Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 51 Laatste
Acties:
  • 288.886 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Danielson schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:45:
Na een aantal jaartjes in in een A3 TDI uit 1998 rondgereden te hebben, word het tijd voor een nieuwe auto.

Mijn oog is gevallen op de volgende auto: KLIK

Ik heb hier nog wel een paar vraagjes over, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een 2e hands DSG bak. En hoe zit het met de gemiddelde levensduur van de Turbo bij een 2.0 TFSI? Is daar iets over te zeggen?

En kun je met BIS standaard al je verbruik enz zien of is dat een optie? Iemand verder nog tips? :)
Beetje duur voor een 2005 of niet? Kan je hem niet beter uit Duitsland halen? Deze gaat best snel heel veel afschrijven. Moet je maar de andere 2.0tfsi's met iets meer kilometers bekijken. Over niet al te lang krijg je ook het nieuwe model A3.

Jammer dat het niet volledig leer is of half alcantara. Maarja je kan niet alles hebben ;)
Die RNS-e blijft wel heel mooi :) verder hele nette auto!

[ Voor 50% gewijzigd door KappeNou op 26-01-2010 16:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor hetzelfde geld rijd je (ook in NL) inderdaad in een jongere 3.2 V6 met automaat :) Er zijn ook veel 2.0T's te vinden voor minder. Deze is wel erg compleet overigens.

Laat je overigens niet gek maken door die RNS-E. Voor 1400,- wordt een nieuwe (eerlijke) unit ingebouwd.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 26-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

A5 eigenaars: hebben jullie ook problemen met de vorst? Omdat de omlijsting van de zijruiten ontbreekt, drukt de ruite zich in het dak van de auto om goed te sluiten. Dat betekent wel dat als je de deur opent, het raam een stukje moet zakken, en als je de deur dan weer dicht doet, moet hij weer omhoog. Echter, wat gebeurt er: de boel vriest vast. Deur open gaat nog wel, maar deur dicht niet meer, en dan moet ik wachten tot de auto goed warm en ontdooit is, en dan kan ik het raam weer bedienen, en de deur goed sluiten. Goed, ik kan er wel mee rijden (deur hangt wel half in het slot en kan dus niet zomaar open gaan), maar heel praktisch / veilig is het niet.

Ervaren anderen dit probleem ook tijdens deze vorstperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
even invetten langs de randen geen optie?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hier geen probleem met de cabrio (beetje zelfde soort constructie) Maarja hier dicht bij de zee is het ook wat warmer ;)
Is wel een bekend probleem, niet alleen bij audi. In het bmw topic zag ik het ook al voorbij komen. In vetten zou idd misschien kunnen.

[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 26-01-2010 18:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

joeltje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:12:
even invetten langs de randen geen optie?
Langs de randen? Ik vraag me af of dat helpt. Het vastvriezen gebeurt volgens mij in de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 15:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:00:
A5 eigenaars: hebben jullie ook problemen met de vorst? Omdat de omlijsting van de zijruiten ontbreekt, drukt de ruite zich in het dak van de auto om goed te sluiten. Dat betekent wel dat als je de deur opent, het raam een stukje moet zakken, en als je de deur dan weer dicht doet, moet hij weer omhoog. Echter, wat gebeurt er: de boel vriest vast. Deur open gaat nog wel, maar deur dicht niet meer, en dan moet ik wachten tot de auto goed warm en ontdooit is, en dan kan ik het raam weer bedienen, en de deur goed sluiten. Goed, ik kan er wel mee rijden (deur hangt wel half in het slot en kan dus niet zomaar open gaan), maar heel praktisch / veilig is het niet.

Ik heb dat inderdaad een keer gehad met de passagiersdeur, die wilde niet meer helemaal in het slot. Met wat hard dichtbeuken ging hij uiteindelijk wel helemaal dicht. Verder heb rammelt de achterruit (ja echt) in de sponning als het erg koud is 8)7 Maar over het algemeen valt het wel mee. Hij start wel elke keer zonder problemen ook al heeft ie 5 dagen stilgestaan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ja het is geen BMW daniel O-)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:00:

Geen A5 maar een Bmw 1 3deurs :+ , zelfde probleem. Flesje ice-free loste het probleem wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:06:
[...]

Langs de randen? Ik vraag me af of dat helpt. Het vastvriezen gebeurt volgens mij in de deur.
wacht, je bedoelt dat het raam een stukje opengaat bij het openen van de deur, en weer omhoog komt bij het sluiten? Dat heeft de CLK Cabrio ook, en daar hebben we ook een keer dat probleem gehad. Het raam "vriest vast". Toen hebben we het binnen werk van het raam inderdaad gesmeerd, en het probleem is niet meer voorgekomen. Wanneer het raam echter aan het rubber van de sponning vastvriest, is invetten ook een oplossing, alleen zit je dan wel met vette ramen :P

Ook bij deuren die vast vriezen aan de rubber, helpt gewoon ligt invetten trouwens...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51
Gisteravond begon de A3 ineens te schokken en het lampje van de uitlaatgasregeling te knipperen en later ging het continu branden. Reed net de snelweg op dus maar weer gelijk de eerste afrit genomen. Lampje is oranje en in het boekje staat niet dat ik direct moest stoppen dus maar voorzichtig naar huis gereden. Hard ging het niet meer, 50,55 was echt max. Onder de 2200 RPM bleef het lampje uit en ging rijden op de cruise redelijk zonder schokken.
Dit probleem heeft de auto al eens eerder gehad ong 1,5jaar geleden, was toen een bobine. Hoop dat het dit keer weer een bobine is en zoja denk ik dat we ze allemaal maar vervangen... Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn

Zit er aan te denken de A3 weg te doen, maand geleden ook al problemen, toen met een vastzittende EGR klep. Mja, mja, lastig... :/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De auto bij de dokter gebracht vanmorgen, 2 bobines defect. Omdat er vorig jaar ook al 1 kapot gegaan is gelijk de 4e ook maar laten vervangen. Niet geheel nodig volgens de monteur mgoed, weinig trek in om misschien volgende week of over een maand met hetzelfde probleem te zitten ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

welke motor heb je?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
in de TS staat:

User: Marccom
Model: A3 8L
Motor: 1.6 Attraction 101PK
Bouwjaar: 1998

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De 8L is al bijna 2 jaar weg :)

Heb nu een 8P 2.0FSI (AXW blok)

Al was ik een stuk gelukkiger met de 8L, deed het altijd, nooit echt grote problemen mee gehad. De 8P daarentegen :/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja hallo. Wie is die gozer die de TS dan niet heeft bijgewerkt :>

Maar vreemd dat je al zoveel problemen met zo'n nieuw blok hebt..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:50

Arfman

Drome!

Bobine's zijn een bekend probleem bij dat blok. Ik ging testrijden met de Seat (zelfde blok), auto reed bagger. Daarom was hij ook niet verkocht aan de vorige kerel die een testrit ermee maakte. Bobines vervangen (alle 4), lopen als een zonnetje.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mjah nieuw is niet altijd beter, integendeel. de nieuwe 2.0tdi heeft ook meer problemen dan de 1.9tdi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Chaoss schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:20:
mjah nieuw is niet altijd beter, integendeel. de nieuwe 2.0tdi heeft ook meer problemen dan de 1.9tdi.
Achzo? Ik rijd binnenkort met een nieuwe 2.0tdi dus ben wel geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De 2.0TDI blokken hebben een serie (gehad?) met zwakke koppakking en ook de turbo's schijnen soms niet al te lang mee te gaan. Of dit nog steeds het geval is weet ik niet.

Mijn 2.0FSI blok is ook niet al te betrouwbaar ;) Zo'n beetje alle uitwendige sensoren zijn nu vervangen en het heeft geholpen wat dat betreft, geen stilvallers meer gehad gelukkig.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Audi staat in de betrouwbaarheids onderzoeken nou ook niet bepaald bovenaan :+ Sowieso de modellen met multitronic hebben vaker wel dan geen problemen gehad.

Over 3 weken eindelijk knallen met de Audi S5 Cabrio die besteld is in mijn schoonfamilie :) standard 333pk (klinkt niet gek veel, maar die 3.0TFSI sleurt als een malle), maar de offerte voor het MTM pakket (445pk) is al onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2024
PWM schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:53:
Audi staat in de betrouwbaarheids onderzoeken nou ook niet bepaald bovenaan :+ Sowieso de modellen met multitronic hebben vaker wel dan geen problemen gehad.
Zijn vooral de eerste series geweest. M'n pa rijdt alweer bijna 3 jaar (>100k KM) met een multitronic bak i.c.m. 2.7 TDI rond zonder enig probleem!
Over 3 weken eindelijk knallen met de Audi S5 Cabrio die besteld is in mijn schoonfamilie :) standard 333pk (klinkt niet gek veel, maar die 3.0TFSI sleurt als een malle), maar de offerte voor het MTM pakket (445pk) is al onderweg :)
Heftig :D Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

Eigenlijk staan ze dat met aardig wat modellen wel. De begin fase van de multitronic was idd erg slecht.
Lijkt me wel een heel lekker blok die 3.0supercharged, helemaal als MTM ermee klaar is :9~ Het is trouwens 430PK ;) >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Eigenlijk staan ze dat met aardig wat modellen wel. De begin fase van de multitronic was idd erg slecht.
Lijkt me wel een heel lekker blok die 3.0supercharged, helemaal als MTM ermee klaar is :9~ Het is trouwens 430PK ;) >klik<
Niet als je het aangepaste uitlaatsysteem erbij besteld :P

Hij weet nog niet 100% zeker of ie het doet, aangezien de wagen standaard natuurlijk al erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Vreemd kan er nergens wat van vinden :P Ik dacht dat de 380PK versie alleen simpele chip was. Elk blok is ook weer anders. Misschien halen ze er nog wel meer uit.
333pk is wel snel, maar 100PK erbij maakt wel een wereld van verschil.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

Ik heb ook weer wat aan de CQ gedaan. Nieuwe bougies, bougiekabels, verdeler en rotor, en er is nog een "blauwe Bosch" bobine onderweg. Verder de klopsensor vervangen, die deed het wel nog maar er zat een barst in. Ook de luchtweger/spinnekop van de KE-Jetronic heb ik gereinigd en opnieuw afgesteld. Ik moet zeggen, hij loopt een stuk soepeler nu.

Ik heb ook nog een A3 erbij gehaald voor mijn vriendin een tijdje terug, en daar heb ik nu nieuwe banden op gelegd. Ook een nieuwe carterontluchtingsslang erop gezet, de oude was nogal verteerd. Ook dat bakkie is nu weer in orde.

Als het binnenkort eindelijk eens wat beter weer is ga ik ze poetsen, en dan zal ik wat foto's maken als ze hier gebroederlijk op de oprit staan.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

al verslaafd aan de 5 pitter? :9

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 29-01-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Best wel ja, ik rijd nu het meeste in de CQ. Ook het quattro systeem is heerlijk, het is hier nu spekglad maar ik heb helemaal nergens last van. Torsen is toch wel een stukje beter dan de nieuwere haldex quattro systemen moet ik zeggen.
Ook erg handig dat de ABS via een knopje op het dash uitschakelbaar is. Met die gladde zooi remt het zonder ABS stukken beter.

Toenstraks nog een hyundai "jeep" uit een miniscuul greppeltje getrokken, meneer kwam er niet zelf uit en begon te lachen toen ik hem aanbood hem eruit te trekken. Toen hij een minuut later weer gewoon op de weg stond vond hij het minder leuk dat hij door een "gewone" dik 20 jaar oude bak ergens uit was getrokken waar hij met zijn "terreinwagen" niet meer uit kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de afgelopen week als tijdelijk baantje iemand gechauffeurd in een nagenoeg nieuwe Audi Avant. Dacht de hele tijd dat het een A4 was, maar nu ik op de Audi site check moet het wel een A6 geweest zijn (zie het vooral aan het interieur). Ik ben zo'n autokenner :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MadMan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:28:
Best wel ja, ik rijd nu het meeste in de CQ. Ook het quattro systeem is heerlijk, het is hier nu spekglad maar ik heb helemaal nergens last van. Torsen is toch wel een stukje beter dan de nieuwere haldex quattro systemen moet ik zeggen.
Ook erg handig dat de ABS via een knopje op het dash uitschakelbaar is. Met die gladde zooi remt het zonder ABS stukken beter.
Haldex is alleen onder de TT en A3 gebruikt volgens mij... en natuurlijk alle VW 4motion uitvoeringen. De rest is nog steeds Torsen, natuurlijk is er door de jaren heen technisch wel wat veranderd.

Maar idd sneeuw is wel fun, ik verbaasde me er nog voer hoe moeiteloos ik door 30cm heen kon ploegen... op zomerbanden!

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 30-01-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Klopt, vanaf de A4 is het torsen. Het huidige torsen systeem stuurt veel meer naar de achterwielen. Vanaf de A4 B6 was het pas 50/50 daarvoor was het allemaal meer naar de voorwielen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Vandaag voor het eerst het echte gemak van de quattro goed mogen merken. Sowieso al gemerkt dat de auto als een huis op de weg ligt. Maar vandaag me zeer kostelijk geamuseerd bij het wegrijden op een goed gladde parkeerplaats. De mensen die aankwamen of gingen glibberden vrolijk over de parkeerplaats. Ik reed gewoon. En de blikken van hoe kan die zo makkelijk wegrijden zijn heerlijk. Zeker de papa's die toch al verlekkerd naar een dikke A6 avant kijken. Ik heb me dus goed vermaakt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KappeNou schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:11:
Klopt, vanaf de A4 is het torsen. Het huidige torsen systeem stuurt veel meer naar de achterwielen. Vanaf de A4 B6 was het pas 50/50 daarvoor was het allemaal meer naar de voorwielen.
Volgens mij niet, mijn 200 heeft normaal gesproken een 50/50 verdeling maar is variabel naar 40/60 en 60/40. Sowiezo hebben alle oudere Audi's Torsen pas vanaf de A3 en TT is Haldex gebruik.

Ook het eerst Torsen systeem wat onder de Coupe Quattro van mijn broertje ligt is 50/50 maar dan niet variabel.

-De eerste Quattro's hadden Torsen 50/50 met mechanische sper (bediende je met een hendel)
-Daarna kwam Torsen 50/50 met Pneumatische sper, kon je midden en achterste dif sperren met een draaiknop
-Toen kwam Torsen 50/50 variabel naar 40/60 - 60/40 waarbij je alleen de achterste differentieel kon sperren dmv een drukknop.
en daarna kwamen de Torsen quattro's die helaas helemaal geen handmatig sper meer hebben. ook 50/50 met variabel.

en dan hebje tegnewoordig de quattro welke standaard een 60/40 verdeling hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Volgens Wikipedia zou mijn '95 A6 Quattro ook een handmatige difflock op de achterwielen moeten hebben, maar ik kan hem nergens vinden :X Enig idee of Wiki onzin blaat, of dat ik niet goed genoeg zoek? :P

Postrechtvaardiging: Na wat baggeren door de sneeuwtroep, gewoon voor de lol :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XzJWkMsoYQrv5L3fGU2GDV2k/full.jpg

En nadat tozzke ermee klaar was:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/pics/prut/Wormaap_187931_600_toy.jpg

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Eerste modellen van de C4 hadden wel een handmatige sper volgens mij, wellicht na de facelift niet meer.

Anders had je hem ook zeker wel gevonden, knop zit rechts bij de handrem:
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/S3010169b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als je dat grote grijze blok daar rechts naast de hendel bedoelt... Daar zitten bij mij een bakje en mijn sigarettenaansteker :P Geen difflock voor mij dus :|

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Chaoss schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:28:
Volgens mij niet, mijn 200 heeft normaal gesproken een 50/50 verdeling maar is variabel naar 40/60 en 60/40. Sowiezo hebben alle oudere Audi's Torsen pas vanaf de A3 en TT is Haldex gebruik.

Ook het eerst Torsen systeem wat onder de Coupe Quattro van mijn broertje ligt is 50/50 maar dan niet variabel.

-De eerste Quattro's hadden Torsen 50/50 met mechanische sper (bediende je met een hendel)
-Daarna kwam Torsen 50/50 met Pneumatische sper, kon je midden en achterste dif sperren met een draaiknop
-Toen kwam Torsen 50/50 variabel naar 40/60 - 60/40 waarbij je alleen de achterste differentieel kon sperren dmv een drukknop.
en daarna kwamen de Torsen quattro's die helaas helemaal geen handmatig sper meer hebben. ook 50/50 met variabel.

en dan hebje tegnewoordig de quattro welke standaard een 60/40 verdeling hebben.
Klopt helemaal. En bij de pneumatische versies word ABS automatisch uitgeschakeld als je je diff lockt. Boven de 25Km/u word de difflock automatisch uitgeschakeld en de ABS ingeschakeld. Als je onder de zitting van de achterbank het groen/witte draadje doorknipt dan blijft de difflock ingeschakeld totdat je hem zelf uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:28:
[...]

Ja de nog oudere waren weer anders zie ik :P De A4 b5 en de A6 c4 waar ik in reed hadden 60% op de voorwielen bij normaal rijden

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wel grappig nieuwe S4 B8 getuned in Amerika :9~

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Is het aan te raden om VAG-COM te draaien voor de aanschaf van een Audi? Hoeveel zegt vag-com over de kwaliteit van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Anoniem: 48844 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:19:
Is het aan te raden om VAG-COM te draaien voor de aanschaf van een Audi? Hoeveel zegt vag-com over de kwaliteit van de auto?
Niks. Je kunt alleen zien of er geen foutmeldingen instaan. De computer kan nog steeds de uiterlijke staat van mechanische ongesensorde onderdelen niet meten. Dus of het zinnig is deze te draaien om de kwalitiet van een auto te bepalen. Ik denk het niet. Het kan meehelpen in de beslissing of het misschien een kwalitatief goede auto is.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bovendien kwam er bij mij een enorm enge melding naar voren toen ik hem uit liet lezen, engine misfire enzo. Bleek te komen doordat ik de auto na het wassen een paar dagen had laten staan, was er vocht bijgekomen en startte hij heel moeilijk. Daarna een half jaar probleemloos gereden totdat ik hem uit liet lezen voor iets totaal anders, toen kwam die melding naar voren. Het kan dus ook misleiden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Dan ook maar een Vagcom gerelateerde vraag, ik ben al een hele tijd op zoek naar een A3 8P / CAN compatible kabel, uiteraard tegen minderprijs dan de originele ;)

En ja zowel de zwarte als de blauwe kabel, de Vagcommander / VWtool compatible kabel heb ik inmiddels geprobeerd. Ik snap de software niet en er is nergens een handleiding te vinden :/

Maar... geen enkele kabel die op Ebay wordt aangeboden is compatible met mijn auto, iemand enig idee welke ik moet hebben en waar ik die dan kan vinden?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Na een aantal jaar in een A3 TDI uit '98 met 250k+ op de klok rondgereden te hebben, werd het tijd voor een opvolger, dit is hem geworden :) Het is een A3 Sportback S-Line 2.0 TFSI met een DSG bak uit 2005 :D

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1258117800/2179470-1-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1258117800/2179470-4-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1258037259/2179470-6-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1258037259/2179470-9-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1258037259/2179470-10-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1258117800/2179470-12-2-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mooie wagen! dolfijngrijs zeker? zelfde kleur als mijn sportback.

Mijn Sportback is vandaag voor apk + grote beurt, kheb hem alweer een jaar in bezit... doe de beurt gewoon bij mijn eigen vertrouwde garage (!= dealer)... zal me benieuwen wat de kosten zijn.... hopelijk valt de schade mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Danielson schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:50:
Na een aantal jaar in een A3 TDI uit '98 met 250k+ op de klok rondgereden te hebben, werd het tijd voor een opvolger, dit is hem geworden :) Het is een A3 Sportback S-Line 2.0 TFSI met een DSG bak uit 2005 :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nette bak hoor!!
Ik zat ook nog te kijken naar zo'n 2.0tfsi A3 Q.
Ga je hem nog chippen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
KappeNou schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:13:
[...]

Nette bak hoor!!
Ik zat ook nog te kijken naar zo'n 2.0tfsi A3 Q.
Ga je hem nog chippen?
Ik zat me toevallig net te verdiepen in het chippen, daar heb ik zeker wel oren naar, ik moest wel lachen toen ik deze pagina tegenkwam... http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/jd-powerpack.html 500PK+ uit een 2 liter blok 8)7

Stage 1 of 2 lijkt me meer dan voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ja dat is echt bizar :*) De eigenaar Jeroen Dik (JD) had zelf een golf V gti 2.0tfsi met de setup tegen de 500PK. Helaas heeft hij die in de prak gereden, maar nu heeft hij de huidige 4.2L v8 RS4.

Hier een voorbeeld wat APR in amerika met de 2.0TFSI dsg doet (ook met de A3 dsg)

Hier de nieuwe APR stage 4 (500PK) :9~

en hier APR stage 3 met over de 400PK:

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Mét DSG? Wat voor aanpassingen hebben ze daarop gedaan dan? Want de DSG (de 6-bak versie) vind alles boven de 350nm niet zo fijn heb ik me laten wijsmaken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij JD tunen ze ook de DSG tot max 500 Nm
standaard is het 360 Nm

Edit: linkje: http://www.xs4all.nl/~jdengine/chiplijst05/dsg.html

[ Voor 33% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-02-2010 16:44 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja en dat is zelfs alleen software matig.
Ik denk dat die 500PK 2.0tfsi van het filmpje meer dan 500nm heeft ;) Dan zullen ze waarschijnlijk ook bepaalde onderdelen sterker maken. Misschien techniek van de nieuwe dsg (s-tronic) van audi die in de nieuwe S4 hangt. Die kan standaard dacht ik al tegen de 500nm aan in plaats van de oude 350nm.

Edit. De nieuwe 7 speed audi s-tronic kan 550nm standaard aan :9~
Twin-clutch pioneer Audi is now the proud manufacturer of a new 7-speed twin-clutch gearbox called S Tronic. Joining Audi’s other offerings like 6-speed DSG, Multitronic, manual, Tiptronic and R Tronic, S Tronic is another step forward in the pursuit of high performance, lower fuel consumption and satisfying driving experiences.

The S Tronic is capable of attending to up to 550Nm of brute torque, and handling engine speeds of up to 9,000rpm. This probably explains why the [Nm RS 6] uses a normal 6-speed Tiptronic transmission.
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2008/3/medium/9080319.007.Mini7L2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2008/3/medium/9080319.007.Mini4L2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2008/3/medium/9080319.007.Mini3L2.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door KappeNou op 04-02-2010 19:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nou auto weer terug van de garage, verse apk en grote beurt... verder geen bijzonderheden gelukkig, kan ik weer 30K vooruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
Danielson schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:50:

plaatjes
Hele nette auto! Is het goed zoeken naar een 2e hands A3 met (DSG) automaat? Of zijn die er veel op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Mijn A4 Berline TDIe is vandaag besteld, wordt verwacht over een week of 10. Heb een hele goeie deal gedaan met het autosalon en daarbovenop nog 750 euro ecobonus van de overheid.
Leaseprijs is slechts 582 euro per maand en door de autosalon voordelen practisch full option (toch de dingen die ik belangrijk vind): leather pack, xenon lichten, mmi navigatie plus, park system, buitenspiegels electrisch en verwarmd en dag-nacht voor binnenspiegel, multifunctioneel stuur, achterbank neerklapbaar en opbergpack (vooral omdat dan het handschoenenkastje op slot kan).
Kan haast niet wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 08:54
SlasZ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:30:
Mijn A4 Berline TDIe is vandaag besteld, wordt verwacht over een week of 10. Heb een hele goeie deal gedaan met het autosalon en daarbovenop nog 750 euro ecobonus van de overheid.
Leaseprijs is slechts 582 euro per maand en door de autosalon voordelen practisch full option (toch de dingen die ik belangrijk vind): leather pack, xenon lichten, mmi navigatie plus, park system, buitenspiegels electrisch en verwarmd en dag-nacht voor binnenspiegel, multifunctioneel stuur, achterbank neerklapbaar en opbergpack (vooral omdat dan het handschoenenkastje op slot kan).
Kan haast niet wachten :*)
Iets zegt me dat dit je in Belgie woont. In Nederland lukt dat dus nooit voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
IKKE86 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:47:
[...]

Iets zegt me dat dit je in Belgie woont. In Nederland lukt dat dus nooit voor die prijs
Luxemburg eigenlijk, in België lukt dit net niet, dan zit je rond de 620-630 met saloncondities, of 660 zonder.
Mijn budget is 612 dus dat zou iets te duur zijn. Catalogusprijs van die auto zonder korting of saloncondities is rond de 36000 euro hier en meestal is die prijs te duur voor mijn budget (A5 is bijvoorbeeld minstens 700 euro). Blijkbaar heeft die TDIe een goeie doorverkoopwaarde mede door die opties ook waarschijnlijk en ecobonus.
Ik kon ook de A4 avant kiezen met zelfde opties maar zonder navigatie en dat kwam op 604. Maar had ik slechts te concert radio en om toch een beetje muziek te kunnen beluisteren geopteerd voor de mmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
eelcoo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:43:
[...]

Hele nette auto! Is het goed zoeken naar een 2e hands A3 met (DSG) automaat? Of zijn die er veel op de markt?
2e hands A3's met een DSG bak zijn wel te vinden, maar het aanbod is niet je van het, als ik b.v. op autotrader kijk, vind ik er 26 door heel nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik zie net dat de Audi A1 is gelanceerd. Alleen .. die is groter dan een A2? Dat is toch niet logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aan de ene kant niet, aan de andere kant zijn de buitenmaten van de nieuwe A6 gelijk aan die van de oude A8, en de nieuwe A4 evengroot als de eerste A6 :)

Bij BMW is de huidige 3 ook evengroot als vroege 5ers. Als er een paar jaar tussenzit kan het op zich wel, als de nieuwe A2 maar groter is dan de A1 :)

Overigens is het dash van de nieuwe A1 heel erg non-Audi. Lijkt meer op een Seat dash.

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 10-02-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
PWM schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:50:
Aan de ene kant niet, aan de andere kant zijn de buitenmaten van de nieuwe A6 gelijk aan die van de oude A8, en de nieuwe A4 evengroot als de eerste A6 :)

Bij BMW is de huidige 3 ook evengroot als vroege 5ers. Als er een paar jaar tussenzit kan het op zich wel, als de nieuwe A2 maar groter is dan de A1 :)

Overigens is het dash van de nieuwe A3 heel erg non-Audi. Lijkt meer op een Seat dash.
Dus over een aantal jaar is de Q5 even groot als een hummer en een A6 Avant een campingcar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zag dat er in onze fleetagent van ING Carlease nu de A3 S-edition tussen staat. Wel vreemd opzich, want ik dacht dat dit een tijdelijk actiemodel was?

Hopelijk staat ie er over 2 maanden nog steeds in want dan weet ik al welke ik ga bestellen :D
Moet zeggen dat ie er ondanks zijn leeftijd echt nog heel goed uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiblog.nl/wp-content/A3-S-edition.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

SlasZ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:17:
[...]

Dus over een aantal jaar is de Q5 even groot als een hummer en een A6 Avant een campingcar? :)
ja incl de prijs, want vergeet niet dat die ook vrolijk meestijgt he ;) over 20 jaar rijd elke directeur gewoon in een dikke A1 met chaffeur.... ofzo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:50:

Overigens is het dash van de nieuwe A3 heel erg non-Audi. Lijkt meer op een Seat dash.
Nieuwe A3? Mis ik wat? Ik weet niet of je ooit een seat van binnen hebt gezien, dat kan je neit eens vergelijken met een audi van 20 jaar terug :P (behalve de exeo, dat is gewoon het A4 cabrio interieur)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:30:
[...]

Nieuwe A3? Mis ik wat? Ik weet niet of je ooit een seat van binnen hebt gezien, dat kan je neit eens vergelijken met een audi van 20 jaar terug :P (behalve de exeo, dat is gewoon het A4 cabrio interieur)
Sorry, bedoelde A1. En dat interieur komt wel redelijk overeen :) Heb het overigens over lay-out, niet perse materiaal.

Kan niet zeggen dat ik hier erg warm van word:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/18103cd3c5ccf3077c17d5c41051344c.jpg
kazuka schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:18:
Ik zag dat er in onze fleetagent van ING Carlease nu de A3 S-edition tussen staat. Wel vreemd opzich, want ik dacht dat dit een tijdelijk actiemodel was?
Is het ook. Zijn er nog een paar. In januari kon de laatste besteld worden.

[ Voor 41% gewijzigd door PWM op 10-02-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Ik heb een RNS-E systeem in mijn A3, maar helaas zonder bluetooth. Ik heb net de dealer gebeld wat het me ongeveer zou kosten om bluetooth in te bouwen, ze gaven aan dat het ongeveer 1000 euro zo kosten 8)7

Iemand nog tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Niet bij de dealer inbouwen. Kan namelijk goedkoper.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:11:
[...]

Sorry, bedoelde A1. En dat interieur komt wel redelijk overeen :) Heb het overigens over lay-out, niet perse materiaal.

Kan niet zeggen dat ik hier erg warm van word:

[afbeelding]

[...]

Is het ook. Zijn er nog een paar. In januari kon de laatste besteld worden.
Je kan ook overdrijven met je Seat :P
Ik moet het in het echt zien.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 03-06 20:06
Danielson schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:16:
Ik heb een RNS-E systeem in mijn A3, maar helaas zonder bluetooth. Ik heb net de dealer gebeld wat het me ongeveer zou kosten om bluetooth in te bouwen, ze gaven aan dat het ongeveer 1000 euro zo kosten 8)7

Iemand nog tips voor me?
Jazeker, de module van Kufatec. Kan je zelf inbouwen maar er is wel aanpassing nodig in het systeem van de auto. Dat kan bijv. via vagcom. Deze module integreert met de RNS-E, dus de bediening gewoon op je RNS-E en via eventuele knoppen op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
C00KW4US schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:30:
[...]

Jazeker, de module van Kufatec. Kan je zelf inbouwen maar er is wel aanpassing nodig in het systeem van de auto. Dat kan bijv. via vagcom. Deze module integreert met de RNS-E, dus de bediening gewoon op je RNS-E en via eventuele knoppen op het stuur.
Thx :) Ziet er goed uit! Iemand nog een adresje in het oosten des lands die deze set in kan bouwen? Ik vind ze alleen in het westen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:07:
[...]

Thx :) Ziet er goed uit! Iemand nog een adresje in het oosten des lands die deze set in kan bouwen? Ik vind ze alleen in het westen? :?
Hier kunnen ze het ook voor je doen: http://www.electronic4cars.nl/

Of valt dat dan weer onder het Zuiden

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 10-02-2010 21:02 ]

• Danielson
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:00:
[...]

