[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 65.911 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 14:28
Modbreak:Lees de TW eens :)
Posts van een regel over prijzen en mogelijke foutjes hoeven niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Ultraman op 08-05-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215352

ok ik sta voor een simpele keuze

zoek een 2ms tft scherm voor gaming

931bf of 931c?

overtuig me
Modbreak:Wat dacht je van eens doen alsof je een Tweaker bent en zelf eisen stellen, zelf reviews en ervaringen lezen en dan zelf ook kiezen...?

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 13-05-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zie dat Samsung nu even bezig is met nieuwe monitoren op de markt te brengen. Ik zag daarbij een aantal opvallende dingen (bij een aantal 22" monitoren). Eerst even de monitoren:

- Samsung SyncMaster 2232BW
- Samsung SyncMaster 2232GW
- Samsung SyncMaster 2253LW
- Samsung SyncMaster 2253BW

Wat me opviel was dat er tussen de specs van de 2232BW en de 2232GW geen verschil in zit? Verder vraag ik me af waarom Samsung een 21.6" monitor introduceert in de vorm van de 2253LW (dus mensen let op als er de 2253LW wil kopen deze is volgens de specs 21.6"), terwijl je ook al nagenoeg dezelfde monitor verkoopt allen dan 22" in de vorm van de 2253BW. Volgens de PDF file-tjes die ook op de links staan, zie ik verder nog het volgende. Behalve de 2232GW hebben de andere drie monitoren (die ik hier heb genoemd) een mat/dof paneel (geen glanzend dus). De 2232GW heeft een paneel met Magic clear, wat ik aanneem als een benaming voor glanzende toplaag. Ik vind dat laatste opmerkelijk omdat er een tijdje geleden zowat alle bekende merken aan het promoten waren met een of andere benaming wat eigenlijk niets anders inhield dan een glanzende toplaag. Een glanzende laag kan wel eens vervelend kan zijn bij reflecties, van de zon of van lamplicht. Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat ik niet echt kan zeggen wat nu "beter" is, want beide hebben voor en nadelen, maar daar zal ik verder niet op ingaan. Tot slot hebben de 2253BW/LW monitoren een aspect ratio functie, waardoor je andere beeldformaat kan instellen zonder dat het beeld wordt uitgerekt. Dit is wel geen 1:1 pixelmapping, maar ach, in ieder geval iets, toch? De 2232BW/GW schermen lijkt dit niet te hebben.

Dan nog dit de Samsung SyncMaster 2263DX, weet niet echt wat ik hiervan moet denken. Het lijkt me zo op het eerste gezicht niet een zo handig, of heb ik het mis?

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 13-05-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Regeneration schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:38:
Wat me opviel was dat er tussen de specs van de 2232BW en de 2232GW geen verschil in zit?
BW = matte coating
GW = glossy coating (hier gebruikt Samsung dus de term Magic Clear voor)

En de rest (copy/paste uit deze reactie):
CW = wide color gamut
MW = ingebouwde tv-tuner en speakers
UW = ingebouwde tv-tuner en speakers + 2.0 megapixel webcam + 2 microfoons

Ik dacht overigens dat GW uitvoering niet in Nederland verkocht zou gaan worden, maar dat is een tijd terug dat ik dat las. Misschien dat dat inmiddels veranderd is.
Dan nog dit de Samsung SyncMaster 2263DX, weet niet echt wat ik hiervan moet denken. Het lijkt me zo op het eerste gezicht niet een zo handig, of heb ik het mis?
Leuk bedacht, maar ik vraag me af of dit daadwerkelijk gaat verkopen. Het schermpje lijkt me ook wel erg klein om 'm voor bijvoorbeeld IM of muziek/video te gebruiken? Als je dan toch echt wat wil kun je volgens mij beter een goedkoop 15" of 17" scherm ernaast zetten.

En jij ging toch voor een Acer? Of heb je je toch nog weer bedacht?

[ Voor 31% gewijzigd door PromoX op 13-05-2008 20:25 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:10:
[...]

BW = matte coating
Ik dacht al wat komt dat bekend voor => ik zeg het zelf hierboven 8)7
De 2232GW heeft een paneel met Magic clear, wat ik aanneem als een benaming voor glanzende toplaag.
Bedankt voor de opmerking in ieder geval. :P :)
En de rest (copy/paste uit deze reactie):
CW = wide color gamut
MW = ingebouwde tv-tuner en speakers
UW = ingebouwde tv-tuner en speakers + 2.0 megapixel webcam + 2 microfoons

Ik dacht overigens dat GW uitvoering niet in Nederland verkocht zou gaan worden, maar dat is een tijd terug dat ik dat las. Misschien dat dat inmiddels veranderd is.
Het staat zo ver ik heb gekeken alleen op de USA site, niet op de Nederlandse (of UK site, daar heb ik ook even gekeken). Vreemde is dat de 2253BW nog niet eens op de Nederlandse site staat.
[...]

Leuk bedacht, maar ik vraag me af of dit daadwerkelijk gaat verkopen. Het schermpje lijkt me ook wel erg klein om 'm voor bijvoorbeeld IM of muziek/video te gebruiken? Als je dan toch echt wat wil kun je volgens mij beter een goedkoop 15" of 17" scherm ernaast zetten.
Precies, je neemt een nieuw scherm en koopt een goedkope (of behoudt je oude) 15" of 17" schermpje, lijkt me dat dat veel meer toevoegende waarde heeft.
En jij ging toch voor een Acer? Of heb je je toch nog weer bedacht?
offtopic:
Ben nog aan het rondkijken, dat mag toch wel? ;) Vind wel die nieuwe 2253BW wel erg interessant. Nog wat weinig over te vinden, maar ik zal nog wel verder moeten zoeken. De keuze moet ik zelf maken, dus ik zal het verder niet op ingaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 11:17

Ryudo

Daily dose~

Ik heb vanmiddag de Samsung 2253BW aangeschaft.
Ik was eerst van plan de 226CW aan te schaffen maar deze bleek bij de MediaMarkt niet meer leverbaar.
In de winkel heb ik het scherm niet echt goed kunnen beoordelen omdat er naar mijn idee teveel kunstlicht op schijnt. Eenmaal thuisgekomen gelijk even getest op dode pixels en die waren gelukkig neit aanwezig. Echter op een volledig zwart scherm viel me op dat het scherm zowel boven als onderaan twee mooie balken/bogen heeft die teveel verlicht zijn. (begint al lekker dus :( ). Ook de zijkanten vertonen enige bleeding maar dat is niet echt storend.
Ik zit nu enigszins te twijfelen of ik toch nog voor de 226CW zal gaan of toch maar een 20 inch 4:3 model er voor in de plaats koop, maar dat is niet echt relevant aan dit probleem. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ryudo op 13-05-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

PromoX schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:10:
[...]

BW = matte coating
Ik heb een 2232BW en mijn coating (daarmee bedoel je toch de randen he, niet het scherm zelf) is echt wel glossy....
Ryudo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:53:

Ik zit nu enigszins te twijfelen of ik toch nog voor de 226CW zal gaan of toch maar een 20 inch 4:3 model er voor in de plaats koop, maar dat is niet echt relevant aan dit probleem. :)
Als ik zie dat je een 226CW wilt hebben (met 2ms responsetime), waarom dan een 20 inch met 4:3 verhouding? Er is geen enkel scherm met die verhouding die een snelle responsetime heeft, behalve de samsung 904B: 1600x1200 en 5ms

[ Voor 44% gewijzigd door Deathchant op 14-05-2008 13:29 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:28:
[...]

Ik heb een 2232BW en mijn coating (daarmee bedoel je toch de randen he, niet het scherm zelf) is echt wel glossy....
Ik bedoelde de laag over het scherm zelf, niet die randen. Ik weet dat Samsung een aantal schermen heeft waarbij die rand glossy is, maar dat snap ik al helemaal niet. Ik vind het niet mooi en heb niet het idee dat het beeld er mooier van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237762

Ik wil mijn 226BW verticaal op tafel hebben staan. Ik zag ergotron neofelx widescreen stand en hij is 110 euro, de helft van wat de monitor kost! :?

Zijn er betere alternatieven?
Modbreak:Heb je internet en de de topics al doorzocht? Want van die tft beugels en standaarden zijn er ongetwijfeld meer langs gekomen. Maak even goed gebruik van de Search functie hier en/of doorzoek topics met '?limit=999' achter de url en gebruik de zoekfunctie van je browser bijvoorbeeld.

[ Voor 45% gewijzigd door Ultraman op 15-05-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 11:17

Ryudo

Daily dose~

Deathchant schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:28:
Als ik zie dat je een 226CW wilt hebben (met 2ms responsetime), waarom dan een 20 inch met 4:3 verhouding? Er is geen enkel scherm met die verhouding die een snelle responsetime heeft, behalve de samsung 904B: 1600x1200 en 5ms
De reden voor het nemen van een widescreen was voornamelijk om meer werkruimte te hebben in de breedte welke op mijn 17 inch toch wat te krap werd. Maar nu ik zo even een dag achter deze 22 inch widescreen heb zitten werken (ja ik zit er relatief dicht op maar dat kan niet anders) blijkt dit toch niet echt lekker werkbaar voor mij. Responstime is voor mij niet zo belangrijk gezien ik op mijn huidige 12ms scherm ook maar weinig van ghosting ervaar. Games doe ik amper op m'n pc en bij films heb ik er tot op heden niks van gemerkt.
Dit scherm gaat vanwege de hoeveelheid bleeding in ieder geval weer retour. Dan maar even zien wat voor scherm ik er dan voor in de plaats neem. Ik heb er niet echt haast mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ik zie veel staan over de Samsung 2493HM 24'' en tot mijn verbasing nauwelijks iets over de Samsung 2693HM 25.5''.
Moet ik nou langs Hans of is dit gewoon geen interessant scherm als je beide vergelijkt?

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Laatst online: 20-05 14:28
Dat vind ik ook vreemd, er zijn weinig reviews over te vinden. Voor zover ik heb kunnen opmaken is het grootste verschil gewoon de dotpitch aangezien de schermen dezelfde resolutie hebben. Het is wel een goedkope 26 inch Full HD tv, die zie je niet voor 500 euro. Ze bestaan ook niet, daar niet van :) Zelf ga ik voor de 24 inch, dat is al een enorme unit. Als je ze in het echt ziet merk je pas echt hoe groot 24 inch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren de 2253LW gekocht bij paradigit. Wilde toch even zelf ontdekken hoe het zat met de bromtoon. En ja hoor, ook deze heeft een flinke bromtoon. Hoe lager je de brightness zet, hoe harder de toon is. Jammer hoor, want voor de rest best een mooi scherm en goede kleurweergave.
Ook is het beeld iets scherper dan een 22inch scherm vanwege de kleinere dotpitch.
Denk dat ik er nog eentje meeneem om thuis te testen, misschien heeft die geen brom maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Ben toch al een weekje aan het kijken naar een nieuwe TFT (zit nu op een 17"acer dus).
Maar Samsung heeft er zoveel, en heb over de meeste ook genoeg opgezocht, maar toch blijft de keuze moeilijk...
226BW :Mooi design, goed scherm, maar verschillende versies..Hoe zit dat tegenwoordig nu? Ik weet dat je niet meer op sticker of in menu kan kijke voor de versie. Maar heb ook gelezen dat er nu geen verschillende versies meer zijn, en dat alle versies S (samsung) paneel hebben. Weet iemand hoe het nú ervoor staat met die versies?.. prijs:230,-
226CW :Zelfde design als bw, maar hoort betere kleuren te hebben. Maar volgens bepaalde reacties hier doet de CW toch onder voor de BWs versie?..klopt dat? Lijkt me raar. prijs: 265,-
2253BW : Ook mooi design. Beter contrast dan 226, lagere ms (5 ipv 2). Maar hier ook nog problemen met verschillende versies? Je hebt ook nog een Lw versie, en die is 21.6"...prijs: 260,-

Kortom: ik zie door de bomen het bos (het beelscherm :+ ) niet meer!
Heb nu een 4:3 17" van Acer 8ms, dus ik ga er zowieso wel op voorruit. Maar aangezien het niet zomaar even een aankoop is (toch 250euro..) wil ik absoluut geen miskoop.
2ms of 5ms, zal mij niets uitmaken. Heb nu 8ms en daar zie ik nieteens ghosting op. Maar een mooi beeld is natuurlijk wel belangrijk, dus geen 226BW c-versie. Backlight bleeding is natuurlijk nooit mooi, dus dat heb ik graag ook niet.

Behalve dat ik mijn pc natuurlijk gebruik voor de normale dingen Game ik vaak, en kijk ook wel vaak film.
Volgende week ga ik even langs om een aantal schermen in het echt te zien @ MM en MyCom, maar iemand van jullie die me kan helpen eindelijk tot een keuze te komen.
Alvast bedankt! :)

Edit: typo's

[ Voor 6% gewijzigd door PieterAelse op 21-05-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Dit scherm heeft geen 1:1 Pixel Mapping? (zoals de BenQ V2400W wel heeft) Maar wel een speciale techniek waardoor ratio altijd klopt?! Weet iemand (uit ervaring) wat dit inhoudt en wat dit oplevert als je een PS3 eraan koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:11
Nadat ik nu zelf enkele weken een Samsung SyncMaster 2493HM naar tevredenheid in gebruik heb ben ik aan het kijken naar een scherm voor me ouders.

Deze wordt vooral gebruikt voor office werk en internet. Af en toe wordt er een een (2D) cad tekening gemaakt.

Ik zat zelf aan een 22" scherm te denken. Deze hebben de zelfde resolutie als een 20", maar het beeld is op de 22" een stukje groter wat prettig is voor oudere mensen. Het budget ligt rond de €230.

De Samsung SyncMaster 226BW (€230) is natuurlijk het perfecte scherm, als je tenminste het juiste paneel in harden krijgt. En dat is nogal een grote gok ben ik bang.

Nu heb je de SyncMaster 2232BW (€245) waarvan ik zelf het design niet zo heel mooi vindt. En de SyncMaster 2232BW (€265), maar die is weer veel boven het budget.

Waar het mij eigenlijk om gaat, is er zekerheid dat deze nieuwe 22" modelen allemaal (goede) Samsung panelen bevatten? Zo weet ik dat mijn SyncMaster 2493BW het zelfde paneel bevat als de SyncMaster 245BW. Voor het zelfde geld hebben ze dit trucje nu weer gedaan.

Door deze vraag kwam ik terecht bij de SyncMaster 223BW welke een 21,6" paneel bevat. Deze kost €212 euro. Omdat dit een afwijkende maat is zouden hier alleen Samsung panelen in zitten. En de prijs is ook zeer gunstig.

Ik heb al de Productreviews van alle schermen gelezen, maar ik heb eigenlijk nog even één duwje in de rug nodig om de beslissing voor de 223BW rond te maken. Dus doet dit scherm veel onder tegen de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Ryceck

Constants and Variables

Nou, uiteindelijk na 3 dagen reviews lezen, dit topic afstruinen en heel hard nadenken en rekenen toch maar een mooie nieuwe monitor besteld.
Zat al een half jaartje te twijfelen om een 22" widescreen te kopen omdat dit toch wel een erg mooi formaat is. Echter heeft de prijs me voornamelijk tegengehouden. Sinds de afgelopen maanden zijn de prijzen voor 22" echter zo ver gedaald dat het wel heel erg interessant nu is om een dergelijk scherm aan te schaffen.
Mijn oude Samsung 913N (19") mag nu dus na dik 3 jaar trouwe dienst doorverhuizen naar de volgende eigenaar (mijn ouders :P).
Zijn plaats zal opgevuld worden door een mooie 226CW.

Heb met name een tijd zitten puzzelen over de verschillen tussen de 226BW en de 226CW. Uiteindelijk hebben de garantie op een Samsung-panel (ipv een eventueel C/A-panel) en wat verbeteringen in de techniek (Color Gamut en betere OSD) ertoe geleid dat ik de CW koop.
Voor de 226BW konden zowel Azerty als Alternate mij niet garanderen dat ik een S-panel zou krijgen, en dat maakte de koop van een BW niet aantrekkelijker. Ze waren wel op de hoogte van de verschillende panels maar konden niet garanderen dat ik een S-panel zou krijgen.

Uiteindelijk toch dus voor de CW gegaan. Was ook slechts 40euro duurder dan de BW, wat in mijn ogen geen geld is voor een "verbeterd" model. Prijs was overigens E265 (alternate), dus nog goed te doen.

Gister besteld en vandaag al onderweg als ik de mailtjes mag geloven :) Laat wel horen hoe het schermpje bevalt :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Dus er bestaan nog steeds verschillende versies van de 226bw? Want was ik las op sommige plekken was dat er nu geen verschillende versies meer waren, samsung had dat veranderd en waren nu dus alleen maar S-panelen.

En ben je niet bang voor dooie pixels ofzo als je online besteld..? Ben er over aan het denken, maar zie eigenlijk liever het scherm voordat ik het koop. Weet iemand hoe dat precies geregeld is met pixels als je online koopt? Zie dat je bij veel winkels nog los een pixelgarantie erbij kan kopen, maar je hebt toch zowieso het recht om binnen 7dagen het product terug te brengen. Of wordt daar zo moeilijk over gedaan?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Nu online

Ryceck

Constants and Variables

Dooie pixels is altijd een risico; ook als je in de winkel bestelt. Stel dat een pixel pas na een week overlijdt?
Verschillende webshops bieden inderdaad pixelgarantie aan welke dan gedurende een bepaalde periode geldt. Azerty heeft bijvoorbeeld gedurende 2 weken na de levering een replace-garantie zodra er ook maar 1 pixel stout is.
Of die garantie dan echt heel veel nut heeft is de vraag, maar het is wel weer een stukje extra zekerheid dat indien je scherm niet helemaal lekker is je iig een nieuwe kunt regelen.
En even reeel: hoe vaak komen dode pixels nu tegenwoordig nog voor? Lang niet meer zo frequent als in de begindagen van de TFT. (gevoelsmatig was het vroeger een 1 op 20 kans terwijl het tegenwoordig meer in de richting van 1 op 200 gaat).

En dat van de BW klopt, vanaf september vorig jaar ofzo worden alleen nog maar S-panels geproduceerd. Maar wie garandeert mij dat er niet een BW wordt geleverd aan mij welke voor die tijd geproduceerd is? (oude voorraad) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ryceck op 22-05-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 22:07
Ryudo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:53:
Ik heb vanmiddag de Samsung 2253BW aangeschaft.
Ik was eerst van plan de 226CW aan te schaffen maar deze bleek bij de MediaMarkt niet meer leverbaar.
In de winkel heb ik het scherm niet echt goed kunnen beoordelen omdat er naar mijn idee teveel kunstlicht op schijnt. Eenmaal thuisgekomen gelijk even getest op dode pixels en die waren gelukkig neit aanwezig. Echter op een volledig zwart scherm viel me op dat het scherm zowel boven als onderaan twee mooie balken/bogen heeft die teveel verlicht zijn. (begint al lekker dus :( ). Ook de zijkanten vertonen enige bleeding maar dat is niet echt storend.
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag :P ?

Ik ben momenteel namelijk het wachten op mijn bestelde 2253BW :).
Ik was zelf even naar de Duitse MM geweest en daar valt me toch een trucje op van de verkopers.
Sommige van de de duurdere schermen zijn op de HDMI ingang aangesloten en de goedkopere op D-sub of DVI (terwijl er wel een HDMI ingang is).
Dit lijkt me wel een goed verkooptrucje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ryceck schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:17:
Zijn plaats zal opgevuld worden door een mooie 226CW.

Heb met name een tijd zitten puzzelen over de verschillen tussen de 226BW en de 226CW. Uiteindelijk hebben de garantie op een Samsung-panel (ipv een eventueel C/A-panel) en wat verbeteringen in de techniek (Color Gamut en betere OSD) ertoe geleid dat ik de CW koop.
Dat was ook de reden waarom ik deze kocht. maar ja, het is nooit een garantie. je kunt alles zo goed mogelijk uitzoeken, maar de beste producten kunnen fouten inzitten. Je kunt nooit met 100% zekerheid afdekken feilloze spullen te krijgen. Maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen, daar mijn ervaringen met dit scherm behoorlijk slecht zijn en zoals ik hier kan lezen is daar niet veel aan veranderd.
Als je wilt, schrijf effe een korte review met wat pics. Ben met name benieuwd naar de backlight bleeding...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Pieter voegt zich toe bij Deathchant :)

Maar om een andere reden, ben volgende week van plan ook de 226cw te gaan kopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik zou gewoon die hele 226 series aan de laars lappen en wachten op wat betere modellen. ik ben toen gegaan voor de 2232BW, kwalitatief veel beter (grotere kijkhoek ook), maar het design van de 226 series vind ik wel stabieler en wat strakker...maar ja, ik ga liever door beeldkwaliteit dan design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Hele 226 serie aan de laars lappen is beetje onnodig. De schermen komen mooi uit zowat álle reviews. Alleen dat jij dan toevallig een wat minder schemt hebt ontvangen tsjah...
Iedere userreview die ik hier of op Hardware.info leest spreekt alleen maar vol lof over de 226bw/cw.
Enige nadeel is natuurlijk de welbekende 'panelen-bingo', mja..
Ga volgende week eens naar de winkel! daar ff kijke/vergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat ik heb begrepen is dat de panelen bingo bij de 2232bw ook is voorgekomen.
Zoveel verschil is er niet met de 226 serie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18395

Er is ook een nieuwe Samsung serie uitgekomen, de Samsung T220 (22'') en de Samsung T240 (24").
Ik zie nergens in dit topic info over deze schermen. Ik dacht, ik pen t ff neer. De 22" heeft, in tegenstelling tot wat er in de pricewatch staat, een contrast van 20000:1

De 22 inch versie zie ik al in de pricewatch staan:
pricewatch: Samsung Syncmaster T220

Fabrikant link:
http://www.samsung.com/us...cd&model_cd=LS22TWHSUV/ZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Weet iemand daar trouwens enige reviews of vergelijkingstests van? Kan niet echt wat vinden...En aangezien ik volgende week ga kijken voor een monitor wil ik hem wel eens vergelijken met de 226.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 18395 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:38:
Er is ook een nieuwe Samsung serie uitgekomen, de Samsung T220 (22'') en de Samsung T240 (24").
Ik zie nergens in dit topic info over deze schermen. Ik dacht, ik pen t ff neer. De 22" heeft, in tegenstelling tot wat er in de pricewatch staat, een contrast van 20000:1

De 22 inch versie zie ik al in de pricewatch staan:
pricewatch: Samsung Syncmaster T220

Fabrikant link:
http://www.samsung.com/us...cd&model_cd=LS22TWHSUV/ZA
Ik vind het zelf ook hele mooie schermpjes, vooral het design past goed bij de rest van onze huiskamer... die resoluties en contrastratio's zijn natuurlijk marketingpraat, maar toch...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Zijn hier ook mensen die uit ervaring en of eventuele reviews kunnen vertellen of het aanschaffen van de Samsung 2693HM 25.5'' af te raden is?
Ik kan hier namelijk erg weinig over terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15
Gonadan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:02:
Wat ik heb begrepen is dat de panelen bingo bij de 2232bw ook is voorgekomen.
Zoveel verschil is er niet met de 226 serie.
de 2232bw is een beter scherm dan de 226cw hoor, alleen het design spreekt niet iedereen aan. Als je in een review nou al leest dat de 226cw niets beter is dan de 226BW waarom zou je dan meer geld uitgeven voor die 226cw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ja nu je het zegt ja, daar kwam ik vanmiddag dus ook al achter.
Was voor de zoveelste keer weer eens aan het kijken welke scherm ik nou ga kopen, en toen kwam ik een review tegen die zei dat de 226CW echt niet beter was dan de 226BW. De kleuren moeten slechter zijn (ook slechter in te stellen), responsetijd is 5ms ipv 2ms omdat Overdrive niet aanstaat en de input lag van de Cw is ook nog eens een stuk hoger dan de BW. (Bron1: review Bron2: Vergelijking, even in menu kiezen wat je wilt vergelijken.)
De Cw hoort op papier een bredere Colour Gamut te hebben, maar dat pakt dus anders uit..

En toch vind ik het maar raar :? ...de Cw (de opvolger, de verbeterde versie van de bw nog wel) die gewoon slechter is dan de Bw zelf :/ ..

Maar nu blijven er dus nog 2 over...de 226bw of de 2253bw
Iemand van jullie een idee óf de 2253 beter is, en zoja of dat het prijsverschil van 30,- waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Pieterke schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:01:
Maar nu blijven er dus nog 2 over...de 226bw of de 2253bw
Iemand van jullie een idee óf de 2253 beter is, en zoja of dat het prijsverschil van 30,- waard is.
Ga op zoek naar reviews of kijk 's rond op (buitenlandse) fora, bijvoorbeeld HardForum. De 2253BW zou altijd een CMO paneel hebben, maar desondanks is men over het algemeen toch heel tevreden. Ook op T.net is er een positieve een userreview te vinden.

Het lijkt me dus een goede opvolger van de 226BW, maar uiteindelijk zul je zelf moeten bepalen waar je je geld aan uit gaat geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Pieterke schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:07:
Hele 226 serie aan de laars lappen is beetje onnodig. De schermen komen mooi uit zowat álle reviews.
Maar bijna ALLE gebruikerservaringen zeggen anders. Bij reviews weet je nooit of bepaalde dingen verzacht zijn of juist aangedikt. Het is maar een gok.
En natuurlijk ik spreek gewoon vanuit mijn eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:23
Genius2000 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:36:
Ik heb vernomen dat de Samsung 245T end of life is. Weet iemand of er een opvolger is?
Kan iemand mij vertellen waarom ik hier bijna niets over de 245T lees? Op o.a. prad.de komt deze monitor er zeer goed uit de test en vind het dan ook vreemd dat geen van de posters hier er een heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Op T.net is er op dit moment één review te vinden.

Als ik even naar de prijs kijk heb ik wel een idee waardoor dat komt. Ondanks de kwaliteit, zijn er denk ik niet zoveel mensen die zoveel geld voor een scherm willen uitgeven. De doelgroep is simpelweg vele malen kleiner. Veel mensen kopen dan liever een goedkoper kleiner scherm met *VA/IPS paneel of zijn tevreden met een 24" TN. Op basis van het aantal views in de pricewatch zal het scherm ook wel veel concurrentie hebben van de Dell 2408WFP en de veel goedkopere LG L245WP-BN (met P-MVA paneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:23
PromoX schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:13:
Op T.net is er op dit moment één review te vinden.

Als ik even naar de prijs kijk heb ik wel een idee waardoor dat komt. Ondanks de kwaliteit, zijn er denk ik niet zoveel mensen die zoveel geld voor een scherm willen uitgeven.
Ik ben het met je eens dat er veel minder zijn die dit soort dure monitoren kunnen/willen kopen maar als je ziet hoeveel er in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1289292 door eigenaren over de Dell 2408 wordt geschreven bevreemd het mij dat er in het Samsung forum geen enkele tweaker lijkt te zijn die een 245T heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door druup op 25-05-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Er zullen er heus een aantal zijn, maar dat aantal valt in het niet als je het vergelijkt met de grote groep die bijvoorbeeld een 226BW op het oog heeft of inmiddels gekocht heeft. Het aantal views in de pricewatch zegt daarbij ook genoeg; meer dan 500 voor Samsung en 62 voor de Dell. Hetzelfde zie je bij de productreviews met 35 stuks over de 226. Geen product waar er zoveel over geschreven zijn.

Er zullen ook ongetwijfeld users zijn op GoT die een 245T of een vergelijkbaar scherm van Samsung hebben, maar die hebben nooit echt meegepost in dit topic. Het blijft toch veelal beperkt tot de goedkopere schermen.

En wat ik zei, de 245T zal de nodige concurrentie hebben van de Dell, die toch een stuk populairder is, wat je vervolgens ook weer terugziet in het betreffende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ExTaxi schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:56:
de 2232bw is een beter scherm dan de 226cw hoor, alleen het design spreekt niet iedereen aan. Als je in een review nou al leest dat de 226cw niets beter is dan de 226BW waarom zou je dan meer geld uitgeven voor die 226cw?
Zal vast beter zijn, maar ik zag het verschil niet direct. Ik heb ze niet naast elkaar gezien maar na elkaar.
De CW is maar een paar tientjes meer, als dat kan garanderen dat ik een goed paneel krijg vind ik dat het wel waard. En je kan mij niet vertellen dat alle BW panelen even goed zijn als de CW. Zeker niet vanwege één review.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 12:08
ik twijfel dus ook sterk over 245t: de reviews zijn goed op de meeste websites.
Echter ervaringen vind ik ook belangrijk en juist die zijn zeldzaam

de dell heeft ook goeie reviews maar ervaringen zijn gemengt.

Voor die prijs wil ik het schermhet liefst ook werkzaam zien en de meeste winkels verkopen dit scherm niet en die het verkopen zijn voor mij te ver uit de buurt.
De MM in Den Haag heeft wel weer de 275t staan en die ziet er goed uit alleen ja de pixels zijn daar iets groter.

[ Voor 13% gewijzigd door Vassie18 op 26-05-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Nu online

Ryceck

Constants and Variables

Na een weekendje prutsen met mijn CW moet ik zeggen dat ik toch wel zeer tevreden ben over het scherm.
Let wel: ik kom van een 913N 19" TFT af en heb dus niet direct vergelijkingsmateriaal met andere recente schermen. Punt van aandacht is dat mijn 913N gewoon VGA was (analoog) en dat mijn huidige scherm DVI is (digitaal), een gedeelte van de pro's voor de 226CW kan hiervandaan komen.

In ieder geval hier mijn bevindingen.
- Geen enkele dode pixel bij levering dus dat was al prettig
- De kleuren zijn in mijn ogen stukken mooier. Het beeld oogt veel prettiger en levendiger dan op mijn oude scherm. Sommige kleuren zijn duidelijk anders van tint maar het is totaal niet storend of vervelend, zelfs beter in mijn ogen.
- De refreshrate geen problemen mee gehad. Helemaal geen ghosting oid aanwezig. Heb getest met Assassin's Creed, World of Warcraft en Flatout 2 (deze games had ik zo ff klaar geinstalleerd staan). Beeld is niet merkbaar slechter dan de 913N en gevoelsmatig is het zelfs iets beter. Had met mijn 913N ook nooit ghosting maar dit scherm voelt toch net iets rustiger lijkt het wel.
- Backlightbleeding is bij mij in kleine mate aanwezig. Heb onderin het scherm een rand van ongeveer een halve centimeter waar wat licht langs sijpelt maar dit is geenszins storend (het is zelfs zo dat ik er extra op heb gelet anders had ik het wss niet eens gezien). Aan de bovenkant van het scherm is deze rand de helft kleiner en zie je hem echt niet tenzij je er naar gaat zitten staren. Aan zijkanten geen bleeding gevonden.
- Kijkhoek is naar mijn maatstaven acceptabel. Mijn scherm staat aan de andere kant van de kamer zo afgesteld dat als ik ervoor zit ik alles goed zie. Als ik dan op de bank ga zitten (3m schuin verderop waarbij ik dus schuin tegen het scherm aankijk onder ongeveer 15 graden) dan is alles nog perfect te zien. Stukken beter in ieder geval dan dat het bij mijn 913N was.

Nu ben ik geen ontiegelijk video-geil mannetje en liggen de eisen voor mij ook niet zo overdreven hoog maar ik heb tot nog toe niets gevonden waarvan ik zeg "stom dat ik dit ding heb gekocht".
Mijn oordeel is dus dat dit zeer zeker een goed scherm is :) Denk dat er binnen deze prijsklasse (250-300) niet veel schermen zijn die veel beter presteren dan mijn 226CW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
je hebt de:
226bw: Goeie monitor, heel veel mensen die hem hebben en er alleen met lof over spreken. Met uitzondering van de panelen-bingo natuurlijk, maar die moet tegenwoordig opgelost zijn. Samsung maakt nu alleen nog maar zelf de panelen, dus hebben ze allemaal S-panelen.
Toen kwam de 226cw, dit zou de opvolger van de bw zijn, maar bleek later een verbeterde versie te zijn, en niet de opvolger. De cw beschikt over een 'wider colour gamut' en voor de rest zijn er geen verschillen te vinden in specs. Behalve dat Samsung beloofd dat de cw alleen S-panelen bevat. Uit test/review en aantal fora blijkt dat de Cw toch minder presteerd op het gebied van kleurechtheid én reactietijd (en ook nog inputlag een beetje).
Daarna kwam dan de echte opvolger van de bw, de 2253bw. Het eerste wat opvalt is het nieuwe design van de monitor maar hier ga ik niks over zeggen want smaken verschillen nou eenmaal. Hier blijkt ook weer uit een aantal fora met users die de 2253bw hebben dat ze last hebben van backlightbleeding (ook al is het niet veel), maar het blijkt meer te zijn dan de 226bw. Ook is er iemand op Ncix forum die beide schermen bezit en ze eens naast elkaar flink getest heeft. Zijn conclusie was dat de 226bw beter kleuren heeft (ook na calibratie), en dat de 2253bw meer bleeding laat zien dan de 226bw. Bron Post nr10, die van Csiguy.

Maar nu zijn er dus 2 schermen die opvolger/verbeterde versie zijn van de oh-zo-bekende 226bw. Beide schermen zijn duurder dan de 226bw. Maar beide blijken ze op verschillende vlakken slechter te presteren. De cw heeft op papier een wider colour gamut maar blijkt minder mooie kleuren te hebben dan de bw. Ook is de response en inputlag van het scherm wat minder. De 2253 heeft ook mindere kleuren, en meer blacklightbleeding dan de 226bw. Ik vind het toch maar raar.. Nieuwe, verbeterde versie/opvolger van de 226bw, maar slechter presteren en bovendien nog eens duurder zijn ook 8)7

In het begin toen ik een nieuwe monitor zocht dacht ik gelijk aan de 226bw, maar toen ging ik op onderzoek..226cw, een 2253bw, maar uiteindelijk eindig ik dus nu toch weer bij de 226bw? :P

Is er niet iemand die alledrie de schermen heeft :Y) en mij nou eindelijk eens kan vertelen welke ik moet nemen... Denk dat ik toch echt maar eens in de winkel moet gaan kijken naar de schermen.

maar nu eerst leren voor wiskunde examen pieter! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Deze heb je (binnenkort) ook nog. Nog meer keus dus :P.

Het zal misschien best allemaal goed verkopen, maar ik snap niet echt dat Samsung zoveel schermen uitbrengt in korte tijd. Wat 22" schermen betreft hebben ze het laatste jaar onder meer de 223BW, 226CW, 2232BW, 2243BW, 2253BW uitgebracht en nu alweer de T220, waarbij het onderlinge verschil nooit echt heel groot is.

Positieve is ze nog steeds niet echt veel schermen uitbrengen met een glossy coating, maar ze mogen wat mij betreft direct stoppen met die lelijke "pianolak" :/.

[ Voor 19% gewijzigd door PromoX op 26-05-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
De T220 is al uit, is al te krijgen. Maar die had ik al uit mijn keuze laten vallen omdat hij gewoon te duur is voor wat hij presteert. Denk dat je voor het design betaald in zo'n geval :P

Maar ik ben het inderdaad met je eens, en dat was ook eigenlijk mijn punt. Samsung heeft zoveel schermen dat ze het zelfs voor een 'tweaker' moeilijk maken om te kiezen :X ...

En die glossycoating komt er ook al aan hoor! Bijvoorbeeld de 2243bwX, waar de X dan staat voor glossy. Dus dan kunnen ze van ieder scherm wat ze nu hebben nog een 2e versie uitbrengen :+

[ Voor 20% gewijzigd door PieterAelse op 26-05-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

RRrrrr...... 2693hm is gearriveerd....

Ik heb een het bureau van MILK nagemaakt... (verbeterd).... past precies. :)
9800XT kan alleen niet zo goed overweg met 1900X resoluties :( full screen dvd is nogo
is ook wel weer leuk eigenlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 27-05-2008 12:00 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 22:56
Heb vorige week de 2243BW voor mijn zus besteld, zal binnenkort eens kijken of hij nou inderdaad leuk is.

BTW, het verschil tussen de 2243BW en 2243BWX schijnt alleen maar de 2xUSB in de voet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Heb een half jaar zeer tevreden tegen een 226BW (s-panel) aangekeken en wou overstappen naar een 24". Ik ben zoveel mogelijk winkels afgegaan om ze in levenden lijve te bekijken en ik moet zeggen dat het me erg tegen viel. De 2243BW komt redelijk in de buurt van de 226BW en in 24" de 2693HM (ouder groter model nl 25,5") de T240 was helaas nog nergens te vinden / bezichtigen.
Wel was de T220 te verkrijgen en wanneer ik deze vergeleek met de 226BW...ik zeg niks al is het design wel mooi echter is dit voor ieder anders.

Na veel ijsberen is me oog op iets heel anders gevallen namelijk de
HP w2408h waarmee ik mezelf eigenlijk verbaasde.
Ik ben nooit voorstander geweest van glossy schermen, maar omdat je bij de MM 14 dagen een soort kans krijgt om te kunnen testen heb ik de gok genomen.
Mijn conclusie is dat het scherm NIET retour gaat its ****** stunning :| ! Ook nauwelijks spiegeling van buiten lichtval (2 ramen achter me)
Wat ik overigens ook als een aardig minpunt zag is de ontbrekende hoogte verstelling bij Samsung.

Misschien dat jullie er wat aan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door UgotHeinzzd op 28-05-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Weet je waar ik mij echt aan stoor? Dat samsung niet een (niet één) fatsoenlijke monitor levert die in hoogte verstelbaar is. Ook die nieuwe t220 zo te zien weer niet. Sinds ik op mijn werk een verstelbare 22" gebruik zet ik tegenwoordig alle monitoren op boeken. En dat ga ik dus echt niet doen bij een monitor waar ik net 300e aan heb uitgegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Bij mijn vorige HP scherm kon ik kijken hoeveel uren het scherm in totaal heeft aangestaan, dus dat de pixels aanstaan. Bij mijn Samsung 206BW kan ik dit niet terug vinden. Is er een manier om hierachter te komen, in een special menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

En als je in het menu kijkt wat ze in dit stukje tekst uitleggen? Ik zie daar namelijk "ON TIME" staan.

Edit:
- Set contrast and brightness to 0
- Press the « Menu » button
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)
A hidden ''Service Function'' menu will appear

[ Voor 42% gewijzigd door UgotHeinzzd op 28-05-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:11
Is lees op diverse plekken dat de Samsung 226BW tegenwoordig alleen nog maar het samsung paneel bevat. Kan iemand dit met een (officiële) bron bevestigen? Ik kan namelijk niet echt een bron vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ik heb het ook op verschillende plekken gelezen, maar ga morgen Samsung eens bellen, want wil morgenmiddag misschien de 226bw gaan halen. Ik laat wel even weten wat ze me zeiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Goodfellas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:55:
Weet je waar ik mij echt aan stoor? Dat samsung niet een (niet één) fatsoenlijke monitor levert die in hoogte verstelbaar is. Ook die nieuwe t220 zo te zien weer niet. Sinds ik op mijn werk een verstelbare 22" gebruik zet ik tegenwoordig alle monitoren op boeken. En dat ga ik dus echt niet doen bij een monitor waar ik net 300e aan heb uitgegeven....
Helemaal mee eens. Heb precies hetzelfde. Of je moet een wallmount maken..
Kijk eens naar de 2043BW / 2243BW. Wat vind je hiervan?

[ Voor 8% gewijzigd door GandalfTheGrey op 28-05-2008 23:48 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Pieterke schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:40:
Ik heb het ook op verschillende plekken gelezen, maar ga morgen Samsung eens bellen, want wil morgenmiddag misschien de 226bw gaan halen. Ik laat wel even weten wat ze me zeiden ;)
Dit gaat neit werken. Zeker weten dat samsung zegt dat ze uitsluitend S-panelen hebben. Mij zeiden ze :"ik kan u verzekeren dat elk paneel voldoet aan alle kwaliteitseisen van Samsung".

Dus tja, ze liegen dan inderdaad niet, maar een echt S-paneel moet je toch echt gaan herkennen in de winkel volgens mij (klooien met de instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deathchant schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:41:
Dit gaat neit werken. Zeker weten dat samsung zegt dat ze uitsluitend S-panelen hebben. Mij zeiden ze :"ik kan u verzekeren dat elk paneel voldoet aan alle kwaliteitseisen van Samsung".
Dan zijn de eisen nogal ruim. :+

Zelf was dat voor mij de reden om voor de CW te kiezen, maar die wordt in dit topic weer afgekraakt als 'helemaal niet beter' en 'traag'. Een webwinkel kan helaas niet garanderen dat je een S-panel BW krijgt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
GandalfTheGrey schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:48:
[...]

Bedankt, dat is inderdaad een goede tip, persoonlijk vind ik de bwx dan mooier (met glanzende lak en usb poorten), maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Na even gegoogled te hebben kwam ik deze linke tegen: http://www.hothardware.co...W_Wide_Screen_LCD/?page=1

Maar wat mij dan weer verbaasd is het volgende:
The Samsung 2243BW is actually a member of a group of monitors that share the 2243 numerical designation. At this time we can only confirm two other members, the BWX and the WM. However, there are reports that a BWP was spotted at CeBIT which uses a different panel with a rather odd native resolution of 2048x1152. According to the official specifications we have seen, the BW, BWX and WM are functionally identical and differ only in peripheral features. The BW seems to be the business oriented model as it is the only one with TCO'03 certification and it sports flat black paint. The BWX offers a 2-port USB hub built into the stand as well as shiny, gloss black paint. Finally, the WM has built-in stereo speakers. All three models may be offered with either a 4-way adjustable stand or a simple stand with only limited tilt adjustment. Which stand you get seems to depend on where the monitor was purchased. For this evaluation, we will be looking at the basic 2243BW with a 4-way adjustable stand.
Al met al twijfel ik nu tussen de HP 2207 en de Samsung 2243BW(x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Deathchant schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:41:
[...]

Dus tja, ze liegen dan inderdaad niet, maar een echt S-paneel moet je toch echt gaan herkennen in de winkel volgens mij (klooien met de instellingen)
Je kan daarvoor ook in een hidden menu kijken van de monitor. Lees daarvoor dit stukje tekst. De handeling om het menu te openen staat ook hieronder.

Edit:
- Set contrast and brightness to 0
- Press the « Menu » button
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)
A hidden ''Service Function'' menu will appear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Donderdag toch maar eens de knoop doorgehakt ennaar Maastricht gegaan met als doel een 226bw te kopen. Ben bij de MM, Paradidget en MyCom geweest maar alledrie hadden ze de 226bw niet meer staan en konden hem ook niet meer leveren. De 226bw is dus end-of-life, vandaar ook die 'lage' prijs ervoor, soort op=op actie.

MyCom kwam echter daarna meteen met de 226Cw aan, die zelfs in de aanbieding was aankomende 3dagen én die morgen pas was binnengekomen. Voor de prijs van 269,- en een 8dagen niet-goed-geld-terig garantie was ik tevreden en heb ik dus het scherm gekocht. Vooral die 8dagen is ideaal, kan dus in die tijd het scherm testen enzo. Mocht er een dode (sub)pixel zijn, kon die terug, mocht hij me gewoon kwa prestaties niet bevallen, ook geen probleem! top.

Thuis natuurlijk gelijk aangesloten en beetje gaan testen. 0 dode (sub)pixels gevonden en maar een beetje blacklightbleeding onderin, maar zie je alleen bij compleet zwart scherm. De kleuren zijn héél mooi. Heb een Acer 1751as (gamers serie) ernaast staan, en die vond ik al heel mooi van kleuren. Maar als ik nu vergelijk is de 226CW zijn die kleuren ervan nóg veel mooier.
Kortom, 226CW is een mooi scherm, en iedereen die geen Bw meer kan vinden kan gerust de Cw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Pieterke schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:26:
Kortom, 226CW is een mooi scherm, en iedereen die geen Bw meer kan vinden kan gerust de Cw kopen.
Dat ligt toch echt wel eraan of je een goed exemplaar ertussen hebt. De een ziet wel backlightbleeding, de ander niet of stoort zich er niet aan en doet dan ook een uitspraak als: prima scherm.
Dus het verschilt van scherm tot scherm en van persoon tot persoon.
Ik woon ook in Zuid-Limburg btw :)

En trouwens, iemand hierboven postte op mijn reactie een handleiding hoe je het service menu moet accessen....bedankt, maar ik had deze info allang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ok, dan klopt wat je zegt. Maar in combinatie met die 8dagen die MyCom bied kon het in mijn geval niet mis gaan :)

hey een limburger :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:42
weet iemand zo of de samsung t260 26" monitor pixel mapping heeft?

of heeft iemand een echte review voor me? ik heb namelijk niets kunnen vinde.
Modbreak:Misschien heb je niets kunnen "vinde" omdat je ook bij het zoeken slordig tikt. Los daarvan, een post dat je niets gevonden hebt voegt niet zoveel toe aan een nieuws & discussietopic. Zeker niet als je niet zegt waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je vond en hoe je vervolgens je search verfijnde/verbreedde :o

[ Voor 53% gewijzigd door dion_b op 02-06-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Vriendelijke Mod, mijn excuses voor mijn typefout echter ga je me toch niet vertellen dat mensen op dit forum bij elke zoekopdracht gaan vermelden wat ze gezocht hebben.
Modbreak:Dat is wel degelijk wat we op GoT verwachten. Het is hier geen Beginnersweb...
Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Overigens vind ik mijn vraag wel behoorlijk in dit topic horen en vind ik dat je in mijn post het verkeerde gedeelte beoordeelt.

Als je een post boven mijn post gaat kijken dan hebben mensen het over waar ze uiteindelijk hun monitor kopen enz, ik bedoel hoort dat in deze topic thuis?
Modbreak:Nee, "wat moet ik kopen?" vragen horen nergens op GoT thuis, een Tweaker wordt namelijk geacht zelf te kiezen. Maar ongeacht wat anderen doen, dat is geen reden om zelf ook de kantjes er vanaf te lopen. Zoals m'n meester op de lagere school altijd zei: "als Jantje van de Willemsbrug afspringt, spring jij er dan gelijk achteraan?"

Hoe dan ook, dit is hier offtopic. Als je commentaar hebt op hoe het beleid uitgevoerd wordt, kun je contact opnemen met de mod in kwestie (mij dus) - alle mods hebben uitgebreide contactgegevens in hun profiel. Heb je daarentegen een probleem met het beleid an sich, dan kun je in Lieve Adjes een kijk nemen. Bedenk wel dat de meeste punten meermaals besproken zijn en je met zeer goed gefundeerde argumenten mag komen als je vindt dat iets anders moet.

[ Voor 104% gewijzigd door dion_b op 02-06-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Geklaag over modjes mag je ergens anders doen ;)

Van zowel de T240 als T260 (met of zonder tuner) kan ik bar weinig terug vinden, wat ik wel in 1 van de (p)reviews terug vindt is op de 260HD, de support voor direct pixel mapping.

Ik ga maar eens op speurtocht deze week naar een 'werkend' exemplaar.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 17:40
Omdat ik dit topic in het oog houd en wel eens op zoek ga naar een nieuwe monitor,

kom ik soms nogal verontrust uit.

Ik zie iets dat me aanstaat en als ik dan een review opzoek blijft dat die tft al 1 of 2 jaar is :?

Daarom vreog ik mij af waar je ergens kan zien dewelke nu juist te nieuwere modellen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Astratuner schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:36:
Daarom vroeg ik mij af waar je ergens kan zien welke nu juist te nieuwere modellen zijn :D
Door te zoeken :?. Je geeft zelf al aan dat je er achter kunt komen door middel van reviews. Verder zijn er genoeg sites waar het op te vinden is. Zie bijvoorbeeld:
kieskeurig waar over het algemeen het jaar bijstaat wanneer een product uitgebracht is.
T.net pricewatch, aan het grafiekje kun je zien vanaf wanneer het product in de pricewatch staat.
prad.de, een database met daarin vele schermen met een datum erbij vanaf wanneer deze erin staat.

Zo zullen er vast nog wel meer sites zijn waar dergelijke informatie op te vinden is. En anders heb je altijd nog de beschikking over google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Iemand enig idee waarom er geen gerenommeerde site is die een 2253BW heeft getest??? Hij is onderhand toch wel overal leverbaar... ik zag hem bij alternate geel staan. Beste wat ik kon vinden waren user reviews (waaronder tweakers) maar ik geef toch de voorkeur aan iets in de vorm van een artikel en het liefst met vergelijking erbij van andere modellen. Geeft toch een wat genuanceerder beeld;).

Overigens heel jammer dat de 2243BWX 5 ms is want ik vind dat glossy mooier dan de niet glossy BW.

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 03-06-2008 21:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Decon Frost schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:59:
RRrrrr...... 2693hm is gearriveerd....

Ik heb een het bureau van MILK nagemaakt... (verbeterd).... past precies. :)
9800XT kan alleen niet zo goed overweg met 1900X resoluties :( full screen dvd is nogo
is ook wel weer leuk eigenlijk :)
Ik durf het bijna niet te vragen maar is het mogelijk wat foto's te maken? :)

alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Ben gister eens gaan kijken bij de mediamarkt en de bcc naar de hp2207 en de samsung 2243bw. Natuurlijk stond de 2243 er niet, maar wel de 226bw. Wat mij meteen opviel is dat de kleuren van de hp niet zo heel veel beter zijn dan de samsung, terwijl de samsung een rustiger beeld geeft.

Wat me ook opviel is dat de hp's veel meer flikkering (door refresh rate) in het scherm hebben, ik vond het vreemd hoeveel dit was. Is dit mijn verbeelding of verschilt dit écht per scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
ik heb een samsung le32s81b. Momenteel is deze vga aangesloten maar aangezien ik op mijn fx5200 een dvi aansluiting heb wil ik deze graag via dvi naar hdmi. Eerdere pogingen met een dvi-hdmi kabel zijn niet gelukt. Nu heb ik een dvi -> hdmi adapter met een hdmi kabel. Mijn tv ondersteunt VESA HDMI/DVI ingang van 800x600, 1024x768 en 1360x768. Nu heb ik beide vga en dvi/hdmi aangesloten. Nvidia control panel ziet dan ook een tweede scherm. Wanneer ik de resolutie van het 1e en 2e scherm op 1024x768 zet en de 2e scherm als primair ziet blijf ik zwart beeld houden op mijn hdmi ingang. Heeft iemand dit zelfde euvel gehad en dit opgelost?! Ik draai nvidia control panel versie 1.5.30.38 Forceware versie 169.21

Edit: ik zie dat nvidia inmiddels wat verder is met de forceware 175.16, ga ik die maar eens proberen

[ Voor 10% gewijzigd door Deef_K op 04-06-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Laatst online: 11:35
Oké, voor zover mijn goede ervaringen met een Samsung 223BW :(.

Er verscheen zonet, uit het niets een lijn met dode pixels (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/664/img0150yw8.th.jpg

Heb tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met Samsung monitoren, zou ik hier nu dan gewoon een slecht exemplaar te pakken hebben? Het scherm is nu een maand of 4 oud (gok ik zo even) en heeft het tot nu toe altijd nog normaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Laatst online: 16-05 20:52
Aan de hand van de pic kan ik weinig opmaken maar het lijkt me geen lijn van dode pixels. Hang voor de zekerheid (indien mogelijk) de monitor eens aan een andere PC om te kijken of de lijn er dan nog steeds is. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je precies een exemplaar heb gekocht met een mogelijk defect....shit happens. Kwestie van garantie claimen lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Ik heb de monitor inmiddels aan een andere pc gehad én afgekoppeld. De lijn blijft echter constant in beeld. Ik zal maandag eens contact opnemen met Samsung. Het scherm moet nog onder garantie zijn, ik verwacht dus niet veel problemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:36
jappas schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:03:
Ik heb de monitor inmiddels aan een andere pc gehad én afgekoppeld. De lijn blijft echter constant in beeld. Ik zal maandag eens contact opnemen met Samsung. Het scherm moet nog onder garantie zijn, ik verwacht dus niet veel problemen :).
Je krijgt gewoon een andere monitor, met dezelfde fabrieksdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Dat verwacht ik ook. Zo zou je nog even willen laten weten hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Nu online
Vriend van me heeft de 2253BW aangeschaft. Ging em installeren. Het design is heel mooi, over het beeld kan ik vrij weinig zeggen alleen dat brightness te hoog stond uit de doos. Voor de rest ondersteunt ie pixelmapping (want 1280x1024 van het vorige monitor werd zonder uitrekken getoond, dit is dan toch pixelmapping?). Heel Kort een fps gespeeld en geen ghosting/lag waar te nemen (ook logisch met 2ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 23:10
Het is in ieder geval zo dat de modellen van 21.6'', sowieso geen samsung schermen zijn. Samsung maakt zelf namelijk geen schermen in die maat, maar dat zijn schermen afkomstig van LG/Philips.

Misschien wel makkelijk voor de mensen die over een 21.6'' scherm nadenken. :)

[ Voor 24% gewijzigd door jackoo1988 op 07-06-2008 20:49 ]

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is er hier iemand die een 245b dual setup heeft staan of een 2493/2693? Ik zit nu namelijk met een 23" apple scherm, en heb wat meer ruimte nodig. Nog een apple zou wel leuk zijn, alleen zijn die 900 euro en voor dat geld kan ik al twee samsung schermen kopen :).

Ik zit namelijk te twijfelen (vooral vanwege de prijs) tussen twee goedkope 24" schermen of 1 30". Kleurechtheid vind ik niet zo belangrijk, maar aangezien het dan een dual monitor setup wordt vraag ik mij dus af of ik niet heel erg veel last ga hebben van die kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Goodfellas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:55:
De 940BW+ kan je in hoogte verstellen, is wel een 19".

Afbeeldingslocatie: http://www.digicom-it.be/images/products/17163.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door XWB op 08-06-2008 16:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Hacku schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:54:
[...]

De 940BW+ kan je in hoogte verstellen, is wel een 19".

[afbeelding]
GandalfTheGrey had ook al gereageerd. :)
GandalfTheGrey schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:48:
[...]

De 2043XX en de 2243XX serie heb je die wel in hoogte verstelbaar zijn. Respectievelijk 20" en 22" breedbeeldschermen. Er zijn een aantal varianten waar je trouwens op moet letten. De "XX" kan namelijk staan voor "BWX" = glossy behuizing + USB hub, of "BW" = mat behuizing en geen USB hub, of "NW" deze moet het zelfs zonder DVI het doen, alleen met d-Sub.
Edit: ik zie zojuist dat de NW het ook zonder in hoogte verstelbare voet en zonder pivot moet doen. Dit heb ik gezien op de Samsung site.

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 08-06-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er is nog een 2043WM en 2043NWX ook. Het verschil ken ik niet direct van buiten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Hacku schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:40:
Er is nog een 2043WM en 2043NWX ook. Het verschil ken ik niet direct van buiten.
Ow ok, daarvan was ik niet helemaal op de hoogte. :)

Heb net even gezocht en de 2043WM heeft speakertjes als extra-tje.

En over de NWX kan ik even niet zo snel wat vinden. Misschien zal de NWX dezelfde is als de NW alleen dan met glossy behuizing, zoals bij de BW vs BWX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 18:14

Vrijdag

De Zwarte

Nou, ik heb net de T220 gekocht omdat mijn oude IIyama ProLite 481 stuk was gegaan. Kreeg een vreemde verticale balk door het scherm, geen idee waar dat door is gekomen maargoed.

Heb het scherm nu een uurtje of twee aanstaan en het ziet er allemaal goed uit. Ook netjes dat er twee kabels (d-sub en dvi) zijn bijgeleverd.
Moet nog wat gaan spelen met de instellingen maar out of the box is het eigelijk ook best okee, drivers zijn ook nog niet geïnstalleerd trouwens.

/edit: Het vreemde is (en da's positief) dat Hellgate: London bij mij in 1680x1050 sneller laadt en beter draait dan op 1280x1024 8)7 Echt, ik snap eerlijk waar niet waar dat op slaat of hoe dat komt. Ik had verwacht dat het juist langzamer zou gaan omdat er natuurlijk meer pixels geproduceerd moeten worden. Een rare maar prettige bijkomstigheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 09-06-2008 09:17 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
schaamteloze bump, maar ik wil of een 30" (305T) of 2 24" schermen bestellen. Het liefst natuurlijk de goedkoopste oplossing, dat zouden dus 2 245b of 24..HM zijn (welke van de 2 is eigenlijk beter) met een goedkope pci-e kaart voor mijn lcd tv)
Maar als jullie zeggen dat deze absoluut niet geschikt zijn voor een dualscreen opstelling vanwege het TN paneel dan wordt het toch de 305T.
Kortom eigenlijk wil ik gewoon een 24" dualscreen eigenaar die deze opstelling geweldig vindt en dat mij hier even vertel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Nu online
Er zijn ook 24" met *va panel (lenovo, iolair en over paar maanden een samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja maar die zijn weer een flink stuk duurder (heb op het moment een 23" apple met een non tn paneel, maar ik vind het simpelweg te duur om een extra apple daar bij te kopen zeker omdat ik het niet voor grafisch werk of zo gebruiken. Slechts om statistieken uit te lezen), dus het is echt 2 goedkope 24" of 1 30" scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door StephaN900 op 09-06-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 14:32
StephaN900 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:52:
schaamteloze bump, maar ik wil of een 30" (305T) of 2 24" schermen bestellen. Het liefst natuurlijk de goedkoopste oplossing, dat zouden dus 2 245b of 24..HM zijn (welke van de 2 is eigenlijk beter) met een goedkope pci-e kaart voor mijn lcd tv)
Maar als jullie zeggen dat deze absoluut niet geschikt zijn voor een dualscreen opstelling vanwege het TN paneel dan wordt het toch de 305T.
Kortom eigenlijk wil ik gewoon een 24" dualscreen eigenaar die deze opstelling geweldig vindt en dat mij hier even vertel ;).
ik heb zelf een 245b en wil er eentje bij gaan kopen(en misschien later nog een, voor triple). Ik zit hier op mijn stage ook met 2 schermen(17inch) en dat werkt super chil. De kijkhoek van de zijkanten van de 245b vind ik zelf goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
@ StephaN900

Dat is toch eigenlijk wel iets waar je met zelf een beetje eigen inzet wel uit moet komen toch? Maar ik zal je toch een beetje proberen te helpen.
StephaN900 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:52:
Dat zou je het beste met reviews kunnen zien en/of door naar (fysieke) winkels te gaan en daar het te bekijken.
Dat is dus eigenlijk niet helemaal de bedoeling. ;)

Je moet beginnen met de **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. ;) Je begint dus met het stellen van je eisen/wensen. Wat wel je perse wat zou je willen? Wat wil je ermee doen? Verder heeft 1x 30" of 2x 24" wel hele andere eigenschappen. Bij twee monitoren heb je logischerwijs een rand tussen de monitoren, maakt dat uit? Bij 2x 24" heb je effectief meer oppervlakte, maar vind je twee losse monitoren wel makkelijk werken? Stel je neemt twee 24" zet je ze dan in pivot of niet? Wat is je budget? Waarom perse 2x 24" of 30" heb je echt zoveel nodig én je hebt al een 23" Apple zeg je waarom niet 1x 24"/22"/20" erbij?

Om nu even in te gaan op de 2x 24" of 30" (maar er zijn alternatieven zoals je hierboven hebt gelezen). De 305T 30" is nu volgens de PW te krijgen vanaf 1150 euro en zo te zien momenteel ook de goedkoopste 30" in de PW. 24" Zonder TN zijn in de PW te vinden vanaf 515 euro. 2x 24" is dus inderdaad ongeveer even duur als de 1x 305T, maar je hebt met 2x 24" ook voordelen bovenop de 30", maar dat moet je bij jezelf nagaan. En of een goedkope TN 24" paneel wel of niet goed genoeg is, dat zou je dus zelf moeten uitzoeken, reviews zoeken, naar de winkel gaan enz. Ik heb nog even snel bij Lesnumeriques de 245B kunne vinden. Daar kan je o.a. de kijkhoeken bekijken. Ook zijn er een hoop reviews op T.net te vinden. Waarvan frankknopers ook een plaatje met kijkhoeken heeft.

Verder zal ik er niet op ingaan, maar het zal wel moeten lukken. :)

(Jij moet hier trouwens ook niet verder op in gaan, want dat is niet echt de bedoeling van dit topic en V&B. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Nu online
wat te denken van 2x22" Lenovo L220X? Dat is een Niet-TN scherm voor rond de 390 euro, ben je nog goedkoepr uit en heb je 2x een scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
markiew schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:49:
Dat verwacht ik ook. Zo zou je nog even willen laten weten hoe dit afloopt.
Oké, ik contact opgenomen met Samsung. De RMA afdeling zal waarschijnlijk binnen 24 uur (lees: morgen dus) en anders nog deze week bellen voor een inwisseling van de monitor. Het gaat dus helemaal goed komen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Nice, voor zover ziet het er prima uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Laatst online: 16:44
Heeft er hier al iemand de T260 of een kleiner model?

Ik ben namelijk erg benieuwd of de verlichting tond het scherm ook uit kan of alleen in rood,blauw en graphite kan?

Ben namelijk van plan mijn 226BW te verkopen en de T260 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 18:14

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb de T220, de verlichting is er eigenlijk niet. Er zit onderaan een rode gloed maar dat komt vanwege het gebruikte materiaal. Rechtsonderin zit wel een zacht oranje ledje die aangeeft dat de monitor aanstaat.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
offtopic: @m-tuning PM me even indien je de 226BW wil verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zag gisteren toevallig de 226CW van schuin opzij terwijl hij op de XP schermbeveiliger stond. (die zwarte met dat vlaggetje)
Maar die was alles behalve zwart. Komt dat door de kijkhoek? Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit van het zwart zó slecht is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
De kleur zwart wijkt sowieso af van 'echt' zwart door de TN-paneel waarvan de monitor gebruik maakt. Dat i.c.m. een 'beperkte' inkijkhoek zou ervoor kunnen zorgen dat de kleur zwart behoorlijk afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

markiew schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:46:
De kleur zwart wijkt sowieso af van 'echt' zwart door de TN-paneel waarvan de monitor gebruik maakt. Dat i.c.m. een 'beperkte' inkijkhoek zou ervoor kunnen zorgen dat de kleur zwart behoorlijk afwijkt.
Dat het niet écht zwart is is inderdaad inherent aan TFT (niet alleen TN).

zoiets was het ongeveer. Maar dan wel at donkerder een een beetje 'wolkerig'. Kan er alleen geen plaatje van vinden.
Dan is mijn 4 jaar oude TN nog beter, dus moet haast wel de hoek zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
TroonStaal schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:54:
Ik heb de T220, de verlichting is er eigenlijk niet. Er zit onderaan een rode gloed maar dat komt vanwege het gebruikte materiaal. Rechtsonderin zit wel een zacht oranje ledje die aangeeft dat de monitor aanstaat.
ok, zou je foto kunnen/willen maken?

Ga zometeen ook wel even naar de MediaMarkt, ff kijken of ze hem daar ook hebben.

@ markiew, je bent niet te pm'en.

Maar heb em waarschijnlijk al verkocht voor 170 Euro

[ Voor 9% gewijzigd door m-tuning op 12-06-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Vaag, het lukte mij ook niet om jou te pm'en. Zoek later via een faq wel even uit hoe dit zit. Mocht je de monitor alsnog te koop aanbieden, omdat de ander hem bijv. niet koopt, dan hoor ik dat graag.

Edit: DM = nu aangezet; thnx.

@modjes; ik begrijp dat jullie willen dat we ontopic blijven. We hebben de nodige gegevens nu uitgewisseld dus ik verwacht dat de volgende posts weer ontopic zullen zijn :+

[ Voor 36% gewijzigd door markiew op 12-06-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jullie hebben zo te zien allebei DM uit staan, die moet je in je voorkeuren/profiel eerst aanzetten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
Heb DM nu ook aan :P

En zal je wel een direct message sturen als ik hem niet verkoop aan deze gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Gonadan schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:31:
Ik zag gisteren toevallig de 226CW van schuin opzij terwijl hij op de XP schermbeveiliger stond. (die zwarte met dat vlaggetje)
Maar die was alles behalve zwart. Komt dat door de kijkhoek? Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit van het zwart zó slecht is.
geloof me maar dat het echt waar is. ik had naast de enorme backlightbleeding exact hetzelfde probleem, terwijl ik wel een S-panel erin had....

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vraagjes te dumpen.
* Vragen/Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.