[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 65.911 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:11

Dark

who tweaked the light?

Zijn er al ervaringen met of reviews van de 245Bplus dat iemand weet? Kan er vrij weinig over vinden en je ziet hem wel steeds vaker op de lijstjes staan... enige wat ik aan de specs kan ontdekken is een andere dynamisch contrast ratio...

edit:
verschillen in de specs:
------------------ 245B ---- 245BPlus
contrast ----- 1:1000 --- 1:800
dynamisch - 1:3000 -- 1:8000
kijkhoek ------160/160 - 170/170

Er zit VGA D-SUB op en DVI (HDCP) en een audiopower connector. De voet hoogte is wel verstelbaar.
Er zit zowel een VGA als een DVI kabeltje bij. Powerledje is blauw, behuizing is mat-zwart.

Model Code: LS24HUBCBL/EDC
Type No.: HU24BS

[ Voor 39% gewijzigd door Dark op 13-06-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 23:40
Ik heb nu een paar weken de 245b. Ik kijk er vrij vaak een HD film op en natuurlijk is zwart niet zwart. Maar waarom zijn de balken boven en onder zoveel meer zwart (bijna echt zwart) dan de films zelf? Staan die pixels uit waardoor het echt zwart lijkt? In nachtelijke scenes kan ik altijd de balken onderscheiden, terwijl het allebei zwart moet zijn... iemand een idee?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Dark schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:45:
Zijn er al ervaringen met of reviews van de 245Bplus dat iemand weet? Kan er vrij weinig over vinden en je ziet hem wel steeds vaker op de lijstjes staan... enige wat ik aan de specs kan ontdekken is een andere dynamisch contrast ratio...
Met die vraag zat ik dus ook er is vrij weinig te vinden over de plus versie, dit is wat ik heb gevonden tot nu toe:

Contrast verhouding is van de 245b plus 3000:1 en van de 245b 1000:1
De plus heeft een composiet ingang + DVI-D en de normale heeft DVI-D en VGA
de 245B plus is niet in hoogte verstelbaar en de 245B wel

Dat zijn de enige verschillen die ik kan vinden, de type numers voor de geinterreseerden:
LS24HUBCBQ/EDC (245B )
LS24HUBCBL/EDC ( 245B + )

Hopelijk weet iemand nog meer verschillen te melden of heeft iemand de plus versie

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 25342 op 13-06-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb sinds vandaag 2x een 226BW aan mijn computer hangen.

Nu is mijn probleem: de kleuren van mijn tweede scherm vallen niet goed in te stellen met mijn nvidia programma. Wat is het beste kalibreerprogramma om de kleuren op beide schermen (vrijwel) gelijk te krijgen.

{edit}
het gaat hier om 2x een c-panel

[ Voor 7% gewijzigd door Wiethoofd op 13-06-2008 16:38 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
En mijn monitor is omgeruild. Ik heb een SWAP-repair model gekregen. Wat inhoud dat ze mijn monitor gaan repareren en dat deze dan weer terug gebracht word. De man die de monitor kwam brengen zei echter dat ik er voor het zelfde geld er niks meer van hoor en ik deze monitor dus mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26
Ik ga waarschijnlijk binnenkort dan ook eindelijk over op LCD. Na jaren van gebruik begint mijn Samsung SyncMaster 959NF nu toch echt uit elkaar te vallen. En als ik nog langer wacht gaat mijn bureau waarschijnlijk hetzelfde lot tegemoet (zwaar kreng). Nou was ik altijd erg onder de indruk van de Apple Cinema Display qua design, maar de prestaties daarvan vind ik nou niet de prijs rechtvaardigen, dus dacht ik maar te wachten op een update daarvan. Nou zag ik echter dit weekend toevallig de Samsung 245B en dat was een hele positieve verassing. De prijs, design (niet overdreven lelijk, laat ik het zo stellen :)), resolutie en de paar reviews die ik vond gaven mij een goed gevoel. Nu ben ik echter een beetje aan het oriënteren en vind ik de 2493HM ook steeds interessanter worden.

