Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.490 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

weet niet of je al geinformeerd/gezocht hebt op audiforum.nl?

kan me eigenlijk niet herinneren dat ik daar veel probleem topics over de A6 tegenkom.

wel is algemeen bekend dat de 3.0tdi betrouwbaarder is dan d 2.7tdi, voor de rest zal een A6 altijd duurder in onderhoud zijn dan een A4. dat geld ook voor BMW 5-serie vs 3-serie... Het onderhoud van een A6 kun je dan ook niet vergelijken met een 3-serie... je zou het meoten vergelijken met de 5-serie.

En idd de A6 is volgens de ADAC test de meest betrouwbare wagen, dat strookt niet echt met het feit dat je oom al 7x is afgesleept... blijkbaar heeft hij een maandag ochtend model ofzo. :+ als je veel leest over electronica storing op internet dan zijn dat blijkbaar geen storing waardoor je stil komt te staan? En slijtende remmen heb je natuurlijk altijd dat is regulier onderhoud. En bij een zware auto met relatief meer vermogen slijten ze sneller, ook weer sterk afhankelijk van je rijstijl.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 12-05-2009 17:55 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb toch besloten te gaan leasen. Wegens een aantal omstandigheden wil ik gewoon even wat zekerheid hebben. Aangezien ik ook al een flinke Volvo prive heb staan, hoef ik dus geen grote bak te hebben. Vandaag de Audi dealer ingelopen om de A3 eens te bekijken, offerte mee, en dinsdag denk ik maar bestellen:

Audi A3 Sportback 1.4 TSI DSG Ambiente Pro Line

Verder nog een paar opties:
  • Motertuning > 160PK
  • Mistlampen voor
  • DVD Navi met groot scherm
  • 17 inch velgen
  • Dek reling
  • Aluminium inleg
Ik kon ook de 1.8T nemen met 160PK, maar de 1.4 gaat dus ook naar 160 met chip, is goedkoper en valt onder de 20% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Euh... Ambiente heeft toch standaard mistlampen voor en 17" velgen? (de mijne wel tenminte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:42:
Euh... Ambiente heeft toch standaard mistlampen voor en 17" velgen? (de mijne wel tenminte)
Nope, dat is de Ambition uitvoering :) Althans, dat is in ieder geval nu zo.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 29-05-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah sorry kwas ff in de war, idd kheb een Ambition uitvoering :P

Hebje niet leiver een Ambition? is imho stukje mooier dan een ambiente, of kan dat niet ivm leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:54:
jah sorry kwas ff in de war, idd kheb een Ambition uitvoering :P

Hebje niet leiver een Ambition? is imho stukje mooier dan een ambiente, of kan dat niet ivm leasebudget.
De Ambiente uitvoering die ik nu besteld heb, is verder helemaal aangekleed als de Ambition, dus als het goed is zie je het verschil ook niet. Zo zitten de dorpellijsten er in, mistlampen er in en binnenin zit het aluminium van de Ambition uitvoering.

Reden voor deze aktie is dat het ding op voorraad staat bij Audi. Daardoor krijg ik de PON/ABT motertuning en de groot scherm DVD Navigatie er gratis bij. Voordeel is ook dat die DVD er nu word ingezet, en dat scheelt weer 3500,- in de bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nah hebje dan ook sportonderstel, sportstoelen, sportstuurtje ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:35:
Ik kon ook de 1.8T nemen met 160PK, maar de 1.4 gaat dus ook naar 160 met chip, is goedkoper en valt onder de 20% bijtelling.
Ah mooie keus!

Vraagje mbt het chiptunen icm leasen. Ik weet dat mijn leasemaatschappij het toestaat mijn A3 2.0 TDI van 140 -> 170 PK te tunen. Weet jij of de leasemaatschappij dan extra kosten (als in hogere maandlasten) in rekening gaat brengen?

Ik kan ze natuurlijk zelf ff bellen (ga ik ook doen) maar als jij het toevallig al onderzocht had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:23:
nah hebje dan ook sportonderstel, sportstoelen, sportstuurtje ? :P
Sportstoelen en sportstuurtje wel :)
Ladon schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:25:
[...]

Ah mooie keus!

Vraagje mbt het chiptunen icm leasen. Ik weet dat mijn leasemaatschappij het toestaat mijn A3 2.0 TDI van 140 -> 170 PK te tunen. Weet jij of de leasemaatschappij dan extra kosten (als in hogere maandlasten) in rekening gaat brengen?

Ik kan ze natuurlijk zelf ff bellen (ga ik ook doen) maar als jij het toevallig al onderzocht had ;)
Dat verschilt heel erg per leasemaatschappij. Mijn 2 vorige betaalden het tunen gewoon en vroegen niks extra's (behalve het tune bedrag). Er zijn ook leasemaatschappijen die iets meer onderhoud en brandstof gaan rekenen. Het zal dus echt een beetje afhangen van degene die je aan de lijn hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

extra brandstof verbruik valt nog mee ook, wij hebben een 1.9 die dealer af gechipt is naar 130pk en het verbruik is heel netjes, mijn vrouw rijd op en neer d'r werk 1:20.

Het verbazende is met alleen snelweg rijden we 1:18, maar in de stad issie gewoon veel zuiniger, zeker als je er een beetje op let. als ik boodschappen ga doen haal ik vrij gemakkelijk 1:20, ritjes met 100/80km wegen ertussen doen ook gemakkelijk 1:19 - 1:20.

Groot verschil met mijn vorige A4 B5 was ook een gechipte 1.9tdi moesten we echt moeite doen om boven de 1:16 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

T-8one

take it easy, take a sisi

PWM schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:57:
[...]

De Ambiente uitvoering die ik nu besteld heb, is verder helemaal aangekleed als de Ambition, dus als het goed is zie je het verschil ook niet. Zo zitten de dorpellijsten er in, mistlampen er in en binnenin zit het aluminium van de Ambition uitvoering.

