Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.141 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Lache ding! Zit er ook een muis in? *O* Iedereen die zegt dat 'ie te klein is: jullie zitten toch ook altijd met jullie mobieltjes te frummelen? :+

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:15:
Lache ding! Zit er ook een muis in? *O* Iedereen die zegt dat 'ie te klein is: jullie zitten toch ook altijd met jullie mobieltjes te frummelen? :+
Nu hopen dat er snel een chinese kloon van komt voor minder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
Arx schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:15:
Jep rechts boven zit een touchpad deze kun je instellen als Dpad en als muis dus. Same as je laptop zeg maar.

Ik zoek al tijden een mini bluetooth toetsenbord, ik gebruik hem toch niet heel vaak en voor de PS3 is het handig als ik even wil surfen of een berichtje wil tikken. Ik weet dat er ook via RF mini toetsenborden zijn maar die hebben vaak geen muis waardoor je dan nog met je controller loopt, en ik wil geen extra usb ding erin prikken. Nu met de D/mouse pad is het handiger aangezien je gewoon je hele XMB kan gebruiken als je niet aan het gamen bent b.v. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb help nodig met mijn ps3. Ik heb dus sinds gister een hdtv gehaald met 720p en heb net de hdmi kabel erin gedaan.
De ps3 gaf aan dat hij een hdmi kabel had gevonden en vroeg of ik geluid en video via hdmi wou laten lopen. Ik had ja gedaan, toen ging de tv buiten bereik. Waarschijnlijk door 1080p. Nu heb ik zwart beeld en weet ik niet hoe ik het weer normaal krijg.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:27:
Ik heb help nodig met mijn ps3. Ik heb dus sinds gister een hdtv 720p en heb net de hdmi kabel erin gedaan.
De ps3 gaf aan dat hij een hdmi kabel had gevonden en vroeg of ik geludi en video via hdmi wou laten lopen. Ik had ja gedaan, toen ging de tv buiten bereik. Waarschijnlijk door 1080p. Nu heb ik zwart beeld en weet ik niet hoe ik het weer normaal krijg.... :'(
De Powerknop vasthouden (bij opstarten) en kan je als goed is alles opnieuw instellen!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:27:
Ik heb help nodig met mijn ps3. Ik heb dus sinds gister een hdtv 720p en heb net de hdmi kabel erin gedaan.
De ps3 gaf aan dat hij een hdmi kabel had gevonden en vroeg of ik geludi en video via hdmi wou laten lopen. Ik had ja gedaan, toen ging de tv buiten bereik. Waarschijnlijk door 1080p. Nu heb ik zwart beeld en weet ik niet hoe ik het weer normaal krijg.... :'(
PS3 uit doen. Dan aan doen via de knop op de PS3 die +/-10sec inhouden tot je een piep hoort dan reset de PS3 zijn video/audio instellingen.

[edit] NM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS3 powerknop ingedrukt houden, dan laten opstarten, als je een piepje hoort loslaten. nu kan je opnieuw de hdmi instellingen aangeven. vink 576 en 720p aan, verder niet. 720p is t beste voor een hdready tv. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven
Thanks allemaal, het is gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Met hierboven..

Stel overigens 720 of 1080P in op een HD tv zoals je dat zélf wilt... ieder merk heeft weer andere scalers, waardoor 1080p soms wel degelijk mooier is op een HD Ready scherm.. uiteraard ook afhankelijk van hoe 'ready' het scherm is..

Op veel oude hd ready`s (1024*768) is 720P idd mooier :)

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 06-01-2008 20:54 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:51:
@ hierboven
Thanks allemaal, het is gelukt. :)
Het stond natuurlijk ook gewoon in de startpost....
:? Mijn PS3 is op een andere HDTV aangesloten geweest en laat nu alleen maar zwart beeld zien?
Zonder al te veel moeite kun je je beeldscherm instellingen van je PS3 resetten. Het enige wat je hoeft te doen is je PS3 uitschakelen en daarna inschakken via de powerknop en deze ingedrukt houden. Je PS3 zal dan 480p modus springen die door iedere TV herkend wordt.
Het doorstreepte is irrelevant..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat als ik een 1080 film (mkv) heb en die converteer naar mp4 en deze wil kijken op mn hd ready tv (720p) dat deze de film afspeelt met zwart scherm??? of zal de ps3/tv dat zelf scalen???

sorry verkeerde topic denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Frank J. schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:08:
welke versterker heb je? Ik zoek ook een vervanging voor mijn Denon 1604 :)
Ik heb de Onkyo tx-sr605 gekocht. Die kan echt enorm veel en dat voor een heel mooie prijs. En ik heb er een Harman/Kardon (HKTS 11) boxenset bij gekocht. Erg leuke combi :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:10:
klopt het dat als ik een 1080 film (mkv) heb en die converteer naar mp4 en deze wil kijken op mn hd ready tv (720p) dat deze de film afspeelt met zwart scherm??? of zal de ps3/tv dat zelf scalen???

sorry verkeerde topic denk ik
Zolang het formaat caompatible is, scaled de PS3 dat naar het juiste formaat.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Bestaat de mogelijkheid om je PSN nick te veranderen? Of is het anders mogelijk een nieuwe account te maken met behoud van je stats en aangeschafde spellen? Onder accountbeheer zag ik geen van beiden opties. Misschien iemand hier die het heeft gedaan?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Shailesh schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:59:
Bestaat de mogelijkheid om je PSN nick te veranderen? Of is het anders mogelijk een nieuwe account te maken met behoud van je stats en aangeschafde spellen? Onder accountbeheer zag ik geen van beiden opties. Misschien iemand hier die het heeft gedaan?
PSN nick staat gewoon vast, je kan wel een nieuwe account maken en stats die via lokale opslag gaan blijven gebruiken. Natuurlijk geld dat niet voor online opslag...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:02
SToRM666 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:15:
[...]
Ik heb de Onkyo tx-sr605 gekocht. Die kan echt enorm veel en dat voor een heel mooie prijs. En ik heb er een Harman/Kardon (HKTS 11) boxenset bij gekocht. Erg leuke combi :)
Ik heb zelf ook naar deze versterker gekeken, ik ben alleen benieuwd wanneer er een update voor de PS3 komt zodat deze ook DTS HD Master Audio via bitstream kan versturen naar je versterker.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verschillende zoekacties als "Shock" en "80GB" brachten me niet bij het gewenste resultaat, vandaar hier toch mijn vraag.

Hebben jullie Enig Idee of er nog een Versie met Backwards Compatibility en Card-Reader uitkomt. Die tevens DualShock 3 Controllers meelevert ipv SixAxis.

Ik heb namelijk al die tijd gewacht op bovenstaande, echter hoor ik nu steeds vaker dat er hier geen 80GB model uitkomt en dat het Backwards Compatibiliteits ook uit de PS3 wordt verwijderd, voor de zomer 2008 verwacht ik wel dat de DualShock 3 standaard in het pakket zit echter hoop ik dat mijn PS3 mijn PS2 kan gaan vervangen en tevens een Card-Reader (en WiFi maar dit blijkt bij nader inzien toch ook in de 40GB te zitten) in zich heeft.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
JunkieXP schreef op maandag 07 januari 2008 @ 03:35:
Verschillende zoekacties als "Shock" en "80GB" brachten me niet bij het gewenste resultaat, vandaar hier toch mijn vraag.

Hebben jullie Enig Idee of er nog een Versie met Backwards Compatibility en Card-Reader uitkomt. Die tevens DualShock 3 Controllers meelevert ipv SixAxis.
Dat de PS3 over een x aantal maanden met de DS3 wordt geleverd, lijkt me voor de hand liggend. Of Sony ooit nog een PS2-compatibel model gaat uitbrengen (met of zonder card reader) is volstrekt onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:15:
[...]
Ondersteund deze receiver ook PCM over 5 of 7 boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
Waarschijnlijk een veel gevraagde vraag maar stel hem toch!
De 40gig variant is niet backwards compatible
komt dit ook nooit?
is er geen andere oplossing voor?
ik vind het namelijk wel intressant als ik ook bijv. de oudere gran turismo kan spelen op een ps3
waar kan ik de andere versies nog kopen?
ik hoor het wel bedankt alvast voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit zal nooit komen, er mist een chip die hiervoor nodig is naar mijn weten. Als het alleen om software ging hadden ze het er niet uitgelaten.

Volgende mij kan je nog wel PS1 games spelen, dus een oudere versie van GT moet wel lukken :-D.

Ik betwijfel ook of er ooit nog een versie komt met BC, dan zou sony namelijk toegeven dat er wel vraag is naar BC, wat de keuze om het weg te laten bij de 40Gb versie weer vreemd zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartburg schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:39:
Waarschijnlijk een veel gevraagde vraag maar stel hem toch!
De 40gig variant is niet backwards compatible
komt dit ook nooit?
is er geen andere oplossing voor?
ik vind het namelijk wel intressant als ik ook bijv. de oudere gran turismo kan spelen op een ps3
waar kan ik de andere versies nog kopen?
ik hoor het wel bedankt alvast voor de reacties
Wat ik begrepen heb wordt de backwards compatibility geregeld door een extra chip. Deze chip zit er bij de 40 Gb niet in en dus zal het ook nooit mogelijk zijn.

Er zijn sporadisch nog wat winkels die een losse 60 Gb hebben staan, maar ik geef je weinig kans. Je kan nog wel even op ebay kijken en er 1 uit de US halen (er komen nog douane kosten bij, want zo'n doos word 99% onderschept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Het uitschakelen van de schakelaar is een nobel iets maar die 1.9 watt zet geen zoden aan de dijk, dat wordt het pas als je al je stuff uitzet zoals adapters voor je gsm/usb-disk/etc etc.
Die heb ik aan een blokje hangen.

Veel mensen laten hun stofzuiger op max staan terwijl dat voor wat stofjes plukken op wel op 1/3e kracht kan, daar valt ook veel winst te behalen ;)

Mijn vader is ook zo dat elke dingetje uit moet, prima! moedig ik aan maar hij snapte niet meteen dat al die uitsparing teniet gedaan wordt wanneer de laserprinter elke keer warm staat te stoken als ie het pc blok aanzet. Duurde even voordat het doordrong.

Ik ontdek nog steeds af en toe een nieuw dingetje met de PS3, ik dacht altijd dat je de PS knop op de controller ingedrukt moest houden maar dat is niet zo :)

Ik heb weer een collega erbij die een PS3 voor kerst kreeg, more userbase _/-\o_
Zijn er al cijfers van de Kerstverkopen? kheb het allemaal niet zo bijgehouden laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Yes, in de periode van 23 november tot en met 31 december zijn er 1.2M PS3's, 1.3M PS2's, en 1.4M PSP's verkocht. :)

bron:
http://www.ps3fanboy.com/...-over-the-holiday-season/

[ Voor 28% gewijzigd door scorpie op 07-01-2008 11:41 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
scorpie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:39:
Yes, in de periode van 23 november tot en met 31 december zijn er 1.2M PS3's, 1.3M PS2's, en 1.4M PSP's verkocht. :)

bron:
http://www.ps3fanboy.com/...-over-the-holiday-season/
Dat zijn enkel de Amerikaanse verkoopaantallen. Wereldwijd zijn het er ietsjes meer hoor.

Aardig om te weten is ook dat in Frankrijk er in 9 maanden 500.000 PS3's zijn verkocht, net zoveel als de Xbox 360 heeft verkocht in twee jaar tijd. In Italie, Spanje en Portugal is de PS3 ook veel populairder dan de Xbox 360. Ik denk dat de totale Europese kerstverkopen hoger zullen liggen dan in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Volgens VGChartz staat de teller op 8,7 miljoen PS3's. Gaan de 11 nog gehaald worden? Dat is dus in deze maanden nog een miljoen per maand. Of is dat t/m eind maart? Nu telt Sony shipt consoles dus liggen de cijfers van Sony zelf waarschijnlijk iets hoger maar dan nog wordt het spannend of ze hun eigen prognose halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 07-01-2008 11:50 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:12
Damnd mijn TV vertoont kuren :( net nu ik deze echt de tijd had op op mijn PS3 te gaan spelen. (vrouwke is 2 avonden weg)

Laat hem express pas volgende week ophalen want hij doet het nog wel (meestal) volgende week mis ik hem minder als deze week. Heb wel direct gevraagd dat als hij niet te repareren is (of niet rendabel) of ik met eem bijbetaling naar een full HD 42" kan ipv mijn huidige 32"

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:31:
Gefeliciteerd.
waarom koop je een 7.1 set en maar wwn 5.1 boxenset?
Thanks :) Ik vind 5.1 voor nu even voldoende en ik heb nog geen plaats voor 7.1. Daarnaast zijn de speakers vrij compact en mocht ik er nog 2 bijkopen, dan worden dat grotere speakers die vooraan komen te staan.
Ziet er op zich wel geinig uit. Jammer dat ie zo duur is...
Dennis_sla schreef op maandag 07 januari 2008 @ 02:23:
[...]

Ik heb zelf ook naar deze versterker gekeken, ik ben alleen benieuwd wanneer er een update voor de PS3 komt zodat deze ook DTS HD Master Audio via bitstream kan versturen naar je versterker.
Ik hoop het ook ja. Alhoewel het nu ook al goed klinkt schijnt Master Audio nog een heel stuk beter te klinken :)
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:56:
Ondersteund deze receiver ook PCM over 5 of 7 boxen?
Over 5 al zeker ja. Over 7 weet ik niet. Daar zal ik eens naar moeten kijken.
Shiver23 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:50:
Volgens VGChartz staat de teller op 8,7 miljoen PS3's. Gaan de 11 nog gehaald worden? Dat is dus in deze maanden nog een miljoen per maand. Of is dat t/m eind maart? Nu telt Sony shipt consoles dus liggen de cijfers van Sony zelf waarschijnlijk iets hoger maar dan nog wordt het spannend of ze hun eigen prognose halen.
Ze verkopen per week wereldwijd meer dan 300.000 consoles, wat dus neerkomt op 1.2 miljoen per maand. Dus die 11 miljoen voor eind maart zou dan wel te halen moeten zijn...

[ Voor 56% gewijzigd door SToRM666 op 07-01-2008 12:28 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin nummers allemaal zeg. :P

Alleen dat 1.2 miljoen getal is betrouwbaar, VGChartz kom op zeg. :/
Aardig om te weten is ook dat in Frankrijk er in 9 maanden 500.000 PS3's zijn verkocht, net zoveel als de Xbox 360 heeft verkocht in twee jaar tijd. In Italie, Spanje en Portugal is de PS3 ook veel populairder dan de Xbox 360. Ik denk dat de totale Europese kerstverkopen hoger zullen liggen dan in de VS.
Franse totale verkopen:
PS2: 5.5m
DS: 4.2m
WII: 1m
PSP : 600 k
X360: 500k
PS3: 500k

De Franse game markt is de op drie na grootste van de Europa. Die 500.000 voor 9 maanden valt in het niet tegenover de honderduizenden exemplaren die per week in Amerika en Japan verkocht worden. Japan is helemaal dol op de Wii en de PSP en Amerika is Sony's grootste markt maar zelfs daar liggen ze ver achter op de concurrentie.

De laatste NPD(USA) sales van de maand november:
Nintendo DS 1.53 million
Wii 981K
Xbox 360 770K
PlayStation 2 496K
PlayStation 3 466K
PSP 567K
En de reactie van analisten
Deze verkoopaantallen zijn allemaal betrouwbaar en je hoeft dus niet de onzin getallen van VGChartz te gebruiken.

De December aantallen zijn meestal een verdubbeling hiervan. Zoals je ziet verkoopt men in Amerika per maand evenveel als in Frankrijk in een heel jaar. :P De Wii eindigt bij het aantal dat Nintendo kan leveren waarschijnlijk 1.8 miljoen maar als de rainchecks aanslaan(garantie voor Wii in januari, wordt meegerekend met de december NPD) dan kan de Wii eindigen op 2 miljoen. De Playstation 3 zit op de 1.2 miljoen volgens Sony maar aangezien men vanaf 23 november rekent(en niet 1 dec.) is er misschien wat speling. De Xbox 360 eindigt waarschijnlijk tussen de Wii en PS3 in. Misschien zelfs boven de Wii als Nintendo echt leveringsproblemen heeft.

De laatste Famitsu aantallen(Japan per week)
DSL 195K
Wii 162K
PSP 158K
PS3 49K
PS2 30K
360 9K

De zwakste markt van Microsoft. Dit zijn aantallen verkocht per week. Dus het aantal van 500.000(totaal frankrijk) wordt gehaald in 10 weken. Ter vergelijking, haalt de Wii het zelfde aantal in nog geen 4 weken.

De Europese sales hebben dus maar een minimale invloed en zelfs in Europa de liggen de Wii en de Xbox 360 aan kop.(Xbox360 is populairder dan de PS3 in Engeland de grootste Europese markt voor games)

De 11 miljoen gaat niet gehaald worden omdat de verkopen in januari weer zullen dalen. Het enige wonder waarmee die doelstelling bereikt kan worden is de Devil May Cry 4 bundel die binnenkort uitkomt in Japan. Maar aangezien Nintendo vrijwel gelijktijdig Super Smash Brothers Brawl lanceert in Japan en de game ook gebundelt wordt met een Xbox 360 is dat zeer onwaarschijnlijk. De grote releases zijn allemaal al geweest en ook HOME komt niet meer voor mei. Een andere wildcard voor Sony is Blu-Ray. Als het HD-DVD kamp er inderdaad mee kapt(wat je wel zou verwachten) dan heeft Blu-Ray dus gewonnen en heeft Sony momenteel de beste en goedkoopste Blu-Ray speler op de markt. Het hele HD gebeuren wil echter niet aanslaan bij het grote publiek en het is nog maar de vraag of de HD-DVD klanten direct overlopen naar Blu-Ray aangezien Toshiba zich nog niet heeft overgegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze vraag ooit eerder gesteld maar nooit geen antwoord gekregen.
Wie heeft zijn PS3 aangesloten op een 5.1 of 7.1 versterker en speelt CoD4?
Tijdens het spelen komt er geen geluid uit de centrespeaker. Is dat bij jullie ook?
Ik heb een Onkyo TX-SR674E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Hi peeps :*)

Ik had een vraag mbt de combinatie van mijn home cinema set met de PS3, sinds kort heb ik de HK HS200 (2.1 Dolby virtual) en deze via een optische kabel verbonden met de PS3. Alleen heb ik het probleem dat tijdens het spelen van een spel, de sub voortdurend 'plopjes' geeft alsof er telkens een ander signaal binnen komt? Daarnaast valt het geluid ook steeds even weg en komt dan weer terug.

Komt dit euvel bekend voor bij iemand? Ik heb overigens bij de selectie geluidweergave alle mogelijkheden aangevinkt (DTS etc.) En tijdens het afspelen van een BD film heb ik nergens last van.

GRTZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:41:
Wat een onzin nummers allemaal zeg. :P
Vindt het verder totaal niet interessant zelf die verkoopcijfers maar als je het 1 onzin gaat noemen wat zou ons dan moeten overtuigen van de "zin" van jouw cijfertjes, plaats er dan ook een bron bij zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of het waar of niet is.
Tot zover mijn 2 € cent.

Speel zelf momenteel Madden, één van de weinige sport games die mij trekt. Moet zeggen dat het best leuk wegspeeld en ook nog leuk met 2 man te spelen is, tegen elkaar of samen tegen de CPU.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
NinteX: wat is je punt nu? dat MS het allemaal gaat redden? Sony verkoopt in November meer Playstations (2 en 3) dan MS xdozen verkoopt aldus jouw lijstje.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:32
Mij boeid die verkoopcijfers ook niet echt. Zolang ik de PS3 maar heb vind ik het wel best :) Wel wacht ik met smart op een leuke update in de store. Vind Blacksite echt tegenvallen als demo. Verder is er niks leuks bij gekomen nog.

By the way, dit las ik net op NU.nl:

Warner kiest voor Blu-ray
Uitgegeven: 7 januari 2008 11:57

AMSTERDAM - Warner brengt zijn films vanaf mei niet meer uit op HD-DVD-formaat. De filmstudio kiest dan voor het concurrerende Blu-ray.

Beterrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kan nu.nl zijn naam dan beter veranderen in oudnieuws.nl. Dit was volgens mij voor het weekend al bekend. Neemt niet weg dat het voor Sony een mooie slag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:49:
Tijdens het spelen komt er geen geluid uit de centrespeaker. Is dat bij jullie ook?
Ik heb een Denon AVR-1508, een PS3 en CoD4. Het geluid gaat hier prima, al moet ik zeggen dat ik er niet op gelet heb. Als ik er aan denk zal ik het vanavond even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:49:
Ik heb een Harman Kardon AVR 135 met 6.1 boxen, en zowel voor als achter hoor ik geluiden door m'n centers.

(Spel is qua ontwikkeling ook van 6.1 uitgegaan, dus met 7.1 sets wordt er geluid van 2 kanalen gegapt, en die naar het 7e kanaal gestuurd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:01:
[...]

Vindt het verder totaal niet interessant zelf die verkoopcijfers maar als je het 1 onzin gaat noemen wat zou ons dan moeten overtuigen van de "zin" van jouw cijfertjes, plaats er dan ook een bron bij zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of het waar of niet is.
Tot zover mijn 2 € cent.
Nou NPD is een bedrijf dat alle Amerikaanse verkopen tracked.
http://www.npd.com/corpServlet?nextpage=corp_welcome.html

Daarnaast is dat artikel van Next-Gen.biz.... gaat er een lampje knipperen? Nee, ah wat jammer nou, het is de website van EDGE(meest prominente Game magazine).

Famitsu maakt gebruik van de service van Enterbrain:
Reuters had vandaag nog een leuk nieuwsbericht:
http://www.reuters.com/ar...ews/idUSTFA00293420080107

Verreweg de beste Japanse bron is Media Create maar die komen waarschijnlijk pas later vandaag met hun nummers:
http://www.m-create.com/ranking/

Dus waarom er om bron geschreeuwd wordt terwijl Ioi(VGChartz) totaal geen bron prijsgeeft is me een raadsel.
NinteX: wat is je punt nu? dat MS het allemaal gaat redden? Sony verkoopt in November meer Playstations (2 en 3) dan MS xdozen verkoopt aldus jouw lijstje.
Lol gaan we nu de appels en peren bij elkaar optellen. Mij best Nintendo DS>Complete 'Playstation Family'

Ik reageerde overigens op Sony's prognose van 11 miljoen PS3's in maart en het feit dat men hier denkt dat dat gehaald gaat worden. Sony zei op 16 november 5.6 miljoen PS3's verkocht te hebben(wereldwijd). Hoe Ioi dan op 8.7 miljoen uit komt is mij een raadsel. :P
[url]]http://www.gamedaily.com/articles/news/ps3-celebrates-its-first-birthday-56-million-sold/18572?&ncid=AOLGAM000500000000016[/url]
Eind maart is nog vier en een halve vanaf dat laatste bericht(16 november). Dus men moet in 4.5 maanden 5.4 miljoen consoles verkopen. Dan moet men dus dubbel zo veel verkopen. De 1.2 miljoen is een mooi aantal voor de feestdagen in de US en dat brengt de PS3 op 6.8 miljoen, nog 4.2 miljoen te gaan in 3 maanden zonder feestdagen of exclusieve releases. Dan moet de PS3 alle voorgaande records gaan verbreken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sopsop schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:36:
[...]

Ik heb een Denon AVR-1508, een PS3 en CoD4. Het geluid gaat hier prima, al moet ik zeggen dat ik er niet op gelet heb. Als ik er aan denk zal ik het vanavond even checken.
Ah iig al een antwoord. Nu hopen dat je eraan zal denken :P
Ik heb de ps3 aangesloten met een optische digitale audiokabel op een digital optical in. Lees in de manual dat ik een console moet aansluiten op een video4 input. Zou nie weten waarom dat verschil moet maken maar zal dat vanavond ook maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:41:Het enige wonder waarmee die doelstelling bereikt kan worden is de Devil May Cry 4 bundel die binnenkort uitkomt in Japan. Maar aangezien Nintendo vrijwel gelijktijdig Super Smash Brothers Brawl lanceert in Japan en de game ook gebundelt wordt met een Xbox 360 is dat zeer onwaarschijnlijk.
Ja, want alle japanners kopen natuurlijk de 360-bundel en niet de ps3-bundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:51:
[...]

Dus waarom er om bron geschreeuwd wordt terwijl Ioi(VGChartz) totaal geen bron prijsgeeft is me een raadsel.
Het ging mij er vooral om dat je hetgeen iemand anders post voor onzin uitmaakt en je verwacht dat wat jij post iedereen dan als de enige waarheid ziet, daarbij gaf ik aan dat een bron vermelding helpt voor de rest van de lezers om jou verhaal geloofwaardiger te maken danwel voor aan de rest te laten zien dat het inderdaad de waarheid is, of in ieder geval volgens jouw bron, wat andere lezers dan weer van jouw bronnen vinden dat kan ik ook niet bepalen. Maar jouw verhaal is nu met bronnen in ieder geval een stuk beter onderbouwd of vindt je zelf van niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:06:
[...]

Ja, want alle japanners kopen natuurlijk de 360-bundel en niet de ps3-bundel...
Nee men zal denk massaal voor de PS3 gaan. Het probleem is alleen dat de Japanse markt in een dip zit. Alleen Nintendo en Square Enix zijn nog steeds razend populair naast een paar franchises zoals Mosou/Gundam etc. . Bijna iedere PS3 game daar is geen succes geworden. De best verkochte PS3 games in Japan zijn geloof ik Dynasty Warriors/Mosou en GT5 prologue. De vraag is of Japan nog warm loopt voor HD gaming aangezien zowel de Xbox 360 en PS3 totaal niet aanslaan en niet in de buurt komen van de verkopen van de PS2 terwijl de Wii deze juist inhaalt. De games die hier populair zijn zoals FPS, Action etc. slaan daar totaal niet aan. Aangezien Final Fantasy ook lang op zich laat wachten en Dragon Quest(grootste gamefranchise in Japan naast Pokemon en Final Fantasy) nu exclusief voor Nintendo consoles verschijnt is de het nog maar de vraag on Sony het tij kan keren. Daarnaast is ook de Devil May Cry franchise niet meer zo populair als vroeger.
Het ging mij er vooral om dat je hetgeen iemand anders post voor onzin uitmaakt en je verwacht dat wat jij post iedereen dan als de enige waarheid ziet, daarbij gaf ik aan dat een bron vermelding helpt voor de rest van de lezers om jou verhaal geloofwaardiger te maken danwel voor aan de rest te laten zien dat het inderdaad de waarheid is, of in ieder geval volgens jouw bron, wat andere lezers dan weer van jouw bronnen vinden dat kan ik ook niet bepalen. Maar jouw verhaal is nu met bronnen in ieder geval een stuk beter onderbouwd of vindt je zelf van niet?
Oke, dat ben ik met je eens, ik dacht namelijk dat iedereen wel bekend zou zijn met de termen NPD en Media-Create of Famitsu.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

VGChartz maakt net zo goed gebruik van deze bronnen en stelt de prognoge bij als er nieuwe cijfers bekend gemaakt worden. Daarbij zal de 11 miljoen van Sony shipped zijn, terwijl veel cijfers uitgaan van daadwerkelijk in de winkel verkochte exemplaren. Hier kunnen ze dus ook nog een buffer in de distributie inbouwen om hun eigen verkoopaantallen mee te stuwen.
Maar als ze nu op 8.7 zitten zou het t/m eind maart betekenen dat ze 750.000 stuks per maand moeten verkopen, wereldwijd. Het zal best lastig worden en door het uitstel van oa MGS4.
Dat DMC4 ook voor de 360 uit komt in Japan zegt helemaal niets. Vergelijk de verkoopaantallen van van consoles na Gundam en PES en je zult zien dat de 360 eigenlijk geen stijging in consoleverkopen laat zien. Dat is bij de PS3 wel anders. En DMC4 staat al tijden vrij hoog in de Famitsu Most Wanted lijst, dus waarom Japan niet op DMC4 meer zou zitten te wachten is mij een raadsel.

GT5:P komt in maart naar de US (en misschien ook de EU) dus die kan ook nog wel wat extra consoles verschepen.

En nog even een nieuwtje van de CES: De PS3 krijgt ook Blu-ray Profile 2.0 support. http://www.blu-ray.com/news/?id=813

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 07-01-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha iedereen,

Starwars duplo (Lego) gister binnen gehad. En meteen gaan spelen.
Ik had wissellende gedachte naar het spel toe, maar toen ik het spel eenmaal speelde vond ik het best tof! Me meissie was er ook bij, en die kon zonder problemen meedoen. En het spel was makkelijk en voor iedereen te begrijpen.

Erg positief dus! Heb het online gedeelte nog niet bekeken. Maar het feit dat je online kan is voor mij al genoeg.

Mijn games tot nu toe zijn. COD4, Unreal, Lego starwars, RFROM, Assins creed. Ook in die volgorde. (COD4 het leukste, assins het minste).

Spellen die er nog wel komen dit jaar.

Tekken
Streetfighter
GTA 4
En een leuke RPG als die komt.

Final fantesy zal ik zkr gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom ik de ene keer wel bestanden van een usbstick naar de harde schijf kan kopieren en de andere keer niet? De optie om te kopieren blijft gewoon grijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:09:
VGChartz maakt net zo goed gebruik van deze bronnen en stelt de prognoge bij als er nieuwe cijfers bekend gemaakt worden. Daarbij zal de 11 miljoen van Sony shipped zijn, terwijl veel cijfers uitgaan van daadwerkelijk in de winkel verkochte exemplaren. Hier kunnen ze dus ook nog een buffer in de distributie inbouwen om hun eigen verkoopaantallen mee te stuwen.
Maar als ze nu op 8.7 zitten zou het t/m eind maart betekenen dat ze 750.000 stuks per maand moeten verkopen, wereldwijd. Het zal best lastig worden en door het uitstel van oa MGS4.
Dat DMC4 ook voor de 360 uit komt in Japan zegt helemaal niets. Vergelijk de verkoopaantallen van van consoles na Gundam en PES en je zult zien dat de 360 eigenlijk geen stijging in consoleverkopen laat zien. Dat is bij de PS3 wel anders. En DMC4 staat al tijden vrij hoog in de Famitsu Most Wanted lijst, dus waarom Japan niet op DMC4 meer zou zitten te wachten is mij een raadsel.

GT5:P komt in maart naar de US (en misschien ook de EU) dus die kan ook nog wel wat extra consoles verschepen.
VGChartz is onzin dat is al meerdere malen bewezen. Waarom denk je dat Nintendo en Sony de cijfers van hun niet aanhouden? Hoe kon de PS3 in november volgens VGChartz meer dan 5.6 miljoen verkocht hebben terwijl Sony er 5.6 miljoen verscheept had? Waarom telt hij de verkopen van gebundelde games(WiiSports) erbij op terwijl die verkopen al bij de Wii Hardware SKU zitten inbegrepen? VGChartz is een grote scam maar door het mooiere design en de hapklare brokken waarbij je niet hoeft na te denken gaat iedereen ervan uit. Er zijn ook zeer weinig sites die nog over VGChartz posten, alleen het "only" netwerk en wat TK zooi. Zelfs GoNintendo en TeamXbox gaan altijd uit van NPD/Media Create.

Famitsu most wanted heeft weinig invloed op de verkopen in een heel land. Het is niet bepaald een mainstream game en de Famitsu poll wordt meestal gehouden onder een selecte groep lezers(hardcore gamers). Als iemand vraagt waar je op zit te wachten zal je waarschijnlijk antwoorden met Killzone 2 of Metal Gear Solid 4, terwijl iets als Singstar veel beter verkoopt. Voorheen stond Mother 3 iedere week ergens bovenaan in de Famitsu most wanted lijst. Toen de game eenmaal verscheen werd er nauwelijks naar om gekeken. Hetzelfde gold voor nog een aantal titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Nou, de tweakers redactie is wel lekker bezig...
nieuws: Devil May Cry 4: verplicht installeren op de PS3-schijf

Waarom het nou meteen zo negatief gebracht moet worden???
Iets positiefs zoals de aankomende ondersteuning voor Blu-Ray profile 2.0 posten ze natuurlijk niet :@

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:34:
Ha iedereen,

Ik had wissellende gedachte naar het spel toe, maar toen ik het spel eenmaal speelde vond ik het best tof! Me meissie was er ook bij, en die kon zonder problemen meedoen. En het spel was makkelijk en voor iedereen te begrijpen.
Oh zeker een titel die niet iedereen zal aantrekken maar met humor, het ziet er best goed uit en het is zeker speelbaar. Vooral de humor is waarom ook volwassenen het leuk zullen vinden, en..indiana jones! Yeah!
Erg positief dus! Heb het online gedeelte nog niet bekeken. Maar het feit dat je online kan is voor mij al genoeg.
Geen mijn vrienden heeft dit spel dus nooit kunnen proberen :!. Wil het wel eens want Lego Starwars is gewoon leuk!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

hesr schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:50:

Iets positiefs zoals de aankomende ondersteuning voor Blu-Ray profile 2.0 posten ze natuurlijk niet :@
Ja, zag het ook al. Heb ook al gereageerd. Wat een dramatische berichtgeving weer.
Wat een negatieve insteek. Het is gewoon opvallend en het begint vervelende vormen aan te nemen.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Weet je dat zijn PERS kitjes...misschien dat ze die vereiste wel in de game voor de winkel schrappen (dertege wie zou nou niet willen installeren!)

@TerranGhost

Sommige bestanden zijn gewoon beveiligt, zoals updates, downloadable games, etc!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 07-01-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Gepost door paul hulsebosch, die heeft nog bij pc gamer en pc zone gewerkt. En hij heeft meegewerkt aan overlord, een game voor de pc en 360 (en niet voor de ps3). Grappig dat juist hij dit post :X Het blijft heel frapant dat een niet games-site zulke onbelangrijke nieuwtjes post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ie achievements heeft is het ook meteen een Xbox live game... lekkere conclusie.
Een andere conlusie zou zijn dat de Ps3 ook een achievements systeem krijgt.......
Heb ik al iets over gelezen in 1 van de ps3 topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Haha dit is gewoon triest. Ik heb al bij het nieuws gereageerd, maar er zijn veel meer PS3 spellen die altijd data cachen op de HD. Net of DMC4 de eerste is. En het lijkt mij juist een voordeel omdat je veel minder last hebt van laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:58:
omdat ie achievements heeft is het ook meteen een Xbox live game... lekkere conclusie.
Een andere conlusie zou zijn dat de Ps3 ook een achievements systeem krijgt.......
Heb ik al iets over gelezen in 1 van de ps3 topics
achja het is algemeen bekend dat tweakers 360 pro is tov de PS3 en anti Sony/PS3/Bluray. Ik snap de hele context ook niet waarin ze het schrijven.

Anyways :) is er al meer info over de CES??

[edit] gelukkig worden jullie comments wel goed gemodereerd daar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon Heavy op 07-01-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Oblivion en R&C installeren toch ook verplicht op de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
hesr schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:29:
Timeshift volgens mij ook, en zo zullen er nog wel meer zijn. Maar dat zijn ze even vergeten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

hesr schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:29:
Bingo! En bij bepaalde games wil je dat ook, ik zie geen probleem in 5Gb kwijt te raken van de 55, zo wat dat je dan maar 4 games tegelijkertijd geinstalleerd kan hebben naast je muziek verzameling en alle video's! Het is niet als of je 12 games tegelijkertijd speelt. Niet te vergeten er zijn al 2,5 inch sata 320Gbyte schijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Gewoon niet meer tweakers.net bezoeken, het leven is veel te kort om je daaraan te gaan ergeren.

Dat die tweakers.net redactie zelf geen PS3 heeft (anders had men geweten dat bv Uncharted tijdens rustige stukken vrolijk de BR disk loopt te lezen en te cachen op de HDD) is nu wel duidelijk en ook dat MS een streepje voor moet krijgen bij veel nieuws...

Wat ook droevig is is het aantal reacties eronder die totaal niet snappen waar het over gaat. Oh god, je moet iets installeren!!! Wat een troep!!! :/ Ze vergeten even dat bv AC moest ook installeren, tja... Ik denk dat heel veel XBox liefhebbers maar wat graag de optie willen om zo veel mogelijk op de HDD te installeren. Hoe minder laadtijden hoe beter.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:57:
[...]

Weet je dat zijn PERS kitjes...misschien dat ze die vereiste wel in de game voor de winkel schrappen (dertege wie zou nou niet willen installeren!)

@TerranGhost

Sommige bestanden zijn gewoon beveiligt, zoals updates, downloadable games, etc!
Ik heb het dan over mp3 bestanden en gedownloade series, spelen op de computer af zonder probleem, ook op de PS3 vanaf de stick, maar kopieren wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Kan iemand mij vertellen waarom ik de ene keer wel bestanden van een usbstick naar de harde schijf kan kopieren en de andere keer niet? De optie om te kopieren blijft gewoon grijs 8)7
Bestanden die je afspeelt kan je niet kopieren, misschien dat het daar aan ligt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor PS3-bezitters:
Warner kiest voor Blu-ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

EfBe schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:33:
Gewoon niet meer tweakers.net bezoeken, het leven is veel te kort om je daaraan te gaan ergeren.

Dat die tweakers.net redactie zelf geen PS3 heeft (anders had men geweten dat bv Uncharted tijdens rustige stukken vrolijk de BR disk loopt te lezen en te cachen op de HDD) is nu wel duidelijk en ook dat MS een streepje voor moet krijgen bij veel nieuws...

Wat ook droevig is is het aantal reacties eronder die totaal niet snappen waar het over gaat. Oh god, je moet iets installeren!!! Wat een troep!!! :/ Ze vergeten even dat bv AC moest ook installeren, tja... Ik denk dat heel veel XBox liefhebbers maar wat graag de optie willen om zo veel mogelijk op de HDD te installeren. Hoe minder laadtijden hoe beter.
Idd, ik snap het ook niet. Vijf minuten tijd om te installeren is te veel - "ik wil de DVD in m'n console drukken en onmiddellijk gamen" -, maar dat je bij het niet installeren veel meer tijd verliest door het vele lezen van de drive vergeten ze kennelijk. 8)7

Ik denk dat ik gewoon wat minder reacties van random mensen moet lezen op het internet. Je krijgt daar echt een algemene indruk van dat mensen gewoon oerstom zijn (sorry, maar dat is nu eenmaal de beleefdste manier waarop ik dit kan zeggen).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Je hebt zo te zien dit topic niet gevolgd.
Dit was namelijk vrijdag al bekend.
swopdark schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:00:
W00T!! zojuist heeft Warner Brothers bekend gemaakt dat ze vanaf heden enkel Blu-Ray als HD formaat gaan ondersteunen en hiermee laten ze het HDDVD definitief voor wat het is. De geruchten gingen al een tijdje dat WB zich aan het beramen was over deze keuze maar de aanhoudend sterkere verkoopcijfers van Blu-Ray tov HDDVD heeft blijkbaar toch de doorslag gegeven. Nu Universal nog even overstappen, nu lijkt de beslissing van paramount (na het aannemen van 150 miljoen dollar) zeker een verkeerde want nu heeft Blu-Ray weer met overmacht de grootste support van filmstudio's.

link

Ben benieuwd hoe tweakers.net dit nieuws zal gaan brengen, wellicht negatief en met grote nadruk op de exclusiviteit van Paramount en Universal voor het HDDVD formaat.

Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement

[...]

De stand is nu:

Blu-Ray
Sony pictures (Amblin, Colombia, Tristar, Metro Goldwyn)
Warner Brothers
Fox
Disney (Pixar)

HDDVD
Universal
Paramount (Dreamworks)

[ Voor 67% gewijzigd door blu-fox op 07-01-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesr schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:45:
[...]

Je hebt zo te zien dit topic niet gevolgd.
Dit was namelijk vrijdag al bekend.
Sorry voor de dubbelpost dan...

En dit topic is ook bijna niet te volgen... Als je een dag mist dan loop je direct een paar pagina's achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus: het PS Network is blijkbaar flexibel genoeg om, al naar gelang de fabrikant dat wil, wel of niet achievements in te passen.

(zonder dat daar een standaard framework voor is). Net zoals dat voor sommige pc games ook kan, op verantwoordelijkheid van de uitgever. (rankings, ...)

Persoonlijk ben ik veel meer voor dit systeem te vinden. Elke dev kan dan rustig voor zichzelf uitmaken of ze er achievements in willen hebben of niet. Ipv daar een verplichte eis van te maken en heel geforceerd achievements te moeten toevoegen.

Zo staat het elke game vrij z'n online functionaliteiten in te vullen zoals ze zelf willen. Niet elke game is namelijk even geschikt voor achievements of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:48:
Plus: het PS Network is blijkbaar flexibel genoeg om, al naar gelang de fabrikant dat wil, wel of niet achievements in te passen.

(zonder dat daar een standaard framework voor is). Net zoals dat voor sommige pc games ook kan, op verantwoordelijkheid van de uitgever. (rankings, ...)

Persoonlijk ben ik veel meer voor dit systeem te vinden. Elke dev kan dan rustig voor zichzelf uitmaken of ze er achievements in willen hebben of niet. Ipv daar een verplichte eis van te maken en heel geforceerd achievements te moeten toevoegen.

Zo staat het elke game vrij z'n online functionaliteiten in te vullen zoals ze zelf willen. Niet elke game is namelijk even geschikt voor achievements of wat dan ook.
Kan niet wachten op Avatar "windwaker" waarbij ik in 4 minuten alle 1000 PSN achievements haal. Oh sorry ik ruim wel die berg sarcasme slijm op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:54
En de Japanse demo van Yakuza (iets van Ryu Ga Gotoku in het Japans) staat in twee delen op de Japanse Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 11-09 19:41
Over de Logitech DiNovo Mini , ze kunnen wel leuk zeggen dat het toetsenbord Bluetooth is . Echter dat blijkt dus niet zo te zijn. Hij verstuurt de Bluetooth signalen naar een USB ontvanger en dan kost het toch een USB poort.
Systeemvereisten
PC met Windows® XP of Windows Vista®
USB-poort
Dit product is compatibel met PLAYSTATION®3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
carfreak02 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:34:
Over de Logitech DiNovo Mini , ze kunnen wel leuk zeggen dat het toetsenbord Bluetooth is . Echter dat blijkt dus niet zo te zijn. Hij verstuurt de Bluetooth signalen naar een USB ontvanger en dan kost het toch een USB poort.

[...]
als hij bluetooth naar een USB ontvanger verstuurd kan de PS3 zelf dit signaal dus ontvangen ;) Voor de PC heb je een extra USB/Bluetooth ontvanger erbij aangezien niet elke PC een bluetooth ontvanger bezit itt de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 11-09 19:41
Ah kijk , wat je erbij krijgt is dus een dood normale USB Bluetooth adapter als je geen Bluetooth ingebouwd heb . Dan staat het een beetje onduidelijk op de site. :)

[ Voor 17% gewijzigd door carfreak02 op 07-01-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het misschien voor de snel gefrutreerde mensen onder ons een idee om lekker met zn allen een ps3 afzeik topic te beginnen... ow en doe er dan ook gelijk een tweakers afzeik topic bij. Echt wat een dom gezwets hier... ik dacht dat dit een topic was waar gediscussieerd werd over de PS3, wat maakt het dan ingodsnaam uit of tweakers dan wel/niet een streepje voor heeft met microsoft... SO WHAT???? laten we elkaar gewoon helpen met de problemen die we tegen komen, of aangeven wat de do's and don'ts zijn met betrekking tot de ps3.

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:54
swampy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Kan niet wachten op Avatar "windwaker" waarbij ik in 4 minuten alle 1000 PSN achievements haal. Oh sorry ik ruim wel die berg sarcasme slijm op!
Ben ik nou de enige die geen reet van deze reactie snapt? :?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moord en brand schreeuwen om deze nieuwspost?

Ik zie hier nergens in staan "DOOD AAN DE PS3 LEVE DE XBOX!!!" zoals de reacties in dit topic op mij overkomen. Het is gewoon een vreemde zet van Capcom om de game alleen speelbaar te laten zijn als die geinstalleerd is. De laadtijden zijn weg maar het kost ook ruimte en nu is natuurlijk de vraag of Capcom dit ook gaat doen met Resident Evil 5 of Bionic Commando. Daarnaast valt het op dat de game niet zonder installatie te spelen is. Ik zie nergens aan dat deze site Pro Xbox 360 is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:59:
[...]

Ik zie hier nergens in staan "DOOD AAN DE PS3 LEVE DE XBOX!!!" zoals de reacties in dit topic op mij overkomen. Het is gewoon een vreemde zet van Capcom om de game alleen speelbaar te laten zijn als die geinstalleerd is. De laadtijden zijn weg maar het kost ook ruimte en nu is natuurlijk de vraag of Capcom dit ook gaat doen met Resident Evil 5 of Bionic Commando. Daarnaast valt het op dat de game niet zonder installatie te spelen is. Ik zie nergens aan dat deze site Pro Xbox 360 is o.i.d.
Dan moeten ze ook neerzetten dat Assasins Creed geinstalleerd moet worden en Oblivion enz. Dit is tegenwoordig al normaal en toch moeten ze dat zo raar brengen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die games kun je spelen zonder install en DMC4 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:59:
[...]

Omdat het vervelend is om gewoon domweg foutieve informatie te lezen op de frontpage van Tweakers. De informatie is gewoon fout, onvolledig en tendentieus geschreven.

@ Vince22: Je kon met de game door ergens links in de hoek te staan binnen 5 minuten ongeveer 6 achievements halen. Verder niet echt boeiend of zo... ;)

@ NinteX: Nee, Assassin's Creed kan je ook niet zonder installatie spelen, Oblivion ook niet, Everybody's Golf ook niet, Rainbow Six: Vegas.... kan je wel raden...

Alleen is er niet echt een installatie procedure voor veel games. De eerste keer (echt alleen de eerste keer na aanschaf) opstarten duurt dus lang omdat er veel data naar de HDD wordt gekopieerd. Maar dat is het dan ook... daarna gewoon disc er in en gamen.

[ Voor 17% gewijzigd door Seraphus-Y op 07-01-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:06:
Nee? Er is niet gevraagd of ik het wou installeren en als je het verwijdert moet je het weer opnieuw gaan installeren (dat gaat vanzelf.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Seraphus-Y schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:09:
[...]

Omdat het vervelend is om gewoon domweg foutieve informatie te lezen op de frontpage van Tweakers. De informatie is gewoon fout, onvolledig en tendentieus geschreven.
Als het fout is:

Frontpage Algemeen

Daar lezen de FP Mods tenminste mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seraphus-Y schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:09:
Wat is hier fout aan:
Nu de eerste speelbare versie van Devil May Cry 4 naar de pers gestuurd is(feit, de game is gold), blijkt de game verplicht op de schijf van de PS3 te moeten worden gezet(feit). Het spel gaat bovendien de kant van Xbox Live op: het krijgt leaderboards en achievements(feit).

Met de introductie van Devil May Cry 4 breekt uitgever Capcom met de traditie dat consolegames vanaf de dvd gespeeld kunnen worden(feit, Capcom heeft dit nog niet eerder gedaan). Een groot voordeel van een console is nu juist dat games niet geïnstalleerd hoeven worden(feit, het kost ruimte en je verwacht met een console, disc erin en spelen maar. DMC4 dient echter verplicht op de harde schijf van de PlayStation 3 gezet te worden(feit), zo blijkt nu. Hierdoor blijven laadtijden van levels beperkt(feit). De game neemt 5GB in beslag(feit). Er zijn al langer spellen die op de harde schijf van Xbox, X360 of PS3 geïnstalleerd kunnen worden(feit, Final Fantasy XI, Assasins Creed, Vegas dus ook), maar bij al die games was tevens de keuzemogelijkheid aanwezig om ze direct vanaf de dvd te spelen(feit, althans volgens IGN, Gamespot en de hele mikmak).

DMC4 krijgt bovendien een aantal opties die vooral bekend zijn van Xbox Live, de succesvolle dienst van Microsoft(feit, Xbox Live is succesvoller dan Nintendo WFC en PSN). Zo maakt het spel gebruik van het Playstation Network voor het bijhouden van een rangschikking, wat sterk lijkt op de leaderboards van Xbox Live(feit, of counter strike, mario & sonic etc.). Tevens kunnen spelers er achievements in halen, zoals dat ook kan op Xbox Live(feit.

Tenslotte maakt het spel gebruik van de bewegingsdetectie van de Sixaxis-controller. Door de controller te bewegen kan de camera van het spel bestuurd worden.(feit)
Ik zie alleen objectieve informatie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha iedereen,

Mijn games tot nu toe zijn. COD4, Unreal, Lego starwars, RFROM, Assins creed. Ook in die volgorde. (COD4 het leukste, assins het minste).

Spellen die er nog wel komen dit jaar.

Tekken
Streetfighter
GTA 4
En een leuke RPG als die komt.

Ik heb ook de starwars game
erg leuk om te spelen
Mijn jongste zoon is er niet van weg .
Stom zeg, nog nooit naar het online gedeelte gekeken.
Ga dit vanavond even uitproberen

Final fantesy zal ik zkr gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Wat is hier fout aan:

[...]

Devil May Cry 4: verplicht installeren op de PS3-schijf

Blijft een onderwerpszin met een negatieve ondertoon door het gebruik van "verplicht" (feit).
Iets positievers als "Geen laadtijden in Devil May Cry 4 door installatie op harde schijf" had ook gekund.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:06:
Fout. Die installs zijn ook daar vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

[...]

Wat is hier fout aan:

Nu de eerste speelbare versie van Devil May Cry 4 naar de pers gestuurd is(feit, de game is gold), blijkt de game verplicht op de schijf van de PS3 te moeten worden gezet(feit). Het spel gaat bovendien de kant van Xbox Live op: het krijgt leaderboards en achievements(feit).
Prima. Geen probleem mee, anders de negatieve insteek "blijkt de game verplicht... te moeten worden gezet". Er kan ook gezegd worden dat de game gebruik maakt van de HDD voor caching. (feit!).
Met de introductie van Devil May Cry 4 breekt uitgever Capcom met de traditie dat consolegames vanaf de dvd gespeeld kunnen worden(feit, Capcom heeft dit nog niet eerder gedaan). Een groot voordeel van een console is nu juist dat games niet geïnstalleerd hoeven worden(feit, het kost ruimte en je verwacht met een console, disc erin en spelen maar. DMC4 dient echter verplicht op de harde schijf van de PlayStation 3 gezet te worden(feit), zo blijkt nu. Hierdoor blijven laadtijden van levels beperkt(feit). De game neemt 5GB in beslag(feit). Er zijn al langer spellen die op de harde schijf van Xbox, X360 of PS3 geïnstalleerd kunnen worden(feit, Final Fantasy XI, Assasins Creed, Vegas dus ook), maar bij al die games was tevens de keuzemogelijkheid aanwezig om ze direct vanaf de dvd te spelen(feit, althans volgens IGN, Gamespot en de hele mikmak).
Capcom breekt voor zichzelf misschien die traditie, maar die was al veel eerder gebroken.
Jouw redenering volgende was namelijk de Xbox360 al veel eerder (zie FF-XI).

Dat de laadtijden hierdoor nagenoeg verdwijnen en bij de Xbox360 volop aanwezig zijn wordt hier niet weergegeven. De informatie is hier naar mijn mening onvolledig en wederom negatief van insteek.

Dan over het feit (jouw woord) dat er "al langer spellen die op de harde schijf van Xbox, X360 of PS3 geïnstalleerd kunnen worden". Bij de Xbox360 kan het namelijk niet met uitzondering van een aantal spellen, zoals de eerder genoemde FF-XI en Football Manager 2006. Overigens is er bij deze games geen kwestie van een keuze maar een verplichting.
Wat de PS3 games betreft, ik heb al eerder aangegeven dat het ook daar geen kwestie van een keuze was, maar iets wat automatisch gaat (en dus ook verplicht). Laten we wel zijn, er zijn geen games die je kan installeren vanaf disc en zonder disc kan spelen op dit moment op de PS3. De installatie is altijd al geweest voor caching, niet voor volledige game installatie.
Wat de Xbox betreft, daar houd ik m'n mond over, nooit gehad, geen ervaring mee. (De rest dus wel.)
DMC4 krijgt bovendien een aantal opties die vooral bekend zijn van Xbox Live, de succesvolle dienst van Microsoft(feit, Xbox Live is succesvoller dan Nintendo WFC en PSN). Zo maakt het spel gebruik van het Playstation Network voor het bijhouden van een rangschikking, wat sterk lijkt op de leaderboards van Xbox Live(feit, of counter strike, mario & sonic etc.). Tevens kunnen spelers er achievements in halen, zoals dat ook kan op Xbox Live(feit.
Prima, maar persoonlijk vind ik de intonatie wat overdreven. Maar goed, noem me een azijnzeikerd. Wat je wil.
Tenslotte maakt het spel gebruik van de bewegingsdetectie van de Sixaxis-controller. Door de controller te bewegen kan de camera van het spel bestuurd worden.(feit)
Waarbij vergeten wordt te vermelden dat dit optioneel is en dus ook weer uitgeschakeld kan worden. Dit is een belangrijk punt aangezien veel mensen schijnbaar een #%^#&#^-hekel hebben aan alles wat met motionsensing te maken heeft.

Naar mijn mening dus nog steeds een incompleet, foutief en tendentieus geschreven stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]

Wat is hier fout aan:

Nu de eerste speelbare versie van Devil May Cry 4 naar de pers gestuurd is(feit, de game is gold)aanname van jou, de game is gold. Ik zie alleen staan dat een speelbare versie verstuurd is. Niet dat dit de final is., blijkt de game verplicht op de schijf van de PS3 te moeten worden gezet(feit). Het spel gaat bovendien de kant van Xbox Live op: het krijgt leaderboards en achievements(feit) In hoeverre zijn leaderboards en achievements xbox live specifiek? Gamestats zijn er al jaren.

