Het kleine-mismoderatietopic deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.315 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:23:
Dat blijft de discussie of je modereert voor de poster of voor de lezer. Moderatie is er uiteindelijk voor de lezer, vanuit dat oogpunt is het ongewenst en dus -1. Maar een poster "straffen" voor iets dat buiten zijn macht ligt is niet goed voor het gevoel van posters en daardoor uiteindelijk ook niet voor de lezer. Het heeft inderdaad geen meerwaarde voor de lezer en daarom zou een 0 inderdaad meer voor de hand liggen. Wanneer de algemene mening is dat de lezer op korte termijn voor gaat, dan zou je algemeen alle dubbelposts op hetzelfde tijdstip een 0 moeten geven. Wanneer hier algemeen voor gekozen word wil ik daar best in mee gaan. Zolang de stelling echter is dat een "dubbelpost "gemodereert moet worden alsof de post waarvan het inhoudelijk een kopie is niet bestaat, zoals dit heel lang de bedoeling is geweest en volgens mij nog steeds is, dan is het wel een +1.
Zelf zit ik hier nog niet zo lang, maar ik heb dat wel altijd gedaan. Als ik 2 posts zie die hetzelfde (vlak achter elkaar) zeggen, geef ik alleen de eerste +1. De 2de heeft dan geen meerwaarde en krijgt van mij een 0. Vanuit het oogpunt van de lezer is het niet ongewenst, dus geen -1, slechts 'nutteloos en overbodig', een 0. Daarmee straf ik de poster niet, ik maak het alleen aangenamer voor de lezers die hun filter op +1 hebben staan. En zoals je zelf al zegt, daar gaat het uiteindelijk om, de lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Maar de lezer krijgt minder nuttige reacties wanneer je posters in het posten demotiveert door ze een lagere waardering te geven omdat hun reactie toevallig buiten hun "schuld" om toevallig tegelijk is met een ander.

Ik kan met beide leven, kan me ook in beide manieren vinden, maar dan zou ik wel graag duidelijkheid hebben. Het lijkt mij niet goed wanneer mods ieder een ander uitgangspunt hebben bij deze posts.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
arne schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:23:
Dat blijft de discussie of je modereert voor de poster of voor de lezer. Moderatie is er uiteindelijk voor de lezer, vanuit dat oogpunt is het ongewenst en dus -1. Maar een poster "straffen" voor iets dat buiten zijn macht ligt is niet goed voor het gevoel van posters en daardoor uiteindelijk ook niet voor de lezer. Het heeft inderdaad geen meerwaarde voor de lezer en daarom zou een 0 inderdaad meer voor de hand liggen. Wanneer de algemene mening is dat de lezer op korte termijn voor gaat, dan zou je algemeen alle dubbelposts op hetzelfde tijdstip een 0 moeten geven. Wanneer hier algemeen voor gekozen word wil ik daar best in mee gaan. Zolang de stelling echter is dat een "dubbelpost "gemodereert moet worden alsof de post waarvan het inhoudelijk een kopie is niet bestaat, zoals dit heel lang de bedoeling is geweest en volgens mij nog steeds is, dan is het wel een +1.
Ik geef alle dubbelposts die buiten de schuld van de poster liggen sowieso een 0. Ongewenst is het niet, imo.. en meerwaarde heeft het niet omdat het dus al eerder gepost is. Een 0 lijkt mij dan de beste oplossing voor dat soort gevallen. Het zit er een beetje tussenin. Je benadeelt de lezer niet echt door zo'n reactie een 0 te geven.. en de poster wordt in ieder geval niet gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tijd voor een polletje zou ik zo zeggen:

Poll: Wat te doen met "dubbelposts" die eigenlijk geen dubbelpost zijn
0 modereren
normale score toewijzen
geen van beide
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=267118&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
arne schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:55:
Tijd voor een polletje zou ik zo zeggen:

Poll: Wat te doen met "dubbelposts" die eigenlijk geen dubbelpost zijn
0 modereren
normale score toewijzen
geen van beide
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik mis de optie "0 tenzij er nog nieuwe en belangrijke punten/feiten/ervaringen worden aangehaald die niet door de eerste poster zijn gemeld" :+ Maar spreken we dan nog wel over een dubbelpost is de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 07-02-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Sorry, de opties mogen niet zo lang zijn :p
misschien was een nieuw topic geen slecht idee geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Maar even echt serieus, ik denk dat ik ze gewoon de normale score zou geven tenzij men echt gewoon 2x hetzelfde zegt. Maar dat laatste gaat eigenlijk alleen op voor posts met 1 of 2 zinnetjes. Dan geef ik iig de 2e een 0 en de eerste de verdiende score, amar die zal wss dan ook vaak 0 of net +1 zijn omdat je er toch weinig in kwijt zal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een 0 kan ook de normale score zijn he. Wanneer een reactie 1 of 2 zinnetjes is geef je dus eigenlijk alsnog de normale score, alleen is dat dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Als een post een onbedoelde dubbelpost is (door het tijdsverschil van >5 min) en ze zijn beiden even goed omschreven mogen ze (wmb) dezelfde score hebben. Als we echter kijken naar de posts waardoor deze discussie is aangezwengeld dan moet ik zeggen dat de eerste zo slecht is verwoord dat je hem echt meerdere keren moet lezen voordat deze duidelijk wordt. Hierdoor is het niet aantrekkelijk voor de lezer en daarmee indachtig komt deze dus op een lagere score.

Iemand die gewoon zijn best doet moet je daar niet voor straffen als ze dan een onbewuste dubbelpost hebben neergeplempt.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die gewoon zijn best doet moet je daar niet voor straffen als ze dan een onbewuste dubbelpost hebben neergeplempt.
Je straft iemand ook niet door ze een 0 te geven, je maakt het alleen aangenamer om te lezen voor de lezers met hun filter op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dubbelposten (en zeker deze 2) die niet van elkaars bestaan weten hebben allebei de vanuit de schrijvers bedoelde intentie de lezer te informeren en verdienen daarom allebei een positieve score onafhankelijk van elkaar.
Ze staan allebei op +1 en daar horen ze ook thuis.

Ook voor de lezer is het aangenaam om op 2 verschillende manieren dezelfde informatie te krijgen.Als je het de eerste niet snapt dan wel de tweede keer, net zoals op de lagere school het oefenen en oefenen was met dezelfde informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
n4m3l355 in 'nieuws: Buma/Stemra maakt werk van websites die Youtube-filmpjes embedden'
Vind ik niet voldoende voor een +2, eerder net voldoende voor een +1.

En wat betreft bovenstaande discussie, lastig. Aan de ene kant heb je het, zo prettig mogelijk leesbaar maken voor de mensen die na je komen d.m.v. het modereren. Maar aan de andere kant wil je ook mensen belonen voor hun moeite van het typen van een post met toegevoegde waarde. Ik vind dit bij minder dan 5 min. verschil iets zwaarder wegen.

[ Voor 42% gewijzigd door --Niels-- op 07-02-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30
--Niels-- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:07:
n4m3l355 in 'nieuws: Buma/Stemra maakt werk van websites die Youtube-filmpjes embedden'
Vind ik niet voldoende voor een +2, eerder net voldoende voor een +1.

En wat betreft bovenstaande discussie, lastig. Aan de ene kant heb je het, zo prettig mogelijk leesbaar maken voor de mensen die na je komen d.m.v. het modereren. Maar aan de andere kant wil je ook mensen belonen voor hun moeite van het typen van een post met toegevoegde waarde. Ik vind dit bij minder dan 5 min. verschil iets zwaarder wegen.
Hier lijken toch wel wel weer veel papegaaimoderators aan de gang te zijn geweest :( (18*+2) tegen (10*+1) voor een reactie die wat open deuren intrapt en zegt wat we eigenlijk wel weten, wel nuttig voor de discussie, geen uitzonderlijke inzichten/goed onderbouwde informatie.

Op het laatste punt ben ik het eens, je moet de poster niet straffen omdat hij zonder het te kunnen weten een dubbelpost maakte. Ook zijn verschillende inzichten wel eens nuttig voor de discussie, meestal zal ik de post dan ook de normale score geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorrit op 07-02-2008 20:21 . Reden: Te snel op "verstuur bericht" geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Buma/Stemra: geen offensief tegen weblogs die video embedden'

Ik las enkel de +1 reacties en vond deze er tussen, terwijl ik het eigenlijk een erg matige reactie vind. Ik citeer:
[...] Ik moet er bij zeggen dat ik niet weet of ze wel of niet sterk staan..maar ik vermoed bij deze van niet. Ben verder niet ingelezen op het onderwerp of rechten in deze. [...]
Dan heb ik zoiets van... Als je er totaal niks van weet, waarom is het dan interessant om te lezen dat je denkt of ze wel of niet sterk staan? De rest van de post voegt imo ook niet echt wat toe :P

Niet dat dit een hele slechte post is ofzo, maar het is gewoon geen +1 waard. Tot nu toe zijn 14 mensen het unaniem niet met mij eens.

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 07-02-2008 23:59 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Net een +1 vind ik, hij weet het weliswaar niet zeker maar hij analyseert wel de mogelijke redenen waarom Buma/Stemra deze actie zou kunnen doen. Vond het wel een meerwaarde tussen de 0's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
J.J.K. schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:13:
Net een +1 vind ik, hij weet het weliswaar niet zeker maar hij analyseert wel de mogelijke redenen waarom Buma/Stemra deze actie zou kunnen doen. Vond het wel een meerwaarde tussen de 0's.
Mwah.. erg diep gaat dat niet bepaald. Niet diep genoeg voor +1.
[...] Is misschien nog niet zo makkelijk te vinden, welk wetboek heeft er immers al geschreven over embedden van materiaal? Volgens mij kan het alle kanten op... [...]
Wat is dat voor een zwakke conclusie? Vergelijk het dan op z'n minst met iets soortgelijks, zoals het linken naar copyrighted p2p bestanden, maar zelfs dat zit er niet in. Om die reden vind ik deze oppervlakkige analyse geen toegevoegde waarde bieden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie niet gewoon een trollerige complot-theorie en dus -1, ipv de Papegaaien-0 die hij nu heeft?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 06:21:
Is deze reactie niet gewoon een trollerige complot-theorie en dus -1, ipv de Papegaaien-0 die hij nu heeft?
Ik heb er een -1 voor gegeven. Net op het randje.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ecteinascidin schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:59:
Dubbelposten (en zeker deze 2) die niet van elkaars bestaan weten hebben allebei de vanuit de schrijvers bedoelde intentie de lezer te informeren en verdienen daarom allebei een positieve score onafhankelijk van elkaar.
Ze staan allebei op +1 en daar horen ze ook thuis.

Ook voor de lezer is het aangenaam om op 2 verschillende manieren dezelfde informatie te krijgen.Als je het de eerste niet snapt dan wel de tweede keer, net zoals op de lagere school het oefenen en oefenen was met dezelfde informatie. :)
Zo zie ik het ook. :)
wildhagen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 06:21:
Ook -1 en daar verblijft hij nu ook op.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me best wel een troll en dus -1? Maffia-vergelijking is te onzinnig voor woorden, alsof Buma/Stemra echt mensen vermoord, of in de drugshandel etc zit...

En niet onderbouwde complottheorien horen imho ook gewoon op de -1. Net als schoolmeesters overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het niet eens met die laatste, dat is niet schoolmeester spelen maar gewoon uitleg geven aan degene die de uitdrukking niet kende. Voor mij valt onder schoolmeester alleen als je anderen verbetert zonder enige aanleiding (voornamelijk spelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan hebben we een andere mening ;) Maargoed, zelfs als we jouw mening even aanhouden is het nog compleet zwaar offtopic, dus ook op die manier kan een -1 verdedigd worden.

Anyway, er is weer een leuk artikel over de RIAA, dus er komen weer allerlei verwijzingen naar minder frisse organisaties uit het verleden, iets wat me toch vrij ongewenst lijkt. Een voorbeeld is deze reactie, waar de RIAA met de Gestapo word vergeleken. Een compleet domme en trollende vergelijking die compleet mank gaat, want de RIAA stopt geen mensen in concentratiekampen, martelt ze niet, en pleegt ook niet in het holst van de nacht allerlei overvallen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wildhagen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:47:
Deze reactie lijkt me best wel een troll en dus -1? Maffia-vergelijking is te onzinnig voor woorden, alsof Buma/Stemra echt mensen vermoord, of in de drugshandel etc zit...

En niet onderbouwde complottheorien horen imho ook gewoon op de -1. Net als schoolmeesters overigens.
Ik moet het met je eens zijn. De laatste reactie is misschien wel niet heel erg 'schoolmeester', maar des te meer offtopic.

Ze staan inmiddels allemaal stevig op -1. Ik had ze vanmiddag overigens al gemod, maar had nog geen reactie gegeven.

Dat RIAA artikel ga ik vanavond even bij langs :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Ik zie hier niet echt de meerwaarde van in, maar staat wel 43 x op +1 en maar 4 x op 0.
En deze vind ik niet voldoende voor een +2, gewoon een nette +1.
Deze heeft 4 x +2 terwijl hij imo meer een 0 waard is.
Deze heeft denk ik 21 x +1 gekregen van linux fanboys. En ook de reactie op die post vind ik niet voldoende voor een +1.

Kan iemand mij uitleggen waarom deze 27 x -1 heeft gehad. Het is geen briljante post en of het waar is kan ik niet beoordelen, maar dat is nog geen rede voor -1. Als je vindt dat hij op -1 hoort vanwege te veel offtopic, dan zijn er nog een hele hoop berichten die imho ook op -1 zouden moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Veel van die posts zijn inderdaad overgewaardeerd, vooral de posts die zonder enige aanleiding ineens Linux gaan promoten. Die laatste post gaat ineens willekeurig mac promoten en heeft verder helemaal geen inhoud, lijkt me geen onterechte -1, de andere posts hebben tenminste nog een vorm van onderbouwing en wat inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
--Niels-- schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:44:
Ik zie hier niet echt de meerwaarde van in, maar staat wel 43 x op +1 en maar 4 x op 0.
Eens.
En deze vind ik niet voldoende voor een +2, gewoon een nette +1.
Eens
Deze heeft 4 x +2 terwijl hij imo meer een 0 waard is.
Oneens, +2 is te hoog, maar een +1 is hij wel waard, het punt van de encryted data die de modem niet kan controleren is scherp opgemerkt.
Deze heeft denk ik 21 x +1 gekregen van linux fanboys. En ook de reactie op die post vind ik niet voldoende voor een +1.
Eens
Kan iemand mij uitleggen waarom deze 27 x -1 heeft gehad. Het is geen briljante post en of het waar is kan ik niet beoordelen, maar dat is nog geen rede voor -1. Als je vindt dat hij op -1 hoort vanwege te veel offtopic, dan zijn er nog een hele hoop berichten die imho ook op -1 zouden moeten staan.
Hij is idd te offtopic, ik zal de rest eens nakijken of ik meer kan vinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 16:20
Asus publiceert lijst met 1600MHz-fsb moederborden
Wel een beetje heeeel erg oud nieuws.

Dit word al sinds oktober 2007 ondersteund. De link op de Asus site is er ook al een hele tijd.

Op het forum is er onder andere hierover genoeg te lezen

Het is natuurlijk goed dat dit gebeurd.
Wat is er nou -1 (ongewenst) aan dit bericht!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
klagen over de datum van publikatie van een artikel is pas echt nutteloos om te lezen. Dat is er ongewenst aan. Klagen doet ie maar in het daarvoor bestemde forum waar hem waarschijnlijk word gemeld dat ie dan wel even een nieuwssubmit had mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klagen, mwoah. Ik vind het niet echt klagen. Er wordt gesteld dat het heel oud nieuws is. Als de rest van bericht klopt, dan is het ook zo. Feitelijk is het commentaar op het nieuwsbericht, maar het is niet persé ongewenst met als reden dat het in FA had gemoeten. Is het oud nieuws, dan is het oud nieuws. Met een onderbouwing van deze claim past het best op de FP. Het was wat anders geweest als er na de claim nog allerlei opmerkingen kwamen over de redactie, of iets in die richting. Imo is het dus gewoon ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Even algemeen: In ieder artikel waar iets over copyrightschending staat Kan je wel minimaal 1 reactie van Superdre verwachten. Die posts van hem zijn niet altijd even briljant maar vaak zegt hij iedere keer hetzelfde. Door zijn manier van posten in dat soort topics begint hij zelfs steeds meer mensen te irriteren.
Duidelijk voorbeeld:
nieuws: Nieuwe onderwijswet VS bevat antipiraterijmaatregelen
Ik heb hier een reactie op zijn post al weggemod omdat het volledig op de man werd gespeeld maar is het misschien een idee om de man te vragen zijn posts eens wat anders weg te zetten?

Het is een lastige kwestie die eigenlijk voornamelijk met ethiek e.d. te maken heeft maar als iemand zodanig bezig is dat ie in zijn eentje zo de sfeer kan gaan verzieken voor anderen, moet deze persoon daar dan niet eens op worden aangesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeLo in 'nieuws: Dell staakt levering AMD-systemen via Amerikaanse website '
dit lijkt mij -afgezien van de edit- geen ongewenste post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die -1 is van mij.

Ik vind het niet meer dan een complot-theorie zonder onderbouwing. Daarnaast is het toch wel een beschuldiging in de richting van zowel Dell als Intel. Prima dat je een beschuldiging plaatst, maar dan wil ik wel graag een onderbouwing zien waarin bewijs geleverd word voor de beschuldiging.

Een 0 is zeker niet onverdedigbaar, maar bovenstaande maakt dat ik het een -1 vind.

En het feit dat er weer over moderatie gezeken word maakt voor mij dat die -1 blijft staan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
k1n8fisher schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:39:
Even algemeen: In ieder artikel waar iets over copyrightschending staat Kan je wel minimaal 1 reactie van Superdre verwachten. Die posts van hem zijn niet altijd even briljant maar vaak zegt hij iedere keer hetzelfde. Door zijn manier van posten in dat soort topics begint hij zelfs steeds meer mensen te irriteren.
Duidelijk voorbeeld:
nieuws: Nieuwe onderwijswet VS bevat antipiraterijmaatregelen
Ik heb hier een reactie op zijn post al weggemod omdat het volledig op de man werd gespeeld maar is het misschien een idee om de man te vragen zijn posts eens wat anders weg te zetten?

Het is een lastige kwestie die eigenlijk voornamelijk met ethiek e.d. te maken heeft maar als iemand zodanig bezig is dat ie in zijn eentje zo de sfeer kan gaan verzieken voor anderen, moet deze persoon daar dan niet eens op worden aangesproken?
Superdre was me nog niet opgevallen maar ik word vaak moe van het (Anti)piraterij nieuws en daarom lees ik het niet zoveel meer. Als hij dit vaker doet lijkt het me dat zijn posts op een geven moment weinig meer toevoegen en ongewenst worden. Een andere gebruiker in dezelfde draad heeft ook een ongewenste gewoonte, het besluiten met zijn initialen, lijkt me onnodige paginavulling. (stond dat niet ergens in een FAQ? :? ) Mocht ik als lezer geïnteresseerd zijn in de identiteit van de gebruiker kan ik simpelweg bovenaan de post kijken. Maar moet ik de post nu naar beneden waarderen puur vanwege initialen?
Voor degenen die niet het hele draadje doorwillen:http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2445803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, het levert zeker geen pluspunten op. Echter, ik vind de rest van de post dermate OK dat ik het te zwaar vind om alleen vanwege de initialen een 0 te geven, laat staan een -1.

Maar wellicht kan iemand er wel op wijzen dat dit niet helemaal zo hoort, want ik zie het bij (bijna) elke post van hem...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wat is de meerwaarde van de volgende post?
MrJames in 'nieuws: 'Yahoo gaat bod van Microsoft afwijzen''
Hij zet 1 klein eigen zinnetje neer en plakt daar vervolgens een stuk uit het vorige artikel hierover erachter. Daar wordt dan alleen maar +1 en zelfs +2 voor gegeven. Als dat geen mismoderaties zijn????
0 kan ik mee in komen. +1 is eventueel nog wel te verdedigen.

[ Voor 9% gewijzigd door TheCapK op 10-02-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hetzelfde idee heb ik bij deze reactie. Met name het eerste deel komt schoolmeester-achtig over. Ik vind het eerder een 0 dan de dikke +1 die het nu heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Samen komen we er wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Beide genoemde posts zijn door mij met een 0 beloond. Typische doorsnede posts zonder echt boeiende nieuwe inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Deze post is gewoon offtopic in de thread en daarom volgens mij geen 0:

Eusebius in 'nieuws: 'XP moet tot 2009 in de verkoop blijven''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dat is gewoon reclame maken voor Linux en heeft idd niks met het topic te maken: -1 dus gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, duidelijke -1.

Voor deze reactie geld imho overigens hetzelfde.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wat doen we met deze open deur:
Jelle E in 'nieuws: Britse regering herziet keuringssysteem games'
Als Fipo behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Absoluut. Het is niets anders.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Inderdaad een duidelijke -1. Offtopic en onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Verwijderd in 'nieuws: Yahoo noemt bod Microsoft te laag, zou deal met AOL overwegen'
Geeft een link naar een misschien interessant artikel. Zit een beetje te twijfelen of dit een +1 verdient. Ik heb hem momenteel een 0 gegeven, omdat hij niet zegt waarom het een interessant artikel is en ik dus eerst het artikel (of een gedeelte) moet lezen om dat enigszins te kunnen bepalen. (en die +2 slaat natuurlijk nergens op)

Deze zegt hetzelfde als deze 12 min. geleden heeft gezegd (alleen hij voegt imo nog 2 alinea's met weinig toegevoegde waarde toe en punten die ook al gezegd zijn boven hem). Vind ik dus een 0 waard, maar gezien de lengte van de post, ben ik bang dat de papegaaien hem op +1 gaan houden (ook al heeft hij nog maar weinig moderaties).

soulrider in 'nieuws: Nieuwe Epson-printer vereist smartcard om te printen'
Geeft zelf in de laatste zin gedeeltelijk al aan dat zijn statement boven hem ook al gemaakt is en krijgt een 2x +2 .... Lijkt mij gewoon een nette 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

--Niels-- schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:49:
Verwijderd in 'nieuws: Yahoo noemt bod Microsoft te laag, zou deal met AOL overwegen'
Geeft een link naar een misschien interessant artikel. Zit een beetje te twijfelen of dit een +1 verdient. Ik heb hem momenteel een 0 gegeven, omdat hij niet zegt waarom het een interessant artikel is en ik dus eerst het artikel (of een gedeelte) moet lezen om dat enigszins te kunnen bepalen. (en die +2 slaat natuurlijk nergens op)

Deze zegt hetzelfde als deze 12 min. geleden heeft gezegd (alleen hij voegt imo nog 2 alinea's met weinig toegevoegde waarde toe en punten die ook al gezegd zijn boven hem). Vind ik dus een 0 waard, maar gezien de lengte van de post, ben ik bang dat de papegaaien hem op +1 gaan houden (ook al heeft hij nog maar weinig moderaties).

soulrider in 'nieuws: Nieuwe Epson-printer vereist smartcard om te printen'
Geeft zelf in de laatste zin gedeeltelijk al aan dat zijn statement boven hem ook al gemaakt is en krijgt een 2x +2 .... Lijkt mij gewoon een nette 0.
Die eerste is idd een twijfelgeval. Ik ga er zelf vanuit dat een link verhelderend moet werken op de post. Hierbij is de post=de link dus er had wel wat meer geschreven worden om hier wat mij betreft een +1 van te maken.

Die twee die je aangeeft die gelijkeluidende inhoud zouden hebben: zoals het er nu staat gaat het om twee verschillende posts qua inhoud en lijkt die eerste terecht +1 te staan.

De laatste post die je aanheelt geeft alleen maar aan dat een gedeelte van wat hij post eerder al gezegd was. Geeft verder wel persoonlijke ervaring met het onderwerp aan en mag dus (wmb) op +1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Bert2000 in 'nieuws: Crossfire-mix van HD3870 en HD3850 getest'

Deze heb ik gewoon een 0 gegeven, ik zie ook niet in waar al die -1 vandaan komen. Het lijkt mij een terechte vraag, omdat Half-Life 2 het 50% beter doet met dezelfde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DE volgende is weer een schoolmeester die daar ook nog eens +1 voor krijgt:
Ansur in 'nieuws: Apple deponeert handelsmerk voor eigen gamehandheld'
Wat hulp om hem naar beneden te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Even een vraagje tussendoor, ik bekijk liefst de context waarin een bericht wordt geplaatst. Is er een manier om de bovenstaande reacties weer te geven (enkel het relevante stukje uiteraard), zonder terug naar de hoofdthread te gaan en daar de naam van de poster te zoeken?

En voor bovenstaande post vind ik -1 ook weer wat overdreven. Het is niet verbeteren om lastig te willen doen, maar om de juiste betekenis van het spreekwoord uit te leggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Alfredo op 11-02-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dan moet hij ook niet "to" verbeteren naar "too". Het lijkt meer alsof hij zijn schoolmeesterreactie probeert goed te maken door de betekenis uit te leggen terwijl degene op wie hij reageerde de betekenis duidelijk wel kent.
Wat betreft dat in context terug zoeken: nee helaas, dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje gemierenneuk imo. Totaal onzinnige opmerking. Wat dat betreft mag ie van mij dus op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Alfredo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:55:
Even een vraagje tussendoor, ik bekijk liefst de context waarin een bericht wordt geplaatst. Is er een manier om de bovenstaande reacties weer te geven (enkel het relevante stukje uiteraard), zonder terug naar de hoofdthread te gaan en daar de naam van de poster te zoeken?
Reactie ID kopiëren, teruggaan naar de thread, en dan in je adresbalk het laatste stuk van de link (#reacties) vervangen door #_reactieID. Dus Hekje, underscore en dan het net gekopieerde ID. Het is niet ideaal, maar grote threads makkelijker dan opzoeken.

Die reactie is trouwens zo nutteloos als wat, simpele -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:39:
Even algemeen: In ieder artikel waar iets over copyrightschending staat Kan je wel minimaal 1 reactie van Superdre verwachten. Die posts van hem zijn niet altijd even briljant maar vaak zegt hij iedere keer hetzelfde.
Wel eens dat spreekwoord over die pot en ketel gehoord?

Er is welgeteld 1 reactie van Superdre, en daar is niets mis mee. In dit geval is het een onbeduidende post... Zijn gemiddelden posts zijn i.h.a. juist wel degelijk met duidelijke meerwaarde, vooral waar het er om gaat om populistische uitspraken bij te stellen. (En dat is vaak hard nodig bij deze artikelen!)

Dat hij iedere keer hetzelfde zegt... Ach.... zullen we de posts van ene k1n8fisher bij dit soort artikelen eens onder de loep nemen. Ik kan je vertellen dat die ook de hele tijd bij dit soort artikelen zit te posten, en dat hij ook steeds hetzelfde zegt. Het zijn nou eenmaal uitgekauwde onderwerpen, waar niettemin niemand het kan laten om toch weer op te reageren. Behalve tijdverspilling van jullie beiden, kan ik daar weinig kwaad in zien.

Waar ik echter wel aanstoot aan neem, is hoe jij hier in TMF mee bezig gaat. Dit is de tweede keer in korte tijd dat je over Supredre begint, en in beide gevallen is er absoluut niets op zijn posts aan te merken. De vorige keer waren het zelfs het merendeel uitstekende zakelijke posts, met duidelijke meerwaarde. Dat jij het niet met ´m eens is, is geen reden om hem te vragen iets aan zijn posts te veranderen! Ik vindt het eigenlijk ongelooflijk dat je het uberhaupt durft voor te stellen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Wat hiermee te doen? http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2448660Zo'n gigantische quote vind ik een beetje overdreven, maar moet de post daarom naar -1 of is 0 voldoende?

EDIT, Vond het zelf ook een -1 ja, topicvervuiling met weinig inhoud.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorrit op 11-02-2008 23:46 . Reden: Eigen score ook vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
meer dan 0 vind ik het op deze manier sowieso niet. Ik neig nogal naar topicvervuiling, wat moet ik met zo'n lap engelse tekst? geef mij gewoon een nederlandse samenvatting met een linkje. (op ... is te lezen dat apple waarschijnlijk een nieuwe handheld gaat uitbrengen.) Klikt opeens een stuk minder boeiend, aangezien alleen een geldige bron zou tellen (anders is t.net wel genoeg dacht ik zo). De bron mist, het is veel engelse vervuiling, een grote publicatiesite is t.net ook. Begin steeds meer overtuigd te raken van een -1 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 20-09 21:17
arne schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:32:
Ik neig nogal naar topicvervuiling, wat moet ik met zo'n lap engelse tekst? geef mij gewoon een nederlandse samenvatting met een linkje.
Helemaal mee eens, dus net het laatste tikje naar -1 gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:09
freaq in 'nieuws: Microsoft maakt zich klaar voor overnamegevecht Yahoo'

Waarom deze een -1 krijgt? omdat het fipo is? Ik vind em een 0 waard, -1 is beetje te fel imo

boner in 'nieuws: Microsoft maakt zich klaar voor overnamegevecht Yahoo'
En deze is ook een 0 waard volgens mij, komt een beetje raar/betweterig over door die "he" mss, maar om daar een -1 voor te geven. Wie weet is het een Belg (we like "he").

Maghiel in 'nieuws: Microsoft koopt Sidekick-maker Danger'
Vind ik ook geen -1 waard, mag voor mij op 0

En deze tiguan in 'nieuws: Microsoft koopt Sidekick-maker Danger' is toch ook niet een -1 waard ? of wel ? 0 voor/van mij

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 12-02-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Twee nulletjes idd. Er staat op dit moment bij dat topic niets dat een -1 waard is. Ook maar een +1 overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
De eerste vind ik gewoon een ordinaire first-post, heb ik -1 gegeven. Die daarna heb ik een 0 gegeven en daar verblijft de post nu ook op. Ik vond het maar net een 0, de inhoud is minimaal en dan dat beterweterige "he" erin doet het niet goed bij mij.
De derde reactie lijkt me vrij onzinnig, alsof Amerikanen hele andere mensen zijn die liever troep kopen en wij in het prachtige Europa zo verheven zijn dat we daar doorheen prikken. En eigenlijk geeft de poster zelf al aan dat het opgevat kan worden als een flame. Het is net zoiets als de uitdrukking "met alle respect", dat betekend dat er een respectloze opmerking komt. -1 van mij.
De laatste reactie voegt ook weinig toe mijns inziens, waarom werkt het niet fijn? Op deze manier komt de reactie een beetje flamerig over richting Windows Mobile. Ook is de reactie in tegenspraak, in de eerste zin beweert de poster dat Windows Mobile niet fijn werkt op een mobiel systeem, in de 2e zin vraagt de poster zich af of op dit (mobiele) systeem het wel fijn werkt. Het zou een 0 kunnen zijn, ikzelf heb een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik vind in de reactie onok in 'nieuws: Microsoft rolt rtm-versie Vista SP1 versneld uit' ondergewaardeerd, maar zo te zien lijkt het toch de goede kant uit gaan.

Wat ik helemaal niet snap is een reactie weer hierop (welke door papegaaigedrag wel bevestigd zal blijven), dat compleet offtopic is en gewoon op 0 hoort volgens mijn interpetatie van de scores:
Soldaatje in 'nieuws: Microsoft rolt rtm-versie Vista SP1 versneld uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Allebei een 0 gegeven. Ik zal zo de rest van de gegeven links ook even bij langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
2 kandidaten voor een -1 die nu op 0 verkeren:http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2449696 ongefundeerde beschuldigingen richting de amerikaanse overheid en http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2449711 voor moderatiegeklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Valt voor beide wat te zeggen, maar omdat hij zo verschrikkelijk weinig toevoegt (niets eigenlijk) ga ik naar -1.
Een 0 gegeven. :)
Hartstikke offtopic, en ook niet grappig ofzo, een echte -1 voor mij.
Niet onderbouwd snap ik niet wat we met die reactie moeten. Zelf heb ik namelijk hele goede ervaringen met WM op mobiele apparaten. Het blijft een mening. Misschien een twijfel geval, maar voor mij ook een -1.
J.J.K. schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:34:
2 kandidaten voor een -1 die nu op 0 verkeren:http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2449696 ongefundeerde beschuldigingen richting de amerikaanse overheid en http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2449711 voor moderatiegeklaag.
Eerste naar -1 gemod, hartstikke offtopic en vol fantasie zonder onderbouwing. De tweede naar -1 gemod. Daar staat zelfs een +1 bij, een dikke mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Opvallend dat de reactie met moderatiegeklaag gewoon weer keihard op 0 gepapegaaid wordt.... ;( Dat terwijl het overduidelijk is dat -1 de juiste score is. :(

EDIT: Ik zie nu dat de ongefundeerde beschuldigingen ook weer zichbaar zijn geworden, is zeker een populaire mening...

[ Voor 27% gewijzigd door Jorrit op 12-02-2008 13:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
J.J.K. schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:34:
Hier moet ik toch even zelf op reageren, het is geen nieuws dat de Amerikaanse overheid hun eigen nieuws injecteerd met valse gegevens. Zie voor verdere info op crytome.org en zoek er even naar je zult genoeg info erover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De post is nog steeds offtopic en ongefundeerd, dus waarom zouden we hier even naar crytome.org moeten gaan?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

n4m3l355 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:30:
[...]

Hier moet ik toch even zelf op reageren, het is geen nieuws dat de Amerikaanse overheid hun eigen nieuws injecteerd met valse gegevens. Zie voor verdere info op crytome.org en zoek er even naar je zult genoeg info erover vinden.
Ik heb die reactie op 0 gemod, waar ie nu ook op staat. Het is allemaal niet zo gefundeerd, maar niet echt een flame oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een vraag mbt deze newspost.

Iedereen die allen maar meld welke downloadmanager ze gebruiken, danwel welke snelheid ze halen. Ik denk dat dat allemaal op -1 hoort? Voegt imho niks toe namelijk....

In diezelfde newspost lijkt deze reactie me een duidelijke -1 wegens op de man spelen en trollen.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 12-02-2008 17:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Dirk schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:43:
[...]

Reactie ID kopiëren, teruggaan naar de thread, en dan in je adresbalk het laatste stuk van de link (#reacties) vervangen door #_reactieID. Dus Hekje, underscore en dan het net gekopieerde ID. Het is niet ideaal, maar grote threads makkelijker dan opzoeken.

Die reactie is trouwens zo nutteloos als wat, simpele -1.
Je moet er blijkbaar nog een "r" voorzetten, bedankt in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Zijn links naar binaries4all.nl eigenlijk toegestaan, anders zou Botoo even langs deze reactie moeten gaan: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2450189 en dan moet de reactie naar -1 uiteraard. Daarnaast mag gebruiker "speedlink" wel even een mailtje hebben, een lelijke hoeveelheid topicvervuiling daar 11 berichten waarvan 10 oneliners.

[ Voor 33% gewijzigd door Jorrit op 12-02-2008 19:28 . Reden: Speedlink... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:57:
[...]

Wel eens dat spreekwoord over die pot en ketel gehoord?

Er is welgeteld 1 reactie van Superdre, en daar is niets mis mee. In dit geval is het een onbeduidende post... Zijn gemiddelden posts zijn i.h.a. juist wel degelijk met duidelijke meerwaarde, vooral waar het er om gaat om populistische uitspraken bij te stellen. (En dat is vaak hard nodig bij deze artikelen!)

Dat hij iedere keer hetzelfde zegt... Ach.... zullen we de posts van ene k1n8fisher bij dit soort artikelen eens onder de loep nemen. Ik kan je vertellen dat die ook de hele tijd bij dit soort artikelen zit te posten, en dat hij ook steeds hetzelfde zegt. Het zijn nou eenmaal uitgekauwde onderwerpen, waar niettemin niemand het kan laten om toch weer op te reageren. Behalve tijdverspilling van jullie beiden, kan ik daar weinig kwaad in zien.

Waar ik echter wel aanstoot aan neem, is hoe jij hier in TMF mee bezig gaat. Dit is de tweede keer in korte tijd dat je over Supredre begint, en in beide gevallen is er absoluut niets op zijn posts aan te merken. De vorige keer waren het zelfs het merendeel uitstekende zakelijke posts, met duidelijke meerwaarde. Dat jij het niet met ´m eens is, is geen reden om hem te vragen iets aan zijn posts te veranderen! Ik vindt het eigenlijk ongelooflijk dat je het uberhaupt durft voor te stellen...!
Misschien dat we hier eens een directe mail over kunnen beginnen zodat we hier dit topic niet gaan vervuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hier weer een dubbelpost. Hetzelfde werd al twee keer eerder gepost op 13.54 en deze post het op 14.49:
Verwijderd in 'nieuws: Brits wetsvoorstel laat providers illegale downloaders afsluiten'
En dan toch nog 6x 0 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

k1n8fisher schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:59:
Hier weer een dubbelpost. Hetzelfde werd al twee keer eerder gepost op 13.54 en deze post het op 14.49:
Verwijderd in 'nieuws: Brits wetsvoorstel laat providers illegale downloaders afsluiten'
En dan toch nog 6x 0 krijgen?
Overheen gelezen... Aangepast naar -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

KneppaH in 'nieuws: Grootste retailer VS gaat ook voor blu-ray' mag op -1 wegens offtopic en overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Dan is de vraag, is het dit:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
of is het dit:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen nuttige bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Ik zou eerder een nulletje geven :)

Beide quotes uit Tweakers.net moderatie faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik ga voor deze:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Beide opties is wat voor te zeggen. Hij krijgt nu 19 keer een nul, en 5 keer een min 1. Effectief staat de reactie nu op nul, en dat is prima te verdedigen toch ?

Wat je zegt klopt: hij mág op -1, maar om een 0 als mismoderatie te zien -daarvoor is dit topic immers- lijkt me onterecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nah... Ik vindt hem zó waardeloos, dat ie op 0 wat mij betreft toch echt te hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Nah... Ik niet ;)
(beetje vreemde redenatie alleen. Omdat ze zware machines maken gaat het goed met Toshiba.. :? )

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Om op die reactie in te gaan: de poster wil kennelijk aangeven dat Toshiba ook dingen doet die we niet eens echt weten. Dat als reactie op het feit dat ze van de 100 dingen die de doen de meeste wél goed doen. Dat wat hij opmerkt is één van die honderd dingen, maar kennelijk voor hem bijzonder genoeg om het te melden. Daar kun je aan twijfelen, maar dan nog lijkt het me geen kwade bedoeling van deze post.

De redenatie is wat apart, de toegevoegde waarde niet zo groot, maar daarvoor volstaat niveautje 0 prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

:P ik laat het er maar bij. Deze dubbelpost is wat duidelijker:
Sgreehder in 'nieuws: EA maakt releasedatum Spore bekend'

En de eerdere reactie:
Verwijderd in 'nieuws: EA maakt releasedatum Spore bekend'

Opzich kan die nu nog makkelijk naar -1, maar zoiets valt niet zo erg op dus ik kan hem beter vroeg melden voordat ie op 0 of +1 wordt vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Hij heeft er van mij ook een min 1 bij. Bij geen opzet: pindakaas. Bij wel opzet is dit gewoon karmahoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
]Byte[ in 'nieuws: Lockheed gaat voor FBI biometrische database bouwen'

9 keer "must-read"? Het is een nuttige post en zonder meer een +1, maar voor +2 vind ik dat je toch nog wel iets meer mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

idd +1, en dat heeft ie dus ook van mij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Bij gebrek aan onderbouwing een +1 idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Eerst had ik voor deze post een 0, maar nu een -1. Ik zou graag willen weten waarom. S_Chief in 'nieuws: Microsoft koopt Sidekick-maker Danger'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Prima dat je in wiek geschoten werd, maar wat heeft dat op de FP te zoeken? Ieder bericht dat een air heeft van gelijk-halen is per definitie overbodig... dus ook met goede bedoelingen is het een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
fondacio schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:13:
]Byte[ in 'nieuws: Lockheed gaat voor FBI biometrische database bouwen'

9 keer "must-read"? Het is een nuttige post en zonder meer een +1, maar voor +2 vind ik dat je toch nog wel iets meer mag doen.
Het is weliswaar niet helemaal goed onderbouwd maar het is wel een essentiele aanvulling op het bericht die door niemand gemist mag worden. Het helpt te begrijpen waarom het contract zo lang duurt. Zonder deze informatie lijkt de FBI wel een stel idioten die over een decennium een opsporingmethode hebben die ze nu al zouden kunnen gebruiken. Gezien de nieuwe definitie van de +2, must-read lijkt mij een +2 daarom gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Een ongefundeerde flame naar de community lijkt me een duidelijke -1.

[ Voor 0% gewijzigd door Jorrit op 13-02-2008 17:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is toch wel vrij algemeen dat wanneer het over brein of Tim Kuik gaat, hier veel mensen negatief op reageren. Hij heeft imo gewoon gelijk. Je kunt er een flame in zien, maar ik vind dat wel meevallen. Het is zeker ongefundeerd, maar imo onschuldig genoeg voor de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik twijfel tussen een -1 en een 0. Ik vind het een zeer magere post en mis onderbouwing. Ik neig naar een -1 gezien de post gewoon voor niemand echt interessant is om te lezen maar wacht nog even met mijn mod zodat ik het wat beter kan overdenken. Wat doen de andere promodders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
RoD schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:34:
Het is toch wel vrij algemeen dat wanneer het over brein of Tim Kuik gaat, hier veel mensen negatief op reageren. Hij heeft imo gewoon gelijk. Je kunt er een flame in zien, maar ik vind dat wel meevallen. Het is zeker ongefundeerd, maar imo onschuldig genoeg voor de 0.
Hoewel veel mensen negatief reageren bij dit soort berichten is dat natuurlijk geen reden om bij een positief voorstel er bij voorbaat vanuit te gaan dat iedereen dat doet. Waarschijnlijk komen die negatieve reacties voort uit de manier van handelen van Brein en de manier waarop copyrightschending wordt bestreden door hen. Het is een overhaaste generalisatie om er vanuit te gaan dat het nu weer zou gebeuren, nu er een voorstel ligt waarin sharen niet gecriminaliseerd wordt.
Overgins ben ik het met je eens dat de meeste posts negatief zijn en dat dit waarschijnllijk veroorzaakt wordt door puur eigenbelang. Maar de posts waarin naar Kuik en Brein geflamed wordt gemaakt worden ook weggemod, dus ik zie niet in waarom deze niet hetzelfde lot moet ondergaan.

Sorry voor de edit toen je al aan het tikken was :$

[ Voor 20% gewijzigd door Jorrit op 13-02-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

J.J.K. schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:43:
[...]

Hoewel veel mensen negatief reageren bij dit soort berichten is dat natuurlijk geen reden om bij een positief voorstel er bij voorbaat vanuit te gaan dat iedereen dat doet. Waarschijnlijk komen die negatieve reacties voort uit de manier van handelen van Brein en de manier waarop copyrightschending wordt bestreden door hen. Het is een overhaaste generalisatie om er vanuit te gaan dat het nu weer zou gebeuren, nu er een voorstel ligt waarin sharen niet gecriminaliseerd wordt.
Tsja, het is maar hoe je "men" wilt interpreteren. Er zullen zeker mensen zijn die zo zullen reageren. Dus wat dat betreft heeft hij gelijk. Het is natuurlijk wel een generalisatie als je het over iedereen hebt, maar hij heeft wel degelijk een punt, ergens. Niet dat het meerwaarde heeft, maar die reactie mag imo best op 0.
dus ik zie niet in waarom deze niet hetzelfde lot moet ondergaan.
Omdat het imo geen flame is. Daarover kun je verschillen van mening, maar daarom zie ik dus persoonlijk geen reden om die reactie op 0 te modden.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 13-02-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
RoD schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:49:
Tsja, het is maar hoe je "men" wilt interpreteren. Er zullen zeker mensen zijn die zo zullen reageren. Dus wat dat betreft heeft hij gelijk. Het is natuurlijk wel een generalisatie als je het over iedereen hebt, maar hij heeft wel degelijk een punt, ergens. Niet dat het meerwaarde heeft, maar die reactie mag imo best op 0.
Het klopt dat veel mensen van mening zijn dat de stichting Brein te ver gaat, het klopt ook dat onder een aantal een idee heerst dat ze alles wat brein doet moeten afkraken. Dat is een wijkt af van de mening van de poster hier, en dat is zijn goed recht. En ik ben het met je eens dat hij ergens ook nog wel gelijk heeft.
De manier waarop hij zijn mening verkondigd zie ik echter als ongewenst, het is een korte oneliner waar niemand iets mee kan. Als je op deze reactie zou reageren met een andere mening ben je bij voorbaat al veroordeeld. Immers, als ik zeg dat hij ongelijk heeft om een aantal redenen doe ik dat volgens hem omdat ik een hekel heb aan Dhr. Kuik, niet omdat ik tot die conclusie ben gekomen door de voors en tegens af te wegen. Dat draagt niet bij aan de kwaliteit van de reacties, er valt geen eer te behalen aan een goede redernatie want je bent bij voorbaat al een Tim Kuik-hater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

_JGC_ in 'nieuws: Hackers overheid.nl vinden schadevergoeding te hoog'
Geen idee waarom ie op -1 staat. Nette post, geen dubbelpost, lijkt me een nette +1.

Deze is geen +1 waard: shadow_tj in 'nieuws: Hackers overheid.nl vinden schadevergoeding te hoog'. Hij post onwaarheden die worden onderuit gehaald door de reactie erop en voor de rest is het ook weinig bijzonders.

De thread is in het algemeen trouwens wel weer heel netjes gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

J.J.K. schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:10:
De manier waarop hij zijn mening verkondigd zie ik echter als ongewenst, het is een korte oneliner waar niemand iets mee kan.
Dat ben ik dus niet met je eens.
Als je op deze reactie zou reageren met een andere mening ben je bij voorbaat al veroordeeld. Immers, als ik zeg dat hij ongelijk heeft om een aantal redenen doe ik dat volgens hem omdat ik een hekel heb aan Dhr. Kuik, niet omdat ik tot die conclusie ben gekomen door de voors en tegens af te wegen. Dat draagt niet bij aan de kwaliteit van de reacties, er valt geen eer te behalen aan een goede redernatie want je bent bij voorbaat al een Tim Kuik-hater.
Dat is een beetje een bevooroordeelde gedachte imo, voortkomend uit een bepaalde interpretatie van die post waar ik me niet in kan vinden.
Maargoed, ik snap je punt. Ik blijf bij mijn 0-moderatie, maar laten we het er maar op houden dat het beide kanten op kan :)
Dirk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:03:
_JGC_ in 'nieuws: Hackers overheid.nl vinden schadevergoeding te hoog'
Geen idee waarom ie op -1 staat. Nette post, geen dubbelpost, lijkt me een nette +1.
De daders eikels noemen is niet echt netjes. Het is imo geen reden voor de -1, maar wellicht wel reden om een punt aftrek te geven. Ik twijfel.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 13-02-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
RoD schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:13:
[...]

De daders eikels noemen is niet echt netjes. Het is imo geen reden voor de -1, maar wellicht wel reden om een punt aftrek te geven. Ik twijfel.
Ik vind zijn post aardig netjes en zeker een toegevoegde waarde hebben (er even van uitgaande dat zijn statement niet eerder is gemaakt, maar als ik zo snel terug kijk, is dat niet het geval). Zeker als toevoeging op de reactie waarop hij reageert (is die trouwens een +2 waard, ik twijfel nog een beetje, het is wel een nette post...).
En ik ben het met je eens dat daders eikels noemen niet netjes is, maar ik vind eikels niet een "erg" scheldwoord, voor mij roept het in deze context meer "die ettertjes op". Vind het al met al wel voldoende voor een +1.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik neig er ook naar om het maar over het hoofd te zien. Vooral omdat het maar een "klein vergrijp" is en de post inderdaad meerwaarde heeft. Persoonlijk zou ik er ook gewoon een +1 voor geven, maar ik kan me ergens voorstellen dat mensen zich hier aan storen, daarom de twijfel over wat er hier nu de correcte score is. Maar ik kan me goed vinden in wat je zegt :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.