HD DVD of Blu-Ray?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

flowerp schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:57:
[...]

Ik denk het ook. Ze gebruiken immers ook IBM cpus in hun systeem, terwijl IBM op sommige markten een grote concurrent is van Microsoft (SQL Server vs DB2, en in zekere zin een beetje Windows vs Linux). Waarschijnlijk is Microsoft als bedrijf wel professioneel genoeg om hier gewoon goed mee om te gaan. HD-DVD was immers ook geen Microsoft standaard.

Misschien dat Microsoft ook wel doorhad in het begin dat HD-DVD het niet zou worden, maar dat ze toch de gok wilde wagen?

Als ze echt kost wat kost HD-DVD er door hadden willen drukken had de Xbox toch ook wel met een ingebouwde HD-DVD speler gekomen? Natuuurlijk was er het voordeel om de eerste op de markt te zijn met een next gen console, maar toen de HD-DVD spelers eenmaal in massa produktie gingen hadden ze gewoon de nieuwe Xbox modellen hiermee uit kunnen rusten, en de installed base tegemoet kunnen komen met een zeer goedkoop upgrade path middels de externe speler.
Moet je daar gelijk geven zolang er geld te verdienen valt en ja microsoft is nooit een van de pilaren van HD-DVD geweest. Ze hebben het zelf toch ook gezegt al eens eerder dat het maar een toevoeging is!

Nu een bedrijf dat wel over HD-DVD gaat kwa geld en belangen. Toshiba! Zij zijn nu diegene die veel geld gaan verliezen maar ja toen het al duidelijk werdt dat er 2 formaten waren zag het er al uit als een behoorlijk dure oorlog zou worden! Die zakjes geld naar film maatschappijen zijn maar blijkbaar een pleister op een grote wond.

Oh well, wat belangrijk is voor ons is dat we als consument goed spul krijgen.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Zojuist verschenen op Highdefdigest.com:

http://www.hollywoodrepor...96b22e86027d0bfb0c25aa58d

Hollywood reporter schijnt een betrouwbare site te zijn. Zoals ook in het artikel staat, de symptonen waren er al, maar misschien dat Toshiba nu toch binnen afzienbare tijd de handdoek in de ring gaat gooien.

Ik kon de newssubmitknop niet vinden, maar echt nieuws is het ook nog niet, meer een goed gerucht vanuit een goede bron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
m4yall schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:19:
Hollywood reporter schijnt een betrouwbare site te zijn. Zoals ook in het artikel staat, de symptonen waren er al, maar misschien dat Toshiba nu toch binnen afzienbare tijd de handdoek in de ring gaat gooien.
Zie ook deze op de fp: nieuws: 'Toshiba staat op het punt hd-dvd te laten vallen'

De 'grap' is dat de HD DVD fan boys het altijd, zelf nog tot zeer recent, wilde laten door voorkomen alsof blu-ray een exclusief Sony formaat is, terwijl HD DVD zogenaamd een soort 'open source' formaat was. Niets is natuurlijk minder waar. HD DVD is (was?) voornamelijk een Toshiba formaat terwijl aan de andere kant Blu-ray absoluut niet enkel en alleen van Sony is.

Een ander argument van het HD-DVD kamp was altijd de lagere prijzen van HD-DVD. Maar wat lees ik echter nu:
Het wanhoopsoffensief leek echter niet het gewenste effect te hebben: ook in de laatste week van januari werden er nog steeds veel meer blu-ray- dan hd-dvd-spelers verkocht. Volgens bronnen binnen de hd-industrie lijdt Toshiba nu een verlies van enkele honderden dollars op elke verkochte speler.
Op sommige blu-ray spelers zal ook ongetwijfeld wat verlies geleden zijn, maar de HD-DVD spelers waren dus helemaal niet structureel goedkoper dankzij de opzet/architectuur van het formaat. Toshiba was bereid om er net even meer op toe te leggen. Als HD-DVD had gewonnen hadden de prijzen ongetwijfeld relatief meer omhoog moeten gaan.

Het nieuwe volgt zich nu zeer snel op:

http://checkoutblog.com/e...es_a_hi_def_platform.aspx

Ook wall-mart, 1 van de grotere backers van het HD-DVD formaat (vanwege het aanbieden van die Toshiba HD-DVD speler voor $99,-) gaat nu volledig over op Blu-ray.

[ Voor 38% gewijzigd door flowerp op 15-02-2008 21:56 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onzin

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou op zich niet zoveel moeite hebben met twee standaarden.

Waar maakt iedereen zich zo druk over? Consumenten snappen nu ook wel dat geheugenkaartje X niet in apparaat Y past, dus ze kunnen vast ook wel leren dat de blauwe schijfjes in speler x en de rode schijfjes in speler Y gaan. (en dat ze niet compatibel zijn). Ze kunnen dan nog wel geschoffeerd zijn, maar dat is dan jammer.

Aan de bodemprijzen die toshiba tegenwoordig hanteert voor z'n players kan je gemakkelijk een HD DVD player en een blu ray in huis halen.

Best wel erg trouwens nu blijkt dat de apparaten niet structureel goedkoper waren, maar dat toshiba ook het 'console truukje' aan het toepassen was. Het kon ook gewoon niet dat een dergelijk high tech apparaat met blauwe laser NU al 160-170 euro zou kosten. Het prijsplaatjes argument gaat dus ook niet op.

Ze hebben dus dubbel verloren. Niet alleen op de investering in de technologie en de royalties gedurende de levensduur maar ook op de subsidies van de hardware om de players in de huiskamer te pushen. Sony heeft met z'n consoles duidelijk meer ervaring met een dergelijk prijsmodel. :)

De grote massa zal de 'nieuwe dvd' toch pas accepteren wanneer de afspeelapparaten 150 euro beginnen kosten. Dan is het niet zo extreem om er twee te kopen.

Ze zijn lang geleden niet tot een akkoord kunnen maken wat betreft één standaard, maar als de markt wat tot rust was gekomen ben ik zeker dat beide groen licht zouden gegeven hebben voor hybride spelers. Dat is in éénieders voordeel. Immers vanaf dan wordt er alleen nog gecasht op de royalties. Belangrijkste is dus dat er dan schijfjes gekocht worden, en niet zozeer hardware...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^
Standalone HD-DVD spelers zijn altijd wel iets voordeliger geweest dan Blu Ray spelers maar bevonden zich nog steeds in een prijscategorie die voor de massa absoluut niet interessant was.
Het was idd een beetje sneu dat HD DVD adepten de lage prijzen van de laatste tijd toeschreven aan het formaat zelf. Terwijl iedereen zonder oogkleppen snapt dat dit een wanhoopsoffensief van het HD-DVD kamp is.

Verder komen er de komende tijd nieuwe standalone BR spelers op de markt die aanmerkelijk gunstiger geprijst zullen zijn.

Uiteindelijk is het zo dat voor de massa de twee formaten inwisselbaar zijn. De een heeft bepaalde (kleine) voordelen die de andere weer niet heeft maar niemand lijkt gebaat bij een prijzenslag tussen twee formaten en een verdeelde markt.

De groei en prijzenslag zal binnen 1 formaat en tussen de fabrikanten moeten plaatsvinden en ik heb geen twijfel dat dat ook zo zal gaan. Elke hardwarefabrikant wil maar wat graag een nieuw apparaat verkopen nu iedereen al een DVD speler heeft.

Alhoewel ik een lichte voorkeur voor BR had, had ik het ook prima gevonden als HD-DVD de slag had gewonnen. Nu ben ik echter blij dat we eindelijk van het gezeur af zijn en de HD markt volwassen kan worden. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:19:
Ik zou op zich niet zoveel moeite hebben met twee standaarden.

Waar maakt iedereen zich zo druk over? Consumenten snappen nu ook wel dat geheugenkaartje X niet in apparaat Y past, dus ze kunnen vast ook wel leren dat de blauwe schijfjes in speler x en de rode schijfjes in speler Y gaan. (en dat ze niet compatibel zijn). Ze kunnen dan nog wel geschoffeerd zijn, maar dat is dan jammer.

Aan de bodemprijzen die toshiba tegenwoordig hanteert voor z'n players kan je gemakkelijk een HD DVD player en een blu ray in huis halen.
a] Ik wil geen 2 apparaten
b] Ik wil elke film kunnen afspelen

Een geheugenkaartje koop je gewoon zelf voor je camera. Nieuwe camera, nieuw kaartje.
Een film krijg je van je moeder. Die moet je gewoon kunnen bekijken, daat moet je niet ook nog op letten in welke doos het zit. Zeker niet als het verder vergelijkbare producten zijn met dezeflde functionaliteit. Je wil gewoon bij vrienden even een film laten zien en niet eerst bellen om te vragen of ze een HD-DVD of Blu-Ray speler hebben.

2 formaten werkt gewoon niet, dat bleek al tijdens de VHS en eerder. Het hele doel is het toegankelijk maken van media.
Als er nou elke Blu-Ray speler ook HD-DVD kon afspelen had ik geen moeite met 2 standaarden. Maar dat zit er natuurlijk niet in, dus ik ben blij dat er eindelijk een einde in zicht lijkt te komen aan de discussie.

Nu kan ik tenminste een keuze maken, Blu-Ray prijzen gaan waarschijnlijk snel zakken nu het de standaard begint te worden en films ook al betaalbaar worden :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:24:

Uiteindelijk is het zo dat voor de massa de twee formaten inwisselbaar zijn. De een heeft bepaalde (kleine) voordelen die de andere weer niet heeft maar niemand lijkt gebaat bij een prijzenslag tussen twee formaten en een verdeelde markt.

De groei en prijzenslag zal binnen 1 formaat en tussen de fabrikanten moeten plaatsvinden en ik heb geen twijfel dat dat ook zo zal gaan. Elke hardwarefabrikant wil maar wat graag een nieuw apparaat verkopen nu iedereen al een DVD speler heeft.
Prijzenslag voor de hardware ja... Maar een speler koop je (als het goed is) maar één keer. Schijfjes, die blijf je kopen.

Dit was dé uitgelezen kans geweest om ook een prijzenslag tussen de schijfjes te kennen. (tussen twee formaten dus). Er zou dus geconcurreerd worden op de schijfjes (om mensen een bepaald kamp binnen te trekken). Schijfjes=content...

De winnaar zou daarna niet zomaar z'n prijs terug kunnen optrekken éénmaal het publiek gewend is geraakt aan nieuwe releases van, ik zeg maar iets, 12-15 euro per schijfje. ('als het éénmaal die prijs kon zijn, waarom nu dan niet', zou de redenering zijn)

De slag is echter zo snel gestreden dat deze concurrentie op content niet heeft kunnen optreden. (eerder op hardware gebied, maar zoals gezegd: een speler koop je één keer, en of die dan 250-350-450 euro is, mja, maakt me minder uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Dat is natuurlijk geen vergelijking. In feite zijn alle kaartje functioneel gelijk. Wat voor camera je koopt, alle kaartje zijn min of meer hetzelfde. Met BR vs HD-DVD beperk je je met een keuze tot de titels beschikbaar op dat platform.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:39:
[...]

Prijzenslag voor de hardware ja... Maar een speler koop je (als het goed is) maar één keer. Schijfjes, die blijf je kopen.

Dit was dé uitgelezen kans geweest om ook een prijzenslag tussen de schijfjes te kennen. (tussen twee formaten dus). Er zou dus geconcurreerd worden op de schijfjes (om mensen een bepaald kamp binnen te trekken). Schijfjes=content...

De winnaar zou daarna niet zomaar z'n prijs terug kunnen optrekken éénmaal het publiek gewend is geraakt aan nieuwe releases van, ik zeg maar iets, 12-15 euro per schijfje. ('als het éénmaal die prijs kon zijn, waarom nu dan niet', zou de redenering zijn)

De slag is echter zo snel gestreden dat deze concurrentie op content niet heeft kunnen optreden. (eerder op hardware gebied, maar zoals gezegd: een speler koop je één keer, en of die dan 250-350-450 euro is, mja, maakt me minder uit)
Hier lijk je best een punt te hebben, een situatie met hybride spelers had ik ook prima gevonden. Mss/ws wat dat qua concurrentie nog wel het beste geweest. Net als je bij DVD "+r en -r" had.

Het zou kunnen dat de schijfjes nu (langer) duur blijven, maar aan de andere kant we leven niet meer in de tijd van platen vs cd's waarbij er nog geen internet was.

Ik verwacht wel dat de huidige omgeving wel zo is dat de prijzen redelijk snel naar een enigzins acceptabel niveau zakken. Hopen doe ik het iig. :o :X

We zullen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 15-02-2008 23:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

En we hebben Neelie Kroes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:02:
het zou zo cool zijn als een moderator dit topic op slot komt doen met een mededeling als deze:

[...]

ontopic: ik heb een hekel aan personen die beweren dat digitale downloads de toekomst zijn, alleen omdat blu ray zo goed als gewonnen heeft.
hahaha, zou wel wat voor celine dion_B zijn ;). maar blue-ray maakt wel heel erg veel terrein winst waardoor hd-dvds duurder worden omdat ze op kleinere schaal worden geproduseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ksi schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:17:
[...]

En we hebben Neelie Kroes >:)
Denk dat Neelie niet veel zal doen aangezien beide bedrijven dezelfde "vuile" truken hebben uitgehaald. Toshiba verkoopt de HD-DVD Speler goedkoop, Sony verkoopt een hele console met alles in een (dus technisch gezien goedkoop) die minder cost dan een stand alone speler. Beide hebben geld gegeven aan filmstudios voor contracten.

"Vuil" zaakje hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Lijkt er op dat het nu echt afgelopen is. WalMart gaat nu ook blu-ray exclusive en Toshiba zou zelf binnenkort een aankondiging gaan doen dat het echt over is.. Althans dat zijn de geruchten...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:51
nouja.. euh....slotje? ;)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Niets is over totdat de dikke vrouw zingt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14
swampy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:57:
[...]

Niets is over totdat de dikke vrouw zingt!
Slotje dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://powerlineblog.com/archives/fat_lady.jpg

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

swampy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:35:
[...]

Denk dat Neelie niet veel zal doen aangezien beide bedrijven dezelfde "vuile" truken hebben uitgehaald.
De 'vuile truukjes' (waarbij prijsvechterij an sich volgens mij helmaal niks 'vuils' heeft, het is een vrije keuze voor bedrijven om producten 'onder de prijs' te verkopen en normalerwijze handelt het natuurlijke marktmechanisme dit af zodat bedrijven die dat té veel doen failliet gaan omdat ze geen winst meer boeken) zijn enkel niet toegestaan wanneer een bedrijf een monopolie heeft:
In dit geval heeft geen van beide spelers een monopolie op de markt van media-spelers (standalone of bv in combinatie met een console) en heeft de EU dan ook niks tegen een harde concurrentiestrijd waarbij men gewoon prijsvechterij uitoefent opeen 'gelijk niveau' en niet één van de spelers gebruik zou kunnen maken van een monopoliepositie.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

RM-rf schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:04:
[...]

De 'vuile truukjes' (waarbij prijsvechterij an sich volgens mij helmaal niks 'vuils' heeft, het is een vrije keuze voor bedrijven om producten 'onder de prijs' te verkopen en normalerwijze handelt het natuurlijke marktmechanisme dit af zodat bedrijven die dat té veel doen failliet gaan omdat ze geen winst meer boeken) zijn enkel niet toegestaan wanneer een bedrijf een monopolie heeft:
In dit geval heeft geen van beide spelers een monopolie op de markt van media-spelers (standalone of bv in combinatie met een console) en heeft de EU dan ook niks tegen een harde concurrentiestrijd waarbij men gewoon prijsvechterij uitoefent opeen 'gelijk niveau' en niet één van de spelers gebruik zou kunnen maken van een monopoliepositie.
Zeker waar dus! Geen onderzoek naar het reilen en zeilen van de bedrijven! En voor de consument is het goed nieuws dat DE standaard nu wel gekozen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
Toshiba gaat de fabriek in japan sluiten, einde HD-DVD.

Sony is de winnaar :z

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

swampy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:20:
[...]

Zeker waar dus! Geen onderzoek naar het reilen en zeilen van de bedrijven! En voor de consument is het goed nieuws dat DE standaard nu wel gekozen is!
Tja, persoonlijk vermoed ik eerder dat het belang van de consument nú pas zal blijken...

als in de komende 6 maanden het aantal verkochtte standalone Blu-ray speler zelf ook dusdanig gaat stijgen dat ze én het marktaandeel van HD DVD overnemen en een nieuwe clientele erbij winnen dat voorheen kennelijk geaarzeld heeft voor de aanschaf van een HD-speler, vanwege de verwarrende 'keuze' ...
Tevens hoop ik dat de prijzen niet gaan stijgen omdat de fabrikanten kostendekkender willen worden...

Als dat zo is, heeft het ook voordeel voor de consument, maar tot nu toe is het niet de consument geweest die de doorslaggevende stem gehad heeft, maar juist de content-aanbieders en specifiek de grootste filmmaatschappijen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

RM-rf schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:11:
Als dat zo is, heeft het ook voordeel voor de consument, maar tot nu toe is het niet de consument geweest die de doorslaggevende stem gehad heeft, maar juist de content-aanbieders en specifiek de grootste filmmaatschappijen.
Dat is dan ook de strategie geweest van Sony en consorten. En dat heeft dus gewerkt. De volgende stap is de consument overtuigen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
De fat lady heeft inderdaad gezongen!

http://www.highdefdigest....icially_Drops_HD_DVD/1477

Nu nog wachten tot alle films van Universal en Paramount op Blu verschijnen. Dan worden het dure tijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat overigens ook vreemd is, is dat Toshiba eveneens aankondigt HD DVD inbouw-spelers voor PCs helemaal te cancellen, maar dan weer enkel OEM-modellen voor hun eigen Notebooks wel door te zetten (wat volgens mij een zeer vreemde gedachtegang is)...

Ik had eigenlijk nog wel de hoop dat men HD DVD zou opgeven voor de markt van voorbespeelde films, maar als data-opslag-formaat beschikbaar zou behouden, maar daarvoor moeten die HDDVD writers voor zelfbouw-PCs wel algemeen beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

m4yall schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:28:
De fat lady heeft inderdaad gezongen!

http://www.highdefdigest....icially_Drops_HD_DVD/1477

Nu nog wachten tot alle films van Universal en Paramount op Blu verschijnen. Dan worden het dure tijden....
Valt nog wel mee, we krijgen juist meer concurentie op 1 formaat, dus zowel de films als de spelers zullen snel in prijs dalen, ze moeten het ook wel aantrekkelijk gaan maken anders gaat iedereen met gemak aan de HD-downloads.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

mjl schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:41:
[...]

Valt nog wel mee, we krijgen juist meer concurentie op 1 formaat, dus zowel de films als de spelers zullen snel in prijs dalen, ze moeten het ook wel aantrekkelijk gaan maken anders gaat iedereen met gemak aan de HD-downloads.
ik verwacht eigenlijk dat de BR aanbieders nu pas willen cashen nu ze toch nog alleen over zijn. Iemand zal de prijs voor dit gevecht moeten betalen en dat zijn vast de bedrijven zelf niet.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Royz schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:00:
[...]

ik verwacht eigenlijk dat de BR aanbieders nu pas willen cashen nu ze toch nog alleen over zijn. Iemand zal de prijs voor dit gevecht moeten betalen en dat zijn vast de bedrijven zelf niet.
Vergeet de concurrentie met DVD niet ;) Dat cashen komt wel op langere termijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 19-02-2008 10:04 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ze moeten nu juist de strijd aangaan met de gewone DVD. Dus ik ben niet bang dat door deze slag Blu-ray te duur blijft.

Het is trouwens bizar snel gegaan. Waar betamax 10 jaar bestaan heeft naast VHS heeft HD-DVD het niet langer dan 2 jaar uitgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Shiver23 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:03:
Ze moeten nu juist de strijd aangaan met de gewone DVD. Dus ik ben niet bang dat door deze slag Blu-ray te duur blijft.
Nou ja... alle dvd liefhebbers die weten natuurlijk dan dvd er op den duur uit gaat en iedereen BR spelers heeft. Dan zou ik geen 10/15 euro meer uitgeven aan een kwalitatief mindere versie eigenlijk. Maar om er nog eens 10/15 euro bovenop te doen voor de BR versie vind ik ook weer erg veel :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Shiver23 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:27:
[...]

Dat is dan ook de strategie geweest van Sony en consorten. En dat heeft dus gewerkt. De volgende stap is de consument overtuigen.
Afdwingen denk ik, als ik nu al berichten lees dat ze films eerst op BR uit willen gaan brengen en misschien al helemaal niet meer op dvd (en daar zie ik de studio's best wel voor aan eigenlijk) vraag ik me af of de consument uberhaupt blij moet zijn dat de strijd nu over is. Sony zal best wel wat terug willen zien van het gegeven geld en dan kan ik me een BR voor dvd clausule best wel voorstellen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Shiver23 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:03:

Het is trouwens bizar snel gegaan. Waar betamax 10 jaar bestaan heeft naast VHS heeft HD-DVD het niet langer dan 2 jaar uitgehouden.
Ik denk dat de bedrijven van die 'oorlog' ook hebben geleerd. Dat ze niet nog een keer zo lang door wilden gaan en daarom sneller keuzes hebben gemaakt.

Ik denk dat BR nu in eerste instantie met de normale DVD zal meoten concureren. HD downloads, ik denk niet dat iedereen daar massaal aan gaat. 40GB downloaden is niet voor iedereen weggelegd. Tuurlijk zijn er films van ongeveer 7 GB maar dan lever je weer in op kwaliteit en dat is nou net niet wat je wilt. HD downloads zal pas op gang komen als er of glasvezel ligt overal of als de duurdere ADSL en kabel abbo's (waarbij kabel in snelheid wel weer wat achter blifjt) voor een mainstream prijs zijn.

Ik kan in ieder geval niet wachten totdat de goede titels van Universal en Paramount op BR verschijnen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.engadget.com/2...ress-conference-in-tokyo/

Persconverentie is er nu ook geweest. HD DVD is nu officieel dood!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:15:
[...]

Afdwingen denk ik, als ik nu al berichten lees dat ze films eerst op BR uit willen gaan brengen en misschien al helemaal niet meer op dvd (en daar zie ik de studio's best wel voor aan eigenlijk) vraag ik me af of de consument uberhaupt blij moet zijn dat de strijd nu over is. Sony zal best wel wat terug willen zien van het gegeven geld en dan kan ik me een BR voor dvd clausule best wel voorstellen.
De gemiddelde consument weet niet eens dat er een strijd geweest is, ik gok dat het grootste deel van de consumenten niet eens weet wat HD-DVD en Blu-Ray is.

Hell, afgelopen zaterdag nog in de winkel gezien, klant vraagt wat het verschil tussen een blauw doosje en een normaal dvd doosje is, nadat hem het verschil tussen BR en DVD uitgelegd is wil hij weten hoe duur zo'n speler nu is. "Laat maar zitten, ik koop die gewone dan wel" nadat hij de prijs gehoord had.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

mjl schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:41:
Die concurrentie binnen dat ene formaat (BluRay) is er altijd al geweest.
Ik zie echt niet in waarom spelers en content nou plotseling goedkoper zouden gaan worden. Toshiba oefende veel druk uit met relatief laaggeprijsde HD-DVD spelers, en dat bracht de hoge prijzen van BluRay spelers al niet omlaag. Waarom zouden die prijzen, juist nu de relatief goedkope HD aanbieder weg is, nou plotseling wel gaan dalen?

Sony heeft vooralsnog de authoring van BluRay discs gesponsored, om het prijsverschil met HD-DVD discs niet te ver te laten oplopen. Daar is nu dus ook geen noodzaak meer voor.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Cheetah schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:23:
[...]
Die concurrentie binnen dat ene formaat (BluRay) is er altijd al geweest.
Ik zie echt niet in waarom spelers en content nou plotseling goedkoper zouden gaan worden. Toshiba oefende veel druk uit met relatief laaggeprijsde HD-DVD spelers, en dat bracht de hoge prijzen van BluRay spelers al niet omlaag. Waarom zouden die prijzen, juist nu de relatief goedkope HD aanbieder weg is, nou plotseling wel gaan dalen?

Sony heeft vooralsnog de authoring van BluRay discs gesponsored, om het prijsverschil met HD-DVD discs niet te ver te laten oplopen. Daar is nu dus ook geen noodzaak meer voor.
Inderdaad ik zie Sony ook niet 1 2 3 de prijzen verlagen helemaal niet nu ze als "winnaar" der uit zijn gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
nog maar 3x genoemd de afgelopen 2 pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

M1lamb3r schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:21:
[...]

De gemiddelde consument weet niet eens dat er een strijd geweest is, ik gok dat het grootste deel van de consumenten niet eens weet wat HD-DVD en Blu-Ray is.

Hell, afgelopen zaterdag nog in de winkel gezien, klant vraagt wat het verschil tussen een blauw doosje en een normaal dvd doosje is, nadat hem het verschil tussen BR en DVD uitgelegd is wil hij weten hoe duur zo'n speler nu is. "Laat maar zitten, ik koop die gewone dan wel" nadat hij de prijs gehoord had.
Sites als Nu.nl en ook het journaal geven aandacht aan de 'oorlog'. Ook mijn vader, die geen idee had waar het over ging wist mij te vertellen over blu-ray. Dat is het begin. Eerst mensen bekendmaken en dan overtuigen van de geweldige voordelen die het biedt. Dat hoeft niet binnen een week, maand of zelfs een jaar. Zo heeft het ongeveer 5 jaar geduurd voordat de DVD redelijk ingeburgerd was.

De reden van dit soort nieuwe formaten en technologien is omdat er een verzadigde markt is, zodat je alleen nog kunt concurreren op prijs. Zo heeft de TV-markt lange tijd redelijk stil gestaan. Pas met LCD/Plasma is hier weer beweging in gekomen. Zo word er weinig meer verdiend met DVD-spelers en moeten ze dus iets anders brengen. Het liefst iets dat mensen de films die ze al op DVD hebben nog een keer op Blu-ray kopen. Ik ben dan weer zo'n sukkel die de early-adopter wilt zijn en hier mooi aan mee doet :) Belangrijke motivatie voor Sony is dat ze aan DVD qua royalties bijna niets verdienen, omdat dit metname een Toshiba-standaard is. Ik denk dan ook dat ze agressief doorgaan om van Blu-ray sneller een gangbaar formaat te maken zodat ze nu wel de royalties kunnen pakken. En dat lukt je niet door de prijzen erg hoog te houden.

Het zal dan ook een beetje de truc zijn om voor de hardwareleveranciers goede marges te pakken en ondertussen de prijs interessant genoeg houden dat mensen overwegen om een BR-speler te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Shiver23 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:34:
[...]

Het liefst iets dat mensen de films die ze al op DVD hebben nog een keer op Blu-ray kopen. Ik ben dan weer zo'n sukkel die de early-adopter wilt zijn en hier mooi aan mee doet :)
Meld zich ook aan bij de club :X . Sommige films vragen er gewoo om, om op nog betere kwaliteit te worden bekeken. Echter gaat dit niet met alle films gebeuren, dan wordt het echt TE duur. Alleen de films die echt in mijn top 10 staan worden vervangen (en die top 10 kan nog wel eens wisselen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD DVD is dood!!!! Told you so! ;)
De anti-fanboys komen met de volgende berichten:
...
de prijs van de spelers zal 2000 euro worden nu $ony monopolie heeft!
...
ik wil geen films van 50 euro kopen!!!111
...
oh nee, over 1 jaar dan vraagt sony geld om je eigen films te mogen kijken!
...
je kan een BD maar 1 keer afspelen op 1 speler!
...
BD is heel erg slecht! alle films zijn MPEG2 :r !
...
BD is verschrikkelijk, HD DVD was tenminste open-source
ik ga zulke reacties missen zeg :'(
persoonlijke favoriet was toch
beta-ray
of de vergelijkingen met de memorystick als 'geflopt' formaat, onwetend dat sony de 3e grootste speler ter wereld is kwa camera verkopen (4e wat telefoons betreft) en dat het zelfs dom zou zijn om hier niet op te verdienen. Dat is echter offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:46
heeft er al iemand een aanbieding van hd-dvd spelers gezien?
voor minder dan 100,- is het een leuke dvd speler met goede upscale kwaliteiten, wat weer mooi uit komt op mijn beamer! Dus als je ze gezien hebt voor weinig hou ik me aanbevolen.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:22:

[...]

Wat moeten alle fanboys met hun tijd doen? Haha wat een quotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:22:

[...]

[...]

of de vergelijkingen met de memorystick als 'geflopt' formaat, onwetend dat sony de 3e grootste speler ter wereld is kwa camera verkopen (4e wat telefoons betreft) en dat het zelfs dom zou zijn om hier niet op te verdienen. Dat is echter offtopic.
Heb je ook nog een bron voor deze reacties? Of heb je weer eens een hele dikke duim gebruikt :+

----

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat HD-DVD het niet is geworden, ik had daar een beter gevoel bij. Ik ben wel erg blij dat er aan de onzekerheid een einde is gekomen, en dat we nu weten wat de standaard word. Weer een zorg minder.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 19-02-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En dan zeg jij wat over fanboy gedrag.....

Wat maakt het nu in hemelsnaam uit op wat voor schijfjes de films staan. Zolang ze maar tegen redelijke prijs beschikbaar zijn en er goed uitzien.

[ Voor 29% gewijzigd door Kurios op 19-02-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het over de reacties in het algemeen, ik volg tweakers pas enkele maanden dus weet niet of ze hier ook al de revue gepasseerd waren.
En ook ik vind het jammer dat het niet HD DVD geworden is... ze waren immers opensource ;)

Het is totaal niet interessant wat de DVD opvolger wordt, dat klopt. Maar er kan er maar 1 doorgaan, anders krijg je dat transformers alleen op hd dvd is, en dat pirates enkel met een BD speler te kijken is. Ik heb het gevoel dat de HD markt voor films zich nu eindelijk kan ontwikkelen, en dat is alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:05:
Maar er kan er maar 1 doorgaan, anders krijg je dat transformers alleen op hd dvd is, en dat pirates enkel met een BD speler te kijken is.
Zoals het nu dus is? Want transformers is voorlopig allen op HD-DVD (al staat het al wel op de release lijst voor BD) en pirates is alleen voor BD uitgekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:08:
[...]

Zoals het nu dus is? Want transformers is voorlopig allen op HD-DVD (al staat het al wel op de release lijst voor BD) en pirates is alleen voor BD uitgekomen :P
klopt, bedoelde meer: zoals het was. Ik denk dat paramount nog wel een paar exemplaren van transformers wil slijten, en dat zal moeilijk gaan als toshiba tegen maart alle hd dvd speler van de schappen wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:13:
[...]

klopt, bedoelde meer: zoals het was. Ik denk dat paramount nog wel een paar exemplaren van transformers wil slijten, en dat zal moeilijk gaan als toshiba tegen maart alle hd dvd speler van de schappen wil hebben.
Wat denk je nou, dat ze die dingen gaan verbranden? Die gaan volop in de dump verkoop.

Je kan dus straks heel goedkoop HD-DVDspelers en films kopen, want niemand wil ze meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D sorry! Ik bedoelde ermee dat Paramount wel op BD over moet stappen als ze films in hd willen verkopen. Toshiba gaat immers alle spelers terugnemen hebben ze zelf aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:55:
:D sorry! Ik bedoelde ermee dat Paramount wel op BD over moet stappen als ze films in hd willen verkopen. Toshiba gaat immers alle spelers terugnemen hebben ze zelf aangegeven.
Terugnemen heb ik niet kunnen vinden. Wel dat ze ze gaan uitfaseren. Denk dat ze best te slijten zijn tegen dumpprijzen al is het maar om DVD's up te scalen. En dat je dan wat HD films in de uitverkoop kan kopen is natuurlijk mooi meegenomen.

Zelf ben ik blij met mijn PS3 en de 'overwinning' van Blu ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:55:
Toshiba gaat immers alle spelers terugnemen hebben ze zelf aangegeven.
nee ze nemen niets terug, ze gaan ze niet meer produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

with the aim of pulling all HD DVD players, recorders and disc drives from store shelves by March.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Uuhm store shelves..

Heb jij een store shelve in de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Wat niet betekend dat ze ze terug nemen, alleen dat het doel is dat ze eind maart niet meer in de winkels liggen. Doorgaans betekend dat dat de winkelier nu gewoon geen nieuwe leveringen meer krijgt en er zelf voor moet zorgen dat hij ze kwijt raakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Floris-K schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:25:
[...]
Uuhm store shelves..

Heb jij een store shelve in de woonkamer?
Dat werd tochniet gezegd :P Alles word gewoon uit de winkels gehaalt. Als jij een hd-dvd speler in huis gehaalt hebt ben je in het bezit van een practig stukje techniek wat nooit meer gebruikt gaat worden O+

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Dat staat niet in de aankondiging van Toshiba zelf maar is blijkbaar de interpretatie van een 3e.
Er wordt in de aankondiging gezegd: "Toshiba will begin to reduce shipments of HD DVD players and recorders to retail channels, aiming for cessation of these businesses by the end of March 2008".

Ofwel per eind maart stoppen met levering van de spelers aan het retailkanaal. Da's iets anders dan terugnemen. Het lijkt me niet dat ze een vreugdevuur gaan houden met hun HD-DVD spelers eind maart, terwijl ze die dingen tot eind maart nog produceren.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:27:
[...]
Dat staat niet in de aankondiging van Toshiba zelf maar is blijkbaar de interpretatie van een 3e.
Er wordt in de aankondiging gezegd: "Toshiba will begin to reduce shipments of HD DVD players and recorders to retail channels, aiming for cessation of these businesses by the end of March 2008".

Ofwel per eind maart stoppen met levering van de spelers aan het retailkanaal. Da's iets anders dan terugnemen. Het lijkt me niet dat ze een vreugdevuur gaan houden met hun HD-DVD spelers eind maart, terwijl ze die dingen tot eind maart nog produceren.
je hebt gelijk. maar laten we geen dode koeien uit de sloot halen. Topic kan dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:49:
[...]

Wat denk je nou, dat ze die dingen gaan verbranden? Die gaan volop in de dump verkoop.

Je kan dus straks heel goedkoop HD-DVDspelers en films kopen, want niemand wil ze meer hebben.
Ik ga ook gelijk mn bestellingen bij Amazon.co.uk (betreffende HD-DVDs) cancellen, ga geen 20+ euro betalen voor een HD-DVD als ze straks toch veel goedkoper zijn.
Hopelijk komen die titels ook nog op Blu-Ray (Batman Begins, Bourne Trilogie en American Gangster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:43:
Hopelijk komen die titels ook nog op Blu-Ray (Batman Begins, Bourne Trilogie en American Gangster).
Waarschijnlijk wel. De betamax exclusives zijn vast later ook gewoon allemaal op VHS uitgekomen ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:46
-Jaap-io schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:26:
heeft er al iemand een aanbieding van hd-dvd spelers gezien?
voor minder dan 100,- is het een leuke dvd speler met goede upscale kwaliteiten, wat weer mooi uit komt op mijn beamer! Dus als je ze gezien hebt voor weinig hou ik me aanbevolen.
oke ik heb er zelf 1 gevonden. Helaas wel alleen vandaag, dus snel beslissen. 9 hd-dvd films + speler voor 109,- niet gek dacht ik zo
www.1dayfly.nl

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

-Jaap-io schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:39:
oke ik heb er zelf 1 gevonden. Helaas wel alleen vandaag, dus snel beslissen. 9 hd-dvd films + speler voor 109,- niet gek dacht ik zo
www.1dayfly.nl
Heb er direct 2 besteld :)
Ze weten wel van dumpen daar bij Toshiba... had nooit bevroed dat je ZO goedkoop HD zou kunnen kijken :D

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:19:
[...]
Heb er direct 2 besteld :)
Ze weten wel van dumpen daar bij Toshiba... had nooit bevroed dat je ZO goedkoop HD zou kunnen kijken :D
Dat is de "goede" kant eraan natuurlijk. goedkoop het mag zijn maar in 3 jaar kijk je er niet meer naar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
swampy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:32:
[...]

Dat is de "goede" kant eraan natuurlijk. goedkoop het mag zijn maar in 3 jaar kijk je er niet meer naar natuurlijk.
Dan heeft dat ding z'n geld nog opgeleverd ... zelfs al kijk je enkel de bijgeleverde films :o

Begin steeds enthousiaster te worden, laat maar snel komen dat apparaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy op 20-02-2008 15:47 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:30:
Neem van mij aan dat de blu-ray gaat winnen van hd-dvd.(paramount en dreamworks is een bedrijf)
Hebben een tijdelijke stop op blu-ray. want na 1 jaar zijn de centjes die ze van microsoft gekregen hebben op.
De porno industrie heeft gekozen voor blu-ray en dat is nog steeds de grootste producent van films.

Let maar op.
haha mooi gelijk zie datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Inderdaad. Aan de andere kant was het opvallend hoe ver sommige mensen er tot voor heel kort nog volledig naast zaten. Die kwamen met 'bewijzen' dat Blu-ray helemaal niet aan de winnende hand was, omdat bij alle statistieken de gratis mee geleverde blu-ray van de PS3 was mee geteld. Het aantal mensen wat dus -echt- een HD schijfje kocht was bij HD DVD zogenaamd hoger. Voor de spelers hielden ze een zelfde verhaal op; er waren helemaal niet meer blu-ray spelers verkocht. 60% ofzo van de blu-ray spelers was een PS3 en de mensen die een PS3 gekocht hadden deden helemaal niets met blu-ray, die spelen alleen games.

Nu weten we natuurlijk zeker dat dat allemaal dikke onzin was,maar oh oh, wat klonken de mensen uit het HD DVD kamp overtuigend af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Uit een ander topic over BR vs HD-DVD
Shiver23 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:45:
Blu-Ray wint.

Ook heeft Universal niets te verliezen als ze uiteindelijk BR's uit gaan brengen. Ze hebben alleen nu voordeel bij deze situatie, omdat ze als hofleverancier van HD-DVD op kunnen vallen. Op een gegeven moment heeft BR zo'n voorsprong op HD-DVD dat ze hier geen voordeel meer bij hebben.

Ook Nec maakt inmiddels BR-drives in samenwerking met Sony. En ook aankondigingen van nieuwe HD-DVD's blijven een beetje uit.
Nog eerderder had ik het voorspeld. ;) Redenering klopt niet helemaal, maar dat de contentleveranciers nog altijd de grootste invloed zouden hebben op slagen/falen had ik wel goed doorzien.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 20-02-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Heeft niks met voorspellen te maken je hebt 50% kans dat je gelijk krijgt dus jezelf quoten met ik had het voorspeld en ik had gelijk vind ik zielig man.

Ontopic: ik had zelf gehoopt dat de oorlog wat langer zou duren zodat de prijzen sneller zouden zakken? of gaan de prijzen nu juist sneller zakken door meer produktie van BR schijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

GUZA schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:11:
Heeft niks met voorspellen te maken je hebt 50% kans dat je gelijk krijgt dus jezelf quoten met ik had het voorspeld en ik had gelijk vind ik zielig man.
:Y)

Ach, en weet je wat: door hun gelijk krijg ik nu voor een appel en een ei HD materiaal bij de vleet 8)
Ik wordt er steeds enthousiaster van dat ze aan de 'juiste' kant van de 50% zaten :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 20-02-2008 18:56 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:55:
[...]
:Y)

Ach, en weet je wat: door hun gelijk krijg ik nu voor een appel en een ei HD materiaal bij de vleet 8)
Ik wordt er steeds enthousiaster van dat ze aan de 'juiste' kant van de 50% zaten :P
Dus jij gaat daar geld in uitgeven????

Helemaal je goed recht met wat jij met je geld doet.............maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

[TAG]Speedy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:46:
[...]

Dan heeft dat ding z'n geld nog opgeleverd ... zelfs al kijk je enkel de bijgeleverde films :o

Begin steeds enthousiaster te worden, laat maar snel komen dat apparaat :)
Nou voor dat geld kun je ook 10 keer naar de bioscoop :')

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
FaceDown schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:20:
[...]

Nou voor dat geld kun je ook 10 keer naar de bioscoop :')
Voor een PS3 kan je 40x naar de film... sterker nog! voor iedere film die je koopt kan je tussen de 1.5 en 3x naar de bioscoop!

wat is nu precies je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

M1lamb3r schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:05:
[...]

Voor een PS3 kan je 40x naar de film... sterker nog! voor iedere film die je koopt kan je tussen de 1.5 en 3x naar de bioscoop!

wat is nu precies je punt?
Dat er 9 films bijzitten en dat je voor hetzelfde geld 10x naar de film kan. Je kunt er ook 27 dagfilms van huren.

Het punt is dat het 'apparaat zijn geld al terugverdiend heeft' een beetje een loze uitspraak is. Zeker als van de 9 films er een aantal tussen zitten die je normaal toch niet zou kijken.

Maargoed, ieder zijn keuze. Ik vind het alleen een beetje raar sommige mensen doen alsof dat ze de loterij hebben gewonnen omdat ze een HD-DVD speler met wat films voor weinig geld op de kop getikt hebben. Terwijl het heel duidelijjk een reden heeft dat de prijs zo laag is. Zie ook ebay waar massaal mensen hun HD-DVD speler 'dumpen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:25:
[...]

Dat er 9 films bijzitten en dat je voor hetzelfde geld 10x naar de film kan. Je kunt er ook 27 dagfilms van huren.

Het punt is dat het 'apparaat zijn geld al terugverdiend heeft' een beetje een loze uitspraak is. Zeker als van de 9 films er een aantal tussen zitten die je normaal toch niet zou kijken.

Maargoed, ieder zijn keuze. Ik vind het alleen een beetje raar sommige mensen doen alsof dat ze de loterij hebben gewonnen omdat ze een HD-DVD speler met wat films voor weinig geld op de kop getikt hebben. Terwijl het heel duidelijjk een reden heeft dat de prijs zo laag is. Zie ook ebay waar massaal mensen hun HD-DVD speler 'dumpen'.
Alsof een blu-ray speler nooit obsolete gaat worden. Met jouw redenering hoef je nooit iets te halen, er komt toch een opvolger, het is dus zonde van je geld. Wat boeit dat nou als je een HD DVD speler haalt. De mensen die het halen weten heus wel dat Blu-Ray heeft gewonnen. Het is gewoon goedkoper om deze combo te halen dan deze films los op Blu-Ray te halen, en er zit toch geen beeldkwaliteit verschil tussen de huidige BRD en HD DVD films. En voorlopig zijn er nog genoeg HD DVD films te krijgen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

? Ik weet niet wat jij leest in mijn post maar HD-DVD is een dood formaat. Nog een maand en er komen geen nieuwe titels en nog een paar maanden en je kunt nergens meer films halen/duren. De 'waarde' van een HD-DVD speler op de tweedehands markt zal dus ook heel snel kelderen.
Leuk dat er 9 films bij zitten maar welke daarvan zou je normaal gesproken kopen? Zeker niet allemaal. Dus je houdt jezelf voor de gek als je zegt dat je het een deal is die je niet kan laten schieten.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 20-02-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Shiver23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:59:
? Ik weet niet wat jij leest in mijn post maar HD-DVD is een dood formaat. Nog een maand en er komen geen nieuwe titels en nog een paar maanden en je kunt nergens meer films halen/duren. De 'waarde' van een HD-DVD speler op de tweedehands markt zal dus ook heel snel kelderen.
Leuk dat er 9 films bij zitten maar welke daarvan zou je normaal gesproken kopen? Zeker niet allemaal. Dus je houdt jezelf voor de gek als je zegt dat je het een deal is die je niet kan laten schieten.
Juist wel want in de toshiba's zit een HD upscale chip zodat je ook je oude DVD's kunt afspelen op HD resolutie( of zo hoog mogelijk) Dit betekent dat ook je oude DVD's in hogere kwaliteit afgespeeld zullen worden. Dan is 109 euro met 9 DVD's van films die nog niet eens zo slecht zijn niet zoveel meer ;) zo zie ik het meer ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dat boeit toch niet als je die films wel wilt. Is het ook zonde dat mensen nu nog DVD's gaan halen, aangezien die op een gegeven moment ook niet meer verkocht gaan worden?

Nja, ik begrijp dus prima waarom men zo een combo pakket zou willen halen. Ik hou het zelf wel bij Blu-Ray, hoef geen twee spelers :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chester op 20-02-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is voor sommigen zeker een interessante aanbieding maar er wordt hier gedaan of het het ei van columbus is en dat is natuurlijk onzin.

Voor het merendeel van de mensen is het waarschijnlijk veel interessanter om een speler te hebben die toekomstgericht is. Bovendien zullen de films bij de aanbieding toch ook meer nice to have zijn dan need to have. Maar goed beter mee verlegen dan om verlegen.

PC Specs

• Cheetah

Cheetah

In ieder geval bij lange na niet zo snel als de waarde van een BluRay speler die al dik die 109 Euro minder waard is op het moment dat je op [OK] hebt geklikt na intikken van je pincode :z
Leuk dat er 9 films bij zitten maar welke daarvan zou je normaal gesproken kopen? Zeker niet allemaal.
Die je niet wil verkoop je voor 10-15 Euro per stuk op marktplaats.
Heb je die fantastische upscaler met HD-DVD afspeelfunctie nog een flink eind goedkoper :)

Ongeacht vanuit welke hoek ik dit bekijk, een downside kan ik niet vinden. Wel leuk dat jullie zo enorm je best doen om er wel eentje voor ons te vinden overigens. Ik waardeer het echt :w

Full Specz

• m4yall
Help!!!! schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:06:
Het is voor sommigen zeker een interessante aanbieding maar er wordt hier gedaan of het het ei van columbus is en dat is natuurlijk onzin.

Voor het merendeel van de mensen is het waarschijnlijk veel interessanter om een speler te hebben die toekomstgericht is. Bovendien zullen de films bij de aanbieding toch ook meer nice to have zijn dan need to have. Maar goed beter mee verlegen dan om verlegen.
Helemaal mee eens. Leuk dat je een upscaler met wat HD films voor 109 euro op de kop hebt getikt. Nadeel is dat de nieuwe films straks niet meer op HDDVD komen en dan... Dan kun je of gaan downloaden of alsnog een BR speler kopen als je van HD wilt genieten. Stja... ik heb al een tijd een PS3 staan, maar als ik nog geen HD speler had dan zou ik het niet investeren in HDDVD als er toch geen nieuwe films voor uitkomen. Dan kun je die 110 euro beter investeren in een BR speler.

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
m4yall schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Helemaal mee eens. Leuk dat je een upscaler met wat HD films voor 109 euro op de kop hebt getikt. Nadeel is dat de nieuwe films straks niet meer op HDDVD komen en dan... Dan kun je of gaan downloaden of alsnog een BR speler kopen als je van HD wilt genieten. Stja... ik heb al een tijd een PS3 staan, maar als ik nog geen HD speler had dan zou ik het niet investeren in HDDVD als er toch geen nieuwe films voor uitkomen. Dan kun je die 110 euro beter investeren in een BR speler.
Voor 110 euro koop je op geen einden na een BR-speler. En voor dat geld is zelfs de keuze qua upscaling DVD-spelers al heel beperkt. Zo'n aankoop is hoe dan ook een goeie investering.

HD DVD heeft trouwens al een erg sterk aanbod qua films. Het aanbod van nieuwe films zal vanaf nu welliswaar worden afgebouwd, maar je kunt al een hele leuke basiscollectie opbouwen in HD DVD. De beste films van regisseurs als Kubrick (2001, Clockwork Orange, Full Metal Jacket), Soderbergh (Traffic, Erin Brockovich) en Scorsese (Goodfellas, Casino) zijn allemaal al op HD DVD te krijgen. Verder is het aanbod qua Sci-Fi films ook best wel de moeite waard: The Matrix, Blade Runner, Terminator 2, Total Recall, Serenity en Apollo 13 zijn wat voorbeelden van films die beschikbaar zijn. Zolang je geen grote collectie van matige films op gaat bouwen kan het best nog wel interessant zijn om HD DVD's aan te schaffen. Ik verzamel al wat langer en ga daar voorlopig zeker niet mee stoppen.

• m4yall
beantherio schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:45:
[...]

Voor 110 euro koop je op geen einden na een BR-speler. En voor dat geld is zelfs de keuze qua upscaling DVD-spelers al heel beperkt. Zo'n aankoop is hoe dan ook een goeie investering.

HD DVD heeft trouwens al een erg sterk aanbod qua films. Het aanbod van nieuwe films zal vanaf nu welliswaar worden afgebouwd, maar je kunt al een hele leuke basiscollectie opbouwen in HD DVD. De beste films van regisseurs als Kubrick (2001, Clockwork Orange, Full Metal Jacket), Soderbergh (Traffic, Erin Brockovich) en Scorsese (Goodfellas, Casino) zijn allemaal al op HD DVD te krijgen. Verder is het aanbod qua Sci-Fi films ook best wel de moeite waard: The Matrix, Blade Runner, Terminator 2, Total Recall, Serenity en Apollo 13 zijn wat voorbeelden van films die beschikbaar zijn. Zolang je geen grote collectie van matige films op gaat bouwen kan het best nog wel interessant zijn om HD DVD's aan te schaffen. Ik verzamel al wat langer en ga daar voorlopig zeker niet mee stoppen.
Gelijk heb je! Maar de nieuwe films zijn straks niet meer beschikbaar, dat is eigenlijk het punt wat voor mij, en ik denk ook vele anderen, erg belangrijk is. Ik geef ook eerlijk toe dat ik ook wel aardig wat films van Uni en Para heb gemist op Bluray, maar ik wou gewoon afwachten en gelukkig is het de goede kant opgeslagen. Ik geloof best dat je, als je al een HDDVD speler hebt het interessant is om uit te bouwen. Om nu halsoverkop een HDDVD speler aan te schaffen en dan nog een collectie uit te bouwen vanwege de nu spotprijs van de spelers. Dat vind ik niet zo slim. Wacht dan even op de nieuwe generatie BR spelers die waarschijnlijk wel weer wat goedkoper worden dan de huidige generatie. Ze zullen nog steeds wel 2,5 tot 3x zo duur zijn als de A30 (was het toch?) maar dan kun je wel de toekomst in.

• Chester
  • Niet online
m4yall schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:51:
[...]

Gelijk heb je! Maar de nieuwe films zijn straks niet meer beschikbaar, dat is eigenlijk het punt wat voor mij, en ik denk ook vele anderen, erg belangrijk is. Ik geef ook eerlijk toe dat ik ook wel aardig wat films van Uni en Para heb gemist op Bluray, maar ik wou gewoon afwachten en gelukkig is het de goede kant opgeslagen. Ik geloof best dat je, als je al een HDDVD speler hebt het interessant is om uit te bouwen. Om nu halsoverkop een HDDVD speler aan te schaffen en dan nog een collectie uit te bouwen vanwege de nu spotprijs van de spelers. Dat vind ik niet zo slim. Wacht dan even op de nieuwe generatie BR spelers die waarschijnlijk wel weer wat goedkoper worden dan de huidige generatie. Ze zullen nog steeds wel 2,5 tot 3x zo duur zijn als de A30 (was het toch?) maar dan kun je wel de toekomst in.
Terwijl jullie zitten te wachten kunnen zij al genieten van HD films. Nadeel is dat er geen nieuwe films meer gaan komen, maar dat betekend niet dat opeens alle oude films uit de schappen gehaald worden. Je kan nog altijd een aardige collectie bouwen. En je kan ze goedkoop importeren omdat ze regio vrij zijn.

• beantherio
m4yall schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:51:
[...]

Als ik nu een nieuwe HD DVD-speler zou kopen dan zou ik dat in de eerste plaats doen vanwege de upscaling-mogelijkheden en pas in de tweede plaats vanwege HD DVD zelf. Zoals ik al zei: ik ben al wat langer bezig met het verzamelen met HD DVD (waar ik gewoon mee doorga) en dan is het misschien een wat andere situatie. Als je nu zo'n speler koopt dan heeft het waarschijnlijk niet zoveel zin om een grote collectie op te bouwen. Dan is het misschien interessanter om je te richten op een wat kleinere collectie van echte klassiekers: het soort films waarvan je weet dat je ze vele keren zult bekijken.

En ik wacht inderdaad ook op goedkopere profile 2.0 spelers die makkelijk regiovrij te maken zijn. Dat laatste was namelijk een groot "selling point" voor mij: het onbegrenst kunnen importeren van HD DVD's. Zolang dat nog niet mogelijk is met BR is dit formaat nog geen reeele optie voor mij.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Chester schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:55:
[...]

Terwijl jullie zitten te wachten kunnen zij al genieten van HD films. Nadeel is dat er geen nieuwe films meer gaan komen, maar dat betekend niet dat opeens alle oude films uit de schappen gehaald worden. Je kan nog altijd een aardige collectie bouwen. En je kan ze goedkoop importeren omdat ze regio vrij zijn.
Wie zitten te wachten? Ik niet hoor. Ik ben reeds voorzien.

• Chester
  • Niet online
Shiver23 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:08:
[...]

Wie zitten te wachten? Ik niet hoor. Ik ben reeds voorzien.
Ik heb het over de mensen die als argument geven dat de Blu-Ray spelers ook goedkoop zullen worden. Btw, voor de mensen die geen Blu-Ray speler wilde halen omdat er nog geen BD Live spelers waren, de Panasonic DMP-BD50 is een BD Live speler :)

Verwijderd

• beantherio
Dat was geen verrassing meer natuurlijk. Ze blijven trouwens nog wel een tijdje HD DVD-releases uitbrengen, maar dat zal ook niet heel lang meer duren.

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:03:
[...]

Juist wel want in de toshiba's zit een HD upscale chip zodat je ook je oude DVD's kunt afspelen op HD resolutie( of zo hoog mogelijk) Dit betekent dat ook je oude DVD's in hogere kwaliteit afgespeeld zullen worden. Dan is 109 euro met 9 DVD's van films die nog niet eens zo slecht zijn niet zoveel meer ;) zo zie ik het meer ;)
Ja, en de politie kan op een een crummy opname van een beveiligingscamera door in te zoomen zien wat voor ring de overvaller draagt :') De upscaling zorgt ervoor dat je een iets beter beeld krijgt als je je speler aansluit op een HD display omdat het signaal beter aangepast wordt aan de pixelcount. Je DVD krijgt niet opeens magisch een HD resolutie ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Het wordt steeds gekker ;)
Toshiba HD-EP30 + 9 HD-DVD's voor 89,95

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Cheetah schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 04:09:
Het wordt steeds gekker ;)
Toshiba HD-EP30 + 9 HD-DVD's voor 89,95
Ik zit eigenlijk te wachten tot ze de HD-EP35 of nog beter het topmodel de HD-XE1 in de aanbieding gooien. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
En ik wacht inderdaad ook op goedkopere profile 2.0 spelers die makkelijk regiovrij te maken zijn. Dat laatste was namelijk een groot "selling point" voor mij: het onbegrenst kunnen importeren van HD DVD's. Zolang dat nog niet mogelijk is met BR is dit formaat nog geen reeele optie voor mij.
Dit is een beetje een non-argument, want ruim 70% van BR titels is ook gewoon regiovrij. Ik heb laatst tien BR films in mijn mandje gegooid op amazon, en na checken bleek dat ze op één na allemaal regiovrij waren.

Niettemin zijn er best redenen om gebruik te maken van de HD-DVD deal.
- Een kratje gratis films die in meer of mindere mate al een deel van de aanschafprijs waard zijn, afhankelijk van je smaak.
- Een zeer goede upscaling DVD speler, ook voor regio 1 als je een paar tientjes meer uitgeeft (ben zelf voor de EP10 gegaan voor 139 euro).
- De mogelijkheid om zeer goedkoop veel goede HD films af te kunnen spelen; ik heb op Amazon zo'n 10 HD-DVD films gekocht gisteren voor 140 dollar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de toshiba speler mpeg4 doet dat koop ik hem meteen. Er zit een usb poort op toch?
Mijn 30 euro MM speler die doet veel gedownloade films direct vanaf een usb stick afspelen. Ik wil best een tientje of 6 meer uitgeven om de grootste flop van de 21e eeuw in huis te halen, namelijk een hd dvd speler :)
En dan kan ik zeggen: oh die troep is voor de gedownloade shit die ik niet in mijn geliefde BD speler wil stoppen, ook voer ik em gekopieerde dvd's, de toshiba is mijn b*tch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

EdGnoj schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:17:
Ik zit eigenlijk te wachten tot ze de HD-EP35 of nog beter het topmodel de HD-XE1 in de aanbieding gooien. :9~
De EP30 was al om 11:30 uitverkocht.
Gezien de iBood actie Europabreed was (en op alle andere sites ook uitverkocht is) ziet het er naar uit dat Toshiba zo binnen nog geen 12 uur van z'n hele Europese voorraad EP30's af is.

Gezien Toshiba's voorraad EP35's en XE1's aanmerkelijk kleiner zal zijn zul je er in geval van zo'n actie rap bij moeten zijn om niet achter het net te vissen... en houdt er rekening mee dat ik ook aan het vissen ben naar een cheapo XE1 :P
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:05:
Dit is een beetje een non-argument, want ruim 70% van BR titels is ook gewoon regiovrij. Ik heb laatst tien BR films in mijn mandje gegooid op amazon, en na checken bleek dat ze op één na allemaal regiovrij waren.
Het is uiteraard de vraag hoe lang dat nog zo zal blijven...
Verder zou ik ook bepaald de gok niet willen nemen om maar een stapel te bestellen en te hopen dat ze allemaal regiovrij zijn. Is toch redelijk wat geld dat je weggooit als er een aantal niet regiovrij blijken.
Maargoed, het hele idee van regiocodering is mij erg 1995. Ik heb er altijd al de pest aan gehad.
Het feit dat het gewoon niet te omzeilen is voor mij toch een stevig argument tegen.

[ Voor 36% gewijzigd door Cheetah op 23-02-2008 12:57 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Cheetah schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:52:
[...]

Gezien Toshiba's voorraad EP35's en XE1's aanmerkelijk kleiner zal zijn zul je er in geval van zo'n actie rap bij moeten zijn om niet achter het net te vissen... en houdt er rekening mee dat ik ook aan het vissen ben naar een cheapo XE1 :P
Hey, ben jij niet toevallig dringend aan een lange vakantie toe in een ver warm land? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

EdGnoj schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:01:
Hey, ben jij niet toevallig dringend aan een lange vakantie toe in een ver warm land? :+
Jup, heel dringend: ga een maand naar Suriname (vakantie, ver, warm)... eind maart :P
Dus meneer Toshiba, als je meeleest, doe 's ff binnen 5 weken een actie regelen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 23-02-2008 13:08 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen de conclusie trekken dat als HD DVD spelers slechts 90 euro geweest waren en met 10 gratis films kwamen, er heel wat meer verkocht zouden zijn. Mss dat dan HD DVD de nieuwe standaard was geworden, tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Cheetah schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:52:
Maargoed, het hele idee van regiocodering is mij erg 1995. Ik heb er altijd al de pest aan gehad.
Het feit dat het gewoon niet te omzeilen is voor mij toch een stevig argument tegen.
Regio codering bestaat helaas zelfs al wat langer dan 1995. De oude NES en SMS maakte er al gebruik van. Het argument dat voorstanders van regio encoding gebruiken is dikwijls ook totaal onzinnig: "anders ga je de film niet meer in de bioscoop kijken". Dat argument rammelt op zo veel punten dat je er amper serieus op in kan gaan:

1) Mensen kijken sowieso bij lange na niet -elke- film in de bioscoop.
2) Games (die dus ook regio encoding hebben) komen helemaal niet in de bioscoop. :?
3) 10 jaar oude DVDs komen ook vrolijk met regio encoding; deze zijn al in de bioscoop geweest en zullen er niet meer te zien zijn.

Gelukkig komen veel Blu-rays zonder regio encoding. Helaas niet allemaal. Een 'oplossing' is om een 2de speler aan te schaffen. Echter, in principe zou de speler ook de regio van je scherm kunnen controleren. HDCP biedt daarvoor vast wel wat mogelijkheden. Nu zet ik op zich nog net een 2de speler naast mijn TV (liever niet, maar zou nog kunnen), maar no-way dat ik een 2de TV ga neerzetten.

Weet iemand of de regio check zich al eens heeft uitgebreid van speler naar scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb ook die Toshiba op iBood gekocht voor 89.95.
Een BR speler ga ik ook nog wel kopen, maar ik wacht totdat Peter Jackson de LotR trilogie op BR uitbrengt (mét nieuwe HD-extra's) en de BR-spelers helemaal zijn uitontwikkeld en dusdanig massaproduct zijn dat ze (ook) onder de EUR 100 worden verkocht.

In de tussentijd leek het me wel leuk om een slachtoffer van de HD-War als "museumstuk" in huis te halen voor dat bedrag en heb ik 9 "1080p-demo-films", waarmee ik eindelijk de 1080p kwaliteiten van mijn Sony 40X2000 uit kan testen.

Op zich ben ik wel blij dat "de oorlog" over is. Wel vraag ik me af of filmmaatschappijen nu niet meer zullen overgaan tot het uitbrengen van regiogecodeerde BR-discs...

edit:
Voor de goede orde de aanbieding waar het om ging:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/toshiba02big.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door The_Sukkel op 24-02-2008 16:41 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 16:52
The_Sukkel schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:39:
Ik heb ook die Toshiba op iBood gekocht voor 89.95.
Een BR speler ga ik ook nog wel kopen, maar ik wacht totdat Peter Jackson de LotR trilogie op BR uitbrengt (mét nieuwe HD-extra's) en de BR-spelers helemaal zijn uitontwikkeld en dusdanig massaproduct zijn dat ze (ook) onder de EUR 100 worden verkocht.

In de tussentijd leek het me wel leuk om een slachtoffer van de HD-War als "museumstuk" in huis te halen voor dat bedrag en heb ik 9 "1080p-demo-films", waarmee ik eindelijk de 1080p kwaliteiten van mijn Sony 40X2000 uit kan testen.

Op zich ben ik wel blij dat "de oorlog" over is. Wel vraag ik me af of filmmaatschappijen nu niet meer zullen overgaan tot het uitbrengen van regiogecodeerde BR-discs...
edit:
Voor de goede orde de aanbieding waar het om ging:
[afbeelding]
Helaas is dat al zo; ik heb eens gekeken naar nieuwe films die uitkomen. Goedkoper te halen via amazon.com maar alle nieuwe waren regio 2. Wel jammer, maar zat er aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:04:
[...]

Ja, en de politie kan op een een crummy opname van een beveiligingscamera door in te zoomen zien wat voor ring de overvaller draagt :') De upscaling zorgt ervoor dat je een iets beter beeld krijgt als je je speler aansluit op een HD display omdat het signaal beter aangepast wordt aan de pixelcount. Je DVD krijgt niet opeens magisch een HD resolutie ofzo.
Helemaal mee eens! Al die lyrische argumenten over de upscaling van gewone dvd's. Jouw eigen tv doet precies hetzelfde, die scaled t beeld gewoon naar zn resolutie.
De dvd's worden lang niet zo mooi als n hd-dvd hoor. Sterker nog: t verschil is zelfs schokkend.
Ik heb zelf n hd-dvdspeler, maar ik koop geen enkele gewone dvd meer.
Laatst nog n special edition van Top Gun op d gekocht, maar je ziet echt veel ruis.
Daarna de hd-dvd ervan gekocht en t verschil is heel groot.

Die ibood-aanbieding is echter n erg goede deal als ik zo naar de titels kijk, vooral als je al n
hd-dvdspeler hebt. Als je die niet hebt, zou ik niet investeren in n product waar binnenkort geen enkel nieuw content voor wordt uitgebracht.

En Face Down? Lang niet gehoord!

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 26-02-2008 12:05 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste