mag ik hier zo ook komen met mijn Exeo
Wat voor logootjes heb je onder de motorkap?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Da's meer iets voor Het foute tuning topic deeltje 26Executor16 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:24:
Met Audi logo mag je hier alles posten...
[afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
lol pimp my audi coupe.... damn wat extreem fout zeg =]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Tja.. het kan veel erger:PWM schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:46:
Gisteren voor het eerst mijn moterkap open gehad toen een collega mijn auto aan het bekijken was.
Nadat ik in 10 seconden 12 Volkswagen logo's ondekte maar weer snel dichtgedaan. Dat de A3 een dure Golf is komt dan wel erg dichtbij.
Konden ze daar nou geen Audi logo's plaatsen?

Hij doet op de (nl) snelweg 1 op 10 en in de stad 1 op 6 ongeveer.seninha schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:36:
...Audi A8 4.2Q lpg...
Wat doet deze nou in verbruik??
Loop met de gedachten om mijn Mercedes ML320 op LPG in te ruilen voor een A6 avant of een A8. Op LPG natuurlijk
Dat jij openlijk durft toe te geven in een ML te rijden
Hij maakt wel heel weinig toeren: 3000 toeren in 5 is precies 170km/h
[ Voor 8% gewijzigd door Juup op 18-09-2009 00:37 ]
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
1:6 voor een V8 in de stad lijkt me heel erg normaal.
als ik met mijn 5 pitter ga trappen kom ik al gemakkelijk onder de1:8
1:6 voor een V8 op lpg lijkt me heel normaalChaoss schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:52:
1:6 voor een V8 in de stad lijkt me heel erg normaal.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
hoe zouden jullie voor ongeveer 32500 een nieuwe a3 sportback diesel configureren?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik mag niet anders leasen
Nou, eigenlijk ook niet neeracoon schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:06:
hoe zouden jullie voor ongeveer 32500 een nieuwe a3 sportback diesel configureren?
Ambiente of Ambition uitvoering + Pro Line
Dat is zeg maar de start van een beetje A3. Helaas ga je dat met de 1.6D al niet redden.
Als ik dan zou moeten kiezen, zou ik zeggen een Golf 2.0TDI Highline. Heb je nog geld voor opties over ook
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 18-09-2009 15:38 ]
Leer, NAV en een mooi open dak erin
Verder heb je niet zoveel nodig. Als je zo'n S-edition met leer erbij bestelt ben je klaar: http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=8388
[ Voor 45% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-09-2009 16:00 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De S-Edition diesel is er vanaf 36.000 o.i.d. De goedkoopste diesel, 1.6D, met Navi, leer en open dak kost je ook miminaal 33k. Zo makkelijk is het nietBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:58:
Leer, NAV en een mooi open dak erinVerder heb je niet zoveel nodig. Als je zo'n S-edition met leer erbij bestelt ben je klaar: http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=8388
EDIT:
@hieronder: Inderdaad. Als je b.v. geen Proline hebt, mis je Climate Control (huh, wat? Anno 2009) en heb je bijvoorbeeld hele slechte audio (4 goedkope speakers tegen 10 goede). Metallic lak is b.v. ook onderdeel van Proline.
Een Audi zonder Proline kan eigenlijk niet
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 18-09-2009 16:10 ]
wtf? volgens mij hebje dan geen eens clima en CC? edit: zie dat de ambition de basis is voor de uitvoering, dan hebje wel Clima en CC alleen de 1.4tfsi kost volgens die site al dik 33K.... zal een tdi duurder zijn denk ik?BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:58:
Leer, NAV en een mooi open dak erinVerder heb je niet zoveel nodig. Als je zo'n S-edition met leer erbij bestelt ben je klaar: http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=8388
leer zou overigens een van mijn aller laatste keuzes zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 18-09-2009 16:10 ]
Dude:Chaoss schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:07:
[...]
wtf? volgens mij hebje dan geen eens clima en CC? edit: zie dat de ambition de basis is voor de uitvoering, dan hebje wel Clima en CC alleen de 1.4tfsi kost volgens die site al dik 33K.... zal een tdi duurder zijn denk ik?
leer zou overigens een van mijn aller laatste keuzes zijnmagoed das persoonlijk
De S edition is daarnaast nog eens standaard voorzien van volautomatische airconditioning, pareleffectlak en het Audi radio/DVD-navigatiesysteem. Tevens beschikt het actiemodel over het S line-pakket. Dit pakket staat voor een extra sportief interieur, 17 inch lichtmetalen wielen en diverse S line-aanduidingen. Xenon plus verlichting, telefoonvoorbereiding, de S line dakspoiler en een afgevlakt multifunctioneel sportstuurwiel (bij de S tronic inclusief schakelpaddles) behoren ook tot de S edition. Qua exterieurkleuren zijn er twee sportieve tinten: Daytonagrijs (exclusief voor S edition) en Phantomzwart.
Dit + leer en open dak en dan ben je klaar.
ik verbeterde mijzelf al hoor 
clima heeft een ambition trouwens sinds kort standaard al, dat is geen extra van s-edition.
jammer dat die s-edition nit in de configurator op de site staat. als ik daar een ambition selecteer kom ik hier op uit:
Audi A3 Sportback Ambition Pro Line
Motor: TDI DRF 103 kW/140 pk 6-bak EUR 35.724,00
Buitenlak: Lavagrijs pareleffect zonder Meerprijs
Bekleding: Zwart-rood, zilveren hemel zonder Meerprijs
Meeruitvoeringen
Dakreling, blank EUR 461,00
Zonder type- en motoraanduiding zonder Meerprijs
Totaalprijs inclusief BPM/BTW EUR 36.185,00
BPM EUR 8.928,00
hoppa 36K voor een ambition pro-line met als enige optie blanke dakrails.
clima heeft een ambition trouwens sinds kort standaard al, dat is geen extra van s-edition.
jammer dat die s-edition nit in de configurator op de site staat. als ik daar een ambition selecteer kom ik hier op uit:
Audi A3 Sportback Ambition Pro Line
Motor: TDI DRF 103 kW/140 pk 6-bak EUR 35.724,00
Buitenlak: Lavagrijs pareleffect zonder Meerprijs
Bekleding: Zwart-rood, zilveren hemel zonder Meerprijs
Meeruitvoeringen
Dakreling, blank EUR 461,00
Zonder type- en motoraanduiding zonder Meerprijs
Totaalprijs inclusief BPM/BTW EUR 36.185,00
BPM EUR 8.928,00
hoppa 36K voor een ambition pro-line met als enige optie blanke dakrails.
[ Voor 71% gewijzigd door Chaoss op 18-09-2009 17:54 ]
Dit plus open dak en je bent 38.500 kwijtBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:58:
[...]
Dude:
De S edition is daarnaast nog eens standaard voorzien van volautomatische airconditioning, pareleffectlak en het Audi radio/DVD-navigatiesysteem. Tevens beschikt het actiemodel over het S line-pakket. Dit pakket staat voor een extra sportief interieur, 17 inch lichtmetalen wielen en diverse S line-aanduidingen. Xenon plus verlichting, telefoonvoorbereiding, de S line dakspoiler en een afgevlakt multifunctioneel sportstuurwiel (bij de S tronic inclusief schakelpaddles) behoren ook tot de S edition. Qua exterieurkleuren zijn er twee sportieve tinten: Daytonagrijs (exclusief voor S edition) en Phantomzwart.
Dit + leer en open dak en dan ben je klaar.
En dan is de leaseprijs ook nog eens ruk, aangezien de korting die normaal naar de leasemij gaat, nu voor een deel richting de bestuurder gaat. Niet goed voor de leaseprijs
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 18-09-2009 17:52 ]
en die open sky is leuk, maar kost behoorlijk veel hoofdruimte, achterin kan een volwassen person dan al neit meer zitten. en als je toch al clima hebt... waarom dan een open dak
kheb ooit een auto met open dakje gehad... khad dat ding nooit open staan 
Voor de rest is die S-edition wel erg voordelig jah zitten leuke opties in. leer is ook niet nodig want s-edition heeft al half-leer, wangen in leer met stof in het midden, wel zo comfortabel. Die Daytone grijs is ook leverbaar op andere modellen hele mooie kleur:

Voor de rest is die S-edition wel erg voordelig jah zitten leuke opties in. leer is ook niet nodig want s-edition heeft al half-leer, wangen in leer met stof in het midden, wel zo comfortabel. Die Daytone grijs is ook leverbaar op andere modellen hele mooie kleur:

[ Voor 46% gewijzigd door Chaoss op 18-09-2009 18:02 ]
ik denk dat ik voor een 2.0 tdi ga ambition model opties middenarmsteun en blanke dakrails. achteraf nog een rsn-e en cc want dat scheelt mij 50 euro per maand.
racoon schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:57:
ik denk dat ik voor een 2.0 tdi ga ambition model opties middenarmsteun en blanke dakrails. achteraf nog een rsn-e en cc want dat scheelt mij 50 euro per maand.
Of woon je in Belgie
(sport)Lederen interieur gaat hier boven climatecontrol en de compleet doelloze opties die ik nu heb zoals de elektrische lendesteunverstelling en zonnescherm in de hoedenplank. Al zou de A3 er zijn met handbediende ramen en zonder climatecontrol of airco genoot dat de voorkeur maar het lederen interieur kwam er zeker weten in en dan bij voorkeur in twotone uitvoeringChaoss schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:07:
[...]
wtf? volgens mij hebje dan geen eens clima en CC? edit: zie dat de ambition de basis is voor de uitvoering, dan hebje wel Clima en CC alleen de 1.4tfsi kost volgens die site al dik 33K.... zal een tdi duurder zijn denk ik?
leer zou overigens een van mijn aller laatste keuzes zijnmagoed das persoonlijk
Nu nog even de centjes voor een nieuwe... Mja ze blijven nou eenmaal duur en dr is maar een oplossing
Whoop!
Niets mee mee hoor. Genoeg ruimte voor vijf man.Juup schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:35:
[...]
Dat jij openlijk durft toe te geven in een ML te rijden
Moet wel zeggen dat bouwkwaliteit niet aan Audi kan tippen.
Heb voor ik deze ML kocht alleen audi gereden:
-1ste auto: audi Coupe 1.8 uit '81
-2de auto: Audi Ur-Quattro 10V
-3de auto: Audi 100 Avant 2.6 V6 uit '94. Een beest van een wagen.
En toen de derde jongen in huis kwam ben ik overgestapt op de ML uit '99.
Ben erg tevreden mee, alleen na 4 jaar wil ik graag iets anders rijden.
ben nu naar drie types aan het kijken:
-A6 Avant
-A8
of
-A6 Offroad
Erg moeilijk
haha achje zo zie je maar weer smaken verschillen, bij mij zou het net andersom zijn, kvin leer maar oncomfortable, winters is het altijd koud dat dus stoelverwarming is gewoon verplicht bij leer, en winters is het altijd heet aan je reet ::P, Kheb 1x een auto met vol-leer gehad en vond het extreem oncomfortabel, ziet er mooi uit, maar kvin het ook alweer niet zo mooi dan zou ik eerder half-leer half suede nemen staat imho dikkermarccom schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:25:
[...]
(sport)Lederen interieur gaat hier boven climatecontrol en de compleet doelloze opties die ik nu heb zoals de elektrische lendesteunverstelling en zonnescherm in de hoedenplank. Al zou de A3 er zijn met handbediende ramen en zonder climatecontrol of airco genoot dat de voorkeur maar het lederen interieur kwam er zeker weten in en dan bij voorkeur in twotone uitvoering
Maar eignelijk ben ik wel blij met de bekleding van de ambition uitvoering, tziet er wel sportief uit.
Graag zou ik jullie advies willen over uit welke van de volgende 2 auto's jullie zouden kiezen.
1.
Audia a3 sportback 1.6 tdi attraction pro line busines editon lavagrijs
opties blanke dakreling
steltpost 16 lm velgen, waar de dealer wel wat moois van kan maken dus opties over mooie velgen hoor ik graag.
2.audi a3 sportbak 2.0 tdi ambition busines edition
middenarmsteun en blanke dakreling
Later komt er bij auto 2 nog een dvd navigatie en cc in.
Nog een vraagje, wat is een mooie kleur stoffen bekleding voor een lavagrijze auto
1.
Audia a3 sportback 1.6 tdi attraction pro line busines editon lavagrijs
opties blanke dakreling
steltpost 16 lm velgen, waar de dealer wel wat moois van kan maken dus opties over mooie velgen hoor ik graag.
2.audi a3 sportbak 2.0 tdi ambition busines edition
middenarmsteun en blanke dakreling
Later komt er bij auto 2 nog een dvd navigatie en cc in.
Nog een vraagje, wat is een mooie kleur stoffen bekleding voor een lavagrijze auto
[ Voor 8% gewijzigd door racoon op 19-09-2009 16:52 ]
Hangt ervan af. Wil je wat meer power of wat meer luxe? Ik zou voor het eerste gaan. Waarom? Kwestie van smaak.
WQjim, bedankt voor je antwoord, nog een vraagje zit er ook bis(bestuurders informatie systeem) in de eerste auto?
Power of de eerste auto die ik geplaatst heb?EQJim schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:54:
Hangt ervan af. Wil je wat meer power of wat meer luxe? Ik zou voor het eerste gaan. Waarom? Kwestie van smaak.
Auto is klaar - ombouw zit er opSileX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:57:
[...]
Deze week zijn alle onderdelen binnen gekomen vanuit Duitsland; Voorbumper, achterbumper (zonder uitlaatuitsparingen) en de benodigde grills.
Nu nog spuiten en monteren
Eerste impressie was; Woooooooooooooooooooooooooow
Foto's volgen
Het BIS is tegenwoordig standaard op alle A3'sracoon schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:10:
WQjim, bedankt voor je antwoord, nog een vraagje zit er ook bis(bestuurders informatie systeem) in de eerste auto?
Multi Functioneel stuurwiel is trouwens ook fijn, zeker met de RNS-E. Kan ook nog achteraf voor 250,-.
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 19-09-2009 20:43 ]
Waar haal je vandaan dat dat voor €250,- achteraf kan?PWM schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:40:
[...]
Het BIS is tegenwoordig standaard op alle A3's
Multi Functioneel stuurwiel is trouwens ook fijn, zeker met de RNS-E. Kan ook nog achteraf voor 250,-.
Als ik de audi prijslijst bekijk kost het iets meer.
Ik heb het zelf ook laten doenracoon schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:28:
[...]
Waar haal je vandaan dat dat voor €250,- achteraf kan?
Als ik de audi prijslijst bekijk kost het iets meer.
Alles overigens met goedkeuring van de leasemij, bon en garantie. Geen rotzooi.
Als je adressen wil mag je wel even DM-en
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 20-09-2009 11:54 ]
Goed dat je het vraagt. Ik geef zelf meer om luxe. Een 1.6tdi is voor mij vlot genoeg. Bij 120-130 kmh maakt het niet zo gek veel uit hoeveel pk je nou hebt (zeker niet in hetzelfde model). Daarnaast is de 1.6tdi wellicht wat verfijnder dan de 2.0 aangezien deze nieuwer is. Al met al, het blijft een kwestie van smaak.racoon schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:11:
[...]
Power of de eerste auto die ik geplaatst heb?
IK denk dat het de 1.6 tdi word in lavagrijs nu nog een lastige keuze maken over de stoel/hemel bekleding en de velgen.
Krijg wel de rsn-e 2010 versie deze kan grotere sd kaartjes aan en laad sneller.
Krijg wel de rsn-e 2010 versie deze kan grotere sd kaartjes aan en laad sneller.
zijn er niet 2 soorten BIS? zeg maar de gewone met gemiddelde verbruik en snelheid gegevens ed e eentje incl autocheck die aangeeft wanneer de ruitensproeier op is of koplampen / remlichten kapot zijn?PWM schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:40:
[...]
Het BIS is tegenwoordig standaard op alle A3's
,-.
wat betreft luxe of power, voor dageslijk gebruik zou ik liever voor luxe gaan. dingen als electrische ramen, stoelverwarming, CC, clima, goede audio hebben voor mij meer waarde dan een paar pk extra.
Eerste impressie - meer foto's volgen nog:SileX schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:00:
[...]
Auto is klaar - ombouw zit er op
Eerste impressie was; Woooooooooooooooooooooooooow![]()
Foto's volgen

zo de auto is besteld, nu nog wachten op goedkeuring en dan bestellen.
Het is geworden de audi a3 sportback 1.6 TDI attriction pro line business 5d.
opties zijn 16 inch velgen en blanke dakreling, kleur is lavagrijs met zwarte bekleding.
Het is geworden de audi a3 sportback 1.6 TDI attriction pro line business 5d.
opties zijn 16 inch velgen en blanke dakreling, kleur is lavagrijs met zwarte bekleding.
Jij was bij HT, mooie bak hoorSileX schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:34:
[...]
Eerste impressie - meer foto's volgen nog:
[afbeelding]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik was er niet
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
zo, afstudeerscriptie stress is (even) voorbij en dus afgelopen weekend eindelijk de tijd gehad om een kleine (lees erg kleine) schoonmaak sessie te houden. Meteen maar wat foto's geschoten.

Interieur pas schoongemaakt na het maken van de foto's ....

Groeten Jos

Groeten Jos
Erg nette cabrio, mooie foto's ook! 
Dat ziet er echt heel dik uit!SileX schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:34:
[...]
Eerste impressie - meer foto's volgen nog:
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mooie autoJos84 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:21:
zo, afstudeerscriptie stress is (even) voorbij en dus afgelopen weekend eindelijk de tijd gehad om een kleine (lees erg kleine) schoonmaak sessie te houden. Meteen maar wat foto's geschoten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Groeten Jos
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 21-09-2009 18:44 ]
Ziet er nog steeds netjes uit Viperation!!
@PWM: Idd, dat maakt het net af.
even een foto uit mijn oude doos:
@PWM: Idd, dat maakt het net af.
even een foto uit mijn oude doos:

[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2009 19:32 ]
Thanks mensen!
Die RNS-E komt er zeker nog in, dat geklooi met een stomstom gaat ook vervelen.
Het spelen (/aanvallen van een rotonde) met de schakelflippers is wel erg vermakelijk!
Die RNS-E komt er zeker nog in, dat geklooi met een stomstom gaat ook vervelen.
Het spelen (/aanvallen van een rotonde) met de schakelflippers is wel erg vermakelijk!
iemand enig idee of de 1.6 tdi nieuwe versie enkele of dubbele uitlaat heeft?
Waarom vraag je dit niet allemaal aan de dealer ?racoon schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:02:
Ik weet dat je spanningen hebt vanwege je nieuwe auto, maar veel vragen kan je gewoon bij de dealert kwijt
klopt, is helemaal spannend, eerste audi eerste nieuwe autoSileX schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:07:
[...]
Waarom vraag je dit niet allemaal aan de dealer ?
Ik weet dat je spanningen hebt vanwege je nieuwe auto, maar veel vragen kan je gewoon bij de dealert kwijt
Ik had de dealer gevraagd of ik een bandenspanningscontrole systeem en chrome uitlaatpijpjes cadeau kon krijgen als ik de auto via hun ga bestellen, hoorde net dat ze daar akoord mee gaan.
Volgens mij hebben alle A3's met een turbo dubbele pijpen achter. Dat betekend dus dat alleen de 1.6 benzine die niet heeft. Die word vanaf januari vervangen door de 1.2TSI, dus dan hebben ze het allemaal.racoon schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:02:
1.9tdi heeft/had het anders nooit, de mijne iig niet 
overigens zijn die sierstukjes los t ekoop a 80-90 euro, beetje hobby'e met haakse slijper en las apparaat en elke tdi kunje met 2 ronde pijpjes maken

Toen we paar maand geleden mijn 200tq op de brug hadden staan, zach ik dat daar nog de originele einddemper, bouwjaar 1986 (zelfs ouder dan de auto!) er nog onder hing... da's nog eens kwaliteit
overigens zijn die sierstukjes los t ekoop a 80-90 euro, beetje hobby'e met haakse slijper en las apparaat en elke tdi kunje met 2 ronde pijpjes maken

Toen we paar maand geleden mijn 200tq op de brug hadden staan, zach ik dat daar nog de originele einddemper, bouwjaar 1986 (zelfs ouder dan de auto!) er nog onder hing... da's nog eens kwaliteit
[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 22-09-2009 10:06 ]
Ja, maar dat is een hele oudeChaoss schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:03:
1.9tdi heeft/had het anders nooit, de mijne iig niet
Vanaf de facelift eind vorig jaar hebben ze het als het goed is wel.
Net ff op mobile.de gezocht naar 1.6TDI's staan er al een aantal op, maar die hebben 1 rechte ronde pijp. de facelift 2.0 en 1.9tdi's hebben dubbel recht.
bij de PFL heeft alleen de 2.0 dubbel recht en de 1.9 afgebogen dubbel.
200 heeft ook een tdi-uitlaat:

bij de PFL heeft alleen de 2.0 dubbel recht en de 1.9 afgebogen dubbel.
200 heeft ook een tdi-uitlaat:
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 22-09-2009 11:33 ]
auto is defenitief goedgekeurd en besteld, nu heb ik de optie genomen om voor 750 euro ipv wieldoppen lm te nemen in 16 inch.
Wat vinden jullie onder een lavagrijze a3 sportback met blanke dakrailing mooie 16 inch velgen?
Wat vinden jullie onder een lavagrijze a3 sportback met blanke dakrailing mooie 16 inch velgen?
@silex mag ik hier tegenwoordig geen mening meer vragen?
Waar zie je in mijn post dat ik dat zeg ?racoon schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:34:
@silex mag ik hier tegenwoordig geen mening meer vragen?
Het voelt alsof 'wij' alles op je auto moeten kiezen; paketten, interieur, kleur, velgen en ga zo maar door.
Daarom zeg ik; Waarom kies je zelf niet ? Het is jouw auto, jij gaat ermee rijden.
Wellicht kan je het makkelijker voor jezelf maken - post hier foto's van verschillende A3's in jouw uitvoering met verschillende velgen - maak desnoods een poll. Degene die het hoogst scoort, die neem je
kan er officieel maar 2 kiezen volgens de configuratie pagina van audi, maar de dealer had meer keus waar ik uit kan kiezen, ga zaterdag met de dealer kiezen welke ik ga kiezen.
Zag op audi.nl 6 en 7 spaaks, de 6 vind ik zowiezo mooier.
Zag op audi.nl 6 en 7 spaaks, de 6 vind ik zowiezo mooier.
Ik hou persoonlijk van zo min mogelijk spaken (zo breed mogelijk).
Je bedoelt zo'n driespakige velg met "luxe" uitstraling?

[ Voor 41% gewijzigd door Maasluip op 23-09-2009 11:48 ]
Signatures zijn voor boomers.
hahah nou Audi heeft nog nooit 3-spaaks velgen gebruikt
..... saab wel

Nou ja, die maar dan ongeveer 3 a 4 keer zo brede spaken.
Met velgen vind ik ook de (on)mogelijkheid tot schoonmaken wel handig. Mijn Volvo had hele mooie velgen, maar het koste je erg veel tijd om schoon te maken. De lange Loogman wasstraten konden er ook helemaal niets mee.
Als je geen zin hebt om veel te poetsen wel iets om rekening mee te houden. Zeker bij nieuwe auto's, mijne heeft nu 4000km gereden, worden je velgen erg snel smerig door remstof e.d.
Als je geen zin hebt om veel te poetsen wel iets om rekening mee te houden. Zeker bij nieuwe auto's, mijne heeft nu 4000km gereden, worden je velgen erg snel smerig door remstof e.d.
Hallo
Ik heb mijn audi nu ongeveer 3 maanden, ben er nog erg blij mee
Wel was het even wennen aan de stugheid.. heb hiervoor autos gereden met veel lossere veering.
Maar naar nu blijkt heb ik ook stuggere veeren van fabriek af.
Dat kan je trouwens hier vinden, wat de (extra)opties zijn van jouw auto(voor hen die het nog niet wisten)
https://secure-www.audi.de/de/brand/de/tools/myaudi.htx/
Hier nog een pic van m'n blik
Ik heb mijn audi nu ongeveer 3 maanden, ben er nog erg blij mee
Wel was het even wennen aan de stugheid.. heb hiervoor autos gereden met veel lossere veering.
Maar naar nu blijkt heb ik ook stuggere veeren van fabriek af.
Dat kan je trouwens hier vinden, wat de (extra)opties zijn van jouw auto(voor hen die het nog niet wisten)
https://secure-www.audi.de/de/brand/de/tools/myaudi.htx/
Hier nog een pic van m'n blik

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.
velgen zijn besteld. Het zijn de 16 inch mak veloce geworden.

Foto's waren trouwens gemaakt met mijn telefoon, een Samsung Omnia i900.
Even crossposten, ik kom mij ook melden (A6 C5 Avant 4.2 Quattro).
Ik heb de wagen nog niet, dat zal deze week wel worden.
Wekkel in "Het grote BMW topic, deel 8"
Poe, die V8 heb je wel nodig ook met een leeg gewicht van 1800 kilo ja
Maar goed, mooie wagen hoor. A6 avant ziet er netjes uit, is groot maar oogt niet al te patserig. Heerlijke reisauto!
Misschien heb ik wel een hele zoektocht van je gemist, maar waarom niet bijvoorbeeld een 540i?Wekkel schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:25:
GaafWekkel schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:25:
Wil ook terug naar Audi,liefst een A6 2,5TDi (180pk) Ook een C5 dus.
Alleen nog eerst mijn huidige auto zien te verkopen (ML320 op LPG)
Volgende week staat er hier voor de deur een 2002 A4 Avant Quattro 3.0 V6 voor de deur, die ik voor een vriend moet verkopen omdat hij voor z'n werk langere tijd naar het buitenland moet.
Het is dat ik zelf 3 kids heb anders had ik hem graag overgenomen (wel eerst LPG installeren
Heb er even in gereden,maar dat gaat echt als een speer. Heeft gewoon meer PK's dan de Ur-Quattro die ik jaren gereden heb
Een e39 was zeker favoriet, maar ik moet 3 kinderzitjes kwijt. Waar BMW een gevormde achterbank heeft, is die van de A6 vrij vlak. Ook de speciale achterbank die ik ga krijgen (soort Recaro setje), is nog vlak genoeg.PWM schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:47:
Misschien heb ik wel een hele zoektocht van je gemist, maar waarom niet bijvoorbeeld een 540i?
Het gaat vooral om de wangen van de leuning. Bij BMW komen die flink naar binnen aan de zijkanten, hetgeen zo 20 cm breedte afsnoept voor een zitje. In de A6 past het wel (netaan, maar het past).
Over 'twist of faith' gesproken, ik zou eerst naar een Mercedes kijken, maar er kwam al iemand eerder naar kijken de bewuste ochtend. Omdat we ons een rit van 1,5u heen en 1,5u terug met kans dat het voor niets zou zijn (auto wellicht al verkocht) wilden besparen, gingen we maar Audi's bekijken. Ik had al eerder 2 Audi's gezien en in mijn achterhoofd.
Vloeken in de kerk: mijn vrouw en ik hebben elkaar op de dag van de aankoop al beloofd dat de volgende weer een BMW wordt (dan zijn de kleintjes groot genoeg en de kinderzitjes passé)
De Bimmer was ook 1690kg, dus dat verschil merk ik vast niet. De Audi voelt wat lichtvoetiger aan, omdat de automaat agressiever is en met meer toeren oppakt. Het(zelfde) koppel is nu bij 3k tpm beschikbaar ipv 4k tpm bij de Bimmer. Typisch Audi is het wel wat doodser allemaal met de bediening.Sick Nick schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:47:
Poe, die V8 heb je wel nodig ook met een leeg gewicht van 1800 kilo ja
Ik ga er vanuit dat ik weer rond de 1 op 8,5 gemiddeld kan rijden.
Nu de Audi babbel toch gestart is: de velgen zijn lelijk aangetast. Het is de bovenlaag die is gaan oxideren o.i.d. De velgen zijn netjes en hard, maar de toplaag is eigenlijk passé. Vermoedelijk iets met autowasstraten. Een Lexus bij het autobedrijf had hetzelfde. Vragen:
1. is dit een bekend (algemeen) fenomeen?
2. kunnen dergelijke velgen relatief goedkoop netjes gemaakt worden?
Zo niet, dan moet ik er maar een goed jaar van maken en de velgen een keer inwisselen voor iets netjes. Het belangrijkste voor nu is dat ik weer rond kan tuffen in een station.
Dat betekent of lelijk of je vindt het mooi. Zelf vindt ik het niet het mooiste (het is wat te licht), maar het hele interieur is er een van tegenstellingen. Een lichte hemel, en lichte stoelen. De stoelen moeten nodig schoongemaakt worden. Dan ziet het er weer netjes uit. Het contrast zit in de rest van het interieur. Dat is standaard Audi grijs/zwart. Voor mij is het allang luxe; ik ga 10 jaar vooruit in de tijd qua interieur (de e34 werd in 1987 geintroduceerd) en bij deze werkt de cruise control en het schuifdak het tenminste.
Er is nog een hobbel te gaan; linksvoor loopt iets aan, althans, er is wat gierends hoorbaar. De wagen gaat toch naar de dealer voor een korte inspectie, dan moeten ze dat maar oplossen. Tegen een prijsreductie heb ik het risico daarvan genomen. Dan zal wel blijken of er nog meer groot werk aankomt. Veiligheid van het gezin dat ermee vervoert wordt is immers het belangrijkste.
Een ding blijft toch hetzelfde: de Bimmert was niet goedkoop qua garage, en dat zal deze Audi ook niet zijn. Al is het alleen al omdat bij 225k de timing belt moet en bij 240k de tandriem (of hoe dat ding ook heet). Ik zit nu op 221k. Het is de afweging die ik bewust maak. Oude premium auto tegen een relatief laag bedrag, en dat dan maar dubbel inhalen elk jaar met onderhoudskosten. Als ik de onderhoudskosten van de Bimmer buiten beschouwing laat, viel het qua afschrijving reuze mee. 5k in 2006 gekocht, dagwaarde 2009 4k
goeie overstap... Audi is veel stijlvoller
ook al ben ik geen fan van de C5... alles is beter dan een bmw... ik ben dan ook zo eenkennig als wat
alleen ff die bumpertjes in kleur laten spuiten. dan issie gewoon af.
Wat die velgen betreft... niet echt een bekend probleem... eerder een geval van verkeerd (aggresief) scchonmaak middel, strooizout en stoeprand schade. Je zou de huidige velgen als winter wielen kunnen gebruiken en leuke andere 18" voor de zomer kopen.
Wat die velgen betreft... niet echt een bekend probleem... eerder een geval van verkeerd (aggresief) scchonmaak middel, strooizout en stoeprand schade. Je zou de huidige velgen als winter wielen kunnen gebruiken en leuke andere 18" voor de zomer kopen.
[ Voor 69% gewijzigd door Chaoss op 04-10-2009 14:18 ]
Hebben hier mensen ervaring met de Fiscon RNS-E carkit?

Weet niet zeker of ik deze ga doen of gewoon een Parrot.

Weet niet zeker of ik deze ga doen of gewoon een Parrot.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 05-10-2009 20:15 ]
Van het Audiforum begrijp ik dat dit €800 kost. Vind ik wat prijzig voor iets dat mij niet zo boeit.Chaoss schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:02:
mjah das wel een hoop geld... scheelt wel veel in de looks.. ook voor eventueele toekomstige verkoop. Kzou gewoon eens alngs een spuiter gaan... zou me niets verbzen als het wel goedkoper kan. "Zwart" moet het zowieso wel goedkoper kunnen.
Als ik het doe, dan moet het wel goed. Vooralsnog kan ik beter geld reserveren om de velgen te reviseren (zou ongeveer €200 moeten kosten, moet ik de wielen wel los en zonder banden aanleveren).
We zetten het op de lijst en zien wel hoe de economie vaart
We zetten het op de lijst en zien wel hoe de economie vaart
Voor 300/400€ moet het zeker wel kunnen.
Verder mooie bak! Zelf ook veel tijd in een C5 quattro doorgebracht, alleen dan de sedan.
Verder mooie bak! Zelf ook veel tijd in een C5 quattro doorgebracht, alleen dan de sedan.
Zo, de audi staat voor de deur. Nu maar snel naar de garage om de oorzaak van het zingen linksvoor op te sporen en te verhelpen. Dat wordt nog even investerren.
Voor de rest een heerlijke reiswagen; met 100 km/u op cruisecontrol rijdt hij 1 op 12,5 volgens de boordcomputer.
Foto's volgen later wel.
Voor de rest een heerlijke reiswagen; met 100 km/u op cruisecontrol rijdt hij 1 op 12,5 volgens de boordcomputer.
Foto's volgen later wel.
Voor een V8 vind ik dat erg netjes.
Dat red ik soms net net aan met een nieuwe 3.2FSI. Lijkt me sterk met een oude non fsi 4.2 V8
De tijd zal het leren. Uiteraard kom ik het melden als ik een beter beeld van het verbruik heb. Ik schoot even snel een paar pica's.

Je kan goed zien dat de velgen zijn aangetast (optisch gezien dan). Dit hebben alle vier de wielen.

Je kan goed zien dat de velgen zijn aangetast (optisch gezien dan). Dit hebben alle vier de wielen.
jah dat ziet er idd niet uit, krasje of schaafplekje hier en daar ontkom je niet aan bij vegen maar dis wel heel extreem. Orginele Audi velgen zijn over het algemeen van goede kwaliteit, dus waar dit vna komt geen idee.
Dikke recaro stoelen!
alleen velgen goed maken en bumpers spuiten en af is hij!
alleen velgen goed maken en bumpers spuiten en af is hij!
Het geluid van de standaard radio is ook prima, althans, voor mij.
6-cd wisselaar achterin, simpele doch effectieve radio. Ik zat al te speuren naar mp3-nabouw setjes, maar dat lijkt erg ingewikkeld te worden.
6-cd wisselaar achterin, simpele doch effectieve radio. Ik zat al te speuren naar mp3-nabouw setjes, maar dat lijkt erg ingewikkeld te worden.
Anders smeer je wat Poorboy's World Natural Look Dressing of Meguair's All Season Dressing op die plastic delen. Zien ze er gelijk een stuk beter uit.
www.carclean.nl
www.carclean.nl
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mooie bak. Ik rijd zelf wel eens met de sedan-versie hiervan, maar wát een ruimte achterin. Ook de kofferbak hiervan is echt huge, zal bij de avant nog wel meer zijnWekkel schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:44:
De tijd zal het leren. Uiteraard kom ik het melden als ik een beter beeld van het verbruik heb. Ik schoot even snel een paar pica's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gave Bak wekkel! Zal alleen niet bepaald zuinig zijnWekkel schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier wat rijdende foto's van mijn A4 die te koop staat

Heel gaaf - ik zie dat je op de AF fotoshoot was
Helaas was ik gehinderd.
Jammer dat je de auto weg doet..
Jammer dat je de auto weg doet..
Het verbruik moet nog blijken, maar er staan al wat 'kleine ritjes' kilometers op de teller. Dan is het verbruik zo te zien niet best 
Zolang het maar niet erger is dan de Bimmer, want daar ben ik al aan gewend.
Pica's van het interieur. Het ging in de schemering en 'snap-snap', dus met Photomerge zijn toch wat foutjes ontstaan. De echte klokkenshots zijn mislukt (heb ik al snel met 18mm; helaas geen 10-22mm lens in de fototas). Ach, je snap het idee.

Lager linksvoor is gefixed, en de antenne weer afgesealed (zat los, kwam water langs; is al ietsje door roest aangetast, maar we kijken het wel even aan). De ashoezen komen er aan en er zweet ergens wat langs een afdichting (as/aandrijving of zoiets; gaat vast nog een keer aan bod komen dus). Kortom, geen rampzalige dingen gehoord van de garage
Zolang het maar niet erger is dan de Bimmer, want daar ben ik al aan gewend.
Pica's van het interieur. Het ging in de schemering en 'snap-snap', dus met Photomerge zijn toch wat foutjes ontstaan. De echte klokkenshots zijn mislukt (heb ik al snel met 18mm; helaas geen 10-22mm lens in de fototas). Ach, je snap het idee.

Lager linksvoor is gefixed, en de antenne weer afgesealed (zat los, kwam water langs; is al ietsje door roest aangetast, maar we kijken het wel even aan). De ashoezen komen er aan en er zweet ergens wat langs een afdichting (as/aandrijving of zoiets; gaat vast nog een keer aan bod komen dus). Kortom, geen rampzalige dingen gehoord van de garage
Nu nog kinderzitjes in 'matching colors' (heeft de Audi dealer niet van die klikdingen? Ik heb dat wel eens gezien ergens geloof ik) en het is af
fijne kar, hoewel het interieur niet mijn smaak is qua kleuren. Maar dat zal jou worst wezen
[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-10-2009 09:14 ]
dan moet die achterbank wel isofix hebben, overignes zijn die stoeltejs ook wel ergns anders te krijgen hoef je neit voor anar de dealer.
setje recardo zitjes zou wel stoer zijn.
Anoniem: 215257
Dan moet de achterbank wel isofix hebben, overigens zijn die stoeltjes ook wel ergens anders te krijgen, hoef je niet voor naar de dealer.Chaoss schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:23:
dan moet die achterbank wel isofix hebben, overignes zijn die stoeltejs ook wel ergns anders te krijgen hoef je neit voor anar de dealer.
Setje Recaro zitjes zou wel stoer zijn.
zo een zou wel mooi staan.

Je hebt ook originele audi recaro kinder stoeltjes
o.a. ooit bij de RS2 leverbaar geweest.
Ok, wat verbruikscijfers.
De eerste tank was vrij rampzalig: 1 op 7,5 gemiddeld. Dat waren twee stukjes snelweg 250 km met 100/120 km/u en de rest (300km) hele korte stukjes in de buurt.
Een vergelijking tussen pomp en de boordcomputer kon ik niet maken (niet gereset bij tanken)
Het ding zuipt onbehoorlijk als hij koud is en/of langzaam rijd (onder de 50). Bovendien rijdt mijn wederhelft meestal de korte ritjes (voetje met temperament) en ik de langere stukken (cruise control erop zodra het kan, anywhere).
De eerste 2 km of zo zit je gewoon 1 op 5 te gulpen, als het niet meer dan het dubbele is is bij wat optrekken
Bij meerdere korte ritjes kom je dan wel op onprettige verbruikscijfers.
Onder de 50 rijden is ook niet goed qua V8/verbruik verhouding. Dan zit je gewoon slechter dan 1 op 10. De nette verhouding zit tussen 60-120 km/u. Daar varieert het van 7-9 liter/100km. Het beste zou dus zijn:
• starten en gelijk wegrijden naar 60 km/u
• op de cruise
• weinig optrekken de eerste paar kilometers (de automaat is gretig en nodigt uit)
Daarna (als hij warm is) kan je redelijk eenvoudig op 8l/100km komen, ook in stadsverkeer (afgezien van optrekken natuurlijk).
90 = 7-7,5l/100km
100 = 7,5-8l/100km
120 = 8,7-9l/100km
Met het 2e tankje zat ik na 120km op 14,5/100km gemiddeld (kleine stukjes) en na een stukje snelweg van 130km erbij op 10/100km gemiddeld. Dat geeft wel aan dat snelweg met cruise er op (deels 100, deels 120) de verbruikscijfers gewoon een stuk beter maakt.
Het verschil tussen boordcomputer en de praktijk komt nog wel aan bod als ik meer heb gereden.
De eerste tank was vrij rampzalig: 1 op 7,5 gemiddeld. Dat waren twee stukjes snelweg 250 km met 100/120 km/u en de rest (300km) hele korte stukjes in de buurt.
Een vergelijking tussen pomp en de boordcomputer kon ik niet maken (niet gereset bij tanken)

Het ding zuipt onbehoorlijk als hij koud is en/of langzaam rijd (onder de 50). Bovendien rijdt mijn wederhelft meestal de korte ritjes (voetje met temperament) en ik de langere stukken (cruise control erop zodra het kan, anywhere).
De eerste 2 km of zo zit je gewoon 1 op 5 te gulpen, als het niet meer dan het dubbele is is bij wat optrekken
Onder de 50 rijden is ook niet goed qua V8/verbruik verhouding. Dan zit je gewoon slechter dan 1 op 10. De nette verhouding zit tussen 60-120 km/u. Daar varieert het van 7-9 liter/100km. Het beste zou dus zijn:
• starten en gelijk wegrijden naar 60 km/u
• op de cruise
• weinig optrekken de eerste paar kilometers (de automaat is gretig en nodigt uit)
Daarna (als hij warm is) kan je redelijk eenvoudig op 8l/100km komen, ook in stadsverkeer (afgezien van optrekken natuurlijk).
90 = 7-7,5l/100km
100 = 7,5-8l/100km
120 = 8,7-9l/100km
Met het 2e tankje zat ik na 120km op 14,5/100km gemiddeld (kleine stukjes) en na een stukje snelweg van 130km erbij op 10/100km gemiddeld. Dat geeft wel aan dat snelweg met cruise er op (deels 100, deels 120) de verbruikscijfers gewoon een stuk beter maakt.
Het verschil tussen boordcomputer en de praktijk komt nog wel aan bod als ik meer heb gereden.
Dit topic is gesloten.