Hier kunnen ze het ook voor je doen: http://www.electronic4cars.nl/

Of valt dat dan weer onder het Zuiden
Die zaak ziet er netjes uit, alleen is het voor mij wel erg ver rijden, ik zoek een zaak in de buurt van overijssel...? Iemand....? :)

• Jarod
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:00:
[...]

Die zaak ziet er netjes uit, alleen is het voor mij wel erg ver rijden, ik zoek een zaak in de buurt van overijssel...? Iemand....? :)
Je zou eens bij ACR in Enschede kunnen vragen of ze het voor je in kunnen bouwen: http://www.acr-enschede.nl/home.asp

• Danielson
  • Nu online
Kent iemand trouwens het E-MFA systeem van Kufatec? Link

Afbeeldingslocatie: http://fiscon-mobile.com/products/img/vw_fis_emfa.gif

Hiermee is het mogelijk om b.v. je turbodruk, olietemp enz op je BIS weer te geven. Ik zie alleen dat dit alleen voor Volkswagen is, iemand bekend met een soortegelijk systeem voor Audi? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 11-02-2010 10:29 ]

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Zojuist mijn nieuwe lease auto besteld! \o/

Audi A3 1.6TDI S-tronic (7 traps) S-edition
- Daytonagrijs
- Zwart/zilver interieur
- S-line exterieur
- Adaptive light
- Rokersvrije optie
- Geen type aanduiding
- 17" 10-spaaks velgen
- Regensensor + dimmende spiegel

Kan niet wachten ;)

• KappeNou
Klinkt heel goed :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Nou, ook maar even showen dan; net een week of drie binnen, en nu gereed voor de wintersport:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4020/4337110954_8d94644d46.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4042/4336370213_beb81f6206.jpg

2009 3.0 tdi, pro-line business, voll...

Dat wordt genieten door duitsland, zelfs met die slaapplaats voor schoonmoeder :P

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Mooie bak, maar ik ben benieuwd hoe hij er na de wintersport uit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik zal foto's posten... Zal wel huilen worden, vooral interieur, met twee "jong" achterin :|

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kwestie van opvoeden lijkt me :P

moest de kids bij mij niet flikken om met smerige poten achter in te gaan zitten of mijn interieur te mollen... maja kheb gemakkelijk praten zonder kinderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
joeltje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:13:
Nou, ook maar even showen dan; net een week of drie binnen, en nu gereed voor de wintersport:
[afbeelding]
[afbeelding]

2009 3.0 tdi, pro-line business, voll...

Dat wordt genieten door duitsland, zelfs met die slaapplaats voor schoonmoeder :P
Zozo niet op bespaard :9~ Je hebt ook nog een A8? of... :D

Zo'n 3.0TDI Quattro is wel een hele fijne wintersport auto! Weinig tanken, Quattro voor de sneeuw en 3.0TDI power om iedereen voor te blijven. Ga je hem nog chippen?

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 12-02-2010 12:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
Vandaag richting wintersport op de autobahn weer mooie examplaartjes! Nieuwe 4-deurs A5, S5 en om het af te maken nog een R8. Naast de talloze (nieuwe) modellen A4 & A6. Genot voor het oog :) Ook de A4 2.0 TFSI Quattro (@245 PK) heeft ons niet in de steek gelaten (behalve dat het verbruik met dakkoffer vanaf de 150 kmh wel erg tegenvalt, met wat tankbeurtjes tot gevolg :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
In mijn nieuwe audi A4 heb ik bruine lederen zetels besteld (kaneel bruin) samen met een zwarte buitenkleur. Ik vind dat kleur mooi (uiteraard), maar heb niet echt gedacht of het zou passen met de zwarte buitenkleur. Ik heb bijvoorbeeld geen houten inleg gekozen, dus ik veronderstel dat die aluminiumkleur zullen zijn? En bruin/grijs/zwart lijkt me nu niet een prachtige combinate. Ik heb nog geen auto gezien met die combinatie dus ben ik nu aan het twijfelen of het wel mooi zal zijn... Iemand ervaring met dit kleur & combinatie met zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind het zelf altijd wel mooi. Een kennis van me heeft een 335d die van buiten donkergrijs is en van binnen dat cognackleur leer heeft. Dashboard is afgewerkt met geborsteld aluminium. En ik vind dat er erg smaakvol uit zien. Is welliswaar een ander merk maar de kleurencombi an sich is wel smaakvol, ook op een zwarte auto denk ik.

De houtinleg zou ik even naar informeren. Dit kan best mooi zijn in jouw combinatie trouwens, ik zou zeggen zoek er eens een stel op op bijvoorbeeld mobile.de.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
BeQuietAndDrive schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:00:
Ik vind het zelf altijd wel mooi. Een kennis van me heeft een 335d die van buiten donkergrijs is en van binnen dat cognackleur leer heeft. Dashboard is afgewerkt met geborsteld aluminium. En ik vind dat er erg smaakvol uit zien. Is welliswaar een ander merk maar de kleurencombi an sich is wel smaakvol, ook op een zwarte auto denk ik.

De houtinleg zou ik even naar informeren. Dit kan best mooi zijn in jouw combinatie trouwens, ik zou zeggen zoek er eens een stel op op bijvoorbeeld mobile.de.
Die site is inderdaad wel gemakkelijk, kende ik niet. Wel weinig auto's gezien met bruine zetels zonder bruine inleg het is nu te laat om die te bestellen. Ik post wel wat foto's als ik de auto heb (eind mei ongeveer). Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 09:42
O+

Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/6733.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
:9~ waarom zijn er zo weinig matte auto's? Is toch prachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Danielson schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:38:
:9~ waarom zijn er zo weinig matte auto's? Is toch prachtig :D
Duur en krasgevoelig?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 12:32

reuzekind

Ik geloof in GoT

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

moa wat is duur? bovenstaande is een fotoshop :P

magoed denk dat de meeste matzwarte auto's die er rondrijden beplakt zijn met folie. dat kost geen duizenden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 09:47

Ravefiend

Carpe diem!

Bezig zijnde met het uitzoeken van een nieuwe wagen ben ik aan het kijken naar de A3 Sportback S-Line. Bij de standaard uitrusting staat dit: Lichtmetalen velgen "5 spakig PROFIL" 7,5j x 17. Heeft iemand toevallig een foto van deze velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geen plaatje in de configurator op www.audi.nl of www.audi.de ?

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 16-02-2010 11:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Allezins niet op www.audi.be dewelke ik aan het bekijken was (ja, in woon in Belgie ;)). Op de NL site staan 2 velgen me 5 spaken en dus is het met nog niet helemaal duidelijk wat er nu standaard is. Vandaar dus mijn vraag ... :) .. De Audi Konfigurator op de DE site geeft inderdaad een beter beeld van wat nu precies standaard is dus hiermee is mijn vraag wel beantwoord. Thx @KappaNou ! 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Ravefiend op 16-02-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ravefiend schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:46:
Bezig zijnde met het uitzoeken van een nieuwe wagen ben ik aan het kijken naar de A3 Sportback S-Line. Bij de standaard uitrusting staat dit: Lichtmetalen velgen "5 spakig PROFIL" 7,5j x 17. Heeft iemand toevallig een foto van deze velgen?
Misschien slimmer is om momenteel voor de S-Edition uitvoeringen te kiezen. Daar zit S-line al bij in met ook nog airco, metallic, DVD navi, xenon en nog wat spul.

De dealer kan je wel aan een velgen afbeelding helpen, en nog sneller ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:22:
[...]Misschien slimmer is om momenteel voor de S-Edition uitvoeringen te kiezen. Daar zit S-line al bij in met ook nog airco, metallic, DVD navi, xenon en nog wat spul.
Volledig mee akkoord doch dit past niet in mijn beschikbaar lease budget maar in België loopt er wel een andere promo genaamd Pack Clima-X (S Line) met als voornaamste inhoud zijnde Snelheidsregelaar, Metaal- of parelkleur en Elektronische airconditioning.
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:22:
De dealer kan je wel aan een velgen afbeelding helpen, en nog sneller ook denk ik.
Obviously ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh België, dat moet ik ergens gemist hebben... qua budget ligt de S-Edition nauwelijk tot niets boven een S-line namelijk maar wel met veel meer opties. De lease maatschappijen zullen deze tegen scherpe tarieven aanbieden ten opzichte van een S-line waar nog los metallic etc op gekocht gaat worden.

Maar S-Edition is mogelijk niet in België leverbaar, zal een importeurs actie zijn.

• PWM
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:13:
Oh België, dat moet ik ergens gemist hebben... qua budget ligt de S-Edition nauwelijk tot niets boven een S-line namelijk maar wel met veel meer opties. De lease maatschappijen zullen deze tegen scherpe tarieven aanbieden ten opzichte van een S-line waar nog los metallic etc op gekocht gaat worden.
Ware het niet dat de korting die leasemaatschappijen normaal bedongen hebben bij Audi, niet opgaan voor de S Editions. Daardoor zijn de prijzen niet zo scherp op leasegebied als je wellicht zou verwachten.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De korting is inderdaad lager maar niet 0% zoals ook wel eens voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
De S-edition doet het extreem goed in de lease!

De configuratie die ik hierboven ergens heb gezet is ruim €100p/maand goedkoper dan een A3 2.0 Ambiente Pro Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hoe ligt hij ten opzichte van een Ambition pro-line, want volgens mij zit die er qua uitvoerign dichter bij?

Trouwens wat onderdelen voor de 200Q gekocht, had even wat "groot" onderhoud nodig.... allemaal van die dingen die niet perse hoeven en je dus maar uit blijft stellen. Ten eerste Ga ik de drukaccumulator van de rembekrachtiging vervangen... die krengen kosten bij de stealer iets van 320,- kheb hem nu via een shop in luxemburg voor 125,- dat scheelt :P

Daarnaast zijn de voorste schokbrekers compleet versleten, auto rijd echt als een dweil, originele schokbrekers waren niet meer te krijgen @ dealer, wilden ze me Monroe schokbrekers aansmeren a 100,- per stuk... en dat terwijl Monroe een alles behalve goed merk is. Na wat gezoek ben ik er achter gekomen dat Sachs advantage (gasgevuld) door veel typ44 rijders als erg goed bevonden worden dus die maar via ebay gekocht voor 175,- voor een set.

Pagina: 1 ... 21 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.