HD DVD of Blu-Ray?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
jij vergeet daarbij wel dat het ontwikkelen van 2 formaten duurder uitvalt dan het ontwikkelen van 1. OK, de concurrentie verminderd natuurlijk wel, maar laten we eerlijk zijn, het is nog altijd goedkoper om 1 apparaat te kopen dan 2 te moeten aanschaffen (of een belachelijk dure combi). Nu dat blu-ray duidelijk aan het winnen is gaan er waarschijnlijk ook meer B producenten van hifi-apparatuur op de HD wagen springen waardoor de prijzen snel kunnen gaan dalen (zoals ook al eerder het geval was met dvd).

Of course, only time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bollewolle schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:12:
jij vergeet daarbij wel dat het ontwikkelen van 2 formaten duurder uitvalt dan het ontwikkelen van 1.
het is een afweging of een inschatting welke factor zwaarder weegt...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijsdalingen bij HD discs én spelers opvallend groot vind en ben absoluut van mening dat dat nooit en te nimmer was gebeurt als er géén stevige concurrentie was.
Tevens bood juist de 'formaten-oorlog' een utistekend excuus om voor tech-nieuws-media over te berichten (95% van de berichtgeving over HD-formaten op technieuwsssites gaat erover, kijk naar tweakers.net, ik durf daar zelfs te stellen dat gewoon 100% van de berichten over Blu-ray of HD DVD direkt uitloopt op dat onderwerp, de 'formaten-oorlog' als een aloud marketingcliché)

Er is een veelvoud aan vernieuwende technieken die gewoon niks werden, omdat het eigenlijk ook aan een vergelijkbare concurrent of een concurrentie-afweging ontbrak ..
Zou dat bij HD-formaten zo zijn geweest, was de eerste vraag die een consument had gesteld 'waarom heb ik dat nodig?' ipv van 'wat zou ik kiezen, HD DVD of Blu-ray?':
Om eerlijk te zijn de eerste vraag vind ik moeilijker om een overtuigend antwoord op te geven dan op de tweede.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
RM-rf schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:56:
[...]

Tja, daarover beweren dat het 'winst voor de consumenten is', komt op mij over als het gejuich toen het Paard Van Troje binnengehaald werd.
Dit is de beste analyse van de gebeurtenissen van de afgelopen week die ik tot nu toe heb gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:48

dodo79

witte dikke tonnie

beantherio schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:32:
[...]

Het 'klootjesvolk' weet nog niet eens wat HD is dus "who cares" dat zij niet weten wat regiocode's zijn. De mensen die momenteel voornamelijk schijfjes voor HD DVD of Blu-ray kopen zijn de mensen die enthousiaste film- of HT-liefhebbers zijn. Dat zijn de mensen die zich goed informeren en echt op zoek gaan naar spullen en bereid zijn om er een premium prijs voor te betalen of uit het buitenland te importeren. Voor die mensen is het niet bestaan van regiocodering heel interessant of zou dat moeten zijn.
Dat is dus het probleem.
Het "klootjesvolk" weet heel goed wat HD is.
Voornamelijk omdat de term HD overal te zien is op tv/krant e.d.
Wat mij het meeste opviel is dat deze mensen vaak ook nog het verschil weten tussen "hd-ready" en "full hd".

En inderdaad,de early adaptors vinden regio code een belangrijk punt.
Dit heb ik zelf ook gemerkt toen dvd een succes aan het worden was (1999-2000).
Ik heb toen redelijk veel dvd spelers regio vrij moeten maken.
Na het eerste jaar dat dvd doorgebroken was, heb ik er echter 0 meer gedaan/moeten doen.
En nu hoor je bij de normale consument helemaal niemand meer over.
En daar gaat het om, de grote massa, die regiocodes niet boeiend vinden en toch niet importeren.
Die relatief kleine groep die het wel boeit hebben toch pech dan.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RM-rf schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:45:
[...]

Er is een veelvoud aan vernieuwende technieken die gewoon niks werden, omdat het eigenlijk ook aan een vergelijkbare concurrent of een concurrentie-afweging ontbrak ..
Zou dat bij HD-formaten zo zijn geweest, was de eerste vraag die een consument had gesteld 'waarom heb ik dat nodig?' ipv van 'wat zou ik kiezen, HD DVD of Blu-ray?':
Om eerlijk te zijn de eerste vraag vind ik moeilijker om een overtuigend antwoord op te geven dan op de tweede.
Misschien begrijp ik je post niet goed maar die vraag lijkt me helemaal niet moeilijk te beantwoorden, nl "omdat het onwijs veel mooier is dan dvd".
Zet een 40inch flatscreen neer met HD DVD film erop en iedereen snapt dat. :)

Mijn mening is dus een andere. Als alle studio's en hardwarefabrikanten zich van meet af aan hadden toegelegd op 1 formaat dan zouden we nu veel massaler aan de HD DVD zitten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
RM-rf schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:45:
Tja, maar ook daar kan ik wel een tegenargument voor geven. Er WAS een formaten oorlog tussen twee opvolgers voor de audio CD, namelijk tussen DVD-Audio en SuperAudio-CD. Toch heeft deze oorlog totaal niet geleid tot het verdwijnen van de CD. Beide formaten leiden nog steeds een marginaal bestaan en zijn bij het grote publiek nooit doorgebroken.

Voor de opvolger van de DVD hebben we natuurlijk wel HD (full of ready) TV-schermen die een zichtbare verbetering laten zien t.o.v. DVD, waar bij de audio-CD alleen high-end liefhebbers de apparatuur hebben staan die het verschil tussen CD en SA-CD of DVD-A kunnen weergeven. Te kleine markt, dus flop. Op termijn zullen steeds meer mensen wel een minimaal HD-ready scherm hebben en bij voldoende prijsdaling in de toekomst komt ook Jan met de Pet in de verleiding om op BR over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Help!!!! schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:33:
[...]

Misschien begrijp ik je post niet goed maar die vraag lijkt me helemaal niet moeilijk te beantwoorden, nl "omdat het onwijs veel mooier is dan dvd".
Zet een 40inch flatscreen neer met HD DVD film erop en iedereen snapt dat. :)
Inderdaad. Een bijkomend 'voordeel' is dat SD er op een LCD scherm (die iedereen wil hebben tegenwoordig) foeilelijk uit ziet. HD is dan eigenlijk bijna wel een noodzakelijkheid.

Je zou -bijna- denken dat de fabrikanten expres een type TV op de markt hebben gebracht die zo duidelijk de tekortkomingen van SD laat zien.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
meer toshiba die wanhopige sprongen maakt.
of een groot opruiming, snel verkopen voordat niemand ze meer koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

flowerp schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:57:
[...]

Inderdaad. Een bijkomend 'voordeel' is dat SD er op een LCD scherm (die iedereen wil hebben tegenwoordig) foeilelijk uit ziet. HD is dan eigenlijk bijna wel een noodzakelijkheid.

Je zou -bijna- denken dat de fabrikanten expres een type TV op de markt hebben gebracht die zo duidelijk de tekortkomingen van SD laat zien.
Nou, DVD ziet er op een LCD wel prima uit hoor. Mits de LCD fatsoenlijk beeld geeft natuurlijk :). Het is analoge kabeltv dat gewoon ontzettend lelijk wordt. Deels omdat LCD van zichzelf minder mooi beeld geeft dan CRT, deels omdat de schermen ineens 42" zijn (bij TV:s was 28" al groot, 'vroegah') en de fouten dus meer opvallen en deels omdat je HD beeld moet "scalen". Dat gaat bij een goed signaal potentieel gewoon goed. Maar met ruis en analoge crap gaat dat blijkbaar bijzonder veel minder goed.

1 + 1 + 1 = lelijk beeld met kabelTV op een LCD :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL iedereen weet net als ik dat de eerste met een goedkope brander + media de winnaar zal worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Toshiba volgens jou dus (HDDVD). Ik hoop het wel, ik dekn het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Leuke topic. Maar ik houd het toch echt bij Blu-Ray. Zeker als Paramount overstapt. Dan ziet het plaatje er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/hdformatwars-080108.png

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:30:
LOL iedereen weet net als ik dat de eerste met een goedkope brander + media de winnaar zal worden!
Je bedoeld om te kopieëren neem ik aan..
Wat heb je nodig om een kopie te maken? Een bron misschien.. En waar moet die bron vandaan komen? Owja.. Van de producent.

Eerst moeten er dingen worden uitgebracht voordat ze gekopieërd kunnen worden, en als film A op HDDVD uitkomt, kun je die moeilijk op een Blu-Ray branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Even wat goede stats:

Huidige verdeling:

http://upload.wikimedia.o...en/5/5d/HighDefShare6.svg

Verkopen Amerika, week van 2008-01-06. Source: Nielsen VideoScan:

http://upload.wikimedia.o.../en/3/34/HighDefSales.svg

[ Voor 37% gewijzigd door Erhnam op 15-01-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodo79 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:02:
[...]

zover ik weet is er ook al een 3laags blu-ray, dus dat is geen argument.
Maar die is niet backwards compatible. 1st gen BD-spelers kunnen 2.0 profile al niet meer aan, wat natuurlijk echt behoorlijk bezopen is. What was Sony thinking :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:56:
[...]

Maar die is niet backwards compatible. 1st gen BD-spelers kunnen 2.0 profile al niet meer aan, wat natuurlijk echt behoorlijk bezopen is. What was Sony thinking :X
Sony leerd wel is van foutjes ;) "" cough cough UMD '' ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
JvS schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:29:
[...]
Nou, DVD ziet er op een LCD wel prima uit hoor. Mits de LCD fatsoenlijk beeld geeft natuurlijk :). Het is analoge kabeltv dat gewoon ontzettend lelijk wordt. Deels omdat LCD van zichzelf minder mooi beeld geeft dan CRT, deels omdat de schermen ineens 42" zijn (bij TV:s was 28" al groot, 'vroegah') en de fouten dus meer opvallen en deels omdat je HD beeld moet "scalen". Dat gaat bij een goed signaal potentieel gewoon goed. Maar met ruis en analoge crap gaat dat blijkbaar bijzonder veel minder goed.

1 + 1 + 1 = lelijk beeld met kabelTV op een LCD :P.
Je(/jullie) hebt bijna gelijk.
Digitale tv is namelijk goed te doen op een HD (-ready) scherm, ik durf het zelfs dvd kwaliteit te noemen.
Overigens heb ik het op mijn eigen 42" HD-Ready plasma nog niet, maar ik heb van de kwaliteit niet zo'n last, dat had ik wel heel erg bij de eerste generatie lcd tv's die nog niet HD (-Ready) zijn maar valt me erg mee met mijn scherm.
De tv's met een ingebouwde DVB-C tuner geven zowiezo echt prima beeld.

Ook de opvatting dat bij 40" FULL HD een must is kan ik in het "Hypedoosje" gooien want kijk maar een keer 720P materiaal op zo'n ding, echt het is al zo goed dat ik zelf zoiets heb van, hou die 500 euro extra lekker in je zak. En ja ook binnen 2 meter ;)
Het valt me overigens op dat mensen hiervan moeilijk te overtuigen zijn totdat ze het zelf gezien hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 15-01-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Gman schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:59:
[...]

Je(/jullie) hebt bijna gelijk.
Digitale tv is namelijk goed te doen op een HD (-ready) scherm, ik durf het zelfs dvd kwaliteit te noemen.
Overigens heb ik het op mijn eigen 42" HD-Ready plasma nog niet, maar ik heb van de kwaliteit niet zo'n last, dat had ik wel heel erg bij de eerste generatie lcd tv's die nog niet HD (-Ready) zijn maar valt me erg mee met mijn scherm.
De tv's met een ingebouwde DVB-C tuner geven zowiezo echt prima beeld.

Ook de opvatting dat bij 40" FULL HD een must is kan ik in het "Hypedoosje" gooien want kijk maar een keer 720P materiaal op zo'n ding, echt het is al zo goed dat ik zelf zoiets heb van, hou die 500 euro extra lekker in je zak. En ja ook binnen 2 meter ;)
Het valt me overigens op dat mensen hiervan moeilijk te overtuigen zijn totdat ze het zelf gezien hebben.
Het ligt er uiteraard ook aan wat de afstand is dat je naar je tv kijkt

Ik zelf lig lekker in me bedje zo'n 3 / 4 meter van mijn 42'' LCD TV te kijken en ik heb wel een Fullhd maar als ik mijn 720P Xbox360 aan sluit en daarna mijn PS3 op 1080P zie ik op die afstand weinig verschil..van dichtbij kan ik natuurlijk wel zien dat 1080P net iets afgewerkter er uit ziet

En verder heb ik gewoon Kabel dus geen Digitale TV en ik heb voor mij zelf nog geen rede gezien om toch over te stappen , ja sommige zenders zijn een ramp ( Veronica is bv erg slecht )

Maar als voorbeeld Discovery ziet er echt top uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS3 heeft heeft bijzonder weinig 1080p content hoor (als je er geen BluRay in schuift) dus dat je weinig verschil ziet is niet verbazend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:20:
PS3 heeft heeft bijzonder weinig 1080p content hoor (als je er geen BluRay in schuift) dus dat je weinig verschil ziet is niet verbazend ;-)
Valt wel mee hoor, ik heb twaalf spellen en 8 daarvan worden weergegeven in 1080p. Toch zo'n 75% van de speltitels die 1080p weergave ondersteund.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Weergegeven of gerenderd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, dat bedoelde ik ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Overigens worden 1080p films ook rustig op 720p opgenomen of ge-edit enzo :). Ik hecht dan ook bijzonder weinig waarde aan die hele 1080p hype :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Was eerst mede door de HD-DVD addon voor Xbox 360 fan van dit formaat. Een twintigtal films gekocht. Ik wilde meer dan de beperkte ondersteuning die de Xbox 360 geeft (vooral audio beperkt en de xbox is niet stil genoeg), dus kocht ik een LG BH100. Deze kan zowel HD-DVD als Blu-Ray's lezen (dvd ook nog maar een CD niet meer :p). Nu kan dit apparaat geen HDI menu's weergeven en bij HD-DVD houd dat dus in dat ik niet het disc menu krijg maar een door het apparaat gegenereerd menu.

Ik ben nu vrij van formaat en kan me dus meer richten op de films dan de kleur van de doosjes. Echter kom je nu bij het feit dat sommige films op beide formaten worden uitgebracht. En dan kom je dus bij de ECHTE verschillen tussen de formaten. Qua beeld kan ik heel kort zijn, die zijn bij beide formaten volledig identiek (er word dezelfde transfer gebruikt). Waar je wel verschil ziet is in het aantal audiosporen, waarbij Blu-Ray meestal uitgebreider is. Daarnaast bied HD-DVD als enigste tegengewicht de internetconnectie. Nu geef ik persoonlijk niet veel om informatie rondom de film zoals making of's, interview's etc dus aan mij is dit niet besteed,

Aangezien de LG BH100 meer neigt naar een Blu-Ray speler en de eerder genoemde reden ben ik zelf nu geneigd alleen Blu-Ray te kopen en HD-DVD als het echt niet anders kan. Inmiddels zit ik nu op 26 HD-DVD's en 24 Blu-Ray's.

Wat ik wel jammer is het verhaal rondom profile 2.0. Ik ben blij dat LG laatst een update heeft uitgebracht waarna je profile 1.1 films kunt bekijken op de BH100. Hopen dat dat ook kan met profile 2.0 blu-ray's, gaat mij toch alleen om de film zelf. Wil niet nog eens bijna een half maandsalaris aan een nieuwe speler uitgeven 8)7 .

Oh ja, trouwens iemand opgevallen dat bij Blu-ray doosjes allemaal hetzelfde formaat en kleur hebben. Is bij HD-DVD helaas niet zo waardoor sommige doosjes niet netjes in m'n rek passen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

JvS schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:56:
Overigens worden 1080p films ook rustig op 720p opgenomen of ge-edit enzo :). Ik hecht dan ook bijzonder weinig waarde aan die hele 1080p hype :P.
Inderdaad, we kijken al een generatie lang pauperkwaliteit tv, en nu wordt er opeens gezeken dat 720p niet goed genoeg is :')

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

PAL hoeft niet pauper te zijn, een goed gecomprimeerde DVD bijvoorbeeld is zeker het bekijken waard. En ja 1080p voegt nu nog weinig toe, het is dan ook iets voor de toekomst vooral. Zeker omdat de Televisies waarbij je 1080p ook echt ziet groot, zwaar en duur zijn!

Meeste mensen eindigen toch wel met een 720p LCD of Plasma. En dat is dan ook de kwaliteit die de kabel zo'n beetje als "standaard" gaat nemen vooral omdat het progressief natuurlijk is en misschien lagere resolutie maar bij snel bewegende beelden is progressief aan te raden boven interlaced, ook al zou je interlaced een hogere resolutie krijgen!

En dan nog wil je het maximale uit HD DVD of blu-ray halen dan moet je een 7.1 set kopen die via een TOS link aansluiten om bandbreedte uit te sparen op de HDMI kabel voor het scherm omdat DEEP COLOUR en andere functies ook bandbreedte vereisen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, een mooi 7.1 audiospoortje kan je in ver onder de 1mbit wel kwijt hoor. Dat gezever met HD audio is ook allemaal maar marketing. De beperking bij thuis-setjes zit nog steeds in de opstelling, de ruime en de luidsprekers. Niet in het feit dat DTS en DD nou zo slecht zijn.

Maarja, HD Sells (zie sony, die nu zelfs FullHD op de camera's zet. Dat is 2 megapixels :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:58:
Maarja, HD Sells (zie sony, die nu zelfs FullHD op de camera's zet. Dat is 2 megapixels :P).
maar is dat wel 1080 beeldlijnen? m.a.w., sluit t wel mooi aan op een full hd tv in dat geval?

(edit: bedoelde je foto camera of video camera?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Universal gaat ook blu-ray uitbrengen. Nu is het wel gelopen denk ik

Universal annuleert exclusiviteitsdeal hd-dvd
maandag 14 januari 2008 - Door: Xander Hoose
De formatenoorlog lijkt een ontknoping te naderen. Universal heeft bekend gemaakt dat het niet langer films exclusief op het hd-dvd-formaat zal uitbrengen. Universal heeft inderdaad een clausule in het contract met hd-dvd waarin staat dat de exclusiviteitsdeal afhangt van Warner.

In het contract staat een clausule dat de exclusiviteitsdeal met hd-dvd geannuleerd kan worden wanneer Warner voor blu-ray kiest. En dat is precies wat er gebeurd is: Universal geeft nu aan dat ze absoluut niet van plan zijn te stoppen met het uitbrengen van films op het hd-dvd-formaat, maar films zullen ook weer op het blu-ray-formaat uitgebracht worden. Nu het hd-dvd-formaat geen enkele studio meer exclusief aan zich weet te binden, lijkt de strijd toch wel een ontknoping te naderen.

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Terrestra schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:42:
Universal gaat ook blu-ray uitbrengen. Nu is het wel gelopen denk ik

Universal annuleert exclusiviteitsdeal hd-dvd
maandag 14 januari 2008 - Door: Xander Hoose
De formatenoorlog lijkt een ontknoping te naderen. Universal heeft bekend gemaakt dat het niet langer films exclusief op het hd-dvd-formaat zal uitbrengen. Universal heeft inderdaad een clausule in het contract met hd-dvd waarin staat dat de exclusiviteitsdeal afhangt van Warner.

In het contract staat een clausule dat de exclusiviteitsdeal met hd-dvd geannuleerd kan worden wanneer Warner voor blu-ray kiest. En dat is precies wat er gebeurd is: Universal geeft nu aan dat ze absoluut niet van plan zijn te stoppen met het uitbrengen van films op het hd-dvd-formaat, maar films zullen ook weer op het blu-ray-formaat uitgebracht worden. Nu het hd-dvd-formaat geen enkele studio meer exclusief aan zich weet te binden, lijkt de strijd toch wel een ontknoping te naderen.
Bron?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Toshiba HD-DVD speler voor 180 euro zag ik vandaag staan. Goedkoopste BR is meer dan het dubbele 379. Straks zakken ook de HD-DVDs zelf in prijs naar laten we zeggen 12,50/15 euro t.o. 25/30 voor BR, kopen toch meer mensen die Toshiba incl films omdat ze toch zo goedkoop zijn en net zo kwalitatief zijn als BR en je hebt ineens de grote groep doorsnee gezinnen bereikt i.p.v. die paar gamers die via hun PS3 of X360 add-on kijken. :). en dat is wat je eigenlijk wil, die grote groep bereiken (alsof die weten bij welke maatschappij wie zit, die zien een voorbeeld filmpje en zien dat de prijs 2x zo goedkoop is).

ik snap niet dat jullie denken dat je in de toekomst kan kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Royz op 15-01-2008 23:41 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 21:22

Appie

F1RST Racing

Royz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:39:
Toshiba HD-DVD speler voor 180 euro zag ik vandaag staan. Goedkoopste BR is meer dan het dubbele 379. Straks zakken ook de HD-DVDs zelf in prijs naar laten we zeggen 12,50/15 euro t.o. 25/30 voor BR, kopen toch meer mensen die Toshiba incl films omdat ze toch zo goedkoop zijn en net zo kwalitatief zijn als BR en je hebt ineens de grote groep doorsnee gezinnen bereikt i.p.v. die paar gamers die via hun PS3 of X360 add-on kijken. :). en dat is wat je eigenlijk wil, die grote groep bereiken (alsof die weten bij welke maatschappij wie zit, die zien een voorbeeld filmpje en zien dat de prijs 2x zo goedkoop is).

ik snap niet dat jullie denken dat je in de toekomst kan kijken.
Je zegt? Pot verwijt de ketel verhaal hier.

Ik woon in de US en je ziet hier inderdaad meer en meer BR in de winkels liggen dan HD DVD, ook komen de BR titels op de meer prominentere plaatst te liggen in de winkels.
Persooonlijk heb ik het gevoel dat HD DVD bezig is met zijn laatste stuiptrekkingen. Je ziet dit ook doordat HD DVD spelers voor $99 bij de Wal Mart 'gedumpt' werden.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Laatst online: 01-09 13:28
Dat bericht geeft een nogal "vrije" interpretatie van de reactie die Universal vorige week heeft gegeven. De letterlijke reactie was als volgt:
Contrary to unsubstantiated rumors from unnamed sources, Universal's current plan is to continue to support the HD DVD format."
Blu-ray werd in die reactie dus niet eens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Toshiba HD-DVD speler voor 180 euro zag ik vandaag staan.
89 Euro (omgerekend, van $132) :) voor een zeer goede HD-A3, welke ook DVDs kan upscalen

'sluitings-uitverkoop' wordt het al schertsend genoemd, maar persoonlijk hoop ik wel dat Toshiba kan voorkomen dat HD DVD geheel verdwijnt

http://www.heise.de/newsticker/meldung/101796

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:13:
89 Euro (omgerekend, van $132) :) voor een zeer goede HD-A3, welke ook DVDs kan upscalen
Maar vergeet niet dat, hoewel HD DVD geen regiocodering voor het HD DVD gedeelte heeft, de DVD afspeelfunctie wel degelijk regio-gelocked is (Regio-1 voor een US-speler) en bij mijn weten is het (nog) niet mogelijk om welke HD DVD speler dan ook regio-vrij te maken voor gewone DVDs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Straks zakken ook de HD-DVDs zelf in prijs naar laten we zeggen 12,50/15 euro t.o. 25/30 voor BR,
En hoe kom je er nu op dat dat 'straks' gaat gebeuren? Heb je een bron dat de HD-DVD schijfjes binnenkort drastisch in prijs verlaagt worden terwijl BR dezelfde prijs blijft?

Ik kan ook wel zeggen:

"Straks komen er allemaal deals waarbij je BR schijfjes voor een 3 halen 1 betalen prijs kan krijgen, t.o.v. HD-DVD waarbij het gewoon 1 halen 1 betalen is."

Kan ik zeggen. Maar is het ergens op gebaseerd? Totaal niet...

Ik denk juist dat HD DVD binnenkort relatief duurder wordt. Het is steeds meer een exclusief product aan het worden. Blu-ray zie je nu bijna overal. Zelfs de speelgoed winkels hebben een klein rekje met blu-rays, en geen hd-dvd. De meeste platen zaken hebben meer blu-rays, of alleen maar blu-rays. De enige uitzondering is Fame (in A'dam) die qua rekken exact evenveel blu-rays als hd-dvd's heeft, maar ook daar was volgens de verkoper hd-dvd een aflopende zaak. Voornamelijk het feit dat Heroes op hd-dvd is zorgt nog voor enige populariteit van het medium (mensen die een serie als Heroes kijken zijn over het algemeen iets eerder bereid te investeren in nieuwe technologie).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

flowerp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:48:
[...]
Voornamelijk het feit dat Heroes op hd-dvd is zorgt nog voor enige populariteit van het medium (mensen die een serie als Heroes kijken zijn over het algemeen iets eerder bereid te investeren in nieuwe technologie).
Vergeet Matrix, Bourne (Identity etc), Transformers, Batman begins etc niet. Feit blijft dat er een paar hele goede films alleen op HD-DVD te krijgen zijn. Maar gezien filmmaatschappijen bijna allemaal naar Blu-Ray neigen kan dat weleens veranderen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:47

-d-

Haay schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:02:
[...]

Maar vergeet niet dat, hoewel HD DVD geen regiocodering voor het HD DVD gedeelte heeft, de DVD afspeelfunctie wel degelijk regio-gelocked is (Regio-1 voor een US-speler) en bij mijn weten is het (nog) niet mogelijk om welke HD DVD speler dan ook regio-vrij te maken voor gewone DVDs...
De vorige generaties zijn wel regiovrij te maken dmv aangepaste (lees: niet officiele firmware). Lopen een aantal discussies op AVForum. Er zijn nu ook mensen bezig de firmware van de EP-30/35 aan te passen.

Heb zelf de EP-30, hoop dus dat deze hack snel klaar is - aangezien ongeveer 50% van mijn DVD collectie R1 is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
-d- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:51:
De vorige generaties zijn wel regiovrij te maken dmv aangepaste (lees: niet officiele firmware). Lopen een aantal discussies op AVForum. Er zijn nu ook mensen bezig de firmware van de EP-30/35 aan te passen.

Heb zelf de EP-30, hoop dus dat deze hack snel klaar is - aangezien ongeveer 50% van mijn DVD collectie R1 is ;)
Oh, dat is cool. Heb laatst m'n Sony HDD-DVD recorder regiovrij laten maken (55 euro, maar kon geen goedkopere manier vinden... :/ ) en vroeg die persoon hoe het zit met regio vrij maken van het DVD gedeelte van HD DVD en Blu Ray spelers. Hij zei dat er wel aan gewerkt wordt maar dat het vooralsnog niet mogelijk is. Blijkbaar niet zo goed geïnformeerd.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
swampy schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:59:
PAL hoeft niet pauper te zijn, een goed gecomprimeerde DVD bijvoorbeeld is zeker het bekijken waard. En ja 1080p voegt nu nog weinig toe, het is dan ook iets voor de toekomst vooral.
Nou, voor de toekomst werk men alweer aan ultra-hdtv ;)

nieuws: Japanse overheid investeert in ultra-hdtv

7680 bij 4320 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
weet iemand of de samsung BD-P1400 blu ray speler ook DVd+r schijven pakt ? Staat namelijk op verschillende site dat hij het niet kan en op anderen weer wel. Wil ik even weten voordat ik ereen aanschaf.

Zit namelijk nog te twijfelen tussen de BD-P1400 of die van sony S300 ( iemand suggesties welke ik het beste kan pakken )

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

En waar blijven die mkv players?
Zou ook wel erg fijn zijn.

DivX heeft ook een tijd geduurd, maar ze zijn nu haast aan mkv compatible players toe dacht ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ksi schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:14:

DivX heeft ook een tijd geduurd, maar ze zijn nu haast aan mkv compatible players toe dacht ik zo?
mkv is een container en geen codec, zoals divx. Omdat je in principe alles in een mkv kan stoppen is compatibiliteit hiermee vrij lastig.
Mkv is naar mijn idee niet volledig legaal, dus de kans dat het in een player komt is niet heel groot.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Popcornhour A-100 (Networked Media Tank) lijkt vooralsnog ideeaal d:)b

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat de meeste blu ray spelers niet Divx Compatibel zijn ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Je bedoelt eerder x264?

[ Voor 9% gewijzigd door Kurios op 17-01-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukey schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Vergeet Matrix, Bourne (Identity etc), Transformers, Batman begins etc niet. Feit blijft dat er een paar hele goede films alleen op HD-DVD te krijgen zijn. Maar gezien filmmaatschappijen bijna allemaal naar Blu-Ray neigen kan dat weleens veranderen.
Warner is al druk bezig met het klaarstomen van the matrix en batman begins voor blu-ray. dat heeft Warner gezegd tijdens de CES. Dat heeft te maken met de spelers die nog niet blu-ray 1.1 waren, en die komen er nu wel aan (ps3 is het al door een firmware update).

Universal heeft alles ontweken over hun support voor blu-ray in de toekomst. Dat schijnt te zijn omdat ze nog promotieverplichtingen hebben voor hd-dvd. Als ze daar exclusief zouden blijven zouden ze dat zeker wel zeggen, maar ze hebben dat niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tja, dan wordt het heel simpel... Als ELKE film die uitgebracht wordt op Blue Ray uitgebracht wordt, maar slecht enkele films zowel op Blu Ray als op HD DVD, dan kan Toshiba hun HD DVD spelers nog zo goedkoop maken, maar als consument heb je daar niet veel aan wanneer het aanbod van software (films) veel te beperkt is in vergelijking met Blu Ray.

Het heeft een tijd geduurd, maar BR heeft gewonnen. Geen andere conclusie mogelijk.

En nu ga ik wachten tot niet alleen A-merken een of meer BR spelers in hun assortiment hebben maar ook B- en C-merken. Dan zal de prijs ook ver genoeg gedaald zijn dat iedereen met een minimaal HD-ready scherm er ook een BR speler bij kan veroorloven. En hopelijk tegen die tijd zijn er ook hacks of mods beschikbaar om BR spelers regio-vrij te hacken danwel modden. (Regio-vrij voor zowel BR afspelen als DVD afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Vandaag bij Ibood Toshiba HD-DVD Speler met 4 films voor 150 euro.
Wat meteen opvalt zijn de commentaren van de 'gewone man' die allemaal geloven dat de strijd is gestreden dat Blu-ray de opvolger wordt. Het lijkt mij dan ook een gestreden strijd. Neemt niet weg dat je voor 150 euro een mooi apparaat hebt waarmee je de beschikbare HD-DVDs kan afspelen en je DVD's met goede upscale-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Shiver23 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:57:
Vandaag bij Ibood Toshiba HD-DVD Speler met 4 films voor 150 euro.
Wat meteen opvalt zijn de commentaren van de 'gewone man' die allemaal geloven dat de strijd is gestreden dat Blu-ray de opvolger wordt. Het lijkt mij dan ook een gestreden strijd. Neemt niet weg dat je voor 150 euro een mooi apparaat hebt waarmee je de beschikbare HD-DVDs kan afspelen en je DVD's met goede upscale-functie.
Sinds wanneer zit de gewone man op iBood? Ik vroeg het net aan mijn vader en die kende het niet. Is toch de gewone man of zit ik ernaast?

De gewone man gaat naar de mediamarkt of andere specialist imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De reacties daar laten niet blijken dat ze verstand van zaken hebben, maar toch heeft Blu-Ray gewonnen. Mijn vader, die niets heeft met computers en hippe dingen, had het er laatst zelfs over. Hoewel hij geen idee had waar hij het over had was volgens hem de opvolger van de DVD bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ja inderdaad, mijn moeder ook... Ze zei dat Blu-ray het van HDTV had gewonnen! Haha. (dus ik alles uitgebreid uitleggen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Jammer dat jullie ouders schapen zijn en nazeggen wat de rest zegt :)

Maar goed mocht het toch gebeuren (want dat is het gevolg als iedereen elkaar achterna loopt), ik behoud wel lekker mijn HD-DVD speler en koop de gedumpte HD-DVD''s voor 10 euro die jullie kunnen kopen voor 30 euro >:)

Daarna koop ik dan wel de Blu-Ray add-on op de Xbox360 voor 150 euro O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Koppensneller

winterrrrrr

Royz schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:17:
Jammer dat jullie ouders schapen zijn en nazeggen wat de rest zegt :)
Daar gaat het toch ook om? Als alle 'gewone mensen' horen dat Blu-Ray van HD-DVD heeft gewonnen, komt dat vanzelf uit, omdat diezelfde mensen (het grootste deel van de bevolking) geen HD-DVD meer aanschaffen. Die paar techneuten die menen dat HD-DVD op technisch vlak superieur is en het daarom kopen vallen daarbij in het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

KoppenSneller schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:20:
[...]
Daar gaat het toch ook om? Als alle 'gewone mensen' horen dat Blu-Ray van HD-DVD heeft gewonnen, komt dat vanzelf uit, omdat diezelfde mensen (het grootste deel van de bevolking) geen HD-DVD meer aanschaffen. Die paar techneuten die menen dat HD-DVD op technisch vlak superieur is en het daarom kopen vallen daarbij in het niet.
Ik geef je gelijk maar het is geen goed teken dat de HD-DVD spelers nu ineens in de aanbieding komen en ze bijvoorbeeld op www.play.com al acties hebben met 2 HD-DVD's kopen en krijg er 1 gratis. Dat wordt je toch een beetje sceptisch...

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

''Consument heeft gekozen voor Blu-ray''
uitgegeven 24-01-2008 15:58

AMSTERDAM - De strijd tussen Blu-ray en HD DVD, beide in 2006 geïntroduceerd als opvolgers van de dvd, lijkt in Nederland uit te lopen op een zegetocht voor Blu-ray nu de meeste filmmaatschappijen zich achter het formaat hebben geschaard. 'Wij verwachten dat het nu snel zal gaan', zegt Daniel Ropers, directeur van internetwinkel Bol.com.

Het aandeel verkochte Blu-rayschijfjes ligt bij Bol.com momenteel op 75 procent ten opzichte van HD DVD. Ropers constateerde al in een vroeg stadium een verschil in verkoopcijfers. 'Dat verschil was te groot om enkel aan de populariteit van de op Blu ray uitgebrachte films te wijten.'

Ropers merkt op dat Nederlanders veel meer Blu-rayspelers in huis hebben dan HD DVD-spelers. 'De klant lijkt nu duidelijk te hebben gekozen voor een formaat.' De internetwinkel zal 'voorlopig' nog wel HD DVD-spelers en films blijven aanbieden, 'voor de trouwe schare liefhebbers' van het formaat.

Free Record Shop

Free Record Shop laat weten dat de verkoopverhouding tussen Blu-ray en HD DVD momenteel 90 procent tegen 10 procent bedraagt. Vorig jaar sprak de winkelketen al zijn voorkeur uit voor het schijfje dat mede-ontwikkeld werd door elektronicaconcern Sony.

Ook wat postorderbedrijf Wehkamp betreft is Blu-ray de 'verwachte winnaar' van de formatenstrijd. Het bedrijf wacht nog wel op de definitieve doorbraak, zodat het zijn Blu-rayassortiment op zijn site kan gaan uitbreiden.

Warner

De winkels volgen de trend die is ingezet door de grote Amerikaanse filmmaatschappijen. Zo maakte Warner Brothers begin dit jaar bekend dat het bedrijf zijn films vanaf mei alleen nog maar films op Blu-ray uitbrengt.

Volgens Warner Brothers Nederland is het aandeel verkochte Blu ray-schijfjes op dit moment ruim 80 procent. 'De winkels zijn blij dat wij een keuze hebben gemaakt,' zegt directeur van Warner Nederland Jaap Bruijnen.
http://z.nu.nl/tabid/136/...gekozen-voor-Blu-ray.aspx
Retailers denken er net zo over. Voor online winkels is opslagruimte meestal niet zo'n issue, maar als straks geen HD-DVD meer in de gewone winkel ligt is het vrij lastig om het formaat in leven te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
KoppenSneller schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:20:
Die paar techneuten die menen dat HD-DVD op technisch vlak superieur is en het daarom kopen vallen daarbij in het niet.
Waren het niet dat er eigenlijk geen techneuten zijn die echt zeggen dat HD-DVD superieur is en dat ook goed weten te onderbouwen. De formaten liggen eigenlijk te dicht tegen elkaar aan om echt te spreken van dat 1 formaat echt superieur is. Het kan soms zijn dat het ene formaat op het ene punt beter is en het andere formaat op het andere punt, maar ook dat is hier niet echt het geval. Blu-ray is op de meeste punten 'ietsjes' beter, maar bij lange na niet genoeg om het echt superieur te noemen.

Kortom, we missen dus eigenlijk niets als HD-DVD verdwijnt. Laat alle merken gewoon lekker concurreren op de implementaties van een standaard, maar aub niet op 2 nagenoeg identieke standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik had graag gezien dat HD-DVD zou "winnen"

Het is namelijk een formaat zonder regiocodering, wat een achterhaald concept is, en ook geen BD+.
Dus wat dat betreft een goed consumentenformaat, je kan immers gewoon schijven importeren zonder gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MaCe1337 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:00:
Ik had graag gezien dat HD-DVD zou "winnen"

Het is namelijk een formaat zonder regiocodering, wat een achterhaald concept is, en ook geen BD+.
Dus wat dat betreft een goed consumentenformaat, je kan immers gewoon schijven importeren zonder gezeik.
inderdaad en dat is dus ook wat mij stoort. kijk het maakt mij echt geen fluit uit of ik nou euro's lap voor een hd dvd speler of een bluray speler (want ooit wil ik toch een keer een standalone), ik denk dat de consument de verkeerde keuze heeft gemaakt. Voor de filmmaatschappijen is het natuurlijk mooi en prachtig, omdat zij degenen zijn die straks meer winst maken.

De filmmaatschappijen kiezen niet Bluray omdat zij het beste voor hebben met de consument zeg maar B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

flowerp schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:54:
[...]

Waren het niet dat er eigenlijk geen techneuten zijn die echt zeggen dat HD-DVD superieur is en dat ook goed weten te onderbouwen. De formaten liggen eigenlijk te dicht tegen elkaar aan om echt te spreken van dat 1 formaat echt superieur is.
beide formaten kennen een enorme overeenkomst, specifiek wat betreft videoopslag en codecs, die zijn volledig uitwisselbaar..
Waar enigszins verschil inzit is de opbouw van menu's en extra functionaliteiten.

HD DVD kende oorspronkelijk meer standaard opties, bv picture-in-picture, met bv synchronisatie, welke pas in de Blu-ray 1.1-firmware-update werd toegevoegd en de Blu-ray Discs met picture-in-picture mogelijkheid zijn pas enkele maanden op de markt.
Tevens lijkt HD DVD iets efficienter om te gaan met de rendering van menubeelden (kent een breder en efficienter kleurenpalet), BR kent per stack een vast 8-bits (256) kleurenpalet voor _alle_ afbeeldingen, HD DVD kan verschillende kleurenpaletten aan.

Anderszijds, als programmeerplatform is BD-J wél een stuk uitgebreider dan HD-I... BD-J laat de programmeur veel vrijer, terwijl een HD-I eerder een standaard opzet kent ..
Ik moet echter zeggen dat ik geen enkele uitgeverij ken die bereid is het budget te betalen om enkele Java-programmeurs weken zoniet maandenlang te betalen voor een of enkele Blu-Ray uitgaves...

Zo kent bv de DVD-specificatie ook enkele (basic) programmeer-mogelijkheden (zeer standaard random of boolean-functies) die tot nu toe vrijwel nooit toegepast werden omdat er geen intersse in was, pas zeer recentelijk heeft Hasbro DVD-gebaseerde huiskamerspellen op de markt gebracht waar een soort van 'quiz-functionaliteit' inzit en die met bijgeleverde controlers (eigenlijk gewone DVD-afstandbedieningen) bestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:32
Royz schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:52:
[...]

inderdaad en dat is dus ook wat mij stoort. kijk het maakt mij echt geen fluit uit of ik nou euro's lap voor een hd dvd speler of een bluray speler (want ooit wil ik toch een keer een standalone), ik denk dat de consument de verkeerde keuze heeft gemaakt. Voor de filmmaatschappijen is het natuurlijk mooi en prachtig, omdat zij degenen zijn die straks meer winst maken.

De filmmaatschappijen kiezen niet Bluray omdat zij het beste voor hebben met de consument zeg maar B)
Waarbij we vergeten dat DVD op dit moment meer regio's heeft, en dat de huidige blu-rays bijna allemaal regio vrij zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Royz schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:52:
[...]

Nee, filmmaatschappijen hebben niet op met consumenten. Alles om ze te pesten en het leven zuur te maken. Ik denk overigens niet dat de consument een keuze heeft gemaakt, maar de filmmaatschappijen door een formaat wel/niet te ondersteunen. De consument is metname onder invloed van de media het laatste zetje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Devian schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:33:
[...]

Waarbij we vergeten dat DVD op dit moment meer regio's heeft, en dat de huidige blu-rays bijna allemaal regio vrij zijn.
Het maakt toch niet uit of DVD meer regio's heeft dan Bluray? Bluray heeft regio's en dat is jammer. En Blurays die regiovrij zijn? Spelers of films?
Shiver23 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:58:
[...]

Nee, filmmaatschappijen hebben niet op met consumenten. Alles om ze te pesten en het leven zuur te maken.
ik hoop dat ej zelf ook wel inziet dat ze eerst naar zichzelf kijken (winst ;)) en dan pas naar waar de consument iets aan heeft

[ Voor 31% gewijzigd door Royz op 25-01-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is slechts een heel klein deel van de markt die films uit andere regio's koopt. Niet dat de HD markt op dit moment significant is wanneer vergeleken met DVD.
Ga er maar van uit dat 90% van alle mensen die ooit een dvd gekocht hebben niet eens weten wat regios daadwerkelijk zijn.

"Is 'regio' dat er nederlandse ondertiteling opstaat??"

zie ook http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0 voor db vs hd dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:32
De meeste films zijn op dit moment regio1 dacht ik, die kunnen overal afgespeeld worden.. WEet hetniet precies, heb een site gezien waarin alle films staan die geen regio hebben.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Royz schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:58:
[...]

Het maakt toch niet uit of DVD meer regio's heeft dan Bluray? Bluray heeft regio's en dat is jammer. En Blurays die regiovrij zijn? Spelers of films?

[...]

ik hoop dat ej zelf ook wel inziet dat ze eerst naar zichzelf kijken (winst ;)) en dan pas naar waar de consument iets aan heeft
Maar hoe kun je winst maken zonder iets te verkopen waar de consument op zit te wachten?
Ik begrijp je wel, en weet wat je bedoeld, maar toch denk ik dat de keuze van BR niet alleen met beveiliging te maken heeft. Sony heeft veel meer gelobbyd bij de maatschappijen, daar waar Toshiba zich metname op de consument heeft gericht.

[ Voor 19% gewijzigd door Shiver23 op 25-01-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Shiver23 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:07:
[...]

Maar hoe kun je winst maken zonder iets te verkopen waar de consument op zit te wachten?
Ehm, als je wat weet van de markt die door filmmaatschappijen bediend wordt is het heel simpel zo dat ze voornamelijk zelf de vraag kunnen creeren en een groot deel van hun werk er ook puur op gericht is de consument kwa vrije keuze te beperken..

Denk bv aan Disney die heel bewust de releases van hun klassieke films binnen bepaalde tijdskaders plaatst.. momenteel is bv Sneeuwwitje (de allereerste klassieker) geheel van de markt getrokken en nergens te koop, daarmee creeren ze ok de vraag die ze kunnen vervullen door deze film bv over 5 jaar in een speciale 'classic-edition' uit te brengen (met wat blahblah over gerestaureerd zijn, in extra High-Definition; wat film-extra's ... e.d.).

Niet voor niks was Disney direkt helemaal weg van Blu-ray... die gasten van Disney zitten direkt te soppen bij zulke DRM-mogelijkheden, die hadden nog voor BR gekozen als het niet eens grotere resoluties dan 720p aangekund had, enkel en allen vanwege de DRM.

De enige grond dat veel uitgeverijen flink geaarzeld hebben, was juist vanwege Sony en diens bijna monopolistische macht ...
De uitgeverijen waren doodsbang als ze direkt al voor Blu-Ray zouden kiezen, door Sony gemangeld te worden en zich in de uitverkoop te plaatsen door zo afhankelijk van dat formaat te worden...
dat was bv ook de belangrijkste grond dat de porno-producenten, die oorspronkelijk ook geheel voor Blu-ray gekozen hadden (ook wer vanwege het DRM), hierop terugkwamen, omdat ze veels te afhankelijk waren van Sony als ze enkel op BR gezet, en ook daadwerkelijk gewoon bij de Blu-Ray productie op de twee de rang stonden en een te hoge prijs moesten betalen (en Sony die productie controleerde).

Waarom Uitgeverijen nu minder bang zijn? dat is omdat én Blu-Ray wat langer bestaat er meer productiecapaciteit is, ook bij andere dan door Sony gecontroleerde bedrijven..
En bovenal speelt enorm mee dat Sony een groot deel van zijn absolute macht verloren heeft door de problemen waarin ze gekomen zijn (vooral aan de hardware kant, de concurrentie van nintendo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Ehm, als je wat weet van de markt die door filmmaatschappijen bediend wordt is het heel simpel zo dat ze voornamelijk zelf de vraag kunnen creeren en een groot deel van hun werk er ook puur op gericht is de consument kwa vrije keuze te beperken..

Denk bv aan Disney die heel bewust de releases van hun klassieke films binnen bepaalde tijdskaders plaatst.. momenteel is bv Sneeuwwitje (de allereerste klassieker) geheel van de markt getrokken en nergens te koop, daarmee creeren ze ok de vraag die ze kunnen vervullen door deze film bv over 5 jaar in een speciale 'classic-edition' uit te brengen (met wat blahblah over gerestaureerd zijn, in extra High-Definition; wat film-extra's ... e.d.).

Niet voor niks was Disney direkt helemaal weg van Blu-ray... die gasten van Disney zitten direkt te soppen bij zulke DRM-mogelijkheden, die hadden nog voor BR gekozen als het niet eens grotere resoluties dan 720p aangekund had, enkel en allen vanwege de DRM.

De enige grond dat veel uitgeverijen flink geaarzeld hebben, was juist vanwege Sony en diens bijna monopolistische macht ...
De uitgeverijen waren doodsbang als ze direkt al voor Blu-Ray zouden kiezen, door Sony gemangeld te worden en zich in de uitverkoop te plaatsen door zo afhankelijk van dat formaat te worden...
dat was bv ook de belangrijkste grond dat de porno-producenten, die oorspronkelijk ook geheel voor Blu-ray gekozen hadden (ook wer vanwege het DRM), hierop terugkwamen, omdat ze veels te afhankelijk waren van Sony als ze enkel op BR gezet, en ook daadwerkelijk gewoon bij de Blu-Ray productie op de twee de rang stonden en een te hoge prijs moesten betalen (en Sony die productie controleerde).

Waarom Uitgeverijen nu minder bang zijn? dat is omdat én Blu-Ray wat langer bestaat er meer productiecapaciteit is, ook bij andere dan door Sony gecontroleerde bedrijven..
En bovenal speelt enorm mee dat Sony een groot deel van zijn absolute macht verloren heeft door de problemen waarin ze gekomen zijn (vooral aan de hardware kant, de concurrentie van nintendo)
Ik lees haast 100 keer het woord "sony" en op het laatste haal je zelfs "nintendo" erbij.
Tip: kijk eens op de wiki Wikipedia: Blu-ray
dan zie je dat sony slechts deel uit maakt van het BD consortium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:33:
[...]

Ik lees haast 100 keer het woord "sony" en op het laatste haal je zelfs "nintendo" erbij.
Tip: kijk eens op de wiki Wikipedia: Blu-ray
dan zie je dat sony slechts deel uit maakt van het BD consortium.
Blu-Ray _is_ gewoon een vrijwel geheel door Sony opgezet formaat.. natuurlijk hebben ze hun uiterste best gedaan genoeg bondgenoten bijeen te krijgen, omdat ze bij voorbaat wisten dat ze heet in hun eentje nooit zouden redden, en dat is hen goed gelukt ook omdat er heel veel verschillende bedrijven waren die prima onderling uitspeelbaar waren...

Sowieso was er voor vrijwel alle betrokkenen veels te winnen aan een strijd tussen proprietaire formaten; de grond was dat als er één standaard komt het zeer waarschijnlijk was dat men zou afdwingen dat medewerkende bedrijven (specifieke aan de hardware-kant) zouden afzien van beperkende patenten, en men om één vrije standaard te creeren onderling die patenten zou 'uitwisselen'...
dat was ook bij DVD eerder ook zo gebeurt; (waarbi de specificatie door het DVD Forum ontwikkeld was, en dit oorspronkelijk ook bij HD DVD zo was, totdat BR er als alternatief juist tegen de opzet van het DVD Forum inging)

Juist de bedrijven die zich baseerden hadden veel initieel voordeel bij het ontstaan van en 'formaten-oorlog' qua specificatie, omdat dat ervoor zorgde dat ze hun patenten konden behouden als onderdeel van de deal aan wie ze hun medewerking beloofden...

Dat uiteindelijk de formaten-oorlog ook doorgezet heeft tot aan de consumenten-zijde heeft imho eerder te maken met de belangenstrijd tussen software-bedrijven, specifiek Microsoft en hun HDi en Sun die Java wilde pushen.

offtopic:
Je hoeft me overigens niet te verwijzen naar Wikipedia om iets over Blu-ray te ontdekken hoor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 25-01-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de oorsprong van de BD rom zoals we hem nu kennen bij sony ligt, staat los van de 'macht' die sony zogenaamd zou hebben als 'bezitter' van het BD formaat, imo is dat onzin namelijk. Mensen doen altijd alsof sony de baas is en dan vergeten ze voor het gemak Philips even :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
RM-rf schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:21:
Anderszijds, als programmeerplatform is BD-J wél een stuk uitgebreider dan HD-I... BD-J laat de programmeur veel vrijer, terwijl een HD-I eerder een standaard opzet kent ..
BD-J is enorm veel krachtiger, daarnaast is het ook een platform wat gebruik kan maken van een enorm grote hoeveelheid reeds bestaande libraries, tools, boeken, opleidingen, etc.
Ik moet echter zeggen dat ik geen enkele uitgeverij ken die bereid is het budget te betalen om enkele Java-programmeurs weken zoniet maandenlang te betalen voor een of enkele Blu-Ray uitgaves...
Nee, acteurs kosten ook niets he? En de graphical artists maken de cover voor een blu-ray/dvd ook voor niets toch?

Maar goed, we zien wel of de enorme kracht van BD-J nog echt voor iets gebruikt gaat worden. Daarom heb ik ook eerder gezegd dat blu-ray op dit punt 'iets' beter is. In potentie is het velen malen beter dan HD-DVD op dit punt, maar het is inderdaad zeer de vraag of en op welke manier de programmeerbaarheid kan worden ingezet.

Het lijkt mij dat de meeste mensen toch vooral een film willen kijken. In principe zijn games mogelijk, maar ook b.v. complete interactieve cursussen, naslag werken, etc. Zeg maar een beetje de markt waar CD-I ooit op mikte, maar dan velen malen beter. Het is echter nooit echt aangetoond dat er ook echt een markt hiervoor is. Voor games heeft men al de console, zeker als de blu-ray speler een PS3 is. Voor cursussen heeft men de computer en het naslag werk is wikipedia of google al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de CES waren er coole demos van commerciele blu-rays met mensen die online tegen elkaar een, hou je vast, quiz deden, film related. Ook waren er scoreboards online te bekijken. Zover ik weet heeft hd dvd niks wat hierop lijkt.
Oh, w8 het bestaat al http://www.youtube.com/watch?v=Dytu_qB3zXA
Niet echt spectaculair op dit moment helaas.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Item op RTL-nieuws over Blu-Ray en HD-DVD.
Behalve dat er de nodige fouten en onduidelijkheden in het item zitten lijkt me dat de media nu de laatste klap geeft om HD-DVD k.o. te slaan. Wat ze eigenlijk zeggen: koop geen HD-DVD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:26:
Item op RTL-nieuws over Blu-Ray en HD-DVD.
Behalve dat er de nodige fouten en onduidelijkheden in het item zitten lijkt me dat de media nu de laatste klap geeft om HD-DVD k.o. te slaan. Wat ze eigenlijk zeggen: koop geen HD-DVD speler.
"...nu steeds meer mensen een breedbeeld televisie kopen" < L.O.L.

offtopic: in de laatste shot zie ik links mulholland drive op hd-dvd staan. Weet iemand of deze exclusief is momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En in Duitsland is Saturn een lekkere aktie begonnen. Ruil je HD-DVD-speler in bij aankoop van een BR-speler en krijg € 150,- korting. Niet echt netjes, wel slim.
Afbeeldingslocatie: http://www.360nieuws.nl/upload/images/ad0129.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 21:34

Koppensneller

winterrrrrr

Kan ik die van iBood nog bestellen? :9

Da's netto 4 HD (:() films winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Shiver23 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:46:
En in Duitsland is Saturn een lekkere aktie begonnen. Ruil je HD-DVD-speler in bij aankoop van een BR-speler en krijg € 150,- korting. Niet echt netjes, wel slim.
Waarom is dat niet netjes? Saturn als winkel staat toch op zich neutraal tegenover HD-DVD/Blu-ray? Ze hebben hun klanten in het verleden een HD-DVD speler verkocht. Die mensen hebben destijds op het verkeerde paard gewed. Saturn komt deze mensen nu tegemoet door ze alsnog een Blu-ray speler aan te bieden met korting.

Ik vind dat juist wel netjes eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ik vindt het ook wel netjes van Saturn, misschien wat voorbarig, maar ze geven early adopters die het gevoel hebben het verkeerde apparaat gekocht te hebben toch de kans om er redelijk wat geld voor terug te krijgen.

Tenzij dat er nog een enorme wisseling komt in de content aanbieders verwacht ik toch dat of HD-DVD in het nauw wordt gedreven en enorm goedkoop zal worden. Dat laatste zie je nu eigenlijk al, als je op dit moment bij de MM binnenloopt dan zie je grote stapels HD-DVD spelers liggen voor 149,- onder een van die vervelende schreeuwerige reclame borden de ze hebben.

Geef het nog een maandje of 2, 3 als Newline (blu-ray exclusive) de “Lord of the Rings” trilogie gaat aankondigen en ik zie de prijs ook nog wel onder de 75 – 85 euro zakken.
Zeker nu HBO ook blu-ray exclusive is geworden en dus populaire series als ‘the Sopranos, Lost, Six feet under en band of Brothers’ exlusief op blu-ray gaan uitbrengen.

En dan heb je ook nog het hele Starwars verhaal wat ik vermoed dat voor veel mensen ook nog wel een kantelpunt zal zijn. Terwijl Lucasfilm alle opties open houdt staat op al mijn dvd’s & VHS banden Fox home entertainment (Aliens films ook trouwens) en dat bedrijf zit toch wel diep in het blu-ray kamp.

Nu zijn het natuurlijk niet films waar iedereen van houdt maar het zijn wel kaskrakers geweest die het altijd goed hebben gedaan in de thuis verkoop. Al met al dus een hoop gewilde content op een apparaat en daarnaast een alternatieve speler die straks niets meer kost en (voorlopig parallelle import toestaat), goede tijden voor de consument dus. Slechte tijden voor het milieu, maar dat is toch niet echt een issue bij het HD segment.
Alleen jammer als je vorig jaar al een HD-DVD speler hebt gekocht, maar dat risico heb je als early adopter altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Iemand dit voorbij zien komen:

nieuws: Microsoft gooit hd-dvd-speler voor Xbox 360 in de uitverkoop - update

Is het nu echt over of is HD-DVD bezig met een comeback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Erhnam schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:39:
Iemand dit voorbij zien komen:

nieuws: Microsoft gooit hd-dvd-speler voor Xbox 360 in de uitverkoop - update

Is het nu echt over of is HD-DVD bezig met een comeback?
Denk gevalletje uitverkoop want de winkels zijn al maanden meer en meer ruimte aan het maken voor blu-ray!

Mmm, alweer uitverkocht ach ja restjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 06-02-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En nog een bericht: Best Buy to Recommend Blu-ray as the Customer’s Digital Format Choice
Oftewel, Best-Buy blijft voorlopig HD-DVD verkopen maar adviseert klanten Blu-Ray te kopen.

Hoe lang nog voordat Universal en Paramount ook overgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

wat ik hier en daar gelezen heb, is dat de zuinige nederlander nu massaal hd-dvd spelers in heeft geslagen.

zou betekenen dat het nog wel even kan duren. ach heb de tijd, de dvd releases zijn steeds beter en scherper en haast niet meer te onderscheiden op mijn scherm iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Shiver23 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:43:
En nog een bericht: Best Buy to Recommend Blu-ray as the Customer’s Digital Format Choice
Oftewel, Best-Buy blijft voorlopig HD-DVD verkopen maar adviseert klanten Blu-Ray te kopen.

Hoe lang nog voordat Universal en Paramount ook overgaan?
Nu nog maar een ding dat nodig is, nog meer topfilms op blu-ray! Lord of the Rings, misschien voor oudere fans(tja) The Godfather. Meer natuur series!

HD-DVD tja, wat moet ik zeggen :! Het is een beetje als een bokser die half afgerost klaargemaakt wordt voor de laatste ronde in een bokswedstrijd. Persoonlijk zou het me een reet roesten wie won maar ja als je een maal een blu-ray speler bezit. Dan kies je snel kamp!

En het is waar dat zelfs in europa HD-spul toch aardig verkoopt. Zelfs al hebben vele niet de optimale Televisie ervoor!

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 12-02-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou zo cool zijn als een moderator dit topic op slot komt doen met een mededeling als deze:
dit topic gaat mooi op slot, blu ray is de winnaar en als iemand anders denkt of alsnog in hd dvd wil investeren, dan is die persoon een domme noob
ontopic: ik heb een hekel aan personen die beweren dat digitale downloads de toekomst zijn, alleen omdat blu ray zo goed als gewonnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

ksi schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:14:
wat ik hier en daar gelezen heb, is dat de zuinige nederlander nu massaal hd-dvd spelers in heeft geslagen.

zou betekenen dat het nog wel even kan duren. ach heb de tijd, de dvd releases zijn steeds beter en scherper en haast niet meer te onderscheiden op mijn scherm iig.
Waar en waar heb je dat gelezen? En ik geloof niet echt dat Nederland een trendsetter is op dit gebied en daarmee HD-DVD kan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:02:
het zou zo cool zijn als een moderator dit topic op slot komt doen met een mededeling als deze:

[...]

ontopic: ik heb een hekel aan personen die beweren dat digitale downloads de toekomst zijn, alleen omdat blu ray zo goed als gewonnen heeft.
Ah Digitale Downloads, mijn probleem is en blijft DRM, activatie, afhankelijkheid van servers en het feit dat je een dikke download pijp nodig hebt!

In nederland is een dikke download pijp geen probleem maar er zijn genoeg landen zoals belgie waar de monopolisten zeggen dat je maar 10Gbyte mag downloaden. Nee schijfjes hebben een plaats, ze zijn makkelijk mee te nemen en zolang de apparatuur ze kan afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Is het dan nu echt afgelopen met HDDVD,

AMSTERDAM - In de strijd om de opvolging van de huidige dvd-standaard, wordt HD-DVD steeds verder in het defensief gedrongen. De Amerikaanse winkelketen Best Buy en videotheek Netflix kiezen beide voor concurrent Blu-ray.

Best Buy gaat zijn klanten adviseren om Blu-ray-apparatuur en -schijven te kiezen, al blijft HD-DVD voorlopig in het assortiment. Netflix, dat dvd's verhuurt via internet, kiest exclusief voor Blu-ray.

Daarmee brengen de twee de voorvechters van HD-DVD, aangevoerd door elektronicafabrikant Toshiba, opnieuw een fikse slag toe. Onlangs werd al duidelijk dat verreweg de meeste filmstudio's Blu-ray verkiezen. Filmmaatschappij Warner, die eerder tot het HD-DVD-kamp behoorde, maakte in januari bekend te zullen overstappen.

Bron: NU.NL

Edit: Shiver23 was eerder met het amerikaanse bericht zie ik net, hierbij dan de nederlandse versie.

[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 12-02-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
mrc16 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:24:
Is het dan nu echt afgelopen met HDDVD,
Ik denk nu wel dat echt zeer snel snel de stekker uit HD-DVD gaat. Initieel zaten er misschien enkele voordelen aan een 'standards' war, maar uiteindelijk is iedereen toch veel meer gebaat bij 1 standaard, waarbij men dan kan gaan concurreren op implementaties. Net zoals er 1 officiele HTML standaard is (of zou moeten zijn), die elke browser renderd. Stel je voor dat elke browser niet slechts een HTML dialect sprak, maar een -totaal- eigen systeem had. Dan had je b.v. HTML sites, UGX sites, SGHTT sites, etc etc. Niet goed!

Het is overigens toch nog wel snel gegaan. Nog maar zeer kort geleden waren er mensen die dingen als dit zeiden:
iceme schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:31:
Je hebt een mooi verhaal maar dit is puur gebaseerd op zogenaamde papagaaien, het blu-ray kamp roept iets en iedereen neemt het over. Ik vind het nogal wat dat je zegt dat hddvd in europa is geflopt, de "oorlog" moet nog beginnen en jij zegt al dat deze hier over is. HD-dvd is nog lang niet dood
Voor een oorlog die nog moest beginnen volgens iceme is het dan zeer snel beslecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaar dat het me ook altijd een wijs besluit lijkt van niet al te vlug een product aan te kopen.
Best altijd eerst wat laten evalueren, ook de prijs daalt dan meestal aanzienlijk naar beneden.
Altans dit is mijn redenering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
HD-DVD had in de 360 gemoeten.... standaard... desnoods legde Toshiba er miljoenen erop bij, de HD-DVD standaard die nu kapot gaat kost ze nog veel meer.

En nu...? Nu kan ik eindelijk mn keuze maken, ik wil een Blu-ray speler... dan ga ik nu ook zoeken naar de juiste speler voor mij :)
PS: een 360 blu-ray speler zou wel heeel erg fijntjes zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Novah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:36:
Microsoft heeft deze optie altijd opengelaten. Er zit ook wel degelijk Microsoft technologie in een Blu-ray speler, dus het is zeker geen afgang voor hen.

Er zou een klein probleempje kunnen zijn vanwege het feit dat Blu-ray Java kan gebruiken, en dat MS geen Java meer mag aanraken. Of dat in deze context ook van toepassing is weet ik niet. Komt nog bij dat Sun en Microsoft een 2 jaar geleden ofzo juist een hoop hebben 'goed gemaakt' met elkaar en regelingen hebben getroffen om elkaars techniek weer te mogen gebruiken.

Door de hele strategie die MS heeft gevolgt kunnen ze ook makkelijk wisselen. Er zijn geen games op HD-DVD uitgekomen, en het apparaat was volledig extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Het zou wel cool zijn als hddvd er straks uit gaat dat die hddvd's dan voor 9,99 te koop zijn ofzo. Want dan ga ik er gelijk een boel halen :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Sir_Hendro schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:24:
Het zou wel cool zijn als hddvd er straks uit gaat dat die hddvd's dan voor 9,99 te koop zijn ofzo. Want dan ga ik er gelijk een boel halen :9
Dat had je ook toen de Dreamcast er vervroegd uitging. Bergen games voor 4,95! Zaten zelfs gloednieuwe dingen bij toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:45
Sir_Hendro schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:24:
Same here! :)
Iemand al ergens dergelijke aanbiedingen gezien in Nederland of Belgie? (ik wil wel liefst schijfjes met NL ondertiteling)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Novah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:36:
HD-DVD had in de 360 gemoeten.... standaard... desnoods legde Toshiba er miljoenen erop bij, de HD-DVD standaard die nu kapot gaat kost ze nog veel meer.

En nu...? Nu kan ik eindelijk mn keuze maken, ik wil een Blu-ray speler... dan ga ik nu ook zoeken naar de juiste speler voor mij :)
Mmm alsof het Microsoft iets zou uitmaken, microsoft verdient niet superveel extra op HD-DVD. Iets maar niet superveel! En zowel blu-ray als HD-DVD maken gebruik van een gelicenseerde coded van Microsoft dus Microsoft krijg zijn geld hoe dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

flowerp schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:59:
[...]

Microsoft heeft deze optie altijd opengelaten. Er zit ook wel degelijk Microsoft technologie in een Blu-ray speler, dus het is zeker geen afgang voor hen.

Er zou een klein probleempje kunnen zijn vanwege het feit dat Blu-ray Java kan gebruiken, en dat MS geen Java meer mag aanraken. Of dat in deze context ook van toepassing is weet ik niet. Komt nog bij dat Sun en Microsoft een 2 jaar geleden ofzo juist een hoop hebben 'goed gemaakt' met elkaar en regelingen hebben getroffen om elkaars techniek weer te mogen gebruiken.

Door de hele strategie die MS heeft gevolgt kunnen ze ook makkelijk wisselen. Er zijn geen games op HD-DVD uitgekomen, en het apparaat was volledig extern.
Yup geen verlies voor Microsoft en tja Microsoft en Java. Tja er was het MSJava debacle en vertrouwen zal er wel niet zijn maar als Microsoft wil kunnen ze de Blu-ray licenties betalen en de standaard volgen.

Maar ja microsoft en standaarden volgen! In een bepaalde manier zie ik Microsoft niet snel overslaan als het betekent dat ze standaarden moeten volgen van anderen!

Maar geld is geld dus een blu-ray extensie is zeker net zo eenvoudig aan te bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
swampy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:02:
[...]
Maar ja microsoft en standaarden volgen! In een bepaalde manier zie ik Microsoft niet snel overslaan als het betekent dat ze standaarden moeten volgen van anderen!

Maar geld is geld dus een blu-ray extensie is zeker net zo eenvoudig aan te bieden!
Ik denk het ook. Ze gebruiken immers ook IBM cpus in hun systeem, terwijl IBM op sommige markten een grote concurrent is van Microsoft (SQL Server vs DB2, en in zekere zin een beetje Windows vs Linux). Waarschijnlijk is Microsoft als bedrijf wel professioneel genoeg om hier gewoon goed mee om te gaan. HD-DVD was immers ook geen Microsoft standaard.

Misschien dat Microsoft ook wel doorhad in het begin dat HD-DVD het niet zou worden, maar dat ze toch de gok wilde wagen?

Als ze echt kost wat kost HD-DVD er door hadden willen drukken had de Xbox toch ook wel met een ingebouwde HD-DVD speler gekomen? Natuuurlijk was er het voordeel om de eerste op de markt te zijn met een next gen console, maar toen de HD-DVD spelers eenmaal in massa produktie gingen hadden ze gewoon de nieuwe Xbox modellen hiermee uit kunnen rusten, en de installed base tegemoet kunnen komen met een zeer goedkoop upgrade path middels de externe speler.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste