Kater? Eerst water, de rest komt later
Langer wachten dan 30 seconden op een website is geen uitzondering. Soms werkt browsen wel aardig, maar breedbandtoepassingen als streaming video en Xbox Live kan ik wel vergeten op de avond. Volgens mij heeft Telfort inmiddels veel meer abonnees dan capaciteit. Ik wacht deze (eerste) maand nog af en anders gaat de stekker eruit, want ik wil me hier geen jaar aan ergeren.
@Haan:
Ik had het ook op mijn nieuwe adres besteld. Je kunt het zonder splitter aansluiten op het ISRA punt (als je dus geen vaste lijn hebt), en het zal dan waarschijnlijk direct werken (in mijn geval dus vier weken). Ik heb alleen ook nog een week moeten wachten op de KPN monteur, omdat er iets mis was met de lasdoos van het ISRA punt. (overigens niet iets wat ik zelf niet had kunnen doen, maar ik dacht dat het signaal er nog niet was).
Edit 21-01-2008:
Het is inmiddels aanzienlijk verbeterd en zeker voldoende. Mocht het nog weer instorten laat ik het weten…
[ Voor 27% gewijzigd door ajw op 21-01-2008 09:43 ]
Lees wel meer van deze berichten op telfort.gebruikers.eu. Hoe representatief zijn deze verhalen? En waardoor wordt deze traagheid veroorzaakt? Routers van telfort/tiscali?ajw schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:30:
Ik dacht eerst een geweldige aanbieding! Dat dacht ik zelfs nog steeds toen ik na 4 weken de modem kreeg, en na 5 weken was aangesloten. 2,1 Megabyte per seconde en slechts 13ms latency/ping werd constant gehaald op mijn vrije dag. Echter… mijn blijdschap werd wreed verstoord toen ik weer aan het werk was, en erachter kwam dat het elke avond en in het weekend zeer traag is.
Langer wachten dan 30 seconden op een website is geen uitzondering. Soms werkt browsen wel aardig, maar breedbandtoepassingen als streaming video en Xbox Live kan ik wel vergeten op de avond. Volgens mij heeft Telfort inmiddels veel meer abonnees dan capaciteit. Ik wacht deze (eerste) maand nog af en anders gaat de stekker eruit, want ik wil me hier geen jaar aan ergeren.
Waarom denk je niet in een oplossing en neem je gelijk aan dat je eigen conclusie waar is?ajw schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:30:
Ik dacht eerst een geweldige aanbieding! Dat dacht ik zelfs nog steeds toen ik na 4 weken de modem kreeg, en na 5 weken was aangesloten. 2,1 Megabyte per seconde en slechts 13ms latency/ping werd constant gehaald op mijn vrije dag. Echter… mijn blijdschap werd wreed verstoord toen ik weer aan het werk was, en erachter kwam dat het elke avond en in het weekend zeer traag is.
Meldt het eens aan bij de helpdesk van Telfort. Controleer eens of je geen uploads hebt lopen of andere mensen op je wireless netwerk zitten bijvoorbeeld.
Natuurlijk zou het kunnen dat er een capaciteit tekort is bij een ISP of in een ADSL netwerk. Meestal is dat dan heel specifiek gebonden aan een bepaalde centrale of hooguit regio. En gezien je tot nu toe de enige bent die het schrijft in de duizenden reacties hier lijkt het mij een vrij voorbarige conclusie.
Precies. Denk in oplossingen, doe geen conclusies of aannames voor jezelf maken over oorzaken.rick77 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:36:
[...]
Lees wel meer van deze berichten op telfort.gebruikers.eu. Hoe representatief zijn deze verhalen? En waardoor wordt deze traagheid veroorzaakt? Routers van telfort/tiscali?
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 16-01-2008 09:39 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Nou ik heb ook al wel gekeken naar een oplossing, en ook al met de helpdesk gebeld. Ik heb verder geen uploads lopen. Mijn netwerk is gewoon bekabeld, en ook heb ik getest met een rechtstreekse kabel op de modem. Overdag is de bandbreedte gewoon beschikbaar. Dit heb ik inmiddels al weer een paar keer remote getest...bjck schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:38:
[...]
Waarom denk je niet in een oplossing en neem je gelijk aan dat je eigen conclusie waar is?
Meldt het eens aan bij de helpdesk van Telfort. Controleer eens of je geen uploads hebt lopen of andere mensen op je wireless netwerk zitten bijvoorbeeld.
Natuurlijk zou het kunnen dat er een capaciteit tekort is bij een ISP of in een ADSL netwerk. Meestal is dat dan heel specifiek gebonden aan een bepaalde centrale of hooguit regio. En gezien je tot nu toe de enige bent die het schrijft in de duizenden reacties hier lijkt het mij een vrij voorbarige conclusie.
[...]
Precies. Denk in oplossingen, doe geen conclusies of aannames voor jezelf maken over oorzaken.
Tuurlijk kan het aan de centrale of de regio liggen, en dat hoop ik dan ook maar voor de andere Telfort klanten in Nederland
Ik lees overigens net op telfort.gebruikers.eu:
1. Ik zie dat de snelheid in de avonduren flink inzakt , meer mensen hier last van?
2. Heb jij helemaal gelijk in, hier in het noorden heb je er ook last van.
Ik woon inderdaad ook in het noorden...
[ Voor 20% gewijzigd door ajw op 16-01-2008 10:20 ]
+-15 december besteld, en 23 januari wordt het opgeleverd, dus 5 weken, met kerst en oud en nieuw erbij.Haan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:26:
Heeft er iemand ervaring met hoe dat werkt als je Telfort internet hebt besteld zonder dat er een vaste lijn in huis is? Ik heb dat vorige week aangevraagd voor in m'n nieuwe appartement, maar geen idee hoe dat in z'n werk gaat en hoe lang dat zo'n beetje duurt (volgends de startpost zo'n 3 weken?)
bla?
Verwijderd
als ze nu al capaciteitsproblemen hebben dan gaat dat wat worden over een paar maanden als complete providers er naar verhuizenbjck schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:38:
[...]
Waarom denk je niet in een oplossing en neem je gelijk aan dat je eigen conclusie waar is?
Verwijderd
22/12 aangevraagd --> Stap 1Haan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:26:
Heeft er iemand ervaring met hoe dat werkt als je Telfort internet hebt besteld zonder dat er een vaste lijn in huis is? Ik heb dat vorige week aangevraagd voor in m'n nieuwe appartement, maar geen idee hoe dat in z'n werk gaat en hoe lang dat zo'n beetje duurt (volgends de startpost zo'n 3 weken?)
9/1 --> Stap 3 (Stap 2 overgeslagen?)
11/1 --> Stap 4
22/1 --> Oplevering gepland incl. VOIP
Bij mij duurt het dus iets meer dan 4 weken inclusief feestdagen. Met 'zonder vaste lijn' neem ik aan dat je bedoelt dat er wel een ISRA punt is maar dat er geen diensten over worden geleverd.
Verwijderd
Gelukkig lijkt de toevoeging geen probleem te zijn sinds er een balkje in het aanmelding formulier zit die juist daar voor is bedoeld.LoneRanger schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:51:
[...]
Dat is nog veel te weinig info om iets zinnigs te kunnen zegen hoewel Telfort mss al is gestruikeld over je huisnummer toevoeging.![]()
Hoe internet je nu dan, kabel/adsl ?
Heeft elk adres een eigen telefoonlijn/aansluiting? [al dan niet aangesloten]
Aangezien jullie de meterkast delen ga ik er vanuit dat je op kamers woont en dan is het niet ondenkbaar dat jou adres geen telefoon aansluiting heeft.
Zonder specifieke details is het een beetje glazen bol werk om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen.![]()
Mocht je niet weten hoe het precies geregeld is op jouw/jullie adres zou ik eens bij de buren langs gaan.
Ik internet nu vanuit mijn werk en heb dus in mijn "kamer" geen internet, er zitten wel telefoon aansluitingen maar die geven geen signaal. Ik weet dat alle bewoners 2 telefoon aansluitingen hebben zitten in hun kamer en 2 ervan hebben internet/telefoon aansluiting.
Nu vertelde de vorige bewoners mij dat het voor hun ruim 1000 euro zou kosten als ze internet op hun adres zouden willen hebben. En hebben ze als oplossing dus internet via een wireless van de zoon van de verhuurder kunnen tappen (die knul is nu uit het appartement anders had ik die verbinding wel overgenomen). al is aftappen/delen niet de oplossing waar ik naar zoek, ik wil toch heel graag zelf een aansluiting.
Ik had nog bij iemand anders geïnformeerd en hij zei
"Het kan zijn dat bij de gemeente maar één adres staat aangemeld met één meterkast en één israpunt, met twee aders, vandaar dat twee van je buren wellicht internet hebben"
maar kan het dan zijn dat een nieuwe ader 1000 euro zou moeten kosten?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 10:20 ]
Helaas werkt het niet zo makkelijk. Het kan nog steeds zo zijn dat de huisnummertoevoeging zoals het bij jou op de gevel staat afwijkt van de nummering in de Kanvas database van KPN, en dan gaat het fout. Denk bijvoorbeeld aan een I, sous of 1 in plaats van een A.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:12:
Gelukkig lijkt de toevoeging geen probleem te zijn sinds er een balkje in het aanmelding formulier zit die juist daar voor is bedoeld.
Het gaat er niet zozeer om hoeveel aansluitpunten er in de kamers zitten, maar of er één of meerdere ISRApunten zitten, deze zitten vaak in de meterkast. Stel er is één ISRA punt dan kunnen daar maximaal 2 ADSL aansluitingen op worden gerealiseerd (er zijn 2 aderparen). In dat geval is ADSL voor jou alleen mogelijk door bij KPN een jaarabonnement af te sluiten op hun Belbudgetdienst, dan moet KPN namelijk een nieuwe lijn opleveren. Dit kost je een jaar lang 10,50 per maand plus éénmalig 47,55.Ik internet nu vanuit mijn werk en heb dus in mijn "kamer" geen internet, er zitten wel telefoon aansluitingen maar die geven geen signaal. Ik weet dat alle bewoners 2 telefoon aansluitingen hebben zitten in hun kamer en 2 ervan hebben internet/telefoon aansluiting.
Sorry helemaal geen last van, 's avonds op Xbox live geen problemen, en als die er waren lag dat aan Xbox Live. Downloaden via newsgroepen gaat ongeacht het tijdstip gewoon volle snelheidajw schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:30:
Elect a clown, expect a circus.
Ik heb net een antwoord gehad van hetnet.. En die zegt dat dit allemaal geen probleem moet zijn.. Maar heb daar niet duidelijk in gevraagd hoe het zat met die kpn-kpn migratie, dus heb daar nu nog een mailtje over gestuurd.
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.
Het is mogelijk om over te stappen naar ADSL van een andere provider. Dat kan naar een provider die ADSL van KPN levert, en nu ook naar providers die ADSL niet via KPN leveren. Dit laatste noemt men ook wel een 'Telco-migratie'). U hoeft dus, als u gaat overstappen, niet langer uw huidige ADSL-aansluiting meer op te zeggen.
Wanneer u overstapt naar een ADSL-aanbieder die de ADSL niet via KPN levert kunt u geen gebruik meer maken van ADSL via Het Net. Het Net zal wel uw huidige ADSL-abonnement blijven belasten tot de einde contractsdatum en de overstap afhandelen als een gewone opzegging. KPN brengt voor de 'telco-migratie' geen kosten in rekening.
Hoe werkt het precies?
* U dient een schriftelijke wilsverklaring van de nieuwe provider in te vullen. De nieuwe provider stuurt na ontvangst een bericht naar KPN.
* KPN stuurt vervolgens een bericht naar Het Net met de mededeling dat u gaat overstappen. Hierop is geen bedenktijd van Toepassing; De schriftelijke wilsverklaring is definitief en bindend!
* Na de overstap heeft u geen ADSL van KPN meer: u kunt dan dus geen verbinding meer maken met Het Net via ADSL. Het ADSL-abonnement bij Het Net loopt echter nog wel door tot 'einde contractsdatum'.
* Indien u dus besluit te gaan migreren is het verstandig dit tenminste een maand voor het verstrijken van de contractstermijn door te geven. Dat voorkomt dubbele kosten.
Vragen over het overstappen
* Hoe kan ik bij overstappen toch mijn Het Net e-mailadres(sen) behouden?
Als u uw e-mailadres(sen) wilt behouden kunt u het beste een inbelabonnement behouden. Zodra u gemigreerd bent wordt uw abonnement bij ons automatisch aan het einde van het lopende contract beëindigd. Als u dit niet wilt kunt u een brief schrijven naar Het Net. Vermeld a.u.b. in uw brief:
- Dat u uw abonnement wilt voortzetten als inbel abonnement
- Uw naam, adres en woonplaats
- Uw klantnummer en gebruikersnaam
- Uw handtekening
* Ik heb een ADSL-verhuizing aangevraagd, kan ik nu overstappen?
Ja, u kunt nu overstappen. Wij willen u er echter wel op wijzen dat uw lopende mutatie (aanleg, snelheidsmutatie, opzegging, verhuizing en annulering) door het overstappen komt te vervallen!
* Ik heb een verzoek tot up- of downdowngraden ingediend, kan ik nu migreren?
U kunt nu overstappen. Mocht u toch gaan overstappen dan zal de lopende mutatie (aanleg, snelheidsmutatie, opzegging, verhuizing en annulering) komen te vervallen.
* Waarom wordt ik door Het Net aan de contractstermijn gehouden?
Het Net houdt u aan uw contractuele verplichtingen. Uw keuze voor een ADSL-aansluiting via een andere telecom provider ontslaat u niet van uw contractuele verplichtingen met Het Net. Als het goed is heeft de nieuwe aanbieder u bij uw aanmelding daar ook over geïnformeerd. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden welke u bij uw aanmelding heeft geaccordeerd.
Even ter verduidelijking: de problemen treden op bij migraties vanaf het KPN Bitstream netwerk, dat is een ander netwerk dan 'ADSL via KPN' waar de meeste lijnen van KPN providers (DirectADSL, Het Net, Planet) op zijn aangesloten. Bekende uitzonderingen zijn XS4All only en - ik meen - Scarlet (zie ook in eerder Telfort topics): hierbij treden problemen op.rikrik schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:33:
@JohnStaakke,
Ik heb net een antwoord gehad van hetnet.. En die zegt dat dit allemaal geen probleem moet zijn.. Maar heb daar niet duidelijk in gevraagd hoe het zat met die kpn-kpn migratie, dus heb daar nu nog een mailtje over gestuurd.
[...]
En Orange over Bitstream dus ook blijkbaar.rick77 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:44:
[...]
Even ter verduidelijking: de problemen treden op bij migraties vanaf het KPN Bitstream netwerk, dat is een ander netwerk dan 'ADSL via KPN' waar de meeste lijnen van KPN providers (DirectADSL, Het Net, Planet) op zijn aangesloten. Bekende uitzonderingen zijn XS4All only en - ik meen - Scarlet (zie ook in eerder Telfort topics): hierbij treden problemen op.
Verwijderd
Is er een manier om hier achter te komen?musicfreak schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:22:
Helaas werkt het niet zo makkelijk. Het kan nog steeds zo zijn dat de huisnummertoevoeging zoals het bij jou op de gevel staat afwijkt van de nummering in de Kanvas database van KPN, en dan gaat het fout. Denk bijvoorbeeld aan een I, sous of 1 in plaats van een A.
Verwijderd
Heb op 9 januari de brief gehad met inloggegevens, aankomende vrijdag komt kpn monteur en internet zal op 21 januari ingaan.
Ik heb echter nog niet het installatie pakket met modem enzo gekregen. Moet ik me zorgen gaan maken en geld gaan verspillen aan de klantenservice of komt dit wel vaker zo voor?
Jep, KPN bellen (0900 - 0244). Je zal echter wel moeten doorvragen, niet gelijk opgeven en misschien meerdere keren bellen. Zie ook:Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:53:
[...]
Is er een manier om hier achter te komen?
bjck in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4"
bjck in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3"
Inderdaad... Ik heb ook meerdere malen gemaild en gebeld met de klantenservice. Uiteindelijk werd ik teruggebeld door de afdeling Klantreacties die alles had uitgezocht...musicfreak schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:00:
[...]
Jep, KPN bellen (0900 - 0244). Je zal echter wel moeten doorvragen, niet gelijk opgeven en misschien meerdere keren bellen. Zie ook:
bjck in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4"
bjck in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3"
Sterkte! Ben benieuwd of mijn huidige aanvraag doorgang vind of niet...
Verwijderd
Afgelopen zaterdag kwam pakketje binnen, meteen aangesloten maar geen DSL lampje (oplevering in week 18 januari), had zondag avond omdat toch niemand op internet hoefde alles thuis al omgezet naar telfort. Maandag ochtend keek ik in de router logs en ik bleek internet verbinding te hebben gemaakt op 00:01, alsof er een stekker omging.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:56:
ik zit momenteel in stap 4.
Heb op 9 januari de brief gehad met inloggegevens, aankomende vrijdag komt kpn monteur en internet zal op 21 januari ingaan.
Ik heb echter nog niet het installatie pakket met modem enzo gekregen. Moet ik me zorgen gaan maken en geld gaan verspillen aan de klantenservice of komt dit wel vaker zo voor?
Telefonie werkt nog niet helemaal, maar er staat in de brief ook: 18 januari.
Ik ben benieuwd, ik was al helemaal geshocked dat ik alles kon aansluiten en 8 telefoonkabels goed kon knippen...
Oke, dus als ik zou overstappen zou ik geen problemen hebben met dit soort gezeik? (Ja ik snap dat het nooit 100% meteen goed kan gaan, maar zal dus geen last hebben van dat kpn-kpn migratie gezeur?)rick77 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:44:
[...]
Even ter verduidelijking: de problemen treden op bij migraties vanaf het KPN Bitstream netwerk, dat is een ander netwerk dan 'ADSL via KPN' waar de meeste lijnen van KPN providers (DirectADSL, Het Net, Planet) op zijn aangesloten. Bekende uitzonderingen zijn XS4All only en - ik meen - Scarlet (zie ook in eerder Telfort topics): hierbij treden problemen op.
Och kerel, je gaat nog frustie worden, want die 7 dagen skippen is een heilig taboe geworden bij de helpdesk en hun meerderen. Ik heb vandaag weer gebeld en een dame heeft er persoonlijk bij gestaan dat de 7 dagen werden geskipped (zei ze), maar ik sta nog steeds op Fase 1. 4 man waarvan ik de namen allemaal weet hebben me het belooft, alle 4 hebben ze het niet waargemaakt.DERop schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:17:
[...]
Ik stond erop die 7 dagen te skippen en dat was uiteindelijk geen probleem. Moest alleen via een collega... ik heb z'n naam genoteerd deze keer, dus ben benieuwd! Zeker gezien jouw ervaringen....
Moe word ik ervan...maar eerlijk is eerlijk, nu ik geen internet meer heb, neuk ik me weer te pletter
Als ik merk dat er een manier is om die 7 dagen te skippen, dan hang ik gelijk aan de telefoon hehe.Yzord schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:42:
[...]
Och kerel, je gaat nog frustie worden, want die 7 dagen skippen is een heilig taboe geworden bij de helpdesk en hun meerderen. Ik heb vandaag weer gebeld en een dame heeft er persoonlijk bij gestaan dat de 7 dagen werden geskipped (zei ze), maar ik sta nog steeds op Fase 1. 4 man waarvan ik de namen allemaal weet hebben me het belooft, alle 4 hebben ze het niet waargemaakt.
Moe word ik ervan...maar eerlijk is eerlijk, nu ik geen internet meer heb, neuk ik me weer te pletter
Verwijderd
Aangezien ik maar op 13mbit intrain met deze waarden (had ik al eerder gepost):
1
2
3
4
5
6
7
8
| noise margin upstream: 8 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 7 db tone 0- 31: 00 00 00 07 9a ab cc cc cc cc cc cc cc cb bb a9 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 8 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 18 db |
heb ik het vermoeden dat er nog 6mbit van de oude Planet verbinding ingehouden wordt en deze dus niet gebruikt kunnen worden op mijn Telfort lijn. Klopt deze verklaring technisch gezien of kan dit helemaal niet want ik vraag me nog steeds af waarom ik maar op 13mbit intrain.
Tja, en ik vraag me nogsteeds af dat of KPN of Telfort dit aan zijn laars lapt, zo ja, kan er dus een klacht worden ingediend?!? (heb al meerdere malen gevraagd, maar blikabar weet dus niemand hier antwoord op)rick77 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:25:
[...]
Dat lees ik niet uit zijn relaas. Is weer een nieuwe aanvraag die dus weer afgewezen gaat worden. Of hebben ze nog iets speciaals toegezegd? Zolang Telfort of KPN niks veranderd aan de standaard procedure over de overname van Bitstream lijnen (wat dus blijkbaar ergens wordt afgewezen) blijft het natuurlijk fout gaan. Lijkt me toch niet de bedoeling dat je als klant van ISPs afhankelijk bent van het netwerk waarop je verbinding draait. Volgens de OPTA moet je als klant kunnen overstappen door aan te vragen bij je nieuwe ISP en contractueel op te zeggen bij je oude ISP en "that is/should be it".
Er kan maar 1 DSL signaal tegelijk, dus een ander signaal kan niks inhouden.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:47:
Vandaag een brief van KPN gekregen dat de ADSL-aansluiting per 22 januari buiten dienst zal worden gesteld. Echter heb ik nu al een week Telfort internet.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 noise margin upstream: 8 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 7 db tone 0- 31: 00 00 00 07 9a ab cc cc cc cc cc cc cc cb bb a9 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 8 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 18 db
heb ik het vermoeden dat er nog 6mbit van de oude Planet verbinding ingehouden wordt en deze dus niet gebruikt kunnen worden op mijn Telfort lijn. Klopt deze verklaring technisch gezien of kan dit helemaal niet want ik vraag me nog steeds af waarom ik maar op 13mbit intrain.
Bij de OPTA.XenoMorpH schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:52:
[...]
Tja, en ik vraag me nogsteeds af dat of KPN of Telfort dit aan zijn laars lapt, zo ja, kan er dus een klacht worden ingediend?!? (heb al meerdere malen gevraagd, maar blikabar weet dus niemand hier antwoord op)
[ Voor 14% gewijzigd door Dolan op 16-01-2008 16:01 ]
Verwijderd
Ik heb de zelfde waarden zowat en ik train ook in op 14 Mbits, dat is voor die afstand (1,66km) redelijk de max heb ik begrepen. Het abonnement gaat tot 20MBitVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:47:
Vandaag een brief van KPN gekregen dat de ADSL-aansluiting per 22 januari buiten dienst zal worden gesteld. Echter heb ik nu al een week Telfort internet.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 noise margin upstream: 8 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 7 db tone 0- 31: 00 00 00 07 9a ab cc cc cc cc cc cc cc cb bb a9 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 8 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 18 db
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 16:02 . Reden: kwoot fiks ]
Verwijderd
Ik neem namelijk regelmatig de computer van een vriendin op afstand over om een probleem op te lossen en ik kan in haar firewall (McAfee) alleen op ip-adres aangeven dat ze mij kan vertrouwen. Om nou iedere keer naar haar toe te rijden als mijn ip-adres wijzigt, schiet dan niet zo op. Dan kan ik net zo goed dat hele op afstand overnemen skippen.
Verwijderd
Als ik hier naar de snelheden en afstanden kijk dan zou 20mbit toch ongeveer gehaald moeten worden.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:02:
[...]
Ik heb de zelfde waarden zowat en ik train ook in op 14 Mbits, dat is voor die afstand (1,66km) redelijk de max heb ik begrepen. Het abonnement gaat tot 20MBit
Deze persoon eerder in dit topic traint ook veel hoger in met slechtere waarden.
Ik zit overigens ook op een ADSL2+ centrale dus hier kan het niet aan liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 16:12 ]
Logmein een optie ?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:09:
Even een vraagje tussendoor: hoe 'dynamisch' is het ip-adres? Ik wil dus graag van mensen, die al aangesloten zijn, weten hoe lang (of kort) ze hetzelfde ip-adres houden.
Ik neem namelijk regelmatig de computer van een vriendin op afstand over om een probleem op te lossen en ik kan in haar firewall (McAfee) alleen op ip-adres aangeven dat ze mij kan vertrouwen. Om nou iedere keer naar haar toe te rijden als mijn ip-adres wijzigt, schiet dan niet zo op. Dan kan ik net zo goed dat hele op afstand overnemen skippen.
Was eerder ook mijn vraag, er was iemand die aangaf iedere avond zijn modem uit te zetten en desondanks nog steeds hetzelfde ip had.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:09:
Even een vraagje tussendoor: hoe 'dynamisch' is het ip-adres? Ik wil dus graag van mensen, die al aangesloten zijn, weten hoe lang (of kort) ze hetzelfde ip-adres houden.
Zal dus wel een leasetijd hebben van een dag, dan raak je niet echt snel je ipadres kwijt (maar kan wel zomaar natuurlijk).
Ik vraag me wel nog steeds af of dit gekoppeld is aan MAC adres zoals bij Orange ?
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
ga maar eens een paginaatjes of tig terug in dit topic.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:09:
Even een vraagje tussendoor: hoe 'dynamisch' is het ip-adres?
Zie topicstart. Misschien dat je eerst een firmware update moet doen.
Maar waarom zou je liever je speedtouch gebruiken?
Je krijgt gratis een modem van telfort, als je niet genoeg poortjes hebt neem je of het multipc modem, of je hangt er een switch aan.
[ Voor 85% gewijzigd door job op 16-01-2008 17:34 ]
Verwijderd
Ik volg de Telfort ervaringen topics al een paar maanden en had in mijn beleving nog geen bevredigend antwoord voorbij zien komen. Kennelijk toch wat over het hoofd gezien?jejeh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:50:
[...]
ga maar eens een paginaatjes of tig terug in dit topic.
vorige week vrijdag brief met inlog, zat.dag modem, vandaag kruidsdraadjes (briefje van kpn monteur om 8:30), netjes online.
Wat een verademing na Alice zeg.
Officieel wordt ik morgen pas geactiveerd, kan het daarom zijn dat mijn sip-wachtwoord wordt geweigerd?
Oja, Siemens SX551 (ex IPB) werkt wel, alleen sip is niet te wijzigen
Just frame, wheels and engine
Moest je die Siemens niet terug zenden?hdpaddy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:38:
22-12 aangevraagd
vorige week vrijdag brief met inlog, zat.dag modem, vandaag kruidsdraadjes (briefje van kpn monteur om 8:30), netjes online.
Wat een verademing na Alice zeg.
Officieel wordt ik morgen pas geactiveerd, kan het daarom zijn dat mijn sip-wachtwoord wordt geweigerd?
Oja, Siemens SX551 (ex IPB) werkt wel, alleen sip is niet te wijzigen
En is dat modem ook ADSL2+?
[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 16-01-2008 18:49 ]
Verwijderd
16-01-2008 "gepromoveerd" van status 1 naar 2, het gaat nog steeds goed.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:33:
Na jaren trouwe klant te zijn geweest van Planet IPB doe ik nu ook een overstap naar Telfort aangezien de prijs nogal hoog is bij Planet en hier goede reacties staan heb ik de stap gewaagd.
Ik heb afgelopen maandag de 7e dus een bevestiging ontvangen van Telfort en heb gisteren mijn IPB contract laten beindigen per 03-03-2008, maar dit ging niet geheel vlekkeloos.
De vriendelijke dame bij Planet wist mij te melden dat ik eerst mijn tellijn terug moest laten zetten naar analoog. Vervolgens zou Telfort dit dan weer kunnen overnemen om er weer een Voip lijn van te kunnen maken!!!!!
Toen maar even met Telfort gebeld en die wisten te melden dat dit helemaal niet hoeft daar ik al had aangegeven dat ik al een Voiplijn had.
Nogmaals bellen met Planet en jawel ik kon mijn contract opzeggen dus nu maar hopen dat alles goed gaat. (kastje-muur idee)
Ik laat het jullie weten hoe het verder verloopt.
Waarom niet? Alles ligt dan al klaar en het is toch een adsl+2 modem.job schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:14:
Je bedoelt ipv je zyxel je speedtouch 546 gebruiken?
Zie topicstart. Misschien dat je eerst een firmware update moet doen.
Maar waarom zou je liever je speedtouch gebruiken?
Je krijgt gratis een modem van telfort, als je niet genoeg poortjes hebt neem je of het multipc modem, of je hangt er een switch aan.
kan iemaand helpen of heeft een iedee wat ik fout doe?
update:
laat maar..... was vergeete dat ik 2 maande terug al ingelogt was .... zucht ..... geheugen van een goudvis
[ Voor 14% gewijzigd door Bschnitz op 16-01-2008 19:20 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
ja dit topic gaat erg hard.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:30:
[...]
Ik volg de Telfort ervaringen topics al een paar maanden en had in mijn beleving nog geen bevredigend antwoord voorbij zien komen. Kennelijk toch wat over het hoofd gezien?
maar ik knal hier s,avonds gewoon de stekkerdoos eruit, ip is nog niet veranderd.
Nou ja, gisteren gelijk draadloos binaries gedownload met 1100 kbps. Maar m'n PC verloor steeds verbinding met het modem na een minuut of 10 (alleen als ik download) dus vandaag maar bekabeld geprobeerd. En daar kwamen de resterende 700 kbps! Zit nu constant rond de 1800, precies wat er aangegeven stond bij de postcodecheck. Dat is wel heel fijn... Dus die kabel houden we aangesloten!
http://youtu.be/gEABifBgwi8
op de site geeft ie aan 15 mb te halen maar kom niet hoger dan 8,9 geloof ik. wel redelijk maar ik had er meer van verwacht.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 27 db output power downstream: 20 db attenuation upstream: 5 db tone 0- 31: 00 00 00 05 66 77 88 88 99 99 99 98 88 86 54 20 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 31 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 17 db tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 01 11 22 22 22 22 22 22 tone 64- 95: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 tone 96-127: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 tone 128-159: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 tone 160-191: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 tone 192-223: 22 21 22 12 22 22 21 11 11 11 11 11 11 11 11 11 tone 224-255: 11 11 11 11 11 01 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 tone 256-287: 01 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 tone 288-319: 11 11 11 11 11 11 11 11 11 00 00 00 00 00 00 00 tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
Heb sinds gisteren mijn DSL lamp aan en mijn Internetlamp flikkert. Ik kan alleen nog niet op de registratiepagina of op internet, kan dit kloppen?
Mijn lijn staat op ADSL2PLUS ik kan trouwens vanuit de modemdiagnostics wel pingen met 1.254.254.253 en vanuit windows niet? volgens de brief komt de KPN monteur vrijdag langs en zou ik in de week van 21 januari op internet moeten kunnen...?
PS. Mijn Verbindingssnelheid is:
1147 kbps / 568 kbps beetje laag, maaar begrijp dat dit na mijn registratie beter moet zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door RRX op 16-01-2008 20:02 ]
Echter geeft telfort aan dat het ordernummer op de overeenkomst staat (volgens orderstatus pagina).
Ben ik nu blind of staat het nergens?
Verder viel het mij op dat je geen gebruikersnaam/wachtwoord voor je internet verbinding in hoeft te geven in de zyxel op basis waarvan word er dan geauthenticeert ?
Dit is bij mijn huidige abbo (vroegere Zonnet) wel noodzakelijk ! @adsl-basic
Betekent dit automatisch dat ik met deze nieuwe zyxel geen verbinding kan maken met mijn huidige internet verbinding ?
My favorite programming language is solder.
[ Voor 8% gewijzigd door rick77 op 16-01-2008 20:14 ]
Heb bij mijn vader gewoon een schroef in de meterkast geboord, en heb daar die modem ingehangen. Aan de kant van de lampjes, zit onder en boven een sleuf, daar heb ik heb gewoon in geduwd.Puch-Maxi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:07:
Mag ik vragen hoe andere tweakers de "Fraai" ergonomisch vormgegeven Zyxel Modem/Router hebben opgehangen ? Mijn huidige Speedtouch hangt netjes aan de wand maar dat is er met de Zyxel niet bij...
Verder viel het mij op dat je geen gebruikersnaam/wachtwoord voor je internet verbinding in hoeft te geven in de zyxel op basis waarvan word er dan geauthenticeert ?
Dit is bij mijn huidige abbo (vroegere Zonnet) wel noodzakelijk ! @adsl-basic
Betekent dit automatisch dat ik met deze nieuwe zyxel geen verbinding kan maken met mijn huidige internet verbinding ?
Hangt een beetje scheef. Maar hangt verder prima
Verwijderd
Na weken onderbreking van het ADSL-signaal nog steeds geen internet. Nog even en Telfort overtreedt de eigen voorwaarden...
Verwijderd
Nope ... ik had precies hetzelfde..NCK schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:05:
Deze week ADSL + bellen van telfort aangevraagt ter vervanging van een IPB verbinding.
Echter geeft telfort aan dat het ordernummer op de overeenkomst staat (volgens orderstatus pagina).
Ben ik nu blind of staat het nergens?
Maar na een paar dagen krijg je een brief van Telfort en daar staat wel het order nr in.
Verwijderd
Even een kwoot uit je eigen bron:Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:10:
[...]
Als ik hier naar de snelheden en afstanden kijk dan zou 20mbit toch ongeveer gehaald moeten worden.
Deze persoon eerder in dit topic traint ook veel hoger in met slechtere waarden.
Ik zit overigens ook op een ADSL2+ centrale dus hier kan het niet aan liggen.
Die 20Mbits is niet gegarandeerd, maar eerder een richtlijn. Het koper wat naar jouw huis ligt heeft misschien een mindere kwaliteit dan iemand anders. Ik haal 14Mbits met intrainen, maar ik hoorde van een collega dat hij op 1km afstand 10Mbits doet. Dit ligt puur aan de kwaliteit van het koper, je ISRA punt, afstand tot ISRA punt etc.Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het ISRA-punt (KPN-aansluiting in de woning) zit. De kabel doortrekken naar een wandcontactdoos is funest:
Helaas,....mooi niet dus he, zij sturen je net zo makkelijk door naar consuwijzer.nl:trolleystad schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:00:
[...]
Er kan maar 1 DSL signaal tegelijk, dus een ander signaal kan niks inhouden.
[...]
Bij de OPTA.
Alles leuk en aardig, heb daar namelijk al een mailtje heen gestuurd.Heeft u vragen of klachten over uw rechten als consument op het gebied van elektronische communicatie en post, dan kunt u deze indienen bij de ConsuWijzer.
Gedeeltelijk antwoord:
Leuk, maar binnen 4 weken kan ook al de verbinding hebben en een geschil kost meteen al €50,-....en dan ga ik niet lopen klootviolen. En zo denkt menig ander er dan over. want wat doen ze verder dan met deze klacht? Niets denk ik dan maar. Want zo tezien doet KPN of telfort nogsteeds moeilijk bij het migreren, want volgens consumwijzer MAG het aanwezig zijn van een adsl signaal GEEN belemmering zijn voor het in aanvraag nemen cq verwerken van de NIEUW aansluiting bij de nieuwe aanbieder.U kunt een (aangetekende) brief naar uw aanbieder sturen, waarin u kenbaar maakt wat de problemen zijn en dat u binnen een redelijke termijn (vaak wordt tussen 2 tot 4 weken aangehouden) een oplossing wenst. Wanneer de aanbieder niet met een oplossing komt, kunt u uw geschil na 4 weken voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Deze Stichting bemiddelt in geschillen tussen consument en aanbieder. Uw aanbieder moet dan wel aangesloten zijn bij de geschillencommissie voor de dienst "bellen via Internet". Voor meer informatie kunt u bellen naar (T) 070-3105310 of de Internetpagina www.geschillencommissie.nl raadplegen.
Telfort MAG je dus niet weigeren en MOET dus eigenlijk je aanvraag nogsteeds in behandeling houden en mag je helemaal niet verplichten om een nieuwe aanvraag te doen, immers, zij hebben een probleem met KPN, niet de klant.
Hoeveel personen moeten er dan eerst met problemen zoals dit worden opgezadeld om vervolgens 4 weken zonder internet te zitten en hun telefoon nummer kwijt raken. Ik wacht aan het einde van de rit al 12 weken op een aansluiting omdat Telfort er gewoon NIETS aan wil doen en de klant gewoon weer terug achteraan de rij stuurt.
Met z'n allen sta je sterk zou ik zeggen, maar als ik bijvoorbaad al niet weet wie of wat er met mijn klacht gebeurd, dan kan je ook niet verwachten dat dit soort capriolen wordt bestraft door de OPTA!
Verwijderd
Ok.jejeh schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:56:
[...]
je hebt aan een telefoon genoeg.
voipbuster wordt sip1 en budget phone sip 2
en dan selecteer je welke sip voor inkomend en uitkomend. is.
KPN nummer is vandaag geporteerd naar BudgetPhone. Geen abokosten meer van de KPN.
Mijn Voipbuster als Sip 1 ingesteld en BudgetPhone als Sip 2 zoals je zei en het werkt goed zo.
Heb nu voor bijna niets telefoon en voor 20 euro snel internet; ik ben tevreden zo.
Alleen wel jammer dat Voipbuster overal +31 voor wil hebben, nu zou ik al mijn nummers in mijn telefoon moeten corrigeren. Het ATA kastje wat ik hiervoor gebruikte deed dit er automatisch bij via een dial plan. Maar ja.
Edit: misschien Voxalot?
Mag je volgens de voorwaarden van Telfort een email- en webserver draaien?
Wordt uitgaande poort 25 geblocked (oftewel, moet ik een relay adres invoeren van de mailsever van telfort in mijn emailserver?)
Hij is adsl2+Thombias schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:47:
[...]
Moest je die Siemens niet terug zenden?
En is dat modem ook ADSL2+?
SX is ex ipb, ik niet
Heb nu btw de gratis modem van telfort aan de ISRA hangen met daarachter de SX551, waar ik het internet en de dhcpserver heb uitgeschakeld, nu heb ik toch een (wifi)router + printserver.
Just frame, wheels and engine
Heeft de zyxel geen dialplan, digit map, o.i.d.?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:24:
[...]
Ok.
KPN nummer is vandaag geporteerd naar BudgetPhone. Geen abokosten meer van de KPN.
Mijn Voipbuster als Sip 1 ingesteld en BudgetPhone als Sip 2 zoals je zei en het werkt goed zo.
Heb nu voor bijna niets telefoon en voor 20 euro snel internet; ik ben tevreden zo.
Alleen wel jammer dat Voipbuster overal +31 voor wil hebben, nu zou ik al mijn nummers in mijn telefoon moeten corrigeren. Het ATA kastje wat ik hiervoor gebruikte deed dit er automatisch bij via een dial plan. Maar ja.
en de zoekfunctie zegt je ook niks???sundace schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:44:
Even geen tijd om alle topics door te lezen, dus stel mijn vraag gelijk even. Mocht het al een keer zijn beantwoord, dan spijt me het opnieuw te vragen.
Wordt uitgaande poort 25 geblocked (oftewel, moet ik een relay adres invoeren van de mailsever van telfort in mijn emailserver?)
Verwijderd
Nee, jammergenoeg niet.AtRi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:25:
[...]
Heeft de zyxel geen dialplan, digit map, o.i.d.?
Nadat ik dacht dat mijn aanvraag vast zou lopen door een verkeerde volgorde van eerst vanalles op te zeggen en dan pas aan te vragen. ( eerst adsl opzeggen om achter mijn eind datum te komen , toen kpn telefonie eruit geknikkerd en daarna pas telfort aan gevraagd ( wel een maand eerder als wensdatum dan mijn oude adsl zou ophouden) )
Vandaag een mail dat ik in de week van 1 feb. mijn telfort adsl verbinding zal opgeleverd worden
Als wens datum had ik 1 feb. opgegeven.. Lijkt dus helemaal goed te komen en precies op tijd volgens de planning ;-) Na wat verhalen hier ben ik nog voorzichtig.. maar nog 2 weken wachten om te zien of het echt goed gaat dus ...
Aanvraag op 2 jan. gedaan.
Mijn oude nette degelijk uitziende zyxel modem had mooie mountingholes aan de achterkant en hing dus ook mooi aan de muur. Nieuwe modem hangt met een tyrap om een buis bovenop de onderzekeringskast. Niet ideaal maar t werkt.Puch-Maxi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:07:
Mag ik vragen hoe andere tweakers de "Fraai" ergonomisch vormgegeven Zyxel Modem/Router hebben opgehangen ? Mijn huidige Speedtouch hangt netjes aan de wand maar dat is er met de Zyxel niet bij...
..
I, for one, like Roman numerals
Luie donder. Er is ook een zoekfunctie bovenin. Dat jij daar geen zin in hebt is geen excuus het topic te vervuilen.sundace schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:44:
Even geen tijd om alle topics door te lezen, dus stel mijn vraag gelijk even. Mocht het al een keer zijn beantwoord, dan spijt me het opnieuw te vragen.
Telfort weigert niet, KPN weigert aan te sluiten.XenoMorpH schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:49:
Leuk, maar binnen 4 weken kan ook al de verbinding hebben en een geschil kost meteen al €50,-....en dan ga ik niet lopen klootviolen. En zo denkt menig ander er dan over. want wat doen ze verder dan met deze klacht? Niets denk ik dan maar. Want zo tezien doet KPN of telfort nogsteeds moeilijk bij het migreren, want volgens consumwijzer MAG het aanwezig zijn van een adsl signaal GEEN belemmering zijn voor het in aanvraag nemen cq verwerken van de NIEUW aansluiting bij de nieuwe aanbieder.
Telfort MAG je dus niet weigeren en MOET dus eigenlijk je aanvraag nogsteeds in behandeling houden en mag je helemaal niet verplichten om een nieuwe aanvraag te doen, immers, zij hebben een probleem met KPN, niet de klant.
Zoals ik al zei, naar de OPTA/Consuwijzer toe. Telfort doet voor jou een aanvraag om DSL op te leveren. KPN zegt "Kan niet", Telfort stuurt jou een brief dat het niet kan, later komt de reden waarom het niet kan. Aan die brieven die mensen krijgen zie je al dat die automagisch gegenereert zijn, dus ik denk dat er weinig handmatig gedaan wordt. Zodra KPN zegt "Kan niet" gaat er waarschijnlijk een volledig automatisch systeem brieven sturen en dergelijke.XenoMorpH schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:49:
Hoeveel personen moeten er dan eerst met problemen zoals dit worden opgezadeld om vervolgens 4 weken zonder internet te zitten en hun telefoon nummer kwijt raken. Ik wacht aan het einde van de rit al 12 weken op een aansluiting omdat Telfort er gewoon NIETS aan wil doen en de klant gewoon weer terug achteraan de rij stuurt.
Maar goed, daar ben je niet mee geholpen. Ik vind het ook vreemd dat die bitstream aansluitingen niet gemigreerd kunnen worden, want volgens de OPTA/Consuwijzer mag dat geen belemmering zijn.
Juist. Voordat een probleem opvalt moeten meerdere mensen een klacht indienen. Dus zet een handtekeningen actie op ofzo. Als je in je eentje iets wilt bereiken loop je tegen een enorme muur op die KPN heet.XenoMorpH schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:49:
Met z'n allen sta je sterk zou ik zeggen, maar als ik bijvoorbaad al niet weet wie of wat er met mijn klacht gebeurd, dan kan je ook niet verwachten dat dit soort capriolen wordt bestraft door de OPTA!
[ Voor 68% gewijzigd door Dolan op 17-01-2008 09:27 ]
Probeer eens alleen de net nummer erbij, dat werkte via de voipbuster programma gewoon.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:24:
[...]
Fraaie vormgeving heeft dit modem inderdaad.Qua ophanging is het wat lastig idd.Puch-Maxi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:07:
Heb in de meterkast een plankje gemaakt met opstaande rand daar moet die op komen te staan.
Ik heb al eens gezocht naar een eventuele beugel van ZyXel maar die schijnt niet te bestaan.
Verwijderd
Ik heb hem in de meterkast met montagekit tegen de muur geplakt!Thombias schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Fraaie vormgeving heeft dit modem inderdaad.Qua ophanging is het wat lastig idd.
Heb in de meterkast een plankje gemaakt met opstaande rand daar moet die op komen te staan.
Ik heb al eens gezocht naar een eventuele beugel van ZyXel maar die schijnt niet te bestaan.
Haha lol, gewoon inpakken met purschuimVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:40:
[...]
Ik heb hem in de meterkast met montagekit tegen de muur geplakt!
Maar een schroefje door het sleufje aan de onderkant werkt ook wel gewoon.
Verwijderd
Scheelt een hoop gezien het feit dat je vaak een kwartier in de wacht wordt gezet!!!
http://www.vraagalex.nl/V...w=article&id=56&Itemid=65
Verwijderd
beste klantenserice,
Ik heb bij jullie aan abonnement afgesloten voor internet en telefefonie (order xxxx). Tot op heden alleen maar problemen met opzeggen bij HetNet gehad, maar leken nu opgelost te zijn.
Ik heb echter nu van KPN een schrijven gehad waarin vermeld wordt er een opdracht is ontvangen tot het opheffen van mijn ADSL aansluiting op tel nr XXXXXXXXXXX.
De ADSL aansluiting zal per 30 januari 2008 buiten dienst worden gesteld.
Is dit gebruikelijk tijdens een telco migratie (ik sta inmiddels in stap 4 en heb mijn modempakket al binnen.
Nu heb ik net telefonisch contact gehad met KPN en er blijkt dus een sloop aanvraag op de lijn gezet te zijn die per 30 januari 2008 uitgevoerd gaat worden.
Waarschijnlijk zal er van jullie kant aktie moeten komen om deze sloop er weer af te halen. (anders moet ik, volgens alle verhalen op internetforums, 6 weken wchten na de afsluiting en dan weer en een nieuwe aanvraag doen).
Graag jullie reactie.
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw webformulier van 07-01-2008 met ticketnummer xxxxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Het gaat hier niet om een overname van de lijn. In ons systeem wordt een nieuwe lijn 25-01-2008 opgeleverd op uw aansluiting. Deze datum is door KPN doorgegeven en uw order zal daarom gewoon goed doorlopen.
Voor verdere vragen kunt u telefonisch contact opnemen.
U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m). De telefonische helpdesk is geopend van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 22.00 en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 17.00
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
http://www.telfort.nl/klantenservice [b][i]
Hallo,
N.a.v. uw reactie heb ik nog een (technische) vraag: Bij oplevering van een nieuwe lijn, moet er dan een KPN monteur langskomen (zoals al vaak in diverse forums beschreven) of gaat deze “nieuwe” lijn over hetzelfde aderpaar wat nu in gebruik is?
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 17-01-2008 met ticketnummer xxxxxxx. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.
Er zal inderdaad dan een monteur langskomen om de lijn door te meten of het mogelijk is daarover adsl te ontvangen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Afdeling Customer Services
Tiscali
Postbus 8071
3503 RB UTRECHT-----------------------------------------
[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 14-02-2008 16:06 . Reden: naam verwijderd ]
Jongens, ik zoek me suf (en Telfort en Speedtouch NL bieden ook nog geen soelaas), maar weet iemand of en hoe de speedtouch 580 geschikt te maken is voor Telfort ADSL? Ik heb wel een aantal instellingen gekregen (bv VPI/VCI 0.34), maar niet alle instellingen komen in de keuzelijsten voor.
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoor het wel als deze vraag hier misschien niet thuishoort
Configurator downloaden van speedtouch website en daarin kiezen voor Tiscali netwerk.TryHard schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:27:
Speedtouch 580 gebruiken voor Telfort ADSL.
Jongens, ik zoek me suf (en Telfort en Speedtouch NL bieden ook nog geen soelaas), maar weet iemand of en hoe de speedtouch 580 geschikt te maken is voor Telfort ADSL? Ik heb wel een aantal instellingen gekregen (bv VPI/VCI 0.34), maar niet alle instellingen komen in de keuzelijsten voor.
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoor het wel als deze vraag hier misschien niet thuishoort
AtRi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:25:
[...]
Heeft de zyxel geen dialplan, digit map, o.i.d.?
De zyxel heeft wel een dialplan, alleen is dit niet via de web interface te benaderen. Je moet via telenet inloggen op het modem en dan de CLI optie kiezen, je kunt dan dial rules toevoegen.
mijn situatie nu : dubbele kosten met upc
ik had telefonisch per 3 januari mijn hele zooi opgezegd
dus telefonie/inet en kabeltv
blijkt dus dat die mutsen daar alleen mijn inet hebben afgesloten en de 2 andere dingen niet.
ik weer bellen ...na 20 minuten wachten nog niemand aan de lijn.
een brief gestuurd met verdere uitleg en gelijk een terugboeking gedaan van de automatische incasso
trouwens...vanuit mijn isra punt ligt denk ik wel 20Meter telefoonkabel tot mijn modem
en nog haal ik 1,8mB per seconden
Telfort is tiscali.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:04:
Kijk eens even naar onderstaand verhaal. Ik stel mijn vraag aan Telfort en Tiscali beantwoord nu ineens mijn vragen ?!?!?
Tiscali gaat echter van naam veranderen, zodat straks alles Telfort heet.
Verwijderd
Vandaag 17/1 is Internet in ieder geval operationeel. Snel gekeken en de snelheid lijkt ok (16mbit). Telefonie lukt nog niet en kennelijk moet ik even wachten tot 22/1. Tot nu toe prettig zaken doen met deze mensen. Maar goed... standaardaanvragen horen dan ook niet fout te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:00:
[...]
22/12 aangevraagd --> Stap 1
9/1 --> Stap 3 (Stap 2 overgeslagen?)
11/1 --> Stap 4
22/1 --> Oplevering gepland incl. VOIP
Bij mij duurt het dus iets meer dan 4 weken inclusief feestdagen. Met 'zonder vaste lijn' neem ik aan dat je bedoelt dat er wel een ISRA punt is maar dat er geen diensten over worden geleverd.
Verwijderd
Ik heb Telfort vast bellen.
Als ik in het buitenland met vakantie ben, kan ik dan b.v. via wifi bij een hotspot inloggen op mijn Telfort-voip en zo via mijn Nederlandse telefoonnummer bellen?
Of kan ik alleen op de voip aanmelden vanaf mijn Telfort ip-nummer?
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Verwijderd
Bij mijn weten kun je alleen inloggen op de Telfort-SIP-server via het Telfort netwerk. En dus daarom niet via een niet-Telfort-hotspot.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:06:
Een paar maanden geleden kwam de hier volgende vraag al eens in de eerste thread langs, maar toen was er geen antwoord op. Ook op het Tiscali-forum vond ik het antwoord niet.
Ik heb Telfort vast bellen.
Als ik in het buitenland met vakantie ben, kan ik dan b.v. via wifi bij een hotspot inloggen op mijn Telfort-voip en zo via mijn Nederlandse telefoonnummer bellen?
Of kan ik alleen op de voip aanmelden vanaf mijn Telfort ip-nummer?
Heeft iemand dit al geprobeerd?
daarnaast is mijn ping naar tweakers 27ms.
en heb ik veel moeite met meerdere connecties te leggen (<100 per/min)
Mijn afstand tot de centrale is minder dan 1000meter.
Wel woon ik in een flat. Kan het hier door komen? en heeft iemand tijd om naar mijn staatje te kijken?
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0d cd de fe ee ff ff ff ff fe ed ca 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 22 45 67 78 9a ab cc dd dd de ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc c2
tone 128-159: cc cc cc cc cb cb cb bb bb bb bb bb bb bb aa aa
tone 160-191: aa aa 9a a9 99 99 99 88 98 89 88 98 88 88 98 89
tone 192-223: 88 88 88 88 88 87 88 88 78 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 256-287: 58 88 88 88 88 88 89 88 87 88 87 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 78 77 77 77 77 77 77 77 78 77 77 77 87 88 88
tone 320-351: 88 88 88 88 99 99 99 99 99 99 a9 99 aa aa aa 99
tone 352-383: a9 99 97 99 99 99 97 99 88 86 68 88 88 88 88 88
tone 384-415: 77 77 77 77 77 66 76 66 66 66 56 55 55 55 55 55
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 55 54 44 44 44 54
tone 448-479: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 44 44 44 44 22
tone 480-511: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 20
mankeert hier iets aan? en zou ik nog snelheidswinst kunnen behalen door de klantenservice te bellen om te kijken wat zij voor mij kunnen doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Q-bone op 17-01-2008 19:05 ]
bla?
Verwijderd
Dat geldt niet alleen voor ISP's maar voor alle bedrijven met een 0900-nummer. In bijna alle gevallen is wel een gewoon telefoonnummer te vinden, meestal via goudengids.nl, zodat je een hoop kosten kunt besparen. En anders een mailtje sturen met de mededeling dat je geen 0900-nummers kúnt bellen (kun je namelijk zelf laten blokkeren) wil ook vaak helpen.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:55:
Voor iedereen die torenhoge belkosten heeft met het bellen naar ISP via 0900 nummers kijk eens op deze site voor een alternatief nummer (0800 of normale aansluiting). Vaak zegt men dan dat je het verkeerde nummer hebt gebeld, maar wordt je intern doorverbonden.
Scheelt een hoop gezien het feit dat je vaak een kwartier in de wacht wordt gezet!!!
http://www.vraagalex.nl/V...w=article&id=56&Itemid=65
Verwijderd
17-01-2008 "gepromoveerd" van status 2 naar 3 wordt vervolgdVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:00:
[...]
16-01-2008 "gepromoveerd" van status 1 naar 2, het gaat nog steeds goed.
Is dat nu echt intressant om dat hier neer te zetten? Dat is alleen intressante informatie voor jezelf lijkt mij. Aan deze info hebben wij echt niets.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:00:
[...]
17-01-2008 "gepromoveerd" van status 2 naar 3 wordt vervolgd
Wat zou de klantenservice hier aan kunnen doen dan? Je modem traint in op waarde x, niets meer of minder, het is afhankelijk van de kwaliteit van het koper, afstand tot centrale, allemaal factoren waar telfort niets aan kan doen.Q-bone schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:44:
mankeert hier iets aan? en zou ik nog snelheidswinst kunnen behalen door de klantenservice te bellen om te kijken wat zij voor mij kunnen doen?
Je zou alleen je interne bedrading kunnen verbeteren.
[ Voor 44% gewijzigd door Slasher op 17-01-2008 19:10 ]
Elect a clown, expect a circus.
bla?
Verwijderd
Je koperkabellengte is ca. 2 km (28 gedeeld door 14) dus dan heb je een prachtige downloadsnelheid.Q-bone schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:44:
Alleen ik train in op 13.8 mbit.
Mijn afstand tot de centrale is minder dan 1000meter.
attenuation downstream: 28 db
Niets meer aan doen verder.
vandaag ging de aanvraag ineens van status 3 naar status 1.
Telfort claimde dat volgens KPN het huisnummer niet zou bestaan en dat daarom de aanvraag per direct werd afgewezen. Ik moest maar met KPN uitzoeken wat er aan de hand was.
Navraag bij KPN (0900-0422) leerde echter dat zij het ISRA-punt kwijt zijn, wat toch vreemd is.
Er zit hier gewoon een ISRA-punt in de meterkast...
Er zou een KPN-mannetje moeten komen "om het ISRA-punt te herstellen."
Dit moest ik zo letterlijk aan Telfort doorgeven, waarna Telfort een KPN-monteur zou regelen.
Telfort heeft me nu verzekerd dat de aanvraag word voortgezet,
en dat er een KPN-mannetje komt "om het ISRA-punt te herstellen."
De status staat nu op 2.
Nu vraag ik me af hoe dit zomaar kan...
In de aanmeldprocedure werd vermeld dat bij een nieuwe lijn standaard sowieso een monteur komt kijken. Waarom dan een aanvraag afwijzen op zoiets onbenulligs?
Omdat volgens de KPN database het huisnummer dus niet bestaat. Ze gaan dan in eerste instantie uit van een tikfout o.i.d.drugsbunny schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:40:
Nu vraag ik me af hoe dit zomaar kan...
In de aanmeldprocedure werd vermeld dat bij een nieuwe lijn standaard sowieso een monteur komt kijken. Waarom dan een aanvraag afwijzen op zoiets onbenulligs?
Nu heb jij feedback gegeven dat het toch weldegelijk bestaat en gaan ze het dus onderzoeken.
Reken je dit uit door je Line Attenuation Down te delen door je Intrain snelheid, of is 14 een vast gegeven ? Verder vroeg ik mij het volgende af:Volkert schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:18:
[...]
Je koperkabellengte is ca. 2 km (28 gedeeld door 14) dus dan heb je een prachtige downloadsnelheid.
Ik heb nu adsl basic (connected by KPN) officeel zou je hiermee op 6144 Kbit moeten kunnen intrainen
Nu zit ik nog geen ~900-1000 Meter van de centrale maar ik train in op nog geen 5312 kbit (hoewel dit per keer kan varieren, ik heb één keer wel 6144 kbit gehaald voor 5 dagen maar hierna zakte hij weer in) Maar nu komt het: is het verstandig om nu hierover met KPN contact op te nemen ? Of te wachten tot Telfort de lijn overgenomen heeft en dan gaan klagen ? Wat is wijsheid.. Aangezien de lijn zelf en de centrale van KPN is en blijft natuurlijk (zullen ze moeilijk gaan doen als je als niet kpn klant gaat bellen?)
14 is een min of meer "vast" gegeven. Als je 14 dB downstream attenuation hebt, heb je ca. 1 km koperkabel ertussen liggen, bij 28 dB ca. 2 km en bij 42 dB ca. 3 km.Puch-Maxi schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:03:
[...]
Reken je dit uit door je Line Attenuation Down te delen door je Intrain snelheid, of is 14 een vast gegeven ?
Maar zelf heb je wel een lage snelheid. Zelfs al zou je dus 2 km koperkabel ertussen hebben liggen, dan zou je de 6 Mbps makkelijk moeten kunnen halen.
Ik zou zeggen, check je downstream attenuation eens, en de 5300 kbps zou kunnen kloppen als je 45 dB demping (=dik 3 km kabel) hebt of iets in die richting.
Output Power: 11,5 / 17,5
Line Attenuation: 8,0 / 15,0
SN Margin: 9,0 / 6,0
15:14=1,07 KM dus hieruit kan ik concluderen dat het waarschijnlijk niet ligt aan de lengte van de lijn ?
Is dat echt zo? En hoe weet je op welk netwerk je bent/wordt aangesloten?Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:43:
ping is altijd hoog bij het telfort netwerk dus misschien ben je daar op aangesloten ipv het kpn netwerk
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
definieer hoog...Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:43:
ping is altijd hoog bij het telfort netwerk dus misschien ben je daar op aangesloten ipv het kpn netwerk
Ik ben van Alice weggegaan omdat ik daar juist ping problemen heb ervaren en ben blij toe met de ervaring die ik nu weer heb met goed internet zonder hoge ping.
Verwijderd
Verder geen mac-filter, win xp sp2, geen windows firewall, wel zonealarm pro. Zie ik iets over het hoofd of wat zou het probleem kunnen zijn? Router staat op 6m afstand en moet door 1-2 muren.
Bij mij werkt de draadloze router uitstekend met een WMP54g (V4.1) , echter met een andere driver dan de Linksys driver, die zeer instabiel is. Die instabiliteit had ik ook al met vorige router. Zowel in V4.0 als V4.1 zit een Ralink chipset.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:12:
Heb de hele handel geïnstalleerd, maar zodra ik de kabel eruit trek en naar draadloos wil gaan loop ik tegen de problemen aan. Signaalsterke is laag tot zeer laag waardoor de verbinding regelmatig wegvalt (in het goede geval) of hij continue probeert een nieuw netwerkadres te verkrijgen (slechtste geval). Zowel de router (zyxel draadloos) als de adapter (linksys wmp54g) dezelfde netwerknaam (ssid) meegegeven en ook dezelfde wpa-psk key. Ook automatisch netwerkadres toewijzen ingesteld.
Verder geen mac-filter, win xp sp2, geen windows firewall, wel zonealarm pro. Zie ik iets over het hoofd of wat zou het probleem kunnen zijn? Router staat op 6m afstand en moet door 1-2 muren.
Ga naar : www.ralinktech.com en download drivers voor de PCI RT2500 (V4.0) of RT61 (V4.1).
Deinstalleer je Linksys driver en utilty via Configuratie/Software; reboot en installeer de Ralink drivers en utilities. De PCI kaart wordt herkend door het installatieprogramma.
Als je niet het utility, maar WZC van windows gebruikt, dan kun je zonder deinstallatie ook alleen de driver installeren die in het Ralink pakket zit.
Heb je overigens in Zonelalarm het subnet van je router als 'Trusted' ingevoerd? Als je dat niet gedaan hebt, wil dat met Zonealarm ook nog wel eens een probleem met de connectie geven.
Geen idee wat die voorwaarden betreft, maar poort 25 staat gewoon open zoals het hoort.sundace schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:44:
Klinkt als dikke storing (overspraak/ruis/open einde?) op je lijn.Puch-Maxi schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:16:
Bandwidth 768 / 5.312
Output Power: 11,5 / 17,5
Line Attenuation: 8,0 / 15,0
SN Margin: 9,0 / 6,0
15:14=1,07 KM dus hieruit kan ik concluderen dat het waarschijnlijk niet ligt aan de lengte van de lijn ?
Je hebt het modem toch wel rechtstreeks op het ISRA punt zitten he, en ook geen loze draden van het ISRA punt naar bijvoorbeeld de woon- of slaapkamer (waar vroeger een telefoon zat).
Nja, wat is hoog? Sommigen gaan al door het lint als ze 20ms ping hebben, terwijl dit ook behoorlijk laag is, en perfect is om te gamen..morpheus schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:51:
[...]
definieer hoog...
Ik ben van Alice weggegaan omdat ik daar juist ping problemen heb ervaren en ben blij toe met de ervaring die ik nu weer heb met goed internet zonder hoge ping.
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
kijk eens op de pag van zyxel daar heb ik mijn wireles mee inegsteld gekregen
http://www.zyxelsupport.nl/z104.html
Volgens speedtest.nl heb ik 24 tot 48 connecties. Heb het programma vele malen gedraaid.
Naar websites connecten duurt ook lang, waiting... en dan duurt het even. Daarnaast heb ik een ping van meer dan 40.
Is hier wat aan te doen?
bla?
Dit topic is gesloten.
![]()