Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
das sowieso erg met vw'sWekkel schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:06:
Ok, wat verbruikscijfers.
De eerste tank was vrij rampzalig: 1 op 7,5 gemiddeld. Dat waren twee stukjes snelweg 250 km met 100/120 km/u en de rest (300km) hele korte stukjes in de buurt.
Een vergelijking tussen pomp en de boordcomputer kon ik niet maken (niet gereset bij tanken)
Het ding zuipt onbehoorlijk als hij koud is en/of langzaam rijd (onder de 50). Bovendien rijdt mijn wederhelft meestal de korte ritjes (voetje met temperament) en ik de langere stukken (cruise control erop zodra het kan, anywhere).
De eerste 2 km of zo zit je gewoon 1 op 5 te gulpen, als het niet meer dan het dubbele is is bij wat optrekkenBij meerdere korte ritjes kom je dan wel op onprettige verbruikscijfers.
Onder de 50 rijden is ook niet goed qua V8/verbruik verhouding. Dan zit je gewoon slechter dan 1 op 10. De nette verhouding zit tussen 60-120 km/u. Daar varieert het van 7-9 liter/100km. Het beste zou dus zijn:
• starten en gelijk wegrijden naar 60 km/u
• op de cruise
• weinig optrekken de eerste paar kilometers (de automaat is gretig en nodigt uit)
Daarna (als hij warm is) kan je redelijk eenvoudig op 8l/100km komen, ook in stadsverkeer (afgezien van optrekken natuurlijk).
90 = 7-7,5l/100km
100 = 7,5-8l/100km
120 = 8,7-9l/100km
Met het 2e tankje zat ik na 120km op 14,5/100km gemiddeld (kleine stukjes) en na een stukje snelweg van 130km erbij op 10/100km gemiddeld. Dat geeft wel aan dat snelweg met cruise er op (deels 100, deels 120) de verbruikscijfers gewoon een stuk beter maakt.
Het verschil tussen boordcomputer en de praktijk komt nog wel aan bod als ik meer heb gereden.
die van mij zuipt bekant meer als die koud is dan als ik met 200 over de snelweg vlieg.
ik win wel van jou trouwens (kwa verbruik), en dat met een 1.8
Audi S3
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk]
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 22-10-2009 16:28 ]
of gewoon lekker gaan dieselen he? met nog geen twee liter toch gem. 1:16... (1.9 tdi 115pk -> 145pk in een A4 B7) ;-)Wekkel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:40:
Het is altijd leuk iemand met een zware station met 2 liter motor te horen bekennen dat hij/zij ook niet beter dan 1 op 10/11 rijdt.
Jammer alleen van de wegenbelasting.....
Overigens: je gaat een V8 toch niet voor stadritjes gebruiken joh?
de 200 blijft steken op 1:10... maar vaker 1:9
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 23-10-2009 13:41 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ach troost je, m'n Seat rijdt ook 1 op 5 als het koud is en ik net wegrijd, de eerste kilometer ofzo. En da's een measly 2.0Wekkel schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:17:
Wat ik van de grotere diesels lees, is het ook allemaal netaan 1 op 11, als het niet slechter is. Stadsritjes noem ik eerder dorpsritjes. Tsja, de wagen is een gebruiksartikel en zal gewoon voor de dagelijkse dingen ingezet worden. Daar zitten dus behoorlijk wat ´dorpsritten´ bij.
Gemiddeld rond de 1 op 12. 1 op 15 is makkelijk haalbaar, als je door het achterlijke wegen- en verkeerslichtbeleid in Nederland niet zo ongeveer elke 500 meter zou moeten stoppen en weer optrekken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
jah met een 3.0tdi hoef je niet te verwachten om 1:18 te halenWekkel schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:17:
Wat ik van de grotere diesels lees, is het ook allemaal netaan 1 op 11, als het niet slechter is. Stadsritjes noem ik eerder dorpsritjes. Tsja, de wagen is een gebruiksartikel en zal gewoon voor de dagelijkse dingen ingezet worden. Daar zitten dus behoorlijk wat ´dorpsritten´ bij.
wat dat betreft zijn de oldskoool 1.9 tdi's nog het zuinigst
Waar moet ik bij dit model en bouwjaar Audi op letten? Dus wat zijn veel voorkomende problemen?
Alle info is welkom!
Dit wil ik ook wel weten.Pjoek schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:09:
Ik ga mogelijk een Audi 80 1.6 CC uit 1986 aanschaffen. De auto heeft ongeveer 155.000 gelopen en rijdt op benzine.
Waar moet ik bij dit model en bouwjaar Audi op letten? Dus wat zijn veel voorkomende problemen?
Alle info is welkom!
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
voor de rest is een 1.6 ietwat underpowered misschien. 1.8 is leuker zal qua verbruik weinig uitmaken.

Audi Coupé uit 1989, 2.3E, 100Kw, 215.000km.
Erg fijne auto, motorisch top, leren bekleding, houtaccenten, electrisch dakraam, noem maar op.
Maar de rest hangt er een beetje bij. Electronisch spookt het nogal in het ding (dashboardverlichting defect, ABS valt soms uit). Het motorblok kan nog jaren mee, maar de rest (stuurbekrachtiging maakt herrie, pomp loopt op zijn eind) begint nu langzamerhand geld te kosten.
Daar komt bij dat ik sinds kort een nieuwe baan heb waarbij ik dagelijks 132 km rijd, dus dan gaat deze auto zienderogen achteruit, en dat is doodzonde (ook van het verbruik van 1 op 9
Ik moet hem met pijn in het hart wegdoen, maar er komt wel wat moois voor in de plaats (ik heb mijn oog laten vallen op een Opel Vectra GTS 2.2 DTI).
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Mijn broertje heeft ook zo'n coupe voor dagelijks gebruik. (naast zijn coupe typ85 quattro) dat is alleen een 20V, staat nu stil omdat er een nieuw blok inkomt die 20v gaan anmelijk WEL kapot... hij moest er op een gegeven moment 1 liter olie per week bij doen.. ding rookte meer dan een tdi met slechte powerbox
mageod hij heeft er een 20V quattro met slecht uiterlijk bijgekocht dat 20V blok komt in de zijne en de rest word in onderdelen verkocht.
Onder zijn typ85 Quattro heeft hij ook andere velgen:

op transport naar de winterstalling.

en in de winterstalling (showroom):

echt een mega-geile bak is dat
Ik heb inmiddels een aantal close up foto's ontvangen van de roestplekken. Deze bevinden zichChaoss schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:56:
Roest is je grootste vijand, let daar dus goed op.
voor de rest is een 1.6 ietwat underpowered misschien. 1.8 is leuker zal qua verbruik weinig uitmaken.
* op de rand onder de deur aan de bestuurders kant
* op drie plekken op/rondom de wielkasten.
Ik begrijp dat de carrosserie van Audi 80 modellen vanaf 1986 volledig verzinkt is. Klopt dit?
Zijn de genoemde roestplekken iets waar ik me druk over zou moeten maken als ik er 2-3 jaar ongestoord in zou willen rijden?
als die 80 verzinkt was geweest had je ook geen roestplekken gehad. onderkant deuren en wielkasten zijn wel de bekende plekjes ja, opzich geen probleem, zeker niet voor de apk, maar het roest wel langzaam door.
Dat is 3 maanden geleden, en het kan snel gaan. Ik heb vandaag officieel laten weten de auto per 1 januari in te leveren. Ik kreeg de keuze door een functie wisseling.PWM schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:04:
[...]
De leasemij heeft de RNS-E en ABT tuning zelf betaald, dus dat blijft er in zitten. Het stuur heb ik kado gekregen, en gaat er dus uit (komt dus nog sportstuur voor in de plaats, maar dat is ook mijn eigendom). Bij inlevering gaat het standaard stuur (zonder bediening) er weer op. 5 minuten werk.
Exterieur:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De auto is vanaf moment 1 tegengevallen door de bouwkwaliteit. Piepjes, rammeltjes en kraakjes zitten overal. Ook nadat hij er 3x voor is teruggegaan. De auto is nu ook 3x uitgevallen terwijl ik gewoon 120 op de snelweg reed (op de vluchtstrook even uit en aan, en daar ging ie weer).
Nadat de beloofde (en 1500,-) ABT tuning voor de 4de keer niet gelukt was en er geen zicht was op verbetering, de knoop echt doorgehakt.
Dat was een kort Audi avontuur
Keuze keuzes
Vriend van me heeft net zijn 1.8TFSI en is zeer tevreden. Hij komt uit een Seat Leon, wellicht dat dat ook helpt.kazuka schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:57:
Jammer PWM. Toch een maandagochtend model dan denk ik? Lees juist veel dat de afwerking van de A3 op een heel hoog niveau staat. Twijfel nog altijd tussen een A3 of gewoon weer een dik aangeklede Octavia.
Keuze keuzes
Ik heb nu proefgereden in diverse auto's die zeker beter afgewerkt waren dan de A3. Echter, puur in zijn klasse is zal hij wss alleen de 1-serie voor moeten laten gaan. Vergis je trouwens niet in de afwerking van de nieuwe Megane en b.v. de 308. De A3 is al een tijd op de markt, en deze jongens zijn heel erg dichtbij gekomen.
De A3 is wel de mooiste auto in zijn klasse imho
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 02-12-2009 21:04 ]
voor de rest heeft die van ons ook ABT tuning, ook daar geen problemen mee gehad tot dusver.
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 04-12-2009 16:18 ]
Ik heb zelf al in die 2.0tfsi en 3.2v6 cabrio gereden. Dat rijd al aardig voor zo'n grote cabrio! Alleen voelt die 2.0tfsi een beetje underpowerd aan.
Deze week heb ik mijn nieuwe Audi A4 2L TDIe besteld bij de leasemij.
En hij zal in de eerste week van januari geleverd worden.
Opties:
Proline business, Phantom zwart
Blanke sierlijsten
Servotronic, snelheids afhankelijke stuur bekrachtiging.
16" 6 spaaks LM velgen
APS achter (voor de vrouw)
In delen neer klapbare achterbank.
licht en regen pakket
Ik weet dat de andere banden een beetje afbraak doen aan het schone imago maar ik wilde gewoon niet rond rijden met die lage rolweerstand banden. Ook is het moeilijk winterbanden rijden op die dingen.
Dus wanneer ik hem heb zal ik wat foto's posten.
Mooi bakknutsel smurf schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:56:
Waarom toch weer dat zwart. Ik vind een A4 bv. in Spheric Blue ook erg mooi (heb ik nu zelf), maar er zijn nog zat andere mooie en originele kleuren
Zwart is zo... Zwart
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik wilde Aruba blauw maar toen zei de baas dat ik of zilver of zwart moest. En toen was de keuze makkelijk.PWM schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:53:
[...]
Mooi bakMaar.....
Waarom toch weer dat zwart. Ik vind een A4 bv. in Spheric Blue ook erg mooi (heb ik nu zelf), maar er zijn nog zat andere mooie en originele kleuren
Zwart is zo... Zwart
Benieuwd naar de foto's! Zou leuk zijn als je een paar mooie van het interieur kan makenknutsel smurf schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:56:
Ik ben nieuw in dit topic maar ga vanaf nu toch graag lekker mee lezen.
Deze week heb ik mijn nieuwe Audi A4 2L TDIe besteld bij de leasemij.
En hij zal in de eerste week van januari geleverd worden.
Opties:
Blanke sierlijsten
Servotronic, snelheids afhankelijke stuur bekrachtiging.
16" 6 spaaks LM velgen
APS achter (voor de vrouw)
In delen neer klapbare achterbank.
licht en regen pakket
Ik weet dat de andere banden een beetje afbraak doen aan het schone imago maar ik wilde gewoon niet rond rijden met die lage rolweerstand banden. Ook is het moeilijk winterbanden rijden op die dingen.
Dus wanneer ik hem heb zal ik wat foto's posten.
lastige keus..
Frietjes
Frietjes

Prive of lease? Moet je zelf brandstof betalen?
Mij zouden die 75 pk niet zoveel boeien, maar persoonlijk vind ik een A3 sportsback een lelijk hok.
Een Golf V is dan ook weer een ouder model, waarom geen Golf VI?
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 121% gewijzigd door KappeNou op 07-12-2009 12:28 ]
t'is maar net wat je wilt, 1.4tfsi zal behoorlijk zuiniger zijn. komt nog eens bij dat een sportback imho een veel stilvollere auto is dan en golf. Als je puur kickt op de snelheid zul je zelf ook wel begrijpen da 125pk te weinig is
Ja inderdaad, want die zal ook wel stuk ligter zijn. Ben dan zoiezo van plan hem wel te chippen. Maar het gaat om een nieuwe inderdaad.KappeNou schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:04:
Maar gaat het om een nieuwe auto? Dan zou je ook een VI gti kunnen nemen. Ook is de 1.8TFSI niet heel veel duurder.. Het is wel jammer dat de A3 niet met de 160 of 170pk 1.4tsi geleverd wordt. Die is aardig pittig. Die kan je ook wel naast een 2.0tfsi zetten
Die 1.4tfsi heeft 20% bijtelling en is dus goedkoper en zuiniger. En nu met die s-edition is dat wel een strakke aanbieding.
Die gti VI is dan net zo onzuinig als de huidige ongeveer.
Frietjes
Heeft jouw dealer nog een S-Edition staan dan? Die dingen zijn in ieder geval niet meer te bestellen.spenky schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:55:
Die 1.4tfsi heeft 20% bijtelling en is dus goedkoper en zuiniger. En nu met die s-edition is dat wel een strakke aanbieding.
Ja hij heeft er nog 1 staan..PWM schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:22:
[...]
Heeft jouw dealer nog een S-Edition staan dan? Die dingen zijn in ieder geval niet meer te bestellen.
Frietjes
Voor de lease zou ik persoonlijk ook wel de 1.4tfsi nemen en vervolgens chippen. Het gaat nog best vooruit. Echt hard gaat het niet, maarja daarentegen gaat een gti ook pas lekker als je hem chiptspenky schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:55:
[...]
Ja inderdaad, want die zal ook wel stuk ligter zijn. Ben dan zoiezo van plan hem wel te chippen. Maar het gaat om een nieuwe inderdaad.
Die gti VI is dan net zo onzuinig als de huidige ongeveer.
Niet elke leasemij laat het toe dat je de wagen gaat chippen. Daarbij is er al wat oproer bij de overheid om ook chippen in te perken omat de overheid zegt dat auto's meer gaan vervuilen hierdoor.KappeNou schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:44:
[...]
Voor de lease zou ik persoonlijk ook wel de 1.4tfsi nemen en vervolgens chippen. Het gaat nog best vooruit. Echt hard gaat het niet, maarja daarentegen gaat een gti ook pas lekker als je hem chipt
Er is geen leasemij die het chippen bij ABT verbied, zolang het via PON geregeld word. Je leaseprijs wordt natuurlijk hoger, maar verbieden doen ze bij 99% van de leasemij's niet (mijne is goedgekeurs door Lage Landen, ING, Arval en Athlon).knutsel smurf schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:22:
[...]
Niet elke leasemij laat het toe dat je de wagen gaat chippen. Daarbij is er al wat oproer bij de overheid om ook chippen in te perken omat de overheid zegt dat auto's meer gaan vervuilen hierdoor.
Chippen zonder goedkeuring van importeur wordt inderdaad zelden toegelaten.
Dat de overheid het chippen gaat beperken was ook een storm in een glas water. Waar het financien om ging (laatst nog in een interview met de Jager) is dat het niet zo mag zijn dat bijvoorbeeld VW een Golf levert met 60pk en bijbehorende uitstoot, waarbij standaard bij aflevering het ding word opgehoogd naar 160pk.
Op berijders die chippen word niet gecontroleerd
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 07-12-2009 21:44 ]
ach, das BSknutsel smurf schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:22:
[...]
Niet elke leasemij laat het toe dat je de wagen gaat chippen. Daarbij is er al wat oproer bij de overheid om ook chippen in te perken omat de overheid zegt dat auto's meer gaan vervuilen hierdoor.
Echte reden is dat je een snellere auto hebt waar je minder bijtelling over betaald
Audi S3
echt zo'n verkoop praatje van tuners.
je gaat die extra peekaatjes toch wel aanspreken en dan ben je in geen geval zuiniger, meer peekaatjes aanspreken is altijd meer brandstof verbruiken. Verbruik van mijn Sportback is wat het normaalweg ook zou zijn 1:18
Ben nu met de Sportback BP ultimate gaan tanken, wij tanken sowieso al bij de BP, dus nu dit maar eens 2 tankbeurten proberen kijken of het wat uitmaakt.
[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 09-12-2009 08:37 ]
http://www.autoblog.nl/ar...de-moeite-niet#post-32810Chaoss schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:35:
Ben nu met de Sportback BP ultimate gaan tanken, wij tanken sowieso al bij de BP, dus nu dit maar eens 2 tankbeurten proberen kijken of het wat uitmaakt.
Vooral opmerkelijk was die goedkope zooi van de Tinq daar ging de a4 echt heel beroerd van lopen. meer lawaai, meer roken, meer stinken. dat tank ik dus echt noooit meer.
Met de 200 moet ik sowieso al naar de BP want dat is een van de weinig in de buurt met 98... dus lekker freebees sparen
[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 09-12-2009 12:52 ]
Anoniem: 61153
Specs:
Audi A6 3.0 TDI Quattro Tiptronic Limousine
Business pakket
Business pakket Plus (deze 2 paketten bij elkaar zijn vergelijkbaar met een uitgebreidere variant van Pro line)
Audi Quattro GmbH 8,5 J x 19 inch 20-spaaks velgen met 255/35 R 19
S line Sportpakket plus
S line Exterieurpakket
Leder/Stof S line interieur
Optikpakket Schwarz Audi Exclusive
Außenspiegel elektrisch anklappbar und automatisch abblendend (inklusive Innenspiegel automatisch abblendend)
Seitenairbags hinten
Einparkhilfe plus mit Rückfahrkamera
Reserverad in Fahrbereifung 19"
Sonnenschutzrollo, elektrisch für die Heckscheibe
CD wisselaar
Elektrische stoelverstelling
Automatische achterklep
Opbergpakket
Xenon Plus
Lichtpakket
Stoelverwarming voor
Bose Surround Sound
en nog meer opties
Foto´s:

Het zelf op internet zoeken / selecteren, proefrijden, onderhandelen, importeren naar NLD met Zollkenzeichen, RDW keuring, BPM aangifte bij de douane en vervolgens kentekenplaten laten drukken, is echt piece of cake! De markt in Duitsland voor dikke Audi´s is zoveel groter dan in NLD: in NLD heb ik amper een keuze om deze auto hier te kopen en dan betaal je echt de hoofdprijs hier. In DLD niet kan ik je vertellen als je een beetje zoekt en de zaken slim aanpakt....
Puike bak verder, en snel ook
Dat scheelt zeker: dit soort auto´s staan er in Duitsland als je zoekt zonder enig krasje. Ik kon geen krasje ontdekken aan deze auto en netjes bij de Audi Hannover dealer onderhouden. Als je een beetje zoekt en op de km-stand vs staat vd auto let, kun je hele fijne exemplaren aantreffen daar. Sterker: als de auto bij de showroom er niet vlekkeloos uit ziet, gewoon doorlopen want er staan er genoeg die dat echt zeker zijn! Enige wat ik zelf niet wilde, is particulier daar kopen. Ik ben te onbekend met de markt daar en ik wil niet per se voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je een veel dikkere bak qua opties met veel minder km met Audi garantie kan kopen in DLD voor een prijs die net iets lager ligt dan de gemiddelde bak hier in NLD, dan vind ik al dat je spekkoper bent. En als je dan een beetje slim kient met BPM aangifte en onderhoud, kun je toch best wel e.e.a. besparen aan de afschrijving in vergelijking met zo´n auto hier in NLD.brilsmurfffje schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:43:
en Duitsers zijn over het algemeen heel zuinig op hun auto.
Puike bak verder, en snel ook
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 12-12-2009 11:51 ]
Ik ben ook wel eens aan het kijken en dan die ik b.v. een 330d of A4 2.7/3.0TDI voor 20.000,-. Geen idee waar ik dan aan moet denken als totaal bedrag.
