Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 96.151 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 250038

Nog geen DSL
net 25 !!! min aan de helpdesk gehangen. Het antwoord is duidelijk: Er is geen capaciteit in de wijkcentrale van Amsterdam ZO. Dus we kunnen voorlopig helemaal geen adsl krijgen. We zijn wel vrij om over te stappen naar een andere privider.
Suggesties????

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:31
Anoniem: 250038 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:28:
Nog geen DSL
net 25 !!! min aan de helpdesk gehangen. Het antwoord is duidelijk: Er is geen capaciteit in de wijkcentrale van Amsterdam ZO. Dus we kunnen voorlopig helemaal geen adsl krijgen. We zijn wel vrij om over te stappen naar een andere privider.
Suggesties????
zoals je het nu zegt,moet je naar de kabel,maar dat lijkt me sterk.
het zou wel sterk zijn als je wel kpn kan krijgen maar geen adsl over dezelfde kabel.

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 14:52
Nou, ik zou dan voor een kabel-abonnement gaan (UPC o.i.d.) aangezien ADSL blijkbaar geen optie is voorlopig...

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
Eerst even een algemene vraag: weet iemand van jullie hoeveel dBa aan output power de ZyXEL levert? En hoeveel dbi de antenne heeft?

Dan een positief verhaal over de klantenservice. Ik heb op 23 december Telfort aangevraagd als overstap vanaf Compuserve. Rond 10 januari ging ik van status 3 naar 1. Navraag bij de klantenservice leverde op dat mijn order niet was doorgegeven aan danwel mijn Line ID niet klopte. De order is opnieuw ingevoerd en vorige week belde ik voor de status, ik was ondertussen weer in stap 2 beland. Ik belde 's avonds, en dit soort zaken kan men dan niet nakijken.
Vandaag overdag gebeld, gekozen voor de administratie - overige vragen. Ik werd snel en prettig geholpen door een dame die al snel navraag bij de technische mensen ging doen. Het bleek dat mijn 2e order nog niet verder opgepakt was (ze hadden het druk), ze heeft echter een mailtje gestuurt dus het zou goed moeten komen. Het hele verhaal verbaasde haar wel, daar ik nu ook internet via Tiscali Wholesale heb en voor februari 2007 een analoge KPN lijn had. Alle lichten staan nu echter op groen.
Volgende week bel ik weer (tenzij ik dan het modem binnen heb), maar volgens mij komt het wel goed. De 13e gaat mijn CS signaal van de lijn, voor de 11e is mijn overstap gepland.

Mijn muziekcollectie op Discogs.

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2021
Al een tijdje geleden heb ik ook Telfort Internet aangevraagd, ik kreeg al redelijk snel een brief van de bevestiging en dat ze er mee bezig waren.

Maar na 4 weken kreeg ik een brief dat het niet mogelijk was om mij aan te sluiten, dit kon onder meer komen door de volgende redenen:
- ik heb al elders een internet abonnement lopen
- ik heb opgegeven dat ik isdn heb ipv analoog of andersom
- ik heb opgegeven dat ik een telefoonabonnement bij kpn heb terwijl dat niet is of andersom
en meer van zo;n stomme redenen die allemaal niet relevant waren...

Na 2 mailtjes en 1 keer bellen, vertelden ze me dat de oorzaak was dat er in de wijkkast geen aansluitignen meer bij konden, deze zat dus vol. Ik gevraagd wanneer dit evt. uitgebreid ging worden, maar dat wisten ze niet, dat wist alleen kpn.

KPN gebeld, zij zeiden dat ik daarvoor bij telfort moest zijn, het was niet de bedoeling dat wij met klachten over telfort bij de kpn aanbelden.

kortom... geen klant dus.

undefined

Anoniem: 27577

Leknaas schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:06:

KPN gebeld, zij zeiden dat ik daarvoor bij telfort moest zijn, het was niet de bedoeling dat wij met klachten over telfort bij de kpn aanbelden.
Typisch KPN. Volgens mij heeft Telfort niets met die fysieke centrale te maken, maar is dit puur een KPN aangelegenheid? Of vergis ik me hierin?

Nog geen DSL
Suggesties????
telfort gaat over de adsl2+ verbinding en daar is geen ruimte meer voor in de wijkcentrale. Een verbinding over "gewoon" adsl zou wel moeten kunnen.
of zeg ik nu iets heel raars.
Ik ga wel KPN bellen voor een adsl abonnementje. Die nemen tenminste de telefoon op en hebben het fatsoen om direct terug te bellen. Van telfort hoor je niks meer. En die kosten bspaar ik wel op de incompetente telfort helpdesk

Anoniem: 248548

Leknaas schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:06:
Al een tijdje geleden heb ik ook Telfort Internet aangevraagd, ik kreeg al redelijk snel een brief van de bevestiging en dat ze er mee bezig waren.

Maar na 4 weken kreeg ik een brief dat het niet mogelijk was om mij aan te sluiten, dit kon onder meer komen door de volgende redenen:
- ik heb al elders een internet abonnement lopen
- ik heb opgegeven dat ik isdn heb ipv analoog of andersom
- ik heb opgegeven dat ik een telefoonabonnement bij kpn heb terwijl dat niet is of andersom
en meer van zo;n stomme redenen die allemaal niet relevant waren...

Na 2 mailtjes en 1 keer bellen, vertelden ze me dat de oorzaak was dat er in de wijkkast geen aansluitignen meer bij konden, deze zat dus vol. Ik gevraagd wanneer dit evt. uitgebreid ging worden, maar dat wisten ze niet, dat wist alleen kpn.

Dat heet van het (wijk)-kastje naar de muur sturen.

Ze nemen niet de moeite om aan te geven wat de oorzaak van de afwijzing is. In plaats daarvan krijgt iedereen een nietszeggende afwijzingsbrief. Ook als je de hel(p)desk belt krijg je de indruk dat ze maar wat zeggen. Zo kreeg ik te horen: "uw huisnummer en postcode matchen niet". Terwijl bij het invullen van het on line aanmeldingsformulier deze gegevens gecheckt worden anders kom je niet verder en kun je de bestelling niet plaatsen. Toen ik dat opperde was het ineens een andere reden die ook niet klopte. Kortom ze lullen maar wat. Dat van "geen plaats in de centrale" lijkt mij ook kul.

• musicfreak
Anoniem: 250038 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:27:
telfort gaat over de adsl2+ verbinding en daar is geen ruimte meer voor in de wijkcentrale.
Telfort levert over het Tiscali/BabyXL netwerk waar mogelijk, anders over het KPN netwerk. Ze leveren ook ADSL1 aansluitingen.

Anoniem: 205872

Sinds enkele weken Telfort ADSL, en (redelijk) tevreden. Echter een vraagje over de snelheid: Als ik inlog op mijn Zyxel modem geeft die aan dat de verbinding prima is (ADSL2PLUS, 16569 kbps / 1110 kbps), dus bijna de 20 Mb/s. Met netwerkkabel naar mijn computer is de snelheid goed: +/- 14000 kbps. Echter via WLAN is de snelheid ineens een stuk minder, ondanks dat ik mijn computer naast het modem zet en verschillende channels instel, alle beveiliging uitschakel of andere computer gebruik. Ik kan hier niets over vinden. De helpdesk heeft de suggesties van het kanaal veranderen gegeven of evt. de software van de WLAN-Dongle opnieuw installeren. Meer opties hebben zij niet, en verder doen ze niet veel aangezien er geen ondersteuning voor WLAN gegeven wordt.
Iemand een idee? Of is de snelheid met WLAN altijd een stuk lager?

• musicfreak
Hoeveel minder is de snelheid via je WLAN? Draadloos is de snelheid nl. altijd minder dan bedraad.

[Voor 40% gewijzigd door musicfreak op 30-01-2008 14:54]

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 14:07
Voor zover ik uit deze ervaringen topic heb kunnen lezen heet iedereen met een wireles modem last van minder snelheid dan je zou verwachten. Vermoeden zou zijn dat de cpu van de zyxell niet net aan kan om snelle verbinding van encryptie te voorzien ofzo..

Ik kan het zelf niet testen want ik heb geen wireless modem genomen. ik heb een multi pc modem ( en dan erbij moet nog wachten tot vrijdag voor telfort actief is bij mij ;-) )

Anoniem: 205872

sorry, de snelheid met WLAN is ongeveer 550 kB/s, dus ongeveer 1/3 van de snelheid met netwerkkabel. De helpdesk zei al dat de snelheid ongeveer 10-20 % minder zou zijn, maar 65%?

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016
Vandaag maar eens met de Telfort technische dienst gebeld gezien tot mijn grote verbazing de postcodecheck van ze aangaf dat we 20Mbit zouden kunnen halen.

Nu is het zo dat wel al een jaar met allerhande technische diensten aan het bellen zijn en blijkbaar niemand ons kan vertellen of er weldegelijk ADSL2/2+ op onze locatie beschikbaar is, BBned zegt iig van niet, KPN geeft vaak wel aan dat het kan met zo'n leuk * erbij van: vereist ADSL2/2+ beschikbaarheid met als gevolg dat ik er nog niks aan heb.

Even met de technische dienst aan de lijn gehangen:
technische dienst: Ja meneer dat kunnen wij pas zien als het abonnement is aangevraagd, dus als u het abonnement aangevraagd heeft en daarna nog een keer belt dan kan ik het voor u opvragen.
Ik: Ja maar dan loop ik het risico dat ik met een abonnement zit waar ik niet eens de helft van de snelheid uit kan halen.
technische dienst: ja meneer, dat risico moet u dan maar nemen.
Beetje belabberd dit, ik ga toch echt geen abonnement aanvragen als ik niet eens zeker weet of ik die snelheid er uit haal, anders zit ik mooi met 8Mbit en ga ik uiteindelijk er op achteruit als @home de boel straks opschroeft naar 12Mbit...

Iemand enig idee hoe of waar ik nu een keer een definitieve uitslag over dit onderwerp kan halen?

musicfreak schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:34:
[...]

Telfort levert over het Tiscali/BabyXL netwerk waar mogelijk, anders over het KPN netwerk. Ze leveren ook ADSL1 aansluitingen.
en wat kan je me dan adviseren?
we wachten al op oplevering vanaf 10 jan.
als er geen ruimte is in de centrale kan ik nog heel lang gaan wachten.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 10:03

rick77

... get to the point!

Daenney schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:14:
Beetje belabberd dit, ik ga toch echt geen abonnement aanvragen als ik niet eens zeker weet of ik die snelheid er uit haal, anders zit ik mooi met 8Mbit en ga ik uiteindelijk er op achteruit als @home de boel straks opschroeft naar 12Mbit...

Iemand enig idee hoe of waar ik nu een keer een definitieve uitslag over dit onderwerp kan halen?
KPN Wholesale aanklikken en postcode invullen: http://www.unet.nl/?wholesale_check
(ik geef echter ook geen garanties :+)

[Voor 76% gewijzigd door rick77 op 30-01-2008 15:30]

Gitano schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:02:
Voor zover ik uit deze ervaringen topic heb kunnen lezen heet iedereen met een wireles modem last van minder snelheid dan je zou verwachten. Vermoeden zou zijn dat de cpu van de zyxell niet net aan kan om snelle verbinding van encryptie te voorzien ofzo.
Dus in theorie zou je dan beter af zijn met een non-wireless modem en daar een goed access point op aansluiten?

Anoniem: 250038 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:28:
[...]

en wat kan je me dan adviseren?
we wachten al op oplevering vanaf 10 jan.
als er geen ruimte is in de centrale kan ik nog heel lang gaan wachten.
dat is duidelijk geen adsl2+ op mijn adres dus ook geen 20 Mb

Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes no
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes no
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 no no

• scorpion303
  • Niet online
Kale lijn: Ongeveer 3 weken. Een KPN monteur komt ook de lijn controleren
Ik zit er ook over na te denken om dit telfort abonnement af te sluiten, maar voel er weinig voor om daar een complete dag voor vrij te nemen. Ik begrijp van sommigen dat de kans aanwezig is, dat deze monteur helemaal niet langs hoeft te komen omdat alles reeds goed werkt... Indien de monteur toch langs komt, kan ik dan een afspraak maken op een bepaald tijdstip, of komt ie gewoon ergens tussen 9:00 en 18:00?

• Daenney
  • Laatst online: 12-09-2016
rick77 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:29:
[...]

KPN Wholesale aanklikken en postcode invullen: http://www.unet.nl/?wholesale_check
(ik geef echter ook geen garanties :+)
Dank voor je reactie.
Volgens die check is ADSL2+ 2000/1024 beschikbaar, dus dit zou moeten betekenen dat zowel XS4all, Telfort als KPN zelf een ADSL2+ aansluiting moeten kunnen leveren?

Heeft iemand een idee of Telfort aan statische IP's al dan hostnames doet?

[Voor 8% gewijzigd door Daenney op 30-01-2008 15:53]

• rick77

rick77

... get to the point!

Anoniem: 250038 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:44:
[...]

dat is duidelijk geen adsl2+ op mijn adres dus ook geen 20 Mb

Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes no
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes no
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 no no
Op basis hiervan is zelfs 8Mbit is al lastig. Als KPN geen 8Mbit kan leveren zit je waarschijnlijk of te ver van de centrale of je lijn is een keer lager ingesteld om een slechte verbinding te voorkomen (schijnt KPN te doen als er in het verleden problemen mee zijn geweest). Heb je enig idee hoe ver je van je centrale zit? Kabel is in jouw geval misschien wel de beste optie.
edit: o, je was niet diegene die zat te twijfelen over kabel
Daenney schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:52:
Heeft iemand een idee of Telfort aan statische IP's al dan hostnames doet?
Die vraag is nou toch wel vaak genoeg voorbij gekomen.

[Voor 10% gewijzigd door rick77 op 30-01-2008 15:56]

• fredz85
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-04-2015
Heeft iemand al eens een Fritz box Annex A (bv. 7050 of 7170) verbonden met een Telfort Internet 20 Mb lijn (analoog). Werkt dat probleemloos?

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:20

Yzord

Undertaker of the Universe

Hmm, als hij bij mij kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no aangeeft wil dat dan zeggen dat de centrale nog niet ADSL2+ ready is? En mag ik dan wel verwachten dat dat in de toekomst gaat gebeuren?

Anoniem: 110734

Nog geen DSL
Suggesties????
Ik woon ook daar in de buurt(Amsterdam zuidoost), en heb geen DSL verbinding sinds 22 jan.(want dan is de internet verbinding al actief) Telfort gebeld en zeiden van ze gaan er een wijkcentrale op af sturen, vandaag heeft KPN mij gebeld er komt een monteur langs morgen om de lijn op te meten.

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 110734 op 30-01-2008 16:05. Reden: -]

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
Sinds vandaag heb ik opeens problemen met me verbinding, de hele dag al heb ik last van een verbrekende verbinding. Dan maakt hij weer verbinding en na +/- 4 minuten gebeurt weer hetzelfde. Ik heb me router even in de gaten gehouden en het lampje van me ADSL lijn zie je dan gewoon uitgaan.

Telfort gebelt die zegt dat er geen storing bekend is rond de Zaanstreek en zegt dat het aan mijn kant verkeerd zit. Router ff uitgezet en zelf gereset, werkt allemaal niet, hopen dat het gauw over is...

Everything that has a beginning has a end

• Yzord

Yzord

erwinrom schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:21:
Sinds vandaag heb ik opeens problemen met me verbinding, de hele dag al heb ik last van een verbrekende verbinding. Dan maakt hij weer verbinding en na +/- 4 minuten gebeurt weer hetzelfde. Ik heb me router even in de gaten gehouden en het lampje van me ADSL lijn zie je dan gewoon uitgaan.

Telfort gebelt die zegt dat er geen storing bekend is rond de Zaanstreek en zegt dat het aan mijn kant verkeerd zit. Router ff uitgezet en zelf gereset, werkt allemaal niet, hopen dat het gauw over is...
Poeh, dit gezeik heb ik ook ooit gehad met Speedlinq. Bij mij ging het precies om de 6 minuten. Dan was ie weer 10 sec. offline en dan springt ie weer aan. Nieuwe modems verstuurd, lijnchecks gedaan, uren aan de telefoon gehangen en noem maar op.

Uiteindelijk was het opgelost door.......te gaan verhuizen |:( ze hebben me erna ook nooit meer gebeld, dus in mijn ogen was dat een situatie waarbij ze zelf op hun hoofd moesten krabben.

• rick77

rick77

... get to the point!

Yzord schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:57:
Hmm, als hij bij mij kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no aangeeft wil dat dan zeggen dat de centrale nog niet ADSL2+ ready is? En mag ik dan wel verwachten dat dat in de toekomst gaat gebeuren?
Er wordt niet of nauwelijks nog geinvesteerd in ADSL2+, dus waarschijnlijk niet. Maar dit is ook vaak genoeg voorbijgekomen in de Telfort topics.

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:12
Ik weet dat het al vaker is gevraagd. Sterker nog, ik weet c.q. wist zelf het antwoord! Overstappen van KPN InternetPlusBellen naar Telfort internet met bellen. Wel of niet zelf KPN IPB opzeggen? Ikzelf ben sinds 5 november over en heb niets zelf opgezegd. Alles prima verlopen. De OT vermeldt nog steeds dat ALLEEN als je van KNP IPB komt je niet zelf hoeft op te zeggen. Doe je dat wel, dan kan dat verwarring veroorzaken.
De reden van mijn post is dat mijn schoonouders net de aanvraag hebben ingediend. Ze kregen de standaard brief waarin staat dat je zelf het internet deel van je huidige aanbieder moet opzeggen. Schoonpa belt Telfort, legt mijn verhaal (niet zelf opzeggen) voor en krijgt toch te horen dat hij zelf moet opzeggen bij KPN. Ik heb net ook even gebeld en kreeg hetzelfde te horen. Hoe het kan dat ikzelf niks heb opgezegd en dat toch alles goed is verlopen kon men niet verklaren... Is hier iemand die recentelijk van KPN IPB is overgestapt? Zo ja, moet je nu wel of niet zelf opzeggen? Ik snap het even niet meer... 8)7 :? |:(

Anoniem: 110734 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Ik woon ook daar in de buurt(Amsterdam zuidoost), en heb geen DSL verbinding sinds 22 jan.(want dan is de internet verbinding al actief) Telfort gebeld en zeiden van ze gaan er een wijkcentrale op af sturen, vandaag heeft KPN mij gebeld er komt een monteur langs morgen om de lijn op te meten.
Heb jij wel een brief van de kpn gehad met bericht van portering??

Anoniem: 171659

Anoniem: 205872 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:11:
sorry, de snelheid met WLAN is ongeveer 550 kB/s, dus ongeveer 1/3 van de snelheid met netwerkkabel. De helpdesk zei al dat de snelheid ongeveer 10-20 % minder zou zijn, maar 65%?
Ik had hetzelfde probleem en heb toen het hier al vaker genoemde TCPOptimizer gebruikt. Sindsdien bijna dezelfde snelheid als met kabel.

Er is me verteld dat binnen XP TCP instellingen (MTU / TCP receive window) bewaard blijven die afgestemd zijn op de snelheid van je oude abonnement. Hierdoor beperk je jezelf in snelheid als je overstapt naar een abonnement met hogere snelheid. :?

• rick77

rick77

... get to the point!

54Mbps WLAN haalt slechts 9Mbps (had ik dus ook). Dit wordt veroorzaakt door de standaard MTU-waarden in XP. Heeft niks met je vorige abo te maken.

edit: vraagje van mezelf. Op basis van ervaringen hier, heb ik erop vertrouwd dat mijn KPN DirectADSL abo automatisch wordt opgezegd na de overstap naar Telfort. Hoe lang duurt het eer je een brief van KPN hierover krijgt?

[Voor 75% gewijzigd door rick77 op 30-01-2008 17:37]

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:11
Net Telfort aan de lijn gehad:

Ze hebben vertraging met de levering van de modems. Mijne stond gepland op 22 januari. Het probleem zou nu opgelost zijn en de klanten die al 2 weekjes wachten op hun modem (stap 3) krijgen deze volgende week geleverd.

Dat hopen we dan maar

• Snowmiss
  • Laatst online: 09:56
Hakkie schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:05:Is hier iemand die recentelijk van KPN IPB is overgestapt? Zo ja, moet je nu wel of niet zelf opzeggen? Ik snap het even niet meer... 8)7 :? |:(
ik voldoe niet helemaal aan het profiel;
Ik heb 8 januari aangevraagd, zonder KPN op te zeggen.
Momenteel alles binnen maar wacht nog tot de gewenste opleverdatum, 14 februari
Heb nog geen brief van KPN gezien dat het is opgezegd (komt die wel?)
Binnenkort meer info van mij, tenzij er anderen eerder een recent antwoord kunnen geven.

Anoniem: 170631

Pieter,

Kijk eens naar de CPU bezetting van de router. Draadloos en downloaden gaf bij mij 100% CPU belasting op de router en een waardeloze kwaliteit van een telefoonverbinding (hakkelen, stotterend).

Wat is er eigenlijk aan de hand met de Helpdesk van Telfort ? Constant "de wachttijd bedraagt momenteel meer dan 10 minuten" :(

Anoniem: 170631

Snowmiss schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:41:
[...]

Binnenkort meer info van mij, tenzij er anderen eerder een recent antwoord kunnen geven.
Die brief komt heel erg laat. Ik zou me geen zorgen maken. Zelfs na oplevering van Telfort was een brief van KPN niet ontvangen.

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
Yzord schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Poeh, dit gezeik heb ik ook ooit gehad met Speedlinq. Bij mij ging het precies om de 6 minuten. Dan was ie weer 10 sec. offline en dan springt ie weer aan. Nieuwe modems verstuurd, lijnchecks gedaan, uren aan de telefoon gehangen en noem maar op.

Uiteindelijk was het opgelost door.......te gaan verhuizen |:( ze hebben me erna ook nooit meer gebeld, dus in mijn ogen was dat een situatie waarbij ze zelf op hun hoofd moesten krabben.
hmmmm het is weer opgelost... Ligt wel aan mijn kant, ik heb al een aantal jaar zonder problemen een draytek vigor 2500 router. Ik heb de Zyxel maar weer even aangesloten om te kijken of dat werk en warempel... geen problemen meer :s

Everything that has a beginning has a end

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
xminator schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:07:
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 931 / 14067
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 23.0
Attenuation (dB) up/down = 12.0 / 31.5
Noise Margin (dB) up/down = 7.5 / 7.5

Mijn gegevens wat ik nu haal. 31.5/14 = 2,25km. Als ik naar dat ene grafiekje kijk hoor ik rond de 14000 te krijgen. Dus dat zit wel goed.

Als ik een 100mb bestandje download haal ik rond de 1350kb/s.

Dus dat zit wel goed :9 .

Nja ik heb dus een overstap gemaakt van planet adsl naar telfort. Heb geen problemen ondervonden. Had mijn planet adsl al opgezegd toen ik nog in stap 1 zat met de mededeling dat ik vanaf 28e naar Telfort zou overstappen.
Vandaag dus was planet signaal ervan af. Ik gebruik nog steeds een speedtouch 546. Ff configurator gestart en tiscali aangevinkt en toen was ik klaar :P.

Dus alles ging perfect (hoop dat het zo blijft :*) ).
Nja een klein staartje hier aan, ik kreeg vandaag een brief van kpn met: Kpn heeft uw opdracht ontvangen tot opheffing van uw adsl-aansluiting op .... bla bla

Daarnet ff naar kpn gebeld en binnen 10 minuten was het geannuleerd.
Wel raar, planet werkt niet meer en telfort werkt wel.

En ik had duidelijk aangegeven dat het om een migratie ging bij planet en die man aan de lijn zei ja ik weet wat je bedoeld 8)7 .

Dus kijk uit ;) .

[Voor 5% gewijzigd door xminator op 30-01-2008 18:03]

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 08:13
Zo, bij mij is de Telfort aansluiting gereed en werkt super! _/-\o_

Modem traint in met de waardes: 20002 kbps / 1031 kbps
volle snelheid hier! :D

SIP net even geconfigureed!.. hier een tevreden Telfort klant! :D _/-\o_

Anoniem: 110734

Anoniem: 250038 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:08:
[...]

Heb jij wel een brief van de kpn gehad met bericht van portering??
Ik heb geen brief gekregen van kpn, ik heb geen kpn telefonie. Ik heb nog van UPC

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
rick77 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:32:
[...]

Er wordt niet of nauwelijks nog geinvesteerd in ADSL2+, dus waarschijnlijk niet. Maar dit is ook vaak genoeg voorbijgekomen in de Telfort topics.
Voor mijn adres wordt het volgende aangegeven:

Toch kan ik met 1.50 MB/sec downloaden, dus zeggen die gegevens misschien niet alles.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 07:32
eijsenga schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:32:
[...]

Voor mijn adres wordt het volgende aangegeven:

Toch kan ik met 1.50 MB/sec downloaden, dus zeggen die gegevens misschien niet alles.
Je weet niet of ze kloppen en misschien is er wel sneller beschikbaar omdat je op het BaByXL netwerk aangesloten kan worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

rick77 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:34:
54Mbps WLAN haalt slechts 9Mbps (had ik dus ook). Dit wordt veroorzaakt door de standaard MTU-waarden in XP. Heeft niks met je vorige abo te maken.
Mag ik hieruit opmaken dat het een Windows-only probleem is? Zijn er hier mensen met een Airport Express/Extreme en 20mbit, en zo ja, haal je daarbij wel een goede wireless snelheid?

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 12:07
ik haal wireless met m'n speedtouch ook maar 800 kb/s terwijl wired 2,04 mb/s

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:56
1 woord voor langzame wireless verbindingen: TCPOptimizer.

Bij een goede signaalkwaliteit moet het mogelijk zijn, met internetverbindingen tot 20 a 25 Mb, draadloos en bedraad dezelfde snelheid te halen. Bij snellere verbindingen wordt de draadloze verbinding een bottleneck. Een goeie 54g router haalt maximaal zo'n 25 - 30 Mb doorvoersnelheid.

Zit nu nog op een T12 verbinding, maar haal 1421 kB/sec (11,4 Mb) zowel draadloos als bedraad (Router is een Linksys WRT54G).

[Voor 78% gewijzigd door Masimo op 30-01-2008 20:04]

Anoniem: 249894

Snowmiss schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:41:
[...]

ik kreeg de brief zes dagen na de opleveringsdatum.

• Yzord

Yzord

lol, ik heb dan eindelijk onofficieel internet van Telfort. Ik kreeg vandaag te horen dat mijn lijn 28 januari opgeleverd was, maar datze geen modems konden versturen dus ik moest maar weer wachten, wat ik al deed vanaf 2 december.

Dus oude speedtouch uit de kast gehaald, aangesloten en ole.....werken. Helaas wel max 8mbit ivm met die idiote ADSL (zonder 2+) centrale, maarja...kan weer fraggen, is belangrijker ;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:28
Ik vroeg mij dat ook af, wil begin maart Telfort gaan aanvragen en dan de 7050 annex a aan gaan sluiten

ben benieuwd
fredz85 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:57:
Heeft iemand al eens een Fritz box Annex A (bv. 7050 of 7170) verbonden met een Telfort Internet 20 Mb lijn (analoog). Werkt dat probleemloos?

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 20:48
Yzord schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:54:

Dus oude speedtouch uit de kast gehaald, aangesloten en ole.....werken. Helaas wel max 8mbit....
als ik vragen mag, welk model Speedtouch is dat?
Ik heb hier nog een model 510 en vraag me af of Telfort het strakjes na de overstap van Tiscali daarop tijdelijk doet, desnoods met 8 mbit, ik ben ook in afwachting van mijn nieuwe (Speedtouch) modem.

• domheid
  • Laatst online: 06-09-2018
Gitano schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:02:
Voor zover ik uit deze ervaringen topic heb kunnen lezen heet iedereen met een wireles modem last van minder snelheid dan je zou verwachten. Vermoeden zou zijn dat de cpu van de zyxell niet net aan kan om snelle verbinding van encryptie te voorzien ofzo..

Ik kan het zelf niet testen want ik heb geen wireless modem genomen. ik heb een multi pc modem ( en dan erbij moet nog wachten tot vrijdag voor telfort actief is bij mij ;-) )
Ik heb de wireless zyxel en ik heb met mijn laptop wireless net zo'n snelheid als bedraad. mijn modem traint in op 10010 kbps en ik kan de eerder genoemde 100MB cq 1000MB bin-bestande wireless en bedraad downloaden met een gemiddelde snelheid van 1,04MB/seconde. hier is geen verschil te merken tussen bedraad danwel wireless.

De PC van mijn zoontje hangt echter ook wireless in het netwerk en hier is de downloadsnelheid ca 530KB/seconde. het lijkt erop dat de ene draadloze ethernetkaart dus sneller is dan de andere. Wellicht dat een andere ethernetkaart uitkomst bij je kan bieden.

• Yzord

Yzord

dikke man schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:32:
[...]

als ik vragen mag, welk model Speedtouch is dat?
Ik heb hier nog een model 510 en vraag me af of Telfort het strakjes na de overstap van Tiscali daarop tijdelijk doet, desnoods met 8 mbit, ik ben ook in afwachting van mijn nieuwe (Speedtouch) modem.
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1121935420.jpg

Deze ja ;)

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Hakkie schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:05:
Zo ja, moet je nu wel of niet zelf opzeggen? Ik snap het even niet meer... 8)7 :? |:(
Ik heb wel gelijk IPB opgezegd, op dezelfde dag dat ik Telfort had aangevraagd (conform de instructies van Telfort zelf). Wel duidelijk vermeld dat het hier een overstap was.

De overgang is prima gegaan. Heb inmiddels Telfort en IPB is netjes afgesloten. Geen enkel probleem.

• musicfreak
domheid schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:50:
De PC van mijn zoontje hangt echter ook wireless in het netwerk en hier is de downloadsnelheid ca 530KB/seconde. het lijkt erop dat de ene draadloze ethernetkaart dus sneller is dan de andere. Wellicht dat een andere ethernetkaart uitkomst bij je kan bieden.
Ik citeer Masimo maar even: "1 woord voor langzame wireless verbindingen: TCPOptimizer".

• Osxy
  • Laatst online: 24-06 22:13

Osxy

Holy crap on a cracker

Onze overstap ik perfect gegaan,

Gister voor 10 uur:
8/1 mbit BBned bij Pilmo

Gister half 11:
15mbit/1 telfort.

Niet slecht vind ik zelf.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

musicfreak schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 06:25:
[...]

Ik citeer Masimo maar even: "1 woord voor langzame wireless verbindingen: TCPOptimizer".
Nogmaals deze vraag daarom: dit is dus een Windows-only probleem waar Macs geen last van hebben? Zijn er mensen die een Airport gebruiken voor hun 20mbit wireless, en doe je dit op G of N (theoretisch 100mbit)?

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 18:42

Snoes

marcel

Hakkie schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:05:
Ik weet dat het al vaker is gevraagd. Sterker nog, ik weet c.q. wist zelf het antwoord! Overstappen van KPN InternetPlusBellen naar Telfort internet met bellen. Wel of niet zelf KPN IPB opzeggen? Ikzelf ben sinds 5 november over en heb niets zelf opgezegd. Alles prima verlopen. De OT vermeldt nog steeds dat ALLEEN als je van KNP IPB komt je niet zelf hoeft op te zeggen. Doe je dat wel, dan kan dat verwarring veroorzaken.
De reden van mijn post is dat mijn schoonouders net de aanvraag hebben ingediend. Ze kregen de standaard brief waarin staat dat je zelf het internet deel van je huidige aanbieder moet opzeggen. Schoonpa belt Telfort, legt mijn verhaal (niet zelf opzeggen) voor en krijgt toch te horen dat hij zelf moet opzeggen bij KPN. Ik heb net ook even gebeld en kreeg hetzelfde te horen. Hoe het kan dat ikzelf niks heb opgezegd en dat toch alles goed is verlopen kon men niet verklaren... Is hier iemand die recentelijk van KPN IPB is overgestapt? Zo ja, moet je nu wel of niet zelf opzeggen? Ik snap het even niet meer... 8)7 :? |:(
Ik liep met dezelfde vraag, en ik heb dus even gebeld. (ik zat al in stap 4, en enkele dagen voor het verstrijken van mijn mogelijkheid op te zeggen 1 maand van te voren).

Telfort en KPN bevestigen beiden dat wanneer je Telfort aagevraagd heb met nummer portering, je automatisch wordt opgezegd. Hiertoe hoef je geen actie te ondernemen. Mijn abbo bij IPB van Planet loopt tot 28 feb, daarna zal deze vervallen. Ik was ook bang over een maand met 2 abbo's te zitten.

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 18:42

Snoes

marcel

Heb ik zelf ook een vraagje;

ik heb sinds maandag mijn modem thuis liggen, voor mijn nieuwe adres. Mijn opleverdatum is gesteld op 8 febr. door Telfort. Is het al mogelijk dat er een signaal opzit (zit ook al in stap 4), of zetten ze dat er pas op op 8 feb. Wanneer mijn telefoon over gaat merk ik wel in op huidige adres, maar ik ben nieuwsgierig naar het internet.

Anoniem: 228031

Sinds gisteren ook mijn telefonie opgeleverd gekregen (vorige week donderdasg overgegaan van HetNet ADSL nar Telfort). Alles zonder problemen verlopen. Ik heb alleen een wat hakkerig geluid op mijn telefoon (degene die ik bel hoort dit niet!?!?) heb de UBR al eens op CBR gezet. Dit hielp niet. Ik heb via de setup wizzard de bandwith geconfigureerd en SIP op high priority gezet maar ook daar geen verbetering. Het hakkerige geluid is overigens alleen als ik op de volle bandbreedte aan het downloaden ben. Modem traint in op 12241/1031 en ik zit 3 km van de centrale. Haal met Newsleecher een vrij contstante download van 1250Kb/sec.
Iemand nog een tip om geluidskwaliteit tijdens downloaden te verbeteren??

• Yzord

Yzord

Snoes schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:40:
Heb ik zelf ook een vraagje;

ik heb sinds maandag mijn modem thuis liggen, voor mijn nieuwe adres. Mijn opleverdatum is gesteld op 8 febr. door Telfort. Is het al mogelijk dat er een signaal opzit (zit ook al in stap 4), of zetten ze dat er pas op op 8 feb. Wanneer mijn telefoon over gaat merk ik wel in op huidige adres, maar ik ben nieuwsgierig naar het internet.
Groot kans dat er een signaal op staat. Gewoon aansluiten dus.

• R0yke
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 17:26
Mijn lijn is opgeleverd, ik heb alleen het modem nog niet..
Ik heb nog een oude modem liggen aangesloten, en... wel verbinding maar geen internet :( waarschijnlijk zijn de instellingen niet juist. kan iemand de instellingen van Telfort plaatsen zodat ik deze kan overnemen in mijn modem.. Alvast bedankt..

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met nummer behoud van Tele2 naar Telfort :?

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
R0yke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:19:
Mijn lijn is opgeleverd, ik heb alleen het modem nog niet..
Ik heb nog een oude modem liggen aangesloten, en... wel verbinding maar geen internet :( waarschijnlijk zijn de instellingen niet juist. kan iemand de instellingen van Telfort plaatsen zodat ik deze kan overnemen in mijn modem.. Alvast bedankt..
Heb je je verbinding al geactiveerd met 1.XXX.XXX..... ?
Zo nee, zoek maar even in dit deel wordt wel een paar keer genoemd.

• fredz85
  • Laatst online: 20-04-2015
MiK schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:31:
Ik vroeg mij dat ook af, wil begin maart Telfort gaan aanvragen en dan de 7050 annex a aan gaan sluiten

ben benieuwd

[...]
Gebruikt niemand dan een Fritz met Telfort??

• R0yke
Thombias schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:44:
[...]

Heb je je verbinding al geactiveerd met 1.XXX.XXX..... ?
Zo nee, zoek maar even in dit deel wordt wel een paar keer genoemd.
Die pagina is niet bereikbaar.. :(
Het DSL lampje brandt wel?

Anoniem: 238260

scorpion303 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:47:
[...]

Ik zit er ook over na te denken om dit telfort abonnement af te sluiten, maar voel er weinig voor om daar een complete dag voor vrij te nemen. Ik begrijp van sommigen dat de kans aanwezig is, dat deze monteur helemaal niet langs hoeft te komen omdat alles reeds goed werkt... Indien de monteur toch langs komt, kan ik dan een afspraak maken op een bepaald tijdstip, of komt ie gewoon ergens tussen 9:00 en 18:00?
In de brief die ik destijds kreeg stond dat de monteur tussen 8.00 en 13.00 uur kon komen.
Dat was uiteindelijk rond 10.00 uur.
Het enige dat de man deed was een modem van hemzelf aankoppelen en kijken of het lampje ging branden.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 238260 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:08:
[...]

In de brief die ik destijds kreeg stond dat de monteur tussen 8.00 en 13.00 uur kon komen.
Het enige dat de man deed was een modem van hemzelf aankoppelen en kijken of het lampje ging branden.
Ik had een kale lijn.
Er is nooit een monteur geweest. Ook geen bericht van gehad dat die ooit zou komen.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 11:42
Anoniem: 238260 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Tuurlijk, hij komt kijken of het DSL signaal goed doorkomt. Wat verwacht je dan dat ie gaat doen? Een dansje? Een paar magische toverspreuken? Je DSL lijn zegenen?

Anoniem: 248548

Anoniem: 27577 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:24:
[...]

Nogmaals deze vraag daarom: dit is dus een Windows-only probleem waar Macs geen last van hebben? Zijn er mensen die een Airport gebruiken voor hun 20mbit wireless, en doe je dit op G of N (theoretisch 100mbit)?
Ik zit met een Macbook Pro op een ZyXEL 2602 HW D1A. Ik zie geen enkel verschil of ik nou bedraad of draadloos op internet zit. ZyXEL ingesteld op G-only. Full speed T6.

• TheKillingBean
  • Laatst online: 09-03 12:38
Beetje vreemd allemaal bij Telfort. Probeer sinds 5 december mijn verhuizing door te geven. Het doorgeven is eindelijk gelukt op 14 januari, ze "beloofde" me dat ik binnen 2 weken internet zou hebben op mijn nieuwe adres. Natuurlijk is hun dit niet gelukt, maar wat ik vreemd vindt is dat ze niet excact kunnen zeggen wanneer ik wel internet krijg. Ze kunnen wel de exacte datum geven als je een nieuwe abonement neemt, maar niet als het om een verhuizing gaat.
trolleystad schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:21:
[...]

Tuurlijk, hij komt kijken of het DSL signaal goed doorkomt. Wat verwacht je dan dat ie gaat doen? Een dansje? Een paar magische toverspreuken? Je DSL lijn zegenen?
Is dit tevens zelf ook te testen? Als je dus nog geen Telfort hebt.

[Voor 28% gewijzigd door TheKillingBean op 31-01-2008 10:38]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Dolan
TheKillingBean schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:37:
Beetje vreemd allemaal bij Telfort. Probeer sinds 5 december mijn verhuizing door te geven. Het doorgeven is eindelijk gelukt op 14 januari, ze "beloofde" me dat ik binnen 2 weken internet zou hebben op mijn nieuwe adres. Natuurlijk is hun dit niet gelukt, maar wat ik vreemd vindt is dat ze niet excact kunnen zeggen wanneer ik wel internet krijg. Ze kunnen wel de exacte datum geven als je een nieuwe abonement neemt, maar niet als het om een verhuizing gaat.
Ze kunnen pas de datum geven zodra die is ingepland bij KPN. Bij nieuwe aansluitingen kunnen ze dat ook pas. Alleen als je overstapt van een andere DSL aanbieder kunnen ze het al eerder zeggen omdat ze het dan op diezelfde dag nog kunnen inplannen. Er hoeft dan alleen maar iets omgeprikt te worden in de centrale i.p.v. de hele rompslomp met aderpaar uitzoeken, meten of het kan, kijken in de centrale of er ruimte is, etc.

Anoniem: 250571

Heeft iemand enig idee wat de extra vertraging is door het tekort aan "gewone" modems?

• objectief2
  • Laatst online: 24-06 22:02
Hier een vraag of het iemand gelukt is om nadat Telfort-internet op de vaste lijn van kpn is gezet het telefoonnummer te porteren naar Budgetphone.

De ideale situatie voor mij is

Internet: Telfort

Telefonie-inkomend: VOIP-in prepaid via Budgetphone waarbij KPN wordt opgezegd en nummer geporteerd.

Telefonie-uitgaand: VOIP-out via Voipbuster of soortgelijk. Prepaid

Omdat ik niet geheel zeker ben of mijn internetlijn behouden blijft als die KPN-Belbudget geporteerd wordt vroeg ik me af of iemand me daarover kan vertellen of dat zeker goed gaat. Bij voorbaat dank :)

• Dolan
objectief2 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:11:
Omdat ik niet geheel zeker ben of mijn internetlijn behouden blijft als die KPN-Belbudget geporteerd wordt vroeg ik me af of iemand me daarover kan vertellen of dat zeker goed gaat. Bij voorbaat dank :)
Dat gaat gewoon lukken, als je dat maar pas doet na oplevering van je internet.

• Gitano
objectief2 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:11:
De ideale situatie voor mij is

Internet: Telfort

Telefonie-inkomend: VOIP-in prepaid via Budgetphone waarbij KPN wordt opgezegd en nummer geporteerd.

Telefonie-uitgaand: VOIP-out via Voipbuster of soortgelijk. Prepaid

KPN opzeggen geeft geen probleem. Je ADSL blijft gewoon werken. ( heb ik zelf ook gedaan ;-) )
Mijn KPN verbinding is al sinds december weg en morgen zou het ADSL signaal moeten omgaan naar Telfort. ( op dit moment dus nog steeds adsl signaal van de huidige provider )

Ik heb dezelfde setup voor telefonie als jij. Voip in via BudgetPhone en Voip-out via voipcheap (zelfde als voipbuster) Alleen weet ik niet hoe dat porteren van je nummer gaat. Ik heb gewoon een nieuw nummer genomen bij budgetphone.

• objectief2
  • Laatst online: 24-06 22:02
Hartelijk dank voor de reacties.

Vanzelfsprekend begin ik pas aan de KPN-->Budgetphone wissel nadat Telfort is aangesloten. Dat zal pas op 1 april zijn trouwens na een telco-telcomigratie, maar dat terzijde. Bij Budgetphone laat ik dan 1 mei ongeveer mijn KPN-nummer porteren naar Budgetphone. Dit kost 10 euro plus 10 euro adm. kosten .

Hier staat er meer over dit onderwerp trouwens: http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=18

Als dat allemaal gelukt is kan ik KPN-Belbudget dus opzeggen :) Nog wel een vraagje trouwens over dat opzeggen. Doet Budgetphone dit op het moment dat het nummer door hen is overgenomen of heb je dat zelf gedaan? Antwoord al gevonden denk ik: KPN wordt automatisch opgezegd(waarvan je ook bericht krijgt van de KPN)

[Voor 19% gewijzigd door objectief2 op 31-01-2008 14:50]

• R0yke
Anoniem: 250571 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:48:
Heeft iemand enig idee wat de extra vertraging is door het tekort aan "gewone" modems?
Goede vraag helaas weten ze bij Telfort daar ook geen antwoord op.. Dus probeer ik nog steeds mijn oude modem aan de gang te krijgen..
Heeft iemand de instellingen voor mij AUB...... _/-\o_

Anoniem: 120020

Ik heb instellingen van telfort gekregen, maar heb geen splitter en modem :( wel wisten ze me te vertellen dat e.e.a. vandaag op de post gedaan zou worden.
R0yke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:49:
[...]

Goede vraag helaas weten ze bij Telfort daar ook geen antwoord op.. Dus probeer ik nog steeds mijn oude modem aan de gang te krijgen..
Onderstaand de instellingen.

modus: rfc1483 bridged
vpi: 0
vci: 34
multiplexing: LLC
protocol: enet encap

Hoop dat je er wat aan hebt.

• Gitano
[...]

Default waardes vanuit mijn zyxell ( die klaar staat en alleen maar de telefoonlijn naar toe omgeprikt hoeft te worden ;) )

Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LLC
Virtual Circuit ID
VPI : 0
VCI : 34

IP Address : Obtain an IP Address Automatically

DNS server

First DNS Server :Obtained From ISP
Second DNS Server: Obtained From ISP
Third DNS Server: Obtained From ISP

Hoop dat je er wat mee kan ;-)

• LazyMe
[...]

Connection Settings

PVC Info (VPI.VCI): 0.34
Type: ETHoA
Routed Connection

• LazyMe
Das toevallig, allemaal op het zelfde moment gereageerd neem ik aan 8)7

[Voor 4% gewijzigd door LazyMe op 31-01-2008 15:09]

Anoniem: 250571

[...]
hmm falers, ze mogen me kosteloos een wireless ding geven :)

• Gitano
LazyMe schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:08:
Das toevallig, allemaal op het zelfde moment gereageerd neem ik aan 8)7
en 3 verschillende antwoorden ;-)

Die van mij zijn de default zoals het modem uit de doos kwam. Ik heb niks aangepast

Anoniem: 21173

Gisteren de 1 pc modem omgewisseld voor de zyxel multipc en geinstalleerd en ik haal ik nu 1.8 megabyte per seconde ipv 1.35 met mijn vigor 2200.

Is dit het maximaal haalbare? Ik train in op 17959 kbps / 1147 kbps.

• LazyMe
Anoniem: 21173 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:18:
Gisteren de 1 pc modem omgewisseld voor de zyxel multipc en geinstalleerd en ik haal ik nu 1.8 megabyte per seconde ipv 1.35 met mijn vigor 2200.

Is dit het maximaal haalbare? Ik train in op 17959 kbps / 1147 kbps.
17959 / 8 * 0,84 = 1,89 MB/s

Gitano schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:13:
[...]

en 3 verschillende antwoorden ;-)
Volgens mij komen ze redelijk overeen anders :)

• Gitano
Anoniem: 27577 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:22:
[...]

Volgens mij komen ze redelijk overeen anders :)
Mwah
1) modus: rfc1483 bridged

2) Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP

3)Type: ETHoA
Routed Connection

Ik zie toch 3 verschillen..
Maar de belangrijkste vpi/vci 0/34 zijn wel gelijk ;-)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Mijn god, gaat snel bij telfort vorig week zondag aangevraagd en ze zijn nu al bezig in de centrale.. :)
jammer dat ik adsl1 maar heb, ze mogen wel eens opschieten met de opvolger :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Lampuhkap
  • Laatst online: 24-06 21:53
ik heb vandaag nog maar eens gebeld over mn modem...ik zou een andere krijgenm,daar had ik tenslotte naar gevraagd (ik wilde een nieuwe puur omdat ik deze modem geen 5 jaar fatsoenlijk zie draaien)
Kan nog wel 2 weken duren, van langer moest ik ook niet opkijken :[
Oplevering van mn stiefvaders abbo duurd nu ook al meer dan 3 weken...modem kan ook over 2 weken ofzo pas verwacht worden....gaat lekker daar

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

Anoniem: 21572

In december, zonder te weten dat Speedlinq Telfort zou gaan worden op korte termijn, een migratie in gang gezet van Speedlinq naar Telfort Internet.

1e aanvraag; afgewezen door Telfort omdat Speedlinq in plaats van een overstap een afmelding had gedaan. Bleek niet correct te zijn na navraag bij Speedlinq, maar ik moest hoe dan ook een nieuwe aanvraag bij Telfort indienen, want de oude kon niet worden gereactiveerd.

2e aanvraag; na het verzoek van Telfort om mijn aanvraag nogmaals in te dienen dit alsnog telefonisch gedaan. Alles dubbel gecheckt; na 2 weken geen vooruitgang in de stappen bij Telfort maar eens gebeld: "Ow, ook deze aanvraag is geannuleerd omdat u heeft opgegeven geen KPNlijn te hebben terwijl dit wel het geval is". Ik antwoordde dat ik juist telefonisch met hen het nieuwe abonnement heb aangevraagd, alles dubbel gecheckt, etc. "Maar ik kan het voor u nog wel een keer aanvragen"..... Na de negatieve reacties op dit forum over snelheid, capaciteit, etc. toch maar besloten niet met deze administratieve wanorde in zee te gaan en een andere provider te selecteren.

Tip: Concepts (lokaal helpdesknummer, etc.) biedt voor €24,50 per maand via internetten.nl een vergelijkbaar abonnement!!!

Nu dus maar voorlopig zonder internet, want Speedlinq heeft wel de ontmanteling van de lijn in gang gehouden......

• R0yke
Anoniem: 120020 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:00:
Ik heb instellingen van telfort gekregen, maar heb geen splitter en modem :( wel wisten ze me te vertellen dat e.e.a. vandaag op de post gedaan zou worden.

[...]

Onderstaand de instellingen.

modus: rfc1483 bridged
vpi: 0
vci: 34
multiplexing: LLC
protocol: enet encap

Hoop dat je er wat aan hebt.
Drie keer bedankt.. _/-\o_

wel vreemd dat je 2 protocollen door hebt gekregen, enetencap en rfc 1483.

Maar ik ga gewoon proberen. Er zal er zeker 1 gaan werken..

• Lampuhkap
  • Laatst online: 24-06 21:53
@ Robke: dude, bel liever iedere dag en blijf bitchen....je naam word zo vaak genoteerd dat ze er daarna gek van worden :) Bij mij werkte t prima! Iedere dag gebeld en weer lopen zeiken over mn overstap,vragen naar status, over mn modem, telefooninstellingen....gewoon blijven zeuren....Ik kreeg bijna een week te vroeg opgeleverd en haal dik 1,85mb/s download en (als de download uitstaat) 135kb/s upload met pieken tot 145! Al met al niet slecht, ben best te spreken erover,maar dat gedoe met die helpdesk.........

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:31

slaay

Natuurbeleven.com

Ankh schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:36:
Mijn god, gaat snel bij telfort vorig week zondag aangevraagd en ze zijn nu al bezig in de centrale.. :)
Je wilt zeggen dat je op 27 januari een aanvraag gedaan hebt en ze nu al bezig zijn?
Beetje vreemd aangezien ze normaal pas na 7 werkdagen beginnen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
Ankh schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:36:
Lijkt me stug dat je het afgelopen zondag hebt aangevraagd, er is namelijk een cooling-down periode van 7 dagen.
Daarnaast kan je nog een tijdje wachten, want er staan hier al mensen 2 weken+ in status 3.

[Voor 10% gewijzigd door JohnStaakke op 31-01-2008 16:21]

• Yzord

Yzord

JohnStaakke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:21:
[...]
Daarnaast kan je nog een tijdje wachten, want er staan hier al mensen 2 weken+ in status 3.
Zoals ik, maar ondertussen surf ik vrolijk via telfort :P

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
Yzord schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:25:
[...]

Zoals ik, maar ondertussen surf ik vrolijk via telfort :P
Ik sta er nu een week in volgens mij. Ik ga mijn oude modem maar eens opsnorren ;)
Wat zijn de ADSL instellingen, zo uit het hoofdje?

• Yzord

Yzord

Ik heb mijn modem gewoon eraan gehangen (was van speedlinq) en het loopt als een trein.

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 15:54
Ik heb nu XS4ALL Basic, wil graag naar Telfort plus Bellen.

Het overboeken van de lijn is dat een provider aangelegenheid of lijn-leverancier? Met andere woorden als mijn Internet nu optimaal is, kan het zijn dat Telfort er veel meer mensen erop gooit?

• xminator
  • Nu online
Ik heb vandaag een brief ontvangen van kpn hierin staat:

KPN heeft het bericht ontvangen dat u met uw ADSL-aansluiting naar een andere Telecom Operator bent overgegaan. Uw ADSL-aansluiting op het netwerk van KPN wordt per 05 februari 2008 afgesloten.

Wat betekend dit o_O?
Ik ben van planet adsl naar telfort overgestapt. En op dit moment werkt telfort gewoon.

Anoniem: 187556

Hoe kan het dat mijn order maar 7 cijfers heeft :S Ik kan hierdoor geen ordercheck doen

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 07:32
xminator schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:38:
Ik heb vandaag een brief ontvangen van kpn hierin staat:

KPN heeft het bericht ontvangen dat u met uw ADSL-aansluiting naar een andere Telecom Operator bent overgegaan. Uw ADSL-aansluiting op het netwerk van KPN wordt per 05 februari 2008 afgesloten.

Wat betekend dit o_O?
Ik ben van planet adsl naar telfort overgestapt. En op dit moment werkt telfort gewoon.
Dat bericht hadden ze al heel lang, zeker als je al over bent. Alleen sturen ze de brief laat omdat je nog een maand termijn had. Gewoon in je administratie stoppen en negeren verder.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 187556

Ik zat bij het verkeerde in te typen . Ben ondertussen bij stap 3 .. Heb alleen nog geen pakket gezien
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee