HD DVD of Blu-Ray?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
Ik mag hopen dat je weet dat je op verschillende manieren beeld kan vergroten, en dat de kwaliteit niet altijd hetzelfde is.

Zo niet:

vergroot eens een plaatje in MSPaint, en vergroot daarna hetzelfde plaatje eens in photoshop/paint.net.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Het is uiteraard de vraag hoe lang dat nog zo zal blijven...
Verder zou ik ook bepaald de gok niet willen nemen om maar een stapel te bestellen en te hopen dat ze allemaal regiovrij zijn. Is toch redelijk wat geld dat je weggooit als er een aantal niet regiovrij blijken.
Maargoed, het hele idee van regiocodering is mij erg 1995. Ik heb er altijd al de pest aan gehad.
Het feit dat het gewoon niet te omzeilen is voor mij toch een stevig argument tegen.
Gokken?

http://bluray.lindsite.dk/

;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik blijf het gokken vinden idd. Ik zie nu dat bij The Departed no region staat op die site. Terwijl Amazon en ebay (movie2go) beide regio 1 (of A) aangeven. Stja wie moet je dan geloven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik kies voor HD-dvd, want die zijn spotgoedkoop nu ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Geloof de site, want ik heb The Departed uit de VS en hij is regiovrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon.com zet bijna overal Regio A bij, terwijl ze op de lijst staan als Regio vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ferry34 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:34:
[...]
Helemaal mee eens! Al die lyrische argumenten over de upscaling van gewone dvd's. Jouw eigen tv doet precies hetzelfde, die scaled t beeld gewoon naar zn resolutie.
De dvd's worden lang niet zo mooi als n hd-dvd hoor. Sterker nog: t verschil is zelfs schokkend.
Ik heb zelf n hd-dvdspeler, maar ik koop geen enkele gewone dvd meer.
Laatst nog n special edition van Top Gun op d gekocht, maar je ziet echt veel ruis.
Daarna de hd-dvd ervan gekocht en t verschil is heel groot.
Dat ga ik nu juist testen: welke upscaler schaalt het SD materiaal beter op naar 1080p? De TV of de upscaler van de EP30?
Dat er een groot verschil is tussen DVD en HD hoef je denk ik aan niemand uit te leggen...
Die ibood-aanbieding is echter n erg goede deal als ik zo naar de titels kijk, vooral als je al n
hd-dvdspeler hebt. Als je die niet hebt, zou ik niet investeren in n product waar binnenkort geen enkel nieuw content voor wordt uitgebracht.
Die snap ik niet???

Hoezo is die iBood-deal vooral goed als je al een HD-DVD-speler hebt en niet als je er nog geen hebt? Het is toch niet zo dat je dacht dat je voor EUR 89.95 alleen die 9 films kreeg? Je krijgt er ook nog die HD-DVD speler + HDMI kabel erbij ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Helemaal mee eens! Al die lyrische argumenten over de upscaling van gewone dvd's. Jouw eigen tv doet precies hetzelfde, die scaled t beeld gewoon naar zn resolutie.
De dvd's worden lang niet zo mooi als n hd-dvd hoor. Sterker nog: t verschil is zelfs schokkend.
Het gaat er ook niet om dat je DVDs er uitzien als HD materiaal, maar dat ze er wel beter gaan uitzien dan op een non-HD toestel. Dat is toch wel prettig als je 500+ DVDs hebt liggen die je niet allemaal wil vervangen door BR/HD-DVDs.

En hoewel je TV inderdaad kan scalen, doen vrijwel alle TVs dat erg matig. De betere DVD-spelers (en veel HD-DVD spelers en de PS3) doen dit stukken beter waardoor je DVDs er toch net wat sprankelender uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
We gaan het zien, de 1dayfly aanbieding is verstuurd! Zal hem wel moeten afhalen op het postkantoor dus dat wordt in het weekend uitproberen :9

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:00:
Geloof de site, want ik heb The Departed uit de VS en hij is regiovrij :)
Relaxed!! Zwaar goeie film en ook zeker leuk om op Blu te hebben! Zou je mij anders een DM willen / kunnen sturen met films die je hebt geimporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
The_Sukkel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 03:45:
[...]

Dat ga ik nu juist testen: welke upscaler schaalt het SD materiaal beter op naar 1080p? De TV of de upscaler van de EP30?
Dat er een groot verschil is tussen DVD en HD hoef je denk ik aan niemand uit te leggen...

[...]

Die snap ik niet???

Hoezo is die iBood-deal vooral goed als je al een HD-DVD-speler hebt en niet als je er nog geen hebt? Het is toch niet zo dat je dacht dat je voor EUR 89.95 alleen die 9 films kreeg? Je krijgt er ook nog die HD-DVD speler + HDMI kabel erbij ;)
Er zitten enkele goede films bij, maar ook n paar mindere. Het is n scherpe aanbieding, maar ik zou geen geld uitgeven aan n apparaat waarvoor zeer binnenkort geen enkele film meer op wordt uitgebracht. Dan zou ik
t geld gebruiken om n blu-rayspeler te kopen die vanzelfsprekend je dvd's ook gewoon upscaled.

Ben heel benieuwd naar de prijs en de kwaliteit vd blu-rayspeler add-on voor de xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ferry34 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:54:
Er zitten enkele goede films bij, maar ook n paar mindere. Het is n scherpe aanbieding, maar ik zou geen geld uitgeven aan n apparaat waarvoor zeer binnenkort geen enkele film meer op wordt uitgebracht. Dan zou ik t geld gebruiken om n blu-rayspeler te kopen die vanzelfsprekend je dvd's ook gewoon upscaled.
Dan ben je exclusief films (!) al minimaal 5x zo veel geld kwijt voor de speler, plus een drastisch premium op BluRay schijven. HD-DVD is nu al voor een habbekrats te krijgen bij diverse webshops online. BluRay prijzen kunnen daar niet aan tippen.
Bovendien kost een normale DVD upscaler incl. normale DVD's al een stuk meer dan deze deal.

Deze discussie is overigens reeds uit en treure gevoerd, en het lijkt me niet erg zinvol 'm dunnetjes over te doen. Als jij het geen goed idee vind om zo'n speler te kopen, dan is dat zowel mooi voor jou als voor ons. Dat betekent namelijk meer voor ons, zowel qua spelers als qua goedkope HD-DVD's... ;)
Intussen veel plezier met BluRay... tegen de tijd dat de spelers en films ergens in de buurt van betaalbaar komen (dankzij de mensen die bereid zijn initieel er i.m.o. veels te veel geld aan uit te geven) zal ik 'r 'ns over gaan nadenken ;)

Plus tegen die tijd heb ik van het geld dat ik vandaag uitspaar op BluRay al een dikke collectie met interessante HD-DVD titels opgebouwd, en kan ik dan tevens de interessante BluRay discs (en spelers) waar mensen vandaag goud geld voor betalen voor een zacht prijsje meepakken. Hoe dan ook win-win voor mijn portemonnee :9

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 03-03-2008 11:03 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:51:
[...]
Dan ben je exclusief films (!) al minimaal 5x zo veel geld kwijt voor de speler, plus een drastisch premium op BluRay schijven. HD-DVD is nu al voor een habbekrats te krijgen bij diverse webshops online. BluRay prijzen kunnen daar niet aan tippen.
Bovendien kost een normale DVD upscaler incl. normale DVD's al een stuk meer dan deze deal.

Deze discussie is overigens reeds uit en treure gevoerd, en het lijkt me niet erg zinvol 'm dunnetjes over te doen. Als jij het geen goed idee vind om zo'n speler te kopen, dan is dat zowel mooi voor jou als voor ons. Dat betekent namelijk meer voor ons, zowel qua spelers als qua goedkope HD-DVD's... ;)
Intussen veel plezier met BluRay... tegen de tijd dat de spelers en films ergens in de buurt van betaalbaar komen (dankzij de mensen die bereid zijn initieel er i.m.o. veels te veel geld aan uit te geven) zal ik 'r 'ns over gaan nadenken ;)
Hij begint toch helemaal geen discussie, hij zegt gewoon dat hij het niet zou doen.
Ik heb het zelf wel gedaan en ben er erg blij mee! Wat een beeld, echt bijna perfectie.

Straks Planet Earth binnen, die lijkt me helemaal fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Cheetah schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:51:
[...]

Plus tegen die tijd heb ik van het geld dat ik vandaag uitspaar op BluRay al een dikke collectie met interessante HD-DVD titels opgebouwd, en kan ik dan tevens de interessante BluRay discs (en spelers) waar mensen vandaag goud geld voor betalen voor een zacht prijsje meepakken. Hoe dan ook win-win voor mijn portemonnee :9
Ik begin helemaal geen discussie, ik zeg alleen dat ik geen hd-dvd speler nu meer zou kopen omdat het een dood spoor is.

Ik heb, zoals je al had kunnen lezen, allang een hd-dvd speler en nog geen blu-rayspeler. Ik ben namelijk wèl een filmliefhebber, in tegenstelling tot jou, aangezien ik de speler al een tijdje hebt en jij gaat wachten tot je deze bijna wordt weggegeven.

Tegen de tijd dat jij het geld er voor overhebt om de hd-dvdspeler te kopen, heb ik op dit moment al een dikke collectie met interessante hd-dvd titels opgebouwd (top gun; blood diamond; king kong; the good shepherd; the hulk; total recall; jarhead; the fast and the furious; 2 fast and 2 furious; van helsing;sahara; 300).
Ik wacht nog heel even met het kopen van een blu-rayspeler omdat ik de add-on van Microsoft wil afwachten. 's Kijken wat dat wordt wat betreft prijs en kwaliteit, anders wordt het de ps3.

In afwachting hiervan heb ik alvast een dure blu-ray film gekocht, stargate (senitiment) voor €11,25.
Zo duur zijn de blu-ray films niet hoor: blood diamond €13, black hawk down €14, pirates of the carribean €12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ferry34 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:14:
[...]
In afwachting hiervan heb ik alvast een dure blu-ray film gekocht, stargate (senitiment) voor €11,25.
Zo duur zijn de blu-ray films niet hoor: blood diamond €13, black hawk down €14, pirates of the carribean €12)
Ik snap je niet... je hebt nog geen BR-speler, maar koopt wel alvast BR-films...
Hoezo? Ben je soms bang dat die films duurder gaan worden?
Ik verwacht juist dat BR-films goedkoper worden (net zoals DVD's nu ook een stuk goedkoper zijn dan destijds bij hun introductie).

Daarnaast: je hebt al een HD-DVD speler en vindt de iBood-deal wel goed mits je al een HD-DVD-speler hebt... Dus jij zou zou de iBood deal wel goed hebben gevonden voor jezelf ofzo? De HD-DVD-speler die je dan dubbel zou hebben zou je dan gebruiken als voetensteun of zo? Echter... het gaat je blijkbaar niet om alle films, omdat je er een paar bij vindt zitten van mindere kwaliteit... Wat maakt het dan nog wél interessant voor jou? (de hele redenatie dat de iBood deal alleen interessant is voor mensen die al een HD-DVD speler hebben rammelt aan alle kanten...welke kant je ook aandraagt)

Goed... ik snap je dus niet, maar gelukkig snap ik mezelf nog wel:
Ik heb voor een paar tientjes een nieuwe DVD-speler met hdmi en upscaling naar 1080p (mijn oude was component en geen upscale). Daarnaast heb ik, totdat ik een goedkope, uitontwikkelde BR-speler voor onder de EUR 100 kan kopen, ook nog eens plots 9 films in huis die op 1080p kan afspelen op mijn Full HD Sony 40X2000... al was het maar als demo materiaal.

Ik geef echter wel direct erbij aan dat ik niet zo snel een HD-DVD collectie op zal gaan bouwen, omdat ik bij het kopen van HD-materiaal de garantie wil hebben dat het afspeelbaar moet zijn op alle toekomstige hardware. De 9 gratis HD-films beschouw ik daarom gewoon als 15 uur aan fantastisch HD 1080p demomateriaal...

Let op: de ware filmliefhebber en fans van 300 (film en stripversie) kunnen eigenlijk niet om de HD-DVD versie heen, die zelfs nog meer goodies heeft en beter is dan de BR-versie (waarop de PiP "bluescreen-commentaar" van de regisseur ontbreekt).

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 05-03-2008 20:54 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ferry34 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:14:
Ik heb, zoals je al had kunnen lezen, allang een hd-dvd speler en nog geen blu-rayspeler. Ik ben namelijk wèl een filmliefhebber, in tegenstelling tot jou, aangezien ik de speler al een tijdje hebt en jij gaat wachten tot je deze bijna wordt weggegeven.
Wat een onzinargument om jezelf tot filmliefhebber te verklaren "in tegenstelling tot" mij, omdat jij wel nodeloos veel geld in een onzeker formaat hebt gepompt.
Weet jij soms wat ik verder hier aan 'zeker' A/V materiaal heb staan soms..?
Tegen de tijd dat jij het geld er voor overhebt om de hd-dvdspeler te kopen, heb ik op dit moment al een dikke collectie met interessante hd-dvd titels opgebouwd (top gun; blood diamond; king kong; the good shepherd; the hulk; total recall; jarhead; the fast and the furious; 2 fast and 2 furious; van helsing;sahara; 300).
Ja, so? Ik koop nu in 1x precies dezelfde collectie voor een fractie van wat jij eraan uitgegeven hebt.
Ik kijk naar netto eindeffect, en netto uitgaven. Eindeffect = identiek, netto uitgaven voor mij ontzettend veel lager. Dat heeft i.m.o. weinig met 'filmliefhebber' en des te meer met 'economisch' te maken ;)
Filmliefhebber of niet, ik ga geen geld uitgeven aan films voor een formaat waarvan ik nog geen speler bezit (en een peperdure speler moet aanschaffen). Zeker niet gezien te verwachten is dat deze op termijn nog wel goedkoper gaan worden, net als met DVD... de studio's zullen uiteindelijk wel prijsverlagingen moeten doorvoeren om die dingen aan de man te krijgen, en op dat moment doe ik precies hetzelfde als nu met HD-DVD: economisch inslaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 05-03-2008 21:35 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Cheetah schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:33:
[...]
Wat een onzinargument om jezelf tot filmliefhebber te verklaren "in tegenstelling tot" mij, omdat jij wel nodeloos veel geld in een onzeker formaat hebt gepompt.
Weet jij soms wat ik verder hier aan 'zeker' A/V materiaal heb staan soms..?

[...]
Ja, so? Ik koop nu in 1x precies dezelfde collectie voor een fractie van wat jij eraan uitgegeven hebt.
Ik kijk naar netto eindeffect, en netto uitgaven. Eindeffect = identiek, netto uitgaven voor mij ontzettend veel lager. Dat heeft i.m.o. weinig met 'filmliefhebber' en des te meer met 'economisch' te maken ;)

[...]
Filmliefhebber of niet, ik ga geen geld uitgeven aan films voor een formaat waarvan ik nog geen speler bezit (en een peperdure speler moet aanschaffen). Zeker niet gezien te verwachten is dat deze op termijn nog wel goedkoper gaan worden, net als met DVD... de studio's zullen uiteindelijk wel prijsverlagingen moeten doorvoeren om die dingen aan de man te krijgen, en op dat moment doe ik precies hetzelfde als nu met HD-DVD: economisch inslaan ;)
Ik heb geen flauw idee wat jij aan av materiaal heb staan nee.

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/2/3105353794.jpg

Ik bedoel alleen te zeggen, je kan altijd wel wachten tot iets goedkoper wordt, maar aan de andere kant kan je er ook al van genieten.
Heb je het er voor over, dan koop je het. Zo niet wacht je tot de prijsverlaging komt.

Laten we nu in ieder geval blij zijn dat de films een stuk goedkoper aan het worden zijn. Nu nog wachten op de prijsverlaging van enkele van de nieuwere titels zoals transformers.

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 05-03-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ferry34 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:15:

[afbeelding]
Hoewel ik niet de gewoonte heb om met mijn AV apparatuur te poseren heb ik dit staan ;)
Ik bedoel alleen te zeggen, je kan altijd wel wachten tot iets goedkoper wordt, maar aan de andere kant kan je er ook al van genieten.
Heb je het er voor over, dan koop je het. Zo niet wacht je tot de prijsverlaging komt.

Laten we nu in ieder geval blij zijn dat de films een stuk goedkoper aan het worden zijn. Nu nog wachten op de prijsverlaging van enkele van de nieuwere titels zoals transformers.
En daar zijn we het helemaal over eens :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Cheetah schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:02:
[...]
Hoewel ik niet de gewoonte heb om met mijn AV apparatuur te poseren heb ik dit staan ;)

[...]
En daar zijn we het helemaal over eens :)
Ook erg mooi ;)
(ah, je kent Face-Down ook al lol)

Het valt me op dat enkele filmtitels erg duur blijven en dat de meeste wèl behoorlijk zakken in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag bij Saturn wel een hele mooie aanbieding staan. Dit is wel te betalen op zo n manier. heb nog een oude dvd speler staan.

Als je je oude dvd speler inlevert kost de Sony BDP-S 300 Blu-Ray speler maar 249 inclusief de Pirates trilogie en de Spider-Man trilogie.

Actie loopt van 10-3 t/m 16-3. http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/175/index.php3

en nee ik ben niet van Saturn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Ferry34 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:15:
[...]

[afbeelding]

Wil geen flame starten maar zonde van die lampjes :), tv is mooier zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:01:
Ik zag bij Saturn wel een hele mooie aanbieding staan. Dit is wel te betalen op zo n manier. heb nog een oude dvd speler staan.

Als je je oude dvd speler inlevert kost de Sony BDP-S 300 Blu-Ray speler maar 249 inclusief de Pirates trilogie en de Spider-Man trilogie.

Actie loopt van 10-3 t/m 16-3. http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/175/index.php3

en nee ik ben niet van Saturn. :)
Aktie is al eens aangehaald in dit topic. Is inderdaad een leuke aanbieding en, in mijn mening, een voorbode van prijsverlagingen van Blu-Ray spelers Profile 1.0 en 1.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Mektheb schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:10:
[...]

Wil geen flame starten maar zonde van die lampjes :), tv is mooier zonder :)
lol! In t echt is t mooiere trouwens, mn fototoestel is n beetje waardeloos. Het licht erachter is voor mn ogen; is rustiger als je zoals ik in n hele donkere kamer

En bij mn lijst van hd-dvd's was ik de prijzen vergeten

(top gun €18;
blood diamond €18
the good shepherd €9,99
the hulk €12,99
total recall €10,00
jarhead €10,00
the fast and the furious €10,00
2 fast and 2 furious €10,00
van helsing €10,00

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 13-03-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:13:
[...]

Aktie is al eens aangehaald in dit topic. Is inderdaad een leuke aanbieding en, in mijn mening, een voorbode van prijsverlagingen van Blu-Ray spelers Profile 1.0 en 1.1..
Als er een Profile komt, kan je hem dan niet updaten?

Best goedkoop een Blu-Ray speler voor maar 249 euro. Of is het handiger om een PS3 te kopen( het gaat mij alleen om de Blu-Ray)

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
sekeroglan schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:02:
[...]

Best goedkoop een Blu-Ray speler voor maar 249 euro. Of is het handiger om een PS3 te kopen( het gaat mij alleen om de Blu-Ray)
Volgens mij zijn Blu-ray spelers niet te updaten. De PS3 is in dit geval de enige.
Als je het puur voor Blu-ray gaat gebruiken is een speler sowieso makkelijker. Als je nu een 1.0 of 1.1 koopt moet je gewoon rekening houden met de beperking dat je geen interactieve menu's of features via internet kan doen.
als je een 1.0 speler hebt kan je ook geen Picture in Picture. Bij 1.1 kan dit wel.

Als je het alleen voor de films doet en geen interactief gedoe wilt is het een mooie aanbieding (ook met die films, pirates is echt een plaatje!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

bepaalde hardware matige updates zijn niet te doen als een speler daar beperkingen heeft... dit hardware matig niet _kan_ ondersteunen.

bv een verruiming van het benodigde videogeheugen voor weergave, wat een van de verschillen tussen profile 1 en 1.1 is, is dus niet te doen als de speler dat niet ondersteund, ik weet het niet zeker maar ik meen dat deze Sony speler gewoon een te beperkt geheugen heeft om dingen als PiP te ondersteunen.
verder heeft hij geen ethernet aansluiting dus kan evenmin een eventuele online functionaliteit ondersteunen.

Overigens kun je altijd de filmweergave afspelen, ook als de disc 1.1 of 2.0-'ready' aangeboden word, betekent dat altijd dat de film ook in oudere spelers af te spelen is. (het zou wel kunnen zijn dat bepaalde menu-effecten; zeker waar transparante menu's gebruikt worden, er traag en hakkerig uit gaat zien)

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 13-03-2008 13:25 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

m4yall schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:15:
[...]

Volgens mij zijn Blu-ray spelers niet te updaten. De PS3 is in dit geval de enige.
Als je het puur voor Blu-ray gaat gebruiken is een speler sowieso makkelijker. Als je nu een 1.0 of 1.1 koopt moet je gewoon rekening houden met de beperking dat je geen interactieve menu's of features via internet kan doen.
als je een 1.0 speler hebt kan je ook geen Picture in Picture. Bij 1.1 kan dit wel.

Als je het alleen voor de films doet en geen interactief gedoe wilt is het een mooie aanbieding (ook met die films, pirates is echt een plaatje!!)
Ik zal sowieso geen gebruik van interactieve menu's of features via internet. Het gaat mij puur om het kijken van fims op HD kwaliteit ( ik stream op dit moment HD films via mijn X360 en dat bevalt me opzich uitstekend) maar voor een bedrag van 249 euro een Blu-Ray speler, kan je volgens mij geen miskoop doen.
RM-rf schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:21:
[...]

bepaalde hardware matige updates zijn niet te doen als een speler daar beperkingen heeft... dit hardware matig niet _kan_ ondersteunen.

bv een verruiming van het benodigde videogeheugen voor weergave, wat een van de verschillen tussen profile 1 en 1.1 is, is dus niet te doen als de speler dat niet ondersteund, ik weet het niet zeker maar ik meen dat deze Sony speler gewoon een te beperkt geheugen heeft om dingen als PiP te ondersteunen.
verder heeft hij geen ethernet aansluiting dus kan evenmin een eventuele online functionaliteit ondersteunen.
Is er 'verder in de toekomst' een mogelijk dat je hier last van krijgen met het afspelen van films? Hiermee bedoel ik, dat als ik over 2 jaar de nieuwe Spiderman 10 in me Blu-Ray doe, dat ik een melding krijg dat hij het niet ondersteund?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
sekeroglan schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:34:
Is er 'verder in de toekomst' een mogelijk dat je hier last van krijgen met het afspelen van films? Hiermee bedoel ik dat, als is over 2 jaar de nieuwe Spiderman 10 in me Blu-Ray doe, dat ik een melding krijg dat hij het niet ondersteund?
Dat zal niet gebeuren. Datzelfde is ook niet gebeurd bij DVD en dat zal nu ook niet gebeuren bij BD.

Gewoon voor films kijken is de aanbieding dus erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

sekeroglan schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:34:

Is er 'verder in de toekomst' een mogelijk dat je hier last van krijgen met het afspelen van films? Hiermee bedoel ik, dat als ik over 2 jaar de nieuwe Spiderman 10 in me Blu-Ray doe, dat ik een melding krijg dat hij het niet ondersteund?
ik verwacht dat binnen een halt tot driekwart jaar al vrijwel alle BR's 1.1 en 2.0 functionaliteiten bieden, zeker de betere releases...; zeker PiP is daarbij een door veel gebruikers zeer graag geziene 'extra' om bv storyboards, director's commentaar of bv uitleg over bepaalde scene's en special effects te tonen gedurende de filmweergave, alhoewel daarbij meespeelt dat de huidige kopers veelal filmfreaks zijn die zulke dingen zeer actief ook meenemen.

echter, de film zul je probleemloos kunnen kijken, het gaat erom of je eventuele 'extra' functionaliteiten zou willen kunnen benutten.

[ Voor 21% gewijzigd door RM-rf op 13-03-2008 14:24 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Tip: kijk ook eens hoeveel geluid een PS3 maakt en hoeveel energie deze slurpt in vergelijk tot een standalone speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall

De aktie eerder in dit topic was in Duitsland. en is een totaal andere aktie dan deze. Het gaat hierbij om een oude DVD speler en niet een HD-dvd speler die je kunt inleveren. Daarnaast is deze sony dan een stuk goedkoper. maar maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Kurios schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:22:
[...]
Tip: kijk ook eens hoeveel geluid een PS3 maakt en hoeveel energie deze slurpt in vergelijk tot een standalone speler.
Tip: kijk ook eens hoeveel meer een PS3 kan ten opzichte van een, lang niet altijd 100% geruisloze, standalone speler.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:06:
[...]

De aktie eerder in dit topic was in Duitsland. en is een totaal andere aktie dan deze. Het gaat hierbij om een oude DVD speler en niet een HD-dvd speler die je kunt inleveren. Daarnaast is deze sony dan een stuk goedkoper. maar maakt niet uit.
De aktie die ik aanhaalde was toch echt van NL bodem! Gewoon bij de Saturn vestigingen in NL een oude DVD speler inleveren en geen HDDVD speler. Maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Laatste ontwikkelingen/geruchten:
Toshiba unveils another Blu-ray 'killer', millions ask why
Unconfirmed rumours claim a High-res upgrade for existing DVD technology is in the works, making us wonder if Toshiba has swallowed stupid pills..
Toshiba is working on an extension to the DVD format which will offer video quality comparable to that produced by Blu-ray and HD-DVD discs, according to Japanese media reports.

The company plans to begin selling a DVD player based on the new technology within six months, Japanese daily Yomiuri Shimbun reported yesterday citing unnamed sources at Toshiba.

The new enhanced DVD players will be sold at lower prices than Blu-ray players, according to the sources. Toshiba ceded to the rival Blu-ray format in February 2008 after spending years developing its own HD-DVD next-generation video disc standard. HD-DVD was backed by a consortium of companies including Microsoft and Intel, while Sony is the lead developer of Blu-ray.

The new DVD player will be backwards-compatible with standard DVD discs, according to the sources. One Japanese report appeared to suggest that the new technology would be able produce much higher-resolution images from existing DVDs, but did not address the apparent impossibility of this claim. The modified DVD format relies on a newly-developed large scale integrated circuit chip to rapidly convert the stored video, but no technical details were released.

Manufacturers have attempted to extend the lifespan of existing storage technologies by adding additional data which can be used by new players but ignored by older players. For example, hybrid Super Audio CDs (SACDs) can be played in traditional CD players but produce higher quality audio when played in special players. However, SACDs have failed to meet sales targets.
Bron

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Is al frontpage nieuws geweest;)

nieuws: Toshiba werkt aan nieuwe blu-ray-concurrent

[ Voor 104% gewijzigd door Depress op 03-06-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De consumentenbond heeft 8 blu-ray spelers getest. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de uitkomsten van deze testen waren. Ik heb er alleen geen 58eu per jaar voor over! Iemand die er meer van af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 12:00
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 08:50:
De consumentenbond heeft 8 blu-ray spelers getest. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de uitkomsten van deze testen waren. Ik heb er alleen geen 58eu per jaar voor over! Iemand die er meer van af weet?
zie pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Mocht je de resultaten gepmd hebben, mag ik dan ook 'n pm? Ben ook benieuwd ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Net een Pioneer 51fd gekocht. Zal wel weer een foute beslissing geweest zijn ;) Past echter prima bij het tvtje en het oog en de bediening willen ook wat ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sony S350b, maar helaas staat deze er niet bij! Maar goed, ik ben er zeer tevreden over!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 12:00
Cheetah schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:26:
[...]
Mocht je de resultaten gepmd hebben, mag ik dan ook 'n pm? Ben ook benieuwd ;)
ik kan je geen pm sturen ;)

ik zet ze maar niet online hier. zullen ze vast niet leuk vinden bij de consumentenbond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik het magazine HET zijn ook bleu-ray spelers getest winnaar was de Panasonic DMP-BD35 bij de mm lig een magazine nu met alles over bleu-ray altijd leuk om te lezen bij de openhaard met dit weer nu buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Sailor89 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:36:
ik kan je geen pm sturen ;)
ik zet ze maar niet online hier. zullen ze vast niet leuk vinden bij de consumentenbond ;)
Um, ja je hebt gelijk, stond nog niet aan in mijn voorkeuren :)
Is aangepast, dus vol verwachting klopt mijn hart... bij voorbaat dank ;)

Full Specz

Pagina: 1 2 3 4 Laatste