Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb inmiddels ook 2 weken adsl van telfort. Moet zeggen dat ik er wel over te spreken ben.
Heb een draadloos modem genomen met telefoon. Het is wel fijn om geen extra telefoon telefoon kosten te betalen. Ik reken die 10 euro gewoon bij de 20 euro van internet.
De snelheid is voor mij wel super, sinds ik verhuist ben zit ik nog maar 500meter van de centrale.
Jammere is wel dat de centrale geen adsl2+ heeft dus ik haal maar 8mbit op het goede moment.
Maar ik mag niet klagen, heb het dubbele van wat ik gehad heb en de prijs is ook laag.
Met al best wel tevreden.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekhapperr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 16:11
Dit is toch ook geschikt voor over de normale adsl-lijn? Dus niet alleen voor adsl-2(+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:21
Het is al een week geleden sinds ik een modem heb ontvangen, maar ik heb nu nog geen brief met wachtwoord etc. Is dit normaal? Nog rond de 5 dagen voordat ik mijn internet hoor opgeleverd te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
xminator schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:43:
Het is al een week geleden sinds ik een modem heb ontvangen, maar ik heb nu nog geen brief met wachtwoord etc. Is dit normaal? Nog rond de 5 dagen voordat ik mijn internet hoor opgeleverd te krijgen...
Ik zou eens gaan bellen als ik jouw was.
Meestal krijg je eerst de brief en dan het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vraag is of je dan ook op line 1 en line 2 dezelfde instellingen kunt doen en dan bijv op lijn 1 de telefoon en op lijn 2 een fax aan kunt sluiten. iemand al geprobeerd of dit werkt??
lucas321 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Heb je dus ook een apart fax nummer in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:58:
Hey misschien kan iemand mij helpen..
Mijn telfort internet is 08-01-08 opgeleverd. nu is het probleem mijn dsl lampje brand groen maar mijn internet lampje rood. de kpn monteur was langsgekomen om de lijn te checken en hij kwam tot de conclusie dat de lijn het niet deed.

hij zou me later terugbellen. 2 uur later belt hij terug zegt hij: ja ik kan zelf niet aan kpn de opdracht geven om de lijn te maken dat moet weer via telfort maar dat moest ik dan maar melden bij Telfort met de melding "laswerk achteraf".
dus ik bellen naar telfort krijg ik natuurlijk weer te horen dat de kpn monteur dat zelf had moeten melden maar ze zouden een uitzondering maken. er zou een onderzoek van 10 dagen ingesteld worden.

Ondertussen heb er nog steeds niks over gehoord en nog steeds geen internet. dus vandaag nog een keer gebeld weer hetzelfde verhaal ja we stellen een onderzoek in... zucht.. ik betaal wel geld maar krijg geen internet.
HELP!= wat moet ik doen!
Ik heb ongeveer hetzelfde. ADSL lampje groen, internet lampje rood. 2 januari gemeld. Helpdesk van Telfort belt helemaal niet terug. Was er zelf achtergekomen dat er sinds de overname van KPN Slimbellen een ander nummer op mijn lijn zit. Kan gewoon een telefoon direct zonder modem aansluiten op de lijn en heb dan een kpn nummer dat niet van mij is. Het adsl modem van telfort traint trouwens wel in op adsl2 snelheden in. Telfort helpdesk doet tot nu niets, vraagt alleen om nog meer geduld. Eerst zou er ook een onderzoek zijn van tien dagen. Die zijn ruimschoots voorbij. Het enige wat ze kunnen zeggen is dat ze het verder gaan onderzoeken.
Werkt het al bij jou? Ik zit inmiddels 22 dagen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Telfort internet werkend gekregen. Binnen 6 weken na aanvraag lijkt alles te werken, zonder problemen. Dat mag ook wellis gezegd worden toch?

En bij de buren evenzo, zelfs binnen een maand (waarin ook kerst plaats vond).

Hopen dat het lekker blijft lopen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook, maakt naar mijn idee niet uit.

Wachtwoord heb je in principe niet nodig om op internet te kunnen. Het is alleen voor je email e.d. Bovendien krijg je die gegevens ook in je opgegeven mailbox zodra je modem is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:53:
[...]

Had ik ook, maakt naar mijn idee niet uit.

Wachtwoord heb je in principe niet nodig om op internet te kunnen. Het is alleen voor je email e.d. Bovendien krijg je die gegevens ook in je opgegeven mailbox zodra je modem is geactiveerd.
Moet je dan niet een wachtwoord hebben om in die mailbox te kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Yzord schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:54:
[...]

Moet je dan niet een wachtwoord hebben om in die mailbox te kunnen komen?
Je krijgt de gegevens ook in je huidige mailbox mits je die hebt. [opgegeven aan Telfort] ;)
Die mail krijg je trouwens op de dag van officiele activatie.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Evolve schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:58::
[...]
Hey misschien kan iemand mij helpen..
Mijn telfort internet is 08-01-08 opgeleverd. nu is het probleem mijn dsl lampje brand groen maar mijn internet lampje rood. de kpn monteur was langsgekomen om de lijn te checken en hij kwam tot de conclusie dat de lijn het niet deed.

hij zou me later terugbellen. 2 uur later belt hij terug zegt hij: ja ik kan zelf niet aan kpn de opdracht geven om de lijn te maken dat moet weer via telfort maar dat moest ik dan maar melden bij Telfort met de melding "laswerk achteraf".
dus ik bellen naar telfort krijg ik natuurlijk weer te horen dat de kpn monteur dat zelf had moeten melden maar ze zouden een uitzondering maken. er zou een onderzoek van 10 dagen ingesteld worden.

Ondertussen heb er nog steeds niks over gehoord en nog steeds geen internet. dus vandaag nog een keer gebeld weer hetzelfde verhaal ja we stellen een onderzoek in... zucht.. ik betaal wel geld maar krijg geen internet.
HELP!= wat moet ik doen!
Ik heb dus hetzelfde probleem, mijn telfort zou 18 januari opgeleverd moeten worden, maar na veel bellen met telfort/xs4all (waar ik nog bij zit) is telfort erachter gekomen dat de kpn zijn werk in de adsl centrale niet goed gedaan had. En die storing wordt pas opgelost over 10 tot 15 werkdagen....

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wij denken er aan om Telfort ADSL te nemen. Echter, de snelheidscheck geeft aan dat we maximaal 3mbit halen. Het vreemde is dat nabije delen van dezelfde (onze) wijk wel tot 15mbit halen. Deze delen liggen wel binnen een halve kilometer van ons en hebben dezelfde centrale. Wat ik hieruit opmaak is dat het niet enkel aan de afstand etc. ligt, maar dat ze zelf een 'cap' erop zetten? Deze snelheidsverschil lijkt me beetje overdreven als je kijkt naar het afstandsverschil.

Weet iemand ook of ze de max behaalde snelheid kunnen ophogen in de (nabije) toekomst?
..Als ik bij Orange een snelheidstest doe dan kom ik uit op 4 tot 8 mbit.. en bij Alice op 4 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
MercedesCLS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:15:
Wij denken er aan om Telfort ADSL te nemen. Echter, de snelheidscheck geeft aan dat we maximaal 3mbit halen. Het vreemde is dat nabije delen van dezelfde (onze) wijk wel tot 15mbit halen. Deze delen liggen wel binnen een halve kilometer van ons en hebben dezelfde centrale. Wat ik hieruit opmaak is dat het niet enkel aan de afstand etc. ligt, maar dat ze zelf een 'cap' erop zetten? Deze snelheidsverschil lijkt me beetje overdreven als je kijkt naar het afstandsverschil.

