All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Moartn in 'nieuws: Icann dient verzoek tot zelfstandiging in'
ACM in 'nieuws: Icann dient verzoek tot zelfstandiging in'
Hebben respectievelijk 22 en 23 keer +1 gekregen. Zijn volgens mij echt niet meer waard dan 0.
mvdejong in 'nieuws: Icann dient verzoek tot zelfstandiging in'
Deze reactie is al iets beter, maar vind ik nog steeds geen +1 waard.
De reactie op voorgaande reactie, staat ook op +1. Ik vind deze ook geen +1 waard, al steekt hij wel boven de meeste andere reacties uit. Maar als je deze op +1 zou zetten, dan vind ik dat de reactie hier weer op ook op +1 zou moeten, deze. Dit is mijn inziens een belangrijke toevoeging / kritisch blik op voorgaande post.
Wat vinden jullie?
Dat een onjuistheid normaal een 0 verdient ben ik met je eens. Hier vind ik dat echter niet opgaan. Iedereen die de afgelopen maand ooit nog eens op tweakers heeft gekeken weet dat blue-ray geen product van een enkele producent is en dat het dus niet slecht is voor de concurentie wanneer dat de standaard zou worden. Bovendien is het een aardig ongefundeerde oneliner waardoor ik een -1 zeker wel terecht vind.Dirk schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:10:
Verwijderd in 'nieuws: Marktaandeel standalone blu-ray-spelers stijgt naar 93 procent'
Die mag van mij toch wel op 0...
edit @^^:
Ik ben het op zich wel met de voorgestelde scores eens. Wanneer het echter echt de bedoeling is vaker +1 te gaan geven zou dat voor de laatste 3 wel kunnen.
imho
[ Voor 10% gewijzigd door Arne op 25-01-2008 14:17 ]
When you only live once, try not to die?
Virussen? Scan ze hier!
Deze post heeft wel meerwaarde imo.
Stewie! in 'nieuws: Marktaandeel pc-games loopt terug'
Deze ook. Niet helemaal goed onderbouwd, maar zet toch een punt neer. Boven het maaiveld --> +1, imo.
[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 25-01-2008 16:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
Welke grapjas geeft me daar nou weer een -1?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Edit: bij nader doorlezen is een +2 misschien wel gerechtvaardigd hier. Ff de moderatie upgraden
[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 25-01-2008 17:50 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben er voor om meer +1 reacties te krijgen, maar deze vind ik geen meerwaarde hebben. Een kreet + een wiki-linkje zonder iets uit te leggen. Nulletje imo.
Wat doen we met deze (toch wel verrekte informatieve) wiki-citatie? Hij helpt er wel mensen mee, voegt info toe, maar het is en blijft een letterlijke ctrl-C, ctrl-V. +1 van mij trouwens
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
0 van mij. Die info kan iedereen opzoeken en de poster lijkt er geen enkele eigen input in verwerkt te hebben.FreezeXJ schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:25:
In hetzelfde draadje : Verwijderd in 'Hackers voeren openlijk oorlog tegen Scientology Church'
Wat doen we met deze (toch wel verrekte informatieve) wiki-citatie? Hij helpt er wel mensen mee, voegt info toe, maar het is en blijft een letterlijke ctrl-C, ctrl-V. +1 van mij trouwens
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik heb er een -1 voor gegeven. Het is echt een totaal oninteressante nutteloze post.Dirk schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:13:
Degenen die YopY in 'nieuws: Futuremark koppelt benchmarks aan prijzen' op +1 of zelfs +2 hebben gemod mogen weleens nagekeken worden door botoo... Zelf aarzel ik tussen 0 en -1.
Verwijderd
FreezeXJ schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:25:
In hetzelfde draadje : Verwijderd in 'Hackers voeren openlijk oorlog tegen Scientology Church'
van mij ook nulletje, niet eens de moeite genomen het in eigen woorden op te schrijvenBor de Wollef schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:10:
[...]
0 van mij. Die info kan iedereen opzoeken en de poster lijkt er geen enkele eigen input in verwerkt te hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 00:22 ]
Dat wiki-linkje heeft er niet eens wat mee te maken volgens mij. Heb er een -1 voor gegeven. Al ben ik wel benieuwd welke kwibus er +2 voor over hadRoD schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:02:
PJJ in 'nieuws: Hackers voeren openlijk oorlog tegen Scientology Church'
Ik ben er voor om meer +1 reacties te krijgen, maar deze vind ik geen meerwaarde hebben. Een kreet + een wiki-linkje zonder iets uit te leggen. Nulletje imo.
Verwijderd
RoD schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:02:
PJJ in 'nieuws: Hackers voeren openlijk oorlog tegen Scientology Church'
nee dat wiki linkje heeft er niks mee te maken. Van mij ook -1Megaflix schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:26:
[...]
Dat wiki-linkje heeft er niet eens wat mee te maken volgens mij. Heb er een -1 voor gegeven. Al ben ik wel benieuwd welke kwibus er +2 voor over had
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2427634
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2427657
Lijkt een aardige meningmodwar aan de gang te zijn in dat topic.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorrit op 26-01-2008 00:30 ]
Relevante quote + mening. +1 imo.
Megaflix schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:26:
[...]
Dat wiki-linkje heeft er niet eens wat mee te maken volgens mij. Heb er een -1 voor gegeven. Al ben ik wel benieuwd welke kwibus er +2 voor over had
Volgens mij staat er ergens in het HK-topic over dit onderwerp en in de draad zelf dat 4chan hier wel degelijk achterzit. Helemaal niet zo'n gekke link dus. Een 0 is wmb laag genoeg aangezien het verder geen schadelijke reactie is oid.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:28:
[...]
[...]
nee dat wiki linkje heeft er niks mee te maken. Van mij ook -1
Edit: Dit had in een edit op m'n vorige post gemoeten.
Edit2: RuddyMysterious in 'nieuws: Hackers voeren openlijk oorlog tegen Scientology Church'
Die reactie zegt het dus ook. Imo heeft deze ook meerwaarde voor de draad. Mag wmb op +1.
[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 26-01-2008 01:11 ]
@Megaflix:
Zeker een uitdaging en ik heb me goed vermaakt bij het modereren, mooi om te zien dat veel Tweakers het in zich hebben om prachtige goed onderbouwde posts te schrijven.
[ Voor 0% gewijzigd door Jorrit op 26-01-2008 01:30 . Reden: Aanhalingstekens ]
Waarom is de quote onnodig lang? Ik vind het een prima stukje om te lezen. En bovendien relevant. Daar zit het grootste gedeelte van de +1 in.J.J.K. schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:29:
De eerste vond ik een beetje mager met die onnodig lange quote en de wat kort geformuleerde mening. Met het "Alles krijgt moderatie 0" topic in gedachten toch maar een +1 gegeven. De tweede reactie zeker een +1, jammer dat de overige reacties met dit onderwerp niet in dezelfde draad staan.
Verwijderd
dat kunnen wij, gewone stervelingen, helaas niet lezenRoD schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:09:
[...]
[...]
Volgens mij staat er ergens in het HK-topic over dit onderwerp en in de draad zelf dat 4chan hier wel degelijk achterzit. Helemaal niet zo'n gekke link dus.
Onschuldige 0 kan ik ook wel mee leven.
De reactie in de draad zelf welVerwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:50:
[...]
dat kunnen wij, gewone stervelingen, helaas niet lezen
Ik vond het punt van de quote na 2-3 regels ook wel duidelijk en imho hadden deze 2 zinnen volstaan:
"These people will use any excuse to have you arrested and hauled away, and use any excuse to make you out to be the bad guy. Don't give 'em any."
Neemt niet weg dat het inderdaad nuttige informatie is en ik heb hem daarom ook +1 gegeven. Ik ben inderdaad nogal kritisch op post's dus ik volg het "Alles krijgt moderatie 0" topic met belangstelling.
Overigens, is het misschien geen idee dat een PowerMod eens een mailtje naar die persoon gaat sturen dat zijn gedrag een beetje ongewenst is? Van zijn 11 reacties zijn er slechts 2 normaal, de rest is troll, flame of complete onzin... erg irritante user!
Mag ik ook informeren wat er zo ongewenst is aan mijn post? Kijk, meer dan een 0 is het niet, maar ik zie niet in wat er een -1 aan zou moeten zijn...
En deze reactie lijkt me juist wél een -1 waard, met termen als 'boevenbende', 'hersenspoelen', 'normaal mens', denigrerende verkleinwoordjes als 'afrikaantjes', en moderators die als kuddedieren worden beledigd...
[ Voor 41% gewijzigd door wildhagen op 26-01-2008 07:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
Jouw reactie is een 0, maar maar net. Je gooit wat feiten over tafel, je post lijkt niet 'af' (een komma aan het einde), en erg onderbouwd is ie niet. Valt voor mij in de categorie 'jammer', het had meer kunnen zijn. (meestal voor mij een reden om niet al te sociaal te modden
Laatste is door z'n edit een -1 geworden, daarvoor 0 of heel misschien +1. De +2 mag als mismod weg.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Waarom wordt deze reactie eigenlijk neutraal gemod?
Dat er mensen zijn die bij Windows XP willen blijven is ondertussen wel duidelijk, maar dat ze dan zo'n reactie plaatsen bij nieuws over het Service Pack van Windows Vista vind ik toch wel ongewenst...
Wat vinden jullie ervan? Ik kan fout zijn natuurlijk...
[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 26-01-2008 11:50 ]
Vijf letters en dan toch nog een 0 scoren.QuDRM?
Best aardige post. Mag wel op +1.
houseparty in 'nieuws: 'Prijzen ddr3-geheugen gaan snel zakken''
Geen verkeerde post, maar in een artikel over de prijzen van DDR3-geheugen beginnen over de levensduur van een cpu als je em overklokt is gewoon té offtopic om een +1 te verdienen.
[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 26-01-2008 14:45 ]
eerste post op +1 gezit is idd een aardige postRoD schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:26:
Smylodon in 'nieuws: Hackers voeren openlijk oorlog tegen Scientology Church'
Best aardige post. Mag wel op +1.
houseparty in 'nieuws: 'Prijzen ddr3-geheugen gaan snel zakken''
Geen verkeerde post, maar in een artikel over de prijzen van DDR3-geheugen beginnen over de levensduur van een cpu als je em overklokt is gewoon té offtopic om een +1 te verdienen.
en post 2 heb ik op -1 mijn mening is ook dat dit geen toevingings waarde heeft, aan het stuk waar het over gaat en er totaal niks mee te maken heeft
[ Voor 9% gewijzigd door Bluedevil op 26-01-2008 15:01 ]
Post die boven het maaiveld uitsteekt. Mag wel op +1
Countess in 'nieuws: 'Oceaanwater biedt onbeperkte waterstofvoorziening''
Deze is imo toch echt te mager voor +1.
Verder een goed draadje. Veel +1 reacties
Echter, deze reactie lijkt me niets meer dan een niet-onderbouwde generaliserende troll en dus -1 waard?
En deze reactie lijkt me ook wel verdedigbaar voor de -1? Als je anders-denkenden dan jezelf meteen maar 'freaks' noemt...
[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 27-01-2008 10:42 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Die vind ik ook lastig. Ik heb hem 0 gegeven, omdat ik het wel een toevoeging vind op het artikel. Als het namelijk alleen Windows is, dan wordt het dus voor "terroristen" makkelijk om het te omzeilen. Net voldoende voor een 0.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:22:
Waarom staat deze op -1? Het lijkt me wel een valide punt. Wel een beetje erg kort, maar toch zeker een 0.
Verwijderd in 'nieuws: Duitse justitie overweegt inzet spyware voor aftappen Skype-gesprekken'
Ik wist niet dat de lengte van de post bepalend was voor de score, zelfs 2 x +2. Ik zit nog te twijfelen tussen een -1 en 0. Eigenlijk voegt hij helemaal niks toe, volledig off-topic, dus -1?
Wat schokkender is, is dat er twee "expert"-mods (liever: modmisbruikers) zijn geweest die deze moderatieklager een +2 gegeven hebben. Er is maar één correcte score voor dit type reacties, en dat is de -1.
Virussen? Scan ze hier!
Waarom is deze ongewenst? Of moet een post perse een wollig verhaal van minimaal 20 woorden bevatten om minimaal neutraal te worden beoordeeld?
🌞🍃
Een post hoeft zeker niet wollig te zijn maar een enkel woord is wel heel erg karig. Ik denk dat de meeste mensen heb daarom op -1 hebben gemod. Wanneer je er een 0 voor geeft (imho max) is het wel een heel karige 0. Ik heb in ieder geval die heel karige 0 toegekend.Datafeest schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:25:
satoer in 'nieuws: Duitse justitie overweegt inzet spyware voor aftappen Skype-gesprekken'
Waarom is deze ongewenst? Of moet een post perse een wollig verhaal van minimaal 20 woorden bevatten om minimaal neutraal te worden beoordeeld?
Op dat laatste kan ik een volmondig "Nee" antwoorden.Datafeest schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:25:
satoer in 'nieuws: Duitse justitie overweegt inzet spyware voor aftappen Skype-gesprekken'
Ik geef toe dat de reactie inderdaad niet per definitie aan de -1 richtlijn voldoet, maar hij voegt m.i. wel érg weinig toe. Ik snap ook wel dat dezelfde vraag in meer woorden nog steeds op hetzelfde neer zou komen, maar op deze manier zie ik er niets in. Wat moet iemand hier nu op antwoorden? Wat voor informatie halen we uit zijn reactie? Blijkbaar begrijpt hij het punt van Neko Koneko, wat iedereen anders wel begrijpt, niet.
Hoe dan ook, het is een reactie die van mij eerder gemist dan gezien mag worden. De reacties eronder bijvoorbeeld, zijn voorbeelden van hoe min-of-meer dezelfde vraag óók gesteld zou kunnen worden.
Ik heb de reactie dus uiteindelijk een -1 gegeven
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Grbld in 'nieuws: Levensduur oled verdubbeld'
Hoort gewoon op -1 thuis maar heeft 30x 0; 3x +1 en 2x +2. Lijkt mij een beetje mismodden of papagaaimodden!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ik heb een 0 gegeven omdat de post een terechte vraag is op de post erboven die imho niet zo heel duidelijk is gezien de post op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Dit gemixed met de mod faq levert imho een zeer krappe 0. De enige reden die ik zie om de post een -1 te geven is omdat hij wel heel erg kort is. Maw, ik krijg bij de mods op deze post ook het idee dat meer mensen hem een 0 hadden gegeven wanneer de vraag er wat meer opgeklopt had gestaan.wolkje schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:36:
[...]
Op dat laatste kan ik een volmondig "Nee" antwoorden.
Ik geef toe dat de reactie inderdaad niet per definitie aan de -1 richtlijn voldoet, maar hij voegt m.i. wel érg weinig toe. Ik snap ook wel dat dezelfde vraag in meer woorden nog steeds op hetzelfde neer zou komen, maar op deze manier zie ik er niets in. Wat moet iemand hier nu op antwoorden? Wat voor informatie halen we uit zijn reactie? Blijkbaar begrijpt hij het punt van Neko Koneko, wat iedereen anders wel begrijpt, niet.
Hoe dan ook, het is een reactie die van mij eerder gemist dan gezien mag worden. De reacties eronder bijvoorbeeld, zijn voorbeelden van hoe min-of-meer dezelfde vraag óók gesteld zou kunnen worden.Dat de reactie volgens de FAQ inderdaad géén 100% -1 is, dat klopt.
edit:
Ik heb de reactie dus uiteindelijk een -1 gegeven
De spelling van een bepaald woord lijkt me volledig offtopic. -1 dus.
Ik begrijp je insteek en deze is óók prima te verdedigen.Bor de Wollef schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:07:
Ik heb een 0 gegeven omdat de post een terechte vraag is op de post erboven die imho niet zo heel duidelijk is gezien de post op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Dit gemixed met de mod faq levert imho een zeer krappe 0. De enige reden die ik zie om de post een -1 te geven is omdat hij wel heel erg kort is. Maw, ik krijg bij de mods op deze post ook het idee dat meer mensen hem een 0 hadden gegeven wanneer de vraag er wat meer opgeklopt had gestaan.
Staat inmiddels al grondig op -1 verankerd.RoD schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:48:
TheCapK in 'nieuws: Acht games per Wii verkocht in december'
De spelling van een bepaald woord lijkt me volledig offtopic. -1 dus.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Kwam eigenlijk doordat er meer van dat soort reacties stonden. Eigenlijk vraagt hij in zijn post ook hoe je het precies schrijft dus wat dat betreft mogen de schoolmeester-reacties hier blijven staan. Er wordt immers antwoord gegeven op een gestelde vraag!
[ Voor 46% gewijzigd door TheCapK op 28-01-2008 10:01 ]
De tijd waarna je postte hielp je ook niet echt mee. De uitleg was al gegeven om 18:49 en 18:51, waarna jij om 19:42 nogmaals hetzelfde plaatst. Hij valt daarom ook onder dubbelposts. Dat i.c.m. het offtopic gehalte, is toch helaas echt wel een -1.k1n8fisher schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:54:
Jammer dat ik daar niet aan mee kan helpen!
Kwam eigenlijk doordat er meer van dat soort reacties stonden. Eigenlijk vraagt hij in zijn post ook hoe je het precies schrijft dus wat dat betreft mogen de schoolmeester-reacties hier blijven staan. Er wordt immers antwoord gegeven op een gestelde vraag!
Argumentatie:
- moderatiegezeik
- woordgebruik als 'incompetent', 'ziek', 'ambtenarenmentaliteit'.
Een 0 lijkt me verdedigbaar (hoewel ik het al te hoog vind), maar die +1 is imho way over the top.
Virussen? Scan ze hier!
Hij stelt misschien de vraag, maar dat vind ik geen reden om dan maar volledig offtopic te gaan. Of misschien ook wel, maar dan kun je in ieder geval een -1 verwachtenk1n8fisher schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:54:
Jammer dat ik daar niet aan mee kan helpen!
Ik vind het ook een echte -1, en daar staat ie inmiddels op. Het is gewoon een grote troll richting de overheid, wat gepaard gaat met woorden die je in een nette discussie niet gebruikt. Eigenlijk is wat hij zegt iets in de trend van: "Dat is helemaal niet nodig, want alles wat de overheid doet is sowieso al slecht." Komt er ook nog moderatiegezeik overheen, wat het helemaal duidelijk maakt welke score deze reactie verdient.wildhagen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:34:
Volgens mij hoort deze reactie gewoon op de min wegens trolling.
Argumentatie:
- moderatiegezeik
- woordgebruik als 'incompetent', 'ziek', 'ambtenarenmentaliteit'.
Een 0 lijkt me verdedigbaar (hoewel ik het al te hoog vind), maar die +1 is imho way over the top.
skralan in 'nieuws: Aanklacht Pirate Bay aanstaande, nu ruim 10 miljoen gebruikers'
Verwijderd in 'nieuws: Aanklacht Pirate Bay aanstaande, nu ruim 10 miljoen gebruikers'
Mogen van mij op +1. Steken boven het maaiveld uit. Ze zijn niet geniaal oid, maar ze zetten wel een punt neer.
[ Voor 51% gewijzigd door RoD op 28-01-2008 11:59 ]
Martinus in 'nieuws: Marktaandeel standalone blu-ray-spelers stijgt naar 93 procent'
Heb ik op -1 gemod, want het is een nietszeggende oneliner, 1 minuut nadat het artikel is geplaats. Oftewel: een First Post. Waarom dan 20x een 0, waardoor mij een afwijking van -0,8 wordt aangerekend? Er heeft werkelijkwaar níemand iets aan deze inkopper. Het is niet grappig, en het is niet iets wat niet iedereen kan bedenken.
Een lekker voorbeeldje van papegaaimodereren weer.
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 28-01-2008 13:02 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Heb 'em ook op 0 gemod. Vond dit niet zozeer een typefout. Vind hem ergens wel een beetje grappig. Aangezien ze inderdaad met regelmaat door elkaar gehaald worden vond ik hem niet compleet offtopic.k1n8fisher schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:25:
Waarom heeft iedereen deze schoolmeester over het hoofd gezien?
Grbld in 'nieuws: Levensduur oled verdubbeld'
Hoort gewoon op -1 thuis maar heeft 30x 0; 3x +1 en 2x +2. Lijkt mij een beetje mismodden of papagaaimodden!
... gecensureerd ...
Ik vind de huidige -1 ook niet correct. Yep er zit wat frustratie maar is het echt flamen? Meer een 0 als een -1.wildhagen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:34:
Volgens mij hoort deze reactie ... Een 0 lijkt me verdedigbaar (hoewel ik het al te hoog vind), maar die +1 is imho way over the top.
Edit
@Wolkje, gelukkig kunnen we verschillen van mening. ik vind het meer een gefrusteerde mening als een flame. " ...een hele berg beledigingen ... ", hmm het gaat alleen om de zin:
Daarna echter geeft hijzelf ook aan dat er wel goede mensen werken. Dat de overheid generiek incompetent is, is dit weekend nog weer duidelijk naar voren gekomen in een onderzoek dat samengevat terug te vinden is op de voorpagina van de Automatiseringsgids.De overheid is dermate incompetent en dermate ziek door de ambtenaren mentaliteit dat het een wonder is dat er uberhaupt nog dingen goed gaan.
Sterk geformuleerd, niet hoger als een 0 maar ik stoor me er ook niet voldoende aan voor een -1.
[ Voor 46% gewijzigd door hamsteg op 28-01-2008 14:32 ]
... gecensureerd ...
Door aan 'ons' te vragen om het even te googlen, vind ik vrij lui en hoog first-post gehalten hebben. De tweede zin maakt het dan misschien wel weer goed genoeg voor een 0. Of toch -1?
xippie in 'nieuws: Critica maakt excuses voor aanval op Mass Effect'
Ongefundeerd, dus flame richting RIAA en MPAA, dus -1.
Een -1. Had ie in ieder geval zelf kunnen googlen toch?--Niels-- schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:07:
Verwijderd in 'nieuws: Critica maakt excuses voor aanval op Mass Effect'
Door aan 'ons' te vragen om het even te googlen, vind ik vrij lui en hoog first-post gehalten hebben. De tweede zin maakt het dan misschien wel weer goed genoeg voor een 0. Of toch -1?
Mwa, die reactie is verder gewoon netjes. Ik zie geen reden voor een -1. Als hij zelf de moeite had genomen om die reactie van EA op te zoeken en te posten had hij er nog een +1 mee kunnen verdienen. Nu is het een simpele 0.--Niels-- schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:07:
Het is wel lui, maar goed, van mij krijgt hij een 0. Er is verder niets mis mee eigenlijk. Jammer dat hij het zelf niet even op wilde zoeken, dat had hem een +1 kunnen geven--Niels-- schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:07:
Waardeloze opmerking, 100% -1.xippie in 'nieuws: Critica maakt excuses voor aanval op Mass Effect'
Ongefundeerd, dus flame richting RIAA en MPAA, dus -1.
edit:
Het is een hele berg beledigingen, flames aan het adres van de ICT overheid, zonder ook maar één vorm van onderbouwing. Ik zie echt niet in wat deze reactie toevoegt aan de discussie. Zelfs niet als hij na zijn edit zegt dat hij meerdere projecten voor de overheid gedaan heeft.hamsteg schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:38:
Ik vind de huidige -1 ook niet correct. Yep er zit wat frustratie maar is het echt flamen? Meer een 0 als een -1.
Zelf doe ik ook ICT projecten in samenwerking met de (semi-)overheid en die lopen allemaal prima. Is dat ook reden om te zeggen dat dús alle ICT projecten van de overheid goed lopen?
[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 28-01-2008 14:19 ]
Ik heb er een -1 voor gegeven omdat de post echt niets toevoegd op deze manier. Sterker nog, de halve quote die hij aangeeft lijkt niet te kloppen en heeft totaal geen waarde zonder de rest van het verhaal te lezen. Als hij zelf de betreffende quote had gepost was het een 0 , met bron misschien een -1. Nu zie ik er alleen maar een halve first post in.RoD schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:12:
[...]
Mwa, die reactie is verder gewoon netjes. Ik zie geen reden voor een -1. Als hij zelf de moeite had genomen om die reactie van EA op te zoeken en te posten had hij er nog een +1 mee kunnen verdienen. Nu is het een simpele 0.
De post biedt relevante informatie met toegevoegde waarde en daarbij een simpele maar relevante observatie. Aangezien het nieuwsbericht toegevoegde waarde biedt zou ik het zelf een +1 geven. De -1 die het nu heeft is imo te laag.
De -1 kan worden verklaard doordat sommige mensen zitten te klagen in een reply als een nieuwsbericht een week later is geplaatst dan op andere website. In dit geval speelt dit geen rol.
[ Voor 19% gewijzigd door kamerplant op 28-01-2008 15:29 ]
🌞🍃
Same here. Ik heb er ook een +1 voor gegeven.wolkje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:42:
Hij heeft van mij een +1 te pakken, omdat het wel degelijk interessant/relevant is. Er staat zelfs een linkje bij.
Verwijderd
Reacties op het artikel over nieuwe SQL, waarbij iemand vroeg wat voor nieuwe mogelijkheden er in zitten:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: SQL Server 2008 komt in derde kwartaal' 6x 0...
giMoz in 'nieuws: Microsoft: SQL Server 2008 komt in derde kwartaal' 10x 0...
Maarre... wordt hier niet keurig antwoord gegeven op de vraag? Voor iemand die vraagt naar nieuwe mogelijkheden van SQL, lijkt me dit prima meerwaarde te hebben. De eerste is zelfs voor een leek als mijzelf, uitstekend te volgen. Voor beiden lijkt me een +1 veel meer op zijn plaats!
Nu zitten er dus een paar +1's van mij bij... :-)
Die had ik al op +1 staan.RoD schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:18:
De reacties in RoD in "Het kleine-mismoderatietopic deel V" nog niet. Nog een paar puntjes..
Heb nog wel een leuke aanbieding voor je: T.net-bashing in Verwijderd in 'nieuws: 'Sony plant Playstation 3 met grotere harde schijf''. Zelfs mensen die daar +1 voor durven geven.
Ik zie er niet direct een bash richting t.net in maar zie het meer gewoon als kritiek op de nieuwspost. Dat hoeft niet perse een bash te zijn. Overigens is de rest van de post ("sony always wins") ook niet van erg hoog niveau.Megaflix schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:19:
[...]
Die had ik al op +1 staan.
Heb nog wel een leuke aanbieding voor je: T.net-bashing in Verwijderd in 'nieuws: 'Sony plant Playstation 3 met grotere harde schijf''. Zelfs mensen die daar +1 voor durven geven.
Imo is het een enorme fipo; er staan links naar 10 benchmarks en dan komt die opmerking

De rest van de draad zal ook wel niet veel soeps zijn vrees ik
Deze mislukte fipo steekt er ook nog duidelijk boven uit: Verwijderd in 'nieuws: AMD introduceert Radeon HD 3870 X2'
[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 28-01-2008 22:03 ]
Begrijp eigenlijk niet waarom deze een +1 krijgt.
heb em naar 0 gezet, en lijkt mij dat er weer een horde is meegegaan met het +1 posten...
Hoe zorg je eigenlijk dat je zo snel de titel van de reactie in de url krijgt? of doen jullie dat allemaal handmatig?
EDIT: en ik zat ze maar altijd tussen url tags te zetten

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 28-01-2008 22:23 ]

Die tweede is een open deur, en zegt ook verder vrij weinig. Echter, die zou je nog op een 0 kunnen gooien aangezien het een vrij onschuldige post is.
HyperBart: Je hoeft alleen de url maar te copy-pasten, dan krijg je vanzelf de naam als je de reactie post
[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 28-01-2008 22:09 ]
Verwijderd
Leuk mijn post hier terug te zienBor de Wollef schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:22:
[...]
Ik zie er niet direct een bash richting t.net in maar zie het meer gewoon als kritiek op de nieuwspost. Dat hoeft niet perse een bash te zijn. Overigens is de rest van de post ("sony always wins") ook niet van erg hoog niveau.
Ik volg het ps3 topic wel eens, waar de forummers nogal vaak boos zijn over de manier waarop t.net verslag doet van de 'console wars', ook blu ray nieuws werd vaak in een negatief daglicht gezet. Ik weet zo goed als zeker dat er either MS fanboys in de redactie zitten, of ze mogen het bericht gewoon niet plaatsen van de adverteerders op deze website. Het levert in ieder geval veel comments en hits op denk ik, mocht zulkt nieuws wel geplaatst worden
Het "sony always wins" is een verwijzing naar een internet hype:
http://nl.youtube.com/res...chad+warden&search=Zoeken
Er was een jongen die voorspelde dat de ps3 de xbox360 zou overtreffen in sales, en hij werd helemaal geridiculiseerd zoals je kan zien in de vele parodieen.
Voor mensen die de console wars volgen is het daarom een bijzondere 'quote', het nieuws dat de ps3 hier de xbox heeft overtroffen is namelijk iets wat een jaar geleden als volledig belachelijk aanschouwd werd.
maakt het uit? Neen, het hele commenten is nutteloos imo, ik hoef echt geen 10 keer te lezen dat er fouten in het artikel staan, etc. Dat lees je al direct wanneer je je ook maar een klein beetje verdiept hebt in de materie. Dit is geen bash naar tweakers, dit is een bash naar het klakkeloos overnemen van berichten gepost op andere sites.
Vervolgens enkele wijsneuzen die "ik wil je verwijzen naar dit topic voor spelfouten etc in het artikel" posten, wel lachen als de wijsneuzen ook op -1 komen, soms zie je zelfs een "naar het spelfouten topic verwijzende" mod even op -1 staan
De replies waar reacties regel voor regel gequote worden zijn bovendien ook erg vermakelijk om te lezen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 22:22 ]
Mee eens. Ik heb er een -1 voor gegeven. Gewoon een overduidelijke fipo. (-0,4 netto nu trouwens dus hij heeft nog een duwtje nodig).TheZeroorez schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:54:
Ben ik nou de enige die niet ziet wat hier zo 0 aan is? Minstens 10 man heeft dat gemod!
Imo is het een enorme fipo; er staan links naar 10 benchmarks en dan komt die opmerking
Deze is volgens mij een min of meer onschuldige 0 (hoewel je over de smile kunt discussieren): tHe_BiNk in 'nieuws: Eerste blik op interface Mobile Firefox'
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 28-01-2008 22:28 ]
Onderbouwing dus
* Delerium wijst erop dat een ge-editte reactie niet perse de score van voor de edit houdt.
[ Voor 17% gewijzigd door Delerium op 28-01-2008 22:30 ]
Bovendien krijg je in FA ook reactie van de mensen die hier over gaan
Duwtje heb ik gegevenBor de Wollef schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:26:
[...]
Mee eens. Ik heb er een -1 voor gegeven. Gewoon een overduidelijke fipo. (-0,4 netto nu trouwens dus hij heeft nog een duwtje nodig).
Daar ben ik het als baby-modje en vers in dit topic mee eens, kheb 'm ook een 0 gegeven, alle beetjes helpen. In mijn ogen is het handig dat ie dat eens vermeldtDeze is volgens mij een min of meer onschuldige 0 (hoewel je over de smile kunt discussieren): tHe_BiNk in 'nieuws: Eerste blik op interface Mobile Firefox'
Verwijderd
Overigens is het niet heel erg dat ik op -1 sta, ik was toch niet van plan iets met de punten te doen. (spaar tevens geen airmiles)
Het beleid van GOT heb ik niets mee te maken, jullie zorgen voor 100000en mensen voor entertainment, niets anders dan lof hiervoor. Zonder adverteerders was het niet eens mogelijk om zo'n snelle servers te hebben.
Ik zal mijn post editen en de volgende keer post ik een +10 reactie, gewoon om te laten zien dat het kan
Sorry voor de offtopic.
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:10:
Stuk tekst 1
Het is niet off-topic (tenminste, het gedeelte over de moderatie niet). Als je meteen had gepost wat je hier nu neerzet in die twee reacties over de PS3, dan had ik je waarschijnlijk een verdiende +1 gegeven voor een onderbouwde mening met een bron. Maar ik lees uit de post van ecteinascidin dat je je reactie hebt gewijzigd en dus zal ik zometeen kijken of ik mijn moderatie ook moet bijstellenVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:44:
Stuk tekst 2
Ik ben trouwens blij dat je na de moderatie toch bent gaan kijken in dit topic en de discussie aangaat, daar hou ik wel van.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Misschien had inderdaad de oorspronkelijke post wel alleen de onderste regel erin staan. Wat wel een -1 waar zou zijn. We zullen het niet wetenVerwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:01:
Mja.. snap ik ook niet... Maar hij is wel ge-edit. Misschien was de oorspronkelijke post minder netjes?
voor mij verdient deze een +1, alhoewel ik er aan twijfel door vanonder die "niet doen!" zin. Ik vind 'm inzichtvol omdat ie ook kijkt naar toekomst en dan weer het vervangen van apparaten op korte termijn.
Wat vinden jullie?
Hij was ook in het begin alleen met die ene zin (meen ik mij te herinneren), daarmee waarschijnlijk omdat het dan weer zo een relletje ging uitlokken over tomtom is goed/niet goed.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:01:
Mja.. snap ik ook niet... Maar hij is wel ge-edit. Misschien was de oorspronkelijke post minder netjes?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
edit2: aha, daar kwam de 3-->6 dus vandaan (wolkje), nu nog eentje van een powermod/promod en een kletsje nodig.
[ Voor 64% gewijzigd door HyperBart op 29-01-2008 11:49 ]
Van mij ookbotoo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:30:
Van mij heeft 'ie een +2 gekregen, het is een helder geschreven stuk en uitgebreid met eigen ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 29-01-2008 12:24 ]
Verwijderd
Begrijp eigenlijk niet waarom deze een +1 krijgt.
Hij zou minimaal een +2 moeten hebben.
Releases, versies, samenstellingen, aanbiedingen hebben afaik altijd wel enig onderling verschil.Er lopen allerlei Europese en Amerikaanse feiten door elkaar heen, dat krijg je als je Amerikaanse bronnen neemt en niet kijkt of er verschil tussen de regio's zit...
Natuurlijk is het informatie die iets toevoegt maar +1 is imho ruim voldoende.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Bosmonster in 'nieuws: Dvd+r erkend als officiële dvd-standaard'
Ik vind eigenlijk dat die een gewone 0 waard is, alhoewel ik beetje twijfel. In het artikel staat toch duidelijk:
Na ruim vijf jaar 'oorlog' over welke variant van beschrijfbare dvd-schijfjes de standaard is, is de vete eindelijk beslecht. Het DVD 6C Licensing Agency heeft de plus-variant van dvd toegevoegd aan de lijst van producten waarop deze organisatie licenties verleent. Daarmee staan dvd+r en de herschrijfbare variant dvd+rw nu op gelijke voet met dvd-r(w).
Dit topic is gesloten.