MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Heb de BW besteld ... ben benieuwd.
Anoniem: 217733
Kwa beeld kwaliteit vond ik hem echter hardstikke goed, en als dat ding niet zo iritant is met het niet uit stanby komen had ik em zeker gehouden, zelfs met dode pixel. Ik twijfel een beetje welke monitor ik nu moet nemen, misschien wacht ik op een nieuwe monitor generatie
Wanneer verwacht je het binnen? En waar heb je het besteld? En met of zonder dode pixel garantie?lawaai schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:48:
Die WM is gelijk 20 euro duurder en speakertjes heb ik nog... en staat uit het zicht dus.
Heb de BW besteld ... ben benieuwd.
Ik sta dus ook op het punt een 2043BW of 2043WM te kopen, maar ik wacht dan liever nog even op jouw ervaringen.
Is er iemand hier die game-ervaring kan delen over een Samsung 214T?
Dit lijkt me een zeer mooi scherm zowel kwa grootte als kwaliteit en ik zit te denken om dit binnekort aan te schaffen.
Ik vraag me echter alleen af of het scherm last heeft van ghosting?
[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 22-03-2008 20:55 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Dinsdag verwachten ze hem binnen, maar ja ik ben de overige 3 dagen gewoon aan het werk dus ben bang komend weekend. Geen Pixel garantie... gok er maar op dat de kwaliteit goed is.KarlMarX schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:41:
[...]
Wanneer verwacht je het binnen? En waar heb je het besteld? En met of zonder dode pixel garantie?
Ik sta dus ook op het punt een 2043BW of 2043WM te kopen, maar ik wacht dan liever nog even op jouw ervaringen.
[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 24-03-2008 00:07 ]
Het verschil tussen de 2493HM en 245BW is een nieuwe voet, hoger dynamisch contrast, hdmi, speakers en usb hub.
Het verschil tussen de 2693HM en 245BW is een nieuwe voet, groter scherm 25.5", hdmi, speakers en usb hub.
Enige review die ik kon vinden was er één voor de 2493HM.
Anoniem: 132622
Gisteren heeft mij 2,5 jaar oude Samsung TFT scherm de geest gegeven. Het scherm wilt alleen nog maar beeld geven bij het opstarten en dan houd het ook echt op. Andere DVI kabel en stroomkabel geprobeerd maar dit mocht niet baten.
Morgen dus naar Samsung bellen aangezien op de bon staat dat ik 3 jaar pick up and return garantie heb, maar heeft iemand hier ervaring mee? Word mijn monitor dan thuis opgehaald? Hoelang kan dit gaan duren? Wat als blijkt dat het scherm niet meer te repareren valt?
Alvast bedankt!
Anoniem: 232234
De makers van die review hebben het scherm van Samsung gekregen, dus ik zou die review met een korreltje zout nemen.bas wensveen schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:00:
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. De kanshebbers tot nu toe zijn de HP W2408H, Samsung 245BW en de Dell 2408WFP. Ik kwam ook de Samsung 2493HM en 2693HM tegen. Deze schermen missen nog in de start post.
Het verschil tussen de 2493HM en 245BW is een nieuwe voet, hoger dynamisch contrast, hdmi, speakers en usb hub.
Het verschil tussen de 2693HM en 245BW is een nieuwe voet, groter scherm 25.5", hdmi, speakers en usb hub.
Enige review die ik kon vinden was er één voor de 2493HM.
[b]Op deze
Ik heb hem hier staan en ik ben er echt heel tevreden mee, zelfs DVDtjes worden mooi weergegeven zonder gekke dingen. 720p is lekker scherp, en 1080p is echt heel erg mooi. De Dell 2408WFP is denk ik wel beter vanwege het VA scherm, maar hij is een stukje duurder.
Ondanks het TN paneel is de Samsung 2493HM echt een aanrader!
Op deze site staan echt heel veel reviews en links naar bijna alle 24" monitors.
http://lcd24-7.info/Default.aspx
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 232234 op 24-03-2008 21:54 ]
Dat zou zeker niet verkeerd zijn. Had dit ook allang willen doen en had er ook wel ideeën voor, maar ik kom er niet echt aan toe op dit moment.KarlMarX schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:23:
Met al deze nieuwe schermen is het wel handig als de startpost bijgewerkt wordt denk ik. Ik kan me voorstellen dat sommigen door de bomen het bos niet meer zien met alle verschillenden types en uitvoeringen...
