DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Klopt idd! Eens een audi gereden en je wil nooit meer een minder merk.Chaoss schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:26:
Over knopjes gesproken, iets wat mij echt opvalt bij Audi vs andere merken is hoe knopjes "aanvoelen" wanneer je ze "bediend" de respons is echt eprfect, klikjes in draaiknopjes etc Knopjes reageren gewoon zoals je verwacht dat ze doen. Kheb ook wel eens gelezen dat Audi ook bizar veel tijd investeerd in het fine-tunen van de haptonomie van een auto.
Jawel hoor. Nadat m'n Audi A3 total loss was gereden heb ik een VW Golf gekozen. Liever een dikkere motor en wat meer opties dan weer een A3KappeNou schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:02:
[...]
Klopt idd! Eens een audi gereden en je wil nooit meer een minder merk.
EDIT: misschien dat mijn later ingebouwde JVC-installatie de boel blokkeert...
[ Voor 13% gewijzigd door flo_ op 13-08-2009 23:05 ]
Denk dat ik toch voor een golf 6 (1.6TDI) ga ipv een kale audi A3 (1.6TDI). Dan mag ik tenminste wat opties nemen.
Ik kan ook een seat leon (2.0TDI 140pk) met zowat alle opties nemen, maar ik stel mij toch vragen bij de kwaliteit van seat. De volledig uitgeruste leon heeft dezelfde prijs als de kale A3.
Een opel wordt het in elk geval niet meer, daar ken ik ondertussen de kwaliteit (of het gebrek ervan).
Maar ik moet in elk geval nog een jaartje wachten met bestellen.
Qua afwerking is de Audi van binnen beter (hoewel de knopjes in de VW weer mooier zijn). Bij de Audi hoorde ik geen rammels vanuit het dashboard op slecht wegdak, bij de VW hoor je dat wat meer. Verder als je in de Audi zit, zie je nergens welke kleur lak je nou hebt en bij de VW zie je dat wel bij de raamstijlen. Qua rijden vind ik de VW beter, maar dat komt denk ik ook door het sportonderstel.KappeNou schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:50:
Dat bedoel ik ook. Een golf is niet zo'n heel groot verschilMaar je zou niet zo snel in een opel of toyota stappen
Ik heb trouwens nog heel even naar de Opel Insignia gekeken, maar achteraf wilde ik toch een compactere auto en DSG. En de Golf was op voorraad.
Wat kraakjes betreft, geloof dat mijn SB nu alweer 175K ofoz gelopen heeft en kheb nog steeds geen last van kraakjes en rammeltejs. Tjah ze zijn duurder dan een VW of Seat daar hoef je niet over te discussiëren Maar dat zijn dan ook geen directe concurenten in de zin dat het dezelfde kalsse auto's zijn.
een A4 moet je neit vergleijken met een Passat maar met een 3-serie. En dan is het maar ent wat het je waardis... aan een Seat of VW koop je ook een goede auto.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik denk dat het eerder aan je JVC installatie ligt idd. Ik heb zelf ook een A4 uit 2005 en ben gisteren expres eens op die knopjes gaan letten. En daar is iig niks mis mee, ziet er gewoon netjes uit.flo_ schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:04:
In mijn A4 van 2005 zitten de knopjes bij het ESP ook niet helemaal zoals het hoort. Het opbergvakje wil niet eens open en de blikjeshouder weigert ook af en toe. Als je ze indrukt, dan blijven ze vastzitten op het verste drukpunt... nog dieper dus dan nornaal.
EDIT: misschien dat mijn later ingebouwde JVC-installatie de boel blokkeert...
En ze werken dus ook gewoon goed. Muntenbakje (daar is die volgens mij voor bedoeld
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
EDIT:
Krijg net door dat er over 3 weken nieuwe software komt voor de A3. Even wachten dus nog
[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 14-08-2009 12:06 ]
Het MMI-systeem in de A5 is inderdaad wel een stapje of wat moderner dan wat er in een V50 aangeboden wordt. Het nadeel van die auto-systemen is dat de ontwikkelingen op het gebied van navigatie, audio en video zo snel gaan dat het voor een autofabrikant niet bij te houden is. Voor een auto is een jaar of 5 tot 7 een hele normale levenscyclus. 7 jaar oude electronische apparatuur is bijna antiek. Tel daar de ontwikkelingstijd van een nieuw model nog bij op: Als je nu gaat bouwen aan een nieuw model auto gebruik je de huidige stand der techiek. Tegen de tijd dat het geval over twee jaar op de markt komt is het systeem al op leeftijd en tegen de tijd dat het model aan het einde van de cyclus komt ben je al zo veel sneller, uitgebreider en geavanceerder gewend dat het wel uit de steentijd lijkt te komen. Natuurlijk zijn er tussentijds wel updates maar een fundamenteel nieuw systeem wordt toch vaak bewaard voor een volledig nieuw model.PWM schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:04:
Klopt, de A4 en A5 hebben ook een mooier systeem. Overigens was het Volvo systeem ook niet erg uitgebreid, wat dat betreft ga ik er niet op achteruit.
Qua bouwkwaliteit zijn mijn ervaringen met Audi ook niet zo rocksolid, tot nu toe in ieder geval. Mijn tankklepslot is al eens uit elkaar geklapt en in de voetenruimte aan de passagierskant is op de e.o.a. manier een gat in de bodem ontstaan. Verder zitten er rammels in (naar het lijkt) de rails van de passagiersstoel. Het dashboard lijkt dan weer wel uit graniet opgetrokken.
[ Voor 13% gewijzigd door Daniel op 14-08-2009 13:09 ]
Mijn tankdop staat na elke rit zo ongeveer open. Maandag maar eens naar laten kijken.Daniel schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:07:
[...]
Qua bouwkwaliteit zijn mijn ervaringen met Audi ook niet zo rocksolid, tot nu toe in ieder geval. Mijn tankklepslot is al eens uit elkaar geklapt
Anoniem: 164668
Om even wat leuke auto's te spotten!
Dit is meer dan gelukt, er stond veel leuk speelgoed.
Maar er werd me aangeboden om een rondje mee te rijden in een Audi RS4 B7! (en een S8 en een 911
Super! wat een gevoel! ik heb denk ik wel een uur lang met een smile op m'n gezicht gelopen...zo vet!
- Tankdop vliegt steeds open
- Rammel in de achterbak
- Rammel in het dashboard
- Ratel in de moter (mensen kijken me na)
- Trillend stuur, waarschijnlijk uitlijning
Volgende week krijgt een vriend van mij zijn nieuwe A3 SB 1.8T, ben benieuwd wat zijn ervaring is.
Niet alles valt tegen gelukkig. De 1.4T geeft zelfs zonder de tuning al veel rijgenot. 125pk standaard, dat lijkt niks, maar het ding geeft altijd thuis, echt heerlijk. Ben benieuwd naar de ABT chip als hij werkt.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 15-08-2009 23:14 ]
Hmm, ik las in een ander topic van Conzito (meen ik) dat zijn 1-serie ook al niet echt beviel .. misschien toch maar wegblijven bij de instappertjes van de grote merken ? Of zijn we verwend?PWM schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:11:
Vandaag voor het eerst wat langer gereden in de A3. Helaas wel tegen wat zaken aangelopen, dus van de week een afspraak maken.En dan werkt de ABT tuning (1500,-) niet. Ergens heb ik het Audi gevoel nog niet helemaal moet ik zeggen.
- Tankdop vliegt steeds open
- Rammel in de achterbak
- Rammel in het dashboard
- Ratel in de moter (mensen kijken me na)
- Trillend stuur, waarschijnlijk uitlijning
Volgende week krijgt een vriend van mij zijn nieuwe A3 SB 1.8T, ben benieuwd wat zijn ervaring is.
Niet alles valt tegen gelukkig. De 1.4T geeft zelfs zonder de tuning al veel rijgenot. 125pk standaard, dat lijkt niks, maar het ding geeft altijd thuis, echt heerlijk. Ben benieuwd naar de ABT chip als hij werkt.
Ik kwwet niet hoe het met het BMW-forum zit
EDIT:
Overigens niet om te zeuren: Er kwam een nieuwe A3 de showroom in. Ik dacht, "eens kijken hoe die knoppen zitten". Het bleek hetzelfde te zijn, echter bij deze versie:

Gewoon volledig scheef afgesneden

[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 17-08-2009 19:10 ]
Oei!... Dat zoiets bij Audi door de quality check heenkomt is ongelofelijk. Dat verwacht je eerder bij een Lada. Ik hoop dat dit niet vaker de standaard wordt want dan kunnen ze hun premium positie in de markt wel vergeten.PWM schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:57:
Overigens niet om te zeuren: Er kwam een nieuwe A3 de showroom in. Ik dacht, "eens kijken hoe die knoppen zitten". Het bleek hetzelfde te zijn, echter bij deze versie:
[afbeelding]
Ik heb de afgelopen jaren diverse goedkope (huur)autos gereden (clio, punto, dat soort spul) waarbij ik elke keer dacht. Zooo, dat rijdt eigenlijk best wel okay, en alles zit erop en eraan voor minder dan 20 mille. Waarom heb ik ook alweer zoveel geld voor een Audi neergeteld? Als je dan weer in je eigen auto zit dan weet je het weer: Mooie materialen, strakke afwerking. Dat maakt een premium merk een premium merk. Als de afwerking niet meer perfect is dan kunnen we net zo goed voor veel minder geld een leuk aangeklede japanner of fransoos kopen die minstens net zo lekker rijdt. Zo veel stuurgevoel als de Clio me bijvoorbeeld op de bergweggetjes gaf vorig jaar, daar kan audi nog wat van leren! Ze moeten wel bij de les blijven anders raken ze klanten kwijt. Juist in de A3 klasse waar je voor hetzelfde geld enorm veel keuze hebt bij andere merken!
Nu heb ik een beetje meer info over die MMI proberen te vinden en dit is dus de nieuwe met 3D en een nVidia GPU er in (ik denk de Tegra). Is het een goed werkbaar systeem? Ik heb eerder met iGo gewerkt en op zich was het wel prettig. Ik heb sowieso navigatie nodig omdat ik de borden niet kan lezen, maar eerst was de optie om de goed navigatie systeem los te kopen en nu is er een optie bijgekomen. Iemand ervaring met het navigatiesysteem van Audi?
Opties afzonderlijk kiezen is is niet mogelijk hier. Standaard uitrustingen en met modeljaar 2010 zijn er 2 motoren bijgekomen waardoor het totaal op 4 motoren komt. Samen met de verschillende uitrustingen heb je maar liefst 7 keuzes! Dat is wel wat anders dan in NL.
Ook keuzes voor lak kleur en interieur is zeer beperkt. Al met al beter geprijsd dan in NL, maar een Ford Focus 2.0 is hier 3 keer zo goedkoop terwijl het in NL nog geen 2 keer is. Er zijn dus betere opties rationeel gezien, maar ik heb het niet alleen voor het zeggen dit keer
Wel aparte verschijning zo'n A4L de verhoudingen worden toch een beetje vernageld