Reden voor deze aktie is dat het ding op voorraad staat bij Audi. Daardoor krijg ik de PON/ABT motertuning en de groot scherm DVD Navigatie er gratis bij. Voordeel is ook dat die DVD er nu word ingezet, en dat scheelt weer 3500,- in de bijtelling :)
Sow, das een lekkere aanbieding.
Bij mijn offerte wilden ze er hooguit asseciores t.w.v. 500 euro bijdoen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

http://www.autoweek.nl/au...-A3-20-procent-bijtelling
De nieuwe 1.6 commonrail van VAG wordt volgens mij wel een succes in NL. Alleen Ford had nog een 4 cilinder diesel die in de 20% categorie viel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:01
timovd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:12:
http://www.autoweek.nl/au...-A3-20-procent-bijtelling
De nieuwe 1.6 commonrail van VAG wordt volgens mij wel een succes in NL. Alleen Ford had nog een 4 cilinder diesel die in de 20% categorie viel.
Ik verwacht ook veel van de 1.6 CRDTI, is zo milieuvriendelijk dat je in België 15% van het aankoopbedrag terugkrijgt (+230€ voor de roetfilter).
Hoop dat de performance nog meevalt, anders zal het een kale 2.0 TDI worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een mooie A4 (B7) 2.0 TFSI Quattro (147kW/200PK) met 6-traps tiptronic-automaat, bj. '05. Hieronder wat shots. Mag ik ook in de openingspost?

Klikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgboot.com/images/floflo/audi1thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgboot.com/images/floflo/audi2thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgboot.com/images/floflo/audi3thumb.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door flo_ op 07-06-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mooie bak, khou wel van die kleur op een A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

Ik vind de kleur van het interieur niet in verhouding staan met de kleur van het exterieur. In een lichte auto zal lichte bekleding e.d. beter volstaan dan in deze situatie (no offense natuurlijk :) )

2.0 Turbo :9~

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kvin die interieur kleur wel dik, maar persoonlijk had ik er dan liver alu bij gehad ipc dat hout. Lichte bekelding vind ik eigenlijk altijd wel mooi. zelfs in een zwarte auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
flo_ schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:31:
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een mooie A4 (B7) 2.0 TFSI Quattro (147kW/200PK) met 6-traps tiptronic-automaat, bj. '05. Hieronder wat shots.
Geweldige auto, rij sinds september 2008 dezelfde auto (S-line, zilver exterieur en donkere bekleding interieur, geen quattro (helaas, maar scheelt ook verbruik en gewicht) en handgeschakeld) heb het motor management laten optimaliseren tot 181kW en 245pk - op de snelweg als een S3 of TTS zo rap (hebben dezelfde motor met andere hardware tot 265pk). Zit nu in één streep op de 240km/u.
Erg goede ervaringen er mee! Je zult ook met een grote smile achter je stuur zitten!

Nog een tip, onderhoud in Duitsland scheelt mij maar liefst 40% van de basis beurtprijs (mijn ouders wonen in de buurt van Duitsland, mooi te combineren).

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 11:13
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een mooie A4 (B7) 2.0 TFSI Quattro (147kW/200PK) met 6-traps tiptronic-automaat, bj. '05. Hieronder wat shots. Mag ik ook in de openingspost?

Klikbaar:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooie bak! Fijne automaat ook :)

Ik zie dat je je telefoonhouder niet gebruikt. 'Helaas' staat in de werkplaatshandleiding dat er daarvoor gaten ( |:( ) in de middenconsole moeten worden gemaakt. Als je dit ding eraf schroeft, kan je voor rond de 100 euro een nieuwe middenconsole zonder gaten bestellen, in mijn ogen zeer zeker de moeite/kosten waard. Ben je nog plan iets te gaan upgraden (RNS-E navigatie?)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Nette B7! Heerlijke motor ook :) Ga je hem nog chippen? Persoonlijk vind ik de 2.0T ongechipt een beetje mak aanvoelen. Als ik het niet vergeet zal ik hem vanavond in de TS zetten.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Matis schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:57:
Ik vind de kleur van het interieur niet in verhouding staan met de kleur van het exterieur. In een lichte auto zal lichte bekleding e.d. beter volstaan dan in deze situatie (no offense natuurlijk :) )

2.0 Turbo :9~
Ik heb ook een lichte bekleding in een donkere (zwarte) auto. En ik vind dat juist wel mooi staan, volgens mij is het in een lichte auto juist niet zo mooi. Ik heb dan wel andere strippen aan de binnenkant.. van die blauw/grijs/alu dingen. Hou niet zo erg van dat hout, maar dat zal erg persoonlijk zijn.

Weet iemand hoe je het bluetooth geluidje zachter kan zetten? Die staat in mijn auto keihard.. elke keer als ik in mijn auto stap erger is me weer aan dat geluidje dat die contact heeft gemaakt met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
@Preatorium: helaas woon ik aan de andere kant van het land :)

@Inlustris: aan de ene kant staat het wel lomp inderdaad. Ik gebruik hem ook niet zoals je al opmerkte. Maar aan de andere kant vind ik het niet echt hinderlijk... ik zie wel wat ik ermee doe. RNS-E laat ik niet inbouwen, aangezien die dingen zo diefstalgevoelig zijn. Heb nu een JVC met afneembaar frontje.

@KappeNou: ik weet het nog niet, misschien in de toekomst.

@Xof: die is er bij mij uitgesloopt. Boxen staan niet meer in verbinding met dat systeem, aangezien er nu een van JVC inzit.

Zijn die zwarte uitlaten normaal? Het lijkt wel een diesel zo... Het roet is er ook niet 1-2-3 af te halen. Misschien door het schoon te "branden". Hoe is dat zo ontstaan denken jullie? Problemen met de olie ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door flo_ op 08-06-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

al geprobeerd met velgenreiniger? ovenreiniger oid werk ook erg goed (serieus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Chaoss schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:13:
al geprobeerd met velgenreiniger? ovenreiniger oid werk ook erg goed (serieus).
Ga ik proberen, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Dan een plaatje van mijn A4 B7 2.0 TFSI uit 2005. 181kW/245pk en 375NM (getuned van 147kW/200pk en 280NM). Bij een autohandel gekocht in september 2008, komt uit lease - netjes met alle onderhoud erbij en voor aanschaf gebeld met de Audi-dealer die hem in onderhoud had.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerwinwoelders.nl/images/IMG_1599.JPG
let niet op de vliegen

Afbeeldingslocatie: http://www.gerwinwoelders.nl/images/IMG_1600.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Preatorium op 08-06-2009 20:25 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mooie bak, maar tegen welke zwerm vliegen ben jij aangereden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Zeer nette bank, Preatorium! Heb je ook een foto van het interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
vette bak ja :D

toch drangt het mij altijd om daar een dikke DTM vleugel op te kwakken 8)7

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
flo_ schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:12:
Zeer nette bank, Preatorium! Heb je ook een foto van het interieur?
Dank je! Mijn interieur, donker met alu-strip. Ook geen RNS-E, maar een op de radio geïntegreerde Garmin 765T met Lifetime map updates :). Zelfdimmende binnenspiegel is geniaal. Al wat donker buiten op dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerwinwoelders.nl/images/IMG_1603.JPG
MexxT schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:31:
toch drangt het mij altijd om daar een dikke DTM vleugel op te kwakken 8)7
Zonde! De B7 is en zal nooit een Sjonnie bak worden! :) Laat dat maar aan de 3-serie over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Preatorium, wat een geweldig interieur, zo zie ik ze het liefst. Zwart/donker interrieur met een subtiele afwerking :)
Er zit geen leer op de stoelen voor zo te zien en het stuurwiel, is die van leer?

@MexxT, lol een surfplank op je kofferbak plakken is niet echt stylish voor een A4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Matis schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:15:
Er zit geen leer op de stoelen voor zo te zien en het stuurwiel, is die van leer?
Stoelen stof, stuur is leer. Ik ben niet zo'n leer fan voor de stoelen, je moet het meer onderhouden, slijt sneller en geeft zomers verbrande ledematen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Preatorium schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Stoelen stof, stuur is leer. Ik ben niet zo'n leer fan voor de stoelen, je moet het meer onderhouden, slijt sneller en geeft zomers verbrande ledematen :')
Idd letterlijk, ik heb laatst toen het zo onwijs had de auto een dag in de zon gehad, echt vol de zon erop, ik had de blaren op mijn rug. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
flo_ schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:54:
Zijn die zwarte uitlaten normaal? Het lijkt wel een diesel zo... Het roet is er ook niet 1-2-3 af te halen. Misschien door het schoon te "branden". Hoe is dat zo ontstaan denken jullie? Problemen met de olie ofzo?
Volgens mij zien de uitlaten van de 2.0T er niet zo dik chroom uit als die van de 3.2fsi. Zo wel lees:

Gewoon metaal polijst middel gebruiken welke voor chroom of alle metaal soorten goed is. Deze op een doekje of keukenrol doen en vervolgens gewoon poetsen. 10 min per uitlaat en je bent klaar. (lak polijst middel is te zacht) Velgen reiniger werkt ook, alleen maar tot zekere hoogte. Er blijft dan minimaal zo'n vieze bruine gloed over.
Na het polijst middel even vet vrij maken en vervolgens een auto wax er op smeren. Het beste is speciale wheel wax, maar normale auto wax werkt ook prima. Simpele meguiars NXT wax blijft er al een paar maanden op zitten waardoor het vuil niet opnieuw inbijt. De volgende keren gaat het bij de wasstraat met hoge druk er al af, zo niet met een sponsje. Ze blinken weer als nieuw :*)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 09-06-2009 08:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Preatorium schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:11:
[...]
Zonde! De B7 is en zal nooit een Sjonnie bak worden! :) Laat dat maar aan de 3-serie over ;)
Eeeej! :( Nee! :X Gelukkig heb ik nog niemand mijn auto zien versjonnieën (ofzo).

Verder, congrats met de mooie bak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ladon schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:29:
[...]

Eeeej! :( Nee! :X Gelukkig heb ik nog niemand mijn auto zien versjonnieën (ofzo).

Verder, congrats met de mooie bak _/-\o_
De B5 zit nu in de sjonnie prijsklasse, maar gelukkig heb ik die ook nog nooit versjonnied (als we toch bezig zijn :P) gezien.

Edit: hmm wel als ik dus op google afbeeldingen ga zoeken :X
De B6 wordt ook al helemaal omgebouwd.. dus over een jaar of twee/drie is de B7 aan de beurt denk ik..

[ Voor 18% gewijzigd door Xof op 09-06-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
KappeNou schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:11:
[...]

Volgens mij zien de uitlaten van de 2.0T er niet zo dik chroom uit als die van de 3.2fsi. Zo wel lees:

Gewoon metaal polijst middel gebruiken welke voor chroom of alle metaal soorten goed is. Deze op een doekje of keukenrol doen en vervolgens gewoon poetsen. 10 min per uitlaat en je bent klaar. (lak polijst middel is te zacht) Velgen reiniger werkt ook, alleen maar tot zekere hoogte. Er blijft dan minimaal zo'n vieze bruine gloed over.
Na het polijst middel even vet vrij maken en vervolgens een auto wax er op smeren. Het beste is speciale wheel wax, maar normale auto wax werkt ook prima. Simpele meguiars NXT wax blijft er al een paar maanden op zitten waardoor het vuil niet opnieuw inbijt. De volgende keren gaat het bij de wasstraat met hoge druk er al af, zo niet met een sponsje. Ze blinken weer als nieuw :*)
Oh, die tip van jou belooft nog veel meer! Ik ga zo even kijken waar ik dat spul kan halen, update volgt binnenkort! Mag ik dat ook in de holte van de uitlaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
flo_ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:49:
[...]

Oh, die tip van jou belooft nog veel meer! Ik ga zo even kijken waar ik dat spul kan halen, update volgt binnenkort! Mag ik dat ook in de holte van de uitlaat doen?
De binnenkant kan je idd ook doen. Ik kan ook wel eindresultaten laten zien die ik behaald heb. Die foto's heeft heuving wel. Enige binnekant die ik gedaan heb is van een nieuwe M3 met eisenmann uitlaten. In principe heeft dit weinig nut omdat die toch meteen weer zwart wordt.

Het spul wat ik gebruik zit in een zilvere tuben met blauwe letters. Ik ben even de naam kwijt.
Ik heb het bij een doe het zelf zaak gehaald. Best duur, maar werkt perfect en je doet er lang mee.

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 09-06-2009 12:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
KappeNou schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:40:
[...]
Het spul wat ik gebruik zit in een zilvere tuben met blauwe letters. Ik ben even de naam kwijt.
Ik heb het bij een doe het zelf zaak gehaald. Best duur, maar werkt perfect en je doet er lang mee.
Perfect, ga ik ook naar kijken. Opvallend dat de uitlaatstukken van _flo en ik vergelijkbaar in de roet zitten. Hoort bij de 2.0T blijkbaar.

