Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.041 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De technologie zelf is een mix van bedrijven die het ontwikkeld heeft, maar de hele DRM copiëerbeveiliging en de sleutels die ervoor moeten gelicencieerd worden (zowel voor hardware als voor de schijfjes zelf) liggen bij sony.
Passé of niet, FUD is wat jij doet. Je creert angst door te zeggen dat de kosten omhoog zullen vliegen, je creert onzekerheid door die toekomstbeeld als waarheids te schetsen. Je creert twijfel dat de Warner Bros exclusiviteit juist niet goed is. Kortom FUD, mode of niet.
en jij bent een aanstellertje dat wegloopt van de realiteit met dat "FUD" argument als excuus :p

*edit* uw wikipedia artikel is trouwens niet correct...Dit zijn de bedrijven die origineel ermee akkoord gingen om blueray te gaan ondersteunen.

[ Voor 56% gewijzigd door boe2 op 05-01-2008 00:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:25:
De technologie zelf is een mix van bedrijven die het ontwikkeld heeft, maar de hele DRM copiëerbeveiliging en de sleutels die ervoor moeten gelicencieerd worden (zowel voor hardware als voor de schijfjes zelf) liggen bij sony.

[...]

en jij bent een aanstellertje dat wegloopt van de realiteit met dat "FUD" argument als excuus :p

*edit* uw wikipedia artikel is trouwens niet correct...Dit zijn de bedrijven die origineel ermee akkoord gingen om blueray te gaan ondersteunen.
Ik vind dat je nu een beetje persoonlijk wordt. Naar mijn mening ben je gewoon rommel aan het verkopen hier. En nu ben je mij aan het afschilderen als een aanstellertje met FUD als excuse? Overigens heb ik nog geen enkele onderbouwen van je gelezen waarin het tegendeel wordt bewezen, dus ik zal wel gelijk hebben en jij niet. Gegroet! :w

P.S.: Ik heb geen zin in dat soort discussies meer op het forum, dan drink ik liever een biertje met je. ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Arx op 05-01-2008 00:35 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:00
Wat een geschreeuw om niks, Sony was zelf begonnen aan 2 technologieen 1 alleen en de ander met Pioneer. Op het moment dat het project Bluray werd genoemd waren dit 9 bedrijven:
Blu-ray Disc was started by Hitachi, LG, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, and Thomson in February 19, 2002[3].
Who cares about DRM, het is al gekraakt en zal in de toekomst met de komst van meer en goedkopere spelers voor de pc makkelijk te backuppen zijn (laten we het zo maar noemen). De schijfjes liggen nu vaak al voor 10-15 euro in de schappen, nieuwe voor rond de 35 (FRS niveau).

DVD was dit ook zo, sinds 1 a 2 jaar zijn dvds schrikbarend aan het zakken in prijs van 30+ euro voor nieuwe naar nu 15-20 euro voor nieuwe. Bestaande dvds komen zo rond de 5a 10 euro in de schappen. Waarom was er laatst een bericht dat dvd alle records had verbroken? omdat het goedkoper werd ja, dit zal vast wel met de HD standaarden zijn over 5+ jaar oid aangezien het dan meer als mainstream verkocht zal worden.

Vertel mij maar wat er dan allemaal zo duur(der) wordt. Of is dit hetzelfde geschreeuw als over de PS3 prijs (ps2 launch 1200 gulden). Duurder snijden zichzelf alleen maar in de vingers.

[edit]
Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:12: Je hoeft bijvoorbeeld niet toe hopen op 25 euro blueray spelers in de supermarkt over 5 jaar. Zoek eens op hoeveel een sony stand-alone dvd-speler nu kost in de winkel: zoveel gaat iedere bluerayspeler nog steeds kosten over 5 jaar (nou ja, meer, gezien zij de producenten bepalen) aangezien zij alle patenten bezitten en de koordjes zeer strikt in handen houden en dus bepalen wie die dingen mag produceren. Dankzij drm keys moet je dus ook niet hopen op goedkope "made in china" spelers. Oh ja: je bluerayspeler gaat dan nog steeds even weinig kunnen (of dacht je dat een sony speler je eigen divx files kon afspelen? :p).
Heb je weleens de kwaliteit van die Sony spelers met die budget spelers vergeleken? Ik kan je de decoding blokjes/geluids problemen/doorspoel terug spoel problemen aanwijzen op die goedkope spelers na een half jaar.

Maar goed voor sommigen betekend beter=leuker iets anders namelijk beter=GRRRRR

[edit 2] ik snap die negativiteit helemaal niet weet je dat? Ik bekijk producten op kwaliteit. PS3/x360 BluRay/HD DVD. En die laatste heeft al helemaal geen kwaliteits verschil wel een technologisch verschil wat imo in het voordeel is van BluRay dit ivm de hoger opslag (denk aan de pc dus)

[ Voor 36% gewijzigd door Falcon Heavy op 05-01-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237237

@Boeboe, ga aub terug naar het Xbox forum om daar de fantastische HD DVD te supporten of zo.
Je doet alsof het einde van de wereld nabij is als blu ray de standaard gaat worden, maar ik mis de feiten. Net alsof 2 standaarden zo geweldig is, dat heeft het verleden ook bewezen.

@Frank J. Goede post! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:12:
Jij leeft in een droomwereld ofzo?
Ik denk dat je een beetje te ver bent doorgeschoten in de vrijheid die je jezelf hebt gegeven door lekker op je zolderkamertje illegaal films en muziek te downloaden makker. Je vind het blijkbaar vreemd dat artiesten of patenthouders geld willen verdienen met de miljoenen die ze hebben geinvesteerd in een product. Sony is de laatste die zich vasthield aan het DRM gebeuren en niet zonder reden.

Dat BluRay gaat winnen en de overhand krijgt op HDDVD is geen goede ontwikkeling voor de concurentie-prijzenslag die de twee groepen het laatste jaar hebben gevoerd. Dat ben ik met je eens maar de prijzen zullen uiteindelijk zeker wel gaan dalen doordat BluRay mainstream zal worden en de productie ervan goedkoper wordt. Dat BluRay helemaal van Sony is is natuurlijk BS, wel zijn ze de grote trekker van het medium.

1 partij voor HD dragers brengt weer heel wat rust bij de consument en geeft HD de kans om uit te groeien tot een volwaardige opvolger van DVD. De strijd tussen de twee formaten heeft de ontwikkeling naar mass-consuming niet veel goeds gedaan en ik hoop dat de strijd + acceptatie van BluRay als winnaar nu in een stroomversnelling zal komen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Tussen de filmstudio's is net zo goed concurrentie op prijs, dus als ze geen illegale prijsafspraken maken gaan die prijzen ook omlaag. Zeker omdat ik verwacht dat als er één formaat over blijft er veel meer mensen overstag gaan en er dus veel meer schijfjes verkocht worden. Minder vaste en variable kosten per schijfje dus lagere (verkoop)prijs.
En net of Sony de prijs van de andere hardwarefabrikanten bepaalt voor de spelers.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 237237 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:35:
@Boeboe, ga aub terug naar het Xbox forum om daar de fantastische HD DVD te supporten of zo.
Je doet alsof het einde van de wereld nabij is als blu ray de standaard gaat worden, maar ik mis de feiten. Net alsof 2 standaarden zo geweldig is, dat heeft het verleden ook bewezen.

@Frank J. Goede post! ;)
"fantastische" HD-DVD :? Waarom moet ik in hemelsnaam naar het xbox forum daarvoor? Ik heb de feiten genoemd. Dat jij ze mist ligt toch volledig aan jezelf hoor ;)
Ik denk dat je een beetje te ver bent doorgeschoten in de vrijheid die je jezelf hebt gegeven door lekker op je zolderkamertje illegaal films en muziek te downloaden makker. Je vind het blijkbaar vreemd dat artiesten of patenthouders geld willen verdienen met de miljoenen die ze hebben geinvesteerd in een product. Sony is de laatste die zich vasthield aan het DRM gebeuren en niet zonder reden.
Nu krijgen we het volledig....Ik ijver al HEEL lang op dit forum voor een zeer streng beleid tegen illegaal copïeren. Al mijn games zijn legaal, wat hier van lang niet iedereen kan gezegd worden. Begin NIET tegen mij over illegale films, want je bent daarvoor aan het verkeerde adres.
Vertel mij maar wat er dan allemaal zo duur(der) wordt. Of is dit hetzelfde geschreeuw als over de PS3 prijs (ps2 launch 1200 gulden). Duurder snijden zichzelf alleen maar in de vingers.
en de ps3 moest een goedkope blueray speler worden, net zoals de ps2 een goedkope dvd speler moest worden. De nieuwprijs van een PS2 deze dagen blijft toch verdomd veel voor een "goedkope" dvd-speler :p

[ Voor 50% gewijzigd door boe2 op 05-01-2008 00:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 12:34

CSB

:D

en de ps3 moest een goedkope blueray speler worden, net zoals de ps2 een goedkope dvd speler moest worden. De nieuwprijs van een PS2 deze dagen blijft toch verdomd veel voor een "goedkope" dvd-speler :p
Nu ben je appels met peren aan het vergelijken. Een gameconsole kan NOOIT gezien worden als een "goedkope <vulmaarin> speler, aangezien deze ten eerste gemaakt is voor games. Daarnáást speelt hij ook media af. Dus is het een goedkoop apparaat voor wie beide functies wil. En dan is de PS3 ZEKER een goedkope blueray speler hoor. :)

p.s. Ik hoop dat iemand zijn voordeel kan doen met mijn bescheiden doorbraakje eerder in dit topic :P

[ Voor 8% gewijzigd door CSB op 05-01-2008 00:49 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

CSB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:48:
[...]

Nu ben je appels met peren aan het vergelijken. Een gameconsole kan NOOIT gezien worden als een "goedkope <vulmaarin> speler, aangezien deze ten eerste gemaakt is voor games. Daarnáást speelt hij ook media af. Dus is het een goedkoop apparaat voor wie beide functies wil. En dan is de PS3 ZEKER een goedkope blueray speler hoor. :)
ha, gewijzigde post. Nu spreek je jezelf gewoon tegen. Als wat wil je hem nu profileren? Als een gamemachine of als een bluerayspeler? Ik haal enkel het playstation verhaal boven omdat degene boven mij er ook over begon. Als ik erop inga is het plots "appelen met peren vergelijken"?

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 05-01-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237237

"fantastische" HD-DVD :? Waarom moet ik in hemelsnaam naar het xbox forum daarvoor? Ik heb de feiten genoemd. Dat jij ze mist ligt toch volledig aan jezelf hoor ;)
Tuurlijk joh, net als iedereen die het hier niet met jou eens is, dat ligt natuurlijk ook niet aan jou?
En wat een misplaatste arrogantie zeg....
Als je het niet erg vind ga ik mijn tijd nuttiger besteden, want dit is vrij kansloos.

Succes met je dvdtjes.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

scorpie

Supra Addict

Zullen we de TMF-chat maar achterwege laten?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

TOKYO, Jan. 4 /PRNewswire/ -- Toshiba is quite surprised by Warner Bros.'
decision to abandon HD DVD in favor of Blu-ray, despite the fact that there
are various contracts in place between our companies concerning the support of
HD DVD. As central members of the DVD Forum, we have long maintained a close
partnership with Warner Bros. We worked closely together to help standardize
the first-generation DVD format as well as to define and shape HD DVD as its
next-generation successor.
We were particularly disappointed that this decision was made in spite of
the significant momentum HD DVD has gained in the US market as well as other
regions in 2007. HD DVD players and PCs have outsold Blu-ray in the US market
in 2007.
We will assess the potential impact of this announcement with the other HD
DVD partner companies and evaluate potential next steps. We remain firm in
our belief that HD DVD is the format best suited to the wants and needs of the
consumer.
Toshiba is verrast, hier zal de PS3 in ieder geval geen of weinig profijt van hebben. Een chinees bedrijf gaat op de CES een standalone Blu-Ray speler presenteren en waarschijnlijk lanceren. Daarnaast gaat het bij een console nog altijd om de games en ondanks dat Sony echt goed spul maakt(Uncharted, Resistance)wil het met de verkopen maar niet lukken. En dat blijft toch het belangrijkste voor een console, de games en als die niet verkopen en je verkoopt je hardware tegen verlies dan eindig je in het rood. Te bedenken dat de Playstation 2 Sony hielp om het hoofd boven water te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:01:
Besef je wel dat sony zijn DRM crap nu volledig kan doorvoeren? Dat films alleen maar duurder gaan worden en al het geld in de zakken van sony verdwijnt? Licentiekosten moeten zowel door filmmakers, dvd-persers en hardwarefabrikanten betaald worden aan SONY. Vrijheid om af te spelen wat je wil, waar je wilt verdwijnt volledig, fijn hoor :|
DRM:
Digital Rights Management, kortweg DRM, is een techniek om het beheer van digitale rechten van makers of uitgevers van werken (b.v. muziek, afbeeldingen, teksten) te vereenvoudigen. Die rechthebbenden kunnen met deze techniek namelijk aangeven welke handelingen met hun werk toegestaan zijn zonder dat daar apart toestemming voor hoeft te worden verkregen door de gebruiker.

Ik denk dat je een behoorlijke doemdenker bent als je denkt dat de manier waarop men nu films koopt op disk en thuis afspeelt drastisch zal veranderen doordat Sony's Blu-Ray mainstream zal worden. dat je bang bent dat je geld gaat naar de bedrijven die geld in hebben gestoken in de kwaliteit van jouw product snap ik niet zo goed.

Mijn verdenking mbt piraterij richting jouw heeft te maken met de hele opzet van DRM als reactie op de uit de hand lopende piraterij op de markt. Het downloaden van een films of muziekstuk is al gangbaarder en (belangrijker nog: sociaal geaccepteerd) geworden als dat ff naar de Free gaan voor het nieuwe album van weetikveelwie. Terwijl het eigenlijk gewoon stelen is.

Mijn punt blijft nog steeds dat het een goede ontwikkeling is voor de acceptatie en intergratie van HD als volwaardig medium en opvolger van DVD.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

swopdark schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:56:
[...]
Ik denk dat je een behoorlijke doemdenker bent als je denkt dat de manier waarop men nu films koopt op disk en thuis afspeelt drastisch zal veranderen doordat Sony's Blu-Ray mainstream zal worden. dat je bang bent dat je geld gaat naar de bedrijven die geld in hebben gestoken in de kwaliteit van jouw product snap ik niet zo goed.
Ik ben bang dat het merendeel van mijn geld naar sony gaat ipv naar de makers van de film. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:23

Grannd

da Granndest

Wat een belachelijke beredenering. Nu zegt toch ook niemand dat meer?
Dat is hetzelfde als dat vroeger windows 95 de max was en nu niet meer, tijden veranderen. Op het moment is de PS3 een zeer degelijke en relatief goedkope bluray speler, over 5 jaar niet meer. Net zoals dat een 17" CRT scherm vroeger het beste van het beste was, en nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:49:
[...]

ha, gewijzigde post. Nu spreek je jezelf gewoon tegen. Als wat wil je hem nu profileren? Als een gamemachine of als een bluerayspeler? Ik haal enkel het playstation verhaal boven omdat degene boven mij er ook over begon. Als ik erop inga is het plots "appelen met peren vergelijken"?
Ten eerste heeft die edit te maken met de p.s. die ik later toevoegde en ten tweede zeg ik, als je goed gelezen had, dat de PS3 náást een next-gen console de functie heeft als blueray speler. Dat bij elkaar opgeteld is het dus WEL een goedkope speler, mits je de gaming functionaliteiten óók wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:58:
[...]

Ik ben bang dat het merendeel van mijn geld naar sony gaat ipv naar de makers van de film. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Als dat het geval was, denk je dan dat al die Hollywoodstudio's in het Blu-Ray-kamp ogenblikkelijk naar de HD-DVD-supporterstribune zouden verhuizen. |:( Ze zitten er allemaal om zoveel mogelijk geld voor zichzelf te verdienen, het zijn geen liefdadigheidsverenigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom de "format-war" zo goed als nutteloos is:
Pirates of The Caribbean:At Worlds End, sold 7.3 million DVD's in its first week compared to only 160,000 for Blu Ray in the same time frame.
We gaan al naar de digitale distributie toe(waarschijnlijk onder de vlag van Microsoft), ik voorzie een kort leven voor Blu-Ray mede door het geknoei van het HD-DVD kamp.

En dat Sony al het geld krijgt is ook niet waar:
Blu-ray:
Apple Inc.
Dell
Hewlett Packard
Hitachi
LG Electronics
Mitsubishi Electric
Panasonic (Matsushita Electric)
Pioneer Corporation
Royal Philips Electronics
Samsung Electronics
Sharp Corporation
Sony Corporation
Sun Microsystems
TDK Corporation
Thomson
Twentieth Century Fox
Walt Disney Motion Pictures Group / Buena Vista Home Entertainment
Warner Home Video Inc.

HD-DVD:
Toshiba
Microsoft(om Sony en Blu-Ray een hak te zetten)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-01-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ben ook geen HD-DVD fan, mind you. Ik vind de monopolie gewoon een heel slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:07:
Ik ben ook geen HD-DVD fan, mind you. Ik vind de monopolie gewoon een heel slecht idee.
HD-DVD is de monopolie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jij post gewoon een lijst met bedrijven die aanvaard hebben om blueray te ondersteunen, waarom je dit niet voor HD-DVD doet is me een raadsel. Om dat het "convenient" is zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:56:
[...]

Toshiba is verrast, hier zal de PS3 in ieder geval geen of weinig profijt van hebben.
Hoezo niet? Omdat een of ander chinees bedrijf een goedkope Blu-Ray speler gaat lanceren? Jij hebt wel heel veel vertrouwen in een bedrijf waarvan je de naam niet kent. Daarnaast blijven veel mensen bij zo'n grote aanschaf toch liever bij hun Philips, Sony of Panasonic
Daarnaast gaat het bij een console nog altijd om de games en ondanks dat Sony echt goed spul maakt(Uncharted, Resistance)wil het met de verkopen maar niet lukken.
Misschien moet ik de 360 er niet bij halen maar de PS3 heeft in haar eerste levensjaar eenzelfde groei en verkoop doorgemaakt als dat de 360 en PS2 deed, en om nu te zeggen dat deze twee spelers niet succesvol zijn. Ik zal de verkoopcijfers van de PS3 niet als geweldig omschrijven maar slecht zijn ze zekere niet voor een console in haar eerste jaar.
En dat blijft toch het belangrijkste voor een console, de games en als die niet verkopen en je verkoopt je hardware tegen verlies dan eindig je in het rood. Te bedenken dat de Playstation 2 Sony hielp om het hoofd boven water te houden.
hielp? PS2 is nog niet dood en ook PSP + de verkoop van LCD schermen en mobiele telefoons hield Sony gewoon in het zwart vorig jaar.

Ik zal niet zeggen dat het er allemaal even rooskleurig uitzet voor Sony maar geen enkel bedrijf kan investeringskosten van een geavanceerde spelcomputer als PS3 er binnen een jaar uit halen. het lijkt trouwens wel een trend om Sony aan te vallen op huidige tegenvalllende resultaten terwijl in voorgaande jaren mega winsten werden geboekt. Ook de toekomst voor de PS3 als console ziet er absoluut niet slecht uit. Verkoopcijfers in Japan en de EU zijn al een tijdje hoger dan die van de grootste concurent. In landen als Frankrijk en Spanje zijn de totaalverkopen van de PS3 nu al hoger. krap 10 maanden na introductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 20-05 14:23
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:06:
Waarom de "format-war" zo goed als nutteloos is:

"Pirates of The Caribbean:At Worlds End, sold 7.3 million DVD's in its first week compared to only 160,000 for Blu Ray in the same time frame."
Ik vind dit een zeer behoorlijke score voor een formaat dat iets meer dan een jaar op de markt is. Toen DVD net een jaar op de markt was werden er ook vele malen meer videobanden verkocht. Het heeft jaren geduurd voordat DVD net zo groot was als de oude vertrouwde VHS-tape. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Bekijk maar 'ns de Amerikaanse DVD-speler verkoopstatistieken op deze pagina en bedenk dan tegelijkertijd dat het succes van Blu-Ray wordt geremd door een formatenoorlog. Dankzij de PS3 zijn er al vele malen meer Blu-Ray-spelers op de markt gezet dan DVD-spelers in dezelfde periode.

[ Voor 22% gewijzigd door ymmv op 05-01-2008 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swopdark schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:12:
Misschien moet ik de 360 er niet bij halen maar de PS3 heeft in haar eerste levensjaar eenzelfde groei en verkoop doorgemaakt als dat de 360 en PS2 deed, en om nu te zeggen dat deze twee spelers niet succesvol zijn. Ik zal de verkoopcijfers van de PS3 niet als geweldig omschrijven maar slecht zijn ze zekere niet voor een console in haar eerste jaar.
http://joshuajamesslone.n...W&systemregion[4]=X360_WW
Zie het prachtige kleine zwarte lijntje. Dat is zelfs nog iets onder de Gamecube de definitie van een flop. :P Vergeet niet dat de markt nu ook veel groter is dan toen en de Wii staat helaas op dat grafiekje niet aangegeven maar die loopt wel gelijk met de PS2. Het was echter te verwachten dat het zo zou eindigen dit jaar. Sony slaat compleet de plank mis met de PS3, de PS2 verkocht niet door God of War, Ratchet of Call of Duty maar door Final Fantasy, Singstar, Gran Turismo en de zee van third party titels. Stel nu eens voor dat Microsoft ineens Scene It 2! naar voren brengt in plaats van Gears of War 2, of dat Nintendo(wat ze ooit is deden) een of andere shooter als hoogtepunt aankondigt. De Xbox 360 heeft het een stuk beter gedaan dan de Playstation 3, in zowel hardware als software sales de vraag is alleen wanneer Microsoft winst maakt op het apparaat. Blijf trouw aan je klanten en ga geen lelijke mediacenter hybrid releasen. Want zeg nu zelf, de PS2, PSP, PS2 slimline, PSP slim ogen toch veel strakker dan de logge PS3?

Als Wada van Square Enix je verteld dat je de prijs moet verlagen dan ben je wel heel diep gezonken. Zelfs SEGA had op een gegeven moment een woordje klaar over het apparaat. :P

Overigens raast Sony nu regelrecht naar een SEGA Saturn af, omdat ze de mogelijkheid om PS2 games te spelen uit de 40GB versie hebben gesloopt. Je eigen glazen in gooien heet dat. De SNES won van de Genesis/Mega Drive omdat SEGA alle 16 bit cartridges uit de winkels haalde, nu zie ik Sony dat niet doen maar het is toch een eerste stap.
Jij post gewoon een lijst met bedrijven die aanvaard hebben om blueray te ondersteunen, waarom je dit niet voor HD-DVD doet is me een raadsel. Om dat het "convenient" is zeker?
Nee Toshiba is gewoon de enige samen met MS die HD-DVD ondersteund. Het Blu-Ray kamp is gewoon veel groter. De enige film studios die erachter staan zijn Paramount en Universal de rest rent achter de Blu-Ray wagen aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-01-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:27:
[...]

http://joshuajamesslone.n...W&systemregion[4]=X360_WW
Zie het prachtige kleine zwarte lijntje. Dat is zelfs nog iets onder de Gamecube de definitie van een flop. :P Vergeet niet dat de markt nu ook veel groter is dan toen en de Wii staat helaas op dat grafiekje niet aangegeven maar die loopt wel gelijk met de PS2. ..
Als je VGChartz als bron gebruikt, dan krijg ik een ander plaatje te zien: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/gotps3/vgcharts200801.JPG

Kortom, cijfers zeggen niets, tot toe allemaal natte vinger werk en worden pas bekend gemaakt tijdens of voor een aandeelhoudersvergadering.
...
Want zeg nu zelf, de PS2, PSP, PS2 slimline, PSP slim ogen toch veel strakker dan de logge PS3?
Nee. PS3 staat erg mooi in het interrieur, dat deed de PS2 niet. ;)

Trouwens, die Wii is het niet meer te houden. Go Ninty! :P
offtopic:
Oh nee, verkeerde thread. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Arx op 05-01-2008 01:43 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:42:
[...]

Als je VGChartz als bron gebruikt, dan krijg ik een ander plaatje te zien: [afbeelding]

Kortom, cijfers zeggen niets, tot toe allemaal natte vinger werk en worden pas bekend gemaakt tijdens of voor een aandeelhoudersvergadering.

[...]

Nee. PS3 staat erg mooi in het interrieur, dat deed de PS2 niet. ;)
VGChartz als bron Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/smilies/63.gif
Die is inderdaad velen malen betrouwbaarder dan NPDAfbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/smilies/63.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:43:
[...]

VGChartz als bron [afbeelding]
Die is inderdaad velen malen betrouwbaarder dan NPD[afbeelding]
Inderdaad, VGChartz is waarschijnlijk net zo betrouwbaar als jou wazig grafiekje. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 05-01-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:46:
[...]

Inderdaad, VGChartz is waarschijnlijk net zo betrouwbaar als jou wazig grafiekje. ;)
Nu heb ik echt alles gehoord, jij gelooft eerder Ioi's happyland nummers die week in week uit onzin biljken te zijn als iedere maand de NPD en Mediacreate verschijnen dan een grafiek van de NPD en Mediacreate nummers. Je beweerd dus dat Sony, Microsoft en Nintendo(die van NPD/Mediacreate nummers uitgaan minder betrouwbaar zijn dan iemand die sales berekend via Forum polls en schattingen.)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-01-2008 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:49:
[...]

Nu heb ik echt alles gehoord, jij gelooft eerder Ioi's happyland nummers die week in week uit onzin biljken te zijn als iedere maand de NPD en Mediacreate verschijnen dan een grafiek van de NPD en Mediacreate nummers.
Geen idee? Ik krijg niet echt de indruk dat die grafiek van jou betrouwbaar is? In mijn opinie net zo betrouwbaar als VGChartz. Neem aan dat VGChartz dezelfde bronnen gebruikt? Niet dan?

Edit: Trouwens, als ik een beetje door klik op die link van je zie ik dat de gegevens niet eens up to date zijn! 8)7 Last updated in November! Hahahah _O-
Ja betrouwbaar NPD/Mediacreate bla bla...;)

[ Voor 15% gewijzigd door Arx op 05-01-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:49:
[...]

Nu heb ik echt alles gehoord, jij gelooft eerder Ioi's happyland nummers die week in week uit onzin biljken te zijn als iedere maand de NPD en Mediacreate verschijnen dan een grafiek van de NPD en Mediacreate nummers. Je beweerd dus dat Sony, Microsoft en Nintendo(die van NPD/Mediacreate nummers uitgaan minder betrouwbaar zijn dan iemand die sales berekend via Forum polls en schattingen.)
Je hebt je post aangepast. Laat ik zo vrij even zijn wat er aan de hand is met je link. Je bent wel een gigantische drama queen zeg...

Ik beweer helemaal niets. Je leest niet. Mijn punt is juist dat geen van die grafieken betrouwbaar is. Ik zeg alleen dat je link net zo onbetrouw is vgchartz. Er staat niet eens bij vermeld aan hoe de gegevens gekomen zijn. Erg leuk dat ze uit de laatste telling komen van NPD / Mediacreate, maar is dat ook zo? Als dat allemaal zo betrouwbaar is, waarom mag ik de bron niet in kijken? Waarom zijn er niet meer gegevens te vinden na 24 november 2007? Waarom... Trouwens de NPD gegevens worden ook geschat a.d.h.v. transactiedata. Waren die gekocht zijn met cash/doekie/dollars/papier zullen nooit nauwkeurig in die gegevens opgenomen kunnen worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:27:
[...]

De Xbox 360 heeft het een stuk beter gedaan dan de Playstation 3, in zowel hardware als software sales de vraag is alleen wanneer Microsoft winst maakt op het apparaat.
Niet snel, als ze 1/3 van de consoles verschillende malen moeten inruilen. (alhoewel die periode nu over lijkt te zijn, het zal handenvol geld gekost hebben. Duizenden 360's moeten maken zonder er inkomsten voor te krijgen. En dan nog alle transport en logistiekkosten, terecht, op zich nemen)
Blijf trouw aan je klanten en ga geen lelijke mediacenter hybrid releasen. Want zeg nu zelf, de PS2, PSP, PS2 slimline, PSP slim ogen toch veel strakker dan de logge PS3?
Trouw aan klanten... Wat een vaag begrip. Wie beweert dat de sony klanten (die meestal iets ouder en rijper zijn) helemaal geen media hub apparaat in de woonkamer willen? Mensen die thuis komen van het werk en helemaal geen pc meer willen aanzetten. Beetje browsen en media kijken zonder zichzelf op te sluiten in de pc kamer, zodat de vriendin je ook nog eens ziet? :) En velen zijn echt niet in staat om zelf een mediacenter pc ineen te zetten, of willen geen 4 apparaten aan de tv hebben staan. Imo helemaal geen slechte keus. De markt evolueert, en dus zo ook de behoeften van de consument. Het is er misschien nog een beetje vroeg voor, maar sony moet vooruitziend zijn, want het apparaat moet immers enkele jaren meegaan. Dus beter een krachtige machine bouwen die later nog verschillende functies via firmware kan meekrijgen, dan iets wat vastzit in het jaar van de release.

En als je de mediacenter functies niet wil gebruiken dan gebruik je ze toch niet? Beter de mogelijkheid bieden aan wie het wil en graag iets meer wil met z'n apparaat, dan bij voorbaat de functionaliteit helemaal uitsluiten. Zoals de Wii geen dvd's laten spelen.
Klagen om te klagen dus...
Er was onlangs nog een onderzoekje over het feit dat slechts weinigen meer doen met het apparaat dan gamen, omdat ze niet weten dat het kan. Dus niemand heeft last van de 'extra' multimedia functies en gamet lekker verder, maar ik ben wel van plan van ze te gebruiken.

Kijk nu ook naar de psp. Die komt stilletjesaan ook helemaal los qua functies. (via de pc ps1 games kunnen downloaden, gps, ...)

Trouwens, van lelijk gesproken. De mening over de ps3 is (vaak door media) bij de meesten heel negatief ingegeven, maar dat 'ie lelijk is heb ik er maar weinig horen beweren. Zwart, fluisterstil. Dat ding lijkt meer high tech audio/video apparatuur dan wat anders.

Als je iets lelijk wil noemen, wat denk je van die mufgroenen halo editie van de xbox (en de witte is al niet veel beter eigenlijk). De enige super elegante console is de Wii, maar dat is dan ook niet meer dan een beefed up DS in een klein doosje ;)
Overigens raast Sony nu regelrecht naar een SEGA Saturn af, omdat ze de mogelijkheid om PS2 games te spelen uit de 40GB versie hebben gesloopt. Je eigen glazen in gooien heet dat. De SNES won van de Genesis/Mega Drive omdat SEGA alle 16 bit cartridges uit de winkels haalde, nu zie ik Sony dat niet doen maar het is toch een eerste stap.
Opnieuw een sterk staaltje drama queen idd. Het is eigen aan tweakers om zichzelf te extrapoleren naar de volledige markt, en dan van elke mug een olifant te maken. Ze zitten dan ook als gieren op elke nieuwssch**t te wachten om daarna hyperventilerend een half drama te maken.

Hoeveel consumers zou het nu echt iets kunnen schelen dat ze geen ps2 games meer kunnen spelen. De meeste staan daar waarshijnlijk zelfs niet bij stil. Velen denken daar heel simplistisch over: ps3 hoort ps3 games te spelen. Staat zo op het doosje en de console. Voor ps2 games hebben ze immers nog wel een ps2 staan.

Mij kan het in elk geval niets schelen. Wanneer ik m'n ps3 koop zullen daar alleen ps3 games op gespeeld worden. Wie wil nog gt4 spelen als je gt5 kan spelen, enz... Of zullen we de gebrekkige achterwaartse ondersteuning van de 360 maar even vergeten? Mijn prognose is dat de generatie consoles na deze zich zelfs helemaal niet meer zal bezig houden met backwards compatability. Hoe ga je zoiets zwaar en ingewikkeld als een cell emuleren? Of in een chipje etsen voor erbij te plaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 05-01-2008 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:20

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Denk dat iedereen die een PS 3 heeft gekocht ook nog een PS 2 heeft, tenmiste ik wel voor mij ps 2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De PS3-specifieke discussies over HD-DVD vs Blu-Ray mogen wel hier, maar wanneer het echt over die twee gaat kun je denk ik toch beter richting een topic als dit gaan: HD DVD of Blu-Ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
TheZeroorez schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:54:
[mbr]De PS3-specifieke discussies over HD-DVD vs Blu-Ray mogen wel hier, maar wanneer het echt over die twee gaat kun je denk ik toch beter richting een topic als dit gaan: HD DVD of Blu-Ray?[/mbr]
Meneer de tweaker moderator? Wordt het niet tijd dat dit baanbrekende nieuws in de strijd tussen bluray en hddvd eens op de frontpage wordt vermeld? Of Is tweakers.net nog met MS aan het mailen over hoe ze dit nieuws nu eens een mooie draai kunnen geven?

BRON: link

Newssubmits kunnen hier, maar als je iets over de FP wilt weten zul je toch bij een van m'n FP-collega's aan moeten kloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 05-01-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Inmiddels is de press conference van de HD-DVD groep op CES ook uitgesteld geannuleerd:
Notice of CES Press Conference Cancellation by North American HD DVD Promotion Group

Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD's commitment to quality and affordability – a bar that is critical for the mainstream success of any format.

We'll continue to keep you updated on new developments around HD DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dus de ps3 is goed en al de rest is slecht? Nogal zwart/wit? Je doet net alsof de ps3 het ultieme mediacenter is, terwijl je donders goed zou moeten weten dat dit niet waar is (het xbox mediacenter als eens geprobeerd?)

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 05-01-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Boeboe schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:19:
[...]

Dus de ps3 is goed en al de rest is slecht? Nogal zwart/wit? Je doet net alsof de ps3 het ultieme mediacenter is, terwijl je donders goed zou moeten weten dat dit niet waar is (het xbox mediacenter als eens geprobeerd?)
wat loop je nou de hele tijd tegendraads te doen en alles wat maar bluray/ps3 is aan te vallen. Jij komt met het Sony lijstje HIJ reageerd daar weer op, nergens staat dat de PS3 het ultieme mediacenter is. Ik snap dat je gefrustreerd bent maar een keer iets toegeven of vanuit een ander perspectief WILLEN inzien is ook een optie.

En daar komt nog bij dat jij alles zwart wit ziet. Jij begint over de stromen geld die naar Sony gaan en alle DRM ristricties die op jouw af komen. Dit is imo alles zwart/wit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Reageer dan niet... :/

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 05-01-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
I agree, laten we het eens over de PS3 weer hebben ! :)

CES 2008 komt eraan! met wat leuke opbouw foto's van de PS stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
swopdark schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:09:
[...]

Meneer de tweaker moderator? Wordt het niet tijd dat dit baanbrekende nieuws in de strijd tussen bluray en hddvd eens op de frontpage wordt vermeld? Of Is tweakers.net nog met MS aan het mailen over hoe ze dit nieuws nu eens een mooie draai kunnen geven?

BRON: link
Ja, daar is 'ie:
nieuws: Warner Bros kiest blu-ray boven hd-dvd :+

Je moet even wachten, maar dan heb je ook wat. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Maak liever een TR aan, of reageer ook niet. Dat scheelt weer een nutteloze posting.

[ Voor 67% gewijzigd door TheZeroorez op 05-01-2008 16:40 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Indycar/Formule auto in Burnout. Like what? http://www.gametrailers.com/player/29393.html
Het geluid klinkt goed, maar het schademodel en rijgedrag ziet er niet echt realistisch uit. Een handrem in een Formule auto? Blijft burnout natuurlijk, maar dit soort wagens hoeven van mij niet.

edit @ hieronder. Ik vind de demo ook zeer goed te pruimen, maar de auto in het filmpje gaat mij iets te ver. Ik hoop dat de rest van het wagenpark wat minder exotisch is.

[ Voor 23% gewijzigd door Shiver23 op 05-01-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

@Fietsbel: Het gaat indirect over de toekomst van de PS3. Dus feitelijk mag je niet klagen. :+
@Shiver23: Ik heb die demo gechecked en vond hem ondanks dat het Burnout is toch best lekker spelen hoor. Kwaliteit is in ieder geval beter dan alle voorgaande NFS clones die ik gespeeld heb.

[ Voor 56% gewijzigd door CSB op 05-01-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237759

Shiver23 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:11:
Indycar/Formule auto in Burnout. Like what? http://www.gametrailers.com/player/29393.html
Het geluid klinkt goed, maar het schademodel en rijgedrag ziet er niet echt realistisch uit. Een handrem in een Formule auto? Blijft burnout natuurlijk, maar dit soort wagens hoeven van mij niet.
De auto gaat je te ver? Het hele punt van Burnout is juist dat je met de gekste voertuigen je ding kunt doen. Zo zaten er altijd al ambulances, ijscowagens, F3-achtige race wagens, super dikke pick-ups, etc in het spel in voorgaande delen, dat maakt Burnout juist Burnout _/-\o_

Om je gerust te stellen: het overgrote deel zal gewoon 'normalere' auto's zijn die jou wel aanspreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

In Burnout 3 had je ook die formule 1 wagen. Die ging bizar hard, maar reed als een dweil. Daarna had je de supercar welke net zo hard ging en ook nog goede wegligging had. Ik vind dit soort wagens wel cool, maar even serieus.... Wall-mart Racer

Echt een slechte naam. Alleen daarom zou ik die niet willen rijden. Nogmaals zien we dus de negatieve invloeden van EA op Burnout Paradise. Product placement is voor hen belangrijker dan de sfeer in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237759

Ik weet dat jullie hier altijd graag iets te zeuren hebben, maar ik hoef me niet altijd te ergeren aan de 'product placement' binnen spellen. Als ik met GHIII sta te rocken op een pontiac truck overweeg ik echt geen seconde ooit zo'n wrak aan te schaffen.

Ik vind dat de nieuwe Burnout meer heeft te bieden dan er verloren kan zijn gegaan doordat er ineens EU games op de doos staat. Ik ga hem iig zsm halen en helemaal kapot spelen zoals ik dat ook met voorgaanden delen heb gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Arx schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:14:
Trouwens de NPD gegevens worden ook geschat a.d.h.v. transactiedata. Waren die gekocht zijn met cash/doekie/dollars/papier zullen nooit nauwkeurig in die gegevens opgenomen kunnen worden. ;)
De NPD cijfers zijn hartstikke betrouwbaar..... voor de US :) Voor de EU en JP kunnen zijn weer helemaal niets.

14 januari komt de NPD weer met de laatste cijfers, en inderdaad, dat zijn de cijfers die MS/Nintendo/Sony zelf gebruiken.

Voor Japan zijn er ook betrouwbare cijfers te krijgen, voor de EU helemaal niet.

Dus, inderdaad, beide grafiekjes zeggen helemaal niets, omdat de EU cijfers in deze grafiekjes in beide gevallen gegokt zijn.

Wat je wel kan zeggen:

Japan: Nintendo en Sony aan kop
US: Nintendo en 360 aan kop
Frankrijk: Nintendo en Sony
UK: Nintendo en 360
Duitsland: Onbeslist (maar natuurlijk Nintendo zwaar aan kop)

Dat zijn ongeveer de dingen die je betrouwbaar kan zeggen. De absolute aantallen niet.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 05-01-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Anoniem: 237759 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:52:
Ik weet dat jullie hier altijd graag iets te zeuren hebben
Daar zijn we Nederlanders en gamers voor.

Even serieus, ieder zijn eigen mening, maar persoonlijk kan ik niet begrijpen hoe iemand enthousiast kan worden van de Paradise demo. Ik wilde het zo graag leuk vinden omdat ik onwijs zin heb in een vette arcade racer, maar het lukt me gewoon niet. Het hele Burnout gevoel is verdwenen bij mij. De crashes zijn mooi, maar compleet zinloos geworden door het gebrek aan aftertouch. Crash mode, wat geweldig was om met vrienden te spelen, is verdwenen. En dankzij het free roaming moet je meer letten op waar je rijdt dan hoe je rijdt. Ik vind dat zulke dingen het nooit kunnen halen bij een goed uitgeplande race track.

Maar ja, ieder zijn eigen mening. Wat wel duidelijk is aan de online reacties is dat Paradise duidelijk een love it or hate it game is zonder middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:02
ho ho jonges :p wat lees ik hier allemaal!
leuk dat mijn toekomstige console Blu-Ray heeft enzo.. maare

méér game-talk aub ;)

happy newyear trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Bedenker Metal Gear pleit voor geweld in games

Hideo Kojima, bedenker van Metal Gear Solid, heeft in het Japanse tijdschrift Famitsu zijn licht laten schijnen over de “geweld in games”-discussie die het afgelopen jaar voor veel ophef heeft gezorgd in de game-industrie.

Kojima zegt in het interview dat het juist belangrijk is om geweld in games zo realistisch mogelijk weer te geven. Hiermee staat de Japanse gamebedenker dus lijnrecht tegenover de politici en Rating Boards die het afgelopen jaar de discussie over geweld in games aan de kaak stelden.

“Er zijn niet veel games die geweld echt realistisch weergeven”, zegt Kojima. “Als je iemand slaat wordt het gezicht hierdoor namelijk misvormd. Ik wil games maken waarin dat soort dingen ook echt te zien zijn.” Het is volgens Kojima belangrijk om als gamer een gevoel te krijgen voor de gevolgen die het geweld op de omgeving kan hebben. “Als je de pijn niet ziet is het ook moeilijk om te bevatten wat je daadwerkelijk hebt gedaan”, zegt de gamebedenker. “Je loopt op die manier door gevechten heen zonder verantwoordelijkheid te dragen voor jouw daadwerkelijke daden en dat is niet de richting die ik op wil. Ik wil gamers na laten denken over geweld, oorlog en de gevolgen hiervan.”

Met deze uitspraken doelt Kojima ook op het aankomende Metal Gear Solid 4, waarin hij ook meer de fysieke- en psychologische impact van oorlogsvoering heeft verwerkt.
bron: www.gamez.nl

Ik krijg weer extra veel zin in mgs4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

-RazieL- schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:25:
[...]

bron: www.gamez.nl

Ik krijg weer extra veel zin in mgs4 :)
Kijk, dat zijn nu eens studios die hart en ziel in een game leggen. Echt helemaal volgens een bepaalde visie werken, of gewoon helemaal niet.

En ja, volgens mij moet je daar Japanner voor zijn, om dergelijk perfectionisme en werkethiek te hanteren. Die mensen zijn daar allemaal gestoord :p

Kojima, maar ook polyphony zijn dergelijke studios. Done when it's done! (en geurilla eigenlijk ook wel, ook al zijn dat geen aziaten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Nou, ik had het vandaag in me kop gekregen om Ratched & Clank aan te schaffen (na al die brainwashing van jullie moest ik wel :P). Maar overal waar ik kwam was die uit verkocht... Teleurstelling... Volgende keer beter... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55
zag hem vandaag op veel plekken in Amsterdam liggen. Heb hem zelf net via ebay (3busymen) besteld. Is al onderweg naar het schijnt .45 euri totaal
Arx schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:14:
Nou, ik had het vandaag in me kop gekregen om Ratched & Clank aan te schaffen (na al die brainwashing van jullie moest ik wel :P). Maar overal waar ik kwam was die uit verkocht... Teleurstelling... Volgende keer beter... :)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:33
Komen er trouwens nog platform spellen in de nabije toekomst? R&C is natuurlijk wel een topper, maar ik zoek meer iets zonder schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30

NoTimeRemains

I know

het is gelukt om mijn PS3 aan te sluiten op mijn WRT54G!

gebruikersnaam : notimeremains ....

ik heb nu alleen nog maar CoD 4 en slecht dat ik online ben :P

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:03
PWM schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:02:
[...]

De NPD cijfers zijn hartstikke betrouwbaar..... voor de US :) Voor de EU en JP kunnen zijn weer helemaal niets.

14 januari komt de NPD weer met de laatste cijfers, en inderdaad, dat zijn de cijfers die MS/Nintendo/Sony zelf gebruiken.

Voor Japan zijn er ook betrouwbare cijfers te krijgen, voor de EU helemaal niet.

Dus, inderdaad, beide grafiekjes zeggen helemaal niets, omdat de EU cijfers in deze grafiekjes in beide gevallen gegokt zijn.

Wat je wel kan zeggen:

Japan: Nintendo en Sony aan kop
US: Nintendo en 360 aan kop
Frankrijk: Nintendo en Sony
UK: Nintendo en 360
Duitsland: Onbeslist (maar natuurlijk Nintendo zwaar aan kop)

Dat zijn ongeveer de dingen die je betrouwbaar kan zeggen. De absolute aantallen niet.
om even te consumenten (mieren) neuken. :+
Sony staat overal boven aan qua console verkopen. maar als je kijkt naar de consoles van deze generatie (dus de ps3, xbox360 en wii) dan heb je gelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

walletje-w schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:26:
[...]

om even te consumenten (mieren) neuken. :+
Sony staat overal boven aan qua console verkopen. maar als je kijkt naar de consoles van deze generatie (dus de ps3, xbox360 en wii) dan heb je gelijk!!!
Microsoft heeft één console, Nintendo twee en Sony heeft drie consoles die allemaal wel behoorlijke aantallen halen qua verkoop. Volgens mij wordt dat nog wel eens vergeten en lijkt alles te gaan om de PS3 verkoop bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230486

Nou nu net Uncharted uitgespeeld!Naar aanleiding van de berichten hier gelijk maar op hard begonnen en wat een prachtig spel!! echt heel tof. wat ik wel wat minder vond is de soms een beetje lastige besturing, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik doe dr nu verder niets meer mee dus........

Is er verder al bekend wanneer er weer een update komt voor de ps3?? en zo ja wat er zou kunnen gaan veranderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Shiver23 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:37:
[...]

Microsoft heeft één console, Nintendo twee en Sony heeft drie consoles die allemaal wel behoorlijke aantallen halen qua verkoop. Volgens mij wordt dat nog wel eens vergeten en lijkt alles te gaan om de PS3 verkoop bij Sony.
Het is op zich wel logisch dat men de verkoopcijfers van alleen de huidige generatie met elkaar vergelijkt. Persoonlijk ben ik van mening dat de cijfers van PS2, PSP en DS totaal niets te maken hebben met de "console war" van dit moment.

In 2008 zal wel blijken welke kant het allemaal opgaat, dit jaar komen er een hoop exclusieve spellen uit voor de PS3 en dan is het afwachten of de verkoopcijfers alleen zullen pieken rond die release momenten of dat er een structuele stijging gaat plaatsvinden.

Gelukkig heeft de strategie van Sony om de PS3 als trojaans paard in te zetten in de bluray/hddvd oorlog succes, zodat er in ieder geval voldoende inkomsten zijn om de ontwikkeling van een PS4 te waarborgen. Hoe je het ook bekijkt het was simpelweg geniaal om bluray in de PS3 te bouwen, behalve voor de mensen die niet wensen te betalen voor superieure technologie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Op youtube staan trouwens leuke filmpjes/trailers van Afrika, ziet er veel belovend uit.
Ben er wel zeer nieuwschierig na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

DCFreak schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:27:
[...]

Het is op zich wel logisch dat men de verkoopcijfers van alleen de huidige generatie met elkaar vergelijkt. Persoonlijk ben ik van mening dat de cijfers van PS2, PSP en DS totaal niets te maken hebben met de "console war" van dit moment.

In 2008 zal wel blijken welke kant het allemaal opgaat, dit jaar komen er een hoop exclusieve spellen uit voor de PS3 en dan is het afwachten of de verkoopcijfers alleen zullen pieken rond die release momenten of dat er een structuele stijging gaat plaatsvinden.

Gelukkig heeft de strategie van Sony om de PS3 als trojaans paard in te zetten in de bluray/hddvd oorlog succes, zodat er in ieder geval voldoende inkomsten zijn om de ontwikkeling van een PS4 te waarborgen. Hoe je het ook bekijkt het was simpelweg geniaal om bluray in de PS3 te bouwen, behalve voor de mensen die niet wensen te betalen voor superieure technologie ;)
Blu-ray vereiste was natuurlijk een grote gok maar ja de PS1 had CD's, de PS2 had dvd' en dan is het gek als je dvd gebruikt voor de volgende console. Blu-ray is zeker de moeite waard gebleken, natuurlijk niet alleen kwa movies maar ook voor game developers! Het blijft een dure gok maar als dingen blijven gaan zoals ze gaan een gewonnen gok.

Hoe dan ook het belangrijkste *smirk* games! In het einde gaat het om de games bij een console iets dat zelfs nu bij sony door begint te dringen. En ik moet zeggen de tweede golf van games zijn zeker niet slecht, uncharted laat maar zien wat de PS3 kan als je er goed voor programmeert, nu als die kwaliteit in shooters en racegames zou eindigen dan zou het effect een krachtig teken aan de wand zijn voor gamers! En ja..er zijn games die dat schijnbaar al doen!

De tweede golf is zeker niet slecht, doet je denken wat je kan krijgen als de 3de er is!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Anoniem: 230486 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:40:
Nou nu net Uncharted uitgespeeld!Naar aanleiding van de berichten hier gelijk maar op hard begonnen en wat een prachtig spel!! echt heel tof. wat ik wel wat minder vond is de soms een beetje lastige besturing, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik doe dr nu verder niets meer mee dus........

Is er verder al bekend wanneer er weer een update komt voor de ps3?? en zo ja wat er zou kunnen gaan veranderen??
Ik hoop een iets betere divx ondersteuning. Ik heb toch een paar filmpjes die het niet doen. Verder een wat stabilere browser want die blijft soms een pagina laden en dan kun je niks meer. Dus afbreken moet altijd kunnen en het ok daadwerkelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
New line cinema heeft ondertussen ook aangegeven alleen voor Blu-ray te gaan. Was te verwachten natuurlijk. http://www.variety.com/ar...html?categoryid=1009&cs=1

Michael Bay, die super-blauw is en voor Pamamount werkt, heeft ook van zich laten horen:
Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day!
Die laatste zin! :)

Anyway, vandaag poging twee om Ratched en Clank te scoren, misschien dat ik hem nu wel kan vinden ergens in Den Haag.

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 06-01-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Laten jullie trouwens je PS3 altijd op standby staan?Of zetten jullie hem steeds pas aan als jullie gaan gamen via de knop achterop.

Ik vind dat opstarten met de controller wel fijn eigenlijk, maar standby 24/7 lijkt me niet zo gezond voor de console. Maja met mijn tv doe ik het ook.
Wat doen jullie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Aight! schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:34:
Laten jullie trouwens je PS3 altijd op standby staan?Of zetten jullie hem steeds pas aan als jullie gaan gamen via de knop achterop.

Ik vind dat opstarten met de controller wel fijn eigenlijk, maar standby 24/7 lijkt me niet zo gezond voor de console. Maja met mijn tv doe ik het ook.
Wat doen jullie eigenlijk?
Dat moet niets uitmaken. Ik heb mijn PS3 ook altijd in standby. Iedere keer naar de PS3 lopen om dat ding fysiek uit te schakelen is gewoon te veel moeite. Als het echt schadelijk voor de console was, dan hadden ze de mogelijkheid om hem via de controller aan te zetten ook niet ingebouwd. Het enige nadeel van in standby houden is dat de PS3 nog steeds energie verbruikt.

Maar 1.9 watt, maar toch.

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-4.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

swampy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:38:
[...]

Blu-ray vereiste was natuurlijk een grote gok maar ja de PS1 had CD's, de PS2 had dvd' en dan is het gek als je dvd gebruikt voor de volgende console. Blu-ray is zeker de moeite waard gebleken, natuurlijk niet alleen kwa movies maar ook voor game developers! Het blijft een dure gok maar als dingen blijven gaan zoals ze gaan een gewonnen gok.
CD was al volledig ingeburgerd en DVD bestond ook al een tijdje toen de PS2 kwam. De keuze voor Blu-Ray was dan ook niet heel vanzelfsprekend, heeft ze een jaar uitstel en een (te) hoge launchprijs opgeleverd maar lijkt zich nu toch eindelijk uit te gaan betalen.

En ik gebruik de knop op mijn stekkerblok om alles uit te zetten. Maar anders laat ik mijn PS3 gewoon standby staan. Hij verbruikt toch bijna niets in standby modus en waarom zou het slecht zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 06-01-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Sinds vrijdag in het bezit van een 7.1 receiver die alle laatste audio formaten aankan zoals DTS Master audio en TrueHD, dus laat die Blu-Ray films maar komen :)
Ik heb er een 5.1 boxenset bij gekocht en dat klinkt echt fantastisch in combinatie met de PS3 _O_

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 06-01-2008 11:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
SToRM666 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:51:
Sinds vrijdag in het bezit van een 7.1 receiver die alle laatste audio formaten aankan zoals DTS Master audio en TrueHD, dus laat die Blu-Ray films maar komen :)
Ik heb er een 5.1 boxenset bij gekocht en dat klinkt echt fantastisch in combinatie met de PS3 _O_
welke versterker heb je? Ik zoek ook een vervanging voor mijn Denon 1604 :)

[edit]
Gears of war movie is toch van new line cinema? Die is nu ook over naar BluRay kunnen de X360 gebruikers mooi een bluray kopen om hun game verfilmt te zien in HD :D

[edit2] Ik zoek al een paar dagen naar een progje wat .wmv (HD) met wma 10 pro audio convert of naar .mp4 2ch of .mp4 5.1ch of .wmv 2ch of iets leesbaars voor de PS3 met audio.
Dit ivm de demo wmv hd's van Microsoft die ik graag op mijn PS3 wil hebben als demo maar aangezien de PS3 geen wma 10 pro (wma3) audio ondersteund alleen wma standard 2(wma2) krijg ik anders geen geluid :(

[ Voor 39% gewijzigd door Falcon Heavy op 06-01-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:54

S2S

Arx schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:40:
[...]

Dat moet niets uitmaken. Ik heb mijn PS3 ook altijd in standby. Iedere keer naar de PS3 lopen om dat ding fysiek uit te schakelen is gewoon te veel moeite. Als het echt schadelijk voor de console was, dan hadden ze de mogelijkheid om hem via de controller aan te zetten ook niet ingebouwd. Het enige nadeel van in standby houden is dat de PS3 nog steeds energie verbruikt.

Maar 1.9 watt, maar toch.

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-4.htm
Geen wonder dat de mensen dik worden LOL als dit al teveel moeite is! :+ Ik trek alles eruit, iedere euro is er 1 die ik bij een game kan leggen in plaats van Essent rijk te maken.

X360 van het stroom (dus echt transformator uit wandcontactdoos) als ik op de PS3 of Wii game, Wii van het stroom als ik op de PS3 of X360 game.. etc..

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
dat vind ik wel een beetje overdreven. maar als ik bijvoorbeeld doordeweeks veel afspraken heb, of weinig tijd heb om te gamen, zet k m gewoon uit. in het weekend zal die wel de hele tijd op standby "staan" ... en als ik zeker weet dat ik ga gamen, loop ik toch eerst mn kamer binnen: knopje weer aan.
en op vakantie gaat natuurlijk alles uit (knopje op stekkerdoos).

ps: ohja, dat knopje moet je TOCH indrukken anders doet je controller t niet...

[ Voor 30% gewijzigd door StWesleyT op 06-01-2008 12:45 ]

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Mijn PS3 staat de hele dag op standby. Als ik ga slapen of voor wat langer weg ben dan trek ik de stekker eruit waar al mijn AV apparatuur op zit. Als ik echt een weekend weg ben dan gooi ik ook de stekker van de PC eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
S2S schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Geen wonder dat de mensen dik worden LOL als dit al teveel moeite is! :+
...
[excuse]
Ja, ik weet het. Gelukkig ben ik nog niet dik en omdat te verkomen sta ik 3x per week in de sportschool en probeer ik zoveel mogelijk te gamen om mijn vingers in top-conditie te krijgen. ;)
[/excuse]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Arx schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:40:
Ik heb mijn PS3 ook altijd in standby. Iedere keer naar de PS3 lopen om dat ding fysiek uit te schakelen is gewoon te veel moeite.
Ik heb hetzelfde probleem maar als ik jouw zin zo lees vind ik het best wel confronterend voor mezelf en gewoon helemaal belachelijk. Te veel moeite om helemaal naar mijn console te lopen, sjesus alsof dat ding 2,5 kilometer verderop staat. Wat zijn we toch een verwend volk... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

Even over de Blu-ray speler in de PS3; Je hoort allemaal gelul over: onnodig duur, Sony misbruikt de PS voor hun heilige schijfje en trojaanse paarden bla bla bla.
Maar wat als ze het er NIET in hadden gedaan?!
Volgens mij was dan iedereen aan het zeiken op Sony; Jullie hebben de techniek in huis maar jullie passen het niet eens toe op jullie product! Sony verkoopt een ouderwets product...

Persoonlijk vind ik het heel goed dat de PS3 een BR speler heeft, het was een van de redenen om hem te kopen voor mij. Gekocht met de Bart smit actie dus hij was voordeliger dan elke andere BR-speler !

Edit: En sorry ik heb hem altijd in standby staan. Ik ben niet lui en dik, denk er gewoon niet bij na.
Ik ga binnenkort maar eens een soort masterswitch aanleggen voor die apparatuur

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 239951 op 06-01-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Wat hadden ze dan moeten doen? DVD? Met de blik op de toekomst is dat gewoon een slecht plan. Ik heb de PS3 voor het gamen gekocht, maar dat het een goede Blu-ray speler is, is natuurlijk een lekkere bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242991

homernt schreef op zondag 06 januari 2008 @ 07:33:
[...]

Ik hoop een iets betere divx ondersteuning. Ik heb toch een paar filmpjes die het niet doen. Verder een wat stabilere browser want die blijft soms een pagina laden en dan kun je niks meer. Dus afbreken moet altijd kunnen en het ok daadwerkelijk doen.
dat is snel op te lossen: nieuwste xvid codec installeren,virtaldubmod installeren. dan je avi op full processing mode opnieuw encoderen en hij werkt. kost een uurtje op 700mb xvid. doe het zelf ook altijd zo, tevens om de subs te hardcoden :) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Shiver23 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:41:
[...]

CD was al volledig ingeburgerd en DVD bestond ook al een tijdje toen de PS2 kwam. De keuze voor Blu-Ray was dan ook niet heel vanzelfsprekend, heeft ze een jaar uitstel en een (te) hoge launchprijs opgeleverd maar lijkt zich nu toch eindelijk uit te gaan betalen.
De PS2 was dertegen wel gelijk de reden waarom het dvd formaat wel de vleugels nam, het was de goedkoopste dvd speler voor een tijd. Zelfde nu dus als blu-ray speler! En ja elke dure beslissing als dit is een gok, in zoverre kunnen we blij zijn dat de console markt geen 5 of 6 spelers heeft zoals het ooit eens was. In die markt waren er technisch gezien consoles die zeker de moeite waard waren ALS er maar goede games voor waren uitgekomen.

We kunnen wel zeiken op multiconsole maar op dit moment is dat toch waar we het mee moeten doen totdat de playstation 3 de vleugels neemt!
En ik gebruik de knop op mijn stekkerblok om alles uit te zetten. Maar anders laat ik mijn PS3 gewoon standby staan. Hij verbruikt toch bijna niets in standby modus en waarom zou het slecht zijn?
Same here! Hell ik laat hem zelfs Folding@Home doen(hoor ik daar eco warriors die biologische eieren naar mijn voordeur gooien). Als ik weg ga for een paar dagen dan gaat de schakelaar op het blokje gewoon uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
swampy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:23:
Same here! Hell ik laat hem zelfs Folding@Home doen(hoor ik daar eco warriors die biologische eieren naar mijn voordeur gooien). Als ik weg ga for een paar dagen dan gaat de schakelaar op het blokje gewoon uit!
Ja, die "screensaver" is briljant. Dan ga je even iets anders doen en als je terug komt heeft hij weer wat geF@H'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

swampy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:38:In het einde gaat het om de games bij een console iets dat zelfs nu bij sony door begint te dringen.
Denk je dat ze dat na de ps1 en ps2 niet meer wisten? ;) Je verwachtte toch niet dat je vanaf de launch al MGS4 en FF13 kon spelen he. Aan het eind zijn de games idd het belangrijkste, maar in het begin is de console zelf het belangrijkst anders heb je niets om de games op te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hoe zetten jullie trouwens zelfgemaakte themes op je PS3? Ik heb er een gedownload van PSUniverse (p3t) en die heb ik op een FAT32 geformatte USB-stick gepleurd. Verder geen directories, alleen het bestandje. Dan steek ik 'm in de PS3 en hij ziet de stick ook. Dan ga je naar Instellingen > Thema's > Installeren > USB-stick. Maar dan zegt ie dat er niets gevonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

SToRM666 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:51:
Gefeliciteerd.
waarom koop je een 7.1 set en maar wwn 5.1 boxenset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 238992 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:31:
[...]

Gefeliciteerd.
waarom koop je een 7.1 set en maar wwn 5.1 boxenset?
Als ik voor mijzelf spreek. 7.1 gaat alleen iets toevoegen in een grote ruimte. Het kost meer omdat je twee extra speakers moet hebben. Er is bijna geen film of spel dat 7.1 ondersteund waardoor je alsnog 5.1 hebt maar dan met 7 speakers.
En vaak kun je met een 7.1 zet twee versterkers naar je front sturen met bi-amping of anders een extra kamer van (ander) geluid voorzien als je versterker multi-room ondersteund.

Ik zit ook nog te kijken om mijn receiver evt. in te wisselen voor eentje met HDMI en interne scaler nu ik hier nog een leuk bedrag voor kan krijgen. Aan de andere kant, hij voldoet meer dan prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 06-01-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harlekein schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:12:
Wat hadden ze dan moeten doen? DVD? Met de blik op de toekomst is dat gewoon een slecht plan. Ik heb de PS3 voor het gamen gekocht, maar dat het een goede Blu-ray speler is, is natuurlijk een lekkere bonus.
Bonus???

Mensen, wees gelukkig met de Blu-ray!!
een losse blu-ray speler is minstens even duur, en nu kunnen we met z'n alle volledig van HD genieten.

ik zelf gebruik de PS3 ook om mijn eigen gemaakte HD filmpjes mee te bekijken.

Mij hoor je niet, tot nu toe vind ik het een super apparaat!!!! _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:34:
[...]

Als ik voor mijzelf spreek. 7.1 gaat alleen iets toevoegen in een grote ruimte. Het kost meer omdat je twee extra speakers moet hebben. Er is bijna geen film of spel dat 7.1 ondersteund waardoor je alsnog 5.1 hebt maar dan met 7 speakers.
En vaak kun je met een 7.1 zet twee versterkers naar je front sturen met bi-amping of anders een extra kamer van (ander) geluid voorzien als je versterker multi-room ondersteund.

Ik zit ook nog te kijken om mijn receiver evt. in te wisselen voor eentje met HDMI en interne scaler nu ik hier nog een leuk bedrag voor kan krijgen. Aan de andere kant, hij voldoet meer dan prima.
daar heb je wel gelijk in.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Anoniem: 239951 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:08:
Even over de Blu-ray speler in de PS3; Je hoort allemaal gelul over: onnodig duur, Sony misbruikt de PS voor hun heilige schijfje en trojaanse paarden bla bla bla.
Maar wat als ze het er NIET in hadden gedaan?!
Volgens mij was dan iedereen aan het zeiken op Sony; Jullie hebben de techniek in huis maar jullie passen het niet eens toe op jullie product! Sony verkoopt een ouderwets product...

Persoonlijk vind ik het heel goed dat de PS3 een BR speler heeft, het was een van de redenen om hem te kopen voor mij. Gekocht met de Bart smit actie dus hij was voordeliger dan elke andere BR-speler !

Edit: En sorry ik heb hem altijd in standby staan. Ik ben niet lui en dik, denk er gewoon niet bij na.
Ik ga binnenkort maar eens een soort masterswitch aanleggen voor die apparatuur
Hey.. niet zo negatief over trojaanse paarden hoor, ik bedoelde het positief naar Sony toe omdat het zo goed uitgepakt heeft in de hd-format war :)
Overigens kreeg ik de indruk dat men juist aan het zeiken was over het feit dat er wel Blu-Ray in de PS3 zit ivm de prijs. Vaak hoor je als argument daarbij dat je bij de X360 een keuze zou hebben.
Maar wat je moet kiezen om een X360 een Blu-Ray schijfje te laten afspelen vertellen ze er helaas niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

me_mrtn schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:11:
Hoe zetten jullie trouwens zelfgemaakte themes op je PS3? Ik heb er een gedownload van PSUniverse (p3t) en die heb ik op een FAT32 geformatte USB-stick gepleurd. Verder geen directories, alleen het bestandje. Dan steek ik 'm in de PS3 en hij ziet de stick ook. Dan ga je naar Instellingen > Thema's > Installeren > USB-stick. Maar dan zegt ie dat er niets gevonden is?
Dan moet je op driehoekje drukken

Staat dit trouwens niet in de startpost? Mss handig om het er wel in te zetten, want deze vraag is al zo vaak langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-RazieL- schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Staat dit trouwens niet in de startpost? Mss handig om het er wel in te zetten, want deze vraag is al zo vaak langsgekomen.
Vergeet het bestand ook niet eerst even in een map te plaatsen, anders ziet de PS3 het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 18:09

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 238992 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:26:
[...]

Vergeet het bestand ook niet eerst even in een map te plaatsen, anders ziet de PS3 het niet
Ik had ergens gelezen dat als je het in een map stopt /PS3/THEME het meteen werkt. Zo heb ik het in ieder geval gedaan.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 16-06 19:42
Ik zit net op bol.com wat rond te kijken en zie ik daar een ps3 muis staan. Ik wist niet dat je een muis ook aan kon sluiten. Misschien domme vraag maar werkt elke muis en kan je er ook spellen mee spelen?

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
kRyPtO schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:39:
Ik zit net op bol.com wat rond te kijken en zie ik daar een ps3 muis staan. Ik wist niet dat je een muis ook aan kon sluiten. Misschien domme vraag maar werkt elke muis en kan je er ook spellen mee spelen?

link
Elke USB-muis moet in principe werken.

Over die theme, ik lees nu pas dat als je de directory /PS3/THEME aanmaakt, de PS3 het ziet. Ik heb het maar even via de browser gedownload, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
-RazieL- schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Nee. Voorruit maar weer. :)

:? Hoe zorg ik ervoor dat de PS3 mijn media bestanden herkend op mijn portable schijf?
Allereerst moet je schijf FAT32 geformatteerd zijn. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt, zijn er twee mogelijkheden:
1) Om de PS3 te forceren om de bestanden te vinden moet je op je portable schijf 3 mappen aanmaken. MUSIC, VIDEO en PICTURE. Zorg er daarna dan voor dat je respectivelijk je muziek, films en foto's in de juiste mappen plaatst. Als je daarna je portable schijf aan je PS3 verbind zal deze automatisch je bestanden in de juiste cattegorie rangschikken.
2) Om je portable schijf te verkennen zonder je bestanden in de juiste mappen te plaatsen, kun je altijd driehoekje in drukken. De PS3 toont dan alle bestanden. Het is dan aan jou om onderscheid te maken tussen muziek, films en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Goed bezig Arx :9
Anoniem: 238992 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:26:Vergeet het bestand ook niet eerst even in een map te plaatsen, anders ziet de PS3 het niet
Dat is dus de laternatieve methode. Of je gebruikt dezelfde mappenstructuur als de psp of je drukt op driehoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

-RazieL- schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:07:
[...]

Denk je dat ze dat na de ps1 en ps2 niet meer wisten? ;) Je verwachtte toch niet dat je vanaf de launch al MGS4 en FF13 kon spelen he. Aan het eind zijn de games idd het belangrijkste, maar in het begin is de console zelf het belangrijkst anders heb je niets om de games op te spelen ;)
Oh verre van zelfs, MSG4 en FF13 zagen er uit als projecten die een lange tijd nodig hadden en duidelijk ook krijgen. Mijn punt meer zijnde de reclames en het feit dat ze zo makkelijk exclusives hebben laten gaan! Sorry hoor maar de reclame sloeg weer heerlijk nergens op in het begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Eindelijk een mini bluetooth toetsenbord voor de PS3 !

http://gizmodo.com/341022...dows-media-center-and-ps3 hier meer info

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon Heavy op 06-01-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat is een mooi tobo'tje. Alleen weer jammer dat hij zo duur is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

swampy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:48:Oh verre van zelfs, MSG4 en FF13 zagen er uit als projecten die een lange tijd nodig hadden en duidelijk ook krijgen. Mijn punt meer zijnde de reclames en het feit dat ze zo makkelijk exclusives hebben laten gaan! Sorry hoor maar de reclame sloeg weer heerlijk nergens op in het begin!
Je bedoelt zeker games van capcom (dmc4) en ubisoft (ac). Dat zijn 2 typische multiplatform-ontwikkelaars, heeft ook niets te maken met sony die exclusives verliest. Games als ff13 en mgs4 zouden een ander verhaal zijn, maar die zijn toch ook exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

scorpie

Supra Addict

Zo, krijgen mannen nou ook een make up doos? Wat een oerlelijk ding man... ik zal maar niet hardop vragen wie zoiets ontworpen heeft :X

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
scorpie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:37:
[...]

Zo, krijgen mannen nou ook een make up doos? Wat een oerlelijk ding man... ik zal maar niet hardop vragen wie zoiets ontworpen heeft :X
ghehe :P zoiets is het eerste wat ik zelf ook dacht maar eindelijk een mini bluetooth toetsenbord ! Ik ga hem meteen bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Frank J. schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:51:
[...]

ghehe :P zoiets is het eerste wat ik zelf ook dacht maar eindelijk een mini bluetooth toetsenbord ! Ik ga hem meteen bestellen :D
*blink* 150 euro voor een toetsenbord wanneer een met draad onder de 15 euro is nieuw en eentje met een usb-ontvanger iets van 30 als je geen yoko neemt.

Oh en het neemt natuurlijk een kanaal in, een van de 7 kanalen! Nu ja als je geld teveel hebt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik had 'm gisteren al gezien, ook in actie. Hij is mij te klein, je moet friebelen met knopjes, heeft ontzettend lelijk groen/oranje licht. Nee, de originele DiNovo vond ik ook al te steriel.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tech in SPV graag, mediacenter-discussies kunnen in dit topic.