Het kleine-mismoderatietopic deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.313 views sinds 30-01-2008

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Aanvankelijk kon ik het daar wel mee eens zijn, maar als je de reactie wat verder ontleed staat er ei'k helemaal niets wat de moeite van het lezen waard is, en als je dan meeneemt dat er (weliswaar terecht maar volledig ononderbouwd) een stevige generalisering ('. . . zal men er hier wel . . .') staat dan ga ik toch voor de -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:23
De -1 en +2 knop zitten volgens mij wel ver genoeg uit elkaar om uit te sluiten dat iemand (of 2 iemanden) per ongeluk deze post een +2 heeft geven (heeft 2 x +2). Misschien kan iemand met een ander kleurtje kijken of dit iemand is die vaker mismods doet en dit compenseert met papegaaimodden?

En kan ik de post waar hij op reageert nomineren voor de meest uitgebreide flame van 2008? Wat moet die een frustraties hebben zeg. (staat trouwens netjes op -1).

[ Voor 24% gewijzigd door --Niels-- op 14-02-2008 18:29 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

--Niels-- schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:24:
En kan ik de post waar hij op reageert nomineren voor de meest uitgebreide flame van 2008? Wat moet die een frustraties hebben zeg. (staat trouwens netjes op -1).
Een schoolvoorbeeld van een -1 reactie. Alle elementen die niet deugen staan erin.

* Delerium ziet echter veeeeel vervelendere trollen op de FP.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
breinonline in 'nieuws: EU gaat btw-tarieven voor downloads wijzigen'
Dit heeft geen meerwaarde. Staat gewoon in het artikel.
Verwijderd in 'nieuws: EU gaat btw-tarieven voor downloads wijzigen'
Imo een beetje een open deur. 0 lijkt me goed genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 14-02-2008 19:20 ]

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Beiden 0 gegeven. Die tweede kan nog wel een paar 0 mods gebruiken om op 0 effectief te komen!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ze staan nu beiden op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TheCapK

TheCapK

DE volgende wil graag een bezoekje van een Powermod vermoed ik:
Megalodon_67 in 'nieuws: Greetz.nl sleept Hallmark voor de rechter'
Hij geeft commentaar op de powermoderatie van Botoo met een hoop onwaarheden. Op zich staat zijn reactie netjes op -1, dank zij ondergetekende en twee gewone modders, maar dit soort gedrag is Tweakers onwaardig en mag imho wel worden duidelijk gemaakt!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woei, een nog duidelijkere -1 kan niet bestaan, deze kan in de FAQ als schoolvoorbeeld van een troll :)

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK

TheCapK

Op de nominatie voor de ergste voorbeelden van trolls voor 2008?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens ;)

Maakt een goede kans om te winnen, ik kan me geen zwaardere troll voorstellen eigenlijk. Even afkloppen....

Virussen? Scan ze hier!

• --Niels--
k1n8fisher schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:12:
DE volgende wil graag een bezoekje van een Powermod vermoed ik:
Megalodon_67 in 'nieuws: Greetz.nl sleept Hallmark voor de rechter'
Hij geeft commentaar op de powermoderatie van Botoo met een hoop onwaarheden. Op zich staat zijn reactie netjes op -1, dank zij ondergetekende en twee gewone modders, maar dit soort gedrag is Tweakers onwaardig en mag imho wel worden duidelijk gemaakt!
Precies dezelfde reactie heeft hij trouwens ook hier op het forum gepost.

Mijn eerdere nominatie voor ergste trol wil ik intrekken en ik stem ook voor deze post, hij vergelijkt alleen alle moderatoren nog niet met de gestapo, dat is het enige wat het nog erger kan maken

[ Voor 12% gewijzigd door --Niels-- op 14-02-2008 20:25 ]

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:47
Tjah, als ik zijn reactiehistorie eens bekijk is de frustatie al een aardig tijdje aan het opbouwen, verschillende posts op de FP met dezelfde kritiek op het moderatiesyteem. Ik snap niet zo goed waar de frustatie vandaan komt, hij krijgt verder meestal positieve of neutrale scores voor zijn posts. 8)7
Eens met nominatie Troll van het jaar

@Niels, je vorige nominatie was voor flame van het jaar dus die mag blijven staan O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Jorrit op 14-02-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze thread lijkt her en der mis te lopen. In mijn ogen staan er te veel posts op +1 of zelfs +2, word er een zijdelingse discussie gehouden over politieke partijen en lijkt vooral de "open source ten koste van alles" mening omhoog gemod te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 15-02-2008 09:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd in 'nieuws: Epic zet pc-games op de tweede plaats'

1 grote ongefundeerde flame naar de consolecommunity. Hoort op -1 thuis imo

(degene die het ding +2 geven sporen trouwens ook niet helemaal)

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 15-02-2008 09:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat hoort ie zeker. Hij heeft een -1 van mij gekregen. Ik zal ook eens nnar dat draadje van Bor kijken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ben momenteel op diedraad van Bor en idd: wordt af en toe te veel politiek geneuzel echter: dit valt te verwachten bij zo'n topic. (maak me er zelf ook wat schuldig aan)
De volgende in die draad is trouwens een flame imo:
peter123 in 'nieuws: Kamer: overheid moet aanbesteding Goud-werkplek heroverwegen'
Beginnen over smeergeld....!
Wat betreft die Flame die Boeboe noemt: kan nog wat -1 mods gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door TheCapK op 15-02-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:13:
Deze thread lijkt her en der mis te lopen. In mijn ogen staan er te veel posts op +1 of zelfs +2, word er een zijdelingse discussie gehouden over politieke partijen en lijkt vooral de "open source ten koste van alles" mening omhoog gemod te worden.
Je hebt gelijk, maar de hele draad zit muurvast, alle Pro-opensource reacties staan standaard op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Boeboe schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
Verwijderd in 'nieuws: Epic zet pc-games op de tweede plaats'

1 grote ongefundeerde flame naar de consolecommunity. Hoort op -1 thuis imo

(degene die het ding +2 geven sporen trouwens ook niet helemaal)
-1 uitgedeeld.

Wat te doen met deze: dmantione in 'nieuws: Kamer: overheid moet aanbesteding Goud-werkplek heroverwegen'
Een nette reactie totdat er over "microsoft troep" begonnen word.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 15-02-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Modmisbruiker gespot (laatste 2 regels). Gaat over deze reactie

Lijkt me niet helemaal de bedoeling dit soort gedrag? Misschien iemand hem er op aanspreken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:50:
[...]

-1 uitgedeeld.

Wat te doen met deze: dmantione in 'nieuws: Kamer: overheid moet aanbesteding Goud-werkplek heroverwegen'
Een nette reactie totdat er over "microsoft troep" begonnen word.
Lastig. Opzich is dat gewoon een flame. Maar het is wel zonde van de reactie. Ik denk dat ik voor een 0 ga, de gulden middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach ik kan er niet over vallen. De reactie is gewoon goed onderbouwd en wanneer hij het dan op het eind heeft over 'troep' kan ik dat opzich begrijpen. Ik heb er dan ook gewoon een +1 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:39:
[...]

Lastig. Opzich is dat gewoon een flame. Maar het is wel zonde van de reactie. Ik denk dat ik voor een 0 ga, de gulden middenweg.
Inderdaad erg lastig gezien de post best interessant is (en daarom meer dan een 0) maar het gebruik van "microsoft troep" is een duidelijke flame (en daarom -1). Ik ga ook voor de middenweg 0 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Het is slechts een incident, 't is beslist geen notoire mismodder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat vinden jullie van deze reactie? Ik persoonlijk kan er niet meer van maken dan een ordinaire, niets-toevoegende FiPo, met negatief ondertoontje, en dus een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:43:
Wat vinden jullie van deze reactie? Ik persoonlijk kan er niet meer van maken dan een ordinaire, niets-toevoegende FiPo, met negatief ondertoontje, en dus een -1.
Inhoud van 0,0 en daarbij een FiPo. Heeft van mij een -1 en staat daar nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
ook een -1 voor mij.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leuk draadje om in de gaten te houden: nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie

Het loopt nu al erg uit de hand, qua moderatie bedoel ik.

Voorbeeldjes?

- een simplistische FiPo (en dus -1) die +1's bij de vleet krijgt, zoals deze
- een behoorlijk op de man spelende flame (en dus -1) zoals deze die +1's en zelfs +2's in grote aantallen krijgt? :?

En dan nog wat klein grut, dit zijn wel de twee zwaarst mis-gemodde reacties op dit moment.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die tweede heeft nog 65 minus eentjes nodig... powermod?
Die ander staat netjes op -1.

[ Voor 21% gewijzigd door Dirk op 16-02-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
De +2 gevers (en eigenlijk geldt dat ook voor +1) op beide reacties zouden (handmatig) hun modrechten moeten worden ontnomen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

wildhagen schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:09:
Leuk draadje om in de gaten te houden: nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie

Ach ja als je daar alle dubbelposts een -1 gaat geven ben je ook nog wel even bezig en bovendien zijn het vaak weer elke keer dezelfde meningen die niet gekopieerd lijken te zijn. Ik heb dus maar driftig met nullen gezaait en alleen de allerergste (vaakstvoorkomende) dubbelposts een -1 gegeven.

Verder waren er nog twee reactie die mij opvielen:
Hier een overduidelijke troll: arbraxas in 'nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie'

En hier post iemand veel te veel persoonlijke gegevens van iemand: elmuerte in 'nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie'
Gezien Roland684 in 'nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie' lijken ze deels ook nog te kloppen, dus mss kunnen ze weggedit worden?

Allebij kunnen ze nog wel wat hulp naar de -1 gebruiken, vooral de tweede.

Maar goed dat waren dus weer 250 moderaties extra :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:09:

Niet alleen qua moderatie, ook qua reacties: DLGandalf in 'nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie'.
Wie helpt mee deze kansloze reactie op -1 te zetten? Ik vind er zelfs veel voor te zeggen 'm op -2 te verankeren. Ik hoop dat ik niemand hoef te vertellen dat het voor Joden niet vrijblijvend was zich als zodanig te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Dirk schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 04:54:
[...]
En hier post iemand veel te veel persoonlijke gegevens van iemand: elmuerte in 'nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie'
Gezien Roland684 in 'nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie' lijken ze deels ook nog te kloppen, dus mss kunnen ze weggedit worden?
Ik vind deze lastig. Op zich heb je wel een punt dat het niet netjes is dat hij deze informatie post (als het klopt en niet uit zijn duim is gezogen). Maar aan de andere kant vind ik beide posts wel heel goed duidelijk maken wat de consequenties van een dergelijk systeem kunnen zijn. (post 1 geeft aan dat alles van je bekend is en post 2 geeft aan dat daar dus ook heel snel een klein foutje met grote gevolgen gemaakt kan worden).
Ik vind het toch wel een +1 waard, maar geef je gelijk dat het qua ethische verantwoording op het randje zit.

@ ^^ die mag zeker op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die van elmuerte geeft idd goed aan wat de consequenties van zo'n systeem kunnen zijn. Ik vind echter dat hij dat ook op een andere manier duidelijk had kunnen maken zonder al die gegeven sdie waarschijnlijk maar deels kloppen meteen maar open en bloot weg te zetten. Vandaar mag die -1 van mij. Die van Roland Witvoet is ook niet slecht maar daar lijkt 0 mij hoog genoeg.
Als ik trouwens op de link in de quote in jouw bericht klik krijg ik iets anders: reclame van iets wat niet hier hoort! (rara politiepet)

De tweede post die Wildhagen aandraagt kan trouwens nog flink wat -1 moderaties gebruiken. Nog wat hulp zou dus welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
k1n8fisher schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:15:
Als ik trouwens op de link in de quote in jouw bericht klik krijg ik iets anders: reclame van iets wat niet hier hoort! (rara politiepet)
Op een of andere manier was er een extra "e" in de url gekomen (hij verwees naar http:// tweaekers.net/....). Heb de link even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:27:
[...]

