Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Eisen stellen? Kinderachtig...
Ik snap het probleem niet, je krijgt een wide open verbinding, die vertoont problemen bij jou.
Ze stellen je lijn lager in zodat hij iig niet wegvalt, is het weer niet goed.
Veel plezier ermee
Ik begrijp het probleem wel.Wobcat schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:39:
@ Arnovdh,
Wat me opvalt, het constant aanduiden van de helpdesk als "het dure 0900 nummer"
Wist je dat niet vantevoren ofzo ? Leest men tegenwoordig de voorwaarden niet voordat men een contract tekent ?
Ikzelf kom van xs4all, als het goed is heb ik volgende week Telfort, kan zijn dat dat probleemloos gaat, kan zijn dat ik tegen problemen aanloop. En ja, dan moet ik de helpdesk bellen a 30c/m. maar dat weet ik, staat op hun site, staat in het contract......
Het punt is dat veel Helpdesks/Klantenservice dure 0900 nummers gebruiken, ook Telfort. Ik vind € 0,30 minuut niet bepaald goedkoop. Dit zou nog niet zo erg zijn als je ZELF een probleem/vraag hebt waarvan je zelf de oorzaak bent en hiervoor hulp vraagt.
Het komt echter ook vaak voor dat het probleem bij de provider (zoals Telfort) zelf ligt en het probleem niet te wijten is aan de gebruiker.
In dat geval moet je wel gewoon € 0,30 per minuut betalen terwijl je daar niets aan kunt doen.
Er zou dus een onderscheid moeten zijn tussen "hulp" vragen om je eigen problemen op te lossen (bv het instellingen van IP gegevens in je PC of email programma), en het aanmeldingen van storingen, zoals internet die niet werkt of telefonie wat niet werkt.
Als telefonie niet werkt kun je natuurlijk de Helpdesk niet bellen dus krijg je als "straf" nog eens de kosten van je eigen mobiele telefonie er bovenop.
Niet bepaald klantvriendelijk dus.
De klantenservice zou dus gewoon een lokaal telefoonnummer moeten hebben waar tegen normale kosten gebeld zou moeten worden. Dit nummer is dan in geval van telefoniestoringen tegen redelijke kosten mobiel te bereiken.
Telefonie (gratis bellen vaste nummers) zou ook moeten gelden voor het bellen naar de Helpdesk, zij zitten immers op hetzelfde netwerk. Dus klanten van het eigen netwerk zouden de Helpdesk best via VoIP gratis moeten kunnen bellen.
(VPI/VCI, Encap??)
Ik heb geprobeerd to googlen, maar daar vind ik alleen maar informatie hoe je je splitter moet aan sluiten.. erg boeiend.. not..!
1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 34
Dat zal nog wel hetzelfde zijn.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Blijkbaar heeft het toch iets uitgemaakt, want prompt belde de avond erna iemand. Blijkbaar moeten ze gestimuleerd worden om contact op te nemen.JohnStaakke schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:21:
@ Arnovdh, je opstelling richting Telfort is zelf ook niet echt netjes te noemen. Met hardere bewoordingen versta ik het groffere taalgebruik. Dat is niet echt constructief imo.
Overigens ben ik zelf niet voor grof taalgebruik, maar als je niet duidelijk zegt waar het op staat, dan denkt men bij telfort wellicht dat het allemaal nog wel meevalt en word je weer met een standaardverhaal afgescheept.
[ Voor 20% gewijzigd door Arnovdh op 26-01-2008 14:59 ]
Jij snapt mijn punt. Bedankt voor het begrip. Als je 45 minuten met zo'n persoon van de helpdesk aan de lijn hangt, dan gaat dat toch aardig in de papieren, vooral als je zelf een aantal keer terug moet bellen omdat ze zelf geen contact opnemen, dan wordt dat op een gegeven moment erg prijzig. Ik ben op deze manier mijn prijsvoordeel ten opzichte van mijn vorige provider zo goed als kwijt.HoppyF schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:49:
[...]
Ik begrijp het probleem wel.
Het punt is dat veel Helpdesks/Klantenservice dure 0900 nummers gebruiken, ook Telfort. Ik vind € 0,30 minuut niet bepaald goedkoop. Dit zou nog niet zo erg zijn als je ZELF een probleem/vraag hebt waarvan je zelf de oorzaak bent en hiervoor hulp vraagt.
Het komt echter ook vaak voor dat het probleem bij de provider (zoals Telfort) zelf ligt en het probleem niet te wijten is aan de gebruiker.
In dat geval moet je wel gewoon € 0,30 per minuut betalen terwijl je daar niets aan kunt doen.
Er zou dus een onderscheid moeten zijn tussen "hulp" vragen om je eigen problemen op te lossen (bv het instellingen van IP gegevens in je PC of email programma), en het aanmeldingen van storingen, zoals internet die niet werkt of telefonie wat niet werkt.
Als telefonie niet werkt kun je natuurlijk de Helpdesk niet bellen dus krijg je als "straf" nog eens de kosten van je eigen mobiele telefonie er bovenop.
Niet bepaald klantvriendelijk dus.
De klantenservice zou dus gewoon een lokaal telefoonnummer moeten hebben waar tegen normale kosten gebeld zou moeten worden. Dit nummer is dan in geval van telefoniestoringen tegen redelijke kosten mobiel te bereiken.
Telefonie (gratis bellen vaste nummers) zou ook moeten gelden voor het bellen naar de Helpdesk, zij zitten immers op hetzelfde netwerk. Dus klanten van het eigen netwerk zouden de Helpdesk best via VoIP gratis moeten kunnen bellen.
Ook als je vraagt of ze je op je mobiel terugbellen, omdat je je modem rechtstreeks op het ISRApunt moet aansluiten (vaste lijn van kpn, geen voip dus) dan zeggen ze "dat kunnen we niet, u zult zelf moeten bellen" Zeer fout, dat komt bij mij een beetje over alsof ze je graag extra willen laten betalen.
Eisen dat ik binnen 2 dagen reactie krijg omdat ze dat de vorige keren niet deden vind ik imho niet onredelijk. Je mag als klant verwachten dat een bedrijf wat voor je doet en dus ook de klant op de hoogte houden en daar hoort terugbellen bij.Totaalgeflipt schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:43:
Sorry maar ik vind dit meer kansloos gedrag van jouw kant.
Eisen stellen? Kinderachtig...
Ik snap het probleem niet, je krijgt een wide open verbinding, die vertoont problemen bij jou.
Ze stellen je lijn lager in zodat hij iig niet wegvalt, is het weer niet goed.
Veel plezier ermee
Als mijn verbinding bijvoorbeeld op 20 megabit niet stabiel is, maar op 18 wel, dan zou ik niet moeilijk doen. van die 2 megabits merk je in praktijk niet veel, maar bij mij ligt het anders.
Aangezien mijn verbinding al langzaam is omdat ik relatief ver van de centrale zit, en als ze er dan ook nog eens megabits vanaf gaan snoepen, dan vind ik dat ze dat toch eerst met mij zouden moeten overleggen. Dan had ik misschien uiteindelijk de instabiliteit maar voor lief genomen maar dan had ik wel een snellere lijn.
Dat staat in het contract, dat klopt, als je 1 keer moet bellen is dat ook geen drama, maar als je elke keer terug moet bellen omdat ze zelf geen contact opnemen, dan wordt het erg prijzig. Je kan het zeuren noemen, maar ik vind persoonlijk de prijs per minuut veel te hoog liggen.Wobcat schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:39:
@ Arnovdh,
Wat me opvalt, het constant aanduiden van de helpdesk als "het dure 0900 nummer"
Wist je dat niet vantevoren ofzo ? Leest men tegenwoordig de voorwaarden niet voordat men een contract tekent ?
Ikzelf kom van xs4all, als het goed is heb ik volgende week Telfort, kan zijn dat dat probleemloos gaat, kan zijn dat ik tegen problemen aanloop. En ja, dan moet ik de helpdesk bellen a 30c/m. maar dat weet ik, staat op hun site, staat in het contract......
die nullen ben ik hier vaker tegen gekomen.Arnovdh schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:09:
I
tone 288-319: 33 32 22 22 21 22 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
toevallig nog een tweede foon boven aangesloten ?
pin je er niet op vast hoor,maar ergens in het grote telfort topic staan meer van die waardes.
Hoi, bedankt voor je reactie,jejeh schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:01:
[...]
die nullen ben ik hier vaker tegen gekomen.
toevallig nog een tweede foon boven aangesloten ?
pin je er niet op vast hoor,maar ergens in het grote telfort topic staan meer van die waardes.
nee, we hebben op de begane grond 1 telefoon aangesloten zitten. Daarnaast hebben we op de eerste etage een extra handset, die dus niet op dezelfde lijn zit. boven hebben we wel een extra aansluiting zitten maar deze wordt niet (meer) gebruikt. Overigens heb ik de medewerker die wel contact opnam precies uitgelegd hoe ik alles aangesloten had, maar hij had daar geen aanmerkingen op.
Ook kan het zijn dat die nullen daar staan omdat ik redelijk ver van de centrale afzit.
Op 28 december heb ik Telfort internet en bellen besteld nadat ik eerst hier op dit forum verschillende topics gelezen heb. Ik had samen met de buren een gedeelde @home verbinding, maar kon daarmee alleen maar internetten en niet bellen. Deze @home verbinding beviel op zich goed, maar aangezien de telefoonrekeningen van KPN steeds hoger werden heb ik besloten om zelf een ADSL-abonnement te nemen waarmee ook gebeld kon worden.
Heb een hele tijd getwijfeld tussen zo laten, orange, alice en Telfort. na de diverse topics gelezen te hebben dus toch de stap gewaagd en Telfort aangevraagd.
- 28 december aangevraagd. bij aanvraag gaf de snelheidscheck aan tussen de 8 en 10 MB.
- 4 januari een bevestigingsbrief gekregen van mijn internet bestelling met daarin aangegeven dat alles binnen 3 tot 5 weken opgeleverd zo worden.
- 15 januari een mailtje gekregen dat uiterlijk 18 januari het internetabonnement geactiveerd zou worden.
- 16 januari is het modempakket binnen gekomen.
- 17 januari brief met inloggegevens gekregen met als opleverdatum 18 januari.
Deze zelfde dag ook een email gekregen dat het abonnement geactiveerd was. 's-avonds modem aangesloten en voila de ADSL-verbinding en het internet deden het al. modem traint in op 10010 kbps wat dus ook bijna het maximum is volgens de snelheidscheck. - 24 januari is het telefonie gedeelte overgezet van KPN naar Telfort met behoud van oude telefoonnummer.
Bellen geeft geen problemen ook niet als je tegelijkertijd een testbestand van 1000MB binnenhaald van Leaseweb netwerk test met een gemiddelde snelheid van 1,02MB/seconde.
Ik kan iedereen van harte Telfort aanbevelen. De snelheid die ze aangeven bij de snelheidscheck maken ze waar en ook wat betreft het opleveren van zowel het internet als het bellen komen ze hun verwachte oplevertijd van 3 - 5 weken waar. Deze oplevertijd stond in de bevestigingsbrief.
Sjappo Telfort
Verwijderd
Wisten we natuurlijk al, maar grappig om te zien dat ik zonder het vooraf te weten uiteindelijk toch weer bij dezelfde organisatie terecht kom als speedlinq
Verwijderd
Ik zou per 22 januari online zijn met internet van telfort, maar er komt geen dsl signaal dus ik bellen naar de helpdesk zeggen ze van er is een storing in de wijkcentrale en kan wel paar dagen duren of 2 weken (kan langer) weet iemand mischien hoelang het nou werkelijk is?
Ik heb afgelopen jaren UPC, Wanadoo, Tiscali, Compuserve gehad. Allemaal was het top, zolang je geen problemen had. Zodra je een technisch probleem hebt buiten het recht toe recht aan "apparaat is kapot" heb je bij elke provider een probleemVerwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:52:
[...]
al 25 dagen geen internet. helpdesk belt nooit terug, kan geen problemen oplossen.
Wanadoo was overigens het toppunt: Na 7 weken geen internet, begon de helpdesk gewoon op te hangen zodra ik vertelde wie ik was
Verwijderd
Ik weet niet hoe je het precies hebt aangesloten, maar voor de zekerheid: niks tussen je ISRA punt en je splitter (of als je die niet aangesloten hebt: je modem) aansluiten, ook niet als die aansluiting niet meer gebruikt wordt (zie ook: [Telfort] Onstabiele verbinding).Arnovdh schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:09:
[...]
Hoi, bedankt voor je reactie,
nee, we hebben op de begane grond 1 telefoon aangesloten zitten. Daarnaast hebben we op de eerste etage een extra handset, die dus niet op dezelfde lijn zit. boven hebben we wel een extra aansluiting zitten maar deze wordt niet (meer) gebruikt. Overigens heb ik de medewerker die wel contact opnam precies uitgelegd hoe ik alles aangesloten had, maar hij had daar geen aanmerkingen op.
