[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 65.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Samsung SyncMaster - Nieuws & Discussie Topic

Deel 6
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/8171/samsunglogonewnm2.jpg

[table border=1 width=600]
[tr][td bgcolor=#aeaeae]
Navigatie
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0][/]
[table border=1 bordercolor=red width=600]
[tr][td bgcolor=red]
Waarschuwing
[/][/]
[tr][td bgcolor=#ffa7a7]Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
  • Problemen en vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vraagjes te dumpen.
  • Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
  • "Ik heb er ook één besteld !"
  • "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.
  • En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden. [b]Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren ![/]
[/][/]
Na een aantal delen die enkel over de BW serie ging, kan er vanaf dit deel ook over andere Samsung TFT's gesproken worden.

Deze topicstart zal zich beperken tot de nieuwe en populairste schermen.
Vorige delen: 1 2 3 4 5

[tr][td bgcolor=#aeaeae][/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]226CW / 931CW
De nieuwe CW serie bestaat uit de 22" 226CW en de 19" 931CW. In vergelijking met de "oude" BW serie zou er altijd een Samsung paneel moeten zitten. Dit paneel zou een hoger kleurbereik hebben. Ook zou de backlight verbeterd moeten zijn, maar er zijn nog steeds meldingen van backlight bleeding.

Zie voor foto's van de 226CW deze post van Deathchant.

2232BW / 2032BW / 932BW
De nieuwe BW serie bestaat uit de 22" 2232BW, 20" 2032BW en de 19" 932BW. Het grote verschil met de oude 2x6BW serie is de vormgeving en de in mindere mate iets grotere kijkhoek en in het geval van de 2032BW een iets hoger contrast. Wat een minpunt kan zijn is dat er niet gebruikt gemaakt kan worden van een VESA wall mount, hoewel een scherm met een dergelijk design daar ook niet voor bedoeld is.

223BW
Op dit moment de goedkoopste 22" van Samsung. Wat uiterlijk en specs betreft vergelijkbaar met de 226BW. Op de reactietijd na; deze is met 5 ms iets hoger.

245BW
De 245BW is één van de nieuwe 24" schermen van Samsung. Het grote pluspunt is dat het scherm in hoogte verstelbaar is. Minpunt is dat het scherm gebruik maakt van een TN paneel, waardoor het scherm een matige kijkhoek heeft. Dit zal, zeker met zo'n groot schermoppervlak, eerder opvallen.

MW en UW serie
Onlangs heeft Samsung nieuwe schermen in de MW serie uitgebracht, de 22" 225MW en de 20" 2032MW. Wat spces betreft zijn deze schermen vergelijkbaar met de andere schermen van Samsung met een TN paneel. Het grote verschil is dat deze schermen beschikken over een TV tuner.

In de toekomst zal ook nog de 225UW op de markt komen. Dit 22" scherm heeft een ingebouwde 2.0 megapixel webcam, speakers en een dual-array microfoon.

Specs
Een overzicht van recente schermen met specs zijn hier (excel) en hier (html) te vinden. Ook zijn ze terug te vinden op onderstaande productpagina's.

Samsung productpagina's
245BW
223BW
226BW
226CW
2232BW
225MW
225UW
206BW
2032BW
2032MW
931CW
931BW
[/][/]
Type paneel
De meeste populaire schermen van Samsung hebben een Overdrive TN paneel. Deze schermen hebben onder meer een lage kijkhoek, contrast en een minder goede kleurweergave, waardoor ze minder geschikt zijn voor beeldbewerking. Daartegenover staat de lage reactietijd, waardoor snelle games geen probleem hoeven op te leveren. Samen met de lage prijs, maakt dat dergelijke schermen erg veel verkocht worden.

Naast TN panelen bestaan er ook nog IPS, MVA en PVA panelen. Zie voor meer info dit topic. Ook in deze wiki staat de nodige informatie.

Aansluitingen
De schermen hebben allemaal de mogelijkheid om ze zowel analoog (VGA) als digitaal (DVI) aan te sluiten. Hiermee is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 2 pc's aan te sluiten. Met de 'source'-knop kan dan gewisseld worden tussen analoog en digitaal.

Bij de schermen wordt meestal een DVI kabel bijgeleverd. Dit is dit echter niet altijd het geval. Het kan dus verstandig zijn om hier van te voren naar te informeren.

Meer info over DVI vind je hier en hier.

1:1 pixelmapping
Pixelmapping zorgt ervoor, dat als je een lagere resolutie draait, het beeld niet uitgerekt wordt; er worden dan zwarte balken om het beeld gezet.

Ondersteunt een scherm dit niet hardwarematig, dan is dit in sommige gevallen in de videokaartdrivers in te stellen. Hoe dit moet kun je hier lezen.

Dynamisch contrast
Dynamisch contrast is een techniek waarbij het contrast wordt verhoogd. Dit wordt gedaan door de backlight minder fel te laten branden bij donkere beelden. Bij donkere beelden met lichte vlakken bij snelle wisselingen tussen donkere en lichte beelden kan dit echter behoorlijk irritant zijn. Zie voor een (extreem) voorbeeld dit filmpje. Gelukkig is dynamisch contrast meestal wel uit te schakelen.

Hoewel de kans in de loop der jaren steeds kleiner is geworden, bestaat met elk TFT scherm de kans dat deze één of meerdere defecte pixels heeft. Over het algemeen treden deze meteen vanaf het begin op en is de kans dat deze in de loop van de tijd ontstaan klein.

Bij veel webshops heb je de mogelijkheid om pixelgarantie bijkopen. Dit houdt in dat als er een defecte pixel op het scherm zit, je deze kunt omruilen voor een nieuw scherm. Let er, bij het aanschaffen van deze garantie, op wat de voorwaarden zijn. Ook in de prijs zijn er grote verschillen.

Ook zijn er winkels die een betere garantie bieden, waarbij je de mogelijkheid hebt om een product binnen een bepaalde periode weer om te ruilen. Voorbeelden hiervan zijn Paradigit, MediaMarkt en MyCom.

Wettelijk gezien is pixelgarantie eigenlijk overbodig. Volgens de wet kopen-op-afstand kun je elk product binnen 8 dagen terugsturen, op het moment dat het product niet aan de verwachtingen voldoet. Echter, lang niet alle shops zullen hieraan meewerken, dus kan het lastig worden om je geld terug te krijgen. Pixelgarantie zou je dus kunnen zien als een soort van rechtsbijstandverzekering, die het je wat gemakkelijker maakt om je gelijk te halen.

Hiermee kun je je scherm testen op de defecte pixels. Dit programma laat full screen een aantal kleuren zien, waardoor defecte pixels duidelijk te zien zijn. Een wat uitgebreider testprogramma is Dead pixel tester.

Je kunt het natuurlijk ook testen met verschillende kleuren achtergrond in Windows of deze full-screen laten weergeven.

Hier is een artikel van BeHardware te vinden over hoe het zit met dode pixels en garantie van de verschillende fabrikanten. Waarschijnlijk geldt dit ook voor Nederland.

Samsung pixel policy

Af en toe zul je je TFT scherm ook even schoon moeten maken, er is speciaal schoonmaakmiddel voor TFT schermen. Zorg dat je vriendin/moeder/vrouw dit leest, en niet met spiritus aan de gang gaat, want dat is niet goed voor het schermpje! [rml]Jeroenz18 in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml] vertelt je hoe je dit simpel en effectief aanpakt met SafeClean. De voordelen/kenmerken staan hier op een rijtje.
Afbeeldingslocatie: http://www.qia.nl/Nederland/NLCONSUMENT/NLCleansafe/images/SafeClean.jpg

Overgenomen uit het 17" topic.

Nadat je het scherm een tijdje gebruikt heb kun je een userreview schrijven of een productreview invullen en deze hier plaatsen.

Waar kun je op letten bij het neerplanten van je ervaringen met je nieuwe aanwinst? Hier richtlijnen en voorbeelden van vragen die je jezelf kunt stellen:
  1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
  2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
  3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
  4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
  5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
  6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
  7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
  8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
  9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
  10. Tenslotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Overgenomen uit het 19"/20" topic.