[ Voor 58% gewijzigd door PWM op 12-12-2009 12:36 ]
Enige wat ik jammer vindt is dattie zilver is.
Als je voor de gein probeert een soortgelijke dikke auto te zoeken, dan kom je bv op deze auto´s in NLD uit:PWM schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:33:
De hamvraag is natuurlijk: wat heb je er voor betaald
Ik ben ook wel eens aan het kijken en dan die ik b.v. een 330d of A4 2.7/3.0TDI voor 20.000,-. Geen idee waar ik dan aan moet denken als totaal bedrag.
#1 A6 avant S line feb-06: veel km, niet zo compleet en oudere type (modeljaar 2006); vraagprijs 32k bij een auto-handelaar zonder garantie
#2 A6 avant S line feb-07: nette km-stand, redelijk aangekleed en modeljaar 2007; vraagprijs 38k bij een auto-handelaar zonder garantie
#3 A6 avant S-line jan-07: zeer nette km-stand, behoorlijk aangekleed en modeljaar 2007; vraagprijs 59k bij een Audi dealer met A-selectie garantie
Natuurlijk zijn bovenstaande vraagprijzen (zeker bij die derde auto kun je wel een paar k afdingen als je geen auto inlevert) maar na aftikken BPM was ik minder kwijt voor mijn Audi S-line (modeljaar 2007) bij Audi Hannover in Duitsland met A-selectie garantie (in DLD heet dit Gebrauchtwagen Plus) dan auto #2, terwijl:
- mijn Audi nog iets dikker aangekleed is dan auto #3
- mijn Audi net meer km´s heeft / 4 maanden ouder is dan auto #3
- auto #2 zonder garantie bij een autohandelaar te koop staat
Tja, wat je er dan nog extra moet bijtellen als je de Duitse prijzen ziet, hangt een beetje van het type, de leeftijd, etc. af. Kijk eens voor een redelijke inschatting op www.bpmberekenen.com (nauwkeurig: via Autotelex maar dat is betaald en die gebruik je voor de BPM aangifte bij de douane). Op een auto van 20k voor een Audi / BMW: reken ergens op 4k - 7k aan BPM naheffing bij het importeren naar NLD.
Tenslotte zijn de importkosten ook beperkt: reken op 125 euro RDW tenaamstelling + APK en op 100 euro voor een 4 weken WA-verzekerd Duits Zollkenzeichen (exportkenteken) en dat is het! Oh ja, 35 euro NLD kentekenplaten laten drukken. Meer is het echt niet (ook niet qua werk)! Maar je kunt de auto van jouw keuze ook laten importeren; kost je wel 600 euro - 1000 euro maar dat wordt alles voor je geregeld. En dat zijn legitieme NLD bedrijven die dat voor je doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 12-12-2009 20:09 ]

Is speciaal gemaakt voor de Chumpcar challenge
Basis is een Amerikaanse Coupe met 4 cilnderblok.
https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured
gast die zijn opzettelijk weg gelaten: Optikpakket Schwarz Audi Exclusiveeelcoo schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:32:
Mooie auto! Alleen mis ik de chromen sierlijsten, die nota bene maar een euro of 200 kosten. Ik kan geen reden bedenken om die weg te laten, het maakt zo'n auto af!
[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 14-12-2009 08:21 ]
Aha, dacht dat die optie zwarte hemelbekleding ofzo was. Smaken verschillen, zou zelf altijd de chromen lijsten er op zettenChaoss schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:18:
gast die zijn opzettelijk weg gelaten: Optikpakket Schwarz Audi Exclusiveen als je echt een sportief uiterlijk wilt dan kun je ze beter ook weg laten.
Persoonlijk vind ik ook dat het met chromen lijstje wat mooier staat. Net iets beter afgemaakt imo, maar ieder zijn smaak.Chaoss schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:21:
nope, die grille heeft namelijk altijd/standaard een chromen omlijsting. en door die optie krijg je alles in mat-zwart.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dank je, alleen zit er een Optikpakket zwart op de auto (= meerprijs) zodat de grill en lijsten zijkant zwart zijn en de sierlijst achter in kleur vd auto.eelcoo schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:32:
Mooie auto! Alleen mis ik de chromen sierlijsten, die nota bene maar een euro of 200 kosten. Ik kan geen reden bedenken om die weg te laten, het maakt zo'n auto af!
Kwestie van smaak: ik vind dit persoonlijk wat mooier / exclusiever / sportiever dan de chromen sierlijsten (zeker in combinatie met de kleur vd auto: steekt meer af).
Edit:
LOL@nog niet eerdere gelezen reacties over de chromen sierlijsten
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 14-12-2009 19:28 ]
[ Voor 4% gewijzigd door THIJZEL op 21-12-2009 15:33 ]
Heb het verschila fgelopen donderdag wel gemerkt, reed de Sportback achteruit van de oprit e stond metten vast, kwam geen centimeter meer voor of achteruit. Later de 200 uit de garage gehaald en ik reed zo door 30 cm sneeuw weg, gewoon op zomerbanden zonder moeite.
en driften gaat ook erg goed, sper dif. aan en hoppa gaat zo overdwars
*empty*
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Klinkt wel als een echte diesel. Daar moet je van houden, maar er zijn mij ook geen problemen bekend.
Signatures zijn voor boomers.
Als je tweede hands gaat kopen, let dan wel op de motorcode van het blok - blokken van voor 2003/2004 hebben last van versleten nokkenassen..
Heb zelf twee weken geleden een 2000 Audi Alroad 2.5TDI gekocht.Gelijk na aankoop een afspraak gemaakt met Hartog Tuning in Alkmaar.
Ik wist van het probleem dus heb flink kunnen afdingen om dit te kunnen betalen
Daar hebben ze nieuwe nokkenassen,sleper en alle pakkingen vervangen.Gelijk ook even ander achterstallig onderhoud laten doen.
Heb nu een bak van een wagen,MET Recaro interieur
Na een '81 Audi Coupe 1.8L, een '82 Audi Ur-Quattro
Jammer genoeg kwam ik vanmiddag achter dat een ik een platte band had.Dat wordt morgen vroeg opstaan als ik geholpen wil worden bij de bandenboer
Heb trouwens nog een vraag omtrend de navigatie wat er in zit (of eigenlijkniet meer)
Auto heeft een Symphony radio/casette/cd speler zonder navigatie mogelijkheid.
Nou heeft de auto wel navigatie want ik heb tussen de voorstoelen een bedienningspanel (is te zien op de tweede foto),en een GPS antenne op het dak.
Tevens liggen in de ruimte waar de NAV cd speler hoort een kabel.
Probleem is dus dat ik maar niet kan achterhalen wat voor speler ik moet hebben om NAV weer aan het werk te krijgen.
Blijkbaar was deze kapot en is die weggehaald, want vorige eigenaar had een Tomtom (was te zien aan de zuignap tekens op de voorruit.)
Ik vond in de map welke bij de auto geleverd is een Navigatie gebruiksaanwijzing en die laat zien dat het systeem werkt via het schermpje tussen de meters.
Als iemand mij verder kan helpen hoor ik het graag.
Kan nergens in de auto iets vinden om te achterhalen wat voor systeem het is.
Eindelijk? met regen is het ook een groot voordeel... wat! met droog ookWekkel schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:08:
Strakke wagen. Is dit ook quattro (wel leuk met deze sneeuwtijden, heb je er eindelijk wat aan)?
wat die 2.5tdi blokken betreft. zoek even op Audiforum, het gaat om bepaalde bouwjaren van 2002 tm 2004 welke de nokkenas problemen hebben, het "euvel" is volgens mij vrij simpel te zien door de oliedop. Reparatie via normale wegen kost snel 1500,-
@Seninha, heb je die URQ niet meer? een van mijn droom Audi's

Wat je navigatie betreft dat is BNS volgens mij, hebben wij ook in de Sportback, werkt idd via schermpje tussen de meters en een externe navigatie unit die bij ons in de kofferbak zit, waar dan een dvd in moet.
edit zo'n unit dus:

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 22-12-2009 21:27 ]
Ik heb twee op het oog alleen weet ik niet of deze in mijn auto werken.
de eerste heb ik via marktplaats gevonden:
http://link.marktplaats.nl/303866872
en de tweede via Ebay.de
http://cgi.ebay.de/AUDI-N...steme?hash=item1e5994311c
Deze loopt zo af , dus dat wordt niets (of verkoper moet hem weer op zetten)
Als je me verder zou kunnen helpen welke ik moet nemen hoor ik het graag
[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 22-12-2009 22:21 ]
* Wormaap heeft vandaag zijn eerste auto'otje' gekocht
'T is een 1995 A6 2.6 Quattro
Hij wordt ook meteen even nagekeken door een via-via bekende monteur
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ga ik verder op zoek naar een geschikte kandidaat.
*empty*
Daarom ook de +/-. Zal er vanuit Brabant ook moeten komen dan dus dat kost ook centjes. Plus de tijd etc etc. Had namelijk al gekeken op de site van Hartog.seninha schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:43:
Als je dit door Hartog laat doen ben je € 1350 kwijt incl BTW.
*empty*
Anoniem: 88089
Stoere auto's, allroads. Zelf ook een benzinevariant een aantal jaar gehad maar begon daar langzaam op leeg te lopen door het onderhoud en de bezoekjes aan de pomp. Als ik je een tipje mag geven; probeer te achterhalen of de luchtbalgen van je verings ooit zijn vervangen. Dat is namelijk een duur grapje. Reken op 700 euro per stuk! Ook de compressor schijnt een dure grap te zijn. Maar voor de rest is het een dijk van een auto. Benzinevariant zuipt alleen als een tempelier.... 1:6 is doodnormaalseninha schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:00:
Heb zelf twee weken geleden een 2000 Audi Alroad 2.5TDI gekocht.Gelijk na aankoop een afspraak gemaakt met Hartog Tuning in Alkmaar.
Ik wist van het probleem dus heb flink kunnen afdingen om dit te kunnen betalen
Daar hebben ze nieuwe nokkenassen,sleper en alle pakkingen vervangen.Gelijk ook even ander achterstallig onderhoud laten doen.
Wat diesel betreft, rij nu ongeveer 1 week met de Allroad en doe gemiddeld 1 op 10.Dus dat is wel netjes.
Kom van een Mercedes ML320 en die deed op benzine 1 op 7.5 en op Gas 1 op 6.5
Dus dit is een verbetering.
Edit: rdw.nl
[ Voor 29% gewijzigd door Juup op 26-12-2009 15:25 ]
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Gekocht zonder APK.

Dinsdag gekocht, woensdag laten keuren. Na even schoonrijden op de snelweg omdat de gasmeting dubieus was voor de rest fluitend door de keuring
Ook even laten nakijken, hij is roestvrij, alles ziet er prima uit, en ik heb dus zeker geen miskoop gedaan.
Ondertussen ~200-250km ermee gereden (in Nijmegen gekocht, ik woon bij Maastricht, dus dat was al een eindje snelweg) en het rijdt zó fijn
Uiteraard een hoop commentaar op het feit dat ik een A6 als eerste auto heb gekocht, maar voor dit geld (1750) had ik amper een Swiftje gehad
Het is wel een vrij basic uitvoering. Stoffen bekleding, geen stoelverwarming etc. Wel met originele radio (Audi Delta CC) en boordcomputer
[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 26-12-2009 16:17 ]
Overigens verdiend een swiffertje oid zich wel snel terug tegenover een A6 v6 quattro
[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 26-12-2009 15:45 ]
Op de snelweg rijd ik ~1/12, dus dat valt me nog reuze mee.
Stadsverkeer wil ik niet over praten
[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 26-12-2009 15:46 ]
Nog een kleine vraag trouwens, wellicht weet iemand dat. Volgens de handleiding kan ik het startvolume van de radio niet aanpassen. Volgens het internet wel, maar de methode die daar beschreven staat laat me alleen het GALA- en TD-volume aanpassen. Iemand enig idee of dat écht niet mogelijk is? Ik vind hem standaard namelijk te hard staan
heb geen idee hoe je dat start volume aan kunt passen bij die radio's
Dit topic is gesloten.