Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels al meer dan twee maanden bezig met de aanvraag van telfort 20Mb. Eerst kon het niet omdat mijn 'k/canvas' adres niet juist/onbekend was. Vreemd genoeg hangt er wel een kastje van de kpn hierbinnen. KPN gebeld en een belbudget abo aangevraagd want die mochten volgens hun het canvas adres niet vrijgeven aan mij, dat zou telfort zelf moeten regelen, maar daar heeft telfort geen toestemming voor?

Sinds 3 januari weer een aanvraag ingediend bij telfort. Sta inmiddels al exact 2 weken op stap 3, maar heb nog niets ontvangen. Heb er verder nog niet gereageerd, want hoorde dat ze het maar al te druk hebben daar en dat de modems op waren?

Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je het pakket binnen krijt in stap 3 en hoelang deze stap normaler wijze duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:42:
Ik heb al 2 maand de modem in huis en heb al gewenste ingangsdatum 30 januari aangevraagd (staat ook in een brief die ik begin november van Telfort kreeg).

Maar ik heb nog steeds geen accountgegevens en ik zit nog steeds in stap 3? Gaat dat wel goed vraag ik mij af...

Ik heb informatie over de helpdesk opgezocht, maar die kost 30 cent per minuut en dat vind ik veel te duur om te bellen. Ik heb namelijk nog steeds internet van xs4all en dat zag ik pas op als ik die brief heb ontvangen. Dus echt veel haast zit er niet achter (xs4all is wel duurder, maarja, het is niet dat ik zonder internet ofzo zit).

Maar wat nu als ik maar in stap 3 blijf staan? Moet ik toch contact gaan opnemen met Telfort en heeft iemand ervaring met contact via het formulier op de website (vragenformulier)? Werkt dat een beetje of krijg je geen reactie?
Ik zou zeggen probeer het eens, we horen het wel.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik over wilde stappen op Telfort vanwege de hogere UPC kosten en dat niet kon omdat UPC vanaf 2005 internetabonnementen jaarlijks stilzwijgend verlengd ook maar eens een Speedtest gedaan na ingegaan te zijn op nog eens 12 maanden UPC met telefonie tegen Telfort kosten (29,95):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/227625296.png

Technisch niks mis met UPC, administratief is het een zooitje. Nog steeds geen nieuwe factuur ontvangen en ook het telefonie-modem is nog steeds niet afgeleverd.

Mij benieuwen of de mij al anderhalf jaar achtervolgende heraansluitnota eindelijk gecrediteerd is zoals beloofd. De snelheidsupgrade was wel snel geregeld. De volgende dag was de snelheidsupgrade al ingesteld.

@modjes: vergeef mij als ik off-topic ben. Ben slechts benieuwd of Telfort ook kan leveren wat UPC nu levert. Het plan was immers overstappen op de 19,95 per maand aanbieding. Telefonie regel ik zelf wel.

Edit: Om niet van sjoemelarij betiggeld te worden ook een server ver weg erbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/227650517.png

Kortom, dump uw speedtest.net linkjes >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:25:
Aangezien ik over wilde stappen op Telfort vanwege de hogere UPC kosten en dat niet kon omdat UPC vanaf 2005 internetabonnementen jaarlijks stilzwijgend verlengd ook maar eens een Speedtest gedaan na ingegaan te zijn op nog eens 12 maanden UPC met telefonie tegen Telfort kosten (29,95):

[afbeelding]

Technisch niks mis met UPC, administratief is het een zooitje. Nog steeds geen nieuwe factuur ontvangen en ook het telefonie-modem is nog steeds niet afgeleverd.

Mij benieuwen of de mij al anderhalf jaar achtervolgende heraansluitnota eindelijk gecrediteerd is zoals beloofd. De snelheidsupgrade was wel snel geregeld. De volgende dag was de snelheidsupgrade al ingesteld.

@modjes: vergeef mij als ik off-topic ben. Ben slechts benieuwd of Telfort ook kan leveren wat UPC nu levert. Het plan was immers overstappen op de 19,95 per maand aanbieding. Telefonie regel ik zelf wel.

Edit: Om niet van sjoemelarij betiggeld te worden ook een server ver weg erbij:
[afbeelding]

Kortom, dump uw speedtest.net linkjes >:)
euh... das niet de bedoeling van dit topic op testjes te gaan dumpen. verder zitten wij 3x zo hoog met de download en met de upload op ongeveer 1000kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:59:
[...]

euh... das niet de bedoeling van dit topic op testjes te gaan dumpen. verder zitten wij 3x zo hoog met de download en met de upload op ongeveer 1000kb/s
Maar hoe zit het met de reactie snelheid (ms) van de Telfort verbinding?

Baal dus als een stekker dat ik niet kan opzeggen.

Als compensatie een Draytek modem met telefonie en lifeline besteld, kan ik iig klooien met SIP en vaste telefonie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Maar hoe zit het met de reactie snelheid (ms) van de Telfort verbinding?

Baal dus als een stekker dat ik niet kan opzeggen.

Als compensatie een Draytek modem met telefonie en lifeline besteld, kan ik iig klooien met SIP en vaste telefonie _/-\o_
De ms van Telfort is trager, ik snap echt niet wat je hier nu komt doen?
Je vindt het jammer dat je niet kunt overstappen en dan vraag je naar de ms waarvan je waarschijnlijk wel weet [anders lees je niet mee] dat die trager is. :?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:48
LoneRanger schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Je vindt het jammer dat je niet kunt overstappen en dan vraag je naar de ms waarvan je waarschijnlijk wel weet [anders lees je niet mee] dat die trager is. :?
Misschien een domme vraag maar wat heeft dat voor belang, het aantal ms ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
masterant schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:00:
Hello,

Sinds kort ben ik ook overgestapt naar een 20Mbit abonnement van telfort, voorheen was dit een 12Mbit Tiscali dus omzetten was geen probleem.

Op de dag dat mijn Telfort abo was geactiveerd kreeg ik hier een bevestigingsemail van de activatie, vanaf die dag is mijn internet verbinding k.u.t. Internet en telefoon ligt er telkens weer uit.. downloadsnelheid is met zo'n 100KB/s omlaag gegaan terwijl ik er theoretisch juist 8 Mbit bij krijg :+ Modem resetten etc allemaal al gebeurd, geen wijzigingen aan de aansluitingen/bedradingen in het afgelopen jaar... Iemand die hier ook last van heeft gehad?
Heb ik de eerste 2 dagen na activatie ook last van gehad, modem verloor steeds het ADSL signaal. Na ongeveer 2 dagen is dit uit zichzelf opeens verdwenen zonder dat ik zelf iets heb aangepast, kan bij jou anders zijn natuurlijk.
Van lage intrainsnelheden had ik trouwen geen last, ging steeds op 20000/1031.

[ Voor 4% gewijzigd door Quiqziz op 28-01-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:04:
Inmiddels al officieel sinds 30 november online, maar tot op de dag van vandaag nog steeds geen signaal gehad. Ook al voor 100 euro met de klantenservice gebeld en die hebben nu gezegd dat volgende week er werkzaamheden in de centrale gaan plaatsvinden zodat ik dan eindelijk online zou kunnen zijn en zou kunnen bellen. Als het volgende week niet klaar is dan mogen ze het van mij in hun r..t steken. Ze hebben nog geen een keer zelf contact met mij opgenomen, hoe vaak ik het ook gevraagd heb. Op aangetekende brieven reageren ze niet en ze schrijven wel direct geld af van de rekening. Neer erg content ben ik niet met Telfort.... :(
Damm dit is echt niet normaal:@ ik dacht ik wacht nog een weekje maar die dieven laten gerust twee maanden zonder internet zitten!
Daar gaat alle hoop:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
LazyMe schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:37:
[...]

Misschien een domme vraag maar wat heeft dat voor belang, het aantal ms ???
Reactietijd ookwel ping in ms. [milli seconde]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monaliza
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 16:36
Volkert schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:10:
[...]

Volgens mij kan dat gewoon als je witte en oranje draadje afgemonteerd zitten op je ISRA punt.

Aanvraag doen voor Telfort ADSL, invullen dat je nog niks hebt en afwachten of je na een week of 3 naar status 4 gaat.
Ik leef/lees mee met Papillon57 en wil ook graag Telfort 20Mb aanvragen op het 2e aderpaar.

Op eerste aderpaar heb ik KPN-telefoon (bel-basis) en ADSL (XS4ALL Only). Op het 2e aderpaar zit niks (meet ook geen spanning). Volkert, begrijp ik het nou goed dat ik bij de aanvraag moet invullen: Geen telefoon EN geen ADSL?
De vraag ook al 's gesteld aan Telfort zelf (e-mail) maar nop reactie dus.

Ook als anderen goede/slechte ervaringen hebben met aanvragen op het 2e aderpaar, hoor ik het graag.

GN, 2-onder-1-kap, 2 bouwlagen, plat dak, 1989, 162m2 , HR++ glas, Vloerisolatie Icynene H2Foam Lite 15 cm, Netfit Topline HRC25, Radiatoren+ventilatoren, 19°C, 12x 390 wp , Growatt 3600tl-x, (nog) geen Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
@ Monaliza: ja, dat moet je idd doen. Ik heb hetzelfde: Orange op 1e aderpaar, toen Telfort aangevraagd en met mijn stomme harses gekozen voor overname van de lijn. Dat werkte niet, toen nog een keer aangevraagd en nu aangegeven dat ik nog geen ADSL had. Nu staat de reservering op het 2e aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:27:
[...]

weet je toevallig hoe hij de instellingen heeft gedaan? Ik ben hier wel benieuwd naar.
Standaard instellingen. Niks veranderd. (Alleen provider registratie info ingevuld natuurlik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monaliza
JohnStaakke schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:01:
@ Monaliza: ja, dat moet je idd doen. Ik heb hetzelfde: Orange op 1e aderpaar, toen Telfort aangevraagd en met mijn stomme harses gekozen voor overname van de lijn. Dat werkte niet, toen nog een keer aangevraagd en nu aangegeven dat ik nog geen ADSL had. Nu staat de reservering op het 2e aderpaar.
Moet ik dan ook aangeven dat ik geen KPN-telefoon heb? Als ik wel telefoon opgeef, dan gaat de monteur misschien rommelen aan de lijn met dat telefoonnummer. Als ik geen telefoon opgeef, krijg ik misschien m'n aanvraag retour met de mededeling dat er wel telefoon+ADSL is op het adres.

Helaas kan ik geen extra info kwijt bij de aanvraag, dus je moet maar afwachten hoe men de aanvraag interpreteert. Dus als uit ervaringen uit het land blijkt wat het beste resultaat geeft, dan doe ik het ook zo.

GN, 2-onder-1-kap, 2 bouwlagen, plat dak, 1989, 162m2 , HR++ glas, Vloerisolatie Icynene H2Foam Lite 15 cm, Netfit Topline HRC25, Radiatoren+ventilatoren, 19°C, 12x 390 wp , Growatt 3600tl-x, (nog) geen Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Monaliza schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 07:57:
[...]

Moet ik dan ook aangeven dat ik geen KPN-telefoon heb? Als ik wel telefoon opgeef, dan gaat de monteur misschien rommelen aan de lijn met dat telefoonnummer. Als ik geen telefoon opgeef, krijg ik misschien m'n aanvraag retour met de mededeling dat er wel telefoon+ADSL is op het adres.

Helaas kan ik geen extra info kwijt bij de aanvraag, dus je moet maar afwachten hoe men de aanvraag interpreteert. Dus als uit ervaringen uit het land blijkt wat het beste resultaat geeft, dan doe ik het ook zo.
Ik weet niet hoe het met telefoon zit want ik had bij Orange niks werkends op de lijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Ik heb nog een Speedtouch 580-wireless adsl-modem/router. Kan deze ook zonder problemen ingezet worden voor Telfort om ook tot 20MB-snelheid te krijgen? Of is deze inmiddels te oud? En kan ik beter gaan voor een nieuwe, mocht ik overstappen naar Telfort?

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
DikkieDick schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:53:
Ik heb nog een Speedtouch 580-wireless adsl-modem/router. Kan deze ook zonder problemen ingezet worden voor Telfort om ook tot 20MB-snelheid te krijgen? Of is deze inmiddels te oud? En kan ik beter gaan voor een nieuwe, mocht ik overstappen naar Telfort?
antwoord: zie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
basduijn schreef ooit:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een alarmcentrale op ADSL van Telfort?
Ik heb zelf net bij iemand een alarmcentrale op Speedlinq aangesloten, maar als er nu een inbraakalarm naar zijn GSM gaat kan hij die niet bevestiging. Normaal gesproken moet dat door de "2" in te drukken op zijn GSM, maar daar reageert de alarmcentrale niet op.

Zou ditzelfde bij Telfort wel werken?
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:28:
Dit gaat niet werken en wordt ook niet ondersteunt.
Waarom gaat dit niet werken? Bij heel veel providers werkt dit wel.

[ Voor 10% gewijzigd door basduijn op 29-01-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbulthuis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 17:56
Sinds 3 januari weer een aanvraag ingediend bij telfort. Sta inmiddels al exact 2 weken op stap 3, maar heb nog niets ontvangen. Heb er verder nog niet gereageerd, want hoorde dat ze het maar al te druk hebben daar en dat de modems op waren?
Heb inderdaad ook op 2 januari aangevraagd op een kpn lijn, sinds 14 januari op stap 3. Heb vanmorgen gebeld en ze gaven aan dat ik gisteren op de planning stond maar dat er inderdaad een probleem is met de levering van de modems. Zoiets van "we hebben 1 grote zending niet gehad en dit lijd nu tot grote vertraging van de uitlevering van modems". De dame in kwestie wist mij ook te vertellen dat inmiddels weer de multi-pc wordt uitgeleverd in plaats van de basismodem. Brieven daarover volgden nog. We wachten af, scheelt toch weer 3 poortjes :) .

De levering kon nog wel een week duren en misschien zelfs nog wel een paar dagen langer :(. Even afwachten dus :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Heeft met VoIP technologie te maken. Dus als je je analoge KPN lijn aanhoudt is er niks aan de hand.

edit: gaat over alarminstallatie icm VoIP, beetje onduidelijk omdat er een post tussen is gekomen.

[ Voor 33% gewijzigd door rick77 op 29-01-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:58:
[...]

Leer vriendelijk reageren. Je conclusie is erg kort door de bocht. Dus je gebruikte bij Telfort hetzelfde modem als bij KPN en niet je gratis modem, je downloade precies dezelfde torrents als bij KPN en er waren precies evenveel seeders en leechers en je hebt geen instellingen gewijzigd in je torrentsoftware? Het feit dat een nieuwe versie van BitComet helpt is natuurlijk ook wel het bewijs dat het bij Telfort moet liggen 8)7
En wederom lees je niet goed... Iemand anders had dat ook al opgemerkt bij jou :)

Op alle vragen hierboven is het antwoord ja. Zelfde modem en zelfde torrents die nog niet klaar waren en natuurlijk dezelfde instellingen, zoals ik al zei.

En wat betreft je laatste zin: ik heb nooit beweerd dat het aan Telfort lag, dat zeg jij nu.
Dus inderdaad: LEER EENS LEZEN :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:57

jurma

simply connecting...

Misschien heb ik er overheen gelezen naar die 5 delen, maar ik heb nergens kunnen lezen of Telfort ook bepaalde poorten blokt, zoals dat nu wel het geval is bij @home.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

tsss, bestel ik eindelijk Telfort kan ik de status niet volgen :(

Nouja dan maar wachten op de brief waar wel het ordernummer in staat (hoop ik), wel een behoorlijke stommiteit, die ook nog erg makkelijk op te lossen is, dat dat ordernummer niet in je digitale overeenkomst staat.
(al helemaal omdat ze zeggen dat het daar wel in staat).

Mijn aanvraagdatum ligt ruim een maand voordat mijn Orange contract afgelopen is dus ik hoop dat ik gewoon naadloos over ga (kan dus wel wat vertraging hebben).
Wel wacht ik nog ff met het opsturen van mijn opzegging naar Orange want die maken zoveel fouten, liever niet dat die mijn ADSL een opheffingsorder geven :)

Wel leuk trouwens want Telfort geeft een vele hogere snelheid aan dan Orange (en daar haalde ik 12Mb die ik al voldoende vind), ben dus benieuwd wat de werkelijke snelheid nu wordt.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

jurma schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:51:
Misschien heb ik er overheen gelezen naar die 5 delen, maar ik heb nergens kunnen lezen of Telfort ook bepaalde poorten blokt, zoals dat nu wel het geval is bij @home.
Nope blokkeren niets (wel 2e handsje want heb ik weer vernomen van anderen in dit topic zelf ben ik nog niet aangesloten).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna het hele topic doorgelezen en de vorige versies gescreend, maar ik ben mijn probleem nog niet beantwoord tegen gekomen.

Wellicht dat er toch hulp is.

Ik heb alles binnengehad van het weekend, en zou vandaag worden aangesloten. echter de laatste stap de activatie op connect.adslvandaag.nl en 1.253.253.254 werkt niet.
Ik kan niet op de pagina komen.

Netwerk werkt (ik kan op het modem komen)
adsl lampje brand constant
internet lampje brand ook (alleen rood?)

(ik kan verder ook geen internet pagina;s bezoeken en mijn telefonie installeren lukt ook niet)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 23:40
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:54:

BVD
das niet goed.
nog even in de wachtkamer,denk dat je geen ip krijgt.
anders even modem resetten.

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 29-01-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sta inmiddels alweer 2,5 weken op status 3....pffff...als het internet net zo snel gaat als dit, belooft het nog wat (not)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53
Ik heb nu bijna het hele topic doorgelezen en de vorige versies gescreend, maar ik ben mijn probleem nog niet beantwoord tegen gekomen.

Ik heb alles binnengehad van het weekend, en zou vandaag worden aangesloten. echter de laatste stap de activatie op connect.adslvandaag.nl en 1.253.253.254 werkt niet.

(ik kan verder ook geen internet pagina;s bezoeken en mijn telefonie installeren lukt ook niet)

BVD
kijk even in je handleiding 8)7 wat de betekenis is van je rode lampje bij internet!als het goed is ff uit m'n hoofd betekent het dat er nog geen signaal op staat.
maar dat je vandaag bent aangesloten,er staat geen tijd bij,dus kan de gehele dag.gewoon afwachten.als het aan het einde van avond nog steeds zo is dan pas zorgen gaan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door ozziestroker1 op 29-01-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx voor replies.

Betekenis rode lampje was ik nergens tegen gekomen, maar klinkt wel logisch.

Ik zal wel te ongeduldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
rick77 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:16:
Heeft met VoIP technologie te maken. Dus als je je analoge KPN lijn aanhoudt is er niks aan de hand.

edit: gaat over alarminstallatie icm VoIP, beetje onduidelijk omdat er een post tussen is gekomen.
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb zojuist een nieuw nummer aangevraagd bij BudgetPhone (VOIP Prepaid) en deze op mijn tweede VOIP poort gezet. Mijn alarmsysteem daarop aangesloten en dan kan ik wel commando's geven. Dus het ligt niet aan VOIP, maar gewoon aan Speedlinq. Nu ben ik erg benieuwd of het met Telfort wel gaat werken, want blijkbaar werkt de één wel en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:07:
Ok thnx voor replies.

Betekenis rode lampje was ik nergens tegen gekomen, maar klinkt wel logisch.

Ik zal wel te ongeduldig zijn.
als internet lampje rood brand dan krijg je geen ip adres toegewezen. Ik heb het ook. Nu al weer 29 dagen geen internet. Vandaag weer een kwartier naar de helpdesk gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan

BVD
Je internet lampje brand rood, dus heeft je modem geen IP adres verkregen. Je zegt dat je vandaag wordt aangesloten, dus nog even geduld hebben. Je stapt zeker over van een andere DSL provider toch? Je bent dan nog niet overgezet. Kan elk moment gebeuren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 29-01-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Monaliza schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:41:
[...]
Op eerste aderpaar heb ik KPN-telefoon (bel-basis) en ADSL (XS4ALL Only). Op het 2e aderpaar zit niks (meet ook geen spanning). Volkert, begrijp ik het nou goed dat ik bij de aanvraag moet invullen: Geen telefoon EN geen ADSL?
U gaat door voor de koelkast ;)

En volgens mij klopt het dat je geen spanning meet als ie (a) niet is aangesloten c.q. (b) er alleen een ADSL signaal a.k.a. "killed voice" op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09

Totaalgeflipt

De enige echte

trolleystad schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:31:
[...]

Je internet lampje brand rood, dus heeft je modem geen IP adres verkregen. Je zegt dat je vandaag wordt aangesloten, dus nog even geduld hebben. Je stapt zeker over van een andere DSL provider toch? Je bent dan nog niet overgezet. Kan elk moment gebeuren ;)
Volgens mij zijn de IP-Adressen op.
Daarom is hij rood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:56:
[...]

Volgens mij zijn de IP-Adressen op.
Daarom is hij rood :+
Jij bent totaalgeflipt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Laatst online: 16-09 14:05
LOL zou wel een mooie wezen nietwaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:33:
Ik bren ook zonder problemen overgegaan van Planet naar Telfort. Echter valt me de snelheid een klein beetje tegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 7 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 8a aa bb cc cc cc cc bb bb ba aa 87 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 19 db
tone  32- 63: 00 25 57 77 78 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone  64- 95: 89 88 98 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone  96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 128-159: 77 77 76 66 66 76 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 
tone 160-191: 66 65 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 
tone 192-223: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 55 55 25 55 55 
tone 256-287: 48 99 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 288-319: aa 7a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa a9 a9 99 a9 9a a9 99 99 99 99 
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 448-479: 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 
tone 480-511: 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44

Met deze waarden traint het modem echter maar in op 13202 kbps / 963 kbps. Het modem staat op een paar meter afstand van het IS/RA-punt. DSL-line resetten, modem-resetten, verschillende kabels geprobeerd maar hoger intrainen wil hij niet. Heb ook mijn oude WAG354G aangesloten en deze traint zelfs iets lager in. Kleine tegenvaller dus maar gezien ik voor veel minder geld er qua snelheid dubbel op vooruit ben gegaan ben ik al met al toch zeer tevreden.
Zou jij mij de instellingen voor de WAG354G kunnen posten want ik krijg telfort op dit type modem niet aan de praat. Helaas heb ik niet de keuze "ENET ENCAP" bij Encapsulation staan (of moet ik een firmware update doen ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag in stap 3 beland.
Waarschijnlijk word het signaal op 13-2 over gezet (zo staat het nu gepland iig.)

Ik heb nu XS4ALL, en een medewerkster daar vertelde mij dat ik helemaal niet op hoefde te zeggen, omdat Telfort het signaal over zou nemen waarna XS4ALL automatisch overging tot opzeggen van mijn huidige abbonement.

Is het handig om toch die opzegbrief van telfort te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:31:
[...]

Nee nieuw abbonement. Vorige eigenaar had via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tip voor degene met een rood "Internet" lampje en een groen "DSL" lampje.

Ook dit had ik een tijdje en heb ik kunnen oplossen door de modem te resetten naar fabrieksinstellingen.

Als je met je webbrowser toegang kunt krijgen tot de modem (http://192.168.1.254), ga je naar Maintenance > Tools > Configuration en klik je op "Reset" bij "Reset to factory Default Settings".

Als je met je webbrowser geen toegang kunt krijgen tot de modem, dan is er aan je LAN kant niet iets in orde (je DHCP van je PC staat aan?). Probeer anders een statisch IP adres aan je PC te geven in de 192.168.1.* range (bijvoorbeeld 192.168.1.101 met subnetmask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.254, mits je deze range niet eerder hebt gewijzigd). Mocht je verbinding hebben (Internet lampje is groen) dan weer je PC netwerk instelling op DHCP zetten (anders heb je geen internet vanwege ontbreken DNS).

Wil je de modem zonder webbrowser resetten tot fabriekinstellingen, met een paperclip druk je een knopje achterin de modem in voor ~10 seconden. De power LED gaat dan knipperen. Knopje loslaten en wacht dan minimaal 2 minuten zodat alle lampjes niet meer knipperen.

Oww ja, het spreekt voor zich dat hiermee alle instellingen in je modem zullen worden gewist (bijvoorbeeld je firewall rules, password is weer 1234). Je hoeft verder niets in te stellen om weer verbinding te kunnen krijgen met het Internet. Let wel, voor vast bellen ben je ook alle instellingen kwijt. Zorg dat je je wachtwoord bij de hand hebt. Anders kan je niet meer bellen of gebeld worden.

[ Voor 30% gewijzigd door robertpNL op 29-01-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:59:
Sta inmiddels alweer 2,5 weken op status 3....pffff...als het internet net zo snel gaat als dit, belooft het nog wat (not)
Same here. Aanvraag gedaan op 27 december. Nog steeds in status 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbulthuis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 17:56
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:30:
[...]

Same here. Aanvraag gedaan op 27 december. Nog steeds in status 3.
Heeft met de problemen van de levering van het modem te maken. Je gaat niet eerder naar status 4 als je modem niet de deur uit is bij Telfort. Signaal heb je waarschijnlijk al wel. Dus als je een "oud" modem hebt liggen die je goed kunt instellen kun je waarschijnlijk al wel internetten. Pin me er niet helemaal op vast, heb het namelijk zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en 1.253.253.254 werkt niet.
Dat is http://1.254.254.253 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
marcelbulthuis schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:40:
[...]

Heeft met de problemen van de levering van het modem te maken. Je gaat niet eerder naar status 4 als je modem niet de deur uit is bij Telfort. Signaal heb je waarschijnlijk al wel. Dus als je een "oud" modem hebt liggen die je goed kunt instellen kun je waarschijnlijk al wel internetten. Pin me er niet helemaal op vast, heb het namelijk zelf nog niet geprobeerd.
Bij mij gaat het tot nu toe als een trein:
(Ik heb vanwege opzeggen bij Speedlinq mijn abo in laten gaan op 31 maart 2008)

Vrijdag 4 januari 2008 - Telfort ADSL aangevraagd
Dinsdag 8 januari 2008 - Bevestiging per post van Telfort gekregen met informatie en stappenplan
Dinsdag 8 januari 2008 - Speedlinq telefonisch opgezegd
Woensdag 9 januari 2008 - Bevestiging per e-mail van opzegging Speedlinq
Woensdag 16 januari 2008 - Stap 3 - Werkzaamheden in de telefooncentrale
Woensdag 23 januari 2008 - Mail gekregen van Telfort (Bevestiging)
Donderdag 24 januari 2008 - Welkomstpakket (modem) ontvangen van Telfort
Donderdag 24 januari 2008 - Stap 4 - Technische oplevering van het abonnement

En mijn Telfort modem gebruik ik nu voor Speedlinq. Ineens is mijn telefonie ook een stuk duidelijker! :P (Ik had een Copperjet 1616-2P)

[ Voor 5% gewijzigd door basduijn op 29-01-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 16-09 18:47

Snoes

marcel

basduijn schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Bij mij gaat het tot nu toe als een trein:

Vrijdag 4 januari 2008 - Telfort ADSL aangevraagd
.................
Donderdag 24 januari 2008 - Stap 4 - Technische oplevering van het abonnement

En mijn Telfort modem gebruik ik nu voor Speedlinq. Ineens is mijn telefonie ook een stuk duidelijker! :P (Ik had een Copperjet 1616-2P)
Bij mij gaat het tot op heden ook zo voorspoedig, nadat ik één keer te maken heb gehad met een geweigerde aanvraag.

11 januari aangevraagd, 23 jan van stap 1 naar 3, 24 jan naar stap 4. Ben benieuwd wat volgt. Ik heb overigens een draadloos modem besteld.

Ik weet overigens niet of het klopt van dat signaal, dat het al zou werken. Ik heb op een nieuw adres aangevraagd, maar wel met nummer portering. En mijn telefoon (IPB) werkt nog steeds op mijn oude adres.

[ Voor 12% gewijzigd door Snoes op 29-01-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. mijn brief met het dreigement dat ik ze binnenkort in gebreke zal stellen, vandaag dan een telefoontje gehad van een medewerker.

Hij was het niet eens met de termijn die ik gesteld had om het probleem op te lossen, aangezien zij bij Telfort hun eigen termijn daarvoor hebben. Dat ik nu al heel lang zit te wachten werd hij niet warm of koud van.

Het kon wel wat langer gaan duren "omdat er iemand naar de centrale moet".
Dit merkte hij op een toon op, alsof ze dat nu pas sinds vandaag weten, terwijl degene die ik 5 januari sprak ook al zei dat ze naar de centrale toe moeten om het probleem op te lossen.

Maar goed, we zullen zien.
Ik vind het al heel wat dat ze uberhaubt de moeite hebben genomen om te bellen.
Ze zijn er in ieder geval mee bezig, al is dat dan pas sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verhuizing is bijna rond, echter met de nodige vraagtekens. Aangezien ik tijdelijk woon (anti-kraak) en noodgedwongen moest verhuizen naar een ander kantoorpand (waar heel veel verbindingen binnenkomen) is het handig als er een kpn man langskomt zodat ik weet welke lijn de juiste is. Vorige week heeft de helpdesk van telfort nog gezegd dat er, net zoals bij het nieuw aanvragen van een lijn, een monteur langskomt omdat het een dedicated lijn is. Vandaag weer gebeld, blijkt dit dus niet het geval te zijn omdat ik naar een bbned lijn ga. Telfort weet verder ook niet om welk aansluitpuntnummer en welke lijn het zou kunnen gaan. Iemand enige suggesties hoe ik daar achter kan gaan (er zijn namelijk verschillende aansluitpunt nummers die op zichzelf ook weer heel veel lijnen hebben, elke lijn uittesten gaat echt een monniken werk worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:33:
Mijn verhuizing is bijna rond, echter met de nodige vraagtekens. Aangezien ik tijdelijk woon (anti-kraak) en noodgedwongen moest verhuizen naar een ander kantoorpand (waar heel veel verbindingen binnenkomen) is het handig als er een kpn man langskomt zodat ik weet welke lijn de juiste is. Vorige week heeft de helpdesk van telfort nog gezegd dat er, net zoals bij het nieuw aanvragen van een lijn, een monteur langskomt omdat het een dedicated lijn is. Vandaag weer gebeld, blijkt dit dus niet het geval te zijn omdat ik naar een bbned lijn ga. Telfort weet verder ook niet om welk aansluitpuntnummer en welke lijn het zou kunnen gaan. Iemand enige suggesties hoe ik daar achter kan gaan (er zijn namelijk verschillende aansluitpunt nummers die op zichzelf ook weer heel veel lijnen hebben, elke lijn uittesten gaat echt een monniken werk worden).
BBned & Telfort, dat is een combinatie die niet bestaat volgens mij. Er wordt geleverd over het ADSL netwerk van Tiscali (BaByXL) en KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 29-01-2008 15:47 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:47:
[...]

BBned & Telfort, dat is een combinatie die niet bestaat volgens mij. Er wordt geleverd over het ADSL netwerk van Tiscali (BaByXL) en KPN.
BaByXL sorry mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
[...]

Ik leef/lees mee met Papillon57 en wil ook graag Telfort 20Mb aanvragen op het 2e aderpaar.

Ook als anderen goede/slechte ervaringen hebben met aanvragen op het 2e aderpaar, hoor ik het graag.
Als je even zoekt in dit en vorige topics (deel 1 t/m 5) dan kun je het toch echt vinden!!

Heel duidelijke uitleg van BJCK

Ik heb het zelf ook op deze manier gedaan en perfect Telfort opgeleverd gekregen op de tweede lijn. Terwijl op de eerste lijn nog XS4ALL zat.
Ikzelf had er wel voor gekozen om een maand dubbel te betalen maar natuurlijk kun je XS4ALL ook opzeggen als je in status 4 komt.
Bijgaand een link om XS4ALL op te zeggen (heeft bij mij perfect gewerkt) Na een dag al een brief thuis met de bevestiging van de opzegging.

XS4ALL opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik heb opgemerkt dat ik elke dag mijn router moet rebooten om internetverbinding te kunnen krijgen. Heb een linksys wrt54G die je softwarematig kan rebooten. Maar vind dit toch irritant. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, nadat ik alle hoop verloren had, zie ik plots het groene internet lampje branden toen ik thuis kwam. Geen rood meer. En activeren lukt ook nog eens een keertje. Ik heb vandaag nog de status opgevraagd en gemeld dat het nog niet werkte. Misschien hadden ze inmiddels al iets gewijzigd.
Vraag me af of ik de helpdesk nog moet bellen dat ze er niets meer aan moeten doen. Ah ...ze zullen toch wel zien dat ik geactiveerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Laatst online: 08-06 14:33
Cabo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:23:
Ik heb opgemerkt dat ik elke dag mijn router moet rebooten om internetverbinding te kunnen krijgen. Heb een linksys wrt54G die je softwarematig kan rebooten. Maar vind dit toch irritant. Hebben meer mensen dit?
Werkt hier gewoon goed, misschien even proberen statische ip-adressen te gebruiken?

Firmware is up2date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik gebruik al heel lang een oude firmware: Firmware Version: v3.03.6 - HyperWRT 2.1b1

Vind dit raar. Want ik heb hiervoor UPC gehad. Ik heb telfort gewoon 1 op 1 aangesloten. Maar toch elke dag die reboot... Ik zal dan anders een nieuwe firmware proberen. Wel met de gedachten wat dat zou veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Ik ben inmiddels teruggezet naar 4,5 mbit 8)7 :/ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monaliza
[...]

mike4y schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:02:
[...]

Als je even zoekt in dit en vorige topics (deel 1 t/m 5) dan kun je het toch echt vinden!!

Heel duidelijke uitleg van BJCK

Ik heb het zelf ook op deze manier gedaan en perfect Telfort opgeleverd gekregen op de tweede lijn. Terwijl op de eerste lijn nog XS4ALL zat.
Ikzelf had er wel voor gekozen om een maand dubbel te betalen maar natuurlijk kun je XS4ALL ook opzeggen als je in status 4 komt.
Bijgaand een link om XS4ALL op te zeggen (heeft bij mij perfect gewerkt) Na een dag al een brief thuis met de bevestiging van de opzegging.

XS4ALL opzeggen
Bedankt mike4y _/-\o_ Ik heb met m'n neus gekeken. Helderder dan onder de links kan haast niet :)
Ga ik dus doen: Aanvragen op 2e aderpaar door op te geven dat ik nu GEEN internetverbinding en GEEN telefoonaansluiting heb.
Als alles naar tevredenheid werkt, gaat XS4ALL eruit. Wel even dubbele abonnementen, maar dat verdien ik de maanden daarna wel weer terug... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Het topic heet "Telfort internet ervaringen". Ik heb nog maar weinig "Telfort internet ervaringen" gelezen, wel een hoop gezeur over nog niet opgeleverde verbindingen, installatiestatussen en aderparen. Dus was ik wel benieuwd naar de echte internet ervaringen en waar kan je dat beter mee meten dan met een testool zoals speedtest.net.

Zoals ik al eerder schreef was het mijn bedoeling om over te stappen naar Telford en dat is dus ook de reden dat ik dit topic volg.

Over 12 maanden kan dit plan in de herkansing.

OT: postbode komt zojuist een DECT toestel, Vigor router en een ander UPC modem brengen.
Ben dus even knutselen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monaliza
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:54:
[...]

Het topic heet "Telfort internet ervaringen". Ik heb nog maar weinig "Telfort internet ervaringen" gelezen, wel een hoop gezeur over nog niet opgeleverde verbindingen, installatiestatussen en aderparen. Dus was ik wel benieuwd naar de echte internet ervaringen en waar kan je dat beter mee meten dan met een testool zoals speedtest.net.

Zoals ik al eerder schreef was het mijn bedoeling om over te stappen naar Telford en dat is dus ook de reden dat ik dit topic volg.

Over 12 maanden kan dit plan in de herkansing.

OT: postbode komt zojuist een DECT toestel, Vigor router en een ander UPC modem brengen.
Ben dus even knutselen :D
Beste Sip68,

men kan hier ervaringen kwijt, maar ook informeren naar ervaringen. Jij hebt kennelijk nog even de tijd en wil dus vooral weten of Telfort t.z.t. iets voor jou is. Anderen hebben al besloten en willen weten hoe je het slimst kunt aanvragen en vragen dus naar ervaringen op dat gebied. Als ik straks mijn modem heb, ben ik misschien wel benieuwd naar ervaringen met bijzondere instellingen. Kortom allemaal ervaringen. Voor ieder wat wils. Mooi toch!

Succes met je nieuwe UPC modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik heb vaak dat ik via mijn draadloze verbinding geen internet heb (Vista geeft aan "alleen lokaal"). Wanneer ik in de router inlog en het IP adres vernieuw werkt het een tijdje later weer.
Ik heb een Linksys WRT150N.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monaliza schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:13:
[...]

Beste Sip68,

men kan hier ervaringen kwijt, maar ook informeren naar ervaringen. Jij hebt kennelijk nog even de tijd en wil dus vooral weten of Telfort t.z.t. iets voor jou is. Anderen hebben al besloten en willen weten hoe je het slimst kunt aanvragen en vragen dus naar ervaringen op dat gebied. Als ik straks mijn modem heb, ben ik misschien wel benieuwd naar ervaringen met bijzondere instellingen. Kortom allemaal ervaringen. Voor ieder wat wils. Mooi toch!
Dat is zeker handig om te weten. Maar het viel gewoon op dat er zo weinig succestories zijn, daarom gaf ik deze kans om de successtories te posten. Want dat zijn in mijn ogen de echte internetervaringen.
Succes met je nieuwe UPC modem.
De boel draait alweer, modem omprikken, 2x DHCP releasen / renewen op de Linksys router et voila back online. Zelfs met hetzelfde externe IP-adres als voorheen, wel zo makkelijk om remote vanuit huis in te loggen op het werk.

Edit: webbrowsen ging soepel tot ik speedtest ging draaien en erachter kwam dat ik op een digitaal karrespoor terecht was gekomen (256 / 56), Modem aanmelden op http://prov.upc.nl loste dit op (wellicht nuttige info voor mede UPC'ers).

Ook de telefonie werkte out of the box, inclusief nummerweergave 2 kanten op. Wil nog wel eens een probleem zijn met sip-aanbieders.

Nu proberen of ik meerdere sip-accounts kan configuren in het modem, dan heb ik die Draytek Vigor geeneens nodig.

Edit: modem instellingen wijzigen kan niet (beveiligd met wachtwoord van de dag)

Edit2: Telefonie loopt nu over de Vigor, uitbellen gaat met SipDiscount zelfs zonder landcode. UPC (lifeline) staat op pre-select ingesteld. De draadloze apparatuur krijgt netjes een IP-toegewezen van de Vigor (Linksys router is gedegradeerd tot switch en draadloos accesspoint).

Jaja, ik ben te huur per uur 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Cabo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:23:
Cabo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:09:
Ik gebruik al heel lang een oude firmware: Firmware Version: v3.03.6 - HyperWRT 2.1b1

Vind dit raar. Want ik heb hiervoor UPC gehad. Ik heb telfort gewoon 1 op 1 aangesloten. Maar toch elke dag die reboot... Ik zal dan anders een nieuwe firmware proberen. Wel met de gedachten wat dat zou veranderen.
Er is wel een verschil, meerdere zelfs. Je UPC aansluiting is een kabel modem en dat is een bridge zonder router functie erin. Je ZyXEL is een ADSL modem (bridge) met een ingebouwde router functie er ook al in.

Welke status zie je in je WRT54? Heeft hij geen IP adres meer?

Waarom gebruik je router-achter-router? Je zou ook de DHCP server in de WRT54 uit kunnen zetten en hem met een van de 4 LAN poorten aansluiten op de ZyXEL. Zorg ook dat hij bijvoorbeeld IP adres 192.168.1.1 heeft en de ZyXEL op 192.168.1.254 laten waar hij al opzit. Handigste is dan in dezelfde reeks, maar niet dezelfde natuurlijk dus zoals dit voorbeeld overnemen.

Als je wel router-achter-router wilt gebruiken moeten ze juist beide in verschillende reeksen staan. Dus de ZyXEL is 192.168.1.254 in de 192.168.1.* reeks, dan de WRT in 192.168.2.* bijvoorbeeld zetten (met subnet 255.255.255.0 beide).
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:02:
he, nadat ik alle hoop verloren had, zie ik plots het groene internet lampje branden toen ik thuis kwam. Geen rood meer. En activeren lukt ook nog eens een keertje. Ik heb vandaag nog de status opgevraagd en gemeld dat het nog niet werkte. Misschien hadden ze inmiddels al iets gewijzigd.
Vraag me af of ik de helpdesk nog moet bellen dat ze er niets meer aan moeten doen. Ah ...ze zullen toch wel zien dat ik geactiveerd heb?
Natuurlijk zien ze dat. Of het komt doordat je het gemeld hebt juist. Niemand gaat een verbinding proberen te repareren die ze zien werken natuurlijk.
Monaliza schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:50:

[...]

Bedankt mike4y _/-\o_ Ik heb met m'n neus gekeken. Helderder dan onder de links kan haast niet :)
Ga ik dus doen: Aanvragen op 2e aderpaar door op te geven dat ik nu GEEN internetverbinding en GEEN telefoonaansluiting heb.
Als alles naar tevredenheid werkt, gaat XS4ALL eruit. Wel even dubbele abonnementen, maar dat verdien ik de maanden daarna wel weer terug... Ben benieuwd.
Nu is het wel zo dat (lang) niet alle woningen een 2de aderpaar hebben. Zelfs al zie je hem wel op/in je ISRA kan het zijn dat hij in de straat helemaal niet verbonden is ergens aan en dan is hij er dus ook niet voor gebruik door een ISP. Dan is er maar een manier om dat te laten activeren (aansluiten volledig) om een KPN telefonie abonnement aan te vragen eerst, maar dat kost weer (veel) meer...

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 29-01-2008 20:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Nou ja successtorries, ik heb gewoon aangevraagd, gegevens en modem ontvangen, morgen is de overstap, momenteel nog stap vier we zien morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:31:
Ik heb vaak dat ik via mijn draadloze verbinding geen internet heb (Vista geeft aan "alleen lokaal"). Wanneer ik in de router inlog en het IP adres vernieuw werkt het een tijdje later weer.
Ik heb een Linksys WRT150N.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Je logt dan via WiFi in op de router en ververst je WAN IP-lease op de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:40:
[...]

Je logt dan via WiFi in op de router en ververst je WAN IP-lease op de router ?
Ik dacht het wel :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Telfort aangevraagd nu zie ik echter diverse mensen waarden posten maar moeten deze hoog of laag zijn en welke zijn van belang??

ik heb nu kpn IPB en krijg deze waarden uit mijn modem:

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 14 dB (downstream) / 26 dB (upstream)
Line attenuation: 21 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream

kan iemand mij vertellen of dit goede of slechte waarden zijn.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monaliza
bjck schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:39:
[...]

Nu is het wel zo dat (lang) niet alle woningen een 2de aderpaar hebben. Zelfs al zie je hem wel op/in je ISRA kan het zijn dat hij in de straat helemaal niet verbonden is ergens aan en dan is hij er dus ook niet voor gebruik door een ISP. Dan is er maar een manier om dat te laten activeren (aansluiten volledig) om een KPN telefonie abonnement aan te vragen eerst, maar dat kost weer (veel) meer...
Ja, als dat zo is heb ik pech. Hopelijk meldt Telfort/KPN dat dan wel even en staan ze niet over 3 weken met een graafploeg voor de deur :?
Blijkt het 2e aderpaar niet beschikbaar, dan maar in de herkansing een 'gewone' aanvraag voor overname doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
bjck schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:39:
[...]

[...]

Er is wel een verschil, meerdere zelfs. Je UPC aansluiting is een kabel modem en dat is een bridge zonder router functie erin. Je ZyXEL is een ADSL modem (bridge) met een ingebouwde router functie er ook al in.

Welke status zie je in je WRT54? Heeft hij geen IP adres meer?

Waarom gebruik je router-achter-router? Je zou ook de DHCP server in de WRT54 uit kunnen zetten en hem met een van de 4 LAN poorten aansluiten op de ZyXEL. Zorg ook dat hij bijvoorbeeld IP adres 192.168.1.1 heeft en de ZyXEL op 192.168.1.254 laten waar hij al opzit. Handigste is dan in dezelfde reeks, maar niet dezelfde natuurlijk dus zoals dit voorbeeld overnemen.

Als je wel router-achter-router wilt gebruiken moeten ze juist beide in verschillende reeksen staan. Dus de ZyXEL is 192.168.1.254 in de 192.168.1.* reeks, dan de WRT in 192.168.2.* bijvoorbeeld zetten (met subnet 255.255.255.0 beide).
Ik heb de simpele modem die gratis is. :D Maar ik zal morgen kijken of m'n router een ip krijgt. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat de router geen ip kreeg... Maar morgen zal ik meer details plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cabo op 29-01-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen moet ik overgaan op Telfort (gewenste datum is 30 januari en dat is bevestigd in een brief van 14 november).

Maar even met helpdesk gebeld en het duurt kennelijk nog even, alles is geacepteerd, maar ik moet het zelf maar in de gaten houden. Ook had de helpdesk het over een emailadres dat ik van Telfort heb gekregen, maar dat heb ik nooit in een brief ontvangen? Toen werd er gezegd dat ik maar de statuspagina in de gaten moet houden.

Iemand enig idee hoe ik aan dat emailadres kom? Of krijg je dat pas in stap 4? Ik begreep namelijk dat daar een mail voor mij ligt te wachten? Of begrijp ik het nu zelf niet meer?

Ik moet dus maar afwachten? Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:31
Masimo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:28:
Porteren via de Telfort website kan niet, want het KPN abo loopt niet op mijn naam. KPN overzetten naar mijn naam, betekent dat de contractant veranderd moet worden. Kosten 30 euro, en de nieuwe overeenkomst geldt 1 jaar. Ik kan wel mijn naam op de nota laten toevoegen, maar dat geldt niet als contractant.
Maar je kan op bij MijnTelfort toch de naam van de KPN-contractant invullen? Dan hoef je daar toch niet je eigen naam in te vullen?

Edit: Ja, hm, het zou wel vreemd zijn als je dan iemand anders naam op kan geven. Dan zou ik het nummer van de buurman ook kunnen porteren naar mezelf. Hm. Misschien een verklaring door de KPN-contractant op laten sturen dat het OK is?

[ Voor 17% gewijzigd door roel-online op 29-01-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:13:
Ik heb ook Telfort aangevraagd nu zie ik echter diverse mensen waarden posten maar moeten deze hoog of laag zijn en welke zijn van belang??

ik heb nu kpn IPB en krijg deze waarden uit mijn modem:

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 14 dB (downstream) / 26 dB (upstream)
Line attenuation: 21 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream

kan iemand mij vertellen of dit goede of slechte waarden zijn.

Sander
Dat vraag ik me nou ook af :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAN IP lease time al eens verlaagd op de router?

Werkt Telfort met vaste of dynamische IP-adressen?

(eigenwijze collega heeft ondanks goed advies Alice genomen en had binnen een week een ander IP-adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:15:
N.a.v. mijn brief met het dreigement dat ik ze binnenkort in gebreke zal stellen, vandaag dan een telefoontje gehad van een medewerker.

Hij was het niet eens met de termijn die ik gesteld had om het probleem op te lossen, aangezien zij bij Telfort hun eigen termijn daarvoor hebben. Dat ik nu al heel lang zit te wachten werd hij niet warm of koud van.

Dit merkte hij op een toon op, alsof ze dat nu pas sinds vandaag weten, terwijl degene die ik 5 januari sprak ook al zei dat ze naar de centrale toe moeten om het probleem op te lossen.

Termijnen zijn wettelijk vastgesteld, telfort heeft hierin niks te bepalen, ik denk dat ze jou aan het lijntje houden. miss toch alvast maar een andere provider gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag de volgende keer naar de status van de call. Als je belt naar de Helpdesk, bel dan in de middag daar heb ik beste ervaringen mee. Die doen meestal wel een soort van diagnose. Na zo een twintig keer bellen, zag ik vandaag een groen licht bij internet branden. Vraag ook eens of ze kunnen zien of het probleem aan KPN is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel niet na half vijf naar de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

LazyMe schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:35:
[...]

Dat vraag ik me nou ook af :o
Er staat in alle delen (1 t/m 5) al tig keer uitgelegd wat een goede waarde is, wat niet.
Hoe je aan die waardes ongeveer kan afmeten hoelang de kabel is enz.. enz..

Gewoon even dat zoekveldje bovenaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27

Dav0s

Hr?

Ik weet niet hoe lang jouw probleem al loopt, en wanneer het daadwerkelijk naar de technische dienst is gestuurd bij Telfort, maar als dat 5 januari was dan KAN het niet dat ze op dat moment hebben gezegd dat er iemand naar de centrale zou gaan. Misschien is er gezegd dat dit 'mogelijk' zou gebeuren, maar die gasten op de eerste lijn kunnen verder zelf geen monteur aansturen dus kunnen dat ook niet beloven.

Verder heeft het feit dat ze jou bellen naar aanleiding van een brief natuurlijk niks te maken met of ze met je probleem bezig zijn geweest of niet...

Als laatste kan je (als ik de manier waarop je in je posts hier reageert bekijk) er niet van uitgaan dat ze je op een vriendelijke manier proberen te helpen. Na 5 dagen al roepen dat je van het contract af wil, gefrustreerd antwoorden op een AUTO-message, en hier de hele organisatie bedreigen omdat je een automatisch mailtje over een klant-onderzoek krijgt.
Ik geef je helemaal gelijk dat het veel te lang duurt, allang zou moeten werken en gewoon niet zo kan, maar je hoeft op deze manier niet te verwachten dat iemand die daar werkt zich eens extra gaat inzetten om het voor jou te laten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn succes verhaal....

Ik kom van een kabel verbinding @home 4mb met telefonie....

In 30 december aangevraagd. Ik wist dat mijn centrale een ADSL1 centrale is.
Netjes in de eerste week een bevestigingsbrief met de verwachte oplever datum (de week van 29 januari(ja dinsdag).

In week 2 maar eens onder de vloer gaan kijken en vastgesteld dat de kabel van het IS/RA-punt in de woonkamer lang genoeg is om te verplaatsen naar de meterkast. Dus deze verplaatst.
In de meterkast alvast een houtenbakje gemaakt om het modem in te zetten. Het bakje heb ik vlak boven het nieuwe IS/RA-punt geplaatst.
Klein gaatje onder in het bakje geboord voor de twee korte kabeltjes die bij het modem geleverd worden. 1 voor het IS/RA-punt naar modem en een kabeltje voor telefonie naar aansluitingpunt die naar bovenverdieping gaat..

Begin week 3 heb ik het pakket binnnen gekregen en aangesloten.
Ook meteen de instellingen ingesteld.

Op dinsdag 22 januari kom in van mijn werk en kijk in de meterkast.
En waarempel het DSL-lampje brand! Natuurlijk meteen gecontroleerd en het WERKT!!!
Ruim een week te vroeg maar das niet erg.

Verbinding sinds dien erg goed en 8mb(ADSL1) maar dat was van te voren bekend.
Het is in ieder geval de dubbele snelheid die ik had en zo'n beetje 18 euro goedkoper dan de kabel.
Reken uit je winst!

Telefonie is er nog niet van Telfort maar van @Home werkt het nog dus er is geen paard over boord.
Ik kom van de kabel dus ik verwacht rond 1 februari met de telefonie over te zijn.

Al met al een heel tevreden telfort-klant. Hopelijk blijft het ook zo.

Wordt vervolgd.....

PS. @Home werkte trouwens ook uitstekend. Alleen wat te duur in vergelijk met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:54:
[...]
Dus was ik wel benieuwd naar de echte internet ervaringen en waar kan je dat beter mee meten dan met een testool zoals speedtest.net.
Nou, ik zou zo 20 dingen kunnen opnoemen. Wat een grapjas ben je toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
job schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:53:
[...]

Er staat in alle delen (1 t/m 5) al tig keer uitgelegd wat een goede waarde is, wat niet.
Hoe je aan die waardes ongeveer kan afmeten hoelang de kabel is enz.. enz..

Gewoon even dat zoekveldje bovenaan gebruiken.
Wow internet om 9 uur al aangsloten, net getest met usenet constant 2,04 MB/s download. Dat is zeker weten een goeie waarde ;) alles is dus goed gegaan bij de overstap. Zit echter wel nog in stap 4
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 02:04:
[...]

Ik weet niet hoe lang jouw probleem al loopt, en wanneer het daadwerkelijk naar de technische dienst is gestuurd bij Telfort, maar als dat 5 januari was dan KAN het niet dat ze op dat moment hebben gezegd dat er iemand naar de centrale zou gaan. Misschien is er gezegd dat dit 'mogelijk' zou gebeuren, maar die gasten op de eerste lijn kunnen verder zelf geen monteur aansturen dus kunnen dat ook niet beloven.

Verder heeft het feit dat ze jou bellen naar aanleiding van een brief natuurlijk niks te maken met of ze met je probleem bezig zijn geweest of niet...

Als laatste kan je (als ik de manier waarop je in je posts hier reageert bekijk) er niet van uitgaan dat ze je op een vriendelijke manier proberen te helpen. Na 5 dagen al roepen dat je van het contract af wil, gefrustreerd antwoorden op een AUTO-message, en hier de hele organisatie bedreigen omdat je een automatisch mailtje over een klant-onderzoek krijgt.
Ik geef je helemaal gelijk dat het veel te lang duurt, allang zou moeten werken en gewoon niet zo kan, maar je hoeft op deze manier niet te verwachten dat iemand die daar werkt zich eens extra gaat inzetten om het voor jou te laten werken...
Volgens mij heb ik niet na 5 dagen al geroepen dat ik van het contract af wil hoor.

Maar goed, toen ik 5 januari belde, vertelde degene die ik sprak dat er iemand naar de centrale toe moest en dat het misschien wel tien dagen kon gaan duren. Hier had je ongeveer uit kunnen opmaken hoe lang het probleem al speelt.

Dat ik gefrustreerd gereageerd heb, dat geef ik ook wel toe, maar zeg dan niet dat het misschien wel tien dagen kan gaan duren als het meer dan 4 weken gaat duren. Je zorgt er dan als helpdesk medewerker toch voor dat iemand valse verwachtingen krijgt, Ik ging er door dat antwoord vanuit dat het binnen tien dagen opgelost zou zijn. Wat deze helpdeskmedewerkers wel of niet mogen zeggen, dat kan ik niet weten en hoor dat nu voor het eerst van jou.
De frustratie is vooral ontstaan/naar een hoogtepunt gerezen, omdat ik standaard berichtjes kreeg met dat ik binnen twee werkdagen antwoord zou krijgen. Dat kreeg ik maar niet, opeens kreeg ik wel een mailtje wat ik van het antwoord vond dat ik op mijn e-mail gekregen had. En toen was ik inderdaad zeer gefrustreerd. Niet netjes van me, maar ik ben ook maar een mens.

Daarnaast heb ik zeer beleefd gereageerd op de medewerker van Telfort die mij persoonlijk had opgebeld gisteren en tegen de medewerkers die ik zelf had gebeld op de Helpdesk. Mijn brief was ook beleefd en to the point en sinds ik die gestuurd heb, ben ik ook niet meer gefrustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
LazyMe schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:18:
[...]

Wow internet om 9 uur al aangsloten, net getest met usenet constant 2,04 MB/s download. Dat is zeker weten een goeie waarde ;) alles is dus goed gegaan bij de overstap. Zit echter wel nog in stap 4
:P
Dan zit je heel netjes ja.. :-)

Ik ga als het goed is vrijdag over.. Ben benieuwd of dat soepeltjes gaat.
Ik heb de laatste dagen wel redelijk vaak dat mijn huidige verbinding er een paar seconde
uit valt. Maar lijkt erop dat dat niet mijn modem is die connectie verliest dus denk dat
dat een probleem bij de provider is. ( InterNLnet momenteel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Gitano schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:47:
[...]

Dan zit je heel netjes ja.. :-)

Ik ga als het goed is vrijdag over.. Ben benieuwd of dat soepeltjes gaat.
Ik heb de laatste dagen wel redelijk vaak dat mijn huidige verbinding er een paar seconde
uit valt. Maar lijkt erop dat dat niet mijn modem is die connectie verliest dus denk dat
dat een probleem bij de provider is. ( InterNLnet momenteel )
Dat had ik ook paar dagen voor over stap, misschien ligt het daaraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Laatst online: 06-09 19:45
Hoe zijn nu over het algemeen de ervaringen van Telfort-internetters met hun verbinding? Ik las op de frontpage dit artikel over de migratie van Tiscali naar Telfort, en dat baarde me wel een beetje zorgen. Ook lijkt het alsof er sindsdien in dit topic meer mensen klagen over trage of instabiele verbindingen.

De reden dat ik het vraag is dat ik zelf over twee weken ook Telfort-internet wil aanvragen, maar als nu blijkt dat ze de boel om zeep hebben geholpen ben ik nog op tijd genoeg om een andere provider te kiezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
LazyMe schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:51:
[...]

Dat had ik ook paar dagen voor over stap, misschien ligt het daaraan
Klinkt alsof het telfort signaal dus de lijn op wilt maar nog niet mag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Ik heb een vraagje..

Ik heb de standaard ZyXel modem van Telfort gekregen, maar ik wil graag de Linksys WAG200-g gebruiken.

Kan dit? En kan ik dan nog wel telefoon gebruiken? (dmv de splitter o.i.d.)

Als dit kan, hoe moet ik de wag200-g dan instellen? moet ik nog op speciale dingen letten als firmware?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Jarcol schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:13:
Ik heb een vraagje..

Ik heb de standaard ZyXel modem van Telfort gekregen, maar ik wil graag de Linksys WAG200-g gebruiken.

Kan dit? En kan ik dan nog wel telefoon gebruiken? (dmv de splitter o.i.d.)

Als dit kan, hoe moet ik de wag200-g dan instellen? moet ik nog op speciale dingen letten als firmware?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Natuurlijk kun je andere modems gebruiken. In de startpost lees je er meer over. Bedoel je met "Telefonie" de telefonie van Telfort of KPN analoog?
Thyraon schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:59:
Hoe zijn nu over het algemeen de ervaringen van Telfort-internetters met hun verbinding? Ik las op de frontpage dit artikel over de migratie van Tiscali naar Telfort, en dat baarde me wel een beetje zorgen. Ook lijkt het alsof er sindsdien in dit topic meer mensen klagen over trage of instabiele verbindingen.

De reden dat ik het vraag is dat ik zelf over twee weken ook Telfort-internet wil aanvragen, maar als nu blijkt dat ze de boel om zeep hebben geholpen ben ik nog op tijd genoeg om een andere provider te kiezen :).
Ik denk dat deze reactie in dat artikel genoeg zegt:
Door Funkyfy, maandag 28 januari 2008 18:45
Score: 1
Eh, is dit Tweakers.net of is het nou een roddel en klaag topic?

Een ieder kan in het openingsstuk van die genoemde poll op het Tiscali forum lezen dat de schrijver één avondje een trager internet had. Is dat iets om een poll over te openen?
Voel eens aan je voorhoofd. Het is gewoon stemmingsmakerij. Niet meer dan dat.

Anderen laten zich lekker gebruiken door er in mee te gaan en weven hun eigen specifieke problematiek in deze storing. Veel van de hier geschreven onvolkomenheden hebben niets te maken met die storing.

Zelf had ik ook een traag internet voor 2 dagen in totaal of zo. Echter nu werkt alles weer vlot zoals vanouds. Al de mensen die klachten hebben zouden eens naar hun manier van aansluiten moeten kijken. Daar zit meestal het euvel. (Uitgezonderd dan mensen met een instabiele verbinding van wege de afstand. In deze gevallen moet gewoon de snelheid naar beneden gesteld worden om het signaal stabiel te maken)

Telfort is voornamelijk gewoon Tiscali.
Een migratie kan eventueel voor wat tijdelijke ongemakken zorgen. Niet echt moeilijk zoiets te snappen.
Ik heb zelf nu een paar maanden Telfort internet en geen last gehad vertragingen. Sowiezo kun je een wegvallende DSL verbinding nooit toerekenen aan het 'succes' van deze provider dat de lijnen elkaar storen. Deze "overspraak" komt bij alle adsl providers voor, niet bij de ene provider wel en de andere niet. Zijn er veel mensen in je straat met ADSL, dan maakt het niet uit welke provider je neemt, je krijgt last van overspraak (als je een 20 mbit abo neemt, met lagere snelheden heb je er minder/geen last van). Dat is ook gelijk de reden dat veel mensen het nu opmerken. Met dit abonnement trek je je hele bandbreedte waarop je modem kan intrainen vol. Daardoor krijgen meer mensen er last van en wordt gelijk de conclusie getrokken dat het aan de provider ligt die eigenlijk alleen de Internet Service (de toegang) regelt. Het technische gedeelte ligt in handen van de netwerkbeheerder (KPN of Tiscali Wholesale).

Dus, als je een andere provider wilt uitzoeken om er verzekerd van te zijn dat je geen last van overspraak gaat krijgen, neem één advies aan: Neem geen 20 mbit abonnement. Hoe lager de snelheid, des te stabieler de verbinding zal zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Dolan op 30-01-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Thyraon schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:59:

Als je het artikel goed had gelezen had je gelezen dat het nagenoeg gefixed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen DSL lampje in mn meterkast. Sinds gisteren ook geen beltoon meer op de KPN lijn. Misschien het begin van een overgang, ookal hebben ze bij KPN doorgemeten en geen fouten ontdekt. Vandaag maar weer eens telfort bellen. Oplevering zou 10 januari zijn !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

trolleystad schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:22:
Dus, als je een andere provider wilt uitzoeken om er verzekerd van te zijn dat je geen last van overspraak gaat krijgen, neem één advies aan: Neem geen 20 mbit abonnement. Hoe lager de snelheid, des te stabieler de verbinding zal zijn.
En als je je modem insteld op ADSL2 en niet ADSL2+ ?
ADSL2 is nl. 12/1 heb ik begrepen en dat is ongeveer wat ik nu ook heb, vroeg me dus af of ik aan stabiliteit zou winnen als ik deze instelling zou aanpassen of moet dat echt bij de provider gebeuren ?

(overigens heb ik nu nog Orange maar als het bij Telfort werkt dan ook mijn laatste paar maanden bij Orange :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn situatie: we hebben Telfort inmiddels een ruime maand terug aangevraagd. Ondertussen ook alles ontvangen qua brieven en modem pakket. De lijn zou op 28 januari (afgelopen maandag) geactiveerd worden. Helaas geen DSL signaal op die dag, en tot op heden nog steeds niet. Ik begin nu te twijfelen of ik de modem wel op je juiste plek heb aangesloten. Wij wonen namelijk boven een kapsalon, onze lijn komt vanaf die kapsalon ons huis binnen (het is wel onze eigen lijn, we delen hem niet met de kapsalon beneden). Nu zou het dus kunnen dat ik de modem beneden zou moeten aansluiten, op zich niet zo'n probleem alleen heeft de kapsalon liever dat wij zo min mogelijk tijd daar in de meterkast doorbrengen. Verder staat onze orderstatus nog steeds op stap 4 (technische oplevering).

Heeft het nut om nu al naar beneden te hobbelen om daar de modem aan te sluiten of gaat het sowieso niet werken omdat we nog in de fase van technische oplevering zitten? Wat ik me namelijk kan voorstellen is dat hij in deze fase blijft totdat de klant zijn verbinding geactiveerd heeft, en dat hij dan pas naar de administratieve oplevering gaat omdat ze dan bevestiging hebben van de klant dat de verbinding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Laatst online: 06-09 19:45
trolleystad schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:22:

Ik denk dat deze reactie in dat artikel genoeg zegt:

[...]
Bedankt voor je reactie. Ik had die comment op het nieuwsbericht nog niet gelezen, blijkbaar was het dus inderdaad een beetje stemmingmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Weet iemand zo de ping tijden voor C0D4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:38:
Heeft het nut om nu al naar beneden te hobbelen om daar de modem aan te sluiten of gaat het sowieso niet werken omdat we nog in de fase van technische oplevering zitten? Wat ik me namelijk kan voorstellen is dat hij in deze fase blijft totdat de klant zijn verbinding geactiveerd heeft, en dat hij dan pas naar de administratieve oplevering gaat omdat ze dan bevestiging hebben van de klant dat de verbinding werkt.
Ik zou het modem gaan testen in de meterkast van de kapsalon.
Mijn lijn zou ook pas de 28ste worden opgeleverd echter kon ik de 22ste al internetten.
En daarbij komend ik sta nog steeds op stap 4.
Dus het is de moeite waard eens beneden te gaan kijken en aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:38:
Mijn situatie: we hebben Telfort inmiddels een ruime maand terug aangevraagd. Ondertussen ook alles ontvangen qua brieven en modem pakket. De lijn zou op 28 januari (afgelopen maandag) geactiveerd worden. Helaas geen DSL signaal op die dag, en tot op heden nog steeds niet. Ik begin nu te twijfelen of ik de modem wel op je juiste plek heb aangesloten. Wij wonen namelijk boven een kapsalon, onze lijn komt vanaf die kapsalon ons huis binnen (het is wel onze eigen lijn, we delen hem niet met de kapsalon beneden).
Misschien zitten er op jouw lijn 2 aderparen en komt Telfort op het 2e aderpaar binnen, dat zou ook nog kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Thyraon schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik had die comment op het nieuwsbericht nog niet gelezen, blijkbaar was het dus inderdaad een beetje stemmingmakerij.
Het gebeurt wel vaker dat totaal verschillende problemen ineens aan één storing wordt verbonden. Vooral als deze storing niet door de gebruikers veroorzaakt is. Want zo werken de meeste nederlanders. Is er iets stuk, eerst anderen de schuld geven en er later achterkomen dat je zelf iets niet goed hebt gedaan. (Betrap mezelf er ook wel eens op :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
[quote]trolleystad schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:22:
[...]

Natuurlijk kun je andere modems gebruiken. In de startpost lees je er meer over. Bedoel je met "Telefonie" de telefonie van Telfort of KPN analoog?

De WAG200-g is een adsl-router en heeft geen telefoonuitgang. Ik bedoel de telefonie van Telfort, kan dat gewoon met de splitter in de modem-uitgang (naar router) en telefoon-uitgang (naar de telefoon) of moet ik echt gebruik maken van de uitgang van de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Yzord schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:44:
Weet iemand zo de ping tijden voor C0D4?
Dat is natuurlijk afhankelijk van de servers waarop je speelt...
Zoek in dit topic maar eens naar "Ping" dit geeft je wel een idee van de latency.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarcol schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:57:

De WAG200-g is een adsl-router en heeft geen telefoonuitgang. Ik bedoel de telefonie van Telfort, kan dat gewoon met de splitter in de modem-uitgang (naar router) en telefoon-uitgang (naar de telefoon) of moet ik echt gebruik maken van de uitgang van de modem
Het is VOIP, dus zul je een modem moeten hebben wat dit ondersteunt en hier je telefoon aan verbinden. De splitter kan alleen een analoog telefoonsignaal scheiden van je internetsignaal, en de telefonie van Telfort is dus niet analoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:13:
[...]

Het is VOIP, dus zul je een modem moeten hebben wat dit ondersteunt en hier je telefoon aan verbinden. De splitter kan alleen een analoog telefoonsignaal scheiden van je internetsignaal, en de telefonie van Telfort is dus niet analoog :)
Daarnaast is het sowiezo niet slim om eigen apparatuur te gebruiken als je de verschillen tussen VoIP en analoog niet ken of hoe je een modem moet instellen. Gaat er iets mis en je belt de helpdesk en ze vragen naar je modem en jij zegt "Linksys", dan zegt helpdesk: " :w "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik contact gehad met Telfort zij vertelde mij dat er ondertussen al een DSL signaal over de lijn zou moeten gaan. Omdat mijn modem dat nog steeds niet aangaf ben ik naar beneden gegaan om eens daar in de meterkast te kijken. Er komen daar twee lijnen binnen 1 voor ons, en 1 van de kapsalon (de linker is van ons).

<hier stond een plaatje>

We hebben de twee middelste aders van een telefoonkabel op dit kastje aangesloten en het andere uiteinde via de splitter en rechtstreeks op de modem aangesloten, beide geen signaal. Met een volt meter meten we ook geen voltage op deze twee aders (wel 5/10 volt op de ground). Doen wij iets fout? Of heeft Telfort het fout als ze zeggen dat er een DSL signaal zou moeten zijn.
En dan nog een vraag: normaal gesproken zit er op dit kastje een kabel aangesloten die naar de meterkast boven gaat. Dit is een redelijk dikke kabel. Is het echt nodig dat wij de modem beneden in de meterkast plaatsen of is een verlengkabel (van ongeveer 3 meter) niet zo'n probleem? Dan kunnen we namelijk de modem gewoon in onze eigen meterkast plaatsen.

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 22-06-2010 11:45 . Reden: url weggehaald ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.