Het volgende, ik heb het basismodem van telfort gekregen, maar ik heb ook nog een speedtouch 716 en wil deze gebruiken om draadloos te internetten. Nu heb ik het volgende gedaan:
ik heb eerst op de pagina
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716 de benodigde drivers gedownload en geinstallerd en op een gegeven moment wordt er, tijdens installeren van die drivers, het volgende gevraagd:
1: gebruikersnaam en wachtwoord. Dit heb ik aangemaakt en de speedtouch wordt geconfigureerd.
2: vervolgens kies ik de optie providers met RFC1483 verbinding (kan kiezen uit deze en providers met PPPoA verbinding en tiscali met telefonie); ik kies de eerste, maar waarom weet ik niet.
3: Daarna kies ik voor de optie router modem zonder telefonie (heb geen telefonie van telfort)
4: bij network operator kies ik voor Tiscali
5: dan kies ik bij draadloze beveiliging voor beveiligingsniveau 2 (hoog) en nou komt het probleem: wanneer ik voor deze optie kies of beveiligingsniveau 1 moet ik, wanneer ik een draadloos internetverbinding wil gebruiken een wachtwoord invoeren en ik wil het wachtwoord invoeren wat ik in stap 1 gedaan heb, maar dat herkent hij niet. Ik heb bovenstaande stappen opnieuw doorlopen en bij beveiligingsniveau de optie "geen" gekozen en kan ik wel vrij draadloos internetten. Hoe kan dit?
Ik kom ook niet meer in mijn modem wanneer ik 192.168. enz intyp. Ik heb toen bij "uitvoeren" cmd ingetypt en ipconfig. Ik heb de standaardgateway ip ingetypt, kijken of ik zo in mijn router kan komen, maar ook helaas geen succes.
Mijn volgende vragen zijn als volgt:
1: heb ik het goed gedaan om mijn speedtouch nu als modem te gebruiken, of heb ik bij stap 2 een verkeerde optie aangeklikt? Ik heb na het installeren van die drivers mijn telfort modem nu niet meer nodig (is dit goed?)
2: waarom kan ik niet meer in mijn router? (heeft dit te maken met een bepaald ip adres ofzo, heb ik nl helemaal geen verstand van)
3: waarom wordt het wachtwoord, wat ik ingevoerd heb tijdens installeren van die drivers, niet geaccepteerd door mijn laptop (maar bij geen beveiliging kan ik dus wel gebruik maken van draadloos internet)
4: is bovenstaande onlogisch en moet ik het helemaal anders doen? bijv mijn pc modem van telfort weer opnieuw installeren en de speedtouch daar mee samen laten werken? ZO ja, heb ik werkelijk geen idee hoe ik dit stap voor stap moet doen.
Alvast bedankt