Niet snel, als ze 1/3 van de consoles verschillende malen moeten inruilen. (alhoewel die periode nu over lijkt te zijn, het zal handenvol geld gekost hebben. Duizenden 360's moeten maken zonder er inkomsten voor te krijgen. En dan nog alle transport en logistiekkosten, terecht, op zich nemen)
Blijf trouw aan je klanten en ga geen lelijke mediacenter hybrid releasen. Want zeg nu zelf, de PS2, PSP, PS2 slimline, PSP slim ogen toch veel strakker dan de logge PS3?
Trouw aan klanten... Wat een vaag begrip. Wie beweert dat de sony klanten (die meestal iets ouder en rijper zijn) helemaal geen media hub apparaat in de woonkamer willen? Mensen die thuis komen van het werk en helemaal geen pc meer willen aanzetten. Beetje browsen en media kijken zonder zichzelf op te sluiten in de pc kamer, zodat de vriendin je ook nog eens ziet?

En velen zijn echt niet in staat om zelf een mediacenter pc ineen te zetten, of willen geen 4 apparaten aan de tv hebben staan. Imo helemaal geen slechte keus. De markt evolueert, en dus zo ook de behoeften van de consument. Het is er misschien nog een beetje vroeg voor, maar sony moet vooruitziend zijn, want het apparaat moet immers enkele jaren meegaan. Dus beter een krachtige machine bouwen die later nog verschillende functies via firmware kan meekrijgen, dan iets wat vastzit in het jaar van de release.
En als je de mediacenter functies niet wil gebruiken dan gebruik je ze toch niet? Beter de mogelijkheid bieden aan wie het wil en graag iets meer wil met z'n apparaat, dan bij voorbaat de functionaliteit helemaal uitsluiten. Zoals de Wii geen dvd's laten spelen.
Klagen om te klagen dus...
Er was onlangs nog een onderzoekje over het feit dat slechts weinigen meer doen met het apparaat dan gamen, omdat ze niet weten dat het kan. Dus niemand heeft last van de 'extra' multimedia functies en gamet lekker verder, maar ik ben wel van plan van ze te gebruiken.
Kijk nu ook naar de psp. Die komt stilletjesaan ook helemaal los qua functies. (via de pc ps1 games kunnen downloaden, gps, ...)
Trouwens, van lelijk gesproken. De mening over de ps3 is (vaak door media) bij de meesten heel negatief ingegeven, maar dat 'ie lelijk is heb ik er maar weinig horen beweren. Zwart, fluisterstil. Dat ding lijkt meer high tech audio/video apparatuur dan wat anders.
Als je iets lelijk wil noemen, wat denk je van die mufgroenen halo editie van de xbox (en de witte is al niet veel beter eigenlijk). De enige super elegante console is de Wii, maar dat is dan ook niet meer dan een beefed up DS in een klein doosje

Overigens raast Sony nu regelrecht naar een SEGA Saturn af, omdat ze de mogelijkheid om PS2 games te spelen uit de 40GB versie hebben gesloopt. Je eigen glazen in gooien heet dat. De SNES won van de Genesis/Mega Drive omdat SEGA alle 16 bit cartridges uit de winkels haalde, nu zie ik Sony dat niet doen maar het is toch een eerste stap.
Opnieuw een sterk staaltje drama queen idd. Het is eigen aan tweakers om zichzelf te extrapoleren naar de volledige markt, en dan van elke mug een olifant te maken. Ze zitten dan ook als gieren op elke nieuwssch**t te wachten om daarna hyperventilerend een half drama te maken.
Hoeveel consumers zou het nu echt iets kunnen schelen dat ze geen ps2 games meer kunnen spelen. De meeste staan daar waarshijnlijk zelfs niet bij stil. Velen denken daar heel simplistisch over: ps3 hoort ps3 games te spelen. Staat zo op het doosje en de console. Voor ps2 games hebben ze immers nog wel een ps2 staan.
Mij kan het in elk geval niets schelen. Wanneer ik m'n ps3 koop zullen daar alleen ps3 games op gespeeld worden. Wie wil nog gt4 spelen als je gt5 kan spelen, enz... Of zullen we de gebrekkige achterwaartse ondersteuning van de 360 maar even vergeten? Mijn prognose is dat de generatie consoles na deze zich zelfs helemaal niet meer zal bezig houden met backwards compatability. Hoe ga je zoiets zwaar en ingewikkeld als een cell emuleren? Of in een chipje etsen voor erbij te plaatsen?
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 131051 op 05-01-2008 02:50
]