Doe mij maar de A4!
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Tsja, daar werd de lokale Audi dealer wel even flink gepowned. Wie de bal kaatst....
Overigens een duivels dillema, maar puur op uitstralling (M3 = Sjonniebak) zou ik de S4 ook kiezen.
EDIT:
Ah, het ging hier om de gewone 3 tegen de gewone A4, dan zou ik de 3 touring nemen
EDIT2
Het was dus anders. Het ging om een normale A4, waarop ze zeiden: You're move", waarna BMW de M3 als Checkmate gaf
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 21-08-2009 18:02 ]
Als ik heel eerlijk moet zijn, zou ik toch voor de 3 (touring) gaan. Maar voorlopig zit ik nog niet aan zo'n hoog leasebedrag.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik zoek een eerste auto en nu heb ik het volgende gezien.

Zouden jullie 't aanraden of niet?
Voor extra foto's
http://www2.autodealers.n...Autodealers.aspx?did=1788
De 4e dus.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Jammer dat er geen 5 cilinder in ligt, dat geeft voor mij toch wel de grootste charme aan de oude audi's (zou zelf graag een 200 Turbo Quattro als eerste auto regelen)
[ Voor 16% gewijzigd door lezut op 24-08-2009 00:16 ]
Een Turbo Quattro rij ik liever niet.
Ook het omgaan met de snelheid vertrouw ik niet in zo'n snelle wagen.
Is die Audi eigenlijk voor of achterwiel aangedreven?
Volgens mij is dat geen Quattro maar gewoon een Coupé.Daywalk3r schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 02:37:
Euhm heb je de benzineprijzen wel eens gezien.
dit IS een 5-cilinder, 85KW 115pk, er bestaan meer 5-cilinder dan alleen de 2.2 hoor:P er is zelfs een 1.9 5-cilinder.[b][message=32456991,noline]
Jammer dat er geen 5 cilinder in ligt, dat geeft voor mij toch wel de grootste charme aan de oude audi's (zou zelf graag een 200 Turbo Quattro als eerste auto regelen)
ik haal met mijn 200 TQ ook gewoon 1:10 met zo'n Coupe rij je dat ook ongeveer dus dat maakt geen fluit uitDaywalk3r schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 02:37:
Euhm heb je de benzineprijzen wel eens gezien.
prijs van 1950,- is aan de hoge kant, mits het een erg net exemplaar is, maar aan de foto's te zien heeft deze frontschade, voorbumper hangt er niet netjes op en motorkap sluit niet goed. facelift type vind ik persoonlijk mooier/dikker. bekende problemen: roest enne roest. bekende roestplekken:
- onder de raamrubbers bij de A-stijl,
- wielkasten,
- rond het roostertje in de c-stijl,
- rond de achterlichten.
- onderkant deuren.
Hij's voorwiel aangedreven, Coupe pre-facelift bestaan niet met quattro tenzij je een Urquattro hebt maar dan zit je in een hele andere prijsklasse. Facelift Coupe quattro's bestaan wel.
Khoor het wel als je nog vragen hebt, kheb wel een beetje verstand van jaren 80 Oudi's
[ Voor 46% gewijzigd door Chaoss op 24-08-2009 11:57 ]
Van de week ingebouwd:

- Audi RNS-E Navigatie
- Audi stuur met audio bediening en schakelflippers
Totaalprijs opties affabriek: 4500,-
Totaalprijs achteraf inbouw (nieuw): 1450,-
Bijtelling: 0,-

Ben wel benieuwd hoe die 1.6TDI is in de A3. Jammer dat ie nog niet met DSG leverbaar is.
Kan je als je je leaseauto moet inleveren de oude radio weer terug inbouwen zodat de dealer/leasemaatschappij niet weet dat er een navigatie in heeft gezeten?PWM schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:02:
Kleine crosspost:
Van de week ingebouwd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Het stuur word binnenkort nog vervangen door het Audi Sport stuur. Zelfde functionaliteit, maar 3 spaaks en wat dikker
- Audi RNS-E Navigatie
- Audi stuur met audio bediening en schakelflippers
Totaalprijs opties affabriek: 4500,-
Totaalprijs achteraf inbouw (nieuw): 1450,-
Bijtelling: 0,-
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
De leasemij heeft de RNS-E en ABT tuning zelf betaald, dus dat blijft er in zitten. Het stuur heb ik kado gekregen, en gaat er dus uit (komt dus nog sportstuur voor in de plaats, maar dat is ook mijn eigendom). Bij inlevering gaat het standaard stuur (zonder bediening) er weer op. 5 minuten werk.racoon schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:43:
[...]
Kan je als je je leaseauto moet inleveren de oude radio weer terug inbouwen zodat de dealer/leasemaatschappij niet weet dat er een navigatie in heeft gezeten?
Exterieur:

Dit is trouwens ook een dure foto:

87,- voor een volle tank

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 24-08-2009 15:10 ]
Hij heeft inderdaad schade aan de voorkant.Chaoss schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:41:
[...]
dit IS een 5-cilinder, 85KW 115pk, er bestaan meer 5-cilinder dan alleen de 2.2 hoor:P er is zelfs een 1.9 5-cilinder.
[...]
ik haal met mijn 200 TQ ook gewoon 1:10 met zo'n Coupe rij je dat ook ongeveer dus dat maakt geen fluit uit
prijs van 1950,- is aan de hoge kant, mits het een erg net exemplaar is, maar aan de foto's te zien heeft deze frontschade, voorbumper hangt er niet netjes op en motorkap sluit niet goed. facelift type vind ik persoonlijk mooier/dikker. bekende problemen: roest enne roest. bekende roestplekken:
- wielkasten,
- rond de achterlichten.
- onderkant deuren.
Hij's voorwiel aangedreven, Coupe pre-facelift bestaan niet met quattro tenzij je een Urquattro hebt maar dan zit je in een hele andere prijsklasse. Facelift Coupe quattro's bestaan wel.
Khoor het wel als je nog vragen hebt, kheb wel een beetje verstand van jaren 80 Oudi's
Verder heb je een goeie uitleg gegeven. Bedankt!
Dan moet je hem wel zelf kopen, en bij mijn weten is hij dan niet meeverzekerd, maar daar kan ik naast zitten.racoon schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:12:
@pwm, eind van het jaar ga ik een audi leasen, wil daar ook een navigatie in, maar zonde om hem na 4 jaar te laten zitten, verkoop hem dan liever door en doe de oude radio als het kan er weer in.
Als je hem zelf koopt, kan je hem 2de hands vinden voor 600,- - 800,- (eerlijke units).
Mij kost het niets, die 1500,- word betaald door de leasemij, en ik heb geen eigen bijdrage.
Als je gaat bestellen, moet je wel de dure radio er in hebben, ook al gaat hij er uit. Standaard heb je maar 4 matige boxen, bij de dure radio zitten er 10 in, met Subwoofer en middenspeaker, klinkt prima.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 24-08-2009 15:18 ]
Beetje onzinnig: Euro 98 tanken in een 1.4T. Onder die sticker staat vast Euro 95, net als in het boekjePWM schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:04:
[...]
Dit is trouwens ook een dure foto:
[afbeelding]
87,- voor een volle tankIn een A3
Ik doe dit normaal nooit meer, echt niet, maar nog 1 keertje mag wel: Dat is 191,- gulden in de kleinste Audi
Ow en laat je niet afschrikken, tis niet dat ze daar allemaal roesten, maar het zijn gewoon de bekende plekken. Er zijnnog wel goeie Coupe's te vinden. maar ze zijn helaasch niet gegalvaniseerd. en de prijzen verschillen gewoon enorm. en voor 2000 euro mag je toch wel een redelijk nette verwachten,Daywalk3r schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:06:
[...]
Hij heeft inderdaad schade aan de voorkant.
Verder heb je een goeie uitleg gegeven. Bedankt!
aaan de andere kant er wordt ook wel eens meer voor gevraagd maar dat zijn vaak de hele nette exemplaren, in bezit van liefhebbers die niet op onderhoud bezuinigd hebben..
dit was mijn duurste tankbeurtje ooit:
magoed ik "moet" wel 98 tanken
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 24-08-2009 22:00 ]
Waarschijnlijk vereist die ABT tuning 98 benzinebiobak schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:42:
[...]
Beetje onzinnig: Euro 98 tanken in een 1.4T. Onder die sticker staat vast Euro 95, net als in het boekjeIk had ook een A3 SB maar dan een 1.8T en die reed prima op Euro 95. Nu rijd ik een Golf 6 GTI met een 2.0TSI motor en die rijdt ook gewoon op 95. Staat ook in het benzineklepje.
Is dat dan de radio die bij de Pro Line optie zit bij de A3? Hoorde juist verhalen dat het standaard geluid al behoorlijk goed was vergeleken met andere merken. In mijn Octavia heb ik af fabriek 12 luidsprekers met versterker. De bas is prima maar hoge tonen erg matig.PWM schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:17:
[...]
Als je gaat bestellen, moet je wel de dure radio er in hebben, ook al gaat hij er uit. Standaard heb je maar 4 matige boxen, bij de dure radio zitten er 10 in, met Subwoofer en middenspeaker, klinkt prima.
Met de duurdere optie heb je idd 10 speakers en dat klinkt heel behoorlijk. volgens mij is dat ook de set die onder pro-line valt.
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2009 10:19 ]
Ik zou zeggen ga je is goed verdiepen in octaan. Ik heb laatst 100 getankt bij gulf in den haag
[ Voor 47% gewijzigd door KappeNou op 25-08-2009 00:36 ]
De Pro-Line komt met de Radio Concert en de hoeveelheid aan speakers en de subwoofer. Zelf ook de Pro-Line bestelt en daarop net als PWM de RNS-E Nav achteraf inbouw in de lease meegenomen. Voor hetzelfde mooie bedrag van 1450,- euri.kazuka schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:02:
[...]
Is dat dan de radio die bij de Pro Line optie zit bij de A3? Hoorde juist verhalen dat het standaard geluid al behoorlijk goed was vergeleken met andere merken. In mijn Octavia heb ik af fabriek 12 luidsprekers met versterker. De bas is prima maar hoge tonen erg matig.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Klopt, ik heb er zelfs een schrijven bij gekregen dat de garantie op de auto vervalt bij veelvuldig Euro 95 gebruikDon3k schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:59:
[...]
Waarschijnlijk vereist die ABT tuning 98 benzine

Helaas moet je inderdaad echt die Pro Line radio hebben (Concert uit mijn hoofd). Op 1 of andere manier word dat de 'standaard' radio genoemd, terwijl er dus nog 1 onder zit die je daadwerkelijk als standaard krijgt. Aangezien 90% van de SB's als Proline word geleverd, is dat blijkbaar tot standaard verheven.kazuka schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:02:
[...]
Is dat dan de radio die bij de Pro Line optie zit bij de A3? Hoorde juist verhalen dat het standaard geluid al behoorlijk goed was vergeleken met andere merken. In mijn Octavia heb ik af fabriek 12 luidsprekers met versterker. De bas is prima maar hoge tonen erg matig.
Jammer dat je in Nederland al bijna geen Euro-98 meer kan krijgen. Alle V-power achtige varianten zijn tegenwoordig euro-95 met één of andere chemische toevoeging. Allemaal leuk en aardig maar niet hetzelfde als een hoger octaangehalte. Motoren die zijn gemaakt voor hogere octaangehaltes willen dan ook het liefst een echt hoger octaangehalte.PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:36:
[...]
Klopt, ik heb er zelfs een schrijven bij gekregen dat de garantie op de auto vervalt bij veelvuldig Euro 95 gebruik
Mijn simple 2.0FSI (zonder turbo notabene) rijdt ook echt veel lekkerder op benzine met hoger octaangehalte, en dat is geen verbeelding. Ik ben net terug van een vakantie in engeland met de eigen auto. Daar is de V-power van Shell euro-99! Ik was verbaasd hoeveel dat verschilt in 'smoothness'. De motor draait domweg veel soepeler, stiller en sterker. Ik heb ook de indruk dat hij er een stuk zuiniger op rijdt. Ik heb tijdens de vakantie een rit gedaan van ruim een uur waarbij ik gemiddeld 1:19 heb gereden. Met een 2 liter benzine motor! Dat was een aangename verassing kan ik je vertellen. Dat is me op euro 95 nog nooit gelukt.Toegegeven het was een rustige rit, maar toch 1 op 19 is wel bijzonder zuinig. Het beste wat ik in nederland ooit heb gedaan was iets van 1:17
Wie weet welke oliemaatschappijen in nederland nog wel euro-98 wordt verkopen? Ik heb die paar cent per liter extra er in elk geval wel voor over.
[ Voor 3% gewijzigd door synthdood op 28-08-2009 00:10 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zover ik weet zijn alle shell's met v-power al een tijdje ron 95. Hier in het westen zie ik iedergeval geen 97 meer.. Kijk maar op de stickerBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:25:
Volgens mij de Esso, en ik weet dat stations als de Tango en dergelijke het vaak nog wel hebben. EURO98 heet het dan geloof ik. Overigens is BP Ultimate ook met 98 octaan te verkrijgen. Shell V-Power is in Nederland octaan 97.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ze mochten het niet als 98 verkopen.KappeNou schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:21:
[...]
Zover ik weet zijn alle shell's met v-power al een tijdje ron 95. Hier in het westen zie ik iedergeval geen 97 meer.. Kijk maar op de sticker
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik weet alleen BP. Voordeel is wel dat ik op alle routes die ik rijd vanuit Bussum, of het nu Amsterdam, Utrecht of Amersfoort is, er 1 of meerdere tegenkom.synthdood schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:08:Wie weet welke oliemaatschappijen in nederland nog wel euro-98 wordt verkopen? Ik heb die paar cent per liter extra er in elk geval wel voor over.
Esso had ook Euro 98, maar is daar een paar weken terug mee gestopt. I.p.v. komen ze nu met een soort V-power op basis van Euro 95.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 28-08-2009 10:51 ]
Deze week zijn alle onderdelen binnen gekomen vanuit Duitsland; Voorbumper, achterbumper (zonder uitlaatuitsparingen) en de benodigde grills.SileX schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:21:
kogel is door de kerk - de b6 avant krijgt een S line ombouw
Stay tuned !
Nu nog spuiten en monteren
Omdat het ook geen 98 was
We beginnen in NL weer achter te lopen. Ik heb laatst bij gulf ron 100 getankt, maar het was mij te duur. Ik tank normaal 98 bij een kortings pomp en dan ben ik in de 70€ kwijt. Met 100 was ik in de 80€ kwijt.
[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 28-08-2009 11:13 ]
Zag de discussie hier ook alweer opkomen, http://www.audiforum.nl/f...r-98-meer-te-krijgen.html
Whoop!
V-power noem ik gewoon zooi, euro 95 met een toevoeging, dan is het ineens euro 97 die weer lekker duurder is. Sja, dat heet marketing.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Overigens is het vaak geen punt de oude 5-cillinders op 95 af te laten stellen, heb je iets minder vermogen maar dat verschil ga je volgens mij nooit merken
Ik tank nu gewoon de goedkoopste diesel die ik kan vinden, en BP Ultimate Diesel is toch wel weer gemiddeld zo'n 10 cent duurder.. tikt toch wel weer aan.

