1 massa gebruiken voor 2 speakers is geen probleem. De massa's zijn binnen in de radio ook allemaal aan elkaar verbonden en zo spaar je wat draad uit. Ik neem aan dat er een 3-aderige kabel is gebruikt? Dat het een dunnere kabel is dan voor de voor-speakers kan ook weinig kwaad.FlipFluitketel schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:48:
Gisteravond heb ik met een kennis mijn nieuwe autoradio ingebouwd in mijn A3. Oude was een Becker Traffic pro en de speakers achter werkten ook gewoon, maar met het loshalen van de kabels viel die kennis op dat er voor de achterspeakers maar 3 draadjes (linksachter, rechtsachter en massa) werden gebruikt ipv 2 per speaker.
Nu heeft ie allerlei combinaties geprobeerd bij de nieuwe radio (Pioneer DEH-P8100BT) maar op geen enkele manier kreeg ie de achterste speakers werkend. Wat hem ook nog opviel was dat de draadjes van de achterste speakers een stukje dunner waren dan de draadjes van de voorste (die al in de iso-stekker zaten).
Iemand enig idee hoe/wat te doen om ook de achterste speakers nog werkend te krijgen
Dat wist ik, anders had ik hem wel stationair horen draaien.KappeNou schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:44:
LS460 of LS600H. Een LS460H bestaat iedergeval niet in NL
De H staat voor hybride.. Vandaar dat je niks hoorde
Wij hebben net ook onze "nieuwe" Audi kunnen ophalen, dit nadat de vorige is afgebrand bij de dealer terwijl deze daar voor een reparatie stond.
De oude:

En de nieuwe (in goed gezeldschap):

De oude:

En de nieuwe (in goed gezeldschap):

Jos84 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:45:
Wij hebben net ook onze "nieuwe" Audi kunnen ophalen, dit nadat de vorige is afgebrand bij de dealer terwijl deze daar voor een reparatie stond.
Mooie bak, S-line sportstuur erin en gaan
Thanks, eens even lezen of er wat in staat wat bruikbaar is.jopie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:04:
Ik heb het probleem zelf niet, nog standaard radio, maar ik vond wel onderstaande link:
http://www.avforums.com/f...3-speaker-wiring-amp.html
Jep.. Die 3 draadjes zaten eerst op de oude radio, nog nagekeken op het schema van die radio waar wat voor was en zo aangesloten op de nieuwe radio, maar geen geluid door de achterspeakers.croxz schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:31:
[...]
1 massa gebruiken voor 2 speakers is geen probleem. De massa's zijn binnen in de radio ook allemaal aan elkaar verbonden en zo spaar je wat draad uit. Ik neem aan dat er een 3-aderige kabel is gebruikt? Dat het een dunnere kabel is dan voor de voor-speakers kan ook weinig kwaad.

Ik moet wel zeggen dat de kabels een enorme puinzooi waren.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Thanks, het is trouwens een 1.8T, en de vorige was een 2.4 V6. Het geluid mis ik persoonlijk nu wel, maar de wagen voelt wel levendiger aan met het turboblok, en is hiermee ook marginaal sneller.
S-line stuur komt er niet in, misschien dat er nog wel een originele DVD-navi in komt, maar eerst zo maar even genieten
1.8T is toch een 220PK blok? Net zoals in de TT of mis ik iets hierJos84 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:52:
[...]
Thanks, het is trouwens een 1.8T, en de vorige was een 2.4 V6. Het geluid mis ik persoonlijk nu wel, maar de wagen voelt wel levendiger aan met het turboblok, en is hiermee ook marginaal sneller.
S-line stuur komt er niet in, misschien dat er nog wel een originele DVD-navi in komt, maar eerst zo maar even genieten
Het is niet het 220 pk blok, was het maar zo'n feest. Het 1.8T blok was er in vele varianten, 150 pk, 180 pk, 190 pk (korte duur, speciale versie), en 225pk.
De huidige versie in onze wagen heeft 163 pk. De 2.4 V6 heeft 170pk.
Het verbruik is inderdaad wel een stuk beter geworden.
De huidige versie in onze wagen heeft 163 pk. De 2.4 V6 heeft 170pk.
Het verbruik is inderdaad wel een stuk beter geworden.
Dat blok had je idd in heel veel PK varianten. Ook nog de 210PK versie in de S3 en de 220PK versie in de B7 a4 DTM.
Die V6 zal je idd missen kwa geluid. Nadeel van dat blok is dat die onder de 3500tpm niks doet.
Ik heb ook wel is in zo´n 1.8T 163PK cabrio gereden. Kwa vermogen wel lekker, maar de sound mis je echt. Maar als nog beter dan een diesel cabrio.
Die V6 zal je idd missen kwa geluid. Nadeel van dat blok is dat die onder de 3500tpm niks doet.
Ik heb ook wel is in zo´n 1.8T 163PK cabrio gereden. Kwa vermogen wel lekker, maar de sound mis je echt. Maar als nog beter dan een diesel cabrio.
Klopt helemaal! Wij hebben voor de 2.4 V6 een A4 Avant uit 2001 gehad (facelift B5 model). Deze was gechipt naar 193 pk, en reed erg lekker! Heb er nog een filmpje van gemaakt, wel erg slechte kwaliteit, maar het idee is er:
http://www.youtube.com/watch?v=E5D_DAZwOLA
http://www.youtube.com/watch?v=E5D_DAZwOLA
@Viperation: al bekend van het audiforum
[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 08-07-2009 13:40 ]
Zo, inmiddels de enorme 19" karrewielen laten vervangen door wat netters (imho dan he?
). Hij staat nog wat hoog op z'n pootjes, maar een s-line onderstel ligt al in de schuur (-30mm). Verder alleen maar dik tevereden!

