PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb van al mijn auto's/motoren boeken van Haynes. Gekocht op Ebay.de, dat zijn ideale werkplaats handboeken voor als je zelf het onderhoud aan je auto wilt doen. Zo'n boek kost 15-20 euro, ze zijn echt onmisbaar vind ik.Wormaap schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:41:
Wat is trouwens eigenlijk een goed werkplaatshandboek voor mijn A6? Ik wil graag wat besparen op onderhoud door e.e.a. zelf te doen. Ik ben wel redelijk technisch aangelegd, maar heb nog nooit aan een auto gesleuteld, dus om nu vanalles te gaan doen zonder handboek lijkt me geen feest
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Bij nadere inspectie bleek de prijs een lokkertje zonder garantie en inruil. Zat de auto op nare plekken vol schade en was het bij lange na de geadverteerde en ook de prijs met garantie en inruil niet waard.
Vooral de lokkertjes op internet stoor ik me de laatste tijd mateloos aan. Het word vaak niet vermeld dat dit een ex garantie en inruil prijs is. Maar vervolgens moet je dar achter komen als je bij de auto staat. Weet nog een A6 te staan die voldoet aan de wensen. Daar van de week ook maar eens gaan kijken.
*empty*
er zijn genoeg eerlijke auto handelaren, maar die worden wel de dupe van dit soort "geintjes" van de foute con-collega's. En als je op marktplaats/autotrader etc. gaat zoeken naar de goedkoopste aanbieders van een bepaalde auto kom je toch aak bij faute lui uit... ik betaal liever iets meer bij een handelaar die betrouwbaar overkomt.
Voortaan maar even bellen of de prijs een meeneemprijs is? lijkt me iig verstandig als het wat verder rijden is.
Overigens heb ik geen problemen met die meeneem prijzen, koop toch nooit een auto met garantie. maar het hoort er wel bij te staan.
[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 05-01-2010 12:03 ]
*empty*
Is heel vervelend, je kunt het enigszins tegengaan door je zoekopdracht te beperken tot merkdealers en Bovag bedrijven, vooral merkdealers adverteren vrijwel altijd met de echte prijs.MR_VIPER schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:45:
Vanmorgen op een A6 Avant 2.5TDI Quattro wezen kijken. Prijs was aantrekkelijk zoals er geadverteerd werd. Ook de auto zag er netjes uit.
Bij nadere inspectie bleek de prijs een lokkertje zonder garantie en inruil. Zat de auto op nare plekken vol schade en was het bij lange na de geadverteerde en ook de prijs met garantie en inruil niet waard.
Vooral de lokkertjes op internet stoor ik me de laatste tijd mateloos aan. Het word vaak niet vermeld dat dit een ex garantie en inruil prijs is. Maar vervolgens moet je dar achter komen als je bij de auto staat. Weet nog een A6 te staan die voldoet aan de wensen. Daar van de week ook maar eens gaan kijken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
hier kan je er naar zoeken:
http://occasions.audi.nl/gwanw-qry/agzoeken.do
Dit was zelfs een Bovag bedrijf. Ze doen tegenwoordig de gekste dingen om de prijs "kunstmatig" te drukken. Had er al eerder over gehoord maar was het nog niet tegen gekomen. En ik gok dat ik min mijn A6 jacht het nog wel meer tegen ga komen.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:33:
[...]
Is heel vervelend, je kunt het enigszins tegengaan door je zoekopdracht te beperken tot merkdealers en Bovag bedrijven, vooral merkdealers adverteren vrijwel altijd met de echte prijs.
*empty*
Met een full option A8 zou ik zeker overwegen om hem met A selectie garantie te kopen. Dit alleen omdat als er iets mis is zo je gehele aankoop bedrag kwijt kan zijn alleen al aan reparaties. Met een oude full option A6 zal ik ook al goed kijken, maar een A4 of A3 van maar 15K bij een dealer zou ik persoonlijk zeker ergens anders zoeken. Particulieren of handelaar audi's zijn ook wel redelijk makkelijk te vinden die volledig dealer onderhouden zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2010 15:47 ]

Een 2009 A4 Avant 3.0 TDI Pro-Line Business, ter vervanging van mijn B7/8E A4 Avant 3.0 TDI.
Wat een verschil zeg, heerlijke bak, en ben zeer content...
Lekker vol met opties, dus genoeg te spelen!
Nu heb ik echter 1 vraagje; op deze wagen zit een bandenspanningscontrole systeem. Leuk, maar ik wil voor de zomerbanden andere velgen. Moeten die zijn voorbereid op dat systeem, of werkt dat systeem anders? Heb nml. geen zin om met continue foutmeldingen rond te rijden in de zomer, maar ga ook echt geen 2500 Euri uitgeven aan Audi velgen (althans, niet nog een keer
Ik heb niets te melden.
www.audiforum.nl is denk ik het beste voor zulke vragen
Overigens kan je uit Duitsland originele velgen een stuk goedkoper halen. Ik heb ze hier vandaan >klik<
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2010 17:32 ]
Ten eerste: van harte gefeliciteerd met je goede keuzejoeltje schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:01:
Ik meld me ook maar weer eens met mijn nieuwe aanwinst
[afbeelding]Wat een verschil zeg, heerlijke bak, en ben zeer content...
Lekker vol met opties, dus genoeg te spelen!
Wat is er zo'n verschil? Tussen de B8 en B7 zit nauwelijks verschil? Of bedoel je soms dat je vorige auto minder "aangekleed" was?
Ik ben sinds 1 januari in het bezit van een A4, 1.6 uit 1997 met bijna 125000 km op de teller (mijn eerste Audi!). Ik zal binnenkort even wat foto's maken voor de TS
Sinds ongeveer een week komt er een piepend geluid ergens bij het motorblok vandaan. Als ik, bij stilstand, de koppeling in trap lijkt dit het geluid te verergeren. Als de motor warm is verdwijnt het geluid. Ik heb al een aantal zoekpogingen via Google en op het forum eraan gewaagd en kom uit op de distributieriem, v-snaar of mogelijk waterpomp. De auto heeft geen airco en distributieriem is bij 112000 km vervangen. Iemand een idee wat het kan zijn, wat ik er zelf aan kan doen en of het verstandig is dat ik het bij een garage laat controleren?
Nog een puntje: sinds aanschaf hoor ik een licht ratelend geluid bij het nemen van een bocht. Volgens de garage komt dit door lichte speling in de stang waaraan/op de homokineet zit. De garagehouder gaf aan dat dit geen kwaad kan en niet voor schade zorgt en hoogstens irritant is (en dat is het...). Vervangen kost me een kleine 300,-. Klopt het dat er eerst mee blijven rijden geen kwaad kan?
De B7 is een face lift van de B6.
De B8 is een compleet nieuwe auto die op het zelfde onderstel als de A5 staat. Het Torsen Quattro aandrijving systeem van de B8 is nu ook 40/60% verdeeld, over de voor/achterwielen dit wanneer deze normaal rechtdoor zou rijden. Bij de B6/B7 is dit 50/50. Met sportief rijden schakelt het quattro systeem het vermogen ook tussen de voor en achterwielen, wat bij de B8 ook weer nog meer naar de achterwielen kan.
De auto zelf voelt door het nieuwe onderstel en Quattro afstelling een stuk dynamischer aan, wat vooral de oudere Quattro Audi's missen. De a4 B5 en het vorige model A6 had door de 60/40 quattro verdeling + overhangende motor een stuk meer onderstuur.
Verder heb je het interieur en exterieur wat wel of niet meer je smaak kan zijn.
edit: @hieronder: jah overheen gelezen
[ Voor 81% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2010 18:13 ]
Ik werk met/bij Renault, en daarbij gelden dat de ventielen in de velgen samenwerken met het bandenspanningsysteem. Oftewel Renault ventielen á € 80,- / stuk in de velg ipv de normale ventielen. Moeten soms nog wel ingelezen worden bij de dealer zodat ze daadwerkelijk werken, maar het hangt er vanaf welke bandenboer je hebt.joeltje schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:01:
Nu heb ik echter 1 vraagje; op deze wagen zit een bandenspanningscontrole systeem. Leuk, maar ik wil voor de zomerbanden andere velgen. Moeten die zijn voorbereid op dat systeem, of werkt dat systeem anders? Heb nml. geen zin om met continue foutmeldingen rond te rijden in de zomer, maar ga ook echt geen 2500 Euri uitgeven aan Audi velgen (althans, niet nog een keer)
Kort na aankoop - zomer 2008 - begon het ook - toen hebben ze iets gesoldeerd onder de passagiers stoel - iemand een idee waar dit zit ?
maareuh gewoon even een blik onder je stoel werpen? zoveel kabels en ruitme is er neit onder je stoel.
Volgens mij werkt het bij Audi anders. Er zit geen druksensor in het wiel/ventiel/band maar het systeem kijkt naar de rotatiesnelheid tov de andere wielen (zelfde signaal wat voor ABS en ESP wordt gebruikt). Een band met te lage bandenspanning zal iets sneller draaien tov de rest en dat is eenvoudig te detecteren door de boardcomputer. Het is dan ook redelijk eenvoudig achteraf in te bouwen, kwestie van het knopje in het dashboard bouwen en met VAG-COM de boel configureren.El-Loco schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:29:
[...]
Ik werk met/bij Renault, en daarbij gelden dat de ventielen in de velgen samenwerken met het bandenspanningsysteem. Oftewel Renault ventielen á € 80,- / stuk in de velg ipv de normale ventielen. Moeten soms nog wel ingelezen worden bij de dealer zodat ze daadwerkelijk werken, maar het hangt er vanaf welke bandenboer je hebt.
De oorsrponkelijke meerprijs voor het systeem af fabriek was overigens ook niet zo veel, volgens mij nog geen €100. Tegenwoordig betaal je er meer voor, maar ja, dat is Audi.. de hoofdprijs voor eenvoudige speeltjes.
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2010 14:37 ]
Heb het in mijn A3 zitten, en mocht je een hogere bandenspanning hanteren is er niks aan de hand. Je kan door de knop langer in te houden de spanning resetten naar de nieuwe waarde. Dus bij leegloop zal die ook dan meteen roepen dat het leegloopt. Het nadeel is alleen dat die niet zegt welke band er leeg loopt... Dat is dus weer een nadeel zeker als er maar een klein verschil optreed.KappeNou schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:21:
Totdat je zelf wil beslissen hoeveel lucht er in je band gaatIk zou het alleen fijn vinden voor de keer dat je band lek is en het niet op merkt.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Als je de GPS Plus optie neemt, met MMI, werkt dan standaard Bluetooth niet om handsfree te bellen? Ik veronderstel dat je daarvoor de
GSM: Préinstallatie (zonder steun)
of
GSM: Préinstallatie (Bluetooth)
moet nemen?
Wat zijn de concrete verschillen tussen deze twee? Wat doet de dakantenne? De auto moet toch zelf geen gsm-communicatie doen?
