Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.385 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:54
Mijn ervaring met Telfort:

Op 18 December heb ik de sleutel gekregen van mijn nieuwe huis en ik had begin November Alice aangevraagd. Dit werd snel afgewezen met onbekende oorzaak.

Orange aangevraagd op 15 November met als lever datum 24 December, dit heb ik op 10 Januari laten ontbinden omdat er nog niks geleverd was.

Ondertussen had ik Telfort al op 30 December aangevraagd, dit is afgelopen Vrijdag ook met onbekende oorzaak afgewezen.

Ik weet inmiddels wat de oorzaak is en dat ik dat er nog steeds signaal van de vorige bewoners op het ISRA punt staat. Ik vind het zeer vreemd dat dit de oorzaak is dat geen provider hier ADSL kan leveren, ik weet geneens welke provider het is dus ik kan er ook niet achteraan bellen?

Ik was het Vrijdag zo zat dat ik naar de UPC winkel ben gegaan en raad eens? Binnen 2 uur had ik een werkende internet verbinding en telefoon in mijn huis. Ik heb in het verleden nare ervaringen gehad met UPC maar nu is alles erg goed gegaan, daar kunnen KPN en de andere ADSL aanbieders nog een hoop van leren.

Dit was het dan met ADSL, erg jammer ik had graag voor 20 euro 20 Mb internet gehad maar het lukte echt niet voor mij. Misschien dat ik in de toekomst het nog een keer probeeer maar voorlopig moet ik het even met UPC doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Aalard99 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:00:
Ik weet inmiddels wat de oorzaak is en dat ik dat er nog steeds signaal van de vorige bewoners op het ISRA punt staat. Ik vind het zeer vreemd dat dit de oorzaak is dat geen provider hier ADSL kan leveren, ik weet geneens welke provider het is dus ik kan er ook niet achteraan bellen?
Dan had je ook gewoon een aanvraag kunnen doen waarbij je aangeeft dat je al adsl hebt. Van wie dat adsl is boeit op dat moment niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

Dav0s

Hr?

En UPC is een kabel aanbieder, dus het is niet zo gek dat die gewoon zonder problemen kunnen leveren en ADSL aanbieders niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:21
Gitano schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:21:
[...]

Dan had je ook gewoon een aanvraag kunnen doen waarbij je aangeeft dat je al adsl hebt. Van wie dat adsl is boeit op dat moment niet ;-)
Inderdaad. Dat had in princiepe gewoon moeten werken.

Telfort kaapt gewoon het oude signaal weg en dan heb je Telfort Internet :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:54
Bull schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:11:
[...]

Inderdaad. Dat had in princiepe gewoon moeten werken.

Telfort kaapt gewoon het oude signaal weg en dan heb je Telfort Internet :)
Inderdaad, maar het was niet mijn signaal dus het blijft vreemd dat ze dit niet nakijken. Maar goed ik kon niet weer 4 weken wachten op internet, ik zit al een maand zonder vandaar de keuze voor UPC :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

franssie

Save the albatross

Aalard99 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 02:23:
[...]

Inderdaad, maar het was niet mijn signaal dus het blijft vreemd dat ze dit niet nakijken. Maar goed ik kon niet weer 4 weken wachten op internet, ik zit al een maand zonder vandaar de keuze voor UPC :-)
en wat kost dat dan? En welke snelheden haal je? Ik zou misschien alsnog ovestappen. . .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
franssie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 02:42:
[...]

en wat kost dat dan? En welke snelheden haal je? Ik zou misschien alsnog ovestappen. . .
Als je naar de UPC website gaat kun je zien dat je zo ie zo te veel betaald.
Ik zou dus ook als nog overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op 18 December heb ik de sleutel gekregen van mijn nieuwe huis en ik had begin November Alice aangevraagd. Dit werd snel afgewezen met onbekende oorzaak.

Orange aangevraagd op 15 November met als lever datum 24 December, dit heb ik op 10 Januari laten ontbinden omdat er nog niks geleverd was.

Ondertussen had ik Telfort al op 30 December aangevraagd, dit is afgelopen Vrijdag ook met onbekende oorzaak afgewezen.

Ik was het Vrijdag zo zat dat ik naar de UPC winkel ben gegaan en raad eens? Binnen 2 uur had ik een werkende internet verbinding en telefoon in mijn huis. Ik heb in het verleden nare ervaringen gehad met UPC maar nu is alles erg goed gegaan, daar kunnen KPN en de andere ADSL aanbieders nog een hoop van leren.

Dit was het dan met ADSL, erg jammer ik had graag voor 20 euro 20 Mb internet gehad maar het lukte echt niet voor mij. Misschien dat ik in de toekomst het nog een keer probeeer maar voorlopig moet ik het even met UPC doen.
Wat heeft telfort hier mee te maken dan dat jij nog een signaal op je lijn had? Telfort kan hier echt niets aan doen en treft ook geen blaam

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 13:04
Tomf1 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:39:
[...]

De lijn is klaar om gebruikt te worden. Alleen zal het administratief nog verwerkt en geactiveerd moeten worden bij telfort. Pas dan heb je een verbinding met het internet. Dat er nu alleen nog een power lampje brandt, is dus omdat de kabel er wel ligt, maar er nog niets op die lijn staat.
Nee.. ik zou pas 22 januari op actief moeten staan.. 16 Januari was ik al online en kon ik mijn modem activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 13:04
opmerking over SUA Only setting:

In NAT kan je deze veranderen op OFF/SUA Only/FULL
Als ik hem op FULL zet blijft mijn modem rebooten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 10:55

ajw

.

[ Voor 99% gewijzigd door ajw op 21-01-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Ter Informatie, mijn telfort-verbinding is opgeleverd. Eigenlijk wel perfect verlopen alleen omdat ik ongeduldig was leek dat niet zo :) op het moment dat mijn Internet & DSL lampje groen brandden ging ik al klagen bij de helpdesk dat het niet werkte :P maar het werd zoals ze op de helpdesk al zeiden precies op de geplande activeringsdatum echt werkend. 19 januari.

Dus, je kan nog niet altijd op internet als je activeringslampje groen brand, je moet soms nog gewoon geduld hebben (iets voor in de startpost?).

Ik haal via http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php 1,45MB/seconde via een bridged verbinding. ik zit zo'n 700m van de centrale af.

pingen naar tweakers.net gaat met 30ms vanaf mijn telfort verbinding en met 20ms via mijn @home soms verbinding.

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
offtopic:
hij heeft zijn bericht ge-edit

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet inmiddels wat de oorzaak is en dat ik dat er nog steeds signaal van de vorige bewoners op het ISRA punt staat. Ik vind het zeer vreemd dat dit de oorzaak is dat geen provider hier ADSL kan leveren,
Hoe kun je nu weten wat de oorzaak van de afwijzing is als de provider dit niet aangeeft. Je speculeert nu over de oorzaak terwijl je het in feite niet weet.
Als de providers nu eens gewoon zouden zeggen waarom iets wordt afgewezen, hetgeen mij toch vrij normaal lijkt, hoeven wij er niet meer naar te gissen.

Ik heb het zelf ook meegemaakt met Telfort. En dan durven ze nog te schrijven in hun email: "Als de oorzaak van de afwijzing is weggenomen kunt u een nieuwe aanvraag doen". Hoe moet ik nu weten wat de oorzaak is van een afwijzing die zij doen. Misschien staat mijn kop hun niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13

Dan is er wel een lijn in je huis, maar die is bezet. Dus als jij een nieuwe lijn aanvraagt gaat de ISP (telco) kijken of er een vrije lijn is voor gebruik. Die is er niet, dus kunnen ze niet aanleggen.

Je zou het dan nog kunnen proberen met een overstap aanvraag, maar dat kan alleen als de huidige lijn nog niet ingepland staat voor een opheffing in de toekomst.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Sinds vandaag ook aangesloten. Op 1100 meter haal ik netjes 19982kbit, dus heb goed koper. Aanvraagdatum 6 december op een geheel kale lijn. 11 januari was de opleverdatum (ISRA monteur echter gemist door kapotte bel :X ) Dezelfde dag in de avond wilde de KS al een ticket voor me aanmaken. 13 januari aangegeven dat er nog steeds geen DSL is. Moest wachten uiteraard :z En 18 januari werd ik gebeld of er een uurtje later de ISRA monteur langs kon komen. Die kwam langs en constateerde dat Telfort zijn werk goed had gedaan, maar dat vanaf de wijkkast niks overkwam. KPN monteur ging belletje doen en de volgende werkdag (maandag, vandaag dus) gingen ze ernaar kijken en warempel werd ik wakker vanmorgen met een brandend DSL lampje. Monteur kwam nog langs en zei dat er iets in de wijk kastjes (niet de centrale) niet goed zat (was al jaren geen gebruik meer gemaakt in dit huis, dus omgeplugged voor andere aansluitingen)

Kortom, ben best tevreden. KPN lijkt razendsnel te werk te gaan in dit geval. Als ze bellen gaat het heel snel. Maar duurt wat langer kennelijk voordat Telfort KPN inlicht om daadwerkelijk actie te ondernemen. 7 dagen in mijn geval. Al met al toch best tevreden, zag al behoorlijk doem scenario over me heen komen. Telfort kon hier dus niets aan doen, behalve dan KPN wat sneller op de hoogte brengen ;)

Overigens, wat ik raar vindt in berichten hier en in de SP. Waarom zou je de DHCP van je router uit moeten zetten? Je kunt toch in principe oneindig veel routers achter elkaar zetten? Wat heeft de DHCP van je router voor invloed op de DHCP van de Zyxel? Niets toch? Volgens mij kun je gewoon overal de DHCP aan laten en achter je router nog weer een router aansluiten en ga zo maar door. Mits je de DHCP's elke keer een andere range geeft, conflicteren ze toch nooit? Internet doet het in ieder geval op die manier goed (al jaren, ook op andere locaties).

Echter nu stuit ik wel op het volgende probleem. Heb gewoon het single Zyxel modem + linksys AP. Normaal kan ik via mijn N95 dmv Wifi en voipbuster/voipcheap (gratis) bellen. Echter nu lukt het beide niet te connecten met voipbuster/voipcheap. Sluit ik mijn linksys router aan op de (tijdelijke) @home connectie en in mijn oude huis op het Tele2 modem/router (davolink) doet ie het wel. Oftewel het ligt sowieso aan de Zyxel, óf ik moet nog poorten open gooien, óf die SIP server in 't Zyxel modem zit wellicht in de weg. (Ik heb géén telefonie van Telfort) Ik hoop dat laatste niet :?

Heb ook geprobeerd voipbuster in de Zyxel in te voeren voor een vast toestel, hij lijkt ook te kunnen registreren, maar heb een dusdanig oud toestel (1984) dat die volgens mij niet geschikt is voor internetbellen. Hoor wel kiestoon, maar draait niet. Heb gelijk weer verwijderd om niet mijn N95 in de weg te zitten, als dat het geval kan zijn.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajw
  • Laatst online: 14-09 10:55

ajw

dinkelover schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:21:
Overigens, wat ik raar vindt in berichten hier en in de SP. Waarom zou je de DHCP van je router uit moeten zetten? Je kunt toch in principe oneindig veel routers achter elkaar zetten? Wat heeft de DHCP van je router voor invloed op de DHCP van de Zyxel? Niets toch? Volgens mij kun je gewoon overal de DHCP aan laten en achter je router nog weer een router aansluiten en ga zo maar door. Mits je de DHCP's elke keer een andere range geeft, conflicteren ze toch nooit? Internet doet het in ieder geval op die manier goed (al jaren, ook op andere locaties).

Echter nu stuit ik wel op het volgende probleem. Heb gewoon het single Zyxel modem + linksys AP. Normaal kan ik via mijn N95 dmv Wifi en voipbuster/voipcheap (gratis) bellen. Echter nu lukt het beide niet te connecten met voipbuster/voipcheap. Sluit ik mijn linksys router aan op de (tijdelijke) @home connectie en in mijn oude huis op het Tele2 modem/router (davolink) doet ie het wel. Oftewel het ligt sowieso aan de Zyxel, óf ik moet nog poorten open gooien, óf die SIP server in 't Zyxel modem zit wellicht in de weg. (Ik heb géén telefonie van Telfort) Ik hoop dat laatste niet :?
Volgens mij zijn dit nou juist het soort problemen wat 2 DHCP servers achter elkaar kunnen opleveren. 2 DHCP servers achter elkaar zal in veel gevallen best wel werken, maar of dit wenselijk is, dat is vraag 2. (alleen voor de performance alleen al zou ik het laten). Ik denk dat UPnP op deze manier niet werkt, en om nou de poorten te forwarden op beide devices is niet erg elegant... De Zyxel modem is zeer makkelijk in brige te zetten, dus dat zou ik doen als ik jou was... Kun je ook bij de webinterface van beide zonden kabels om te hoeven pluggen.

[ Voor 3% gewijzigd door ajw op 21-01-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Tarry schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:15:
Na meerdere keren bij KPN opzeggen is het hopelijk eindelijk gelukt. Ik heb ook gevraagd of ze, omdat ik al zolang bezig ben met opzeggen (sinds 20nov), dat ze het zo snel mogelijk wilden uitvoeren. En ja, dat doen ze, zonder die 1 maand extra tijd er tussen. :) Opdrachtbevesiting: per 21 jan 08 is er geen KPN ISDN telefoonlijn meer. Hopelijk blijft mijn Telfort Internet het wel gewoon doen, want anders zijn we zuur. Ik laat het nog wel weten.
Ja we hebben nog internet, KPN heeft zijn werk goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
ajw schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:37:
[...]
Volgens mij zijn dit nou juist het soort problemen wat 2 DHCP servers achter elkaar kunnen opleveren. 2 DHCP servers achter elkaar zal in veel gevallen best wel werken, maar of dit wenselijk is, dat is vraag 2. (alleen voor de performance alleen al zou ik het laten). Ik denk dat UPnP op deze manier niet werkt, en om nou de poorten te forwarden op beide devices is niet erg elegant... De Zyxel modem is zeer makkelijk in brige te zetten, dus dat zou ik doen als ik jou was... Kun je ook bij de webinterface van beide zonden kabels om te hoeven pluggen.
Ik heb het werkend, maar op een eigen manier. Heb in de Zyxel (Network > NAT > ALG) de SIP ALG uitgezet. En mijn N95 verbond zonder problemen met voipbuster. Zonder enige poort open te zetten dus. Opgelost voor mij. Echter mijn Phone 1 waar ik dus een niet-werkend telefoontoestel aan heb hangen, daarvan is het lampje nu wél uit, dus met vaste lijn bellen zal niet meer gaan. Vind het nu wel best, als ik nog eens een vast toestel krijg/tot beschikking heb zal ik het eens testen met bridge mode enz, kijken of beide tegelijkertijd kunnen werken.

Kennelijk conflicteert SIP verkeer vanuit de LAN kant dus wel met de SIP servers in de Zyxel. Wellicht iemand beide tegelijkertijd aan de praat gekregen? (zonder bridge-mode) Of misschien werkt het met de draadloze Zyxel wel zo, maarja m'n linksys was 50 euro goedkoper. En zoveel extra stroom zal die toch ook weer niet verbruiken. Kun je wel paar jaartjes mee denk ik.

Beide webinterfaces zijn gewoon bereikbaar hoor, ook vanuit de router. Ik heb de router 192.168.2.1 gegeven i.p.v. de standaard 192.168.1.1. Als je dat niet doet dan heb je geen internet en kun je idd niet naar de webinterface van je modem. Heb nu dus gewoon beide DHCP's ingeschakeld en beide firewalls van de modem en router staan ook aan.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag e-mail gekregen van telfort,

"Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement. Zo heeft u onbeperkt toegang tot sneller internet voor een lage, vaste prijs per maand. Bovendien blijft u tijdens het internetten gewoon telefonisch bereikbaar."

maar in de brief staat er per 22 jan?
dus dat betekend dat ik vandaag al verbinding heb met telfort internet?
want ik heb mijn modem enzo nog niet geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:04:
Deze week heb ik het pakket van Telfort ontvangen (zyxel modem en splitter).
Vandaag de 18e zou ik telfort internet kunnen actveren. Ik heb het modem etc aangesloten en ik kan niet op de activatie website komen. op het zyxel modem brand het dsl lampje en ethernet lampje groen maar het internet lampje is rood.