[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Reviews 245T
BeHardware - LCD 24'': Iiyama B2403WS, Samsung 245T
TrustedReviews

Reviews 245BW
Review van OverSoft
Review van Drdnl
• Review van Bjornemmy
Overclockers Online

Reviews 2232BW
Review van Asusrokz
Review van Panapoedel
Review van Deathchant

Reviews 223BW
Review van Jewest

Reviews 226CW
Review van Hondapower
Review van Silvertf
Korte review van Deathchant
BeHardware - First Look
MonitorSource - 226CW vs. HP W2207
BeHardware - 22" LCD monitors: the third wave

Reviews 225UW
BeHardware - 22" LCD monitors: the third wave

Reviews 225MW
Review van HuntWarrior

Reviews 226BW
Review van Dolemans
Review van Roderiktweaker
Review van Speeder1988
Review van Hellraid
• Review van Einstein
Review van Jesse99
Review van Triek-Meister
Review van Qubica
Review van Stefan_D
Review van Basb
Review van RemonDePemon
Review van Terra86
Review van Robbertje
Review van Hann1BaL
Review van Rob1979
Userreview van Vich
Userreview van Noctos, met foto's
Userreview van Coyote76, foto's
BeHardware - 22 inch: The second coming
Trusted Reviews
Bit-tech.net
Overclockers Online
AndrewSwihart - "C" panel
The Inquirer

Reviews 2032BW
X-bit Labs - 20" LCD Monitors Roundup

Reviews 206BW
Review van AtleX
Review van Froggle
Review van Wesley_210
Review van Lingod
Review van Godjira
Review van Stumperd
X-bit Labs - 20" LCD Monitors Roundup
XYZ Computing

Reviews 931BW
Review van BlackWolf666
Review van Mathieupeters

Overige productreviews
Samsung schermen

Pricewatch
Samsung schermen
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Topics op GoT
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19
\[19"TFT] De Ultieme TFT - Deel 23
[Discussie] Breedbeeld of niet?
Heb jij pixelgarantie gekocht en er evt. iets aan gehad?
Ervaringen met Widescreen-gaming
Vesa wallmount ervaringen?

Reviews en info
BeHardware - Monitors
DigitalVersus - Testresultaten monitoren
PRAD.de
AnandTech - The LCD Thread
TFT Central
lcdresource.com
Widescreengamingforum
Screen Size and Resolution Comparisons

Defecte pixels
TFT-tester van prad.de
Dead pixel tester
Artikel van BeHardware over dode pixels en garantie

Testprogramma's
LCD monitor test images
TiReal TFT test
TFT Tester 2 van AtleX
PixPerAn (o.a. reactietijd testen)
Nog meer testprogramma's...

Overige software
MagicTune
GridMove

Manuals
Samsung Download Center
MagicTune user manual
[/][/]
En weer een nieuw deel, uitgebreid met andere (nieuwe) Samsung schermen. Voor de startpost zijn ideeën, stukjes tekst en code uit diverse andere startposts "geleend", waaronder het 19" en 20" topic. Daarnaast is er info toegevoegd uit diverse posts in dit topic.

Hierbij ook de vorige topicstarters bedankt en verder alle andere mensen die (ongemerkt) hun bijdrage leveren.

Voor op- en aanmerkingen kun je me DM-en of ze plaatsen in dit topic.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
• 25-05-2008
Logo gewijzigd, met daarin een afbeelding van de T260.
• 31-12-2007
Startpost geplaatst.

[ Voor 118% gewijzigd door PromoX op 25-05-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
(reservepost)

De huidige TS is een (bijna) kopie van het vorige deel. Deze zal tzt aangepast worden...

[ Voor 179% gewijzigd door PromoX op 31-12-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Voor wie het interreseerd, nog even wat ik van de 2232bw en 226cw vond.
Anoniem: 93354 schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:18:
Zo vandaag de 2232bw en 226cw bij de mycom echt in de winkel op een pc gezien en ik vond de 226cw toch wel de mooiste. De 2232bw had zichbaar backlight bleeding bij zwart en rood maar bij de 226cw kon ik het niet zien. Gelijk maar besteld aangezien ze geen model meer op voorraad hadden dus hopelijk over een dag of 8 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 17:09

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 93354 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:06:
Voor wie het interreseerd, nog even wat ik van de 2232bw en 226cw vond.

[...]
Ik had het dus totaal andersom. Mijn 226CW had naast een miserabele kijkhoek (rood en geel bij het minste geringste) een hele erge backlight bleeding. Het enige wat goed was aan de 226CW vond ik de stevigheid, vormgeving en het kleurenprofiel.

De 2232BW echter had een veel betere kijkhoek, bijna geen backlight bleeding en ik heb het kleurenprofiel van de 226CW gewoon opgeslagen en in het oude nvidiaclassic panel gebruikt. Kleuren van de CW en de plezieren van de 2232BW.

Misschien was het ook net een verrot exemplaar van de CW, maar deze was in tsjechie gemaakt en was van september 2007. Misschien dat de jongere exemplaren weer beter zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
Deathchant schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:14:
[...]

Ik had het dus totaal andersom. Mijn 226CW had naast een miserabele kijkhoek (rood en geel bij het minste geringste) een hele erge backlight bleeding. Het enige wat goed was aan de 226CW vond ik de stevigheid, vormgeving en het kleurenprofiel.

De 2232BW echter had een veel betere kijkhoek, bijna geen backlight bleeding en ik heb het kleurenprofiel van de 226CW gewoon opgeslagen en in het oude nvidiaclassic panel gebruikt. Kleuren van de CW en de plezieren van de 2232BW.

Misschien was het ook net een verrot exemplaar van de CW, maar deze was in tsjechie gemaakt en was van september 2007. Misschien dat de jongere exemplaren weer beter zijn.
Kan je mij uitleggen hoe je nu precies het kleurprofiel van de CW kan gebruiken bij de 2232BW? En waar haal je dat kleurprofiel, gewoon op de site van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 15:25

Jabba

Firkan

Sinds gisteren ook de trotse bezitter van een 2232BW, wat een luxe :D

vraag: heeft iemand dat reclame stikkertje rechts bovenin verwijderd waarop staat 2ms etc etc? ben bang dat er een vieze lijmvlek achterblijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

sonsan schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:52:
[...]

Kan je mij uitleggen hoe je nu precies het kleurprofiel van de CW kan gebruiken bij de 2232BW? En waar haal je dat kleurprofiel, gewoon op de site van Samsung?
Ik heb het al eerder uitgelegd....maar goed nog een keertje. ;)
Ik had de 226CW gekocht. Toen had ik nog "oude" nVidia drivers met het classic control panel (7900GTO). Dan kun je bij color wat kleurenprofielen inladen zeg maar. (weet je wel, daar waar je kunt kiezen ALL CHANNELS, RED, GREEN, DESKTOP etc etc). Je kunt dan ook advanced of standaard mode kiezen. Daar kun je dus ook op IMPORT drukken. En het kleurenprofiel van de 226CW had ik al toen ik de drivers installeerde. Import van dat kleurenprofiel, op ALL CHANNELS en dan als default instellen en voila.

Kleurenprofiel van de 226CW heb ik nog online staan:
SM226CW.icm

Voorbeeld hoe te importeren:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/voorbeeld.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 04-01-2008 14:06 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Dit kan bij het nieuwe control panel ook gewoon hoor, hoef je niet de oude voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Jabba schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:04:
Dit kan bij het nieuwe control panel ook gewoon hoor, hoef je niet de oude voor te hebben.
Is misschien handig als je ook vertelt hoe je dat kan doen. :9 O-)
Ik heb namelijk wel gevonden dat je profielen kan inladen, maar dat is een ander bestandsformaat dan het kleurenprofiel van Deathchant.

[ Voor 20% gewijzigd door hejwazzup op 05-01-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Gewoon bij color management in je display properties en dan advanced, gaat dus buiten de nvidia driver om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:29
Anoniem: 46214 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
Ik heb onlangs de BW206 aangeschaft. Erg mooi maar het valt me op dat het beeld nogal flikkert. Met name bij donkere kleuren/foto's. Dit is het duidelijkst zichbaar op mijn bureaublad.

Komt dit nu omdat mijn oude videokaart de reslotie niet aankan? Is namelijk een asus FX5200. Resolutie is 1680x1050 60Hz. Kun je deze vernieuwingssnelheid met een nieuwe videokaart verhogen of kan de monitor dit gewoon niet aan?
Heb je dynamic contrast toevallig aan staan?
Ik had dit namelijk ook.
als je het uit zet moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een 226BW, en was wat dat betreft een early adopter. Ik heb mijn scherm aangeschaft als een 22"scherm (goh :D), staat ook op de doos natuurlijk. Laatst was ik echter weer in de computerwinkel, en zag ik toevallig (iemand voor me wilde een 226BW hebben) dat er tegenwoordig 21,6" op de doos staat als afmeting. Nu heb ik geen meetlint bij de hand, maar is er iets veranderd of zo? Hebben die panelen van andere fabrikanten een andere afmeting? (ik heb een samsung paneel)
Ik heb nog even aan de verkoper gevraagd of het om een ander model ging, maar het was ze nog niet eens opgevallen |:(. Ook kwam de 2232BW nog even langs. Hier staat nog wel 22"op de doos...
Heeft samsung de afmeting van de panelen veranderd, of ben ik voor
(22 inch) - (21,6 inch) = 1,01600 centimeters (bron: Google) opgelicht door Samsung? >:)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Ik ben sinds gister de trotse bezitter van een Samsung Syncmaster 225MW,,,
het is een prachtig scherm en alles werkt prima maar toch stuit ik op een probleem,,,

wanneer ik in tv-modus ga,, en teletekst wil bekijken,, kijk ik tegen een knallend roze achtergrond aan,,, tevens zijn de letters een tint donkerder.... dit is bijna niet te lezen.

Overigens heb ik in de winkel gezien dat de achtergrond bij teletekst zwart hoort te zijn ipv knal roze.

Hoe los ik dit op?? Ik heb al uren gegoogled maar ik heb geen oplossing kunnen vinden .. laat staan iemand met hetzelfde probleem. Is dit een fabrikatie fout? of gewoon een verkeerde instelling?

Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 11:36
Ik heb sinds eergisteren een lastig probleempje bij mijn 2032MW. Bij de televisie functie is de achtergrond van teletekst paars en als ik "zap" is ook de achtergrond van het programma dat er op dat moment op is paars. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

EDIT : LOL nu pas lees ik de post boven mij en dit gaat dus over hetzelfde probleem. Bij mij was ie eerst wel zwart dus. Misschien is dit veranderd door de televisiezenders dan als wij hier beiden last van hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door Pumanike op 09-01-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem alleen is het bij mij niet paars maar knal roze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Ja bij mij is het donker roze denk ik :p maar ik vind het ook storend ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
Heeft iemand toevallig hier een oplossing voor??

Voor post hierboven: Het ligt niet aan de zenders want ik heb beneden de teletekst geprobeerd en daar is hij wel gewoon zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157888

Na lang onderzoek heb ik besloten om een 226BW te kopen bij Cool-prices.nl. Als ik het ding binnen heb laat ik het jullie wel weten :P

Ik hoop maar dat er geen dode (sub)pixels inzitten enzovoorts.

btw
DVI-D is compatible met DVI-A/DVI-I neem ik aan? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 157888 op 09-01-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 22:00
Ik denk er over om een 225MW te kopen, zodat ik niet met tv-kaart enzo tv moet kijken. Ook kijk ik liever dvdtjes via een aparte dvd-speler in plaats van via mijn pc. Daarnaast zal ik het scherm ook gewoon als computerscherm gaan gebruiken.

Ik kan echter nergens een goede review vinden, maar nu vroeg ik mij af of er in de 225MW hetzelfde scherm zit als in de 226BW. De specificaties komen namelijk ver overeen. Van de 226BW zijn tenminste wel veel reviews te vinden. In de startpost staat wel iets van dat ze ver overeenkomen, maar kan iemand bevestigen dat reviews van de 226BW ook toereikend zijn over de beeldkwaliteit van de 225MW?

[ Voor 15% gewijzigd door gambr0 op 10-01-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
Update:

Ik ben vanavond met het scherm terug gegaan naar de Mediamarkt en kreeg een nieuwe vanwege een dode pixel en het teletext probleem.

De omgeruilde/nieuwe monitor heeft geen dode pixel en tevens functioneerd teletext weer normaal.

@gambr0

Ik heb zelf de 225MW en ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit van deze tv lcd anex computer monitor;) mits je hem aansluit via DVI

Qua reviews kon ik ook weinig vinden behalve de review die nu op tweakers staat, echter zal ik van het weekend wanneer ik tijd heb zelf even een review in elkaar knutselen zodat mede tweakers wat meer kunnen weten over dit mooie product van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Ik heb 'm via de 4launch gehaald dus even langs gaan gaat zomaar niet. Ik heb ze gisteren al gemaild maar ze weten het zelf ook niet en ze zeiden dat ik maar even naar Samsung moest mailen. Dit heb ik zojuist gedaan dus ik wacht even op antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik zit met een serieus probleem.

Ik wil mijn oude CRT monitors uit het jaar 1998 de deur uit doen, en deze vervangen door 2 TFT's.

Nu is mijn oog gevallen op de Samsung 226CW, maar er moet er 1 bij komen vanwege het dual scherm gedeelte.

Alleen 2x 22inch breedbeed langs elkaar is gewoon te breed, iemand van jullie een idee?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

samsung 930BF misschien? naar mijn idee het beste 19" 4:3 scherm allertijden als je het mij vraagt....qua hoogte zijn die hetzelfde als een 22"wide, dus je kunt ze naast elkaar zetten zonder hoogteverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

Ik ben aan het kijken naar monitoren en mijn oog is gevallen op twee hetzelfde geprijsde monitoren.
Bezigheden: 40% gamen 40% tekstverwerking/internet/msn 20% films

Deze monitoren had ik in gedachte:

Samsung 2232BW
Iiyama E2201W

De keuze hangt iets in de richting van de Samsung, maar het panelen probleem steekt dan weer de kop op. Nu is mijn vraag, welke panelen worden er in Nederland het meest verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds gister heb ik mijn 226cw. Alles ziet er opzich goed uit, kijkt veel relaxter dan mijn oude 17'' crt en ik kan eindelijk op een normale afstand zitten (slaap op zolder met een schuin dak en zat dus heel dicht op mijn crt door de achterkant). Beeldkwaliteit vind ik ook best al vind ik wel dat de kleuren ''diepte'' lijken te missen, maar dan heb ik eigenlijk bij alle tft schermen die ik ooit heb gezien. Alleen heb ik wel veel backlight bleeding. Bij het model wat ik in de winkel zag was er bijna niks, alleen een klein beetje aan de onderkant maar bij mijne zit het echt helemaal rondom. Nou valt het aan de boven en zijkant wel mee, het valt echt alleen bij bij een heel zwart scherm (niet boeiend dus) maar aan de anderkant is het echt vrij erg, er lijkt ook een beetje een rode gloed uit te komen, maar misschien komt het ook omdat ik een beetje schuin van boven erop kijk. Bij normaal gebruik heb ik het niet door, maar bij zwart aan de onderkant, of het scherm in 1 kleur zie je echt vrij duidelijk kleurverschillen. Nou heb ik niet het idee dat ik er bij normaal gebruik echt last van heb dus ik ga hem denk niet ruilen (moet ik ook meteen weer 2 weken wachten) maar ik vind het toch wel een beetje jammer.

Het viel me trouwens op dat de monitor bij mij maar tot 60hz gaat, maar moet dat geen 75 zijn? ook het installeren van de driver maakt volgens mij totaal geen verschil (die van de samsung site, niet van de cd, heb geen cd speler in mijn pc).

Opzich ben ik wel tevreden, het kijkt prettig, je hebt veel ruimte (over je scherm muizen voelt echt raar, omdat het zoveel langer duurt dan ik gewend ben), de kleuren zien er goed genoeg uit al had het wat dieper mogen zijn van mij maargoed dat is gewoon een nadeel van tft, ook geen last van ghosting tijden CS:S (viel me trouwens nog mee dat mijn x1600 dat gewoon trekt met alles op high en aa/aaf op 1680x1050, alleen HDRI killed de performance maargoed dat doet bij CS toch meer kwaad dan goed).

Opzich tevreden dus en ik kan het scherm aanraden, al is het misschien handiger om naar een 226bw of 2232bw te kijken, kwa beeldkwaliteit zal je niks tot weinig verschil merken maar ze zijn wel een stuk goedkoper, vooral de 226bw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:41:
Sinds gister heb ik mijn 226cw. Alles ziet er opzich goed uit, kijkt veel relaxter dan mijn oude 17'' crt en ik kan eindelijk op een normale afstand zitten (slaap op zolder met een schuin dak en zat dus heel dicht op mijn crt door de achterkant). Beeldkwaliteit vind ik ook best al vind ik wel dat de kleuren ''diepte'' lijken te missen, maar dan heb ik eigenlijk bij alle tft schermen die ik ooit heb gezien. Alleen heb ik wel veel backlight bleeding. Bij het model wat ik in de winkel zag was er bijna niks, alleen een klein beetje aan de onderkant maar bij mijne zit het echt helemaal rondom. Nou valt het aan de boven en zijkant wel mee, het valt echt alleen bij bij een heel zwart scherm (niet boeiend dus) maar aan de anderkant is het echt vrij erg, er lijkt ook een beetje een rode gloed uit te komen, maar misschien komt het ook omdat ik een beetje schuin van boven erop kijk. ik had dus exact hetzelfde, zoals ook in mijn reviews te zien was. Ik heb de foto;s helaas offline moeten halen omdat er teveel hits van tweakers waren :)Bij normaal gebruik heb ik het niet door, maar bij zwart aan de onderkant, of het scherm in 1 kleur zie je echt vrij duidelijk kleurverschillen. Nou heb ik niet het idee dat ik er bij normaal gebruik echt last van heb dus ik ga hem denk niet ruilen (moet ik ook meteen weer 2 weken wachten) maar ik vind het toch wel een beetje jammer.lijkt er dus op dat veel exemplaren dit hebben. De color gamut is duidelijk beter dan die van de 226BW en 2232BW en ik ervoer dezelfde problemen met mijn 226CW toen als jij. Ik zou hem dus zeer zeker terugbrengen. Ik zie het om heel eerlijk te zijn een beetje als gemakzucht om je monitor nu niet terug te brengen, wat niet negatief bedoeld is. Het is jouw geld uiteraard, maar ik zou het er niet bij laten zitten, aangezien je genoeg betaalt voor kwaliteit! Ik heb em direct teruggebracht, geld teruggevraagd en een 2232BW gekocht, die qua Backlight bleeding, kijkhoek en gewicht aanzienlijk beter was dan de 226CW. Ik gebruik wel het kleurenprofiel van de 226CW, waardoor het beeld een beetje lijkt op dat van de 226CW, alleen niet zo goed.

Het viel me trouwens op dat de monitor bij mij maar tot 60hz gaat, maar moet dat geen 75 zijn? ook het installeren van de driver maakt volgens mij totaal geen verschil (die van de samsung site, niet van de cd, heb geen cd speler in mijn pc).nee maakt niks uit. ik geloof dat non widescreens wel tot 75HZ gaan dacht ik. kan me vergissen, maar boeit toch allemaal niks joh.

Opzich ben ik wel tevreden, het kijkt prettig, je hebt veel ruimte (over je scherm muizen voelt echt raar, omdat het zoveel langer duurt dan ik gewend ben), de kleuren zien er goed genoeg uit al had het wat dieper mogen zijn van mij maargoed dat is gewoon een nadeel van tft, ook geen last van ghosting tijden CS:S (viel me trouwens nog mee dat mijn x1600 dat gewoon trekt met alles op high en aa/aaf op 1680x1050, alleen HDRI killed de performance maargoed dat doet bij CS toch meer kwaad dan goed).

Opzich tevreden dus en ik kan het scherm aanraden, al is het misschien handiger om naar een 226bw of 2232bw te kijken, kwa beeldkwaliteit zal je niks tot weinig verschil merken maar ze zijn wel een stuk goedkoper, vooral de 226bw.wat ik al hierboven zei, ik merk toch dat je toch enigszins teleurgesteld bent, omdat je beter had verwacht. Dit mag ook wel, maar je moet de 226cw nu niet goed gaan praten omdat je em eindelijk hebt en daar blij mee hoort te zijn....maar het komt er toch op neer dat hij functioneert niet zoals verwacht, dus ik zou em terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap je punten, maar zoals ik zeg merk je het eigenlijk alleen bij een heel zwart scherm, en wanneer heb je dat nou? Ja het is er, en ja het irriteert mij dat het niet perfect is. Maar aan de andere kant heb ik er geen last van. De 2232bw vond ik kwa kleur en bleeding in de winkel minder dan de 226cw (die cw die ik zag had nagenoeg geen bleeding) en ruilen gaat weer weken duren, ik ben ook alleen op zondag vrij dus naar de winkel brengen word helemaal een drama vooral omdat mijn ma het ''altijd druk'' heeft en ik weet niet of ik al die moeite wel wil door voor iets waar ik eigenlijk geen last van heb en geen garantie heb dat het met een nieuwe cw uberhaubt beter word. Ik kijk het gewoon een weekje aan en als ik merk dat ik er bij normaal gebruik last van heb dan ruil ik hem, blijft het bij een totaal zwart scherm dan zie ik het als een geval jammer dan, maar leef er maar mee want dat zwarte scherm bij een spelletje dat aan het laden is kan ik nog wel mee leven.

Die kleurprofielen snap ik trouwens niks van, ik zie echt totaal 0,0 verschil tussen mijn scherm met en zonder dat profiel geinstalleerd (waar word ie trouwens neergezet?).

Maar misschien kijk jij er anders naar dan ik. Ik zie nooit zo enorm veel verschil in kleur ed. Ik vind eigenlijk zo'n beetje elk tft scherm wel een acceptabel beeld geven, het enige wat me altijd echt opvalt is dat er een beetje een gebrek aan diepte in de kleuren zit tov een crt, maar dat is iets wat je met elk TN panel hebt denk ik en ik vind het op mijn scherm best zat, ik wist van tevoren dat het niet 100% perfect zou zijn maar ik heb wat foto's en wat van mijn 3d renders bekeken en dat ziet het er wat mij betreft gewoon goed uit, misschien ietsjes anders maar dat houd je altijd wel omdat geen enkel scherm 100% hetzelfde staat ingestelt.

Ik zal trouwens eens kijken of ik een foto kan maken van bleeding. Heb alleen de cam in de telefoon van mijn broertje maar dat ding is redelijk goed dus hopelijk geeft het een beetje duidelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, het meest onmogelijke ooit is gebeurt. Mijn monitor heeft zichzelf gefixed oid want ik keek net voor de lol weer even met een zwarte paint om een foto van de bleeding te maken maar nu is er dus nagenoeg niks meer te zien :*) Misschien omdat ik die driver heb geinstalleerd? (lijkt me sterk maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

heel vreemd ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 08:41

RMX

Gisteren ook een 226BW gehaald. Die is nu in de aanbieding bij de Makro..
Op internet en op GoT wat gelezen over verschillende panels..

Aangezien hier op internet zo'n ophef hierover is ontstaan, wilde ik ook eens kijken wat voor scherm ik had gekocht..

Samsung leert van hun fouten, want het type wat normaal rechtsboven op de sticker zou moeten staan is weggehaald.
En in het service menu (5 sec auto knop inhouden,contract 0, brightness 0) hebben ze de betreffende regel, waarvan herleid kan worden welk type panel het is, ook weggehaald.

Bouwdatum: Dec. 07..

Zijn er nog nieuwere methodes om dit te achterhalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm dat is echt al maaaanden zo dat zie die dingen hebben weggegooid. Hoe dan ook, volgens samsung zouden sinds juni 2007 oid alle panels van samsung zelf zijn. Als dat waar is zou je dus gewoon een goed panel moeten hebben. Als je die gok niet had willen maken had je gewoon een CW oid moeten kopen.

@deatchant: waarom :( ? Ik vind het meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:23
RMX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:35:
Gisteren ook een 226BW gehaald. Die is nu in de aanbieding bij de Makro..
Op internet en op GoT wat gelezen over verschillende panels..

Aangezien hier op internet zo'n ophef hierover is ontstaan, wilde ik ook eens kijken wat voor scherm ik had gekocht..

Samsung leert van hun fouten, want het type wat normaal rechtsboven op de sticker zou moeten staan is weggehaald.
En in het service menu (5 sec auto knop inhouden,contract 0, brightness 0) hebben ze de betreffende regel, waarvan herleid kan worden welk type panel het is, ook weggehaald.

Bouwdatum: Dec. 07..

Zijn er nog nieuwere methodes om dit te achterhalen ?
Wat is de prijs bij de Makro als ik vragen mag? Kun je hem daar ook omruilen in geval van dode (sub)pixels?
Modbreak:Dit is Pricewatch info, niet iets voor in een nieuws & discussietopc. Neem anders gewoon contact op met de Makro...

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 22-01-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 26-05 08:41

RMX

296 Euro incl BTW...
Modbreak:Dit is Pricewatch info, niet iets voor in een nieuws & discussietopc.

Het scherm is idd van goede kwaliteit ! En geen enkele dode pixel !

