ISRA punt verwijderd: gevolgen als KPN daar achter komt

Pagina: 1
Acties:
  • 40.977 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 16:56
Toen we naar onze "nieuwe" woning gingen zit het ISRA punt op een bijzonder vreemde plek. Tevens een plek waar onze nieuwe keuken vóór zou komen.

De ISRA is verwijderd en de dikke blauwe KPN kabel ligt los in de kruipruimte. Daar een ministekker aangeklikt, en gesplit in adsl- en telefoonkabel.

Nu (pas) begreep ik dat dit niet mag en dat het ISRA punt van KPN is.

Wat zijn de consequenties hiervan? Waarschijnlijk komt KPN er pas achter als ik ooit een storing heb waarvoor een monteur langskomt.
En ik vrees dat als ik (en dat speelt eerder) ADSL over kaal koper op mijn tweede aderpaar wil hebben het ook uitkomt.

Kan ik zelf ergens een ISRA punt kopen/monteren (dan hoop ik dat de blauwe KPN kabel de meterkast haalt). Zijn hier boetes voor. Extra kosten. Wat kost het om het door KPN te laten fixen?

Je zal begrijpen dat ik dit niet aan KPN zelf ga vragen, want dan maak ik slapende honden wakker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48
ISRA punten zijn niet in de winkel te koop, dus wat dat betreft zit je wel in de problemen. (Misschien 2e hands uit een sloophuis? zorg dan wel voor hetzelfde type)

Overigens zijn de KPN monteurs nou ook weer niet zulke zeikerds hoor. Als je uitlegt dat dat ding enorm in de weg zat en je het daarom verwijderd hebt, niet wetende dat het van KPN was, heb je nog een kans dat ze je laten gaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:52
Bij ons hebben we bij de verbouwing een doos in de muur gezet waar we de dikke blauwe kabel in naarboven gebracht hebben. Hier hebben we gewoon de draadjes omheen gedraaid en de doos dichtgeschroefd, ons nieuwe ISRA punt zeg maar. Voorheen was dit een lelijk buisje die ergens boven de plint gemonteerd zat.
In het huis van mijn broer zat ook nog maar een half ISRA punt, alleen het onderste gedeelte zat nog aan de muur, het buisje eroverheen was gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
De kpn is geen politie hoor.
Ze kunnen hooguit een vergoeding aan je vragen voor het 'verplaatsen' van je isra-punt.
Je hebt geen bank overvallen...
Wil je jezelf beter voelen, dan zeg je gewoon tegen de kpn dat de vorige bewoners dat gedaan hebben.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dan voel je je toch juist niet beter? Dan lieg je dat je barst!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik zou daar inderdaad niet al te moeilijk over doen. Bij mij ligt het welbekende ronde buisje nu onder mijn nieuwe parketvloer in de kruipruimte (vond het een lelijk ding bovengronds, dus hup, groter gat in de vloer en weg ermee. De kabel die uit het ISRA punt kwam, netjes ondergronds via een buisje naar een inbouwdoos boven de vloer geleid en daar een telefoonaansluiting gemaakt, direct naast een aantal stopcontacten in zo'n mooi inbouwframe :). Later is tijdens een storing de monteur geweest en die vroeg helemaal nergens naar. En als hij er wel naar gevraagd had, had hij 4 meter door het zand mogen kruipen om het te controleren. Maar ze komen vaak probleemgericht. Ik had geen telefoonsignaal meer, dus hij mat in mijn inbouwdoos: geen signaal aan de aders. Dus toen naar de wijkcentrale (en niet eerst naar het ISRA punt).

Volgens mij: als je de nieuwe aansluiting netjes maakt (geen extra stekkers (potentiele storingsbronnen) tussen originele kabel en nieuwe contactdoos, dan kraait er geen haan naar. Ik zou er wel een echt muuraansluitpunt van maken en niet alleen een stekkertje aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
bartvl schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:55:
Dan voel je je toch juist niet beter? Dan lieg je dat je barst!
Tja, sommige mensen voelen zich prettiger als ze een ander de schuld kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk een isra is gewoon een officieel overname punt ...

maar zodra er wat mis is met een installatie, en je belt een monteur (omdat je er niet uit kan komen)
het eerste wat hij wil proberen of het probleem voor of na het isra punt ligt.
dus stekker er uit en testen maar. maar als hij dat niet kan en in een slechte bui is dan zou je wel tegen problemen aan kunnen lopen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 16:30
Het isra punt is aan de KPN zijde niet voor niets verzegeld, je mag officieel alleen aan de "consumenten" kant aansluitingen maken. Dit heeft te maken met een bepaalde kwaliteit die KPN moet opleveren in een woning.

Tot en met de KPN zijde ISRA is deze kwaliteit dus gegarandeerd, daarna is de bewoner verantwoordelijk.
Dit is net zoals dat het stuk water/stroom/gas leiding VOOR je water/stroom/gas meter eigendom/verantwoordelijkheid is van je water/stroom/gas maatschappij.

Elke maatschappij kan hier boetes voor opleggen / materiaal en uren rekenen als je hiermee knoeit.

Uit betrouwbare (KPN)bron:

ISRA wordt nooit in kruipruimte geplaatst vanwege de vochtige omgeving. Koper oxideert dan en de kwailiteit van je verbinding kan gaat achteruit gaan.
Als KPN hiervoor moet langskomen kun je dan dus een rekening verwachten voor het opnieuw plaatsen/maken van je ISRA punt.

Een ISRA punt mag "officieel" dus alleen verplaats worden door een KPN monteur

[ Voor 25% gewijzigd door rdfeij op 12-01-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
In veel huizen is het ISRA niet verzegeld hoor.

En inderdaad, elke maatschapij kan er boetes voor opleggen. Maar doorgaans valt dat reuze mee bij de KPN, als je gewoon een goed verhaal hebt zoals de TS. Al blijft dat natuurlijk aan de monteur om te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Nijn schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:17:
In veel huizen is het ISRA niet verzegeld hoor.

En inderdaad, elke maatschapij kan er boetes voor opleggen. Maar doorgaans valt dat reuze mee bij de KPN, als je gewoon een goed verhaal hebt zoals de TS. Al blijft dat natuurlijk aan de monteur om te bepalen.
Dat zijn de "oude" langwerpige ISRA's. Hierin verdwijnt de blauwe kabel en komt er gelast een ander aderpaar uit. Deze hebben geen officieel zegel inderdaad, maar het is nog steeds wel een ISRA punt, metde bijbehorende KPN regelementen.

Alle "recent" (lees laatste 0+/-15 jaar) geplaatste ISRA's zijn verzegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:15
Zorg ervoor dat als de monteur langs komt je vrouw/vriendin een kort rokje en
een strakke blouse aan heeft. Een boete is dan wel het laatste waar ze aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
cornfed99111 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:35:
Zorg ervoor dat als de monteur langs komt je vrouw/vriendin een kort rokje en
een strakke blouse aan heeft. Een boete is dan wel het laatste waar ze aan denken.
Hoop niet dat zijn vriendin dan op laten we zeggen erica terpstra lijkt...

Maar het kan nooit een boete zijn, lijkt me. Daar zijn ze volgens mij niet gerechtigd voor.
Ze kunnen hooguit een rekening voor het opnieuw plaatsen van het isra-punt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
De boete in het openbaar vervoer is ook geen boete. Die van de parkeerwacht doorgaans ook niet. Toch noemt iedereen het een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Nijn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:09:
De boete in het openbaar vervoer is ook geen boete. Die van de parkeerwacht doorgaans ook niet. Toch noemt iedereen het een boete.
Om even die offtopic discussie hier af te voeren:
volgens mij hebben de personen die jij hier noemt, in tegenstelling tot KPN, de bevoegdheid om een procesverbaal op te maken.
Feit blijft dat als KPN erachter komt dat je het ISRA punt hebt 'verwijderd' ze je daar verantwoordelijk voor kunnen stellen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

rdfeij schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:23:
[...]

Dat zijn de "oude" langwerpige ISRA's. Hierin verdwijnt de blauwe kabel en komt er gelast een ander aderpaar uit. Deze hebben geen officieel zegel inderdaad, maar het is nog steeds wel een ISRA punt, metde bijbehorende KPN regelementen.

Alle "recent" (lees laatste 0+/-15 jaar) geplaatste ISRA's zijn verzegeld.
die van mij 2 jaar geleden was echt niet verzegeld hoor ...het hele blok niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 18:42

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij ons thuis ligt die blauwe kabel ook in de kruipruimte. Die zat oorspronkelijk in een WCD op een rare plek en ik vind dat dit soort connectiviteit in de meterkast moet zitten.

Tja en wat mij betreft is het vrij simpel. Je kan gewoon meten of de lijn goed is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:30

KhaZ

Alfa Romeo

Geen poging tot topickaping, maar even mijn ervaring:

Situatie: ouders kopen een oud huis uit 1920. De inkomende KPN lijn zit in een dikke plint, achter de radiatoraansluitingen verwerkt, een halve meter van de meterkast af. Waarschijnlijk 30 jaar terug daar door de KPN of de bewoner gemaakt. De leiding zit met kit in de plint verwerkt en je kan er zo goed als niet bij omdat er een verwarming+buizen voor zit. Ik wil internet regelen, dus ik wil een degelijk ISRA punt in de meterkast hebben. KPN gebeld, monteur komt langs voor €50. Ik leg 'm de situatie uit en hij zegt, ho ho, moeilijk moeilijk: dit is een "verhuizing" ISRA punt (50cm verder, naar de meterkast). Kosten: een kleine €360. Afzetters. #$%$#%#$ 800 gulden, om een kabel + kastje te monteren.

Het zit nu nog steeds zo (KPN belt uiteraard niet terug, ook al heeft de monteur die langs kwam 3x telefonisch bevestigd gekregen dat ze ons de volgende dag zouden bellen voor een afspraak. Wat zouden jullie aanraden: lekker zelf gaan knutselen en ergens een ISRA kastje 2e hands o.i.d. kopen, of de €360 aftikken en het KPN laten regelen?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ze zijn helemaal niet zo moeilijk, gewoon lekker zelf doen, in mijn huis zit niet eens een ISRA punt, kabel zit in de muur, en er zit gewoon een standaard 'telefoon aansluiting' overheen, ik heb nog niet 1 keer meegemaakt dat ze er wat van gezegt hebben, pas als je er 'melding' van maakt gaan ze moeilijk doen in dit geval duurt eerlijkheid niet het langst en is het duurst.

9 van de 10 keer weten ze niet eens of er nou wel of niet een ISRA punt in het desbetreffende huis zit/zat en ik heb 1 keer meegemaakt dat ze er gewoon even 1 aansloten kostenloos (het stelt ook werkelijk niets voor).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
je kunt het zelf proberen. Lukt het niet, dan bel je de monteur en sta je voor dezelfde kosten. De vorige bewoners van mijn huis hebben van mijn ISRA punt ook een zooitje gemaakt, ook gewoon zelf gefikst. Het is niet bepaald rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Pasgeleden bij m'n nicht internet aangelegd, ze kon haar ISRA-punt niet vinden. Dus ik kom daar, ligt er in de hoek van de woonkamer een dikke kabel met een ring eromheen, en een dunner kabeltje komt ervandaan.

Geen lasdop, geen kastje, helemaal niets. Ik heb er een wandcontactdoos aan gemonteerd, en daar weer een telefoonstekker aangezet, en die zo hop, in het modem. (Telfort, geen telefonie, alleen ADSL).

Ik heb tegen haar gezegd dat ze dat doosje eventueel zelf maar mooier moet wegwerken, maar ze vond het wel prima. De boel werkt nu i.i.g. en ze is er blij mee.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:34
Als je zou zien hoe mijn ISRA punt er bij lag... :'( Ding bungelde gewoon los aan de muur. ISRA punt zelf was volgens mij net zo oud als dat ze hier telefoon hebben (gok zo'n 40 jaar), ik heb daar zelf ook gewoon een nieuw aansluitpunt op aangesloten. Stelt natuurlijk niks voor, gewoon oud kastje open schroeven en de twee aders los halen... Ik heb de oude wel bewaard.

Ik doe zelf ook ADSL aansluitingen, als je soms ziet hoe sommige ISRA punten er uit zien... Ik heb echt vanalles gezien hoor. Ze knopen het gelijk aan elkaar als het moet.
Soms kun je er met goed fatsoen geen modem meer aanhangen, omdat er vanalles aan elkaar geknoopt is.
Echte stelt het allemaal niet zo veel voor, vaak is het gewoon voldoende om de rode en blauwe ader te nemen (dit zijn ook de standaard aders), en gewoon alles los te halen, en gewoon een fatsoenlijk aansluitpunt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Toevallig was bij Kassa gisteren ook iemand die zijn ISRA punt 2 meter wilde verplaatsen. Doordat hij een Tele2 abonnement had, kon KPN niks doen. 8)7

Maar weer ontopic:
Het ISRA punt is van KPN. Op dat punt moet de installatie voldoen aan de richtlijnen/specificaties.
Alles wat daarna komt is voor de gebruiker. Als de gebruiker een storing krijgt, en dit blijkt ergens tussen het ISRA punt en de centrale te zitten, mag de gebruiker géén rekening krijgen over de gemaakte reparatiekosten. Immers, het ISRA punt is en blijft van KPN.

Als een gebruiker dit ISRA punt zelf heeft gewijzigd of verplaatst, dan kan KPN natuurlijk geen garantie meer geven dat de installatie aan de richtlijnen/specificaties voldoet. De kosten om een storing in deze situatie op te lossen, zal dan voor de gebruiker zijn. (En ik heb het idee dat die kosten niet gering zijn. :) )

Conclusie:
Als ik jou was zou ik het ISRA punt door een monteur laten verplaatsen.
Als je denkt dat je dit zelf kan doen zonder iets te beschadigen kan dat wel, maar bij een storing mag je wel voor de kosten opdraaien.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Quacka schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:54:
[...]
Maar het kan nooit een boete zijn, lijkt me. Daar zijn ze volgens mij niet gerechtigd voor.
Ze kunnen hooguit een rekening voor het opnieuw plaatsen van het isra-punt sturen.
Een boete hoeft niet uit een strafrechtelijk gebeuren voort te komen of door een bevoegd ambtenaar uitgeschreven te worden.

Je kan ook boetes in een contract opnemen, bijvoorbeeld bij een concurrentiebeding (als je toch bij de concurrent gaat werken), een boete bij te laat opleveren van je huis, een boete als je een huis koopt en ze kunnen niet leveren (vaak 10% van de verkoopprijs)...

Omdat ik andere topics las dat "de boetes niet mals" waren, opende ik dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mijn verbouwing kwam ik ook een ISRA punt tegen die met kroonsteentjes aangesloten was.
Lang leve de vorige bewoner :)

Ik heb gewoon KPN gebeld en zij hebben kosteloos een nieuw ISRA kastje gemonteerd.
(Uiteraard wel nadat ik deze op een voor mij makkelijkere plek binnen had laten komen :) )

[ Voor 18% gewijzigd door arjants op 13-01-2008 15:14 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
KhaZ schreef op zondag 13 januari 2008 @ 03:53:
Ik leg 'm de situatie uit en hij zegt, ho ho, moeilijk moeilijk: dit is een "verhuizing" ISRA punt (50cm verder, naar de meterkast). Kosten: een kleine €360. Afzetters. #$%$#%#$ 800 gulden, om een kabel + kastje te monteren.
Pfft, dat doen we dus niet.

Ik denk ook wel dat ik ermee weg zou komen. Echter ik acht ik de pakkans vrij groot als ik ADSL op kaal koper op het tweede aderpaar wil hebben. Dat zal vast niet zijn aangesloten, dus moeten ze meten. En ik weet zeker dat die monteur niet mijn kruipruimte ingaat om signaal op twee koperen draadjes te meten...

Iemand nog een opzet ISRA te koop? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 20:35
Leuk voor de volgende bewoners straks als ze geen ISRA punt kunnen vinden :/

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij weet de KPN zelf ook niet welke huizen een officieel ISRA hebben. Zelf heb ik een tijdje internet aangelegt en hem wel meer vreemde ISRA's gezien.
Bijvoorbeeld die 2e van rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Gewoon zo'n ding om gelijk de telefoon in te duwen. Met het aanleggen dat kapje dus eraf, want voor dit punt waren de lijnen al gesplitst. Thuis hebben we die aan de rechterkant.
Verder heb ik toen nooit verzegelde ISRA's gezien, maar het kan best kloppen. Zolang het maar net genoeg is voor eventuele nieuwe bewoners lijkt me het geen probleem.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:43
Titusvh schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:13:
[...]
Iemand nog een opzet ISRA te koop? :'(
Volgensmij is hier iemand op GOT die ISRA punten verzameld, misschien dat hij "Dubbele" verkoopt.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat KPN "Boetes" gaat opleggen, wellicht dat je wel moet betalen voor de reparatie.
Zelf zit ik ook met een dergelijk probleem, het "Zegel" op het ISRA punt is bij mij verbroken...

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Laatst online: 06-01-2024
Voor mijn broer een jaar geleden ADSL aangesloten, echter geconstateerd dat er geen ISRA punt meer was, de kabel was ook doorgeknipt door de vorige bewoners. We hebben de KPN gebeld en die hebben kosteloos een nieuwe ISRA punt gemaakt en zelfs de internet voor de rest even aangesloten! _/-\o_
(Dit is een huurhuis, geen idee of het relevant is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08

The_Worst

Unox

Puch-Maxi schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:31:
[...]

Volgensmij is hier iemand op GOT die ISRA punten verzameld, misschien dat hij "Dubbele" verkoopt.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat KPN "Boetes" gaat opleggen, wellicht dat je wel moet betalen voor de reparatie.
Zelf zit ik ook met een dergelijk probleem, het "Zegel" op het ISRA punt is bij mij verbroken...
Ons ISRA-punt lijkt op de meest linker, is er eentje met een zegel. De zegel hiervan was verbroken en toen een KPN-monteur langskwam zei hij: "Hier mag je niet aankomen." en daarna heeft hij kostenloos een nieuwe zegel aangebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Worst op 13-01-2008 19:30 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Een isra punt kun je niet kopen. Officieel is het zo dat het IS-gedeelte van de kpn is (dat is de blauwe kabel en het gedeelte van het bakje waar je niet bij kunt komen zonder de zegel te verbreken) en het RA gedeelte mag je zelf je kabeltjes opprikken. Alleen als je een oude isra hebt zoals dat grijs plastic hulsje dan zit je dus automatisch aan de IS kant. Mijn advies is om dr niks aan te doen en als je dan je adsl lijn aanvraagt en de monteur komt langs gewoon doen alsof je neus bloed. Ik heb al zovaak isra`s moeten vervangen vanwege verbouwingen of oepsjes en heb daar nooit moeilijk over gedaan.

En @ kixstart: Ik weet niet hoelang jij voor telefoonboer hebt gespeeld maar die Isra 2e van rechts is gewoon een standaard isra punt. Ze zitten vaak in rijtjeshuizen en flats. Niets bijzonders aan.

Volgens mij weet de KPN zelf ook niet welke huizen een officieel ISRA hebben.
Dat weet de KPN dus wel, want als monteur kun je zelfs de maten opvragen waar het israpunt zit. Uitermatig handig als een huis verbouwd is of iets dergelijks.

[ Voor 19% gewijzigd door arbraxas op 13-01-2008 19:45 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

arbraxas schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:38:
...knip...

En @ kixstart: Ik weet niet hoelang jij voor telefoonboer hebt gespeeld maar die Isra 2e van rechts is gewoon een standaard isra punt. Ze zitten vaak in rijtjeshuizen en flats. Niets bijzonders aan.

Dat weet de KPN dus wel, want als monteur kun je zelfs de maten opvragen waar het israpunt zit. Uitermatig handig als een huis verbouwd is of iets dergelijks.
Niet zolang nee. Ik dacht dat het altijd een van die andere was. Ik heb maar 1x zo'n isra (2e van rechts) gezien tijdens m'n aansluitdagen.

Ik bedoelde meer dat ze niet weten welk kastje. Natuurlijk wel waar hij zou moeten zijn (zit gewoonlijk toch ook in de bouwtekeningen?)
Maarja, dat wist ik dus niet zeker ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

arbraxas schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:38:
Weet je wat pas grappig is?

In oude PTT/KPN gebouwen ISRA punten zoeken.
KPN weet altijd waar de lijnen binnenkomen, maar als het hun eigen gebouwen betreft gaat het vreemd genoeg altijd mis. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Kixtart schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:26:
Volgens mij weet de KPN zelf ook niet welke huizen een officieel ISRA hebben. Zelf heb ik een tijdje internet aangelegt en hem wel meer vreemde ISRA's gezien.
[afbeelding]

Gewoon zo'n ding om gelijk de telefoon in te duwen. Met het aanleggen dat kapje dus eraf, want voor dit punt waren de lijnen al gesplitst. Thuis hebben we die aan de rechterkant.
Verder heb ik toen nooit verzegelde ISRA's gezien, maar het kan best kloppen. Zolang het maar net genoeg is voor eventuele nieuwe bewoners lijkt me het geen probleem.
Als het goed is zijn de 2 linkse ISRA's niet zonder speciaal gereedschap (sleuteltje) te openen aan de KPN kant. Je kunt er een een schroevendraaier in wrikken, maar dat blijf je zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

MaCe1337 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:51:
[...]

Weet je wat pas grappig is?

In oude PTT/KPN gebouwen ISRA punten zoeken.
KPN weet altijd waar de lijnen binnenkomen, maar als het hun eigen gebouwen betreft gaat het vreemd genoeg altijd mis. 8)7
Ervaring leert: das niet alleen bij eigen panden zo... de helft staat slecht gedocumenteerd als het al gedocumenteerd staat bij KPN.

Dandaarbij zoals ook al eerder aangegeven werd: IS (InfraStructuur) is de KPN kant en het RA gedeelte (RandApparatuur) is van jou.
Dus waar het kabeltje er weer uit komt mag jij aan zitten, daarvoor niet. Officieel..........

offtopic:
Zat net ff die Kassa uitzending te bekijken over dat Tele2/KPN gedoe met verplaatsen van het ISRA punt... pfff wat maken ze weer een fouten bij KPN...
Alhoewel Tele2 een verhuizing van het ISRA wel door kan geven naar KPN, maar zoals in de uitzending ook al werd aangegeven: KPN moet het doen...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

RammY schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:26:
offtopic:
Zat net ff die Kassa uitzending te bekijken over dat Tele2/KPN gedoe met verplaatsen van het ISRA punt... pfff wat maken ze weer een fouten bij KPN...
Alhoewel Tele2 een verhuizing van het ISRA wel door kan geven naar KPN, maar zoals in de uitzending ook al werd aangegeven: KPN moet het doen...
offtopic:
Ik denk dat KPN niet zomaar het ISRA mag verplaatsen. De gene die er diensten over levert (Tele2) moet eerst toestemming geven om hun signaal te onderbreken. Anders kan KPN gezeik krijgen dat ze tijdelijk het signaal niet hebben doorgegeven.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Onbekend schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:11:
[...]

offtopic:
Ik denk dat KPN niet zomaar het ISRA mag verplaatsen. De gene die er diensten over levert (Tele2) moet eerst toestemming geven om hun signaal te onderbreken. Anders kan KPN gezeik krijgen dat ze tijdelijk het signaal niet hebben doorgegeven.
offtopic:
onzin, want de klant vraagt om de verhuizing van het isra-punt en weet dus dondersgoed dat er dan even geen internet is.
Dus hoeven ze geen toestemming aan tele2 te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
offtopic:
Vergis je niet, de klant heeft geen enkel contract met KPN voor de Internet verbinding. KPN heeft een contract met Tele2. De verbinding expres tijdelijk uitschakelen zou daarom wel is gezeik kunnen geven voor KPN. Het is natuurlijk mierenn**ken, maar wij kunnen niet weten wie van de 2 partijen aan het zeiken is. Tele2 is in het verleden niet bepaald een lievertje gebleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook mijn ISRA verplaatst van de woonkamer naar de meterkast.
In de kamer kwam die gewoon binnen en was aangesloten op een "varkenssnuit". Niks verzegeld.

De twee hoofddraadjes gewoon weer gemonteerd in de meterkast met een nieuw doosje en klaar=kees. Draadloos modempje van telfort er aan, voilá overal in huis internet.

Ik denk ook niet dat je er te moeilijk over moet doen. (mits je 3 linkerhanden hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 09:41

rick77

... get to the point!

Beetje flauw natuurlijk, maar je kunt altijd zeggen: "It was like that when I got here" (m.a.w. de vorige bewoners hebben dat zo aangesloten. In mijn geval heeft een oud-KPN'er bij de verhuizing het ISRA van de huiskamer naar de meterkast omgelegd (kabel was net lang genoeg) en er een nieuw ISRA punt opgezet.

Beetje off-topic: Ik zag laatst zelfs een handleiding voor @home internet langskomen waarbij je zelf een nieuw AOP (abonnee overname punt) moest installeren als het bestaande ongeschikt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 03:24
Vergeten jullie niets iets? Jullie betalen bij kaal koper nog altijd wel een tientje per maand aan "lijnhuur" (die ze door de staat geschonken is :> ), dus KPN moet in staat zijn, betaald of niet, een IS/RA punt in ere te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Door de staat geschonken valt wel mee. (Heel wat aandeelgedrabbel zal ik jullie besparen).

Zo simpel licht het bovendien niet, zoals je hier in het topic kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
rick77 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:51:
Beetje flauw natuurlijk, maar je kunt altijd zeggen: "It was like that when I got here" (m.a.w. de vorige bewoners hebben dat zo aangesloten. In mijn geval heeft een oud-KPN'er bij de verhuizing het ISRA van de huiskamer naar de meterkast omgelegd (kabel was net lang genoeg) en er een nieuw ISRA punt opgezet.
Wat heeft je dat gekost?
Ik neem aan dat het nie gratis was nie
rick77 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:51:
Beetje off-topic: Ik zag laatst zelfs een handleiding voor @home internet langskomen waarbij je zelf een nieuw AOP (abonnee overname punt) moest installeren als het bestaande ongeschikt was.
Klopt, het wordt zelfs aangeraden dat te doen.
Maar in wese is 't nie nodig nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Thombias schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:21:
[...]
Maar in wese is 't nie nodig nie.
offtopic:
Sinds wanneer spreken ze Afrikaans in Holten, met die dubbele ontkenning. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Thombias schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:21:
[...]
Wat heeft je dat gekost?
Die oud-KPN'er was een kennis en die had nog zo'n oud ISRA punt liggen en heeft dat gratis gemonteerd. Ik was er niet bij bij het monteren, maar ik neem aan dat het geen rocket science is om het ISRA punt op de KPN kabel aan te sluiten. Ik heb nu het eerste van links op deze foto.
http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
rick77 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:16:
[...]

Die oud-KPN'er was een kennis en die had nog zo'n oud ISRA punt liggen en heeft dat gratis gemonteerd. Ik was er niet bij bij het monteren, maar ik neem aan dat het geen rocket science is om het ISRA punt op de KPN kabel aan te sluiten. Ik heb nu het eerste van links op deze foto.
http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg
't is zeker geen raketwetenschap n(Dat die oud-kpn-er een kennis is, had je er niet bij verteld).
Ik heb het dus zelf gedaan. Ik heb alleen geen officieel IS/RA punt geplaatst maar gewoon een "varkenssnuit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 22:45
Mijn ISRA punt (meest linkse op die foto) heeft geen kapje meer, dat heb ik eraf moeten slopen omdat er een los stukje koperdraad in gevallen was dat sluiting maakte.
Verder heb ik er nooit aan gezeten.

Lijkt me stug dat de KPN dit bezwaarlijk vindt... Ergste wat me kan overkomen is dat er een nieuw kapje op moet, so what? :+

Die 2de van links lijkt me wel ideaal, btw. Meteen RJ11 stekkertjes erin prikken, geen geklooi met verloopstukken enzo. Hooguit aan de telefoonkant, een omzetter naar de 'varkenssnuit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kixtart schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:26:
[afbeelding]

Gewoon zo'n ding om gelijk de telefoon in te duwen.
Ik heb zo'n aansluiting thuis (idd die 2e van rechts, twee aansluitingen voor twee lijnen). Huis dateert uit de jaren 60 en de aansluiting bevind zich in de woonkamer op ongeveer 1.30 meter hoogte. Ja, als we TV kijken, kijken we naar onze ISRA aansluiting :) Wel netjes weggewerkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 18:01
In mijn huis was nergens een invoerkabel te vinden (bij vorige verbouwing "vergeten") en moest dus onder de stoep gezocht worden, opnieuw worden ingebracht en op een nieuw IS/RA worden aangesloten. Kostte 300 euro incl BTW (wel door huisbaas betaald...)
Richub schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:44:
Die 2de van links lijkt me wel ideaal, btw. Meteen RJ11 stekkertjes erin prikken, geen geklooi met verloopstukken enzo. Hooguit aan de telefoonkant, een omzetter naar de 'varkenssnuit'.
Deze installeert KPN tegenwoordig ook wanneer ze een nieuw IS/RA punt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Wikipedia: ISRA

Lees 4e alinea "Daarom is het ook voor klanten verboden om zelf werkzaamheden te verrichten aan het IS/RA punt. Bij sommige uitvoeringen breekt er dan een zegel en in het geval van storing kunnen er op de klant kosten verhaald worden."

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Saeverix schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:22:
Wikipedia: ISRA

Lees 4e alinea "Daarom is het ook voor klanten verboden om zelf werkzaamheden te verrichten aan het IS/RA punt. Bij sommige uitvoeringen breekt er dan een zegel en in het geval van storing kunnen er op de klant kosten verhaald worden."
Officieel klopt het, maar een beetje tweaker gaat geen 300 euro betalen om zijn aansluiting van zijn huiskamer naar de meterkast te verplaatsen. En als je het zelf een beetje netjes monteert zal geen kpn-er moeilijk doen.

En zoals eerder vermeld is het geen rocketscience.

Zo'n officieële IS/RA-punt is te koop bij de Technische Unie(Wat ik hoorde).

[ Voor 11% gewijzigd door Thombias op 22-01-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Het IS/RA punt dat wij hadden is door de installateur van een alarminstallatie toendertijd aangepast, hij had er een extra centrale bijgezet en de kabel ingekort/verplaatst. Toen ik echter ADSL van telfort ging aansluiten heb ik via een 'varkenssnuit' alles aangesloten en werkend gekregen (@14Mbits btw). Toen de KPN monteur kwam zei hij dat dit de meest gangbare oplossing was, alvorens hij weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Bedankt iedereen voor de reacties.

Conclusie:

Ik denk dat ik zelf de kabel maar naar een opzetdoosje in de meterkast leidt, als de kabel lang genoeg is. De kans dat er niet over wordt gezeurd als er een monteur langskomt is redelijk. En anders de vermoorde onschuld spelen.

Op voorhand KPN al bellen doe ik toch maar niet. Ondanks een redelijk aantal verhalen dat er geen rekening werd gestuurd is de kans toch aanwezig en is dat meteen 300 euro.

En als de KPN kabel te kort is, tja, dan kan ik die nog altijd doorknippen en in elk geval zorgen dat er een stukje blauwe kabel de stekkerdoos ingaat. En het tussengezette stuk onder de vloer... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat hier vergeten wordt is dat als je uit het huis gaat en er niets aan doet je de volgende bewoner met een flinke kosten post opzadelt.

Om nog maar niet te spreken van de 'las' die je legt in de kruipruimte. Die kan zeker in een vochtige ruimte voor veel bijna niet te traceren storingen leiden.

Als je het doet, doe het dan goed en laat een monteur komen of verleg de blauwe kabel zodat er geen 'las' gemaakt hoeft te worden.

[ Voor 52% gewijzigd door siepeltjuh op 24-01-2008 17:07 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
siepeltjuh schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:05:
Wat hier vergeten wordt is dat als je uit het huis gaat en er niets aan doet je de volgende bewoner met een flinke kosten post opzadelt.

Om nog maar niet te spreken van de 'las' die je legt in de kruipruimte. Die kan zeker in een vochtige ruimte voor veel bijna niet te traceren storingen leiden.

Als je het doet, doe het dan goed en laat een monteur komen of verleg de blauwe kabel zodat er geen 'las' gemaakt hoeft te worden.
Nee hoor, die geeft de schuld gewoon aan de 'vorige bewoner' ;-)

Zoals ik al zei is die 'las' alleen nodig als de blauwe kabel niet lang genoeg is. Andere keuze is er niet.
En ik ga geen 300 euro voor die flauwekul betalen. Als het er nou eens 50 waren dan was het wel acceptabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Titusvh op 24-01-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:52
Titusvh schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:01:
En als de KPN kabel te kort is, tja, dan kan ik die nog altijd doorknippen en in elk geval zorgen dat er een stukje blauwe kabel de stekkerdoos ingaat. En het tussengezette stuk onder de vloer... >:)
Raad ik je niet aan om te doen. Gewoon verlengen en goed isoleren, maar zeker niet zelf in die kabel gaan knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:08:
[...]

Raad ik je niet aan om te doen. Gewoon verlengen en goed isoleren, maar zeker niet zelf in die kabel gaan knippen.
Knippen is zeker af te raden.
Verlengen is de beste optie. Je zou eventueel voor onder de vloer zo'n buiten-lasdoos voor electra gebruiken om de kabel te verlengen. Dan heb je tenminste dat vochtvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Thombias schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:13:
[...]
Knippen is zeker af te raden.
Verlengen is de beste optie. Je zou eventueel voor onder de vloer zo'n buiten-lasdoos voor electra gebruiken om de kabel te verlengen. Dan heb je tenminste dat vochtvrij.
Het ging me er meer om dat de KPN monteur in mijn kastje dan een stukje blauwe kabel ziet. Zag ik als verkleining van de kans op gezeur.

OK, het was niet echt een serieuze optie, maar meer een ondeugende gedachtengang om KPN te foppen...

[ Voor 10% gewijzigd door Titusvh op 25-01-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik denk niet dat je ze zo gauw fopt. Maar goed dat ter zijde.

Wat heb je nou gedaan(ga je doen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Thombias schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:12:
Ik denk niet dat je ze zo gauw fopt. Maar goed dat ter zijde.

Wat heb je nou gedaan(ga je doen)??
Door een administratief geintje van Planet kan ik pas in november wisselen. Dus voorlopig doe ik niet veel.
Tegen die tijd kijk ik of de blauwe kabel lang genoeg is om met een opzetdoosje in de meterkast te plaatsen.

Zo ja: dan bestel ik nieuw adsl op 2e aderpaar (mits Telfort dan nog steeds GEEN kaal kopertoeslag rekent)en als dat niet werkt hoop ik gematst te worden met nieuw ISRA. Dan heb ik een maandje overlap en verminder ik het risico zonder internet te komen.

Zo nee: dan neem ik de gok niet en neem ik ADSL op bestaande aderpaar en ga ik heel hard duimen dat de overstap Planet->Telfort zonder noemenswaardige downtime verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Overigens ben ik benieuwd wat de KPN zelf doet als de blauwe kabel te kort is om het ISRA punt te bereiken. Een hele nieuwe kabel trekken of verlengen. In het eerste geval lijkt de kans op matswerk me vele malen kleiner dan de kans een factuur van 300 euri te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Titusvh schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:51:
Overigens ben ik benieuwd wat de KPN zelf doet als de blauwe kabel te kort is om het ISRA punt te bereiken. Een hele nieuwe kabel trekken of verlengen. In het eerste geval lijkt de kans op matswerk me vele malen kleiner dan de kans een factuur van 300 euri te krijgen...
Gewoon tegen jou zeggen dat de ISRA niet kan waar jij hem wilt hebben??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 15:01

gjs

Scoobydoobydoo

Ik woon in een appartement bouwjaar 2001, daar had ik ook geen isra punt. De mijne bestond simpelweg uit een kpn opbouwdoosje (model varkenssnuit). Een aantal jaar geleden heb ik een 2e lijn aangevraagd, de monteur die toen kwam vond het ook vreemd maar hij plaatste gewoon een isra-punt waar 2 rj45 opzitten. Geen enkel probleem.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Ik neem aan dat ze een nette las maken (waterdicht met krimpkous) om de kabel te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
mits Telfort dan nog steeds kaal kopertoeslag rekent
Telfort rekent juist geen kaal koper toeslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
musicfreak schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:25:
[...]

Dan zit ie verrekend in abbo, maar ze moeten dat toch aan kpn betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
musicfreak schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:25:
[...]

Ik bedoelde inderdaad GEEN toeslag, maar typte het verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
rdfeij schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:52:
[...]
Dan zit ie verrekend in abbo, maar ze moeten dat toch aan kpn betalen...
Of niet omdat Telfort nu vriendjes is met KPN.

Want van 19,95/maand zowel die toeslag, de DSL verbinding, én het traffic te financieren lijkt me behoorlijk ambitieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
HetNet is ook onderdeel van KPN, maar die moeten intern wsaarschijnlijk ook geld doorschuiven naar KPN netbeheer voor het koperpaar.

Grote bedrijven zijn heel goed in geld schuiven, kan een leuke belastingcent schelen.

Maar back ontopic nu ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rdfeij op 03-02-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Heb nu sinds 22 januari Telfort adsl en sinds 28 januari telefonie erbij.
Geen storing en geen verdere problemen. Goede kwaliteit.
Dus verplaatste IS/RA werkt oke.

Wat ook handig is van het telfort modem is dat je een ring test kunt doen.
Ik heb een kabel naar boven etage lopen dus die kon ik vooraf testen.

Er is nooit een kpn-er geweest dus ook geen commentaar gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Thombias op 04-02-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391988

kans is aanwezig dat de kpn kosten gaat rekenen
maar dat ligt aan de monteur of hij dat nodig vind
als je met een goed verhaal komt en de monteur
is in een redelijke bui kost het haast niks

inderdaad word het isra punt nooit in de kruip
ruimte aangesloten ivm het vocht

het nadeel is dat je hem weg gehaald heeft
dat de monteur niet meer kan na gaan waar die zit
wij als monteur hebben een telefoon nummer waar we heen
kunnen bellen om te vragen waar het isra punt zou moeten zitten

ik hoop het beste voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topic is bijna 3 jaar oud.... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 16-01-2011 11:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

KPN zal hier niet boos om worden hoor :P
Normaal gesproken als een ISRA punt kapot is vervangt KPN deze in sommige gevallen.
Je zou het kunnen laten doen door https://www.aansluitingen.nl/algemeen/ maar dat loopt in de kosten.

Wat jij met je aansluitpunt/ISRA doet is jouw verantwoordelijkheid.
Mocht je ooit een internet pakket/ telefonie pakket afnemen van een telecom provider gaat het wel problemen opleveren maar je zult hier nooit boetes voor krijgen, hooguit de kosten om het te laten repareren.
Raven schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:47:
Topic is bijna 3 jaar oud.... ;)
oh haha

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 16-01-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 07-06 12:58
Anoniem: 391988 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:39:
...

inderdaad word het isra punt nooit in de kruip
ruimte aangesloten ivm het vocht

...
Ik heb wel degelijk wel eens een ISRA punt in de kruipruimte gezien, weliswaar een hele oude (het "huls" model) die daar naar ik aanneem door KPN opgehangen is (ik heb geen reden om aan te nemen dat deze verplaatst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpetualrabbit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02 15:58
Maakt niet uit, want dan is hij evengoed afgeleid. Even ervan uitgaande dat de monteur een man is natuurlijk.
Quacka schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:54:
[...]

Hoop niet dat zijn vriendin dan op laten we zeggen erica terpstra lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Zinloze trap van een oude koe...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.