Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.492 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10

timovd

Voorsprong door techniek

Regelmatig zie ik een oude A6 rijden een strip LEDjes onder de koplampen. Dit ziet er ook niet uit. Koop dan een nieuwe auto en verkracht het model niet op die manier.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
timovd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:13:Koop dan een nieuwe auto en verkracht het model niet op die manier.
Dat is ook wel weer een beetje overdreven he.. Maar je hebt gelijk.. het ziet er niet uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een Hyundai Excel met van zo'n LED strips onder de koplamp (op de bumper) gemonteerd, dat ziet er pas pauper uit :X Die kom ik dus elke morgen tegen als ik naar het werk rij.
Ik vind het op Audi's (de af-fabriek LEDs dus) al lelijk.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
En deze dan? http://www.remcoshop.eu/basket/add/7203 Die vind ik wel kunnen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Nope :X .

Het is bij sommige audi's al lelijk (zoals de A4), op elke andere auto is het zoiezo een fail.
Je ziet het regelmatig op alfa's, renaults, golf (3,4 en 5) ennog een heleboel andere merken.
Ik zal het je zeggen, het staat gewoon NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is voor mij dus inderdaad een reden om het niet te doen :) De meeste mensen die ik spreek vinden het niet mooi. Verder vind ik een rechte streep nog wel mooi (af fabriek!), maar zo'n boogje wat de A3 heeft doet mij niet veel. Led achterlichten zitten er wel op en zijn wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

A4 koplampen:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/4091/037scaled6000031.jpg

De R8 heeft ook zo'n dip erin, A5 loopt onder recht en dan aan de zijkanten omhoog.

Het is voor mij een reden om die auto niet te kopen. Goed, ik zit ook niet direkt in die markt, maar een A5 vind ik een hele mooie auto. Maar die koplampen... :X Brrr. Hoe komen ze erop.

LED achterlichten vind ik ook niet mooi. De Passat gaat nog wel, maar de A6 LED achterlichten vind ik ook weer lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Afbeeldingslocatie: http://www.thetorquereport.com/2009_audi_a5_silver_2.jpg

Ben ik inderdaad met je eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Die LED lampjes maken de auto juist héél gaaf. Hij krijgt er een extreem brede smoel van, als je dat op je in ziet komen in je achteruitkijkspiegel is echt awesome.

Net zo met de achterlichten van de A6. Vind ik echt de mooiste lampen ooit gemaakt. Alleen die van de BMW E92 zijn nog mooier (3 serie coupé), maar is dan ook een ander soort auto.

_o_ voor LED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De achterlichten van de A6 zijn inderdaad mooi, evenals de LED streep die de A6 heeft. Helaas zijn ze daarna de krultang erbij gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

osc4r schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:00:
Die LED lampjes maken de auto juist héél gaaf. Hij krijgt er een extreem brede smoel van, als je dat op je in ziet komen in je achteruitkijkspiegel is echt awesome.

Net zo met de achterlichten van de A6. Vind ik echt de mooiste lampen ooit gemaakt. Alleen die van de BMW E92 zijn nog mooier (3 serie coupé), maar is dan ook een ander soort auto.

_o_ voor LED!
Ik zie het al. Audi mikt op het Honda Civic CRX publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
@Maasluip: wat een vreemde reactie. Er zijn ook mensen, waaronder ik, die het gewoon wel mooi vinden. Dat mag toch? Ik zeg toch ook niets over het feit dat jij het lelijk vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Net mijn Audi A3 uit 1997 naar de lokale garage gebracht. Raam rechts voor was met geen mogelijkheid meer omhoog te krijgen zonder wat fysieke hulp. Achteruit rij licht deed het niet meer (schakelaar op de bak o.i.d.) en achter remmen versleten. Dat is echter allemaal niet het belangrijkste.

Het gaat mij om het feit dat de auto 160.000 kilometer heeft gelopen en de distributieriem waarschijnlijk ook vervangen moet worden. Weet iemand wat het kosten plaatje daarvan ongeveer is? (en wellicht ervaring met de bovenstaande reparaties?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Denk dat je sowieso wel aan de 500 euro moet gaan denken en misschien nog wel meer. Ligt er bijv. ook aan of ze de bekleding ed. van je deur af moeten gaan halen, daar zit nog best wat werk in.
Distributieriem vervangen zit ook behoorlijk wat tijd in.

Maarja ligt er ook een beetje aan hoe duur je garage is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Xof schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:00:
Denk dat je sowieso wel aan de 500 euro moet gaan denken en misschien nog wel meer. Ligt er bijv. ook aan of ze de bekleding ed. van je deur af moeten gaan halen, daar zit nog best wat werk in.
Distributieriem vervangen zit ook behoorlijk wat tijd in.

Maarja ligt er ook een beetje aan hoe duur je garage is :)
De bekleding van de A3 is een van de eenvoudigste om los te halen, 4 schroefjes en je tilt het er van af. Laatste keren dat ik dat deed koste het mij 5 minuutjes. Dat zal de moeite niet zijn gelukkig. De distributie riem zal inderdaad duur zijn... gezien de combinatie met de waterpomp en de tijd. Naja, hoop dat ze mij morgen terug bellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:46:
[...]

Ik zie het al. Audi mikt op het Honda Civic CRX publiek.
Inderdaad, wat een rare reactie? Alsof ik omdat ik 21 ben in een Civic CRX gezien zou willen worden :'). Ik rijd overigens een V50, andere kant van het spectrum denk ik.

Moet er trouwens wel bijzeggen dat ik sommige Audi's ook echt tè vind. Zoals de nieuwe lampen van de facelift Q7 (voorlampen) en bijv. de achterlichten van de TT. Die twee vierkante blokjes zijn gewoon maf en lelijk.

Vind ook de koplampen van de A3 totaal niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Sommige dingen van audi worden misschien een beetje té. Ieder ze smaak. Tot nu toe zou ik het wel nemen.

@Osc4r: Die reactie van Maasluip doet me erg denken aan die VW polo reclame :) <

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nu ben ik benieuwd. Ik kan me alleen die Polo reclame herinneren waar de indruk werd gewekt dat er alleen maar mensen in rijden die hun auto niet kennen (lees: "groot he?").
Maar dat geldt ook voor Audi rijders :P Ik reed tenminste een keer met een bus van 2 meter breedte achter een Audi 80, en die durfde niet tussen twee auto's door. Dat was te smal. Nadat ik die Audi er bijna fysiek doorgeduwd had kon ik er (met 2 meter breedte) ook nog zonder problemen langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
FF simpel geshopped. Recht vind ik toch echt heel stuk mooier!

Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/a5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Dan moet je maar doorsparen voor een A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LED dagrijverlichting is zo pauper..
Al was het alleen omdat tegenwoordig elke 19 jarige pet er ook mee rijdt op z'n rotte Astra/Golf :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Maar is dat dan een reden om geen Audi te kopen, of om niet de Xenon lampen te bestellen? Ik vind dat zulke onzin, elk normaal persoon weet dat Audi één van de voorlopers is van LED dagrij verlichting.

Ik ben het helemaal ermee eens dat het bij die merken niet hoort en dat je soms de meest bizarre creaties ziet, maar ik zie Audi's met die LEDjes wel altijd als eerste aan komen rijden zonder dat het verblindend is. Dus qua veiligheid etc is het ook nog eens top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Don3k schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:41:
FF simpel geshopped. Recht vind ik toch echt heel stuk mooier!

[afbeelding]
Ik vind het uitzien als iemand die tranen in zijn ogen heeft staan.
osc4r schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:27:
Maar is dat dan een reden om geen Audi te kopen, of om niet de Xenon lampen te bestellen? Ik vind dat zulke onzin, elk normaal persoon weet dat Audi één van de voorlopers is van LED dagrij verlichting.
Voor mij is het een reden om die auto niet te kopen. Ik vind het echt niet uitzien.
En dagrijverlichting kun je ook anders aanpakken. Audi doet het zo, dat is hun zaak, mensen vinden het mooi, is ook hun zaak, maar ik vind het uitermate lelijk.

Het uitzien van een auto is toch een grote factor in het wel of niet kopen? Waarom zouden de koplampen daar dan buiten staan?
Er zijn auto's die ik om hun achterlichten (Maserati 3200 2e generatie) of hun grille (Peugeot 406 coupé 3e generatie) niet zou willen. En dus ook om de koplampen (Morette's op mijn ZX :X).

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 30-06-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Je hoeft ze niet aan te hebben, zoals ik al zei, je hoeft ook de Xenon lampen niet te bestellen. Verder weet ik niet of veel mensen aan hun imago denken als ze achter het stuur zitten, want dat is het enige nadeel eraan, dat mensen denken dat je een sjonnie bent of weet ik het.

Je hebt d'r zelf in elk geval geen last van als je in die auto rijdt, dus ja, ik vind het een non-argument om dan de auto niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ehm...
osc4r schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:00:

_o_ voor LED!
Je schrijft zelf ook over dingen die je niet ziet. En dan mag ik niet als reden aanvoeren dat ik het geen porem vind?

Oh nee wacht, ik zie het al: ik wil niet dat jullie die auto kopen want ik moet die lampen aanzien.
Dat is natuurlijk een veel betere redenatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind die ledjes persoonlijk echt geen porum, hoewel audi daar als eerste mee was en het op de sport modellen er in het begin best leuk en uniek mee was, vind ik het nu echt overhyped, net zoals die angle eyes van bmw... Geef mij maar een wat ouder model zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00373.jpg
Kom ik ook gelijk met een ander verhaal. Deze audi is van een buurvrouw hier tegenover, en goede kennis/vriendin van ons. Zelf rij ik regelmatig met die audi en sinds een tijd merkte je dat ie steeds minder begon te rijden.

Vanochtend kwam de buurvrouw in paniek langs, startmotor sloeg aan, maar het leek erop alsof je auto zichzelf verzoop. Verder geen meldingen op de boordcomputer, of foutlampjes. Uitlezen van de ecu oid weet ik zelf niet van hoe dat gaat bij dit type auto, maar ik hoop dat er mensen zijn die weten wat het kán zijn, en hoeveel het eventueel kan gaan kosten.

Auto is nu opgesleept naar de garage waar ze hem ene jaar of wat geleden heeft gekocht en waar die tot nu toe in onderhoud is geweest. Mocht dit iets zijn wat met slecht onderhoud te maken heeft willen wij dat ook graag weten aangezien deze audi een full service abbo heeft, of hoe dat ook moge heten.

Als jullie mij (en de buurvrouw :P) konden helpen, heel graag. Advies etc is ook welkom, bedankt alvast. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
De dingen die ik noem in die post zijn niet onderhevig aan persoonlijke keuze. Achterlampen zijn er gewoon niet anders op dat model, en het zien van de koplampen van een A5 in de achteruitkijkspiegel heeft er natuurlijk al helemaal niets mee te maken.

Wat ik alleen zeg is dat het raar zou zijn om alleen die LEDjes ervoor te laten zorgen dat je niet kiest voor een bepaalde auto. De LEDjes zijn namelijk optioneel waar een aantal andere dingen die jij noemt (achterlampen van de 3200GT etc) geen keuze zijn.

EDIT: @ Joopieboy, sorry, ik heb totaal geen verstand voor de rest van auto's dus kan je niet helpen :(.

[ Voor 10% gewijzigd door hexagram op 30-06-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh, ik dacht dat dat standaard was. Goed dan: die lampen vind ik geen porem en een auto met die lampen zou ik nooit kopen.
Wel vervelend dat Audi dan blijkbaar vindt dat als je xenon wil je ook die LEDs moet nemen. Dan zou ik dus ook geen xenon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Mja, komt als alles-in-één pakketje. Kan me nog herinneren dat Daniël expres de Xenon persé wou omdat hij die LEDjes wou hebben.

Done deal voor de rest, of je vindt het mooi, of je verafschuwt ze. Ik vind ze mooi, maar dan ook alleen op auto's waar ze native op zitten. Aftermarket crap is ook niet aan mij besteed, evenals patroontjes, bochtjes en weet ik het wat allemaal.

Welke A3/A4 rijder trap ik nu keihard op hun tenen :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is overigens wel een succes, Audi verkoopt sinds de koppeling van LED aan Xenon ruim 30% meer Xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
PWM schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:40:
Het is overigens wel een succes, Audi verkoopt sinds de koppeling van LED aan Xenon ruim 30% meer Xenon.
Conclusie.. ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mensen hebben geen smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En het toppunt van smakeloosheid? Een witte Q7 met LED lampjes. :X Dan vraag je je echt af waarom je niet direkt een Ford Transit koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:15:
Nu ben ik benieuwd. Ik kan me alleen die Polo reclame herinneren waar de indruk werd gewekt dat er alleen maar mensen in rijden die hun auto niet kennen (lees: "groot he?").
Ik bedoel meer deze reclame >klik< :)

Mja en ieder ze mening en smaak. Om daar nou over door te blijven gaan..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Wat vinden de mensen hier trouwens van de nieuwe TT-RS? Zou je 80.000 stukknallen op die Audi of zou je dan toch echt voor de concurrent Cayman gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind de nieuwe TT echt een stuk mooier dan de cayman, zowiezo staat mij dat design niet aan.

Trouwens iemand met technische kennis hier die mijn vraag kan beantwoorden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Joopieboy schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:16:
Ik vind de nieuwe TT echt een stuk mooier dan de cayman, zowiezo staat mij dat design niet aan.

Trouwens iemand met technische kennis hier die mijn vraag kan beantwoorden? :P
Qua achterkant ontlopen die twee elkaar niet zoveel. Voorkant van de Audi vind ik ook veel mooier.

Die vraag kun je beter op het audiforum stellen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Nou ja, ik had zoiets, Audi discussie topic, toch leuk om eens over een ander onderwerp dan die LEDjes te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:05:
[...]

Mensen hebben geen smaak :P
:(

Ik heb zo'n A3 sportsback met xenon en ja, hij is één van die vele grijze Audi's. Ik vind het juist erg mooi, maar goed, over smaak valt niet te twisten blijkt maar weer eens.

Ik vind het er mooi uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://allworldcars.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/05/2009_audi_a3_1.jpg
(zie hier lage kwaliteit foto's van mijn wagentje)

Ik heb recentelijk een Skoda Octavia als vervangend vervoer mogen rijden en ik merkte dat de combi van de gril en xenon/led van de A3 mensen vele malen sneller naar rechts doet gaan dan de skoda voorkant! (Nee, ik ben geen racer en plakker, maar ik hou graag tempo).

[ Voor 8% gewijzigd door Ladon op 30-06-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
osc4r schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:07:
Wat vinden de mensen hier trouwens van de nieuwe TT-RS? Zou je 80.000 stukknallen op die Audi of zou je dan toch echt voor de concurrent Cayman gaan?
TT-rs is er vanaf 77K en idd 80K met pro line.
Imo een hele nette prijs voor een auto met 340PK/450NM en 4,6sec 0-100

De caymanS is er vanaf 87K en heeft 320PK/370NM en gaat in 5,2sec 0-100. Daarentegen gaat de Cayman 277KM/h op top, maar je kan de TT-rs optioneel begrensen op 280KM/h >:)

Ook heeft de TT een veel bruikbaarder koppel van 450NM tussen 1600rpm en 5300rpm. De caymanS zijn volle koppel van 370NM zit pas bij 4750rpm.
Ik heb nog niks kunnen vinden over de Quattro 4x4 verdeling, maar de RS modellen geven tegenwoordig wel heel veel vermogen naar de achterwielen. Het quattro systeem van de normale TT en A3 is helaas wel een haldex systeem die standaard weinig vermogen aan de achterwielen geeft. Ik ben dus heel benieuwd.

Prijs/kwaliteit zou ik zeker de TT nemen! Sommige mensen kopen natuurlijk de Cayman voor de porsche badge of de achterwiel aandrijving.
Ik zou zeker voor die heerlijke nieuwe 5cilinder turbo AWD gaan. Vervolgens naar de tuner gaan en laten chippen naar 380/400PK? dan is de begrenser er ook meteen uit.

[ Voor 33% gewijzigd door KappeNou op 30-06-2009 23:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ladon schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:05:
[...]

:(

Ik heb zo'n A3 sportsback met xenon en ja, hij is één van die vele grijze Audi's. Ik vind het juist erg mooi, maar goed, over smaak valt niet te twisten blijkt maar weer eens.

Ik vind het er mooi uitzien:

Ik heb recentelijk een Skoda Octavia als vervangend vervoer mogen rijden en ik merkte dat de combi van de gril en xenon/led van de A3 mensen vele malen sneller naar rechts doet gaan dan de skoda voorkant! (Nee, ik ben geen racer en plakker, maar ik hou graag tempo).
Mooie auto, jammer van de lelijke koplampen. En dan spreek ik niet over de led bar die verkeerd geplaatst is (eronder als de A6 is veel mooier), maar over de gehele koplamp.
Ik vind de standaard koplamp veel mooier, maar dan moet je weer xenon missen.
Anyway, ik zou hem niet laten staan om de koplamen want de A3 SB is voor de rest gruwelijk mooi.

Denk je dat de voorkant van de wagen ertoe doet of iemand sneller aan de kant gaat? Ik denk het niet.
Ik laat me niet opjagen. Of er nu een daewoo getz of een ferrari 550 marinello achter me hangt, ik reageer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:28:
Daarentegen gaat de Cayman 277KM/h op top, maar je kan de TT-rs optioneel begrensen op 280KM/h >:)
Volgens mij gaat ie ietsjes harder :*)
TT-RS anytime voor mij, de 5 cilinders klinken gewoon goddelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Digitizers schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:17:
[...]

Volgens mij gaat ie ietsjes harder :*)
TT-RS anytime voor mij, de 5 cilinders klinken gewoon goddelijk.
Eerste filmpje van de TT-rs? :9~
280KM/h is natuurlijk gps snelheid, op dat filmpje kan je niet de afwijking zien ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:10:
[...]

Eerste filmpje van de TT-rs? :9~
280KM/h is natuurlijk gps snelheid, op dat filmpje kan je niet de afwijking zien ;)
Nee hoor, er is al een rijtest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MMmmm ziet er heel lekker uit!! Ik ben ook benieuwd naar de eerste tuning versies van MTM, Sportec, B&B, etc..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38

Wimo.

Shake and Bake!

Goed, op mijn advies ( :X ) heeft mijn vader een jaartje geleden een A6 uit , ik meen , 2003 o.i.d. gekocht. Op dat moment vond ik de meerprijs van een 5-serie niet opwegen tegen het verschil in kwaliteit. Achteraf een domme fout want wat een ellende bak is dat zeg. Het is een 2.4 benzine met automaat , zo'n variomatic. We zijn ondertussen al 2 keer langs de garage geweest met het ding .. eerst wilde de wagen niet meer in de R en later begon alles te flippen.

Bezoek 1 aan de garage was 1500,- ex. 3 maanden later (nu dus) weer ellende met de bak |:( De lokale audi specialist gaf al aan dat de bakken niet echt betrouwbaar zijn. De volgende gaat dus geen audi meer worden .. jammer, want het rijdt redelijk voor het geld :+

edit: echt dom van me trouwens, geen research gedaan naar de zwakke plekken. Als ik audiforum.nl bekijk komen de topics met deze ellende regelmatig voorbij |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 01-07-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd.. heeft alleen met die multitronic bakken te maken. Ik heb jaren in dat model 2.4 Quattro normale automaat gereden. Daar was nooit wat mis mee.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Balen Wimo, kunnen ze als ze de bak doen voor dat geld niet gelijk een verbetering aanbengen? Lijkt me dat dat wel bekend is nu...

Maar goed, shit, zeker bij zo'n dure auto hoort dat niet vind ik. :)

Oja, vandaag een audi a3 s line voorbij zien rijden, zilver, zwarte diffuser eronder, wauw! _O_
Ik vond het altijd saaie auto's maar zo. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:46:
[...]

Mooie auto, jammer van de lelijke koplampen. En dan spreek ik niet over de led bar die verkeerd geplaatst is (eronder als de A6 is veel mooier), maar over de gehele koplamp.
Ik vind de standaard koplamp veel mooier, maar dan moet je weer xenon missen.
Anyway, ik zou hem niet laten staan om de koplamen want de A3 SB is voor de rest gruwelijk mooi.
Ik ben het met je eens, onder is mooier, maar ook dit kan ik wel waarderen. een A6 ligt helaas nog niet binnen mijn budget ;). Zoals eerder opgemerkt, een A3 wordt in Duitsland als een sjonniebak gepositioneerd, dus zijn de ''evill eyes' logisch. In NL kan een sjonnie een nieuwe A3 niet veroorloven.
Denk je dat de voorkant van de wagen ertoe doet of iemand sneller aan de kant gaat? Ik denk het niet.
Ik laat me niet opjagen. Of er nu een daewoo getz of een ferrari 550 marinello achter me hangt, ik reageer gelijk.
Jij niet, vele anderen wel. Daarnaast is het niet zozeer opjagen, maar kennelijk wordt het als signaal van snelheid oid gezien. Een signaal welke ik als positief ervaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38

Wimo.

Shake and Bake!

Joopieboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:21:
Balen Wimo, kunnen ze als ze de bak doen voor dat geld niet gelijk een verbetering aanbengen? Lijkt me dat dat wel bekend is nu...

Maar goed, shit, zeker bij zo'n dure auto hoort dat niet vind ik. :)

Oja, vandaag een audi a3 s line voorbij zien rijden, zilver, zwarte diffuser eronder, wauw! _O_
Ik vond het altijd saaie auto's maar zo. :9
Ze vervangen dit keer alleen de computer .. de bak zelf is al aangepast naar meerdere lamellen o.i.d. De volgende gaat iig geen vario meer worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hehe wat een loze discussie over die led verlichting... denk dat het grappigste nog is dat de mensne die het harst roepen dat het pauper is helemaal geen nieuwe A5/A6 oid kunnen betalen :D

Jah op een astra of civic is het pauper,. then again eigenlijk bijna alle civics en astra's zijn pauper :P

Op een nieuwe Audi is het gewoon cool, en zeker op een A5/S5, kzag gister nog een S5 op me af komen hier op een bergweggetje is gewoon teh bruut! Dat vervolgens iedere sjappie het in zijn random auto gaat inbouwen... tjah dat zag je jaren terug ook al met de Lexus achterlichten.
osc4r schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:07:
ik zou voor de TT-RS gaan, Puur omdattie mooier is, Cayman zal wel sportiever rijden daar twijfel ik niet aan, maar kvin em best wel lelijk :P

Maar ik zou nog eerder voor een A5 gaan voor 61K koop je een 3.2 Quattro hebje nog wat over voor opties, of voor 86K koop je de S5 :9~ nu is dat meer een GT dan een sportwagen, maar hij's imho wel de mooiste van de 3. kvin het echt een dikke bak.

de TT-RS kost overigens 77K :P

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 02-07-2009 09:19 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chaoss schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:07:
Hehe wat een loze discussie over die led verlichting... denk dat het grappigste nog is dat de mensne die het harst roepen dat het pauper is helemaal geen nieuwe A5/A6 oid kunnen betalen :D
_O- Dat is het beste argument dat ik tot nu toe gehoord heb. Zekers. Ik kan hem niet betalen dus ik mag er ook geen (negatieve) mening over hebben. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

Maasluip schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:27:
[...]

_O- Dat is het beste argument dat ik tot nu toe gehoord heb. Zekers. Ik kan hem niet betalen dus ik mag er ook geen (negatieve) mening over hebben. d:)b
Ik wil graag een positieve mening geven, maar ik kan hem ook niet betalen. Mag dat O-)

Ik doe het toch, ik vind die LEDjes echt een van de gaafste aspecten van de Audi, dit maakt hem een beetje uniek. Als je in het schemerdonker die LEDjes aan ziet komen, dan is dat effect echt killing.

* Matis zal wel willen :9~

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ladon schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:46:
[...]

Ik ben het met je eens, onder is mooier, maar ook dit kan ik wel waarderen. een A6 ligt helaas nog niet binnen mijn budget ;). Zoals eerder opgemerkt, een A3 wordt in Duitsland als een sjonniebak gepositioneerd, dus zijn de ''evill eyes' logisch. In NL kan een sjonnie een nieuwe A3 niet veroorloven.
De sjonnies hebben nu idd de handen nog vol aan de vorige A3.
Ik vind aan dagrij led's niets mis, maar enkel onderaan en recht.
Op auto's die het niet origineel hebben vind ik het niets, maar dat vind ik van aftermarket kop/achterlanpen ook.
Chaoss schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:07:
Jah op een astra of civic is het pauper,. then again eigenlijk bijna alle civics en astra's zijn pauper :P
Heb je gelijk in, ik rij in zo een pauper astra gtc (2008), maar deze is er gekomen door het opgelegde beperkte budget. Ik ben niet zo heel tevreden van de kwaliteit, maar voor 82€ netto per maand mag ik niet klagen. Hierin zit alle kosten en diesel (een kleine 300l/maand) in.
Doe dat maar na in je niet pauper audi 8) .

Overigens wordt mijn volgende wagen mss een A3 SB, mijn budget is er namelijk op voorzien.
Maar omdat deze pas voor januari 2011 is en de A3 SB dan al een gruwelijk oud model is ge ik mss toch voor de golf 6. Deze is niet zo mooi, maar dat boeit me minder dan vroeger
De bouwkwaliteit is goed. Als ik dan een bluemotion (1.6 CRTDI) neem kan ik door de belastingsaftrek van 90% redelijk wat opties nemen.
Enige jammere is dat deze een stuk trager is dan mijn pauper astra, maar daar de A3/golf 6 mij nog minder / maand gaat kosten (richting 70€ per maand) zal ik dan ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maasluip schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:27:
[...]

Wel lezen, want dat zeg ik niet, kvin het alleen grappig en opmerkelijk, ik denk dat wanneer je daadwerkelijk in de markt was voor een A6 of A5 datje er dan heel anders tegenover stond.

En dat mensen de originele LED verlichting van Audi gaan vergelijken met de aftermarket troep in civic/golfjes/astra's etc dat raakt imho kant nog wal. :? Het argument "elke sjonnie bouwt het in, dus op de originele auto is het ook niet meer mooi" werd de vorige keer ook al in de LED "discussie" gebracht.
Engineer Stewie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:35:

Heb je gelijk in, ik rij in zo een pauper astra gtc (2008), maar deze is er gekomen door het opgelegde beperkte budget. Ik ben niet zo heel tevreden van de kwaliteit, maar voor 82€ netto per maand mag ik niet klagen. Hierin zit alle kosten en diesel (een kleine 300l/maand) in.
Doe dat maar na in je niet pauper audi 8) .
Da's toch niet zo'n ouwe gare bak die je aan het verbouwen bent met aftermarket LED en dat soort dingen? :P zoja dan ist idd een pauper Astra =] En wat je Astra kost heeft dan weer helemaal niets met de discussie over LED's te maken :P

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 02-07-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, zeker niet. Ik heb het voorbeeld van Morette aangehaald, en dat kan ik makkelijk betalen. Maar ik vind het uitermate lelijk. Oh wacht, dat is aftermarket en dus pauper.
Een A3 kan ik ook best betalen, maar dat soort koplampen doen mij besluiten om dat model niet te kopen.

Maar ik ben een vreemde hoor. Het feit dat ik naar de dealer zou moeten gaan of de bumper zou moeten demonteren om een koplampje te vervangen maakt dat ik een auto ook niet zal kopen. Of een fiets met een batterij achterlicht.
Dus je mag het lachwekkend vinden, minder lachwekkend dan mensen die de auto niet kunnen betalen en het "bruut" vinden is het niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Chaoss schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:39:
Da's toch niet zo'n ouwe gare bak die je aan het verbouwen bent met aftermarket LED en dat soort dingen? :P zoja dan ist idd een pauper Astra =] En wat je Astra kost heeft dan weer helemaal niets met de discussie over LED's te maken :P
Nah, bedrijfswagens zijn nieuw he.
Mijne is van januari 2008 en is op de mankerende logo's "astra" en "gtc" zo standaard als wat.
De kwaliteit is niet zo denderend, maar ben allang blij dat ik deze wagen heb gekregen.
De volgende is iets uit het VW of audi gamma.

Ik hoop op een lancering van een nieuwe A3 SB begin 2011, maar dat zal wel niet. Iemand een idee?
Ik wil een 5 deurs als volgende, maar geen hopeloos verouderd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De nieuwe A3 komt in 2011 zeker op de markt, ergens half 2010 gaat het doek er af.

EDIT: Als je zoekt op "Audi A3 2011" kom je genoeg tegen, en krijg je een idee hoe hij er uit gaat zien.

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 02-07-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

2011 is vrij zeker jah, beetje standaard in het audi gamma dat er zo'n 2 jaar na de facelift een nieuw model komt. daat al sinds de jaren 80 zo :P 2 jaar na de facelift typ44 kwam ook de C4 dus dat gedeelte van de marketing is nog niet aangepast de laatste 20-25 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:16
Bij het huidige model kwam de SB ook later uit dan de 3-deurs. Volgens geruchten komt ook nu weer eerst de 3-deurs en de SB (een jaar?) later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:39:
[...]

En dat mensen de originele LED verlichting van Audi gaan vergelijken met de aftermarket troep in civic/golfjes/astra's etc dat raakt imho kant nog wal. :? Het argument "elke sjonnie bouwt het in, dus op de originele auto is het ook niet meer mooi" werd de vorige keer ook al in de LED "discussie" gebracht.

[...]
Vind je dat zo gek dan? :?
Juist doordat nu bijna elke sjon het op z'n auto heeft krijgt het een slecht imago, ja ook als het origineel is.

Net als lexuslook achterlichten, die zijn ook lelijk op een echte lexus en ook lelijk op een Mazda 6 :P gewoon door het pauper imago

(waarschijnlijk een eindeloze smaakdiscussie) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
@G-PHREAK: ben je niet gewoon zelf jaloers dat je geen LED hebt? Ik vind het een beetje triest dat je mensen meteen voor pauper uitmaakt. Als iemand het zelf mooi vindt, laat hem/haar lekker z'n gang gaan, daar heb jij toch niets mee te maken?

Kom op zeg.. over een paar jaar wordt het verplicht op iedere nieuwe auto. Vind je dan ook alle nieuwe auto's "pauper"?

[ Voor 20% gewijzigd door flo_ op 02-07-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op de nieuwe Lancia Delta vind ik het zelfs mooier staan dan op de Audi's :P Ookal kwam Lancia er later mee past het toch beter bij die auto vind ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.autogetest.nl/images/content/lanciadelta/lancia_delta_2_big.jpg

Die dagrij verlichting zie je nu wel steeds meer op nieuwe auto's, al dan niet in LED uitvoering.
Ik vind het wel iets hebben. Het is gewoon een kenmerk van een moderne auto anno 2009 aan het worden.

Niks mis mee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
flo_ schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:03:
@G-PHREAK: ben je niet gewoon zelf jaloers dat je geen LED hebt?
lol, daar gaan we weer :z

ps. nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
G-PHREAK schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:24:

Vind je dat zo gek dan? :?
Juist doordat nu bijna elke sjon het op z'n auto heeft krijgt het een slecht imago, ja ook als het origineel is.
Waar zijn die sjonnies eigenlijk? Ik heb het nog altijd niet anders dan affabriek gezien. Ik woon in Almere en rij dagelijks naar Den Haag. In Almere hebben we geen tekort aan Sjonnies hoor, dus elke sjon lijkt me sowieso sterk ;)
(waarschijnlijk een eindeloze smaakdiscussie) ;)
Jup, en over smaak valt niet te discussiëren, vandaar het rode lijntje onder het woord 'smaakdiscussie' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vanochtend zat er bij Schiphol een Audi A5 achter me met een rechte LED streep, dat zag er wel strak uit. Zal dat een Audi Exclusive optie zijn? Of zal hij op zijn nieuwe A5 (kenteken JGL) after market spul hebben.

EDIT: Zoals op die Lancia dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 03-07-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
niet per ongeluk vergist en de nieuwe face lift A6 sedan gezien?

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_lsyt_wQ2awY/SKMe81TIS7I/AAAAAAAAHxA/khqBOfFmeBk/s400/Audi-A6_2009_800x600_wallpaper_09.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:41:
niet per ongeluk vergist en de nieuwe face lift A6 sedan gezien?

[afbeelding]
Nope, het was een A5 2.0TFSI volgens de achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13

EraZor

Don't mention the war

Zo...voeg mij ook maar toe ;)

Sinds afgelopen weekend een A4 avant B7 voor de deur... 85KW tdi. geen snelheidsmonster dus, maar een aardige upgrade vanaf een golf IV. Uitegbreide aankoopkeuring laten doen, en niks op aan te merken! Kleur is middelgrijs metallic (weet ff de officiele naam niet, maar beetje de kleur van de gefaceliftte A6 hierboven)) met een lichtbeige interieur met alu strip. Happy camper!

Enige puntje: er zitten nu reusachtige 19" new S8 velgen onder. op zich heel mooie dingen, maar ik vind ze echt een slagje te groot... druk op zoek naar een set 17"s-line (die vijfspaaks dingen) wielen. Als iemand nog een goed adres je heeft (of in de markt is voor een ruiltje)

Oh... pics volgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door EraZor op 03-07-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

en dat post je hier zonder pics? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Chaoss schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:52:
en dat post je hier zonder pics? :P
Jajaja die volgen :P De vrouw is een weekendje weg dus heb ff geen pics bij de hand (alleen een fotootje van de ruilen velgen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

EraZor schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:28:

Sinds afgelopen weekend een A4 avant B7 voor de deur... 85KW tdi. geen snelheidsmonster dus, maar een aardige upgrade vanaf een golf IV. Uitegbreide aankoopkeuring laten doen, en niks op aan te merken! Kleur is middelgrijs metallic (weet ff de officiele naam niet, maar beetje de kleur van de gefaceliftte A6 hierboven)) met een lichtbeige interieur met alu strip. Happy camper!

Enige puntje: er zitten nu reusachtige 19" new S8 velgen onder. op zich heel mooie dingen, maar ik vind ze echt een slagje te groot... druk op zoek naar een set 17"s-line (die vijfspaaks dingen) wielen. Als iemand nog een goed adres je heeft (of in de markt is voor een ruiltje)

Oh... pics volgen ;)
Die velgen die je nu hebt kun je best gemakkelijk verkopen... Rijden genoeg golfjes, seats enzovoort rond met dat spul eronder :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zolang het maar dezelfde steek en ET waarde is dan?

ik weet dat mijn B5 A4 velgen met een steek van 5x112 oid redelijk lastig te verkopen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Dit zou wel 's een hele mooie opvolger voor m'n A3 sportback kunnen worden...

Afbeeldingslocatie: http://www.rhbmprogress.nl/clients/audi/nieuwsbrief4/images/item_sportback.jpg

Ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd of deze er in werkelijkheid net zo goed uitziet als de plaatjes doen geloven.... en dan het prijskaartje nog...

Meer informatie staat hier: http://www.audi.nl/a5sportback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

synthdood schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:17:

[afbeelding]

Ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd of deze er in werkelijkheid net zo goed uitziet als de plaatjes doen geloven.... en dan het prijskaartje nog...

Hele mooie daklijn :)

Hier staat geloof ik nog wat: http://www.autoweek.nl/au...5-Sportback-in-vol-ornaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
synthdood schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:17:

[afbeelding]

Hij is echt heel mooi, maar gaat waarschijnlijk iets meer kosten dan een Audi A6. Die is dan wel een stuk ruimer. Maar ja, het oog wil ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Weet iemand of er al geruchten zijn mbt een nieuwe Audi A3? Ik vind het huidige model echt fantastisch, maar als je hem vergelijkt met de nieuwe Golf merk je dat hij een stuk ouder is.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zware Unit schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:14:
Weet iemand of er al geruchten zijn mbt een nieuwe Audi A3? Ik vind het huidige model echt fantastisch, maar als je hem vergelijkt met de nieuwe Golf merk je dat hij een stuk ouder is.
Op veel punten niet hoor :) Ik heb ook bijna een Golf besteld (zie mijn berichten 2 maanden terug van dezelfde strekking). Uiteindelijk toch de A3 genomen, waarvan de rijeigenschappen en afwerking echt nog op een hoger plan liggen.

De A3 mist helaas wel wat leuke opties die op de Golf wel besteld kunnen worden, en is inderdaad gewoon een wat oudere auto, maar het blijft zijn grotere broer op veel gebieden. Of je het het prijsverschil waard vind is een andere vraag, hij is helaas wel beduidend duurder en minder goed uitgerust standaard.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 04-07-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik rij al vier jaar met zeer veel plezier in m'n A3. Is ook de eerste auto die ik nieuw heb gekocht (was wel even slikken toen ik het geld mocht overboeken. ouch..) Het is nog steeds een hele mooie bak. Ziet er nog steeds als nieuw uit (ik ben er ook erg zuinig op!) en ik krijg nog steeds regelmatig complimenten. Doe dat maar 's na met de gemiddelde golf/vectra/avensis. Het is onderhuids dan wel grotendeels een golf, toch weet Audi een auto d.m.v. design, materiaalgebruik en afwerking naar een hoger plan te tillen. Ik ben nog steeds als een kind zo blij met m'n auto.

Maar... Ik zag vanmiddag een nieuwe golf rijden en ik moet zeggen dat dat toch wel een erg mooie auto is geworden. Als ik de A3 nu zou moeten inwisselen dan wordt het toch best wel een moeilijke keuze. Tuurlijk, de gefacelifte A3 ziet er ook wel weer lekker uit en qua uitrusting en motoren is er de laatste paar jaar het nodige bij gekomen en leuker gemaakt, maar ja om daar nu 10 mille extra voor neer te tellen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Ik denk dat ik toch nog maar een tijdje in de A3 blijf rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor net 27.000 euro heb je een Golf 5-deurs, 1.4 TSI 122pk DSG in de Highline uitvoering. Een kalere 1.4TSI 125pk Amiente pro line is 5000,- duurder. Trek je de A3 naar de Highline dan zit je zo nog 2000,- hoger. Daarna zijn de opties op de Audi ook nog eens duurder 8)7

En dan moet je dus eigenlijk gaan uitmaken of de A3 7000,- meer waard is dan de Golf (tuurlijk niet). Maarja, een auto uitzoeken is geen rationele bezigheid voor velen.

Mijn bestelde Sportsback 1.4TSI komt overigens nu (nog wat acc achteraf erbij genomen) op 39.500,-. En dan heb ik nog 16 inch velgen en geen leer en xenon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zit al een tijdje te kijken naar de A3 SB 1.4 TFSI Ambition met pro-line. Echt een fantastische auto om in te rijden. Met de 20% bijtelling erg aantrekkelijk. Ook compenseert dit deels de hoge catalogus waarde.

Jammer dat het dvd navigatie systeem zo duur moet zijn. Kan hem voor kiezen om het achteraf in te laten bouwen, want dit scheelt enorm veel geld.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de LED liefhebber :P

De Q7 facelift, nu met LED rondom je koplamp 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dm7zHv1Cw92OIx0oMFpF66AG/full.png
Zware Unit schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:35:
Jammer dat het dvd navigatie systeem zo duur moet zijn. Kan hem voor kiezen om het achteraf in te laten bouwen, want dit scheelt enorm veel geld.
Ik laat hem ook achteraf inbouwen voor 1480,- :) Dat is 2400,- goedkoper en het valt buiten de bijtelling :)

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 04-07-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ja. wederom, prachtig!! :) :9~ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

WTF.. een beetje LED vind ik wel kunnen. Vind ze ook niet echt lelijk ofzo, maar nu moet Audi niet gaan overdrijven door op elke plek waar ze LED's kunnen plaatsen ze ook daadwerkelijk LED's gaan plaatsen.

Maar ach, het gaat toch om de Q7.. is sowieso al een "kijk mij een dikke bak hebben"-auto :P
Als ze dit maar niet bij de sedan's gaan doen, maar waarschijnlijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:17
EraZor schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:28:

Oh... pics volgen ;)
Ik ben heel beniewd naar die new S8 velgen, en dan voornamelijk de velgkappen! Wil je daar ook foto's van maken?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Xof schreef op zondag 05 juli 2009 @ 02:18:
WTF.. een beetje LED vind ik wel kunnen. Vind ze ook niet echt lelijk ofzo, maar nu moet Audi niet gaan overdrijven door op elke plek waar ze LED's kunnen plaatsen ze ook daadwerkelijk LED's gaan plaatsen.

Maar ach, het gaat toch om de Q7.. is sowieso al een "kijk mij een dikke bak hebben"-auto :P
Als ze dit maar niet bij de sedan's gaan doen, maar waarschijnlijk wel..
och in de toekomst zullen zelfs de koplampen wel van LED zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Blijkbaar komt er een nieuw Audi navigatie systeem uit.

link
Afbeeldingslocatie: http://www.audi.nl/media/download/090703_navigatie_230.jpg

Nog beter beeld dankzij hogere schermresolutie
• Snellere routeberekening, uitgebreide weergave
• Maximum snelheden op scherm
• Beschikbaar voor Audi A3, Audi TT en Audi R8

Leusden, 3 juli 2009 – Het Audi Radio/DVD-navigatiesysteem met MMI-bedienlogica is verder verbeterd. De berekening van de route gaat nu nog sneller en dankzij de hogere resolutie is het beeldscherm nu nog beter afleesbaar. Het nieuwe systeem is te combineren met de Audi music interface.

Het nieuwe Audi Radio/DVD-navigatiesysteem kenmerkt zich door een razendsnelle routeberekening. Dit is te danken aan de toepassing van een nieuwe 600 MHz processor-generatie. Wat ook opvalt, is de zeer scherpe en heldere weergave: het 6,5 inch grote hoge-resolutiescherm werkt met 800 x 480 beeldpunten. Op dit scherm wordt naast de te kiezen rijbaan ook de geldende maximum snelheid aangegeven (op basis van navigatiedata). Bij de topografische weergave van het traject kan de bestuurder (of de passagier) in elke gewenste richting langs de complete route scrollen. In de Audi A3 en de Audi TT is het nieuwe Audi Radio/DVD-navigatiesysteem direct leverbaar. In de Audi R8 wordt dit navigatiesysteem eind dit jaar verwacht. De vanafprijs is € 4.000,-- (Audi TT).

Muziek

Via de Audi music interface zijn externe datadragers (MP3-speler, iPod) aan te sluiten. Deze worden tijdens het gebruik in de auto automatisch opgeladen.
Het nieuwe Audi Radio/DVD-navigatiesysteem met de Audi music interface maakt gebruik van de intuïtieve bediening die de MMI-interface van Audi kenmerkt. Titels worden volledig weergegeven, wat het doorzoeken vergemakkelijkt van bijvoorbeeld de muziekverzameling. Met een Bluetooth-adapter is het bovendien mogelijk om een MP3-speler draadloos aan het systeem te koppelen. De muziek wordt dan uiteraard via het audiosysteem weergegeven. Overigens is de Audi music interface altijd up-to-date te houden doordat de meest recente software gratis ter beschikking wordt gesteld via www.audi.de/mp3. Deze software is te downloaden op een USB-stick en kan vervolgens in het systeem worden geladen.

Wegklapbaar beeldscherm

Het beeldscherm van het nieuwe Audi Radio/DVD-navigatiesysteem is door een simpele druk op de knop wegklapbaar. Achter het scherm bevinden zich twee SD-/SDHC-poorten. Deze kunnen kaarten met een capaciteit van 32 GB aan. Dat is voldoende voor 14.000 songs ofwel 700 uur onafgebroken muziek.
In de Audi R8 kan het scherm ook samenwerken met de inparkeerhulp die met een achteruitrijcamera werkt. Het gebied achter de auto wordt zo op het beeldbescherm zichtbaar gemaakt. Uiteraard krijgt de bestuurder ook geluidssignalen als de auto obstakels te dicht nadert.

[ Voor 99% gewijzigd door Zware Unit op 06-07-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

_Brake_ schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:18:
[...]

Ik ben heel beniewd naar die new S8 velgen, en dan voornamelijk de velgkappen! Wil je daar ook foto's van maken?
tuurlijk;
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/kd08ix.jpg

fotootje van de hele auto volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Chaoss schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:23:
[...]
och in de toekomst zullen zelfs de koplampen wel van LED zijn :P
Dat is ook een goede zaak. Gezien de lange levensduur van een led zou het mogelijk moeten zijn om koplampen te maken die de levensduur van de wagen meegaan. Je ziet genoeg auto's rondrijden met kapotte lampjes. Weet eigenlijk niet goed waarom, want ik heb op 8 jaar tijd nog nooit een lamp kapot gehad.

Maar aangezien de powerled's van dit moment amper genoeg licht geven om je bord te kunnen vinden op tafel in de eetkamer zal het nog wel een tijdje duren. Je ziet ze van ver, maar ze geven niet genoeg licht om de weg te verlichten. Daarom zijn ze goed geschikt als dagrijlichten en achterlichten maar niet voor koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Zware Unit schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:48:
Blijkbaar komt er een nieuw Audi navigatie systeem uit.

link
[afbeelding]
Die zit als het goed is al in de Q5. Maakt gebruik van iGO software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Engineer Stewie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 07:32:
[...]

Maar aangezien de powerled's van dit moment amper genoeg licht geven om je bord te kunnen vinden op tafel in de eetkamer zal het nog wel een tijdje duren. Je ziet ze van ver, maar ze geven niet genoeg licht om de weg te verlichten. Daarom zijn ze goed geschikt als dagrijlichten en achterlichten maar niet voor koplampen.
De R8 kan je sinds de introductie van de V10 al volledige LED koplampen krijgen..
Op de Lexus LS600H kan je ze ook al krijgen :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xof schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:06:
[...]

Die zit als het goed is al in de Q5. Maakt gebruik van iGO software :)
Nope :) Deze nieuwe RNS-E komt alleen voor de TT, R8 en A3. De rest van de Audi lijn gebruikt andere Navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Wat vreemd dat ze voor 3 modellen een afwijkende navigatie gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xof schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:10:
Wat vreemd dat ze voor 3 modellen een afwijkende navigatie gaan maken.
Heeft met de opstelling van het dashboard te maken. De A4-A8 en de Q modellen hebben hun navi op een andere manier weggewerkt. De TT, A3 en R8 hebben eigenlijk gewoon een standaard 2-din vak. De opvolgers van de A3 en TT zullen het ongetwijfeld weer rechttrekken.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 06-07-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
KappeNou schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:34:
[...]

De R8 kan je sinds de introductie van de V10 al volledige LED koplampen krijgen..
Op de Lexus LS600H kan je ze ook al krijgen :Y)
Oh dat wist ik niet. Wat ik wel weet zonder naar de site te kijken is dat ze veel geld gaan kosten >:) .
Nu maar hopen dat de techniek snel naar de goedkopere modellen gaat zodat we van die kapotte koplampen af zijn.

De Lexus LSXXXH modellen zijn een vloek, dit weekend nog bijna omver gereden door zo een lexus. Die mensen zaten al in de auto op de parking en die rijdt ineens geruisloos achteruit :o, het was een LS430H geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
het is een LS460 of een LS600H ;)

[ Voor 89% gewijzigd door KappeNou op 07-07-2009 12:35 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dan was het de LS460H, het eerste getal was zeker een 4.
Best grote wagen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
LS460 of LS600H. Een LS460H bestaat iedergeval niet in NL

De H staat voor hybride.. Vandaar dat je niks hoorde ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Gisteravond heb ik met een kennis mijn nieuwe autoradio ingebouwd in mijn A3. Oude was een Becker Traffic pro en de speakers achter werkten ook gewoon, maar met het loshalen van de kabels viel die kennis op dat er voor de achterspeakers maar 3 draadjes (linksachter, rechtsachter en massa) werden gebruikt ipv 2 per speaker.
Nu heeft ie allerlei combinaties geprobeerd bij de nieuwe radio (Pioneer DEH-P8100BT) maar op geen enkele manier kreeg ie de achterste speakers werkend. Wat hem ook nog opviel was dat de draadjes van de achterste speakers een stukje dunner waren dan de draadjes van de voorste (die al in de iso-stekker zaten).
Iemand enig idee hoe/wat te doen om ook de achterste speakers nog werkend te krijgen :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:25
Ik heb het probleem zelf niet, nog standaard radio, maar ik vond wel onderstaande link:
http://www.avforums.com/f...3-speaker-wiring-amp.html
Pagina: 1 ... 15 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.