Met de introductie van Devil May Cry 4 breekt uitgever Capcom met de traditie dat consolegames vanaf de dvd gespeeld kunnen worden(feit, Capcom heeft dit nog niet eerder gedaan)De traditie is niet de traditie van Capcom maar een algemene traditie. Daarbij speel het spel nog altijd van Blu-ray (ipv DVD) maar wordt een gedeelte van de data gechached op HD.
Een groot voordeel van een console is nu juist dat games niet geïnstalleerd hoeven worden(feit, het kost ruimte en je verwacht met een console, disc erin en spelen maarIs dat een voordeel van een console en waar staat dat gedefinieerd? In de reacties staat het mooi uitgelegd. Het voordeel van een console is dat je probleemloos de spellen kan spelen op een generiek platform.. DMC4 dient echter verplicht op de harde schijf van de PlayStation 3 gezet te worden(feit), zo blijkt nu. Hierdoor blijven laadtijden van levels beperkt(feit). De game neemt 5GB in beslag(feit). Er zijn al langer spellen die op de harde schijf van Xbox, X360 of PS3 geïnstalleerd kunnen worden(feit, Final Fantasy XI, Assasins Creed, Vegas dus ook), maar bij al die games was tevens de keuzemogelijkheid aanwezig om ze direct vanaf de dvd te spelen(feit, althans volgens IGN, Gamespot en de hele mikmak)Ik geloof mijn eigen ervaring, al sinds de xbox zijn er spellen die uit zichzelf gamedata cachen zonder optie dit niet te doen.

DMC4 krijgt bovendien een aantal opties die vooral bekend zijn van Xbox Live, de succesvolle dienst van Microsoft(feit, Xbox Live is succesvoller dan Nintendo WFC en PSN)Er staat hier niet succesvoller, dit maak jij er van en wtf is succesvol? Aantal gebruikers, hoevel pegels ze eraan verdienen? Het is een loze term die niets toevoegd. Had hier iets uitgelegd wat Live! is en het was journalistiek geweest. Dit lijkt meer op marketing. Zo maakt het spel gebruik van het Playstation Network voor het bijhouden van een rangschikking, wat sterk lijkt op de leaderboards van Xbox Live(feit, of counter strike, mario & sonic etc.). Tevens kunnen spelers er achievements in halen, zoals dat ook kan op Xbox Live(feit.

Uhm ok... :X
Zie mijn commentaar. Dit is echt een prutsartikel. In LA heb ik al vaker dit soort artikelen bekritiseerd, maar je bent vervolgens een tijd bezig om omgekeerde bewijslast aan te dragen en vervolgens 'wordt de auteur op de hoogte gebracht'.

In de reacties zie je vervolgens weer 'feiten' van eerdere onvolledige tweakersartikelen langskomen van mensen die niets anders lezen. Het liefste zou ik helemaal geen consolegebeuren meer op tweakers zien , totdat er mensen met verstand van zaken over schrijven. Want waar tweakers bekend staat als een site waar experts objectief de informatie geven staan dit soort artikelen in behoorlijk schril contrast en overstijgt niet het niveau van een gemiddelde hobbysite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, de PS3 wordt niet de hemel in geprezen wat een ramp.

Ik herriner me op tweakers genoeg berichten over de RROD en het Wii tekort. Iedere console heeft zijn voor/nadelen en Sony heeft alle negativiteit aan zichzelf te danken.

Ik ben overigens wel van mening dat CAPCOM hier aan de schandpaal wordt genageld. Om een vooraanstaande ontwikkelaar in combinatie te noemen met Xbox Live en ander Microsoft gepruts kan totaal niet door de beugel. Als CAPCOM wil dat wij 5GB installeren dan doen wij dat en zorgt het voor een betere ervaring. Net zoals dat men denkt dat Motion controls slechter zullen zijn voor de game, dit is CAPCOM. Zack & Wiki is een van de beste Wii games en maakt alleen gebruik van motion controls daar zou ik me dus geen zorgen over maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.consolas.es/wp-content/uploads/capcom_logo_topleft.jpg
Keiji Inafune's wil is wet
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:20:
Sony heeft alle negativiteit aan zichzelf te danken.
vertel maar waarom dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Vince22 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:53:
[...]

Ben ik nou de enige die geen reet van deze reactie snapt? :?
In kort het gaat over achievements, bij de xbox 360 bijvoorbeeld is het voor sommige spelers normaal om maar MBA 2008 te huren voor een weekje en met GameFaq's zo te spelen dat ze alle achievements krijgen om hun "achievement level" te verhogen. Een beetje een spelletje wie heeft de langste lul maar hier dan met games!

Microsoft forceert game makers dat er achievements inzitten. Dus bijvoorbeeld je hebt een zombie shooter op rails dan moet de maker als hij het op xbox 360 wil hebben 1000 punten verdelen over een aantal "opdrachten". Vaak eindigt dus in een gevalletje van "hoera je hebt level 1 gehaalt, hier 100 punten!". Of "je hebt 10 supersnelle zombies gedood, hoera hier 100 punten". Natuurlijk is dat zeer slim van microsoft zo blijf je een game die je op zich al 'uitgespeelt" hebt wel spelen alleen is het maar om je digitale ego te vullen met meer warme lucht.

In home zou dan ook zoiets komen, mijn grap here... Avata is a game waarbij je na 40x "aanvallen" je alle duizend punten hebt...dat kan je in 3 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 23:39
ik ga mijn xbox360 verkopen (als je interesse hebt: Insidegamer Exchange) en dan een PS3 halen.

eerst Mass Effect nog even uitspelen maar dan zijn er voor mij eigenlijk geen games meer waar ik speciaal een xbox360 voor wil hebben, playstation heeft die daarentegen wel en playstation titels passen zowiezo meer bij me, vooral platformspellen.

ga dus mooi een PS3 + R&C:ToD halen (alleen nog even kijken of ik nieuw een zuinigere 40GB haal of 2de hands een 60GB, denk het eerste, ik haal mijn consoles altijd nieuw want ik wil die garantie en doos en dergelijke erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Hahaha, de PS3 wordt niet de hemel in geprezen wat een ramp.

Ik herriner me op tweakers genoeg berichten over de RROD en het Wii tekort. Iedere console heeft zijn voor/nadelen en Sony heeft alle negativiteit aan zichzelf te danken.
Het gaat er hier niet om dat de PS3 niet de hemel in geprezen wordt.
Het gaat er om dat al het nieuws wat tweakers.net plaatst over de Playstation 3 zo wordt neergezet dat het negatief over komt.

Dingen als een RROD zijn negatief en daar kan je niets aan veranderen. Dat Sony zegt dat de 40GB versie dezelfde chip heeft als de 60Gb versie en het daarna terugtrekt omdat het niet waar blijkt te zijn is ook negatief en niet goed te praten.

Maar zoals gezegd worden (bijna) alle berichten over de PS3 zo verdraaid dat het lijkt alsof Sony het weer verneukt heeft terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn. En dat is het hele punt waar het al 3 pagina's over gaat...
swampy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:30:
[...]
Microsoft forceert game makers dat er achievements inzitten. Dus bijvoorbeeld je hebt een zombie shooter op rails dan moet de maker als hij het op xbox 360 wil hebben 1000 punten verdelen over een aantal "opdrachten". Vaak eindigt dus in een gevalletje van "hoera je hebt level 1 gehaalt, hier 100 punten!". Of "je hebt 10 supersnelle zombies gedood, hoera hier 100 punten". Natuurlijk is dat zeer slim van microsoft zo blijf je een game die je op zich al 'uitgespeelt" hebt wel spelen alleen is het maar om je digitale ego te vullen met meer warme lucht.
The Simpsons Game op de Xbox 360 is nog wel de beste: zodra je op "start" drukt om naar het menu te gaan krijg je 5G :P

Maar ik ben ook geen fan van dat hele achievement systeem (ik heb iets van 485G en 5 spellen...). Maar dat komt meer omdat je er niets tastbaars mee verdient. 33.450G hebben is best leuk, maar het is inderdaad puur om te kijken wie de langste e-lul heeft op Xbox Live.
Maar Uncharted heeft ook zo'n soort van systeem: 50 headshots met een bepaald wapen staat gelijk aan 10 punten verdienen. Wanneer je genoeg punten hebt kan je extra's bekijken of kleding wisselen. Dus een soort van achievement systeem, maar dan wel met iets tastbaars als extra content. Al vind ik het nog wel vreemd dat Uncharted een max heeft van 1000 punten net als bijna alle Xbox 360 games.

Probleem is alleen dat als je een game als Assassin's Creed neemt je op de PS3 gewoon dingen voor niets aan het doen bent. Als je op de Xbox alle vlaggen hebt verzameld krijg je achievement-punten terwijl je op de PS3 helemaal niets krijgt.

Al snap ik wel als Sony ook zo'n systeem in gaat voeren. Want al zijn er veel gamers die niet van het hele achievement-systeem houden er zijn er ook die er wel alles voor doen om zoveel mogelijk punten te halen. Als jij al noemt dat mensen een game huren om in een week alle 1000G te halen om hun score op te krikken is er toch best vraag naar.

Moet eerlijk zeggen dat er ook wel toffe achievements zijn op XBox Live.
Zombie Genocider-Achievement in Dead Rising is best bruut. Moet je alle 53.594 zombies in het spel vermoorden, maar dan krijg je wel 20G! :9

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Misschien wel handig, engelse versie van ebay hong kong: http://pages.ebay.com.hk/eng/index.html
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

FeaR1986 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:45:
The Simpsons Game op de Xbox 360 is nog wel de beste: zodra je op "start" drukt om naar het menu te gaan krijg je 5G :P
Wow dat is pas makkelijk!
Maar ik ben ook geen fan van dat hele achievement systeem (ik heb iets van 485G en 5 spellen...). Maar dat komt meer omdat je er niets tastbaars mee verdient. 33.450G hebben is best leuk, maar het is inderdaad puur om te kijken wie de langste e-lul heeft op Xbox Live.
Yup voor sommige is het gewoon een sport on zoveel mogelijk punten te hebben, zo veel mogelijk headshots zo veel mogelijk...niets voor mij hoor!
Maar Uncharted heeft ook zo'n soort van systeem: 50 headshots met een bepaald wapen staat gelijk aan 10 punten verdienen. Wanneer je genoeg punten hebt kan je extra's bekijken of kleding wisselen. Dus een soort van achievement systeem, maar dan wel met iets tastbaars als extra content. Al vind ik het nog wel vreemd dat Uncharted een max heeft van 1000 punten net als bijna alle Xbox 360 games.
Extra kleding, ja! Nu daar heb je wat aan..ook al hoef je het niet maar net zoals in resistance als je iets krijgt voor de moeite!
Probleem is alleen dat als je een game als Assassin's Creed neemt je op de PS3 gewoon dingen voor niets aan het doen bent. Als je op de Xbox alle vlaggen hebt verzameld krijg je achievement-punten terwijl je op de PS3 helemaal niets krijgt.
Wel na het doen van 12 "submissies" om de assasination te starten moet je toch iets...en dan is vlaggen jagen blijkbaar in ieder geval iets!
Al snap ik wel als Sony ook zo'n systeem in gaat voeren. Want al zijn er veel gamers die niet van het hele achievement-systeem houden er zijn er ook die er wel alles voor doen om zoveel mogelijk punten te halen. Als jij al noemt dat mensen een game huren om in een week alle 1000G te halen om hun score op te krikken is er toch best vraag naar.
Oh er is zeker, zo als gezegt die e-lul moet lang en dik zijn voor sommige! Ik zou zeggen dat er gewoon verschillende soorten gamers zijn..en ik behoor niet tot de soort die achievement gericht is!
Moet eerlijk zeggen dat er ook wel toffe achievements zijn op XBox Live.
Zombie Genocider-Achievement in Dead Rising is best bruut. Moet je alle 53.594 zombies in het spel vermoorden, maar dan krijg je wel 20G! :9
Oooh nou dat is zeker niet slecht! 20G is dat niet veel maar het feit dat je ELKE zombie hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12

Sony heeft veel domme zaken gedaan maar ik denk dat het niet aan een nieuwssite is om berichten subjectief en tendensieus te brengen omwille van het feit of een bedrijf wel of niet fouten heeft gemaakt. Dan zou bvb de berichtgeving van een Microsoft bijna niet meer te volgen zijn.

Tweakers slaagt er zelf in heel positieve berichten zo te spinnen dat die berichtgeving telkenmale een negatieve ondertoon krijgen. Ik ben zelf altijd benieuwd hoe ze bepaalde zaken spinnen.

Moet ik geloven dat mensen van de redactie (op een site die tweakers noemt) niet eens weten wat solid state geheugen is ? Ik verwijs hierbij naar het artikel die men heeft geschreven die moest laten uitschijnen dat de PS3 nuteloos zou zijn als BR speler omdat het incompatible zou zijn met de nieuwr BR profiles. "Want waar zouden ze ook die updates moeten opslaan ?" was de denkwijze. Dat toestel is ondertussen een van de meest compatible players die er op de markt is.

Moet ik geloven dat mensen van de redactie (op een site die tweakers noemt) niet eens weten dat het niet is omdat je een voeding in een apparaat hebt van xxx aantal watt dat die machine effectief die hoeveelheid zal gebruiken. Ik verwijs naar het artikel waar ze de scoop hadden over het feit dat de PS3 kweetniet hoeveel watt zou verbruiken.

Moet ik geloven dat mensen van de redactie (op een site die tweakers noemt) niet eens weten dat het vertalen met Babelfish (of andere machinevertaling) nogal clumsy verloopt ? Maar dat belette hen niet die urban legend de wereld in te sturen op basis van een halfbakken vertaling dat GT5 totaal uitgekleed zou zijn en dat je alle tracks en wagens apart moest aankopen. Tot op vandaag zie ik mensen nog op de Frontpage die dat sprookje herhalen.

Die lijst is effectief heel wat langer. Nu fouten kan men maken dat is heel menselijk. Maar het lijkt mij net of het voor hen dan totaal onmogelijk is een PS3 artikel te schrijven zonder fouten of hun bias (!?) te laten doorschemeren.

[ Voor 18% gewijzigd door simplicidad op 07-01-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:54
Dat laatste, over GT5 die totaal gestripped zou zijn, daar gingen overigens wel meer geruchten over. Over dat andere, ja, stomme foutjes. Het is ook maar net hoe je het interpreteerd en een redacteur zal hoe dan ook, altijd wel subjectief zijn. Je hebt namelijk een voorkeur en is dan wel de bedoeling zo objectief mogelijk te blijven. Maar wat is objectief, wat is subjectief en in hoeverre?

Maar dit is nog altijd het PS3-topic en niet een FA-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, los van de lengte van je digitale penis, werkt het voor sommige gewoon zo dat ze op deze manier langer plezier kunnen halen uit een spel. Gewoon omdat er iets is waar je iets voor krijgt, al is het zoals kleins als achievement punten. In dat opzicht vind ik het gewoon een prima methode om de speelduur te verhogen voor hen die dat leuk vinden.

Al kan ik me niet voorstellen dat iemand zonder een kaart van internet bijvoorbeeld alle vlaggen in Assasins Creed gaat zoeken. Moet je zo'n stad wel heel systematisch uitkammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:42

Grannd

da Granndest

Al kan ik me niet voorstellen dat iemand zonder een kaart van internet bijvoorbeeld alle vlaggen in Assasins Creed gaat zoeken. Moet je zo'n stad wel heel systematisch uitkammen...
Iemand is de eerste geweest en is ook nog eens zo gek geweest zo'n kaartje te maken he :)

En ja, het Capcom bericht is geen 100% hulde te noemen voor de PS3 maar om hier nu zo'n probleem van te maken vind ik weer een beetje overdreven jongens. Mensen zijn blijkbaar ook weer gauw op hun teentjes getrapt.
Zoiezo is het geen groot probleem, 60GB aan ruimte die harddisk is er niet voor niks en het komt de gamer alleen maar ten goede, want dat installeren is veel korter dan alle tijd die je zit te wachten tijdens laadschermen...
Wel jammer dat ze er niet bij melden dat niet alle Xbox 360's van een hardeschijf zijn voorzien en dat Devil May Cry 4 ook voor die console uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Bij Uncharted vind ik het juist extra leuk die dingen, ik vind het leuk om de concept te kijken en de filpmjes hoe het gemaakt word.

Leuk is natuurlijk dat je ook als neger kan spelen :D en extra wapens krijgt, daarnaast is Fast Motion en Super Slow Motion heel fijn op hard :D

Je krijgt tenmiste iets terug voor je spelen, dat maakt het juist leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Dan doe je het nog ergens voor, maar bv die xbox live achievements heb je niets aan. Die gamersscore zegt ook niets over je "skills". Zoals al is aangegeven krijg je bij the simpsons al punten om op de startknop te drukken. Vaak zijn het ook van die nietszeggende achievements. In Uncharted heb je die ook, maar daar krijg je er ten minste nog iets voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:31:
[...]
Iemand is de eerste geweest en is ook nog eens zo gek geweest zo'n kaartje te maken he :)
Ja, al zal die persoon dat ws niet hebben gedaan voor de achievement punten, maar om op een website aan iedereen te laten zien hoe hij dat allemaal gevonden heeft. Of maak jij ook altijd overal screenshotjes van, gewoon voor jezelf en het nageslacht ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Weet iemand hoe je de installaties (sp?) van de games kan verwijderen van je HDD? Ik heb bijvoorbeeld Uncharted uitgespeeld en verkocht, maar als het goed is staat er nog wat op mijn HDD (behalve de save games).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 11:25
Heeft iemand eigenlijk enig idee wanneer Gran Turismo™ 5 Prologue te koop is in de winkels?

Verder lees ik wel een op dit forum over mensen die games uit de USA halen maar dan geen import rechten/toeslagen krijgen van de douane. Welke winkels zijn dit of waar hebben mensen goede ervaringen mee?

Everything thats has a beginning has an end

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tech in SPV graag, mediacenter-discussies kunnen in dit topic.