Ik heb hierover naar telfort gebeld, en het blijkt dat ik moet wachten tot het internetsignaal wat ik nu nog van xs4all heb wegvalt, en dat ik dan pas zou kunnen activeren/internet lampje groen wordt.
alles goed en wel.. ben nog steeds aan het wachten tot internet van xs4all wegvalt vandaag.. maar

Ik heb vooraf het zyxel modem even gereset omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag.... Ben ik nu telfort instellingen kwijt? zoja... wat zijn de instellingen die telfort vooraf maakt op zo een zyxel modem? en waar kan ik die terugvinden als deze opnieuw ingesteld moeten worden?

het is een zyxel p-2602r-d3a (isnd lijn adsl)
Mijn bezorgdheid was dus terecht :(, het is nu maandag en nog steeds heeft kpn/xs4all de lijn niet vrijgegeven zodat telfort de lijn kan overnemen. Na enkele telefoontjes xs4all en telfort kreeg ik de tip van telfort het aderpaar is om te wisselen, helaas geen suc6. Aderpaar weer teruggezet en toen zijn ze begonnen met het doormeten van de lijn, volgens telfort kregen ze nu storing na storing bij het doormeten van mijn lijn... conclusie van hun: kpn heeft wel degelijk in de centrale gewerkt maar hebben dit niet correct uitgevoerd :(. Nu heeft telfort weer een werkopdracht naar kpn gestuurd om dit zsm op te lossen (en na het vragen van een eventuele tijd blijkt dit 10 tot 15 werkdagen te zijn voordat kpn storingen gaan oplossen).........

dus met andere woorden... bidden tot je een ons weegt en hopen dat ik volgende maand ofzo wel is telfort internet mag gaan verwachten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:16
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de volgende punten:
- Gebruik van de fax icm telfort internet plus vast bellen
-Porteren van meerdere nummers (ISDN) naar telfort

-Verder nog een vraag hoeveel simultane gesprekken worden er door telfort ondersteund?
-Zijn de aangeboden zyxel geschikt om op een ISDN lijn te functioneren?

[ Voor 12% gewijzigd door lucas321 op 21-01-2008 17:50 . Reden: laatste vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik download van USENET zie ik dat de CPU belasting op de Zyxel doos bijna 100% is !

Ik gebruik alt.binz, en download met 4 threads, terug naar 3 helpt ook niets.

Bellen tijdens een download is afgrijselijk: ik hoor en 'hakkelende' tegenpartij (gedeeltes van woorden vallen weg), terwijl deze mij goed kan verstaan.

Heeft iemand dit gedrag al eens gezien ?

Ik heb VOIP al eens meer prioriteit gegeven in de router, helaas.....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:19:
[...]

Dit geldt ook voor Planet InternetPlusBellen?
Of is het toch beter een opzegbrief te sturen en nadrukkelijk aangeven dat het nummer en de lijn door Telfort overgenomen worden?
Planet IPB moet je telefonisch opzeggen, ik heb het in ieder geval zo gedaan en vooralsnog gaat alles nog steeds volgens schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:17:
Als ik download van USENET zie ik dat de CPU belasting op de Zyxel doos bijna 100% is !

Ik gebruik alt.binz, en download met 4 threads, terug naar 3 helpt ook niets.

Bellen tijdens een download is afgrijselijk: ik hoor en 'hakkelende' tegenpartij (gedeeltes van woorden vallen weg), terwijl deze mij goed kan verstaan.

Heeft iemand dit gedrag al eens gezien ?

Ik heb VOIP al eens meer prioriteit gegeven in de router, helaas.....
Klopt, heb ik ook met een volle download. De ZyXEL trekt helemaal dicht naar 100% CPU belasting. En dan heeft bandwidth management, of prioritering van VOIP, ook niet veel zin. De CPU kan het dan simpelweg niet meer aan.

Ik heb daarom maar een Draytek Vigor 2800 aan de ADSL-lijn gehangen. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:22:
[...]

Klopt, heb ik ook met een volle download. De ZyXEL trekt helemaal dicht naar 100% CPU belasting. En dan heeft bandwidth management, of prioritering van VOIP, ook niet veel zin. De CPU kan het dan simpelweg niet meer aan.

Ik heb daarom maar een Draytek Vigor 2800 aan de ADSL-lijn gehangen. Opgelost.
Hier trekt ie toch 80% max met 4 of 16 threads, no difference. Single versie zonder telefonie.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usenet gaat hier prima.
Ik haal met 5 lijnen de volle mep en CPU belasting haalt de 70% niet eens.
Bellen gaat dan ook goed.

Zou er verschil in de CPU van de verschillende modems zitten?

EDIT: Wireless modem, bedraad Usenet gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik download op de max van mijn lijn via draadloos. 10 draadjes op Usenet.
CPU belasting van de modem zit dan op 65 - 68%. Tis het standaard modem en wireless gaat apart met D-Link routertje :)

Telefonie is dan uiteraard ok geen probleem :)

[ Voor 17% gewijzigd door LWaS op 21-01-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reakties.

Ik krijg de indruk dat het Zyxel model niet krachtig genoeg is om de WPA encryptie op volle snelheid te doen. Bedraad lijkt geen probleem. Dit proefondervindelijk met een collega geprobeerd.

Dacht ik eindelijk van al die draden af te zijn, krijgen we dit weer :'(

Als iemand nog een lumineus idee heeft, plaats het hier a.u.b. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:33:[mbr]

Ik krijg de indruk dat het Zyxel model niet krachtig genoeg is om de WPA encryptie op volle snelheid te doen. Bedraad lijkt geen probleem. Dit proefondervindelijk met een collega geprobeerd.

Wat dacht je van Mac adresje in voeren ipv. wpa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
RRX schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:09:
pingen naar tweakers.net gaat met 30ms vanaf mijn telfort verbinding en met 20ms via mijn @home soms verbinding.
Ai dit valt mij zwaar tegen hier met ADSL Basic van Zonnet connected by KPN
Ping van 14 avg naar tweakers.net (via draadloze verbinding, zal zo een bedraade client posten)
Zijn er meer mensen met een hoge ping bij telfort ? zoja op welk netwerk.

Ping tweakers.net vanaf ADSL Basic (zonnet) connected by KPN:
Bedraad: 12-13 ms
Draadloos: 14-15 ms

Tracert tweakers.net: (Draadloos)
C:\tracert tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1   66 ms   99 ms  100 ms  dsldevice.lan [10.0.0.138]
2   10 ms   10 ms   11 ms  195.190.249.56
3   14 ms   14 ms   13 ms  unlabelled.versatel.net [62.58.150.9]
4   15 ms   15 ms   15 ms  unlabelled.versatel.net [212.53.18.98]
5   16 ms   15 ms   17 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
6   16 ms   15 ms   15 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

[ Voor 41% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-01-2008 21:58 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Puch-Maxi schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:46:
[...]

Ai dit valt mij zwaar tegen hier met ADSL Basic van Zonnet connected by KPN
Ping van 14 avg naar tweakers.net (via draadloze verbinding, zal zo een bedraade client posten)
Zijn er meer mensen met een hoge ping bij telfort ? zoja op welk netwerk.
30 ms hoog? Dat valt toch nog wel mee.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Tja maar van 15 ms naar 30 is toch wel een heel erg groot verschil imho.
Zou een Telfort tweaker misschien ook een tracert naar tweakers.net willen posten plus latency ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Puch-Maxi schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:04:
Zou een Telfort tweaker misschien ook een tracert naar tweakers.net willen posten plus latency ?
Ik heb nu ook 12 met Casema, maar heb nu Telfort aangevraagd en zal niet ontevreden zijn als het 30 blijft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de indruk dat bepaalde verbindingen richting de US momenteel vrij traag gaan. De US iTunes Music Store is momenteel erg traag en net downloade ik ook een bestand wat niet sneller ging dan 9kB/s, terwijl iemand met een TweakDSL lijn 350kB/s haalde. (de file).
Ik heb het verder niet echt onderzocht, geen tijd enzo, maar hebben meer deze indruk?

@Hierboven.
Op het Tiscali netwerk wordt een error-correctie techniek gebruikt, deze techniek wordt bijvoorbeeld niet gebruikt op het KPN netwerk. Hierdoor zullen (in theorie) een hoger aantal pakketjes succesvol aankomen, wat ervoor zorgt dat de downloadsnelheiden hoger zullen zijn aangezien de downloadsnelheid naar beneden wordt gehaald bij packet loss (en je hebt nu dus minder kans op packet loss). Het nadeel van deze techniek is dat de ping (latency) zo rond de 20 á 30ms zit in plaats van 10 á 15ms. Zelf zit ik met Telfort op het KPN netwerk en heb inderdaad een ping van 10ms.

Wat merk je hiervan in de praktijk? Simpel: Niks. Positief noch negatief. Nee, ook niet tijdens het gamen en al helemaal niet tijdens het websurfen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

offtopic:
Disclaimer: Als ik het goed begrepen heb.. O-)

[ Voor 48% gewijzigd door kamerplant op 21-01-2008 22:35 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Marzman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:09:
[...]
Ik heb nu ook 12 met Casema, maar heb nu Telfort aangevraagd en zal niet ontevreden zijn als het 30 blijft.
Mijn broertje is het niet helemaal met jou eens, ik bracht hem net op de hoogte van de mogelijk toekomstige ping van 30ms hij was not amused ! :+ hij flipt al als ik een downloadje/upload aanzet en hij even een ping spike krijgt, hij is nogal een ferfent gamer en in zijn ogen telt iedere ms.

- Edit
@Datafeest: Goede uitleg ! je hebt me gerust gesteld

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-01-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:26:
Ik heb de indruk dat bepaalde verbindingen richting de US momenteel vrij traag gaan. De US iTunes Music Store is momenteel erg traag en net downloade ik ook een bestand wat niet sneller ging dan 9kB/s, terwijl iemand met een TweakDSL lijn 350kB/s haalde. (de file).
Ik heb het verder niet echt onderzocht, geen tijd enzo, maar hebben meer deze indruk?
haal hier niet eens boven de 4 KB/s. iemand met het goedkoopste chello abonnement haalt z'n volle snelheid :X
en de ping is bij het telfort netwerk altijd al tragisch geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[b][message=29469803,noline]Datafeest schreef op maandag 21 januari 2008 @
@Hierboven.
Op het Tiscali netwerk wordt een error-correctie techniek gebruikt, deze techniek wordt bijvoorbeeld niet gebruikt op het KPN netwerk. Hierdoor zullen (in theorie) een hoger aantal pakketjes succesvol aankomen, wat ervoor zorgt dat de downloadsnelheiden hoger zullen zijn aangezien de downloadsnelheid naar beneden wordt gehaald bij packet loss (en je hebt nu dus minder kans op packet loss). Het nadeel van deze techniek is dat de ping (latency) zo rond de 20 á 30ms zit in plaats van 10 á 15ms. Zelf zit ik met Telfort op het KPN netwerk en heb inderdaad een ping van 10ms.

Wat merk je hiervan in de praktijk? Simpel: Niks. Positief noch negatief. Nee, ook niet tijdens het gamen en al helemaal niet tijdens het websurfen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

offtopic:
Disclaimer: Als ik het goed begrepen heb.. O-)
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:39:
[...]

haal hier niet eens boven de 4 KB/s. iemand met het goedkoopste chello abonnement haalt z'n volle snelheid :X
en de ping is bij het telfort netwerk altijd al tragisch geweest.
Schijnbaar is het ooit beter geweest: Tiscali T12 iets hogere ping?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:33:

Ik heb hier al eerder over geschreven, maar nooit antwoord gekregen; zie link : hvgsel in
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5

Eerst met draadloos i.d.d. 100% CPU (niet krachtig genoeg); daarna met router erachter geen probleem meer, omdat werklast verdeeld wordt :
- internet verbinding wordt in modem afgehandeld
- draadloos wordt in router afgehandeld.
Mogelijke oplossingen in mijn optiek (wel zonde van de 70 euri voor draadloos modem) :
- ander draadloos modem
- router achter modem

Suggestie : Je kunt nog proberen je draadloos modem om te ruilen voor een basismodem en voor dat geld een goede router kopen. Nee heb je; Ja kun je krijgen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Geen last van. Ik haal hier 450KB/sec... de snelheid was nog stijgende.. door door de kleine bestandsgrootte kan ik niet goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Puch-Maxi schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:04:
1 <1 ms <1 ms <1 ms ***.***.*.*
2 1 ms 1 ms 1 ms ***.***.*.***
3 22 ms 21 ms 20 ms 82-169-19-254.ip.telfort.nl [82.169.19.254]
4 23 ms 24 ms 23 ms vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
1.4.186]
5 26 ms 35 ms 35 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
6 24 ms 24 ms 23 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

U vraagt, wij draaien ;)

dit is overigens over draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een tracert naar tweakers.net komt niets onder de 25ms uit op mijn verbinding. niet draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Bedankt LWas & thedude0 qua hops maakt het dus weinig uit, jij hebt telfort via het tiscali netwerk ?
zijn er ook mensen met telfort over het KPN netwerk ? zoja kan iemand hiervan een tracert maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IOp het Tiscali netwerk wordt een error-correctie techniek gebruikt, deze techniek wordt bijvoorbeeld niet gebruikt op het KPN netwerk. Hierdoor zullen (in theorie) een hoger aantal pakketjes succesvol aankomen, wat ervoor zorgt dat de downloadsnelheiden hoger zullen zijn aangezien de downloadsnelheid naar beneden wordt gehaald bij packet loss (en je hebt nu dus minder kans op packet loss). Het nadeel van deze techniek is dat de ping (latency) zo rond de 20 á 30ms zit in plaats van 10 á 15ms. Zelf zit ik met Telfort op het KPN netwerk en heb inderdaad een ping van 10ms.
Ik heb toch wel wat twijfels bij dat verhaal; ik internet via het Tiscali netwerk en de (draadloze) ping naar tweakers.net is 15 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     3 ms     1 ms     1 ms  router [192.168.10.96] (Draytec verb. met bridged zyxel)
  2    23 ms    23 ms    22 ms  82-169-11-254.ip.telfort.nl [82.169.11.254]
  3    24 ms    24 ms    23 ms  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.178]
  4    24 ms    35 ms    36 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  5    25 ms     8 ms    24 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 13:50
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 * 8 ms 8 ms ****
3 8 ms 8 ms 8 ms 172.26.43.49
4 8 ms 8 ms 8 ms 172.26.44.2
5 7 ms 8 ms 8 ms 195-241-4-177.ip.tiscali.nl [195.241.4.177]
6 8 ms 8 ms 8 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
41.4.178]
7 8 ms 17 ms 18 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
8 8 ms 8 ms 9 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Gaat hier dus prima,jammer van dat ene beetje packetloss. Ik zit trouwens via het wholesale netwerk van kpn, misschien dat ik daarom lage pings heb. (download is hier ook vol 20mbit, dus zit ook naast de centrale denk ik)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Oké ik weet voldoende, de latency's stemmen mij gerust evenals het aantal hops !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pingkiller schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:39:
2 * 8 ms 8 ms ****
6 8 ms 8 ms 8 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
41.4.178]

Gaat hier dus prima,jammer van dat ene beetje packetloss. Ik zit trouwens via het wholesale netwerk van kpn, misschien dat ik daarom lage pings heb. (download is hier ook vol 20mbit, dus zit ook naast de centrale denk ik)
Welk packetloss? Een timeout wil niet zeggen dat je packetloss hebt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 14:03

tismij

???

Ach ik heb nu nog Orange:

9 56 ms 50 ms 50 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

zodra ik over ben naar Telfort ga ik er dus op vooruit :D

Enne die ping tijden zijn bij mij soms vervelend voor mijn satelliet decoder die nogal veel praat met een servertje bij iemand anders, dan nog is 30 ms een hele verbetering en als het goed is voldoende om mijn af en toe schokkende beeld op te lossen (heel af en toe maar).