Erg mooie velgen, nu nog even originele radio erin en klaar.
haha deze zit er nèt in ;-) Tis een single-din vakje. Alle single din radio's van audi hebben geen mp3 functionaliteit. (heb geen zin om met een apart kastje te werke: wil gewoon mp3 cd'tjes kunnen gebruiken (die heeft de vrouw ook veel liggenJos84 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:43:
Erg mooie velgen, nu nog even originele radio erin en klaar.
Wellicht dat ik later een ombouw naar een dubbeldin vak nog overweeg, maar gezien de diefstalgevoeligheid van de RNS systemen, kijk ik nog maar ff de kat uit de boom....
De nieuwe singel din Audi Concert radio's ondersteunen wel mp3 cd.
ik was ook gewend aan mp3 cd's, magoed kheb een originele radio die stukken mooier is dan een aftermarket radio. dus sinds ik deze auto heb gebruik ik de mp3 cd's niet zoveel meer
ik was ook gewend aan mp3 cd's, magoed kheb een originele radio die stukken mooier is dan een aftermarket radio. dus sinds ik deze auto heb gebruik ik de mp3 cd's niet zoveel meer
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
In welke auto word die dan geleverd? Er zijn toch geen single din modellen meer?Chaoss schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:25:
De nieuwe singel din Audi Concert radio's ondersteunen wel mp3 cd.
Heb heb me rot gezocht, maar alle nieuwe concerts zijn idd dubbeldin, volgens mij...PWM schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:12:
[...]
In welke auto word die dan geleverd? Er zijn toch geen single din modellen meer?
Maar goed: ik ben er tevreden mee zo hoor: de pioneer heeft exact dezelfde kleruen als de rest vh dash (rood/wit) en valt mooi diep in het dashboard...
Ombouw naar dubbeldin kost minder dan 60,- volgens mij. De nieuwe dubbeldin concert koop je voor 190,. Heb je een mooi Audi dash, met Audi radio en MP3 voor 250,-EraZor schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:47:
Wellicht dat ik later een ombouw naar een dubbeldin vak nog overweeg, maar gezien de diefstalgevoeligheid van de RNS systemen, kijk ik nog maar ff de kat uit de boom....
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 09-07-2009 21:32 ]
och, wat ik gezien heb is ombouwen wel iets kostbaarder.alleen het dubbeldin inbouwframe is al duurder dan 60€
. Kan 't ook wel zelf, maar zie er nu nog ff het nut niet van. Ik vind de pioneer mooi genoeg in het dash voorlopig. Ook met aux in en usb/ipod aansluiting, dus ik kan me ff uitleven
[ Voor 11% gewijzigd door EraZor op 09-07-2009 23:03 ]
Niet echt actief meer.. Alleen nog een beetje GoT door de main page
@Erazor: Nette B7
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 10-07-2009 00:25 ]
nee hoor de nieuwe Concert in de Sportback is iig 100% single din... lijk me dan bij de andere modellen ook zo is. die dubbeldin radio's met grotere display zijn al langer met MP3 ondersteuning.
Helaasch is de ombouw naar dubbeldin in een sportback nogal lastig en duurder... anders was ik ook voor zo'n dubbeldin gegaan. die dingen gaan soms voor maar 75-100 euro weg op marktplaats.
Helaasch is de ombouw naar dubbeldin in een sportback nogal lastig en duurder... anders was ik ook voor zo'n dubbeldin gegaan. die dingen gaan soms voor maar 75-100 euro weg op marktplaats.
[ Voor 82% gewijzigd door Chaoss op 10-07-2009 08:21 ]
@ Chaoss, Is de radio in onze A4 cabriolet dan ook compatibel met MP3 cd's?

Ik heb net een nieuwe SB besteld met Radio Concert (komt wel RNS-E in uiteindelijk), en dat is een dubbel din radio:Chaoss schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:16:
nee hoor de nieuwe Concert in de Sportback is iig 100% single din... lijk me dan bij de andere modellen ook zo is. die dubbeldin radio's met grotere display zijn al langer met MP3 ondersteuning.

EDIT: Slechte foto overigens, komt gewoon uit A3 brochure. Lijkt wel de afwerking van een Lada
Mischien ben ik me heel erg aan het vergissen, maar volgens mij is het ombouwen best te doen. Anders moet je het de gasten van CarTronic vragen. Die bouwen ook SB's om voor de RNS-E, en volgens mij is dat niet duur: http://www.car-tronic.nl/Helaasch is de ombouw naar dubbeldin in een sportback nogal lastig en duurder... anders was ik ook voor zo'n dubbeldin gegaan. die dingen gaan soms voor maar 75-100 euro weg op marktplaats.
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 10-07-2009 10:55 ]
Dans een bns 5.0 toch? (of een neiuwe concert?) Die speelt mp3 cd's idd...Jos84 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:25:
@ Chaoss, Is de radio in onze A4 cabriolet dan ook compatibel met MP3 cd's?
[afbeelding]
Weet je zeker dat de concert uit de nieuwe sportsback single din is? de concert 3 is dubbeldin he? heb je een piccie anders?Chaoss schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:16:
edit:
idd, zoals hierbvoven: gewoon dubbeldin dus.....
Thx!KappeNou schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:25:
[...]
Niet echt actief meer.. Alleen nog een beetje GoT door de main page
@Erazor: Nette B7
[ Voor 48% gewijzigd door EraZor op 10-07-2009 11:59 ]
Die doppen van jou zien er erg goed uit, ben erg benieuwd of die ook op onze velgen past. Waar heb je ze vandaan?EraZor schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:25:
[...]
tuurlijk;
[afbeelding]
fotootje van de hele auto volgt...
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Je bedoelt de naafkapjes? Volgens mij komen de velgen van wheelpoint. Ik heb ze inmiddels (zoals een paar post eerder te zien is) al ingeruild voor originele s-line velgen. Dit waren imitatie (multisteek) new s8 velgen (met te smalle bandjes_Brake_ schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:12:
[...]
Die doppen van jou zien er erg goed uit, ben erg benieuwd of die ook op onze velgen past. Waar heb je ze vandaan?
Ingeruild wil ook zeggen dat je ze niet meer hebt? Ik zal eens een mailtje sturen naar wheelpoint, bedankt!
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Joeltjes 3.0 liter gaat eruit.
ik heb nml een nieuwe besteld, wederom de 3.0 Liter diesel, maar nu het 2009 model
!
Komt hopelijk eind September
ik heb nml een nieuwe besteld, wederom de 3.0 Liter diesel, maar nu het 2009 model
Komt hopelijk eind September

Ik heb niets te melden.
Euh..ja? anders had ik er toch gewoon nieuwe BIJgekocht? Ingeruild = oude inleveren, nieuwe meenemen._Brake_ schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:38:
Ingeruild wil ook zeggen dat je ze niet meer hebt? Ik zal eens een mailtje sturen naar wheelpoint, bedankt!
Overigens: marktplaats staat vól met die dingen....
Wheelpoint heeft veel en is niet duur, maar de banden die je er daar bij krijgt, zou ik van wegblijven hoor. Allemaal 'vage' merken en 9 van de 10x bestemd voor de buitenlandse markt. (geen typegoedkeuring voor europa, te zien aan het DOT nummer en het ontbreken van de omcirkelde 'E') De velgen zelf zagen er top uit en waren van uitstekende kwaliteit volgens de velgenboer waar ik ze ingeleverd heb.
[ Voor 35% gewijzigd door EraZor op 13-07-2009 09:46 ]
Het werkt inderdaad!EraZor schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:48:
[...]
Dans een bns 5.0 toch? (of een neiuwe concert?) Die speelt mp3 cd's idd...
Zag er gisteren ook een in het dorp rijden. Vandaag zag ik 'm (toevallig) weer en dus extra op gelet. Maar het zijn volgens mij geen LED's, maar "gewone" lampen.PWM schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:51:
[...]
Nope, het was een A5 2.0TFSI volgens de achterkant
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Weet iemand wat momenteel de mogelijkheden zijn van het chiptunen van een A3 1.4 TFSI lease auto? Moet worden geaccepteerd door mijn lease maatschappij Arval.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
chippen kan je dacht ik ook uit buiten de lease maatschappij om doen. (niets vertellen natuurlijk
)
Moet je even voor zoeken op: www.audiforum.nl/forum
Moet je even voor zoeken op: www.audiforum.nl/forum
Bij Audi kan het voor 1499,-. Dan gaat hij naar 160pk en 250nm. Dit kan alleen bij de S-tronic versie.Zware Unit schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:30:
Weet iemand wat momenteel de mogelijkheden zijn van het chiptunen van een A3 1.4 TFSI lease auto? Moet worden geaccepteerd door mijn lease maatschappij Arval.
Chippen zonder dat de leasemij het weet is vooral hartstikke lachen als je bijvoorbeeld problemen met je versnellingsbak krijgt.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 18-07-2009 11:04 ]
Vandaag bij de dealer geweest. Chippen met garantie kost 1.200 Euro. Is in mijn optiek teveel geld, aangezien het standaard vermogen prima is.
De standaard velgen die bij de Ambition komen vind ik trouwens niet om aan te zien.
Deze dus:

Voor een beetje normale 17" velg betaal ik bij de dealer snel 800 a 1000 Euro. Zoiets ben ik naar opzoek:

Iemand tips hoe ik bij de dealer een soortgelijke velg kan regelen?
De standaard velgen die bij de Ambition komen vind ik trouwens niet om aan te zien.
Deze dus:

Voor een beetje normale 17" velg betaal ik bij de dealer snel 800 a 1000 Euro. Zoiets ben ik naar opzoek:

[ Voor 6% gewijzigd door Zware Unit op 18-07-2009 19:35 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Die had ik op mijn A4 (zie startpost). Mooie wielen, al zeg ik het zelf
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Echt heel lelijk, en ik heb het nog erger. Ik heb een Ambiente besteld, en kwam er te laat achter dat er 16 inch onder lag. Nu kan ik het niet meer aanpassen. Nu is 16 inch niet eens een ramp, maar ze zijn nog lelijker dan de Ambition velgenZware Unit schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:09:
Vandaag bij de dealer geweest. Chippen met garantie kost 1.200 Euro. Is in mijn optiek teveel geld, aangezien het standaard vermogen prima is.
Deze dus:
[afbeelding]

Zeggen dat je een oud model RS6 velg wil hebben.Zware Unit schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:09:
[afbeelding]
Tegenwoordig verkopen dealers ook imitatie spul als je er om vraagt.
Deze zijn ook mooi in 17" onder een A3:

Kijk anders even op deze website >klik< of op hun ebay pagina. Het is wel allemaal origineel wat bij de dealer een vermogen kost.
jah die nieuwe ambition velgen zijn niet echt heel mooi.
In tegenstelling tot de eerste Ambition velgen die imho erg mooi zijn. kvin ze zlef ook mooier dan old RS6, die dingen zieje ook al onder elke audi / VW model (net als RS4)... saaaaai.
In tegenstelling tot de eerste Ambition velgen die imho erg mooi zijn. kvin ze zlef ook mooier dan old RS6, die dingen zieje ook al onder elke audi / VW model (net als RS4)... saaaaai.
Klopt, als je de xenons niet besteld krijg je wel zo'n lichtstrip, maar daar zitten dan gewone lampen in en geen LED-dagrijverlichting.timovd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:15:
Zag er gisteren ook een in het dorp rijden. Vandaag zag ik 'm (toevallig) weer en dus extra op gelet. Maar het zijn volgens mij geen LED's, maar "gewone" lampen.
Ik wilde perse die LED's hebben
De versjonnificering van die LED's kan me niet veel boeien en heeft imho ook zeker geen weerslag op het origineel. Het is een beetje hetzelfde als dure Louis Vuitton tasjes of Rolexen
Ik heb het er niet op laten zetten op mijn reeds bestelde A3. Dit omdat ik het op de A3 echt vreselijk vind. En tja eigenlijk ben je nu al origineler met de normale verlichting dan de LED verlichting. En voor het geld van Xenon/LED kan je weer andere leuke dingen bestellen
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
De Audi A3 1.6 van mijn vrouw had laatst een vaag probleem. Motor koud, starten, wegrijden en op het eind van de straat opeens stotteren en wegvallen trekkracht. EPC begint te knipperen en ik kon hem nog net langs de kant zetten, was net een kruispunt met stoplichten opgereden…..
Dus wat doe je in zo’n geval. Herstarten! Probleem opgelost.
Maar nu deed hij dit laatst weer. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Maar nu deed hij dit laatst weer. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Als het een Citroen was dan had ik gezegd: alle stekkerverbindingen schoonmaken. Maar het is een Audi dus dat is niet nodig 
Reken er maar op dat er een of andere sensor niet helemaal jofel is. Slaat het motormanagementsysteem geen foutmeldingen op? Dan moet je dat even bij de dealer laten uitlezen. Dan alsnog de stekkerverbinding van die sensor schoonmaken en kijken of het nog eens gebeurt. Zo rij ik dus al 3 jaar met een lambdasonde die vervangen had moeten worden en waar toch niks mis mee blijkt te zijn.
Reken er maar op dat er een of andere sensor niet helemaal jofel is. Slaat het motormanagementsysteem geen foutmeldingen op? Dan moet je dat even bij de dealer laten uitlezen. Dan alsnog de stekkerverbinding van die sensor schoonmaken en kijken of het nog eens gebeurt. Zo rij ik dus al 3 jaar met een lambdasonde die vervangen had moeten worden en waar toch niks mis mee blijkt te zijn.
Signatures zijn voor boomers.
Welk model / motorcode / bouwjaar? Gasklephuis reinigen en uit laten lezen kan nooit kwaad ;-)psy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:31:
De Audi A3 1.6 van mijn vrouw had laatst een vaag probleem. Motor koud, starten, wegrijden en op het eind van de straat opeens stotteren en wegvallen trekkracht. EPC begint te knipperen en ik kon hem nog net langs de kant zetten, was net een kruispunt met stoplichten opgereden…..
Whoop!
Is een 2003 model, nog het 'oude' type, want een 5 deurs. Maar voor de motor maakt dat niet uit toch? Is hetzelfde ook bij de opvolger.
Heb hem al uitgelezen maar wordt daar niet wijzer van. Te veel koppel was de melding. Te veel koppel... te weinig zal ie bedoelen. Ik denk dat die melding gewoon niet klopt.
Thanks tot zover.
Heb hem al uitgelezen maar wordt daar niet wijzer van. Te veel koppel was de melding. Te veel koppel... te weinig zal ie bedoelen. Ik denk dat die melding gewoon niet klopt.
Thanks tot zover.
[ Voor 26% gewijzigd door psy op 21-07-2009 12:12 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
je zou wel een foutmeldingv an een sensor verwachten, want idd zoals eerder gezegt is zoiets meestal een falende sensor. Bij m'n vorige TDi heb ik eens een LMM gehad die er zomaar mee kapte, ik trapte het gas pedaal in, maar het voedle alsof ik met mijn poot op de rem zat.
Mijn 8L, 1.6, 3 deurs, 98er had ook problemen met stationair/laag toerental, icm stotteren / uitvallen. Was een AKL blok. Gasklephuis gereinigd, basisstand opnieuw ingeleerd dmv vagcom en later nog een luchtlek gevonden bij de carterventilatie. Buisje vervangen en stationair was weer 100% in orde
Whoop!
Even los van het rare EPC probleempje.
Vanmorgen aan het filerijden.
Waar ik nu achter kwam... de A3 geeft zelf gas als je de koppeling laat opkomen zonder gas te geven. Ik was een beetje lui en gaf eens geen gas (zoals je bij een diesel zou doen).
toerental zakt dan, en de motor geeft zelf dan meer gas zodat het toerental hetzelfde blijft.
Het werkt zelfs als je wel iets gas geeft. Het motormanagement (denk ik) probeert dan het toerental hetzelfde te houden terwijl je de koppeling laat opkomen.
Mooie techniek hoor, maar ik vind het iets te veel bemoeienis. Herkennen mensen dit?
Nu snap ik wel waarom het zo lastig is om soepel de koppeling te gebruiken. Ik vind het leuk om zo perfect mogelijk te rijden met een auto. Maar dat is bijna onmogelijk met de A3. Koppeling is gevoelloos (wel heel licht) en hij probeert zelf dus al eea te compenseren. Ja, zo wordt het je wel erg moeilijk gemaakt om te leren hoe je zo soepel mogelijk probeert weg te rijden. Wat ook zo raar is is dat je veel extra gas moet geven om weg te komen zodra je koppelingspedaal helemaal is losgekomen. Dat zal daar vast ook mee te maken hebben.
Waar ik nu achter kwam... de A3 geeft zelf gas als je de koppeling laat opkomen zonder gas te geven. Ik was een beetje lui en gaf eens geen gas (zoals je bij een diesel zou doen).
toerental zakt dan, en de motor geeft zelf dan meer gas zodat het toerental hetzelfde blijft.
Het werkt zelfs als je wel iets gas geeft. Het motormanagement (denk ik) probeert dan het toerental hetzelfde te houden terwijl je de koppeling laat opkomen.
Mooie techniek hoor, maar ik vind het iets te veel bemoeienis. Herkennen mensen dit?
Nu snap ik wel waarom het zo lastig is om soepel de koppeling te gebruiken. Ik vind het leuk om zo perfect mogelijk te rijden met een auto. Maar dat is bijna onmogelijk met de A3. Koppeling is gevoelloos (wel heel licht) en hij probeert zelf dus al eea te compenseren. Ja, zo wordt het je wel erg moeilijk gemaakt om te leren hoe je zo soepel mogelijk probeert weg te rijden. Wat ook zo raar is is dat je veel extra gas moet geven om weg te komen zodra je koppelingspedaal helemaal is losgekomen. Dat zal daar vast ook mee te maken hebben.
Kvin de koppeling van mijn A3 Sportback ook niet echt perfect.... das dan ook het enige technische minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken.... ik snap dat ook niet echt, ze maken alles perfect communiceren incl alle knopjes in het interieur, maar de koppelling is wat te "Vaag"
Ik moet zeggen dat de koppeling van mijn 20 jaar oude 200TQ met 310.000km beter aanvoelt.....
Ik moet zeggen dat de koppeling van mijn 20 jaar oude 200TQ met 310.000km beter aanvoelt.....
Dat heeft toch elke auto? Misschien de nieuwe auto's wat meer omdat idd de koppeling van onderandere de A3 heel gevoelloos is.psy schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:30:
Eerste 'mods';
-Originele S4 gril
-Originele Alu Spiegel kappen
-Originele S4 'door flares'
Hier een aantal foto's;

-Originele S4 gril
-Originele Alu Spiegel kappen
-Originele S4 'door flares'
Hier een aantal foto's;
jah staat dik, maar kzou die sideskirts op de deuren wel in kleur willen hebben.
idd.. Dat is bij een S4 toch ook door gespoten? Nu breekt het een beetje af..
Zit er netjes uit, vind je A4 ook wel een mooie verschijning.
Zelf ben ik in blijde verwachting van een A3 Sportback welke gepland staat rond oktober. Sommige die me op autoweek of audiforum kennen wisten dit al
Specs:
Audi A3 Sportback 1.4TFSI Ambition Pro-Line
- Kleur: Aruba Blauw
- Interieur: Zwart
- DVD/Navigatie
- Licht- / Regensensor
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Blanke dakreling
- S3 Pedalen
- Uitlaatsierstuk
Ben zo blij als een kind met zijn lolly
Zelf ben ik in blijde verwachting van een A3 Sportback welke gepland staat rond oktober. Sommige die me op autoweek of audiforum kennen wisten dit al
Specs:
- DVD/Navigatie
- Licht- / Regensensor
- Blanke dakreling
- S3 Pedalen
- Uitlaatsierstuk
[ Voor 38% gewijzigd door Wicked-Game op 27-07-2009 10:58 ]
Goede keuze!Wicked-Game schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:23:
Zit er netjes uit, vind je A4 ook wel een mooie verschijning.
Specs:
- DVD/Navigatie
- Licht- / Regensensor
- S3 Pedalen
- Uitlaatsierstuk
Ik rij al ruim vier jaar in een sportback en nog steeds met heel veel plezier.
De enige opties die ik niet heb genomen en waar ik achteraf spijt van heb (vooral omdat ze niet duur waren geweest) zijn:
- MF bediening op het stuur
- Parkeersensoren achter
Wat ik je verder nog kan aanraden is het 'licht' pakket.. Erg chique, maakt het interieur in het donker echt af.
Hmm idd, na wat googlen zie ik hetSileX schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:26:
Bij de S4 is het standaard niet meegespoten..
Maar ik zou het als nog doen
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 27-07-2009 09:06 ]
MF bediening is alleen voor de radio, en vond ik echt compleet waanzin om daar dan weer geld op uit te geven om alleen de radio te bedienen. De Boordcomputer gaat niet via het stuurwiel, als dat wel het geval was geweest had ik hem genomen.synthdood schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:59:
[...]
Goede keuze!
Ik rij al ruim vier jaar in een sportback en nog steeds met heel veel plezier.
De enige opties die ik niet heb genomen en waar ik achteraf spijt van heb (vooral omdat ze niet duur waren geweest) zijn:
- MF bediening op het stuur
- Parkeersensoren achter
Wat ik je verder nog kan aanraden is het 'licht' pakket.. Erg chique, maakt het interieur in het donker echt af.
De sensoren is persoonlijk, ik heb ze nooit gehad en zou ze ook nooit nemen. Ben heel wat gewend om te rijden met wagens waar het zicht achter minder is. Rij nu nog een Astra GTC, en daar zie je ook geen reet van
Enige optie waar ik idd over heb getwijfeld is het licht pakket, maar uiteindelijk vond ik het overbodig worden. En tja ook had ik een bepaalde netto bedrag (ja de Audi is een leasert) in gedachten waar ik niet overheen wilde gaan.
Yep - ik laat ze toch meespuiten met de rest als het binnen isKappeNou schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:04:
[...]
Hmm idd, na wat googlen zie ik het![]()
Maar ik zou het als nog doen>klik<
Tjah het leukste aan het lichtpaket zijn die ledjes bij de leeslampjes... deze zijn heel simpel zelf achteraf te vervangen omdat je er geen extra bekabeling voor nodig hebt., je kan deze "ambiente" paneeltjes kan en klaar kopen en zo omwisselen. kosten op ebay iets van 75 euro.
Verder heeft die ambiente verlichting nog verlichte voetruimtes, lampej aanbrengne is geen punt maar daar liggen geen kabels.
Verder heeft die ambiente verlichting nog verlichte voetruimtes, lampej aanbrengne is geen punt maar daar liggen geen kabels.
[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2009 10:02 ]
Strak hoor. Hoeveel is jouw b6 verlaagd? Std s-line onderstel (25mm toch?) of meer?SileX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:29:
[...]
Yep - ik laat ze toch meespuiten met de rest als het binnen is
Sline onderstel ja - 30mmEraZor schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:05:
[...]
Strak hoor. Hoeveel is jouw b6 verlaagd? Std s-line onderstel (25mm toch?) of meer?
Je ziet dat je een sline onderstel hebt aan de rode vering.
Tezamen met 18" rijd het erg strak
bij de meeste modellen is s-line -25mm,
ziet er altijd wel beter uit als een Audi net iets minder hoog op zijn poten staat dan origineel.
ziet er altijd wel beter uit als een Audi net iets minder hoog op zijn poten staat dan origineel.
Ik dacht ook 25mm voor het S-line onderstel. Heb het zelf ook overwogen om dit onderstel te nemen op de A3, maar het werd mij iets te stug. De A3 was al stug vanwege de verlaging van 15mm door het Ambition pakket.
Hoge poten vind ik nooit wat, net als kleine velgen in mega grote wielkasten.
Moet nog even iets vinden om een ipod te koppel aan het DVD/Nav systeem zonder direct Audi weer geld te dokken, want die voorbereiding vond ik nogal een duur geintje.
Hoge poten vind ik nooit wat, net als kleine velgen in mega grote wielkasten.
Moet nog even iets vinden om een ipod te koppel aan het DVD/Nav systeem zonder direct Audi weer geld te dokken, want die voorbereiding vond ik nogal een duur geintje.
Je zoekt een Solisto 
http://www.solisto.de/nl/...eibung&numpro=pro&lang=nl
Heb er ook eentje maar dan zonder ipod aansluiting, zeer tevreden mee. Er staan veel goedkopere op marktplaats/ebay etc maar daar heb ik weinig positiefs over gehoord.
Geheel zit aangesloten en is bedienbaar via mn Concert II, die ziet em als wisselaar.
http://www.solisto.de/nl/...eibung&numpro=pro&lang=nl
Heb er ook eentje maar dan zonder ipod aansluiting, zeer tevreden mee. Er staan veel goedkopere op marktplaats/ebay etc maar daar heb ik weinig positiefs over gehoord.
Geheel zit aangesloten en is bedienbaar via mn Concert II, die ziet em als wisselaar.
Whoop!
op AF staat een Dension icelink voor de ipod te koop voor 50,-: http://www.audiforum.nl/f...elink-plus-voor-audi.html misschien is dat wat?
Ik wil binennkort een mp3 interface voor de SB aanschaffen, maar hoe bedien je normaal gesproken met een concert 2 de cd-wisselaar?
Ik wil binennkort een mp3 interface voor de SB aanschaffen, maar hoe bedien je normaal gesproken met een concert 2 de cd-wisselaar?
2x drukken op de cd knop linksonder en dan kun je met toetsen 2/3 albums wisselen, 4/5 voor een volgend nummer. De "wisselaar" kan 6 albums met elk 99 nummers aan. Dit heb ik icm 2 usb sticks en werkt erg fijn 
Enige nadeel is dat je bij een verzamelalbum ff op de nummering/naamgeving van je muziek moet letten, anders speelt ie 1 en 10 na elkaar bijv.
Enige nadeel is dat je bij een verzamelalbum ff op de nummering/naamgeving van je muziek moet letten, anders speelt ie 1 en 10 na elkaar bijv.
Whoop!
Ik heb ook een Gateway in de audi zitten.
KAn je idd besturen via de radio, maar ik heb het zo opgelost (Iphone 3G);
Dit is via een Brodit houder - kabel komt via dashboard kastje.
KAn je idd besturen via de radio, maar ik heb het zo opgelost (Iphone 3G);
Dit is via een Brodit houder - kabel komt via dashboard kastje.
Kzoek zelf een systeempje met een HD erin,
Weet iemand trouwens hoe je zo'n standaard concert II eruit kunt halen? kzal toch op een of andere manier de cd-wisselaar kabel moeten aansluiten en in mijn dashboard kastje krijgen.
Weet iemand trouwens hoe je zo'n standaard concert II eruit kunt halen? kzal toch op een of andere manier de cd-wisselaar kabel moeten aansluiten en in mijn dashboard kastje krijgen.
Bij Vassparts kan je de juiste haakjes kopen;Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:07:
Kzoek zelf een systeempje met een HD erin,
http://www.vassparts.nl/i...ategories&category_id=235
Via de Gateway die ik heb, kan je ook een USB drive aansluiten - of een USB stick
Heeft zelfs nog een AUX in - dus aardig wat mogelijkheden.
Ik zal morgen even opsnorren welke ik precies heb.
15 euro is wel duur
zag ze net ook op ebay voorbij komen voor 5, magoed zal es kijken of ik die dingen ergens kan lenen ofzo 
nu nog een kabel, das nog alstig staan wel op ebay maar die zijn allemaal 4,5-5,5 meter... en ik heof alleen maar een kabeltje naar mijn dashboard kastje =] 1,5m zou al genoeg zijn, langer is alleen maar lastig.
nu nog een kabel, das nog alstig staan wel op ebay maar die zijn allemaal 4,5-5,5 meter... en ik heof alleen maar een kabeltje naar mijn dashboard kastje =] 1,5m zou al genoeg zijn, langer is alleen maar lastig.
Kabel zit bij de Gateway - bij mij iig wel.
Hier had ik hem vandaan;
http://www.navishop.nl/index.php/cPath/261_391_666
Heb trouwens de 300
Hier had ik hem vandaan;
http://www.navishop.nl/index.php/cPath/261_391_666
Heb trouwens de 300
[ Voor 8% gewijzigd door SileX op 28-07-2009 23:30 ]
Ik ben opzoek naar een Phatbox, daar zit wel een akble bij maar das een verloop stuk van dat ding naar de originele CD-wisselaar kabel.
aangezien ik nu geen cd-wisselaar heb zal ik die kabel nog moeten kopen.
aangezien ik nu geen cd-wisselaar heb zal ik die kabel nog moeten kopen.
Wat is duur? ze gaan op ebay weg voor 70-140 euro afhankelijk van uitvoering en hoeveel geluk je hebt... vind ik persoonlijk niet duur als je ziet wat je er voor krijgt. Tuurlijk je hebt ook va die Xcarlink dingetjes voor 50,- maar dan heb ik persoonlijk liever zo'n Phatbox.
Dingen zijn ook ooit door de VAG-dealers verkocht voor 600-700 euro.... das duur jah!
Dingen zijn ook ooit door de VAG-dealers verkocht voor 600-700 euro.... das duur jah!
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 28-07-2009 23:48 ]
Zit net met de zwitserse audi configurator te spelen (werkt een stuk beter dan de Nl configurator). Het is niet eerlijk
CHF 100k voor een full-options S4 avant.. das €63k. Daar krijg je hier een full options 2.0tdi voor
Zat laatst op de Duitse Audi site een A3 samen te stellen. Werd ik ook even stil van...
Jammer dat de Nederlandse configurator zo slecht werk en erg beperkt is. Op Safari en Firefox krijg ik telkend een time-out.
Jammer dat de Nederlandse configurator zo slecht werk en erg beperkt is. Op Safari en Firefox krijg ik telkend een time-out.
[ Voor 42% gewijzigd door Zware Unit op 01-08-2009 22:56 ]
Ga maar eens in de US spelen...een full options S4 cabrio (sedan en avant wordt daar niet als S geleverd) is $ 64.000 (44.435 euro). Een full options S6 is $ 77.375 (€ 53.721) en zelfs een S8 met alle opties aangeklikt gaat niet over de 80 mille euro heen ($113.390 = 78.725 euro). Een R8 begint ongeveer op die prijs.THIJZEL schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:33:
Zit net met de zwitserse audi configurator te spelen (werkt een stuk beter dan de Nl configurator). Het is niet eerlijkCHF 100k voor een full-options S4 avant.. das €63k. Daar krijg je hier een full options 2.0tdi voor
mjah dollar koers staat ook we erg laag nu, dat vertekend wel iets 
magoed als ze in Amerika europese prijzen voor Audi's hanteren dan wordt er nooit weer een audi verkocht denk ik
ze moeten enigszins concurreren met die cheap-ass Amerikaanse auto's
magoed als ze in Amerika europese prijzen voor Audi's hanteren dan wordt er nooit weer een audi verkocht denk ik
dat valt nog mee. De belasting in Amerika is heel laag. Je moet het vergelijken zonder BTW en BPM.
Daar zal ooit wel een einde aan komen, dit aangezien Amerika misschien de belastingen gaat verhogen om uit de crisis en schulden te komen.
Nu is zelfs het geval dat duitsers amerikaanse auto's importeren net als wij juist duitse auto's importeren.
Daar zal ooit wel een einde aan komen, dit aangezien Amerika misschien de belastingen gaat verhogen om uit de crisis en schulden te komen.
Nu is zelfs het geval dat duitsers amerikaanse auto's importeren net als wij juist duitse auto's importeren.
[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 04-08-2009 13:32 ]
"Audi heeft een actiemodel van de A3 in de line-up opgenomen. Het model heet A3 S Edition en biedt –u raadt ’t al- meer spullen tegen een geringe meerprijs.
De S Edition is gebaseerd op de Ambition-uitvoering. Het actiemodel krijgt daarbovenop volautomatische airconditioning, pareleffectlak, een middenarmsteun vóór (met opbergvak) en het Audi radio/DVD-navigatiesysteem.
Verder doet Audi ook het S Line-pakket bij de standaardvoorzieningen. Dit staat voor een extra sportief interieur (zijwangen van de stoelen in zwart leder, pookknop van geperforeerd leder, interieuraccenten van geborsteld aluminium, verlichte make-up spiegels), 17-inch gegoten lichtmetalen wielen en diverse S line-aanduidingen. Ook Xenon plus verlichting, telefoonvoorbereiding, de S Line dakspoiler en een afgevlakt multifunctioneel sportstuurwiel (voor S-Tronic inclusief flippers aan het stuur) behoren standaard tot de S Edition-uitvoeringen.
Qua motorisering kan de klant kiezen voor de 1.4 TFSI 122 pk, 1.8 TFSI 160 pk of 2.0 TDI 140 pk. Quattro en een S-Tronic transmissie behoren tot de mogelijkheden.
Er is keus uit twee sportieve exterieurkleuren: Daytonagrijs (exclusief voor S Edition) en Phantomzwart. De Audi A3 1.4 TFSI S Edition met handgeschakelde zesversnellingsbak is er vanaf 31.990 euro. De Audi A3 Sportback S Edition is leverbaar vanaf 33.150 euro. De S Edition-uitvoeringen van de Audi A3/A3 Sportback zijn voor Nederland in een oplage van 250 stuks beschikbaar." bron
Behoorlijk aantrekkelijk. Had mijn A3 nog niet besteld, maar de 33.150 euro voor de Sportback S Edition is echt top. Had namelijk een SB Ambition met Pro-Line samengesteld, maar deze editie is maar 2.000 Euro duurder en het een pak aan opties.
De S Edition is gebaseerd op de Ambition-uitvoering. Het actiemodel krijgt daarbovenop volautomatische airconditioning, pareleffectlak, een middenarmsteun vóór (met opbergvak) en het Audi radio/DVD-navigatiesysteem.
Verder doet Audi ook het S Line-pakket bij de standaardvoorzieningen. Dit staat voor een extra sportief interieur (zijwangen van de stoelen in zwart leder, pookknop van geperforeerd leder, interieuraccenten van geborsteld aluminium, verlichte make-up spiegels), 17-inch gegoten lichtmetalen wielen en diverse S line-aanduidingen. Ook Xenon plus verlichting, telefoonvoorbereiding, de S Line dakspoiler en een afgevlakt multifunctioneel sportstuurwiel (voor S-Tronic inclusief flippers aan het stuur) behoren standaard tot de S Edition-uitvoeringen.
Qua motorisering kan de klant kiezen voor de 1.4 TFSI 122 pk, 1.8 TFSI 160 pk of 2.0 TDI 140 pk. Quattro en een S-Tronic transmissie behoren tot de mogelijkheden.
Er is keus uit twee sportieve exterieurkleuren: Daytonagrijs (exclusief voor S Edition) en Phantomzwart. De Audi A3 1.4 TFSI S Edition met handgeschakelde zesversnellingsbak is er vanaf 31.990 euro. De Audi A3 Sportback S Edition is leverbaar vanaf 33.150 euro. De S Edition-uitvoeringen van de Audi A3/A3 Sportback zijn voor Nederland in een oplage van 250 stuks beschikbaar." bron
Behoorlijk aantrekkelijk. Had mijn A3 nog niet besteld, maar de 33.150 euro voor de Sportback S Edition is echt top. Had namelijk een SB Ambition met Pro-Line samengesteld, maar deze editie is maar 2.000 Euro duurder en het een pak aan opties.
Dat is inderdaad een mooie aanbieding. 250 stuks lijkt me wat weinig? Maarja veel Nederlanders hebben zo'n auto het liefst zo kaal mogelijk, dus aan de andere kant 
Ik zou dan toch wel deze kiezen boven de Ambition met Pro-Line, als je de 2000 euro kan missen iig
Ik zou dan toch wel deze kiezen boven de Ambition met Pro-Line, als je de 2000 euro kan missen iig
Zat net wat te youtuben/googelen op de A6 allroad. Imho een redelijk ondergewaardeerde wagen. In de alpenlanden zijn ze erg geliefd. Wel de voordelen van een suv(offroad/sneeuw prestaties/ruimte) maar niet de nadelen(verbruik, uiterlijk/lompigheid, weggedrag). Het oude model A6 had met de luchtvering volledig omhoog meer 'ground clearance' dan een X5.
Er zijn overigens weinig reviews te vinden van de nieuwe allroad.. die toch al weer een tijdje meegaat.
Kwam ook deze superleuke reclame tegen: http://www.youtube.com/watch?v=-rA2kkjbC0o
En natuurlijk dit bekende filmpje http://www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4 (waar wel wat controverse over is)
Er zijn overigens weinig reviews te vinden van de nieuwe allroad.. die toch al weer een tijdje meegaat.
Kwam ook deze superleuke reclame tegen: http://www.youtube.com/watch?v=-rA2kkjbC0o
En natuurlijk dit bekende filmpje http://www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4 (waar wel wat controverse over is)
[ Voor 8% gewijzigd door THIJZEL op 08-08-2009 14:14 ]
Kvin de nieuwe all-road een mooi ding, kom er zo af toe eens eentje tegen op mijn woon-werk route, steeds dezelfde vermoed ik, gezine de wel aparte kleur.
Volgens mij heeft de bestuurder de verign altijd op de laagste stand want hij lijkt niet/amper hoger dan een gewone A6.
Kan me best voorstellen dat zo'n auto in alpen landen/scandinavie/zuid duitsland echt ideaal is. Vering omlaag en je hebt een strak sturende avant, vering omhoog en je kunt lekker door de sneeuw raggen. Kan me daarom ook wel voorstellen dat je ze in NL veel minder ziet, omdat ze gewoon minder nuttig zijn, maar wel aardig duurder dan een A6.
Volgens mij heeft de bestuurder de verign altijd op de laagste stand want hij lijkt niet/amper hoger dan een gewone A6.
Kan me best voorstellen dat zo'n auto in alpen landen/scandinavie/zuid duitsland echt ideaal is. Vering omlaag en je hebt een strak sturende avant, vering omhoog en je kunt lekker door de sneeuw raggen. Kan me daarom ook wel voorstellen dat je ze in NL veel minder ziet, omdat ze gewoon minder nuttig zijn, maar wel aardig duurder dan een A6.
Ja, lachenZware Unit schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:59:
"Audi heeft een actiemodel van de A3 in de line-up opgenomen. Het model heet A3 S Edition en biedt –u raadt ’t al- meer spullen tegen een geringe meerprijs.
......

Ach, zulks is het leven
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 08-08-2009 23:57 ]
39.500 Euro voor een 1.4 TSFI zonder s-line? Dan heb je bijna alle andere opties gekozen?
Helaas, ik mis nog aardig wat.Zware Unit schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 08:40:
39.500 Euro voor een 1.4 TSFI zonder s-line? Dan heb je bijna alle andere opties gekozen?
Ik heb een 1.4TSI S-tronic Ambiente Pro Line. Dan ben je dus 31.000,- kwijt. Met RNS-E word de prijs al aardig opgehoogd. Verder komen dan bijvoorbeeld ABT (1500,-) Bluetooth, Dakreling, Mistlampen, Geborsteld Alu inleg, Sportstuur met flippers en nog wat klein grut, en je bent al een heel eind.
17 inch velgen van de prijslijst kosten ook rustig bijna 2k.
Zo, mijn Audi is binnen
Heb er nu 200km mee gereden. Het enige probleem nu nog, is dat de ABT tuning niet werkt. Dit is helaas een bekend en voorkomend probleem, word aan gewerkt.
Ik heb 3 jaar gereden in een complete V50, dus tijd om te vergelijken
In vergelijking met de V50 (Diesel overigens, dus niet altijd even eerlijk vergelijk):
+ Wegligging van de A3 is iets beter
+ Moter fantastisch, ook zonder chip
+ Automaat
+ Audio (10 speakers) geweldig, terwijl Volvo ook al fantastisch was. Knap dat Audi er overheen gaat
- De zit in de Volvo was veel beter
- Beperkte ruimte voorin
- Sleutel op het stuur (tegen been)
- RNS-E is een verouderd systeem (ook de 2010 versie). Veel geld, weinig opties
Al met al ben ik tevreden, hoewel ik nog steeds niet de juiste zithouding heb gevonden. 1 nadeel tegenover de Volvo is overigens een bekende: Prijs. Sommige dingen die ontbreken zitten standaard op een Dacia. De Volvo was en is completer, en opties waren goedkoper.
Laatste puntje: Afwerking. Overal word de afwerking geroemd, maar ik ben niet echt flabbergasted. Wellicht als je uit een mindere of oudere auto stapt dat het een verschil maakt, maar de V50 zat echt wat strakker in elkaar dan de Audi. Ik heb in de Audi kiertjes in het dashboard die ik in de laatste 3 jaar niet meer heb gezien. Gelukkig is hij wel volkomen kraakvrij. De afwerking is goed, maar zeker niet meer briljant. Daar zie je natuurlijk ook de leeftijd een beetje terugkomen.
Ik heb 3 jaar gereden in een complete V50, dus tijd om te vergelijken
+ Wegligging van de A3 is iets beter
+ Moter fantastisch, ook zonder chip
+ Automaat
+ Audio (10 speakers) geweldig, terwijl Volvo ook al fantastisch was. Knap dat Audi er overheen gaat
- De zit in de Volvo was veel beter
- Beperkte ruimte voorin
- Sleutel op het stuur (tegen been)
- RNS-E is een verouderd systeem (ook de 2010 versie). Veel geld, weinig opties
Al met al ben ik tevreden, hoewel ik nog steeds niet de juiste zithouding heb gevonden. 1 nadeel tegenover de Volvo is overigens een bekende: Prijs. Sommige dingen die ontbreken zitten standaard op een Dacia. De Volvo was en is completer, en opties waren goedkoper.
Laatste puntje: Afwerking. Overal word de afwerking geroemd, maar ik ben niet echt flabbergasted. Wellicht als je uit een mindere of oudere auto stapt dat het een verschil maakt, maar de V50 zat echt wat strakker in elkaar dan de Audi. Ik heb in de Audi kiertjes in het dashboard die ik in de laatste 3 jaar niet meer heb gezien. Gelukkig is hij wel volkomen kraakvrij. De afwerking is goed, maar zeker niet meer briljant. Daar zie je natuurlijk ook de leeftijd een beetje terugkomen.
Vrag ik me af waar je die kiertjes hebt? want ik heb ze niet
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2009 11:00 ]
foto's!
Gelukkig ziet het interieur van een A3 er wel goed uit met niet zo'n hoog plastic gehalte. Dat van een volvo is echt om te
De RNS-e is in de A3 idd wat verouderd. Die van de nieuwe modellen zijn wel een stuk moderner, zoals in de Q5.
daar komt hij nog wel op terug
Gelukkig ziet het interieur van een A3 er wel goed uit met niet zo'n hoog plastic gehalte. Dat van een volvo is echt om te

De RNS-e is in de A3 idd wat verouderd. Die van de nieuwe modellen zijn wel een stuk moderner, zoals in de Q5.
Ik denk dat hij nog even dat compleet gegoten volvo interieur gewend isChaoss schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:00:
[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 13-08-2009 11:02 ]
Bijvoorbeeld de knopjes die zitten bij het uitzetten van de ESP vind ik er persoonlijk niet mooi inzitten. Gecontrolleerd bij 4 showroom modellen, is standaard op elke A3 tegenwoordigChaoss schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:00:
Ik had geen stripje plastic in mijn V50KappeNou schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:01:
foto's!
Gelukkig ziet het interieur van een A3 er wel goed uit, met niet zo'n hoog plastic gehalte. Dat van een volvo is echt om te
Klopt, de A4 en A5 hebben ook een mooier systeem. Overigens was het Volvo systeem ook niet erg uitgebreid, wat dat betreft ga ik er niet op achteruit.De RNS-e is in de A3 idd wat verouderd. Die van de nieuwe modellen zijn wel een stuk moderner, zoals in de Q5.
Zal nog even foto's gaan maken
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 13-08-2009 12:41 ]
Ik bedoel ook meer dat het zo oogt
Tenminste dat heb ik erbij
Dit is de auto:

Kleur is spericblue. Mooie van de kleur vind ik persoonlijk dat hij vanuit elke hoek en lichtval anders is.
Ik zal hem nog even mooi op de foto zetten, evenals het Interieur als ik tijd heb. Gelukkig had iemand op het Audiforum exact hetzelfde model:

Als ik het heb over afwerking en kiertjes, bedoel ik bijvoorbeeld dit:

Kleur is spericblue. Mooie van de kleur vind ik persoonlijk dat hij vanuit elke hoek en lichtval anders is.
Ik zal hem nog even mooi op de foto zetten, evenals het Interieur als ik tijd heb. Gelukkig had iemand op het Audiforum exact hetzelfde model:

Als ik het heb over afwerking en kiertjes, bedoel ik bijvoorbeeld dit:

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 13-08-2009 12:52 ]
ik ga meteen mijn EPS knopje checken...
Mijn leidinggevende heeft een V50 waar ik af en toe eens in rij, maar kvin het er vna de vlvoe iig goedkoper uitzien, ziet en volet imho niet echt hoogwaardig aan. en dat gevoel heb ik bij mijn Sportback juist wel. Kheb ook het gevoel dat het interieur van de Volvo veeeel vlek en kras gevoeliger is, Mijn Sportback heeft meer km's gelopen maar het interieur ziet er netter uit dan dat van de V50 van mijn collega.
Edit: naadjes van mijn ESP knopje zijn gelijk rondon
(pre-facelift).
Over knopjes gesproken, iets wat mij echt opvalt bij Audi vs andere merken is hoe knopjes "aanvoelen" wanneer je ze "bediend" de respons is echt eprfect, klikjes in draaiknopjes etc Knopjes reageren gewoon zoals je verwacht dat ze doen. Kheb ook wel eens gelezen dat Audi ook bizar veel tijd investeerd in het fine-tunen van de haptonomie van een auto.
Mijn leidinggevende heeft een V50 waar ik af en toe eens in rij, maar kvin het er vna de vlvoe iig goedkoper uitzien, ziet en volet imho niet echt hoogwaardig aan. en dat gevoel heb ik bij mijn Sportback juist wel. Kheb ook het gevoel dat het interieur van de Volvo veeeel vlek en kras gevoeliger is, Mijn Sportback heeft meer km's gelopen maar het interieur ziet er netter uit dan dat van de V50 van mijn collega.
Edit: naadjes van mijn ESP knopje zijn gelijk rondon
Over knopjes gesproken, iets wat mij echt opvalt bij Audi vs andere merken is hoe knopjes "aanvoelen" wanneer je ze "bediend" de respons is echt eprfect, klikjes in draaiknopjes etc Knopjes reageren gewoon zoals je verwacht dat ze doen. Kheb ook wel eens gelezen dat Audi ook bizar veel tijd investeerd in het fine-tunen van de haptonomie van een auto.
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2009 14:30 ]
Dit topic is gesloten.