Nog een vraag. Mijn bougies zijn aan vervanging toe. Ik vraag mij af welke ik het beste kan nemen nu mijn motor getuned is naar 181kW.
Via via, kwam ik op internet uit op deze: Brisk Tuning-Zündkerze. Zijn deze makkelijk zelf te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ik wilde net polish kopen voor chroom en ik vroeg of het ook voor uitlaten is, maar de bediende aan de kassa wist het niet. Hij zei wel dat ik voorzichtig moet zijn, aangezien het misschien vlambaar is (ivm hitte uitlaat). Was chrome polish van Meguiars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Preatorium:

Originele bougies zijn ook altijd goed.
Als je echt andere injectoren hebt etc. dan zou ik pas echt gaan kijken naar andere bougies. Maarja betere spullen kan nooit kwaad ;) Informeer anders even bij hartog tuning of JD engineering.
De vraag is ook of met beter presterende bougies je niet opnieuw een chip op maat nodig hebt om het maximale eruit te halen.
flo_ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:06:
Ik wilde net polish kopen voor chroom en ik vroeg of het ook voor uitlaten is, maar de bediende aan de kassa wist het niet. Hij zei wel dat ik voorzichtig moet zijn, aangezien het misschien vlambaar is (ivm hitte uitlaat). Was chrome polish van Meguiars.
Je haalt de polish er denk ik wel vanaf als je klaar bent ;) Zo heet worden uitlaten ook niet. Als je daarmee je rem klauwen of schijfen doet kan ik het begrijpen.
Ik denk dat chroom polish alleen voldoet als het al redelijk goed schoon is. Heuving heeft namelijk ervaring met chroom polish van swissvax welke niet zo goed werkt voor al dat roet. Of je moet de tijd hebben ;) Ik heb gewoon een all metal polish..

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 09-06-2009 16:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zenec komt voor Audi (en veel andere merken, vw was er al) met achteraf in te bouwen navigatie die wel perfect past. Probleem bij een 2-din systeem is dat het nooit echt mooi zit, aangezien de standaard af fabriek NAV altijd net even wat groter en ronder is. Wat je dan krijgt is dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RwybCaYIcLtcrOvJtWoTZmOg/full.png

Je ziet gewoon dat het net niet past. Zenec komt dus voor elk model met hetzelfde Navi systeem, maar dan wel passend. Voor de A3 dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.zenec.com/uploads/pics/ZE-NC3130_head.jpg

Zit nu wel te twijfelen. Ik heb zelf net de A3 Sportsback besteld met groot scherm Audi navi. De Zenec heeft echter ook ingebouwde carkit van Parrot, DVD afspeelmogelijkheden, Voice bediening en touchscreen. Misschien toch maar eens kijken of ik toch niet dit systeem ga nemen.

EDIT:

Zelf dus dit besteld:

Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/cars/1/7/_/_/ag_07a3_mmi.jpg

http://www.zenec.com/index.php?id=316&L=0

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 10-06-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

PWM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:27:
Zenec komt voor Audi (en veel andere merken, vw was er al) met achteraf in te bouwen navigatie die wel perfect past. Probleem bij een 2-din systeem is dat het nooit echt mooi zit, aangezien de standaard af fabriek NAV altijd net even wat groter en ronder is. Wat je dan krijgt is dit:

[afbeelding]

Je ziet gewoon dat het net niet past. Zenec komt dus voor elk model met hetzelfde Navi systeem, maar dan wel passend. Voor de A3 dus zo:

[afbeelding]

Zit nu wel te twijfelen. Ik heb zelf net de A3 Sportsback besteld met groot scherm Audi navi. De Zenec heeft echter ook ingebouwde carkit van Parrot, DVD afspeelmogelijkheden, Voice bediening en touchscreen. Misschien toch maar eens kijken of ik toch niet dit systeem ga nemen.

EDIT:

Zelfs dus dit besteld:

[afbeelding]

http://www.zenec.com/index.php?id=316&L=0
Over toeval gesproken..

Ik heb vandaag weer eens de hele dag in de auto gezeten.. en ik ben niet zo blij met de RNS-E. Vroeger (in mijn vorige auto) gebruikte ik altijd iGo en die software daarvan is gewoon veel beter dan die in de RNS-E zit.

Dus ik wilde hier eigenlijk al vragen of er ook goede alternatieven hiervoor zijn, maar hiervoor moet zo'n ding wel aan een aantal eisen voldoen.

- Moet werken met de steering controls. *
- Net zo goed of betere handsfree. (en dan het liefst dat die gewoon kan worden aangesloten op de mic die er al inzit) *
- Goed geluid
- Overzichtelijke navigatie software *

* Volgens het filmpje heeft hij deze dingen gewoon..
Er zit gewoon iGo op :> _/-\o_

Thanks voor deze post, ik ben er heel erg blij mee.. dit ding is nog beter dan ik durfte te hopen. Nu maar wachten totdat die tekoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xof schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:47:
[...]

Thanks voor deze post, ik ben er heel erg blij mee.. dit ding is nog beter dan ik durfte te hopen. Nu maar wachten totdat die tekoop is.
Zie nu dat het het 4de kwartaal word. Adviesprijs 1199,-, verwachte straatprijs zo rond de 950,-

Mijn auto moet van de leasemij compleet worden afgeleverd. Achteraf inbouwen mag wel, maar dan moet het wel direct, en niet een paar maanden later. Mijn auto gaat in Augustus de weg op. Toch eens navragen wat de kans is dat het ding in augustus te krijgen is.

EDIT:

Folder (zonder Audi): http://www.zenec.com/file...leinkatalog_UK_150dpi.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 10-06-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik vind dat wel een normale prijs voor zoiets. De RNS-E is los ongeveer net zo duur en het voordeel van dit ding is dat je hem zelf heel simpel in kan bouwen. Dus je hebt ook geen extra kosten die erbovenop komen.

Ik heb ze net even een mailtje gestuurd of ze ook het schermpje gaan gebruiken wat achter het stuur zit (kleine schermpje).
Zit ik net die folder door te lezen.. zie ik daar een afbeelding staan van een pijl naar rechts in het schermpje tussen het stuur.. ik ben hier heel blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xof schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:08:
Ik vind dat wel een normale prijs voor zoiets. De RNS-E is los ongeveer net zo duur en het voordeel van dit ding is dat je hem zelf heel simpel in kan bouwen. Dus je hebt ook geen extra kosten die erbovenop komen.

Ik heb ze net even een mailtje gestuurd of ze ook het schermpje gaan gebruiken wat achter het stuur zit (kleine schermpje).
Zit ik net die folder door te lezen.. zie ik daar een afbeelding staan van een pijl naar rechts in het schermpje tussen het stuur.. ik ben hier heel blij mee :D
Hopelijk komt hij nog in kwartaal 3. Ik heb ze net een mailtje gestuurd over verwachte datum :) Anders gebruik ik de RNS-E wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik hoop het voor je.. hoop het zelf natuurlijk ook. Half jaar is anders nog best lang.
Maar als ik alles zo zie en lees is dit ding wel veel beter dan de RNS-E, maarja software van de RNS-E is nu ook wel redelijk achterhaald... die gaat al een aantal jaar mee.

In de nieuwe navigaties gebruikt Audi nu ook iGo, maarja die kan ik niet in mijn A4 inbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xof schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:19:
Ik hoop het voor je.. hoop het zelf natuurlijk ook. Half jaar is anders nog best lang.
Maar als ik alles zo zie en lees is dit ding wel veel beter dan de RNS-E, maarja software van de RNS-E is nu ook wel redelijk achterhaald... die gaat al een aantal jaar mee.

In de nieuwe navigaties gebruikt Audi nu ook iGo, maarja die kan ik niet in mijn A4 inbouwen :)
Voor wat het waard is: Het schijnt dat de 2010 update voor de RNS-E een grote word, inclusief een opgepoetste interface en engine.

EDIT:

Zie trouwens dat de "Kosten Rijklaar maken" voor de A3 1000,- is :? Voor 1000,- verscheep ik mijn wagen naar de US en terug, geef hem 2 poetsbeurten en tank 3 keer 8)7

En dat zit het kenteken er nog niet bij :+ Dat kost 37,- extra.

EDIT2: Eigenlijk valt het wel mee: Hyundai I10: Prijs: € 8.995,- ( Afleverkosten € 1.035,- )

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 11-06-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Het is wel een leuke update als ik het zo zie, maar nou niet echt compleet vernieuwend.

http://audiforum.us/membe...re157-img-0161-28790.html

Maar ik las dat de hardware ook compleet vernieuwd is bij de nieuwe versie. Dus een aantal dingen van die update zijn niet te gebruiken (zoals een hogere resolutie).
Maar het duurt niet lang meer of er ligt een EU versie op straat, want ik zag dat een aantal mensen in de US al aan het 'testen' waren.

Ik heb bij de aankoop van mijn audi (occasion) gewoon gezegd dat ze die beurt etc. lekker mogen houden. Ik heb een grote beurt gedaan bij een lokale garage voor 1/3 van de prijs. Ok ik heb hem dan ook zonder garantie gekocht, maar ik durf wel eens wat risico te nemen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 11-06-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zondag 100 jaar Audi meeting *O*

tzal jullie allemaal niet zo interesseren met die nieuwerwetsche Audi's :+ maar ik ga morgen natuurlijk aan de poets met de 200Q en dan met een aantal vrienden die kant op. camera mee en maar hopen op mooi weer zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Hallo

Ik mag me ook aansluiten bij de audi rijders :-)
Vandaag ja gezegd op de koop van deze A4 avant 1.8T

Het is er een van 2004 met standaard 140kw/190 pk met 6 bak (ik wist niet dat de modellen van 2004 ook een 6 bak konden hebben)
Anyway hier pics van waar die nog bij de dealer staat (hoop hem woensdag op te halen)

Trouwens.. kan iemand mij wat vertellen?(snap het B verhaal niet helemaal.. of is dat bij mijn auto niet van toepassing?)

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img2/8wfnw9w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img2/9me8s02.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door roger is here op 13-06-2009 17:09 ]

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Feli met je aankoop!
Je hebt zojuist een B6 gekocht ;)

Op Wikipedia staat alles wat je wil weten qua B verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Dank Xof

idd staat netjes op wiki uitgelegd.

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bestel je een Sportback met in totaal 10.000,- aan opties en accesoires, blijk je nog 2 essentiele zaken te missen :X
  • Cruise Control (standaard op elke Panda sinds 1871)
  • Stuurwiel bediening Audio (geestig, zit dus ook standaard niet bij Navi systeem van 4200,-)
Nou lijkt het er op dat de Cruise Control relatief eenvoudig is toe te voegen achteraf, daar komen we wel uit (als iemand een bedrijf kent in de buurt van A'dam houd ik me aanbevolen).

Stuurwiel lijkt een stuk lastiger. Iemand enig idee of het kan? En wat de kosten zijn. Ik zie wel bedrijven die het inbouwen doen, maar hoe ik aan een stuur kom? Kan me voorstellen dat het niet mogelijk is door de Airbag.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 14-06-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Die heeft je dealer ook niet geadviseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Audi is echt super in reclame maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wat een geniale reclame, mooie laatste shot ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
El-Loco schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:38:
Die heeft je dealer ook niet geadviseerd?
Helaas, is nu ook niets meer aan te doen. Had wellicht ook iets beter moeten opletten. Heb echter de afgelopen 7 jaar 3 nieuwe auto's mogen bestellen (dit is de vierde) wat uiteindelijk een Peugeot, Seat en Volvo werden. Op die 3 zat het wel standaard, dus heb er ook niet echt op gelet. Hopelijk is er nog wat aan te doen.

EDIT:

Lol, Cruise zit er wel standaard op. Ik keek op prijslijst van de Ambition/Ambiente Business Edition. Daar blijkt hij uitgehaald te zijn. Aangezien ik geen Business Edition heb, maar een Proline, is dat probleem opgelost.

Excuses aan Audi :P Blijft de stuurwielbediening helaas wel over.

[ Voor 70% gewijzigd door PWM op 14-06-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
zo lang is dat niet standaard hoor, CC. Maar wel slecht dat de verkoper niet de moeite neemt je die standaard dingen aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:07:
zo lang is dat niet standaard hoor, CC. Maar wel slecht dat de verkoper niet de moeite neemt je die standaard dingen aan te smeren.
Heb die inmiddels aangepast :$

Overigens heeft de verkoper op dat punt ook niet echt zijn best gedaan. Er zijn best wat geestige dingen die hij niet heeft genoemd, en zaken die wellicht wel belangrijk konden zijn, zoals "Uitschakelen Passagiersairbag". Voor mij niet zo'n probleem, maar ik kan me voorstellen dat mensen met kinderen wel erg balen als ze die gemist hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 14-06-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Leidt mooi tot een ergenis van mij..

Waarom, o waarom, besteld iemand een kale premium auto (Audi/BMW). Ik snap dat niet. Als je geen geld hebt voor een aangeklede A3, koop dan gewoon een nette golf. Of ga een klasse kleiner, een goed uitgedoste A4 doet mij meer dan een kale A6.

En als je 30.000 euro uitgeeft, dan wil je toch CC standaard hebben dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:11:

Waarom, o waarom, besteld iemand een kale premium auto (Audi/BMW). Ik snap dat niet. Als je geen geld hebt voor een aangeklede A3, koop dan gewoon een nette golf. Of ga een klasse kleiner, een goed uitgedoste A4 doet mij meer dan een kale A6.

En als je 30.000 euro uitgeeft, dan wil je toch CC standaard hebben dacht ik zo.
Een BMW 316i met doppen en slingerramen voor het geld van een mooie complete middenklasser :P Toch verkopen ze. (EDIT: lol, een kale 316 kost bijna 36.000,-)

Het is wat dat betreft ook niets voor mij om een optie te missen. Mijn V50 had 11.000,- aan opties, en zelfs mijn Ibiza was voor 6000,- opgekieteld :) Nu de A3 ook weer 10.000,-. Inderdaad, gewoon omdat ik liever een volledig aangeklede auto heb, dan dat ik dingen moet missen in een grotere bak. Daarom schrok ik ook zo :+ Maar goed, het belangrijkste is opgelost.

Uiteindelijk dus geworden (iets uitgebreid met hierboven)

Audi A3 Sportback 1.4 TSI DSG S-Tronic Ambiente Pro Line

Extra's bovenop Ambiente en/of Pro Line
  • Motertuning > 160PK 250nm
  • Mistlampen voor
  • DVD Navi met groot scherm
  • 17 inch velgen
  • Dek reling
  • Aluminium inleg
  • Cruise Control (jaja :P )
  • Bluetooth Carkit
En nog wat kleiner grut. Zaken als Regensensor, lichtsensor, Climate Control, opbergpakket etc. etc. zitten ofwel in de Ambiente of het Proline pakket.

Wat ik jammer vind van de A3 is dat er niet gewoon 1 complete versie is. Je hebt de Ambiente en Ambition, gelijk geprijsd, allebei met andere opties (Luxe t.o.v. Sportiviteit). Daardoor ben je eerst 2 dagen aan het rekenen wat het beste is. Ze zouden gewoon een All-in uitvoering moeten hebben, zoals bijvoorbeeld Volvo met de "Summum" uitvoering heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 14-06-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:11:

Moet iedereen voor zichzelf weten vind ik. Misschien mist iemand al die luxe dingen niet maar wil toch een Audi rijden omdat ie de wagen zelf mooi vind. Dat men vanaf de buitenkant niet kan zien wat er van binnen zit maakt toch ook geen reet uit. Net of je je dan meer of minder moet voelen als je wel of geen ingebouwde navi hebt of gehackte tomtom op een oude Nokia ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je zit er toch immers in. Maargoed, ik denk dat ik het nooit ga snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah ieder zijn ding, ik hecht ook meer waarde aan opties... dan maar doorsparen ofzo.

ik had ook een Sportback ttdi kunnen kopen voor 14K maar dan hebje idd een kale uitvoering dan liever wat meer betalen voor een leuke uitvoering met wat opties... En als je dan ziet wat je in de occasion markt voor een paar duizen euro meer al aan opties hebt.

En uiteindelijk is een auto met meer opties ook eits waardewaster en/of gemakkelijker te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
knip

[ Voor 135% gewijzigd door Executor16 op 18-06-2009 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is dat nou een islamitisch gebedssnoer om je pookhoes? :/
En ruim die zooi eens van je hoedenplank, dat kan echt niet :P

[ Voor 89% gewijzigd door Luuk op 18-06-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
G-PHREAK schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:38:
[...]

Is dat nou een islamitisch gebedssnoer om je pookhoes? :/
En ruim die zooi eens van je hoedenplank, dat kan echt niet :P
Ja klopt, heb ik van een maat gekregen en ik zal binnenkort is nieuwe pics maken aangezien de hoedenplank nu leeg is :D

Ik zoek nog wel een bagagenet voor onder de hoedenplank waar ik zooi in kan gooien. Iemand tips voor 3rd party? Bij de dealer kost een stukje net boven de 100,- Of ik moet zelf wat in elkaar flansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Voor de 2.0T rijders onder ons die wat meer vermogen zoeken, een hardware upgrade. Ik vind het totaal net even te duur. Heb je meer pk dan een RS4 ;).
Turbo kit 500pk voor de 2.0T van ATPTurbo, zelfs nog met een extra zware turbo charger kit tot 600pk te krijgen.

JD Engineering biedt een soortgelijke upgrade.

Een reclame filmpje van een tuner laat zien dat een 2.0T upgrade sneller kan zijn dan een R8 4.2T.

@PWM De 1.4 TSI is sinds 2006 in zijn klasse International Engine of the Year dus, prima keuze. Net zoals de 2.0 TFSI trouwens al sinds 2005 verkozen is tot de beste in zijn klasse:
International Engine of the Year

[ Voor 12% gewijzigd door Preatorium op 15-06-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
PWM schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:17:
[...]

Een BMW 316i met doppen en slingerramen voor het geld van een mooie complete middenklasser :P Toch verkopen ze. (EDIT: lol, een kale 316 kost bijna 36.000,-)[/list]
Een 316i heb je vanaf een ruime 33k€ Bovendien is een 'kale' 316i uitgerust met elektrische ramen rondom, climate control, cruise control, een automitisch dimmende binnenspiegel, elektrische en verwarmde speigels et cetera. Enige wat ontbreekt zijn LM-velgen, die heb je voor een kleine €850,--.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Preatorium schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:14:
Voor de 2.0T rijders onder ons die wat meer vermogen zoeken, een hardware upgrade. Ik vind het totaal net even te duur. Heb je meer pk dan een RS4 ;).
Turbo kit 500pk voor de 2.0T van ATPTurbo, zelfs nog met een extra zware turbo charger kit tot 600pk te krijgen.

JD Engineering biedt een soortgelijke upgrade.

Een reclame filmpje van een tuner laat zien dat een 2.0T upgrade sneller kan zijn dan een R8 4.2T.
De 2.0T kan je idd best snel maken. Trouwens de R8 is een 4.2fsi, niet een T ;) Die V8 R8 is sowieso een misser.. Met die looks moest gewoon meteen een V10 komen en in een 2e fase de V10 biturbo met 620PK zoals in de concept.

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 15-06-2009 13:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
KappeNou schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:05:
[...]
De 2.0T kan je idd best snel maken. Trouwens de R8 is een 4.2fsi, niet een T ;) Die V8 R8 is sowieso een misser.. Met die looks moest gewoon meteen een V10 komen en in een 2e fase de V10 biturbo met 620PK zoals in de concept.
De 4.2 is idd geen T. Audi maakt het zichzelf in het hogere segment niet makkelijk met motorisering. De R8 mocht de RS-modellen niet teveel aftroeven. De volgende generatie RS4 (B8) zal wel een T-variant worden is de verwachting, in lijn met de S4 met een 3.0 TFSI (333pk).

Al de RS4 B7 ook onderhanden is genomen door MTM, al het extra vermogen in vergelijking met wat de 2.0T extra kan krijgen misschien nog wel tegenvalt (met extra chager zelfs naar 600pk te halen op papier, de RS4 dan tot 535pk door MTM). Maar goed, binnen 4s op de 100 en binnen 8 op de 200 is al niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
argro schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:32:
[...]
Een 316i heb je vanaf een ruime 33k€ Bovendien is een 'kale' 316i uitgerust met elektrische ramen rondom, climate control, cruise control, een automitisch dimmende binnenspiegel, elektrische en verwarmde speigels et cetera. Enige wat ontbreekt zijn LM-velgen, die heb je voor een kleine €850,--.
Ik keek naar de Touring, Sedan is inderdaad goedkoper. Dimmende binnenspiegel, regensensor e.d. zitten echter pas vanaf Executive in het pakket. En dan kost hij minimaal 37.000 voor de Sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Preatorium schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:24:
[...]

De 4.2 is idd geen T. Audi maakt het zichzelf in het hogere segment niet makkelijk met motorisering. De R8 mocht de RS-modellen niet teveel aftroeven. De volgende generatie RS4 (B8) zal wel een T-variant worden is de verwachting, in lijn met de S4 met een 3.0 TFSI (333pk).

Al de RS4 B7 ook onderhanden is genomen door MTM, al het extra vermogen in vergelijking met wat de 2.0T extra kan krijgen misschien nog wel tegenvalt (met extra chager zelfs naar 600pk te halen op papier, de RS4 dan tot 535pk door MTM). Maar goed, binnen 4s op de 100 en binnen 8 op de 200 is al niet mis.
Het was meer dat toen de R8 uit kwam de Gallardo nog het 525PK blok had. Dan zou de R8 de gallardo aftroeven. Nu is de LP560 er, dus kan de R8 V10 aan bod komen. Een nog snellere R8 gaat er dus niet komen.
Het 4.2fsi 414PK blok van audi schijnt sowieso niet altijd even lekker te zijn als ik Jeroen Dik moet geloven. Het schijnt ook zo te zijn met de andere atmosferische 4.2 340PK blokken die JD voor spyker tuned. Op de 1 of andere manier halen ze vaak niet de fabriek gegevens. Dat is wel bij elk merk het geval, maar het scheen bij de 4.2 vaker voor te komen.

Ik snap ook niet waarom ze ineens met een 4.2 V8 in een A4 kwamen aanzetten. Ik vond de 2.7TT in de B5 een stuk gaver. Gelukkig komen ze weer met een geblazen blok.
Wat de nieuwe RS4 en RS5 gaan worden zal nog de vraag zijn. Al heel lang zijn de geruchten een 4.2fsi V8 turbo met 450PK. Als ik het zo hoor wil ik het wel geloven >klik<
Willen zeker zijn, dan moeten we nog even wachten :9

Och en deze is ook zo lekker heh! De nieuwe 340PK 5 cilinder Turbo TT-RS >klik<
Echt jammer dat ze dat blok niet in de S4 en S5 hebben gehangen..

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 15-06-2009 19:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

x-post:

Zondag tijdens de "100 jaar Audi" meeting in Lelystad:

Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwffotos/ACI100J__162_.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwffotos/ACI100J__90_.JPG

de andere 180 foto's die ik genomen heb staan op mijn site: http://www.audi-fan.nl/gallery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kwam gister een RS6 tegen, modeljaar 2004 ofzo, wat een fijne bakken ook :) Zou liever een M5 hebben, maar zo'n rs6 is ook wel affengeil

[ Voor 94% gewijzigd door 418O2 op 16-06-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:34:
Ik kwam gister een RS6 tegen, modeljaar 2004 ofzo, wat een fijne bakken ook :) Zou liever een M5 hebben, maar zo'n rs6 is ook wel affengeil
Voordeel van de vorige generatie RS6 is dat hij er ook als Avant is, terwijl de 5-serie een touring moet ontberen.

Bij de huidige generatie ligt het weer gelijk :) RS6 Avant of M5 Touring... Daar kom je toch niet uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik kom echt enorm vaak nieuwe RS6'en tegen de laatste tijd. Echt abnormaal. Ook al een paar keer de testauto van PON/VAG tegengekomen (iets met GTG in het kenteken).

Jammergenoeg nog niet gezien hoe snel het ding nou kan accelereren, maar het blijft een enorm indrukwekkende wagen met z'n 580 pk :)

Oude RS6 ook al tegengekomen maar die reed 100 op de A2... Kom op zeg, koop dan een A6 2.0T ofzo :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PWM schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:52:
[...]

Voordeel van de vorige generatie RS6 is dat hij er ook als Avant is, terwijl de 5-serie een touring moet ontberen.

Bij de huidige generatie ligt het weer gelijk :) RS6 Avant of M5 Touring... Daar kom je toch niet uit :o
jawel hoor, ik zou met mijn ogen dicht voor de RS6 kiezen... magoed ik ben dan ook alles behalve objectief :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 16-06-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Chaoss schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:36:
[...]
jawel hoor, ik zou met mijn ogen dicht voor de RS6 kiezen... magoed ik ben dan ook alles behalve objectief :P
Eens een Audi-fan altijd een Audi-fan toch? Had het filmpje al eens gezien op Autoblog. De getunede GT2 moet ie voorlaten, alla - Porsche is al bijna VAG . Vooral de M5 liefhebbers hebben het erg moeilijk met dit filmpje en komen met filmpjes van de M6.

Orginele reclamefilm van MTM:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XPU6dVDLSDc]

[ Voor 10% gewijzigd door Preatorium op 16-06-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wat moet een M6 doen dan? :*)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Zojuist mijn RNS-E gestolen :(

En dat met een DEFA klasse 3 alarm installatie. Ik hoorde mijn alarm afgaan en stond binnen 30 seconden buiten. Raam eruit, RNS-E eruit en voor de rest niks en niemand te bekennen. Alle kabels en plugjes zijn nog helemaal intact dus het is heel netjes eruit geklikt. Hoe is dit mogelijk? Echt te triest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Executor16 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 06:45:

En dat met een DEFA klasse 3 alarm installatie. Ik hoorde mijn alarm afgaan en stond binnen 30 seconden buiten. Raam eruit, RNS-E eruit en voor de rest niks en niemand te bekennen. Alle kabels en plugjes zijn nog helemaal intact dus het is heel netjes eruit geklikt. Hoe is dit mogelijk? Echt te triest :(
Fuck. Hoop niet dat het een voorbode is voor het RNS510 debacle wat nu gaande is bij VW.

Ben je hier voor verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zó snel? :X

Holy tering moet niet gekker worden. 8)7

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13

EraZor

Don't mention the war

Hiermee?
http://cgi.ebay.de/VW-AUD....c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dan nog is het verrekte snel gedaan... met die dingen zitje ook wle even te prutsen en dan nog de stekkers loshalen en dat alles binnen 30 secondes? dat is/zijn figuren die dat meer doen...

Bij mijn A4 is ook eens een radio gejat, maar dan op de lompe manier, paneel er omheen beschadigd en de iso-stekkers snel afgeknipt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op het moment heb ik in mijn A3 (8P) een Becker autoradio (met navigatie) zitten. Groot nadeel aan dat ding is dat ie geen cdrw's/mp3 snapt en nu wil ik dus een andere autoradio kopen (al zo'n maand of 10 eigenlijk :P). Heb ik daar nog een of ander extra iets voor nodig om die radio goed te laten passen of is het de oude radio eruit, nieuwe erin :?.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Mijn A3 mag wel uit de startpost. Die is 2 weken geleden total loss gereden door een achteropkomende auto. RIP A3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

biobak schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:51:
Mijn A3 mag wel uit de startpost. Die is 2 weken geleden total loss gereden door een achteropkomende auto. RIP A3 :'(
Pic :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:43

Coldcat

HODL

Rijdt Christijan Albers tegenwoordig ook in een Audi?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sinds 2008 rijd hij in een A4 DTM jah, en af toe een lemans race in een R10 tdi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik bedoel straatauto, zag hem in Rotterdam rijden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ja logisch ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor de mensen die het leuk vinden, er is vandaag een grote NL audi meeting in den bosch tussen 11 en 16.00 uur bij de audi dealer in den bosch (balk weg 1 )

Ik ben ook van de partij!

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 28-06-2009 08:08 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Op de kruiskade in Rotterdam, leek echt typisch op hem en qua locatie zou hij daar ook prima kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kleine crosspost:

Voor het eerst een foto van mijn nieuwe wagen. Enige probleem, is dat hij pas eind augustus op kenteken gaat :( Dan verloopt mijn, overigens ook zeer fijne, Volvo V50.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yYWSSajy1j7mEluSvsARhfgn/full.jpg

Audi A3 Sportback 1.4TSI (ABT tuning) S-Tronic (DSG)

Het is de Ambiente Pro-Line uitvoering, met alle Ambition opties buiten het sportonderstel. Verder nog de RNS-E Navigatie en Audi Bluetooth Carkit er in, S-line stuurwiel met bediening en flippers en nog wat klein grut aan opties. Nu nog anderhalve maand wachten. Twijfel nog over 1 maatje grotere velgen.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 28-06-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@ PWM,

Waarom heb je niet gekozen voor Xenon incl. LED-dagrijverlichting? Voorderest mooie wagen in een niet vaak te spotten kleur.

Is op de foto de bestelde 17" LM? Ik vind persoonlijk dat deze de wielkasten te veel vullen, maar das natuurlijk mijn mening. Ik hou meer van 5 dikke spaken of meerdere, dunne spaken.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:03:
@ PWM,

Waarom heb je niet gekozen voor Xenon incl. LED-dagrijverlichting? Voorderest mooie wagen in een niet vaak te spotten kleur.
Ik ben bang dat die LED verlichting een beetje mode grill gaat worden. Ik heb al meerdere Golfjes 4 en 5 en oudere A3's langs zien komen met die LED dingen.

90% van de A3's zijn zwart en grijs, daarom leek een andere kleur mij wel eens leuk :)
Is op de foto de bestelde 17" LM? Ik vind persoonlijk dat deze de wielkasten te veel vullen, maar das natuurlijk mijn mening. Ik hou meer van 5 dikke spaken of meerdere, dunne spaken.
Op de foto is zelfs 16. Ik moet nog even kijken welke velgen het gaan worden. Vind de standaard Ambiente velgen die je nu ziet niet mooi, en de nieuwe Ambition velgen zelfs ronduit lelijk. Ik vind de Ambition velgen van voor de facelift wel mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.mysites.nl/upload2/megacars/327249.jpg

of deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/103/01.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 28-06-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Doe mij die onderste maar dan ;)

Ik betwijfel of je de jeugd met LEDjes wel serieus moet nemen. Het zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om het niet erbij te nemen zeg maar :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

MisteRMeesteR schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:26:
Doe mij die onderste maar dan ;)

Ik betwijfel of je de jeugd met LEDjes wel serieus moet nemen. Het zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om het niet erbij te nemen zeg maar :)
En het is meestal wel zo dat de achteraf ingebouwde kloon lampen er in een oude VW Golf er niet uitzien.
Ik zie ook zo vaak een oude Opel rijden met veel te blauwe Xenon lichten..

Dus ze proberen het vaak wel, maar de uitwerking is soms gewoon lachwekkend :D
Pagina: 1 ... 14 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.