Ik zou wel eerst bellen naar de Klantenservice hoeveel er nog beschikbaar zijn, want ze lopen nogal hard !

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 22-01-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is echt duur, kan je beter 3 tientjes bijlappen en een 226cw kopen en zeker weten dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
RMX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:11:
296 Euro incl BTW...

Het scherm is idd van goede kwaliteit ! En geen enkele dode pixel !

Ik zou wel eerst bellen naar de Klantenservice hoeveel er nog beschikbaar zijn, want ze lopen nogal hard !
De 226bw is nu in de aanbieding bij de MM voor 277.

Ik zit te twijfelen tussen de 226CW of de 2232bw of 2032bw. Ik zit er een beetje mee dat het scherm van de 22 inch dezelfde resolutie heeft en daarom misschien wat minder scherp beeld. De 226CW heeft, vind ik, het mooiste design. Maarja ik wil ook kwaliteit :| dilemma dilemma dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beeldkwaliteit is goed op de 226cw, ik vond het er in de winkel beter uitzien dan de 2232bw. En dat minder scherp dat slaat echt nergens op, dat verschil is zo klein dat je het never nooit gaat merken, ik vind mijn 226cw zo scherp als wat (nou was ik ook niet zoveel gewend met moet 10 jaar oude crt maargoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Als ik een keuze moest maken dan werp ik mijn ogen graag op de 27" Syncmaster 275T. Dit scherm heeft een HDCP interface en heeft een s-vpa paneeltype. Het lijkt mij een heerlijk groot scherm voor films/games/consoles. Anders is de 305T ook wel aardig maar ik betwijfel of de helderheid van 400cd/m² misschien niet hoog genoeg is.
Ik heb nog niet zoveel uitgebreide reviews gevonden over de SyncMaster 275T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:03:
Beeldkwaliteit is goed op de 226cw, ik vond het er in de winkel beter uitzien dan de 2232bw. En dat minder scherp dat slaat echt nergens op, dat verschil is zo klein dat je het never nooit gaat merken, ik vind mijn 226cw zo scherp als wat (nou was ik ook niet zoveel gewend met moet 10 jaar oude crt maargoed).
Heb besloten om voor de 226CW te gaan.Het design van de 2232BW vind ik toch minder. Ik houd wel van het strakke design. Morgen in de MM halen of als het prijsverschil te groot is via internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 03-06 10:58
Na veel lezen, waaronder ook dit topic, gisteren de 2232bw gehaald.
En eerlijk gezegd absoluut geen spijt van.
Mooie kleuren, zeker vergeleken met mijn 6 jaar oude scherm.
Ik heb geen last van dat Black light bleeding, althans ik zie het niet.
Ghosting zie ik ook niet, speel wel games, maar niet zoveel.
Wat ik wel mis, of ik heb ergens wat gemist, is dat bv bij BFME2 die ik draai op bv 1280x1024, die gasten in het spel wat platter zijn. Had liever gehad dat ik wat zwarte randen zou krijgen aan de zijkant oid.
De software zoals magicTune werkt niet lekker onder vista64. Kreeg het gisteren draaiend, maar is zover ik kan zien hetzelfde als wat je anders met de knoppen van de monitor zelf kan doen.
Zoals eerder al gezegd was, de standaard steld niet zo gek veel voor, beetje kantelenen en dat is het.
Maar me happy.
Just my 5 cents.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246938

Ik heb een 226BW, zeer tevreden over.. geen dode pixels or dergelijke.. perfect beeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 246938 op 22-01-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
sajoku schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:36:
[...]

Heb besloten om voor de 226CW te gaan.Het design van de 2232BW vind ik toch minder. Ik houd wel van het strakke design. Morgen in de MM halen of als het prijsverschil te groot is via internet :)
226CW net opgehaald bij de MM. De kleuren moet ik nog goed instellen maar het is nu al een geweldig scherm. Later meer :) eerst ff alles instellen en leuke wallpapers maken/zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 19:11
Ik wil binnenkort een 24" monitor aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Samsung 245BW en de Acer P243W die ik er ook wel heel chic vind uitzien.
De Samsung komt goed uit allerlij reviews over de Acer heb ik minder kunnen vinden. Het zijn allebei TN schermen, goed genoeg voor mij.
Ik vind de Samsung er wat saai uitzien. Het beeld (even gekeken in de MM) is wel heel mooi.
Zijn er nog bijzonderheden te noemen over het Samsung scherm? Verschil in panels, onhebbelijkheden in gebruik, service Samsung? Hetzelfde over de Acer natuurlijk, als iemand hier hem kent.

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

24'' is irritant imo, ik heb es gekeken naar een 24'' maar dat is te.. 22'' past perfect in mijn studio setup en laat qua gamen ook niks te wensen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sinds vanmiddag zit ik ook naar een 226BW te kijken...

Ben al een paar dagen aan het vergelijken, en was een beetje aan het twijfelen tussen een 225MW, een 2232 en een 226cw...

Aangezien ze te lui waren om een 225mw uit de doos te halen, en ik geen zin had om die ongezien te kopen, viel die af...
Verschil tussen de cw en de mw was imo niet te zien... En de 2232 bleek een wat grote voet te hebben, die toch wat fragiel was...

Dus nu een 226BW... en ik moet zeggen; aardig beeldje...

Wel even wennen na m'n oude schermpje waar haast geen "licht" meer uit te krijgen was... Komt wel erg veel licht van dat ding af... Beetje spelen met de instellingen nog maar...

Wel al een beetje naar de kleurprofielen gekeken, maar ik zie erg weinig verschil...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 24-01-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Madzib schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:42:
Ik wil binnenkort een 24" monitor aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Samsung 245BW en de Acer P243W die ik er ook wel heel chic vind uitzien.
De Samsung komt goed uit allerlij reviews over de Acer heb ik minder kunnen vinden. Het zijn allebei TN schermen, goed genoeg voor mij.
Ik vind de Samsung er wat saai uitzien. Het beeld (even gekeken in de MM) is wel heel mooi.
Zijn er nog bijzonderheden te noemen over het Samsung scherm? Verschil in panels, onhebbelijkheden in gebruik, service Samsung? Hetzelfde over de Acer natuurlijk, als iemand hier hem kent.
Ik ben gisteren ook even in de Media Markt wezen kijken. Ik ging eigenlijk om de Samsungs 226BW en de 2232BW te bekijken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ze me behoorlijk tegen vielen na de reviews die ik gelezen heb. Ik vond het zwart echt blauw, en de (in)kijk hoek was ook niet geweldig te noemen. Toen zag ik de Acer P223W staan, en die trok wel meteen mijn aandacht door de kleuren, inkijkhoek en prijs. Nu ben ik van plan om voor de 24 inch versie te gaan. Deze heeft een response tijd van 2ms, een HDMI aansluiting en nog wat kleine voordeeltjes ten opzichte van de kleinere.

Ik ben alleen een beetje bang voor het glans effect. Ik vind het beeld er eerlijk gezegd mooier door worden, ik krijg er meer een 'HD gevoel' van. Maar toch lijkt het me wel lastig met licht van achteren. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Ik heb een probleempje met mijn 2032mw 20" + tv tuner, ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit, maar niet over brightness/contrast. Alles lijkt een witte gloed te hebben. Ik ben overgestapt van een CRT 17" en heb nooit op een TFT gewerkt. Kan het zijn dat mijn ogen gewoon moeten wennen of sta het verkeerd ingesteld.

Ik heb het contrast op custom en dan Constrast: 85 en Brightness: 80.
De standaart ingestelde dingen vind ik helemaal niet mooi en heb al verschillende dingen geprobeerd.

Hij zit aangesloten via DVI en Colour Tone staat op Warm.

Ik heb ook naar contrast-test gekeken met nokia monitor tester.
( http://www.majorgeeks.com/download.php?det=960 ) De achtergrondkleur lijkt redelijk goed zwart te zijn en ook lopen de vakjes mooi op in dat programma. 8)7

Ligt dit nu aan mij? Of zit ik echt mijn instellingen te ver********?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb nu dus sinds gisteren een mooie 226BW... Maar ik moet zeggen; die zwarte rand krast als een gek...

Geen grote krassen natuurlijk, maar na hem een keer goed afgenomen te hebben met het bijgeleverde doekje die je echt heel goed dat er erg veel krasjes in zitten... Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 19:11
sander-sp schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Ik ben gisteren ook even in de Media Markt wezen kijken. Ik ging eigenlijk om de Samsungs 226BW en de 2232BW te bekijken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ze me behoorlijk tegen vielen na de reviews die ik gelezen heb. Ik vond het zwart echt blauw, en de (in)kijk hoek was ook niet geweldig te noemen. Toen zag ik de Acer P223W staan, en die trok wel meteen mijn aandacht door de kleuren, inkijkhoek en prijs. Nu ben ik van plan om voor de 24 inch versie te gaan. Deze heeft een response tijd van 2ms, een HDMI aansluiting en nog wat kleine voordeeltjes ten opzichte van de kleinere.

Ik ben alleen een beetje bang voor het glans effect. Ik vind het beeld er eerlijk gezegd mooier door worden, ik krijg er meer een 'HD gevoel' van. Maar toch lijkt het me wel lastig met licht van achteren. Iemand hier ervaring mee?
De 24" versie van de Acer P223W staat ook bij MM en heeft volgens mij dat glans effect niet. Viel me daardoor wel wat tegen.
Oeps, lees nu pas dat er een p243w en een p241w bestaat. De laatste zonder glansscherm staat bij MM.

[ Voor 4% gewijzigd door Madzib op 25-01-2008 23:12 ]

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:27:
Heb nu dus sinds gisteren een mooie 226BW... Maar ik moet zeggen; die zwarte rand krast als een gek...

Geen grote krassen natuurlijk, maar na hem een keer goed afgenomen te hebben met het bijgeleverde doekje die je echt heel goed dat er erg veel krasjes in zitten... Beetje jammer...
ik heb dezelfde, ook een mike? lol!

ik zie nog geen krasjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Valt me op dat in dit topic nog niet/weinig gesproken is over de diverse versies (met afwijkende kwaliteit) die Samsung levert voor hetzelfde product.

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe TFT, maar die oplichting/gekloot van Samsung maakt het zoeken erg lastig. Ze zenden de goede S-panels naar de reviewers, en zetten de slechtere A en C-panels in de winkels. :/

Verder heeft Samsung belooft in het vervolg alleen maar S-panels te leveren, maar gaat vervolgens gewoon door de krap-versies van de 931BW, 206BW, 226BW en 2232BW |:(

Heb weinig vertrouwen in hoe Samsung hiermee om gaat.

Ook zou de 226CW de opvolger van de 226BW S-panel moeten zijn, maar blijkt juist slechter te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Donderdag een 226BW bij Cool-Prices besteld, vrijdag in huis om 10 uur sochtends O+

Dik tevreden, mooi contrast, zeer scherp en helder beeld. Geen ghosting waargenomen bij games.

Valt me ook op dat de kwaliteit in games op 1680 x 1050 echt retescherp is. Mocht ook wel na al die jaren 22 inch Iiyama CRT scherm :P

Grappige is dat ik geen enkele pixelgarantie heb genomen. Ik heb dan ook helemaal geen dode of defecte pixels kunnen ontdekken. Er ging meteen een grote last van m'n schouders :P

Al met al dik tevreden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Kunnen de 226BW eigenaren posten wat voor panel versie (A,C of S) jullie hebben?

-C-panel is het slechste panel (de 2232BW C zou iets beter zijn dan de 226BW C)
-A-panel is een iets betere panel
-S-panel is het beste panel

Hier staat beschreven hoe je dit kan checken:
http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html
http://www.behardware.com/html/news/?date=14-05-2007#8814

In het kort:

Hidden service menu via:
- Set contrast and brightness to 0
- Press the « Menu » button
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)
A hidden ''Service Function'' menu will appear including Panel Info on the bottom which clearly indicates the panel’s origin and reference.
A(U Optronics)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": AU M220EW01
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******L*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] A" (optioneel niet 100% bepalend)

C(MO)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": CMO M220Z1
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******D*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] C" (optioneel niet 100% bepalend)

CPT-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******I*-****

S(amsung)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": AMLCD 220M1, of LTM220M1
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******A*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] S" (optioneel niet 100% bepalend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

In mijn geval kun je niet zien welke versie het is. Mijn panel heeft geen sticker waarop je dat kunt zien en ook geen hidden menu. Al meerder malen getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hidden menu heb ik wel... Geen "model info"...

Version nr is M-ME22H0CDB-1001... Zal dus wel een CMO paneel zijn...

Maar moet zeggen dat ik er niks mis mee vind...
Op de achterkant staat gh226ws trouwens...
Overigens kan ik nog een paar functies aanzetten:

Pixelshift en hdcp... Nuttig?

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 27-01-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Bij de MediaMarkt hebben ze dinsdag een aktie op alle TFT schermen (geen BTW, dus 19% korting). Ik denk dat ik dan maar een 2232BW / 226BW ga halen, hangt er van af welke ik er beter uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 09:07
Anoniem: 134660 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:28:
Bij de MediaMarkt hebben ze dinsdag een aktie op alle TFT schermen (geen BTW, dus 19% korting). Ik denk dat ik dan maar een 2232BW / 226BW ga halen, hangt er van af welke ik er beter uit vind zien.
Ik was juist van plan vanmiddag een 226BW te bestellen. Maar als ik dit lees, w8 ik nog even tot dinsdag. Hopelijk geldt de aktie ook als items op zijn en er besteld moet worden. Maar 19% is toch wel veel voordeel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Mwa...als je nagaat dat ze al 60% winst ofzo hebben op een schermpje, kan die 20 er met gemak vanaf.

Magoed :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Anoniem: 134660 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:28:
Ik zal je er even op wijzen, dat het dus geen 19% korting is... Als de 19% BTW bij een produkt wegvalt, betekent dat, dat je van de verkoopprijs zo'n 16% kan aftrekken. Veel mensen die de denkfout maken en denken dat ze 19% korting krijgen.

Reken maar na. Stel je hebt iets van 100 euro. Belasting erbij 19% wordt 119. Als je nu die belasting niet meer zou heffen, en dus terug gaat naar die 100, dan moet je 19 euro eraf halen toch... 19 op 119 is 16%.

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 13:15
Swoosh schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Ik zal je er even op wijzen, dat het dus geen 19% korting is... Als de 19% BTW bij een produkt wegvalt, betekent dat, dat je van de verkoopprijs zo'n 16% kan aftrekken. Veel mensen die de denkfout maken en denken dat ze 19% korting krijgen.

Reken maar na. Stel je hebt iets van 100 euro. Belasting erbij 19% wordt 119. Als je nu die belasting niet meer zou heffen, en dus terug gaat naar die 100, dan moet je 19 euro eraf halen toch... 19 op 119 is 16%.

:7
Volgens mij kan je niet rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:02
Swoosh heeft denk ik wel gelijk, maar ~16% korting is ook leuk. Ik ga denk ik de 2232BW halen. Iemand enig idee hoe veel 'ie op dit moment kost?
Modbreak:http://www.tweakers.net/pricewatch/

Volgende keer even zelf de moeite doen daar te kijken ipv hier te vragen het wiel voor je uit te vinden...

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 27-01-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Cyb schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:35:
Kunnen de 226BW eigenaren posten wat voor panel versie (A,C of S) jullie hebben?

-A-panel is het slechste panel
-C-panel is een iets betere panel
-S-panel is het beste panel

Hier staat beschreven hoe je dit kan checken:
http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html
http://www.behardware.com/html/news/?date=14-05-2007#8814

In het kort:

Hidden service menu via:

[...]

A(U Optronics)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": AU M220EW01
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******L*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] A" (optioneel niet 100% bepalend)

C(MO)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": CMO M220Z1
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******D*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] C" (optioneel niet 100% bepalend)

CPT-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******I*-****

S(amsung)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": AMLCD 220M1, of LTM220M1
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******A*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] S" (optioneel niet 100% bepalend)
Volgens mij werkt dat truukje niet als je monitor op dvi zit. Dan kan je nl contrast en helderheid niet op 0 zetten? Weet iemand misschien een andere truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:42:
Hidden menu heb ik wel... Geen "model info"...

Version nr is M-ME22H0CDB-1001... Zal dus wel een CMO paneel zijn...

Maar moet zeggen dat ik er niks mis mee vind...
Op de achterkant staat gh226ws trouwens...
Overigens kan ik nog een paar functies aanzetten:

Pixelshift en hdcp... Nuttig?
Pixelshift zou ik niet aanzetten. Dat zorgt ervoor dat je beeld na bepaalde tijd verspringt om inbranden van het beeld te voorkomen.

HDCP wordt gebruikt voor beveiligde signalen. Geen idee wat die optie in het menu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
RoaDHouse schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:57:
[...]

Volgens mij kan je niet rekenen :)
:') Volgens mij geldt dat voor jou helaas. Het klopt echt wel, geloof me maar.

Het hangt een beetje af van de verkoopprijs die de Media Markt hanteert, of het voordelig wordt vergeleken met webshops als die 16% eraf is. Wat wel een voordeel is, is dat ze bij de MM niet moeilijk doen met ruilen mocht je dode pixels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mijn monitor is via digitaal aangesloten, dus dat is het niet... maar ik heb dus eigenlijk een oude monitor gehad, of iig een oud paneel... productiedatum is wel eind 2007...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand trouwens enig idee welk paneel er in de 2232 zit?

Verschil was hoofdzakelijk backlight-bleeding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

MikeyMan schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:19:
Iemand trouwens enig idee welk paneel er in de 2232 zit?

Verschil was hoofdzakelijk backlight-bleeding toch?
Samsung gebruikt C en S-Panels in de 2232.

De S-panels zijn goed, maar de C-panels hebben slechte kleuren.
Dus ook bij de 2232 is het weer Russische roulette :/
http://www.behardware.com...onitors-the-3rd-wave.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reviewtje gemaakt:

Samsung Syncmaster 226BW review door MikeyMan

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds januari 2008
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Heb de monitor nu een dag of vier...

Moest noodgedwongen aan een nieuwe monitor, aangezien m'n oude vertrouwde 17 inch crt aan vervanging toe was.
Na een zoektocht van een paar dagen uiteindelijk een 226BW meegenomen, waarbij ik vantevoren niet op de hoogte was van het bestaan van verschillende panelen en de kwaliteitsverschillen ertussen.
Keuze voor de 226BW was eigenlijk niet geheel overdacht. Had de keuze in eerste instantie tussen de 225MW, 226CW en 2232.
Vond het design van de eerste en de laatste wat minder, en de 226CW had op het oog te weinig meerwaarde ten opzichte van de BW.

Doos was netjes voor elkaar, scherm was goed ingepakt. Alle benodigde kabels waren bijgeleverd, wat tegenwoordig welhaast een unicum aan het worden is. Aansluiten was ook snel gebeurd. Heb de beschikking over een wat ouder kaartje (Asus 8460Ultra, geforce 4 ti4600, 128mb), maar ik moet zeggen; het werkt prima allemaal.

Enige probleem waar ik in eerste instantie tegenaan liep is dat m'n nieuwe scherm niet wordt gedetecteerd tijdens het opstarten als er ook een monitor op de VGA aansluiting is aangesloten. Maar dit ligt waarschijnlijk aan de kaart en niet zozeer aan de monitor.

Ben geen gamer, en gebruik m'n monitor dus niet voor snelle aktie. Veel internet, tekstverwerking en af en toe een filmpje is waar ik de monitor het meest voor gebruik.
Eerste wat me opviel aan het scherm was de gigantische hoeveelheid licht die ervanaf komt. Kan grotendeels gewenning zijn, aangezien m'n oude CRT erg donker aan het worden was. Met een zonnebril op is het goed te doen, zullen we maar zeggen...
Tweede wat me opviel is toch een lichte bleeding tijdens het kijken van films. Dit viel me in de winkel niet op, wat waarschijnlijk te wijten was aan het feit dat het daar vrij licht is. Heb er overdag ook weinig last van, maar 'savonds is het toch wel een beetje storend. Moet eerlijk zeggen dat de beeldkwaliteit tijdens het kijken naar een dvd ook een beetje tegenvalt, maar dit kan ook aan de betreffende DVD's liggen. De rest is namelijk wél haarscherp.

Laatste puntje is de "pianozwarte" rand... Heb tot nu toe alleen nog maar het bijgeleverde doekje gebruikt om het scherm schoon te maken, maar dit levert toch lichte krasjes op. Die zie je normaalgesproken niet, maar met licht van achter wel. Beetje jammer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Krasjes op rand
lichte bleeding boven en onder
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Design
Scherpte
Stevige voet
Goede kleurweergave
Egale kleur en helderheid
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:37
Modbreak:Het lezen van de topicstart is niet zo moeilijk lijkt me ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Ultraman op 28-01-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyb schreef op maandag 28 januari 2008 @ 01:41:
[...]

Samsung gebruikt C en S-Panels in de 2232.

De S-panels zijn goed, maar de C-panels hebben slechte kleuren.
Dus ook bij de 2232 is het weer Russische roulette :/
http://www.behardware.com...onitors-the-3rd-wave.html
Das dan waarschijnlijk alsnog een ander paneel dan bij de 226bw?
Bij de 2232 wordt 170 graden kijkhoek opgegeven, bij de 226 160...

Ben er overigens achter dat ik zeker weten een chi-mei paneel heb, wat de backlight bleeding verklaart...
Ga morgen even terug naar de winkel om te kijken of de 2232 die daar staat ook een c-paneel heeft...

Zo niet, mogen ze m'n scherm omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

MikeyMan schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:32:
[...]
Das dan waarschijnlijk alsnog een ander paneel dan bij de 226bw?
Bij de 2232 wordt 170 graden kijkhoek opgegeven, bij de 226 160...
[...]
Das iets wat voor mij ook nog onduidelijk is: hetzelfde panel in andere producten kan andere resultaten geven?

Zo zou een 226CW met S-panel een stuk minder goed zijn dan een 226BW met S-panel, ondanks dat de 226CW de opvolger zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die CW zou toch juist veel beter moeten zijn?

Meer kleuren (niet zo boeiend imo) en minder bleeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

MikeyMan schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:15:
Die CW zou toch juist veel beter moeten zijn?[...]
Volgens Samsung wel, de CW is ook duurder. Maar reviews (onder s-panels) laten zien dat de BW juist beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Blijft een lastig verhaal...

Tis hier ook een beetje tweeledig... Als ik gewoon aan het werk ben is er niks aan de hand, zit ik naar een fijn schermpje te kijken. Hoewel ik er nog niet uit ben welke instelling ik het fijnst vind ;)

Maar met het afspelen van een film zijn die oplichtende vlakken in de zwarte balken best storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

MikeyMan schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:50:
[...]
Maar met het afspelen van een film zijn die oplichtende vlakken in de zwarte balken best storend...
Oplichtende vlakken, heb je Dynamic Contrast aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maakt weinig verschil... Tenminste, wel als het hele scherm zwart is, maar niet als ik een film aan het kijken ben met zwarte balken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:02
Weet iemand toevallig de kale prijs van een 226BW bij de Mediamarkt? Er is vandaag een actie dat je geen BTW hoeft te betalen (19% korting), plus dat je bij de Mediamarkt 14 dagen zonder reden kunt ruilen (dode pixels ofzo). Ben wel benieuwd hoe goedkoop ie uiteindelijk wordt.
Modbreak:Check de topicwaarschuwing - geen geblaat over levertijden, prijzen en andere dingen die in Pricewatch of Shop Survey thuishoren. En voor slowchat is IRC

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:29 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag bericht gehad van informatique; ik mag in principe het scherm omruilen tot vrijdag...

Maar; ik heb natuurlijk geen enkele garantie dat een volgende 226BW minder last heeft van bleeding... Lijkt me?
Aan het serienummer op de doos kun je het in iedergeval niet zien... Land van productie toevallig wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

NoepZor schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:23:
Weet iemand toevallig de kale prijs van een 226BW bij de Mediamarkt? Er is vandaag een actie dat je geen BTW hoeft te betalen (19% korting), plus dat je bij de Mediamarkt 14 dagen zonder reden kunt ruilen (dode pixels ofzo). Ben wel benieuwd hoe goedkoop ie uiteindelijk wordt.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Anders haal ik er straks ff eentje :)
Bellen heeft geen zin (gisteren geprobeerd), ze hebben het te druk in deze actie dagen.
Modbreak:Check de topicwaarschuwing - geen geblaat over levertijden, prijzen en andere dingen die in Pricewatch of Shop Survey thuishoren. En voor slowchat is IRC

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:37
Cyb schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:35:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Anders haal ik er straks ff eentje :)
Bellen heeft geen zin (gisteren geprobeerd), ze hebben het te druk in deze actie dagen.
Ik ben zojuist naar de MM in Utrecht geweest voor de 226BW. Daar hadden ze helaas alleen maar de 223BW en de 2232BW. Geen zaken kunnen doen dus.
Ga nu de 226BW maar online bestellen. Niet zo goedkoop als bij de MM, maar betaal liever wat meer als dat ik een scherm koop wat ik eigenlijk niet wil.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik kijk denk ik straks even in Enschede, anders vanavond in Hengelo, welke naar mijn idee ietsjes goedkoper is (zit pal naast de BCC).

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 22:00
Ik ben gisteren ook langs de MM gehobbeld en heb een 225MW gekocht, wilde deze al lang kopen en dus maar gebruik gemaakt van de actie van MM. Overigens was het ondanks de korting nog duurder om hem bij de mediamarkt te kopen, maar als je bij een webwinkel de verzendkosten en pixelgarantie erbij kocht (die zit er bij MM sowieso bij) kwam je duurder uit, dus vandaar dat ik hem toch maar bij Mediamarkt heb gekocht.

Overigens moest ik gisteren al naar de MM, want de 225MW verkopen ze daar dus als TV en niet als monitor.

Ben heel tevreden, alleen als ik ietwat enthousiast typ, trilt mijn scherm mee. Het staat wel stevig hoor, maar bij mijn manier van typen beweegt het gewoon een beetje door de trilling van het bureau.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
In Hengelo / Enschede is de 226BW wel een aanrader, scherm kost kaal 299 euro, met korting dus 251,25 euro. Dit is dus met de 14 dagen omruilservice, geen verzendkosten etc hardstikke goedkoop. De 226CW kost 399 en is dus niet echt interessant. De 223BW kost 269 euro, wat dus met korting ook niet zoveel is. Ik ga zo even het scherm bekijken op dooie pixels en kijken wat voor panel ik heb.

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Ik heb net een 2232BW gehaald bij de MM voor 242,= EUR. Geen dode pixels en 5" groter dan mn vorige scherm, ik ben er blij mee! Ik vind hem alleen wel erg fel, even kijken hoe ik dat oplos.

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Zojuist mijn 226BW gehaald, en is een S-panel :) :) :)

Ging eerst bij MM in Rdam Centrum, maar daar hadden ze geen 226BW meer. Toen maar doorgereden naar Yorcom, en daar 1 gehaald. Wat nu dus een S-panel blijkt te zijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb er een dode groene subpixel in zitten, helaas. Ben nu met zon stuck pixel ding bezig, maar ik denk dat ik vanavond even terug rij en hem omwissel.

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Cyb schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Volgens Samsung wel, de CW is ook duurder. Maar reviews (onder s-panels) laten zien dat de BW juist beter is.
ik ben heel blij met mijn CW, heb echt nergens last van. goede kleuren, geen bleeding/ghosting etc.

en hij verbruikt ook nog minder stroom dan de BW ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mats op 29-01-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Waar kan je eigenlijk zien op de 226BW welk paneel je hebt? Staat dit op de doos, of staat het er tegenwoordig niet meer op aangezien ik onlangs had gehoord dat ze het paneltype er niet meer opprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 215528 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:52:
Waar kan je eigenlijk zien op de 226BW welk paneel je hebt? Staat dit op de doos, of staat het er tegenwoordig niet meer op aangezien ik onlangs had gehoord dat ze het paneltype er niet meer opprinten.
Zie Cyb in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic -..."
Voor de meeste zekerheid moet je dus het hidden system menu aanroepen.

Op de doos staat het niet. Wel vaak op de achterkant van de TFT, maar niet altijd, en de achterkant wil niet altijd kloppen.
In mijn geval stond het niet op de achterkant dat ik een S-panel had, maar wel in het hidden system menu. Bij een demomodel van Yorcom (van een 1 week eerdere batch) stond het weer wel op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Goed, de maat is vol :/

Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets :o

Ook al gaat de Mediamarkt in $boerengat morgen alles gratis weggeven, die info hoort in Pricewatch, niet hier. Sowieso is dat een socialere plek om prijsinfo te posten, dan hebben mensen buiten dit topic er ook wat aan. En slowchat doe je over IRC, niet hier.

De eerstvolgende die de topicwaarschuwing negeert mag een OW verwachten en bij herhaling zwaardere maatregelen zoals in De Banrichtlijnen beschreven staan. Het klinkt misschien kinderachtig, maar als iedereen gewoon on-topic blijft zijn dreigementen als dit onnodig...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zit nu toch te twijfelen wat te doen:
- gokken op een andere 226bw
- gokken op een 2232bw
- een 226cw
- een iiyama 2201, waar een samsung paneel in zit...
met welke keus is de kans op backlight bleeding het minst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Even een vraagje... Hoe kan je bij de 2232bw zien welk panel je hebt? of heeft die altijd dezelfde panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 03-06 10:58
EdwardvGelder schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 07:43:
Even een vraagje... Hoe kan je bij de 2232bw zien welk panel je hebt? of heeft die altijd dezelfde panel?
Schijnt ook verschillende panelen te hebben.
Heb 1 1/2 week eentje gekocht bij alternate en deze heeft een Samsung panel.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Kheb me gister ook een Samsung 2232 gehaald.

kging eigenlijk voor een 226BW, maar was niet op vooraad, en de 2232BW zijn kwa technische kant toch utzelfde, en ze zijn beide met top design dus die maar genomen :)

Zover un TOP scherm, ga hier nog wat verder naar kijke en mischien een uitgebreide review maken.

Maar ik ben nu ook benieuw naar wat voor een scherm ik erin heb. iemand die weet hoe dat terug te vinden is bij een 2232BW? via hidden menu of zo... sommige zeggen dat dat hidden menu er niet meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Klopt, niet alle schermen hebben zo een hidden menu. Zo kan ik bijvoorbeeld bij m'n 226BW geen Panel-nummer zien en heb ik OOK geen hidden menu.

(Scherm is een week oud)

[ Voor 8% gewijzigd door PcManiaxx op 30-01-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:02
Taurnil schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:32:
Kheb me gister ook een Samsung 2232 gehaald.

kging eigenlijk voor een 226BW, maar was niet op vooraad, en de 2232BW zijn kwa technische kant toch utzelfde, en ze zijn beide met top design dus die maar genomen :)

Zover un TOP scherm, ga hier nog wat verder naar kijke en mischien een uitgebreide review maken.

Maar ik ben nu ook benieuw naar wat voor een scherm ik erin heb. iemand die weet hoe dat terug te vinden is bij een 2232BW? via hidden menu of zo... sommige zeggen dat dat hidden menu er niet meer is...
Gister ook een 2232BW gehaald. Ik heb in ieder geval wel een hidden menu en volgens deze review ook een Samsung scherm. http://www.behardware.com/articles/689-10/22-inch-lcd-monitors-the-3rd-wave.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

PcManiaxx schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:16:
Klopt, niet alle schermen hebben zo een hidden menu. Zo kan ik bijvoorbeeld bij m'n 226BW geen Panel-nummer zien en heb ik OOK geen hidden menu.

(Scherm is een week oud)
Weet je zeker dat je de juiste stappen hebt gevolgd? Dus ook met brightness en contrast op 0, in het menu scherm zitten, en vervolgens 5 sec source knop ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Cyb schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:32:
[...]

Weet je zeker dat je de juiste stappen hebt gevolgd? Dus ook met brightness en contrast op 0, in het menu scherm zitten, en vervolgens 5 sec source knop ingedrukt.
Yep, haalde helaas niks uit. Heb het al meerder malen geprobeerd. En net nu ik zo benieuwd ben naar de panel-versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149192

He jongens,
Ik ben ook aan het kijken voor een samsung scherm, om op mijn laptop aan te sluiten. Aangezien ik toch wel veel aan een bureau werk en 15 inch toch te klein vind. Ik ga, zoals het er nu naar uitziet, de 226B halen, en bestel hem via internet.

Ik heb een intel 950 chipset in mijn laptop zitten, en resolutie kan dus tot 2048x1536, ook al is het analoog dit zal toch geen problemen opleveren, in kwaliteit?

Is er nog iemand die mij een goede webshop aan kan raden, waar zij wel het goede scherm met juiste paneel kregen geleverd, S-paneel, of is het panelen verhaal al een beetje oud en krijg je tegenwoordig sowieso een goed paneel? :)

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Cyb schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:32:
[...]

Ik vraag het nog maar een keer. Maar als je de monitor aangesloten hebt via dvi krijg ik in ieder geval contrast en brightness niet op nul en gaat deze truuk niet op. Of doe ik iets verkeerd
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vraagjes te dumpen.
* Vragen/Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.