Ook kan het zijn dat die nullen daar staan omdat ik redelijk ver van de centrale afzit.
1.85 mbs down (usenet) en dik 135 kbs up (torrent)!
Ben er wel over te spreken! Zelfs de telefonie werkt goed met de upload en download vol open! Beter dan op de 6mbit.Minder hakkerigheid, minder wegvallen,beter volume en snellere verbindbaarheid. De kosten voor de klantenservice neem ik deze maand voor lief, t was me t gezeik best waard
Ik heb het als volgt aangesloten: israpunt - kabeltje van circa 15cm - splitter - kabeltje van circa 15cm - modem. Vanuit de splitter gaat er een kabel naar de telefoon beneden. Vanaf het aansluitpunt van de telefoon beneden gaat er een kabel naar boven naar het nietgebruikte aansluitpunt van de telefoon daar.rick77 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:15:
[...]
Ik weet niet hoe je het precies hebt aangesloten, maar voor de zekerheid: niks tussen je ISRA punt en je splitter (of als je die niet aangesloten hebt: je modem) aansluiten, ook niet als die aansluiting niet meer gebruikt wordt (zie ook: [Telfort] Onstabiele verbinding).
Als ik logisch nadenk zit dit goed aangesloten en zou dit niet voor problemen moeten zorgen.
Ik zal het topic wat je aangaf een doornemen en kijken of daar nog handige tips in staan.
Thanks so far!
edit: ik zal voor de zekerheid de kabel naar boven afkoppelen, wie weet helpt dat.
[ Voor 48% gewijzigd door Arnovdh op 26-01-2008 19:07 ]
Ik heb voor mijn baas telfort aangevraagd. Over zijn bestaande analoge telefoonlijn. Hij had geen adsl hiervoor, dus niets moeilijks voor kpn & telfort.
Jammer dat er 2 week eigenlijk niets meer gebeurd is. De status staat nu al 2 1/2 lang op stap 3.
Denkt iemand dat het zinvol is telfort eens te verblijden met een telefoontje?
[ Voor 3% gewijzigd door job op 26-01-2008 22:33 ]
Het is punt is dat het geld toch ergens vandaan moet komen. Voor 19,95 per maand voor een 20Mbit verbinding (mits je dicht bij de centrale woont natuurlijk) is heel erg weinig. Je kunt dan natuurlijk niet dezelfde service verwachten als de duurdere abonnementen van KPN. Uiteindelijk krijg je meestal waarvoor je betaalt.HoppyF schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:49:
[...]
IDe klantenservice zou dus gewoon een lokaal telefoonnummer moeten hebben waar tegen normale kosten gebeld zou moeten worden. Dit nummer is dan in geval van telefoniestoringen tegen redelijke kosten mobiel te bereiken.
Verwijderd
Heeft niks met van tevoren weten te maken. Iets is duur in vergelijking met iets vergelijkbaars.Wobcat schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:39:
@ Arnovdh,
Als ik voor 1 cent per minuut naar vast of mobiel in Amerika kan bellen tegenwoordig, dan is 30 cent naar een binnenlands nummer DUUR.
Voor mij zou het tarief dat KPN zelf rekent nl. 10 cent per minuut acceptabel zijn.
Ik ben het overigens met HoppyF eens dat als je uit onwetendheid de desk nodig hebt het tarief hoger zou mogen zijn dan dat je de desk moet bellen omdat de ISP steken laat vallen. En dat laatste komt de laatste tijd bij Telfort helaas nogal eens voor. Dan is 30 cent/minuut in de wacht pure ergernis.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 23:33 ]
Exactly my point. Ze zouden ook deze prijzen kunnen rekenen om het lage maandbedrag te compenseren.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:21:
[...]
Heeft niks met van tevoren weten te maken. Iets is duur in vergelijking met iets vergelijkbaars.
Als ik voor 1 cent per minuut naar vast of mobiel in Amerika kan bellen tegenwoordig, dan is 30 cent naar een binnenlands nummer DUUR.
Voor mij zou het tarief dat KPN zelf rekent nl. 10 cent per minuut acceptabel zijn.
Ik ben het overigens met HoppyF eens dat als je uit onwetendheid de desk nodig hebt het tarief hoger zou mogen zijn dan dat je de desk moet bellen omdat de ISP steken laat vallen. En dat laatste komt de laatste tijd bij Telfort helaas nogal eens voor. Dan is 30 cent/minuut in de wacht pure ergernis.
Ik betwijfel het of dat zinvol is. Maar dat kan aan mijn eigen ervaringen liggen.job schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:27:
Ik heb ook het idee dat telfort de aanstroom van abonnee's niet meer bij kan houden.
Ik heb voor mijn baas telfort aangevraagd. Over zijn bestaande analoge telefoonlijn. Hij had geen adsl hiervoor, dus niets moeilijks voor kpn & telfort.
Jammer dat er 2 week eigenlijk niets meer gebeurd is. De status staat nu al 2 1/2 lang op stap 3.
Denkt iemand dat het zinvol is telfort eens te verblijden met een telefoontje?
Verwijderd
Oe! mag ik je aanraken!Speedlink schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:33:
na een weekje bitchen bij Telfort heb ik toch voor mekaarIk 10 dagen terug aangevraagd voor 6 naa 20 mbit met telefonie. Ik eergisteren gebeld dat t vrijdag opgeleverd zou worden volgens mondelinge toezegging van een medewerker. Ik heb IEDERE dag van de week wel gebeld erover:P en ik hoorde iedere keer weer: ja,meneer. Dat kan wel ff duren. Nou, om kwart voor 1 vrijdagmiddag werkte de 20mbit!
1.85 mbs down (usenet) en dik 135 kbs up (torrent)!
Ben er wel over te spreken! Zelfs de telefonie werkt goed met de upload en download vol open! Beter dan op de 6mbit.Minder hakkerigheid, minder wegvallen,beter volume en snellere verbindbaarheid. De kosten voor de klantenservice neem ik deze maand voor lief, t was me t gezeik best waard
Op dit moment heb ik een Speedlinq/BBNedverbinding op het eerste paar staan via ISDN. En ik wil overstappen op Telfort. Omzetten naar analoog is me te duur en te omslachtig dus vandaar dat 2e aderpaar.
Kan ik hier Telfort op aan laten sluiten zodat ik ten volle gebruik kan maken van de 20Mb ipv de 8 via ISDN. Of is het 2e paar dan automatisch ook ISDN (staat overigens geen spanning op) ?
En, als rechtgeaarde nederlandse
Oh ja, ik wil mijn ISDNlijn wel aanhouden voor telefonie.
De uiteindelijke situatie die ik in gedachten heb zou dan zijn: op het 1e paar ISDN-telefonie en op het 2e paar 20Mb Telfort ADSL.
[ Voor 11% gewijzigd door Papillon57 op 27-01-2008 09:30 ]
Volgens mij kan dat gewoon als je witte en oranje draadje afgemonteerd zitten op je ISRA punt.Papillon57 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:28:
De uiteindelijke situatie die ik in gedachten heb zou dan zijn: op het 1e paar ISDN-telefonie en op het 2e paar 20Mb Telfort ADSL.
Aanvraag doen voor Telfort ADSL, invullen dat je nog niks hebt en afwachten of je na een week of 3 naar status 4 gaat.
Ja, dat is het automatisch ook.Papillon57 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:28:
Of is het 2e paar dan automatisch ook ISDN (staat overigens geen spanning op) ?
Telfort probeerd op het 2e paar aan te sluiten. Lukt dat niet, dan krijg je een afwijzing. Extra kosten zijn er voor jou niet.En, als rechtgeaarde nederlandse, wil ik graag weten of KPN ook extra activeringskosten voor dat 2e aderpaar gaat rekenen? Of regelt Telfort dat voor mij, zonder extra kosten, omdat zij ook verbinding aanbieden zonder KPNaansluiting?
Telfort ADSL kan ook prima op je eerste aderpaar hoor...De uiteindelijke situatie die ik in gedachten heb zou dan zijn: op het 1e paar ISDN-telefonie en op het 2e paar 20Mb Telfort ADSL.
Is dit serieus?? kan je met ISDN maar 8 mbit halen???Papillon57 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:28:
Ik lees hier regelmatig dat mensen een aansluiting op hun 2e aderpaar laten zetten.
Op dit moment heb ik een Speedlinq/BBNedverbinding op het eerste paar staan via ISDN. En ik wil overstappen op Telfort. Omzetten naar analoog is me te duur en te omslachtig dus vandaar dat 2e aderpaar.
Kan ik hier Telfort op aan laten sluiten zodat ik ten volle gebruik kan maken van de 20Mb ipv de 8 via ISDN. Of is het 2e paar dan automatisch ook ISDN (staat overigens geen spanning op) ?
En, als rechtgeaarde nederlandse, wil ik graag weten of KPN ook extra activeringskosten voor dat 2e aderpaar gaat rekenen? Of regelt Telfort dat voor mij, zonder extra kosten, omdat zij ook verbinding aanbieden zonder KPNaansluiting?
Verwijderd
da's niet helemaal fair natuurlijk. bij een willekeurig ander product had je dit nooit gepikt. voorbeeldje:Erwin1967 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Het is punt is dat het geld toch ergens vandaan moet komen. Voor 19,95 per maand voor een 20Mbit verbinding (mits je dicht bij de centrale woont natuurlijk) is heel erg weinig. Je kunt dan natuurlijk niet dezelfde service verwachten als de duurdere abonnementen van KPN. Uiteindelijk krijg je meestal waarvoor je betaalt.
bij $computerwinkel:
"flatscreen monitor voor 59,=!"
>je koopt hem, maar hij flikkert nogal.
winkel: eh ja, hij was ook goedkoop he. maar als u nou even een paar keer naar ons 0900-nummer belt komt het helemaal goed
voor service betaal je en voor niets gaat de zon op, maar als een product ondeugdelijk of defect is hoort de verkoper er dat wel bij te zeggen.
Verwijderd
Maar ik zie in elk van de opties geen 'Tiscali VOIP' staan. Weet iemand welke ik moet kiezen?

Verwijderd
Nou had ik bij Tiscali de indruk dat er werd geknoeid met de snelheden van torrents. Elke keer als ik begon te downloaden stortte de browsersnelheid (IE en Opera) in en de torrents gingen ook niet zo geweldig snel (80kbs max).
Hoe is de stabiliteit en snelheid van jullie torrents met het 20MB abonnement? Geen problemen met het browsen en downloaden tegelijk?
Lijkt me eerder een beperking van het modem.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:59:
Ik heb net het 20MB abonnement aangevraagd. Ik ben overgestapt van Tiscali 4MB.
Nou had ik bij Tiscali de indruk dat er werd geknoeid met de snelheden van torrents. Elke keer als ik begon te downloaden stortte de browsersnelheid (IE en Opera) in en de torrents gingen ook niet zo geweldig snel (80kbs max).
Hoe is de stabiliteit en snelheid van jullie torrents met het 20MB abonnement? Geen problemen met het browsen en downloaden tegelijk?
/▌
Verwijderd
Het modem kan de hoeveelheid connecties die een torrent maakt waarschijnlijk niet aan. Usenet maakt niet zoveel connecties dus dit gaat goed. Zet in je torrentclient (in mijn geval transmission) de snelheid op max 35KB/sec, aantal torrent op 3 a 4 en zet poort 65534 open (oid), dan heb je de beperking wat minder maar je blijft het houden.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:59:
Verwijderd
Ik moest al 22 Januari al online zijn met het internet, hoelang gaat het duren denken jullie voordat er iemand naar de wijkcentrale gaat om het optelossen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 15:04 . Reden: -- ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:03:
Ik heb geen DSL signaal want er is een storing in de wijkcentrale zegt de klantenservice!
Ik moest al 22 Januari al online zijn met het internet, hoelang gaat het duren denken jullie voordat er iemand naar de wijkcentrale gaat om het optelossen.
ik denk dat je eerder KPN moet bellen en tickernr moet aanvragen, die is nl verantwoordelijk voor de centrale's!Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:03:
Ik heb geen DSL signaal want er is een storing in de wijkcentrale zegt de klantenservice!
Verwijderd
Providers met RFC1483 verbinding, gebruikers LAN met VOIP.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:47:
Ik probeer mijn Speedtouch 716v5 (voorzien van laatste firmware) te configureren met de Speedtouch configuratie wizard.
Maar ik zie in elk van de opties geen 'Tiscali VOIP' staan. Weet iemand welke ik moet kiezen?
Verwijderd
Dank je. Het werkt!Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:40:
[...]
Providers met RFC1483 verbinding, gebruikers LAN met VOIP.
Ik schrijf hieronder nog even op wat ik daarna heb geselecteerd, voor als iemand ander het nog nodig mocht hebben...
Bij 'LAN IP-adres instellingen' heb ik de standaardwaarden laten staan.
Bij 'DHCP-server instellingen' heb ik ook de standaardwaarden laten staan.
Ik heb geen telefonie maar heb bij 'Instellingen VOIP verbinding' als volgt ingevuld:
Proxy adres: sip.telfort.nl
Proxy port: 5060
Registrator adres: telfort.nl
Registrator port: 5060
Bij 'Gegevens Internet Bellen':
Telefoonnummer: 11111111
Gebruikersnaam: mijngebruikersnaam@telfort.nl
Wachtwoord: mijnwachtwoord
Poort aansluiting: Poort 1
Bij 'ADSL netwerk' heb ik KPN/Tiscali geselecteerd.
Verwijderd
Ik had het ook al gemerkt. Ik gebruikte eerst BitComet 0.70 met KPN DirectADSL. Na overstap naar Telfort en met het Zyxel modem ging het hele internet superlangzaam als BitComet aanstont.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:59:
Zojuist BitComet 0.98 geinstalleerd en het gaat nu zowel op mijn oude SpeedTouch modem als op het Zyxel modem retesnel.
Het lijkt me vrij sterk dat ze je hele internetverkeer knijpen als je een torrentprogramma opstart. Hebben jullie het probleem al eens bij jezelf gezocht? Met een beetje Googlen kom je op oplossingen uit als het aantal connecties beperken in de software zodat het modem het niet te druk krijgt.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:24:
[...]
Ik had het ook al gemerkt. Ik gebruikte eerst BitComet 0.70 met KPN DirectADSL. Na overstap naar Telfort en met het Zyxel modem ging het hele internet superlangzaam als BitComet aanstont.
Zojuist BitComet 0.98 geinstalleerd en het gaat nu zowel op mijn oude SpeedTouch modem als op het Zyxel modem retesnel.
Als het echt geknepen wordt dan zou je het probleem niet moeten hebben als je in je torrentprogramma instelt dat er encryptie gebruikt moet worden.
/▌
Verwijderd
LEER LEZENMarzman schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:56:
[...]
Hebben jullie het probleem al eens bij jezelf gezocht?
De overige omstandigheden waren niet gewijzigd. Exact dezelfde configuratie was probleemloos via KPN maar via Telfort ging het langzaam. Bij mij hielp een nieuwere versie van BitComet.
Maar dat geldt dus niet voor Telfort, begrijp ik uit jullie reacties?
Leer vriendelijk reageren. Je conclusie is erg kort door de bocht. Dus je gebruikte bij Telfort hetzelfde modem als bij KPN en niet je gratis modem, je downloade precies dezelfde torrents als bij KPN en er waren precies evenveel seeders en leechers en je hebt geen instellingen gewijzigd in je torrentsoftware? Het feit dat een nieuwe versie van BitComet helpt is natuurlijk ook wel het bewijs dat het bij Telfort moet liggenVerwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:17:
[...]
LEER LEZEN
De overige omstandigheden waren niet gewijzigd. Exact dezelfde configuratie was probleemloos via KPN maar via Telfort ging het langzaam. Bij mij hielp een nieuwere versie van BitComet.

/▌
Wordt dit nog beinvloed door de staat van de lijn op het moment van aanvraag:
a) Kale lijn of
b) Lijn met alleen KPN telefonie.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat heeft weinig zin, je bent geen klant bij KPN maar bij Telfort (ook al is Telfort overgenomen door KPN). Telfort moet het verder aankaarten.thefxr schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:11:
[...]
ik denk dat je eerder KPN moet bellen en tickernr moet aanvragen, die is nl verantwoordelijk voor de centrale's!
Nee, en nee.Help!!!! schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:49:
Volgens de startpost levert Telfort ADSL over het Tiscali netwerk en soms over het KPN netwerk.
Wordt dit nog beinvloed door de staat van de lijn op het moment van aanvraag:
a) Kale lijn of
b) Lijn met alleen KPN telefonie.
Heeft te maken of er tiscali/telfort apparatuur in de centrale hangt.
als die afwezig is ga je via het kpn netwerk.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De zyxel kan niet echt omgaan met veel connecties, NAT tabel loopt snel vol en dan stokt alles wat met internet te maken heeft. Oplossing bij mij was het aantal connects per torrent te limiteren op rond de 150. Torrents komen gewoon goed binnen en je kan ook nog normaal browsen.Marzman schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:58:
[...]
Leer vriendelijk reageren. Je conclusie is erg kort door de bocht. Dus je gebruikte bij Telfort hetzelfde modem als bij KPN en niet je gratis modem, je downloade precies dezelfde torrents als bij KPN en er waren precies evenveel seeders en leechers en je hebt geen instellingen gewijzigd in je torrentsoftware? Het feit dat een nieuwe versie van BitComet helpt is natuurlijk ook wel het bewijs dat het bij Telfort moet liggen
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Verwijderd
Ik wacht al 28 dagenVerwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:03:
Verwijderd

Een week geleden heb ik ze een brief gestuurd dat ze nog twee weken de tijd hebben om het probleem op te lossen en anders stel ik ze in gebreke en dan zie ik van de overeenkomst af.
Helaas kan je dat niet per direct doen, want je bent wettelijk verplicht een redelijke termijn te stellen voor het oplossen van het probleen. Ze hebben dan in totaal 5 weken gehad, bovenop de 5 weken voordat ik "aangesloten" zou worden, om het op te lossen en dat lijkt mij al met al wel redelijk genoeg.
Ik kreeg eergisteren een reactie op mijn mailtje van 16 dagen geleden, "ze zijn het nog steeds aan het uitzoeken, maar kunnen het probleem niet vinden". Dat lijkt mij wel een sterk verhaal dat zoiets zolang duurt. Maar goed, we zullen zien.
Ik vraag me toch af hoe dat komt.
Zou het echt door die grote vraag zijn van dit product, of is er iets anders.
Ik heb wel het idee dat er gewoon onderbezetting is. Ze hadden zo'n toestroom van klanten vast niet verwacht. Toch jammer dat het dan eruit ziet dat ze aan hun eigen succes ten onder gaan.
Verwijderd
Ze doen helemaal niet aan probleem oplossing. Het enige wat ze zeggen is dat ze er mee bezig zijn maar ze bedoelen dat ze hopen dat het zichzelf oplost.Totaalgeflipt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 01:07:
@ Horace
Ik heb wel het idee dat er gewoon onderbezetting is. Ze hadden zo'n toestroom van klanten vast niet verwacht. Toch jammer dat het dan eruit ziet dat ze aan hun eigen succes ten onder gaan.
Huh?The Druid schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:39:
[...]
De zyxel kan niet echt omgaan met veel connecties, NAT tabel loopt snel vol en dan stokt alles wat met internet te maken heeft. Oplossing bij mij was het aantal connects per torrent te limiteren op rond de 150. Torrents komen gewoon goed binnen en je kan ook nog normaal browsen.
Vroeger misschien ja, maar de huidige 2602's kunnen 2048 NAT entries hebben per PC die je aansluit (totaal 6000) gewoon.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Wat het precies is, dat weet ik natuurlijk ook niet.Totaalgeflipt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 01:07:
@ Horace
Het zou kunnen dat ze ontzettend veel fouten maken en dat het daarom niet snel op te lossen is.
Ik kan me voorstellen dat ze heel veel nieuwe klanten erbij hebben gekregen, maar ik ben het er dan niet mee eens dat nieuwe aanvragen (van ruim na mijn aanvraag) voorrang krijgen op mijn probleem oplossen.
Een logische volgorde lijkt mij: 1. aansluiten 2. eventuele problemen verhelpen 3. nieuwe klanten aansluiten.
Dat is technisch en logisch gedacht maar niet commercieelVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:41:
[...]
Wat het precies is, dat weet ik natuurlijk ook niet.
Het zou kunnen dat ze ontzettend veel fouten maken en dat het daarom niet snel op te lossen is.
Ik kan me voorstellen dat ze heel veel nieuwe klanten erbij hebben gekregen, maar ik ben het er dan niet mee eens dat nieuwe aanvragen (van ruim na mijn aanvraag) voorrang krijgen op mijn probleem oplossen.
Een logische volgorde lijkt mij: 1. aansluiten 2. eventuele problemen verhelpen 3. nieuwe klanten aansluiten.
Meer klanten = meer geld, problemen oplossen is 3e (aansluiten is ook pas 2e want je hebt al toegezegd klant te worden en bent dus een gewonnen zieltje
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Verwijderd
Ja ach, zou wel heel kortzichtig gedacht zijn, aangezien ik uiteraard niet betaal voor de periode dat ik geen verbinding heb.tismij schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:54:
[...]
Dat is technisch en logisch gedacht maar niet commercieel
Meer klanten = meer geld, problemen oplossen is 3e (aansluiten is ook pas 2e want je hebt al toegezegd klant te worden en bent dus een gewonnen zieltje).
Daarnaast zeg ik het echt op als het volgende week maandag niet werkt, dan zijn ze mijn zieltje weer kwijt.

Dit soort klachten is ook geen reclame voor ze.
Verwijderd
Maar het zo negeren van problemen, zal uiteindelijk ook geld gaan kosten. KPN heeft met de opstartperikelen van IPB ook veel kwaad bloed gezet. Er zijn nu veel mensen die nooit meer iets met KPN te maken willen hebben, terwijl dat nu goed loopt. Ik ga nu ook Telfort opzeggen want ze geven je gewoon niet het gevoel met je probleem bezig te zijn. Vrienden van mij wilden ook wel overstappen maar krijgen nu het idee dat het inderdaad niet veel kan zijn voor maar 19,95.tismij schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:54:
[...]
Dat is technisch en logisch gedacht maar niet commercieel
Meer klanten = meer geld, problemen oplossen is 3e (aansluiten is ook pas 2e want je hebt al toegezegd klant te worden en bent dus een gewonnen zieltje).
Ik houd in ieder geval netto gewoon dezelfde snelheden over als op m'n oude adres, (op een iets hogere upload na nu dan, wat toch wel fijn is) dus ik kan niet klagen.
Wel hebben ze voor de verhuizing de eerste keer verkeerde instructies gegeven. Ze beweerden (aan de telefoon) dat ons telefoonnummer direct vanaf KPN op ons oude adres naar Telfort op ons nieuwe adres verhuisd kon worden.
Uiteraard ging dit achteraf gezien natuurlijk niet en moet eerst KPN meeverhuizen.
KPN heeft nu dus nog een verhuizing ingezet voor onze telefoonlijn, ik ben benieuwd hoe dit gaat aangezien Telfort nu al op de lijn zit. Als dat echter goed gaat, moeten we binnenkort ons oude nummer weer bij Telfort hebben.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Ik zit dan ook bijna 3 km van de centrale af en kom van HetNet snel surfen (4Mbit voor €24,95/mnd
Vraagje: heeft iemand al geprobeerd om een fax op tel poort 2 aan te sluiten van het Zyxel P-2602 modem? Ben benieuwd of dit gaat (ik gebruik de fax alleen om te zenden, niet om te ontvangen.
En als het dinsdag wel werkt met een stabiele verbinding met constant 2MB/s down??Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:32:
[...]
Ja ach, zou wel heel kortzichtig gedacht zijn, aangezien ik uiteraard niet betaal voor de periode dat ik geen verbinding heb.
Daarnaast zeg ik het echt op als het volgende week maandag niet werkt, dan zijn ze mijn zieltje weer kwijt.![]()
Dit soort klachten is ook geen reclame voor ze.

Mijn oom heeft een fax op z'n ZyXEL aangesloten. Dit werkt perfect hoor. (Hij gebruikt wel budgetphone als VoIP provider).Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:05:
Ik heb nu vanaf donderdag mijn Telfort (ADSL) lijn en ben nog steeds tevreden. Download blijft via usenetserver vrij constant op 1250 Kb/sec lopen. Modem traint in op 12471/1032.
Ik zit dan ook bijna 3 km van de centrale af en kom van HetNet snel surfen (4Mbit voor €24,95/mnd) dus heb niets te klagen. Deze week zal telefonie opgeleverd gaan worden.
Vraagje: heeft iemand al geprobeerd om een fax op tel poort 2 aan te sluiten van het Zyxel P-2602 modem? Ben benieuwd of dit gaat (ik gebruik de fax alleen om te zenden, niet om te ontvangen.
De afdeling modems (zo noem ik het maar even) loopt achter (paar pagina's terug nog gelezen dat de modems zelfs op waren).
De technische afdeling heeft echter wel de boel op orde.
Zo heb ik nu voor mijn baas een verbinding die technisch is opgeleverd op 18 januari, maar waar dus nog geen modem voor is ontvangen
De verbinding is echter administratief nog niet opgeleverd, en vandaar dat ik ook nog in stap 3 sta.
Hoewel het dus wel snel kan (mijn lijn werd destijds in 3 week opgeleverd), kan het dus wat langer duren.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 28-01-2008 13:53 ]
Verwijderd
kan ik wel zomaar KPN bellen dan over de wijkcentrale?thefxr schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:11:
[...]
ik denk dat je eerder KPN moet bellen en tickernr moet aanvragen, die is nl verantwoordelijk voor de centrale's!
want het gaat via Telfort toch? dus Klantenservice (KPN)0900-0244 ??
Op 24 jan van stap 1 direct naar stap 4 gegaan.
En op 26 jan heb ik mijn brief met gegevens en modem al gekregen.
Mijn oplevering is pas in de week van 21 feb
dus denk niet dat de modems op zijn
Verwijderd
Begrijpelijk. De naam Speedlink was ook wel erg besmet. Technisch goed, maar die HELLLLLdeskVerwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:52:
Humor... Ik krijg vandaag de officiele brief van speedlinq (m'n vorige ISP dus) dat ze nu officieel onderdeel worden van Green ISP en de verkoop voort zetten onder de naam Telfort internet..
a raison van 75 cent per minuut, En dan die onzin met die vouchers die je binnen een smal tijdsframe moest terugsturen om je geld dat je eerst betaald had weer terug te krijgen. En die raakten dan natuurlijk ergens weer kwijt zodat arme Speedlink je je centjes niet kon teruggegeven.
[oude lullen modus] Dat waren nog eens tijden toen!!!!!!! [/oude lullen modus]
Verwijderd
Ik zit 28 dagen zonder internet. (adsl2). Na de overgang naar telfort had ik wel dsl signaal maar het internet lampje bleef Rood. Geen ip adres toegekend. Sindsdien ben ik erachter gekomen dat er een andere telefoonlijn (KPN) op de lijn zat. Gewoon als ik mijn normale telefoon direct in de wandkastje prikte. Doorgegeven aan Telfort. Na week of twee heen en weer bellen naar Telfort maar eens geprobeerd het via de KPN te spelen. Dit lukt niet als je eigen naam zegt. Dan zeggen ze u heeft geen nummer bij ons, u moet het via Telfort spelen. Misschien moet ik maar fraude plegen en mij voordoen als de eigenaar van het nummer en een storing melden. (via reverse telefoonboek te achterhalen.) Maar om kort te gaan via KPN kan je je probleem ook niet aanmelden.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:42:
[...]
kan ik wel zomaar KPN bellen dan over de wijkcentrale?
Een soortgelijk verhaal:TheMystery schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:42:
Ik heb op 11 jan telfort aangevraagd.
Op 24 jan van stap 1 direct naar stap 4 gegaan.
En op 26 jan heb ik mijn brief met gegevens en modem al gekregen.
Mijn oplevering is pas in de week van 21 feb
dus denk niet dat de modems op zijn
aanvraag 6 januari
+/- 3 weken en toen in stap 4 (heb stap 2 en 3 ook gezien)
modem 22 januari
brief met gegevens 24 januari
wel even vermelden dat het om een multi-pc modem gaat, wellicht dat andere modellen (basis en wireless) sneller 'op' zijn.
En nu dus wachten op Valentijnsdag om over te gaan
Verwijderd
weet je toevallig hoe hij de instellingen heeft gedaan? Ik ben hier wel benieuwd naar.trolleystad schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:15:
[...]
Mijn oom heeft een fax op z'n ZyXEL aangesloten. Dit werkt perfect hoor. (Hij gebruikt wel budgetphone als VoIP provider).
Als ik dan naar: http://connect.adslvandaag.nl/ ga staat er gelijk dit :
Uw aansluiting is geactiveerd.
Uw aansluiting is actief. Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetaansluiting!
Moest ik niet op een knopje ofzo drukken?
waarom zo laat pas over?? is dat een zelf gevraagde datum of zitten er zoveel dagen tussen stap 4 en opleveren?Snowmiss schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Een soortgelijk verhaal:
aanvraag 6 januari
modem 22 januari
wel even vermelden dat het om een multi-pc modem gaat, wellicht dat andere modellen (basis en wireless) sneller 'op' zijn.
Verwijderd
yep, dan lijkt het dat je nog je oude verbinding hebt.xminator schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:36:
Vandaag was planet eraf en heb gelijk de speedtouch configurator opgestart. Hierna tiscali geselecteerd. Ik hoefde geen gebruikersnaam etc. in te voeren , is dit juist (nja internet doet het wel).
Als ik dan naar: http://connect.adslvandaag.nl/ ga staat er gelijk dit :
Uw aansluiting is geactiveerd.
Uw aansluiting is actief. Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetaansluiting!
Moest ik niet op een knopje ofzo drukken?
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 931 / 14067 |
Properties |
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 23.0 |
Attenuation (dB) up/down = 12.0 / 31.5 |
Noise Margin (dB) up/down = 7.5 / 7.5 |
Mijn gegevens wat ik nu haal. 31.5/14 = 2,25km. Als ik naar dat ene grafiekje kijk hoor ik rond de 14000 te krijgen. Dus dat zit wel goed.
Als ik een 100mb bestandje download haal ik rond de 1350kb/s.
Dus dat zit wel goed
Nja ik heb dus een overstap gemaakt van planet adsl naar telfort. Heb geen problemen ondervonden. Had mijn planet adsl al opgezegd toen ik nog in stap 1 zat met de mededeling dat ik vanaf 28e naar Telfort zou overstappen.
Vandaag dus was planet signaal ervan af. Ik gebruik nog steeds een speedtouch 546. Ff configurator gestart en tiscali aangevinkt en toen was ik klaar
Dus alles ging perfect (hoop dat het zo blijft
Raar hoor, planet deed het niet meer. En mijn planet verbinding was maar 3mbit terwijl ik nu 14mbit haal. Ik kreeg overigens ook net een email van telfort dat het is geactiveerdVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:05:
[...]
yep, dan lijkt het dat je nog je oude verbinding hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door xminator op 28-01-2008 17:14 ]
Verwijderd
Gelukkig werkt het bij jexminator schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:07:
Raar hoor, planet deed het niet meer. En mijn planet verbinding was maar 3mbit terwijl ik nu 14mbit haal. Ik kreeg overigens ook net een email van telfort dat het is geactiveerd. Ook mijn ip is veranderd. En de configuratie van me modem.
InderdaadVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:21:
[...]
Gelukkig werkt het bij jeNiets meer aan veranderen.
Ik heb wel een beetje een achteruitgang qua pings.
Bij planet haalde ik 12 ms en nu haal ik 22 ms. Mja dat was al bekend
Ik ga (hopelijk) ook op de 14e februari overSnowmiss schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Een soortgelijk verhaal:
aanvraag 6 januari
modem 22 januari
Wat is dit nou weer? Geen van die opgegeven redenen geldt voor mij. Iemand tips?Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
Schijnbaar verkeerd aangevraagd, nieuwe aanvraag ingediend. Ik blijf het vaag vinden, want ook de vorige stappen eindigden met opzegbrieven voor de bekende kabelaars.
[ Voor 65% gewijzigd door Marzman op 28-01-2008 18:46 ]
/▌
Sinds kort ben ik ook overgestapt naar een 20Mbit abonnement van telfort, voorheen was dit een 12Mbit Tiscali dus omzetten was geen probleem.
Op de dag dat mijn Telfort abo was geactiveerd kreeg ik hier een bevestigingsemail van de activatie, vanaf die dag is mijn internet verbinding k.u.t. Internet en telefoon ligt er telkens weer uit.. downloadsnelheid is met zo'n 100KB/s omlaag gegaan terwijl ik er theoretisch juist 8 Mbit bij krijg
Verwijderd
Heb je nu al adsl en zo ja van welke provider?Marzman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:48:
[...]
Wat is dit nou weer? Geen van die opgegeven redenen geldt voor mij. Iemand tips?
Als ik op het 2e aderpaar Telfort aanvraag, zie mijn eerdere posts, krijg ik hier dan ook gedonder over want op het 1e aderpaar staat dan nog Speedlinq?Marzman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:48
Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
[...]
Ik heb nu geen adsl. Ik heb net mijn bevestigingsmailtje terug gezocht en daar gaat het over overnemen van mijn bestaande verbinding. Vaag, ik dacht een nieuwe lijn aangevraagd te hebben en ik kan me bijna niet voorstellen dat ik er naast geklikt heb, maar dat moet bijna wel.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:40:
[...]
Heb je nu al adsl en zo ja van welke provider?
[edit]Ik heb het nu opnieuw aangevraagd en de laatste stappen verlopen ook anders. Ik moet dus wel wat fout geklikt hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 28-01-2008 18:44 ]
/▌
Ik heb sinds een maand of twee ook Telfort + vast bellen. Ben er tevreden over, over het internet gedeelte dan. Het telefoon gedeelte werkt niet helemaal. Als ik naar iemand probeer te telefoneren, dan hoor ik een soort van snelle constante pulse die heel de tijd het gesprek onderbreekt. Ook degene aan de andere kant van de lijn hoort het.
Als er iemand naar ons toe belt, dan krijgt diegene meteen de voicemail te horen. Het is ontzettend irritant en er kan zo gewoon niet gebeld worden. Volgens mijn ouders wordt de pulse minder erg naarmate je belt (weet ik zelf niet, bel niet zo heel lang meestal
PS: Internet werkt gewoon naar behoren, heb ook de Voip instellingen nog een keer nagekeken, maar dat zit wel snor.
ja, kan je gewoon bellen en de storing melden, vroeger ook eens gehad, via hccnet, belde ze van kpn gewoon op, om de adsl te testen. de provider is niet meer dan een doorgeefluik op dit gebied!Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:42:
[...]
kan ik wel zomaar KPN bellen dan over de wijkcentrale?
Verwijderd
En hoe ik mijn modem kan configureren en de intrain waardes kan checken?
Ik kon niets erover vinden in de startpost.
Verwijderd
Misschien de handleiding van je modem?Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:12:
Weet iemand hoe ik een port kan forwarden?
En hoe ik mijn modem kan configureren en de intrain waardes kan checken?
Ik kon niets erover vinden in de startpost.
Verwijderd
Zelfde als in de startpost: http://downloads.telfort....ipcmodem%2004-10-2007.pdf
Had die setting ook gezien, vandaar dat het mij verbaasde dat alles zo traag loopt en ik er een posting over maakte om eens te horen wat de rest van de gebruikers ervaart.bjck schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:07:
[...]
Huh?
Vroeger misschien ja, maar de huidige 2602's kunnen 2048 NAT entries hebben per PC die je aansluit (totaal 6000) gewoon.
Want bij meer dan 250 connections per torrent en max 1000 loopt de modem vol en gaat alles echt zo snel als dikke poep berg op door een trechter in de winter bij -5. Dit is over een bedrade verbinding met Utorrent en een gelimiteerde upstream op 50 kb/s.
[ Voor 29% gewijzigd door The Druid op 28-01-2008 19:33 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Verwijderd
In dat geval haal ik de hand over mijn hart en hou ik het wel.LazyMe schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:43:
[...]
En als het dinsdag wel werkt met een stabiele verbinding met constant 2MB/s down??
Denk alleen niet dat dat zal gebeuren.
Ik kan overigens wel al zien dat ik iets meer dan 5 Mb download heb en 768 Kb upload.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 19:51 ]
Verwijderd
Kijk hier eensVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:23:
Nee in de handleiding staat alleen hoe je de verbinding tot stand brengt meer niet.
Zelfde als in de startpost: http://downloads.telfort....ipcmodem%2004-10-2007.pdf
http://www.zyxelsupport.nl/z156.php
Ik heb zelf net bij iemand een alarmcentrale op Speedlinq aangesloten, maar als er nu een inbraakalarm naar zijn GSM gaat kan hij die niet bevestiging. Normaal gesproken moet dat door de "2" in te drukken op zijn GSM, maar daar reageert de alarmcentrale niet op.
Zou ditzelfde bij Telfort wel werken?
is mijn aangevraagde datum, ik dacht geef ze ruim de tijd......Snoes schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:58:
[...]
waarom zo laat pas over?? is dat een zelf gevraagde datum of zitten er zoveel dagen tussen stap 4 en opleveren?

Verwijderd
Dit gaat niet werken en wordt ook niet ondersteunt.basduijn schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:15:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een alarmcentrale op ADSL van Telfort?
Ik heb zelf net bij iemand een alarmcentrale op Speedlinq aangesloten, maar als er nu een inbraakalarm naar zijn GSM gaat kan hij die niet bevestiging. Normaal gesproken moet dat door de "2" in te drukken op zijn GSM, maar daar reageert de alarmcentrale niet op.
Zou ditzelfde bij Telfort wel werken?
Verwijderd
Maar ik heb nog steeds geen accountgegevens en ik zit nog steeds in stap 3? Gaat dat wel goed vraag ik mij af...
Ik heb informatie over de helpdesk opgezocht, maar die kost 30 cent per minuut en dat vind ik veel te duur om te bellen. Ik heb namelijk nog steeds internet van xs4all en dat zag ik pas op als ik die brief heb ontvangen. Dus echt veel haast zit er niet achter (xs4all is wel duurder, maarja, het is niet dat ik zonder internet ofzo zit).
Maar wat nu als ik maar in stap 3 blijf staan? Moet ik toch contact gaan opnemen met Telfort en heeft iemand ervaring met contact via het formulier op de website (vragenformulier)? Werkt dat een beetje of krijg je geen reactie?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 20:43 ]
Dit topic is gesloten.