Erg flauwe vraag, maar heeft iemand deze 2 monitoren samen gezien en zit er verschil tussen de beeldkwaliteit? Specs zijn volgens mij hetzelfde, maar je weet het nooit. Ik heb de 2493HM nog niet in het echt gezien, maar ik denk dat dat een goede keus kan zijn voor de komende 2/3 jaar. Echter omdat ik hem nog niet gezien heb blijft de 245B ook mijn interesse trekken, en blijf ik zo "heerlijk" in dubio hangen. Ga donderdag maar even kijken of de MediaMarkt de 2493HM heeft staan, hopelijk kan ik dan wat verschillen zien en de knop doorhakken.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ok, bij deze ben ik officieel de weg kwijt. 8)7

• 226BW wordt aangeraden door BBG en veel mensen geven er hoog van op.
• 226BW blijkt panelenloterij te hebben, wordt je niet vrolijk van als het geen S is.
• 226CW komt, heeft 'Wide Color Gamut' en moet beter beeld geven, èn géén loterij.
• 226CW heeft inderdaad meer kleuren, maar die zijn wel flink minder mooi/echt. èn er schijnt flink wat extra inputlag te zijn waardoor hij voor gamen minder geschikt is dan de 226BW
• 2232BW komt, maar blijkt gewoon de 226BW te zijn in een vrouwelijk jasje en 'iets' geupgrade. De loterij gaat echter wel door.
• 2253BW komt, is een verbeterde 226BW, maar dan zonder loterij, klinkt perfect
• en dan lees ik dat bij de 2253BW de backlightbleeding en ook een beetje de kleuren toch weer minder zijn vergeleken met de 226BW.

Ik zie een vicieuze cirkel :D
Hoe zit het nu echt? Ik dacht met de 2253BW alle problemen opgelost te hebben, een goed scherm zonder loterij. Maar dat valt dus ook weer tegen? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170472

in het start info topic, staat bij aansluiting het volgende:

De schermen hebben allemaal de mogelijkheid om ze zowel analoog (VGA) als digitaal (DVI) aan te sluiten. Hiermee is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 2 pc's aan te sluiten. Met de 'source'-knop kan dan gewisseld worden tussen analoog en digitaal.

Geld dit voor de meeste nieuwere tft schermen van Samsung als er zowel d-sub en dvi staat vermeld bij specificaties of kan ik dit niet zomaar aannemen dat het werkt zoals hierboven en zijn het specifiekere modellen die je hier voor nodig hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 170472 op 17-06-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Over het algemeen is het bij schermen met meerdere aansluitingen zo dat je een knop op het scherm hebt waarmee je van input kunt wisselen. Maar dit is dus een aanname, wil je daar absolute zekerheid over met betrekking tot een specifiek scherm, kun je dit het beste vragen aan een eigenaar van het betreffende scherm, aan een verkoper of even zoeken in de handleiding (zie de samsung site).

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 17-06-2008 14:53 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Hoi,

Ik ben van plan om de 245B te kopen.
Nu zeggen sommige goed scherm en andere spaar maar door voor een scherm met een ander paneel er in. Maar omdat een scherm eigelijk een aankoop is die jaren meegaat wil ik het meteen goed doen. nu heb ik een scherm met een tn paneel er in er heb me nooit echt gergert aan de kleuren oid.

Dus ik vroeg aan mijn baas hoe duur hij inkoop zou zijn en toen had ik de keuze uit deze 2, ik vond de prijs een beetje hoog maar wat is het verschil?

€ 412,00 SAMSUNG /LS24HUBCBS/EDC 24IN LCD 1920X1200 245B 400CD 5MS A/D 1000:1 SPKR

€ 372,00 SAMSUNG /LS24HUBCBL/EDC SM 245B PLUS 24IN ANA/DIG 8000:1 400CD/QM 160/160 5MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Hoe ziet het beeld er eigenlijk uit als je een applicatie (game bijvoorbeeld) niet in de native resolutie draait, ziet dat er dan nog steeds lelijk(er) uit, of is het tegenwoordig best te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

dialMforMike schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:15:
Hoe ziet het beeld er eigenlijk uit als je een applicatie (game bijvoorbeeld) niet in de native resolutie draait, ziet dat er dan nog steeds lelijk(er) uit, of is het tegenwoordig best te doen?
hangt af van je grafische kaart. Als dat een goede is die het aan kan, en je eventueel ingesteld hebt dat de beeldverhouding vastgezet moet worden (2 balken links+rechts) dan ziet het er gewoon goed uit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Dat ligt niet alleen aan de videokaart, je beeldscherm moet het ook ondersteunen ;)
Anders zal een 4:3 beeld automatisch uitgerekt worden tot breedbeeld bijvoorbeeld.
Hetgeen wat je monitor moet ondersteunen is dan 1:1 Pixelmapping. Als hij dan een lagere reso dan de reso van het scherm binnenkrijgt, plaats hij er gewoon zwarte balken omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Pieterke schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:16:
Dat ligt niet alleen aan de videokaart, je beeldscherm moet het ook ondersteunen ;)
Anders zal een 4:3 beeld automatisch uitgerekt worden tot breedbeeld bijvoorbeeld.
Als je het softwarematig instelt werkt dat toch gewoon?

Ik heb zelf een Dell die hardwarematige pixelmapping ondersteunt. Maar als ik dat uit heb staan en het instel via de (in dit geval nVdidia) driver werkt het ook gewoon. Ik ben nog geen berichten tegengekomen dat een monitor hier niet mee overweg zou kunnen. Het kan echter, zoals Wiethoofd aangeeft, afhankelijk zijn van de videokaart/driver.

Zie ook deze link uit de startpost. In het geval van de nVidia driver heb je de volgende opties: uitgerekt beeld zonder balken, uitgerekt beeld waarbij de aspectratio behouden blijft en als laatste het beeld helemaal niet uitrekken.

[ Voor 19% gewijzigd door PromoX op 18-06-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:27:
• 2253BW komt, is een verbeterde 226BW, maar dan zonder loterij, klinkt perfect
Ik heb een 2253BW en volgens mij is het toch echt geen S maar een C panel. Als de patronen van de 2253BW gelijk zijn aan die van de 226BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:11

Dark

who tweaked the light?

PromoX schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:54:
[...]

Zie ook deze link uit de startpost. In het geval van de nVidia driver heb je de volgende opties: uitgerekt beeld zonder balken, uitgerekt beeld waarbij de aspectratio behouden blijft en als laatste het beeld helemaal niet uitrekken.
Dat in de nvidia driver werkt niet altijd direct, maar nvidia heeft een hulpprogrammatje uitgebracht zodat het wel werkt :D ... iig hier werkt het nu ook.

http://nvidia.custhelp.co...2064&p_created=1177972007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Nu online
Anoniem: 131383 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:31:
Hoi,

Ik ben van plan om de 245B te kopen.
Nu zeggen sommige goed scherm en andere spaar maar door voor een scherm met een ander paneel er in. Maar omdat een scherm eigelijk een aankoop is die jaren meegaat wil ik het meteen goed doen. nu heb ik een scherm met een tn paneel er in er heb me nooit echt gergert aan de kleuren oid.

Dus ik vroeg aan mijn baas hoe duur hij inkoop zou zijn en toen had ik de keuze uit deze 2, ik vond de prijs een beetje hoog maar wat is het verschil?

€ 412,00 SAMSUNG /LS24HUBCBS/EDC 24IN LCD 1920X1200 245B 400CD 5MS A/D 1000:1 SPKR

€ 372,00 SAMSUNG /LS24HUBCBL/EDC SM 245B PLUS 24IN ANA/DIG 8000:1 400CD/QM 160/160 5MS
Kijk 6-7 posts boven je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
pdukers schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:59:
[...]

Ik heb een 2253BW en volgens mij is het toch echt geen S maar een C panel. Als de patronen van de 2253BW gelijk zijn aan die van de 226BW.
Dat klopt, de 2253bw heeft alleen maar van die panels voor zover ik weet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Maar hoe ziet het er dan uit als je een spel full-screen laat draaien, maar in een lagere resolutie dan de optimale/native van het scherm? Ik wil graag één van de 24" Samsungs kopen, maar het zou wel zonde zijn als ik hardware-/softwarematige pixelmapping moet gebruiken om spellen er enigzins fatsoenlijk uit te laten zien en draaien (mijn PC gaat het niet redden om iets in 1920*1200 te draaien), omdat dan niet het hele scherm gebruikt wordt. Vroeg me af of de TFT/scherm "techniek" in dat opzicht verbeterd/veranderd was, om een gestretched beeld er wel redelijk uit te laten zien. In mijn specifieke situatie zou het gaan om de 2493HM (afaik geen 1:1 pixelmapping) icm een Radeon X1600 Pro.

[ Voor 4% gewijzigd door dialMforMike op 18-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Zojuist heb ik een Samsung T220 gehaald, aangezien dit het laatste exemplaar was dat beschikbaar was, is het een showmodel. Voordeel is natuurlijk dat je even kunt kijken of je dode pixels ziet ja of nee en dat je nog wat korting kunt krijgen. Helaas kleven er ook wat nadelen aan (zo heb ik nu reeds ondervonden), ten eerste kwam ik er thuis achter dat er geen beschermplaat aan de achterkant zit over het gedeelte waar de kabels aangesloten moeten worden. Het lijkt erop dat deze er wel behoort te zijn en als ik het bijgeleverde boekje bekijk, dan lijkt het er ook op dat deze plaat bevestigd moet worden (misschien dat een T220 bezitter kan bevestigen of er inderdaad een afdekplaat hoort te zitten over de kabelaansluitingen, net zoals bij de 226BW bijvoorbeeld?). Ten tweede, en dat zie ik helaas pas thuis, zie ik dat er een kras van enkele centimeters ergens over de zwarte glimmende rand van het scherm zit. Blijkbaar was ik in de winkel zo gefocust op pixels, dat ik die kras gemist heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/1.jpg

Maar goed, het scherm toch maar opgesteld en nu ben ik deze reactie aan het typen. Eerst maar eens pixels testen, tot nog toe geen dode (sub)pixels gevonden. Hoe zit het verder met de kwaliteit van het scherm? Helaas geeft een volledig zwart scherm de nodige backlight bleeding, vooral aan de onderkant. Vergeleken met mijn 226BW is het verschil overduidelijk. Ook is het zwart een stuk minder zwart in vergelijking met de 226BW. Bij een volledig grijs of groen scherm heb ik de indruk dat sommige hoeken en randen van het scherm wat donkerder zijn dan de rest van het scherm. Bij het weergeven van foto's zijn de kleuren wel erg mooi en is het een stuk moeilijker om backlightbleeding of donkere vlekken te zien. De kleuren zijn dan erg mooi en afbeeldingen worden haarscherp weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/2.jpg
backlight bleeding onderaan

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/3.jpg
links de 226BW, rechts de T220

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/4.jpg
backlight bleeding bij meer omgevings licht

Verdere punten die mij opvielen waren ten eerste het menu van het scherm, de knoppen zitten aan de zijkant, wat betekend dat je ze niet ziet. Bij regulier gebruik is dat natuurlijk fijn, maar als je het menu probeert te bedienen is dit juist heel erg onhandig. Dit is dus duidelijk een minpuntje voor het bedieningsgemak. De monitor is niet in hoogte verstelbaar, maar de standaard hoogte is iets hoger (ongeveer 1 cm) dan de hoogte van de 226BW. Wat mij betreft is dit wel fijn, want de bovenkant van het scherm komt nu iets dichter bij ooghoogte (het is nog steeds wel iets te laag).

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/5.jpg
groen lijkt bovenin en rechtsboven wat donkerder, hoewel het op deze foto toch wel wat vertekend is, waarschijnlijk door de kijkhoek

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/6.jpg
nog een keer duidelijk de backlight bleeding

Tenslotte het design: in eerste instantie is het wel een beetje wennen. De afbeeldingen op internet vond ik erg mooi, maar in het echt ziet het er natuurlijk toch iets anders uit. Maar nu ik er iets langer dan een uur achter gezeten heb, vind ik het design toch wel erg mooi. Toegegeven, je moet er natuurlijk van houden, niet iedereen zal dit mooi vinden. Maar dat is natuurlijk iets wat je zelf moet bepalen. Een klein minpuntje is verder nog dat de rode gloed aan de onderrand van het scherm nogal wegvalt in het donker, dan blijft er alleen een gloed over bij de aan/uit knop van het scherm. Echter een rode gloed over de gehele breedte zou ook als een nadeel beschouwt kunnen worden, misschien dat dit weer teveel zou afleiden. Na een beetje puzzelen in het menu ontdek ik overigens dat de led uitgeschakeld kan worden. Andere kleuren dan rood (waarnaar gevraagd wordt in een reactie hierboven) kan ik niet vinden.

