Het kleine-mismoderatietopic deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-06 14:40

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
(potentiele) mismods te over voor een nieuw topic.
Introductie
Dit topic is bedoeld voor het melden van foute moderaties waarvoor je het niet nodig vind om er een apart topic voor te openen.

Het is de bedoeling dat de reguliere modders ingrijpen en zonodig een powermod bijspringt (als de reactie te oud is of als er al heel veel moderaties op geweest zijn waardoor reguliere invloed niet volstaat).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een discussie onstaat dan zullen de modjes alhier die discussie afsplitsen naar een eigen topic.
Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL (deze is te vinden door op 'score' te klikken).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.
Alvast bedankt en brand maar los!
(Elke vermeende overeenkomst van deze topicstart met Rataplan's Spel- en tikfoutjes topic in Frontpage Algemeen berust nog steeds volledig op toeval :+ )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gouwe ouwe deze serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 21:52
Andros in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008', klaagt over het feit dat het niet wenselijk is om in een reactie spelfouten te melden. Vind ik een -1 (staat op 0).

De reactie er voor, die vind ik wat lastiger (woetski in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008'). Ik heb hem 0 gegeven, aangezien hij het op een nette manier zegt en hopelijk een aantal gebruikers tot goede inzichten zal brengen. Maar op zich is het natuurlijk wel ver off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die tweede is idd zwaar offtopic en moet dus gewoon een -1 hebben, bovendien heeft hij toch alleen maar nut als je de andere -1 reacties ook ziet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
weeraanmelden in 'nieuws: OS X-tablet 'Modbook' na jaar uitstel alsnog op de markt'

Staat nu op +1. Verder geen enkel nieuw feit. 0 is eerder op zijn plek.
En waarop is dit geinstalleerd?
Op een standaard MacBook.
Overigens ondersteund OS X gewoon standaard de wacom pen.

[ Voor 3% gewijzigd door Megaflix op 02-01-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:31
NitroX infinity in 'nieuws: Onderzoek: internet wakkert bibliotheekbezoek aan'

Deze reactie (niet de mijne!) kreeg een "-1 ongewenst". Ten onrechte. Het is misschien wel een 1e reactie maar geen fipo. De reactie was wel kort, maar krachtig en geen zinloze one-liner, en te lezen als terechte kritiek op zowel de bron (onderzoek) als tweakertopic. Mijn commentaar op deze reactie ondestreept mijn mening:

Volstrekt mee eens. Het is een idioot topic op de manier waarop het nu is samengevat.
Een niet-representatief onderzoekje in opdracht van een belanghebbende wordt door een suggestieve titel opeens gepromoveerd tot universele waarheid. Het onderzoek slaat bovendien nergens op: enerzijds blijkt het uiteindelijk te gaan om de internetconnectie naar een bibliotheek catalogus, anderzijds wordt er de flauwekul conclusie aan verbonden dat het om een sociaal gebeuren gaat. Deze twee sluiten elkaar uit, een catalogus is geen community.

Graag score normaliseren naar 0 zodat-ie te lezen is voor het gros van de bezoekers.

(NB op score klikken doet niks, op datumtijd van de reactie klikken geeft wel de directe link. Misschien Introductietekst updaten.)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 01:08
Evilslayer in 'nieuws: Mozilla organiseert chatsupportdienst '
Gebruik en installeer IE7 :+
Lijkt me niet echt een 0 waard, er zijn zelfs nog 2 mensen die daar +1 voor hebben gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Die staat ook niet op +1 robbert? Hij staat op -1 voorlopig, met de volgende scores:
+1 Meerwaarde 2
0 Neutraal 18
-1 Ongewenst 24
Gemiddeld -0,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 01:08
Megaflix schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:03:
Die staat ook niet op +1 robbert?
Was een typo in mijn post, moest 0 zijn...
Hij staat op -1 voorlopig
Dat is al beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kalief schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:46:
NitroX infinity in 'nieuws: Onderzoek: internet wakkert bibliotheekbezoek aan'

Deze reactie (niet de mijne!) kreeg een "-1 ongewenst". Ten onrechte. Het is misschien wel een 1e reactie maar geen fipo. De reactie was wel kort, maar krachtig en geen zinloze one-liner, en te lezen als terechte kritiek op zowel de bron (onderzoek) als tweakertopic. Mijn commentaar op deze reactie ondestreept mijn mening:

Volstrekt mee eens. Het is een idioot topic op de manier waarop het nu is samengevat.
Een niet-representatief onderzoekje in opdracht van een belanghebbende wordt door een suggestieve titel opeens gepromoveerd tot universele waarheid. Het onderzoek slaat bovendien nergens op: enerzijds blijkt het uiteindelijk te gaan om de internetconnectie naar een bibliotheek catalogus, anderzijds wordt er de flauwekul conclusie aan verbonden dat het om een sociaal gebeuren gaat. Deze twee sluiten elkaar uit, een catalogus is geen community.

Graag score normaliseren naar 0 zodat-ie te lezen is voor het gros van de bezoekers.

(NB op score klikken doet niks, op datumtijd van de reactie klikken geeft wel de directe link. Misschien Introductietekst updaten.)
Helaas, maar die hele discussie is volledig offtopic. Om die reden heb ik hem dan ook volledig op -1 gemod, op de reactie van aerosoul na, welke nog net voldoende ontopic is om door mij op 0 gemod te worden.
Discussies over de nieuwswaarde van een item horen NIET op de frontpage thuis maar in Frontpage Algemeen.
Alle reacties niet inhoudelijk ingaan op het nieuwsitem horen hier op het forum thuis en wanneer ze dan toch op de frontpage staan horen dus op -1 gemod te worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Gelukkig nieuw jaar iedereen, ja ik ben laat. :P

Anoniem: 149075 in 'nieuws: Laptopaccu's in vliegtuigen aan banden gelegd'
Ik vindt dit persoonlijk een -1, nogal flamerig.

Croga in 'nieuws: Amerikaans leger gaat meer Apples gebruiken'
Hoe is dit meerwaarde? :S Meer dan een 0 vindt ik het zelf niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Anoniem: 116446 in 'meuk: Cube 2: Sauerbraten 2007_12_22'

Janssen in 'meuk: Cube 2: Sauerbraten 2007_12_22'

Bart© in 'meuk: Cube 2: Sauerbraten 2007_12_22'

Vind niet echt dat deze drie meer waarde geven aan het nieuwsbericht...

Is het verder nog de bedoeling dat ze voor een andere game adverteren bij een software update? :?

[ Voor 35% gewijzigd door TaraWij op 02-01-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
SniperFox schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:20:
Gelukkig nieuw jaar iedereen, ja ik ben laat. :P

Anoniem: 149075 in 'nieuws: Laptopaccu's in vliegtuigen aan banden gelegd'
Ik vindt dit persoonlijk een -1, nogal flamerig.

Vliegtuigen: Een zin kan nog in zo'n geval, maar niet drie. :-S

Amerikaans: Ja, dit vind ik ook geen meerwaarde. Bovendien krijg ik er zelf minder dan vier...

*Sigh* Moet wat meer opletten, wat is het reglement voor dubbelposts?
Megaflix schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:26:
stijnos1991 in 'nieuws: 802.11n-Chip Marvell zorgt voor wifi-snelheid van 450Mbps'

[...]

Z'n punt is duidelijk, maar 'O god krijgen we er weer zo 1...' is echt een flame.
Wat is het toch moeilijk elkaar te respecteren... :'(

[ Voor 25% gewijzigd door TaraWij op 02-01-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
stijnos1991 in 'nieuws: 802.11n-Chip Marvell zorgt voor wifi-snelheid van 450Mbps'
O god krijgen we er weer zo 1...

Er is al bewezen dat het NIET schadelijk is buiten een straal van 2 meter rond een UMTS mast te staan.(zoek maar op tweakers, staat ergens een artikel over)
Let op: UMTS ZENDMAST! die produceert dus heel wat meer straling dan jouw Linksys routertje.

Paar van die 802.11n routertjes maken dus echt geen bal uit voor: "het menselijk lichaam"
Z'n punt is duidelijk, maar 'O god krijgen we er weer zo 1...' is echt een flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

TaraWij schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:21:
Anoniem: 116446 in 'meuk: Cube 2: Sauerbraten 2007_12_22'

Janssen in 'meuk: Cube 2: Sauerbraten 2007_12_22'

Bart© in 'meuk: Cube 2: Sauerbraten 2007_12_22'

Vind niet echt dat deze drie meer waarde geven aan het nieuwsbericht...

Is het verder nog de bedoeling dat ze voor een andere game adverteren bij een software update? :?
Heb ze alle drie een 0 gemod, de eerste twee staan onderhand al op een 0.

telenut in 'meuk: Cube 2: Sauerbraten 2007_12_22'
Vindt deze ook echt geen meerwaarde waard, nulletje op zijn plek lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Deze hele thread heb ik maar naar -1 gemod, op een enkeling na. Het is gewoon té offtopic en zeer onwenselijk om dit op de FP te gaan bepraten. Helaas.
Twijfel gevalletje, maar vanwege de toon, toch maar een -1 gegeven.
Deze had ik al op 0 staan, maar dat mag nog steeds niet baten. Ik vind het ook geen bijzondere reactie.
Mwa. Bij meukposts ben ik altijd wat soepeler. Deze reactie biedt een andere vergelijkbare game aan die ook gratis is. Oké het gaat niet over de meukpost zelf, maar desalniettemin vind ik hem best interessant. :) Op een nieuwspost echter, zou ik hem ook geen +1 gegeven hebben.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Andros in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008', klaagt dat hij weg wordt gemod, terwijl hij 11 keer 0 heeft (en nu 2 x -1 van mij). Waarschijnlijk 1 of 2 mismods (die zich ook nog hebben bedacht), geen geduld en dan meteen maar klagen. Mag wat mij betreft nu wel op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ben ik weer eens :) (binnenkort weer meer)
Deze: woetski in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008'
en deze: Andros in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008'

Eigenlijk vind ik beide een 0 of beide een -1. Beide even nutteloos,nuttig,offopic, niet offtopic.
Veel verschil is er niet behalve dat een de regels nog eens geeft en de andere het liever anders heeft.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

allebei -1, had ik ze ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

mashell in 'nieuws: Onderzoek: internet wakkert bibliotheekbezoek aan'
dit lijkt me geen meerwaarde hebben, gewoon een nulletje imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Anoniem: 167279 in 'nieuws: Hitachi stapt uit de markt voor kleine harde schijven'
Gaat offtopic over frontpage feedback.
Sir_Eleet in 'nieuws: Hitachi stapt uit de markt voor kleine harde schijven'
En deze reageert daar weer op met uitleg hoe je geneste reacties moet posten.

Beide horen natuurlijk niet thuis in de reacties op het artikel over harde schijven van Hitachi.

The-Source in 'nieuws: Hitachi stapt uit de markt voor kleine harde schijven'
Reageert op reactie over spelfouten. Rest van de reacties van die thread staat al op -1, alleen deze op 0. Spelfouten zijn al verbeterd, dus dit is een overbodige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gebruikershaes in 'nieuws: Asrock introduceert high-end P35-moederbord'
Lijkt mij een duidelijke -1.

Anoniem: 175233 in 'nieuws: Asrock introduceert high-end P35-moederbord'
Deze eveneens. Leuke post, maar is een reactie op een volledige offtopic discussie, die eigenlijk geen discussie mag heten. Kan niks anders dan een -1 geven.

BruT@LysT in 'nieuws: Asrock introduceert high-end P35-moederbord'
Deze heeft imo geen meerwaarde. 0 lijkt me hoog genoeg.

dupondje in 'nieuws: Asrock introduceert high-end P35-moederbord'
Is al een aantal keren eerder gepost + op de man spelen. -1 lijkt me een terechte score.

choking_duck in 'nieuws: Asrock introduceert high-end P35-moederbord'
Hier twijfel ik over. Is het ontopic gedeelte hoog genoeg om het offtopic gedeelte te maskeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me een troll van het zuiverste water.

Hij doet allerlei beschuldigingen van corruptie zonder maar de geringste onderbouwing. Alsof iedere Nigeriaan loopt te scammen. Ja, en hier in Nederland lopen we ook allemaal in klompen en klederdracht en werken allemaal in de molens of in de kaas-makerij. O ja, en we snuiven allemaal drugs dat het een lieve lust is! Over vooroordelen gesproken... overduidelijke -1 imho.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 03-01-2008 18:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2379495
Tekst is: "elite hoor". Echte -1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Inderdaad
Anoniem: 175233 in 'nieuws: Asrock introduceert high-end P35-moederbord'
Deze eveneens. Leuke post, maar is een reactie op een volledige offtopic discussie, die eigenlijk geen discussie mag heten. Kan niks anders dan een -1 geven.
Vreemd, hij krijgt alleen +1 en -1, niks er tussenin. -1 is wel op z'n plek ja.
Is al een aantal keren eerder gepost + op de man spelen. -1 lijkt me een terechte score.
Het valt me op bij deze reacties dat er veel +1 en -1 gegeven wordt en weinig daar tussenin.

[ Voor 12% gewijzigd door Megaflix op 03-01-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb het idee dat er bij dat draadje behoorlijk papegaaigemod wordt. De moderaties zijn allemaal behoorlijk eensgezind. Viel me bij behoorlijk veel reacties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 11:29
In het Topic nieuws: Heemskerk wil duidelijkheid over koppelverkoop software

Er wordt daar door iemand gesteld dat een PC zonder OS een werkend apparaat is : Plyon in 'nieuws: Heemskerk wil duidelijkheid over koppelverkoop software'

Ik reageer daarop, met in mijn gedachten een knipoog:
DivxLover in 'nieuws: Heemskerk wil duidelijkheid over koppelverkoop software'

Ondanks dat we hier een verzameling Tweakers zijn, en velen technisch onderlegd zijn, mag ik denk ik toch aannemen dat een pc met enkel een bios niet beschouwd wordt als een werkend apparaat, dat de originele post dan ook niet steekhoudend is en dat mijn reactie daarop niet een ongewenst verdient?

Of ben ik nu te kleinzielig? ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een onschuldige 0. Daar staat ie inmiddels ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
"Waar blijf je met je grote bek?" Dat is dus echt geen 0, maar door het enorme aantal +1 stemmers staat ie daar nu wel, ondanks 20x -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Megaflix schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:30:
"Waar blijf je met je grote bek?" Dat is dus echt geen 0, maar door het enorme aantal +1 stemmers staat ie daar nu wel, ondanks 20x -1.
Gelukt :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241040

Megaflix schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:30:
nog een beetje dieper geduwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:17
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2383559
Ja, ik kom alleen zeuren als het om mijn eigen posts gaat ;). Vind dit een onterechte -1, ik geef mijn mening die duidelijk anders is dan die van de schrijver van het stukje, is zijn goed recht en het mijne ook. Ik geef een paar voorbeelden om mijn mening te ondersteunen. Vervolgens komt hij uit op -1, het is me een raadsel waarom. Het stukje is misschien onoverzichtelijk waardoor mensen het overzicht kwijt zouden kunnen raken, maar als je de beroerd bent om te lezen moet je het ook niet modereren.

Edit: Random alinea's toegevoegd op verzoek en dank voor de 0 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Groever op 04-01-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Enige wat ik vond is dat er wel ergens een enter tussen kon. Verder gewoon een nette reactie. 0'etje (x3) voor jouw.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Groever schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:15:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2383559
Ja, ik kom alleen zeuren als het om mijn eigen posts gaat ;). Vind dit een onterechte -1, ik geef mijn mening die duidelijk anders is dan die van de schrijver van het stukje, is zijn goed recht en het mijne ook. Ik geef een paar voorbeelden om mijn mening te ondersteunen. Vervolgens komt hij uit op -1, het is me een raadsel waarom. Het stukje is misschien onoverzichtelijk waardoor mensen het overzicht kwijt zouden kunnen raken, maar als je de beroerd bent om te lezen moet je het ook niet modereren.
Ook van mij krijg je een 0, laat volgende keer wel wat witruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem voor mij, drie nulletjes mijnerzijds.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Er is een expert mee gegaan :P (was 5x -1 nu 3x)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Jut in 'nieuws: Foto's en details Geforce 9800GX2 uitgelekt'
Voegt imo niets toe, -1?

KappeNou in 'nieuws: Foto's en details Geforce 9800GX2 uitgelekt'
Ik vindt dit echt geen meerwaarde, en over die +2 praat ik al helemaal niet. :X

Shiver23 in 'nieuws: Sony zet Skype op Playstation Portable'
Zelfde verhaal, 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Onschuldig. Nulletje imo.
KappeNou in 'nieuws: Foto's en details Geforce 9800GX2 uitgelekt'
Ik vindt dit echt geen meerwaarde, en over die +2 praat ik al helemaal niet. :X
Mwa, hij poogt toch wel een vergelijking neer te zetten, helaas niet onderbouwd met een bron. Een +1 kan ik er nog wel in zien. Kan beide kanten op imo.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

t-h in 'nieuws: Archos TV+ valt AppleTV aan'
Ononderbouwde troll imo. Hij zoekt naar manieren om het apparaat waar het artikel over gaat zoveel mogelijk af te kraken. Ook de verwoording is niet overal even netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

en op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
De reactie waar hij naar verwijst in z'n post vind ik zo erg nog niet, dus wáárom hij ineens begint over wegmodden is me compleet onduidelijk. Zijn post hoort wat mij betreft wel op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 15:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

die edit maakt het af... Had even gehoopt dat mijn 0 kon blijven staan, maar helaas, modcommentaar.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Helaas ben ik ziek en dus iets minder actief. Heb toch nog een aantal van de hier genoemde posts doorgelopen en hier en daar bijgesteld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:50:
Helaas ben ik ziek en dus iets minder actief. Heb toch nog een aantal van de hier genoemde posts doorgelopen en hier en daar bijgesteld.
Beterschap! :)

Keneo in 'nieuws: Opensourcetelefoon Freerunner moet Neo1973 aflossen'
Vindt dit persoonlijk niet echt een +1, een 0 lijkt mij beter.

schenk in 'nieuws: Archos TV+ valt AppleTV aan'
Hetzelfde verhaal, 0.

Naatan in 'nieuws: Apple vraagt patent op dockingstation voor Macbooks'
Voegt niets toe, -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik vind deze eigenlijk nog wel meevallen om daar gelijk een -1 voor te geven.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op die post zitten veel mismods, maar het is zeker geen -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kixtart schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Ik vind deze eigenlijk nog wel meevallen om daar gelijk een -1 voor te geven.
O, het is idd zeker niet de zwaarste, dat hoor je met niet zeggen. Ikzelf zet iig alle gezeik over moderaties per definitie op -1, en wel om drie redenen: het is zeer zwaar offtopic, het staat op de verkeerde plaats (hoort niet op FP maar in dit topic), en er bestaat een risico voor escalatie door verdere reacties erop (wat in dit geval ook gebeurd).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij besteed een hele alinea aan geklaag over de moderatie. Dat gaat mij persoonlijk wat te ver. Ik vind het ook een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240541

Nul (x2) erbij, en nu staat hij weer op een 0! Helemaal mee eens
Helemaal mee eens 2x 0 erbij, en 0 it is!
Echt zwaar onzinnig en je zou het bijna onder offtopic kunnen rekenen, helemaal mee eens 2x-1 erbij en -1 it is!

Hmm, je doet het goed, ik ben het helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Door xaddict, zaterdag 5 januari 2008 13:48, Reactie op 'Warner Bros kiest blu-ray boven hd-dvd'

Zwaar triest. Ik heb gewoon geen zin om te reageren, en dat vervuilt het discussieverloop toch alleen maar. Dus als iemand dat uit het zicht kan zetten, graag.

(echt oeverloos gelul van de bovenste plank, een ps3 kost geen 800 euro maar 400 euro. Gewoon belachelijke desinformatie. Een beetje hoger staat er nog een post van dezelfde user met dezelfde insteek. Dergelijk kleutergedrag kunnen we wel missen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Reactie is niet zo slecht dat een 0 niet zou kunnen lijkt me. Niet de meest vriendelijke reactie aller tijden, maar ook niet echt flamend en/of trollend.

Misschien dat het inhoudelijk niet klopt, dat weet ik niet (weinig kennis van die zaken), maar dat is geen reden om hem naar -1 te zetten.

Hij heeft van mij dan ook een 0 gehad.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Reactie is niet echt vriendelijk nee. Door dat laatste zinnetje:
want wat moet je nou verder met de PS3? gamen zeker? hahahaha
...vind ik een -1 zeker verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Idd, dat soort kleine dingetjes verpesten de voor de rest al niet echt bijzondere reactie, dus dat is voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hop, de reactie is nog geen 20 minuten oud, en meneer gaat al zeuren over de moderatie. Het begint me zo langzamerhand al flink de keel uit te hangen dit soort wangedrag. Wat moeten we hier nou mee? Kan hier nou niks aan gedaan worden, mailtje naar de user ofzo?

Van mijn kant is het weer een -1 waard iig, om de reeds eerder genoemde redenen.

Of nog irritanten: volk wat gaat klagen over de moderatie van reacties van anderen....

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 05-01-2008 16:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij die eerste vraag ik me uberhaubt af waar hij het over heeft. Hij is 6x0 en 6x+1 gemod 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

wildhagen schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:15:
Hop, de reactie is nog geen 20 minuten oud, en meneer gaat al zeuren over de moderatie. Het begint me zo langzamerhand al flink de keel uit te hangen dit soort wangedrag. Wat moeten we hier nou mee? Kan hier nou niks aan gedaan worden, mailtje naar de user ofzo?

Van mijn kant is het weer een -1 waard iig, om de reeds eerder genoemde redenen.

Of nog irritanten: volk wat gaat klagen over de moderatie van reacties van anderen....
Ik maak alleen een constatering. Als dat jouw irriteert, is dat jouw probleem. Mijnsinziens maakte ik geen troll, flame of whatsoever. Ik irriteerde me aan de moderaties die helemaal niet gebaseerd waren in inhoud, maar die gegeven werden uit (politieke) meningen. En zo kan ik nog een heleboel reply's laten zien die op die manier gemod zijn/waren. Krijgen die mensen ook een mailtje die zo gemod hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 100904 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Ik maak alleen een constatering. Als dat jouw irriteert, is dat jouw probleem.
Nee, het jouwe. Want je maakte van je reactie, die eerst best OK was, nu een regelrechte -1, die ik nu dus ook gegeven heb.
Ik irriteerde me aan de moderaties die helemaal niet gebaseerd waren in inhoud, maar die gegeven werden uit (politieke) meningen.
Daar mag je je aan irriteren, niks mis mee. Maar dat dien je niet op de FP te doen, maar dit soort dingen hoor je te melden in dit topic. Of maak desnoods een nieuw topic in dit forum aan. Daar is dit forum namelijk voor, en de FP dus niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 100904 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Ik maak alleen een constatering. Als dat jouw irriteert, is dat jouw probleem. Mijnsinziens maakte ik geen troll, flame of whatsoever.
Het hoort echter niet thuis op de FP. Het hoort namelijk hier thuis. Geklaag over moderaties vervuilt de FP, en lokt offtopic-discussies uit. Daarom is dat ongewenst.
Ik irriteerde me aan de moderaties die helemaal niet gebaseerd waren in inhoud, maar die gegeven werden uit (politieke) meningen. En zo kan ik nog een heleboel reply's laten zien die op die manier gemod zijn/waren.
Dat is inderdaad niet goed. Als je dat soort dingen tegenkomt kun je ze hier melden. Daar is het namelijk voor. Niet de FP, om de redenen die ik hierboven noemde.
Krijgen die mensen ook een mailtje die zo gemod hebben?
Soms worden mismodders er handmatig uitgevist, maar meestal doet de ModBot z'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb dezelfde score uitgedeeld. Geklaag over modden hoort niet op de FP thuis. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En dan kan je over die 1e nog enigszins discussieren, de tweede die ik link heeft 3 regels 'gewone tekst', en een regel of 20 offtopic tekst (incl schaamteloze copy/paste van de FAQ) en krijgt daar notabene nog 2x een +2 voor (of één 'expert'-mod) ook...

Dat lijkt me toch echt misbruik van het zuiverste water...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een +2 op die post is een duidelijke mismod. In mijn ogen max een 0 voor het eerste stukje waarbij de post richting een negatieve beoordeling gaat door de mod klaagzang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Pinjataaa in 'nieuws: Rockstar zet spelaanbod op Steam'
Ik vindt dit nou niet echt bepaald een +1, is dit weer een voorbeeld van het kuddegedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hop, de reactie is nog geen 20 minuten oud, en meneer gaat al zeuren over de moderatie smithers.83 in Chinese draadje. Het begint me zo langzamerhand al flink de keel uit te hangen dit soort wangedrag. Wat moeten we hier nou mee? Kan hier nou niks aan gedaan worden, mailtje naar de user ofzo?

En verdorie krijgt die eerste een +2, een set +1 en wat nullen.. Gemiddeld 0.0 nu, dus kan een powermod daar even heel hard naar kijken?

Tweede idem dito helaas... Kan er niet een keer heel duidelijk gezegd worden dat commentaar op mods een directe -1 betekent? Sommige mensen moeten gewoon leren wanneer ze hun kop moeten houden, of waar ze er wel iets van mogen zeggen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

1e vind ik +1 nog wel gerechtvaardigd, 2e is een 0, en de 3e is absoluut waardeloos, dus zat te twijfelen of ie niet onder het vriespunt moest... toch maar 0 gedaan, maar -0.3 was beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Tja, het is niet een echte mooie/uitgebreide post. Had wat meerwaarde gehad als je net zoals degene die op je heeft gereageerd had uitgelegd waarom het warez zou zijn (ik was daar bijv. niet van op de hoogte.)
Maar aan de andere kant zie ik idd ook geen rede om hem op -1 te zetten. Ik heb hem een 0 gegeven.

Edit:
En trouwens wel een dikke plus dat je hier netjes aandacht vraag voor je -1 i.p.v. het zoals, helaas, veel andere gebruikers in je fp-post gaan lopen zeuren over het modereren.

[ Voor 14% gewijzigd door --Niels-- op 05-01-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een beetje een nutteloze kreet, maar aan de andere kant is het ook wel een onschuldige post. Heb em het voordeel van de twijfel gegeven, en dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

RoD schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:57:
Ik vind het een beetje een nutteloze kreet, maar aan de andere kant is het ook wel een onschuldige post. Heb em het voordeel van de twijfel gegeven, en dus een 0.
Stel; je zoekt een nieuwe fiets en iemand komt op je aflopen dat een bepaalde gestolen fiets helemaal top is. Dan zeg je toch ook vriendelijk "nee, bedankt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een irl situatie vind ik niet echt vergelijkbaar met een artikel (meukpost) op T.net. Ik wil ook zeker niet zeggen dat je onzin post, of iets dergelijks.. ik denk namelijk dat je gewoon gelijk hebt. Maar het is een weinig relevante reactie voor het artikel en bovendien een kreet zonder dat het echt duidelijk is wat je punt is. Maar wmb heb je het voordeel van de twijfel, aangezien het ansich een onschuldige reactie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Swelson in 'nieuws: China gaat videosites censureren'
Anoniem: 100904 in 'nieuws: China gaat videosites censureren'
Staan nog steeds niet op -1 ondanks gezeik over de moderatie, op een of andere manier trekken ze veel +1's?

[ Voor 161% gewijzigd door Megaflix op 06-01-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Megaflix schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:10:
Staan nog steeds niet op -1 ondanks gezeik over de moderatie, op een of andere manier trekken ze veel +1's?
Heb ze allebij op -1 gemod, hopelijk staan ze binnenkort ook dan beide echt op -1. Zulke reacties slaan natuurlijk nergens op, het modereren van de frontpage is eenmaal een deel van de tweakers frontpage en waar ze zich aan ergeren? Andere de schuld geven omdat ze zelf geen fatsoenlijke reactie kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

SniperFox schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:05:
[...]

Heb ze allebij op -1 gemod, hopelijk staan ze binnenkort ook dan beide echt op -1. Zulke reacties slaan natuurlijk nergens op, het modereren van de frontpage is eenmaal een deel van de tweakers frontpage en waar ze zich aan ergeren? Andere de schuld geven omdat ze zelf geen fatsoenlijke reactie kunnen plaatsen.
heb ze ook allebei -1 gegeven, maar het hielp nog niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HELP?!?! :?

Volgens mij kan ik wel wat (moderatie-)hulp gebruiken in de draad over de VIA-chipsets. Vanaf deze reactie is er zoveel geklaag over moderatie, dyslexie, moddergooien naar anderen dat er wel eens wat aandacht aan geschonken mag worden.

Zit aardig wat frustatie bij die (l)users daar volgens mij....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Er is nog één post die op 0 staat, de rest is allemaal -1 op het moment. Zijn wel meer dan 10 reacties ondertussen, dus het loopt aardig uit de klauwen.

[ Voor 62% gewijzigd door Megaflix op 06-01-2008 09:59 . Reden: onnodige quote removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die reactie op dat wattage geneuzel ( deze: Free rider in 'nieuws: Meer informatie over Geforce 9600GT duikt op')
kan nog wel wat -1 mods gebruiken. Heeft echter ook +2 gekregen en dat is, zelfs voor de edit, gewoon modmisbruik.

[ Voor 28% gewijzigd door TheCapK op 06-01-2008 10:06 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

wildhagen schreef op zondag 06 januari 2008 @ 09:06:

Volgens mij kan ik wel wat (moderatie-)hulp gebruiken in de draad over de VIA-chipsets. Vanaf deze reactie is er zoveel geklaag over moderatie, dyslexie, moddergooien naar anderen dat er wel eens wat aandacht aan geschonken mag worden.

Heb ook -1's uitgedeeld, die reactie van player-x slaat inderdaad nergens op. Op een willekeurig persoon je frustratie richten voor geen reden hoort niet thuis op tweakers.net

Anoniem: 63975 in 'nieuws: Microsoft komt met nieuwe 'fix' voor SP3-problemen Office 2003'
Wat vinden jullie hiervan? Ik neig meer naar een -1 toe door de toon van de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd. Ik denk dat een 0 wel kan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo'n toon moet kunnen imo. Er is verder niets beledigends aan. Het staat er wel wat ranterig, zo zonder onderbouwing, maar ik zie geen reden om er lager dan een 0 voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Anoniem: 157093 in 'nieuws: Apple aangeklaagd vanwege monopolie digitale-muziekmarkt'
divvid in 'nieuws: Apple aangeklaagd vanwege monopolie digitale-muziekmarkt'

De eerste is gewoon een flamebait, en de tweede is gewoon erg kortzichtig en kort door de bocht waardoor hij de plank volledig mis slaat, de eerste zoizo een -1 maar over de tweede twijfel ik nog of het een -1 of 0 wordt, meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De 1e is een overduidelijke -1 idd, flamebait. Bij de tweede kan imho zowel een -1 als 0 verdedigd worden, maar ik kies toch voor de 0, ik vind het niet zwaar genoeg voor een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste is inderdaad een flame. Die reactie daarboven mag imo ook wel op -1:
Anoniem: 187021 in 'nieuws: Apple aangeklaagd vanwege monopolie digitale-muziekmarkt'

De tweede vind ik een onschuldige 0. Niet erg nuttig, maar ik zie geen echte reden om er -1 voor te geven.
Deze vind ik trouwens geen meerwaarde hebben:
R-O-Y in 'nieuws: Apple aangeklaagd vanwege monopolie digitale-muziekmarkt'

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 06-01-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit is absoluut geen +2 waard: mae-t.net in 'nieuws: Microsoft komt met nieuwe 'fix' voor SP3-problemen Office 2003'

Sterker nog, ik neig naar een -1. De post voegt niets toe en is een beetje van het " je moet niet zeuren" kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die +2 mod is verdwenen. Zal wel bang voor de afwijking zijn geweest. In ieder geval, het is niet de meest briljante post, maar ik geef em toch een onschuldige 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Megaflix schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:10:
Ik ben het er niet mee eens dat iemand met zo'n edit perse een -1 moet krijgen. Ik bespeur soms wat maatwerk dat er in die edit ook een waarom staat dat het een +0 moet zijn zonder af te geven op users enzo. Als die edit de post verduidelijkt of op een zeer neutrale manier de mismod aanstipt kan ik nog steeds een reply zonder die edit lezen ... en zo beoordelen. Deze 2 kunnen IMHO ook wel op 0 blijven.
wildhagen schreef op zondag 06 januari 2008 @ 09:06:

Ik had geen idee wat ik met die user moet. Op -2 zetten leek me onhandig omdat er veel reactie op was en ik signaal wil uitzenden dat dizluxy verboden is of zo. (in andere woorden, het geen -2 waaard vond). Maar ik heb er wel een notitie van gemaakt en betreffende user kan in het vervolg hier wel problemen mee krijgen. De reacties zelf laat ik wel -1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

ecteinascidin schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:36:
[...]

Ik ben het er niet mee eens dat iemand met zo'n edit perse een -1 moet krijgen. Ik bespeur soms wat maatwerk dat er in die edit ook een waarom staat dat het een +0 moet zijn zonder af te geven op users enzo. Als die edit de post verduidelijkt of op een zeer neutrale manier de mismod aanstipt kan ik nog steeds een reply zonder die edit lezen ... en zo beoordelen. Deze 2 kunnen IMHO ook wel op 0 blijven.
Ik vindt ze beiden toch erg flamerig. De eerste beweert dat de moderators in het algemeen zijn mening niet waarderen omdat hij weg gemod wordt. Dit zou nog wel een nul kunnen zijn maar ik vindt het toch niet netjes. Maar de tweede raakt de streep met de volgende uitspraak:
/edit: zo te zien heb ik bij een aantal modders een open zenuw geraakt...
Vindt ik meer een flame tegen modereerders in het algemeen, vindt het persoonlijk door die edit een -1.

Persoonlijk vindt ik dat mensen in hun reacties geen mod klachten moeten zetten omdat men hier een gewoonte gaat maken van het afzijken van mods en de frontpage gaan vervuilen met irrelevante opmerkingen over hoe hun reactie gemod is. Is er iets fout gemod lijkt mij het een beter plan om deze mensen te wijzen dat ze hun klachten of vragen bij het moddereter forum kunnen plaatsen i.p.v. hun reactie op de frontpage.

[ Voor 9% gewijzigd door Fox op 06-01-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
ecteinascidin schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:36:
Oké, een duidelijke uitleg waar ik mee kan leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

DE volgende is weer een duidelijk voorbeeld van modmisbruik:
Denzo in 'nieuws: FAA: Boeing 787 Dreamliner gevoelig voor hackers'
De opmerking op zich is duidelijk grappig (bedoeld) maar +2 geven daarvoor??? Dat terwijl de gene boven hem er geen + scores voor krijgt. Ze maken dezelfde grap op een iets andere manier maar verder blijft het gelijk.

BTW: kunnen we dit eigenlijk niet beter omdopen in het Grote mismoderatietopic?? Aangezien we al aan deel 5 toe zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 07-01-2008 10:06 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240541

k1n8fisher schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:05:
DE volgende is weer een duidelijk voorbeeld van modmisbruik:
Denzo in 'nieuws: FAA: Boeing 787 Dreamliner gevoelig voor hackers'
De opmerking op zich is duidelijk grappig (bedoeld) maar +2 geven daarvoor??? Dat terwijl de gene boven hem er geen + scores voor krijgt. Ze maken dezelfde grap op een iets andere manier maar verder blijft het gelijk.

BTW: kunnen we dit eigenlijk niet beter omdopen in het Grote mismoderatietopic?? Aangezien we al aan deel 5 toe zijn!
heb nog even 2 nulletjes toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zie deze post: Anoniem: 49450 in 'nieuws: Britten scherpen antihackwetten aan'

Voor de edit al geen briljante post maar met de "prutsers" edit al niets meer waard dan een -1. De +2 uitmuntend zijn duidelijke mismods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 11:00
-1 voor terror538 in 'nieuws: Rockstar legt Bully voor Xbox360 en Wii in maart in de winkel' lijkt me toch ook nogal streng. Kan zelf geen 0 toekennen omdat ik de parent ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat is idd een interessante opmerking. Die krijgt van mijn een riante +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Twixie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:08:
-1 voor terror538 in 'nieuws: Rockstar legt Bully voor Xbox360 en Wii in maart in de winkel' lijkt me toch ook nogal streng. Kan zelf geen 0 toekennen omdat ik de parent ben...
Ik heb een 0 gegeven. De post kan nette (o.a. hoofdletters, geen gebruik "gezeik") maar is zeker niet onvoldoende. Netto staat ie nu op 0 (0,1). Nette score vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 07-01-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 11:00
Bor de Wollef schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:19:
[...]
Ik heb een 0 gegeven. De post kan nette (o.a. hoofdletters, geen gebruik "gezeik") maar is zeker niet onvoldoende. Netto staat ie nu op 0 (0,1). Nette score vind ik.
BTW, ik heb de indruk dat posts waarin ook maar 'vuil' woord voorkomt al vrij snel met -1 neergesabeld wordt. Denk dan ook dat het louter dat woordje 'gezeik' is dat hem initieel -1 opleverde. Vind dat toch een beetje overdreven. Het is niet omdat je woordje als 'bullshit', 'gezeik' e.d. gebruikt dat het ineens ongewenste posts zijn. We zijn toch geen -10 jarigen die voor schunnige taal moeten beschermd worden he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Twixie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:25:
[...]

BTW, ik heb de indruk dat posts waarin ook maar 'vuil' woord voorkomt al vrij snel met -1 neergesabeld wordt. Denk dan ook dat het louter dat woordje 'gezeik' is dat hem initieel -1 opleverde. Vind dat toch een beetje overdreven. Het is niet omdat je woordje als 'bullshit', 'gezeik' e.d. gebruikt dat het ineens ongewenste posts zijn. We zijn toch geen -10 jarigen die voor schunnige taal moeten beschermd worden he ;).
Nee, maar imho dient iedereen wel een beetje op het taalgebruik te letten. Het is voor mij niet doorslaggevend maar het weegt meestal wel mee. Het gebruik van minder nette bewoording duidt soms ook het verschil aan tussen een nette post en een troll / flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In een discussie is het ook wel zo handig dat je je bewoordingen netjes doet. Ik kan zeggen dat ik iemands post bullshit vind, maar ik kan ook zeggen dat ik het er gewoon niet mee eens ben. Dat is toch wel een groot verschil :)
Je hebt wel een punt overigens. Ik vind niet dat het gebruik van een dergelijk woord als "gezeik" of "bullshit" direct een -1 op moet leveren, maar het gaat om de algemene indruk wat een post geeft. Het gebruik van deze woorden kan je betoog al snel in een rant doen veranderen. Verder kun je natuurlijk gemakkelijker een flamewar uitlokken.. zeker als het om gevoelige onderwerpen gaat zoals Apple vs. MS, Nvidia vs ATI, enz.

Ook eens met ^^ dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ook voor mij weegt de manier waarop je iets zecht zeker mee. Hij heeft echter best wel een punt, welke hij (redelijk) netjes onderbouwd. Hij krijgt van mij dus een +1.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

arne schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:48:
Ook voor mij weegt de manier waarop je iets zecht zeker mee. Hij heeft echter best wel een punt, welke hij (redelijk) netjes onderbouwd. Hij krijgt van mij dus een +1.
Ik begrijp dat je anders een +2 had gegeven :? Een +1 vind ik echt te hoog hoor gezien de slordigheid van de post.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 07-01-2008 18:34 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.