Weet iemand ook of ze de max behaalde snelheid kunnen ophogen in de (nabije) toekomst?
..Als ik bij Orange een snelheidstest doe dan kom ik uit op 4 tot 8 mbit.. en bij Alice op 4 mbit.
Lijkt erop dat je dan toch op een andere ( voor jouw dan heel ongunstig ) centrale zit waardoor je afstand aan de hoge kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MercedesCLS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:15:

Over welke totale afstanden hebben we het? Misschien beter om Telfort te bellen, en te vragen hoe dit zit. Misschien dat er inderdaad (ten onrechte?) een cap opzit, vanwege een vorig abonnement of stabiliteitsissues (ik heb zelf een cap van 12mbit, vanwege stabiliteit van de lijn). Telfort zou dat het best kunnen beantwoorden.

De vraag over snelheidsverhoging in de nabije toekomst, dat kan niemand beantwoorden. Of eigenlijk toch wel, als je op ADSL2+ zit, en je krijgt max 3Mb, dan is er niets aan te doen. Of je moet kabel nemen, of wachten op VDSL of glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkhoff
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11-2023
Iemand ervaring met het gebruiken van je Telfort voip userid/wachtwoord vanuit Asterisk ipv. de ZyXel?
Ik heb het eerst geprobeerd vanaf een Sipura doosje dus er zit niks raars in de ZyXel maar vanuit Asterisk kan ik niet inloggen op Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
Zijn hier mensen die ervaring hebben met adsl van telfort in Assen? Ik zit er over te denken om over te stappen maar ben nog wat huiverig omdat ik al 8 jaar lang zonder problemen internet bij @home.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:48:
Geen Telfort ervaring, maar wel een gerelateerde ervaring. UPC heeft vanaf midden 2005 een stilzwijgende per jaar verlengen policy zeggen ze. Dus neemt eerst contact op met je huidige internetaanbieder voor je Telfort internet aanvraagt.
Dit klopt gedeeltelijk.. als upc een prijswijziging heeft doorgevoerd geldt dit niet meer en mag je wanneer je wilt je abo opzeggen.. ik geloof dat ik onlangs een upc tariefswijziging voorbij heb zien komen, dit betekend dat je dus nu wanneer je wilt je abo mag opzeggen..

[ Voor 50% gewijzigd door Jarcol op 23-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
crazylegs schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:29:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met adsl van telfort in Assen? Ik zit er over te denken om over te stappen maar ben nog wat huiverig omdat ik al 8 jaar lang zonder problemen internet bij @home.
Hoezo ben je dan huiverig? Ik snap sommige mensen niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 16:17
dat het niet / niet goed gaat werken, of dat ik de snelheid bij lange na niet haal. Ik werk zelf op een adsl helpdesk dus weet wat voor factoren allemaal meespelen bij een adsl-signaal (kwaliteit van het koper is er bijvoorbeeld al 1 van.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarcol schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:36:
[...]

Dit klopt gedeeltelijk.. als upc een prijswijziging heeft doorgevoerd geldt dit niet meer en mag je wanneer je wilt je abo opzeggen.. ik geloof dat ik onlangs een upc tariefswijziging voorbij heb zien komen, dit betekend dat je dus nu wanneer je wilt je abo mag opzeggen..
Helemaal vergeten, er zat zelfs een opzegformulier bij 8)7
Uiteraard wordt dit soort brieven 2 weken voor de verhoging verstuurd zodat je nog steeds geen reeele overstapmogelijkheid hebt zonder een paar weken internetloos te zijn. 1 of 2 dagen via GPRS internetten is nog te doen, maar een paar weken niet.

Maar nu geen issue meer aangezien ik sinds gisteravond een nieuw contract heb, de snelheidsupgrade is al doorgevoerd merkte ik net op http://www.speedtest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gemigreerd van tele2 naar telfort zonder down time.
Beidde partijen werkte prima mee.
Snelheid ging van 1.3 naar 1.5 mbyte/sec

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:34:
Vandaag gemigreerd van tele2 naar telfort zonder down time.
Beidde partijen werkte prima mee.
Snelheid ging van 1.3 naar 1.5 mbyte/sec
Wanneer als ik vragen mag heb jij het aangevraagd en wanneer heb je Tele2 opgezegd (de brief verstuurd)?

Ik weet namelijk nog niet wanneer ik dat het beste kan doen, opzeggen. Heb het 14 januari besteld met wensdatum 25 februari (6 weken later). Verwacht dus deze week een bevestigingsbrief zodat ik Tele2/KPN kan opzeggen, maand opzegtermijn en dan moet het goed aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap met me internet over van @home naar Telfort.
Bevestiging annulering ontvangen vam @home , werd nog gebeld waarom ik me internet op wilde zeggen, dgg dat ik Telfort de dubbele snelheid KAN geven plus de kosten per maand €28 goed koper zijn, per jaar €336 !! is toch niet niks ;) waarop de dame aan de lijn moest lachen en mij meer dan gelijk gaf :? )

Gisteren Telfort via hun site aangevraagd, diezelfde avond bevestiging gekregen met order nummer e.d. nu afwachten op schriftelijk bevestiging.... meer info volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Laatst online: 15-06 13:48
Kan je van 2 provider genieten?? Ik krijg binnen kort Telfort maar dan loopt mijn KPN abo nog gewoon door. Welke van de 2 doet het dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:21
Vandaag heb ik hem gekregen ;). Heb het modem alvast ff aangesloten en het dsl lampje ging branden...

Wat ik me afvraag is kun je telfort gewoon aansluiten terwijl ik nog signaal krijg van me huidige provider (planet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
xminator schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:02:
[...]

Vandaag heb ik hem gekregen ;). Heb het modem alvast ff aangesloten en het dsl lampje ging branden...

Wat ik me afvraag is kun je telfort gewoon aansluiten terwijl ik nog signaal krijg van me huidige provider (planet) ?
Das ook mijn vraag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 16-09 23:20
Ik heb nu eindelijk mijn Telfort-verbinding aangesloten, maar ik krijg geen DSL signaal.
Ik heb de helpdesk gebeld, maar daar werd ik ook niet wijzer van.
Ik moest mijn UPC-kasje openschroeven en daarin gaan wroeten. Ik heb namelijk nog op dit moment Internet én telefonie via UPC.

Maar ik kan het kastje niet openschroeven, want die zit vast met een speciale schroef.

De Telfort modem is via de splitter aangesloten op het IS/RA punt ( wandcontactdoos).
Maar aan de bovenkant van die wandcontactdoos komt er een extra kabel uit, deze heeft een RJ-11 plugje en is aangesloten op het UPC-kastje op het poortje LIJN1.

Ik heb deze kabel al op de splitter van Telfort proberen aan te sluiten (LIJN-poort), maar deed niets.

Heeft mss iemand een idee hoe ik het moet aanpakken?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Waarschijnlijk is in de wandcontactdoos waar dat kabeltje uit komt de verbinding met kpn afgesloten.
Dat kabeltje is er om je upc telefonie op de huis aansluitingen aan te sluiten.
Weet je zeker dat dat je isra punt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
AtRi schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:51:
Waarschijnlijk is in de wandcontactdoos waar dat kabeltje uit komt de verbinding met kpn afgesloten.
Dat kabeltje is er om je upc telefonie op de huis aansluitingen aan te sluiten.
Weet je zeker dat dat je isra punt is?
Yep, in de meterkast kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Telfort bevestigt dat ik in de week van 28 januari mijn verbinding wordt opgeleverd. Ik ga van UPC naar telfort.

Ik heb een vraag hierover. Van UPC heb ik een 8 mbit verbinding en ik maak gebruik van usenet (20 mbit). Wanneer ik met usenet download zie ik vaak pieken tot maar liefst 2,5 mb/s. Ik denk dan dat ik makkelijk 2,5 mb/s kan halen mits mijn abonnement dat toelaat.

Toen ik een screenshot wilde maken heb ik een piek gezien tot 3 mb/s en 6mb/s.
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/2028/3mbak9.pngAfbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/4295/6mbhd0.png

Wil dit zeggen dat ik die 20 mbit zo ie zo kan halen? De site van Telfort zegt namelijk dat ik tot 12 mbit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik het volgende probleem voorleggen aan de lezer van dit forum

Sinds eind december 2007 heb ik Telfort Internet en Bellen. Overgestapt van IPB van KPN. (kosten en snelheid). Uiteraard draadloos want wie gaat er anno 2007/2008 nog bedraad werken !

Usenetdownload ging met 650-750 KBps; mijn geprognotiseerde sneldheid (postcode check) was bijna 20 Mb. Telefoongesprekken hoor ik, tijdens download 'hakkelend' ( "Ha..o d.t .s ee. ha..ele.. ge..rek" zo 'ziet' een hakkelend gesprek er uit), echter de andere partij heeft een prima kwaliteit.
Opgemerkt heb ik dat de CPU load van de Zyxel tijdens de download constant heel erg hoog is, bijna constant 99 en meer procent !!

Dit fenomeen hen ik eerder gepost, en ik zag de klacht terug komen bij andere mensen. Mijn ega ( non-computer) vindt het maar niets: telefoonkwaliteit waardeloos tijdens de download. Stoute schoenen aangetrokken en een kabel getrokken van meterkast tot op zolder, want 'bedrade forummers' hebben de problemen niet.
Zyxel zou het wel eens heel druk kunnen hebben om de IP pakketjes te voorzien van WPA encryptie, maar bedraad zou dit niet mer spelen.
OK, downloads gaan stuk sneller, CPU zit rond de 60% en.....hakkelen blijft, verdomme :(

Probeer nu al twee avonden Telfort om raad te vragen, maar de wachttijd is en blijft minimaal 10 minuten. :O

Wie kan raad geven, en vertellen waarom dit kl.te probleem zich voordoet, misschien wel hoe ik ervan af kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
xminator schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:02:
[...]

D'r kan maar 1 signaal over de lijn dus beide zal niet lukken.
Vanaf het opleverdatum heb je dus Telfort.
Als je niet meer via je huidige ISP online kunt die dag dan weet je dat het zover is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Thanks, liever Telfort dan KPN toch? ;):D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:14:
[...]

Ik heb dus hetzelfde probleem, mijn telfort zou 18 januari opgeleverd moeten worden, maar na veel bellen met telfort/xs4all (waar ik nog bij zit) is telfort erachter gekomen dat de kpn zijn werk in de adsl centrale niet goed gedaan had. En die storing wordt pas opgelost over 10 tot 15 werkdagen....
Kan een tijdje gaan duren. Vandaag weer gebeld. "Ze zijn er volop mee bezig". "Vrijdag weten we misschien meer" Ik wacht al vanaf 31 december. Ik hoop dat ze na een maand echt gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 17:11

Osxy

Holy crap on a cracker

LazyMe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:08:
Thanks, liever Telfort dan KPN toch? ;):D
Telfort = KPN met ander naampje ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
LazyMe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:00:
Kan je van 2 provider genieten?? Ik krijg binnen kort Telfort maar dan loopt mijn KPN abo nog gewoon door. Welke van de 2 doet het dan??
Dat hangt ervan af wat je hebt opgegeven tijdens de aanvraag, als er een ADSL aansluiting moet worden overgenomen doet Telfort het vanaf de overnamedatum (of soms iets eerder). Zeg je dat je geen internet hebt dan sluit Telfort je aan op het 2e aderpaar, als dat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:09:
Graag wil ik het volgende probleem voorleggen aan de lezer van dit forum

Sinds eind december 2007 heb ik Telfort Internet en Bellen. Overgestapt van IPB van KPN. (kosten en snelheid). Uiteraard draadloos want wie gaat er anno 2007/2008 nog bedraad werken !

Usenetdownload ging met 650-750 KBps; mijn geprognotiseerde sneldheid (postcode check) was bijna 20 Mb. Telefoongesprekken hoor ik, tijdens download 'hakkelend' ( "Ha..o d.t .s ee. ha..ele.. ge..rek" zo 'ziet' een hakkelend gesprek er uit), echter de andere partij heeft een prima kwaliteit.
Opgemerkt heb ik dat de CPU load van de Zyxel tijdens de download constant heel erg hoog is, bijna constant 99 en meer procent !!

Dit fenomeen hen ik eerder gepost, en ik zag de klacht terug komen bij andere mensen. Mijn ega ( non-computer) vindt het maar niets: telefoonkwaliteit waardeloos tijdens de download. Stoute schoenen aangetrokken en een kabel getrokken van meterkast tot op zolder, want 'bedrade forummers' hebben de problemen niet.
Zyxel zou het wel eens heel druk kunnen hebben om de IP pakketjes te voorzien van WPA encryptie, maar bedraad zou dit niet mer spelen.
OK, downloads gaan stuk sneller, CPU zit rond de 60% en.....hakkelen blijft, verdomme :(

Probeer nu al twee avonden Telfort om raad te vragen, maar de wachttijd is en blijft minimaal 10 minuten. :O

Wie kan raad geven, en vertellen waarom dit kl.te probleem zich voordoet, misschien wel hoe ik ervan af kan komen.
Eerdere reply op dit forum, wellicht helpt dit:
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Hoi, bij mij is de telefoonverbinding horterig en stoterig als ik aan het downloaden ben, ben toen eens op zoek gegaan naar de uitgebreide handleiding { engels } van de Zyxel om te kijken of ik dat probleem eventueel zou kunnen teckelen met een of andere instelling.
Na de handleiding te hebben gelezen heb ik in het modem bij Network > Wan > advanced setup > de "ATM Qos type " op CBR gezet, deze stond op UBR, in de engelse handleiding staat dat deze op CBR { continue bitrate } moet staan in geval van VOIP, hierdoor wordt er continue bandbreedte voor voip gereserveerd.
Na het veranderen van deze instelling heb ik even gekeken of dit van invloed is op de downloadsnelheid, dit was dus niet zo, d.w.z. het het ging zelfs iets sneller dan voor de verandering, kan natuurlijk toeval zijn.
Ben toen even wat gaan downloaden en tegelijk een telefoongesprek gaan voeren, het horten en stoten was nog niet helemaal weg, maar was wel zeer sterk verbeterd, dus misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Aurora1110 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:06:
[...]

Yep, in de meterkast kan ik niets vinden.
Heb je die wand contactdoos al open gemaakt, er zullen toch ergens draadjes van kpn moeten zijn.
Als daar een andere kabel in uit komt probeer die dan terug te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
Ik heb Telfort aangevraagd voor mijn ouders.
Ze hebben nu Wanadoo/Orange Lite (via KPN dsl) voor veel geld.

Wensdatum is 15-2-2008
Fase 4 is ingegaan op 16-1-2008
Opzegging Wanadoo is op 17-1-2008 verstuurd met alle details zoals voorbeeld telfort brief.

mijn ouders nemen hun 030 nummer mee naar Telfort (nu KPN belbudget)

Nu lees ik hier dat Telfort vaak eerder dan de wensdatum al de lijn omzet.
Ook lees ik dat bellen dan vaak niet werkt.

Dat klinkt vrij heftig voor mijn ouders die echt geen dagen zonder telefonie/dsl kunnen zitten (alles relatief natuurlijk matoch)

iemand een idee waarom Telfort je dagen zonder telefonie/dsl laat zitten ? Ik lees dat hier nogal vaak.

Het is ook niet nodig. DSL lijn omzetten is in 20 minuten gebeurd en telefonie idem dito. (technisch dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
AtRi schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:05:
[...]

Heb je die wand contactdoos al open gemaakt, er zullen toch ergens draadjes van kpn moeten zijn.
Als daar een andere kabel in uit komt probeer die dan terug te volgen.
Ik heb toevallig net voordat ik je reply las, die contactdoos opengeschroefd.

Ik zie nu:

Blauwe en rode ader gekopeld met tape aan het UPC telefoon-kabeltje, die boven uit de contactdoos kwam

Oranje en witte ader is vrij en bungelt los, zou het hier aan liggen? Het zal wel dom klinken, denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

kevertje1977 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:11:

Nu lees ik hier dat Telfort vaak eerder dan de wensdatum al de lijn omzet.
Ook lees ik dat bellen dan vaak niet werkt.

Dat klinkt vrij heftig voor mijn ouders die echt geen dagen zonder telefonie/dsl kunnen zitten (alles relatief natuurlijk matoch)

iemand een idee waarom Telfort je dagen zonder telefonie/dsl laat zitten ? Ik lees dat hier nogal vaak.

Het is ook niet nodig. DSL lijn omzetten is in 20 minuten gebeurd en telefonie idem dito. (technisch dan)
Je zit niet zonder DSL, dat is omprikken en klaar.
Maar telefonie, ja dat weet je dat je 4 dagen zonder zit

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Als je in die 4 dagen toch telefonie wilt zou ik gewoon ff een VOIP accountje aanmaken. Internet doet het toch, dan kan jij gewoon bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:14:
[...]

Je zit niet zonder DSL, dat is omprikken en klaar.
Maar telefonie, ja dat weet je dat je 4 dagen zonder zit
In mijn geval was dat niet zo, kpn analoog.
Ik heb geen dag/uur zonder telefonie gezeten.
Analoog doet het gewoon tot het moment dat je de boel in het modem omzet en aansluit.
Dus van "ouderwetse" telefonie naar telfort kom je niet zonder telefonie te zitten normaal gesproken. :)

[edit]
vanaf het moment dat telfort geactiveerd is dus.

[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 23-01-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Aurora1110 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:11:
[...]

Ik heb toevallig net voordat ik je reply las, die contactdoos opengeschroefd.

Ik zie nu:

Blauwe en rode ader gekopeld met tape aan het UPC telefoon-kabeltje, die boven uit de contactdoos kwam

Oranje en witte ader is vrij en bungelt los, zou het hier aan liggen? Het zal wel dom klinken, denk ik :D
Dit lijkt me niet je isra punt. Zitten er nog meer telefoon aansluitingen in huis? Die zitten dan hieraan verbonden.
Probeer uit te vinden waar die kabel naar toeloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
AtRi schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:27:
[...]

Dit lijkt me niet je isra punt. Zitten er nog meer telefoon aansluitingen in huis? Die zitten dan hieraan verbonden.
Probeer uit te vinden waar die kabel naar toeloopt.
Vanaf die contactdoos lijkt de rest van de kabel in de muur te zijn verdwenen, ik kan het nergens volgen. Er is alleen 1 kabel die van de 1ste contactdoos naar een ander wandcontactdoos toeloopt. Een verdieping lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Cabo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:09:
Telfort bevestigt dat ik in de week van 28 januari mijn verbinding wordt opgeleverd. Ik ga van UPC naar telfort.

Ik heb een vraag hierover. Van UPC heb ik een 8 mbit verbinding en ik maak gebruik van usenet (20 mbit). Wanneer ik met usenet download zie ik vaak pieken tot maar liefst 2,5 mb/s. Ik denk dan dat ik makkelijk 2,5 mb/s kan halen mits mijn abonnement dat toelaat.

Toen ik een screenshot wilde maken heb ik een piek gezien tot 3 mb/s en 6mb/s.
[afbeelding][afbeelding]

Wil dit zeggen dat ik die 20 mbit zo ie zo kan halen? De site van Telfort zegt namelijk dat ik tot 12 mbit ga.
Leuke redenatie maar zo werkt het niet.
12mbit max is 12mbit max.
En no way dat je 6 MB/sec haalt met je upc lijntje.. ga er maar vanuit dat die tool die je gebruikt brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 8)7 8)7

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][Wanneer als ik vragen mag heb jij het aangevraagd en wanneer heb je Tele2 opgezegd (de brief verstuurd)?

Ik weet namelijk nog niet wanneer ik dat het beste kan doen, opzeggen. Heb het 14 januari besteld met wensdatum 25 februari (6 weken later). Verwacht dus deze week een bevestigingsbrief zodat ik Tele2/KPN kan opzeggen, maand opzegtermijn en dan moet het goed aansluiten...
[/quote]

Ik wil hier wel even op inhaken.
Ik heb Telfort adsl en vast bellen besteld op 24 december met als wensdatum 11 januari.
13 Januari kreeg ik het multi pc modem toegestuurd.(stap 4 )
13 Januari meteen de opzegbrief naar Tele 2 gestuurd (zonnet)
15 Januari kreeg ik de brief met de wachtwoorden en de datum dat de lijn actief zou zijn.
21 Januari werd ik aangesloten.
23 Januari kreeg ik de brief van KPN dat 24 Januari mijn abbonoment opgezegd wordt en dat een ander telecombedrijf dit overneemt(telfort).
Echter tot aan gisteren geen bericht gehad van tele2.
Daarom gisterenavond opgebeld naar tele2 met de vraag of er al iets bekend was.
Tele2 had de brief 20 januari ontvangen,en zou volgende week in behandeling genomen worden.
En als de brief pas in behandeling genomen zou worden ,gaan de 30 dagen van opzegtermijn in.
Heel vreemd dat dit zo lang moet duren,ik betaal nu dus 2 maal ,voor 1 maand.
Echter heb ik geen minuut zonder internet gezeten,en voor mijn werk is dit uitermate belangrijk.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Gewoon op het quote knopje drukken als je iemand wilt quoten :)
Nu niet een nieuwe post aanmaken, gewoon via de edit knop je post leeg halen, naar de post scrollen die je wilt quoten. quote knop indrukken en reactie eronder zetten :)
Aurora1110 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:20:
Ik heb nu eindelijk mijn Telfort-verbinding aangesloten, maar ik krijg geen DSL signaal.
Ik heb de helpdesk gebeld, maar daar werd ik ook niet wijzer van.
Ik moest mijn UPC-kasje openschroeven en daarin gaan wroeten. Ik heb namelijk nog op dit moment Internet én telefonie via UPC.

Heeft mss iemand een idee hoe ik het moet aanpakken?
Je had dus nog geen werkende kpn lijn toen je telfort aanvroeg.
Waarom is er dan bij jou geen monteur langs geweest?

In elkgeval. er heeft iemand in jouw huis lopen beunhazen. wie heeft de boel (upc) zo aangesloten?
Je zal toch echt opzoek moeten gaan naar de hoofdkabel van kpn.
Ga opzoek naar een dikke blauwe/zwarte/grijze kabel. met daarop een isra.
Kijk in de kelder, in het kruipgat, nogmaals in de meterkast.
kijk of je verschillende kabels kan volgen.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 24-01-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Aurora1110 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:44:
[...]

Vanaf die contactdoos lijkt de rest van de kabel in de muur te zijn verdwenen, ik kan het nergens volgen. Er is alleen 1 kabel die van de 1ste contactdoos naar een ander wandcontactdoos toeloopt. Een verdieping lager.
In die wand contactdoos een verdieping lager, zit daar iets anders achter/in misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ik heb sinds gister Telfort tot 20mb, maar na dat ik zojuist een speedtest heb gedaan denk ik dat ik nooit meer weg ga! Wat een enorme snelheid!

Afbeeldingslocatie: http://www.freemotion.nl/reken/snel_internet_klein.jpg

(Ergens vermoed ik dat deze test niet helemaal klopt... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:58:
Wow ik heb sinds gister Telfort tot 20mb, maar na dat ik zojuist een speedtest heb gedaan denk ik dat ik nooit meer weg ga! Wat een enorme snelheid!

[afbeelding]

Lol, hoe kom je daarbij? ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik zit inmiddels ook alweer een week of 3 op telfort.. Tot nu toe allemaal prima bevallen.. Netjes op tijd opgeleverd, ondanks dat t rond de kerst enzo lastig is natuurlijk.. Verder ook mooi op de hoogte gehouden via mail en post, goed voor elkaar..
Had t Basic modempje besteld, en na testen en initialiseren van de verbindinding mn oude speedtouch 706 er weer aangehangen.. Na tijdje klooien met de instellingen werkt t zo gewoon perfect allemaal.. Trek zo rond de 1,5 a 1,8Mb/s dus je zult mij niet horen klagen voor die 20 euro per maand :)
Blij dat ik bij t verhuizen toch wat verder heb gekeken dan t meeverhuizen van mn speedlinq, want dit is nog goedkoper en zelfs nog beter zoals t nu lijkt.. Wel grappig natuurlijk aangezien speedlinq straks ook weer onder telfort valt ed, maar zolang alles hier netjes werkt vind ik t allemaal wel best nu :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
zozo al wakker :p

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog :P studieontwijkend gedrag enzo :X

maar toch wel tijd om te gaan pitten inmiddels :O

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:58:
Je moet gewoon 32 of 100 Mbyte downloaden, dan zie je precies met hoeveel NETTO kByte/s je kunt downloaden.

Als je dit vermenigvult met 8 en deelt door 0,84, moet er ongeveer je (bruto) connectspeed in het modem uitkomen.

Voorbeeld:

Je kunt downloaden met 1000 kByte/s, dat is 8000 kBit/s.

Je modem connect dan op ongeveer 8000 / 0,84 = 9524 kBit/s i.v.m. de ca. 16% overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eerste vraag:

Mijn moeder heeft nog Tiscali T12, Tiscali Telefonie en KPN BelBudget. Hetgeen ze wil is enkel Telfort internet 20MB (zonder Vast Bellen).

Volgens Telfort kan ze het beste Tiscali Telefonie opzeggen, wat vandaag is gebeurd. Nu zou ze volgende week online, via Mijn Telfort, de omzetting in gang kunnen zetten, naar Telfort internet 20MB zonder Vast Bellen.

Als dit geregeld is, kan ze de KPN-lijn incl. KPN BelBudget opzeggen, zonder de lijnfee te krijgen, iedere maand. Klopt dit?

Tweede vraag:

Ik heb al Telfort internet 20MB, zonder Vast Bellen en zonder KPN-lijn. Ik heb twee toestellen, die ik toch graag zou gebruiken. Dus kort gezegd: hoe kan ik toch bellen, zonder tussenkomst van Telfort, op dat Zyxel-modem??

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:21:
Eerste vraag:

Mijn moeder heeft nog Tiscali T12, Tiscali Telefonie en KPN BelBudget. Hetgeen ze wil is enkel Telfort internet 20MB (zonder Vast Bellen).

Volgens Telfort kan ze het beste Tiscali Telefonie opzeggen, wat vandaag is gebeurd. Nu zou ze volgende week online, via Mijn Telfort, de omzetting in gang kunnen zetten, naar Telfort internet 20MB zonder Vast Bellen.

Als dit geregeld is, kan ze de KPN-lijn incl. KPN BelBudget opzeggen, zonder de lijnfee te krijgen, iedere maand. Klopt dit?
Klopt. (Zie ook SP en eerdere delen van dit topic)
[
Tweede vraag:

Ik heb al Telfort internet 20MB, zonder Vast Bellen en zonder KPN-lijn. Ik heb twee toestellen, die ik toch graag zou gebruiken. Dus kort gezegd: hoe kan ik toch bellen, zonder tussenkomst van Telfort, op dat Zyxel-modem??
Met SIP accountje van voipbuster of budgetphone etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Volkert schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:45:
[...]

Je moet gewoon 32 of 100 Mbyte downloaden, dan zie je precies met hoeveel NETTO kByte/s je kunt downloaden.

Als je dit vermenigvult met 8 en deelt door 0,84, moet er ongeveer je (bruto) connectspeed in het modem uitkomen.

Voorbeeld:

Je kunt downloaden met 1000 kByte/s, dat is 8000 kBit/s.

Je modem connect dan op ongeveer 8000 / 0,84 = 9524 kBit/s i.v.m. de ca. 16% overhead.
Trap er nou niet in, je kunt je "snelheid" hoger maken door in de URL van die test de waardes aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:45:
[...]

[...]
Ja ik weet het, daar haal ik gewoon ongeveer 1,2 a 1,3 mb/s.

@trolleystad:
Hm ja dat zie ik nu pas. Dat is niet eens wat ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 17-09 22:31

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

THE_BASE schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:21:

Dit is precies wat ik ook wil, overstappen naar Telfort ZONDER telefonie (wat ik nu bij Tiscali wel heb) alléén kreeg ik te horen dat ik mijn Tiscali Telefonie niet eerde op kan zeggen dan per september 2008, terwijl dit abo al loopt sinds 2006 (dus langer dan 1 jaar). Ben ik gewoon fout voorgelicht of speelt er bij jouw situatie nog iets anders mee. En hoe heb je dan opgezegt? Telefonisch?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
AtRi schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:42:
[...]

In die wand contactdoos een verdieping lager, zit daar iets anders achter/in misschien?
Nee helaas zit daar niets achter.
job schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:56:

Je had dus nog geen werkende kpn lijn toen je telfort aanvroeg.
Waarom is er dan bij jou geen monteur langs geweest?

In elkgeval. er heeft iemand in jouw huis lopen beunhazen. wie heeft de boel (upc) zo aangesloten?
Je zal toch echt opzoek moeten gaan naar de hoofdkabel van kpn.
Ga opzoek naar een dikke blauwe/zwarte/grijze kabel. met daarop een isra.
Kijk in de kelder, in het kruipgat, nogmaals in de meterkast.
kijk of je verschillende kabels kan volgen.
Ik heb de hele meterkast leeggehaald en ik merkte een dun afkapje op, deze heb ik los gemaakt en zie vervolgens 2x 4-kleurige aderparen, deze 2 aparte kabels zijn aan elkaar vastgebonden met een zwart verbindingselementje. Elke kleur is netjes met dezelfde kleur verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, nog steeds niet aangesloten !!!
situatie: verhuisd op 1 december, wel kpn vaste lijn, geen adsl op adres, orderstatus Telfort 4

oplevering van internet en bellen zou op 10 januari plaatsvinden. Vooralsnog heb ik geen verbinding en ook geen enkel bericht van telfort. Ik heb ondertussen zeker 6-7 keer gebeld (ook niet gratis) en iedere keer een ander verhaal te horen gekregen van de helpdesk. Van draadjes omdraaien tot storing in het wijkstation etc.
Het enge wat ze kunnen adviseren is wachten.
Ik heb ook op www.telfort/klantenservice gereageerd maar ook daar geen antwoord op gekregen.
Ook de KPN al gebeld (wel gratis) en die hebben nog geen enkel bericht van telfort gehad over de internet aanvraag.
Wat moet ik doen om eindelijk aangesloten te worden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 28-08 14:00
smokesign schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:08:
Vanmiddag adsl signaal van XS4all weg, ZyXel modem geinstalleerd en geactiveerd.
Telfort adsl zonder problemen aan de praat gekregen, ik zie in de status van het modem bij DSL mode "ADSL2" staan. Bij rate staat 7896 kbps / 1023 kbps, iemand die mij kan uitleggen hoe zich dat verhoud ten opzichte van deze gegevens?

En vandaag dacht ik dat alle pagina's niet meer zo snel laden, even kijken in het modem en daar staat nu 6864 kbps / 975 kbps. Is dit verschil eigenlijk normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
smokesign schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:26:
smokesign schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:08:
Vanmiddag adsl signaal van XS4all weg, ZyXel modem geinstalleerd en geactiveerd.
Telfort adsl zonder problemen aan de praat gekregen, ik zie in de status van het modem bij DSL mode "ADSL2" staan. Bij rate staat 7896 kbps / 1023 kbps, iemand die mij kan uitleggen hoe zich dat verhoud ten opzichte van deze gegevens?

En vandaag dacht ik dat alle pagina's niet meer zo snel laden, even kijken in het modem en daar staat nu 6864 kbps / 975 kbps. Is dit verschil eigenlijk normaal?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Aurora1110 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:53:
Ik heb de hele meterkast leeggehaald en ik merkte een dun afkapje op, deze heb ik los gemaakt en zie vervolgens 2x 4-kleurige aderparen, deze 2 aparte kabels zijn aan elkaar vastgebonden met een zwart verbindingselementje. Elke kleur is netjes met dezelfde kleur verbonden.
Niet helemaal oke aangesloten zo te lezen. Heeft iemand leuk lopen klussen.
In je isra komen 2 lijnen binnen (rood/blauw is de 1e lijn).
Je hebt maar 2 aders nodig. dus die andere 2 kunnen los.

Je hebt in elkgeval je isra gevonden.. dat scheelt weer.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 24-01-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

22 jan hoor ik eigenlijk al verbinding te hebben met telfort, dus niet vandaag gebeld zeggen ze van de lijn is nog niet in orde ze gaan er een wijkcentrale sturen, maar weet dus niet of die monteur bij mij langs komt of gewoon in de wijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ik zit sinds vandaag in stap 3 (gister nog in 1). Werkzaamheden in de centrale dus.

Is het verstandig nu de opzegbrief te versturen? (Heb als wensdatum 25 februari) Met dan als stopdatum eveneens 25 februari? Of is dat niet de beste manier van doen? Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Magma schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:31:
[...]

Dit is precies wat ik ook wil, overstappen naar Telfort ZONDER telefonie (wat ik nu bij Tiscali wel heb) alléén kreeg ik te horen dat ik mijn Tiscali Telefonie niet eerde op kan zeggen dan per september 2008, terwijl dit abo al loopt sinds 2006 (dus langer dan 1 jaar). Ben ik gewoon fout voorgelicht of speelt er bij jouw situatie nog iets anders mee. En hoe heb je dan opgezegt? Telefonisch?
Uhm, ik belde en ze waren uiterst vriendelijk! Ik kon aangeven per wanneer, dus ik zei 'z.s.m.', toen zei ze: 'Morgen?'... JA!

Nu wachten tot het weg is en 20MB aanvragen :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Uhm, ik belde en ze waren uiterst vriendelijk! Ik kon aangeven per wanneer, dus ik zei 'z.s.m.', toen zei ze: 'Morgen?'... JA!

Nu wachten tot het weg is en 20MB aanvragen :)
Wat er bij jouw aan de hand is, is alleen een ander labeltje op het product wat je hebt. Dus overstappen zou dus ook niet lang moeten duren.

Waarom telefonie 4 dagen na activatie pas actief wordt is mij echter een beetje een raadsel.
Maar er zullen uiteraard goede redenen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Laatst online: 23-08 22:55
Ik heb net naar Telfort gebeld over mijn internet bestelling.
Mijn orderstatus is nog steeds in fase 3. Al 2-3 weken.
De man aan de telefoon zei dat de aansluiting al actief was, maar door problemen met de leverancier ik nog geen modem thuisgestuurd heb. Ik moest afwachten en hij durf geen datum te zeggen. Hij zei wel als ik een adsl modem had dat ik wel gebruik kon maken van de lijn.
Ook vroeg ik naar mijn faktuur in januari. Omdat het inmiddels al bijna februari is. Hij zei dat ik later compensatie kan aanvragen.

Weet iemand hoe ik opeens een adsl lijn heb? (er is geen monteur langsgeweest) En hoe ik eventueel een andere adsl modem kan aansluiten?
Iemand ervaring met compensatie omdat de modem of iets anders was dat je een maand lang niet gebruik kon maken van de dienst?

[ Voor 3% gewijzigd door chunyu op 24-01-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:32:
22 jan hoor ik eigenlijk al verbinding te hebben met telfort, dus niet vandaag gebeld zeggen ze van de lijn is nog niet in orde ze gaan er een wijkcentrale sturen, maar weet dus niet of die monteur bij mij langs komt of gewoon in de wijk. :/
Bij mij precies hetzelfde verhaal. 21 januari een mail gekregen dat Internet geactiveerd zou zijn, maar nog geen DSL signaal.
Op de helpdesk hebben ze de lijn gemeten en ze kwamen tot de conclusie dat er iets mis was met een kaart in de telefooncentrale. Zou opgelost kunnen worden met een reset, zo niet, dan moet er een monteur heen.
Ik vind het echter wel vreemd dat ik dat hier nu meer lees en dat de vorige bewoner gewoon telefoon + ADSL had! Zou het misschien iets anders zijn???
Het gaat overigens om een nieuwe aansluiting. De vorige bewoner heeft er ook gewoon ADSL gehad en de aanvraag is gedaan nadat zijn signaal van de lijn was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
chunyu schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:33:
Weet iemand hoe ik opeens een adsl lijn heb? (er is geen monteur langsgeweest) En hoe ik eventueel een andere adsl modem kan aansluiten?
Daar hoeft geen monteur voor langs te komen hoor. Dat signaal zetten ze gewoon op de koperdraadjes vanuit de centrale. Rest in huis moet je gewoon zelf doen. :-)

Een ander adsl modem aansluiten moet ook kunnen.. moet je alleen wat bepaalde waardes weten voor het telfort netwerk.. ( ik weet ze niet uit mijn hoofd.. staat vast in de zyxell die ik gekregen heb.. maar nog niet aangesloten dus kan ze ook nog niet bekijken. Eind volgende week zou ik over moeten gaan naar telfort )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 17-09 22:31

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

THE_BASE schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:41:
[...]
Net gebeld maar no way dat ik het uitgeschakeld krijg. Abo is aangegaan op 27-09-2005 en ik kan het ook pas per 27-09-2008 schrijftelijk opzeggen. Met andere woorden, tot die datum kan ik geen overstap regelen naar Telfort zonder telefonie, alleen mét.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag viel opeens mijn HetNet verbinding weg. Geplande opleverdatum bij telfort was morgen 25 januari. Mar snel mijn ZyXel aangesloten en verbinding getest.
Modem traint in op 12487 kbps / 1031 kbps . Ik zit volgens de berekeningen zo´n 1,9 km van de centrale.DSL line status:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cc cc cc cc cc dd cc bb aa
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 00 12 57 77 89 99 9a ab bb bb bb ba bb bb cc bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb ab aa aa ab aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 98 99 99 98 88 88 88 88 88 88 98 88 88 89 88 88
tone 224-255: 98 77 88 77 77 77 77 77 77 77 77 99 98 27 87 75
tone 256-287: 07 9a ba ba aa 99 a9 aa a9 99 99 99 99 79 99 99
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 99 99 98
tone 320-351: 77 75 67 88 88 68 87 77 77 77 77 77 77 77 77 65
tone 352-383: 77 75 70 77 76 66 55 66 65 55 65 55 51 25 55 55
tone 384-415: 55 55 55 54 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 416-447: 44 25 55 55 55 55 00 00 24 44 44 44 44 44 32 24
tone 448-479: 44 34 44 44 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 480-511: 20 00 00 12 11 11 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00

Mijn download snelheid via speedtest.net varieert van 5070 tot 10070 Kb. iemand enig idee waarom dit zo varieert?? Komt dit omdat ik morgen pas opgeleverd wordt???
newsleecher downt wel met 1400Kb/sec vrij constant.

Hoe krijg ik het plaatje van speedtest.net hierin gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

heb net telfort pakketje binnen gekregen.
Wel klote dat mijn UPC abbonement pas 20feb stopt.

Maar nu heb ik dus een wireless router. Ik had ergens gelezen dat je de router als accespoint moest doen. Maar ik wil helemaal geen telefonie van telfort. Dan kan ik toch gewoon installeren zoals het normaal is toch?

of is dat toch niet slim?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb vandaag mijn Telfort installatie binnen. Alleen ik moet nog de brief ontvangen voor bij de installatie. Die brief is vandaag verstuurd, kan niet wachten tot morgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ja, ik ook. Maar wat moet daar dan instaan?

enne...heeft telfort ook nieuwsgroepen >:)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige jaar, jaja klinkt lang geleden, maar ik heb het over december, haalde ik met gemak de 12mbit die ik maximaal bij tiscali (nu telfort) zou kunnen halen.

Sinds een paar weken haal ik nog max 7mbit. :(

Zou het kunnen zijn dat ik door de overgang van tiscali naar telfort in een andere centrale ben geplaatst? De centrale waar ik op zat zat hier een paar honderd meter vandaan.

Dit zijn trouwens mijn waarden en ik train in rond de 6979 kbps:

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 25 db

noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
DNA_Saint schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:18:
ja, ik ook. Maar wat moet daar dan instaan?

Activeringscode? Wie kan dit bevestigen, wil het eigenlijk nu installeren. het wachtwoord van m'n email boeit me niet.

ik kwam net dit tegen: bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
wiener80 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:31:
ik heb nu alles binnen; draadloos modem, wachtwoorden enz. Er staat in de brief dat "..verwachten dat u per 19 november internet kunt installeren", maar hoe groot is de kans dat wanneer ik nu het modem enz installeer, ik nu al internet heb? Ik heb momenteel nog internet en heb niet veel zin om alles van telfort te installeren en mocht blijken dat het nog niet werkt, ik weer mijn oude draadloze router moet gaan installeren. (ik ben ongeduldig haha), maar zou ik nu dus al kunnen internetten via telfort?

Als je overstapt van ADSL naar ADSL moet je wachten tot je huidige niet meer werkt, dat zal dan die datum zijn hoogst waarschijnlijk.

Als je nu kabel internet hebt kan je al je modem aansluiten en als het ADSL + Internet lampje gaat branden werkt het.
Dus ik ga het gewoon installeren en ik zie wel :D

[ Voor 60% gewijzigd door Cabo op 24-01-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 19:43
Omdat ik geen volledige informatie kan vinden in dit topic hierover, en ook niet op de telfort site wil ik jullie gebruikers het volgende even vragen:

Ik ga volgende week zaterdag (2 febr.) verhuizen, in dit huis zit een telefoonlijn maar hier zit nu niks op, kaal dus zoals het wordt genoemd naar wat ik heb gelezen. Kabel zit er ook, ik twijfelde eerst of ik bij @home een alles in 1 bundel zou nemen aangezien ik een eindje van de adsl centrale zit, maar dit heb ik toch niet gedaan omdat je dan aan digitale tv vastzit en ik wil meerdere tv's gebruiken zonder een paar ontvangers te kopen dat is zo duur.

Maargoed, als ik nu telfort aanvraag, ben ik bang dat volgende week als ik er nog niet woon een pakketje wordt verstuur met modem en dergelijke en dan ben ik er natuurlijk nog niet.. Dus vanaf wanneer komt dit pakket eigenlijk en is het slim om nu alvast aan te vragen of kan ik beter wachten?

Ja ik had ook kunnen bellen, heb het nog even overwogen maar gebruikerservaringen zijn vaak het beste!

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Portforwarding en uPnP werkt helemaal niet bij mij.

Ik heb een draadloze router op de modem aangesloten dus heb ik precies gedaan wat in de first post staat:
:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)
En dat werkte prima. Ik gebruik uTorrent en uPnP staat in uTorrent en in de Zyxel modem aan. Echter utorrent kan geen poorten configureren via upnp.

Dus heb ik maar een poort geopend, precies gedaan wat in een post hier stond:
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:08:
Voor de mensen die problemen hadden met azureus of andere p2p programmas:

Ga eerst naar Network > NAT > Portforwarding.
Bij service name kies "user define".

Rule Setup
Vervolgens bij Service name typ je de naam (maakt niks uit).
Bij start poort voor azuares typ in 6800.
End poort: moet je zelf weten.
Server ip Address: je router ip of je PC ip.

Port Translation
weer hetzelde poorts als bij Rule setup.

Vervolgens ga je naar Network > LAN > IP > Advanced Setup knop.

RIP & Multicast Setup
RIP Direction: Both
RIP version: RIP1
Multicast: IGMP-v2.

Activeer "Any ip setup" en "Allow between LAN and WAN".
Maar nog altijd lukt het niet. Ik test trouwens of de poort open is met deze checker:
http://www.utorrent.com/testport.php?port=45670
En het icoontje in de statusbalk van utorrent zegt ook al genoeg.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05

Snoes

marcel

Hallo,

ik heb het al een keer eerder gevraagd, maar kennelijk wilt of kan niemand mij antwoord geven. :?

Wanneer ik van mijn IPB een maand opzegtermijn in acht neem, moet ik voor 28-01-2008 officieel opzeggen. Sinds vandaag zit ik pas in stap 3 (er was het e.e.a. fout gegaan waardoor mijn aanvraag vertraagd is).

In de intro topic staat dat je IPB niet zelf moet opzeggen, of op zijn vroegst in stap 4.

Wat kan ik nu het beste doen? Gaat mijn abb. automatisch over van IPB naar Telfort als ik nu niets doe, of moet ik in verband met de termijn nu toch opzeggen met alle risico's (stopzetten aanvraag e.d.)

Ik zou graag een reactie krijgen, op deze vraag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Telfort internet doet het. Ik haal met usenet stabiel 1360-80 kb/s. :D heb/had hiervoor UPC 8 mbit.

[ Voor 17% gewijzigd door Cabo op 24-01-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:17
welke Usenet provider gebruik je ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 17:06

Rooieduvel

Reviewer of all things...

DNA_Saint schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:18:
Ja, maar alleen tekstbestanden... geen binaries.
Daar zul je dus een payserver voor moeten nemen...

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Snoes schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:51:
Hallo,

ik heb het al een keer eerder gevraagd, maar kennelijk wilt of kan niemand mij antwoord geven. :?

Wanneer ik van mijn IPB een maand opzegtermijn in acht neem, moet ik voor 28-01-2008 officieel opzeggen. Sinds vandaag zit ik pas in stap 3 (er was het e.e.a. fout gegaan waardoor mijn aanvraag vertraagd is).

In de intro topic staat dat je IPB niet zelf moet opzeggen, of op zijn vroegst in stap 4.

Wat kan ik nu het beste doen? Gaat mijn abb. automatisch over van IPB naar Telfort als ik nu niets doe, of moet ik in verband met de termijn nu toch opzeggen met alle risico's (stopzetten aanvraag e.d.)

Ik zou graag een reactie krijgen, op deze vraag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Marcel
Ik zou voor 28 jan gewoon opzeggen anders zit je er weer een jaar aan vast neem ik aan. wat heb je liever? Als het goed is heb je toch een maand opzech termijn dus misschien dan je binnen de maan al telfort hebt. Correct me if im wrong

Volgens mij was stap 4 omdat ze dan je lijn niet slopen voordat je bent overgestapt

[ Voor 3% gewijzigd door LazyMe op 24-01-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Fijn, mail van telfort, aanvraag geweigerd...
Helpdesk gebeld, tot 20.00 in de wacht gehangen en vervolgens krijg je alleen maar muziek en geen "er zijn nog x wachtenden voor u". Oftewel, ze flikkeren je er gewoon uit zonder de verbinding te verbreken...

Morgen maar weer bellen. :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:53:
[...]

Eerdere reply op dit forum, wellicht helpt dit:

[...]
Jammer dat dit nauwelijks effect heeft :'( In iedergeval bedankt voor je reaktie.

Telfort helpdesk heeft wel wel heel erg druk.
De derde dag in rij "De wachttijd bedraagt momenteel meer dan 10 minuten. Probeer het later nog eens". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Puch-Maxi schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:33:
welke Usenet provider gebruik je ?
Ik heb tweaknews. 20 mbit ( 70 euro per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

DNA_Saint schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:56:
heb net telfort pakketje binnen gekregen.
Wel klote dat mijn UPC abbonement pas 20feb stopt.

Maar nu heb ik dus een wireless router. Ik had ergens gelezen dat je de router als accespoint moest doen. Maar ik wil helemaal geen telefonie van telfort. Dan kan ik toch gewoon installeren zoals het normaal is toch?

of is dat toch niet slim?
Kan iemand deze vraag nog beantwoorden?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
In principe kan je het gewoon installeren. Ik zie geen problemen. Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
LoneRanger schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:43:
[...]

In mijn geval was dat niet zo, kpn analoog.
Ik heb geen dag/uur zonder telefonie gezeten.
Analoog doet het gewoon tot het moment dat je de boel in het modem omzet en aansluit.
Dus van "ouderwetse" telefonie naar telfort kom je niet zonder telefonie te zitten normaal gesproken. :)

[edit]
vanaf het moment dat telfort geactiveerd is dus.
LoneRanger: bedankt. Het klinkt ook te gek voor woorden in deze tijd.
4 dagen zonder telefonie vanwege een portering.
Je vraagt tenslotte niet voor niets een wensdatum aan.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Ik had Tiscali, dus sinds kort Telfort. Ik weet niet wat ze uitgespookt hebben, maar ik heb nu een packetloss van zo'n 20% tussen de eerste twee hops van Telfort (trace naar westkust VS). Iemand enig idee of ze problemen hebben? Omgezet worden naar Telfort, ok; 20 Mbit/s , helemaal ok, maar als dat met 20% ploss gaat heb ik liever 6 Mbit/s zonder ploss.
Ik heb de techsupport proberen te bellen, maar met die omzettingen zijn er gigantische wachttijden ( 30 cent per minuut ).

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:11:
Help, nog steeds niet aangesloten !!!
situatie: verhuisd op 1 december, wel kpn vaste lijn, geen adsl op adres, orderstatus Telfort 4

oplevering van internet en bellen zou op 10 januari plaatsvinden. Vooralsnog heb ik geen verbinding en ook geen enkel bericht van telfort. Ik heb ondertussen zeker 6-7 keer gebeld (ook niet gratis) en iedere keer een ander verhaal te horen gekregen van de helpdesk. Van draadjes omdraaien tot storing in het wijkstation etc.
Het enge wat ze kunnen adviseren is wachten.
Ik heb ook op www.telfort/klantenservice gereageerd maar ook daar geen antwoord op gekregen.
Ook de KPN al gebeld (wel gratis) en die hebben nog geen enkel bericht van telfort gehad over de internet aanvraag.
Wat moet ik doen om eindelijk aangesloten te worden????
Maak je maar op voor een lange zit. Ik zit al vanaf 31 december te wachten. Ze doen niets. Bellen ook niet terug,want ze weten niet wat er aan de hand is. ik bel nu om de twee dagen. ik heb al gezegd dat als ik een telefoon direct zonder modem op mijn kastje aansluit ik een nummer van iemand anders heb waar ik ook gewoon mee kan bellen en gebeld kan worden, maar met die informatie doen ze niets. Heb jij al eens een toestel direct op kastje aangesloten, misschien is dat bij jou ook het geval. Kan je in ieder geval gratis de helpdesk bellen.:) De helpdesk zegt alleen maar dat het wel vreemd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 21:47
Internet heeft bij mij 4 weken goed gewerkt, maar sinds de 19e disconnect het modem continue (ongeveer 150 keer per dag). Vandaag maar door de zure appel heen gebeten (aka bij de helpdesk in de wacht gestaan :P). In verband met een test van het modem heb ik later nog een keer terug moeten bellen, maar ik moet zeggen dat ik beide keren goed geholpen ben. Helaas was het probleem voor hen ook een raadsel en gaat men het probleem verder onderzoeken (~5 werkdagen). In totaal 70 minuten gebeld, waarvan 50 minuten in de wacht gestaan.... €€€

Trouwens ook opvallend: postcode check geeft aan dat het 58 meter naar de centrale is, die aan de overkant van de straat is. Een medewerker wist mij echter te vertellen dat er wel bijna 900 meter kabel tussen zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Brainstorm op 24-01-2008 21:52 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Zijn er misschien meer mensen hier, die in het begin na de oplevering van de lijn in het begin eerst met full speed downloaden en nou niet eens de helf van de snelheid halen?

Want ik heb namelijk paar weken terug nog met 830kb/sec kunnen downloaden (zit op 500meter van de centrale, hier in nuth is alleen adsl 1 mogelijk) en nou haal ik vaak niet meer dan de helft. Hoe kan dit? Ik voel me namelijk echt gewoon genaait zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 24-01-2008 22:05 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Vandaag om 17:00 uur de stekker maar eens in het modem gestoken.
En waarempel er is DSL signaal!!!! _/-\o_
Volgens de brief pas de 28ste dus 4 dagen eerder.
Volgens de test op speedtest haal ik netjes 7986 kbps.....Ja, een ADSL1 centrale :'(
Maar dik tevreden had 4mb abo van @Home. Overigens had ik hier geen klachten over btw.
Alleen het scheelt behoorlijk in prijs.

telefonie is nog niet actief maar dat is bekend.(4 dagen termijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik heb gisteren een nieuwe mailbox aangemaakt,maar die doet het niet, hebben meerderen daar ervaring mee? de settings staan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

slaay

Natuurbeleven.com

Robin4 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:04:
Zijn er misschien meer mensen hier, die in het begin na de oplevering van de lijn in het begin eerst met full speed downloaden en nou niet eens de helf van de snelheid halen?

Want ik heb namelijk paar weken terug nog met 830kb/sec kunnen downloaden (zit op 500meter van de centrale, hier in nuth is alleen adsl 1 mogelijk) en nou haal ik vaak niet meer dan de helft. Hoe kan dit? Ik voel me namelijk echt gewoon genaait zo.
Welke snelheid geeft je modem aan? Als deze bijv. maar 4 mbit aangeeft, dan zul je ook nooit hoger halen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.