Het verschlt ook per auto denk ikXof schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:41:
Door bovenstaande ben ik ook eens gaan lezen hoe dit nou met diesel zat. Waar ik wel achter ben gekomen is dat ik geen V-power in mijn 2.0TDI 140PK moet gaan gooien. Dit zou voor te weinig smering zorgen waardoor je de pomp kan vernielen. Nou las ik ook dat BP Ultimate Diesel wel weer een positieve werking heeft op de diesel motor. Hij zou hier rustiger en zuiniger van moeten lopen, misschien toch maar een keer uitproberen.
Ik tank nu gewoon de goedkoopste diesel die ik kan vinden, en BP Ultimate Diesel is toch wel weer gemiddeld zo'n 10 cent duurder.. tikt toch wel weer aan.
Met mijn vorige A4 tdi, tankte ik eerst ook altijd bij een tinq, en die motor begon steeds luidruchtiger te worden, meer te roken, stinken en ik reed gemiddeld 1:15 en dan reed ik niet eens ruig. Toen zijn we bij de BP gaan tanken de gewone diesel overigens. en na een aantal tank beurten begon de motor weer beter te lopen, minder trillingen, minder roken en we konden weer 1:17 halen. Met ultimate merkte ik toen niet veel verschil.
Dus ik ga iig geen geval meer bij de tinq tanken, ik weet nu uit eigen ervaring dat het gewoon mindere kwaliteit is. tank nu altijd bij de BP de normale diesel dat is kwalitatief al veel beter dan die rommel van de "witte" tankstations. T'is wat duurder maar op lange termijn zeker beter, vooral met een gechipte tdi denk ik.... nu maar vrolijk freebees sparen
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Een van de laatste van het 8L' model? Even op de koffie bij de dealer, als het goed is zit er 8 of 10 jaar garantie op. Ze kijken er naar, maken evt foto's en dienen dit in bij de importeur, afhandeling vertellen ze je dr ook bijpsy schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:59:
De A3 van mijn vrouw heeft roest op het dak blijkt nu. Het is van binnenuit en het zit bij de gleuven waar je normaal een dakdrager zou monteren. Ik las in dit topic dat dat een bekend euveltje is (is een 2003 model). Valt zoiets onder de garantie, ik neem toch aan van wel???
Whoop!
Gister sinds weken weer eens een stukje met de 200 gereden, Khed een motor storing, moter starte lastig en liep niet goed, miste ook vermogen onder vollast, Wij dachten ergens een defecte sensor, dus een vriend van mij paar weken geleden hele avond bezig geweest met sensoren doormeten, niets kunnen vinden, afgelopen zaterdag weer een tijd aan het zoeken geweest.
bleek het uiteindelijk een doorgebrande zekering te zijn

wijze les, eerst ALLE zekeringen controleren
[ Voor 65% gewijzigd door Chaoss op 31-08-2009 11:42 ]
Van deze (die dus ook nog eens scheef zitten):

Naar deze:

[ Voor 58% gewijzigd door PWM op 02-09-2009 23:27 ]
In Nederland zijn vier grote brandstof depots: Amsterdam (BP), Rotterdam (Shell en Esso) en Vlissingen (Total). Ieder benzinestation haalt zijn brandstof uit het dichtsbijzijnde depot. De brandstof van de Tinq, de Esso, de Q8, de Shell et cetera uit de regio Amsterdam komt dus allemaal uit het BP depot aldaar. Alleen de additieven verschillen mogelijk per merk. Speciale benines zoals Ultimate zijn hierop een uitzondering.Chaoss schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:39:
[...]
Het verschlt ook per auto denk ik
Met mijn vorige A4 tdi, tankte ik eerst ook altijd bij een tinq, en die motor begon steeds luidruchtiger te worden, meer te roken, stinken en ik reed gemiddeld 1:15 en dan reed ik niet eens ruig. Toen zijn we bij de BP gaan tanken de gewone diesel overigens. en na een aantal tank beurten begon de motor weer beter te lopen, minder trillingen, minder roken en we konden weer 1:17 halen. Met ultimate merkte ik toen niet veel verschil.
Dus ik ga iig geen geval meer bij de tinq tanken, ik weet nu uit eigen ervaring dat het gewoon mindere kwaliteit is. tank nu altijd bij de BP de normale diesel dat is kwalitatief al veel beter dan die rommel van de "witte" tankstations. T'is wat duurder maar op lange termijn zeker beter, vooral met een gechipte tdi denk ik.... nu maar vrolijk freebees sparen
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Heb 't maar niet gedaan, is al wel verkocht vorige weekChaoss schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:41:
[...]
dit IS een 5-cilinder, 85KW 115pk, er bestaan meer 5-cilinder dan alleen de 2.2 hoor:P er is zelfs een 1.9 5-cilinder.
[...]
ik haal met mijn 200 TQ ook gewoon 1:10 met zo'n Coupe rij je dat ook ongeveer dus dat maakt geen fluit uit
- wielkasten,
- rond de achterlichten.
- onderkant deuren.
310.000km and counting.
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2009 22:11 ]
Staat jouw kachel nou op 72 gradenPWM schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:18:
Het probleem met de scheve knoppen in mijn MY2009 Audi A3 word opgelost volgende week. De knoppen van MY2008 komen er inVele malen mooier.
Van deze (die dus ook nog eens scheef zitten):
[afbeelding]
Naar deze:
[afbeelding]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Sinds deze week weer terug bij de VAG groep, had ooit een Seat Leon, toen anderhalf jaar geleased, en nu dus een Audi.
Specs
Model: A3 8L
Motor: 1.8T 5v 150pk
Bouwjaar: 1997

In de planning staat nog een chip en een Forge Split-R waardoor er grofweg 40 pk bijkomt.
Ben blij weer bij de VAG groep te zitten, veel is hetzelfde als bij Seat.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Tnx! ik kende de 1.8t motoren natuurlijk al van de Seat Topsports.Chaoss schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:36:
Gefeliciteerd Turismo, ziet er uit als een nette A3, en zon 1.8T wil ook wel in zon auto
Had toendertijd zo'n spijt dat ik niet ff had doorgespaard ipv de 1.6 te kopen.
Het rijd inderdaad wel goddelijk, en ze zijn zeer goed op te tunen
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
5v of v5?Turismo schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:21:
Zo dan post ik hier natuurlijk ook
Sinds deze week weer terug bij de VAG groep, had ooit een Seat Leon, toen anderhalf jaar geleased, en nu dus een Audi.
Specs
Model: A3 8L
Motor: 1.8T 5v 150pk
Bouwjaar: 1997
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de planning staat nog een chip en een Forge Split-R waardoor er grofweg 40 pk bijkomt.
Ben blij weer bij de VAG groep te zitten, veel is hetzelfde als bij Seat.
Heeft ook een computer!
Bij seat heet de 1.8T weer 20v Turbo (20 kleppen in totaal)
[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 06-09-2009 18:21 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ach, de BMW 325, 330 en verschillende 5 en 7 modellen worden ook vaak als V6 neergezet. Het boeit de meeste mensen denk ik niet zoChaoss schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:46:
mjah ze ziet soms ook bij de oudere 2.2 en 2.3 V5 staan.... dan zijn toch echt 5-in-lijn bokken... kijken die handelaartejs nooit eens onder de motorkap ofzomagoed het klinkt vast "stoerder" zo'n "V"5

Die velgen moeten eraf, ik ben op zoek naar een mooi setje orginele 5 spaaks 16".
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Ik stel deze vraag omdat de 130 PK modellen redelijk schaars zijn, in dat geval zou ik ook een 110 PK kunnen kopen en deze laten chiptunen om alsnog hetzelfde (of iets meer) vermogen te krijgen. Stel dat deze naar 130 PK getuned zou worden, heb ik dan fysiek hetzelfde als wanneer ik een versie zou kopen met standaard 130 PK?
Ik heb even gezocht in dit topic maar kon het niet vinden.
Deze 2 hebben de minst grote verschillen. Ze hebben wel een iets andere turbo, en injectoren, maar wel de zelfde soort turbo.
De 110PK versie kan je +- naar 140PK chippen en de 130PK naar +- 160PK.
De 90PK tdi heeft als het goed is geen variabele turbo. Je krijgt dus over een minder groot toeren gebied de turbo druk.
De 90PK tdi heeft volgens mij ook een minder sterke koppeling.
Ik moet zeggen dat de 110PK versie ook prima te doen is, helemaal als je hem chipt
Je kan altijd nog even www.audiforum.nl of www.tdiclub.nl doorzoeken
[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 11-09-2009 09:58 ]
ik had zo'n 110pk in mijn B5, prima motor, niet de meest stille of trillingsvrije maar onverwoestbaar. heb hem laten chippen bij 180dkm, had op de rollenbank 147pk en 330nm en heb hem met 330dkm ingeruild. enige nadeel is dat de auto er redelijk dorstig van gewordne is ik reed meestal maar 1:16 beetje trappen en het was 1:15 of lager zelfs. Mijn broertje heeft een 90pk tdi B5 gehad je merkte dat die motor wat rauwer klonk, en ondanks zijn chip haalde die maar 112pk. Ook waren de remmen van zin 90 pk een stuk lichter.
130pk in een A3 lijkt me zeker lastig te vinden, 110 moet iets gemakkelijk zijn.
Heb nu een 100pk tdi (sportback) welke, orgineel, gehipt is naar 130pk, dat rijd ook prima, maar ik heb nu een merkbaardere "turbo-duw" bij 2500rpm ofzo. de huidige motor is wel eens tuk zuiniger, het blijft allemala afhankelijk van je rijstijl en omstandigheden maar mijn vrouw rijd regelmatig 1:20 in de bebouwde kom zelfs 1:21.
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 11-09-2009 09:10 ]
Word dus een audi a3 2.0 tdi zwart model met sportstoelen erin, wel de bussines lease versie en daarbij nog middenarmsteun, crusecontrol en binnenspiegel die je kan dimmen.
Later doe ik er zelf nog een navigatie in.Zelf heb ik deze gevonden, is dit nog iets of niet, en is de zaak goed en betrouwbaar.
http://www.zilaam.nl/navigatie-voor-audi-p-333.html
[ Voor 20% gewijzigd door racoon op 11-09-2009 14:32 ]
maar die zijdelingse steun is wel erg lekker, stapt iets lastiger in magoed.
Heeft er iemand een foto van de audi a3 sportback in dolphin grey.

kvin het zlef wel sjieks taan in combi met de blanke dakrails.
Verder is de ambition imho een mooie uitvoering.
-Sportonderstel
-17" velgen
-Sportstoelen
-Inox interieur details
-alu instaplijsten op dorpels
-3 spaaks lederen sportstuur + lederen pookhoes.
-"matrix" bekleding
-mistlampen voor.
dat zijn volgens mij de extras van de Ambition... weet niet of het bij de facelift SB nog 1:1 hetzelfde is.
Nu zit ik met nog een vraagje, kan en mag ik achteraf in mijn leaseauto cruise control laten inbouwen?
Then again je kan beter pro-line erbij nemen, heb je gelijk CC + 2 zone clima + radio met 10 speakers + middenarmsteun (die je al wou).
CC kan je gewoon in laten bouwen. Kost minder dan 200,-.racoon schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:24:
20 oktober mag ik mijn nieuwe leaseauto bestellen.
Word dus een audi a3 2.0 tdi zwart model met sportstoelen erin, wel de bussines lease versie en daarbij nog middenarmsteun, crusecontrol en binnenspiegel die je kan dimmen.
Later doe ik er zelf nog een navigatie in.Zelf heb ik deze gevonden, is dit nog iets of niet, en is de zaak goed en betrouwbaar.
http://www.zilaam.nl/navigatie-voor-audi-p-333.html
Het belangrijkste wat je nu mist is de audio. Je hebt zonder Proline een audio systeem met 4 speakers, en ook nog eens van bedenkelijke kwaliteit. In het ProLine pakket zit de juiste Audio, met 10 speakers (Subwoofer en middenspeaker). Dit kan je ook als optie nemen, voor een euro of 700,-.
Die Navi unit ken ik niet, het lijkt op de nieuwe Zenec, maar die is pas eind volgend jaar leverbaar. Je kan beter een 2de-hands (eerlijke) RNS-E (origineel Audi) kopen.Op Ebay is er een Britse handel die ze aanbied voor 650,-. Ik heb de RNS-E nieuw in laten bouwen, maar wel achteraf, voor 1400,-.
/EDIT:
Dolphin Grey is trouwens absoluut mooier dan zwart

Probeer eens wat anders
EDIT2:
Ook dik (kan ook op A3):

* PWM Had hiervoor een grijze Volvo, en heeft gezworen vanaf nu origineel te doen
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 12-09-2009 13:56 ]
Twijfel over condorgrijs of metorgrijs.
de folder van de audi a3 en de audi a3 sportback, daar staat op blz.10 en 11 de auto ind e kleur zoals ik hem wil, hoe word die kleur op dit moment bij de dealer genoemd, of is deze kleur niet meer leverbaar?
en zou ik er blanke dakreling opdoen?
[ Voor 63% gewijzigd door racoon op 12-09-2009 16:19 ]
Nog even de kleur, pre-facelift was het mauritiusblauw en als ik het goed heb heet het nu aruba blauw. Geen idee of hier nog verschil in zit maar ze lijken heel erg veel op elkaar.
Zelf rijd ik een A3 sportback pre-facelift die dus mauritiusblauw pareleffect is. En ja, dat maakt het op de wegen wat vrolijker, al dat zwart en grijs van tegenwoordig
Zag laatst een Sportback in Dakar beige dat staat ook heel erg sjiek:
of lava grijs ook erg dik:

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2009 18:33 ]
Wat doet deze nou in verbruik??Juup schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:39:
Ik heb m'n BMW 740i benzine weggedaan en een Audi A8 4.2 1997 op LPG gekocht:
[afbeelding]
Die velgen moeten eraf, ik ben op zoek naar een mooi setje orginele 5 spaaks 16".
Loop met de gedachten om mijn Mercedes ML320 op LPG in te ruilen voor een A6 avant of een A8. Op LPG natuurlijk
Nadat ik in 10 seconden 12 Volkswagen logo's ondekte maar weer snel dichtgedaan. Dat de A3 een dure Golf is komt dan wel erg dichtbij.
Konden ze daar nou geen Audi logo's plaatsen?
Dit topic is gesloten.