HD DVD of Blu-Ray?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236649

Topicstarter
Nu ik een nieuwe Samsung Plasma Televisie PS-50C91H heb aangekocht had ik graag hier res wat info vernomen ivm mijn volgende stap.
Wat het best aan te raden zou zijn voor de toekomst?
HD-DVD of Blue Ray ? ik ben ook nog niet in het bezit van een Home Cinema dus hoe neem ik dat het beste aan volgens jullie?
Bestaat er wel een Home cinema waarvan de speler een Blue Ray of HD DVD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Blu-Ray ;)

En mocht je budget het toelaten... neem ze dan beide :) Veel maatschappijen in de film industrie hebben namelijk één van de twee gekozen om hun flicks op uit te brengen :9

Zo hoef je dus namelijk geen enkele film in HD te missen :p

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 13-11-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:15:
Blu-Ray ;)

En mocht je budget het toelaten... neem ze dan beide :) Veel maatschappijen in de film industrie hebben namelijk één van de twee gekozen om hun flicks op uit te brengen :9

Zo hoef je dus namelijk geen enkele film in HD te missen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 236649 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:26:
[...]

Moet je persee een complete set hebben dan?

Als blijkt dat je straks een Blu-Ray HomeCinema set hebt gekocht, en het meeste komt uit op HD-DVD, moet je toch een losse speler aanschaffen. Mijn voorkeur geniet toch eigenlijk wel alles los, maargoed, jij bent mij niet :P
Maargoed, wat let je om zelf op onderzoek uit te gaan. Zijn genoeg sites die hun assortiment online hebben staan met specs, ook fabrikanten..

Ken je Google al trouwens? >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:29:
[...]

Moet je persee een complete set hebben dan?

Als blijkt dat je straks een Blu-Ray HomeCinema set hebt gekocht, en het meeste komt uit op HD-DVD, moet je toch een losse speler aanschaffen. Mijn voorkeur geniet toch eigenlijk wel alles los, maargoed, jij bent mij niet :P
Maargoed, wat let je om zelf op onderzoek uit te gaan. Zijn genoeg sites die hun assortiment online hebben staan met specs, ook fabrikanten..

Ken je Google al trouwens? >:)
ja ik ken Google en ik weet ook dat ik info van apparaten kan opzoeken :X
Ik zie het niet zitten om alle apparaten los te kopen en massa's geld uit te geven aan al die apparaten als ik bvb zou weten dat ik 1 home cinema kan verkrijgen die alles omvat om zo een mooie klank te verkrijgen en dan nog es i n HD te bekijken.
Ik zie het bvb niet zo zitten als ik 3 dvd spelers staan heb da vind ik dus totaal zinloos vandaar mijn vraag lijkt deze jou nu zo abnormaal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Vooralsnog is 't alleen LG die een combi-speler op de markt heeft gebracht.... wacht anders even tot volgend jaar. Andere grote merken zullen vanzelf volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 236649 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:56:
[...]

Ik zie het bvb niet zo zitten als ik 3 dvd spelers staan heb da vind ik dus totaal zinloos vandaar mijn vraag lijkt deze jou nu zo abnormaal? 8)7
Aan een HomeCinema set denk ik aan een alles-in-een set. Dus receiver + DVD-speler. Deze setjes zijn meestal lastig uit te breiden. Op het moment dat je een HomeCinema set neemt met HD-DVD, zal je toch een losse Blu-Ray moeten kopen (of vica versa). Hou er rekening mee dat zulke setjes een eigen design hebben ten opzichte van losse componenten. Deze zijn dan vaak wel in de zelfde stijl als je het bij 1 merk houd.

Mocht je ooit digitale TV willen, heb je er ook direct een losse tuner voor nodig (mits dit niet in de TV al zit).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat je nooit een alles-in-een set ergens kan vinden waar echt alles in zit wat je wil.

Je moet doen wat je zelf denkt het beste te vinden, dat voorop hoor. Maar ik vind het, naar eigen ervaring, niet slim.. Ik heb op mijn mini-set 2 ingangen: AUX & 6 kanaals ingang. Ik heb nu Digitenne, DVD-speler & een HTPC. Dat zijn al 3 dingen, en heb maar 2 ingangen.. Komt er een leuke film op TV, moet ik toch echt wat kabels ompluggen (of via de TV luisteren, maar 500 watt klinkt toch echt beter).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een digitale receiver of recorder bedoel ik niet.
Wat ik in principe bedoel is de stuurder van de home cinema dus waar je het DVD schijfje in plaatst
De meeste Home cinema's zijn naar mijn weten met een gewone DVD speler.
Mijn vraag is dus zijn er al home cinema's met een Blue ray of HD DVD speler als stuurder.
Zodat ik meteen een de degelijk toestel kan aanschaffen.
Maw de bedoeling is ergens dat ik een Home cinema wil maar dan in HD ip van de originele gewone DVD spelers Ik vind het namelijk zot dat ik moet geld uitgeven aan een gewone dvd speler ( die standaard bij de Home Cinema zit) terwijl er al blue ray en HD DVD is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
Technisch gezien zit er vrij weinig verschil in HD of BR, dus je zal het op content moeten laten afhangen. Op het moment lijkt het erop dat er meer uitkomt voor BluRay dan voor HD-DVD, hoewel bepaalde toppers (Transformers, Heroes) weer alleen op HD uitkomen.

Ikzelf ga voor beiden (heb nu een PS3 en zal binnenkort een HD oplossing halen) maar als ik echt moest kiezen zou ik BR nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LordLynx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:04:
Technisch gezien zit er vrij weinig verschil in HD of BR, dus je zal het op content moeten laten afhangen. Op het moment lijkt het erop dat er meer uitkomt voor BluRay dan voor HD-DVD, hoewel bepaalde toppers (Transformers, Heroes) weer alleen op HD uitkomen.

Ikzelf ga voor beiden (heb nu een PS3 en zal binnenkort een HD oplossing halen) maar als ik echt moest kiezen zou ik BR nemen.
Das al 1 stap in de goede richting kwa uitleg.
Nu nog erachter zien te komen hoe ik dit eventueel kan doen met een home cinema?
zou er een mogelijkheid bestaan om dan die Blue ray speler te kunnen laten functioneren als stuurder voor de Home Cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 10:29
Ik ben nooit zo'n fan van die 'all-in-one' setjes, gewoon een losse BluRay (of HD) speler neerzetten (als BluRay speler geniet de PS3 trouwens mijn voorkeur, mede door de lage prijs en goede mogelijkheden), losse reciever (liefst met HDMI) en speakers erbij kopen. Complete sets met een next-gen drive zijn er volgens mij helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
LordLynx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:04:
Op het moment lijkt het erop dat er meer uitkomt voor BluRay dan voor HD-DVD, hoewel bepaalde toppers (Transformers, Heroes) weer alleen op HD uitkomen.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Blu-ray is technisch gezien 'iets' beter dan HD-DVD, hoewel het zeker niet een dag en nacht verschil is. Veel films die op beide formaten uitkomen zijn naar verluid van 1 encode afkomstig; de blu-ray versie maakt dan geen gebruik van de potentieel hogere bit-rate.

Speciaal voor Heroes ga ik toch ook voor een HD-DVD speler naast een Blu-ray. Heroes is toch een te mooie serie om anders te moeten missen. Er is wel een gerucht dat er ergens laat in 2008 wellicht ook een blu-ray versie komt, maar dat is mij ten eerste te lang wachten en ten tweede is het een te vaag gerucht.

Als je echt een video liefhebber bent hoeft je 't voor de prijs ook niet te laten. Een paar avondjes stappen kost de gemiddelde persoon al meer ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
In Europa is HD DVD aan het floppen. Veel winkels halen het al uit hun assortiment. Als ik zou moeten gokken dan wordt Blu-Ray hier in Europa de standaard.
Een ander punt is dat er veel meer Blu-Ray films te koop zijn en ook verkocht zijn dan HD DVD films, dit ondanks dat een Blu-Ray speler veel duurder is! Er zijn bijvoorbeeld al HD DVD spelers te koop voor onder de $200 dollar.
Kijkende naar de huidige situatie zou ik zeker voor Blu-Ray gaan. Als je je druk maakt om HD DVD exclusieve studio's hoef je dat niet te doen, die hebben namelijk een tijdelijke contract. Paramount brengt volgend jaar ook weer gewoon Blu-Ray films uit.

Een ander punt is dat veel klassiekers op HD DVD worden uitgebracht, en op Blu-Ray meer blockbusters. Als je een echte filmliefhebber bent, kan je het beste beide halen. En ook is het zo dat HD DVD spelers regio vrij zijn, dus goedkoop films importeren. Daarentegen zijn op dit moment veel Blu-Ray films ook nog steeds regio vrij. Zie hier voor een lijst met Blu-Ray film regio codes.

Verder raad ik je aan de volgende artikel even door te lezen: http://www.dvdbeaver.com/FILM/articles/blu-ray-hd-dvd.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Chester op 14-11-2007 22:24 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 20:45
Chester schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:16:
In Europa is HD DVD aan het floppen.
Waar baseer je dat op?
Veel winkels halen het al uit hun assortiment.
Waar haal je die info vandaan?
... hier wordt nog meer onzin verteld
Je hebt een mooi verhaal maar dit is puur gebaseerd op zogenaamde papagaaien, het blu-ray kamp roept iets en iedereen neemt het over. Ik vind het nogal wat dat je zegt dat hddvd in europa is geflopt, de "oorlog" moet nog beginnen en jij zegt al dat deze hier over is. HD-dvd is nog lang niet dood, ik denk zelf dat er helemaal geen exclusieve dvd opvolger is. Het mooiste vind ik dat je zegt dat winkels hddvd uit hun asortiment halen.... Meneer ik wou graag de heroes dvd box, euh... die hebben we niet want we verkopen geen hddvd ik heb wel harry potter! denk je nou echt dat dat gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Over 't algemeen zie je wel steeds iets minder HD-DVDs en steeds iets meer Blu-Rays in de winkels. Ook hier geen dag/nacht verschil, maar wel een trend die gaande -lijkt- te zijn.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
iceme schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:31:
[...]

Waar baseer je dat op?

[...]

Waar haal je die info vandaan?

[...]

