Ferry34 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:14:
[...]
In afwachting hiervan heb ik alvast een dure blu-ray film gekocht, stargate (senitiment) voor €11,25.
Zo duur zijn de blu-ray films niet hoor: blood diamond €13, black hawk down €14, pirates of the carribean €12)
Ik snap je niet... je hebt nog geen BR-speler, maar koopt wel alvast BR-films...
Hoezo? Ben je soms bang dat die films duurder gaan worden?
Ik verwacht juist dat BR-films goedkoper worden (net zoals DVD's nu ook een stuk goedkoper zijn dan destijds bij hun introductie).
Daarnaast: je hebt al een HD-DVD speler en vindt de iBood-deal wel goed mits je al een HD-DVD-speler hebt... Dus jij zou zou de iBood deal wel goed hebben gevonden voor jezelf ofzo? De HD-DVD-speler die je dan dubbel zou hebben zou je dan gebruiken als voetensteun of zo? Echter... het gaat je blijkbaar niet om alle films, omdat je er een paar bij vindt zitten van mindere kwaliteit... Wat maakt het dan nog wél interessant voor jou? (de hele redenatie dat de iBood deal alleen interessant is voor mensen die al een HD-DVD speler hebben rammelt aan alle kanten...welke kant je ook aandraagt)
Goed... ik snap je dus niet, maar gelukkig snap ik mezelf nog wel:
Ik heb voor een paar tientjes een nieuwe DVD-speler met hdmi en upscaling naar 1080p (mijn oude was component en geen upscale). Daarnaast heb ik, totdat ik een goedkope, uitontwikkelde BR-speler voor onder de EUR 100 kan kopen, ook nog eens plots 9 films in huis die op 1080p kan afspelen op mijn Full HD Sony 40X2000... al was het maar als demo materiaal.
Ik geef echter wel direct erbij aan dat ik niet zo snel een HD-DVD collectie op zal gaan bouwen, omdat ik bij het kopen van HD-materiaal de garantie wil hebben dat het afspeelbaar moet zijn op alle toekomstige hardware. De 9 gratis HD-films beschouw ik daarom gewoon als 15 uur aan fantastisch HD 1080p demomateriaal...
Let op: de ware filmliefhebber en fans van 300 (film en stripversie) kunnen eigenlijk niet om de HD-DVD versie heen, die zelfs nog meer goodies heeft en beter is dan de BR-versie (waarop de PiP "bluescreen-commentaar" van de regisseur ontbreekt).
[
Voor 10% gewijzigd door
The_Sukkel op 05-03-2008 20:54
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450