Niet alleen qua moderatie, ook qua reacties: DLGandalf in 'nieuws: Vingerafdruk van alle Nederlanders toegankelijk voor justitie'.
Wie helpt mee deze kansloze reactie op -1 te zetten? Ik vind er zelfs veel voor te zeggen 'm op -2 te verankeren. Ik hoop dat ik niemand hoef te vertellen dat het voor Joden niet vrijblijvend was zich als zodanig te registreren.
Hier roep ik toch even de wacht aan. Ik denk dat DLGandalf niet doelt op registratie door Duitsers maar door Nederlanders(voor WO2), namelijk de keus om het geloof van een persoon in een database te zetten. Wat de Duitsers daarna deden was algemeen bekend. Probeer dat bericht eens op een andere manier te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Het is wel een mooi draadje voor Botoo om te zien wie hier zijn moderatierechten gruwlijk zit te misbruiken. Verder de meeste adviezen gevolgd en sommige reacties hebben nog aardig wat extra beoordelingen nodig om op de gewenste score te komen. :( Erg jammer dat het meestal goed gaat maar in een tread als deze mensen hun zelfbeheersing weer verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Daimanta schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:52:
[...]

Hier roep ik toch even de wacht aan. Ik denk dat DLGandalf niet doelt op registratie door Duitsers maar door Nederlanders(voor WO2), namelijk de keus om het geloof van een persoon in een database te zetten. Wat de Duitsers daarna deden was algemeen bekend. Probeer dat bericht eens op een andere manier te lezen.
Als je kijkt naar de reactie waar hij op reageert:
Welke schade deed het om te registreren wie er Jood waren en wie niet? Een hele hoop. Toen Duitsland hier naar binnenkwam was het heel makkelijk om Joden te pakken.

Ik heb teveel blunders gezien om de overheid met zulke info te vertrouwen.
Dan doelt DLGandalf wel degelijk op de joden tijdens WO2 en staat hij dus nu imo ook goed op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
--Niels-- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:13:
[...]

Als je kijkt naar de reactie waar hij op reageert:

[...]

Dan doelt DLGandalf wel degelijk op de joden tijdens WO2 en staat hij dus nu imo ook goed op -1.
Let op het woord "hier" waarmee overduidelijk gewezen wordt naar Nederland.

Verder
Toen Duitsland hier naar binnenkwam was het heel makkelijk om Joden te pakken.
Waarom was het zo makkelijk dan? Omdat de Duitsers zelf verplichte registratie invoerden? Maar dat deden ze toch in alle landen die ze veroverd hadden? Wederom beweer ik stellig dat hier men doelt op het vooroorlogse Nederlandse beleid aanzake het opslaan van gegevens van personen en dus niet het duitse identificatiegebeuren. Want omdat Nederland zo secuur was met het opslaan van gegevens was het voor de Duitsers een heel stuk makkelijker. Daarom hoeft de post niet op -1 maar op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Daimanta schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:28:
[...]

Let op het woord "hier" waarmee overduidelijk gewezen wordt naar Nederland.

Verder

[...]

Waarom was het zo makkelijk dan? Omdat de Duitsers zelf verplichte registratie invoerden? Maar dat deden ze toch in alle landen die ze veroverd hadden? Wederom beweer ik stellig dat hier men doelt op het vooroorlogse Nederlandse beleid aanzake het opslaan van gegevens van personen en dus niet het duitse identificatiegebeuren. Want omdat Nederland zo secuur was met het opslaan van gegevens was het voor de Duitsers een heel stuk makkelijker. Daarom hoeft de post niet op -1 maar op 0
Ik heb beide reacties nog eens doorgelezen, en je hebt gelijk. Hij zegt inderdaad dat de gegevens er al waren toen de Duitsers hier binnen vielen.
In hoeverre het vrijwillig was om je geloof op je paspoort te zetten, dat weet ik eigenlijk niet. Maar, nu ik er zo over nadenk, geeft de post op deze manier eigenlijk wel goed aan wat de consequenties kunnen zijn van het verstrekken van persoonlijke gegevens die zo onschuldig lijken.

Ik heb mijn score veranderd van -1 naar 0 en dat was precies genoeg om hem ook op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
J.J.J. Bokma in 'nieuws: Yahoo lanceert eind deze maand Digg-kloon'

Hoort volgens mij toch echt op -1 te staan. Waarom? Omdat het een verkapte flame is. Hij zit namelijk zijn parent te beschuldigen van het spuien van onzin terwijl hij daar absoluut geen argumentatie voor geeft. Om het nog enigzins netjes te laten lijken heeft hij een halfgare vergelijking er in gevoegd. En dan te bedenken dat deze post op +1 stond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een inhoud van 0,0 en alleen maar wat op de man spelen. Zeker een -1. Als hij dit nou verpakt had in een inhoudelijk correcte post dan had ik er hoger voor willen geven, maar dit is gewoon een waardeloze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Nijn in 'nieuws: AT&T en Verizon halen analoog mobiel netwerk uit de lucht'

Verdient deze geen +2? Ik zat heel de tijd al in het artikele te kijken van wat amps nu is, en hoe of wat, en deze reactie biedt volgens mij wel onmisbare info, zeker door redenen waarom het eruit moet een verwijzing naar een uitleg over amps (die ik nu bv wel miste in het artikel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
+2 voor een wikipedia linkje met een zer korte samenvatting lijkt me redelijk ruim. Een ieder die wil weten wat amps is had ook even bij google langs kunnen gaan en meteen wikipedia gevonden. Een +1 is het zeker, een +2 vind ik persoonlijk redelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 16:22
Bliksem B in 'Prince en Village People willen The Pirate Bay aanklagen'

Dit is een interessant betoog over smaak en muziek maar in het artikel compleet off-topic. Ik denk dan ook dat +1 een te hoge waardering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Offtopic en onnodig en dus niet de 0 waard waarop de post nu staat: TromboneFreakus in 'nieuws: Tomtom klaagt Japanse concurrent aan wegens patentinbreuk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Wou hem net aangeven, gelukkig nog even gerefreshed :) Wonderbaarlijk dat sommige mensen die post +2 geven. Hij heeft nog aardig wat -1 nodig om effectief op die score te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Deze staat erg stevig op 0 i.p.v -1. Gezien het aantal +1 (9x) en +2 (3x), zijn er nog aardig wat mensen die het modsysteem niet snappen.

In dit draadje staan er nog een aantal verkeerd:
Shal-Ziar in 'nieuws: Tomtom klaagt Japanse concurrent aan wegens patentinbreuk', beetje offtopic en gewoon gereageerd i.p.v. gequote op de vraag waar hij antwoord op geeft, dus 0 i.p.v +1. (en ondanks dat hij in tijd eerder was dan bijv. deze is zijn post nu eigenlijk ook nog een dubbelpost geworden).
TromboneFreakus in 'nieuws: Tomtom klaagt Japanse concurrent aan wegens patentinbreuk', een logische vraag beantwoorden is niet voldoende voor +1.

.oisyn in 'nieuws: Tomtom klaagt Japanse concurrent aan wegens patentinbreuk', zegt hetzelfde iets uitgebreider op hetzelfde tijdstip, maar nog steeds niet voldoende voor +1.

Is dit voldoende voor +1? In het nieuwsbericht staat dat het over de VS gaat, dus lijkt mij logisch...

Deze heeft nog een paar x 0 nodig om goed te staan.

Ben een voorstander van meer +1, maar ja, dan moet de inhoud wel goed genoeg zijn.

Edit:
Ben fipo, mag imho ook nog wel wat extra -1'tjes hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door --Niels-- op 18-02-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 20-09 21:17
Mijn -1 heeft hij gekregen! * Heikanu snapt de 10x +1 echt niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die staat nu eindelijk ook effectief op -1
--Niels-- schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:46:
[...]
Is dit voldoende voor +1? In het nieuwsbericht staat dat het over de VS gaat, dus lijkt mij logisch...

Edit:
Ach die linkjes zijn wel leuk... laat het maar een +1 zijn.

en Ben fipo => ben -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij heeft nog een klein schopje nodig. Staat nu op -0,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
arbraxas in 'nieuws: 'Verband veel mobiel bellen en zeldzame kankervorm''
Simpele reactie, maar vind hem wel +1 waard, omdat hij duidelijk maakt dat 50% helemaal niet zo erg hoeft te zijn en wat willigt lange discussies over de mogelijke schadelijkheid van mobile telefoons kan voorkomen.
En de reactie hierop mag imho ook naar +1, omdat die het netjes uitrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Die eerste vond ik niet zo bijzonder iedereen kan dat sommetje wel maken, een 0 gegeven net als de 2e die een beetje schoolmeesterachtig is. In datzelfde topic een mooie kandidaat voor -1: torp in 'nieuws: 'Verband veel mobiel bellen en zeldzame kankervorm'' jammer dat iemand die reactie +2 geeft. Voegt niets toe en brandt iedereen af die wel nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een veel duidelijker voorbeeld van een flame ga je niet krijgen idd...

edit: hij schijnt wel wat met flamen te hebben. Misschien een goed idee om met een paar mods de volgende geheel offtopic flamende discussie even uit het zicht te halen?
nieuws: Nieuwe x86-fabrikant mikt op asymmetrisch ontwerp

[ Voor 65% gewijzigd door Arne op 19-02-2008 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wie voor het volgende meer dan -1 geeft moet ook eens naar een opvriscursus :p
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2458718
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2457370

zijn eigen post op zijn eigen pagina:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2457377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Even een updateje.
Gisteravond zijn wolkje en ik naar powermod gezet. We moeten even de knopjes en faqs doornemen, maar daarna hebben we de mogelijkheid om TMF (met name dit topic) beter te helpen.

Zelf ben ik niet gelijk 100% actief ivm afstuderen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik had het zelf niet netter kunnen verwoorden.

Geef ons wat tijd om onszelf wegwijs te maken in alles, daarna kunnen we hopelijk een grote steen bijdragen aan de FP moderaties. En we zullen inderdaad veel aandacht aan jullie input in TMF proberen te geven :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
hij schijnt wel wat met flamen te hebben.
Aha, hier gebeurt het dus... Nou heren, vertel dan maar es.

Wie zit er nou te flamen in dat processor-topic? Ook bij herlezing is toch duidelijk dat ik werd afgebrand door ThePiratemaster en niet andersom. Verder viel mij op dat AL zijn bijdrages direct na posten erg hoge beoordelingen halen terwijl de rest erom heen nog niet eens gemod is.

En wat is er mis met mijn reactie in het mobiel bellen-topic? Zodra een mobieltje met kwalen in verband wordt gebracht is de standaardreactie 'Wat een onzin', sterk vergelijkbaar met de reactie van rokers als het over longkanker gaat. Ik heb niks tegen gefundeerde kritiek maar een klein tegengeluid mag er toch wel geplaatst worden. Zelf heb ik vroeger teveel voor geluidsboxen gehangen en daar ondervind ik nu de gevolgen van, dus naieve arrogantie mag wel degelijk wat tegenwicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Tjonge, ik sta weer versteld van de reacties. Dus jullie zijn allemaal zo slim en weten het beter he? Wacht maar tot je straks 60 bent (als je dat tenminste haalt :9~
Naïeve arrogantie is onnuttig, maar het proberen te counteren met betweterige arrogantie is niet de manier om een boodschap over te brengen.

Hetzelfde geld voor dat processortopic, een flame hoef je nu eenmaal niet met een flamr te beantwoorden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Naast het geflame op en neer zijn de reacties in het processor topic nog eens volledig offtopic.

De beoordelingen van hem zijn trouwens ook niet 'erg hoog'. Er zijn alleen maar een aantal 0'en gegeven.

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 19-02-2008 14:23 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
botoo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:10:
Naïeve arrogantie is onnuttig, maar het proberen te counteren met betweterige arrogantie is niet de manier om een boodschap over te brengen.
Dus als ik zeg 'wacht maar tot je 60 bent' is dat betweterige arrogantie? Jeetje, je gaat wel ver zeg, moet ik gelijk met een wetenschappelijk onderbouwde reactie komen, vergelijkbaar met het onderzoek waar het artikel over ging terwijl er ook diverse andere slecht onderbouwde reacties bij staan?
Hetzelfde geld voor dat processortopic, een flame hoef je nu eenmaal niet met een flamr te beantwoorden.
Als je nog even de moeite wilt om te lezen, blijf ik fatsoenlijk en gebruik het woord 'achterlijk' alleen tussen aanhalingstekens. Tot hij ronduit beledigend tegen mij begint te doen (en daar meteen een +1 voor krijgt). Ik werk al bijna 20 jaar professioneel als vormgever, dan mag ik daar toch wel tegen in het geweer komen?
Kixtart schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:17:
Naast het geflame op en neer zijn de reacties in het processor topic nog eens volledig offtopic.
Vind je? Dat opvallende logo staat er bij en omdat in de reacties vele malen de naam AMD opduikt zag ik een grappige overeenkomst. That's all. Ik heb niet om die ellenlange 'discussie' met ThePirateMaster gevraagd.
De beoordelingen van hem zijn trouwens ook niet 'erg hoog'. Er zijn alleen maar een aantal 0'en gegeven.
Nee dat klopt niet. Nu misschien, maar hij had meteen na posten allemaal +1's, terwijl alle andere posts nog grijs waren.

[ Voor 9% gewijzigd door torp op 19-02-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
. . .moet ik gelijk met een wetenschappelijk onderbouwde reactie komen, vergelijkbaar met het onderzoek waar het artikel over ging terwijl er ook diverse andere slecht onderbouwde reacties bij staan?
Nee dat hoeft niet persé, maar zo je het nu stelt is het best betweterig, met name het 'als je dat tenminste haalt :9~ ' verdient geen schoonheidsprijs.
Dat andere slecht onderbouwde reacties plaatsten is net zo onnuttig en die moeten er ook gewoon op afgerekend worden middels moderatie en argument weerleggen (indien mogelijk), niet door terug te flamen.
Tot hij ronduit beledigend tegen mij begint te doen (en daar meteen een +1 voor krijgt). Ik werk al bijna 20 jaar professioneel als vormgever, dan mag ik daar toch wel tegen in het geweer komen?
Als hij beledigend word dan is het handiger om dat hier te even te melden (zeker als de score onjuist is), als het in de categorie trollen/flamen valt is dat met moderaties (desnoods powermod als dat nodig is) op te lossen en als het te gek word word een reactie ge-edit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hm, ik heb eerlijk gezegd weinig trek om meteen voor zoiets aan de bel te trekken. Ik heb hem van repliek gediend en daarmee was voor mij de kous af.
Wat me wel irriteert: als jullie met z'n allen de boel omlaag modereren, waarom laat je dan juist het meest flamende bericht wel zichtbaar?

Geen schoonheidsprijs voor 'als je dat tenminste haalt :9~ '? Voor bijv. asbest-slachtoffers is dit een serieus gegeven. Bovendien staat er een smiley achter. Okee, bedankt voor de aandacht.

[ Voor 32% gewijzigd door torp op 19-02-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wat me wel irriteert: als jullie met z'n allen de boel omlaag modereren, waarom laat je dan juist het meest flamende bericht wel zichtbaar?
Er is nog één bericht die nog op 0 staat en modereren is een taak van meerdere mensen dus we moeten geduldig zijn :). Eventueel kan er ingegrepen worden als er erg gemismod is door de score vast te zetten op -1, maar in dit geval niet nodig naar mijn mening.

Ik vind dat dit bericht een aantal vreemde mods heeft:
nieuws: Bethesda gaat eigen speltitels uitgeven in Europa

Zijn deze bijvoorbeeld nu zo erg voor een -1 (ze zijn iig niet geweldig :) ):
ShellGhost in 'nieuws: Bethesda gaat eigen speltitels uitgeven in Europa'
Bamsebjorn in 'nieuws: Bethesda gaat eigen speltitels uitgeven in Europa'
Sjekster in 'nieuws: Bethesda gaat eigen speltitels uitgeven in Europa'

[ Voor 38% gewijzigd door Kixtart op 19-02-2008 16:21 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die laatste durf ik nog net wel op 0 te laten staan, al is tie erg nutteloos, maar die anderen kunnen idd beter op -1, maar daar staan ze ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik was juist van mening dat ze wel op 0 mochten.

Beetje nutteloze reacties, maar wat mij betreft net geen -1. (maarja, het zijn iig geen mismods :) )

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Bij de volgende mismod krijg ik vast AHBdV aan mijn broek:
SuperDre in 'nieuws: Prince en Village People willen The Pirate Bay aanklagen'
Helaas is deze te oud om nog te kunnen worden gemodereerd maar +1 geven terwijl hij de voorgaande poster recht op de man aanspreekt en Dummie noemt is niet zoals het hoort!
Jammer van een verder net betoog waar ik het zelfs ten dele mee eens kan zijn (ondanks dat andere mensen beweren van niet)!

Die reactie van Shellghost lijkt mij een flame richting Half Life. -1 lijkt mij dan weldegelijk toepasselijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TheCapK op 19-02-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kixtart schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:20:
Ik was juist van mening dat ze wel op 0 mochten.

Beetje nutteloze reacties, maar wat mij betreft net geen -1. (maarja, het zijn iig geen mismods :) )
Ik vind het ook nulletjes. Wat mij betreft onschuldige reacties. Een -1 vind ik te zwaar. Gewoon een "nutteloze 0" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik zie echt geen flame richting HL daarin, maar misschien ligt het eraan dat ik bijna nooit zo'n games speel. Voor mij zegt deze persoon gewoon dat de game (iig de plaatjes daar) veel weg heeft van HL or HL2.

Bij SuperDre heb ik nu net voor een -1 gekozen. Ik vind de persoonlijke aanval zwaarder wegen dan de betoog die eromheen staat. Misschien vraag ik deze nog even na bij ervaren powermods of ze het ermee eens zijn en of de moderatie eventueel gefixed moet worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

k1n8fisher schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:04:
Helaas is deze te oud om nog te kunnen worden gemodereerd maar +1 geven terwijl hij de voorgaande poster recht op de man aanspreekt en Dummie noemt is niet zoals het hoort!
Jammer van een verder net betoog waar ik het zelfs ten dele mee eens kan zijn (ondanks dat andere mensen beweren van niet)!

Die reactie van Shellghost lijkt mij een flame richting Half Life. -1 lijkt mij dan weldegelijk toepasselijk.
Om eerlijk te zijn zie ik het betoog zelf ook aan alle kanten rammelen. Maar het betoog zelf is niet verkeerd opgezet en bevat wel degelijk een steunpunt. Daarom kan het geen -1 zijn. Ook niet als er dummie staat, ik kom zelf ook dummies tegen en noem ze in hun gezicht dummy (of erger) wanneer dat een verdedigbare uitspraak is.

De HL-reactie is misschien geen flame ofzo, maar waarom zou ik die moeten lezen op de FP? Hij voegt niets toe dus -1.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 19-02-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze post is geen +1 waard in mijn ogen (de info is ook nog eens fout): Tsurany in 'nieuws: 'Russen voeren malwarehitlijst aan''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Daar kan ik me wel in vinden, maar ik vind het wel onnodig dat het persoonlijk moet worden. Er was niet veel aanleiding toe naar mijn mening en daarom twijfel ik nog steeds tussen -1 en 0. In dit geval vind ik de +1's wel teveel.

HL-reactie is voor mij ook niets-toevoegend, maar vervelend. Ik vind hem meer vallen in:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen nuttige bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben
Dan in:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn
Maar zoals ik al zei is het eigenlijk sowieso geen mismod, dus achteraf niet echt nodig om te melden.

* Kixtart is het eens

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 19-02-2008 21:23 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

offtopic:
Heb ik iets gemist de afgelopen dagen? Hoezo is Kixtart in het blauw te bewonderen?

offtopic:
Ah, over een tmf topic heen gekeken dus. Congrats heren

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 19-02-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:04:
Neehoor, ik ben het met je eens. De post is duidelijk te negatief verwoord voor een +1. Maar een -1 vind ik ook overdreven. Want er worden wel degelijk ook goede punten aangedragen. De 0 waar die nu op staat is prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
torp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:54:
[...]

Aha, hier gebeurt het dus... Nou heren, vertel dan maar es.

Wie zit er nou te flamen in dat processor-topic? Ook bij herlezing is toch duidelijk dat ik werd afgebrand door ThePiratemaster en niet andersom. Verder viel mij op dat AL zijn bijdrages direct na posten erg hoge beoordelingen halen terwijl de rest erom heen nog niet eens gemod is.

En wat is er mis met mijn reactie in het mobiel bellen-topic? Zodra een mobieltje met kwalen in verband wordt gebracht is de standaardreactie 'Wat een onzin', sterk vergelijkbaar met de reactie van rokers als het over longkanker gaat. Ik heb niks tegen gefundeerde kritiek maar een klein tegengeluid mag er toch wel geplaatst worden. Zelf heb ik vroeger teveel voor geluidsboxen gehangen en daar ondervind ik nu de gevolgen van, dus naieve arrogantie mag wel degelijk wat tegenwicht hebben.
De flamewar begint daar wel degelijk. Zowel jij als ThePirateMaster zijn daar flink aan het flamen. (In mijn post er onder staan ook uitsluitend reacties van hem, misschien een leuk eerste mailtje voor ons nieuwe blauwe bloed :p.) Je noemt hem niet alleen achtelijk, tussen quotes welliswaar, maar het volgende kan ik niet meer dan flamen noemen (al dan niet tegen hem):
Noot: het valt me nu pas op, maar onbegrijpelijk dat ondanks die verdacht snelle & vreemd hoge beoordelingen van al jouw reacties de totaalscore uiteindelijk toch -10 blijft... Misschien moet je daar toch nog wat meer moeite voor doen.
Wat een bedrijfslogo uberhaupt met het artikel te maken heeft is voor mij ook nog een vraag trouwens, maar dat even terzijde.

Over botoo's quote:
Maakt het uberhaupt iets uit dat ik toevallig 20 ben en geen 60? En of ik dat al dan niet haal? Klinkt een beetje als: groei eerst maar eens op en probeer je dan nog eens ergens mee te bemoeien. Imho is dat toch echt een flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
arne schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:49:
Je noemt hem niet alleen achtelijk, tussen quotes welliswaar
Zucht... omdat hij EERST met die term kwam... Om mijn afkeuring daarover te tonen (her)gebruikte ik het overduidelijk met aarzeling: vind ik nogal... hm... 'achterlijk'.
maar het volgende kan ik niet meer dan flamen noemen (al dan niet tegen hem):
Die opmerking is, zoals er ook staat, pas later toegevoegd. Het is een reactie op zijn opmerking: (btw je score staat op -5, ik stel voor dat je wat intelligenter gaat reageren...) (opnieuw een flame!) waaruit zijn preoccupatie met scores blijkt. Na herlezing begonnen die opvallend hoge scores mij pas op te vallen. Dat jij dit een flame noemt snap ik niet helemaal maar wellicht versta ik daar iets anders onder dan jij.
Wat een bedrijfslogo uberhaupt met het artikel te maken heeft is voor mij ook nog een vraag trouwens, maar dat even terzijde.
Okee, dus ook jij kunt het ook niet laten een terzijde toch te plaatsen. Welnu: mijn hele eerste post was een terzijde. Mag dat ook al niet? Als dat rare logo er niet bij had gestaan had ik het echt niet aangeroerd, hoor! Dat het daarna zo uit de hand loopt kun je mij toch niet kwalijk nemen?
Maakt het uberhaupt iets uit dat ik toevallig 20 ben en geen 60? En of ik dat al dan niet haal? Klinkt een beetje als: groei eerst maar eens op en probeer je dan nog eens ergens mee te bemoeien. Imho is dat toch echt een flame.
Het is maar hoe je het wilt lezen, jij kunt het blijkbaar alleen lezen in deze vorm. Ik reageerde hier op opmerkingen als Ik ga er in ieder geval niet minder om bellen, die ik nogal arrogant vind. Zoals ik hiervoor al heb aangegeven: als je op jongere leeftijd bijv. met asbest hebt gewerkt kun je nog niet overzien dat je daar op veel latere leeftijd misschien ellende van gaat ondervinden.

Ach, in plaats van wegmodereren vind ik de reactie van timba86 veel effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
torp schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:34:
Zucht... omdat hij EERST met die term kwam... Om mijn afkeuring daarover te tonen (her)gebruikte ik het overduidelijk met aarzeling: vind ik nogal... hm... 'achterlijk'.
Dat maakt niets uit, je moet niet gaan flamen omdat iemand anders dat ook doet, als je rustig en netjes reageert komt je post veel serieuzer over. Daarnaast is het niet de bedoeling om te reageren op flames of trolls, deze worden vanzelf uit het zicht gemodereerd, op deze manier is het alleen maar frontpagevervuiling. Als je dan toch zou reageren doe het dan op een hoger niveau, op deze manier laat je, je verlagen tot zijn niveau. "Don't argue with idiots, they will bring you down to their level en beat you on experience."
Die opmerking is, zoals er ook staat, pas later toegevoegd. Het is een reactie op zijn opmerking: (btw je score staat op -5, ik stel voor dat je wat intelligenter gaat reageren...) (opnieuw een flame!) waaruit zijn preoccupatie met scores blijkt. Na herlezing begonnen die opvallend hoge scores mij pas op te vallen. Dat jij dit een flame noemt snap ik niet helemaal maar wellicht versta ik daar iets anders onder dan jij.
Als het geen flame is, is het in ieder geval offtopic en maakt het onderdeel uit van een offtopic discussie.
Okee, dus ook jij kunt het ook niet laten een terzijde toch te plaatsen. Welnu: mijn hele eerste post was een terzijde. Mag dat ook al niet? Als dat rare logo er niet bij had gestaan had ik het echt niet aangeroerd, hoor! Dat het daarna zo uit de hand loopt kun je mij toch niet kwalijk nemen?
Tot op een zeker niveau wel, als je een reactie had geproduceerd waarin je niet een flame richting de ander produceerde. Hoewel ik het met je eens ben dat hij best wel onuitstaanbaar is, toch even proberen in te houden, zie de quote in het vorige stukje.
Het is maar hoe je het wilt lezen, jij kunt het blijkbaar alleen lezen in deze vorm. Ik reageerde hier op opmerkingen als Ik ga er in ieder geval niet minder om bellen, die ik nogal arrogant vind. Zoals ik hiervoor al heb aangegeven: als je op jongere leeftijd bijv. met asbest hebt gewerkt kun je nog niet overzien dat je daar op veel latere leeftijd misschien ellende van gaat ondervinden.
Als je dat dan ook zo opschrijft, deze formulering komt nogal betweterig over vooral het "Dus jullie zijn allemaal zo slim en weten het beter he?" is niet erg aardig ten opzichte van de rest. Er zijn namelijk best veel posts die met argumentatie beredeneren dat het niet zoveel uitmaakt. Jou post is een ongefundeerde oneliner met flametrekjes.
Ach, in plaats van wegmodereren vind ik de reactie van timba86 veel effectiever.
Absoluut niet, dat wil je niet lezen als bezoeker.

[ Voor 0% gewijzigd door Jorrit op 20-02-2008 16:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
J.J.K. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:17:
Daarnaast is het niet de bedoeling om te reageren op flames of trolls, deze worden vanzelf uit het zicht gemodereerd
Dat weet ik. Maar op het moment dat mijn score nog grijs is en die flame van hem al op +1 staat, wordt het wel moeilijk om er niet op te reageren.
vooral het "Dus jullie zijn allemaal zo slim en weten het beter he?" is niet erg aardig ten opzichte van de rest.
Dat stukje is inderdaad wat primitief, m.i. erger dan de tweede helft. Maar je moet dit zien als een wanhopige tegenreactie tussen de algemene afbrand-stemming over het onderzoek :P
Absoluut niet, dat wil niet lezen als bezoeker.
Jouw mening. Jammer, ik vind het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Torp, ik denk dat je best heel goed doorhebt wanneer er boutreacties staan en wanneer niet, alleen jouw manier om daar tegengaas aan te geven resulteert in offtopic FP vervuiling. Ik zou heel graag zien dat je die boutreacties vaker op TMF aankaart, dat zou een goed effect bewerkstelligen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Voor mij is een reactie van één woord bijna nooit een nuttige bijdrage. In dit geval bevestigt hij gewoon jouw post en daarom vind je hem ook leuk. Dit is ook de reden waarom je geen reacties mag modereren die een reactie zijn op jouw post (omdat je dan snel subjectief gaat modereren)

Voor mij voegt deze reactie totaal niks toe en wekt volgens mij alleen maar irritatie op bij gebruikers die de reacties lezen (en dat blijkt ook aan de moderatie).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Kixtart schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:12:
In dit geval bevestigt hij gewoon jouw post en daarom vind je hem ook leuk.
Grappig, ik lees zijn reactie heel anders. Ik lees hem als: 'Wat een ouwe zeur met z'n preek over wat goed is voor ons'. Ik zie het dus helemaal niet als een bevestiging.
Voor mij voegt deze reactie totaal niks toe en wekt volgens mij alleen maar irritatie op bij gebruikers die de reacties lezen (en dat blijkt ook aan de moderatie).
Die laatste conclusie vind ik niet terecht, immers jullie hebben samen afgesproken alle reacties weg te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Alleen jouw reactie in dat artikel was hier aangegeven, omdat er iemand een +2 voor gegeven had. Verder is er helemaal niet over timba86 gesproken totdat jij erover begon en ook niet afgesproken dat hij op -1 moest. (hij is overigens nog eens niet gemodereerd door de mensen die hier gewoonlijk rondhangen)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Okee. Nou, volgens mij is het onderwerp nu wel uit en te na behandeld, he? Bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Een mooie post verpest met moderatiegeklaag staat op +1: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen'' moet naar -1 mijns inziens, dat gezeur over de moderatie de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

J.J.K. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:40:
Een mooie post verpest met moderatiegeklaag staat op +1: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen'' moet naar -1 mijns inziens, dat gezeur over de moderatie de laatste tijd.
Daar mag nog even flink tegenaangeschopt worden. Er zijn nog maar enkele -1 mods en een hele hoop +1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Zowiezo een flinke hoeveelheid geklaag in die tread, pure topicvervuiling. Daaruit blijkt maar weer dat moderatieklagers hard moeten worden aangepakt, het veroorzaakt aardig wat vervuiling over meerdere posts heen. Blijft boeiend om te zien hoe ontevreden mensen kunnen worden van een redelijk tot goed werkend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie hem ja. Hij staat inmiddels op 0, maar twijfel zelf tussen -1 en 0. De eerste heeft mijn voorkeur op dit moment.

edit:
@hieronder:
Het gaat om verschillende personen die dat doen. Als ze zo doorgaan pakt de ModBot ze wel, maar ik hou ze in de gaten. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Cloud op 20-02-2008 16:59 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Er loopt ook iemand te klooien in dat topic... alle rantreacties hebben een +2*1 erbij staan. Bijvoorbeeld deze: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen'' waarom niemand dat ding op -1 zet is mij een raadsel.
@Hierboven: Ok, het viel me even op.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorrit op 20-02-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Wat vinden de heren/dames deskundigen van Goldenflame in 'nieuws: Nieuwe beelden en informatie Mario Kart Wii' ?
80% offtopic-geklaag over moderatie en een paar regeltjes ontopic.
Ik twijfel dan dus en heb uiteindelijk voor 0 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Freemann in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen''

Best een aardige reactie, maar bevat een edit die niet op de FP thuishoort. Wat moet hiermee gebeuren? Puntje aftrek? -1 vind ik te zwaar. Bovendien is die reactie niet echt inzichtvol, maar haakt ie gewoon in op de weinig inzichtvolle reactie boven hem. Ik zou zeggen, een nulletje.
Moraxv schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:21:
Wat vinden de heren/dames deskundigen van Goldenflame in 'nieuws: Nieuwe beelden en informatie Mario Kart Wii' ?
Dat ontopic gedeelte is een excuus om een heel stuk aan offtopic en ongewenst geblaat neer te zetten. Ik had er een nul voor willen geven zonder het enorme offtopic-gedeelte, maar op deze manier vind ik het niet anders dan een -1.

[ Voor 43% gewijzigd door RoD op 20-02-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Moderatiegeklaag => -1, het is ook nog eens offtopic. Klagen over de moderatie mag op TMF, niet op de FP.
RoD schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:22:

Best een aardige reactie, maar bevat een edit die niet op de FP thuishoort. Wat moet hiermee gebeuren? Puntje aftrek? -1 vind ik te zwaar. Bovendien is die reactie niet echt inzichtvol, maar haakt ie gewoon in op de weinig inzichtvolle reactie boven hem. Ik zou zeggen, een nulletje.
Geen -1 lijkt me, gewoon een nulletje hoewel ik me de irritatie van de poster kan voorstellen over de reactie daarboven.

[ Voor 38% gewijzigd door Jorrit op 20-02-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vgroenewold in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen''
Ik vind het een aan-de-discussie-bijdragende reactie, en mag wmb op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Naar -1, al modereer ik reacties in meukposts meestal iets soepeler. Maar de reactie voegt voor de rest eigenlijk ook niets toe, dus het wordt toch een -1.
Een echte -1, die ene regel ontopic verandert daar niets aan.
RoD schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:22:

Eens. Alleen is de reactie vooral gemodereerd vóór de edit lijkt het. Ik geef dus een 0 maar het is geen grote ramp als deze op +1 blijft staan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 20-02-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Wat te doen met deze post: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen'' heeft toch een beetje de eigenschappen van een troll. 0 of -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Emielio in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen''
"Het is gewoon zo"-argumentatie alleen bedoelt om een offtopic-discussie over de moderatie voort te zetten, en daarbij ook nog iemand kinderachtig noemen.. -1 imo.

Pietervs in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen''
Notabene discussie over de moderatie. -1.
J.J.K. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:33:
Wat te doen met deze post: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen'' heeft toch een beetje de eigenschappen van een troll. 0 of -1?
Ik kán er ook een troll in zien. Persoonlijk twijfel ik tussen een 0 en -1. Wmb kan het beide kanten op.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 20-02-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

J.J.K. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:40:
Halleluja, 29 modmisbruikers (+1 en +2 voor deze post is regelrecht modmisbruik). Volgens mij kan die nog wel een puntje of 50 aan -1's gebruiken ja. Van mij heeft hij er alvast 5 gehad iig.

En welke malloot geeft een +1 voor deze reactie??? Ook die hoort simpelweg op -1 want compleet offtopic.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 20-02-2008 18:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Daar is een powermod voor nodig om die post te fixeren lijkt het. Misschien dat een van de 2 nieuwe PM's de honeurs wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Er blijven maar reacties komen op het moderatiegeklaag in die tread, net weer een paar moderatieklagers op -1 gezet maar voor Mito is denk ik wel een powermod nodig inderdaad. Hier blijkt wel weer duidelijk dat moderatieklagen veel ongewenste reacties uitlokt. Misschien tijd voor een modbreak met verwijzing naar TMF? Hoewel ik ook geen zin heb die discussie weer te voeren. :(

Edit:
Zeker als ik kijk naar een reactie als deze: Webjunkie in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen'' echt een verschrikkelijke troll.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorrit op 20-02-2008 18:37 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.