Je hebt een mooi verhaal maar dit is puur gebaseerd op zogenaamde papagaaien, het blu-ray kamp roept iets en iedereen neemt het over. Ik vind het nogal wat dat je zegt dat hddvd in europa is geflopt, de "oorlog" moet nog beginnen en jij zegt al dat deze hier over is. HD-dvd is nog lang niet dood, ik denk zelf dat er helemaal geen exclusieve dvd opvolger is. Het mooiste vind ik dat je zegt dat winkels hddvd uit hun asortiment halen.... Meneer ik wou graag de heroes dvd box, euh... die hebben we niet want we verkopen geen hddvd ik heb wel harry potter! denk je nou echt dat dat gebeurd?
Ik baseer dat op eigen ervaring als ik de winkels inloop. En ik kom regelmatig op dvd forums waar ik dat ook terug kan zien. De meeste mensen die een HD DVD speler halen zijn de mensen die de films importeren. En ik zeg niet dat het geflopt is.
En ja, als er weinig interesse is in HD DVD, dan hebben die winkels schijt aan Heroes. De Blu-Ray films verkopen toch beter. Bovendien is de HD markt sowieso nog te klein. DVD is nog steeds de grootste verkoper, winkels gaan zich dan echt nog niet druk maken over die ene meneer die Heroes op HD DVD wilt. Ik meen me zelfs te herinneren over berichten van videotheken die geen HD DVD's meer gaan verhuren omdat er gewoon te weinig interesse is.
Je hoeft helemaal niet zo agressief te reageren. Ik heb niet gezegd dat het geflopt is, ik zeg dat het aan het floppen is.
De oorlog moet niet beginnen, de oorlog is al bijna een jaar bezig.

Anyways, hierover kan je blijven discussiëren, maar daar hebben we niks aan omdat niemand alle feiten heeft. Ikzelf zou op dit moment eerst een HD DVD speler halen, omdat ik mijn films graag importeer. En een maand later een Blu-Ray speler erbij. Maarja, had uiteindelijk toch besloten om nog even een half jaar tot een jaar te wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Chester op 15-11-2007 00:08 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
flowerp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:42:
[...]

Over 't algemeen zie je wel steeds iets minder HD-DVDs en steeds iets meer Blu-Rays in de winkels. Ook hier geen dag/nacht verschil, maar wel een trend die gaande -lijkt- te zijn.
Ik zal ook niet ontkennen dat er op het moment meer blu-ray content is dan hddvd content, maar dat betekend niet dat hddvd het niet kan gaan worden als er al 1 nieuwe standaard komt. Er zijn ook veel producenten die voor beide produceren maar dit komt gewoon heel langzaam op gang. Ik vind het gewoon te vroeg om te stellen dat hddvd "verloren heeft" De blu-ray standaard was tot 2 weken geleden zelfs niet eens helemaal af, BR 1.1 software kwam toen op de markt, de spelers die op de markt zijn buiten de ps3 om kunnen sommige content straks niet afspelen omdat er geen 2 decoders opzitten wat verplicht is voor de BR 1.1 standaard. Nou dan ben je blij met je speler van € 1000,- dat werd er niet bij verteld toen ze je die verkochten hoor omdat er persee een speler de markt op moest omdat hddvd ook een speler had. Welke weer geen 1080p aankon maar tenminste wel alle content die nu en over 10 jaar in de winkel ligt wel kan afspelen op 1080i.

Maargoed laten we hopen op dat er zo snel mogelijk spelers op de markt komen die beide volledig ondersteunen want dan hoeven we geen distributeurs te kiezen maar kunnen we gewoon kijken wat we leuk vinden om te zien, het zijn geen spelcomputers!

Topicstarter
Ondertussen heb ik ook al begrepen dat het indien blue ray gewenst je beter eeb PSP3 aankoopt gezien je dan een Blue ray speler hebt aan een mindere prijs niettegenstaande ik totaal geen gamer ben.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 22:34
Ik sprak laatst iemand uit Amerika, die zei me dat er zeker nog geen verschil van verkoop is.

Blu-ray verkoopt misschien hier meer ivm Ps3, maar schrijf hd-dvd zeker niet af.

Ik zou nog wachten op een speler die met beide formaten overweg kan of er echt duidelijk een winnaar is.

Nu nog te vervelend ivm filmsmaatschappijen die met of de 1 of de ander formaat werken.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 15:45
Ik heb dan eigenlijk ook nog wel een interesante vraag. Wat is een beter, een losse Blu Ray speler of een PS3. Bied de PS3 namelijk dezelfde functies als een losse speler of bieden deze toch nog wat betere mogelijkheden?

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lol@ alle marktkenners :) Denken jullie nu werkelijk dat de betrokken partijen de standaard"oorlog" al na een paar maandjes opgeven? :)

@TS: Ik zou lekker wachten, net als de rest van de wereld. Mocht je toevallig een PS3 hebben is de keuze makkelijk, anders wachten op fatsoenlijke combi-apparaten.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Sir_Hendro schreef op donderdag 15 november 2007 @ 02:08:
Ik heb dan eigenlijk ook nog wel een interesante vraag. Wat is een beter, een losse Blu Ray speler of een PS3. Bied de PS3 namelijk dezelfde functies als een losse speler of bieden deze toch nog wat betere mogelijkheden?
.....

Als je gamen leuk vind een ps3 halen en anders lekker rondkijken op de markt wat voor spelers er zijn. Blue ray gaat ook in zijn markt vooruit. Een ps3 is net als een ps2 een heel mooi apperaat. Maar zonde voor de meerprijs als je niet gamed.

Beide bestandsformaten hebben sowiso geen toekomst. Maar dat terzeide.

[ Voor 5% gewijzigd door disjfa op 15-11-2007 02:13 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Sir_Hendro
disjfa schreef op donderdag 15 november 2007 @ 02:11:
[...]

.....

Als je gamen leuk vind een ps3 halen en anders lekker rondkijken op de markt wat voor spelers er zijn. Blue ray gaat ook in zijn markt vooruit. Een ps3 is net als een ps2 een heel mooi apperaat. Maar zonde voor de meerprijs als je niet gamed.
Als je kijkt naar wat een Blu Ray speler kost dan ben je minimaal evenveel kwijt als een PS3. Dus wat ik dan denk ik wil je alleen films kijken voor 400,- of wil je films kijken en gamen voor 400,-. Tja dan heb ik liever 2 dingen die ik kan doen als ik er dan toch hetzelfde ervoor betaal TENZIJ de losse speler dus bepaalde dingen gewoon beter doet dan de PS3 die het dus waard maakt om toch voor de losse speler te kiezen.

Anoniem: 17731

Volgens mij heeft de PS3 geen ondersteuning voor Dolby HD e.d. Bv de Samsung BD-p1400 ondersteund dit wel. Verder volgens mij geen nadelen t.o.v. een standalone speler. Misschien dat ze het in het ps3 topic weten.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 17731 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:57:
[...]

Volgens mij heeft de PS3 geen ondersteuning voor Dolby HD e.d. Bv de Samsung BD-p1400 ondersteund dit wel. Verder volgens mij geen nadelen t.o.v. een standalone speler. Misschien dat ze het in het ps3 topic weten.
Dan moet je ook nog even een receiver vinden die dat ook ondersteund :)

Anoniem: 159816

En HD DVD

Dus:
HD-DVD of Blue Ray -> HD DVD of Blu-Ray

En over de vraag: het valt nog niet te zeggen wat je het beste kan nemen. Blu-Ray bied meer opslag ruimte (hoewel HD DVD met de triple layer disks daar weer overheen gaat. Waarschijnlijk met firmware update backwards compatible....maar de tijd zal het leren), maar daar wordt zelden echt goed gebruik van gemaakt. Meestal gooit men er meer SD extra's op en verschillende audiotracks in andere talen. Soms heeft de Blu-Ray Lossless audio en de HD DVD niet, maar dat is niet altijd het geval. Als een film op beiden formaten uitkomt is het vaak precies dezelfde videostream. Tevens hangt de beeldkwaliteit af van de master. Er zijn zoveel dingen die kwaliteit bepalen, bitrate/grootte is er daar maar 1 van.

Kwa aanbod van films is Paramount HD DVD exclusive en de rest geloof ik allemaal Blu-Ray? Hoewel dat weer alleen in de States geld? Het is mij allemaal te onderdoorzichtig. Ik weet wel dat HD DVD een stuk goedkoper is, zeker in de States. Persoonlijk wacht ik het allemaal nog af. Maar als er een goedkope HD DVD speler in NL verschijnt (zoals de $99 actie van WalMart...) haal ik hem gelijk.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-11-2007 16:32 ]

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 11:43
Bij de Media Markt is er nu een aanbieding voor Blu Ray en HD DVD spelers, je krijgt bij alle spelers namelijk 8 films van Dutch Filmworks cadeau, en bij de Sony Blu Ray spelers krijg je ook nog eens Spiderman 1,2 en 3 en Pirates of the caribbean 1,2 en 3 gratis !!

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• flowerp
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:28:
Persoonlijk wacht ik het allemaal nog af. Maar als er een goedkope HD DVD speler in NL verschijnt (zoals de $99 actie van WalMart...) haal ik hem gelijk.
Dat was trouwens niet echt de beste HD DVD speler he? Maar een oude die van alles en nog wat niet supporte...

Topicstarter
Ondertussen heb ik een beslissing genomen en losse componenten aangekocht ipv een setje :)
Harman Kardon zodat ik later alle kanten op kan ermee :P
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/9194/plasma560pixsn4.gif

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-06 21:32
Dennis_sla schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:25:
Bij de Media Markt is er nu een aanbieding voor Blu Ray en HD DVD spelers, je krijgt bij alle spelers namelijk 8 films van Dutch Filmworks cadeau, en bij de Sony Blu Ray spelers krijg je ook nog eens Spiderman 1,2 en 3 en Pirates of the caribbean 1,2 en 3 gratis !!
Geldt dat voor elke MediaMarkt ? Als ik me niet vergis heeft elke MM namelijk andere aanbiedingen en prijzen..
Sorry hoor maar....ja en ?!? Leuk voor je maar wat je de toegevoegde waarde van je post in dit
topic ?

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 18:45
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:28:
[...]

Kwa aanbod van films is Paramount HD DVD exclusive en de rest geloof ik allemaal Blu-Ray?
Universal en Dreamworks zijn ook HD DVD exclusive. Disney, Fox en Sony Pictures/MGM ondersteunen enkel Blu-ray en de rest van de studio's ondersteund beiden of geen van beiden.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 236649 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:54:
Ondertussen heb ik een beslissing genomen en losse componenten aangekocht ipv een setje :)
Harman Kardon zodat ik later alle kanten op kan ermee :P
[afbeelding]
Alle kanten mee op kan? Ik wist niet dat de H&K receiver HDMI 1.3, 7.1 uitgang en een component ingang had ;)

inderdaad future proof ja :P

De rede waarom er zoveel Blu-Ray filsm in de winkel liggen heeft imho alleen te maken met de (irritante) agressieve marketing te maken vanuit het BR kamp.

Daarnaast vind ik het logisch dat er nu meer BR films worden verkocht. X% van de Europeanen gamed namelijk, en Y% van de gamers heeft een PS3. Zodra de rest van Europa een HD speler wil, dan wordt het pas interessant. Ik vermoed dat deze grotere groep consumenten gaat keizen voor de goedkoopste oplossing, en adt is een HD-DVD speler :)

[ Voor 33% gewijzigd door Royz op 29-11-2007 12:00 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Anoniem: 226815

RaZ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:13:
[...]

Aan een HomeCinema set denk ik aan een alles-in-een set. Dus receiver + DVD-speler. Deze setjes zijn meestal lastig uit te breiden. Op het moment dat je een HomeCinema set neemt met HD-DVD, zal je toch een losse Blu-Ray moeten kopen (of vica versa). Hou er rekening mee dat zulke setjes een eigen design hebben ten opzichte van losse componenten. Deze zijn dan vaak wel in de zelfde stijl als je het bij 1 merk houd.

Mocht je ooit digitale TV willen, heb je er ook direct een losse tuner voor nodig (mits dit niet in de TV al zit).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat je nooit een alles-in-een set ergens kan vinden waar echt alles in zit wat je wil.

Je moet doen wat je zelf denkt het beste te vinden, dat voorop hoor. Maar ik vind het, naar eigen ervaring, niet slim.. Ik heb op mijn mini-set 2 ingangen: AUX & 6 kanaals ingang. Ik heb nu Digitenne, DVD-speler & een HTPC. Dat zijn al 3 dingen, en heb maar 2 ingangen.. Komt er een leuke film op TV, moet ik toch echt wat kabels ompluggen (of via de TV luisteren, maar 500 watt klinkt toch echt beter).
Welke miniset heeft 6 kanaalsingang ?.

Txx

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
wat zou nu eigenlijk het verschil in kwaliteit zijn tussen:
  • een standalone hd-player (br/dh-dvd)
  • een aldi-pc met combo-player
bovenstaande opties aangesloten op een full hd lcd/plasma?

ik doel hiermee op de pc van de aldi

...less is more

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-06 21:32
funk-e schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:05:
wat zou nu eigenlijk het verschil in kwaliteit zijn tussen:
  • een standalone hd-player (br/dh-dvd)
  • een aldi-pc met combo-player
bovenstaande opties aangesloten op een full hd lcd/plasma?

ik doel hiermee op de pc van de aldi
Check hier.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 11:00
De PS3 is zonder twijfel een zeer goede speler. Zelfs om gewone DVDs te upscalen presteert hij enorm goed (zelf getest met de Silicon Optix HQV Test DVD). Je mag er ook vrij zeker van zijn dat de PS3 de meeste (if not alle) functies van losstaande spelers kan/zal ondersteunen. De PS3 heeft immers een overvloed aan CPU power ter beschikking waardoor heel wat mogelijk is (herinner je je nog dat er luid geschreeuwd werd dat de PS3 nooit DVDs ging kunnen upscalen omdat hij geen hardware scaler heeft).
Er zijn echter 2 nadelen aan als speler :
1. de bediening zal altijd wat minder intuitief zijn dan met een standalone. Je hebt bvb geen schermpje (om bvb de resterende tijd te bekijken van een saaie film die je vriendin persé wil zien ;)) en de afstandsbediening bevat wat extra PS-specifieke knoppen en is bovendien nog eens Bluetooth (vervelend als je een universele AB wil gebruiken).
2. de ventilator maakt relatief veel lawaai, al zou dit in de nieuwe goedkopere versies een stuk beter zijn. BTW, het is nu ook weer niet dat het een kabaal is, maar bij een stille scene hoor ik de PS3 duidelijk blazen.

• Sir_Hendro
Ik heb al besloten om in het begin maar alles via een PC te spelen. Ik heb laatst mijn P4tje uitgerust met een HD DVD speler en een ATi2600Pro en nog wat upgrades. Hij speelt HD content echt geweldig goed af! Ik heb nu de volgende HD DVD's

Blood Diamond
Matrix
Terminator 2

Nou moet ik zeggen dat Terminator 2 maar redelijk eruit ziet in HD. Sommige stukken zien er soms wel lekker scherp uit maar vele andere stukken doen me denken aan een normale dvd versie. The Matrix ziet er wel lekker scherp en gedetaileerd uit. Maar de beste qua beeld blijft Blood Diamond. Die is echt zooooo mooi gewoon. Wat een kwaliteit!! Het geluid wordt met een optische kabel naar mijn ontvanger verstuurd zodat ik wel iig nog van Dolby Digital en DTS kan genieten.
Verder hou ik ook van een stille pc. Hiervoor heb ik dus ook laatst de final upgrades aan toegepast. Mijn pc is nu super stil en dat is natuurlijk heerlijk bij het kijken van een film.

Momenteel wacht ik op Transformers op HD DVD en de Blu Ray speler van Philips / Lite-on die 200,- moest gaan kosten. Die ga ik dan ook inbouwen. Persoonlijk moet ik wel zeggen dat er meer coole films uit zijn op Blu Ray dan op HD DVD. Maar dat is mijn mening :)

flowerp schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:35:
[...]

Dat was trouwens niet echt de beste HD DVD speler he? Maar een oude die van alles en nog wat niet supporte...
Zal best, ik weet niet wat voor model het was. Maar zoiets zoek ik. Zolang ik digital out + 1080p24 over hdmi heb vind ik het best :). Jammer dat ze in Nederland nog niet met dat soort acties bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:02
Een groot nadeel van het gebruiken van een PS3 als Blu-Ray speler heb ik hier nog niet aan de orde zien komen. En dat is het stroomverbruik! Terwijl een dedicated Blu-Ray speler rond de 40 Watt gebruikt zit een PS3 tijdens het afspelen van een Blu-Ray disc iets boven de 180 Watt! (Bron).

Toch iets om ook naar te kijken lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 11:43
Armo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 02:48:
[...]

Geldt dat voor elke MediaMarkt ? Als ik me niet vergis heeft elke MM namelijk andere aanbiedingen en prijzen..
De 8 gratis Blu Ray's van Dutch Filmworks heb ik gezien bij MM Rotterdam Alexandrium, of het bij de andere is weet ik niet.

-Bij een sony kreeg je ook nog alle films van Spider man en Pirates of the Caribbean.
-Bij een samsung kreeg je 300 en Blood Diamond er extra bij.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Haay schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:08:
Terwijl een dedicated Blu-Ray speler rond de 40 Watt gebruikt zit een PS3 tijdens het afspelen van een Blu-Ray disc iets boven de 180 Watt!
Dat kan inderdaad een belangrijke overweging zijn. Die 180 Watt is wel weer van wat langer geleden, de huidige 65nm PS3 doet 't maximaal met zo'n 65 Watt minder (200 Watt max -> 135 Watt max). Als dat exact schaalt met het afspelen van een Blu-ray zou dat op zo'n 115 Watt uitkomen.

Dit is nog steeds te veel, maar in ieder geval wel een stuk beter. Het gerucht gaat dat er over een ruim half jaar mogelijk een nog zuinigere versie uitkomt wanneer ook de GPU naar 65nm kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Wat hier ook nog niet echt belicht wordt is dat de losse HD DVD speler 250 euro kost en de xbox 360 externe add-on 150 euro (en die kan zovel ik weet ook aan een PC gehangen worden)
en een interne speler voor de PC kost nog slechts 100 euro (Toshiba SD-H802A)

Dat is wel een stuk minder dan de blu ray die 380 euro standalone kost of 400 in de PS3 of tweehonderd euro voor een interne PC versie (Lite-on DH-401S ).

Een niet al te dure optie als je een goede PC gekoppeld hebt aan je TV is dus nu bijvoorbeeld een interne HD DVD speler voor 100 euro en later een standalone hybride speler voor bij je TV.
Je beschikt dan over ongeveer 50% van het huidige film/serie aanbod en kan je rustig veroorloven om een jaartje te wachten om te zien of er een winnaar komt of dat de hybride speler de juist optie is.

HD video Het is een veranderlijke wereld.
6 maanden geleden lag blu ray nog voor maar nu Paramount en Dreamworks exclusief naar HD DVD zijn overgetrokken is het weer volledig open en misschien is volgend jaar wel on line content downloaden de grote winnaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237414

Neem van mij aan dat de blu-ray gaat winnen van hd-dvd.(paramount en dreamworks is een bedrijf)
Hebben een tijdelijke stop op blu-ray. want na 1 jaar zijn de centjes die ze van microsoft gekregen hebben op.
De porno industrie heeft gekozen voor blu-ray en dat is nog steeds de grootste producent van films.

Let maar op.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 237414 op 01-12-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Er stond eergisteren nog een bericht in de krant dat in Europa er 75% meer Blu-rays verkocht worden.

Qua stroomverbruik is de PC oplossing in veel gevallen nog slechter dan de PS3 of Xbox360. Daarnaast zijn er nog steeds veel problemen met afspelen van HD-DVDs/Blu-rays op de PC en maakt een willekeurige PC in de regel ook meer geluid.

Als je toch al een PC hebt die krachtig genoeg is kan het een goedkope optie zijn, maar momenteel nog niet echt de beste. Dit zal de komende jaren wel beter worden natuurlijk. Zo rond 1998 toen DVD al een tijdje op de markt was hadden de PC spelers ook nog veel problemen. Het duurde toen tot +- 2002 / 2003 tot die echt helemaal perfect waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Anoniem: 237414 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:30:
Neem van mij aan dat de blu-ray gaat winnen van hd-dvd.(paramount en dreamworks is een bedrijf)
Hebben een tijdelijke stop op blu-ray. want na 1 jaar zijn de centjes die ze van microsoft gekregen hebben op.
De porno industrie heeft gekozen voor blu-ray en dat is nog steeds de grootste producent van films.

Let maar op.
Je aanname is onduidelijk. Paramount en Dreamworks is misschien wel 1 bedrijf maar hun fims worden vaak gelist onder verschillende namen. Afgezien van marktleider Sony levert de rest van de filmindustie voor het merendeel op HD DVD en zelfs blu ray levranciers Disney zijn nog actief in de HD DVD consortia. Verder zal er als er geld in de pot van Paramount is gevloeid deze toch met name van toshiba gekomen zijn want MS heeft slechts een beperkte baat bij HD DVD. De door MS ontwikkelde VC-1 codec is namelijk ook voor blu ray een verplichte codec.

De Japanse porno industrie heeft gekozen voor blu ray en de amerikaanse porno industrie voor HD DVD. En ik denkl dat wel evident is waar de meeste porno vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flowerp schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:43:
Er stond eergisteren nog een bericht in de krant dat in Europa er 75% meer Blu-rays verkocht worden.

Qua stroomverbruik is de PC oplossing in veel gevallen nog slechter dan de PS3 of Xbox360. Daarnaast zijn er nog steeds veel problemen met afspelen van HD-DVDs/Blu-rays op de PC en maakt een willekeurige PC in de regel ook meer geluid.

Als je toch al een PC hebt die krachtig genoeg is kan het een goedkope optie zijn, maar momenteel nog niet echt de beste. Dit zal de komende jaren wel beter worden natuurlijk. Zo rond 1998 toen DVD al een tijdje op de markt was hadden de PC spelers ook nog veel problemen. Het duurde toen tot +- 2002 / 2003 tot die echt helemaal perfect waren.
Blu-ray spelers die firmware updates moeten krijgen vertonen vaak ook een berg aan problemen. Persoonlijk loop ik liever met m'n PC te pielen om iets werkend te krijgen dan een stom & dom kastje. Ook hoor ik van problemen met BR 1.1 en oudere spelers, dat is nou ook niet zo geweldig. Kwa problemen is het met HD DVD een stuk beter, ik hoor daar vrij weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Nu Warner is gestopt met HD DVD... Lijkt het voor Blu-ray wel erg rooskleurig. :9

http://www.blu-ray.com/news/?id=803
"Warner to Back Blu-ray Exclusively"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Heel teleurstellend. Warner is misschien wel de grootste uitgever van DVD's (en ook HD DVD's en Blu-ray's) in de wereld dus dat is een flinke klap voor het HD DVD-kamp. De geruchten hingen al een tijdje in de lucht trouwens. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Hoezo teleurstellend? Het is juist goed dat het nu duidelijker begint te worden welke formaat er gaat winnen. Het werd eens tijd dat er een einde kwam aan de formaten-oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

gewoon de beste gebruiken, blue-ray ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Blu Ray is wat stricter met DRM en dergelijke. Maakt mij geen reet uit, het werkt toch wel en de films kan je toch ook wel downloaden.

Ik vind het een prima ontwikkeling. BR vind ik een vooruitstrevender formaat dan HD DVD. Eigenlijk maakt het natuurlijk geen moer uit, als het er maar eentje wordt en neit twee :). BR komt bij mij wat cooler over. Komt misschien wel omdat ik vroeger altijd een PS2 zo'n cool ding gevonden heb. Geen idee :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Chester schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:06:
Hoezo teleurstellend? Het is juist goed dat het nu duidelijker begint te worden welke formaat er gaat winnen. Het werd eens tijd dat er een einde kwam aan de formaten-oorlog.
Het is niet goed als het slechtste formaat wint. Met Blu-ray zitten we weer vast aan regiocodering en een "standaard" die eigenlijk nog niet eens helemaal is uitontwikkeld. Over dat tweede kan ik me nog wel heenzetten, maar dat eerste is voor mij persoonlijk een groot nadeel want ik importeer heel veel dvd's. De regiocodering van Blu-ray is vele malen strikter dan die van DVD en de kans dat er ooit een regiovrije speler op de markt zal komen lijkt nihil. Daarmee zit je vast aan het aanbod (en de prijzen) van Nederlandse winkels, en daar wordt ik vrij droevig van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 08:10
beantherio schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:04:
[...]

Het is niet goed als het slechtste formaat wint. Met Blu-ray zitten we weer vast aan regiocodering en een "standaard" die eigenlijk nog niet eens helemaal is uitontwikkeld. Over dat tweede kan ik me nog wel heenzetten, maar dat eerste is voor mij persoonlijk een groot nadeel want ik importeer heel veel dvd's. De regiocodering van Blu-ray is vele malen strikter dan die van DVD en de kans dat er ooit een regiovrije speler op de markt zal komen lijkt nihil. Daarmee zit je vast aan het aanbod (en de prijzen) van Nederlandse winkels, en daar wordt ik vrij droevig van. :/
Waarom is het dan zo dat er op blu ray een stuk minder regions zitten dan op dvd? Op dvd heb je 6 verschillende regions terwijl op BD er maar 3 zijn. Het is natuurlijk nog steeds iritant dat BD's uit amerika en japan niet zullen werken maar toch, het is al een verbetering vergelekn met dvd.

edit: Ik zit even een beetje rond te surfen en ik lees dat er mogelijkheden zijn om een bd geschikt te maken voor alle regio's. BD's zoals Casino Royale en ik dacht ook de bbc dvd's van planet earth oid hebben geen region code

[ Voor 10% gewijzigd door zerokill op 05-01-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Blu-Ray zou wel eens het laatste fysieke formaat kunnen zijn wat wij kennen. Achter de schermen wordt er al druk gewerkt met filmverhuur via internet, niet in de laatste plaats door Apple. Ook Microsoft wil het liefste deze kant op, hun haalt het dan ook weinig uit wat het wordt. Ze willen gewoon wat anders. Ik vermoed dat het daarom ook niet lang meer gaat duren voordat we alles downloaden: 5 euro per film, zonder DRM. DRM is ook zoiets wat niet lang meer leeft, maar dat ter zijde. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

zerokill schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:18:
[...]
...
edit: Ik zit even een beetje rond te surfen en ik lees dat er mogelijkheden zijn om een bd geschikt te maken voor alle regio's. BD's zoals Casino Royale en ik dacht ook de bbc dvd's van planet earth oid hebben geen region code
Hier een lijst met wat region locked is, en wat niet:
http://bluray.liesinc.net/

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

zerokill schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:18:
[...]

Waarom is het dan zo dat er op blu ray een stuk minder regions zitten dan op dvd? Op dvd heb je 6 verschillende regions terwijl op BD er maar 3 zijn. Het is natuurlijk nog steeds iritant dat BD's uit amerika en japan niet zullen werken maar toch, het is al een verbetering vergelekn met dvd.

Hij bedoelt dat er op HD-DVD niet eens regiocodering zit. En dat is toch wel een vrij groot voordeel natuurlijk.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Inmiddels is de press conference van de HD-DVD groep op CES ook uitgesteld geannuleerd:
Notice of CES Press Conference Cancellation by North American HD DVD Promotion Group

Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD's commitment to quality and affordability – a bar that is critical for the mainstream success of any format.

We'll continue to keep you updated on new developments around HD DVD.
En heeft de New York Times HD-DVD ondetussen dood verklaart.
http://bits.blogs.nytimes...hers-just-kill-hd-dvd/?hp

Gaat nu allemaal erg snel met het verspeiden van dit nieuws.
offtopic:
En nog steeds niets op de Tweakers Frontpage. :?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Ik vind het jammer dat het blu-ray is geworden, vooral om de regio codering ik baal ervan dat films hier rond de € 30,- euro zijn en in america $ 30,- voor dezelfde film wat ongeveer € 19,- is. Bestel 3 films en 1 keer de verzendkosten en het scheeld je gewoon € 20,-. En film zijn daar ook nog eerder beschikbaar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Mja ik hoop dat BD het gaat halen. Gewoon alleen al omwille van zijn grotere capaciteit als opslagmedium (beschrijfbare schijfjes).
En sja wat betreft BD-ROM schijfjes en regiocode: als je meermaals films in de VS wil bestellen kan je even goed daar ook een station bestellen. Verder zullen er nog wel ontwikkelingen komen zoals, regiocrije schijfjes, stations die regiocodevrije (officieuze) firmware hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

iceme schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:24:
Ik vind het jammer dat het blu-ray is geworden, vooral om de regio codering ik baal ervan dat films hier rond de € 30,- euro zijn en in america $ 30,- voor dezelfde film wat ongeveer € 19,- is.
...
Das niet helemaal waar. Ik zie in Den Haag veel Blu-ray films voor e15,-, terwijl de nieuwste e25,- kosten. Ik denk dat die e30,- adviesprijs is waar veel winkels zich nog aan houden. Gewoon even goed door kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

spk2go schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:22:
[...]

Blu-Ray zou wel eens het laatste fysieke formaat kunnen zijn wat wij kennen. Achter de schermen wordt er al druk gewerkt met filmverhuur via internet, niet in de laatste plaats door Apple.

Ook Microsoft wil het liefste deze kant op, hun haalt het dan ook weinig uit wat het wordt. Ze willen gewoon wat anders. Ik vermoed dat het daarom ook niet lang meer gaat duren voordat we alles downloaden: 5 euro per film, zonder DRM. DRM is ook zoiets wat niet lang meer leeft, maar dat ter zijde. :P
uhhh, ken jij MS Vista ? Waarom denk je dat dat van voor tot achter en van onder tot boven vol met DRM zit dichtgetimmerd.......

MS wil idd alles laten downloaden maar dan wel via hun exclusieve DRM mediaplatform: Vista en opvolgers. :r

Lees dit, je zult er niet vrolijk van worden:
"A Cost Analysis of Windows Vista Content Protection" : http://www.cs.auckland.ac...sta_cost.html#reliability

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Help!!!! schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:10:
[...]

uhhh, ken jij MS Vista ? Waarom denk je dat dat van voor tot achter en van onder tot boven vol met DRM zit dichtgetimmerd.......

MS wil idd alles laten downloaden maar dan wel via hun exclusieve DRM mediaplatform: Vista en opvolgers. :r

Lees dit, je zult er niet vrolijk van worden:
"A Cost Analysis of Windows Vista Content Protection" : http://www.cs.auckland.ac...sta_cost.html#reliability
Het is een andere discussie, maar toch een reactie. DRM is er gekomen op verzoek van de platenmaatschappijen, die per sé hun muziek wilden beveiligen. Dat werkte niet echt: mensen bleken niet bereid om muziek te kopen die het alleen op hun iPod deed, en die ze niet konden overzetten op hun nieuwe PC. Het verkocht dan ook niet. Maar zoals altijd was het: de platenmaatschappijen hebben de macht - dat dachten de platenmaatschappijen tenminste.

De consument dacht er anders over, en 'kocht' alleen DRM-loze muziek, omdat dat tenminste overal af te spelen was. DRM-loze muziek was echter niet te downloaden, tenzij je programma's zoals KaZaA en eMule installeerde. Voordeel was daarmee ook dat de muziek gratis te verkrijgen was, en bovendien had je geen beperkingen in kwaliteit (voornamelijk in het begin), en afspeelmogelijkheden. 1-0 voor de consument dus.

Bij filmdownloads gaat exact hetzelfde verhaal gebeuren. Zolang de consument evenveel moet betalen voor downloads, als het fysieke exemplaar in de winkel, terwijl er overduidelijke nadelen in afspeelbaarheid en kwaliteit tegenover staan, koopt de consument of het fysieke exemplaar, of ze downloaden het gratis exemplaar, dat tegenwoordig evengoede kwaliteit geeft. Microsoft kan dan 25 keer DRM in zijn OS geïntegreerd hebben, zolang de consument het niet wil gebruiken, gebruiken ze het niet.

De consument is momenteel echter verwend, en wil eigenlijk helemaal niet betalen voor muziek en films. Tenslotte is downloaden substantieel goedkoper, en kwaliteitsnadelen zijn er nauwelijks meer. Bovendien vergt het amper meer handelingen, zodat de platen- en filmmaatschappijen een zeer goed aanbod moeten hebben, wil de consument weer teruggaan naar het kopen van muziek/films. Hoe langer de gratis versie blijft, des te minder de neiging de consument terug gaat: consumenten zijn tenslotte nogal honkvast. Daar bovenop geldt dat downloaden maatschappelijk geaccepteerd is., en dat is misschien wel de grootste horde voor de platenmaatschappijen.

Nu Blu-Ray de strijd min of meer gewonnen heeft van HD-DVD, zal dit de volgende uitdaging zijn. Deze uitdaging is echter nog veel groter, ingewikkelder, en moeilijker dan de strijd tegen HD-DVD. Want hoe overtuig je de consument dat het product waar je ongeveer 10 euro voor neertelt (ik ga er vanuit dat dat de uiteindelijke prijs ongeveer wordt) beter is dan de download op de torrent-site? Dat lukt je alleen door een substantieel kwaliteitsverschil, waarbij meegenomen moet worden dat het een gemiddelde consument het verschil tussen een geüpscalede DVD en een Blu-Ray film niet goed ziet. Dat kwaliteitsverschil gaat dus in de verpakking zitten, of in de extra's op de disc. Maar dat verschil moet dan wel heel snel duidelijk worden, want de tijd dringt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
[...]

Ik importeer ook aardig wat films. Je moet er wat optimistischer naar kijken :)
Dat het niet is door ontwikkeld is niet zo een grote probleem, veel kan worden opgelost met firmware updates, en de early adaptors weten heus wel hoe ze firmware moeten updaten. En voor de gewone consument boeit het niet, die hebben nog niet eens een HD speler.
Ook zie ik de regio codering niet als een probleem, op de PC zijn Blu-Ray films al regio vrij af te spelen. En als het eenmaal de standaard wordt zal er vast meer aandacht besteed worden aan het regio vrij maken van standalone spelers. En sowieso zijn ongeveer de helft van de Blu-Ray films die uitkomen in de VS al regio vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

spk2go schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:35:
[...]
...
Nu Blu-Ray de strijd min of meer gewonnen heeft van HD-DVD, zal dit de volgende uitdaging zijn. Deze uitdaging is echter nog veel groter, ingewikkelder, en moeilijker dan de strijd tegen HD-DVD. Want hoe overtuig je de consument dat het product waar je ongeveer 10 euro voor neertelt (ik ga er vanuit dat dat de uiteindelijke prijs ongeveer wordt) beter is dan de download op de torrent-site? Dat lukt je alleen door een substantieel kwaliteitsverschil, waarbij meegenomen moet worden dat het een gemiddelde consument het verschil tussen een geüpscalede DVD en een Blu-Ray film niet goed ziet. Dat kwaliteitsverschil gaat dus in de verpakking zitten, of in de extra's op de disc. Maar dat verschil moet dan wel heel snel duidelijk worden, want de tijd dringt.
Interresant. :)

In veel Amerikaanse hotels heb je DirectTV waar je heel snel je HD naar je TV kan streamen. Werkt echt fantastisch. Uiteindelijk denk ook ik wel dat dit de toekomst wordt. Het gemak van die dienst ligt ligt hoger dan even dat hoesje uit de kast pakken, bij wijzen van spreken. :)

Er vanuit gaande dat we straks allemaal straks zo'n kastje onder de TV hebben waarmee we kunnen downloaden, via P2P, direct P etc. of films kunnen streamen.

Andere business modellen zullen er komen, waarmee je je film waarschijnlijk niet meer koopt maar gewoon betaald per keer dat je er naar kijkt (veel lucratiever). Uiteraard allemaal beschermd door waarschijnlijk diezelfde DRM. Maar voor dat het zover is: hoe grootste bezwaar wat je nu tegenkomt, is dat de infrastructuur voor HD er nog niet klaar voor is. Pas als je kunt zeggen "zullen die film even kijken?" zonder dat je daarna 2 dagen moet wachten op je download, dan pas zal het een bedreiging worden voor Blu-ray. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit binnen 8 jaar gaat gebeuren.

Misschien moeten we hier als tweakers alsvast onze slag gaan slaan. :P Online tweakers rental! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Blu-Ray zou wel eens het laatste fysieke formaat kunnen zijn wat wij kennen. Achter de schermen wordt er al druk gewerkt met filmverhuur via internet, niet in de laatste plaats door Apple. Ook Microsoft wil het liefste deze kant op, hun haalt het dan ook weinig uit wat het wordt. Ze willen gewoon wat anders. Ik vermoed dat het daarom ook niet lang meer gaat duren voordat we alles downloaden: 5 euro per film, zonder DRM. DRM is ook zoiets wat niet lang meer leeft, maar dat ter zijde. :P
Yup ieder land heeft ook echt 24Mbit internet verbindingen! Oh en zonder harde datalimieten! Sorry maar dat is niet waar!

De mediadrager hetzij dvd, blu-ray, hd-dvd, holodisk en ga zo maar door zal altijd blijven bestaan omdat het makkelijk mee te nemen is! Je kan makkelijker een DVD naar een vriend meenemen en in elke dvd speler doen dan naar een vriend, daar in te moeten loggen en een 4Gb bestand downloaden die hij/jullie 3 dagen kunnen kijken voordat het geblokkeerd wordt weer!

Omdat wij als nederlanders toevallig zulke internet verbindingen hebben betekent niet dat de hele wereld het heeft! Ver af zelfs wij zijn een van de landen met de beste internet mogelijkheden!

Nee sorry hoor persoonlijk maakt het mij niet uit of het een HD DVD of een blu-ray schijf is. De schijf blijft aan de macht omdat het een simpele methode is niet alleen voor verificatie maar ook van opslag!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

iceme schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:24:
Ik vind het jammer dat het blu-ray is geworden, vooral om de regio codering ik baal ervan dat films hier rond de € 30,- euro zijn en in america $ 30,- voor dezelfde film wat ongeveer € 19,- is. Bestel 3 films en 1 keer de verzendkosten en het scheeld je gewoon € 20,-. En film zijn daar ook nog eerder beschikbaar ook
Precies voor mensen zoals jij is die regio code dus uitgevonden. Zodat mensen niet globaal gaan shoppen in markten waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben. Terecht overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Precies voor mensen zoals jij is die regio code dus uitgevonden. Zodat mensen niet globaal gaan shoppen in markten waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben. Terecht overigens
Hoezo terecht? Wat een onzin. Waarom zou ik niet iets uit een ander land mogen halen? Ik bepaal zelf wel waar ik iets koop...
Er is niks illegaals aan, het is gewoon een domme verzinsel van de filmstudio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237414

[...]

Waarom gaan mensen 5 euro betalen voor een te downloade film terijl die drie pagina's verder, half jaar eerder is en gratis??

Ben het er niet mee eens dat ze dat doen,maar illegaal downen houdt je toch niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ik snap niet dat iedereen zich nu zo druk maakt om die regio code, Dat was met DVD toch ook in de begin jaren...

Een paar jaar later was er al DVD Shrink en opeens was alles te rippen, kopieeren, regio vrij te maken etc etc...

Over een jaar ofzo zal er ook voor Blu-Ray wel een software tooltje komen die het mogelijk maakt de regio code eraf te halen en bijvoorbeeld van HD-DVD naar Blu-Ray om te zetten enzo...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
crack_en_hack schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:29:
Ik snap niet dat iedereen zich nu zo druk maakt om die regio code, Dat was met DVD toch ook in de begin jaren...

Een paar jaar later was er al DVD Shrink en opeens was alles te rippen, kopieeren, regio vrij te maken etc etc...

Over een jaar ofzo zal er ook voor Blu-Ray wel een software tooltje komen die het mogelijk maakt de regio code eraf te halen en bijvoorbeeld van HD-DVD naar Blu-Ray om te zetten enzo...
Precies, dat bedoel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JvS schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:09:
Blu Ray is wat stricter met DRM en dergelijke. Maakt mij geen reet uit, het werkt toch wel en de films kan je toch ook wel downloaden.

Ik vind het een prima ontwikkeling. BR vind ik een vooruitstrevender formaat dan HD DVD. Eigenlijk maakt het natuurlijk geen moer uit, als het er maar eentje wordt en neit twee :). BR komt bij mij wat cooler over. Komt misschien wel omdat ik vroeger altijd een PS2 zo'n cool ding gevonden heb. Geen idee :P
Tja, je hebt gelijk dat Blu-ray een veel vooruitstrevendere poging is qua 'formaat'...
de vraag volgens mij is dan eerder of het gelukt is en of men niet teveel wilde en misschien ook juist de verkeerde keuzes maakte...

Mijn mening daarover is dat op dat punt Blu-ray absoluut de fout ingegaan is, en daardoor eigenlijk juist qua authroing en gebruikswaarde een top-zwaar en onhandzaam formaat is dat zelfs op meerdere punten simpelweg door eenvoudigere toepassing HD DVD Blu-ray kon passeren in toepasbaarheid van de innovatie....

De grootste meerwaarde van Blu-ray is eigenlijk BD+, maar behalve dan qua toepassing voor DRM ken ik verder geen enkele Disc die dit toepast voor zaken die oook niet doodgewoon met HDi te bereiken zijn...
wel heeft het ertoe geleid dat het geheugengebruik een probleem is, hierdoor de tussentijdse ophoging van het minimum RAM voor B-r spelers (waaree dus de eerste generatie spelers waarschijnlijk al snel niet meer meekomt als er nieuwere discs uitkomen met Blu-ray 1.1 capaciteiten, leuk as je toen zo'n dure speler gekocht hebt)...

Verder is het mijn ervaring dat HD DVD spelers domweg beter presteren met mindere specs, juist dooordat men minder technische extra's gebruikt... waarbij ik nooit gemerkt heb dat dit ten kostte gaat van functionaliteit, integendeel, ik heb het idee dat qua authoring en bepaalde mogelijkheden (online content) HD DVD zelfs ver voorloopt...

Een typisch voorbeeld is bv dat voor still-afbeeldingen de ontwikkelaar 8bits kleur kan gebruiken (in zowel HD DVD alswel Blu-ray) ... maar waar HD DVD voor iedere afbeelding het mogelijk maakt een apart kleurpalet van 32 bits kleur te gebruiken, is dit in Blu-ray beperkt tot één palet voor alle afbeeldingen binnen een Section...
Dat is een daadwerkelijke beperking (als je bv stills gebruikt met duidelijk afwijkende kleuren en kleurspectra) die daarnaast ook qua authoring erg ingewikkeld is, je moet namelijk eerst alle afeeldingen hebben, op basis van al je afbeeldingen het gewenste kleurpalet laten samenstellen, voordat je je afbeeldingen kunt gaan renderen....helaas is authoring voor de meeste maatschappijen nooit zo goed gepland dat je zo rustig kunt 'afwachten' totdat alle stlls gekozen en goedgekeurd zijn

Blu-ray komt op mij qua implementatie over als een bloated vehicle dat teveel invloed bij de ontwikkeling gehad heeft van de niet technische marketing-afdeling van een erg groot bedrijf dat nu aan de kant van de markt zit waar de klappen vallen, door denkfouten die ook in Blu-ray merkbaar zijn...

Ik vermoed echter niet dat er één 'formaat' de zogenaamde 'fomatenoorlog gaat winnen...
domweg omdat dat nooit een doelstelling was....
Ik vermoed dat beide formaten ontwikkeld zijn om invloed te hebben op juist technieken en mogelijkheden die in een 'volgend generatie' format terug te vinden zullen zijn....
hiervoor zullen bedrijven graag hun patenten willen inbrengen en zo later eventuele licenties te kunnen innen op één centraal formaat...

BD+ kan dan nog best wel 'overleven' maar ik vermoed niet meer voor eventuele programmeer-mogelijkheden qua content maar puur beperkt als DRM-systeem (mocht tegen die tijd het denken met DRMs nog steeds zo pakkend gebleven zijn en het nog steeds dusdanig wenselijk zijn te beschermen tegen het 'rippen'... iets waarvan i, buiten de porno-industrie bij de grotere filmmaatschappijen eigenlijk het nut niet inzie, de meeste illegale kopieen op de markt van grotere films zijn geen 'eenvoudige DVD-rips')

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 09:55

scorpie

Supra Addict

Inmiddels is ook New-Line Cinema over op Bluray:
http://www.ripten.com/200...follow-warner-to-go-blue/

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 12:12
Allereerst ff n mooie aanbieding melden: blu-ray speler voor in de pc Lite-on DH-401S adviesprijs 179 euro!
weet iemand hetvolgende: als je zo'n speler inbouwt en je streamt t naar de xbox360 (mn nvidea 6800 is niet krachtig genoeg), lukt dit dan? Ik moet dan ook n sata kaart inprikken want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 237414 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:15:
[...]

Waarom gaan mensen 5 euro betalen voor een te downloade film terijl die drie pagina's verder, half jaar eerder is en gratis??

Ben het er niet mee eens dat ze dat doen,maar illegaal downen houdt je toch niet tegen.
5 euro is mij goed hoor, die Blu-ray/HD-DVD rips van 20+ gigs daar wordt je niet vrolijk van zelfs als je ze op 100 kB p/s zou downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
crack_en_hack schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:29:

Voor mij zijn dat soort oplossingen geen optie. Ik wil gewoon een regiovrije standalone speler zoals ik al met DVD en ook HD DVD heb. M'n Philips DVD-speler was met een code via de afstandbediening regiovrij te maken, en zolang dat met BR nog niet mogelijk is is het medium voor mij niet interessant.

En om trouwens op een ander deel van de discussie in te haken: ik denk niet dat Blu-ray of HD DVD de laatste fysieke media zullen zijn. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom zulke media nog steeds hun nut hebben:
- ze zijn overdraagbaar (een download kun je niet 2e hands kopen of cadeau doen)
- ze zijn toegankelijker voor een groter publiek (je hebt er geen internet voor nodig)
- qua marketing hebben ze meer mogelijkheden
- ze hebben verzamelwaarde (wat somige mensen heel interessant vinden)
- je zit niet vast aan een bepaald platform
- de prijs voor de consument is gemiddeld lager, omdat schijven op een gegeven moment door winkels worden afgeprijst (waarvoor bij downloads feitelijk geen dwang bestaat)

Als ik moeite deed dan zou ik nog wel meer redenen kunnen bedenken. Het is niet zo dat downloads geen grote opmars gaan maken, maar schijven zullen voorlopig nog wel een tijdje blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
beantherio schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:00:
Voor mij zijn dat soort oplossingen geen optie. Ik wil gewoon een regiovrije standalone speler zoals ik al met DVD en ook HD DVD heb. M'n Philips DVD-speler was met een code via de afstandbediening regiovrij te maken, en zolang dat met BR nog niet mogelijk is is het medium voor mij niet interessant.
Idem voor mij. Ik zal pas een BR speler kopen als die regiovrij gemaakt kan worden. En dan voor zowel BR schijven als voor DVD schijven. Ik heb teveel R1, R3 en R4 DVD's die ik dan op die BR speler met upscaling-functie wil kunnen afspelen!

Bij DVD was ik wel een early adopter en zelfs de eerste generatie DVD speler die ik in 1998 of 1999 kocht was bij aankoop al regio-vrij gemaakt.

Het wordt echt tijd dat de entertainment industrie de hele wereld eens als één markt gaat zien en niet meer kunstmatig de consumenten allerlei beperkingen wil opleggen. Internet en webwinkels die wereldwijd werken hebben de wereld globaal gemaakt. Nu moeten de traditionele bedrijven daar nog aan wennen en die stap maken.

Wel jammer dat consumenten wereldwijd het toch allemaal maar weer slikken, in plaats van massaal te zeggen: we WILLEN geen regio codering. Steek het maar in je gat waar de zon nooit komt en kom maar met een produkt zonder beperkingen waar we wel en niet onze schijfjes kunnen kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 23:58

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Leuk nieuwtje? Omdat je Sony-aandelen hebt ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
beantherio schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:46:
[...]
Leuk nieuwtje? Omdat je Sony-aandelen hebt ofzo? :)
Leuke nieuws hier is dat aanhangers van het winnende formaat (blu-ray) door de markt beloond worden, terwijl de hardnekkige aanhangers van het formaat dat het toch niet gaat worden (hd-dvd) klaarblijkelijk door de markt afgestraft worden.

Ik denk dat zowel de markt als de beleggers niet zitten te wachten op 2 formaten, en alle onzekerheden die dat met zich mee brengt. De meeste mensen kon het weinig schelen welke van de 2 de winnaar werd, als het er maar eentje was. Nu is het de laatste maanden wel duidelijk dat blu-ray als winnaar naar voren is gekomen. De strijd kan wel een tijdje volgehouden worden, maar met welk nut? De meesten mensen lijken de strijd beu te zijn en vinden het onnodig dat hd-dvd nog een beetje de boel probeert op te rekken waar een overwinning er toch al niet meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:54
Kijk, nieuws op de FP eerder dan hier ;).

nieuws: 'Paramount laat in navolging van Warner hd-dvd vallen'

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij is dit gewoon onzin omdat het om een gerucht gaat dat paramount dit wil. Door op deze manier artikelen te schrijven krijg je natuurlijk stemmingmakerij en zal geen consument zich meer op HD-DVD willen storten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Dankzij dat bericht over Paramount is het aandeel van Toshiba met 0.1 procent gedaald en het aandeel van Sony met 3.4 procent gestegen (volgens de Bloomberg website over dat bericht). Dus dit gerucht (wat vooralsnog niet meer is dan een gerucht) heeft handelaren in Sony aandelen een leuke bonus bezorgd. Zou zelfs kunnen denken dat iemand opzettelijk dat gerucht verspreid heeft om even lekker te cashen op Sony aandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Haay schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:57:
Dankzij dat bericht over Paramount is het aandeel van Toshiba met 0.1 procent gedaald en het aandeel van Sony met 3.4 procent gestegen (volgens de Bloomberg website over dat bericht). Dus dit gerucht (wat vooralsnog niet meer is dan een gerucht) heeft handelaren in Sony aandelen een leuke bonus bezorgd. Zou zelfs kunnen denken dat iemand opzettelijk dat gerucht verspreid heeft om even lekker te cashen op Sony aandelen...
Het is doodnormaal dat bedrijven clausules opnemen, om onder contracten uit te kunnen komen. Blijkbaar was Paramount van mening dat Warner de strijd kon beslissen, en hebben ze hierop gegokt. Overigens zou dit een gouden greep kunnen zijn: Paramount casht 50 miljoen Dollar, voor ongeveer een half jaar exclusief op HD-DVD uitbrengen. de strijd ging ongeveer gelijk op, dus echt verlies hebben ze er niet op gemaakt, temeer omdat de aantallen nog zo laag liggen. Zo maak je iig wel winst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
flowerp schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:43:
[...]
Leuke nieuws hier is dat aanhangers van het winnende formaat (blu-ray) door de markt beloond worden, terwijl de hardnekkige aanhangers van het formaat dat het toch niet gaat worden (hd-dvd) klaarblijkelijk door de markt afgestraft worden.

Ik denk dat zowel de markt als de beleggers niet zitten te wachten op 2 formaten, en alle onzekerheden die dat met zich mee brengt. De meeste mensen kon het weinig schelen welke van de 2 de winnaar werd, als het er maar eentje was. Nu is het de laatste maanden wel duidelijk dat blu-ray als winnaar naar voren is gekomen. De strijd kan wel een tijdje volgehouden worden, maar met welk nut? De meesten mensen lijken de strijd beu te zijn en vinden het onnodig dat hd-dvd nog een beetje de boel probeert op te rekken waar een overwinning er toch al niet meer in zit.
Je wil het doen lijken alsof HD DVD en diens gebruikers de "kwade genius" zijn die de plannen van het Blu-ray consortium in de war wilde sturen. Da's natuurlijk erg flauw, want iedereen kiest om z'n eigen redenen voor een bepaald formaat. Er is geen wet die zegt dat Blu-ray de standaard moet zijn en dat al het andere fout is. Ik denk trouwens dat onderschat word hoe dicht HD DVD meerdere malen bij allerlei exclusieve deals heeft gezeten waardoor de situatie er heel anders uit had kunnen zien. En ook moet niet vergeten worden dat Blu-ray oorspronkelijk ontstaan is na onenigheid van o.a. Sony met Toshiba toen ze beiden aan het formaat dat later HD DVD werd werkten. HD DVD heeft wat dat betreft net zoveel bestaansrecht als Blu-ray, en het onderuit proberen te schoffelen van HD DVD als "lastpak" is dus niet helemaal netjes en niet helemaal eerlijk.
spk2go schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:28:
[...]

Het is doodnormaal dat bedrijven clausules opnemen, om onder contracten uit te kunnen komen. Blijkbaar was Paramount van mening dat Warner de strijd kon beslissen, en hebben ze hierop gegokt. Overigens zou dit een gouden greep kunnen zijn: Paramount casht 50 miljoen Dollar, voor ongeveer een half jaar exclusief op HD-DVD uitbrengen. de strijd ging ongeveer gelijk op, dus echt verlies hebben ze er niet op gemaakt, temeer omdat de aantallen nog zo laag liggen. Zo maak je iig wel winst. :P
Geloof dat maar niet. Misschien dat er clausules in het contract tussen Paramount en DVD Forum staan, maar ze zullen bij een overstap ongetwijfeld het gekregen geld + misschien wel een boete moeten terugbetalen. Bedrijven als Toshiba en Microsoft (waarschijnlijk de grootste financiers van die deal) zijn ook niet gek.

[ Voor 50% gewijzigd door beantherio op 08-01-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

spk2go schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:28:
[...]

Die 50 miljoen wordt niet zo op hun bankrekening gestort hoor, dan is het nl smeergeld... 8)7
Zal dus waarschijnlijk in de vorm van kortingen op apparatuur/licenties ed gegeven zijn, dus weinig voordeel daarin voor Paramount aangezien ze die producten niet meer gaan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
beantherio schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:50:
Ik denk trouwens dat onderschat word hoe dicht HD DVD meerdere malen bij allerlei exclusieve deals heeft gezeten waardoor de situatie er heel anders uit had kunnen zien.
Wellicht, maar dat is (telkens) net niet gebeurd. Hier door is Blu-ray toch wel overduidelijk een winnaar. Denkt HD DVD nu dat ze dat nog totaal om kunnen gaan draaien? Dat is redelijk zinloos en kan de strijd nog flink wat rekken terwijl dat dus eigenlijk (nu) niet mee zou hoeven.

Concurrentie is natuurlijk wel goed en dat zou een paar formaat gerelateerde voordelen kunnen hebben. Echter, bij (laten we eerlijk wezen) nagenoeg technisch identieke formaten is concurrentie op formaat niveau niet zo interessant. Veel kan er sowieso toch niet meer veranderen.

De concurrentie is met name interessant op het gebied van implementaties ervan. Wie kan de beste / mooiste / goedkoopste blu-ray speler produceren. Als men daar nu eens de energie in ging stoppen.

Vergelijk het met DVD. Dat was en is gewoon 1 standaard, maar wel eentje waarbij een leger aan fabrikanten elkaar fel beconcurreerd en dus de prijzen enerzijds laag zijn en er anderzijds diverse niches zijn ontstaan voor opmerkelijke producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244923

Dat Blu-Ray regio's heeft, stoort me op het eerste gezicht niet zo. Dit is ook bij dvd's het geval. Maar dat sommige Blu-Ray's alleen als Regio 1 worden verkocht stoort me wel.
Bijvoorbeeld Lost Season 3, Damages en Mr Brooks heb ik nog niet kunnen vinden op Blu-Ray regio 2...
Overigens ben ik wel blij dat het Blu-Ray gaat worden, alleen beetje zonde van mn interne HD-DVD speler. Misschien dat ik nog wel wat HD-DVD aanbiedingen kan vinden nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
flowerp schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:19:
[...]
Wellicht, maar dat is (telkens) net niet gebeurd. Hier door is Blu-ray toch wel overduidelijk een winnaar. Denkt HD DVD nu dat ze dat nog totaal om kunnen gaan draaien? Dat is redelijk zinloos en kan de strijd nog flink wat rekken terwijl dat dus eigenlijk (nu) niet mee zou hoeven.
Misschien, maar het compleet van de ene op de andere dag overboord gooien van een standaard is een andere uiterste. Veel mensen (zoals ikzelf) hebben pas afgelopen feestdagen een speler gekocht en die verwachten op z'n minst een redelijke overgangsperiode. Bijna elke formatoorlog die ik ken duurde minstens 5 jaar en het zou niet redelijk zijn om deze al na 2 jaar (hier in Europa zelfs 1 jaar) op te schorten. Misschien dat Blu-ray een groter marktaandeel heeft, maar er zijn genoeg bezitters van HD DVD-hardware die schijfjes kopen, die dus feitelijk nog maar net zijn ingestapt en waaraan nog goed geld verdient kan worden. Warner gaat nu naar het Blu-ray kamp maar zelfs zij blijven nog tot juni allerlei nieuwe HD DVD's uitbrengen. Het idee dat "HD DVD maar gewoon moet verdwijnen" is wat dat betreft gewoon niet echt redelijk. Zelfs als Blu-ray echt de nieuwe standaard word dan kun je verwachten dat HD DVD nog wel enkele jaren zal worden ondersteund door de verschillende partijen.
flowerp schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:19:
[...]
Concurrentie is natuurlijk wel goed en dat zou een paar formaat gerelateerde voordelen kunnen hebben. Echter, bij (laten we eerlijk wezen) nagenoeg technisch identieke formaten is concurrentie op formaat niveau niet zo interessant. Veel kan er sowieso toch niet meer veranderen.
Concurrentie tussen formaten is denk ik juist heel interessant. Een belangrijk deel van de prijs van een speler of schijfje bestaat uit patenten en licensies, en door concurrentie tussen de formaten komen die prijzen onder druk te staan. Daarbij: concurrentie tussen formaten zorgt er ook voor dat een formaat niet op een bepaald (hoog) prijspeil kan blijven hangen zoals bijv. formaten als Laserdisc en DAT deden. Misschien dat Sony en Philips in gedachten hadden om de eerste jaren het prijsniveau nog hoog te houden om de early adaptors flink te laten betalen (en ze hebben een groot deel van de productie van componenten voor spelers in handen, dus dat kunnen ze) maar de prijsdruk van HD DVD ondergraaft dan zo'n plan. Fabrikanten hebben er wat dat betreft ook voordeel van, want concurrentie tussen formaten zorgt er voor dat op alle niveau's deelnemende bedrijven gedwongen zijn om goed op hun kosten te letten. Het is dus feitelijk een extra laag van concurrentiedruk (bovenop de concurrentie binnen de standaard) die er voor zorgt dat prijzen van spelers, componenten van spelers en software laag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ik begrijp niet dat er een HD DVD voorkeur is voor de meeste. HD DVD geeft meer vrijheid ivm Blu-Ray
  • AACS is niet verplicht bij HD DVD
  • BD+ beveiliging zit niet in HD DVD
  • Geen regiocodes (zoals eerder gezegt)
  • HD DVD heeft een grotere capaciteit
Kortom voor de consument heeft HD DVD alleen maar voordelen t.o.v. Blu-ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 13:44
Het lijkt er toch echt op dat over een paar maandjes alle grote hollywood studio's Blu zijn.
Check: http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents

Conclusie: zowel Paramount als Universal zijn hard aan t werk om volledig Blu te gaan. Maar Universal heeft nog contractuele verplichtingen t/m januari dus kan pas in Februari Blu gaan.
Dus nog een paar maandjes geduld en alles is Blu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
PenguinPower schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:07:
Dat is inderdaad momenteel een groot voordeel. Echter...

Er is altijd met nadruk gezegd dat het ontbreken van regio codes niet inherent is aan de standaard. M.a.w. regio codes zouden dus ook bij HD DVD ingevoerd kunnen gaan worden. Aan de andere kant is bij Blu-ray de keuze voor een regio code nadrukkelijk meer een keuze van de producent. Velen kiezen er dan ook voor om (in ieder geval voor nu) de schijfjes niet van een regio code te voorzien.

Natuurlijk praat dit niet recht wat krom is. HD DVD staat er op dit punt beter voor, maar het is iets minder dramatisch als je wellicht suggereert.
Dat is (een beetje) onzin. Blu-ray heeft praktisch gezien de grotere capaciteit. Namelijk; de gewone variant met 2 lagen kan meer data bevatten. HD DVD heeft om die grotere capaciteit te halen maar liefst 3 lagen(!) nodig. Helaas voor HD DVD staat de standaard voor filmmateriaal al vast. Er gaan dus zeker geen films op een 3-lagige disk uitkomen. Het blijft voorlopig dus een gimmick die interessant is voor data toepassingen, maar voor de film toepassing geen betekenis heeft.
beantherio schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:47:
[...]
Concurrentie tussen formaten is denk ik juist heel interessant. Een belangrijk deel van de prijs van een speler of schijfje bestaat uit patenten en licensies, en door concurrentie tussen de formaten komen die prijzen onder druk te staan.
Dat is inderdaad zo, maar is Blu-ray niet in handen van vele bedrijven? Zoiets zou inderdaad heel belangrijk zijn als het een standaard was die in handen was van 1 enkel bedrijf. We hebben bijvoorbeeld al gezien in het verleden dat er om die reden best alternatieve formaten ontwikkeld kunnen worden. PNG en Ogg Vorbis zijn bekende voorbeelden.

Daarnaast ziet iedereen dat de prijzen van DVDs behoorlijk onder druk staan en al lange tijd gestaan hebben. Dit terwijl er geen 2de formaat voor nodig was om dit een realiteit te maken. Concurrentie tussen de diverse aanbieders (op elke niveau in de keten) maakte dat mogelijk.

Je ziet dat de "1 standaard-meerdere aanbieders" in veel gevallen toch de meest gewenste is. Neem b.v. C++, Java of 'Linux'. Allemaal (min of meer) 1 standaard, waarvan diverse partijen een eigen implementatie of distributie van uit mogen en kunnen brengen.

[ Voor 31% gewijzigd door flowerp op 09-01-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 15:46

dodo79

witte dikke tonnie

PenguinPower schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:07:
Ik begrijp niet dat er een HD DVD voorkeur is voor de meeste. HD DVD geeft meer vrijheid ivm Blu-Ray
  • AACS is niet verplicht bij HD DVD
  • BD+ beveiliging zit niet in HD DVD
Kortom voor de consument heeft HD DVD alleen maar voordelen t.o.v. Blu-ray
HD-DVD een grotere capaciteit????
dan zal ik wel iets gemist hebben denk ik.
HDDVD heeft per layer ongeveer 15GB
Blu-Ray heeft 25GB per layer

lijkt me toch een voordeel voor Blu-Ray??

Regio codes???
80 procent van het klootjesvolk weet niet eens dat er regiocode's op dvd zit.
dus dat is voor veel mensen ook geen argument om voor HDDVD te gaan.
Ik weet het dus wel, maar heb ook alleen maar regio 2 dvd's

Ben wel blij dat er eindelijk een richting gekozen is.
Wil al langer een HD speler hebben en ben blij dat er nu een duidelijkere winnaar aan te wijzen is.
Maakt de keuze wel makkelijker moet ik zeggen

[ Voor 11% gewijzigd door dodo79 op 09-01-2008 21:26 ]

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net zoals de eerste Videorecorder,eerste Plasma,eerste DVD speler en ga zo maar door begonnen ze allemaal met woekerprijzen denk maar es na hoeveel de eerste DVD speler koste nu kan je ze kopen voor 35€ weliswaar de pruts merken.
Wat ik bedoel is nu ga je al vlug nog aan een 500 € zitten voor een Blu ray speler.
De resultaten zijn meestal zo dat ze goedkoper worden en dat de kinder foutjes eruit gehaald worden.
Ik durf te wedden dat na een jaartje of 2 je er ene kan aanschaffen voor minstens de helft van de prijs en met verbeterde functies en technieken.
Resultaat ik wacht toch nog even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:21

MeNTaL_TO

The future is not set

flowerp schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:18:
[...]

Dat is inderdaad momenteel een groot voordeel. Echter...

Er is altijd met nadruk gezegd dat het ontbreken van regio codes niet inherent is aan de standaard. M.a.w. regio codes zouden dus ook bij HD DVD ingevoerd kunnen gaan worden. Aan de andere kant is bij Blu-ray de keuze voor een regio code nadrukkelijk meer een keuze van de producent. Velen kiezen er dan ook voor om (in ieder geval voor nu) de schijfjes niet van een regio code te voorzien.
Vele gaan het nu juist wel doen, bijvoorgeeld Rataouille van Disney is niet uit in Regio B (altijd grappig dat mensen die beweren dat BR the holy grail is, niet weten hoe de regio's van BR genoemd dienen te worden). Maar in Regio A wel locked is, ik had deze graag willen hebben, maar nu mag nu wachten tot ergens in maart, terwijl de dvd al een paar weken in de winkel ligt. Blijkbaar hebben de filmstudio'ns niets geleerd van de fouten die gemaakt zijn bij het uitbrengen van dvd's en houden ze maar vast aan de strategieen die er waren tijdens de videotape's.
dodo79 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:23:
[...]

HD-DVD een grotere capaciteit????
dan zal ik wel iets gemist hebben denk ik.
HDDVD heeft per layer ongeveer 15GB
Blu-Ray heeft 25GB per layer

lijkt me toch een voordeel voor Blu-Ray??

Regio codes???

Ben wel blij dat er eindelijk een richting gekozen is.
Wil al langer een HD speler hebben en ben blij dat er nu een duidelijkere winnaar aan te wijzen is.
Maakt de keuze wel makkelijker moet ik zeggen
Heb je inderdaad niet opgelet, de 3 laags hd-dvd is er al. zie nieuws: Disney schaart zich achter drielaags hd-dvd-formaat
51 GB, net iets groter.

Mijn collectie voor 2000 was 80% R1, inmiddels ligt het denk ik op 50-50, maar ik vermoed dat een hoop mensen wel weten wat de regiocode inhoud, je moet er namelijk naar kijken bij de downloads (al staat er vrijwel nooit een nfo bij een NL release).

[ Voor 34% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-01-2008 21:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 15:46

dodo79

witte dikke tonnie

MeNTaL_TO schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:38:
[...]

Vele gaan het nu juist wel doen, bijvoorgeeld Rataouille van Disney is niet uit in Regio B (altijd grappig dat mensen die beweren dat BR the holy grail is, niet weten hoe de regio's van BR genoemd dienen te worden). Maar in Regio A wel locked is, ik had deze graag willen hebben, maar nu mag nu wachten tot ergens in maart, terwijl de dvd al een paar weken in de winkel ligt. Blijkbaar hebben de filmstudio'ns niets geleerd van de fouten die gemaakt zijn bij het uitbrengen van dvd's en houden ze maar vast aan de strategieen die er waren tijdens de videotape's.

[...]

Heb je inderdaad niet opgelet, de 3 laags hd-dvd is er al. zie nieuws: Disney schaart zich achter drielaags hd-dvd-formaat
51 GB, net iets groter.

Mijn collectie voor 2000 was 80% R1, inmiddels ligt het denk ik op 50-50, maar ik vermoed dat een hoop mensen wel weten wat de regiocode inhoud, je moet er namelijk naar kijken bij de downloads (al staat er vrijwel nooit een nfo bij een NL release).
zover ik weet is er ook al een 3laags blu-ray, dus dat is geen argument.
Jouw collectie is misschien 80% regio 1, maar ga maar eens rond bij de "standaard" consument.
grootste deel weet niet eens dat dvd regiocodering heeft.
en van het deel wat het wel weet heeft 80% alleen maar r2 dvd's.
Dus je kan gerust stellen dat regiocode's voor de gewone consument geen belangrijk argument is om een product NIET te kopen

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:38:
51 GB, net iets groter.

Al is er een tien laags HD DVD op de markt, dan nog heeft Blu-Ray een hogere capaciteit per laag. Je bron is van november 2007 en een beetje achterhaald, er komen geen films uit op een 3-laags HD DVD. En je doet alsof er geen Blu-Ray schijfjes zijn met meer dan 3 lagen ;)

Over de regio coderingen heb je groot gelijk. Niet alleen komen films er veel eerder uit, bijvoorbeeld Ratatouille, maar zijn ook veel goedkoper, bijv Ratatouille die nog geen 20 Dollar kost. Maarja, de regio codering vind ik atm niet echt een groot probleem, het zal toch gekraakt worden. Tot die tijd importeer ik wel de regio vrije films :Y) Maarja, voor de gewone consument boeien de regio coderingen niet, die importeren toch niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 09-01-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lord of the Rings op blu-ray *droomt weg*

Ah oh well mijn punt is dat twee formaten slecht voor de markt is, zelf vindt ik wie nou welke beveiliging en codecs heeft niet zo super belangrijk. Voor de consument is het belangrijk dat je weet dat de schijf die je koopt af te spelen is op de speler die je hebt. Dan is het hebben van maar 1 formaat zeker handig!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
dodo79 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:23:
[...]

Regio codes???
Het 'klootjesvolk' weet nog niet eens wat HD is dus "who cares" dat zij niet weten wat regiocode's zijn. De mensen die momenteel voornamelijk schijfjes voor HD DVD of Blu-ray kopen zijn de mensen die enthousiaste film- of HT-liefhebbers zijn. Dat zijn de mensen die zich goed informeren en echt op zoek gaan naar spullen en bereid zijn om er een premium prijs voor te betalen of uit het buitenland te importeren. Voor die mensen is het niet bestaan van regiocodering heel interessant of zou dat moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

swampy schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:51:
[...]

Lord of the Rings op blu-ray *droomt weg*
kennelijk realiseer je niet dat het hier gaat om Maatschappijen die voorheen aangegeven hadden op beide formaten releases uit te brengen, maar waarvan de filmmaatschappij nu besloten heeft de ondersteuning voor één formaat te stopppen en dus nu de consument te 'dwingen' naar het ander formaat te gaan... waar de consument voorheen de keuze had.
(Zeker Warner-dochters als New Line en HBO hadden voorheen al sterker ingezet op Blu-ray, HBO had naar ik meen slechts één HD DVD release uitgebracht).

Tja, daarover beweren dat het 'winst voor de consumenten is', komt op mij over als het gejuich toen het Paard Van Troje binnengehaald werd.
je juicht dan kennelijk om het wegnemen van de keuze bij consumenten en de filmmaatschappijen die kennelijk de keuze voor consumenten maken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste