Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 98.063 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:09
Anoniem: 238288 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:18:

Ik vraag me echt af wat daar voor mensen werken bij Telfort, ze worden in ieder geval niet gehinderd door enige technische kennis.
Waarom denk je dat ze zo goedkoop kunnen zijn ;)
Nee, mooi klote als het nog steeds niet werkt. Dat was ook wel mijn grootste angst om over te stappen/weg te gaan bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

hvgsel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:56:
[...]

Dan zou je haast zeggen dat die apparaten met hun lijn nog VOOR de splitter aangesloten zaten en niet op de Telefoon-uitgang van de splitter. Ook als er geen splitter zit, is het geheel duidelijk, dan zijn het zeker die twee apparaten geweest die de storing veroorzaakten.

Overigens is het bovenstaande heeeel elementaire wetenschap bij ADSL; ik snap vaak niet waarom men (wellicht jij wel) de installatiehandleiding niet doorneemt vóór het aansluiten. Daarin wordt heel duidelijk gesteld dat alle telefoons achter de splitter moeten zitten.

Het volgens procedure in die handleiding onderzoeken en uitvoeren scheelt weer heel wat telefoontjes naar de helpdesk die dan weer meer aandacht aan de echte problemen kan besteden.
Dit soort "had je zelf kunnen weten/opzoeken" problemen mogen wat mij betreft doorgeleid worden naar de helpdesk á 30 cent per minuut. De rest 10 ct hoogstens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Janusz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:04:
Vorige maand heb ik ook eigenlijk internet via Telfort besteld, nu heb ik er geen modem bij besteld. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat mijn oude modem wel eens niet kon werken omdat telefoon ook via het modem geregeld moet worden. Moet ik nu toch het standaard modem gaan gebruiken of kan ik het geheel ook allemaal aansluiten op de Speedtouch 585 die ik nu heb?
Je moet niks. Maar als je modem geen telefoniepoortjes heeft kan je er een ATA adapter achterhangen. Verder zal je speedtouch echt wel werken op Telfort, mits juist ingesteld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-04 11:34
Anoniem: 248548 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Dit soort "had je zelf kunnen weten/opzoeken" problemen mogen wat mij betreft doorgeleid worden naar de helpdesk á 30 cent per minuut. De rest 10 ct hoogstens.
Helpdesk hebben we niet nodig gehad; ze kwamen er zelf op nadat ik had doorgegeven dat de loze draad (die dus niet zo loos was) losgemaakt moest worden van het ISRA punt. 't Is gewoon niet slim dat ik er niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238288 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:18:
Blijheid inmiddels omgeslagen in haat.

KPN-monteur langs geweest en die verzekerde mij dat alles goed zat aangesloten.
Toen ik vertelde dat ik het ook al vreemd dat ze wel in mijn modem konden kijken, terwijl het zogenaamd niet goed aangesloten was, moest hij hartelijk lachen.

Meteen de helpdesk geprobeerd te bellen, maar toen ik na 10 minuten nog steeds meer dan 9 wachtende voor me had heb ik maar weer opgehangen.

Ik vraag me echt af wat daar voor mensen werken bij Telfort, ze worden in ieder geval niet gehinderd door enige technische kennis.

Mijn opzegbrief gaat vandaag nog de deur uit. Wat een @!##$% bedrijf is dat Telfort toch.
:(
Als ik het zo lees in de fora dan is het bij geen enkele internet provider hallelujah op dit moment. *O*
Ik kan me je ergernis echter wel goed voorstellen. Ik heb er ook regelmatig last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 02-02-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 248548 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:16:
[...]

Als ik het zo lees in de fora dan is het bij geen enkele internet provider hallelujah op dit moment. *O*
.
Nederland neemt een tiende plaats in op de wereldranglijst internetgebruik. In totaal bezoeken 6,7 miljoen Nederlanders dagelijks het internet.

dan valt het wel mee.
ik ben vanaf dec 07 naar telfort gegaan,no problemo gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door jejeh op 02-02-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhjm
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb sinds 1-2 (overstapdatum) Telfort. Verbinding verkrijgen geen probleem. Alleen ik probeer sinds 1-2 mijn email te activeren maar dat lukt niet!. Het internetwachtwoord welke ik hiervoor gekregen hebt werkt niet, ook niet bij de webmail. Hebben meer mensen hier last van gehad, duurt het soms enige dagen voordat de email geactiveerd is?

Mijn snelheid valt iets tegen, z'n 16 mb moet ik kunnen halen maar het is niet meer dan 10 mb.
Kan dit grootte verschil komen doordat de modem op zolder staat. Er mag best wat verlies zijn maar dit vind ik fors.

Graag reactie

[ Voor 12% gewijzigd door hhjm op 02-02-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248877

Hoi Snoeki,

bedankt voor je berichtje en ook deliciousbrown, ik heb dat exe bestand gedownload en ik kies dan voor programma's met rfc1483 verbinding en router standaardconfiguratie zonder telefonie (of moet ik router gebruikers LAN zonder telefonie kiezen?) en ga dan verder en kies voor WEP niveau. Alles gaat dan goed, maar zodra ik http://192.168.1.254/ aanklik krijg ik het scherm waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en daar kom ik dus niet meer in, als ik 3 keer iets ingetypt heb, vervalt de pagina. ik heb al de gebruikersnaam Administrator en ww ook Administrator gebruikt, maar die wordt niet gepakt (na 3 keer het wachtwoord ingevoerd te hebben wat ik eerder heb ingevuld tijdens de configuratie, krijg ik de melding autorisatie required). Ik kan verder wel op internet, alleen dus niet in mijn modem om eea aan te passen. Ik ben dus even ver als gister, wat gaat er dan toch fout??

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248877 op 02-02-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238288

Van Speedlinq was ik overgestapt naar Orange, nooit problemen.
Reden van overstap was de hogere snelheid en de bijna gratis ethernetmodem (livebox) bij Orange.
Bij Orange ook nooit problemen.

Van Orange naar Telfort: DRAMA, reden overstap: de hoop dat het wat sneller zou zijn en zuinigheid (oa geen Telefonie van KPN), maar nu dan wel echt spijt.....

Het is toch vreemd dat Telfort beweert dat ik niet goed ben aangesloten door KPN in de centrale, terwijl ik wel adsl-signaal heb en ook gewoon een activatiescherm krijg. Volgens mij zou ik dit niet krijgen als ik niet goed was aangesloten.

Zojuist een brief gestuurd naar Telfort dat ik de overeenkomst heb beëindigd.
Ik ga nu wel op het tweede aderpaar bij een andere provider internet aanvragen, dan maakt het me ook geen hol uit of Telfort hun signaal van mijn lijn halen of niet. Nu maar hopen dat dat wel gaat in mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238288 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:58:

Het is toch vreemd dat Telfort beweert dat ik niet goed ben aangesloten door KPN in de centrale, terwijl ik wel adsl-signaal heb en ook gewoon een activatiescherm krijg. Volgens mij zou ik dit niet krijgen als ik niet goed was aangesloten.
Telfort verschuilt zich maar al te graag achter KPN bij problemen. Ze vergeten echter dat ze een contract met jou hebben. In feite heb jij met de KPN niets te maken.

Het toppunt vind ik toch altijd weer de beruchte afwijzingsbrief waarbij je zelf mag kiezen uit een aantal veelvoorkomende oorzaken, terwijl ze te beroerd zijn om DE reden van de afwijzing in de brief te zetten. Maar nee, standaardbrief aan iedereen en zoek het maar uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241294

Anoniem: 248877 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:57:
Hoi Snoeki,

bedankt voor je berichtje en ook deliciousbrown, ik heb dat exe bestand gedownload en ik kies dan voor programma's met rfc1483 verbinding en router standaardconfiguratie zonder telefonie (of moet ik router gebruikers LAN zonder telefonie kiezen?) en ga dan verder en kies voor WEP niveau. Alles gaat dan goed, maar zodra ik http://192.168.1.254/ aanklik krijg ik het scherm waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en daar kom ik dus niet meer in, als ik 3 keer iets ingetypt heb, vervalt de pagina. ik heb al de gebruikersnaam Administrator en ww ook Administrator gebruikt, maar die wordt niet gepakt (na 3 keer het wachtwoord ingevoerd te hebben wat ik eerder heb ingevuld tijdens de configuratie, krijg ik de melding autorisatie required). Ik kan verder wel op internet, alleen dus niet in mijn modem om eea aan te passen. Ik ben dus even ver als gister, wat gaat er dan toch fout??
En als je na de harde reset alleen de gebruikersnaam Administrator invult en het wachtwoord veld leeg laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 248548 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:04:
Tja, je moet het eigenlijk op jaarbasis berekenen. Dus 12 x 20 euro + kosten helpdesk bellen in een jaar tijd en dat afwegen tegen een duurdere provider met goedkopere helpdesk.

Ik probeer Telfort gewoon een jaar, ben tot nu toe 7 euro aan de helpdesk kwijtgeweest en als ik verder deze maand niet meer hoef te bellen heb ik toch flink wat winst ten opzichte van mijn vorige provider.

De helpdesk kan je trouwens het beste in de ochtend of vroege middag bellen, dan sta je niet lang in de wacht en heb je voor zover ik het ervaren heb deskundigere mensen. Nadeel is dan wel dat je vaak vanaf je werk moet bellen.
Anoniem: 238288 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:58:
Zojuist een brief gestuurd naar Telfort dat ik de overeenkomst heb beëindigd.
Dat kan je inderdaad doen. Echter ben je nu wel 12 x 20 euro verschuldigd omdat je een jaarcontract hebt afgesloten. Mijn ervaring met het mobiele telefonie gedeelte van Telfort is dat ze je hieraan gaan houden, ook al heb je gelijk in mijn ogen.

Kan je niet de helpdesk bellen en vragen of ze het met de leidinggevende kunnen bekijken, die is erg goed op de hoogte en heeft mij ook kunnen helpen terwijl de helpdesk onzin aan het beweren was (3 verschillende vreemde verhalen gehoord van 3 medewerkers, medewerker 4 was zo goed om te zeggen dat hij het niet wist en ging het dus navragen bij zijn leidinggevende en toen kwam het goed).

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
osxy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:33:
[...]

Dit is gewoon op je eerste aderpaar, dus je bent Orange eerder kwijt.
waarom moet je dan een gewenste migratie datum opgeven???? 8)7
maar ach dan ga ik alles maar alvast klaar zetten voor het moment dat orange het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[
De helpdesk kan je trouwens het beste in de ochtend of vroege middag bellen, dan sta je niet lang in de wacht en heb je voor zover ik het ervaren heb deskundigere mensen. Nadeel is dan wel dat je vaak vanaf je werk moet bellen.

[...]

Dat kan je inderdaad doen. Echter ben je nu wel 12 x 20 euro verschuldigd omdat je een jaarcontract hebt afgesloten. Mijn ervaring met het mobiele telefonie gedeelte van Telfort is dat ze je hieraan gaan houden, ook al heb je gelijk in mijn ogen.

Kan je niet de helpdesk bellen en vragen of ze het met de leidinggevende kunnen bekijken, die is erg goed op de hoogte en heeft mij ook kunnen helpen terwijl de helpdesk onzin aan het beweren was (3 verschillende vreemde verhalen gehoord van 3 medewerkers, medewerker 4 was zo goed om te zeggen dat hij het niet wist en ging het dus navragen bij zijn leidinggevende en toen kwam het goed).
[/quote]

Ik heb niet alleen de overeenkomst beëindigd, ik heb ze ook in gebreke gesteld.
Laat het maar voorkomen bij de rechter op Telforts kosten.Voor mij staat het vast dat de rechter mij gelijk gaat geven. Zij kunnen niet leveren wat ze beloven en waar ik vanuit ga als ik een abonnement bij ze afsluit. Ik heb dit niet na 1 dag werkt het niet gedaan, ik ben nu een maand verder, los van de meer dan een maand wachten voordat het "aangesloten" was.

Bellen met de helpdesk...
Vandaag krijg ik steeds de mededeling dat het langer dan tien minuten gaat duren en dat ik beter op een ander tijdstip kan bellen. En eigenlijk is dat op de eerste keer dat ik belde na, standaard bij Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 16:12
hhjm schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:36:
Ik heb sinds 1-2 (overstapdatum) Telfort. Verbinding verkrijgen geen probleem. Alleen ik probeer sinds 1-2 mijn email te activeren maar dat lukt. Het internetwachtwoord welke ik hiervoor gekregen hebt werkt niet, ook niet bij de webmail. Hebben meer mensen hier last van gehad, duurt het soms enige dagen voordat de email geactiveerd is?
Ja, dat duurt enkele dagen. Minimaal totdat je "officieel" administratief opgeleverd bent door Telfort.
Mijn snelheid valt iets tegen, z'n 16 mb moet ik kunnen halen maar het dit is niet meer dan 11 mb.
Bij heel veel mensen valt het tegen.

Het probleem is dat de postcodeberekening domweg uitgaat van een rechte lijn tussen je huis en de centrale, maar de praktijk is dat dat (de werkelijke lengte van de koperkabels) makkelijk 50% meer kan zijn omdat het bijvoorbeeld in een U-bocht loopt, waardoor je dus een lagere snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228031

Heb je al een vanuit je "vaste" lijn naar je mobiel gebeld? Kijk dan eens wat voor nummer je ziet. Ik had het zelde probleem en het bleek dat KPN mijn nummer had verwisseld met de oplevering van mijn Telfort lijn. Ik had **51** en die dag opeens **53** als nummer!! Na wat heen en weer gebeld te hebben met KPN netjes (in de centrale) opgelost.
Anoniem: 251036 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:12:
Na installatie deze week werkt internet goed en snel. Mijn probleem betreft het vast bellen. Uitgaande gesprekken lukken. Mijn nummer is en blijft echter onbereikbaar voor anderen. Helpdesk en tips op telfort site en modem resetten ed leveren niets op. Zijn er mensen met hetzelfde probleem?. Misschien tips?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michel1979 en snoeki en deliciousbrowm bedankt voor de tips, het is allemaal gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Vraagje, als het goed is krijg ik eindelijk 6 feb Telfort op mijn nieuwe adres. Ik had eerst Telfort op mijn oude adres maar ben toen verhuisd. Ik heb vandaag mijn modem aangesloten, maar mijn DSL gaat niet branden (power blijft knipperen). Ik vroeg me af of de DSL pas gaat branden op datum van oplevering of moet die al eerder branden.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wellicht was ik te snel met mijn reactie, want alles doet het, alleen kan ik de site www.telfort.nl zelf niet bereiken (krijg melding dat de webpagina niet worden weergegeven). Is de site momenteel uit de lucht of klopt er nog iets niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@the killing bean, bij sommige mensen gaat het dsl lampje al eerder branden dan de opleverdatum, maar wellicht is het bij jou pas echt pas vanaf 6 februari.

Excuus voor de vele berichten, vandaar dat ik het dan nu zo doe: Michel1979: via het IP wat je gegeven hebt kan ik de site wel bereiken. Blijft het onduidelijk waarom www.telfort.nl intypen in de adresbalk niet werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 248877 op 02-02-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Ok, omdat ik geen KPN aansluiting heb, dacht ik misschien dat KPN eerst langs moet komen. Ik ben niet helemaal thuis met ADSL, maar ik dacht dat je met de DSL lampje kan zien of KPN de DSL lijn heeft opgezet en dat je met het internet lampje kan zien of Telfort dit heeft gedaan... :P

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248877 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:48:
Michel1979 en snoeki en deliciousbrowm bedankt voor de tips, het is allemaal gelukt!
Anoniem: 248877 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:26:
wellicht was ik te snel met mijn reactie, want alles doet het, alleen kan ik de site www.telfort.nl zelf niet bereiken (krijg melding dat de webpagina niet worden weergegeven). Is de site momenteel uit de lucht of klopt er nog iets niet bij mij?
Anoniem: 248877 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:28:
@the killing bean, bij sommige mensen gaat het dsl lampje al eerder branden dan de opleverdatum, maar wellicht is het bij jou pas echt pas vanaf 6 februari.
@Eline1. Het is niet de bedoeling er een soort chatbox van te maken hier. Ook bestaat er zoiets als een editknop als je iets wil toevoegen aan een post van 2 minuten ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248877 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:26:
Hij doet het hier gewoon. Probeer het eens op ip te bereiken; Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251116

Eindelijk heb ik mijn 20 mbit (duurde ongeveer 10 dagen). Ik ben van tiscali 6 mbit (modem trainde op 6,8 mbit) naar:

DSL Up 19716 kbps / 1088 kbps. Ik download met utp van usenet ongeveer met 2 mbps 95% load van processor van modem en als ik met mijn laptop met vista erop via wifi download 1,3 mbps met 98 tot 100% cpu load van modem.

Dat kan toch nooit normaal zijn? Een verschil van ruim 600kbps en bijna constant 100% cpu load van de modem.

Wat ik heb geprobeerd:

Tcp optimizer: het is een vista laptop en ik maakte geen vordering.
Nieuwste firmware zit er al op.

Modem: Zyxel P-2602 HW -D1a
Security: Wpa2+psk (encryptie vertraagt iets, maar niet zoveel)
wifi van laptop: intel 2200

Wat doe ik fout? bijna constant 100% cpu gebruik en verschil van 600 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodddy22
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
kan me trouwens iemand vertellen wat de instellingen zijn voor een Telfort verbinding met de centrale.?
Ik heb hier nog een ander adsl2 modem liggen dat ik graag even wil proberen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Hallo,

Telfort had me net terug gebeld dat mijn abbonoment niet verwerkt kan worden,komt door mijn lijn die niet actief is volgens telfort,,

Hoe kan ik dit activeren mijn lijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
hhjm schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:36:

Mijn snelheid valt iets tegen, z'n 16 mb moet ik kunnen halen maar het is niet meer dan 10 mb.
Kan dit grootte verschil komen doordat de modem op zolder staat. Er mag best wat verlies zijn maar dit vind ik fors.

Graag reactie
Kan heel goed komen doordat je modem op zolder staat, wanneer ik mijn modem in de huiskamer zette in plaats van de meterkast(bij ISRA) ging mijn downstream van 20 naar 15,8Mb dus kan ik me het ook wel voorstellen dat je 6 Mb verliest als je je modem op zolder gaat zetten.

Inderdaad klopt de door Telfort aangegeven snelheid ook niet altijd, zoals eerder vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-04 22:49
XXX schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:53:
kan me trouwens iemand vertellen wat de instellingen zijn voor een Telfort verbinding met de centrale.?
Ik heb hier nog een ander adsl2 modem liggen dat ik graag even wil proberen... _/-\o_
Hangt een beetje af van je modem maar voor mijn speedtouch 716 stond er een configfile op de site van speedtouch nederland.

Provider Tiscali >> is Telfort
Abonnementsvorm ADSL Allround
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 0 / 34

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 06-03-2021 16:40 . Reden: Nick verwijderd op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 19:35
@ hashanova: De firewall in de modem kan je uitzetten..die slurpt HEEL VEEL weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedlink schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:16:
@ hashanova: De firewall in de modem kan je uitzetten..die slurpt HEEL VEEL weg
beetje offtopic, maar ik snap niet echt waarom een modem een cpu load heeft? Ik zit nu met de speedtouch 716 op telfort, maar daar zit dat volgens mij niet in?

is die telfort modem een soort mini pc ofzo? En als de modem 100% CPU heeft, gaat dat dan ten koste van de snelheid?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

Vandaag mijn eerste Telfort ervaring gehad. Een vriendin heeft regelmatig problemen om uit te bellen: "op dit moment is het niet mogelijk om verbinding te maken" of iets dergelijks krijgt ze regelmatig te horen als ze wil bellen. En jawel, ik kreeg deze tekst vanmiddag ook te horen toen ik mijn GSM probeerde te bellen via haar aansluiting.

Als oplossing een Betamax account (Voipcheap) toegevoegd in de ZyXel 2602H (multi-PC modem). Wat me opviel was dat er slechts 2 SIP-accounts in dit modem zijn in te stellen en de keuze voor uitbellen slechts in de webinterface van het modem kan worden ingesteld. Heb zelf een Draytek Vigor2200VG en daar kan je een default account instellen en de overige accounts een preselect toekennen (#0, #1, #2, etc.). Kan dit echt niet ingesteld worden in het ZyXel 2602H modem?

Of zie ik iets over het hoofd?

Ook in de uitgebreide handleiding hier niets over kunnen vinden:
http://dl01.zyxel.com/Dow...uide/P-2602H-D1A_3.40.pdf

Alvast bedankt voor de oplossing.

EDIT: uiteraard is het gebrek aan een carrier preselect ook op te lossen door het 2e sip-account te koppelen aan de 2e telefonie poort en de telefoon overprikken als Telfort weer eens niet wil verbinden.

Maar een fraaie oplossing is dat niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 249464 op 02-02-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:31:
[...]

beetje offtopic, maar ik snap niet echt waarom een modem een cpu load heeft? Ik zit nu met de speedtouch 716 op telfort, maar daar zit dat volgens mij niet in?

is die telfort modem een soort mini pc ofzo? En als de modem 100% CPU heeft, gaat dat dan ten koste van de snelheid?
Ieder los modem is een soort mini-pc, het verkeer moet worden 'gecodeerd' voor het via ADSL verstuurd kan worden, daar is dus zeker een processor voor nodig, en ja die heeft dus een bepaalde load.

Als het modem naast de standaard dataverwerking ook nog een firewall functie en wifi-codering moet doen, dan kan het zijn dat hij wel erg op zijn tenen moet lopen om het bij te houden.

Wellicht dat er duurdere/betere modems zijn die een krachtigere processors etc. hebben waar je het verschil tussen firewall aan/uit en wifi aan/uit niet terugziet in een verschil in maximum data doorvoer...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Sinds gisteren is hier Telfort 20mbit geinstalleerd (samen met telefonie maar dat duurt nog een aantal dagen om over te zetten) en de snelheid viel me erg tegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle topics doorgespit heb en bovendien vind ik het moeilijk om andermans ervaringen hierover te zoeken.

Volgens de Telfort indicatie op de website moet ik 17 mbit kunnen halen, maar dit is een indicatie en het kan natuurlijk altijd afwijken, maar meer dan 1 MB/sec haal ik niet, dat is ruwweg 10 mbit. Dat is de helft met waarmee ze adverteren. Ik had eigenlijk na de indicatie minstens 14 mbit verwacht. Is er hier een verklaring voor en zo ja is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:39:

Volgens de Telfort indicatie op de website moet ik 17 mbit kunnen halen, maar dit is een indicatie en het kan natuurlijk altijd afwijken, maar meer dan 1 MB/sec haal ik niet, dat is ruwweg 10 mbit. Dat is de helft met waarmee ze adverteren. Ik had eigenlijk na de indicatie minstens 14 mbit verwacht. Is er hier een verklaring voor en zo ja is er een oplossing?
Het is zelfs nog minder: 8Mbit.
Aangezien ik al langer dan een week meelees, weet ik dat dit de maximale snelheid van ADSL is.
Het lijkt er dus op dat je geen ADSL2+ verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:39:
maar meer dan 1 MB/sec haal ik niet, dat is ruwweg 10 mbit. Dat is de helft met waarmee ze adverteren. Ik had eigenlijk na de indicatie minstens 14 mbit verwacht. Is er hier een verklaring voor en zo ja is er een oplossing?
Sinds een uur of 16:00 is mijn snelheid ook 1MB / sec gemiddeld terwijl ik vanochtend nog 1,8MB/sec haalde. Ik denk dat het wat druk is?

Ik heb het zowel met downloaden uit nieuwsgroepen (met betaalde account) en met wat 100MB testbestanden van Nederlandse providers geprobeerd.

Mocht je dus alleen vanmiddag of vanavond getest hebben, probeer het dan zeker morgenochtend vroeg of na het weekeinde nog een keer. Ik vind het trouwens wel grote schommelingen, had ik bij XS4all nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic en het gaat zo snel dat ik mijn vraag niet heb kunnen vinden.

Ik wil graag Telfort en Telefonie, ik zou alleen ik twijfel enorm om mijn 'vaste' lijn op te zeggen bij KPN. Dus zou ik willen kiezen voor een Telfort Telefoon nummer (nieuw) waar ik op uitbel, en dat ik gebeld wordt op mijn oude nummer. Iemand kan mij dan bellen op beide nummers, nietwaar?

Vragen: als ik Telfort + Bellen bestel, hoe kan ik dan mijn KPN Budget lijn behouden (staat nergens tijdens het aanvragen).

Wie is er verantwoordelijk als mijn nummer per ongeluk verdwijnt als ik wel geheel naar Telfort verhuis?

En misschien stomme vraag, maar lees toch best aantal problemen hier, is Telfort überhaupt wel de juiste keuze of zou ik beter voor XS4ALL Only of UPC kunnen gaan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 249464 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:44:
[...]

Het is zelfs nog minder: 8Mbit.
Aangezien ik al langer dan een week meelees, weet ik dat dit de maximale snelheid van ADSL is.
Het lijkt er dus op dat je geen ADSL2+ verbinding hebt.
Dat zou een logische verklaring zijn. Daar valt niets aan te doen dan wachten tot mijn centrale wordt verbeterd toch? Konden ze dat niet al weten bij de indicatie toen ik mijn postcode invulde? Want volgens mij is het bekend welke centrales ADSL2+ zijn en welke ADSL.
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:53:
[...]

Sinds een uur of 16:00 is mijn snelheid ook 1MB / sec gemiddeld terwijl ik vanochtend nog 1,8MB/sec haalde. Ik denk dat het wat druk is?

Ik heb het zowel met downloaden uit nieuwsgroepen (met betaalde account) en met wat 100MB testbestanden van Nederlandse providers geprobeerd.

Mocht je dus alleen vanmiddag of vanavond getest hebben, probeer het dan zeker morgenochtend vroeg of na het weekeinde nog een keer. Ik vind het trouwens wel grote schommelingen, had ik bij XS4all nooit.
Het was gister 1 MB/sec en dat is het de hele nacht geweest. Het lijkt me sterk dat het nog zo ontzettend druk is rond 2 uur 's nachts.

Wel grappig dat je het over XS4ALL hebt want daar kom ik vandaan. Hele stabiele verbinding daar, iets wat nu minder goed is want bij de connections/minute test haal ik soms een bedroevende 100 conn/min en de minuut erna 1000. Er klopt dus iets niet.
dago21 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:55:
Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic en het gaat zo snel dat ik mijn vraag niet heb kunnen vinden.

Ik wil graag Telfort en Telefonie, ik zou alleen ik twijfel enorm om mijn 'vaste' lijn op te zeggen bij KPN. Dus zou ik willen kiezen voor een Telfort Telefoon nummer (nieuw) waar ik op uitbel, en dat ik gebeld wordt op mijn oude nummer. Iemand kan mij dan bellen op beide nummers, nietwaar?

Vragen: als ik Telfort + Bellen bestel, hoe kan ik dan mijn KPN Budget lijn behouden (staat nergens tijdens het aanvragen).

Wie is er verantwoordelijk als mijn nummer per ongeluk verdwijnt als ik wel geheel naar Telfort verhuis?

En misschien stomme vraag, maar lees toch best aantal problemen hier, is Telfort überhaupt wel de juiste keuze of zou ik beter voor XS4ALL Only of UPC kunnen gaan bijvoorbeeld?
Volgens mij kun je als je een ander nummer kiest inderdaad gebeld worden op het oude nummer. Het nieuwe nummer belt namelijk VIOP en niet analoog.

[ Voor 25% gewijzigd door Josh op 02-02-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja
Je krijgt gewoon een 2e nummer van Telfort. Als je daarna géén nummerportering aanvraagt hou je je KPN nummer.
Bel Joran van der Sloot. Die is specialist in het oplossen van problemen na "ongelukken". })
Wat dat betreft zijn ze allemaal even goed (of slecht), daar zou ik niet op selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 13:29
Problemen hier met mijn 2602HW-D1A modem
Met de zoekfunctie ben ik wel wat mensen tegen gekomen met hetzelfde probleem, maar ik kan niet echt een definitieve oplossing vinden.

Ik haal ongeveer 1,3-1,4 mbps , terwijl mijn modem intraint op 18mbit.
Wat blijkt nou, de CPU Usage van mijn modem is 100% op dat moment. Webinterface is dan ook vrij moeilijk te bereiken.

Ik heb het modem meegenomen van mijn oude Tiscali abo, maar het is gewoon ADSL2+ geschikt naar mijn weten.

Standaard oplossingen zoals de logging van de firewall of de draadloze beveiliging uitzetten leveren hooguit een paar procent op.

Mijn vraag is nu, hoort dit nou bij dit modem of zijn er mensen die gewoon lekker op max draaien zonder volle belasting? :/

EDIT:

Firmware van de statuspagina:

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

[ Voor 8% gewijzigd door Phorze op 02-02-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan, maar dan heb je een modem met een "lifeline" nodig. Het door Telfort geleverde modem heeft deze niet. Je kan dit oplossen door zelf een ADSL modem/router met telefonie te kopen die dit wel heeft.
Geen idee of je die lijn kan behouden, lijkt me van wel.
Wat je ook kan doen is geen telefonie erbij nemen en elders een pre-paid sip-account nemen. Momenteel is voipcheap.com de scherpste aanbieder. Zie http://www.voipcheap.com/ voor de tarieven.
Als ik op de berichten hier af moet gaan ben ik blij dat ik mijn UPC abonnement nog niet op kon zeggen. Als je toch al TV kijkt via UPC zou ik zeker daar voor gaan ondanks de administratieve puinhoop van ze (technisch is het wel goed voor elkaar).

Wel jammer dat de abonnementen met telefonie goedkoper zijn dan de losse data-paketten met dezelfde snelheid. Maar die telefonie hoef je niet te gebruiken, kan wel. Helaas levert UPC ook een modem zonder "lifeline" naar je huidige analoge KPN lijn. Dus ook dan heb je een router met telefonie nodig. Heb zelf dit apparaat aan mijn UPC modem gekoppeld voor netwerk en telefonie:
http://www.draytek.nl/pages/producten/2200/2200V/main.htm

Heeft wel een "lifeline" zodat je bij stroomuitval ook nog kan bellen via de analoge KPN lijn (uiteraard is de lifeline ook te koppelen aan het UPC of Telfort telefonie account).

Apparaat kan maximaal 3 sip accounts aan. Je kan instellen wat het default account is, lifeline of 1 van de 3 sip-accounts. Dit account wordt dan standaard gebruikt voor uitbellen, aan de overige 3 accounts kan je een pre-select hangen.Dus eerst #0, #1 of #2 intoetsen op je telefoon.

Draytek heeft ook apparaten met ingebouwd ADSL modem, een ander merk met goede telefonie ondersteuning is Fritsz: http://www.fritzbox.eu/en/index.php

EDIT: kost allemaal een paar centen, maar dan heb je ook wat :9
Een oplossing voor UPC telefonie inclusief KPN analoog heb ik niet 123 voor je, wellicht bestaan er apparaten met 2 lifelines. Telfort telefonie is wel in te stellen in bijv. de Draytek Vigor.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 249464 op 02-02-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaikelG schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:13:
Als het modem naast de standaard dataverwerking ook nog een firewall functie en wifi-codering moet doen, dan kan het zijn dat hij wel erg op zijn tenen moet lopen om het bij te houden.
bedankt voor de heldere uitleg. Ik zit nog met 1 vraag: de modem zal waarschijnlijk meer cpu load creeren bij meerdere gebruikers (dus bijv. 3 pc's aangesloten op de modem). Is het dan niet verstandig altijd een switch te gebruiken (mits je voor elke pc dezelfde instellingen wil gebruiken) om zodoende een lagere cpu load te krijgen?
Mensen met problemen vind je hier vanzelfsprekend veel meer dan mensen waar het prima werkt. Ik denk dat je op basis van de kosten een keuze moet maken. UPC en @home hebben bij mij veel ergernis veroorzaakt door een slechte administratie, planet en xs4all zijn de laatste tijd heel lastig te bereiken (zelfs bij xs4all van de week meer dan 30 minuten in de wacht gestaan terwijl ik voorheen nooit in de rij stond om een vraag te stellen aan die helpdesk). Volgens mij is er geen provider meer die echt lekker loopt. Maar dat komt meer door die stomme call centers die ze inzetten ipv te investeren in deskundig personeel.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shredder
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 07:47
Ik ben tevreden over mijn Telfort 20Mbit aansluiting, behalve dat mijn muis hapert tijdens het downloaden van grote bestanden. Van poort (PS/2 naar USB en terug) wisselen en driver updates, zowel voor de muis als voor IDE, helpen niet. Mijn systeem draait ook geen zware processen.

Met mijn vorige aansluting van UPC had ik hier geen last van. Iemand dezelfde ervaring? en dit kunnen oplossen?

Ligt dit aan de muis of aan het wegschrijven van grote hoeveelheid data (waardoor een cache overvol raakt bijvoorbeeld ??) of aan iets anders?

Zijn er instellingen die ik kan veranderen/proberen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:30:
[...]

bedankt voor de heldere uitleg. Ik zit nog met 1 vraag: de modem zal waarschijnlijk meer cpu load creeren bij meerdere gebruikers (dus bijv. 3 pc's aangesloten op de modem). Is het dan niet verstandig altijd een switch te gebruiken (mits je voor elke pc dezelfde instellingen wil gebruiken) om zodoende een lagere cpu load te krijgen?
Je zou bijvoorbeeld een Linksys wrt54gl in kunnen zetten als wifi-accesspoint. Ontlast je het ZyXel apparaat van WiFi taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb toch nog wat problemen met mijn speedtouch 716 modem. Ik bemerkte sinds vanmiddag een lagere downloadsnelheid en ben er even ingedoken. Nu zie ik dat mijn speedtouch als snelheid 8MB aangeeft en als ik Telfort modem aansluit krijg ik 17MB te zien?

Vanochtend haalde ik met mijn speedtouch wel 1,8MB /sec, maar nu niet meer. Is dit nog op te lossen of is de speedtouch toch niet zo'n goede keuze omdat hij niet goed intrained? (volgens mij is dat de juiste term).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:00:
[...]

Dat zou een logische verklaring zijn. Daar valt niets aan te doen dan wachten tot mijn centrale wordt verbeterd toch? Konden ze dat niet al weten bij de indicatie toen ik mijn postcode invulde? Want volgens mij is het bekend welke centrales ADSL2+ zijn en welke ADSL.

[...]

Het was gister 1 MB/sec en dat is het de hele nacht geweest. Het lijkt me sterk dat het nog zo ontzettend druk is rond 2 uur 's nachts.

Wel grappig dat je het over XS4ALL hebt want daar kom ik vandaan. Hele stabiele verbinding daar, iets wat nu minder goed is want bij de connections/minute test haal ik soms een bedroevende 100 conn/min en de minuut erna 1000. Er klopt dus iets niet.

[...]

Volgens mij kun je als je een ander nummer kiest inderdaad gebeld worden op het oude nummer. Het nieuwe nummer belt namelijk VIOP en niet analoog.
Ok, ik heb even een check gedaan via deze website en volgens hen zit ik 1602 meter van de Rotterdam-Vlaardingen centrale. Dit is een grote centrale en ik weet ook dat mensen in mijn omgeving op die centrale meer dan de ADSL norm halen.

Ik vraag me sterk af waarom ik niet meer dan 1 MB/sec haal terwijl de indicatie van Telfort maar liefst 200% meer aangaf (17 mbit).

edit: Als ik in de modem ga kijken zie ik dit staan:

Interface, status, rate:
DSL, up, 11763 kbps / 1092 kbps

Dat laatste lijkt me het probleem. Maar waarom dit getal zo laag is weet ik niet. De DSL mode in de modem staat op ADSL2PLUS.

[ Voor 7% gewijzigd door Josh op 02-02-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:52:
[...]

edit: Als ik in de modem ga kijken zie ik dit staan:

Interface, status, rate:

Dat laatste lijkt me het probleem. Maar waarom dit getal zo laag is weet ik niet. De DSL mode in de modem staat op ADSL2PLUS.
Bedoel je met laatste die 1092 kbps? Dat is een reële waarde hoor. Je hebt een max. upload van 1024, meestal traint het modem wat hoger in. De snelheid van ong. 1 Mb/s die je haalt is gezien de downloadwaarde van 11763 in orde.

Edit: Die 1600 meter tot de wijkcentrale is niet reëel. Het wordt hemelsbreed gerekend. Mocht er bijv. een spoel tussen zitten dan klopt je afstand al niet meer. Ter illustratie; volgens de online checks zit ik op 560 meter van de centrale, nadat ik een lijnmeting gedaan heb bleek het 749 meter te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 241294 op 02-02-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 241294 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:06:
[...]

Bedoel je met laatste die 1092 kbps? Dat is een reële waarde hoor. Je hebt een max. upload van 1024, meestal traint het modem wat hoger in. De snelheid van ong. 1 Mb/s die je haalt is gezien de downloadwaarde van 11763 in orde.

Edit: Die 1600 meter tot de wijkcentrale is niet reëel. Het wordt hemelsbreed gerekend. Mocht er bijv. een spoel tussen zitten dan klopt je afstand al niet meer. Ter illustratie; volgens de online checks zit ik op 560 meter van de centrale, nadat ik een lijnmeting gedaan heb bleek het 749 meter te zijn.
Ik bedoelde natuurlijk de 11763 kbps, sorry voor de onduidelijkheid. En jij zegt dat de 1 Mb/sec in orde is, als je kijkt naar de instelwaarde van 11763 kijkt wel, maar als je kijkt naar wat Telfort beloofd niet.

Dat de afstand tot de centrale niet klopt had ik al eerder begrepen ja, maar het is wel een indicatie :). Ik weet niet of er meer mensen zo'n laag uitvallende snelheid hebben? Ook wanneer de indicatie op 17mbit uit kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:52:
[...]

Interface, status, rate:

Is toch een prima snelheid voor 19,95 per maand.
Hoe zit het met de connectiesnelheid?

Is die ook vlot (10-20ms)?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/229740932.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk de 11763 kbps, sorry voor de onduidelijkheid. En jij zegt dat de 1 Mb/sec in orde is, als je kijkt naar de instelwaarde van 11763 kijkt wel, maar als je kijkt naar wat Telfort beloofd niet.

Dat de afstand tot de centrale niet klopt had ik al eerder begrepen ja, maar het is wel een indicatie :). Ik weet niet of er meer mensen zo'n laag uitvallende snelheid hebben? Ook wanneer de indicatie op 17mbit uit kwam?
Wat ik bedoel te zeggen is dat een postcodecheck zoals ie online staat niet reëel is. Als er tussen jouw aansluiting thuis en de wijkcentrale een omleiding/spoel ligt, wordt daar geen rekening mee gehouden. Je moet je daar dus niet op vast pinnen. Zo'n check kijkt dus naar een hemelsbrede afstand, die vind je ook terug in de indicatie die Telfort [net als alle andere providers trouwens] geeft. Daarbij heb je nog tig van andere factoren die van invloed zijn en die je dus ook eventueel kunt controleren mocht je er van overtuigd zijn dat je te weinig snelheid haalt. Je IS/RA-punt kan brak zijn, de kabels kunnen brak zijn, je koperlijn [buitenshuis dus] kan van een mindere kwaliteit zijn [niks aan te doen helaas], er kan invloed zijn van 'storingsbronnen' in de omgeving van je modem [deze creëren errormessages in je modem], het kan zijn dat je intraint op een druk moment, het kan zijn dat er veel mensen aangesloten zijn in jouw buurt. Dit zorgt voor drukte en de kaarten waarop je bent aangesloten moeten dan de snelheid delen. Het kan ook zijn dat je een te lange telefoonkabel tussen je IS/RA - splitter - modem hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 249464 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Is toch een prima snelheid voor 19,95 per maand.
Hoe zit het met de connectiesnelheid?

Is die ook vlot (10-20ms)?

[afbeelding]
Nee, de ping komt niet onder de 25 ms en is vaak 50 ms of meer (meerdere malen getest). Ook is het connections per minute soms baggertraag (www.speedtest.nl), deze is zelfs bij 100 gekomen maar ook regelmatig 1000. Het verschilt per minuut. De laatste 10 tests die ik deed waren redelijk, rond de 25 ms ping en 900 connections per minute. Maar gister was het dus slechter.
Anoniem: 241294 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen is dat een postcodecheck zoals ie online staat niet reëel is. Als er tussen jouw aansluiting thuis en de wijkcentrale een omleiding/spoel ligt, wordt daar geen rekening mee gehouden. Je moet je daar dus niet op vast pinnen. Zo'n check kijkt dus naar een hemelsbrede afstand, die vind je ook terug in de indicatie die Telfort [net als alle andere providers trouwens] geeft. Daarbij heb je nog tig van andere factoren die van invloed zijn en die je dus ook eventueel kunt controleren mocht je er van overtuigd zijn dat je te weinig snelheid haalt. Je IS/RA-punt kan brak zijn, de kabels kunnen brak zijn, je koperlijn [buitenshuis dus] kan van een mindere kwaliteit zijn [niks aan te doen helaas], er kan invloed zijn van 'storingsbronnen' in de omgeving van je modem [deze creëren errormessages in je modem], het kan zijn dat je intraint op een druk moment, het kan zijn dat er veel mensen aangesloten zijn in jouw buurt. Dit zorgt voor drukte en de kaarten waarop je bent aangesloten moeten dan de snelheid delen. Het kan ook zijn dat je een te lange telefoonkabel tussen je IS/RA - splitter - modem hebt zitten.
Ok, dat is duidelijk! Thanks voor de duidelijke uitleg :). Ik wist eigenlijk wel alle dingen die je opnoemde en ik weet wat er allemaal kan spelen bij een internetverbinding. Maar ik vond een verschil van 2x zo langzaam dan de indicatie wel extreem. Maar blijkbaar is dit mogelijk (een 200% afwijking) en zal ik het met 1 Mb/sec moeten doen. Is alsnog beter dan 300 kb/sec bij XS4ALL voor 2x zoveel geld ;).

[ Voor 55% gewijzigd door Josh op 02-02-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Ok, dat is duidelijk! Thanks voor de duidelijke uitleg :). Ik wist eigenlijk wel alle dingen die je opnoemde en ik weet wat er allemaal kan spelen bij een internetverbinding. Maar ik vond een verschil van 2x zo langzaam dan de indicatie wel extreem. Maar blijkbaar is dit mogelijk (een 200% afwijking) en zal ik het met 1 Mb/sec moeten doen. Is alsnog beter dan 300 kb/sec bij XS4ALL voor 2x zoveel geld ;).
Helaas is het mogelijk ja, vind het zelf ook vrij irritant hoor, die postcodechecks. Het is nou eenmaal een vrij oppervlakkige indicatie van wat je kunt halen, zoniet een lokkertje van de providers om mensen over de streep te trekken zich bij hun aan te melden.

Voor jouw situatie kan ik eigenlijks maar één ding 'adviseren'. Probeer eens te laten uitzoeken of je een lijnmeting kunt regelen. Ik ben het roerend met je eens dat het verschil dat jij hebt veel is. Misschien kan je er achter komen wat het grote verschil veroorzaakt en misschien ontdek je een mogelijkheid om je snelheid op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Net een raar probleempje met het modem: Het browsen liep hier niet lekker,pagina's laadde niet de helft van de tijd. Ik probeer wat sites te pingen, niks werkt. Vanaf de modem werkte pingen echter wel. Even modem resette, alles werkte weer. Mijn modem vertoont wel vaker kuren. Hebben meer mensen hier last van? Het lijkt er een beetje op dat dit gewoon een brak ding is :(

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
Het lukt me na een firmware upgrade (van versie 2 naar 7!!!) van het modem en inkorten van de kabels om 9,5Mbit te halen (bijna 3 jaar oud Tiscali modem), i.p.v. maximaal 8Mbit met de oude setup. Het modem traint in op 11Mbit-12Mbit, maar hoe haal ik deze snelheid dan? Of is dit niet mogelijk? Downloaden tegelijk van Eweka + andere nieuwsserver zou toch m'n maximale snelheid moeten aangeven en die komt niet boven de 9.5Mbit. Ik heb de startpost goed doorgenomen en rond gebladerd in dit topic, maar krijg niet echt duidelijkheid of de waarde waarop je modem intraint nou ook echt te halen is. TCPOptimizer werkt helaas niet onder Vista. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:12

job

Testen doe je niet met eweka of een andere newsleechter.
Pak een bestand van 100mb van: http://speedtest.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

Volgens deze pagina http://www.speedguide.net/faq_in_q.php?qid=247 kun je tcp optimizer wel onder Vista gebruiken, mits je de TCP/IP autotuning uitschakelt. Ik heb zelf geen Vista, dus ik kan het niet proberen. Misschien is er hier een tweaker die het aandurft, of zelfs al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand die een oplossing weet om te voorkomen dat de speedtoch 716 modem 50% lager intrained dan de Telfort modem (8MB op speedtouch en 17MB op telfort modem) qua downloadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:14:
Testen doe je niet met eweka of een andere newsleechter.
Pak een bestand van 100mb van: http://speedtest.bbned.nl
Dit heb ik ook al gedaan, maar ook deze 100mb testen (die overigens niet echt betrouwbaar zijn, je hebt nl maar één connectie), komen niet verder dan 9Mbit ongeveer. Als ik probeer m'n volledige bandbreedte te halen, dus met eweka 3 lijnen open en met andere nieuwsserver ook nog eens drie lijnen open, kom ik niet verder dan 9-9,5Mbit.

Maar is het überhaupt wel mogelijk de 11-12Mbit te halen waarop mijn modem intraint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-03 22:26
Ralphfx schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:18:
[...]

Dit heb ik ook al gedaan, maar ook deze 100mb testen (die overigens niet echt betrouwbaar zijn, je hebt nl maar één connectie), komen niet verder dan 9Mbit ongeveer. Als ik probeer m'n volledige bandbreedte te halen, dus met eweka 3 lijnen open en met andere nieuwsserver ook nog eens drie lijnen open, kom ik niet verder dan 9-9,5Mbit.

Maar is het überhaupt wel mogelijk de 11-12Mbit te halen waarop mijn modem intraint?
Nee, 11 Mbit - 16% = 9,5 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29616

Mijn xs4all adsl via KPN maar ook vaste lijn zijn sinds 31 jan dood ivm overname 1 feb door Telfort. Volgens Kpn vaste net storingsdienst zou mij vast lijn in stand moeten blijven totdat Telfort het telnr naar Voip heeft overgezet, wat zijn de ervaringen? Ter info Telfort zegt tot 5 dagen vertraging te hebben met opleveringen op het kpn netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250670

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Als ik via KPN een telefoonlijn laat leggen, krijg ik een 072-509xxxx nummer van hier uit de regio. Nu heb ik nog geen KPN lijn, en wil telfort telefonie, zij gaan mij waarschijnlijk een nieuw nummer geven, word dit dan ook 072-509xxxx? Of een of ander vaag nummer uit rotterdam ofzo omdat daar de VOIP server staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250670 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:31:
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Als ik via KPN een telefoonlijn laat leggen, krijg ik een 072-509xxxx nummer van hier uit de regio. Nu heb ik nog geen KPN lijn, en wil telfort telefonie, zij gaan mij waarschijnlijk een nieuw nummer geven, word dit dan ook 072-509xxxx? Of een of ander vaag nummer uit rotterdam ofzo omdat daar de VOIP server staat?
Bij mijn weten blijft je kengetal hetzelfde, maar de eerste cijfers van je nieuwe telefoonnummer zullen niet 509 zijn, eerder iets dat begint met een 7 of een 8 [Voip-nummers], mijn Voip nummer begint bijv. met 785.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er meer mensen die sinds zaterdag opeens een lagere snelheid hebben.? Ik ben sinds 24 januari aangesloten en het modem (ZyXel 2602HW-D1A) trainde in op 12551.
Ik had in Newsleecher een vrij constanste download can 1260 Kb/sec. Nu gingen zaterdag opeens (tot 3 maal toe) de lampjes van DSL/internet en Phone1 en 2 uit . De boel ging weer knipperen en even later was alles wer intect. ECHTER; de intrainsnelheid van de modem was nog maar 8000 !!! dat is een derde minder als voorheen. Ook vandaag gebeurde het zelfde weer en heb nu nog maar 6000 als intrain waarde staan. Als het zo doorgaat houden we niets meer over.
iemand dezelfde ervaring????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228031 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:57:
Zijn er meer mensen die sinds zaterdag opeens een lagere snelheid hebben.? Ik ben sinds 24 januari aangesloten en het modem (ZyXel 2602HW-D1A) trainde in op 12551.
Ik had in Newsleecher een vrij constanste download can 1260 Kb/sec. Nu gingen zaterdag opeens (tot 3 maal toe) de lampjes van DSL/internet en Phone1 en 2 uit . De boel ging weer knipperen en even later was alles wer intect. ECHTER; de intrainsnelheid van de modem was nog maar 8000 !!! dat is een derde minder als voorheen. Ook vandaag gebeurde het zelfde weer en heb nu nog maar 6000 als intrain waarde staan. Als het zo doorgaat houden we niets meer over.
Heb ik hier in het noorden van het land geen last van. Constante intrainwaarde gehad en derhalve dus geen snelheidsverlies. Heb trouwens ook niks gemerkt van een tijdelijk wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 20:58
Er is wel iets gaande op het "Telfort" netwerk, hier in het diepe zuiden. Carnavals dip? :+
Gisteren haalde ik nog 2 MB/sec downloads. Vandaag haal ik net iets meer dan de helft (1.1 MB/sec). Modem geeft nog steeds dezelfde waardes aan: 20028/1103.
Hopelijk iets tijdelijks.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 03-02-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 16:37

janklp

FortyTwo Capital

Lastig toch altijd dat overschakelen naar een andere provider. Zoals ik op de vorige pagina's gelezen heb is het niet meer mogelijk mijn speedtouch 585 te gebruiken als modem. Volgens mij zijn er in dit topic wel mensen die de speedtouch geconfigureerd hebben als Accespoint, hoe gaat dat precies in zijn werk. Steek je dan een netwerkkabel uit het modem in poort 1 van de speedtouch en run je daarna die speciale setup om de speedtouch aan te passen aan de acces point funtie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187556

Ik las dat sommige mensen al eerder gebruik konden maken van telfort terwijl de opleverdatum pas een week ofzo later is.

Ik zit nu in stap4 vroeg me af of dit waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( Het is echt een schoftenbedrijf.

Net heb ik twee keer gebeld naar die helpdesk, eerste keer hing ik ruim 18 minuten in de wacht, steeds krijg je te horen dat er nog meer dan 5 wachtenden voor je zijn, na een tijdje 3 en toen nog maar 1, eindelijk denk je aan de beurt te zijn, wordt de verbinding verbroken.... :(

Oké, vastbesloten dat ik iemand moet spreken bel ik nog een keer, begon weer met meer dan 5 wachtenden voor me, dit krijg je dan om de halve minuut te horen of zo. Opeens waren er nog meer dan drie wachtenden voor me, en daarna hoorde ik meer dan 20 minuten alleen nog maar muziek en verder niets meer over hoeveel wachtende voor mij. Uiteindelijk na in totaal 29 minuten of zo maar opgehangen.

Sinds ik bij hun ben heb ik minstens voor 50 euro zitten verbellen en nog geen seconde online geweest.

Het is echt schorem dat stelletje uitzuigers daar.
Sorry dat ik zo gefrustreerd overkom nu, ben ik ook :$ , maar ik heb echt geen goed woord meer over voor die ballentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Anoniem: 187556 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:41:
Ik las dat sommige mensen al eerder gebruik konden maken van telfort terwijl de opleverdatum pas een week ofzo later is.

Ik zit nu in stap4 vroeg me af of dit waar is
Vraag jij je af of mensen die hebben gezegd dat ze eerder konden interneten dat hun oplever datum was niet de waarheid vertellen?

Waarom kan men gewoon niet wachten , dit is al 1000x keer voorbijgekomen. Als je op je oplever datum geen internet heb dan pas heb je reden om vragen te stellen, eerder niet , lijkt mij iig.

Hetzelfde verhaal bij alle vragen over de snelheid , ik heb maar 10 mbit, ik heb maar 14 mbit enzovoort, jammer dan, Telfort geeft geen garantie dat je de 20 mbit gaat halen en de snelheid check op de Telfort pagina is gewoon een indicatie.

Ik kon trouwens wel interneten voor mijn oplever datum maar het heeft geen enkele nut om te klagen / vragen waarom je geen internet heb als je opleverdatum er nog niet is.

Wees geduldig zou ik zeggen er is niet voor niets een stappen plan!

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
En in deel 6 weer verder:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 16:37

janklp

FortyTwo Capital

Badtothebone schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:53:
[...]

Vraag jij je af of mensen die hebben gezegd dat ze eerder konden interneten dat hun oplever datum was niet de waarheid vertellen?

Waarom kan men gewoon niet wachten , dit is al 1000x keer voorbijgekomen. Als je op je oplever datum geen internet heb dan pas heb je reden om vragen te stellen, eerder niet , lijkt mij iig.

Hetzelfde verhaal bij alle vragen over de snelheid , ik heb maar 10 mbit, ik heb maar 14 mbit enzovoort, jammer dan, Telfort geeft geen garantie dat je de 20 mbit gaat halen en de snelheid check op de Telfort pagina is gewoon een indicatie.

Ik kon trouwens wel interneten voor mijn oplever datum maar het heeft geen enkele nut om te klagen / vragen waarom je geen internet heb als je opleverdatum er nog niet is.

Wees geduldig zou ik zeggen er is niet voor niets een stappen plan!
Mee eens inderdaad. Rest mij nog wel een vraagje hierover, als de opleverdatum eenmaal bereikt is heb je die gehele dag dan al internet? Want ik ga in de middag op wintersport en wil eigenlijk 's ochtends het internet voor de rest thuis geinstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 20:58
We moeten Telfort natuurlijk wel een kans geven. Per slot van rekening zijn we, als rechtgeaarde zunige hollanders, weer als een stel aasgieren op die aanbieding gedoken. Wegens de overweldigende belangstelling komen die jongens (en meisjes) waarschijnlijk om in administratie, migratie en klachten.
Ik ben het er wel mee eens dat het nivo en de bereikbaarheid van de helpdesk beneden de maat is.
Snelheidsproblemen had ik wel verwacht. Die had ik in het begin bij Tiscali ook. Na een maandje liep alles zonder problemen en ik heb in drie jaar tijd slechts 1 storing gehad.

By the way, mijn download schijnt zich momenteel weer te herstellen. Ik zit nu alweer op 1.6 1.9 MB/sec
En nee, ik werk er niet en ik heb geen aandelen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 03-02-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo net maar weer eens een half uur met Telfort aan de lijn gehangen. Moest mijn modem direct aan het ISRA punt hangen (staat nu 10 mtr van ISRA af) om een lijnmeting uit voeren. Tijdens de lijnmeting die men deed zat het daar wel goed(een ping van 10ms t.o.v. 20ms op oude positie). ik praten als Brugman (het modem was in mijn geval nooit verplaatst maar wel in twee dagen tijd van 12500 naar 6000 gegaan....), maar volgens Telfort was de plaats van het modem toch de oorzaak van de verlaging. Ik ben, aangesloten op het ISRA punt, gaan kijken via mijn laptop en zag toen een intrainwaarde van 0 en geen IP en geen ADSL centrale status. Vreemd zei men bij Telfort. Log nog eens in in het modem. En toen had ik ineens een intrainwaarde van12650 (zoals voorheen) Zie je wel werd gezegt, daar zit het verschil en ik moest het modem van daar af maar naar alle (3) PC´s in huis bedraden als ik deze hogere intrainwaarde wilde hebben (maar dat had ik toch al op de "oude" plaats van het modem...?) Maar ja de man maar bedankt voor zijn medewerking en het modem weer op zijn oude positie terug geplaatst. en wat denk je? Intrainwaarde 12531 ?!?!!!?(iets lager dan op ISRA punt) Ik vindt het allemaal erg vreemd wat er bebeurt bij Telfort, maar het lijkt erop dat men de lage maandprijs compenseeert met hoge helpdeskkosten....
Anoniem: 228031 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Masimo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:12:
We moeten Telfort natuurlijk wel een kans geven. Per slot van rekening zijn we, als rechtgeaarde zunige hollanders, weer als een stel aasgieren op die aanbieding gedoken. Wegens de overweldigende belangstelling komen die jongens (en meisjes) waarschijnlijk om in administratie, migratie en klachten.
Ik ben het er wel mee eens dat het nivo en de bereikbaarheid van de helpdesk beneden de maat is.
Snelheidsproblemen had ik wel verwacht. Die had ik in het begin bij Tiscali ook. Na een maandje liep alles zonder problemen en ik heb in drie jaar tijd slechts 1 storing gehad.

By the way, mijn download schijnt zich momenteel weer te herstellen. Ik zit nu alweer op 1.6 1.9 MB/sec
En nee, ik werk er niet en ik heb geen aandelen. ;)
Ik heb enkele dagen geleden ook contact moeten hebben met de helpdesk. Heb niet lang hoeven wachten en ik kreeg de info die ik nodig had direct. De rest verliep zonder enig probleem. Dus opzich hebben zij het op basis van mijn ervaring prima voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb in topic Deel 6 mijn reply gepost.

[ Voor 96% gewijzigd door Badtothebone op 03-02-2008 14:34 . Reden: Ik heb in topic Deel 6 mijn reply gepost. ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.