Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 98.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:00
bjck schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:04:
[...]

Dat bericht hadden ze al heel lang, zeker als je al over bent. Alleen sturen ze de brief laat omdat je nog een maand termijn had. Gewoon in je administratie stoppen en negeren verder.
Oke dat is mooi, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken.
Bedankt _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Anoniem: 21572 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:44:

Tip: Concepts (lokaal helpdesknummer, etc.) biedt voor €24,50 per maand via internetten.nl een vergelijkbaar abonnement!!!
Verkapte reclame ? :/

Maar niet voor een vergelijkbare prijs. Vergeet niet dat je bij Concepts ICT nog of een KPN bel budget moet hebben of anders kaal koper toeslag zal krijgen.. Dan heb je wel een groot verschil of 20 euro of 35 euro. (afgerond ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:28
Hallo,

Ben een nieuwe lid,

En wil graag meer informatie over het oplevering

Ik heb 22 januari Telefort 20mb besteld en ben tot nu toe op stap 1

Hoe lang duurt het allemaal

Misschien dat nieuwe leden een verslag kunnen make van hun opleveringsdatum

mvg

zasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 07:36
Excuses als ik niet goed gezocht heb, maar ik heb afgelopen weekend bij m'n ouders thuis ook eea aangesloten. Het activeren en instellen van het modem was een eitje, maar het viel me wel op dat de DSL verbinden regelmatig wegviel. Het was een overstap van KPN vast zonder ADSL naar Telfort Internet En Telefonie. Modem traint wel netjes in op zo'n 16.5 Mbit down, ruim 1 Mbit up.

Ik gaf de schuld van het steeds wegvallen van de verbinding aan het nog niet overgeschakeld zijn naar VoIP (bellen via de splitter). Vandaag zijn ze overgegaan van KPN vast naar VoIP (splitter er tussenuit), modem laten resetten en op dat moment ging het even goed.

Nog geen 10 minuten later worden ze gebeld, telefoongesprek kan gewoon gevoerd worden en midden in het gesprek valt de verbinding weg, naast het wegvallen van het ADSL signaal. Ik moet er wel even bijzeggen dat het huis waar ze in wonen geen 'normaal' ISRA punt heeft in de meterkast, maar een muurplaat met twee afdekplaatjes (waarvan de bovenste geschikt is voor de varkensneus stekker). Het modem hangt nu via het korte, meegeleverde kabeltje aan een normale telefoonstekker via RJ11 connectors. Ze wonen hier ruim een uur rijden vandaan, dus kan niet 1-2-3 langsrijden.

Ik kon in de vorige topics en postings hier niets over terug vinden, maar wellicht heb ik de verkeerde zoektermen gebruikt. Wie kan er iets zeggen over wat er hier aan de hand is?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10
Zasa schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:57:
Hallo,

Ben een nieuwe lid,

En wil graag meer informatie over het oplevering

Ik heb 22 januari Telefort 20mb besteld en ben tot nu toe op stap 1

Hoe lang duurt het allemaal

Misschien dat nieuwe leden een verslag kunnen make van hun opleveringsdatum

mvg

zasa
Er zijn bijna 100 van dit soort lijstjes, even zoeken dus.
Hoe snel was de vorige verbinding en werkte die wel goed? Misschien staat de verbinding te hoog voor de lijnlengte. Post anders eens de DSL Line waardes uit het modem.

Anders kan je altijd het aansluitpunt nog even openschroeven om alles na te lopen op losse contacten/slechte kabels/aftakkingen etc.

Anders je ouders de helpdesk laten bellen om hun stappen te doorlopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Superseb op 31-01-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Superseb schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:10:
[...]

Hoe snel was de vorige verbinding en werkte die wel goed? Misschien staat de verbinding te hoog voor de lijnlengte. Post anders eens de DSL Line waardes uit het modem.

Anders kan je altijd het aansluitpunt nog even openschroeven om alles na te lopen op losse contacten/slechte kabels/aftakkingen etc.

Anders je ouders de helpdesk laten bellen om hun stappen te doorlopen.
Er was hiervoor geen ADSL signaal; gebruikte nog een inbelverbinding 8)7 Wat afgelopen weekend zag bij de ADSL waardes was een attenuation down van rond de 23 en up van rond de 8. Vgl. mij mooie waardes die ver genoeg bij elkaar vandaan liggen...

Openschroeven wordt een beetje lastig nu; ruim een uur heen rijden (en ook weer terug >:) ) Ik moet morgen ook weer gewoon werken. Het gekke is, als de verbinding er is dan werkt het goed. Het is het om de haverklap verliezen van het ADSL signaal wat het zo lastig maakt. Wellicht van het weekend een RJ11 aansluitdoosje op het bestaande punt plaatsen ipv de normale 4-polige telefoonstekker.

Edit: Nu ik er over na denk, ligt er nog wel een telefoondraad naar de 1e verdieping, waar geen telefoon op aangesloten zit. Zou dat nog een oorzaak kunnen hebben? De gebruikte vaste telefoon is een DECT toestel van Philips...

[ Voor 9% gewijzigd door J.Kossen op 31-01-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0yke
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 14:25
Anoniem: 120020 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:00:
Ik heb instellingen van telfort gekregen, maar heb geen splitter en modem :( wel wisten ze me te vertellen dat e.e.a. vandaag op de post gedaan zou worden.

[...]

Onderstaand de instellingen.

modus: rfc1483 bridged
vpi: 0
vci: 34
multiplexing: LLC
protocol: enet encap

Hoop dat je er wat aan hebt.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sooo alles werkt....
Dank u dank u..
Helaas geen 20 maar dat kan ook niet met een adsl1 modem...
Enne enet encap is het niet!!!

Dit zijn voldoende gegevens om het werkend te krijgen.

Mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Laatst online: 16:48
Zijn hier nog meer tweakers die vandaag last hebben van lage downloadsnelheden ? Ik heb normaal gesproken 2,12 MB/s maar ik haal nu max 1 MB/s.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 16:24
Twee weken geleden heb ik mijn Pispali T5 abonnement omgezet naar de welbekende Telfort 20Mb.
Vandaag is het schijnbaar in werking gesteld want mijn modem traint nu in met 19853 kbps / 1088 kbps. Volgens mijn modem heb ik een downstream attenuation van 13. Dat betekent dat ik rond de 950m van de wijkcentrale zou moeten zitten.

Nu zie ik tot mijn schrik dat ik met mijn wireless verbinding een veel lagere snelheid haal dan bedraad.
Bovenop de meterslange hele oude telefoonkabel van isra naar splitter/modem (ga ik nog veranderen) is dit redelijk fnuikend voor de snelheid.

Bedraad
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/228854247.png

Wireless 54g
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/228865077.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:45
Eerder in dit topic wordt TCPOptimizer genoemd als wondermiddel om trage wireless verbindingen sneller te krijgen. Even een paar pagina's terugbladeren ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
R0yke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:31:
[...]

Sooo alles werkt....
Dank u dank u..

Mzzls
misschien enet encap als het modem in routed mode staat ?
zo staat ie bij mij default en ik ben er niet aan geweest zelf. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:41

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

R0yke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:31:
[...]

Sooo alles werkt....
Dank u dank u..

Mzzls
Heb jij ook de speedtouch 510 modem? Is dat een adsl1 modem? Zou dat de reden zijn dat die van mijn precies 8000/1024 intraint? Want dat zijnnamelijk wel hele mooie waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Laatst online: 11-05 16:24
Thyraon schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:51:
Eerder in dit topic wordt TCPOptimizer genoemd als wondermiddel om trage wireless verbindingen sneller te krijgen. Even een paar pagina's terugbladeren ;-).
Ik heb Vista. Het schijnt dat Vista veel beter omgaat met de snellere verbindingen.
Volgens dslreports.com en andere bronnen kan je de tcp/ip in Vista niet tunen :? en bovendien is TCPOptimizer ook niet compatible met Vista ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BLRacing op 31-01-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

Anoniem: 228031 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:50:
Sinds gisteren ook mijn telefonie opgeleverd gekregen (vorige week donderdasg overgegaan van HetNet ADSL nar Telfort). Alles zonder problemen verlopen. Ik heb alleen een wat hakkerig geluid op mijn telefoon (degene die ik bel hoort dit niet!?!?) heb de UBR al eens op CBR gezet. Dit hielp niet. Ik heb via de setup wizzard de bandwith geconfigureerd en SIP op high priority gezet maar ook daar geen verbetering. Het hakkerige geluid is overigens alleen als ik op de volle bandbreedte aan het downloaden ben. Modem traint in op 12241/1031 en ik zit 3 km van de centrale. Haal met Newsleecher een vrij contstante download van 1250Kb/sec.
Iemand nog een tip om geluidskwaliteit tijdens downloaden te verbeteren??
Downloaden van een minder snelle newsserver :+

QOS (Quality of service) kan je alleen uitgaand regelen, degene aan de andere kant van de telefoonlijn hoort jou dus altijd goed. Helaas bestaat er (nog) geen QOS op binnenkomend verkeer. Maar hoe vaak komt het nu voor dat je volle bak download. Die films en muziek zal je ook een keer moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dag allemaal,

Mijn verbinding is inclusief telefonie opgeleverd. Het heeft een kleine maand geduurd. Begin januari opgevraagd en na de koeldown periode ging het heel snel. Ik kom van ISDN.

Ik haal nu ~13 Mb. De modem werkt perfect en ook telefonie is goed. De ISDN NT1 en andere (Quattrovox) ISDN apparatuur is niet langer meer nodig als je Internet en telefonie gebruikt. Je sluit de Zyxel modem direct aan de aansluiting (dus zonder NT1).

De dag dat mijn nummer door Telfort werd overgenomen werkte ISDN niet meer en kon mijn Zyxel aanmelden voor telefonie met het wachhtwoord die ik eerder per brief kreeg opgestuurd.

Wat ik wel merkte is dat de beide wachtwoorden die ik per brief kreeg voor telefonie niet helemaal correct zijn. Je hebt een wachtwoord voor toegang tot Mij-Telfort, en een wachtwoord met telefoonnummer welke je in de Zyxel moet opgeven voor telefonie aanmelding.

Maar wanneer ik mijn-Telfort wachtwoord wijzig, dan wordt ook het wachtwoord voor telefonie autorisatie gewijzigd naar dat wachtwoord. Zo heb ik vanmorgen mijn-telfort gewijzigd voor toegang tot mijn instellingen op de Telfort-site, en ik merkte begin van de middag dat mijn telefonie niet meer werkte. Later bleek ik mijn nieuwe wachtwoord ook in de Zyxel moet invoeren om telefonie weer te laten werken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Geachte heer Dikkeleuter,

Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer xxxxxxxxx kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Tel 0900 9596 (30 eurocent p/min)
www.telfort.nl/klantenservice
En ik had ze van te voren gemeld dat ik die aansluiting ging opzeggen
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van xx-01-2008 met ticketnummer xxxxxxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

In uw mail vraagt u of het mogelijk is om over te gaan van uw huidige KPN abonnement naar het Telfort 20 Mb Internet abonnement. Uit onze administratie blijkt dat u inmiddels een aanvraag heeft gedaan. De huidige telefoonverbinding met de KPN zult u zelf schriftelijk bij de KPN op moeten zeggen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx

http://www.telfort.nl/klantenservice

-----------------------------------------
DISCLAIMER
De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan.

-----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:59
Yzord schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:24:
[...]

Heb jij ook de speedtouch 510 modem? Is dat een adsl1 modem? Zou dat de reden zijn dat die van mijn precies 8000/1024 intraint? Want dat zijnnamelijk wel hele mooie waardes.
dit zijn idd de maximale waardes voor dit modem, adsl only; geen adsl 2 of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:46
J.Kossen schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:26:
[...]
Edit: Nu ik er over na denk, ligt er nog wel een telefoondraad naar de 1e verdieping, waar geen telefoon op aangesloten zit. Zou dat nog een oorzaak kunnen hebben? De gebruikte vaste telefoon is een DECT toestel van Philips...
Welke telefoon is niet van belang, dat er een aftakking van de telefoonlijn is voor het modem wel. Dat kan ten koste gaan van de stabiliteit. Ik zou deze aftakking verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
Ook ik ben overgestapt van tiscali naar telfort. Ik had een T6 abo van tiscali en nu 20mbit van telfort. Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal niet tevreden ben over de snelheid; ik kom niet verder als 8Mbit met downloaden. De postcode-check geeft een snelheid van 13 á 14 Mbit aan op mijn adres. Dit is toch wel een grof verschil en de 5 euro per maand extra voor het 20mbit abo niet waardig..

Ik heb telfort hierover gemaild en kreeg terug:

Uw aansluiting lijkt prima in orde. Gemeten upload: 12000kbit/s, gemeten upload 950kbit/s. (ongeveer de waardes)

Volgens telfort haal ik de snelheid van de postcode-check dus wel... NOT :S

Op deze mail heb ik via hun site weer een reactie teruggestuurd in welke het erop neer komt dat ik niet gemakkelijk afgescheept wil worden met een "snelheidstest" van hun kant. Ik heb gevraagd waarom zij 12Mbit meten, ik er maar maximaal 8Mbit uithaal.. vaak zelfs maar 6 of 7Mbit. Ik heb veel snelheidstesten gedaan en allemaal komt er hetzelfde uit. Ook heb ik erbij vermeld dat ik vermoed dat mijn lijn gecapt is op 8Mbit aangezien de meeste snelheidsproblemen bij ADSL deze snelheid hebben; geen ADSL2+ op de wijkcentrale onder andere.

Ik heb hier nog geen antwoord op ontvangen (beetje vreemd aangezien ik binnen een kwartier antwoord had op mijn eerste mail, maar als de vraag wat lastiger wordt duurt het waarschijnlijk aanzienlijk langer..)

Heeft iemand van jullie nog een idee wat er aan de hand kan zijn? Of heb ik gewoon pech?

[ Voor 3% gewijzigd door Ralphfx op 31-01-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12
De waarde waar de helpdesk mee aankomt is waarschijnlijk de snelheid waarop je modem intraint.
Dit kun je zelf in het modem ook nakijken.
Speedtest websites zijn de grootste onzin die er is en totaal onbetrouwbaar.

Het is hier al heel vaak voorbij gekomen maar als jij maar 8Mbit ervaart denk ik dat we hier weer een gevalletje tcp ip optimizer hebben.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ralphfx schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:04:
Heeft iemand van jullie nog een idee wat er aan de hand kan zijn? Of heb ik gewoon pech?
Zoals al gemeld moet je het topic lezen, daarin staat beschreven hoe snel je modem intraint...
Als je die waarden niet haalt dan ligt het aan je netwerk, en ook daarvan staat in dit topic beschreven hoe je dat kan verbeteren (of je koopt een mac).
Als zij 12000 zeggen lijkt me dat dat klopt (maar dat kan je dus zelf makkelijk nakijken), dat jij niet sneller kan op je netwerk is geen Telfort probleem.

Dus kijk eens rechtsonder op het statusschermpje van je router, wat staat daar?

Interface Status Rate
DSL Up 16715 kbps / 1114 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 01-02-2008 00:41 . Reden: tabel van mij toegevoegd ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:30
Gisteren me modem gekregen en vandaag was het internet online.
In de brief stond dat het pas 5 feb. zou worden.
Volgens de link in de start post lig ik ongeveer 1069 meter van de telefooncentrale af.
Heb nog niet de standaard kabel die er bij verstuurd is ingekort dus ik denk dat ik nog ietsje hoger zal uit komen.
Heb niet de spitter er tussen( heb geen telefoonabonnement ) en lijk me dat je daar ook nog iets van snelheid heb.
Had wat problemen om draadloos internetten.
Kon wel verbinding maken maar niet op internet.
Heeft wel wat tijd gekost om dat op te lossen.
Is een andere manier om ook draadloos te internetten zonder dat je Any IP Setup active te maken?

Dit is via draadloos het zou nog sneller kunnen omdat de muren hier erg veel tegen houden:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/228967137.png
Dit is van de modem zelf : 15134 kbps / 1154 kbps

morgen zal ik nog een test doen met kabel en draadloos op de korter kabel.
nu lekker slapen :D alles werkt \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Calamor schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 01:20:
Dit is via draadloos het zou nog sneller kunnen omdat de muren hier erg veel tegen houden:
[afbeelding]
Dit is van de modem zelf : 15134 kbps / 1154 kbps

morgen zal ik nog een test doen met kabel en draadloos op de korter kabel.
nu lekker slapen :D alles werkt \o/
zonder draadloos kan je dus bijna twee maal zo snel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
22-1 Aangemeld voor Telfort 20MB
24-1 Bevestigingsbrief gekregen
01-2 Van Stap 1 naar 3

Ik zal het vervolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
musicfreak schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:48:
[...]

Welke telefoon is niet van belang, ....
Ik meen mij te herinneren dat het bij de Experiabox bij IPB van KPN wel uit kon maken welk Dect toestel je hebt...

Kijken of ik dit weekend een mogelijkheid zie om langs te gaan en de aftakking te verwijderen. Hopelijk helpt het... Dank zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
franssie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:37:
[...]

Dus kijk eens rechtsonder op het statusschermpje van je router, wat staat daar?

Interface Status Rate
DSL Up 16715 kbps / 1114 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 967 kbps
Downstream Speed: 10867 kbps

Dus ook hier staat niet de 12Mbit die telfort mij mededeelde, maar deze waarde kan blijkbaar dus veranderd zijn. Excuses overigens dat ik niet de tijd heb het hele forum door te spitten, maar als iemand me behalve "tcp ip optimizer" nog wat hints kan geven ben ik al blij :D

Ik heb nog een "oud" zyxel 2602H-61 modem bijdeweg, niet dat dat iets uit zou mogen maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Ralphfx op 01-02-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Ralphfx schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:33:
[...]

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 967 kbps
Downstream Speed: 10867 kbps

Dus ook hier staat niet de 12Mbit die telfort mij mededeelde...
Ik heb nog een "oud" zyxel 2602H-61 modem bijdeweg, niet dat dat iets uit zou mogen maken.
Rechtstreeks uit de TS:
Maximale snelheid

Veel mensen vragen zich af wat de maximale snelheid is die ze gaan halen. Het antwoord is heel simpel: Het maximale wat mogelijk is op je koperlijn in combinatie met het type wijkcentrale.

:? Dat is allemaal heel leuk, maar ik wil toch weten wat ik zou kunnen halen zodat ik kan op basis daarvan kan kiezen tussen Kabel of ADSL internet.

Op http://internet.telfort.nl/ vind je een tooltje die je een indicatie geeft. Deze ziet er zo uit:

Deze geeft een indicatie op basis van de geschatte afstand tussen je woning en de wijkcentrale. Indien je de afstand wilt zien kun je deze link gebruiken. Deze database is echter wel oud. Kijk vervolgens in dit grafiekje om de maximale theoretische snelheid te bekijken.

:? Ik haal de snelheid niet die in de grafiek staat!

Dat kan heel goed kloppen omdat dit de maximale theoretische snelheid is. We gaan er dan van uit de je zelf alles optimaal hebt aangesloten en de koperkabel in optimale staat is. Dit is meestal nooit het geval. Onthoud dat deze grafieken in testlab's zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44

rick77

... get to the point!

Ralphfx schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:33:
Excuses overigens dat ik niet de tijd heb het hele forum door te spitten, ...
En dan natuurlijk wel verwachten dat mensen hier de tijd nemen om je van dienst te zijn? De TS lezen zou in ieder geval wel te doen moeten zijn lijkt me.

Heel iets anders:
Ik heb van de overname van mijn DirectADSL lijn netjes een opzeggingsbrief van KPN gekregen. Misschien iets voor de TS om op te nemen dat DirectADSL - net als IPB - niet expliciet opgezegd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120020

Ik maak geen gebruik van de telefoonlijn maar heb deze wel. Moet er dan persé een splitter tussen?
Wilde oude modem aansluiten, maar heb geen splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24301

De statistieken op de telfort website zijn ook gebasseerd op een PSTN lijn, dus als je ISDN hebt wordt er nog een stukje afgesnoept (bij grotere afstanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 16:24
ben gisteren overgezet van HetNet naar Telfort. 's Middag lag HetNet eruit hoorde ik van mijn vrouw. 's Avonds na het eten meteen maar de nieuwe router aan de lijn gehangen en ik kon na activatie meteen internetten. Terwijl de datum eigenlijk 1-02-2008 zou moeten zijn hebben ze dus in werkelijkheid de lijn 1 dag eerder opgeleverd.

Dit zijn mijn waardes na een 15 minuten:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 15 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 aa bb cc cd dc dd dd dc cc ba 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 11 db

Nu nog even wachten totdat de telefonie geactiveerd kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Postman_Pat op 01-02-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246170

Wij gebruiken "TELFORT ADSL INTERNET + BELLEN"

Echter wanneer ik een telefoontje binnen krijg en deze aanneem en er komt nog een gesprek binnen krijg ik deze niet binnen op mijn telefoon (Airlive ePhone-2000S) waardoor ik dus niet 2 gesprekken tegelijk kan aannemen.

Ik kan wel wanneer ik in gesprek ben naar mijn 2e lijn gaan en daar een gesprek op beginnen maar dan moet ik bellen.

Iemand hier ook aanvaringen mee gehad? en maybe een/de oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Nou, dankje wel Telfort :(

In september/oktober Telfort aangevraagd en aangegeven dat ik per 30 januari over wil.

Toen het 30 januari werd was opeens mijn xs4all verbinding weg en bij telfort zit ik nog steeds in stap 3... gisteren een uurtje met xs4all aan de lijn gehangen en telfort heeft voor mij de opzegging gedaan, maar het verder technisch nog niet rond om mij over te zetten. Xs4all kan niks meer voor mij betekenen en nu zit ik dus de komende weken zonder internet.

Dat gaat toch nergens over? Nu zit ik noodgedwongen op mijn werk terwijl ik al 2 dagen thuis zou werken. Echt, ik ben hier niet blij mee.

In de openingspost staat trouwens niet vermeld dat Telfort nu zelf de opzegging doet?

Kan ik nu al internetten met telfort als ik die modem aansluit? Ik heb nog geen brief met gegevens ontvangen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-02-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Heb je Telfort al gebeld snoeki, of laat je het over aan de XS4ALL Helpdesk die niks weten van Telfort?

Als je wat meer had meegelezen had je gezien dat de basis modems op zijn en je daarom nog in stap 3 kan staan.

Tip; Bel Telfort even ipv gelijk hier te janken.
En ja, als de lijn overgenomen is door Telfort kan je met een andere modem ook internetten.

[ Voor 19% gewijzigd door JohnStaakke op 01-02-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnStaakke schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:34:
Heb je Telfort al gebeld snoeki, of laat je het over aan de XS4ALL Helpdesk die niks weten van Telfort?

Als je wat meer had meegelezen had je gezien dat de basis modems op zijn en je daarom nog in stap 3 kan staan.

Tip; Bel Telfort even ipv gelijk hier te janken.
En ja, als de lijn overgenomen is door Telfort kan je met een andere modem ook internetten.
ik heb de modem al een paar maand in huis. Telfort ook al 2 keer gebeld, er is iets tussen kpn en telfort, maar ik krijg maar geen helpdeskemdewerker die het goed kan uitleggen. Het duurt nog wel minimaal 2 weken hoorde ik na een navraag aldaar.

Maar als ik het goed begrijp kan ik die modem al aansluiten? Telforft heeft de lijn al overgenomen. Ik heb dat nog niet geprobeerd (heb het redelijk druk thuis met een baby en kom er vaak niet aan toe). Moet ik geen gegevens invullen als die modem aansluit? Gebruikersnaam e.d.? Die kan de helpdesk niet aan mij geven, ik moet maar op een brief wachten... maar ik wil ook niet weken zonder internet zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-02-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meer info over mijn probleem (net nog een keer met telfort gebeld).

De order is geaccepteerd, aanvraag is in behandeling en er moet een leverdatum in het systeem staan, maar dat veld is leeg.

Helpdesk heeft de leidinggevende erbij gehaald en ze hebben kennelijk overlegd, want ik moest 9 minuten wachten op een antwoord (kreeg hier netjes een excuus voor).

Wat blijkt nu! Telfort had in het systeem staan dat ik eerst een akkoord moest geven voordat ze na stap 3 naar stap 4 konden gaan, de leidinggevende snapte het ook niet, maar het is opgelost. Ik kan over 15 minuten internetten... alleen heb ik geen gebruikersnaam en wachtwoord en het wachtwoord mag ik ook niet via de telefoon van ze horen! Ik krijg nu een brief met de naam en het wachtwoord over enkele werkdagen en kan dan aan de slag.

Kortom, opgelost, maar wellicht handig voor meer mensen met zo'n probleem. Nog een tip: ik heb eerst 3 keer gehoord van diverse medewerkers dat ik gewoon moet wachten en dat klopt dus niet. Gelukkig had ik nu een deskundige medewerker aan de lijn die bij twijfel navraag ging doen ipv iets verzinnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-02-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0yke
Yzord schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:24:
[...]

Ik heb geen speedtouch modem, maar je snelheden zijn wel de maxima van een adsl 1 modem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0yke
Anoniem: 120020 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:10:
Ik maak geen gebruik van de telefoonlijn maar heb deze wel. Moet er dan persé een splitter tussen?
Wilde oude modem aansluiten, maar heb geen splitter.
Nee is niet nodig, gweeon je modem rechtstreeks aan je isra punt hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120020

Zie net dat het modem annex B is :( heb een analoge lijn. Beetje balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:46:
[...]

ik heb de modem al een paar maand in huis. Telfort ook al 2 keer gebeld, er is iets tussen kpn en telfort, maar ik krijg maar geen helpdeskemdewerker die het goed kan uitleggen. Het duurt nog wel minimaal 2 weken hoorde ik na een navraag aldaar.

Maar als ik het goed begrijp kan ik die modem al aansluiten? Telforft heeft de lijn al overgenomen. Ik heb dat nog niet geprobeerd (heb het redelijk druk thuis met een baby en kom er vaak niet aan toe). Moet ik geen gegevens invullen als die modem aansluit? Gebruikersnaam e.d.? Die kan de helpdesk niet aan mij geven, ik moet maar op een brief wachten... maar ik wil ook niet weken zonder internet zitten.
Nee, je hebt geen gebruikersnaam en ww nodig voor internet, enkel voor je e-mail. Sluit hem vanavond maar eens aan, waarschijnlijk hoef je dan alleen nog even te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Gisteren overgezet naar Telfort. Heb nu meer snelheid dan bij Orange. Zyxel werkt goed. Wat mij wel opviel, is dat mijn Linksys Gateway niet direct werkte en toen ik belde naar de service lijn de melding kreeg 'ja, de lijn is nog niet actief'.
Ik sluit vervolgens de Zyxel aan en bij het openen van mijn browser krijg ik een knop, om te activeren. Vervolgens weer de Linksys erop en klaar :)
Hadden ze toch even ergens mogen neerzetten, maar voor nu werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnStaakke schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:37:
[...]

Nee, je hebt geen gebruikersnaam en ww nodig voor internet, enkel voor je e-mail. Sluit hem vanavond maar eens aan, waarschijnlijk hoef je dan alleen nog even te activeren.
dat is mooi nieuws _/-\o_

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Huh was vanochtend in Stap 3 nu opeens in STap 1?

Hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbulthuis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-04 20:18
Zasa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:12:
Huh was vanochtend in Stap 3 nu opeens in STap 1?

Hoe kan dit
Je order is niet geaccepteerd en wordt geweigerd. Bel maar even dan kun je misschien sneller de fout oplossen of een nieuwe aangepaste aanvraag indienen. Over enkele dagen /weken krijg je een standaardbrief waarin niet duidelijk is waarom je bent afgewezen alleen dat ze je order niet doorzetten.
Even een telefoontje aan de helpdesk doet wonderen.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door marcelbulthuis op 01-02-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Heb gebeld ze zeggen dat de lijn vol zit terwijl dit een nieuw bouw woning is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Zasa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:37:
Heb gebeld ze zeggen dat de lijn vol zit terwijl dit een nieuw bouw woning is?
De lijn vol of de centrale vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
De centrale zit niet vol,maar hoe moet ik dit oplossen KPN zeg dat ik telfort moet bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Jah wachtrij langer dan 10 minuten en dan zeggen ze opeens dat ze niks voor je kunnen doen. Ik ga alvast een andere provider zoeken dit is 3 keer niks. Die zijn helemaal gek geworden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Zasa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:44:
22-1 Aangemeld voor Telfort 20MB
24-1 Bevestigingsbrief gekregen
01-2 Van Stap 1 naar 3

Ik zal het vervolgen
Ik ben héééél benieuwd naar het verdere verloop. Hoe ons vooral op de hoogte!!! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Zasa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:59:
De centrale zit niet vol,maar hoe moet ik dit oplossen KPN zeg dat ik telfort moet bellen
Je hebt Telfort gebeld, en die zeggen dat de lijn bezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Ja dat zeggen ze ja en KPN verwijst naar telfort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Zasa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:41:
Ja dat zeggen ze ja en KPN verwijst naar telfort..
Dat is vreemd, want als je lijn bezet is zou alleen de KPN kunnen zien hoe of wat.
Bel ze nog een keer en laat je door verbinden met een technische afdeling. Niet af laten schepen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Ik heb momenteel geen een telefoon ook niet van KPN,bij telfort zat namelijk de lijnhuur erin.\
En dit is een nieuw bouw woning zoals ik eerder had vermeld,dus de lijn kan toch niet bezet zijn.Ik had eerder upc maar die was vorige maand gestopt.\

Moet ik nu KPN bellen of Telfort om te vragen of de lijn bezet is?

[ Voor 12% gewijzigd door Zasa op 01-02-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:42

Osxy

Holy crap on a cracker

Zasa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:01:
Ik heb momenteel geen een telefoon ook niet van KPN,bij telfort zat namelijk de lijnhuur erin.\
En dit is een nieuw bouw woning zoals ik eerder had vermeld,dus de lijn kan toch niet bezet zijn.Ik had eerder upc maar die was vorige maand gestopt.\

Moet ik nu KPN bellen of Telfort om te vragen of de lijn bezet is?
Telfort lijkt me hé? Met hun wil je het contract nemen, mogen hun het ook oplossen ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Ik ga het morgen weer proberen ik hoop dat het lukt anders ga ik weer over naar UPC altijd goed geweest alleen door de betaalde bedrag voor de snelheid was minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Anoniem: 228031 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:50:
Sinds gisteren ook mijn telefonie opgeleverd gekregen (vorige week donderdasg overgegaan van HetNet ADSL nar Telfort). Alles zonder problemen verlopen. Ik heb alleen een wat hakkerig geluid op mijn telefoon (degene die ik bel hoort dit niet!?!?) heb de UBR al eens op CBR gezet. Dit hielp niet. Ik heb via de setup wizzard de bandwith geconfigureerd en SIP op high priority gezet maar ook daar geen verbetering. Het hakkerige geluid is overigens alleen als ik op de volle bandbreedte aan het downloaden ben. Modem traint in op 12241/1031 en ik zit 3 km van de centrale. Haal met Newsleecher een vrij contstante download van 1250Kb/sec.
Iemand nog een tip om geluidskwaliteit tijdens downloaden te verbeteren??
Hier heb ik al sinds het begin last van, ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat er zo weinig mensen zijn die hierover klagen.
Ik ben er wel achter gekomen dat het horten en stoten bij telefoon gesprekken (bij mij in ieder geval) alleen maar speelt als ik (op volle bandbreedte, hier 15Mbps) aan het downloaden ben via Wifi (!). Doe ik hetzelfde via de vaste lijn, dan geen centje pijn. De telefoonverbinding blijft dan perfect zelfs als ik met 15Mbps aan het downloaden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246170

Anoniem: 246170 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:41:
Wij gebruiken "TELFORT ADSL INTERNET + BELLEN"

Echter wanneer ik een telefoontje binnen krijg en deze aanneem en er komt nog een gesprek binnen krijg ik deze niet binnen op mijn telefoon (Airlive ePhone-2000S) waardoor ik dus niet 2 gesprekken tegelijk kan aannemen.

Ik kan wel wanneer ik in gesprek ben naar mijn 2e lijn gaan en daar een gesprek op beginnen maar dan moet ik bellen.

Iemand hier ook aanvaringen mee gehad? en maybe een/de oplossing voor dit probleem?
iemand een idee?

of word hier alleen gesproken over het internet gedeelte? want kan haast/geen post vinden over het telefonie gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10

Q-bone

Dusss...

is er iemand die mij kan helpen met een programma om het aantal connecties per minuut te testen? naar de website van telfort zelf..?

speedtest wordt namelijk niet erkent door telfort en ze zeggen dat alles goed is... Not.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Ondersteunt Telfort überhaupt wisselgesprek op hun VOIP-dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Wisselgesprek loopt volgens mij via de "Call Waiting" feature in het modem. Te vinden via VoIP > Phone > Dan de gewenste Phone poort selecteren bovenaan > Advanced Setup > Call Waiting: Active vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04:57
Nou, vandaag dus over van xs4all --> telfort.
Vanmorgen modem aangesloten, alles werkt perfect.
Ben nou dus €30~35 per maand goedkoper uit en heb als bonus ook nog een meer als dubbele dl snelheid :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Niets te klagen over de snelheid :)
Afbeeldingslocatie: http://images.osxy.nl//SABnzbd%2B_0.3.0rc3_-_Queued__14925.25_MB-20080201-175607.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251036

Na installatie deze week werkt internet goed en snel. Mijn probleem betreft het vast bellen. Uitgaande gesprekken lukken. Mijn nummer is en blijft echter onbereikbaar voor anderen. Helpdesk en tips op telfort site en modem resetten ed leveren niets op. Zijn er mensen met hetzelfde probleem?. Misschien tips?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Wat krijg je te horen als je je eigen nummer belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnStaakke schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:37:
Werkt perfect, 1.8MB/sec haal ik.

Nu wil ik graag mijn speedtoch 716 gebruiken (voor draadloos internet). Ik heb de configuratiewizard gedraaid en moet daar nadat ik kies voor tiscali een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Die heb ik dus nog niet (brief niet ontvangen, komt over een paar werkdagen en ik wil liever niet daarop wachten). Deze zijn vast nodig om hem aan de praat te krijgen of niet? Als ik wat willekeurigs invul, dan kan ik niet internetten. Ik kom dan steeds op een pagina waarin ik mijn verbinding moet activeren, maar die pagina wordt niet geheel geladen. De verbinding is trouwens al wel geactiveerd (en werkt dus ook uitstekend met de standaard modem van Telfort).

Gaat het wel werken als ik de gebruikersnaam en het wachtwoord invul? En waarom werkt het nu wel met de Telfort modem? Daarin heb ik nooit wat ingesteld, werkt dat via een mac adres of iets dergelijks?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-02-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 14:44

rick77

... get to the point!

Ik heb de 716 ook met deze tool geconfigureerd en het werkt perfect. Ik heb geen telefonie via Telfort en heb bij telefoonnummer een nulletje ingevuld en voor de rest helemaal niks (dus ook geen gebruikersnaam) meen ik. Verder heb ik eerst via de Zyxel geactiveerd en daarna geen activatiescherm meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Laatst online: 23-05 15:26
sverzijl schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Hier heb ik al sinds het begin last van, ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat er zo weinig mensen zijn die hierover klagen.
Ik ben er wel achter gekomen dat het horten en stoten bij telefoon gesprekken (bij mij in ieder geval) alleen maar speelt als ik (op volle bandbreedte, hier 15Mbps) aan het downloaden ben via Wifi (!). Doe ik hetzelfde via de vaste lijn, dan geen centje pijn. De telefoonverbinding blijft dan perfect zelfs als ik met 15Mbps aan het downloaden ben.
Komt waarschijnlijk doordat je modem bij een draadloos signaal meer CPU kracht nodig heeft (vanwege encryptie van pakketjes e.d.)
Hierdoor gaat je telefoonkwaliteit ook achteruit.

Ik heb het zelfs met een normaal modem

[ Voor 14% gewijzigd door Quiqziz op 01-02-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superseb schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:23:
Wat krijg je te horen als je je eigen nummer belt?
dan krijg ik de piep van een niet bestaand nummer..............

overigens bleek net dat ik wel gebeld kon worden door een ex tiscali klant, nu telfort.
met mijn mobiel lukt het niet mijn vaste nummer te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Anoniem: 251036 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:20:

dan krijg ik de piep van een niet bestaand nummer..............

overigens bleek net dat ik wel gebeld kon worden door een ex tiscali klant, nu telfort.
met mijn mobiel lukt het niet mijn vaste nummer te bereiken
Lijkt me dat het probleem dat bij Telfort moet zitten. Op hun netwerk zelf werkt het immers wel, maar van buitenaf niet. Als je nou een in gesprek toon zou krijgen ofzo, maar een "niet-bestaand-nummer-toon" kan volgens mij onmogelijk aan je eigen settings liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rick77 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:55:
Ik heb de 716 ook met deze tool geconfigureerd en het werkt perfect. Ik heb geen telefonie via Telfort en heb bij telefoonnummer een nulletje ingevuld en voor de rest helemaal niks (dus ook geen gebruikersnaam) meen ik. Verder heb ik eerst via de Zyxel geactiveerd en daarna geen activatiescherm meer gezien.
die tool heb ik, maar ik moet een gebruikersnaam invullen, anders kan ik niet op next klikken? Die nulletjes invullen had ik gedaan aangezien ik ook geen telefonie heb (ergens hier gelezen, wellicht was dat jouw tip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

[...]

Volgens mij hebben genoeg mensen die gemeld. Namelijk, de Zyxel-modem op 100% CPU belasting bij volle download. Zoek maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
[...]

Er is in dit topic ook al aandacht voor geweest; volgens sommigen is de CPU van de modem dan voor de volle 100% gebruikt, door het wireless + encryptie gedeelte. Weet niet zo 1,2,3 of er nog tips uit rolden om dat te verhelpen. Spit het topic ff door.

EDIT:
Anoniem: 238633 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:18:
[...]

Volgens mij hebben genoeg mensen die gemeld. Namelijk, de Zyxel-modem op 100% CPU belasting bij volle download. Zoek maar eens
Precies. Maar er word niet gezocht in dit topic op een aantal keywords, dat is zo jammer.

[ Voor 17% gewijzigd door JohnStaakke op 01-02-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Laatst online: 09:42
ook op 60% load heb ik daar last van, dus daar kan t ook niet echt aan liggen :S tis wel zo dat als de internetverbinding boven de 400kbs trekt dat ik dan al horten en stoten en kraken enzo over de telefoon hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:40
Speedlink schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:22:
ook op 60% load heb ik daar last van, dus daar kan t ook niet echt aan liggen :S tis wel zo dat als de internetverbinding boven de 400kbs trekt dat ik dan al horten en stoten en kraken enzo over de telefoon hoor....
Je kunt de gereserveerde bandbreedte voor Telefonie verhogen. Daarvoor ga je in je modem naar VOIP - SIP - Advanced Setup. Dan stel je de compressie types anders in:

Primary Compression Type: G.711A
Secondary Compression Type: G.729
Third Compression Type: G.711u

Dan moet het beter klinken. G711A (Alaw) is in Europa de standaard voor normale telefonie. Het heeft de beste kwaliteit en minste cpu belasting doordat er geen compressie word toegepast. G.729 gebruikt compressie en belast dus de cpu. G.711 eist 64 - 87.2 Kbps op en G.729: 8 - 31.2 Kbps.
Als je dus met de G.729 codec belt, terwijl je aan het downloaden bent, zijn er twee processen die veel cpu belasting vragen. Gevolg: storingen.

Ben vandaag omgezet naar van T12 + Telefonie Basis naar Telfort 20Mb + Vast Bellen.
23 Januari via de website omgezet, sinds vanmorgen traint het modem in op 20028 / 1103 kbits.
Dus na 9 dagen omgezet.
Goeie waardes op 800 meter van de centrale.
Downloadsnelheid die ik haal is net iets boven de 2 MB/sec. Dik tevreden.

Mijn voormalig Tiscali Telefonie Basis functioneert ook prima. Ik kreeg na het veranderen van het abonnement geen bevestiging m.b.t. telefonie, maar het vinkje aantikken blijkt dus toch genoeg te zijn.

Ik heb wel nog een vraag, die wellicht iemand kan beantwoorden. De telefonie servers staan in het modem nog ingesteld als sip.tiscali.nl en tel.tiscali.nl. Nogmaals: alles werkt!
Ik ga eind van de maand mijn KPN Belbudget nog naar Vast Bellen porteren. Ik neem aan dat er dan andere servers ingevuld moeten worden? Vooralsnog geeft de Telfort website aan van niet.
Volgens Telfort Vast Bellen handleiding hoef je die servers ook nergens in te stellen als je m.b.v. de wizard je telefonie aktiveert.
Wat staat er in jullie Telfort modem? Ben nieuwsgierig.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 01-02-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920

20-1-2008 Aangemeld voor Telfort 20MB
22-1-2008 Bevestigingsbrief gekregen
31-1-2008 Van Stap 1 naar 3
01-2-2008 Van Stap 3 naar 4 + mail dat oplevering 15-02-2008

Wauw dit gaat snel zeg!
Gelukkig vanochtend nog @Slome opgezegd, 1 dag verder en zat er tot 1 April aan vast 8)

Ben benieuwd wat m`n snelheid gaat zijn.
Volgens telfort max. 19Mb
Ach ja ook al haal ik maar 12 ofzo.

Heb nu @slome @4Mb voor 10 euries meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248877

Het volgende, ik heb het basismodem van telfort gekregen, maar ik heb ook nog een speedtouch 716 en wil deze gebruiken om draadloos te internetten. Nu heb ik het volgende gedaan:
ik heb eerst op de pagina http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716 de benodigde drivers gedownload en geinstallerd en op een gegeven moment wordt er, tijdens installeren van die drivers, het volgende gevraagd:
1: gebruikersnaam en wachtwoord. Dit heb ik aangemaakt en de speedtouch wordt geconfigureerd.
2: vervolgens kies ik de optie providers met RFC1483 verbinding (kan kiezen uit deze en providers met PPPoA verbinding en tiscali met telefonie); ik kies de eerste, maar waarom weet ik niet.
3: Daarna kies ik voor de optie router modem zonder telefonie (heb geen telefonie van telfort)
4: bij network operator kies ik voor Tiscali
5: dan kies ik bij draadloze beveiliging voor beveiligingsniveau 2 (hoog) en nou komt het probleem: wanneer ik voor deze optie kies of beveiligingsniveau 1 moet ik, wanneer ik een draadloos internetverbinding wil gebruiken een wachtwoord invoeren en ik wil het wachtwoord invoeren wat ik in stap 1 gedaan heb, maar dat herkent hij niet. Ik heb bovenstaande stappen opnieuw doorlopen en bij beveiligingsniveau de optie "geen" gekozen en kan ik wel vrij draadloos internetten. Hoe kan dit?
Ik kom ook niet meer in mijn modem wanneer ik 192.168. enz intyp. Ik heb toen bij "uitvoeren" cmd ingetypt en ipconfig. Ik heb de standaardgateway ip ingetypt, kijken of ik zo in mijn router kan komen, maar ook helaas geen succes.

Mijn volgende vragen zijn als volgt:
1: heb ik het goed gedaan om mijn speedtouch nu als modem te gebruiken, of heb ik bij stap 2 een verkeerde optie aangeklikt? Ik heb na het installeren van die drivers mijn telfort modem nu niet meer nodig (is dit goed?)
2: waarom kan ik niet meer in mijn router? (heeft dit te maken met een bepaald ip adres ofzo, heb ik nl helemaal geen verstand van)
3: waarom wordt het wachtwoord, wat ik ingevoerd heb tijdens installeren van die drivers, niet geaccepteerd door mijn laptop (maar bij geen beveiliging kan ik dus wel gebruik maken van draadloos internet)
4: is bovenstaande onlogisch en moet ik het helemaal anders doen? bijv mijn pc modem van telfort weer opnieuw installeren en de speedtouch daar mee samen laten werken? ZO ja, heb ik werkelijk geen idee hoe ik dit stap voor stap moet doen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eline1, volgens mij kan je gewoon achteraf de encryptie instellen (bijv wep of een niveau hoger). Zo deed ik het althans toen ik nog xs4all had. Ik kies gewoon de een na hoogste, dan hoef je niks op te geven.

Ik ben ook met de speedtouch 716 bezig nu. Ik krijg echter een stap waarin ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren, maar die krijg jij niet?
En krijg jij met de speedtouch 716 internet werkende? Ik krijg maar steevast het activeringsscherm (althans de bovenkant en zijkant, het middengedeelte laad niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-02-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
nou, die instellingen staan dus al zo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
van die telefoniedingen die je net zei...over die compressies.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inlognaam voor de speedtouch 716 (gebruikersnaam en wachtwoord) is trouwens met de nieuwste firmware:

Adminstrator

dus met een hoofdletter A. Hiervoor was het altijd beide admin , daar kom je er vast wel mee in en anders even resetten met een paperclip of speld op de router zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi snoekie,

ik internet dus nu via de speedtouch 716, puur nadat ik die drivers geinstalleerd had. Verder heb ik niks gedaan. ik heb die stap ook gekregen waarin je een wachtwoord en gebruikersnaam moet invoeren, dit heb ik dus ook maar gedaan (gewoon iets verzonnen), maar die gebruikersnaam krijg ik niet te zien wanneer ik mijn laptop laat zoeken naar draadloze verbindingen.
Maar als ik die wep wil instellen, dan moet ik toch in mijn modem kunnen? En dat kan ik niet. Ik kan dus wel aangeven dat ik de wep 1 of 2 wil (puur via installatie van die drivers), maar wanneer de laptop de verbinding wilt maken en ik het wachtwoord invoer die ik bij de gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd geeft ie aan dat dit wachtwoord niet klopt. Dus ik kan alleen draadloos internetten wanneer ik geen beveiliging neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je wel snoekie, maar wanneer ik de standaardgatewayIp invoer krijg ik ook venster met de vraag naar gebruikersnaam en wachtwoord, maar wanneer ik Administrator 2 keer intyp of admin, ook dan geen resultaat. ik ga eens het modem resetten. Kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 251036 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:12:
Na installatie deze week werkt internet goed en snel. Mijn probleem betreft het vast bellen. Uitgaande gesprekken lukken. Mijn nummer is en blijft echter onbereikbaar voor anderen. Helpdesk en tips op telfort site en modem resetten ed leveren niets op.

Zijn er wellicht nog meer suggesties voor de oplossing van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 23:17

seninha

god's right foot

Misschien dat iemand mij kan helpen met een DHCP probleem.
Ik heb in totaal 4 apparaten aan de Modem hangen. 3 via UTP en 1 via Wlan.

Ivm verbouwing van onze woonkamer is mijn PC niet aangesloten geweest . Nu is alles klaar en heb dus deze weer online proberen te krijgen.
Probleem is dat ik geen IP adress krijg van de modem.Zelfde probleem kreeg de laptop welke draadsloos verbind ook (terwijl voor ik mn PC aansloot dit wel goed ging :?)

Daarom heb ik dus een IP adres opgegeven + DNS servers.

Nu merk ik dat al sik de PC opstart ik niet gelijk op internet kan. IP is wel aanwezig (logisch, zelf gegeven)
kan verder niets vinden wat fout is.
Het rare is dat mn Xbox en mn server welke ook een zelf gegeven IP hebben, dit probleem niet ondervinden.

Nu mijn vraag is nu. Hoe komt het dat de modem opeens geen IP adressen meer goed geef??

Heb alle instellingen nagekeken maar kan nergens iets vinden.

Ik ehb trouwen erg vaak dat als ik aan he surfen ben dat er dan een pagina niet gevonden wordt. Krijg dan de bekende melding:
De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
J.Kossen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:45:
[...]
Kijken of ik dit weekend een mogelijkheid zie om langs te gaan en de aftakking te verwijderen. Hopelijk helpt het... Dank zover.
Mijn ouders en ik hebben vanmiddag nog uitgebreid via GSM besproken wat het nu zou kunnen zijn. Wat blijkt? Op de eerste verdieping waren nog 2 (!) normale apparaten op de inkomende lijn aangesloten (een ouderwetse pulstelefoon uit het jaar kruik en een nummermelder) 8)7 Sinds deze twee apparaten van de inkomende lijn zijn afgehaald lijkt het erop dat het stabiel is. Nog een paar dagen de vingers gekruisd houden, maar het ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom er maar niet uit met mijn speedtouch. Ik krijg geen werkende internet verbinding (heb geen telefonie). Om mijn vraag even duidelijk te krijgen hieronder de stappen die ik uitvoer en waarbij ik het niet werkende krijg. Wat doe ik fout?

stap 1: speedtouch 716 aangesloten en voorzien van nieuwste firmware
stap 2: het bestand genaamd "ST716v5_ST585_R5x_config_nl_v11.exe" gestart
stap 3: 1 x op volgende drukken, hij controleert nu de speedtouch
stap 4: ik krijg nu een keuze uit 3 opties: providers met RFC1483 verbinding, providers met
PPPoA verbinding of Tiscali met Telefonie. Ik kies providers met RFC1483 verbinding en druk
volgende
stap 5: als netwerkoperator kies ik tiscali en druk volgende
stap 6: proxy adres vul ik onzin in, proxy poort geef ik 5060 op, adres registrator vul ik
onzin in en poort registrator laat ik ook leeg en druk volgende
stap 7: telefoonnummer vul ik 0 in, gebruikersnaam vul ik onzin in, wachtwoord laat ik leeg
en druk volgende
stap 8: hier vul ik 3 keer Administrator in
stap 9: hier kies ik middel (wep)
Nu gaat de speedtouch alles instellen en klik ik voltooien.

Maar nu kan ik niet internetten? Ik begrijp niet wat ik fout doe.
Als ik namelijk naar http://192.168.1.254 ga, dan kan ik controle doen van de internet
services en alles is goed volgens mijn speedtouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik vreemd vind is dat ik hetzelfde bestand als snoeki start (ST716v5_ST585_R5x_config_nl_v11.exe), maar niet dezelfde stappen doorloop en ik wel gewoon internetverbinding heb, maar niet het wachtwoord weet om een laptop verbinding te laten maken. Of is er een standaard wachtwoord ofzo? Ik denk dat ik maar gewoon weer het telfortmodem er aan ga hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 17:14
Gebruiken jullie beiden (Snoeki en Eline1) wel de juiste configurator bij de laatste firmware voor de speedtouch 716v5, namelijk de ST7xx_config_nl_R6x_v16.exe voor firmware versie 6.2.29.2? Dat kan misschien een hoop verklaren.

[ Voor 0% gewijzigd door DeliciousBrown® op 02-02-2008 00:01 . Reden: Configurator moest versie 16 in plaats van 15 zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
J.Kossen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:11:
[...]

Mijn ouders en ik hebben vanmiddag nog uitgebreid via GSM besproken wat het nu zou kunnen zijn. Wat blijkt? Op de eerste verdieping waren nog 2 (!) normale apparaten op de inkomende lijn aangesloten (een ouderwetse pulstelefoon uit het jaar kruik en een nummermelder) 8)7 Sinds deze twee apparaten van de inkomende lijn zijn afgehaald lijkt het erop dat het stabiel is. Nog een paar dagen de vingers gekruisd houden, maar het ziet er goed uit :)
Dan zou je haast zeggen dat die apparaten met hun lijn nog VOOR de splitter aangesloten zaten en niet op de Telefoon-uitgang van de splitter. Ook als er geen splitter zit, is het geheel duidelijk, dan zijn het zeker die twee apparaten geweest die de storing veroorzaakten.

Overigens is het bovenstaande heeeel elementaire wetenschap bij ADSL; ik snap vaak niet waarom men (wellicht jij wel) de installatiehandleiding niet doorneemt vóór het aansluiten. Daarin wordt heel duidelijk gesteld dat alle telefoons achter de splitter moeten zitten.

Het volgens procedure in die handleiding onderzoeken en uitvoeren scheelt weer heel wat telefoontjes naar de helpdesk die dan weer meer aandacht aan de echte problemen kan besteden.

[ Voor 7% gewijzigd door hvgsel op 02-02-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

Vorige maand heb ik ook eigenlijk internet via Telfort besteld, nu heb ik er geen modem bij besteld. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat mijn oude modem wel eens niet kon werken omdat telefoon ook via het modem geregeld moet worden. Moet ik nu toch het standaard modem gaan gebruiken of kan ik het geheel ook allemaal aansluiten op de Speedtouch 585 die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:45

IEF

Why so serious?

Janusz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:04:
Vorige maand heb ik ook eigenlijk internet via Telfort besteld, nu heb ik er geen modem bij besteld. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat mijn oude modem wel eens niet kon werken omdat telefoon ook via het modem geregeld moet worden. Moet ik nu toch het standaard modem gaan gebruiken of kan ik het geheel ook allemaal aansluiten op de Speedtouch 585 die ik nu heb?
Geen modem besteld? Dat kan helemaal niet :) Of je bedoelt waarschijnlijk het basismodem (1poorts modem/router).

Een Speedtouch 585 is geen VoIP modem, dus nee, die kan je niet gebruiken voor internettelefonie.

Wel kun je het basismodem gebruiken als modem + voor Telefonie, en dan kijken of je de 585 als accesspoint / switch kunt gebruiken. Heeft ie tenminste nog een functie.

Anders wordt het upgraden naar een nieuw modem met VoIP mogelijkheid, of een accesspoint/switch kopen voor je basismodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

IEFtm schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:15:
[...]

Geen modem besteld? Dat kan helemaal niet :) Of je bedoelt waarschijnlijk het basismodem (1poorts modem/router).

Een Speedtouch 585 is geen VoIP modem, dus nee, die kan je niet gebruiken voor internettelefonie.

Wel kun je het basismodem gebruiken als modem + voor Telefonie, en dan kijken of je de 585 als accesspoint / switch kunt gebruiken. Heeft ie tenminste nog een functie.

Anders wordt het upgraden naar een nieuw modem met VoIP mogelijkheid, of een accesspoint/switch kopen voor je basismodem.
Okee thanks, dan wordt het denk ik het gebruik van een accespoint. Moet lukken, alles is toch wireless hier. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238288

Morgenochtend komt er een monteur mijn lijn labellen en één en ander in orde maken.

Ik hoop dat ik dan vanaf morgen eindelijk internet heb!

Nu ben ik al echt blij dat er wat gebeuren!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 28-05 21:38
ik zit nu al een week of 2 in status 4, en de oplevering is volgens de brief 12-0208.
op die dag heb ik ook een telco--->>telco migratie van orange.
maar omdat ik hier overal lees dat er bij mensen hun lijn eerder actief is,vraag ik mezelf af of mijn lijn dan op mijn eerste ader paar komt en dus pas werkelijk overgaat per 12-02 of dat hij al eerder actief is op mijn 2de ader paar.

dit lees ik namelijk verder niet bij de mensen die eerder signaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

ozziestroker1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 06:52:
ik zit nu al een week of 2 in status 4, en de oplevering is volgens de brief 12-0208.
op die dag heb ik ook een telco--->>telco migratie van orange.
maar omdat ik hier overal lees dat er bij mensen hun lijn eerder actief is,vraag ik mezelf af of mijn lijn dan op mijn eerste ader paar komt en dus pas werkelijk overgaat per 12-02 of dat hij al eerder actief is op mijn 2de ader paar.

dit lees ik namelijk verder niet bij de mensen die eerder signaal hebben.
Dit is gewoon op je eerste aderpaar, dus je bent Orange eerder kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeliciousBrown® schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:33:
Gebruiken jullie beiden (Snoeki en Eline1) wel de juiste configurator bij de laatste firmware voor de speedtouch 716v5, namelijk de ST7xx_config_nl_R6x_v16.exe voor firmware versie 6.2.29.2? Dat kan misschien een hoop verklaren.
Ik ga het zo gelijk even proberen. Ik heb nu deze gepakt: http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v16.exe

En het werkt!!! Hoe stom kan ik zijn zeg 8)7

Eline1, je voert deze wizard uit, en kies voor wep niveau in de wizard, daarna naar http://192.168.1.254/ toe en dan links in het menu klikken op home network, dan op wlan in het midden (bij mij heet deze WLAN: SpeedTouch4365 54mbs en dan op configure klikken en je kan alles instellen.

Die knoppen waren dus gewoon weg omdat ik het verkeerde instelprogrammaatje gebruikte :o

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Quiqziz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:14:
[...]

Komt waarschijnlijk doordat je modem bij een draadloos signaal meer CPU kracht nodig heeft (vanwege encryptie van pakketjes e.d.)
Hierdoor gaat je telefoonkwaliteit ook achteruit.

Ik heb het zelfs met een normaal modem
Dat dacht ik eerst ook, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Als ik de encryptie uitzet (van WPA naar 'no security') dan blijft de CPU load erg laag bij het downloaden via wireless, maar het hakkelen/stotteren bij telefoonverbinding blijft.
Masimo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:34:

Je kunt de gereserveerde bandbreedte voor Telefonie verhogen. Daarvoor ga je in je modem naar VOIP - SIP - Advanced Setup. Dan stel je de compressie types anders in:

Primary Compression Type: G.711A
Secondary Compression Type: G.729
Third Compression Type: G.711u

Dan moet het beter klinken. G711A (Alaw) is in Europa de standaard voor normale telefonie. Het heeft de beste kwaliteit en minste cpu belasting doordat er geen compressie word toegepast. G.729
ook geprobeerd. Maakt helaas ook niet uit.
Ziet er naar uit dat het toch een extra routertje wordt om dit probleem de wereld uit te helpen.

[ Voor 39% gewijzigd door sverzijl op 02-02-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
hvgsel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:56:
[...]

Dan zou je haast zeggen dat die apparaten met hun lijn nog VOOR de splitter aangesloten zaten en niet op de Telefoon-uitgang van de splitter. Ook als er geen splitter zit, is het geheel duidelijk, dan zijn het zeker die twee apparaten geweest die de storing veroorzaakten.

Overigens is het bovenstaande heeeel elementaire wetenschap bij ADSL; ik snap vaak niet waarom men (wellicht jij wel) de installatiehandleiding niet doorneemt vóór het aansluiten. Daarin wordt heel duidelijk gesteld dat alle telefoons achter de splitter moeten zitten.

Het volgens procedure in die handleiding onderzoeken en uitvoeren scheelt weer heel wat telefoontjes naar de helpdesk die dan weer meer aandacht aan de echte problemen kan besteden.
Ik ben al ruim 14 jaar het huis uit en bij de installatie vorige week nooit meer gerealiseerd of nagedacht of er boven nog apparatuur aangesloten was |:( :X :$ Ik zal zo nog even bellen (vast natuurlijk) of alles nog naar behoren werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 06:59
sverzijl schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:48:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Als ik de encryptie uitzet (van WPA naar 'no security') dan blijft de CPU load erg laag bij het downloaden via wireless, maar het hakkelen/stotteren bij telefoonverbinding blijft.

[...]

ook geprobeerd. Maakt helaas ook niet uit.
Ziet er naar uit dat het toch een extra routertje wordt om dit probleem de wereld uit te helpen.
Ik heb het ook nooit weg gekregen met die zyxel.
Heb toen maar een speedtouch genomen en die heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238288

Blijheid inmiddels omgeslagen in haat.

KPN-monteur langs geweest en die verzekerde mij dat alles goed zat aangesloten.
Toen ik vertelde dat ik het ook al vreemd vond dat ze wel in mijn modem konden kijken, terwijl het zogenaamd niet goed aangesloten was, moest hij hartelijk lachen.

Meteen de helpdesk geprobeerd te bellen, maar toen ik na 10 minuten nog steeds meer dan 9 wachtende voor me had heb ik maar weer opgehangen.

Ik vraag me echt af wat daar voor mensen werken bij Telfort, ze worden in ieder geval niet gehinderd door enige technische kennis.

Mijn opzegbrief gaat vandaag nog de deur uit. Wat een @!##$% bedrijf is dat Telfort toch.
:(
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.