Vanavond heb ik m'n A3 Sportback 8P voorzien van de facelift achterlichten, een stuk mooier al zeg ik het zelf

[ Voor 12% gewijzigd door C00KW4US op 13-01-2010 21:34 ]

Specs: A6 Avant 2.5TDI 132KW Quattro Exclusive van 2003
[ Voor 14% gewijzigd door MR_VIPER op 14-01-2010 14:02 ]
*empty*
Eerst maar eens gewoon rijden. Daarna denk ik wel dat ik Hartog ga bezoeken. Gelijk kijken voor de nokkenassen etc etc. Dan gewoon gelijk in 1 keer alles doen. Is makkelijker als verschillende keren de trip te moeten maken.KappeNou schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:55:
Ziet er netjes uit. Ook goede keuze de snelste diesel van die tijd180pktjes moet wel vooruit gaan. Ga je hem nog chippen?
*empty*
Duidelijk - toevallig vanmiddag even naar een maatje (VAG dealert) voor winterwielen en nieuwe xenon pitten - kan hij gelijk even naar de storing kijkenChaoss schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:08:
mjah aangezien je tig airbags hebt is het maar de vraag of het dezelfde is. Met vag-com kun je iig zine welke airbag de storing geeft.
maareuh gewoon even een blik onder je stoel werpen? zoveel kabels en ruitme is er neit onder je stoel.
Dat ziet er gelikt uit.Juiste kleur,velgen,interieur en Nav.Helemaal compleet zo te zien.MR_VIPER schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:06:
Ik kom me alvast melden. Vanaf morgen zal ik ook 4 ringen in de neus van mijn auto aantreffen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs: A6 Avant 2.5TDI 132KW Quattro Exclusive van 2003
Veel plezier ermee.
Goed... ondanks het uitblijven reacties, toch even een update. Vandaag hebben ze er bij de garage naar gekeken. Het hierboven besproken eerste punt lijkt hem te zitten in de koppeling. Het vervangen van koppeling+drukgroep is al genoemd, maar ze willen dit eerst nog zeker weten door nog een keer uitvoeriger te onderzoeken (omdat ik de auto nodig heb, heb ik hem eerst weer meegenomen). Het zou aardig zuur zijn een maand na aanschaf de koppeling te moeten laten vervangenPjoek schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:38:
Over audiforum.nl gesproken (mooi excuus om te crossposten)...
Ik ben sinds 1 januari in het bezit van een A4, 1.6 uit 1997 met bijna 125000 km op de teller (mijn eerste Audi!). Ik zal binnenkort even wat foto's maken voor de TS. De auto rijdt goed, maar het koude weer speelt de auto een beetje parten heb ik het idee.
Sinds ongeveer een week komt er een piepend geluid ergens bij het motorblok vandaan. Als ik, bij stilstand, de koppeling in trap lijkt dit het geluid te verergeren. Als de motor warm is verdwijnt het geluid. Ik heb al een aantal zoekpogingen via Google en op het forum eraan gewaagd en kom uit op de distributieriem, v-snaar of mogelijk waterpomp. De auto heeft geen airco en distributieriem is bij 112000 km vervangen. Iemand een idee wat het kan zijn, wat ik er zelf aan kan doen en of het verstandig is dat ik het bij een garage laat controleren?
Nog een puntje: sinds aanschaf hoor ik een licht ratelend geluid bij het nemen van een bocht. Volgens de garage komt dit door lichte speling in de stang waaraan/op de homokineet zit. De garagehouder gaf aan dat dit geen kwaad kan en niet voor schade zorgt en hoogstens irritant is (en dat is het...). Vervangen kost me een kleine 300,-. Klopt het dat er eerst mee blijven rijden geen kwaad kan?
Misschien handig om een zwart werken te zoeken
Het blijft eng om zulke oude auto's te kopen. Vooral de wat duurdere in onderhoud. De kilometer stand zegt namelijk zeker niet alles.
Suc6 ermee..
Bij mijn B5 V6 had ik dat ook, bij opkomen pedaal was het weg, indrukken een jengelend geluid. Was uiteindelijk het druklager. Echt kwaad kan het voorlopig niet, maar op termijn wordt het geluid erger en moet je het wel laten vervangen. Voor de 2.8 V6 quattro bij de Audi dealer zou dat op een dikke 900 euro komen geloof ik. Voor een 1.6 FWD zal het wel iets goedkoper kunnen.Pjoek schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:16:
[...]
Goed... ondanks het uitblijven reacties, toch even een update. Vandaag hebben ze er bij de garage naar gekeken. Het hierboven besproken eerste punt lijkt hem te zitten in de koppeling. Het vervangen van koppeling+drukgroep is al genoemd, maar ze willen dit eerst nog zeker weten door nog een keer uitvoeriger te onderzoeken (omdat ik de auto nodig heb, heb ik hem eerst weer meegenomen). Het zou aardig zuur zijn een maand na aanschaf de koppeling te moeten laten vervangen. Iemand een idee aan welke prijs ik mag gaan denken als ik de koppeling+drukgroep van een A4 uit '97 bij een garage (geen merkdealer) laat vervangen?
[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-01-2010 21:48 ]
helemaal mee eensChaoss schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:50:
als het bij een dealer 900 kost dna kan het bij een "gewone" garage voor 600
en aangezien ik bij een "gewone" garage zit, ben ik benieuwd wat de prijs wordt. maar goed... eerst laten uitmeteren en nader onderzoek.
Mine!:

Coupé Quattro 2.3 20v. En ja, ik had de deur fatsoenlijk dicht moeten gooien
Alles werkt, zelfs de luchtgestuurde vergrendeling en difflock.
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Maar idd 5 cilllinder roeleert, echt super blokken. alleen het geluidje al, kan geen V6 tegenop
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 17-01-2010 00:00 ]
*empty*
Hoe oud is het systeem? Ik heb namelijk ook een Klasse 3, maar die is af-fabriek SCM goedgekeurd. Auto is van oktober 2005.MR_VIPER schreef op zondag 17 januari 2010 @ 07:28:
De verzekering wil dat ik een klasse 3 alarm certificaat aanlever. Nu zit er al het af-fabriek alarm op. Hoe makkelijk is deze om te laten bouwen naar een klasse 3 SCM gekeurd. Heeft iemand toevallig ervaring hiermee?
Controleer hier of er een certificaat geregistreerd staat bij SCM:
http://www.scm.nl/sites.p...sc=Controleer_certificaat
[ Voor 17% gewijzigd door flo_ op 17-01-2010 11:33 ]
Al gecontroleerd en staat er niet bij vandaar ook mijn vraag. Auto is van 2003.flo_ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:30:
[...]
Hoe oud is het systeem? Ik heb namelijk ook een Klasse 3, maar die is af-fabriek SCM goedgekeurd. Auto is van oktober 2005.
Controleer hier of er een certificaat geregistreerd staat bij SCM:
http://www.scm.nl/sites.p...sc=Controleer_certificaat
*empty*
Gare motorsteun of misschien wat anders
[ Voor 11% gewijzigd door Thefirstikke op 19-01-2010 17:23 ]

Antenne ontbreekt nog op deze foto, zit er inmiddels wel al op.
Ik ben nog op zoek naar een mooi 3-spaaks origineel audi stuur. Het stuur wat er nu in zit is ook origineel, maar het is zo'n lelijk 4-spaaks stuur. Heeft iemand enig idee of een S2 stuur nog nieuw is te krijgen bij de stealer of gaat dat een 2dehandsje zoeken worden?
Overmorgen of de dag erna word het (serret) interieur professioneel gereinigd in het bedrijf van mijn neef, daarna zal ik ook wat foto's daarvan maken. Het interieur is wel nog onbeschadigd en redelijk netjes, maar vooral de vloermat en achterbank zijn niet echt schoon meer.
Een kleine beurt krijgt hij voor de zekerheid ook nog, en dan ben ik wel klaar. Voor de rest is hij echt perfect, nergens roest en alles werkt. Kmstand is 217K en hij is van de tweede eigenaar.
De 2.0l heeft maar 136pk ipv 143pk maar dit merk je niet zo zeker? Voor het mindere verbruik neem ik dat er graag bij (ook al betaalt de baas alle brandstof). Mijn huidige wagen heeft maar 105pk dus sneller zal het zeker gaan.
Voor een stuur kan je het beste op ebay.de kijken. Of je moet toevallig wat op marktplaats oid tegen komen.MadMan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:29:
Ik ben nog op zoek naar een mooi 3-spaaks origineel audi stuur. Het stuur wat er nu in zit is ook origineel, maar het is zo'n lelijk 4-spaaks stuur. Heeft iemand enig idee of een S2 stuur nog nieuw is te krijgen bij de stealer of gaat dat een 2dehandsje zoeken worden?
[ Voor 66% gewijzigd door KappeNou op 19-01-2010 18:54 ]
Wat zijn de manko's of bekende zwakke plekken van onderstaand model -->
Het gaat om een Audi A4 Avant 2.0 5v uit 1-2003 ( is dat een b6 ? )
http://link.marktplaats.nl/313394501
De wagen is me net door de dealer aangeboden voor een zeer nette prijs.
Ik heb van hem begrepen dat de distributieriem weer moet worden gedaan bij 180.000.
De wisselings interval is dus 90.000 ?
[ Voor 9% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-01-2010 18:57 ]
trouwens 180.000km - 120.000km = 60.000km
Ik ben een rustiger rijder ben 38 en heb 2 kleine kids achterin.KappeNou schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:57:
een zwak punt is dat de 2.0 niet zo veel vermogen heeft
trouwens 180.000km - 120.000km = 60.000kmDat is idd wel een minimum aantal kilometers voor een moderne distributie riem.
Normaal is de interval dus 120.000 ?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Geen idee bij de 2liter. maar op markplaats staat dat hij 120K heeft gelopen en die desbetreffende persoon zegt tegen jou dat je bij 180K de distributie pas weer hoeft te doen. Dan maak ik automatisch de som:WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:58:
[...]
Ik ben een rustiger rijder ben 38 en heb 2 kleine kids achterin.
Normaal is de interval dus 120.000 ?
180.000km - 120.000km = 60.000km kan je met die distributieriem rijden.
(er vanuit gaan dat de distributie net gedaan is)
Verder ken ik persoonlijk niet veel problemen met zo'n A4 B7 2.0
Als je echt veel info wil, dan verwijs ik jou ook naar het audiforum.nl
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 19-01-2010 20:18 ]
Heb me net op het audiforum geregistreerd en de vraag afgevuurd.KappeNou schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:16:
[...]
Geen idee bij de 2liter. maar op markplaats staat dat hij 120K heeft gelopen en die desbetreffende persoon zegt tegen jou dat je bij 180K de distributie pas weer hoeft te doen. Dan maak ik automatisch de som:
180.000km - 120.000km = 60.000km kan je met die distributieriem rijden.![]()
Verder ken ik persoonlijk niet veel problemen met zo'n A4 B7 2.0
Als je echt veel info wil, dan verwijs ik jou ook naar het audiforum.nlDaar gaat je vraag goed beantwoord worden.
Dit is dus een B7 ? En wat voor uitvoering ?
Ook heb je het S-line exterieur en interieur pakket. Exterieur krijg je sportievere en doorgespten bumpers, wat lagere en sportievere veren, andere velgen etc. Het interieur pakket bestaat uit wat sportieve tinten en S-line logo's etc. verder natuurlijk nog losse opties.
Als ik jou was zou ik goed rond kijken. Ik zie dat er heel veel A4 avants te koop staan.
Als je iets zuiniger wil rijden kan je ook kijken voor de 2.0fsi. Het fsi staat voor directe inspuiting. Dit geeft iets meer PK (150) en betere verbruik cijfers. Wil je wat meer power, vooral laag in de toeren, dan zou je naar de 1.8Turbo moeten kijken
[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 19-01-2010 20:31 ]
Ik dacht dat de B7 ( heb ik net gelezen ) er pas is vanaf 1-2004. Deze is van 1-2003 is dat dan geen B6 ?KappeNou schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:25:
Idd een B7. Vanaf de A4 heb je niet echt een uitvoering meer. Je hebt het pro line pakket. Dit bestaat uit een aantal luxe dingen. Zoals bijvoorbeeld lederen bekleding, xenon, parkeer sensoren etc.
Ook heb je het S-line exterieur en interieur pakket. Exterieur krijg je sportievere en doorgespten bumpers, wat lagere en sportievere veren, andere velgen etc. Het interieur pakket bestaat uit wat sportieve tinten en S-line logo's etc. verder natuurlijk nog losse opties.
Als ik jou was zou ik goed rond kijken. Ik zie dat er heel veel A4 avants te koop staan.
Als je iets zuiniger wil rijden kan je ook kijken voor de 2.0fsi. Het fsi staat voor directe inspuiting. Dit geeft iets meer PK (150) en betere verbruik cijfers. Wil je wat meer power, vooral laag in de toeren, dan zou je naar de 1.8Turbo moeten kijken
Verder mag deze Audi voor aanmerkelijk minder weg dan de vraagprijs als ik hem ZO MEE neem.
Indien je het precies wil weten mail me.
Ja ik bedoel een B6WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:39:
[...]
Ik dacht dat de B7 ( heb ik net gelezen ) er pas is vanaf 1-2004. Deze is van 1-2003 is dat dan geen B6 ?
Verder mag deze Audi voor aanmerkelijk minder weg dan de vraagprijs als ik hem ZO MEE neem.
Indien je het precies wil weten mail me.

Allemaal ? Of alleen bij zeer hoge kilometerstanden ? Of op G3 ?MasterNL23 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:44:
2 liter 130 pk staat wel bekend om olieverbruik
ik vind de vlegen neit verkeerd staan ook... best netjesMadMan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:29:
Nah, die velgen blijven voorlopig mooi zitten. Velgen zijn nog geen maand oud en de banden ook (ik heb alle onderhoudsboekjes en rekeningen erbij). Tegen de tijd dat die op zijn kijk ik wel voor wat anders.
...
Overmorgen of de dag erna word het (serret) interieur professioneel gereinigd in het bedrijf van mijn neef, daarna zal ik ook wat foto's daarvan maken. Het interieur is wel nog onbeschadigd en redelijk netjes, maar vooral de vloermat en achterbank zijn niet echt schoon meer.
Voordeel van dei serret interieurs is wel dat ze erg slijtvast zijn... dat is met andere stoffen wel anders. heb zelf ook serret in de 200, 21 jaar oud en 315K gelopen en nog steeds geen slijtage...
ben benieuwd naar voor en na pics vna je bekleding.
De bekleding zit gewoon met ritsen om de stoelen, en daaronder zit schuimrubber. Ik heb de stoel tijdens de proefrit even uit elkaar gehaald omdat ik zeker wilde weten dat er een nieuw frame in zat inplaats van wat laswerk. Het verbaasde me eerlijk gezegd om te zien dat er inderdaad een nagelnieuw stoelframe in zat.

Ik vind dat stuur dus echt niet bij de rest van de auto passen. Het is ook nogal dun, ik heb liever een wat dikker stuur. Ook zie ik nu trouwens dat de kap onder het dashboard niet goed zit op die foto. Dat viel me nu pas op, en ik ben meteen even gaan kijken, maar dat zit ook helemaal netjes zoals het hoort. Een goede zaak, een van de weinige dealers hier in de buurt die zich nog wat moeite doet voor zijn klanten
Leuk, A4 is een fijne auto. Met de TDIE heb ik geen ervaring, wel met de 140 pk TDI in de huidige A3. En dat is vlot maar niet supersnel te noemen. In een A4 zal het dus waarschijnlijk vrij traag aanvoelen, hou daar dus rekening mee. Zuinig is het wel.SlasZ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:32:
Iemand al ervaring met de nieuwe TDIe motoren? Ik moet binnenkort een nieuwe leasebak uitzoeken en een A4 TDIe zit mooi in het budget.
De 2.0l heeft maar 136pk ipv 143pk maar dit merk je niet zo zeker? Voor het mindere verbruik neem ik dat er graag bij (ook al betaalt de baas alle brandstof). Mijn huidige wagen heeft maar 105pk dus sneller zal het zeker gaan.
Wat betreft lease tarieven kun je tegenwoordig ook eens de benzine's overwegen. Omdat diesels 2e hands momenteel niet erg gewild zijn, met bijbehorend effect op de restwaarde, zijn de lease tarieven en omslagpunten m.b.t. benzine interessant aan het verschuiven.
Ik heb hem gereden. Allereerst, oudt er wel rekening mee dat een aantal zaken op de TDIe anders zijn. Zo heb je wieldoppen i.p.v. velgen en zijn een aantal opties (zoals betere climate control) niet mogelijk.SlasZ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:32:
Iemand al ervaring met de nieuwe TDIe motoren? Ik moet binnenkort een nieuwe leasebak uitzoeken en een A4 TDIe zit mooi in het budget.
Verder merk te tijdens het rijden inderdaad nauwelijks verschil. Die 136pk is gewoon voldoende en een prima moter. Je hebt nu ook een Business Line, scheelt je weer wat knaken. Als je echter velgen wilt of bijvoorbeeld een sportonderstel, kan je beter de 143pk nemen, aangezien dat veel geld kost, of zoals het onderstel, gewoon niet kan. En eerlijk gezegd: Een nieuwe A4 op wieldoppen..... Nah
volgens mij heb ik ook nog dezelfde kleur bekleding, alleen zit het bij mij niet met ritsen vast.MadMan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:20:
Ik heb een voor foto die ik bij de dealer gemaakt heb omdat de stoel niet helemaal lekker uitzag. Dit bleek een gebroken frame te zijn. Door de dealer vervangen voordat ik hem kocht, dus de stoel zit nu weer netjes in elkaar. Alleen het frame is vervangen.
De bekleding zit gewoon met ritsen om de stoelen, en daaronder zit schuimrubber. Ik heb de stoel tijdens de proefrit even uit elkaar gehaald omdat ik zeker wilde weten dat er een nieuw frame in zat inplaats van wat laswerk. Het verbaasde me eerlijk gezegd om te zien dat er inderdaad een nagelnieuw stoelframe in zat.

[ Voor 79% gewijzigd door Chaoss op 20-01-2010 10:01 ]
Helaas, ik mag enkel diesel leasen. Ik heb nu een VW Passat met 105pk dus die A4 zal wel sneller aanvoelen met die extra pk's. De resale value is rond de 45-50% volgens de leasing maatschappij.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:07:
[...]
Leuk, A4 is een fijne auto. Met de TDIE heb ik geen ervaring, wel met de 140 pk TDI in de huidige A3. En dat is vlot maar niet supersnel te noemen. In een A4 zal het dus waarschijnlijk vrij traag aanvoelen, hou daar dus rekening mee. Zuinig is het wel.
Wat betreft lease tarieven kun je tegenwoordig ook eens de benzine's overwegen. Omdat diesels 2e hands momenteel niet erg gewild zijn, met bijbehorend effect op de restwaarde, zijn de lease tarieven en omslagpunten m.b.t. benzine interessant aan het verschuiven.
Dat van die wieldoppen wist ik niet eens maar nu je het zegt zie ik het verschil. Eerlijk gezegd stoort me dat niet, om m'n passat zitten ook plastic wieldoppen. In de car configurator vragen ze geen extra geld voor velgen (althans hier in Luxemburg, maar dat kan een fout zijn, zal ik eens moeten navragen).PWM schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:51:
[...]
Ik heb hem gereden. Allereerst, oudt er wel rekening mee dat een aantal zaken op de TDIe anders zijn. Zo heb je wieldoppen i.p.v. velgen en zijn een aantal opties (zoals betere climate control) niet mogelijk.
Verder merk te tijdens het rijden inderdaad nauwelijks verschil. Die 136pk is gewoon voldoende en een prima moter. Je hebt nu ook een Business Line, scheelt je weer wat knaken. Als je echter velgen wilt of bijvoorbeeld een sportonderstel, kan je beter de 143pk nemen, aangezien dat veel geld kost, of zoals het onderstel, gewoon niet kan. En eerlijk gezegd: Een nieuwe A4 op wieldoppen..... Nah
Ook is een sportchassis & verlaagde vering standaard in de TDIe dus dat is al goed
Niet te bestellen op TDIe
- Adaptive Cruise Control
- Audi Demper Regeling
- Audi Dynamic Steering
- Audi Side Assist
- Audi Lane Assist
- Adaptive Light
- Parking System met Achteruitrijcamera
- Buitenspiegels electrisch inklapbaar en automatisch dimmend
- Schuifkanteldak
- Comfortsleutel
- S Line Exterieur
- S Line Interieur
- Homelink
- Interieurvoorverwarming
- Sportstoelen voor S design
- Stoelen en achterbank verwarmbaar
- Bestuurdersstoel electrisch
- Stoelen voor electrisch
- Stoelen voor, kilmaatregeling
- Zonwering achterpassagiers
- Digitale TV ontvangst
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 20-01-2010 11:07 ]
Bedankt voor het rijtje, maar op de configurator kan ik wel aluminium velgen bestellen (ongeveer 500 euro) maar enkel 16". edit: Dat wist je dus alPWM schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:03:
Het complete rijtje:
Niet te bestellen op TDIeIk heb zelf ook gekeken naar die 136pk maar wilde wel velgen. Daarmee was het verschil dus al weer weg. Officieel zijn velgen onder de A4 TDIe sedan niet mogelijk vanuit Audi, maar daar zal de dealer je wel mee kunnen helpen.
- Adaptive Cruise Control
- Audi Demper Regeling
- Audi Dynamic Steering
- Audi Side Assist
- Audi Lane Assist
- Adaptive Light
- Parking System met Achteruitrijcamera
- Buitenspiegels electrisch inklapbaar en automatisch dimmend
- Schuifkanteldak
- Comfortsleutel
- S Line Exterieur
- S Line Interieur
- Homelink
- Interieurvoorverwarming
- Sportstoelen voor S design
- Stoelen en achterbank verwarmbaar
- Bestuurdersstoel electrisch
- Stoelen voor electrisch
- Stoelen voor, kilmaatregeling
- Zonwering achterpassagiers
- Digitale TV ontvangst
Waarom trouwens al die beperkingen, technisch en mechanisch is er toch geen probleem om die opties te installeren? Of zijn al die opties energieverslinders en willen ze die niet aanbieden om een zo zuinig mogelijke auto te maken?
Trouwens, verlaagde vering & sportchassis kosten ook wel wat op de gewone TDI dus de TDIe heeft toch wel nog voordelen. Ook die boordcomputer met efficieny program zit er ook standaard bij.
[ Voor 7% gewijzigd door SlasZ op 20-01-2010 14:17 ]
Auto staat nu trouwens gepoetst in de showroom. Het leer is in werkelijkheid donkerder.
Wat een ontzettend mooie wagen
Ook climatecontrol en gelukkig een 5 handbak. Helaas geen alarm en geen afneembare trekhaak.
Volgens mij is de prijs ook best scherp
wel een mooie kleur, meegespoten bumpers zouden het afmaken. die sline badge hoort er volgens mij niet op thuis. prijs lijtk scherp maar ik zou werkelijk niet weten wat op dit moment courante prijzen zijn voor zo'n model.
Ben sinds gisteren in het bezit van een nieuwe audi a3 sportback 1.6 tdi pro bussinesline.
Weet er zo iemand of de dealer vag-com aanpassingen kan en mag doen, wil namelijk de comnming home-leaving home functie aan laten zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door racoon op 22-01-2010 09:03 ]
Wat zei de dealer zelf toen je hem vroeg naar die coming home functie?
Tnx, nog niet g evraagd 1 februari moet ik even terug om de zonneschermen in te bouwen, waren ze vergeten.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:08:
Feli
Wat zei de dealer zelf toen je hem vroeg naar die coming home functie?
Vraag er dan ook even na.
Officieel werkt comming home alleen als je licht en regen sensor hebt.
Die zit toch gewoon in de instellingen de boordcomputer?racoon schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:49:
Weet er zo iemand of de dealer vag-com aanpassingen kan en mag doen, wil namelijk de comnming home-leaving home functie aan laten zetten.
Ik heb comming home ook op mijn sportback laten activeren zonder lichtsensor maar dat moet dan echt wel via vag-com
Hoe valt die motor mee en dan vooral op de autosnelweg, je leest niet zoveel gebruikers ervaring?racoon schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:49:
Sinds gisteren mag ik mij ook een trotse audoi bezitter noemen.
Ben sinds gisteren in het bezit van een nieuwe audi a3 sportback 1.6 tdi pro bussinesline.
Ik veronderstel dat het geen motor is om 50.000km/jaar mee af te haspelen, maar als de baas het zo wil zal het zo zijn.
Ik moet een A3 SB ambiente 1.6TDI (105pk) nemen als volgende bedrijfswagen, met parkeersensoren en aftermarket pioneer radio/gps als opties.
Maar licht- en regensensor, boordcomputer, cruisecontrol,... zijn standaard geloof ik (of zit in een of ander pack).
Mooie wagen, maar niets wat ik persoonlijk zou bestellen, hij is eigenlijk gewoon te klein en een 1.6 TDI zou ik helemaal nooit in het vooronder laten leggen.
Downsizing is toch de nieuwe trend in autoland tegenwoordig?
[ Voor 11% gewijzigd door kazuka op 25-01-2010 13:50 ]
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 25-01-2010 13:58 ]
neemt niet weg dat een 1.9tdi zich bewezen heeft als een motor die probleemloos 5 ton kan draaien.... vraag me af of zo'n 1.6 dat ook zonder problemen haalt.
De turbo en of supercharger is een mooie uitvinding. Het enige wat ik mis bij zo'n 4cil is het geluid en soms de manier waarop het vermogen op de wielen komt. Ik rij zelf altijd in een 5 en 6 cilinder. Mijn volgende auto gaat denk ik wel een 5 of 6 cilinder turbo wordenPWM schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:57:
Ik heb ook zo'n vriend die alleen maar kijkt naar inhoud. Ook al je dan b.v. de specs van de Twincharged 1.4 verteld, blijft hij volhouden dat het motertje te klein is. En dan te bedenken dat zo'n Golfje rondjes om zijn 6-cylinder heen rijd. Wilde er toevallig net een topic over openen, komt er aan
Enige nadeel wat ik mij kan bedenken is dat zo'n turbo weer een extra onderhoud punt kan zijn. Als ik af en toe die lease rijders uit mijn buurd met dit weer en een koude motor zie weg knallen.. Ik zou niet de gene willen zijn die zo'n auto prive uit de lease over neemt.
Zo dachten ze 15 jaar geleden ook over de 1.9 diesel van VW. Te klein, daar krijg je geen vermogen uit, een diesel moet minstens 2,5 liter zijn om fatsoenlijk mee te kunnen rijden.Engineer Stewie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:43:
[...]
Mooie wagen, maar niets wat ik persoonlijk zou bestellen, hij is eigenlijk gewoon te klein en een 1.6 TDI zou ik helemaal nooit in het vooronder laten leggen.
Toch kwam er 90, 110, later zelfs 150 pk uit.
Heb je al eens met die 1.6 gereden? Maximum koppel haalt hij al bij 1500 toeren en maximum vermogen bij een hoger toerental. Wat de cijfertjes betreft is het een betere motor dan de 1.9 met 105 pk.
Signatures zijn voor boomers.
Accu wordt leeggetrokken bij lange stilstand (week)
Dashboard uitval
Startblokkering
Electrische ramen functioneren niet goed.
Nu vroeg ik me af hoeveel risico loop ik dat ik dit probleem ook krijg? Iemand nog andere zaken waar ik op moet letten bij een TT of ervaring met het kopen (behalve dan de bekende bij het kopen van een tweedehands auto)?
[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 25-01-2010 19:03 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 25-01-2010 21:13 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 25-01-2010 23:21 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb nooit met de 1.6 TDI gereden, dit hoeft ook niet omdat de auto toch al vastligt.Maasluip schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:59:
[...]
Zo dachten ze 15 jaar geleden ook over de 1.9 diesel van VW. Te klein, daar krijg je geen vermogen uit, een diesel moet minstens 2,5 liter zijn om fatsoenlijk mee te kunnen rijden.
Toch kwam er 90, 110, later zelfs 150 pk uit.
Heb je al eens met die 1.6 gereden? Maximum koppel haalt hij al bij 1500 toeren en maximum vermogen bij een hoger toerental. Wat de cijfertjes betreft is het een betere motor dan de 1.9 met 105 pk.
