)
JVC KW-NT3 (link)

Voorkeur gaat uit naar het originele Audi systeem, maar de meest logische keuze is de Kenwood DNX9260BT. Iemand ervaring met deze alternatieve systemen? Belangrijk is dat de stuurbediening werkt icm het navigatiesysteem.
Klote man! Welke omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die Kenwoods worden er toch net zo hard uitgehaald? Vriend van me was 2 weken geleden ook de lul in Bussum met z'n RNS-E. De dealer had ook aangeraden gewoon radio te nemen. "Ze weten je nu te vinden". Zeker ook omdat ze weten dat er naar alle waarschijnlijkheid een 2010 systeem in gaat.

En zolang dit soort advertenties (wekt vertrouwen, boekje erbij. Ook los te koop voor 4,- :+ ) ongestraft op marktplaats kunnen staan, zal het ook wel zo blijven.
zonoskar schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:55:
Ik dacht dat alleen vrouwen problemen hebben met ruimtelijk inzicht :P

Nee, dat past niet :+

[ Voor 128% gewijzigd door PWM op 07-07-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Woon in de stad Utrecht. Heb inmiddels de Kenwood DNX9260BT besteld met stuurbediening optie. De functionaliteit van de Kenwood ziet er erg goed uit. De interface is niet zo snel, maar denk het systeem niet misstaat in een Audi A3.

Grote voordeel van de Kenwood DNX9260BT is dat het scherm verwijderbaar is. Dit is een must bij dit soort systemen. Anders slopen ze het nieuwe systeem binnen een aantal weken weer uit de auto. Jammer dat Audi het verwijderbare scherm niet mogelijk maakt bij de RNS-E.

iPad is natuurlijk ook stoer, maar is net iets te groot. Zou mooi zijn als iOS 4 op een navigatie systeem ging draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Zware Unit op 07-07-2010 16:33 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
zonoskar schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:55:
Dat lijkt mij niet. Maar stel dat het past, wat wil je dan met de iPad doen? Je hebt dan minimaal nog een losse versterker, een separate radio-ontvanger, een separate GPS-antenne et cetera nodig om de functionaliteiten van een RNS-E te benaderen. Ik zie het nut van een iPad dus niet zo in.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PWM schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:16:
Die Kenwoods worden er toch net zo hard uitgehaald? Vriend van me was 2 weken geleden ook de lul in Bussum met z'n RNS-E. De dealer had ook aangeraden gewoon radio te nemen. "Ze weten je nu te vinden". Zeker ook omdat ze weten dat er naar alle waarschijnlijkheid een 2010 systeem in gaat.
Naar wat ik begrepp zijn >90% van alle diefstallen RNS systemen. Die zijn ook veruit het bekendst en worden ook vaak in opdracht gestolen.
En zolang dit soort advertenties (wekt vertrouwen, boekje erbij. Ook los te koop voor 4,- :+ ) ongestraft op marktplaats kunnen staan, zal het ook wel zo blijven.
Ja, ongelooflijk, ik erger me daar mateloos aan. 99.9% kans dat het hier een gejat exemplaar betreft. Ga met een team van 20 man dat soort advertenties langs als politie zijnde en je houdt al flinke schoonmaak. De reden dat er zoveel gejat worden is namelijk dat het enorm makkelijk schijnt te zijn en dat er toch niks tegen gedaan wordt. Ideaal toch, als je een dief bent?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:23:
Ideaal toch, als je een dief bent?
Als je er 2 per week jat (lijkt me voor een geoefende dief niet heel moeilijk) heb je een netto maandinkomen van 4000,-. Ik verdien het niet voor een paar uur werk ;)

De fout ligt overigens net zo goed bij de mensen die voor 500,- op marktplaats zo'n RNS-E of RNS510 kopen. Ten goeder trouw gaat dan ook niet meer op.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 07-07-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
nieuw dilemma mbt de A1.. de 1.2 is nu ook te bestellen. Ga ik voor een totaal aangeklede 1.2 of voor een 1.4 met niet alle opties die ik graag zou willen, maar wel een sterkere motor? wat zouden jullie doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor mij zou het eraan liggen welke opties dat dan zijn. 1: airco, 2: cruisecontrol, 3: DSG.
De rest is alleen maar eyecandy en dat zal me eerlijk gezegd boeien. Goed, een boardcomputer is ook niet standaard (volgens autoweek), dat zou leuk zijn.

Die 1.2 heeft zijn maximum vermogen ook op een bizar laag toerental. Ik weet zeker dat je met een chip wel bij de 100 pk uit komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 09-07-2010 14:47 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
het gaat dan om de aparte kleur dakboog erbij, 17 inch velgen ipv 16, stoelverwarming, zonnedakje, andere bekleding, etc.. alle nice-to-haves. het ding laten chiptunen is een goed idee, ik ga eens vragen naar de mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dakbogen is leuk, maar niet echt. 17"velgen vind ik te groot, ziet er niet classy uit, dus dat zou ik ook niet verkiezen boven een grotere motor. Ik ben het verder met Maasliup eens, alleen zou voor mij DSG voor cruisecontrol komen. Misschien zelfs voor airco.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zonoskar schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:43:
Dakbogen is leuk, maar niet echt. 17"velgen vind ik te groot, ziet er niet classy uit, dus dat zou ik ook niet verkiezen boven een grotere motor. Ik ben het verder met Maasliup eens, alleen zou voor mij DSG voor cruisecontrol komen. Misschien zelfs voor airco.
Ben je vandaag buiten geweest? Airco staat bij mij tegenwoordig op nummer 1.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Maasluip schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:12:
[...]

Ben je vandaag buiten geweest? Airco staat bij mij tegenwoordig op nummer 1.
Daar kan ik alleen maar mee in gaan.
Airco koelt in de zomer en haalt het vocht weg bij regen.
Dit is idd optie nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Toen ik mijn auto kocht keek ik alleen naar auto's met airco én cruisecontrol. Airco is gewoon niet weg te denken als je regelmatig autorijdt, en cruisecontrol al helemaal niet als je regelmatig lange stukken (voornamelijk snelweg) moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik denk dat zonoskar automatische airco bedoelt itt tot handmatig bediende airco. airco is airco, dus koelen doet hij wel, alleen de automatische is gemakkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik was nog altijd vergeten een foto hier te plaatsen van onze auto.

A4 Voorkant

Auto's worden hier in China erg snel vies. De auto is helaas niet gewassen voor de foto. Nummerplaten mag je hier zelf uitkiezen, al zijn de 'mooie' nummers al weg. Nummer '4' in je plaat is niet populair, maar mij leek het juist leuk. De auto is dus een A4L die in China gemaakt is.

Ik tank hier octaan 97. Er is alleen keuze tussen 93 en 97 en iedereen die ik vraag zegt dat de kwaliteit van de benzine hier slecht is en dus 97 moet tanken. Mijn gevoel zegt dat 93 ook prima kan. Ook is het onderhoud interval hier om de 5000km. Kost wel tussen 900RMB - 1300RMB voor iedere beurt. Dit is wel heel wat goedkoper dan in NL ;)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
93 wil je niet! Daar hebben we heel vaak problemen mee gehad. Zeker in het hoge noorden, daar wordt de benzine verdunt met alcohol.

Door de slechte brandstof daar (Sinopec zeker?) hebben we toch wat problemen gehad inzake performance. Ipv 10 seconden zaten we daar op 12 seconden. En de klant natuurlijk klagen :)

Overigens, een hele mooie nummerplaat. Wij hebben zo van die papieren varianten als we gaan testen (ik vermoed dat die papieren die we van onze partners krijgen geeneens helemaal koosjer zijn) Maar ach, er rijden daar ook genoeg mensen zonder RBW.

[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2010 11:47 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier iets meer dan 2 weken rond kunnen rijden met de papieren variant. Na aankoop van de auto krijg je de eerste papieren 'nummerplaat'. Vervolgens moet je binnen 10 dagen (ik kan het mis hebben) een echte aanvragen. Na de aanvraag (en kiezen van nummer) krijg je de tweede papieren 'nummerplaat' die ook weer ongeveer 10 dagen geldig is.

Al met al ongeveer 2 weken zonder nummerplaat rond gereden en zodoende niet hoeven vrezen voor allerlei flitspalen >:)

Het onderhouds interval is elke 5000km. Dat komt denk ik door de benzine en motorolie kwaliteit. De wegen hier zijn ook een flinke aanslag voor het onderstel. Niet dat ze niet goed aangelegd zijn, integendeel, maar toch veel lage drempels en soms een gat in de weg of een diepe/hoge put etc.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
kiddyl schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:30:
Al met al ongeveer 2 weken zonder nummerplaat rond gereden en zodoende niet hoeven vrezen voor allerlei flitspalen >:)
Die camera's zie je niet goed daar tov Europa waar er een hele kast omzit.
Het onderhouds interval is elke 5000km. Dat komt denk ik door de benzine en motorolie kwaliteit. De wegen hier zijn ook een flinke aanslag voor het onderstel. Niet dat ze niet goed aangelegd zijn, integendeel, maar toch veel lage drempels en soms een gat in de weg of een diepe/hoge put etc.
Vertel mij wat. Klant deed een keer een levensduurtest, na 50 000km was het de lak die de wagen bij elkaar hield. Een rally wagen zag minder af op die levensduur proef van hun :X Maar ik ben bekend met de Chinese wegen :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:43:
ik vind de CP3 velgen zo gaaf.. kan het ook niet helpen.. linkje naar foto van de clubtour

wat er mogelijk is met de 1.2 tov de 1.4:
panoramadak, MMI navigatie plus, CP3 velgen, dan zit ik op 32000 ongeveer.. dat MMI is toch wel gaaf hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die CP3 velgen vind ik ook het mooist, alleen jammer dat de bandjes dan zo plat worden. MMI en panoramadak zouden bij mij geen prio krijgen boven een dikkere motor. Ik heb in de 1.4TFSi gereden (welliswaar in een Golf) en dit rijdt lekker door. Geen scheurijzer, maar 90% eerste weg bij het stoplicht en met 120 Km/h kunnen invoegen op de snelweg. Ik heb geen idee hoe die 1.2 TFSi rijdt, maar met maar 86Pk/160Nm vermoed ik niet veel soeps. Ik weet niet wat je verwacht, maar ik kom van een aantal TDI Golf's af met 130Pk en nu een Seat Leon TDI 105Pk en dan ga ik 'terug' naar een benzine. No way dat het dan een 1.2-tje wordt, ik ben verwend met het koppel van een diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ja dat scheelt, ik ben alweer vergeten hoe het is in een vlotte wagen te rijden, ik rij nu of in m'n clio diesel of in de peugeot 107 van mijn vriendin. de peugeot is nog het pittigst van de twee en qua specs het beste te vergelijken met de 1.2 denk ik. als je terugschakelt naar z'n 4 als je 120 rijdt en je geeft plankgas gaat hij nog flink naar voren tot aan 5000 toeren en zit je redelijk vlot rond de 150, best knap voor zo'n klein wagentje met 1.0 motor. de clio daarentegen is echt niet vooruit te branden, is ook een 5-deurs en nogal zwaar en idd wat je zegt met een invoeg-probleem.

pfft, ik ga wel opslag vragen aan de baas ofzo. anders krijg ik nog spijt van die velgen..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ga wel voor de 1.4 DSG, maar ik vind het nog steeds raar dat er geen dieselautomaat is. Nu kom ik van een 2.0 TDI met 140 pk, maar dat vind ik echt niet nodig. Ik zie de stap van de A3 naar de A1 ook niet als een stap terug.
Ben wel nog steeds een beetje aan het twijfelen, een A3 Attraction Pro Line Business S tronic 1.6 TDI is niet zo heel veel duurder dan de A1 die ik wil, scheelt maar 2000 euro in catalogusprijs :o In de leaseprijs scheelt het ook niet zo veel door de duurdere benzine. Maar dan is de afweging dus tussen een grotere auto met minder pk's maar wel diesel en een kleinere auto met meer opties.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
twijfel je dan om de grootte van de wagen? of om de automaat? verder komt er volgend jaar ergens een nieuwe A3 aan.. ik weet niet of je er waarde aan hecht maar dan rij je een "oud" model. loopt je leasetermijn binnenkort al af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee ik kan nog wachten :) Heb sinds kort een nieuwe werkgever en daar mag ik na de proeftijd (= nu) een auto bestellen. Momenteel heb ik een tijdelijke auto die ik elk moment kan inleveren, maar ik mag er ook voor kiezen om het contract uit te rijden met korting, maar dat is nog 2,5 jaar. Als het een automaat was geweest had ik dat zeker gedaan, ook al is hij aan de dure kant. Ik ben verwend door die A3 en het is een luxeprobleem :X als ik op m'n eerste werkdag een Opel Corsa had meegekregen had ik de A1 waarschijnlijk al een paar weken in bestelling staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Frieda schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:15:
twijfel je dan om de grootte van de wagen? of om de automaat? verder komt er volgend jaar ergens een nieuwe A3 aan.. ik weet niet of je er waarde aan hecht maar dan rij je een "oud" model. loopt je leasetermijn binnenkort al af?
Ben zaterdag naar een audi dealer geweest. Volgens hem komt de nieuwe A3 komt niet in 2011 uit, maar ergens in 2012. De sportback is zoiezo later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Nu online
Tja als je genoegen neemt met 11,7 seconden naar de 100 km/h en een top van 180km/h is de 1.2 TFSI voldoende. Als je graag met 8.9 sec naar de 100 wilt en 203km/h als top wilt hebben dan de 1.4TFSI. Mogelijkerwijs komt er een ABt chip die de 1.2TFSI op 105pk kan krikken.

Opzich vind ik de prestaties van de A1 1.2TFSI nog niet eens zo beroerd. Je komt netjes met het verkeer mee, maar een strepentrekker is het uiteraard niet. Anderzijds heb je dan wel weer de ruimte voor opties en mogelijk dus een chip (ABT chip mag vaak in de lease wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Wij (=eigenlijk mijn vriendin O+ ) gaan ook leasen, ik doe de auto 8) , zij de kleur :X . Gezien de eisen, liever geen kont, wel een automaat en 20% wordt het zeeer waarschijnlijk een A3 SB. Alternatief is een 3-serie sedan of evt een 1 en oja, een golf (ze denkt namelijk dat ze een Golf variant leuk vind..).

Ik begin de telefoonboekachtige prijslijst eindelijk een beetje door te krijgen, maar één ding snap ik absoluut nog niet, waarom is een 1.6TDI S-tronic Ambition Business Edition flink goedkoper dan hetzelfde ding zonder BE? Die business edition heeft nb betere airco en metallic lak als extra (en mist cruise control). Zit in de BPM, maar hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?

Nog een paar andere vragen:
- Iemand ervaring met Open Sky, ziet er prachtig uit, maar passen er nog mensen achterin?
- Op de Pro Line S zit DVD navi, hardstikke leuk maar geen iPoddock, geen cd tijdens navi en het wordt nogal gejat. Kortom, ik wil normale radio en iPod dock, zou (kan) de dealer dit regelen?

Tot slot wil ik nog even zeiken op de optielijst, hoe durven ze een middenarmsteun en verwarmde spiegels niet standaard te hebben!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Nu online
De BE mist wel weer electrisch verwarmbare spiegels en volgens mij ook cruise control en mistlampen. Allemaal weer achteraf te monteren natuurlijk. Opzich is de BE wel een nette uitvoering alleen de verwarmbare buitenspiegels en cruisecontrol vind ik wel een must.

Als je uitgaat van de BE dan zijn inderaad de middenarmsteun en verwarmbare buitenspiegels optie. Ga je voor een Ambition in Pro Line of Pro Line S dan zit het er wel weer op. Configureer eens samen met je dealer de mogelijkheden die er zijn. Ik zelf had ook een wensen lijst en kwam het meest gunstige weg met een Ambition Pro Line en achteraf inbouw van wat zaken (kon toen nog net niet de S-Edition bestellen :( )

Open Sky en mensen achterin moet toch kunnen lijkt mij. Geen ervaring mee maar zie het probleem niet van waarom het niet zou moeten lukken.

RNS-E heeft in de middenconsole een AUX zitten hierop kan een Ipod aangesloten worden. Er is naar mijn weten ook een Ipod uitbreiding te verkrijgen. Over het jatten is helaas weer weinig te doen. Ja een alarm schrikt nog wel af, maar goed het leed van schade is dan al geschied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
offtopic:
Ligt het Audiforum plat ofzo?

Vrijdagmiddag gaan we aftermarket parkassist in de a4 cabrio inbouwen. Fotoverslag volgt :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
_Brake_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:27:
offtopic:
Ligt het Audiforum plat ofzo?
offtopic:
ik dacht dat het aan mij lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zo, vandaag een dag lang in de Audi R8 V10 Spider kunnen genieten. Wat een auto zeg, niet normaal! Power genoeg en elke meter wordt je wel nagekeken. Momenteel zijn er twee van deze auto's in Nederland te vinden waarvan 1 al verkocht is en de andere wordt gebruikt voor sales. Later dit jaar gaat hij ook in NL officieel in de verkoop.

Overall prima auto maar toch met wat scherpe randjes. Zo voelt het interieur wat goedkoop aan, en let wel dit was de full option 2.2 ton kostende auto, en de ingebouwde navigatie en radio is zoals altijd om te janken. Een paar mooie accenten leer en carbon maar naar mijn mening iets te weinig. De stoelen zitten lekker maar ademen amper door en alleen een verwarming optie zit ingebouwd :X Verder alles wel electrisch verstelbaar en het dak kan ook tijdens het rijden open en dicht etc.

Een erg leuke auto met genoeg power alleen de automaat is niet echt fijn. Het is het gewoon net niet en hij reageert wat traag als je het gaspedaal intrapt.

Een tweetal kleine impressies: http://qik.com/video/9111695 http://qik.com/video/9114225

Audi R8 V10 Spider

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 14-07-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Gisteren klapband op de autosnelweg aan 140km/h. Kan je verzekeren, daar schrik je enorm van! :)
Voor ik de autosnelweg opreed heb ik waarschijnlijk op iets gereden en nadien bibberde de auto iets (alsof niet goed gebalanceerd). Maar kon nog wel goed rijden. 5 km verder plots een enorme knal, ik dacht eerst dat er iets gebroken was in het chassis or dat er iets afgevallen was. Blijkbaar dus die band. De eerste paar honderd meter was het trillen compleet weg en reed hij normaal dus ik dacht dat er iets losgeschoten (het object waar ik overgereden had) en dat alles nu in orde was. Maar dan begon er iets te slepen, veel lawaai te maken en hevig te trillen. Vertraagd natuurlijk maar ik kwam juist bij wegenwerken waar ik niet aan de kant kon. 1km verder was er gelukkig een tankstation dus even de schade bekeken:

Klein gaatje op het wieloppervlak (waarschijnlijk door eerste object veroorzaakt):
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Car/P1050291Small.jpg

'Iets' groter gat door klapband:
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Car/P1050290Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Car/P1050292Small.jpg

Iemand een idee hoe dat groter had veroorzaakt kon worden? Gelukkig geen andere schade en geen ongelukken gehad (indien het het voorwiel was geweest zou het waarschijnlijk een ander verhaal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LOL, een enorme klap en dan gewoon doorrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42
Jeetje... die is goed stuk.

Enig idee waar je overheen gereden bent? Wel fijn dat het goed is afgelopen!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
zonoskar schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:13:
LOL, een enorme klap en dan gewoon doorrijden?
Wel de eerste klap was niet zo luid, en klonk alsof je over een steen rijdt. Aangezien de auto nog goed bestuurbaar was kon ik gewoon verderrijden. Ben natuurlijk trager gaan rijden. Ook was het op een oprit naar de snelweg (zonder pechstrook voor de eerste 5km) dus ik kon niet zo maar even stoppen.
marccom schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:32:
Jeetje... die is goed stuk.

Enig idee waar je overheen gereden bent? Wel fijn dat het goed is afgelopen!
Neen ik heb niets zien liggen straat. Moest wel uitwijken voor een vrachtwagen die langs de kant stond dus misschien lag er ergens een grote steen aan de linker kant van de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:34:
Zo, vandaag een dag lang in de Audi R8 V10 Spider kunnen genieten. Wat een auto zeg, niet normaal! Power genoeg en elke meter wordt je wel nagekeken. Momenteel zijn er twee van deze auto's in Nederland te vinden waarvan 1 al verkocht is en de andere wordt gebruikt voor sales. Later dit jaar gaat hij ook in NL officieel in de verkoop.

Overall prima auto maar toch met wat scherpe randjes. Zo voelt het interieur wat goedkoop aan, en let wel dit was de full option 2.2 ton kostende auto, en de ingebouwde navigatie en radio is zoals altijd om te janken. Een paar mooie accenten leer en carbon maar naar mijn mening iets te weinig. De stoelen zitten lekker maar ademen amper door en alleen een verwarming optie zit ingebouwd :X Verder alles wel electrisch verstelbaar en het dak kan ook tijdens het rijden open en dicht etc.

Een erg leuke auto met genoeg power alleen de automaat is niet echt fijn. Het is het gewoon net niet en hij reageert wat traag als je het gaspedaal intrapt.

Een tweetal kleine impressies: http://qik.com/video/9111695 http://qik.com/video/9114225

[afbeelding]
wozus! Wat een mooie auto is die spyder geworden. Die kleur is toch suzuka grau? Echt mooi want het is wit maar ook weer niet.

Interieur goedkoop? Kan het me niet voorstellen maar goed, alles is relatief. Je kijkt ook niet echt blij :p ik wist het wel in zo'n auto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:59:
[...]

wozus! Wat een mooie auto is die spyder geworden. Die kleur is toch suzuka grau? Echt mooi want het is wit maar ook weer niet.

Interieur goedkoop? Kan het me niet voorstellen maar goed, alles is relatief. Je kijkt ook niet echt blij :p ik wist het wel in zo'n auto!!
Er is erg veel gebruik gemaakt van goedkoop plastic dat je een auto van 10k ook terug vindt in de deuren etc. Bijv het hele middenconsole is van hard en goedkoop plastic gemaakt. Daarnaast is de versnellingspook ook niet lekker bedienen maar daarvoor heb je flippers. De carbon accenten zijn amper terug te zien maar het leer is wel meer dan voldoende in de auto verwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit zijn mijn opties volgens de leasemaatschappij:
Originele RNS-E 2010 systeem (eigen risico gaat omhoog naar 1.500 Euro)
Kenwood DNX9260BT (link)
Kenwood DNX7260BT (link)
Pioneer AVIC-F320BT (link)
JVC KW-NT3 (link)

erg vervelend :'( blijft met je poten van andersmans spullen af :-(
wellicht is dit iets?
werkt op de originele canbus van VW, dus lijkt me dat de stuurbediening dan ook gewoon werkt.
of is het systeem van Audi echt heel anders dan VW ?

Afbeeldingslocatie: http://www.shopperstop.nl/user/image/VOLKSWAGEN%20HD(1).jpg

SlasZ schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:52:
Gisteren klapband op de autosnelweg aan 140km/h. Kan je verzekeren, daar schrik je enorm van! :)
Voor ik de autosnelweg opreed heb ik waarschijnlijk op iets gereden en nadien bibberde de auto iets (alsof niet goed gebalanceerd). Maar kon nog wel goed rijden. 5 km verder plots een enorme knal, ik dacht eerst dat er iets gebroken was in het chassis or dat er iets afgevallen was. Blijkbaar dus die band. De eerste paar honderd meter was het trillen compleet weg en reed hij normaal dus ik dacht dat er iets losgeschoten (het object waar ik overgereden had) en dat alles nu in orde was. Maar dan begon er iets te slepen, veel lawaai te maken en hevig te trillen. Vertraagd natuurlijk maar ik kwam juist bij wegenwerken waar ik niet aan de kant kon. 1km verder was er gelukkig een tankstation dus even de schade bekeken:

Klein gaatje op het wieloppervlak (waarschijnlijk door eerste object veroorzaakt):
[afbeelding]

'Iets' groter gat door klapband:
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand een idee hoe dat groter had veroorzaakt kon worden? Gelukkig geen andere schade en geen ongelukken gehad (indien het het voorwiel was geweest zou het waarschijnlijk een ander verhaal zijn).
t*ering.. da's nogal heftig. goed dat je het er zonder kleerscheuren vanaf heb gebracht.

ik vind het nogal gek dat het eerste gat niet is 'geklapt'
waarschijnlijk had je al een zwakke plek in de wang van de band?
ik vermoed dan ook dat je band langzaam is leeggelopen, daardoor wordt de wang van de band erg warm en icm. het hete asfalt en evt. al een verzwakking in de band dan is het al snel ;w

[ Voor 27% gewijzigd door Shanquish op 15-07-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Zeker mooie bak! Ik heb in exact zo'n zelfde gezeten toen ik in april bij de ring was. Stond 416km op de teller :9~

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
shameete schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:48:
[...]

t*ering.. da's nogal heftig. goed dat je het er zonder kleerscheuren vanaf heb gebracht.

ik vind het nogal gek dat het eerste gat niet is 'geklapt'
waarschijnlijk had je al een zwakke plek in de wang van de band?
ik vermoed dan ook dat je band langzaam is leeggelopen, daardoor wordt de wang van de band erg warm en icm. het hete asfalt en evt. al een verzwakking in de band dan is het al snel ;w
De auto is nieuw van mei 2010 dus de banden hebben nog maar 9000km gereden, tenzij het een productiefout was natuurlijk. De band was wel enorm heet toen ik die er af wilde halen, bijna mijn handen verbrand. De band was een Michelin energy saver. Money savers zijn het allesinds niet... |:(

Edit: Net terug van de bandencentrale en blijkbaar geen schade aan de velg (gelukkig).

[ Voor 10% gewijzigd door SlasZ op 15-07-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:34:
[...]
[...]
Het is dan ook geen echte automaat maar een gerobotiseerde handbak, die zijn nooit zo snel geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wicked-Game schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:34:

Open Sky en mensen achterin moet toch kunnen lijkt mij. Geen ervaring mee maar zie het probleem niet van waarom het niet zou moeten lukken.
omdat het opensky dak nogal wat hoofdruimte inneemt. kheb wel eens in een SB gezeten met opensky en dan kon ik met mijn 1,98 niet meer fatsoenlijk achterin zitten.

En jah die V10 psyder is een ontzettend geile bak geworden... doe hem mij maar in het teakbruin :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 15-07-2010 19:22 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
SlasZ schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:40:
[...]

De auto is nieuw van mei 2010 dus de banden hebben nog maar 9000km gereden, tenzij het een productiefout was natuurlijk. De band was wel enorm heet toen ik die er af wilde halen, bijna mijn handen verbrand.
ook nieuwe banden beschadigen door een stoepje te pakken ;) , of iets anders natuurlijk..
als er eenmaal een breuk in het canvas zit dan is dat een zwakke plek.
dat zou natuurlijk opvallen als het aan de buitenkant had gezeten, maar nu zat het aan de binnenkant en daar kijk je over het algemeen niet naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 15-07-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Chaoss schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:05:
[...]

...

En jah die V10 psyder is een ontzettend geile bak geworden... doe hem mij maar in het teakbruin :9~
I like your taste!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hoe kom je nou in een R8 V10 te rijden: proefrit vragen bij de dealer? :P
Tip: radio uit als je filmpjes maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wekkel schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:49:
Hoe kom je nou in een R8 V10 te rijden: proefrit vragen bij de dealer? :P
Tip: radio uit als je filmpjes maakt :P
Nee, een vriend van me is journalist en heeft dat ding drie dagen mee genomen om video's ervan te maken voor zn site. Je kunt er nog geen testritje in maken, behalve als je een serieuze koper bent met een optie. Er zijn er dus nog maar 2 in NL. 1 bij Audi HQ, die hadden wij, en eentje in Amsterdam die al verkocht is als speciale bestelling. Die van ons gebruiken ze dus vooral als demo auto voor klanten om orders binnen te slepen en later zal hij idd ook verkocht gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:53:
[...]

En de ruitenwissers doen het weer niet... Ik moet het mechanisme toch maar eens goed gaan schoonmaken. Gelukkig voorlopig geen regen, heb voor de zekerheid mijn (nieuwe) voorruit wel behandeld met RainX.

Alsof dit niet genoeg is doet mijn raam rechtsvoor ook moeilijk. Er komt een krakend/schurend geluid uit de deur wanneer ik het raam naar beneden/boven doe. ;(
Het is me vandaag gelukt het ruitenwissermechanisme te demonteren. Dat heeft me maar liefst ruim 5 uur gekost (incl. 3 uur tig forums afstruinen naar informatie). Hierbij is ook nog eens een kunstof afdekplaat (dat ding tussen motorkap en voorruit) afgebroken (linkerhoek), maandag bij de dealer maar een nieuwe halen (schijnt iets van € 15 te kosten). Het is al laat, dus ik doe vandaag even niets meer aan de auto.

Morgen maar eens het mechanisme reviseren (= uit elkaar halen, roest verwijderen, invetten, in elkaar zetten) en weer terugmonteren. Eens kijken hoe lang dat gaat duren...

Volgens de howto's op het internet zou het demonteren, reviseren, monteren ongeveer 2 uur kosten. Waarschijnlijk zijn de auteurs vergeten te melden dat dat alleen geldt voor mensen met twee rechterhanden (in ieder geval minstens 1 rechterhand). Ik heb overduidelijk twee linkerhanden. :X

Ik hoop echt dat dit mij morgen gaat lukken. Dan zal ik in de toekomst ook nog durven te "sleutelen" (eenvoudige reparaties/mods uitvoeren), denk aan het vervangen van een lampje (heb tot nu toe 3x een lamp laten vervangen door de monteur á € 50). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de huidige top gear magazine staat ook een uitgebreid verhaal over zowel de A1 als de A3.
Over beiden zijn ze bij top gear niet heel erg te spreken.
De A1, waarvan het goedkoopste model geen airconditioning heeft :P doet niks speciaals en is te duur en de A3 1.6 schiet niet op maar is wel zuinig. Daar komt het ongeveer op neer.

Ik vind zelf de A3 wel een mooie wagen :) het uiterlijk van de A1 daar ben ik minder van gecharmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

A1 vind ik niks. Hoog "kijk mij eens veel te veel geld betalen voor een "premium" merk" gehalte. Beetje aangeklede A1 gaat richting de 25K, las ik in Top Gear :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ach ja, de een zit graag in een aangeklede A1, de ander koopt een kale A3. Bij Audi betaal je toch altijd al teveel. 25K voor een A1 is nog weinig als je een beetje motor wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb bovenstaande navigatie ook (Die van Shopperstop). Ben er op zich wel tevreden over maar de DVD speler is niet goed (DVD's beginnen te haperen na verloop van tijd). Zal jullie wel even op de hoogte houden van de RMA-afwikkeling daaro. Zal ze maandag of dinsdag even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Arfman schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:08:
A1 vind ik niks. Hoog "kijk mij eens veel te veel geld betalen voor een "premium" merk" gehalte.
Daar ga jij je toch niet aan ergeren hoop ik?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BeQuietAndDrive schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:30:
[...]

Daar ga jij je toch niet aan ergeren hoop ik?
Nee hoor, kan er alleen met m'n hoofd niet bij dat mensen een auto kopen met zulke slechte prijs/kwaliteit verhoudingen, maar dat zal wel subjectief zijn. Net zoals dat ik niet snap dat mensen een Fiat Multipla kopen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:10:
[...]

Nee hoor, kan er alleen met m'n hoofd niet bij dat mensen een auto kopen met zulke slechte prijs/kwaliteit verhoudingen, maar dat zal wel subjectief zijn. Net zoals dat ik niet snap dat mensen een Fiat Multipla kopen bijvoorbeeld.
wat is er zo slecht aan de kwaliteit van een A1 dan? ben nu wel benieuwd geworden! :)

edit: de multipla had volgens mij juist een goede prijs/kwaliteit. hij is alleen ontzettend lelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Frieda op 18-07-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Volgens de laatste Autovisie staat de A1 qua afwerking en materiaalgebruik op eenzame hoogte zijn zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:10:
Nee hoor, kan er alleen met m'n hoofd niet bij dat mensen een auto kopen met zulke slechte prijs/kwaliteit verhoudingen, maar dat zal wel subjectief zijn.
Maak je niet dik, dun is in de mode. Wil je de beste prijs kwaliteit hebben dan koop je een Chinese wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57
Ach voor mensen die veel auto voor weinig geld willen zijn er nog automerken als Kia, Daewoo en Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gelink schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:46:
Ach voor mensen die veel auto voor weinig geld willen zijn er nog automerken als Kia, Daewoo en Hyundai.
6000 euro voor een Great Wall Coolbear met CVT + airco. Moet je toch al flink je best doen hoor ;)
Die gaan binnenkort de markt overvloeden wanneer ze rond zijn met de importeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Frieda schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:53:
[...]

wat is er zo slecht aan de kwaliteit van een A1 dan? ben nu wel benieuwd geworden! :)

edit: de multipla had volgens mij juist een goede prijs/kwaliteit. hij is alleen ontzettend lelijk.
Hij zegt nergens dat de kwaliteit slecht is. Het gaat over de prijs/kwaliteit.
De klasse van de A1 is meer bedoeld als 2de auto, boodschappenautotje of auto voor de jeugd.
Dit is toch het geval in België, ik ken de autocultuur in Nederland niet zo goed.

Prijs/kwaliteit is audi dus niet beter dan andere merken, De kwaliteit is hoog (ga dat niet ontkennen), maar dat is de prijs ook.
Prijs/kwaliteit komt een audi niet boven de gemiddelde japanner uit.

Je kan met, een A1 als enige wagen eigenlijk niet veel doen, toen ik bij mijn ouders woonde ging dat allemaal en reed ik ook B-klasse wagens. Eens het huis uit heb je toch nood aan een grotere wagen, en dan vooral een grotere koffer.
In mijn geval is een c-klasse voldoende, eens er kinderen komen zal het toch nog een klasse groter worden of een c-klasse break.

Een auto is een persoonlijke smaak, vind je de A1 mooi, voldoet hij voor je en heb je het geld ervoor over, dan moet je hem kopen. Al is het een audi, ik blijf het een gedrocht vinden.
Ik zal mij wel concentreren op een A3 SB of vw scirocco, het zal één van deze twee worden.Ofwel terug een "sportief" model ofwel de iets klassiekere toer op, ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:08:
A1 vind ik niks. Hoog "kijk mij eens veel te veel geld betalen voor een "premium" merk" gehalte. Beetje aangeklede A1 gaat richting de 25K, las ik in Top Gear :X
25K? haha..was het maar zo! Met gemak stel je een A1 van krap 40000,- samen en dan heb je nog niet fulloptions. Pak voor de grap maar eens een A1 Ambition 1.4 TFSI s-tronic met sline in-en exterieur en gooi er 18 inch TTRS rotor velgen op + navigatie. Lache!

not....
Echt triest want voor zoveel geld ga je toch minimaal voor een dik aangeklede A3 sportback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Engineer Stewie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 06:32:
[...]
Hij zegt nergens dat de kwaliteit slecht is. Het gaat over de prijs/kwaliteit.
De klasse van de A1 is meer bedoeld als 2de auto, boodschappenautotje of auto voor de jeugd.
Dit is toch het geval in België, ik ken de autocultuur in Nederland niet zo goed.
In Nederland is het anders, auto's zijn hier veel duurder. In België kregen starters van het bedrijf waar ik werkte een aangeklede Golf als leaseauto, in Nederland een kale Polo. Kosten waren gelijk.
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:37:
[...]

25K? haha..was het maar zo! Met gemak stel je een A1 van krap 40000,- samen en dan heb je nog niet fulloptions. Pak voor de grap maar eens een A1 Ambition 1.4 TFSI s-tronic met sline in-en exterieur en gooi er 18 inch TTRS rotor velgen op + navigatie. Lache!

not....
Echt triest want voor zoveel geld ga je toch minimaal voor een dik aangeklede A3 sportback.
De A1 die ik heb samengesteld komt op bijna 32.000 euro. Voor dat geld heb ik ook een redelijke A3 inderdaad. Maar als ik die dan weer neem met de opties die ik wil zit ik aan 35.000 euro. Maar dan ... voor 26.000 euro heb ik een Polo met bijna vergelijkbare uitrusting aan die van de A1. Uiteindelijk telt de leaseprijs in mijn geval, dus de afweging is of de A1 de meerprijs ten opzichte van de Polo het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:05:
[...]

In Nederland is het anders, auto's zijn hier veel duurder. In België kregen starters van het bedrijf waar ik werkte een aangeklede Golf als leaseauto, in Nederland een kale Polo. Kosten waren gelijk.

[...]

De A1 die ik heb samengesteld komt op bijna 32.000 euro. Voor dat geld heb ik ook een redelijke A3 inderdaad.
Voor 32.000,- heb je ook een Cooper S Chili. Voor 34.500 heb je zelfs een redelijk complete Cooper S met de Mayfair uitvoering. Dan heb je een auto die rondjes rijd om de A1. Kijk je naar de meer vergelijkbare Cooper in Mayfair uitvoering, dan zit je op 28.000,-.

Die A1 is echt een leuke bak, maar als ik mag kiezen dan zou de Mini hier voor de deur staan. Overigens zag ik gister de Citroen DS3 rijden die echt heel heel mooi is (en sneller) voor 25.000,-. Dan heb je ook nog, de iets minder rijdende, Alfa Mito die ook echt een bak goedkoper is.

Audi is nooit de goedkooptste, en dat moeten ze ook helemaal niet willen. Met de A1 gaan ze echter best ver. Maarja, als de leasemaatschappijen er genoeg fidusie inhebben, zullen ze prima lopen.

Zal je zien dat er straks weer een hoop mensen in relatief kale A1's rijden, voor de prijs van een aangeklede Polo/Mito/DS3/etc.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 19-07-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik wil een (DSG-) automaat en 20% bijtelling en dan valt de Mini af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

PWM schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:12:
[...]
Zal je zien dat er straks weer een hoop mensen in relatief kale A1's rijden, voor de prijs van een aangeklede Polo/Mito/DS3/etc.
Dat er geen airco in zit zien de buren niet als ie voor de deur geparkeerd staat toch. De dikke velgen die je aan hebt gevinkt zien ze natuurlijk wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mij boeit de afwerking aan de buitenkant weer helemaal niets.
Ik neem gewoon de standaard 16" velgen en er komt geen type- of modelaanduiding op de achterkant, geen S-line exterieur en geen extra spoilers of chroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een mini rijdt misschien beter, maar het comfort is ver te zoeken. Fijn dat je dan als een gek door de bocht kunt, maar de rest van de rit heb je niergordels nodig :) Ik heb nu een Seat Leon Sport en die vind ik veel te stug. Citroen val zowiso al af, als de boordcomputer de gemiddelde snelheid in Fahrenheit weergeeft (collega heeft dat gehad en kon niet gefixt worden schijnbaar) dan wil ik niet weten hoe brak de rest is.

Verder ben ik het met Canaria eens, als je least dan is een A1 een mooie keuze, beter dan Citroen of Alfa iig. Je krijgt veel waar voor je geld. In de lease heeft een Audi namelijk wel heel goede prijs/kwaliteit verhouding. En dat komt door de geringe afschrijving, die vergeten mensen nog wel eens mee te nemen in het kostenplaatje. Dan is een Audi ineens niet meer zo duur.

Auto's blijven heel individueel natuurlijk. Wat de een te duur/lelijk vindt, vindt de ander heel mooi/te betalen.

/edit: Ik heb overigens ook geen type of motor aanduiding op de achterkant besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 19-07-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Canaria schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:04:
Mij boeit de afwerking aan de buitenkant weer helemaal niets.
Ik neem gewoon de standaard 16" velgen en er komt geen type- of modelaanduiding op de achterkant, geen S-line exterieur en geen extra spoilers of chroom.
De gein van die A1 is ook wel een deel de looks. Vooral die dakbogen. Als je daar niets om geeft is de Polo een slimmer alternatief denk ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
de polo is een stuk goedkoper, had voor mij aangekleed en al 50 euro netto in de lease gescheeld. maar ik vind de A1 dus mooier.......... onpraktischer omdat het een 3-deurs 2+2 zitter is, maar wel echt een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie keus. Die polo is leuk en aardig maar je ziet hem nu al echt al heel veel rijden, laat staan hoe dat over een jaar is. Elke nieuwe werknemer zal starten in zo'n auto en particulier gaan ze ook als warme broodjes omdat je geen wegenbelasting hoeft te betalen.

Hopelijk blijft de A1 iets exclusiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
tip:

je kunt je nu opgeven voor een proefrit in de A1, als je bent ingeschreven op de A1 nieuwsbrief heb je net een email gehad met een linkje erin.. ik ga op zondag 15 augustus in Amsterdam even crossen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frieda op 20-07-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:35:
tip:

je kunt je nu opgeven voor een proefrit in de A1, als je bent ingeschreven op de A1 nieuwsbrief heb je net een email gehad met een linkje erin.. ik ga op zondag 15 augustus in Amsterdam even crossen :)
hehe, ik zaterdag 7 augustus in Rotterdam :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42
Ook gehad :)

Op Zaterdag 7 augustus 2010 kun je om 12:30 uur instappen in de Audi A1 voor een proefrit.
De proefrit vindt plaats in Rotterdam,
Ahoy Parkeerplaats P3.

Ben benieuwd!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
eigenlijk stom dat ik me voor Amsterdam heb opgegeven, je mag hier maar 80 op de ring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gelukkig was er ook een opstapplaats in Eindhoven, kan ik met de fiets :) Hopelijk hebben ze wat variatie aan auto's, als het even kan wil ik rijden met 16" wielen, niet 17".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb me ook maar in Rotterdam aangemeld

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik ben echt erg benieuwd. nadeel is dat ik wel voor de proefrit al besteld moet hebben.. jij had toch ook al besteld zonoskar, is het al definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ga samen met mijn vriendin ook een proefrit maken in een A1 (vanuit Amsterdam). Hopelijk kan ik haar motiveren om haar Peugeot 308 in te ruilen voor een A1 1.4 S-tronic.

[ Voor 0% gewijzigd door Zware Unit op 21-07-2010 18:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Frieda schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:23:
ik ben echt erg benieuwd. nadeel is dat ik wel voor de proefrit al besteld moet hebben.. jij had toch ook al besteld zonoskar, is het al definitief?
Ja, die van mij is besteld. Dus die proefrit is een beetje mosterd na de maaltijd. Hopelijk word ik niet teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Frieda schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:23:
Moet je je aanmelden dan? Kun je niet gewoon morgenochtend een dealer binnenstappen en een proefrit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:19:
Moet je je aanmelden dan? Kun je niet gewoon morgenochtend een dealer binnenstappen en een proefrit maken?
De auto staat pas vanaf september bij de dealer. Dus je kunt nu nog niet zomaar een proefrit maken. Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zou het bij die events ook mogelijk zijn om direct een offerte te vragen? Ik heb die nodig voor de leaseaanvraag. Voor 7 augustus ga ik al een proefrit in een Polo (1.2 TSI Highline DSG met bijna alle opties) maken en een offerte vragen en ik wil direct na de proefrit in de A1 de knoop doorhakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:53:
[...]

Ik wil een (DSG-) automaat en 20% bijtelling en dan valt de Mini af.
Kijk ook eens naar de Polo GTI die gaat komen... 20% bijtelling, 180pk en 7-traps dsg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En dat voor minder dan 24.000 euro. Zit ook standaard al lekker in zijn opties trouwens: airco, cruise, leren stuurtje, sportstoelen, ESP enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja dat is wel een leuke auto voor het geld :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Polo in een Audi topic :N

:+

Ben aan 't kijken voor nieuwe remklauwen... Iemand nog tips voor adressen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nu al, je hebt 'm toch pas net? Maar elke wat betere tuningboer kan je wel aan goed spul helpen hoor. Alleen vraag ik me af waarom je nieuwe klauwen wilt? Vaak kan je met een complete upgrade wel iets winnen, maar met alleen andere klauwen gaat je remvermogen niet echt omhoog.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@BtM909: redelijk betaalbaar is movit en anders natuurlijk Brembo ;)

@Atlex: Klauwen is juist belangrijk. Als je dat doet neem je natuurlijk automatisch betere blokken.

De goedkoopste upgrade is natuurlijk betere blokken die meer hitte aan kunnen en schijven die of beter koelen door gaatjes of schijven die sleuven hebben tegen verglazing van de blokken.

Onder de golf heb ik standaard fabrieks af al de grootste remmen die onder mijn model geleverd zijn (van de audi TT), dus ik heb het goedkoop gehouden door alleen betere blokken en geperforeerde schijven te nemen. 1 lap op de nurburgring met deze hitte is daarmee geen enkel probleem :) geen fading, niks.. en ja dan knal ik wel vol uit.

[ Voor 33% gewijzigd door KappeNou op 23-07-2010 11:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:45:
(..)
Ik hoop echt dat dit mij morgen gaat lukken. Dan zal ik in de toekomst ook nog durven te "sleutelen" (eenvoudige reparaties/mods uitvoeren), denk aan het vervangen van een lampje (heb tot nu toe 3x een lamp laten vervangen door de monteur á € 50). :)
Gisteren eindelijk gefixt. De ruitenwissersteun (á € 90) was echt aan vervanging toe, 1 van de asjes zat muurvast. Eindelijk weer werkende ruitenwissers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

AtleX schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:20:
Nu al, je hebt 'm toch pas net?
Ja, want via de dealer was de prijs ook een beetje overdone (anders had ik 't al vanaf 't begin erop laten zetten)... Is een van de paar dingen die ik nog wil laten doen.
Maar elke wat betere tuningboer kan je wel aan goed spul helpen hoor. Alleen vraag ik me af waarom je nieuwe klauwen wilt? Vaak kan je met een complete upgrade wel iets winnen, maar met alleen andere klauwen gaat je remvermogen niet echt omhoog.
't Gaat om remklauwen en blokken (uiteraard) en was nieuwsgierig of mensen al ervaring hadden met bepaalde garages... Dan kan ik rustig prijzen gaan vergelijken en alsnog bedenken of ik het via de dealer laat fixen :)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 23-07-2010 14:56 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.

[ Voor 99% gewijzigd door BtM909 op 23-07-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
om wat voor auto gaat het dan? Wil je gewoon OEM nieuwe klauwen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Audi A4 B8... Geen OEM nieuwe klauwen... Heb naar Porsche gekeken met geperforeerde remschijven, maar that's it tot nu toe.

Pagina: 1 ... 27 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.