Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.484 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
[b][message=31487764,noline]

prijs technisch tjah... Audi is gewoon erg duur, als ik zie dat onze sportback een nieuwwaarde had van 41.000 euro 8)7
41K? Waar zijn de opties dan gebleven :? Zou dan minimaal 8K aan opties bij moeten zitten die ik in je lijst niet terug kan vinden.
Zou betekenen dat dit 8K kost:

-Navigatie klein (via boardcomp.)
-Verwarmde stoelen voor
-Blanke dakrails
-Nokia bluetooth carkit
-Dealeraf getuned naar 130pk

Niet om je af te vallen ofzo, maar valt gewoon op ;) Of was de sportback in die tijd een stuk duurder?

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 11-02-2009 17:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 13:36
KappeNou schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:12:
[...]

41K? Waar zijn de opties dan gebleven :? Zou dan minimaal 8K aan opties bij moeten zitten die ik in je lijst niet terug kan vinden.

-Verwarmde stoelen voor
-Blanke dakrails
-Nokia bluetooth carkit

Niet om je af te vallen ofzo, maar valt gewoon op ;) Of was de sportback in die tijd een stuk duurder?
Er zit spiegelverwarming op las ik :p (was voor de vorige eigenaar van mijn auto ws te duur. Stoelverwarming (in het lederen interieur) ook helaas :/ Heb dan wel weer de elektrisch verstelbare lendesteun... Die heeft hij dan weer niet :9

Hoe kun je overigens zien of de uitvoering een Pro-line is?

Lichtmetalen velgen komen er ook nog bij denk ik?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

KappeNou schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:12:
[...]

-Verwarmde stoelen voor
-Blanke dakrails
-Nokia bluetooth carkit

moeje wel de goeie uitvoering nemen ;) tsjek autoweek

de 1.9tdi Ambition met Pro-Line paket koste in 2006 35,440

Dat betekend dus dat bovenstaande opteis zo'n 5000,- kosten wat wel ongeveer klopt.

@Marccom: de 17" velgen vallen onder de Ambition uitvoeing, Verwarmde spiegels en ruitensproeiers zijn onderdeel van Pro-line wat verder uit deze opties bestaat: Volautomatische Airco, Concert Radio/CD, Lederen 4-spaaks stuurwiel, middenarm steun voor, BIS/boardcomp.

Soms overlappen paketten elkaar, ik heb bv geen 4-spaaks stuur maar een 3-spaaks sportstuur omdat het een Ambition is.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2009 23:23 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wow, mijn A3 2.0 TDI attraction business (dus niet pro business) was kaal rond de 29500, met mijn opties (ook wel redelijk wat) is het totaal rond de 33500. Lang leven de 2000 korting op de business versie!

De prijs is wel wat degelijker geworden :p good for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Chaoss schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:33:
[...]

moeje wel de goeie uitvoering nemen ;) tsjek autoweek

de 1.9tdi Ambition met Pro-Line paket koste in 2006 35,440

Dat betekend dus dat bovenstaande opteis zo'n 5500,- kosten wat wel ongeveer klopt.

@Marccom: de 17" velgen vallen onder de Ambition uitvoeing, Verwarmde spiegels en ruitensproeiers zijn onderdeel van Pro-line wat verder uit deze opties bestaat: Volautomatische Airco, Concert Radio/CD, Lederen 4-spaaks stuurwiel, middenarm steun voor, BIS/boardcomp.

Soms overlappen paketten elkaar, ik heb bv geen 4-spaaks stuur maar een 3-spaaks sportstuur omdat het een Ambition is.
Ik heb verwarmde ruitensproeiers (die dampen iig als het koud is), climacontrol, concert radio een middenarmsteun, bis en een 3 spaaks stuur maar geen verwarmde spiegels.... Zou zeer sneu zijn als dat het verschil is met een Pro-line ;)

Dealer wist te vertellen dat de verwarmde spiegels een optie zijn via het winterpakket. Beetje jammer dat de koper destijds gekozen heeft voor elektrisch verstelbare lendensteunen want ook dat is een optie geweest. Velgen heb ik geen idee wat er standaard bij mij onder zat.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah kheb hier een PDF van 2007 waarin staat dat die verwarmde spiegels een onderdeel zijn van pro-line maar die paketten veranderen nog wel eens in de loop van de tijd. :)

Wel vaag want volgens mij zijn verwarmde spiegels en ruitensproeiers 1 en dezelfde optie. misschien worden de spiegels alleen warm als je de achterruit verwarming aanzet? bij mijn A4 ging de spiegelverwarming altijd aan zodra de auto op contact ging, maar weet neit hoe het bij een veel nieuwere A3 zit?

edit: zie net dat her pro-line ook van de basis-uitvoering afhangt bij de Attraction, Ambition zijn ver verwarmde spiegels/ruitensproeires GEEN onderdeel van Pro-line en bij de Ambiente wel. Dus dat is bij mij ook nog een extra optie.

[ Voor 68% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Ik heb verwarmde spiegels en kan mij niet herinneren dat het een aparte optie is, op zijn hoogst een onderdeel van een andere optie (ik rij een 2008 editie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Mijn Ambition (11/2003) heeft geen spiegelverwarming, er zitten geen draden/contactpunten aan de glaasjes en heb geen schakelaar, alleen om ze te verstellen. Achterruitverwarming aanzetten gaat dus geen verschil maken. Ik heb geen idee wat voor goedkope uitvoering ik dan heb maar baal er wel van dat het er niet op zit en zou het zo omruilen voor een van de andere doelloze opties die er wel op zitten, mgoed ;)

Mn vorige A3, model 8L, Attraction uitvoering, had ook geen spiegelverwarming. Zelf aangelegd via de draden die al wel voorbereid in de deur lagen maar niet aangesloten waren. Nieuwe glazen er in en aangesloten op de contactpunten en gaan. Of het bij deze A3 net zo makkelijk is weet ik niet, heb tot nog toe alleen de radio gedemonteerd en verder niets :)

Zou me trouwens ook niet verbazen als de mistlampjes ook nog eens een optie waren ;)

@Chaoss, wat ga je nog veranderen aan de SB? Een mooier set velgen en geblindeerde ramen? RNS-e er in? Trouwens al nadelen ervaren aan de auto? De debiele cruise hendel en de handrem waarschijnlijk en misschien ook al een bak water binnen als je het raam lv open doet ;) Wat is dat rechter hendeltje bij jou eigenlijk, ik heb daar mn boardcomp zitten maar met een knop aan de zijkant ala de cruise, bij jou van je navigatie ofzo?

Whoop!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nadelen? nee nog niet echt, wel bakken voordelen ;) Cruise control hendel heb ik geen problemen mee, was ff wennen in het begin meer niet. Handrem "probleem" had ik van te voren over gelezen maar ook dat vindt ik niet echt een probleem, als ik hem aantrek tegen de midden-armsteun staattie hoog genoeg!

Kga er in eerste instantie niets aan veranderen, doordat deze auto wat eerder op mijn pad kwam dan geplanned moeten we eerst weer hard sparen, Exterieur ga ik sowieso niets aan veranderen hoogstens in de toekomst een s-line dakspoilertje en facelift achterlichten.

Kan zijn dat die pakketten van de eerdere modellen anders zijn, of dat er verschil is tussen de 3-deurs en Sportback, maar een Ambition heeft dus standaard geen verwarmde spiegels bij het pro-line pakket. Maar als je de "losse" opties erbij pakt zijn verwarmde spiegels EN ruitensproeiers 1 optie. Mistlampen voor zijn bij de SB Ambition wel standaard.

Rechter hendeltje is gewoon voor de ruitenwissers en de boardcomp/BIS.... bediening van de navigatie zit naast de handrem voor de versnellingspook, net niet te zien op de foto. RNS-E had ik eerst wel aan gedacht... maar nu ik gemerkt heb hoe goed de huidige navigatie werkt vindt ik het niet meer nodig, enige voordeel zijn dan de 2 SD kaartje maar daar zitten zoveel beperkingen aan dat het ook bijna verwaarloosbaar is... dus dan zou ik het alleen doen omdat het er leuk uit ziet, met als andeel dat de bediening van de Airco etc. lager komt te zitten... komt bij dat een RNS-E set voor de A3 rond de 1300,- kost! en dan nog inbouwen!

Ik zoek op dit moment wel een MP3 oplossing, ben bekend met de audiolink oplossingen via de cd-wisselaar aansluiting, maar ik wil eigenlijk iets met ID3-tag en mappen weergave... dat de Concert geen mp3 cd's afspeelt vind ik nog het allergrootste nadeel aan de auto.

Voor de rest, super auto, rijd heerlijk ben zeer te spreken over het sportonderstel en de servotronic, niet minder ruimte dan de A$/B5, netjes afgewerkt etc. Vandaag gaattie nog even terug naar de garage, gaan ze luisteren naar het krakende koppeling-pedaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 12-02-2009 09:04 ]

• KappeNou
Dan was die in 2005 idd duurder :P Nog veel 5K voor die opties :/

>PC specs<

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja als je nagaat dat navigatie al 1300,- kost. en dat is dan omdattie al Pro-line heeft anders kost navigatie 2700,- En dealer-af tunen is meestal ook harstikke duur, Andere dingen zoals verwarmde spiegels/ruitensproiers voor 210,- vallen dan weer mee.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Toink schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 07:32:
Stuur me maar een PM dan geef ik je de contactgegevens door.
Toink:
Ik wil je ook even een PM sturen voor de contactgegevens.
Maar op de een of ander manier kan ik met geen mogelijkheid een PM versturen :|

Zou je mij eentje willen sturen? Wil namelijk mijn auto ook graag laten doen.

iRacing Profile Flickr

• KappeNou
Chaoss schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:31:
nouhja als je nagaat dat navigatie al 1300,- kost. en dat is dan omdattie al Pro-line heeft anders kost navigatie 2700,- En dealer-af tunen is meestal ook harstikke duur, Andere dingen zoals verwarmde spiegels/ruitensproiers voor 210,- vallen dan weer mee.
RNS-E kost in een A3 los zonder pro-line toch zoiets. Toch niet zo'n pijltje bij je klokken navi?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

oh jawel ;) heb hier de prijslijst in pdf, RNS-E kost los als optie 4099 icm pro-line 2725 en dan moet je eigenlijk ook nog een cd-wisselaar nemen omdat je anders geen cd's kunt afspelen onder het navigeren :P dat hoeft bij de gewone navigatie dan weer niet omdat je dan al een extra cd-speler in de kofferbak krijgt voor de navigatie cd. Je betaald nog wel even 173,- voor een benelux cd-rom....

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 13-02-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
met de bpm eraf nog steeds iets van 2000€ voor een pijltje en stem :| Als je ziet wat je aftermarket daarvoor kan kopen..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

yup ariginele navigaties zijn absurd duur.... magoed ben er wel blij mee, ik heb er iig niet dik voor hoeven betalen :P en dan heb ik toch leiver dit dan een tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag de papieren van mijn verzekering binnen gekregen... dar vragen ze de waarde van de auto op adhv het kenteken, krijg je de waarde incl alle opties wat er destijds dus voor betaald is: 40.077,- om exact te zijn :)

dus 40.077 - 35.440 = dus exact 4637,- aan buiteis buiten het Ambition en Pro-line gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Here are some more sneak peeks at the upcoming Audi TT RS which is slated for its official unveiling at the Geneva auto show next month.

Notice the brake calipers with the RS badge on them? Yes, they've beef up the braking system but, more importantly, its a sign that Audi means business by slapping an RS tag even there.

The TT RS hearkens back to the brash, daring Audi's of the 1980s with a 5-cylinder engine providing the boogie for this top-of-the-line sports version of the TT.

Available in both coupe and cabriolet body styles, the TT RS will come with a turbocharged 2.5 liter, 5-banger churning out 340 hp (253kW) and 450 Nm (332 lb-ft) of torque. A 6-speed manual gearbox manages the transfer of power to the all-wheel drive system. 0 to 100 km/h (62 mph) comes in at around 5 seconds, with top speed electronically limited to 250 km/h (155 mph).

Distinguishing the TT RS on the outside (besides the badge, of course) over the 272 hp TT S model are the larger front air vents, twin-spoked alloy wheels, a fixed wing at the back and a new rear diffuser.

The TT RS will come with LED daytime running lights to accompany the bi-xenon headlights and on the inside there's an RS cabin package with Alcantara and leather sports seats, a sports steering wheel with lots of functionality and an RS badge smack in the middle of the central console that let's everyone know what exactly you're driving.

Unless you're in the US, in which case, you won't, as of yet, get a chance to own one of these as Audi hasn't green-lighted the TT RS for the North American market.

The TT RS will be rolled out in markets across Europe in the weeks after its Geneva premier.

Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/audi-tt-rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/audi-tt-rs_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/audi-tt-rs_6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/audi-tt-rs_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/audi-tt-rs-teaser-image---hi-res.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/audi-tt-rs_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/audi-tt-rs_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2009/2/large/2010-audi-tt-rs-teasers---low-res.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 22-02-2009 17:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vond de TTS al prachtig, deze is dat imho ook. Misschien is het spoilertje iets té. Qua uiterlijk imho verreweg de mooiste in z'n klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Overigens heeft de TT imho ook een van de mooiste interieurs van het moment, simpel maar erg stijlvol. Ik vind de nieuwe interieurs in de A4 en A5 te druk.

Afbeeldingslocatie: http://img.motorpasion.com/galleries/audi-tts/normal_leaked_audi_tts-18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
KappeNou schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:22:
Here are some more sneak peeks at the upcoming Audi TT RS which is slated for its official unveiling at the Geneva auto show next month.

Notice the brake calipers with the RS badge on them? Yes, they've beef up the braking system but, more importantly, its a sign that Audi means business by slapping an RS tag even there.

The TT RS hearkens back to the brash, daring Audi's of the 1980s with a 5-cylinder engine providing the boogie for this top-of-the-line sports version of the TT.

Available in both coupe and cabriolet body styles, the TT RS will come with a turbocharged 2.5 liter, 5-banger churning out 340 hp (253kW) and 450 Nm (332 lb-ft) of torque. A 6-speed manual gearbox manages the transfer of power to the all-wheel drive system. 0 to 100 km/h (62 mph) comes in at around 5 seconds, with top speed electronically limited to 250 km/h (155 mph).

Distinguishing the TT RS on the outside (besides the badge, of course) over the 272 hp TT S model are the larger front air vents, twin-spoked alloy wheels, a fixed wing at the back and a new rear diffuser.

The TT RS will come with LED daytime running lights to accompany the bi-xenon headlights and on the inside there's an RS cabin package with Alcantara and leather sports seats, a sports steering wheel with lots of functionality and an RS badge smack in the middle of the central console that let's everyone know what exactly you're driving.

Unless you're in the US, in which case, you won't, as of yet, get a chance to own one of these as Audi hasn't green-lighted the TT RS for the North American market.

The TT RS will be rolled out in markets across Europe in the weeks after its Geneva premier.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
5-Cilinder ftw! :D Erg leuk om te zien + de turbo. Specificaties zien goed uit. Ik ken de line-up van Porsche niet zo goed, maar volgens mij moet die 911 Carrera gaan oppassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

eindelijk, return of the 5-cillinder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Gisteren meegereden in een R8, hoe cool is dat zeg _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Mja, die spoiler op de TT-RS vind ik ontzettend lelijk. Hij is verder inderdaad ongeveer even snel als een 911, dus dat wordt inderdaad oppassen. Op de tussensprints sowieso (turbo: breed hoog-koppelgebied)...

R8 lijkt me dan begeerlijker... Als occasion zakt die nu al bijna onder de ton. Bij Maastricht eens eentje tegengekomen die het gas vol opentrok bij de oprit naar de A2 (ja, bij dat giga kruispunt). Lekker lawaai en ging licht oversturend de snelweg op (bocht 90 graden naar links). De TT-RS is dan wel een stuk goedkoper, maar als je die al kunt betalen, is een R8-occasion stiekem toch niet leuker dan? :D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
2e hands R8 is toch nog aardig prijzig in NL. Persoonlijk vindt ik de V8/power in de huidige R8 ook een beetje te min voor het uiterlijk. Ze hadden meteen met die V10 moeten komen en daarna met een V10Biturbo zoals in de eerste concept jaren geleden.

911 is wel een andere klasse. De boxterS/caymanS doen op het circuit al niet echt onder voor een 911.

Porsche opzich zit ook in een andere klasse dan audi.

[ Voor 45% gewijzigd door KappeNou op 27-02-2009 13:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als er nog mensen zijn die binnenkort een Audi gaan aanschaffen, er komen weer wat mooie acties aan. Let even niet op de enorme marketing-geile tekst ;)

Audi levert vanaf eind maart de A3, A4 en A6 met zeer aantrekkelijke extra’s, tegen slechts een geringe meerprijs. Deze onweerstaanbare aanbiedingen hebben een tijdelijk karakter.

De Pro Line-uitvoeringen van de Audi A3 3-deurs en Sportback worden vanaf eind maart voorzien van een cd-navigatiesysteem inclusief cd-rom en, voor de Attraction, standaard 16-inch lichtmetalen wielen. De meerprijs voor de Pro Line-uitvoering bedraagt slechts € 1.495,-. De Pro Line Business-uitvoering van de A3 3-deurs en Sportback krijgt voortaan een dvd-navigatiesysteem aan boord. Ook hier geldt een attractieve meerprijs van slechts € 1.495,-.

Ongewijzigde prijs
Ook niet te versmaden zijn de aanbiedingen voor de Audi A4 Limousine en Avant. De Pro Line-edities van de Audi A4 Limousine en Avant krijgen een cd-navigatiesysteem inclusief cd-rom aan boord, tegen een ongewijzigde prijs van respectievelijk € 3.000,- en € 3.600,- . De Pro Line Business-uitvoeringen van de A4 Limousine en Avant hebben vanaf eind maart een dvd-navigatiesysteem en een bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm aan boord. De prijs van € 1.195,- blijft ongewijzigd. Deze aanbieding geldt overigens alleen voor de benzinemodellen.

Multitronic vanaf nu extra voordelig op A6
Wegens overweldigend succes in 2008 is er opnieuw een tijdelijk en zeer scherp multitronic-aanbod van kracht voor de Audi A6. Voor slechts € 1.495,- is deze meesterlijke transmissie verkrijgbaar op de motoren:

2.0 T FSI 170 pk (multitronic)
2.8 FSI 190 pk (multitronic)
2.0 TDI 136 pk (multitronic)
2.0 TDI 170 pk (multitronic)
2.7 TDI 190 pk (multitronic)
3.0 TDI 240 pk quattro (tiptronic)

Dit aanbod geldt uiteraard niet voor motoren die standaard reeds met multitronic- of tiptronic zijn uitgerust. Informatie over bovengenoemde aanbiedingen is verkrijgbaar bij uw Audi-dealer.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Kort vraagje: zijn er enige nieuwe Audi's op LPG te verkrijgen? Ik vermoed van niet, maar wellicht dat er een Audi-nut is die dit kan bevestigen/weerleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:04:
Als er nog mensen zijn die binnenkort een Audi gaan aanschaffen, er komen weer wat mooie acties aan. Let even niet op de enorme marketing-geile tekst ;)

Audi levert vanaf eind maart de A3, A4 en A6 met zeer aantrekkelijke extra’s, tegen slechts een geringe meerprijs. Deze onweerstaanbare aanbiedingen hebben een tijdelijk karakter.

De Pro Line-uitvoeringen van de Audi A3 3-deurs en Sportback worden vanaf eind maart voorzien van een cd-navigatiesysteem inclusief cd-rom en, voor de Attraction, standaard 16-inch lichtmetalen wielen. De meerprijs voor de Pro Line-uitvoering bedraagt slechts € 1.495,-. De Pro Line Business-uitvoering van de A3 3-deurs en Sportback krijgt voortaan een dvd-navigatiesysteem aan boord. Ook hier geldt een attractieve meerprijs van slechts € 1.495,-.
Allereerst leuk dat ik dit topic ontdek! Had niet verwacht dat er ook auto topics op GOT zouden draaien maar er wordt hier zo'n beetje alles besproken :)

Ik heb geprofiteerd van de bovenstaande actie. Heb vorige week een nieuwe A3 besteld (lease) met de volgende config:

A3 Sportback Ambition Proline 1.4 TSI 125pk met s-tronic automaat
Opties:
Phantom zwart metallic lak
3-spaaks lederen sportstuur met paddels
blanke dakreling
aluminium inleg interieur
licht metalen velgen 5 spaaks Audi 17 inch ipv de standaard 17 inch
Radio/navigatiesysteem RNS-E full-colour
Dimmende binnenspiegel met licht & regensensor
verlichte make-up spiegels ( :P vriendin)
bluetooth carkit

De auto wordt na de levering nog getuned naar +- 155 pk. Kan bijna niet wachten maar het zal nog wel even duren!

Zag een paar pagina's terug mensen twijfelen tussen de nieuwe Golf en deze auto. Volledig terecht want de Golf 6 is een geduchte concurrent. Heb zelf namelijk hier ook erg tussen getwijfeld maar uiteindelijk wat meer geld neergelegd en gekozen voor de looks, rijgedrag en afwerking van deze Audi. Heb gereden in een 160pk Highline Golf met tevens 1.4 TSI motor. Hele fijne auto maar het model kan me gewoon niet boeien. Kwestie van tijd voordat je dit model weer overal ziet rijden. Het interieur van de Golf is wel erg fraai. Het oogt iets moderner dan de A3 maar ik vond de afwerking en materialen van de Audi nog wat beter. In combinatie met het kleurennavigatie/audio systeem oogt de A3 ook alweer een stuk moderner. Kan me voorstellen dat een standaard radio in de audi het allemaal wat gedateerder laat ogen. Rij op dit moment ook een A3 attraction uit 2008 en dit oogt niet zo modern maar voelt wel erg luxe.

Ik blijf dit topic aandachtig volgen! Wanneer ik foto's heb zal ik ze posten.

Valt me nu trouwens pas op dat je noemt dat deze acties eind maart gaan beginnen. De actie was er de afgelopen 6 weken al even tijdelijk. Was toevallig bij de dealer die dit vermelde. Vorige week was de laatste week. Maar binnenkort begint hij dus weer?!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 13:08 . Reden: viel me nog wat op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik ben nu al enige tijd aan het sparen voor een audi a3. Maar wat ik mij nu afvroeg is of er nog typische euvels aan een a3 zit (veel voorkomende problemen dus). En waar ik op moet letten als ik een 2e handse koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

welk model A3 zoek je? 1'e (19996 tm 2003) of 2'de generatie (2003 tm 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Laatst online: 25-05-2024
Chaoss schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:09:
welk model A3 zoek je? 1'e (19996 tm 2003) of 2'de generatie (2003 tm 2009)
1e generatie, 2e is op dit moment te duur voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Enig echt bekende probleem van de 1'e generatie is dat ze roesten op het dak bij de "gleuven" van de dakdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

iemand enig idee wat voor vagcom kabel je nodig hebt voor een 2006 A3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij een Micro-CAN kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tering 250 dollar! da's wel erg duur :P zelfs met lage dollar koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ff crosspostje... vandaag vanuit het audiforum een mini-meet gehad in h'veen, goeie opkomst van zo'n 25+ Audi's

Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/A31mm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/A32mm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/A33mm_01.jpg\
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachments/gespot/49570d1237756740-woon-jij-in-friesland-img_8752.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Chaoss schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:55:
tering 250 dollar! da's wel erg duur :P zelfs met lage dollar koers.
2006 a3 heeft canbus, en dus dure kabels nodig.

http://www.pagershop.nl/p...a196660da81ba871259554e7c

Dan moet je het wel doen met een trial versie van vagcom :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn Britse zwager was gister hier en die heeft zijn zwarte A4 cabrio (full options, zwart leer, etc) ingeruild voor een nieuwe felrode A4 Avant S-line 2, nogwat (2.3?) liter turbo. Daar moest natuurlijk even in gereden worden. Wat een heerlijke bak zeg! Wel ff wennen aan het zitten aan de andere kant van de auto en met je linker hand schakelen. Bijzondere handrem ook :)
Als de aanduiding op de wijzerplaat km/u was ipv mph dan nog reed ik nonstop te hard haha

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Jazzper schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:08:
Mijn Britse zwager was gister hier en die heeft zijn zwarte A4 cabrio (full options, zwart leer, etc) ingeruild voor een nieuwe felrode A4 Avant S-line 2, nogwat (2.3?) liter turbo. Daar moest natuurlijk even in gereden worden. Wat een heerlijke bak zeg! Wel ff wennen aan het zitten aan de andere kant van de auto en met je linker hand schakelen. Bijzondere handrem ook :)
Als de aanduiding op de wijzerplaat km/u was ipv mph dan nog reed ik nonstop te hard haha
Ik gok een 2.0TFSI met 180 of 211 pk afhankelijk van de uitvoering, hier ga ik uit van het nieuwste model A4. Mocht het een oudere zijn is het waarschijnlijk een 2.0TFSI met 200PK. Erg lekkere motor inderdaad, heb een keer in een A5 mogen rijden met zo'n motor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hij is splinternieuw en hij had het over tweehondernogwat pk dus dat moet dan wel die 211 zijn inderdaad. Hij reedt heel lekker maar ik zou niet zeggen dat het een 'beast' is. Misschien appels met peren, maar wel eens in een Nissan 300Z gereden en dat is echt een beest. Maar vergeleken met mijn eigen brave 2 liter turbo 150pk (235nm @ 2500rpm) burgerbak is het toch nog wel een tikkie soepeler laten we maar zeggen :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Was het wel of geen Quattro? maakt ook nog verschil,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee volgens mij niet. Hij zei dat er ook nog wel wat motoren boven zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zal sowieso wel een 2.0tfsi geweest zijn, motor erna is een 3.2 V6 of 2.7tdi

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 23-03-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jazzper schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:08:
Van een cabrio naar een Avant? Kinderen op komst? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mijn boekhouder mag vandaag zijn nieuwe A6 ophalen :) Dat wordt een leuke testrit vanavond (mag ook wel, hij kost me jaarlijks genoeg geld ;)).

Audi A6 2009
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MDUA2OkNTyrFhJnIQkwNaIBM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BX0utFNuJ4uFBYfT9YJ5FkQy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Zg7FIzk1x1ESge6jOKjMIfe/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HaM8KgrtTrerhvt2ZzhbJQwM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kfqFFsqJ7CoFzk7IHPT7NNK9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iIpsP1aeGxSMGCo6ktcQ3k0y/thumb.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Netjes! geslaagde facelift van de A6.
laat me raden. 3.0TDI Quattro Tiptronic 6 met S-line pakket?

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 30-03-2009 16:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
KappeNou schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:30:
3.0TDI Quattro Tiptronic 6 met S-line pakket?
Klopt :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

woehoe Zondag 14 juni het eerste "100 jaar Audi" treffen! gezamelijk evenement van de Algemene Audi Club, Audi Coupe genootschap, NSU club en DKW club. Ergens bij Lelystad dus lekker centraal, kheb me al opgegeven kga uiteraard ff met de 200 Quattro die kant op. *O*

Weekend van 18/19 juli is er nog een treffen in Ingolstadt bij de Audi-fabriek dus dan tuffen we die kant even op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
RS3: http://www.autoweek.nl/au...i-brengt-voor-t-eerst-RS3
spoiler:
1 April waarschijnlijk

RS5: http://www.autoweek.nl/au...Audi-RS5-slijpt-de-messen

Hoezo recessie :P

[ Voor 10% gewijzigd door MrFl0ppY op 01-04-2009 19:01 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vanmiddag een rondje gereden in de A3 1.8 TFSI DSG van een collega.. Manman, wat is dat een rijgenot zeg!
Dat DSG fijn is wist ik wel, maar met een 1.8 Turbo is helemaal een genot om in te rijden.
Wel rijbewijs gevaarlijk in mijn geval, ik ben te speels voor zoveel makkelijk vermogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
endless schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
Vanmiddag een rondje gereden in de A3 1.8 TFSI DSG van een collega.. Manman, wat is dat een rijgenot zeg!
Dat DSG fijn is wist ik wel, maar met een 1.8 Turbo is helemaal een genot om in te rijden.
Wel rijbewijs gevaarlijk in mijn geval, ik ben te speels voor zoveel makkelijk vermogen!
Ik kreeg 1,8 TFSI mee toen ik mijn vorige audi (shortlease in afwachting van mijn huidige) weg bracht voor een grote beurt en kan het niets anders dan eens met je zijn. Het had mij in iedergeval goed gedaan als ik bij het verkrijgen van de sleutel even had gekeken hoeveel vermogen ik onder mijn kont kreeg, want bij het eerste stoplicht kwam ik niet van mijn plaats terwijl de wielen weldegelijk heel hard draaide :P. van een 1.6 90 zoveel pk naar 160. Nee, dan moet je niet op dezelfde manier optrekken vanuit stilstand. Ik denk dat de mensen om mij heen gedacht moeten hebben met een echte sjonnie te maken te hebben. Ik bedoelde het niet eens zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Maandagavond ging een boompje niet aan de kant (O-)) toen ik achteruit reed met mijn A3 met als gevolg dat mijn rechterachterlicht een barst had opgelopen. Zojuist even vervangen maar toen we de nieuwe erop wilde zetten bleek dat een van die rubbertjes waar de lamp zich in "vastklikt" verdwenen was. 7(8)7
Iemand enig idee of ik die ergens los kan krijgen :? Denk dat ik sowieso morgen maar eens naar Salimans/van Mossel bel of zij zo'n rubbertje hebben liggen, lamp zit nu wel vast (met een geïmproviseerd stukje rubber om dat klikding) maar heeft wat speling. Ik ben benieuwd of ze gaan snappen wat ik bedoel dat ik kwijt ben. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
endless schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
De orginele 1.8T is net zo fijn :9
* heeft ook een 1.8T :$

idd super rijbewijs gevaarlijk..
Ben zonet nog een rondje stad geweest.
en dat ging weer eens niet zachtjes :$

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

FlipFluitketel schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:53:
Maandagavond ging een boompje niet aan de kant (O-)) toen ik achteruit reed met mijn A3 met als gevolg dat mijn rechterachterlicht een barst had opgelopen. Zojuist even vervangen maar toen we de nieuwe erop wilde zetten bleek dat een van die rubbertjes waar de lamp zich in "vastklikt" verdwenen was. 7(8)7
Iemand enig idee of ik die ergens los kan krijgen :? Denk dat ik sowieso morgen maar eens naar Salimans/van Mossel bel of zij zo'n rubbertje hebben liggen, lamp zit nu wel vast (met een geïmproviseerd stukje rubber om dat klikding) maar heeft wat speling. Ik ben benieuwd of ze gaan snappen wat ik bedoel dat ik kwijt ben. :P
Gewoon even bij de dealer vragen. Die hebben me ook schroefjes geleverd voor de strips onderaan de deuren. Ik moest 65 cent afrekenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:46:
[...]

Gewoon even bij de dealer vragen. Die hebben me ook schroefjes geleverd voor de strips onderaan de deuren. Ik moest 65 cent afrekenen :p
Salimans gebeld, niet op voorraad, bel dinsdag nog maar eens.. Van Mossel gebeld, op voorraad, kom maar halen. Ik had verwacht dat zo'n stom stukje rubber me €5,- zou gaan kosten of zo, viel toch nog mee met € 0,50 voor 2. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Dat is voor dealer-begrippen peanuts inderdaad.
Al kan ik me herinneren dat ik voor een bedrijfsbus een andere accu moest hebben, alle vergelijkbare accu's bij automateriaal-zaken waren fors duurder dan een origineel bij Peugot.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
FlipFluitketel schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:26:
[...]

Salimans gebeld, niet op voorraad, bel dinsdag nog maar eens.. Van Mossel gebeld, op voorraad, kom maar halen. Ik had verwacht dat zo'n stom stukje rubber me €5,- zou gaan kosten of zo, viel toch nog mee met € 0,50 voor 2. :P
valt erg mee hoor bij vag.

Ik had het buisje van de olie pijlstok afgebroken.
denk, shit.. weer 10 euro :/

2 euro nogwat _O-

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

2 of 10 euro ga je dat verschil uberhaupt merken? :P

magoed onderdelen van Audi zijn ook vaak duur zat:

Audi 200, ABS-sensor: 145,-
Audi 200, stabilisator/draagarm achter: 160,-

ouch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Naja Chaoss, 8 euro is toch weer +/- 5 liter benzine wat toch weer zo'n 60km fun in je Audi is. Ik zou wel weten waar ik die 8 euro liever naar toe laat gaan ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Chaoss schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:27:
2 of 10 euro ga je dat verschil uberhaupt merken? :P

magoed onderdelen van Audi zijn ook vaak duur zat:

Audi 200, ABS-sensor: 145,-
Audi 200, stabilisator/draagarm achter: 160,-

ouch :P
ja 10x2 = 20
10x10 = 100 :>

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zie het verschil niet hoor. :P

mijn broertje heeft laatste een Leuke Coupe GL 1.8 automaat gekocht en opgeknapt:
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/coupgl1.jpg
klik hier voor meer plaatjes Deze staat nu te koop, verwisseld voor 1750,- van eigenaar (op stalen velgen) op de witte Ronals kost hij 2000,-

Verder heeft hij zijn daily A4 B5 tdi verkocht en rijd hij dit nu als daily:
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/mcoep0.jpg

Coupe 2.3 10V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 14-09 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, ik ga er nu echt eens werk van maken. De Audi 80 LS (B2) automatic in oud-groen van mijn overleden opa staat maar wat te staan in de garage, terwijl er misschien wel iemand heel blij mee zou zijn.

Het is een 1.8 automaat uit 1980. Heb er nog geen foto's van gemaakt, maar deze foto uit wikimedia lijkt er sprekend op, hoewel hij iets donkerder groen lijkt in het echt:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Audi_80_Wengen.JPG
(kenteken is iets nieuwer, begint met G).

Heb geen flauw idee wat hij nu waard zou zijn, maar het is wel een erg unieke uitgave imo (een van de weinige automaten in die tijd + unieke lakkleur).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Nieuwe facelift achterlichten in mijn A3 uit '97

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/6573a06cea4104505ff8a790c9b746cc_view.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

leuke upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Was nog leuke zoektocht, had de achterlichten besteld, maar de imitatie lexus achterlichten die er in zaten waren amateuristisch aangesloten, zonder lampenblok. Toevallig waren ze net op de sloop een oude A3 aan het slopen, en daar het blokje uit geript :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

staat iig stukken betet dan die lexus-achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Iemand ervaring met het verwijderen van de deurbekleding om bij het binnenwerk van je autoraam te komen (rechts)? Het raam loopt niet meer recht naar boven, waardoor hij zonder wat te drukken niet meer helemaal sluit, wil hem dus even bijstellen.

Audi A3 '97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

er zal zoals bij de meeste auto's een schroefje onderin de armleuning/deurgreep zitten en 1 of 2 in de onderkant van de deur. gewoon even geod kijken.

Meestal ist een kwestie van schroefjes/torx los en je schuift hem er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Yes, het is mij gelukt. Weet iemand of dit een audi kwaal is? Het volgende is het geval. Volgens mij werkt het systeem via 2 kabels en 2 rails, waaraan het raam omhoog getrokken wordt. In mijn geval gaat de linker kant van het raam sneller omhoog dan de rechterkant, gevolg is dat het raam vastloopt.

Nu heb ik de 2 kabels ingevet, maar nog zonder succes. Ik kan alleen nergens zien waar ik de kabels kan bijstellen, moet daarvoor het hele raamframe er uit? Want dan ga ik het zelf niet doen. Lees verder dat ik kan proberen de plastic houders, die een rubbertje in zich hebben weer flexibel kan maken met een middel, maar welk middel weten ze niet. Iemand?

[ Voor 14% gewijzigd door Nielsvr op 21-04-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

niet een specifiek of veel voorkomend audi probleem. komt over het algemeen wel eens voor bij electrische ramen... nadel is vaak dat je er lastig bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Dan laat ik de garage er maar naar kijken. Blijkt ook dat m'n schakel in mijn versnellingsbak, die er voor zorgt dat het lampje voor achteruit rijden in je achterlichten aangaat als je hem in zijn achteruitzet, kapot is. Het achteruitrij licht gaat dus niet aan.

Iemand enig idee wat beide problemen zullen kosten bij de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hangt van de garage af :P universele garage betaal je 45-50 euro per uur, bij een dealer 90. Kzou geen flauw benul hebben hoe lang ze met zo'n raam bezig zijn, maar een uur is zo voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben niet zo bekend met Audi maar ik overweeg 2 wagens: A4 Cabrio 1.8T 2003-2006 of TT 1.8T 2003-2006. Welke het wordt ligt aan de wegligging voornamelijk, meer ruimte is handig maar geen voorwaarde. Maar hoe zijn de automaten in die wagens ? Ik overweeg dat gemak. Kan een iPhone mey de navigatie via Bluetooth verbinden of heb ik daar iets extra voor nodig ? IPod mogelijk ook ? Ik ga binnenkort naar de dealer maar mijn ervaring is dat ze dat vaak niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bedoel je niet a4 cabrio 2002 - 2005 en TT roadster 1999 - 2006 ;)
Persoonlijk vindt ik de oude TT een saaie "slechte" wegligging hebben. De a4 cabrio is ook niet bijzonder als je geen quattro neemt. Wat de wegligging maakt is een stugger S-line of quattro onderstel (kan altijd aftermarket Eibach of KW setje onder knallen) en natuurlijk high end banden.
Ik ben alleen bekend met de face lift automaat in de A4 cabrio, deze is zover ik weet de zelfde, maar ik weet niet of de software het zelfde is. Automaten van audi zijn zeker goed te doen. Zeker een stuk beter dan bv. volvo.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

TT roadster of de Coupe?

Verwacht van een cabrio sowieso geen super sportieve wegligging, het is en blijft een cabrio, het hogere gewicht en gebrek aan heel veel stugheid blijven een beperking. Ze worden gebouwd met de gedachte om er lekker mee te cruisen niet voor trackday's.

De eerste series multitronics geven vaak problemen, ze draaien in de soep en revisie van zo'n bak is redelijk kostbaar. weet zo niet voor welke series dat geld

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:47:
De eerste series multitronics geven vaak problemen, ze draaien in de soep en revisie van zo'n bak is redelijk kostbaar. weet zo niet voor welke series dat geld
idd, dan moet je gaan bekijken bij welk jaar multitronic bak ze meer lamellen zijn gaan gebruiken.
Ik zou iedergeval nooit voor een multitronic gaan, maar voor de gewone automaat/tiptronic bak.

[ Voor 66% gewijzigd door KappeNou op 28-04-2009 10:58 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Zo'n multitronic rijdt wel geniaal hoor, is nog zuiniger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah handbak is nog zuiniger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als het om wegligging gaat moet je de voorwielaandrijvers natuurlijk links laten liggen. De oude TT had in de gewenste vermogens ook uitsluitend quattro trouwens.

Daarbij is mijn ervaring met de oude TT quattro dat deze een tikje onderstuurd was, dat zal de Audi veiligheidsmarge wel zijn denk ik. Voor een speelser weggedrag (af en toe beetje gummen en/of driften) moet je een Z4 kopen ;) De huidige TT schijnt een grote verbetering te zijn en de TT-S kwam uit de meest recente Autovisie jaartest als 'grootste verrassing' naar voren.

Verschil tussen een TT en een A4 is enorm, ik begrijp eigenlijk niet dat je die overweging al niet vooraf kunt maken: twee totaal verschillende auto's en je hoeft jezelf niet te pijnigen met de vraag welke het meest sportief zal zijn ;)

Hoe dan ook koop je een fijne kar uiteindelijk denk ik :)

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 28-04-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Wat is het verschil eigenlijk tussen de S-tronic en de Multitronic bakken van Audi? Ik was in de vooronderstelling dat de Multitronic de ouderwetse automaat was en de S-tronic meer de sporty versie van de automaat.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Alvast bedankt voor de duidelijke reacties ! Mijn keuze lijkt misschien wazig maar ik ben een impulsieve vrijgezel die niet meer dan 100km per dag doet in relax verkeer, mijn eisen zijn vrij los. Ik wil gewoon een goede motor, goede schakelbak, sportief rijgedrag zonder sportwagen-sportief te zijn en een deftige navigatie ingebouwd.

Mijn zunnen staan op Audi vanwege degelijkheid maar mijn opties staan nog open. Helaas weinig keuze voor relatief zuinige benzine cabrio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maximus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:33:
Wat is het verschil eigenlijk tussen de S-tronic en de Multitronic bakken van Audi? Ik was in de vooronderstelling dat de Multitronic de ouderwetse automaat was en de S-tronic meer de sporty versie van de automaat.
Multitronic is de CVT automaat, S-tronic is de DSG automaat. Beide geen conventionele automaat dus.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Oud postje:
SChief schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:04:
[knip]
R-Tronic: Hetzelfde als de E-Gear van Lamborghini. Een gerobotiseerde handbak.
S-Tronic: De DSG-versnellingsbak (met 2 koppelingen dus).
TipTronic: Een automatische versnellingsbak waarmee je ook met de hand kan schakelen, door de pook naar rechts te duwen, en vervolgens de pook op of neer te duwen.
MultiTronic: Een traploze automatische versnellingsbak waarmee je ook handmatig kan schakelen dankzij de gesimuleerde versnellingen.

Volgens mij klopt ie zo wel. :)

[knip]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 23:41
* Mawlana joint de Audi-club.

Sinds enkele uren in het bezit van een Audi A4 1.9TDI uit 2004. _/-\o_ Foto's volgen nog. :)

Een stuk comfortabeler dan de Opel Astra 1.6 (benzine) uit 2003 die we hadden. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mawlana op 29-04-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb een zeer mooie Audi TT '03 gevonden, een S-Line 1.8T 180pk met Quattro en zowat alle opties. Lichtgrijs leder interieur, zwart exterieur, elektrisch dak, 58.000km met boekje (dealer-onderhouden) en bij een dealer dus 1 jaar garantie. Hij is van één van de mechaniekers zelf. De distributieriem (incl. rollen) en waterpomp zijn recentelijk vervangen.

Zijn er bepaalde dingen waarop ik moet letten om problemen te vermijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het klinkt alsof je het kan vertrouwen (dealer auto enz.) maar ik vind die 58.000 km wel weinig voor 6 jaar. Ik heb geen flauw idee wat andere TT's doen in zoveel jaar hoor, maar dat is het eerste wat me te binnen schiet.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De persoon zei dat hij hem kocht met 50.000km en dat zijn vrouw er maar 8000km mee reed. Je vind er idd niet veel met minder dan 100.000km. Hij deed hem nu weg omdat zijn vrouw zwanger is, hij heeft ook een A3 Sportback.

[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 10-05-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik mag ook in het lijstje.. stond al een lange tijd op mijn lijst op een Audi A4 te kopen, maar door de aandelenmarkt is hier wel wat vertraging in gekomen. Maar vorige maand was het eindelijk zover..

Afbeeldingslocatie: http://www.xof.nl/images/audi_a4_2005s.jpg
(foto gemaakt met telefoon, bij gebrek aan beter :s)

Model: Audi A4 2.0 TDI Pro Line
Bouwjaar: Juli 2005

Rij er nu ongeveer al een maand in en heb er alweer zo'n 4000 km opzitten, maar wat een fijne bak zeg :D Zeker geen spijt van mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Chaoss schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:47:
ik zie het verschil niet hoor. :P

mijn broertje heeft laatste een Leuke Coupe GL 1.8 automaat gekocht en opgeknapt:
[afbeelding]
klik hier voor meer plaatjes
ziet er strak uit hoor! nog speciale trucs toegepast? En hoe heeft hij die motorruimte zo clean gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Ik ben er inmiddels uit, mijn nieuwe leaseauto word de audi a3 sb 2.0 tdi ambition en dan de business uitvoering.

De kleur word condorgrijs, welke bekleding zou ik hierin moeten nemen?

En als accesoires dacht ik zelf aan cruise contrrol, middenarmsteun en blanke dakrails, en automatisch dimmende binnenspiegel, of weten jullie nog dingen die ik moet nemen, of weg zou kunnen laten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jazzper schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:55:
[...]

ziet er strak uit hoor! nog speciale trucs toegepast? En hoe heeft hij die motorruimte zo clean gekregen?
neej weinig speciaals mee gedaan, moesten wat odnerdelen vervangen, voor de rest auto gepoets, moterruimte was nog redelijk netjes, die ook ff bij gepoetst, schoonmaken motorruimte gaat meestal goed met WD40

Maar de Coupe GL is alweer weg, ingeruild tegen 2 Audi 90's (typ81), waarvan eentje al grotendeels in onderdelen verkocht is (gaat rap, binnen 2 weken na slopen bijna alle bruikbare onderdelen verkocht). de andere wordt opgeknapt en krijgt rally striping =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
racoon schreef op maandag 11 mei 2009 @ 07:40:
Ik ben er inmiddels uit, mijn nieuwe leaseauto word de audi a3 sb 2.0 tdi ambition en dan de business uitvoering.

En als accesoires dacht ik zelf aan cruise contrrol, middenarmsteun en blanke dakrails, en automatisch dimmende binnenspiegel, of weten jullie nog dingen die ik moet nemen, of weg zou kunnen laten.
je moet niks ;) Ik zou kiezen tussen beige of zwarte lederen bekleding.
Welke opties je wil kan je natuurlijk voor je zelf bepalen in de audi configurator..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
racoon schreef op maandag 11 mei 2009 @ 07:40:

Mooi rood interieur !
Meer opties ? Xenon, Bose speakers, 18" sloffen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

S-line pakket en 18 inch idd :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ambition heeft standaard al 17" en sportonderstel, om enigsinds het comfort te behouden zou ik niet voor 18" gaan.

Ambition heeft standaard best mooi interieur, je kunt uit een aantal kleurencombi's kiezen speciaal voor ambition. of upgraden neer leer/alcantara, maar das niet goedkoop. Beste is om gewoon een prijslijst bij de dealer te halen en voor jezelf kijken wat betaalbare opties zijn om binnen je budget te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn er mensen met het huidige model A6 (althans, tot facelift maand geleden)? Ik ben aan het kijken naar een nieuwe leasewagen, of wellicht een auto kopen. Voor het kopen staat onder andere de 320d/325d op het lijstje, en bovenaan de V70 D5. Gebruikt natuurlijk.

Ook staat op het lijstje een Audi A6 3.0 TDI Quattro (of 2.7 tdi) uit 2005 of 2006.

Als ik zo kijk op internet, kom ik echter alleen problemen tegen. Electronica, remmen, moter, alles zie je als problemen terugkomen. Ik ging er vanuit dat het een kleine groep met grote mond was, en ik toog naar de Audi dealer.

Mijn verhaal uitgelegd (ook gekeken naar nieuwe Audi/VW voor de lease, en toen verteld wat ik tegenkwam aan problemen over de A6. Heb de 2 verkopers een beetje verteld wat ik allemaal tegenkwam, en concludeerde: "het lijkt mij niet echt een betrouwbare auto".

Tot mijn verbazing antwoorde beide verkopers bevestigend. Ik wil per jaar maximaal 2500,- a 3000,- aan onderhoud uitgeven bij 30.000 kilometer. Dat lijkt dus never nooit te lukken met die A6. Klopt het beeld wat ik zo heb gekregen, of zijn de meeste A6-en uit 2005 wel gewoon probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Volgens de ADAC voert de A6 de lijst juist aan qua betrouwbaarheid...
http://www.adac.de/Auto_M...geID=250114#atcm:8-250038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
THIJZEL schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:29:
Volgens de ADAC voert de A6 de lijst juist aan qua betrouwbaarheid...
http://www.adac.de/Auto_M...geID=250114#atcm:8-250038
Sorry, had specifieker moeten zijn :) Adac test inderdaad de fouten waardoor je stil komt te staan naast de weg, dat zal idd wel meevallen met de A6. Echter, trillingen, slijtende remmen, uitvallende electronica e.d. worden volgens mij niet getest.

Dank voor de erg interessante link trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 11-05-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Ik lees nu deze review en dat is werkelijk huilen met de pet op... Ik had die auto teruggegeven en m'n geld terug geeist..

3.0tdi schijnt overigens minder problemen te hebben dan de 2.7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
THIJZEL schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:54:
Ik lees nu deze review en dat is werkelijk huilen met de pet op... Ik had die auto teruggegeven en m'n geld terug geeist..

3.0tdi schijnt overigens minder problemen te hebben dan de 2.7..
:) Dat soort dingen bedoel ik. Daar staat het vol van, in Nederland, Belgie, UK, Duitsland (dat kan ik allemaal nog lezen), overal hetzelfde. Lijkt mij een structureel probleem. Uit eigen ervaring kan ik mijn Oom melden (Audi A6 uit 2007) die 7x is afgesleept. Daardoor ging ik eerst maar eens kijken voordat ik ga rijden :)

Wellicht vandaar ook de zeer lage prijzen voor de A6 uit 2005/2006?

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 11-05-2009 19:57 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.