Blijft wel een vraag hoe goed de DNS servers van Telfort zijn, kan ik die gebruiken of moet ik over gaan stappen naar Open DNS ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
tismij schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:27:
Ach ik heb nu nog Orange:

9 56 ms 50 ms 50 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

zodra ik over ben naar Telfort ga ik er dus op vooruit :D

Enne die ping tijden zijn bij mij soms vervelend voor mijn satelliet decoder die nogal veel praat met een servertje bij iemand anders, dan nog is 30 ms een hele verbetering en als het goed is voldoende om mijn af en toe schokkende beeld op te lossen (heel af en toe maar).

Blijft wel een vraag hoe goed de DNS servers van Telfort zijn, kan ik die gebruiken of moet ik over gaan stappen naar Open DNS ?
Zit je straks over kpn-netwerk of tiscali?
Wat ik heb begrepen is dat die 30ms alleen via het tiscalinetwerk is en nie via de kpn nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 14:03

tismij

???

Thombias schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:30:
[...]

Zit je straks over kpn-netwerk of tiscali?
Wat ik heb begrepen is dat die 30ms alleen via het tiscalinetwerk is en nie via de kpn nie.
Geen idee, hoe kan ik zien over welk netwerk ik straks ga ?
De centrale is ADSL2+ en voor alle netwerken geschikt.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ah dit is wel positief, ook voor mij. Heb namelijk nog niet echt stilgestaan bij het hele ping gebeuren, maar zo te zien komt dit wel goed.

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 9 ms 9 ms 9 ms ***
3 15 ms 15 ms 15 ms unlabelled.versatel.net [62.58.150.13]
4 16 ms 15 ms 15 ms unlabelled.versatel.net [212.53.18.98]
5 21 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
6 17 ms 16 ms 16 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Dit haal ik nu met mijn huidige ADSL verbinding (Lite van Tele2/KPN). Zal straks Telfort over KPN netwerk worden met max 8mbit. Goed nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:35

Totaalgeflipt

De enige echte

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 32 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.254
2 26 ms 26 ms 25 ms 82-169-23-254.ip.telfort.nl [82.169.23.254]
3 75 ms 27 ms 27 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.178]
4 50 ms 38 ms 32 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
5 28 ms 28 ms 27 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Telfort 20 Mbit, modem traint in op 21212 kpbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Klein vraagje mbt. SIP....
Kan je ook het telfort sip-nummer op beide poorten invullen dus tegelijk bellen/gebeld worden, op hetzelfde telefoonnummer/poort?
Of heb je daar echt budgetphone oid. voor nodig?
tismij schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:33:
[...]
Geen idee, hoe kan ik zien over welk netwerk ik straks ga ?
De centrale is ADSL2+ en voor alle netwerken geschikt.
Ik denk dat je dan via het tiscali-netwerk zit. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Misschien dat iemand dit beter weet????

[ Voor 48% gewijzigd door Thombias op 22-01-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
hvgsel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:49:
[...]

Ik heb hier al eerder over geschreven, maar nooit antwoord gekregen; zie link : hvgsel in
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5

Eerst met draadloos i.d.d. 100% CPU (niet krachtig genoeg); daarna met router erachter geen probleem meer, omdat werklast verdeeld wordt :
- internet verbinding wordt in modem afgehandeld
- draadloos wordt in router afgehandeld.
Mogelijke oplossingen in mijn optiek (wel zonde van de 70 euri voor draadloos modem) :
- ander draadloos modem
- router achter modem

Suggestie : Je kunt nog proberen je draadloos modem om te ruilen voor een basismodem en voor dat geld een goede router kopen. Nee heb je; Ja kun je krijgen, toch?
Zijn er meer tweakers die dit kunnen bevestigen? Ik heb nl ook een Telfort ZyXEL modem hier liggen van een maat van me, ik heb daarom basismodem aangevraagd en die wissel ik dan om. Maar als het veel verschil maakt met een linksysje erachter dan moet ik toch nog eens overwegen wat te doen...

ps. Ik heb dus nu ook Telfort besteld. Status in stap 1. Ik zie echter iedereen spreken over een 'wensdatum van ingang/aansluiting'. Dit kon ik echter nergens vinden bij het aanmelden...

[ Voor 7% gewijzigd door DaTiezl op 22-01-2008 10:56 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
lucas321 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:47:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de volgende punten:
- Gebruik van de fax icm telfort internet plus vast bellen
-Porteren van meerdere nummers (ISDN) naar telfort

-Verder nog een vraag hoeveel simultane gesprekken worden er door telfort ondersteund?
-Zijn de aangeboden zyxel geschikt om op een ISDN lijn te functioneren?
Ik post deze nog even. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:55:
[...]

ps. Ik heb dus nu ook Telfort besteld. Status in stap 1. Ik zie echter iedereen spreken over een 'wensdatum van ingang/aansluiting'. Dit kon ik echter nergens vinden bij het aanmelden...
Kom je van kabel af? Dan heb je geen wensdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:21:
[...]

Kom je van kabel af? Dan heb je geen wensdatum
Ik ga verhuizen naar een huurwoning. Heb dus ingevuld "Geen huidige verbinding".

[ Voor 52% gewijzigd door DaTiezl op 22-01-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
lucas321 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:12:
[...]

voor het modem dat moet je aangeven bij aanvragen.. analoog of isdn..
afhankelijk daarvan krijg je een analoog of isdn versie van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

[...]

je vraag herhalen binnen 24 uur wordt als niet-gewenst beschouwd, algemene GoT regel ;)

Ontopic:
Lijkt me typisch een serie vragen die zo specialistisch zijn dat je het best af bent bij Telfort zelf... desnoods kies je bij de helpdesk voor de optie "technische helpdesk", zodat je niet een standaard verkoop medewerker krijgt die je misschien niet kan helpen.
In mijn ervaring is de technische helpdesk van Telfort best kundig

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
MaikelG schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:32:
[...]

je vraag herhalen binnen 24 uur wordt als niet-gewenst beschouwd, algemene GoT regel ;)

Ontopic:
Lijkt me typisch een serie vragen die zo specialistisch zijn dat je het best af bent bij Telfort zelf... desnoods kies je bij de helpdesk voor de optie "technische helpdesk", zodat je niet een standaard verkoop medewerker krijgt die je misschien niet kan helpen.
In mijn ervaring is de technische helpdesk van Telfort best kundig
Sorry voor de herhaalde post, ik heb dit alleen gedaan omdat er alweer 2 pagina's aan posts verschenen waren.

Bedankt voor de tip. Ik zal dat inderdaad gaan doen. Hoewel ik het ook wel schriftelijk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
Gitano schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:30:
[...]

voor het modem dat moet je aangeven bij aanvragen.. analoog of isdn..
afhankelijk daarvan krijg je een analoog of isdn versie van het modem.
Ik heb via de Zyxel website inmiddels al gevonden dat de Modems zowel analoog als ISDN ondersteunen, is du één versie van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chadi schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:41:
Ik heb gister mijn telefoonlijn opgezegd waar Orange nog steeds een ADSL signaal op laat lopen ondanks opzeggen per 24oktober. Lijn gaat dood op 31 jan. Ik heb vandaag telfort gebeld en gevraagd of dat kwaad kan. Ze zeiden dat het niets uitmaakt . Nu maar hopen dat ik ergens eind februari kan internetten.
Heb je dit gedaan om van Orange af te komen? Brengt dit nog extra kosten met zich mee of kan je Telfort ook aanvragen zonder vaste actieve telefoonaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om naast chello ook dit abbo te nemen... Even kijken of het allemaal bevalt en dan chello de deur uit schoppen? Heb hier telefonie + bellen van upclive (is ut vandaag de dag)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:07:
Is het mogelijk om naast chello ook dit abbo te nemen... Even kijken of het allemaal bevalt en dan chello de deur uit schoppen? Heb hier telefonie + bellen van upclive (is ut vandaag de dag)..
Chello is toch kabel, dan zou het natuurlijk helemaal geen probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
lucas321 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:43:
[...]