Heb wel met de Golf 5 1.9TDI gereden en die kon mij niet bekoren. Ik vond hem te traag in de lage toerentallen. Mijn kwalitatief minder opel astra gtc doet het dan beter op dat vlak.
Ik weet dat het koppel en vermogen hetzelfde is als de 1.9TDI, enkel het begint vroeger. 250Nm koppel @ 1500-2500, daar wringt nu net het schoentje.
Ik vind nergens hoe de motor zich houdt op de autosnelweg, hoeveel rpm draait hij @ 120km/h (met de manuele 5 bak).
Van de 50.000km op een jaar doe ik minstens 35.000km autosnelweg (hoofdzakelijk filevrij).
Mijn huidige wagen doet 2150rpm @ 120km/h in 6de en heeft dan nog genoeg reserve om te versnellen.
Al met al mag ik niet klagen, ik krijg tenslotte een auto onder mijn gat geschoven en hoef er slechts 720€ netto per jaar voor op te hoesten.
PSA heeft al jaren een gewaardeerde 1.6 diesel met 110 pk die ook door Volvo, Ford en zelfs BMW (in de Mini Diesel) wordt gebruikt. Lijkt me dat de beperkte inhoud geen enkel probleem hoeft te zijn voor de levensduur. Bovendien is het specifiek vermogen helemaal niet overdreven groot; met 105 pk kom je op 65,6 pk per liter. Een 2-liter blok met hetzelfde specifieke vermogen zit op 131 pk en laten er nu net hele volksstammen aan dieselblokken zijn die daar ruim boven zitten. Inmiddels is 150 tot 170 pk meer de norm. Een 1.6 met 105 pk is bijna underpowered in verhouding tot wat tegenwoordig gebruikelijk isChaoss schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:10:
tjah is toch de nieuwe trend, kleine motoren met hetzelfde vermogen als oudere motoren met meer cillinder inhoud.
neemt niet weg dat een 1.9tdi zich bewezen heeft als een motor die probleemloos 5 ton kan draaien.... vraag me af of zo'n 1.6 dat ook zonder problemen haalt.
De dealer kan het je zo vertellen denk ik, vreemd dat dat in jouw geval niet kon? Maar dat soort testgegevens (toerental bij een bepaalde snelheid) legt Autovisie nog wel eens vast. Ik zou daar eens een belletje heen doen, misschien hebben ze een testverslag voor je.Engineer Stewie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:16:
[...]
Ik weet dat het koppel en vermogen hetzelfde is als de 1.9TDI, enkel het begint vroeger. 250Nm koppel @ 1500-2500, daar wringt nu net het schoentje.
Ik vind nergens hoe de motor zich houdt op de autosnelweg, hoeveel rpm draait hij @ 120km/h (met de manuele 5 bak).
Van de 50.000km op een jaar doe ik minstens 35.000km autosnelweg (hoofdzakelijk filevrij).
Mijn huidige wagen doet 2150rpm @ 120km/h in 6de en heeft dan nog genoeg reserve om te versnellen.
[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-01-2010 09:08 ]
Mijn oog is gevallen op de volgende auto: KLIK
Ik heb hier nog wel een paar vraagjes over, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een 2e hands DSG bak. En hoe zit het met de gemiddelde levensduur van de Turbo bij een 2.0 TFSI? Is daar iets over te zeggen?
En kun je met BIS standaard al je verbruik enz zien of is dat een optie? Iemand verder nog tips?
Ik denk dat je hier een hele fijne auto aan hebt! 200pk, DSG, RNS-E, S-line, leer, Xenon. Echt alles zit erop! Ik hang regelmatig rond in het audi-sport.net forum en je leest nooit iets over turbo problemen bij de 2.0TFSI. Hij heeft nog maar 88K gereden. Kan dus nog een hele tijd mee. Let uiteraard wel op of remmen/banden/distributieriem niet aan vervanging toe zijn. Allemaal dingen die rond de 100K wel aan de beurt kunnen zijn.Danielson schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:45:
Na een aantal jaartjes in in een A3 TDI uit 1998 rondgereden te hebben, word het tijd voor een nieuwe auto.
Mijn oog is gevallen op de volgende auto: KLIK
Ik heb hier nog wel een paar vraagjes over, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een 2e hands DSG bak. En hoe zit het met de gemiddelde levensduur van de Turbo bij een 2.0 TFSI? Is daar iets over te zeggen?
En kun je met BIS standaard al je verbruik enz zien of is dat een optie? Iemand verder nog tips?
Met BIS heb je gewoon verbuiksgegevens (l/100km of km/l real-time, gem per rit, gem lange termijn. En ook nog gemiddelde snelheid en gereden tijd. De gebruikelijke tripcomputer dingen dus)
Ik zou een flinke testrit maken en checken dat alle onderhoudspapieren erbij zitten zodat je zeker weet dat het geen schade auto of probleemwagen is. In de advertentie staat dat ie al twee eigenaars heeft gehad en het zou theoretisch op problemen kunnen duiden dat zo een mooi en redelijk auto jonge al meerdere eigenaars heeft gehad.
Vraag even na of hij gechipped is of niet. Volgens mij is het grootste deel van deze wagens, zeker dit soort modellen met alles er op getuned. Op zich geen enkel probleem, maar wel even weten of het bij een goede toko is gebeurd.
Is dit zelf op een of andere manier ook nog na te kijken? En hoe zit het met de levensduur van een DSG bak? Heeft deze nog speciaal onderhoud nodig?PWM schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:34:
[...]
Vraag even na of hij gechipped is of niet. Volgens mij is het grootste deel van deze wagens, zeker dit soort modellen met alles er op getuned. Op zich geen enkel probleem, maar wel even weten of het bij een goede toko is gebeurd.
Dit topic is gesloten.