Bel de TD?Q-bone schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:26:
Mijn probleem met connecties doet zich nog steeds voor.
Volgens speedtest.nl heb ik 24 tot 48 connecties. Heb het programma vele malen gedraaid.
Naar websites connecten duurt ook lang, waiting... en dan duurt het even. Daarnaast heb ik een ping van meer dan 40.
Is hier wat aan te doen?
Verwijderd
De Tiscali abonnees in Nederland zijn gekocht door de KPN. De KPN heeft besloten, waarschijnlijk als onderdeel van de koopovereenkomst met Tiscali, deze abonnees onder te brengen onder het merk Telfort. Ook de merken Speedlinq en 12Move verdwijnen en zijn/worden voortgezet onder Telfort.job schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:19:
[...]
Telfort is tiscali.
Tiscali gaat echter van naam veranderen, zodat straks alles Telfort heet.
Telfort is het budgetmerk van KPN en bedient de onderkant van de markt. Het merk Tiscali wordt in Nederland opgeheven.
Telfort en KPN zijn dus niet onafhankelijk van elkaar. Als moederbedrijf maakt KPN uiteindelijk de dienst uit bij Telfort. Bij klachten over Telfort die je met Telfort niet opgelost krijgt zou je kunnen overwegen KPN hierover te benaderen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 10:53 ]
Verwijderd
Monteur van KPN gisteren langsgeweest. Tegen de tijd dat hij de meterkast had gezien, de kabel had vastgepakt zag hij dat het goed was en kon gaan...al met al 3 minuten binnengeweest.
Vandaag alleen nog telefonie activeren en alles werkt.
Wat hebben jullie trouwens met het oude ISP modem gedaan? Ik mag de mijne houden van @home, dus verkopen lijkt mij een goede optie
Wat hebben jullie trouwens met het oude ISP modem gedaan? Ik mag de mijne houden van @home, dus verkopen lijkt mij een goede optie
Op dit forum zie je vaak de verbindings gegevens uit je modem voorbij komen.
bijvoorbeeld:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
Nu weet ik inmiddels dat attenuation downstream / 13,8 aangeeft hoever je van de centrale afzit,
maar wat verteld de rest mij? Kan ik hier ergens wat meer over lezen, of kan iemand mij dit eenvoudig uitleggen? Zo heb ik momenteel via mijn IPB modem een noise margin up/down van rond de 25, maar het zegt me niets.
Marcel
bijvoorbeeld:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
Nu weet ik inmiddels dat attenuation downstream / 13,8 aangeeft hoever je van de centrale afzit,
maar wat verteld de rest mij? Kan ik hier ergens wat meer over lezen, of kan iemand mij dit eenvoudig uitleggen? Zo heb ik momenteel via mijn IPB modem een noise margin up/down van rond de 25, maar het zegt me niets.
Marcel
Hmm, dat klinkt erg interessant, want ik was er tot nu toe vanuit gegaan dat het inderdaad niet mogelijk zou zijn om een dialplan te maken.Sikkek schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:31:
De zyxel heeft wel een dialplan, alleen is dit niet via de web interface te benaderen. Je moet via telenet inloggen op het modem en dan de CLI optie kiezen, je kunt dan dial rules toevoegen.
Heb geprobeerd om met google informatie te vinden of een CLI guide, maar ik ben helaas niet veel verder gekomen. Zou je misschien een link kunnen geven of meer informatie kunnen posten?
Maareh, die monteur heeft niks doorgemeten?Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:47:
Monteur van KPN gisteren langsgeweest. Tegen de tijd dat hij de meterkast had gezien, de kabel had vastgepakt zag hij dat het goed was en kon gaan...al met al 3 minuten binnengeweest.
De kans dat je zo'n modem kan slijten aan iemand is denk ik vrij klein want als je modem defect is bij @Home krijg je gewoon een nieuwe.
Binnekort van plan Telfort internet 20 Mb en vast bellen aan te schaffen.
Dit met hun zyxel multi-pc modem, waarop ik vervolgens mijn eigen linksys wireless router aansluit.
Wanneer ik de routerfunctie uitschakel op mijn linksys moet dit geen probleem zijn toch?
De kosten van €29,90 van dit abonnement, is all-in? Komen er buiten de verzendkosten van €14,95 en het modem van €30 geen extra verborgen kosten bij? Bijvoorbeeld toch nog stieken iedere maand een bedrag aan de KPN dokken oid?
Dit met hun zyxel multi-pc modem, waarop ik vervolgens mijn eigen linksys wireless router aansluit.
Wanneer ik de routerfunctie uitschakel op mijn linksys moet dit geen probleem zijn toch?
De kosten van €29,90 van dit abonnement, is all-in? Komen er buiten de verzendkosten van €14,95 en het modem van €30 geen extra verborgen kosten bij? Bijvoorbeeld toch nog stieken iedere maand een bedrag aan de KPN dokken oid?
aahh durka durka durka
Nee dat geld zit al verwerkt in je abbonement.DJ Chicken schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:06:
Binnekort van plan Telfort internet 20 Mb en vast bellen aan te schaffen.
Waarom een multi-modem kopen als je er toch een router aanhangt?
Basis modem is ook een router, er zit alleen maar 1 poortje aan. Daar dan je linksys aanhangen.
Scheelt je weer 30 euro.
Basis modem is ook een router, er zit alleen maar 1 poortje aan. Daar dan je linksys aanhangen.
Scheelt je weer 30 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 18-01-2008 11:15 ]
en is waardeloos,je komt niet online met iemand anders zijn modem.Thombias schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:21:
[...]
De kans dat je zo'n modem kan slijten aan iemand is denk ik vrij klein
Perfect, dat wil ik horenZenix schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:13:
[...]
Nee dat geld zit al verwerkt in je abbonement.
aahh durka durka durka
Ja je hebt gelijk, dom van mejob schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:15:
Scheelt je weer 30 euro.

Weer €30 in de pocket
aahh durka durka durka
Na een paar weken meelezen, heb ik bij mijn aanvraag toch niet helemaal opgelet:
- 8 januari aanvraag voor Telfort + bellen met gewenste datum 14 februari
- met overname telefoonnummer
- vandaag in stap 3
- einde IPB is 20 februari
volgens vele berichten en in de TS lees ik: bij IPB niet zelf opzeggen maar laten gebeuren doordat Telfort nummer overneemt.
Nu ben ik in dubio: wel of niet vandaag of morgen nog bellen ivm 1 maand opzegtermijn IPB (ik val nog onder oude AV, met automatisch weer 1 jaar verlenging)
Uiteindelijk doe ik het toch allemaal zelf maar enige input is welkom.....
- vandaag in stap 3
volgens vele berichten en in de TS lees ik: bij IPB niet zelf opzeggen maar laten gebeuren doordat Telfort nummer overneemt.
Nu ben ik in dubio: wel of niet vandaag of morgen nog bellen ivm 1 maand opzegtermijn IPB (ik val nog onder oude AV, met automatisch weer 1 jaar verlenging)
Hier is de eerste aanvraag mislukt, maar dat is te wijten aan Planet Internet. Toen heb ik voor de tweede keer proberen maar even mijn callcenter skills gebruikt voor Planet (lees: bel de verkeerde lijn, dan wordt je beter doorverbonden en geholpen dan als dat je het juiste nummer kiest bij die bandjes). Planet opgezegd met datum 18-1-2008. Eind december aanvraag gedaan bij Telfort, aansluitdatum 18-1-2008. Om half twaalf vloog internet eruit, naar beneden gegaan om alles om te zetten.
En het werkt gewoon gelijk prima. Natuurlijk moet ik nog wel even gaan testen of we ook maximale snelheid halen en meer van zulks, maar gevoelsmatig zeg ik dat het al stukken sneller gaat kwa binnenhalen van informatie. Wat ook kan schelen is dat ik een ISDN centrale en zo'n KPN VOX installatie nu kon omzeilen
En het werkt gewoon gelijk prima. Natuurlijk moet ik nog wel even gaan testen of we ook maximale snelheid halen en meer van zulks, maar gevoelsmatig zeg ik dat het al stukken sneller gaat kwa binnenhalen van informatie. Wat ook kan schelen is dat ik een ISDN centrale en zo'n KPN VOX installatie nu kon omzeilen
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Verwijderd
Deze week heb ik het pakket van Telfort ontvangen (zyxel modem en splitter).
Vandaag de 18e zou ik telfort internet kunnen actveren. Ik heb het modem etc aangesloten en ik kan niet op de activatie website komen. op het zyxel modem brand het dsl lampje en ethernet lampje groen maar het internet lampje is rood.
Ik heb hierover naar telfort gebeld, en het blijkt dat ik moet wachten tot het internetsignaal wat ik nu nog van xs4all heb wegvalt, en dat ik dan pas zou kunnen activeren/internet lampje groen wordt.
alles goed en wel.. ben nog steeds aan het wachten tot internet van xs4all wegvalt vandaag.. maar
Ik heb vooraf het zyxel modem even gereset omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag.... Ben ik nu telfort instellingen kwijt? zoja... wat zijn de instellingen die telfort vooraf maakt op zo een zyxel modem? en waar kan ik die terugvinden als deze opnieuw ingesteld moeten worden?
het is een zyxel p-2602r-d3a (isnd lijn adsl)
Vandaag de 18e zou ik telfort internet kunnen actveren. Ik heb het modem etc aangesloten en ik kan niet op de activatie website komen. op het zyxel modem brand het dsl lampje en ethernet lampje groen maar het internet lampje is rood.
Ik heb hierover naar telfort gebeld, en het blijkt dat ik moet wachten tot het internetsignaal wat ik nu nog van xs4all heb wegvalt, en dat ik dan pas zou kunnen activeren/internet lampje groen wordt.
alles goed en wel.. ben nog steeds aan het wachten tot internet van xs4all wegvalt vandaag.. maar
Ik heb vooraf het zyxel modem even gereset omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag.... Ben ik nu telfort instellingen kwijt? zoja... wat zijn de instellingen die telfort vooraf maakt op zo een zyxel modem? en waar kan ik die terugvinden als deze opnieuw ingesteld moeten worden?
Verwijderd
Na een reset krijg je automatisch de standaard telfort instellingen, die staan gewoon in de firmware van de router
Dat dus. En niet zo ongeduldig zijn, de dag is nog lang niet om.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:10:
Na een reset krijg je automatisch de standaard telfort instellingen, die staan gewoon in de firmware van de router
Ik hoorde ook vandaag in de Telfort winkel dat het basis modem ook een stukje kleiner is dan de multi-pc/wireless versiejob schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:15:
Scheelt je weer 30 euro.
Verwijderd
hehe ja ik weet het... maar ik hoor zoveel over die overstap van xs4all naar telfort.. gaat vaak mis.. duurt langer dan de dag wat ze aangeven en weet ik wat. maargoed, bedankt voor de snelle reactieJohnStaakke schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:16:
[...]
Dat dus. En niet zo ongeduldig zijn, de dag is nog lang niet om.
Nu maar hopen dat ik in ieder geval morgen internet heb
De 13,8 of 14 of 15,2 zijn allemaal globale vuistregels. Als je van 14 uitgaat rekent dat relatief makkelijk.Snoes schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:54:
Je downstream attenuation gedeeld door 14 geeft dus een globale indicatie over de lengte van de koperdraden naar je huis. De lengte van de koperdraden is natuurlijk altijd (een stuk) meer dan wat een veel te simpele postcode-berekening laat zien.
In zijn algemeenheid kun je dus zeggen:
1 km koperdraad levert ca. 15-20 Mbps
2 km koperdraad levert ca. 10-15 Mbps
3 km koperdraad levert ca. 5-10 Mbps
4 km koperdraad levert minder dan 5 Mbps
Haha, dit is te toevallig (ik ben ook een PeterB en heb dus ook net vandaag telfort.).Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:04:
Maar het is precies wat zeggen, je moet wachten totdat xs4all wegvalt, zo heb ik het ook bij planet gedaan...
Verwijderd
Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?
Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.
Ik heb de configurator gedownload van de speedtouch website maar zie daar (als ik aan de linkerkant de default (bovenste) optie en rechts de default (bovenste) optie aanhoud) alleen 2 stuks KPN en een BBned en een Versatel netwerk staan, maar Tiscali staat er niet bij.
Versie van mijn configuratiewizard is R6x_v16.
Ik denk dat ik vekeerd begin, weet iemand welke opties ik moet kiezen?
Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.
Ik heb de configurator gedownload van de speedtouch website maar zie daar (als ik aan de linkerkant de default (bovenste) optie en rechts de default (bovenste) optie aanhoud) alleen 2 stuks KPN en een BBned en een Versatel netwerk staan, maar Tiscali staat er niet bij.
Versie van mijn configuratiewizard is R6x_v16.
Ik denk dat ik vekeerd begin, weet iemand welke opties ik moet kiezen?
24 December telfort internet 20MB aangevraagd
4 Januari verwerken van de abonnementsaanvraag
7 Januari Werkzaamheden in de telefooncentrale
14 Januari Technische oplevering van het abonnement
16 Januari pakket met modem binnen gekregen.
17 Januari brief met login gegevens en opleverings datum gekregen (22 Januari)
17 Januari aangesloten en kon internet activeren en daadwerkelijk het net op.
Mijn modem is verbonden met ongeveer 10000kbps down
Volgens de diverse meet-sites en de adsl modem verbinding van mijn onderburen ben ik 1320 meter verwijderd vanaf de wijkcentrale en zou ik theoretisch 19mbit halen..

Overigens, 18 Januari in de ochtend, internet verbinding verloren.
Ik heb wel IP adres en default gateway, kan geen sites benaderen.
Ik denk dat ik nog even moet wachten tot het 22 Januari is.
4 Januari verwerken van de abonnementsaanvraag
7 Januari Werkzaamheden in de telefooncentrale
14 Januari Technische oplevering van het abonnement
16 Januari pakket met modem binnen gekregen.
17 Januari brief met login gegevens en opleverings datum gekregen (22 Januari)
17 Januari aangesloten en kon internet activeren en daadwerkelijk het net op.
Volgens de diverse meet-sites en de adsl modem verbinding van mijn onderburen ben ik 1320 meter verwijderd vanaf de wijkcentrale en zou ik theoretisch 19mbit halen..
Overigens, 18 Januari in de ochtend, internet verbinding verloren.
Ik heb wel IP adres en default gateway, kan geen sites benaderen.
Ik denk dat ik nog even moet wachten tot het 22 Januari is.
Daar kwam ik dus ook te laat achter...job schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:15:
Scheelt je weer 30 euro.

Er was een post in dit deel dat ging over de manier waarop het modem werd opgehangen in de meterkast/..
De man van de Telfort winkel kon bevestigen dat er geen ophangbeugels bestaan.
Ben wel benieuwd wat voor oplossingen er nog meer zijn buiten de montagekit/pur/etc.
Ben wel benieuwd wat voor oplossingen er nog meer zijn buiten de montagekit/pur/etc.
schroef in de muur, en daar de modem inhangenThombias schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:59:
Er was een post in dit deel dat ging over de manier waarop het modem werd opgehangen in de meterkast/..
Verwijderd
Heet 'nog een netwerk' soms BabyXL ? Dan moet je die hebben. BabyXL is destijds door Tiscali overgenomen, maar de naam wordt voor het netwerk nog steeds gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:52:
Ik heb de configurator gedownload van de speedtouch website maar zie daar (als ik aan de linkerkant de default (bovenste) optie en rechts de default (bovenste) optie aanhoud) alleen 2 KPN en een BBned en nog een netwerk staan, maar Tiscali staat er niet bij.
Verwijderd
Zo, dat zijn KPN-achtige praktijken, om tussentijds de prijzen van de aanbiedingen te verhogen. Ik hoop maar dat het een foutje is van Telfort want dit is natuurlijk volkomen bullshit.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:55:
Ik heb vandaag een brief van Telfort gekregen dat we 9,95 extra per maand moeten gaan betalen omdat we geen KPN lijn hebben. Ze zeggen dat hierdoor de kosten voor hun hoger zijn per maand. Hier klopt toch helemaal niets van? Ik dacht dat die prijs inbegrepen was in de 20 euroZal het komen omdat het abonnement nog niet overgezet is van tiscali naar telfort ? Dan vind ik het alleen maar belachelijker worden dat ze zo moeilijk doen over het overzetten.
Ze adverteren nog steeds met EUR 19,95 all-in op http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html met Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn (maak een screendump dan heb je bewijs).
Geen 10 euro per maand voor gebruik vaste lijn was voor mij een reden om over te stappen naar Telfort. En ik denk voor een heleboel mensen! Telfort kan hier echt geen contractbreuk gaan plegen.
Verwijderd
Ik ben verhuisd van kamer (sinds 2 januari) en Telfort heeft mijn verbinding nog steeds niet meeverhuisd. Van de week gebeld maar toen kreeg ik de melding dat alle verhuizingen vertraging op hadden gelopen en ze nog niet wisten hoe lang het ging duren. Omdat ik bij mijn ouders thuis (orange) ook al 6,5e week geen verbinding heb begin ik toch een beetje wanhopig te worden. Ik ga bij telfort vragen voor zo lang de verbinding nog niet is meeverhuisd of ik geen gebruik mag maken van een mobiel internetabbonement van hen (of is dat bij voorbaat een kansloos idee). Ben benieuwd wat hun reactie is.
Verwijderd
Nee, het was Versatel. Dus ik zie er alleen 2 van KPN, 1 van BBned en 1 van Versatel...Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:38:
[...]
Heet 'nog een netwerk' soms BabyXL ? Dan moet je die hebben. BabyXL is destijds door Tiscali overgenomen, maar de naam wordt voor het netwerk nog steeds gebruikt.
Is geen bullshit.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:28:
[...]
Zo, dat zijn KPN-achtige praktijken, om tussentijds de prijzen van de aanbiedingen te verhogen. Ik hoop maar dat het een foutje is van Telfort want dit is natuurlijk volkomen bullshit.
Ze adverteren nog steeds met EUR 19,95 all-in op http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html met Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn (maak een screendump dan heb je bewijs).
Geen 10 euro per maand voor gebruik vaste lijn was voor mij een reden om over te stappen naar Telfort. En ik denk voor een heleboel mensen! Telfort kan hier echt geen contractbreuk gaan plegen.
Ik denk dat de gebruiker van Tiscali overgezet is naar Telfort.
Een collega kreeg van Tiscali ook geen 9,95 lijnkosten doorberekend. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook voor meer mensen geldt.
Foutje van tiscali in het voordeel van de klant.
Nu bij het overzetten naar telfort is gebleken dat die lijnhuur niet doorbelast werd, en is dit hersteld.
Dit is in elk geval zoals ik denk hoe het zit.
thedude0 moet dus gewoon gaan migreren naar een moderne telfort-lijn. Dan betaalt hij geen lijnhuur meer.
Nog een extra reden, behalve hogere snelheid, om snel te migreren.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Ja het is wel bullshit, want hij krijgt de brief van Telfort en niet van Tiscali.Quacka schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:52:
[...]
Is geen bullshit.
Een collega kreeg van Tiscali ook geen 9,95 lijnkosten doorberekend. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook voor meer mensen geldt.
Nu bij het overzetten naar telfort is gebleken dat die lijnhuur niet doorbelast werd, en is dit hersteld.
thedude0 moet dus gewoon gaan migreren naar een moderne telfort-lijn. Dan betaalt hij geen lijnhuur meer.
En Telfort heeft geen ander internetabonnement dan in dit draadje staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 18:15 ]
Verwijderd
als het goed is moet ik die extra lijnkosten maar 1 maand betalen omdat ik daarna volledig ben overgezet naar het 20 mbit abonnement ipv het oude T12 abo (overstap heb ik een paar dagen geleden aangevraagd). het wordt dus pas een probleem als ze de 10 euro per maand ook gaan eisen als ik het nieuwe abonnement heb maar het lijkt me niet dat dat gaat gebeuren
Ik ben ook geïnteresseerd in dit abo. Eén van de redenen is dat ik nu met Solcon over Bitstream alleen maar trage snelheden in de avond kan halen. Ik heb een 8 megabit abo wat tussen pakweg 19 en 22 uur tussen de 100-150kB/s down haalt. Ter illustratie: http://www.solcon.nl/veldk201/adsl.gif Overdag geen enkel probleem. Ik heb hier al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel met ze over gecommuniceerd (zwert nog ergens een topic van mij hier op het forum over). Oplossing zou weleens ADSL2+ kunnen zijn. Men gaat bij Solcon nog met mijn gedachtengang mee ook, heel erg klantvriendelijk
.
Enige waar ze volgens mij tegenaan lopen is dat ze het nu voor de 3e!!! keer al niet voor elkaar krijgen om bij Bitstream ADSL2+ aan te vragen. Dat ik geen 20 megabit kan halen snap ik best. Volgens Solcon zou ik 2300 meter vd centrale af zitten (postcodecheck zegt 2100meter, line attenuation is 29dB/14 is iets meer dan 2 km). Telfort zegt dat ik 15mbit kan halen. Ik ben met 10 al zeer tevreden, zeker als het in de avond snel is. Het moment dat ik thuis ben en er dus gebruik van maak, ik heb er niks aan dat het 's-nachts en overdag snel is.
Overstappen kan dus interessant zijn, maar ik moet echt 100% zeker weten dat ik niet weer met Bitstream opgescheept zit! Ik zit op de centrale Oosterhout centrum, mijn postcode begint met 4907. Meer smaken hebben we volgens mij ook niet. Hoe kom ik er achter dat ik gegerandeerd niet weer met KPN-Bitstream in zee moet? Telfort is dus van KPN lees ik hier.... Hoe kom ik hier achter? Ik koop er niks voor als straks mijn hudige abo opgezegd is en Telfort niks voor me kan doen of dat ik dan (volgens mij) dezelfde capaciteitsproblemen geconfonteerd wordt, want dat is het gewoon naar mijn idee. En daarom wil (of KAN) Bitstreammij bij Solcon niet op 12megabit ADSL2+ zetten. Gebruiken die capaciteit denk ik liever voor klanten die dichter bij de centrale wonen.
Enige waar ze volgens mij tegenaan lopen is dat ze het nu voor de 3e!!! keer al niet voor elkaar krijgen om bij Bitstream ADSL2+ aan te vragen. Dat ik geen 20 megabit kan halen snap ik best. Volgens Solcon zou ik 2300 meter vd centrale af zitten (postcodecheck zegt 2100meter, line attenuation is 29dB/14 is iets meer dan 2 km). Telfort zegt dat ik 15mbit kan halen. Ik ben met 10 al zeer tevreden, zeker als het in de avond snel is. Het moment dat ik thuis ben en er dus gebruik van maak, ik heb er niks aan dat het 's-nachts en overdag snel is.
Overstappen kan dus interessant zijn, maar ik moet echt 100% zeker weten dat ik niet weer met Bitstream opgescheept zit! Ik zit op de centrale Oosterhout centrum, mijn postcode begint met 4907. Meer smaken hebben we volgens mij ook niet. Hoe kom ik er achter dat ik gegerandeerd niet weer met KPN-Bitstream in zee moet? Telfort is dus van KPN lees ik hier.... Hoe kom ik hier achter? Ik koop er niks voor als straks mijn hudige abo opgezegd is en Telfort niks voor me kan doen of dat ik dan (volgens mij) dezelfde capaciteitsproblemen geconfonteerd wordt, want dat is het gewoon naar mijn idee. En daarom wil (of KAN) Bitstreammij bij Solcon niet op 12megabit ADSL2+ zetten. Gebruiken die capaciteit denk ik liever voor klanten die dichter bij de centrale wonen.
Waarom moet je dat dan betalen? Waar stap je eigenlijk van over en heb je nu een KPN lijn?Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:41:
als het goed is moet ik die extra lijnkosten maar 1 maand betalen omdat ik daarna volledig ben overgezet naar het 20 mbit abonnement ipv het oude T12 abo (overstap heb ik een paar dagen geleden aangevraagd). het wordt dus pas een probleem als ze de 10 euro per maand ook gaan eisen als ik het nieuwe abonnement heb maar het lijkt me niet dat dat gaat gebeuren
Ik heb ook net telfort aangevraagd, maar als ze KPN ook gaan doorbelasten wordt het abo meteen 50% duurder als waar ze mee adverteren.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Even de firmware van je modem updaten.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:49:
[...]
Nee, het was Versatel. Dus ik zie er alleen 2 van KPN, 1 van BBned en 1 van Versatel...
Ik kan het niet 1-2-3 vinden, maar ik had eerst een telfort dns, nu heb ik ineens een tiscali dns. Is dat normaal, of is het 1 pot nat?
no comment
LEER LEZENMarzman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:11:
[...]
Waarom moet je dat dan betalen? Waar stap je eigenlijk van over en heb je nu een KPN lijn?
Ik heb ook net telfort aangevraagd, maar als ze KPN ook gaan doorbelasten wordt het abo meteen 50% duurder als waar ze mee adverteren.
Dus als je eerst Tiscali had, waar ze vergeten hadden om de lijnhuur door te belasten, dan krijg je na de overzetting naar Telfort de lijnhuur WEL doorbelast.Quacka schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:52:
[...]
Is geen bullshit.
Na de overzetting naar Telfort kan je binnen Telfort overstappen op het normale adsl-aanbod. Dan vervallen die lijnkosten weer.
Dus jij hoeft geen 10 euro extra te betalen, want jij vraagt gewoon telfort direct aan, zonder dat je ooit tiscali hebt gehad.
Ik vind overigens wel dom van telfort dat ze niet gelijk bij het omzetten van tiscali naar telfort niet direct iedereen omzetten naar het normale abonnement. Maar de reden zal wel zijn dat de oude verbindingen adsl zijn en de nieuwe adsl2 (met nieuwe modems)
Niet nodig, mijn leescapaciteiten zijn goed tot zeer goed.
Je begint met "Ik denk ... " en de kans leek me statistisch gezien klein dat jij kan weten wat thedude hiervoor heeft gehad dus daarom vroeg ik het aan hem (tenzij thedude hier verkondigd heeft wat hij hiervoor had, ik heb niet de hele draad gelezen alleen de laatste paar reacties en jij zal dat ongetwijfeld wel hebben gedaan aan de levensles in je reactie te zien). Dus bedankt voor je reply, je hebt me toch een beetje gerustgesteld[...]
Dus als je eerst Tiscali had, waar ze vergeten hadden om de lijnhuur door te belasten, dan krijg je na de overzetting naar Telfort de lijnhuur WEL doorbelast.
Na de overzetting naar Telfort kan je binnen Telfort overstappen op het normale adsl-aanbod. Dan vervallen die lijnkosten weer.
Dus jij hoeft geen 10 euro extra te betalen, want jij vraagt gewoon telfort direct aan, zonder dat je ooit tiscali hebt gehad.
Het zal een combinatie zijn van meer opbrengst uit oude contracten en contracten die Telfort heeft met degene die het adsl-netwerk beheert (maar dat zijn ze zelf toch? of is dat ergens anders ondergebracht bij KPN?)Ik vind overigens wel dom van telfort dat ze niet gelijk bij het omzetten van tiscali naar telfort niet direct iedereen omzetten naar het normale abonnement. Maar de reden zal wel zijn dat de oude verbindingen adsl zijn en de nieuwe adsl2 (met nieuwe modems)
[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 18-01-2008 19:37 ]
/▌
Kan me niet voorstellen dat dit aan het ADSL netwerk (het ATM deel, dus BBned/Tiscali/KPN) ligt. Waarschijnlijk ligt dit aan de capaciteit van het netwerk van je ISP.dimi_v schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:02:
[...]Hoe kom ik er achter dat ik gegerandeerd niet weer met KPN-Bitstream in zee moet? Telfort is dus van KPN lees ik hier.... Hoe kom ik hier achter? Ik koop er niks voor als straks mijn hudige abo opgezegd is en Telfort niks voor me kan doen of dat ik dan (volgens mij) dezelfde capaciteitsproblemen geconfonteerd wordt, want dat is het gewoon naar mijn idee. En daarom wil (of KAN) Bitstreammij bij Solcon niet op 12megabit ADSL2+ zetten. Gebruiken die capaciteit denk ik liever voor klanten die dichter bij de centrale wonen.
Waar haal je deze kennis over verschillende ADSL abo's van Telfort vandaan? Heb ik namelijk nog nergens voorbij zien komen.Quacka schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:24:
[...]
LEER LEZEN
[...]
Dus als je eerst Tiscali had, waar ze vergeten hadden om de lijnhuur door te belasten, dan krijg je na de overzetting naar Telfort de lijnhuur WEL doorbelast.
Ik vind overigens wel dom van telfort dat ze niet gelijk bij het omzetten van tiscali naar telfort niet direct iedereen omzetten naar het normale abonnement. Maar de reden zal wel zijn dat de oude verbindingen adsl zijn en de nieuwe adsl2 (met nieuwe modems)
Verwijderd
Had ik al gedaan, naar 62T2 (zo eindigt het bestand).trolleystad schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:13:
[...]
Even de firmware van je modem updaten.
maar dan heb je wel weer 2 apparaten aan de stroom hangen, het zal geen € 30 zijn maar je verbruikt wel meer energiejob schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:15:
Scheelt je weer 30 euro.
Als je ook nog wireless wil dan wordt het verschil al 70 euro. Hang ik er toch liever mijn linksys routertje achter, voor 70 euro kan ik die een hele poos laten draaienSnowmiss schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:15:
[...]
maar dan heb je wel weer 2 apparaten aan de stroom hangen, het zal geen € 30 zijn maar je verbruikt wel meer energie
/▌
Zoals zovelen hier reken je jezelf rijkyleeuw schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:57:
Volgens de diverse meet-sites en de adsl modem verbinding van mijn onderburen ben ik 1320 meter verwijderd vanaf de wijkcentrale en zou ik theoretisch 19mbit halen..![]()
![]()
Aan dat theoretische heb je allemaal niks, wat telt is de praktijk.
Wat is je attenuation downstream? Ik schat zo'n 28 dB wat duidt op 28/14=2 km koperkabel en dan zal het modem connecten op zo'n 10-15 Mbit.
Je effectieve throughput (die zo'n 16% lager is dan je modem connect speed) kun je nameten door 32 of 100 MByte te downloaden vanaf http://speedtest.bbned.nl
Succes!
Marzman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:32:
[...]
Niet nodig, mijn leescapaciteiten zijn goed tot zeer goed.
[...]
Je begint met "Ik denk ... " en de kans leek me statistisch gezien klein dat jij kan weten wat thedude hiervoor heeft gehad dus daarom vroeg ik het aan hem (tenzij thedude hier verkondigd heeft wat hij hiervoor had, ik heb niet de hele draad gelezen alleen de laatste paar reacties en jij zal dat ongetwijfeld wel hebben gedaan aan de levensles in je reactie te zien). Dus bedankt voor je reply, je hebt me toch een beetje gerustgesteld
[...]
Het zal een combinatie zijn van meer opbrengst uit oude contracten en contracten die Telfort heeft met degene die het adsl-netwerk beheert (maar dat zijn ze zelf toch? of is dat ergens anders ondergebracht bij KPN?)
Dus niet meer zeggen dat je leescapaciteit goed tot zeer goed zijn. Hooguit dat ze goed tot zeer goed waren...Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:41:

Verwijderd
Oooooooooww, dus je ziet al problemen voordat ze er zijn en daar zadel je dan ons ook mee opVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:41:
Als het goed is staat in je nieuwe contract (stond op je scherm en/of op de PDF) dat het bij EUR 19,95 totaal blijft, tenminste, als je het abonnement uit deze topic hebt genomen
Verwijderd
Ik heb een Draytek vigor 2600VG modem http://www.draytek.com/pr...gor2600vg/vigor2600vg.php
Deze ondersteunt geen adsl2+
Kan iemand mij vertellen of ik deze modem kan gebruiken voor Telfort internet en bellen, en wat dit betekent voor de snelheid?
Kan iemand mij vertellen of ik deze modem kan gebruiken voor Telfort internet en bellen, en wat dit betekent voor de snelheid?
Ik ken het ding niet in detail maar het lukt vast wel.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:22:
Ik heb een Draytek vigor 2600VG modem http://www.draytek.com/pr...gor2600vg/vigor2600vg.php
Je moet hem instellen op 0.34 LLC UBR ROUTING
En tja, als het ADSL1 is komt 'ie sowieso niet verder dan 8000 kbps download.
Verwijderd
Misschien offtopic, maar ik vind het wel met telfort ervaring te maken hebben
Ik ben opzoek naar het deuntje van de reclame, elke keer dat ik deze reclame hoor wordt ik gewoon vrolijk...kijken of het op mijn gsm kan,
Ik ben opzoek naar het deuntje van de reclame, elke keer dat ik deze reclame hoor wordt ik gewoon vrolijk...kijken of het op mijn gsm kan,
Deze bedoel je: http://video.google.nl/vi...o=0&type=search&plindex=8 ? Nergens te vinden, maar je zou hem uit dat Youtube filmpje kunnen halen, kwaliteit is toch niet het belangrijkste voor een ringtoneVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:50:
Misschien offtopic, maar ik vind het wel met telfort ervaring te maken hebben
/▌
Verwijderd
Mijn IPB liep tot april 2008 maar ben sinds 31-12-2007 op Telfort aangesloten. Een paar dagen ervoor hield IPB ermee op en de telefoon is pas na 12:00 uur op 31-12 actief geworden. Heb niets anders gedaan dan wat er in de topicstart staat: gewoon Telfort aanvragen en verder niets.Snowmiss schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:04:
Na een paar weken meelezen, heb ik bij mijn aanvraag toch niet helemaal opgelet:
- vandaag in stap 3
Verwijderd
Ik ben nu een kleine 12 uur verder, is nu 00:42.... en nog steeds is mijn xs4all adsl niet weggevallen zodat ik telfort kan activeren (zoals hun beloofd hadden)Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:04:
Deze week heb ik het pakket van Telfort ontvangen (zyxel modem en splitter).
Ben benieuwd wat ze NU weer zeggen als ik morgen bel..
Dat staat gewoon in de link die je zelf geeft:Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:22:
8. Internet / WAN
Compatible with ADSL lines up to 8Mb/s.
Als je de brief leest dan beloven ze dat niet. Staat zelfs dat ze dat niet kunnen garanderen. Het is een verwachte overgangs datum.. Naar alle waarschijnlijkheid.. zo niet gewoon wachten.. komt vanzelfVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:44:
[...]
Ik ben nu een kleine 12 uur verder, is nu 00:42.... en nog steeds is mijn xs4all adsl niet weggevallen zodat ik telfort kan activeren (zoals hun beloofd hadden)![]()
Verwijderd
Hoe bevalt Telfort internet?
Heb nu UPC internet met 1024kb upload voor 3 tientjes, hetzelfde als Telfort biedt voor 2 tientjes. Ben daar wel tevreden over, maar voor een tientje per maand minder heb ik hetzelfde en kan ik een analoge telefoon aansluiten.
Heb nu UPC internet met 1024kb upload voor 3 tientjes, hetzelfde als Telfort biedt voor 2 tientjes. Ben daar wel tevreden over, maar voor een tientje per maand minder heb ik hetzelfde en kan ik een analoge telefoon aansluiten.
Dit meen je toch niet serieus he?
edit: lees eerst de GoT regels, de TS en zoek eens in deel 1 t/m 5 van de Telfort topics en kom dan hier terug. Ooit van een edit knop voor berichen gehoord?
edit: lees eerst de GoT regels, de TS en zoek eens in deel 1 t/m 5 van de Telfort topics en kom dan hier terug. Ooit van een edit knop voor berichen gehoord?
[ Voor 78% gewijzigd door rick77 op 19-01-2008 08:44 ]
Ik zou even contact opnemen met xs4all, waarom de lijn niet vrijgegeven wordt? Eerder kan Telfort de lijn ook niet overnemen, lijkt mij?Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:44:
[...]
Ik ben nu een kleine 12 uur verder, is nu 00:42.... en nog steeds is mijn xs4all adsl niet weggevallen zodat ik telfort kan activeren (zoals hun beloofd hadden)![]()
@Rick77: Als je er gewoon niet op reageert dan vervuil je dit topic ook niet.rick77 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 08:42:
Dit meen je toch niet serieus he?
Als je @ stap 4 Technische oplevering van het abonnement zit bij Telfort en je hebt alle gegevens al ontvangen, kun je er dan vanuit gaan dat alles goed is gegaan?
Ik heb 2 maanden voordat Orange zou verlopen het contract opgezegd met een brief en telefonisch. Vorige week werd ik gebeld dat zij nooit iets hebben ontvangen en het contract (nog) niet is opgezegd. Sta ik straks voor een verassing of kan ik er vanuit gaan dat nu alles goed is verlopen?
Ik heb 2 maanden voordat Orange zou verlopen het contract opgezegd met een brief en telefonisch. Vorige week werd ik gebeld dat zij nooit iets hebben ontvangen en het contract (nog) niet is opgezegd. Sta ik straks voor een verassing of kan ik er vanuit gaan dat nu alles goed is verlopen?
Verwijderd
En nog steeds geen teken van leven van Telfort.
Ik had van de week maar weer eens gebeld, dit keer dan om de overeenkomst te beëindigen, maar dat kan natuurlijk niet, "ik moet maar een aangetekende brief sturen". pfff
Kots kots
Ik had van de week maar weer eens gebeld, dit keer dan om de overeenkomst te beëindigen, maar dat kan natuurlijk niet, "ik moet maar een aangetekende brief sturen". pfff
Kots kots
Verwijderd
Er staat wel 20Mb maar, de punt is het draait er om hoe dicht bij je bij de wijkcentraale bent ! Als je niet dicht bij het wijkcentrale bent dan haal je ook geen 20Mb !
Ik zelf maak liever gebruik van @home want ik zit daar al jaren en ik gebruik liever internet die ik al ken inplaats van waar ik geen info over beschik.
Ik zelf maak liever gebruik van @home want ik zit daar al jaren en ik gebruik liever internet die ik al ken inplaats van waar ik geen info over beschik.
Ik heb net Telfort aan de lijn gehad om mijn telefoon weer te activeren. Was spontaan uitgevallen.
Daar was dus een harde reset voor nodig, waardoor ook mijn wachtwoord gereset is.
Heeft iemand een idee hoe ik er nu weer in kom, want admin helpt ook niet...
Daar was dus een harde reset voor nodig, waardoor ook mijn wachtwoord gereset is.
Verwijderd
Jaja.... dinsdag knalde me direct-adsl lijntje van KPN eruit.... ik balen natuurlijk.... na een modemreset, geen internet... modem aan en uit, geen internet
Woensdag kreeg ik het Telfort doe het zelf pakket binnen en de brief met account gegevens.
Lijn is pas per 25 januari actief maar toch ff proberen....
Niets..... Geen verbinding via Telfort.
Power, ethernet en DSL ledjes branden groen, maar het internet ledje is nog rood....
Dikke pech en maar wachten..... dan maar geen internet...
Nog ff gebeld met KPN en geklaagd... alles uitgelegd, en ze waren zo coulant om mijn maandbedrag van 34,95 terug over \te maken
okay, relaxed hoor!
Sluit ik net voor de grap me KPN speedtouch 580 modem aan, en ja hoor! verbinding!!
Dit snap je toch niet
Woensdag kreeg ik het Telfort doe het zelf pakket binnen en de brief met account gegevens.
Lijn is pas per 25 januari actief maar toch ff proberen....
Niets..... Geen verbinding via Telfort.
Power, ethernet en DSL ledjes branden groen, maar het internet ledje is nog rood....
Dikke pech en maar wachten..... dan maar geen internet...
Nog ff gebeld met KPN en geklaagd... alles uitgelegd, en ze waren zo coulant om mijn maandbedrag van 34,95 terug over \te maken

Sluit ik net voor de grap me KPN speedtouch 580 modem aan, en ja hoor! verbinding!!
Dit snap je toch niet

Ik heb gister mijn telefoonlijn opgezegd waar Orange nog steeds een ADSL signaal op laat lopen ondanks opzeggen per 24oktober. Lijn gaat dood op 31 jan. Ik heb vandaag telfort gebeld en gevraagd of dat kwaad kan. Ze zeiden dat het niets uitmaakt . Nu maar hopen dat ik ergens eind februari kan internetten.
Verwijderd
Als je het modem bedoeld: standaard password: 1234Geurt-kun schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:23:
Ik heb net Telfort aan de lijn gehad om mijn telefoon weer te activeren. Was spontaan uitgevallen.
Na een reset is het modem teruggezet in de fabrieksinstellingen.Geurt-kun schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:23:
Het modem wachtwoord is dan weer 1234, dit moet je dan direct aanpassen en dan kun je inloggen met de door jou gekozen code.
Staat ook in de handleiding trouwens.
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Pfieuw voor het eerst sinds november zit ik in status 3.... Na alle problemen, moeite en belkosten lijkt het nu dan eindelijk toch goed te gaan!JohnStaakke schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:17:
Sterkte DERop, het is jou uiteindelijk wel gelukt dus om de overname door Telfort te laten regelen?
Welk nummer heb je bij KPN gebeld, en wat heb je precies aangegeven? Misschien helpt dat mensen zoals ik later in het proces?
Algemene tip in het geval van huisnummerproblematiek / gedeelde lijn (aderpaar): Zorg dat je checkt hoe je lijn bij KPN bekend staat en laat evt. aanpassingen doen door KPN, zorg ook dat je achter je LINE-ID komt en laat Telfort dit vermelden bij de aanvraag tot overname richting KPN.
Verwijderd
Zo super is dat telfort dus niet als ik bovenstaande reacties lees.
Blijf voorlopig nog wel een paar maanden bij UPC.
Kabelinternet heeft zo zijn voordelen, je hoeft pas op te zeggen als je ADSL werkt.
Wat betreft die SIP vragen, ik zoek het wel op in de handleiding van ZeikCel.
FF in het kort mijn SIP setup:
1. aanbieder met NL nummer voor binnenkomende oproepen, vrij duur met uitbellen.
2. prijsstunter voor bellen naar PSTN lijnen
3. aanbieder voor bellen naar SIP (zou eventueel kunnen vervallen omdat aanbieder 1 wel goed met alle sipnummers om gaat, aanbieder 2 laat hier steken vallen en voor je het weet bel je naar een mobiel in BokkieWokkie land omdat het sipnummer niet gevonden wordt, been there done that)
Kabelinternet heeft zo zijn voordelen, je hoeft pas op te zeggen als je ADSL werkt.
1. aanbieder met NL nummer voor binnenkomende oproepen, vrij duur met uitbellen.
3. aanbieder voor bellen naar SIP (zou eventueel kunnen vervallen omdat aanbieder 1 wel goed met alle sipnummers om gaat, aanbieder 2 laat hier steken vallen en voor je het weet bel je naar een mobiel in BokkieWokkie land omdat het sipnummer niet gevonden wordt, been there done that)
Op zich ben ik erg tevreden met Telfort, maar wat me mateloos irriteert is dat vele malen moeten inloggen op de site (en dan ook nog met verschillende wachtwoorden, een wijziging houdt niet in dat het overal gewijzigd wordt!)
Ben net wat emailadressen en aliasses aan het invoeren geweest, foutje gemaakt, boel verwijderd. Je zit gewoon tien tot twaalf keer in te loggen.
Dan wil je even je rekeninggegevens inzien, hoppa, moet je weer inloggen.
Kan er niet gewoon één keer ingelogd worden waarna je op je servicepagina terecht komt waar je alles kunt doen, zonder telkens weer in te hoeven loggen.
Voila....
Ben net wat emailadressen en aliasses aan het invoeren geweest, foutje gemaakt, boel verwijderd. Je zit gewoon tien tot twaalf keer in te loggen.
Kan er niet gewoon één keer ingelogd worden waarna je op je servicepagina terecht komt waar je alles kunt doen, zonder telkens weer in te hoeven loggen.

Voila....
Verwijderd
Als je nu eerst begint met het lezen van de startpost (Dat is de allereerste post in dit topic) en dan gaan vragen. Telfort is een uitstekende keuze, maar zoals het soms gaat, gaat het niet altijd van een lijen dakje. Ik ben van @home afgekomen en heb op 18 december de aanvraag gedaan, sinds afgelopen maandag internet, en sinds gisteren telefonie.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:28:
Zo super is dat telfort dus niet als ik bovenstaande reacties lees.
Wat betreft je sip vragen:
Lees de startpost en anders telfort.nl
Verwijderd
Oke! Aantal vraagjes:
Mijn huide ScarSlet abbonement loopt na veel wikken en wegen (waren zogenaamd te laat volgens hun met opzeggen) af op 4 juni dit jaar. Dan wil ik graag overstappen naar Telfort. Natuurlijk wil ik dit naadloos laten gaan.
Nu zijn mijn vragen:
1) Wat voor soort telefonie heeft ScarSlet? Is dat via KPN of VoIP of wat? Want dat moet je invullen op de Telfort site bij het bestellen!
2) Welke datum kan ik het beste nu mijn Telfort laten opleveren?! Heb namelijk niet gedaan wat in startpost staat ivm nog niet weten voordat in contact met ScarSlet.
3) Ook heb ik er niet expliciet bij vermeld dat het om een overstap gaat, moet ik dit alsnog doen?
4) Moet ik nog contact hebben met KPN of hebben die er niks mee te maken?
5) Voor mensen met ervaring met VoIP van Telfort, merk je dat je lijn mindere kwaliteit wordt als je ondertussen met hoge snelheden download?
Alvast vriendelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen
Mijn huide ScarSlet abbonement loopt na veel wikken en wegen (waren zogenaamd te laat volgens hun met opzeggen) af op 4 juni dit jaar. Dan wil ik graag overstappen naar Telfort. Natuurlijk wil ik dit naadloos laten gaan.
Nu zijn mijn vragen:
1) Wat voor soort telefonie heeft ScarSlet? Is dat via KPN of VoIP of wat? Want dat moet je invullen op de Telfort site bij het bestellen!
2) Welke datum kan ik het beste nu mijn Telfort laten opleveren?! Heb namelijk niet gedaan wat in startpost staat ivm nog niet weten voordat in contact met ScarSlet.
3) Ook heb ik er niet expliciet bij vermeld dat het om een overstap gaat, moet ik dit alsnog doen?
5) Voor mensen met ervaring met VoIP van Telfort, merk je dat je lijn mindere kwaliteit wordt als je ondertussen met hoge snelheden download?
Ik erger me er ook mateloos aan, maar volgens hier gaat er wat veranderen. Hoe lang het duurt weet ik niet, maar ik hoop snel.consono_md110 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:44:
Op zich ben ik erg tevreden met Telfort, maar wat me mateloos irriteert is dat vele malen moeten inloggen op de site (en dan ook nog met verschillende wachtwoorden, een wijziging houdt niet in dat het overal gewijzigd wordt!)
Kan er niet gewoon één keer ingelogd worden waarna je op je servicepagina terecht komt waar je alles kunt doen, zonder telkens weer in te hoeven loggen.![]()
Voila....
Verwijderd
Startposts heb ik gelezen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:25:
[...]
Als je nu eerst begint met het lezen van de startpost (Dat is de allereerste post in dit topic) en dan gaan vragen. Telfort is een uitstekende keuze, maar zoals het soms gaat, gaat het niet altijd van een lijen dakje. Ik ben van @home afgekomen en heb op 18 december de aanvraag gedaan, sinds afgelopen maandag internet, en sinds gisteren telefonie.
Wat betreft je sip vragen:
Lees de startpost en anders telfort.nl
Wellicht zijn mijn technische vragen te ingewikkeld voor het Alice publiek wat hier reageert
Binnenkort kan ik wat prakrijkervaring opdoen met hetzelfde netwerk: Tiscali-netwerk.
Een vriendin van me heeft zo'n Tiscali/Telfort aansluiting met telefonie, de laatste tijd retetraag internet en ook uitbellen gaat vaak niet (zojuist nog getest). Tegenwoordig krijgt ze dan wel netjes een bandje te horen met de melding dat verbinding leggen op dit moment niet lukt. Een geheel onterechte melding, niks mis met mijn SIP aansluiting, via de GSM gaat de PC meteen rinkelen en ook haar opbellen via SIP gaat meteen goed. Deze melding krijgt ze regelmatig als ze wil bellen.
Afgesproken dat ik binnenkort het modem ga instellen om via een andere aanbieder uit te bellen.
Voorlopig dus ff geen Telfort for me
Waarschijnlijk heb jij het internet en bellen voor je vriendin ingesteld.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:52:
[...]
Startposts heb ik gelezen.
Wellicht zijn mijn technische vragen te ingewikkeld voor het Alice publiek wat hier reageert![]()
Binnenkort kan ik wat prakrijkervaring opdoen met hetzelfde netwerk: Tiscali-netwerk.
Een vriendin van me heeft zo'n Tiscali/Telfort aansluiting met telefonie, de laatste tijd retetraag internet en ook uitbellen gaat vaak niet (zojuist nog getest). Tegenwoordig krijgt ze dan wel netjes een bandje te horen met de melding dat verbinding leggen op dit moment niet lukt. Een geheel onterechte melding, niks mis met mijn SIP aansluiting, via de GSM gaat de PC meteen rinkelen en ook haar opbellen via SIP gaat meteen goed. Deze melding krijgt ze regelmatig als ze wil bellen.
Afgesproken dat ik binnenkort het modem ga instellen om via een andere aanbieder uit te bellen.
Voorlopig dus ff geen Telfort for me
Want hier is het rete snel en telefonie is vele male duidelijker qua geluid dan @Home.
Ik ben zeer tevreden over telfort.
Misschien heb je beide SIP opties aangevinkt in het menu.
Verwijderd
Niet met Telfort VOIP, wel met algemene VOIP aanbieders. Met flink bittorrenten merk je wel dat de kwaliteit minder wordt. De bandbreedte kan immers maar 1x gebruikt worden.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:35:
Verwijderd
Ik heb nog helemaal niets ingesteld en denk niet dat zij ooit is ingelogt op het modem.Thombias schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:07:
[...]
Waarschijnlijk heb jij het internet en bellen voor je vriendin ingesteld.
Want hier is het rete snel en telefonie is vele male duidelijker qua geluid dan @Home.
Ik ben zeer tevreden over telfort.
Misschien heb je beide SIP opties aangevinkt in het menu.
Maar jij hebt er wel verstand van volgens mij.
Kan je een onbeperkt aantal sip-accounts aanmaken in de ZeikCel, is in te stellen welke account voor uitbellen moet worden gebruikt en kan je makkelijk wisselen van uitgaande aanbieder. (Voor het gemak neem ik aan dat alle ingestelde accounts actief zijn voor binnenkomende gesprekken, correct me if i'm wrong).
Mooi zo'n edit knop
Waarom meerdere uitgaande sip-accounts willen gebruiken?
De tarieven voor de Westerse wereld (Europa, Amerika, Australie) zijn zo goed als gratis, voor de rest van de wereld (Afrika, Azie, Zuid-Amerika) is er nogal een tariefsverschil per aanbieder.
Maar aan de reacties hier te merken kan dat dus niet met zo'n ZeikCel modem, jammer.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 23:43 ]
DSL Line Status:
Ik heb een bestand van 100 MB gedownload in 1,44 MB/seconde.
Afstand tot de centrale is ongeveer 100 meter.
Volgens de berichten zou ik op een ADSL2 centrale moeten zitten, maar volgens mij is de downloadsnelheid wat aan de krappe kant. Toch?
noise margin upstream: 11 db |
output power downstream: 20 db |
attenuation upstream: 3 db |
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
tone 32- 63: aa bb bb cc cc cc cc cb bb bb a9 98 76 40 00 00 |
noise margin downstream: 9 db |
output power upstream: 12 db |
attenuation downstream: 12 db |
tone 64- 95: 78 99 99 aa ab bb bb bb bb bc cc dd dc dd dd dd |
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc |
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc |
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc |
tone 192-223: cc bc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb |
tone 224-255: bb bb bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb b2 bc cc cc |
tone 256-287: 8e ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee de ee ee |
tone 288-319: ee ee ee ee ee ed dd de ed ee ee ee ee ee ee ed |
tone 320-351: ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd |
tone 352-383: dd dd dc dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc |
tone 384-415: cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb |
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb |
tone 448-479: bb aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 |
tone 480-511: 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 |
Ik heb een bestand van 100 MB gedownload in 1,44 MB/seconde.
Volgens de berichten zou ik op een ADSL2 centrale moeten zitten, maar volgens mij is de downloadsnelheid wat aan de krappe kant. Toch?
[ Voor 0% gewijzigd door Geurt-kun op 20-01-2008 14:29 . Reden: onbenullig foutje gewijzigd :X ]
Er bestaan helemaal geen ZeikCel modems volgens mij...Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:18:
[...]
Ik heb nog helemaal niets ingesteld en denk niet dat zij ooit is ingelogt op het modem.
Kan je een onbeperkt aantal sip-accounts aanmaken in de ZeikCel, is in te stellen welke account voor uitbellen moet worden gebruikt en kan je makkelijk wisselen van uitgaande aanbieder. (Voor het gemak neem ik aan dat alle ingestelde accounts actief zijn voor binnenkomende gesprekken, correct me if i'm wrong).
Mooi zo'n edit knop![]()
De tarieven voor de Westerse wereld (Europa, Amerika, Australie) zijn zo goed als gratis, voor de rest van de wereld (Afrika, Azie, Zuid-Amerika) is er nogal een tariefsverschil per aanbieder.
Maar aan de reacties hier te merken kan dat dus niet met zo'n ZeikCel modem, jammer.

En ook geen ScarSlet, doe een beetje notmaal zeg sip68. Gewoon de echte namen van de bedrijven gebruiken!Quacka schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:11:
[...]
Er bestaan helemaal geen ZeikCel modems volgens mij...
![]()
Heb 29 december de aanvraag gedaan.
15 jan modem ontvangen.
18 jan brief ontvangen met codes en bevestiging dat de lijn geschikt is gemaakt. Maar een regel verder wordt geschreven dat ze verwachten dat ik 25 jan internet kan installeren.
Ik heb de modem toch alvast aangesloten en er brandt geen ander lampje dan de powerlamp op de modem.
Kan iemand mij vertellen of dit juist is?
Ik heb geen kpn-abo of enig ander vorm van abo waarbij kpn wordt gebruikt.
15 jan modem ontvangen.
18 jan brief ontvangen met codes en bevestiging dat de lijn geschikt is gemaakt. Maar een regel verder wordt geschreven dat ze verwachten dat ik 25 jan internet kan installeren.
Ik heb de modem toch alvast aangesloten en er brandt geen ander lampje dan de powerlamp op de modem.
Wat dacht je ervan dat je het eens op de 25e moet proberen?E-smile schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:08:
15 jan modem ontvangen.
Verwijderd
Voordat je je had geregistreerd op GoT, hoe lostte je je vragen op? belde je dan ook naar de heldesk (Let op de subtiele grap...), of deed je echt onderzoek waarom? GoT is geen heldesk (doe ik het alweer) voor standaard vragen. Ik begrijp dat je vragen hebt, maar probeer eerst eens onderzoek te doen. Wanneer je dat had gedaan, had je kunnen weten dat je bij een Telfort Abonnement een vastbellen abonnement kunt nemen, zodat je gratis kan bellen naar alle vaste nummers in NL, en voordelig naar mobiel. Het buitenland daarintegen zul je toch moeten doen door even wat research te gebruiken. Wanneer dat was gedaan had je gezien dat de ZeikCell (O ik ben zo goed in dit) twee SIP (lol, je nickVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:18:
[...]
Ik heb nog helemaal niets ingesteld en denk niet dat zij ooit is ingelogt op het modem.
Mooi zo'n edit knop![]()
Tweede punt:
Wanneer je geen ervaring hebt met een provider, niet gaan afzeiken graag. Ik heb nooit Alice/UPC/Casema gebruikt dus je hoort mij hier niet over...
derde punt:
Zag je mijn subtiele verbasteringen? Heldesk, zeikcel, sip,
Je zit op ongeveer 20/13,8 = 1.45Km koper van de centrale af. Jouw snelheid van 1,44MB/sec komt dan aardig overheen met de echte snelheidGeurt-kun schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:01:
Ik heb een bestand van 100 MB gedownload in 1,44 seconde.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 02:29 ]
Je moet kijken naar de attenuation downstream, die is 12 dB zodat hij minder dan een km van de centrale zit.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 02:26:
Je zit op ongeveer 20/13,8 = 1.45Km koper van de centrale af. Jouw snelheid van 1,44MB/sec komt dan aardig overheen met de echte snelheid
Maar dan nog. Bij 1,44 MByte/s (en dus geen 100MB in 1,44 sec wat hij zelf zegt, haha) zit je op een modemconnect van 1,44 * 8 bits / 0,84 (16% overhead) = 13700 kbit/s en da's ietsje aan de lage kant.
100 megabyte in 1,44 seconden? Dat kan niet. Dan heb je een gigabit verbinding met het internet. (en dan klagen over traagheid?Geurt-kun schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:01:
Ik heb een bestand van 100 MB gedownload in 1,44 seconde.
Er zijn 2 SIP accounts in te stellen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:18:
[...]
Mooi zo'n edit knop![]()
Je kan er ook voor kiezen welke je voor uit gebruikt.
Misschien kan je gedetaileerde info vinden in de gebruikershandleinding die je op de site kunt vinden.
Wat betreft meerdere sip-accounts geef ik je groot gelijk.
Een behoorlijk tarief verschil.
Wat jouw betref de benaming van het modem ben ik het niet helemaal met je eens.
Het is namelijk een zeer uitgebreid stabiel modem.
Je kunt zelfs aangeven als een bepaald nummer jouw probeert te bellen, deze te blokkeren/doorsturen naar ander nummer/etc.
Duuh!!!!JohnStaakke schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:35:
[...]
Wat dacht je ervan dat je het eens op de 25e moet proberen?
Wat ik vraag: Waarom zegt men eerst dat de lijn af is, maar dat ik toch nog een week moet wachten.
Alsof een garage ook aangeeft dat de auto gerepareerd is, maar dat ie pas over een week zal starten.,
Ook vraag ik me af of het wel klopt dat er zolang helemaal niets op de lijn waar te nemen is.
Verwijderd
Ik heb de handleiding van de ZyXel doorgenomen en alleen voor zo'n modem zou je al een Telfort abonnement nemen.Thombias schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Er zijn 2 SIP accounts in te stellen.
Je kan er ook voor kiezen welke je voor uit gebruikt.
Misschien kan je gedetaileerde info vinden in de gebruikershandleinding die je op de site kunt vinden.
Wat betreft meerdere sip-accounts geef ik je groot gelijk.
Een behoorlijk tarief verschil.
Wat jouw betref de benaming van het modem ben ik het niet helemaal met je eens.
Het is namelijk een zeer uitgebreid stabiel modem.
Je kunt zelfs aangeven als een bepaald nummer jouw probeert te bellen, deze te blokkeren/doorsturen naar ander nummer/etc.
Een inkomend regionaal nummer (020-xxxxxxx) heb ik al via http://www.budgetphone.nl kost 10 Euro per jaar. Uitbellen doe ik prepaid, momenteel via http://www.sipdiscount.com
Ben nu dus voor 20-30 euro per jaar klaar, is toch een stuk minder dan de mininmaal 9.95 per maand die Telfort rekent.
Wat snap je niet aan de regel dat de lijn 25 januari actief is?E-smile schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:08:
15 jan modem ontvangen.
Dat er dan alleen een powerlampje brand is dan toch juist??
Ik snap deze post dan ook niet echt
Elect a clown, expect a circus.
De lijn is klaar om gebruikt te worden. Alleen zal het administratief nog verwerkt en geactiveerd moeten worden bij telfort. Pas dan heb je een verbinding met het internet. Dat er nu alleen nog een power lampje brandt, is dus omdat de kabel er wel ligt, maar er nog niets op die lijn staat.E-smile schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:26:
[...]
Duuh!!!!
Wat ik vraag: Waarom zegt men eerst dat de lijn af is, maar dat ik toch nog een week moet wachten.
Alsof een garage ook aangeeft dat de auto gerepareerd is, maar dat ie pas over een week zal starten.,
Ook vraag ik me af of het wel klopt dat er zolang helemaal niets op de lijn waar te nemen is.
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Verwijderd
In de brief staat dat de lijn geschikt is gemaakt voor Telfort internet. Wat het precies betekent zou je Telfort het best kunnen vragen. Vermoedelijk zit het antwoord verscholen in stap 3: werkzaamheden in de telefooncentrale. Die 'werkzaamheden' hebben betrekking op jouw aanvraag. Je krijgt de brief ook als je van stap 3 naar 4 gaat (ik althans).Wat ik vraag: Waarom zegt men eerst dat de lijn af is, maar dat ik toch nog een week moet wachten.
Je moet nog een week wachten omdat je Internet wilt en niet een geschikt gemaakte lijn.
Overigens is de kans groot dat je begin volgende week al Internet hebt. Ik kreeg het 3-4 werkdagen voor de afgesproken leverdatum. Alleen werken bepaalde zaken dan nog even niet: e-mail account en bellen. En dat zal dus op de afgesproken datum geleverd worden zoals in de brief staat.
Dus geduld is een schone zaak. Je kan Telfort om opheldering vragen waarom ze zo'n brief sturen. Wellicht hadden ze ook kunnen schrijven: de monteur heeft een kruiskabeltje getrokken, centraal is bla bla gebeurd, binnenkort gaan we... Maar het gros van hun klantenkring stelt Jip en Janneke taal op prijs.
Ik vind Telfort al heel duidelijk met stap 1 - 5. Iedereen tevreden houden is lastig. En nee, ik werk niet voor Telfort of aanverwant.
Dus kijk gewoon in de loop van de week of het lampje gaat branden. Als het DSL lampje brandt zal het Internet lampje ook meteen branden (als ik het me goed herinner). Het zou pas erg zijn als je tijdens alle voorbereidingen soms het lampje zag gaan branden lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 15:41 ]
Dit geldt ook voor Planet InternetPlusBellen?KPN InternetPlusBellen
Vraag Telfort Telefonie aan.
Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Of is het toch beter een opzegbrief te sturen en nadrukkelijk aangeven dat het nummer en de lijn door Telfort overgenomen worden?
Dich bis echt unne foëzen haas
Hier heb ik het iets anders gedaan met Planet IPB het contract liep tot 28-1-2008 Telfort in begin December aangevraagd en in laten gaan op 15-1-2008.slaay schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:19:
[...]
Dit geldt ook voor Planet InternetPlusBellen?
Of is het toch beter een opzegbrief te sturen en nadrukkelijk aangeven dat het nummer en de lijn door Telfort overgenomen worden?
Toen ik bij Telfort in stap 4 stond heb ik de opzegbrief gestuurd, overigens nooit iets op gehoord van Planet.
Van Telfort de brief met datum 15-1-2008 als aansluitdatum gekregen en op die datum om 12.50 stopte de Experiabox er mee, Telfort modem er aan en ik kon gelijk internetten en bellen email werkte nog niet dat kwam de volgende dag en daarna kon hij bij Planet gelijk de post niet meer ophalen.
Even met webmail gekeken en er stond "u account is geblokkeerd" bel de klantenservice dat heb ik dus niet gedaan.
Gisteren kreeg ik per post een brief van Planet dat het account per 17-1 was beeindigd en het modem moet ik terugsturen naar Leidschendam.
In de startpost staat dat je niet moet opzeggen en volgens mij klopt dat, wil je toch opzeggen doe dat niet eerder dan voor je in stap 4 zit dan slopen ze in ieder geval de lijn niet.
Bij mij was het dus een probleemloze overstap.
Nog een paar vraagjes van mijn kant met betrekking tot mijn aanvraag. Het is allemaal redelijk duidelijk, maar over een paar vragen wil ik jullie graag nog even om opheldering vragen. Komt ie:
Als ik bovenstaande post zie dan begin ik te denken dat ik die opzegbrief pas veel later moet vesturen, namelijk bij "stap 4: Technische oplevering van het abonnement" . Wat is nu het verstandigste?
Hier komt nog bij dat ik niet precies weet van wie ik nu ADSL heb, Tele2 dan wel KPN. Ik weet dat ik ADSL van Tele2 had, en bijkomende kosten van KPN. Echter, deze zijn een maand geleden veranderd: KPN heeft "iets" overgenomen van Tele2. Nu betaal ik nog steeds aan beiden, aan ieder 10 euro in de maand om precies te zijn. Anyway, hier ga ik jullie niet mee lastig vallen verder. Zelf denk ik dat ik deze eens ga bellen met de vraag bij wie ik nou eigenlijk moet opzeggen. Of kan ik beter een opzegbrief naar beide providers sturen?
Ik neem aan dat met deze bevestiging wordt verwezen naar "De exacte opleverdatum van uw bestelling wordt binnen 2 tot 4 weken per brief aan u bevestigd"? Zodra ik deze dus heb ontvangen kan ik zonder zorgen de opzegging van mijn huidige aanbieder versturen, met dan als stopdatum de datum die Telfort mij meedeeld dat ik hun internet kan ontvangen.Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.
Als ik bovenstaande post zie dan begin ik te denken dat ik die opzegbrief pas veel later moet vesturen, namelijk bij "stap 4: Technische oplevering van het abonnement" . Wat is nu het verstandigste?
Hier komt nog bij dat ik niet precies weet van wie ik nu ADSL heb, Tele2 dan wel KPN. Ik weet dat ik ADSL van Tele2 had, en bijkomende kosten van KPN. Echter, deze zijn een maand geleden veranderd: KPN heeft "iets" overgenomen van Tele2. Nu betaal ik nog steeds aan beiden, aan ieder 10 euro in de maand om precies te zijn. Anyway, hier ga ik jullie niet mee lastig vallen verder. Zelf denk ik dat ik deze eens ga bellen met de vraag bij wie ik nou eigenlijk moet opzeggen. Of kan ik beter een opzegbrief naar beide providers sturen?
[ Voor 6% gewijzigd door Googolplex op 20-01-2008 16:45 ]
Mijn ervaring:
8 dec aangevraagd, 'overstap' vanaf kabelinternet.
Zal morgen geactiveerd worden, internet doet het echter al.
Koperafstand ongeveer 1.8km, snelheid 20Mbit.
Alles is goed verlopen, er rest mij echter nog een vraag:
Het lukt me niet om mijn WRT54G router als switch te gebruiken, ik heb uiteraard wel al gelezen hoe het zou moeten (LAN poort gebruiken, DHCP uit en ip in zelfde range) maar ik krijg geen internet op pc's die bedraad of draadloos aan de WRT54G worden gehangen.
Ik denk dat ik een aantal settings nog niet goed heb staan oid.
-Moet de DHCP server op de Zyxel bijvoorbeeld aan staan?
-Moeten de pc's een statisch adres krijgen (omdat de DHCP wordt uitgeschakeld in de switch)?
Ik neem aan dat de instelling voor het WAN ip in de WRT54G (statisch/dynamisch) niet uitmaakt omdat je de WAN poort niet gebruikt, en ik hoef volgens mij ook geen crossover cable te gebruiken omdat de WRT54G autocrossover heeft.
Mijn instellingen nu: Zyxel IP: 192.168.1.254 en DHCP aan.
WRT54G IP: 192.168.1.2 en DHCP uit.
PC IP: statisch 192.168.1.3,4,5,6 enz.
Maar met deze instellingen werkt het dus niet??
Ik weet dat dit laatste niet echt telfort ervaringen zijn maar aangezien anderen in dit topic het wel al voor elkaar hebben vraag ik het toch even hier, excuus
Edit: ik lees net dat DHCP op de Zyxel aan moet staan en pc ip op dynamisch, maar nog steeds geen succes
Edit2: Switch werkt al
8 dec aangevraagd, 'overstap' vanaf kabelinternet.
Zal morgen geactiveerd worden, internet doet het echter al.
Koperafstand ongeveer 1.8km, snelheid 20Mbit.
Alles is goed verlopen, er rest mij echter nog een vraag:
Het lukt me niet om mijn WRT54G router als switch te gebruiken, ik heb uiteraard wel al gelezen hoe het zou moeten (LAN poort gebruiken, DHCP uit en ip in zelfde range) maar ik krijg geen internet op pc's die bedraad of draadloos aan de WRT54G worden gehangen.
Ik denk dat ik een aantal settings nog niet goed heb staan oid.
-Moet de DHCP server op de Zyxel bijvoorbeeld aan staan?
-Moeten de pc's een statisch adres krijgen (omdat de DHCP wordt uitgeschakeld in de switch)?
Ik neem aan dat de instelling voor het WAN ip in de WRT54G (statisch/dynamisch) niet uitmaakt omdat je de WAN poort niet gebruikt, en ik hoef volgens mij ook geen crossover cable te gebruiken omdat de WRT54G autocrossover heeft.
Mijn instellingen nu: Zyxel IP: 192.168.1.254 en DHCP aan.
WRT54G IP: 192.168.1.2 en DHCP uit.
PC IP: statisch 192.168.1.3,4,5,6 enz.
Maar met deze instellingen werkt het dus niet??
Ik weet dat dit laatste niet echt telfort ervaringen zijn maar aangezien anderen in dit topic het wel al voor elkaar hebben vraag ik het toch even hier, excuus
Edit: ik lees net dat DHCP op de Zyxel aan moet staan en pc ip op dynamisch, maar nog steeds geen succes
Edit2: Switch werkt al
[ Voor 4% gewijzigd door Quiqziz op 20-01-2008 19:32 ]
1) VIOPVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:35:
Oke! Aantal vraagjes:
Nu zijn mijn vragen:
2) 5 juni, of je moet vragen of Scarlet dus de lijn eerder laat slopen en vrij geeft
Voor de rest van je vragen moet je wat meer onderzoek naar verrichten, vooral de posts van mij.
Je kan aanvragen, maar het probleem is dat Scarlet over een KPN lijn gaat. De lijn wordt gehuurd door Otel bij Scarlet.
Lees dit maar eens: XenoMorpH in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5"
Na meerdere keren bij KPN opzeggen is het hopelijk eindelijk gelukt. Ik heb ook gevraagd of ze, omdat ik al zolang bezig ben met opzeggen (sinds 20nov), dat ze het zo snel mogelijk wilden uitvoeren. En ja, dat doen ze, zonder die 1 maand extra tijd er tussen.
Opdrachtbevesiting: per 21 jan 08 is er geen KPN ISDN telefoonlijn meer. Hopelijk blijft mijn Telfort Internet het wel gewoon doen, want anders zijn we zuur. Ik laat het nog wel weten.
tweak_me en tomf1 hartelijk dank voor jullie antwoord.
Simpele vraag, simpele antwoord
En idd ben ik van mening dat Telfort een zeer goede indruk maak met informatieverstrekking. Alleen zonde dat ze in de uren dat ik er tijd voor heb, niet bereikbaar zijn.
Overigens heb ik 7 jaar lang 2 mobiele telefoonaansluitingen gehad bij Telfort en dat was ook naar 100% tevredenheid. Enige reden van overstappen is dat ze alleen een bundel voor bellen in NL hebben.
Simpele vraag, simpele antwoord
En idd ben ik van mening dat Telfort een zeer goede indruk maak met informatieverstrekking. Alleen zonde dat ze in de uren dat ik er tijd voor heb, niet bereikbaar zijn.
Overigens heb ik 7 jaar lang 2 mobiele telefoonaansluitingen gehad bij Telfort en dat was ook naar 100% tevredenheid. Enige reden van overstappen is dat ze alleen een bundel voor bellen in NL hebben.
Dit topic is gesloten.