Ik heb via de Zyxel website inmiddels al gevonden dat de Modems zowel analoog als ISDN ondersteunen, is du één versie van het modem.
Nee fout

zijn 2 verschillende modems.. Modems zien er hetzelfde uit.. In het type nummer zit er wel een verschil in:

P-2602H-D1A is analoog
P-2602H-D3A is isdn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb een fax in gebruik over een Tiscali lijntje, sinds vorige week Telfort.
Dat een fax werkt, wordt niet gegarandeerd door Telfort, maar het werkt prima.. Heb er goede ervaringen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 13:50
Marzman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:59:
[...]
Welk packetloss? Een timeout wil niet zeggen dat je packetloss hebt.
Nee,maar het betekend wel dat 1 packetje niet goed verwerkt is en dus als verloren kan beschouwen, of zit ik dit verkeerd?
Maar het blijft appart dat je zo vroeg al een timeout krijgt, bij xs4all had ik hier geen last van. Hoewel dit misschien toevallig net even pech was, ik heb normaal gesproken nergens last van.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Hoorde net van een collega dat hij op tiscali-net zit en ping tijden heeft van 11-14ms.
Dus de verhalen van 30-35ms is misschien wat overdreven of per plaats verschillend.
Of brakke infrastructuur na het isra-punt

[ Voor 20% gewijzigd door Thombias op 22-01-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
Gitano schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:19:
[...]

Nee fout

zijn 2 verschillende modems.. Modems zien er hetzelfde uit.. In het type nummer zit er wel een verschil in:

P-2602H-D1A is analoog
P-2602H-D3A is isdn
Sterker nog dit staat in hun manual op page 37.

"Models with “3” as the next to the last character (like the P-2602HWL-D3A) denote a device
that works over ISDN (Integrated Services Digital Network). Models with “1” or “7” as the
next to the last character (like the P-2602HWL-D1A or the P-2602HWL-D7A) denote a
device that works over T-ISDN (UR-2)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pingkiller schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:59:
[...]

Nee,maar het betekend wel dat 1 packetje niet goed verwerkt is en dus als verloren kan beschouwen, of zit ik dit verkeerd?
Maar het blijft appart dat je zo vroeg al een timeout krijgt, bij xs4all had ik hier geen last van. Hoewel dit misschien toevallig net even pech was, ik heb normaal gesproken nergens last van.
Het is een icmp ping naar een router toe. Die antwoord soms niet omdat die bij veel ISP's ingesteld staan om er maar X binnen een seconde te beantwoorden. Belangrijkste taak van een router is pakketjes routeren en dus doorsturen. Antwoorden op dingen die voor hemzelf bedoeld zijn is niet van belang dat snel of altijd te doen natuurlijk.

En dit is geen packetloss, anders zou je het daarna ook moeten terug zien. Packetloss bekijk je 'end-to-end'. Krijg je dus volledig antwoord van het eind station is er geen packetloss. Tussen liggende routers die niet antwoorden of soms niet antwoorden of met een hoge latency (traag antwoorden) antwoorden zegt helemaal niets.
Thombias schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:04:
Hoorde net van een collega dat hij op tiscali-net zit en ping tijden heeft van 11-14ms.
Dus de verhalen van 30-35ms is misschien wat overdreven of per plaats verschillend.
Of brakke infrastructuur na het isra-punt
Het ADSL netwerk van KPN heeft iets andere instellingen waardoor de latency uitkomt op zo'n 8 a 12ms meestal. Het ADSL netwerk van Tiscali heeft een 12 a 22ms zo'n beetje, lagere snelheden (abonnementen) bij Tiscali hadden en wat lagere (12ms) en de hogere snelheden wat hogere latency (18 a 22ms). Niets ernstigs en al kan het dus 2x meer zijn niet schokkend die getallen.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 22-01-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Ik heb een fax in gebruik over een Tiscali lijntje, sinds vorige week Telfort.
Dat een fax werkt, wordt niet gegarandeerd door Telfort, maar het werkt prima.. Heb er goede ervaringen mee...
Heb je dus ook een apart fax nummer in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Wat ik me afvraag na het lezen van de laatste pagina's en het traceren:

Waar komen bij mij die 4 tussenliggende ip's in de 172.26.xxx.xxx -serie en 1x 195.241.xxx.xxx-serie vandaan ?
Misschien omdat ik op KPN en niet op Tiscali zit ? En is misschien daarom mijn verbinding langzamer ?

Ik zit 780 meter van de ADSL2+ -centrale en heb een intrain-snelheid van 11508 kbps / 1031 kbps :(
Mijn snelheden vind ik niet om over naar huis te schrijven: Nog geen 10Mb en ik zou minimaal 16Mb moeten halen...
Verder vind ik de verbinding veel instabieler dan toen ik een 2mbit-verbinding had op het BBNED-netwerk, en dat met dezelfde apparatuur (behalve het basis-modem).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops:
  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.62.1
  2     3 ms     2 ms     2 ms  192.168.1.254
  3    11 ms    10 ms    11 ms  82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
  4    14 ms    15 ms    13 ms  172.26.42.49
  5    13 ms    15 ms    13 ms  172.26.44.10
  6    16 ms    13 ms    15 ms  172.26.13.138
  7    15 ms    13 ms    13 ms  172.26.13.110
  8    13 ms    14 ms    15 ms  195-241-4-185.ip.tiscali.nl [195.241.4.185]
  9    13 ms    13 ms    12 ms  vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.186]
 10    25 ms    17 ms    18 ms  20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
 11    24 ms    18 ms    17 ms  10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
 12    13 ms    13 ms    13 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.

RRX heeft NIETS in de 172.26.xxx.xxx -serie en 195.241.xxx.xxx-serie:
RRX schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:29:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops:
  1     3 ms     1 ms     1 ms  router [192.168.10.96] (Draytec verb. met bridged zyxel)
  2    23 ms    23 ms    22 ms  82-169-11-254.ip.telfort.nl [82.169.11.254]
  3    24 ms    24 ms    23 ms  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.178]
  4    24 ms    35 ms    36 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  5    25 ms     8 ms    24 ms  tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
pingkiller heeft 2x in de 172.26.xxx.xxx -serie en 1x 195.241.xxx.xxx-serie:
pingkiller schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:39:
2 * 8 ms 8 ms ****
6 8 ms 8 ms 8 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.41.4.178]

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Tevreden, alleen woon ik meer dan 2 km van de
telefooncentrale waardoor ik max 10 Mb haal,
wat toch bijna 10 x zo snel is als het @home
abbo wat even duur is.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Opteronx4 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:07:
Tevreden, alleen woon ik meer dan 2 km van de
telefooncentrale waardoor ik max 10 Mb haal,
wat toch bijna 10 x zo snel is als het @home
abbo wat even duur is.
Ik ga ook rond de 300 euro/jaar besparen.
Ben benieuwd wat de reactie is dit jaar van @Home.
Ze zullen toch wel een tegen offensief beginnen, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 18:05

Snoes

marcel

Moet ik nu afmelden of niet.??

Mijn huidige IPB abb. loopt op 28-02-2008 af. Deze moet ik dus, wanneer dat nodig is, voor 28-01-2008 opzeggen.

op 28 dec. heb ik telfort aangevraagd (incl. nummerbehoud). deze is helaas geweigerd, waardoor ik op 11 januari een 2de poging heb gedaan. Ik sta nu in stap 1, ik verwacht morgen (na 7 werkdagen) hooguit in stap 3 te komen.

Ik zal op 28-01-2008 waarschijnlijk niet in stap 4 zitten. Wat kan ik nu het beste met mijn IPB abb. doen? Wordt deze stopgezet als ik niets onderneem? Ik ben namelijk bang dat ik er dadelijk nog een jaar aan vast zit, ondanks dat je maar 1 signaal over je lijn kunt krijgen. Ook lees ik regelmatig dat wanneer je opzeg wanneer je nog niet in stap 4 zit, ook je huidige telfort aanvraag in de soep kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
voor mij hetzelfde. 9. januari 2008 telfort aangevraagd. 18. januari 2008 heb ik een bevestigingsbrief ontvangen. Tot nu nog op Stap 3.