Al met al: het design van het scherm bevalt me, maar vanwege de kras op de zijkant, de backlight bleeding en de manier waarop zwart wordt getoond zal ik dit exemplaar toch gaan ruilen.

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/samsung_t220/8.jpg

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Misschien moet je er even een echte review van maken in het review gedeelte van Tweakers;) want het ziet er wel goed uit.
Wél jammer dat het scherm weer tegenvalt tov de 226BW, maarja echt Samsung he.

ik zou trouwens wel graag die laatste achtergrond willen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Pieterke schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:14:
Misschien moet je er even een echte review van maken in het review gedeelte van Tweakers;) want het ziet er wel goed uit.
Hierzo dus. Ben bezig met een nieuw topicdeeltje en neem daar in principe nog enkel (goede) productreviews in op. Deze wil ik, ook omdat het een eerste review van de T220, best toevoegen, maar dan wel als productreview.

@The Flying Dutchman: ga je 'm ruilen voor een andere T220?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Pieterke schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:14:
Wél jammer dat het scherm weer tegenvalt tov de 226BW, maarja echt Samsung he.

ik zou trouwens wel graag die laatste achtergrond willen O-)
Die achtergronden heb ik volgens mij allemaal van:
www.interfacelift.com
(en anders moet je me maar even PM'en ofzo).
PromoX schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:26:
[...]

Hierzo dus. Ben bezig met een nieuw topicdeeltje en neem daar in principe nog enkel (goede) productreviews in op. Deze wil ik, ook omdat het een eerste review van de T220, best toevoegen, maar dan wel als productreview.

@The Flying Dutchman: ga je 'm ruilen voor een andere T220?
Ik wil inderdaad eerst een andere T220 proberen. Mocht dat nog steeds niet bevallen, dan toch maar een ander model. Ik zal nog even kijken of ik er een product review van maak, misschien is het dan wel zo eerlijk om af te wachten hoe een vervanger presteerd.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Ik hoor dat de 2253BW de opvolger is van de 226BW ik hoor dat deze hetzelfde paneel heeft. klopt dit?
Modbreak:Niet om vervelend te doen, maar het is hier wel de bedoeling dat je even op zoek gaat alvorend je een oneliner van een vraag post.

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 22-06-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Hoopte vandaag de 2493HM te kunnen aanschouwen bij MediaMarkt Arena, maar ze hadden hem niet %\ Wel de 245B en de 2693HM, maar die zijn voor mij al afgevallen. Verkoper daar vertelde nog doodleuk dat hij dacht dat er binnen enkele weken een 24" versie van de "Samsungs met rood afwerking" komt... dat is dus precies wat ik niet wil horen! Blijf peinzen en wachten.

RE: T220 post hierboven; ziet er eigenlijk erg goed uit! Dat blacklight bleeding zou mij niet zo erg storen denk ik, valt het echt op bij "normaal" gebruik? Verschil in zwartwaardes tussen de 226BW en de T220 vind ik wel weer enorm eigenlijk. Het zijn allebei TN panels toch, opvallend verschil dan. Ga morgen richting It's, kijken of daar de 2493HM staat, anders geef ik het even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:14

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb die monitor inmiddels anderhalve week staan en het valt mij niks tegen. Zwart is idd niet zwart en het is iets lichter dan mijn oude IIyama ProLite 481-s maar dat was een IPS scherm en dit is een TN scherm.

Backlight klopt inderdaad onderin maar aangezien ik zelden naar een volledig zwarte achtergrond zit te kijken stoor ik me daar niet aan.
Het design vind ik wel mooi, in vergelijking met de andere glimmende schermen is dat de bezel "naar buiten bolt" waardoor ik geen last heb van reflecties van lichtbronnen zoals bijvoorbeeld met enkele Philips en andere Samsung schermen.

En inderdaad, er hoort een afdekkapje achterin te zitten. Verder wordt het scherm wel compleet geleverd, met d-sub en dvi kabels, stofdoekje en driverdisc. Inderdaad jammer dat je het scherm niet kan draaien of in hoogte verstellen, maar dat heb ik niet nodig. Het design moet je liggen, daar betaal je geloof ik ook al een paar tientjes extra voor. Maar ach, ik vond 'm mooi.
Responsetijd is prima, games (UT3, CoD series, World in Conflict, Guild Wars en LotRo) gaan allemaal prima.

En het touchscreen aan en uitknopje is natuurlijk ook wel koel 8-)

Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/P1000548.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 21-06-2008 09:09 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Zijn er ook T220 bezitters die geen last hebben van backlight bleeding? Anders misschien toch ook maar even kijken wat voor andere modellen er nog zijn.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb dus zojuist mijn Samsung SuyncMaster 2243BW binnengekregen. Lekker groot uiteraard. :) Ik kom van een Dell UltraSharp 1707FP.

Mijn eerste indrukken.
- Standaard kleuren hebben een sterke nadruk op blauw, maar goed je heb heel wat presets en daarmee kan je het makkelijk verhelpen. De kleuren zijn na aanpassing naar mijn mening goed (voor een TN).
- De voet kan helemaal niet zo hoog worden gezet als ik dacht. Het scherm zit maximaal 16,5 scherm van de tafel/ondergrond.Toegeven het scherm is groot, maar als je het schermloodrecht op de tafel hebt staan kan je hem niet pivoteren. Je moet hem dus iets kanteren (bovenkant naar achten en onderkant naar voren) wil je hem kunnen pivoteren.
- De drukgevoelige toetsen werken naar mijn mening erg goed. Je hoeft helemaal niet hard te drukken. Ook zijn ze erg accuraat, bij mijn vorige scherm wilde hij wel eens een "klik" niet herkenning.
- Verder vind ik de monitor stevig op zijn voet staan. Uiteraard wiebelt de monitor wel iets, als je hem een tik geeft maar dat lijkt mij gewoon niet te voorkomen.
- Kijkhoeken zijn goed. Alleen (net als bij mijn vorige monitor) is de kijkhoek "van beneden" niet zo goed, wat dus een grotere impact heeft als het scherm gepivoteerd is (dan is de slechte kijkhoek namelijk "van links").
- (Nog) geen dode pixels. :)

Ik hem wat foto's genomen van wat eigenschappen van de monitor.

Pixperan. Een ghosting test programma. Ik heb nog geen games gespeeld, maar ik vind het ok. De opgegeven responstijd is 5ms.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l2cKex8pXJUGYKzO0NkhDli4/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CyMPctbYb32lAgL1gfu1ZFHY/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WgCUXErCjKrbxb4RRggDFqQr/thumb.jpg

Backlight bleeding. Ziet er vrij fors uit (en dat is het misschien ook wel) maar tijdens gewoon werken merk ik het tot nu toe niet zo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aDaK4aEmxLkxBkFzem6SSfhL/thumb.jpg

Tot slot kampt dit scherm met een voor mij wat onbekend verschijnsel. Als je in een hoek kijkt zie je onderaan het scherm "bogen/golven" alsof er grote druk op het scherm is geweest.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xQRy1Hbxj6MZDPdRj3BbyoF4/thumb.jpg
Recht voor het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5fL4pnEMhoWwX84pS7vmGVeN/thumb.jpg
Klein hoek t.o.v. het scherm

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OhMtpQ64cwexv9u2XaX8wFPI/thumb.jpg
Grotere goed t.o.v. het scherm

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UvwyRGDKTOgUOzdGQ1vdwwgD/thumb.jpg
Nog grotere hoek t.o.v. het scherm.

Dit laatste probleempje is toch wel jammer. Ik weet niet of dit vaak voorkomt o.i.d. maar ik zal zeker even contact opnemen met de winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 21-06-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Er zijn dus meerdere mensen die last hebben van het " zoem " geluid. Is er echt geen oplossing voor behalve de brightness omhoog gooien ? Ik heb de 2032MW. Aangesloten met VGA kabel en ongeaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
dialMforMike schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:37:
Hoopte vandaag de 2493HM te kunnen aanschouwen bij MediaMarkt Arena, maar ze hadden hem niet %\ Wel de 245B en de 2693HM, maar die zijn voor mij al afgevallen. Verkoper daar vertelde nog doodleuk dat hij dacht dat er binnen enkele weken een 24" versie van de "Samsungs met rood afwerking" komt... dat is dus precies wat ik niet wil horen! Blijf peinzen en wachten.

RE: T220 post hierboven; ziet er eigenlijk erg goed uit! Dat blacklight bleeding zou mij niet zo erg storen denk ik, valt het echt op bij "normaal" gebruik? Verschil in zwartwaardes tussen de 226BW en de T220 vind ik wel weer enorm eigenlijk. Het zijn allebei TN panels toch, opvallend verschil dan. Ga morgen richting It's, kijken of daar de 2493HM staat, anders geef ik het even op.
De T240 is de opvolger denk ik, die heeft die rode afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Yippie schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:24:
[...]

Van de 2493HM? Dat waag ik te betwijfelen als ik kijk naar de mogelijkheden, bijvoorbeeld de hoogte verstelbare voet. Daarnaast is ie ook nog niet zo lang op de markt. Ik zie de 2493HM dan ook meer als opvolger van de 245B.

De T220 zou je, wat design betreft, als de opvolger van de 2232BW kunnen zien. De T240 is dan een grotere versie die eigenlijk geen voorloper gehad heeft. Hetzelfde geldt voor de T260 en ik denk dat Samsung hiermee z'n aanbod wil uitbreiden wat grotere (>22") schermen betreft aangezien daar ook steeds meer vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Heb net de T260 (de 26' versie dus) besteld.

Ik heb em waarschijnlijk dinsdag/woensdag binnen en dan zal ik hier een review plaatsen.

Heb mijn 226BW verkocht en ben benieuwd hoe zo'n groote verschil het is, heb nog nooit de T260 in et echie gezien.

Is toch weer een upgrade van 4 inch, oftwel 11 CM in diameter.

[ Voor 40% gewijzigd door m-tuning op 21-06-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Yippie schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:24:
[...]

Inderdaad, dat lijkt me ook. Dus ik neem aan dat die verkoper met rode afwerking de T240 bedoelt, wat de 24 inch versie is van de T220.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265711

m-tuning schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:49:
Heb net de T260 (de 26' versie dus) besteld.

Ik heb em waarschijnlijk dinsdag/woensdag binnen en dan zal ik hier een review plaatsen.

Heb mijn 226BW verkocht en ben benieuwd hoe zo'n groote verschil het is, heb nog nooit de T260 in et echie gezien.

Is toch weer een upgrade van 4 inch, oftwel 11 CM in diameter.
Ik ben erg benieuwd naar je review, denk er ook aan om dit scherm te kopen namelijk. Wilde in eerste instantie voor een Dell 2408/2709 gaan, maar het is onacceptabel voor mij als ik er geen hardcore FPS games op kan spelen.

Nog iets over de T260. Sommige website's zeggen dat er een HD-tuner in zit ingebouwd. Sommigen website's zeggen weer van niet. Als dit wel zo zou zijn, wordt er dan een afstandsbediening meegeleverd??

Maargoed... ik wacht af :-) (volgens mij wordt dit ook de eerste T260 review, heb zelf niks gevonden op het web) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 265711 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:55:
Nog iets over de T260. Sommige website's zeggen dat er een HD-tuner in zit ingebouwd. Sommigen website's zeggen weer van niet. Als dit wel zo zou zijn, wordt er dan een afstandsbediening meegeleverd??
Dat zou dan de T260HD moeten zijn. Deze staat nog niet op de US site van Samsung, de T220HD echter al wel. Deze HD serie heeft een tuner en speakers ingebouwd en er wordt een afstandsbediening meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265711

PromoX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:11:
[...]

Dat zou dan de T260HD moeten zijn. Deze staat nog niet op de US site van Samsung, de T220HD echter al wel. Deze HD serie heeft een tuner en speakers ingebouwd en er wordt een afstandsbediening meegeleverd.
Je hebt gelijk PromoX. Ik zie in de pricewatch dat de T260 rond de 470 euro schommelt. De T260HD zie ik niet staan. Wel bij een aantal duitse webshops.

http://www.xitra24.de/esh..._at&s_supplier_aid=898960

De prijs is dan ook aanzienlijk hoger, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Ja klopt, ik heb de T220HD al in de winkels gezien hier.

Is dus ook gelijk een stuk duurder.

En ik heb helaas ook geen T260 reviews gezien op het web, dus ik hoop dat ik wel een goede keus heb gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb sinds een maand of 4 de 226BW en ik was eigenlijk heel erg tevreden, helemaal gezien de prijs van het beestje.

Maar sinds een week ongeveer heb ik vreemd probleem, waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt en wat ik eraan kan doen. Het betreft groene lijntjes van pixels rondom delen met hoge contrast. Vooral rond tekst. Het is het beste zichtbaar in de menubalk van OS X bijvoorbeeld, maar ook elders in het scherm is het zichtbaar. Is het een garantie gevalletje of valt er iets aan te doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kleters/pics/Pixel_Artifacts_226BW.jpg

Als ik mijn scherm trouwens eventjes uit zet en dan weer aan, lijkt het probleem eventjes weg. Dan is het beeld dus voor een paar minuten weer goed, en dan komt het probleem weer terug.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

BezurK schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:18:
Ik heb sinds een maand of 4 de 226BW en ik was eigenlijk heel erg tevreden, helemaal gezien de prijs van het beestje.

Maar sinds een week ongeveer heb ik vreemd probleem, waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt en wat ik eraan kan doen. Het betreft groene lijntjes van pixels rondom delen met hoge contrast. Vooral rond tekst. Het is het beste zichtbaar in de menubalk van OS X bijvoorbeeld, maar ook elders in het scherm is het zichtbaar. Is het een garantie gevalletje of valt er iets aan te doen?

[afbeelding]

Als ik mijn scherm trouwens eventjes uit zet en dan weer aan, lijkt het probleem eventjes weg. Dan is het beeld dus voor een paar minuten weer goed, en dan komt het probleem weer terug.
Maak eens een screenshot zodat we kunnen zien of het je scherm is of niet?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mac OSX past (lichte) anti-aliasing toe rondom alle typografie in haar besturingssysteem, kunnen dus ook artifacts zijn van bijv. je grafische kaart...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Nu online
dan zouden we het met een SS moeten zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb het ook als ik het scherm op m'n laptop aansluit. En ook onder windows (Bootcamp).

Als ik een screenshot maak en 'm uitvergroot zie ik de artifacts niet meer. Het is dus een probleem met m'n monitor. Maar geen bekend probleem dus?

p.s. ik zie net de waarschuwing :o Sorry, ik dacht dat ik hier goed zat met een vraag over een samsung monitor.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
BezurK schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:36:
p.s. ik zie net de waarschuwing :o Sorry, ik dacht dat ik hier goed zat met een vraag over een samsung monitor.
Sommige vragen mogen hier best gesteld worden, wat mij betreft tenminste, zolang het geen simpele zoekvraagjes of pure wat-moet-ik-kopen vragen zijn. Maar als iemand anders in de toekomst een soortgelijk probleem krijgt, is het nu erg lastig terug te vinden. Een los topic met een goede topictitel is via de search veel gemakkelijker te vinden en je hebt waarschijnlijk ook nog 's meer kans op reacties aangezien niet iedereen dit topic volgt. Daarom heeft het dus de voorkeur om dergelijke problemen niet in een 'groot' topic te gooien :). Iets dat overigens niet alleen voor dit topic geldt.

Nieuw deel: [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 7

* PromoX roept dion_b voor een slotje :).

[ Voor 11% gewijzigd door PromoX op 23-06-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 14:36

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman heet niet dion_b :(

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mocht je willen :+

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vraagjes te dumpen.
* Vragen/Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.