Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.378 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-smile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11-2023
Dersan schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:41:
Omdat ik geen volledige informatie kan vinden in dit topic hierover, en ook niet op de telfort site wil ik jullie gebruikers het volgende even vragen:

Ik ga volgende week zaterdag (2 febr.) verhuizen, in dit huis zit een telefoonlijn maar hier zit nu niks op, kaal dus zoals het wordt genoemd naar wat ik heb gelezen. Kabel zit er ook, ik twijfelde eerst of ik bij @home een alles in 1 bundel zou nemen aangezien ik een eindje van de adsl centrale zit, maar dit heb ik toch niet gedaan omdat je dan aan digitale tv vastzit en ik wil meerdere tv's gebruiken zonder een paar ontvangers te kopen dat is zo duur.

Maargoed, als ik nu telfort aanvraag, ben ik bang dat volgende week als ik er nog niet woon een pakketje wordt verstuur met modem en dergelijke en dan ben ik er natuurlijk nog niet.. Dus vanaf wanneer komt dit pakket eigenlijk en is het slim om nu alvast aan te vragen of kan ik beter wachten?

Ja ik had ook kunnen bellen, heb het nog even overwogen maar gebruikerservaringen zijn vaak het beste!

Bvd!
Geen nood. Je krijgt de eerste paar weken uitsluitend een mail en brief met de bevestiging dat ze voor je aan de gang gaan.
Ik heb zelf op 29 december de aanvraag gedaan. Op 17 januari heb ik een brief met usernames en wachtwoorden ontvangen en een paar dagen later het installatiepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Thombias schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:06:
Vandaag om 17:00 uur de stekker maar eens in het modem gestoken.
En waarempel er is DSL signaal!!!! _/-\o_
Volgens de brief pas de 28ste dus 4 dagen eerder.
Volgens de test op speedtest haal ik netjes 7986 kbps.....Ja, een ADSL1 centrale :'(
Maar dik tevreden had 4mb abo van @Home. Overigens had ik hier geen klachten over btw.
Alleen het scheelt behoorlijk in prijs.

telefonie is nog niet actief maar dat is bekend.(4 dagen termijn)
Wees maar niet te vroeg blij :>. Hier precies het zelfde , ik zit nou op de helft van de snelheid, voel me echt genaait zo. :(

EDIT:

Nou haal ik weer rond de 8mbit. 8)7 8)7 |:( snap er niks meer van. Tik zelfs nog even 1,3mb/sec aan :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 24-01-2008 23:09 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-smile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11-2023
DNA_Saint schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:59:
[...]

Kan iemand deze vraag nog beantwoorden?
Ik heb dezelfde situatie. Ik heb de modem met wifi besteld. Maar omdat ik geen telefonie heb kan ik de wifi op de modem uitschakelen en mijn Linksys gebruiken.
Ook heb ik ergens gelezen dat je de Linksys niet als router maar uitsluitend als gateway kunt instellen.
Even de searchfunctie gebruiken binnen deel 3 en 4 van deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
slaay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:54:
[...]

Welke snelheid geeft je modem aan? Als deze bijv. maar 4 mbit aangeeft, dan zul je ook nooit hoger halen.
Traint hier op 7996 kbps / 1023 kbps

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 99 ab cc cd dd cd dc cc cc bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Snoes

marcel

Wanneer ik van mijn IPB een maand opzegtermijn in acht neem, moet ik voor 28-01-2008 officieel opzeggen. Sinds vandaag zit ik pas in stap 3 (er was het e.e.a. fout gegaan waardoor mijn aanvraag vertraagd is).

In de intro topic staat dat je IPB niet zelf moet opzeggen, of op zijn vroegst in stap 4.

Wat kan ik nu het beste doen? Gaat mijn abb. automatisch over van IPB naar Telfort als ik nu niets doe, of moet ik in verband met de termijn nu toch opzeggen met alle risico's (stopzetten aanvraag e.d.)
LazyMe schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:36:
[...]

Ik zou voor 28 jan gewoon opzeggen anders zit je er weer een jaar aan vast neem ik aan. wat heb je liever? Als het goed is heb je toch een maand opzech termijn dus misschien dan je binnen de maan al telfort hebt. Correct me if im wrong

Volgens mij was stap 4 omdat ze dan je lijn niet slopen voordat je bent overgestapt
Dat gevoel heb ik ook, maar van de andere kant is het beide KPN en kun je maar 1 signaal ontvangen.
Dus als ik dan Telfort heb, kunnen ze me dan alsnog een jaar lang IPB laten betalen terwijl ik geen signaal meer heb?

2de vraag: kun je IPB van planet telefonisch opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Heel leuk, knalt m'n verbinding eruit. Ik die modem uit/aan doen, resetten. Niks helpt, en heb er geen zin om steeds naar de woonkamer te lopen. Gelukkig heb ik m'n upc nog. Ik kijk morgen wel.

Bij de label "internet" gloeit het oranje. Dat is normaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 25-01-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog steeds wachten op mijn DLS lijn, want dat is nog niet in orde bij mijn adres.
terwijl het sinds 22 Jan al geactiveerd is. :/ de klantenservice zei ze gaan er een wijkcentrale op af sturen (dus mischien niet bij mij) ze konden dat wel eerder zeggen vind ik hoor.. :? ben benieuwd hoe lang dit grap gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44
[b][message=29490680,noline]Snoes schreef op donderdag 24 januari 2008 @
Dat gevoel heb ik ook, maar van de andere kant is het beide KPN en kun je maar 1 signaal ontvangen.
Dus als ik dan Telfort heb, kunnen ze me dan alsnog een jaar lang IPB laten betalen terwijl ik geen signaal meer heb?
Stel je hebt sinds 2 maanden een abo van Orange en je vraagt Telfort per maand 5 aan. Dat kan, vanaf de 5e maand heb je internet via Telfort. Een order gaat voor, ook al is er een actieve verbinding als je aangeeft te willen overstappen. Geeft je dat niet aan dan probeert Telfort op het 2e aderpaar te leveren.
Dit staat geheel los van het feit of je nog contractuele verplichtingen naar - in dit geval - Orange. Het kan dus zeker dat je je oude provider nog moet blijven betalen ook al heb je al signaal van de nieuwe.

Bij IPB geldt een nummerportering naar een andere provider echter automatisch als opheffing van de lijn en daarmee van beëindiging van het abo. Zou me dus niet teveel zorgen maken in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 06:27:
Ik moet nog steeds wachten op mijn DSL lijn, want dat is nog niet in orde bij mijn adres.
terwijl het sinds 22 Jan al geactiveerd is. :/ de klantenservice zei ze gaan er een wijkcentrale op af sturen (dus mischien niet bij mij) ze konden dat wel eerder zeggen vind ik hoor.. :? ben benieuwd hoe lang dit grap gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu vanaf november telfort en kan maar 1 ding hierover vertellen.

TOP!

Kom van Multikabel en alles meegerekend scheelt het mij 100 euro per maand en de snelheden zijn nzo goed als gelijk en zeker de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:29
Cabo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:44:
Heel leuk, knalt m'n verbinding eruit. Ik die modem uit/aan doen, resetten. Niks helpt, en heb er geen zin om steeds naar de woonkamer te lopen. Gelukkig heb ik m'n upc nog. Ik kijk morgen wel.

Bij de label "internet" gloeit het oranje. Dat is normaal?
kijk is in de handleiding,daar staat de status van de lampjes en hun betekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK! Telfort is hier geactiveerd :)
gelijk een speedtest gedaan en ik kom op deze waardes uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/226297907.png

Basismodem zit in het stopcontact ingestoken, maar ik ga hem misschien nog wel verplaatsen naar de meterkast waar zich het IS/RA punt bevind. Misschien is de verbinding dan wat sneller?

iig heb ik nu veeeeel meer snelheid dan mijn oude direct-adsl abonnementje (3mbdown-512up) en internet ik nu veel goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Goed, we gaan maar eens proberen om uit te vinden waarom mijn aanvraag geweigerd is. Dat gaat minstens 10 minuten duren en minstens 3 euro kosten, aangezien de wachhtijd natuurlijk meer dan 10 minuten is en Telfort mij adviseerd op een later tijdstip terug te bellen. Like that would help -_-

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:43:
Goed, we gaan maar eens proberen om uit te vinden waarom mijn aanvraag geweigerd is. Dat gaat minstens 10 minuten duren en minstens 3 euro kosten, aangezien de wachhtijd natuurlijk meer dan 10 minuten is en Telfort mij adviseerd op een later tijdstip terug te bellen. Like that would help -_-
Is allemaal teveel moeite om de reden van da afwijzing meteen in de brief te vermelden. Stuur ze lekker allemaal een standaardbrief, rolt zo uit de computer. Daarna MOETEN ze de desk bellen als ze de reden willen weten. Toch weer lekker 30 centjes per minuut. 20 minuten in de wacht en 5 minuten lullen is toch snel 7 en en halve euri in het laatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:21:
OK! Telfort is hier geactiveerd :)
gelijk een speedtest gedaan en ik kom op deze waardes uit:
[afbeelding]

Basismodem zit in het stopcontact ingestoken, maar ik ga hem misschien nog wel verplaatsen naar de meterkast waar zich het IS/RA punt bevind. Misschien is de verbinding dan wat sneller?

iig heb ik nu veeeeel meer snelheid dan mijn oude direct-adsl abonnementje (3mbdown-512up) en internet ik nu veel goedkoper :D
Waarom Waarom zijn er nog steeds mensen die met die ^&%&%$#$(*)( speedtest aan komen kakken !

Enfin..

Ik heb momenteel Speedlinq dat dus ook Telfort is nu en me abb loop over 2 maanden af.
Echter zit ik via BBNED en weet ik dus niet wat er gaat gebeuren als Speedlinq straks helemaal
telfort gaat worden en of het niet beter is om nu al over te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:09:
[...]

Ik heb momenteel Speedlinq dat dus ook Telfort is nu en me abb loop over 2 maanden af.
Echter zit ik via BBNED en weet ik dus niet wat er gaat gebeuren als Speedlinq straks helemaal
telfort gaat worden en of het niet beter is om nu al over te stappen....
*%&WeeR^$^%$eEn%^%DiE%%#$#%$$%$#%$GeeN#^%$#STaRTtP0ST%^$&Kan$*^%lezEN%$#&^%$ >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Thombias op 25-01-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wachttijd bedraagt op dit moment meer dan tien minuten. Op dit moment zijn er meer dan 9 wachtenden voor u. Hebben jullie weleens gebeld. Ze zeggen toch alleen maar we kunnen niets en we wachten op een tien dagen durend onderzoek. Dat hoeft toch niet zo lang te duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 21:52
Vraag:

Bij mij wordt waarschijnlijk usenet gecapped, download maar met 4mbit per seconde terwijl ik 20 mbit heb :o . Via andere servers kan ik vaak met 15mbit downloaden met IE7. Is er een work around voor om via een andere poort of dergelijke toch met volle snelheid te downloaden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 14:52
gaat weer lekker traag hier bij tiscali hops :(

als ik naar netwerken zoals Grafix (NL), Burstfire (UK) verbind (SSH verbindingen etc.. ping is wel ok), krijg ik lekker veel timeouts op de hop ae2.25-ams20.ip.tiscali.net

nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin4 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:54:
[...]

Wees maar niet te vroeg blij :>. Hier precies het zelfde , ik zit nou op de helft van de snelheid, voel me echt genaait zo. :(
Wees maar blij.
Je genaait voelen kan nooit zo erg zijn als je genaaid voelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: als je naar dat 0900 nummer belt moet je ipv technische helpdesk kiezen voor aanvraag abonnement dan wordt je gelijk geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KennieNL schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:17:
gaat weer lekker traag hier bij tiscali hops :(

als ik naar netwerken zoals Grafix (NL), Burstfire (UK) verbind (SSH verbindingen etc.. ping is wel ok), krijg ik lekker veel timeouts op de hop ae2.25-ams20.ip.tiscali.net

nog meer mensen hier last van?
volgens mij hebben meerdere mensen dit al opgemerkt aangezien het vooral gisteren om te janken was.

en als het klopt wat betreft de traffic shaping wat iemand hierboven zegt dan hebben ze zeer binnenkort een klant minder _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Ik zie hier enkel positief nieuws over dit telfort abonnement. Ik sta op het punt telfort 20mbit internet+bellen aan te schaffen. Tot nu toe geen negatieve ervaringen onder de gebruikers hier?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Chicken schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:47:
Ik zie hier enkel positief nieuws over dit telfort abonnement. Ik sta op het punt telfort 20mbit internet+bellen aan te schaffen. Tot nu toe geen negatieve ervaringen onder de gebruikers hier?
ik ben benieuwd waar jij zit te kijken als je niets negatiefs over telfort ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Chicken schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:47:
al 25 dagen geen internet. helpdesk belt nooit terug, kan geen problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Als je usenet account hebt, kan je ook proberen om usenet over SSL te nemen, dat word voor zover ik weet nog niet geblokt door ISP`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leest trouwens slecht. Als je vanaf januari tot hier zou lezen dan barst het van de slechte ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Tsja, dat is het bekende verhaal dat alleen mensen met problemen hier komen voor de oplossing van die problemen en dat je weinig hoort van mensen bij wie het goed gaat. In de eerste paar delen van het Telfort ervaringen topic kwamen veel minder klachten langs. Dat heeft denk ik twee gerelateerde oorzaken. Telfort krijgt het drukker, waardoor Telfort minder tijd heeft om problemen goed op te lossen. Verder heeft de groep die nu overstapt zal (na de 'first adopters') waarschijnlijk wat minder technische kennis en wat meer de helpdesk nodig. Ook loopt deze groep misschien tegen problemen aan die een technischer iemand zelf oplost/voorkomt.

Verder zijn er klachten, zoals weigering van Bitstream migraties (bij KPN (netwerkbeheer) of bij Telfort (ISP)?) en de afwijzingen van migraties om onduidelijke redenen, waarover slecht door Telfort wordt gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 13:52

Snoes

marcel

musicfreak schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 06:28:
[...]

. Zou me dus niet teveel zorgen maken in jouw geval.
Gister van stap 1 naar 3, vandaag in 4. Het kan dus lekker snel gaan. In ieder geval kan ik nu met een gerust hart opzeggen bij IPB.

Ook ik had uit de diverse topics begrepen dat het in feite automatisch gaat, zeker bij een nummerportering, maar omdat ik nu door een fout zo dicht op de uiterlijke opzegdatum zit, vond ik het toch een beetje lastig worden.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:25:
Vorige jaar, jaja klinkt lang geleden, maar ik heb het over december, haalde ik met gemak de 12mbit die ik maximaal bij tiscali (nu telfort) zou kunnen halen.

Sinds een paar weken haal ik nog max 7mbit. :(

Zou het kunnen zijn dat ik door de overgang van tiscali naar telfort in een andere centrale ben geplaatst? De centrale waar ik op zat zat hier een paar honderd meter vandaan.

Dit zijn trouwens mijn waarden en ik train in rond de 6979 kbps:

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 25 db

noise margin downstream: 4 db
attenuation downstream: 28 db
De up- en downstream attenuation zit (te)dicht bij elkaar. Dat duidt in 99% van de gevallen op een probleem met je aansluiting. Een van de twee adertjes maakt niet tot nauwelijks contact of maken contact met elkaar juist.

Het kan binnenshuis zitten, maar ook onderweg naar je huis toe op je lijn. Eerst thuis de boel nakijken, desnoods met de helpdesk samen telefonisch. Daarna bij de helpdesk melden dat er iets niet inorde is met je lijn.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 25-01-2008 13:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:10:
Tsja, dat is het bekende verhaal dat alleen mensen met problemen hier komen voor de oplossing van die problemen en dat je weinig hoort van mensen bij wie het goed gaat. In de eerste paar delen van het Telfort ervaringen topic kwamen veel minder klachten langs. Dat heeft denk ik twee gerelateerde oorzaken. Telfort krijgt het drukker, waardoor Telfort minder tijd heeft om problemen goed op te lossen. Verder heeft de groep die nu overstapt zal (na de 'first adopters') waarschijnlijk wat minder technische kennis en wat meer de helpdesk nodig. Ook loopt deze groep misschien tegen problemen aan die een technischer iemand zelf oplost/voorkomt.

Verder zijn er klachten, zoals weigering van Bitstream migraties (bij KPN (netwerkbeheer) of bij Telfort (ISP)?) en de afwijzingen van migraties om onduidelijke redenen, waarover slecht door Telfort wordt gecommuniceerd.
Ik heb in mijn Tiscali tijd de helpdesk nog NOOIT hoeven bellen.
Bij Telfort heb ik nu al twee keer mogen bellen vanwege problemen rond de migratie. Wat heb ik aan een brief waarin ze de reden van de afwijzing niet vermelden. Waarom worden emails niet netjes beantwoord?
Alhoewel ik geen reden heb om aan de technische kwaliteit te twijfelen (het is gewoon het Tiscali netwerk) krijg ik wel de indruk dat het een administratieve puinzooi is daro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 08:27

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:34:
[...]

Ik heb in mijn Tiscali tijd de helpdesk nog NOOIT hoeven bellen.
Bij Telfort heb ik nu al twee keer mogen bellen vanwege problemen rond de migratie. Wat heb ik aan een brief waarin ze de reden van de afwijzing niet vermelden. Waarom worden emails niet netjes beantwoord?
Alhoewel ik geen reden heb om aan de technische kwaliteit te twijfelen (het is gewoon het Tiscali netwerk) krijg ik wel de indruk dat het een administratieve puinzooi is daro.
Niet alleen het netwerk is hetzelfde, de helpdesk en de administratie ook... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Zojuist Telfort besteld op de website. Alle stappen gingen goed totdat het bestelproces ging werken ( de laatste stap zeg maar). Hierna kreeg ik een foutmelding waarna ik terug kon naar de homepage. Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar toen was het gewenste telfortmailadres al in gebruik dus mogelijk is het toch goed doorgekomen :)

Kan iemand me vertellen of je een web-bestelling een bevestiging krijgt in je andere opgegeven mail of dat je alleen een brief krijgt met daarin je gegevens? Als het laatste het geval is dan wacht ik gewoon af, bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Je krijgt (ik denk morgen of maandag) een bevestiging in je opgegeven mailbox en ook nog een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:48
objectief2 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:04:
Zojuist Telfort besteld op de website. Alle stappen gingen goed totdat het bestelproces ging werken ( de laatste stap zeg maar). Hierna kreeg ik een foutmelding waarna ik terug kon naar de homepage. Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar toen was het gewenste telfortmailadres al in gebruik dus mogelijk is het toch goed doorgekomen :)

Kan iemand me vertellen of je een web-bestelling een bevestiging krijgt in je andere opgegeven mail of dat je alleen een brief krijgt met daarin je gegevens? Als het laatste het geval is dan wacht ik gewoon af, bvd :)
Ik had het zelfde, fout melding en daarna email adres al in gebruik, maar na paar dagen gewoon bevestiging per brief gekregen. Je kan gewoon bellen en vragen. Ik heb al paar keer gebeld, ik heb nooit hoeven wachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke hartelijk dank, dit is wellicht ook handig om te lezen voor andere bestellers als die fout dus vaker voor blijkt te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
job schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:11:
[...]

Niet helemaal oke aangesloten zo te lezen. Heeft iemand leuk lopen klussen.
In je isra komen 2 lijnen binnen (rood/blauw is de 1e lijn).
Je hebt maar 2 aders nodig. dus die andere 2 kunnen los.

Je hebt in elkgeval je isra gevonden.. dat scheelt weer.
Nou zonder die andere 2 haal je maar de helft of zo . Was ook bij mij ik haalde iets van 600KB/s en toen keek ik naar de stopcontact daar waren die andere 2 niet aangesloten. Heb die aangesloten en sindsdien haal ik 15Mbit. Dus je moet ze wel degelijk alle 4 aansluiten .. In welke volgorde weet ik bij god niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik heb een vreemde ervaring... heb sinds 2 maanden telfort, altijd tevreden geweest.. en normaalt traint me modem op 17mbit. Af en toe daalt het naar beneden. Maar na een reset van de modem traint hij altijd weer op 17 mbit..

Maar sinds gisteren zag ik dat hij op 13 mbit traint en zelf na meerdere malen reset blijft ie op 13 mbit trainen.. . Heeft iemand hetzelfde de laatste paar dagen?

[ Voor 3% gewijzigd door wiske80 op 25-01-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chadi schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Nou zonder die andere 2 haal je maar de helft of zo . Was ook bij mij ik haalde iets van 600KB/s en toen keek ik naar de stopcontact daar waren die andere 2 niet aangesloten. Heb die aangesloten en sindsdien haal ik 15Mbit. Dus je moet ze wel degelijk alle 4 aansluiten .. In welke volgorde weet ik bij god niet :D
Nee hoor, je hebt er maar twee nodig. Dat jij dat nu met 4 draadjes werkend hebt gekregen, betekent niets anders dan dat je twee niet-werkende draadjes aan twee wel-werkende draadjes geknoopt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:10:
Verder heeft de groep die nu overstapt zal (na de 'first adopters') waarschijnlijk wat minder technische kennis en wat meer de helpdesk nodig. Ook loopt deze groep misschien tegen problemen aan die een technischer iemand zelf oplost/voorkomt.
Lijkt me een beetje onzin. De meeste van ons zijn afhankelijk van het lopende contract bij de oude provider en zeggen het pas op wanneer het contract het toelaat. Mwah, misschien dat de bangere overstapper eerst de kat uit de boom kijkt. Nou, dan zal ik nog inderdaad even wachten, want er gaat een hoop mis op dit moment. De helpdesk kan het niet aan. (25 dagen zonder internet van Telfort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Ik heb al 3 weken internet en dat liep perfekt maar nu is het zo traag als wat.
Openen van sites en ophalen van emails duurt erg lang en dat sinds eergisteren
Is dat bekend en is daar wat aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
gsm schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:47:
Ik heb dat ook momenteel (regio 2981). Zelfs MSN vliegt er met regelmaat eruit sinds vamiddag. Nu loopt het weer redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de helpdesk hierover belt dan word je trouwens uitgelachen. Fantastische provider dat telfort Afbeeldingslocatie: http://forum.tiscali.nl/images/smiles/eusa_clap.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/226411951.png

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Nou sinds vandaag in status 3, blijkbaar zal het 2e aderpaar trucje bij mij gaan werken. Eindelijk, na 3 maanden wachten toch internet gaan krijgen. Ik word bijna emotioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Speedtest bij mij op Groningen is 7650 om 984 met een ping van 24
Ik zit in regio 3602

[ Voor 14% gewijzigd door gsm op 25-01-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:29:
[...]

Lijkt me een beetje onzin. De meeste van ons zijn afhankelijk van het lopende contract bij de oude provider en zeggen het pas op wanneer het contract het toelaat. Mwah, misschien dat de bangere overstapper eerst de kat uit de boom kijkt. Nou, dan zal ik nog inderdaad even wachten, want er gaat een hoop mis op dit moment. De helpdesk kan het niet aan. (25 dagen zonder internet van Telfort.)
Het is ook een beetje speculeren hoor, maar de laatste tijd komen hier meer en meer mensen voorbij met de meest basale vragen (waarop de antwoorden overigens gewoon netjes in de TS staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 08:00
Ik heb het ook bij een aantal sites. Vooral Hotmail is al 2 dagen super traag. Ik wilde al een firmwareupgrade doen maar dat doe ik dan nog maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:01
Hier regio 0575 ook amper verbinding, MSN kan kan niet meer aanmelden en een site laden duurt van tientallen seconden.
We zaten eerst bij Tiscali, maar sinds dat het Telfort is geworden is de snelheid om te huilen!
Iemand idee hoelang dit nog gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:53:
Als je de helpdesk hierover belt dan word je trouwens uitgelachen. Fantastische provider dat telfort [afbeelding]
Iemand die op een forum zegt uitgelachen te zijn neem ik niet zo heel serieus. Sowieso, iemand die 'bedroefend' durft te schrijven en verder met 2 (niet te controleren) traces komt naar servers in de US, tsja. Routing kan wel eens verkeerd lopen natuurlijk.

Ik vind het aantal positieve reacties nog steeds overweldigend voor een nieuwe provider. Ik ben zelf ook nog steeds heel tevreden met het aanvraagproces. Dit is de eerste keer dat ik goed op de hoogte wordt gehouden, dat alle gegevens overzichtelijk te vinden zijn op de site en op bevestigingen. Tel daar een behoorlijk helder installatiepakket bij op en ik kan niet anders dan tevreden zijn. Nog een maandje en dan mag ik ook over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Uit een ander forum begreep ik dat de traagheid van sites en hoge pings wordt bevestigd door de helpdesk. Ze hebben al een automatisch bericht ingesteld "Momenteel kunt u problemen ondervinden bij het bezoeken van websites, we zijn ons bewust van dit problem en zoeken naar een oplossing."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Er is inderdaad een netwerkprobleem momenteel. Wordt aan gewerkt :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertpNL schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:29:
Uit een ander forum begreep ik dat de traagheid van sites en hoge pings wordt bevestigd door de helpdesk. Ze hebben al een automatisch bericht ingesteld "Momenteel kunt u problemen ondervinden bij het bezoeken van websites, we zijn ons bewust van dit problem en zoeken naar een oplossing."
Ik heb Tiscali T6 en merk ook dat bepaalde websites traag openen, dus het zal wel een algemeen, hopelijk tijdelijk, probleem van het Tiscali netwerk ( heette dat ook niet Baby-XL ? ;) ) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakoz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 21:33
Ik zit nu ook al enkele tijd bij Telfort, ben over het algemeen tevreden. Maar vandaag is het internet erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ah, dat is klote. Wil net juist mijn telfort installeren.
Even wachten tot alles wel goed werkt dan.
Of werkt het in Rotterdam gewoon goed?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 17-09 20:49
vandaag en gister idd erg sloom, vooral websites en uploaden.

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

Hier staat trouwens nog niets, wel weer slordig!

[ Voor 48% gewijzigd door okio op 25-01-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Mijn Telfort abo is vorige week geactiveerd, nog maar een half uurtje van kunnen genieten omdat ik nog niet op dat adres woon... Ondanks mijn vooroordelen over Tiscali (heb ik gewerkt) lijkt het vooralsnog errug goed te werken. standaard meegeleverd Zyxel modem traint in op 20002, met nieuwsgroepen vooralsnog maar tot ~1900KB/s gekomen max. maar dat kan ook aan de cap-limit van eweka liggen.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
mijn mailbox ligt er al de hele dag uit, of is het de hele mailserver, meer mensne hier last van?
denk dat telfort het succes niet meer aan kan,lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Dus als ik het goed begrijp is het bekend bij Telfort en zijn ze er mee bezig ?!!
Perfekt !!
Hoe dan ook, ik ben en blijft ZEER tevreden over Telfort. _/-\o_
Bij Wanadoo was ik dat ook maar die was duurder en ook daar moest ik heel af en toe wel eens het modem resetten dus waar klaag ik over.
Nee ik klaag niet echt maar het viel alleen maar op en het is, ik ben verwent, irritant als je iets wil openen en ik kan dan even koffie inschenken, maar ja dan zie ik mijn vrouw ook weer eens. :*)
Ik wacht wel rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier ook (4708) problemen met mail, msn en webpaginas. Volgens mij kunnen ze toestroom
van abonnees niet meer aan.....

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42
gsm schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:02:
Dus als ik het goed begrijp is het bekend bij Telfort en zijn ze er mee bezig ?!!
Perfekt !!
Hoe dan ook, ik ben en blijft ZEER tevreden over Telfort.
ik ook zeer tevreden,eens kijken als er druk op de ketel komt,hoe het dan gaat verlopen.
btw de mail lag er net ff uit
kom van @home af,dus ben wel wat gewend. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 25-01-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Snelheid hier(7451) is ook perfect.(tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiske80 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:10:
ik heb een vreemde ervaring... heb sinds 2 maanden telfort, altijd tevreden geweest.. en normaalt traint me modem op 17mbit. Af en toe daalt het naar beneden. Maar na een reset van de modem traint hij altijd weer op 17 mbit..

Maar sinds gisteren zag ik dat hij op 13 mbit traint en zelf na meerdere malen reset blijft ie op 13 mbit trainen.. . Heeft iemand hetzelfde de laatste paar dagen?
Hoe snel jou modem intraint is iets tussen jouw modem, de apparatuur in de wijkcentrale en de kabel die er tussen ligt. Dit is iets waar Telfort geen invloed op heeft. M.a.w. als iemand anders sinds gisteren hetzelfde ervaart dan is dat gewoon toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 28-08 14:00
Hopelijk krijgen we ook te horen wat er verkeerd gaat, zo'n bandje is leuk, niets melden op de site is minder.
2e storing in 2 maand, dat gaat lekker!
Laten we hopen dat we zeer snel weer positief over Telfort kunnen schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Wow?

14 Januari bestelling internet gedaan, wensdatum 25 februari (6 weken later)
24 Januari (gisteren) van stap 1 naar stap 3 gegaan (werkzaamheden in centrale)
25 Januari (vandaag) in stap 4 belandt! Technische oplevering abonnement!

Is het normaal dat het zo snel gaat? Ik had verwacht toch zeker 2 á 3 weken in stap 3 te zitten, maar dat is achteraf 1 dag geweest!

Nou nu maar wachten op de brief en het installatiepakket, zie het wel zitten :D.

Ik denk trouwens dat nu wel een goed moment is om de opzegbrief te versturen, correct? (in de zin van, ik ben er nu wel zeker van dat Telfort mijn verbinding kan leveren en dat deze het niet meer 'rejecten')

[ Voor 9% gewijzigd door Googolplex op 25-01-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
AUijtdehaag schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:06:
Hier ook (4708) problemen met mail, msn en webpaginas. Volgens mij kunnen ze toestroom
van abonnees niet meer aan.....
Nee, een link is zover ik begrepen heb stuk naar Amerika, vandaar dat MSN etc niet goed functioneren.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Tijd voor een statusupdate (en korte recap omdat laatste melding in deel 4 zit)

Mijn situatie:
  • Vorige ISP: SpeedXS 10Mbit
  • Telfort aangevraagd zonder postcode check, vond 10Mbit prima
  • Nieuwe verbinding van Telfort blijkt 7,2Mbit (8Mbit sync)
  • Buurman, 4 à 5 meter verderop haalt met Telfort 16Mbit
  • Postcode check van mijn straat: vanaf mijn huisnummer 7Mbit, de andere kant op allemaal 16Mbit
  • Centrale is voor iedereen in de wijk hetzelfde, is ADSL2+ geschikt, gezien ook de buurman
  • Mijn modem verbind met ADSL2 met een 8000K profiel, ik zit dus niet op de ADSL2+ aansluiting
  • Attenuation downstream is 28db, zowel vanaf mijn modem getest, alsmede vanuit de centrale door Telfort getest (=theoretisch max 16mbit)
Mijn mening:
  • Telfort adverteerd met Internetten tot 20Mbit, de afhankelijkheden die zij noemen zijn: 'drukte' op het internet, kwaliteit van het modem en afstand tussen huis en wijkcentrale. Aangezien geen van deze factoren anders zijn dan bij mijn vorige provider, behoor ik minimaal hetzelfde te behalen als deze verbinding. Er wordt geen melding gemaakt over een afhankelijkheid om een ADSL2+ verbinding te kunnen krijgen. Er wordt geen melding gemaakt dat men met een max 20Mbit verbinding ook omlaag zou kunnen gaan met de snelheid en wat de reden daarvan zou kunnen zijn... Postcodecheck is niet bindend dus ook niet andersom en geen vereiste om uit te voeren voor een bestelling. Ik ben dus van mening dat ik op ADSL2+ overgezet moet worden, waardoor ik waarschijnlijk uitkom tussen de 12Mbit en 16Mbit, maar 10Mbit vind ik ook prima.
Mijn acties:
  • Telefoontjes naar Telfort. Antwoorden van "morgen zit u gewoon op 20Mbit" tot "Deze snelheid is het maximum haalbare met uw verbinding"
  • Mailtjes naar Telfort. Antwoorden: Standaard mail over "tot 20Mbit" geeft geen garantie... En: Er is een lijncontrole gedaan (ook 28db vanaf de centrale), hun conclussie: er is niks mis met uw 8Mbit hoor meneer... En: U haalt wat de postcodecheck zegt... En: Uw lijnkwaliteit is dermate slecht dat u niet hoger kan halen... en nog een paar. Het heeft geen zin, òf het Telfort personeel negeert mijn vragen, òf ze antwoorden ondeskundig.
  • Kassa ingeschakeld, tot op heden no reply
  • Geschil ingediend bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten
De telefoontjes en mailtjes hebben niks opgeleverd dus. Er worden meerendeels irrelevante en/of onjuiste antwoorden gegeven. Betreffende antwoorden heb ik toegevoegd aan het dossier van de geschillencommissie. Ik wacht nu op de geschillencommissie, waar ik waarschijnlijk mijn verhaal moet gaan doen en zal hier weer een update plaatsen als er iets veranderd.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh, hier ook baggertraag. Msn valt steeds uit en zelfs tweakers is af en toe niet bereikbaar, de mailserver is al een paar dagen traag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:22:
[...]

Nee hoor, je hebt er maar twee nodig. Dat jij dat nu met 4 draadjes werkend hebt gekregen, betekent niets anders dan dat je twee niet-werkende draadjes aan twee wel-werkende draadjes geknoopt hebt.
Oh kan je mij verklaren waarom ik dan op 2 wel internet heb en op 4 meer download heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Chadi schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:55:
[...]
Oh kan je mij verklaren waarom ik dan op 2 wel internet heb en op 4 meer download heb??
Dat je een hele belabberde bekabeling hebt. Adsl en analoge telefonie gaan over 2 draadjes.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Ik sinds vandaag ook over en dat is de datum die "Totaalgeflipt" (bedankt nog voor de service!) voor me heeft opgezocht en niet op mijn wensdatum van a.s. maandag. Voorlopig tevreden: Speedtouch 716 connect op 20004/1029 (Zyxel op 20002/1033). Bedraad trek ik deze helemaal vol (speedtest.bbned.nl), maar draadloos maar de helft (blijft raar dat je van die theoretische 54Mbps maar 9 a 10Mbps overhoudt zelfs als je naast je modem staat). Speedtouch heb ik ingesteld met de tool van www.speedtouch.nl. Tip: Selecteer Tiscali plus Telefonie in het eerste scherm, dat werkt ook prima zonder telefonie: bij telefoniegegevens kun je nulletjes invullen.

edit:
Ik zit trouwens op het KPN netwerk (daar komen zoals eerder hier besproken die 172.x.x.x ip's vandaan). Ik vind echter die reverse DNS van die tweede hop er raar uitzien (.lan ipv .nl wat ik in andere tracert's zie). Heeft Telfort de reverse DNS voor dit ip (nog) niet goed ingesteld?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  1    37 ms    99 ms   244 ms  speedtouch.lan [192.168.1.254]
  2    19 ms    12 ms    13 ms  Unknown-00-90-1a-42-f8-05.lan [82.169.63.254]
  3    20 ms    15 ms    15 ms  172.26.43.33
  4    13 ms    15 ms    15 ms  172.26.44.2
  5    13 ms    12 ms    14 ms  195-241-4-177.ip.tiscali.nl [195.241.4.177]
  6    15 ms    12 ms    15 ms  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.178]
  7    20 ms    13 ms    13 ms  core2.ams.google.com [195.69.145.100]
etc.

[ Voor 37% gewijzigd door rick77 op 25-01-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
okio schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:57:
vandaag en gister idd erg sloom, vooral websites en uploaden.

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

Hier staat trouwens nog niets, wel weer slordig!
Nu (om 19.00) zie ik staan: Werkzaamheden Telfort DSL netwerk, diverse locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Een vriend van me wil Telfort ADSL aanschaffen. Nu hebben ze geen ISRA punt meer omdat dat een jaar of 10 geleden verwijderd is door Chello toen ze daarop waren overgestapt met Bellen, Internet en TV . Nu willen ze Telfort er bij nemen dus waarschijnlijk moet er nu opnieuw een ISRA punt aan worden gelegd. Beteken dat Telfort voor de aansluitkosten hiervoor op zijn rekening meeneemt omdat de aansluitkosten in totaal maar 14,95 euro? Wie heeft hier ervaring mee (gehad)??

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowmiss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:59:
[...]

Nu (om 19.00) zie ik staan: Werkzaamheden Telfort DSL netwerk, diverse locaties
dat stond er al dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Steephh schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:01:
Een vriend van me wil Telfort ADSL aanschaffen. Nu hebben ze geen ISRA punt meer omdat dat een jaar of 10 geleden verwijderd is door Chello toen ze daarop waren overgestapt met Bellen, Internet en TV . Nu willen ze Telfort er bij nemen dus waarschijnlijk moet er nu opnieuw een ISRA punt aan worden gelegd. Beteken dat Telfort voor de aansluitkosten hiervoor op zijn rekening meeneemt omdat de aansluitkosten in totaal maar 14,95 euro? Wie heeft hier ervaring mee (gehad)??
Als je ISRA punt is verwijderd heb je een probleem. Dan gaat KPN voor 330 euro een nieuwe neerzetten. Je mag officieel je ISRA punt niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Steephh schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:01:
Nu hebben ze geen ISRA punt meer omdat dat een jaar of 10 geleden verwijderd is door Chello toen ze daarop waren overgestapt met Bellen, Internet en TV .
Is er ook geen IS/RA punt meer in de meterkast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
In de meterkast zit helaas geen ISRA punt meer. Het ISRA punt is blijkbaar verwijderd door UPC een jaar of 10 geleden. Dat gebeurde zoals ik het hoor toen wel meer om de klanten bij UPC te houden.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

wtf? Verwijderd door UPC?! Dat kan je niet menen. Hoe dan ook: Er moet natuurlijk wel een KPN koperkabel bij de meeste huizen naar binnen zijn gebracht. Zie ook: ISRA punt verwijderd: gevolgen als KPN daar achter komt voor een beetje DIY ISRA punt als je het zelf wilt gaan proberen op te lossen. Maar bij nieuwe aansluitingen komt er natuurlijk wel een KPN monteur kijken. Met een beetje geluk zet 'ie er een nieuw ISRA punt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Marzman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:56:
[...]

Dat je een hele belabberde bekabeling hebt. Adsl en analoge telefonie gaan over 2 draadjes.
En dat voor nieuwbouw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Steephh schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:20:
In de meterkast zit helaas geen ISRA punt meer. Het ISRA punt is blijkbaar verwijderd door UPC een jaar of 10 geleden. Dat gebeurde zoals ik het hoor toen wel meer om de klanten bij UPC te houden.
Je ISRA punt is nooit weg, tenzij Chello die bekabeling uit de grond heeft weggetrokken. Die kabels liggen er heus nog wel, maar misschien achter het behang ofzo. Chello mensen kunnen dat in ieder geval nooit hebben gedaan. Althans, voor jouw lijkt het misschien zo dat zij het hebben gedaan, maar als het er ooit was dan liggen die kabels er heus nog. Je kunt ze alleen niet (meer) vinden. KPN kan je daarbij helpen in opdracht van Telfort.

[ Voor 42% gewijzigd door dinkelover op 25-01-2008 21:03 . Reden: had vóór de quote lopen typen.... ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik heb ook prangende vraag m.b.t. porteren van KPN:

Ik heb gisteren de overstap van T12 + Telefonie Basis, naar Telfort 20Mb + Vast Bellen in gang gezet. Als de overstap klaar is wil ik ons KPN Belbudget porteren.

Hoe krijg ik het KPN belbudget op naam van mijn partner geporteerd naar het Telfort 20Mb + Vast Bellen dat op mijn naam loopt?

Wij willen daarbij het KPN nummer behouden (!). Mijn Vast Bellen nummer moet dus vervangen worden door haar KPN nummer. Moeilijke vraag voor de helpdesk, want het antwoord is telkens anders.

Porteren via de Telfort website kan niet, want het KPN abo loopt niet op mijn naam. KPN overzetten naar mijn naam, betekent dat de contractant veranderd moet worden. Kosten 30 euro, en de nieuwe overeenkomst geldt 1 jaar. Ik kan wel mijn naam op de nota laten toevoegen, maar dat geldt niet als contractant.

Tips welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 08:12
Vanaf volgende week zaterdag betrek ik een nieuw huis met een kale lijn, weet iemand wanneer de beste datum is om het aan te vragen of gewoon maar wachten totdat ik er zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Laatst online: 09:04
Beste mensen, ik ben nieuw hier op het forum en heb in vogelvlucht een aantal pagina's uit dit en vorige delen gelezen.
Ook ik ben van plan binnen zeer korte tijd over te stappen naar Telfort maar heb twee vragen:

1) heeft iemand enig idee wat Telfort berekend als NON Linesharing Fee, ik wil alleen hun adsl,
bellen doe ik alleen mobiel en wil van dat KPN belbudget af, wat er enkel is voor de adsl.
2) zijn de modems van Zyxel kwalitatief behoorlijk?, heb altijd SpeedTouch en overweeg de ST706.

alvast hartelijk dank.

[ Voor 10% gewijzigd door dikke man op 25-01-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Maar serieus. ADSL en telefonie gaan over 2 aders.
Die 2 extra aders is voor als je nog een tweede telefoon lijn wilt aanvragen.

En waarom het bij jou met 4 aders beter gaat? Ik zou het niet weten.
Misschien omdat je de boel nu beter solider hebt vastgezet dan toen je nog maar 2 aders had aangesloten?? Ik weet het niet. Feit blijft dat die andere 2 aders niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dikke man schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:51:
1) heeft iemand enig idee wat Telfort berekend als NON Linesharing Fee, ik wil alleen hun adsl,
bellen doe ik alleen mobiel en wil van dat KPN belbudget af, wat er enkel is voor de adsl.
Zoekt en gij zult vinden
2) zijn de modems van Zyxel kwalitatief behoorlijk?, heb altijd SpeedTouch en overweeg de ST706.
Je krijgt sowieso een basismodem gratis, De ST706 heeft geen Wifi, dus ik zou eerst het ZyXEL modem gaan testen. De XyXEL heeft alleen geen lifeline support, verder is 'ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Ook bij mij t geval, eerst altijd 7 mb en nu 4.5, bijkomend feit is dat mn modem om de 3 minuten aan t opstarten is, omgeving Rotterdam.... :(
wiske80 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:15
Dersan schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:46:
Vanaf volgende week zaterdag betrek ik een nieuw huis met een kale lijn, weet iemand wanneer de beste datum is om het aan te vragen of gewoon maar wachten totdat ik er zit?
Ik ga zondag verhuizen, heb het vorige week aangevraagd. Toen ik een paar uur geleden de sleutels kreeg van het nieuwe huis zag ik in de brief dat het nu nog 3 tot 5 weken duurt voor ik een (andere) brief krijg wanneer de opleverdatum is. Ik had niet verwacht dat het zo lang zou duren, daarom lijkt het me verstandig om het zo snel mogelijk te doen. Lijkt me wel handig om zeker te weten dat het een kale lijn is. Af en toe is het handig om bij een ISP te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Op dit moment gaat het weer goed, kan de pagina´s die ik vandaag wilde opnenen nu beter en sneller openen.
Met het downloaden met Ewewka had ik totaal geen probleem, die snelheid bleef het zelfde.
Bij mij was het alleen het volledig openen van websites en het binnen halen van emails, die ginegen erg langzaam.
Maar zoals ik het nu weer kan zien gaat het weer goed.
Ik hoop bij de anderen ook zodat het probleem over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chadi schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:55:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Wat ik wel weet is dat de DSL-signaal op twee draadjes staat, en niet op vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

In de handleiding staat dat je NT1 kastje model S4,S5,S6 of S7 moet zijn.
Ik heb S2, is dat erg? Of moet ik echt persé dit omwisselen?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
DNA_Saint schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:36:
In de handleiding staat dat je NT1 kastje model S4,S5,S6 of S7 moet zijn.
Ik heb S2, is dat erg? Of moet ik echt persé dit omwisselen?
Ouder dan S4 kan het DSL signaal verstoren voor zover ik weet. Vervangen is het beste inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 08:12
Chillosophy schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:04:
[...]

Ik ga zondag verhuizen, heb het vorige week aangevraagd. Toen ik een paar uur geleden de sleutels kreeg van het nieuwe huis zag ik in de brief dat het nu nog 3 tot 5 weken duurt voor ik een (andere) brief krijg wanneer de opleverdatum is. Ik had niet verwacht dat het zo lang zou duren, daarom lijkt het me verstandig om het zo snel mogelijk te doen. Lijkt me wel handig om zeker te weten dat het een kale lijn is. Af en toe is het handig om bij een ISP te werken :P
Ja ik weet zeker dat het een kale lijn is maar er heeft een jaar geleden wel gewoon eeen telefoonaansluiting opgezeten. Ze hebben de lijn toen opgezegd omdat ze een jaar ofzo het huis hebben verbouwd. Hmmm 5 weken is ook wel erg zuur inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

het gaat dan even niet om telfort.
Maar ik kan maar niet vinden waar ik de T1 kan bestellen...
www.kpn.com geeft de handleiding aan.
Kan het maar niet vinden...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DNA_Saint schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:10:
het gaat dan even niet om telfort.
Maar ik kan maar niet vinden waar ik de T1 kan bestellen...
www.kpn.com geeft de handleiding aan.
Kan het maar niet vinden...
Ik weet niet waarom je dit in een topic post voor een budget 20 euroverbinding, maar goed -> http://www.kpn.com/zakeli...loge-vaste-verbinding.htm

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier snap ik dus geen *** van. 8)7

jij besteld het draadloos modem om vervolgens het draadloos uit te schakelen?? |:( |:(
E-smile schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:57:
[...]

Ik heb dezelfde situatie. Ik heb de modem met wifi besteld. Maar omdat ik geen telefonie heb kan ik de wifi op de modem uitschakelen en mijn Linksys gebruiken.
Ook heb ik ergens gelezen dat je de Linksys niet als router maar uitsluitend als gateway kunt instellen.
Even de searchfunctie gebruiken binnen deel 3 en 4 van deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige situatie: KPN telefonie + Planet ADSL

Nieuwe situatie wordt: Telfort internet + telefonie

De standaard opzegbrief verstuurd in fase 4 aan Planet levert de volgende reactie op van Planet:

Antwoord op uw vraag:
Het is mogelijk om over te stappen naar ADSL van een andere Internet Service Provider (ISP). Dat kan naar een provider die ADSL van KPN levert, maar ook naar providers die ADSL niet via KPN leveren. Dit laatste noemt men ook wel een 'Telco-migratie'. U hoeft dus, als u gaat overstappen, niet uw huidige ADSL-aansluiting op te zeggen.

U registreert een ADSL-abonnement bij een andere provider en geeft daarbij aan dat u ADSL van KPN op uw telefoonaansluiting heeft. De manier waarop het u mogelijk wordt gemaakt dat aan te geven verschilt per provider. Het is aan te raden hierover eerst contact op te nemen met de beteffende provider. KPN stuurt ons vervolgens een bericht waarin wordt aangegeven dat u overstapt.

Let op!
U kunt op elk moment overstappen naar een andere provider, echter Planet zal wel uw huidige ADSL-abonnement blijven belasten tot de einde contractsdatum en de overstap afhandelen als een gewone opzegging.

Kosten
Voor het overstappen naar een andere ADSL-provider die ADSL van KPN levert brengt KPN standaard € 30,- aan administratiekosten bij u in rekening. KPN brengt voor een 'telco-migratie' geen kosten in rekening.

Huidige abonnement behouden naast nieuwe abonnement
Zodra u bent overgestapt wordt uw abonnement bij ons automatisch aan het einde van het lopende contract beëindigd. Als u naast uw nieuwe abonnement uw huidige abonnement (als Email Only) wilt behouden, kunt u contact opnemen met de Servicelijn van Planet . Vermeld in uw bericht:

Dat u uw abonnement wilt voortzetten
Uw naam, adres en woonplaats
Uw klantnummer en gebruikersnaam

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

UNQUOTE

Is dit normaal? Ik had Planet om een bevestiging gevraagd van mijn opzegging, niet om een lulverhaal op een vraag die ik niet gesteld heb. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Zo'n standaardantwoord is lekker goedkoop. Als je dan nog vragen hebt bel/mail je weer. Met een beetje geluk wordt je vraag in zo'n standaardantwoord beantwoord en heeft de helpdesk je in 2 seconden geholpen. Erg servicegericht naar de klant is het natuurlijk niet.

Maar dit heeft meer met Planet dan met Telfort te maken.

EDIT: zelf een vraagje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 0 days, 17:21:11
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.029 / 20.004
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   36,85 / 444,99
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,0 / 12,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    4,0 / 9,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   13,5 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   17 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   1 / 17
HEC Errors (Up/Down):   30 / 8

Ik heb sinds ik Telfort heb HEC en FEC errors en error seconds, die ik bij KPN DirectADSL (3Mbit) bijna nooit had. Geen last van overig, puur nieuwsgierigheid. Heeft dit ermee te maken dat de Telfort verbinding wide open is en dat dus tot het maximum van de lijn gebruik gemaakt wordt?

Verder: zou mijn SNR niet rond de 6dB moeten liggen bij een wide-open verbinding (en de snelheid dus meer naar het theoretische maximum van 24Mbit)? Of is die 20Mbit als profiel ingesteld (KPN netwerk hier, niet Tiscali)?

[ Voor 73% gewijzigd door rick77 op 26-01-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:58:
Vorige situatie: KPN telefonie + Planet ADSL

Nieuwe situatie wordt: Telfort internet + telefonie

De standaard opzegbrief verstuurd in fase 4 aan Planet levert de volgende reactie op van Planet:

UNQUOTE

Is dit normaal? Ik had Planet om een bevestiging gevraagd van mijn opzegging, niet om een lulverhaal op een vraag die ik niet gesteld heb. :?
Dit verhaal heeft eingelijk weinig te maken met "telfort internet ervaringen"

Als je opzegging binnen de opzegtermijn van de einde contractdatum is moet je gewoon op kunnen zeggen. Als je nog maanden te gaan hebt moet je het inderdaad afkopen.

Bekijk mijn topic eens, uiteindelijk ben ik van Planet afgekomen maar het heeft heel veel moeite gekost.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Ik wil mijn ervaringen met telfort internet met jullie delen. Hou in het onderstaande verhaal rekening met het feit dat ik circa 3,2 kilometer van de centrale verwijderd zit.

Ik heb sinds 28 december internet van telfort, ik ben overgestapt wegens een aanhoudend instabiele verbinding bij mijn vorige provider. Dit wilde ik niet meer, en ik besloot telfort een kans te geven.

De dag 28 december verliep goed, een relatief snelle verbinding (7,3 megabit) en goede download snelheden

Echter 29 december ging het al mis. De modem verloor het draagsignaal en besloot er 45 minuten over te doen om een tragere verbinding op te zetten (circa 7 Mbit) Deze problemen hielden aan, en minstens 1 tot 2 keer per dag was het 10 tot 50 minuten mis. En het modem trainde op steeds lagere snelheden in.
Hierop heb ik contact opgenomen met de servicedesk (het dure 0900-nummer). Deze hebben meegekeken op mijn modem en konden constateren en bevestigen wat ik ervoer. Vol goede hoop wachtte ik op reactie van de helpdesk over de genomen maatregelen omdat ik daar expliciet om had gevraagd.

Na circa 7 dagen wachten had ik nog geen reactie gehad en heb ik vriendelijk nogmaals het dure 0900-nummer gebeld om te vragen of men al meer informatie had. Hierop werd gezegd dat er een aantal wijzigingen waren gedaan, hier was ik niet van op de hoogte gebracht. Ik heb toen met klem verzocht dat ik vanaf nu op de hoogte zou worden gehouden. Vervolgens niets meer vernomen.

Daarna heb ik besloten om met een wat hardere woordkeuze duidelijk te maken dat ik er niet van gediend was dat er niet gecommuniceerd werd. Toen werd mij meegedeeld dat het ticket al was gesloten omdat met de huidige acties het probleem opgelost zou moeten zijn, wat dus niet het geval was, en mij is dit ook niet meegedeeld.
Een nieuw ticket werd geopend en ik heb mijn eisen gesteld. Hier is niet op ingegaan. Toen was voor mij de maat vol en heb ik met duidelijke taal mijn onvrede uitgesproken door wederom het dure 0900-nummer te bellen. Hierop bleek telfort wakker te worden en ik werd teruggebeld door een vriendelijke man die uitgebreid op mijn probleem inging en metingen heeft verricht. Ook sprak hij met mij af dat ik de dag erna zou worden opgebeld door een collega van hem die zou doornemen wat de bevindingen waren. Deze man heeft ook nooit gebeld. Maar wel was zonder mij op de hoogte te stellen de snelheid op 5 megabit ingesteld.
Vervolgens heb ik maar weer contact opgenomen met telfort en duidelijk gemaakt dat ik dit geen stijl vond, de telfort medewerker durfde blijkbaar niet met mij in discussie te gaan, en gooide de hoorn erop.

Nu zit ik met een nog steeds instabiele, trage verbinding en nog steeds geen goede oplossing.

Ik wacht jullie reacties graag af.

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 20 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc cd de de ee ee de ed dd cb a9 63
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
attenuation downstream: 43 db
tone 32- 63: 00 00 01 24 55 66 77 77 77 77 76 77 77 79 aa aa
tone 64- 95: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa a9 a9 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29 99 99