Mijn Casema Midi abb. loopt af op 23. februari 2008. Zal ik nog wachten tot Stap 4 is voor ik Casema kan opzeggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Wie kan mij vertellen wat nou precies stap 4 is? Ik heb verschillende 'stappen-programma's' gezien namelijk.

Ook staat er in de startpost dat je je internet abo kan opzeggen (brief versturen) als je 2 weken na aanvraag een bevestigingsbrief ontvangt (met gegevens over datum oplevering en de codes als ik me niet vegis). Ik neem aan dat dit NIET op hetzelfde moment als 'stap 4' is?

Ik heb namelijk Telfort internet + bellen voor op 25 februari besteld. Deze aanvraag is komende vrijdag 2 weken oud. Ik hoop dan ook deze week een dergelijke brief te ontvangen, zodat ik mijn huidige abo kan opzeggen (een maand van tevoren dus).

Kortom: wanneer kan je nou het beste opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Stap 4 is dat ze in de adsl centrale je verbinding hebben voorbereid. Heb je stap 4 gehaald, dan krijg je gegarandeerd je aansluiting.

En wanneer je het beste kan opzeggen staat in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Dat is dus twee weken na aanvraag, met als wensdatum 6 weken na aanvraag. Daar ga ik ook vanuit, ik vraag me alleen af wat ik moet doen als ik deze week nog niet zo'n bevestigingsbrief ontvang. Als je zo'n bevestigingsbrief ontvangt dan is het toch ook een teken dat ik die aansluiting gegarandeerd krijg?

Ik denk dat het heel simpel kan, mijn vraag: hoeveel weken na aanvraag kom ik in stap 4? Dat geeft denk ik wel een goede indicatie. Is daar een antwoord op te geven?

EDIT: wordt met dat stappen plan nou gedoeld op de stappen die je via de orderstatus van Telfort te zien krijgt? Dus:

Stap 3: Werkzaamheden in de telefooncentrale
Stap 4: Technische oplevering van het abonnement

[ Voor 19% gewijzigd door Googolplex op 22-01-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 08:36
Eindelijk werkt het dan allemaal. 15 december besteld, 25 januari zou mijn verbinding officieel opgeleverd worden maar zag net (22 januari 16.30 uur) tot mijn grote vreugde dat het DSL lampje ineens brandde! Ik heb mijn modem in de woonkamer staan en met een stekkertje in een telefoonaansluiting met nog een meter of 8 telefoonkabel naar mijn meterkast en haal 1.8 MB met Newsleecher. Dit is overigens niet wireless, maar ouderwets met een UTP kabeltje. Ik zit zo'n 700 meter van de centrale. Al met al zeer tevreden voor 20 euro per maand d:)b zeker als je van @ Home komt welke uitzuigers €47.95 vragen voor de helft van de snelheid 7(8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Thijss op 22-01-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Mag ik vragen wanneer (datum en welke stap dat dan was) jij je abo bij @home hebt opgezegd? (Ik neem hierbij aan dat de opzegtermijn 1 maand bedroeg)

Vind ik namelijk handig om te weten, aangezien ik precies een maand achter loop op jouw (14 januari besteld met 25 februari als wensdatum) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Googolplex op 22-01-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 08:36
EleanorNL schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:28:
[...]

Mag ik vragen wanneer (datum en welke stap dat dan was) jij je abo bij @home hebt opgezegd? (Ik neem hierbij aan dat de opzegtermijn 1 maand bedroeg)

Vind ik namelijk handig om te weten, aangezien ik precies een maand achter loop op jouw (14 januari besteld met 25 februari als wensdatum) ;)
Om eerlijk te zijn heb ik niets opgezegd, want ik ben verhuisd en dat @ Home abonnement loopt nog steeds door in m'n oude studentenhuis. Maar voor zover ik weet is het wel één maand, aangezien ze daar nu ook Telfort nemen en het pas opgezegd hebben bedenkt ik me net :P Loopt dus eigenlijk niet meer door dat abonnement, excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

EleanorNL schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:07:
Ik denk dat het heel simpel kan, mijn vraag: hoeveel weken na aanvraag kom ik in stap 4? Dat geeft denk ik wel een goede indicatie. Is daar een antwoord op te geven?

EDIT: wordt met dat stappen plan nou gedoeld op de stappen die je via de orderstatus van Telfort te zien krijgt? Dus:

Stap 3: Werkzaamheden in de telefooncentrale
Stap 4: Technische oplevering van het abonnement
stap 4 duurt normaal gesproken 4 week (al moet mijn baas nu al bijna 5 week wachten).

En ja, die stappen worden bedoelt. Zie je nog ergens andere stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik heb een kaartje van Telfort ontvangen met 4 stappen (en nee, stap 2 is niet dezelfde als stap 2 bij de orderstatus). Meen ook nog ergens weer een andere te hebben gezien.

Maar goed, dan wordt er dus in het starttopic gedoeld op 2 verschillende momenten waarop je je opzegbrief kan versturen, ofwel na de werkzaamheden in de centrale, als je in stap 4 zit dus, ofwel als je de bevestigingsbrief hebt ontvangen. Dit gebeurt na rondweg 2 weken na aanvraag. Als je voor deze stap kiest heb je dus een kleine kans zonder internet te zitten, maar als alles goed gaat betaal je het minst dubbel.

Dus:

Verstuur de brief pas als je in stap 4 bent.
De brief kun je pas later versturen om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet een slooporder indient zodat je ADSL signaal door Telfort kan worden overgenomen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

Tegen

Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

[ Voor 35% gewijzigd door Googolplex op 22-01-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De situatie is als volgt;

Ik ben verhuisd, naar een woning waar ik zowel internet als televisie nog moet aanvragen. Ik zat te denken aan Digitenne van KPN, €6,95 p/mnd, en Telfort Internet, €19,95 p/mnd. Hierbij gelden voor beide diensten aansluitkosten van €14,95 ieder.

Mijn vraag is of het überhaupt mogelijk is dat ik Digitenne en Telfort Internet aanvraag?
En betaal ik dan, naast de bovengenoemde kosten, nog ergens anders voor?

Ik weet namelijk dat je niet de combinatie @home internet en Digitenne KPN kun maken, aangezien je verplicht bent om bij @home ook dan je televisie moet hebben lopen. (dus extra kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:03:

Ik weet namelijk dat je niet de combinatie @home internet en Digitenne KPN kun maken, aangezien je verplicht bent om bij @home ook dan je televisie moet hebben lopen. (dus extra kosten)
Huhhh? Koppelverkoop avant la lettre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja toch!?! Tenminste (twijfel, twijfel), onderstaande staat in de Algemene Voorwaarden Kabelinternetdiensten - 1 juni 2007

"Artikel 2 - Aanvraag van een Kabelinternetdienst
2.1 Een Kabelinternetdienst kan slechts geleverd worden indien de (Aspirant)Abonnee beschikt over:
- een overeenkomst voor de levering van radio- en televisieprogramma's via een kabeltelevisienetwerk
waarover de Kabelinternetdienst ter beschikking wordt gesteld. De overeenkomst kan ook door een
derde zijn afgesloten ten behoeve van de locatie van de (Aspirant)Abonnee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:03:
Mijn vraag is of het überhaupt mogelijk is dat ik Digitenne en Telfort Internet aanvraag?
En betaal ik dan, naast de bovengenoemde kosten, nog ergens anders voor?

Waarom zou dat niet kunnen.
Telfort is adsl over de koperlijn.
digitenne is dvb-t door de lucht..
2 compleet verschillende dingen.
En zoals in de topicstart staat.. 20 euro, and that's it.

Bij @home is dit verplicht omdat het technisch onmogelijk/te duur is om jouw wel internet te geven maar de analoge en digitale tv zenders te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gerbruggeman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:04:
Wat ik me afvraag na het lezen van de laatste pagina's en het traceren:

Waar komen bij mij die 4 tussenliggende ip's in de 172.26.xxx.xxx -serie en 1x 195.241.xxx.xxx-serie vandaan ?
Misschien omdat ik op KPN en niet op Tiscali zit ? En is misschien daarom mijn verbinding langzamer ?
Die 172.x adressen is omdat je via het KPN ADSL netwerk bent aangesloten op het Telfort netwerk ja. Dat je er meer ziet zegt niet zoveel, kom je wat meer routers tegen onderweg alleen.

De snelheid heeft daar niets mee te maken, zie hier onder. Dat is je ADSL lijn zelf die 11Mbps is ongeveer en die hops zegt daar niets over.
Ik zit 780 meter van de ADSL2+ -centrale en heb een intrain-snelheid van 11508 kbps / 1031 kbps :(
Mijn snelheden vind ik niet om over naar huis te schrijven: Nog geen 10Mb en ik zou minimaal 16Mb moeten halen...
Verder vind ik de verbinding veel instabieler dan toen ik een 2mbit-verbinding had op het BBNED-netwerk, en dat met dezelfde apparatuur (behalve het basis-modem).
Dus er zijn wel degelijk twee dingen anders:

1. Je bent op een ander ADSL netwerk aangesloten, misschien dus op andere apparatuur (grote kans) op de centrale.
2. Je lijn snelheid is vele malen hoger, zelfs maximaal wat de lijn aankan.

Als je thuis aansluiting alles optimaal is en netjes is aangesloten en het blijft instabiel soms. Bel of mail dan de helpdesk en vraag of ze de verbinding willen controleren en eventueel iets omlaag zetten (naar 8Mb bijvoorbeeld) zodat hij wel helemaal stabiel blijft als dat de enige oplossing is.

Blijkbaar is de lijn veel langer dan je denkt of er zit iets niet lekker met de aansluiting ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:32:
[...]

Bij @home is dit verplicht omdat het technisch onmogelijk/te duur is om jouw wel internet te geven maar de analoge en digitale tv zenders te blokkeren.
Absolute onzin. @Home is juist nergens toe verplicht omdat ze op de kabel een monolie hebben en de Opta daar geen zeggenschap over heeft. Ze kunnen juist doe en laten wat HUN economisch het beste uitkomt.

KPN zou ook wel graag het hebben van ADSL willen koppelen aan verplichte telefonie via hun, maar omdat de Opta daar een stokje voor steekt, gebeurt dat niet. Wel brengen ze, zoals bekend, 9,95 euri per maand aan kaal koper kosten in rekening, een bedrag dat niet geheel toevallig gelijk is aan een Belbudgetabonnement. In het laatste geval heb je tenminste een vaste lijn telefoonnummer en in het andere geval niets. De keus is dan makkelijk.

Als je een beetje nadenkt en niet alles klakkeloos gelooft wat gezegd wordt, is het eigenlijk heel eenvoudig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, résumé:

Wanneer ik Internet van @home neem, moet ik ook het radio- en televisieabonnement nemen. Dan maak ik dubbele kosten wanneer ik daarnaast nog Digitenne van KPN erbij neem.

Het is wél mogelijk om Telfort Internet én Digitenne te nemen, wat mij dan ook een betere oplossing lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Absolute onzin. @Home is juist nergens toe verplicht omdat ze op de kabel een monolie hebben en de Opta daar geen zeggenschap over heeft. Ze kunnen juist doe en laten wat HUN economisch het beste uitkomt.
Ik zeg niet dat @home ergens toe verplicht is.
Ik zeg dat je bij @home (dus als klant) verplicht bent het tv-signaal af te nemen als je een internetabonnement hebt.

Dat is dus dus omdat het technisch te duur/moeilijk is om een klant alleen een internetsignaal te leveren. De hele structuur van een kabelnetwerk is totaal niet te vergelijken met de structuur van een telefonienetwerk.
Koppelverkopen zijn gewoon bij de wet verboden, er zal dus wel een goede reden voor zijn dat @home dit dus mag doen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 22-01-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 18-09 21:14

rick77

... get to the point!

bjck schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:38:
[...]
Als je thuis aansluiting alles optimaal is en netjes is aangesloten en het blijft instabiel soms. Bel of mail dan de helpdesk en vraag of ze de verbinding willen controleren en eventueel iets omlaag zetten (naar 8Mb bijvoorbeeld) zodat hij wel helemaal stabiel blijft als dat de enige oplossing is.
Pure nieuwsgierigheid: Kun je hetzelfde bereiken door de minimale SNR op je modem in te stellen via bijv. DMT tool (voor bijv. Speedtouch modems)? Voor de Zyxel heb ik hier op het forum meen ik een keer een vergelijkbare instelling voorbij zien komen (alleen te bereiken via telnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rick77 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:11:
[...]

Pure nieuwsgierigheid: Kun je hetzelfde bereiken door de minimale SNR op je modem in te stellen via bijv. DMT tool (voor bijv. Speedtouch modems)? Voor de Zyxel heb ik hier op het forum meen ik een keer een vergelijkbare instelling voorbij zien komen (alleen te bereiken via telnet).
Ja, je kan de Zyxels langzamer later intrainen en ja je bereikt er hetzelfde mee.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
En hoe gaat dat precies in zijn werk, waar kun je dat instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Puch-Maxi schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:21:
En hoe gaat dat precies in zijn werk, waar kun je dat instellen ?
Staat gewoon op de Zyxel site:
Prestige 623, 650 en 652 :
Met het (CLI commando) wan adsl maxtonelimit is het mogelijk om het aantal bits per (upstream!) toon te verlagen. Hiermee kan een betere upstream SNR worden geforceerd. Bijvoorbeeld met wan adsl maxtonelimit 10 naar 10 bits per toon. Dit gaat mogelijk ten koste van de upstreamsnelheid maar de verbinding wordt er wel stabieler door.
Prestige 660, 661, 662 of 2602 :
Op deze modellen kan hetzelfde effect worden bereikt met recente Firmware en het commando wan adsl driver upmaxbits X,
waarbij X een waarde tussen 0 en 15 heeft. Het is op deze modellen ook mogelijk de downloadsnelheid te beperken met het commando wan adsl driver dnmaxbits X

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Ik heb net de gewone 2 maandelijkse rekening ontvangen van KPN met daarop de belkosten en het nieuwe termijn betaling van 2 maanden voor 1 februari tot 31 maart maar ik heb op 31 december een brief van KPN gehad dat ik per 4 januari ben afgesloten en dus ben overgenomen door Telfort.
Eigenlijk krijg ik nog geld terug van KPN want ik heb betaald tot 1 februari en ben per 4 januari weg bij KPN.

Mijn vraag is hebben meer dit gehad en hoe hebben jullie dat opgelost ?

Ik stelde voor om de belkosten te betalen maar geen termijn meer, KPN schreef dat ik dan hiervoor uitstel moet aanvragen.
Uitstel voor iets wat ik helemaal niet meer gebruikt.

Gr
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Telfort ervaring, maar wel een gerelateerde ervaring. UPC heeft vanaf midden 2005 een stilzwijgende per jaar verlengen policy zeggen ze. Dus neemt eerst contact op met je huidige internetaanbieder voor je Telfort internet aanvraagt.

Aangezien mijn stilzwijgende jaarlijkse verlenging als trouwe UPC klant vorige maand is ingegaan en ik destijds fout ben voorgelicht halverwege 2006 mag ik een jaartje power-usen met telefonie voor telfort tarief a 29,95 per maand. Meer voor minder (momenteel 3/1 abbo voor 33.40)

Kutsmoesje, maar wel weer een klant behouden..

Het siert UPC niet, maar soms moet je consessies doen.
Een bedrijf dat gelooft in haar product naait geen trouwe klanten met stilzwijgende jaarlijkse verlengingen.

Waarom krijg je meer voor minder als je schijt hebt aan die 10 cent per minuut (bij Telfort zelfs 30 cent per minuut) en de discussie aangaat (poweruser + telefonie kost 35,95 per maand en ik krijg het voor 29,95 zonder kortingsgeintjes). Een bedrijf met ballen doet zo'n aanbod standaard aan gebruikers met een jaren geleden afgesloten contract.

Het meest hilarische was nog wel de "ik ga uw gesprek van mei 2006 even terugluisteren".

Wees dus op uw hoede, het is echt oorlog in de telecom markt en geen enkele teringstreek gaat uw bespaard blijven als uw buiten het stramien treed.

Klanten zijn slechts omzetvoer en als we die met automatische incasso's en algemene voorwaarden aan ons kunnen binden zijn de aandeelhouders tevreden...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:27 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.