Bij pick up and return wordt je monitor inderdaad opgehaald. Verder denk ik dat je vragen het beste beantwoord kunnen worden door een support medewerker van Samsung. Er zijn overigens fabrikanten waarbij je tijdelijk ook een andere monitor kunt krijgen. Geen idee of dit bij Samsung ook zo is.Anoniem: 132622 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:20:
Morgen dus naar Samsung bellen aangezien op de bon staat dat ik 3 jaar pick up and return garantie heb, maar heeft iemand hier ervaring mee? Word mijn monitor dan thuis opgehaald? Hoelang kan dit gaan duren? Wat als blijkt dat het scherm niet meer te repareren valt?
[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 24-03-2008 22:07 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Inderdaad de 2493HM is een absolute aanrader!Anoniem: 232234 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:47:
[...]
De makers van die review hebben het scherm van Samsung gekregen, dus ik zou die review met een korreltje zout nemen.
[b]Op deze
Ik heb hem hier staan en ik ben er echt heel tevreden mee, zelfs DVDtjes worden mooi weergegeven zonder gekke dingen. 720p is lekker scherp, en 1080p is echt heel erg mooi. De Dell 2408WFP is denk ik wel beter vanwege het VA scherm, maar hij is een stukje duurder.
Ondanks het TN paneel is de Samsung 2493HM echt een aanrader!![]()
Op deze site staan echt heel veel reviews en links naar bijna alle 24" monitors.
http://lcd24-7.info/Default.aspx
Kijkhoek is niet super, maar de kleuren, reactiesnelheid etc. zijn perfect.(Iig voor licht photoshop gebruik)
Hij klinkt inderdaad erg interessant. Ook een USB hub en HDMI verbinding met mijn laptop lijken me erg handig. Jammer dat je minimaal 24" moet kopen, dat maakt het gelijk zo prijzig. Ik vind 20" groot zat. Weet iemand toevallig of er ook 20" (en wellicht 22") versies van dit type komen?Bejit schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:38:
[...]
Inderdaad de 2493HM is een absolute aanrader!
Kijkhoek is niet super, maar de kleuren, reactiesnelheid etc. zijn perfect.(Iig voor licht photoshop gebruik)
En is de kleurechtheid vergelijkbaar met PVA schermen of in ieder geval echt goed genoeg voor fotobewerking en webdevelopment?
Anoniem: 77857
Je moet wel even het scherm calibreren, want in mijn geval waren de kleuren in het begin een beetje vaut ingesteld.KarlMarX schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:14:
[...]
Hij klinkt inderdaad erg interessant. Ook een USB hub en HDMI verbinding met mijn laptop lijken me erg handig. Jammer dat je minimaal 24" moet kopen, dat maakt het gelijk zo prijzig. Ik vind 20" groot zat. Weet iemand toevallig of er ook 20" (en wellicht 22") versies van dit type komen?
En is de kleurechtheid vergelijkbaar met PVA schermen of in ieder geval echt goed genoeg voor fotobewerking en webdevelopment?
Maar na de calibratie is hij uiterste geschikt voor photoshop etc.
"Is het extra geld (wat aardig kan oplopen) de voordelen waard vergeleken met TN?
Ik kan nog een extra scherm kopen naast mijn huidige 24"TN, zat zelf te denken aan de 275T/244T, maar die zijn soms zelfs meer dan het dubbele dan de TV versies, voordat geld kan ik er dus 2 kopen.
een standaard vraag met een standaard antwoord.Anoniem: 232234 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:23:
Een vraag aan iedereen die een S-IPS S-PVA PVA paneel ter beschikking heeft:
"Is het extra geld (wat aardig kan oplopen) de voordelen waard vergeleken met TN?
Ik kan nog een extra scherm kopen naast mijn huidige 24"TN, zat zelf te denken aan de 275T/244T, maar die zijn soms zelfs meer dan het dubbele dan de TV versies, voordat geld kan ik er dus 2 kopen.
of het de prijs rechtvaardigd hangt compleet af van waar jij waarde aan hecht en waar je hem voor gaat gebruiken.
kleurweergave, inkijkhoek, inputs, verstelbaarheid, inputlag, responsetime, calibreerbaarheid, contrast, backlichtbleeding, uniformiteit... etc etc etc.

Een wereld van verschil in vergelijking met mn oude 17" en 21" CRT. Ik moet mn ook nog ff mn fonts lekker aanpassen aan het geheel, maar dat zijn slechts details.
Ik worstel nog wel een beetje met het menu, maar dat is een kwestie van termen opzoeken. Kan het zijn dat sommige opties wegvallen vanwege het feit dat ie aan de DVI hangt en niet aan Dsub?
Ook moet ik nog het ideale "beeld" zien te vinden...de optimale settings voor mezelf, kwestie van spelen met verschillend omgevingslicht.
Net het hidden service menu ingeslopen, als ik die code mag geloven in vergelijking met de uitleg op pagina 3 (geloof ik) in deze thread, heb ik een S te pakken....

[ Voor 35% gewijzigd door Theimon op 29-03-2008 22:17 . Reden: Code gevonden....... ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
anathema
Ik kwam echter na een tijd het volgende tegen: er loopt als het ware een 'donkere kolom' in het midden van boven naar beneden.... deze is alleen te zien bij donkere kleuren van donkergrijs naar zwart toe.... op zich niet onwijs storend..als je er niet de hele tijd op let
hier een plaatje van:

hoe heet deze 'fout' eigenlijk en komt dit wel vaker voor eigenlijk?? ik zit te twijfelen of ik het scherm hiervoor moet terugbrengen en of ze daar niet moeilijk over doen....
Ik probeer het ding te reviewen en heb al contrast ratio laten uitrekenen dmv foto's en uploaden naar http://www.lagom.nl.( Mijn Samsung 2493HM contrast ratio linkje -> http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast-view.php?id=207 )
Alleen hoe krijgen ze in reviews zo'n color gamut overzichtje?
Probeer de monitor zo goed mogelijk te reviewen omdat veel mensen review vragen om de 2493HM.
Anoniem: 257323
Ja, maar met die foto's die je hebt geupload - een volkomen onderbelicht en een volkomen overbelicht - heeft dat getal niet zoveel betekenis. De foto moet zo zijn belicht dat het beeld ongeveer grijs is. Op de overzichtspagina zie je voorbeelden van foto's die wel nuttige informatie geven.Bejit schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:45:
Ik probeer het ding te reviewen en heb al contrast ratio laten uitrekenen ... mijn Samsung 2493HM contrast ratio linkje -> http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast-view.php?id=207
Voor mijn gevoel is 't allemaal mooi, maar wat heb ik nou nodig qua programma's e.d om de kleuren nog levendiger te maken? Met instellingen e.d, en, is dit ook weer makkelijk te verwijderen en terug te brengen naar de oude instellingen zodat ik de boel niet 'verneuk'.
Versie 1: (LS24KIEEFV/EDC) prijs 4Launch€ 386,50
Versie 2: (LS24KIERBQ/EDC) prijs 4Launch € 436,00
Verschil zou zijn dat de goedkope variant geen USB heeft, verder kan ik geen verschillen vinden.
Wel een duur USB hubje dan zo..
Hier zijn wat mensen die dit scherm al hebben las, dus ben ik ergbenieuwd of dit hun ook was opgevallen en zo ja, waarom je toch voor een bepaalde versie heb gekozen.
Verder zie ik behalve het verschil met wel/niet USB dat er bij de duurdere versie een DVI kabel wordt meegeleverd.
Maak jij nog een mooie, uitgebreide review als je besluit om het te kopen?
Wazaa?
Zoja, kan diegenen mij vertellen hoe en waar die dat heeft gedaan?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Waarschijnlijk is dat de 26? Dus 26" maar eigenlijk een 25,5".Cloudy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:11:
Ik zou de specificaties van die sites niet vertrouwen. Er staat bij die 2493HM zonder USB dat het een 25,5 inch scherm is![]()
Verder zie ik behalve het verschil met wel/niet USB dat er bij de duurdere versie een DVI kabel wordt meegeleverd.
http://www.samsung.com/nl...s/professional/2693hm.asp
Ik kan op de Samsung site namelijk geen 2493HM vinden zonder USB ... ?
Op de Samsung site staat inderdaad "Leverbaar zonder USB 2493HM (LS24KIEEFV/EDC)"
Dus het lijkt erop dat alleen de USB eraf gesloopt is
[ Voor 16% gewijzigd door sajoku op 02-04-2008 17:42 ]
inderdaad, zie de officiele Samsung siteCloudy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:11:
Ik zou de specificaties van die sites niet vertrouwen. Er staat bij die 2493HM zonder USB dat het een 25,5 inch scherm is![]()
Al zou er een DVI kabel bij of niet zitten, dat rechtvaardigt nog steeds het prijsverschil niet (persoonlijke mening), alhoewel ik hem nog nergens anders heb kunnen vinden. Ik ga 4Launch is mailen
Een uitgebreide review wil ik ook best maken, zou mooi zijn als ik beide varianten had
in Duitsland verkrijgbaar o.a. linkDJ_The_SP schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:24:
Ik weet dat de Samsung 214T hier alleen in het zilver leverbaar is. Maar ik wil echt ontiechelijk graag een zwarte. Heeft iemand hier toevallig een zwarte versie van dit scherm in weten te voeren?
Zoja, kan diegenen mij vertellen hoe en waar die dat heeft gedaan?
Misschien dat je daar wat aan hebt, is ook wel bekend als 214T-BK
Jij hebt er 1 met USB neem ik aan ?Bejit schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:45:
Zo heb mijn 2493HM nu bijna 2 weken en het ding blijft gigantisch mooi.
Ik probeer het ding te reviewen en heb al contrast ratio laten uitrekenen dmv foto's en uploaden naar http://www.lagom.nl.( Mijn Samsung 2493HM contrast ratio linkje -> http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast-view.php?id=207 )
Alleen hoe krijgen ze in reviews zo'n color gamut overzichtje?
Probeer de monitor zo goed mogelijk te reviewen omdat veel mensen review vragen om de 2493HM.
Wist je dat er een goedkopere variant zonder was ?
Al de HDMI aansluiting geprobeerd met een andere bron zoals PS3/Xbox 360/ ?
Ben erg benieuwd naar je ervaringen omdat jij er al 1 bezit
Zeer interessant! Bedankt voor de link!Yippie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:48:
[...]
in Duitsland verkrijgbaar o.a. link
Misschien dat je daar wat aan hebt, is ook wel bekend als 214T-BK
Ik zat al te denken aan een Zwarte Eizo S2100 maar 830 euro voor een schermpje werd me eigenlijk toch echt wel te gek.
Heb je toevallig ook ervaring met die Duitse winkel?
"Ervaring met die Duitse winkel ?" Had je al geklikt op die link ?
Het is niet 1 winkel, zijn er meerdere. Is een soort kieskeuring site met links naar verschillende shops in verschillende landen o.a. Duitsland.
In NL kopen is natuurlijk makkelijker indien er wat is maar als je zou gaan importeren denk je al vaak aan buiten EU, waarschijnlijk US ivm USD koers en dat die voor die markt gemaakt is.
Dus dacht ik kan je beter dichter bij huis kopen. Jammer dat er geen Tweakers.de is met shopreviews maar wellicht kan Google je verder helpen..
Laat even weten als je tot aankoop over gaat met je ervaringen en bevindingen.
Dat zou het beste bedankje zijn wat een medetweaker zich kan wensen toch
Update: Hmm.... ik heb zelf ook gekeken maar elke link naar de "black" versie komt uit op een zilveren uitvoering.

Samsung brengt wel veel modellen uit, wordt steeds lastiger om een keuze te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Yippie op 03-04-2008 00:19 ]
Mwah, als ze een vergelijkbare monitor hier eens in het zwart uitbrengen vind ik het ook prima.Yippie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:06:
[s]
Samsung brengt wel veel modellen uit, wordt steeds lastiger om een keuze te maken.
Dus 21,4", 4:3 beeldverhouding, res. 1600x1200, 10 ms response tijd of minder (lees: geschikt voor gamen).
Volgens mij is de 214T de enige die onder die eisen valt.
(Ik ken de 204B maar deze net iets kleiner en ook zilver
Ligt in geval van dit scherm dus aan het paneltype. Er zijn dus verschillende panelen die worden gebruikt om dit scherm te maken. Een Samsung panel is het beste, AU Optronics is de tweede en een CMO is de minst goeie. Ik heb hier zelf een CMO staan en die had een enorme blue shift. Alles was heel schel en blauw. Ik heb, om dit te corrigeren, de volgende pagina gebruikt om dit beter te maken (een heel stuk beter!!):Kn4kw0r5t schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:31:
Heb nu ongeveer mijn 226BW voor 2 maanden, alles op fabrieksinstellingen, behalve brightness & contrast, staan op 65 en 80.
Voor mijn gevoel is 't allemaal mooi, maar wat heb ik nou nodig qua programma's e.d om de kleuren nog levendiger te maken? Met instellingen e.d, en, is dit ook weer makkelijk te verwijderen en terug te brengen naar de oude instellingen zodat ik de boel niet 'verneuk'.
http://andrewswihart.net/...samsung-226bw-lcd-c-panel <-- voor *******D*-**** schermen dus (hidden panel).
Ik heb het 25% brightness pattern gebruikt, de rest is me te licht. De blauwe hue is er nu uit, alles ziet er prima uit nu.
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Denk dan inderdaad als ik een CMO het wel gemerkt had, er staat trouwens op de doos een S ergens extra, heb helaas verder geen sticker op de monitor waar 't op staat. Ach, ik laat 't maar zoals 't is.Viper2k1 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:08:
[...]
Ligt in geval van dit scherm dus aan het paneltype. Er zijn dus verschillende panelen die worden gebruikt om dit scherm te maken. Een Samsung panel is het beste, AU Optronics is de tweede en een CMO is de minst goeie. Ik heb hier zelf een CMO staan en die had een enorme blue shift. Alles was heel schel en blauw. Ik heb, om dit te corrigeren, de volgende pagina gebruikt om dit beter te maken (een heel stuk beter!!):
http://andrewswihart.net/...samsung-226bw-lcd-c-panel <-- voor *******D*-**** schermen dus (hidden panel).
Ik heb het 25% brightness pattern gebruikt, de rest is me te licht. De blauwe hue is er nu uit, alles ziet er prima uit nu.
plus het feit natuurlijk dat de 214T een VA scherm heeft en de 204B een TN scherm, en als de 214T net zo'n inputlag heeft als de 215TW kun je fps games wel vergeten.DJ_The_SP schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:48:
[...]
Mwah, als ze een vergelijkbare monitor hier eens in het zwart uitbrengen vind ik het ook prima.
Dus 21,4", 4:3 beeldverhouding, res. 1600x1200, 10 ms response tijd of minder (lees: geschikt voor gamen).
Volgens mij is de 214T de enige die onder die eisen valt.
(Ik ken de 204B maar deze net iets kleiner en ook zilver, scheelt toch weer 1,4" beeld diagonaal).
Het enige verschil tussen beide monitoren is inderdaad de USB hub, en dat de USB een DVI-D heeft waar de ander een DVI heeft + dat er bij de USB een DVI kabel wordt geleverd. Verder zijn ze qua specificaties hetzelfde.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Dirk van Gerwen
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Dit schijnt toch wel een nieuw licht op de zaak.
Maar wel vreemd om een HDMI aansluiting er op te zetten icm DVI op de versie zonder USB.
Hmm...dacht ik eindelijk me keuze gemaakt te hebben, nu weet ik het niet meer.
De goedkope variant is geen optie meer, en de ander vind ik net te duur.
Ik ga is kijken morgen bij de MM om te zien of ze dit model hebben staan, is kijken of die me kan imponeren
Hmm, nu loopt het dus aardig vast wat betreft Samsung schermen. Hoewel ik toch echt graag een nieuwe wil halen.CaDje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:34:
[...]
plus het feit natuurlijk dat de 214T een VA scherm heeft en de 204B een TN scherm, en als de 214T net zo'n inputlag heeft als de 215TW kun je fps games wel vergeten.
Mijn huidige 913N doet het na 3 jaar nog steeds perfect, maar ik wil graag op 1600x1200 bij 75 hz kunnen draaien en gamen is echt een vereistte.
Ziet er naar uit dat ik toch kan gaan sparen voor een Eizo S2100.
Met DVI bedoel je DVI-I of DVI-A? Dat betekent dus dat de monitor geen digitaal signaal accepteert via de DVI ingang , enkel via de HDMI ingang?Yippie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:53:
Het enige verschil tussen beide monitoren is inderdaad de USB hub, en dat de USB een DVI-D heeft waar de ander een DVI heeft + dat er bij de USB een DVI kabel wordt geleverd.
Dat is wel een rare move van Samsung, meestal zie je deze ''truken'' bij Acer schermen. (analoog signaal input).
Wazaa?
Dat is/was idd het antwoord van de webshop. Of het nu DVI-A of I is maakt niet uit.Cloudy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:05:
[...]
Met DVI bedoel je DVI-I of DVI-A? Dat betekent dus dat de monitor geen digitaal signaal accepteert via de DVI ingang , enkel via de HDMI ingang?
Dat is wel een rare move van Samsung, meestal zie je deze ''truken'' bij Acer schermen. (analoog signaal input).
Let wel, dat geldt alleen voor de 2493HM zonder USB.
Evengoed wel misleidend omdat bovenstaand niet uit de spec's blijkt.
Er staat, ook verkrijgbaar zonder USB.
In feite is dat ook wel zo, maar dat is dus ook niet hetzelfde scherm als de versie met USB, maar Samsung beweert dat niet.
Zogezegd juridisch dus goed dichtgetimmerd, maar was wel bijna het schip in gegaan.
http://www.hothardware.co...W_Wide_Screen_LCD/?page=1
Ik ga morgen misschien even kijken bij een winkel en dan kijken of ik de 206BW of 2043BW wil, de laatste is wel heel mooi qua design (vind ik zelf, de pianolak hoeft van mij niet eens
Ik hoop jullie dus morgen te verblijden met het nieuws welke monitor ik heb gekocht, ik edit deze post wel
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Zeker ik heb de 2043BW sinds 2 weken en ben er zeer tevreden over. Foto's op aanvraagSp!tF!re schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:24:
Nog een review van de 2243BW (neem aan dat hetzelfde geldt voor de 2043BW):
http://www.hothardware.co...W_Wide_Screen_LCD/?page=1
Ik ga morgen misschien even kijken bij een winkel en dan kijken of ik de 206BW of 2043BW wil, de laatste is wel heel mooi qua design (vind ik zelf, de pianolak hoeft van mij niet eens), lekker simplistisch! Bovendien is deze in hoogte verstelbaar en zit er pivot op: het laatste nog nooit gebruikt maar volgens mij is dit toch zeker wel een handige feature (dus we zullen zien!).
Ik hoop jullie dus morgen te verblijden met het nieuws welke monitor ik heb gekocht, ik edit deze post welZou ik een 2043BW kopen dan ga ik wel even kijken of ik wat tijd heb om een beetje een review te maken waarin op verschillende dingen in ga
CoD4, TMN allemaal perfect te spelen... verder mooi design voor goede prijs.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Toch wel een beetje rot, want ik kan verder geen ander vergelijkbaar apparaat vinden van Samsung in de huidige lijn? TN-panel is geen optie omdat ik vaak foto's bewerkt en de kleuren / contrast optimaal moeten zijn. Is er nu nog een model in productie dat vergelijkbaar is met de 215tw (S-PVA)?
Ik weet dat er wel nog enkele andere versies 2243 zijn. De 2243NW (pianolak?) 2243WM (grijs?). Verder zie ik de verschillen niet echt zo.
Verder lopen de prijzen ook nog wel uiteen van 259euro tot 280euro voor de 2243BW, de andere versies lopen tot wel 300euro...
Als iemand meer info erover heeft graag
De BW heeft zowel DVI als analoog en heeft een matte rand, de BWX heeft echter ook 2 USB poorten en is bovendien in pianolak. Ik heb hier verder niet naar gekeken maar ik heb ook ergens gezien dat deze HDMI heeft. Dat zijn volgens mij de voornaamste verschillen.
Ik heb overigens de 206BW gekozen, de 2043BW ziet er mooi uit, maar de 206BW vind ik net wat mooier en bovendien is de laatstgenoemde sowieso goed qua beeld e.d. De 2043BW is nog weinig over bekend, zijn maar twee reviews te vinden (over de 2243BW, maar dat lijkt me vergelijkbaar). De pivot is mooi, maar ik denk niet dat ik het gebruik. Geen hoogte verstelling bij de 206BW wat dan wel een minpunt is, maar ik heb daar net wat meer zekerheid qua monitor. Bovendien nu maar 207 euro bij Azerty wat dichtbij is, dus ik heb de knoop maar doorgehakt!
Als breedbeeld geen probleem is zou je ook eens naar de Eizo S2031W of S2231W kunnen kijken. Die heb je al vanaf 520 en 585 euro.DJ_The_SP schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:23:
Hmm, nu loopt het dus aardig vast wat betreft Samsung schermen. Hoewel ik toch echt graag een nieuwe wil halen.
Mijn huidige 913N doet het na 3 jaar nog steeds perfect, maar ik wil graag op 1600x1200 bij 75 hz kunnen draaien en gamen is echt een vereistte.
Ziet er naar uit dat ik toch kan gaan sparen voor een Eizo S2100.
En misschien voor jou ook een optie.Cyclonist schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:28:
Hmm.. ben er zojuist achter gekomen dat de 215tw die ik wilde kopen al een tijdje uit productie is![]()
Toch wel een beetje rot, want ik kan verder geen ander vergelijkbaar apparaat vinden van Samsung in de huidige lijn? TN-panel is geen optie omdat ik vaak foto's bewerkt en de kleuren / contrast optimaal moeten zijn. Is er nu nog een model in productie dat vergelijkbaar is met de 215tw (S-PVA)?
Mijn 215tw staat momenteel op ebay... hint hintCyclonist schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:28:
Hmm.. ben er zojuist achter gekomen dat de 215tw die ik wilde kopen al een tijdje uit productie is![]()
Aniehoe, ben ik zelf voor een 24 inch gegaan, namelijk de Lg L245WP. Deze heeft een MVA panel.
Volgens mij zijn er tegenwoordig vrij weinig 21" PVA schermen meer.
Je zou voor de grap eens mijn review van de 215TW moeten lezen. Het is werkelijk kuddegedrag geweest dat iedereen dat scherm wilde kopen. De enorme inputlag maakt het scherm naar mijn inzicht ongeschikt voor teken en andere bewerkingsapplicaties en voor gaming.Cyclonist schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:28:
Contrast valt vies tegen en is minder dan mijn huidige Samsung met TN paneel

Al met al kan je net zo goed een nieuwe TN paneel nemen. Als je daadwerkelijk een goed scherm wilt hebben voor beeldbewerking, kijk dan naar een IPS paneel zoals bij de Nec schermen werd toegepast.
Het is echter jammer dat net als bij de Clockrace, Megapixelrace en nu de beeldformaatrace de kwaliteit er niet op vooruit gaat. Je ziet dat er steeds meer TN panelen geproduceerd worden (ja ze worden wel beter maar zijn geen match voor IPS) terwijl ik verwacht had dat de toekomst in S-IPS zou liggen, zeker na de fantatisch goede scherm van Nec.
Jammer dat marketing minder verstand heeft van techniek
Duidelijk, zat er niet veel naastJe hebt de NW, BW en MW volgens mij. De MW zal waarschijnlijk met TV-tuner zijn (net als bij de 2032), de NW heeft volgens mij alleen analoog en de NWX is de luxere NW (met pianolak, meer weet ik er niet van).
De BW heeft zowel DVI als analoog en heeft een matte rand, de BWX heeft echter ook 2 USB poorten en is bovendien in pianolak. Ik heb hier verder niet naar gekeken maar ik heb ook ergens gezien dat deze HDMI heeft. Dat zijn volgens mij de voornaamste verschillen.
Heb tot nu toe wel een winkel gevonden die hem op voorraad heeft:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=347366
Iemand daar wel eens een monitor besteld? Kan op de site niets vinden over omruilen oid.
Ik wil juist graag een 4:3 scherm.OP13 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:32:
[...]
Als breedbeeld geen probleem is zou je ook eens naar de Eizo S2031W of S2231W kunnen kijken. Die heb je al vanaf 520 en 585 euro.
Ik heb zelf een aantal jaar bij een computerspeciaalzaak gewerkt als verkoper, hoofd technische dienst (en meer maar das niet echt boeiend).
En uit mijn ervaring zijn schermen van Samsung en Eizo echt super kwa kwaliteit en levensduur.
Ook de service van Eizo is belachelijk goed... ik kan een verhaal vertellen waar we 3, 21 inch Eizo CRT's hadden besteld voor iemand die een setup wilde met 3 monitoren en Eizo had ipv 3 maar 2 schermen uitgeleverd. Toen we ze hiermee confronteerde via de telefoon werd er per direkt een privé koerier ingeschakeld die, diezelfde dag het 3de scherm nog kwam brengen vanuit Duitsland!
De prijs van Eizo schermen heeft me lang afgeweerd maar ik denk dat ik toch maar eens een keer ga sparen voor zo'n scherm.
Dat is zeker mogelijk. Maar of het nummer in het hidden menu nog duidelijk aangeeft of je een Samsung, AU, CMO of CPT hebt is even de vraag. Maar ik ben idd een Samsung/AU en een CMO/CPT tegengekomen (de kleurweergave geeft de doorslag, dat ga je wel zien). Allebei Slovakia, allebei van dit jaar.Hasib schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:56:
Ik heb hier gelezen dat de schermen uit slovakia meestal een slechte panel hebben(C panel).Maar ik heb ergens een S-panel gevonden die uit Slovakia komt, is dat mogelijk of is het een verkeerde sticker?
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Ik ben dus van plan om een macbook (mini-dvi) en een xbox 360 (hdmi) op deze monitor aan te sluiten. Is het dan belangrijk dat de monitor DVI-D heeft, of maakt het niet uit? Dus met USB of zonder USB, want de monitor zonder USB is goedkoper. Is de beeldkwaliteit ook anders?Yippie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:52:
[...]
Dat is/was idd het antwoord van de webshop. Of het nu DVI-A of I is maakt niet uit.
Let wel, dat geldt alleen voor de 2493HM zonder USB.
Evengoed wel misleidend omdat bovenstaand niet uit de spec's blijkt.
Er staat, ook verkrijgbaar zonder USB.
In feite is dat ook wel zo, maar dat is dus ook niet hetzelfde scherm als de versie met USB, maar Samsung beweert dat niet.
Zogezegd juridisch dus goed dichtgetimmerd, maar was wel bijna het schip in gegaan.
Nee heb zonder USB, want die is zo'n 50 euri goedkoper.Yippie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:56:
[...]
Jij hebt er 1 met USB neem ik aan ?
Wist je dat er een goedkopere variant zonder was ?
Al de HDMI aansluiting geprobeerd met een andere bron zoals PS3/Xbox 360/ ?
Ben erg benieuwd naar je ervaringen omdat jij er al 1 bezit
Wil nog PS3 erop proberen, maar moet eerst loonheffing teruggestort krijgen om PS3 aan te schaffen.(En dat duurt nog even
Maar las al op andere forums dat PS3 prima erop werkt.
(En de specificaties zijn echt gelijk hoor aan de USB versie en dit scherm heeft dus gewoon DVI-D. Ze leveren namelijk een DVI-D kabel erbij en als het goed is, is de kabel die ik nu gebruik ook DVI-D.)
EDIT: Gecontroleerd, zit nu ook een DVI-D kabel tussen.(En ja weet het verschil tussen DVI-D en DVI-A, want heb nog een DVI-A naar VGA kabel ernaast lopen
[ Voor 24% gewijzigd door Bejit op 10-04-2008 00:19 ]
Standby lampje brandt wel, scherm wordt ook gedetecteerd als je hem aansluit via DVI, maar geen beeld. Zelfs geen menu.
Ik heb nu met Samsung gebeld (op www.pcmegastore.nl stond dat de garantie van Samsung producten via de fabrikant liep, op zich heb ik daar geen problemen mee want dan hoef ik hem niet zelf op te sturen). Nu word ik straks teruggebeld voor een ophaalafspraak.
Iemand dit ooit gehad? Hoe is de Samsung service bij een DOA? En vooral: hoe snel?
[ Voor 5% gewijzigd door Captain Pervert op 10-04-2008 10:19 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Het is niet dat ik je niet geloof maar 4Launch was vrij duidelijk, ook staat er niet bij dat er bij de goedkope variant een DVI-D kabel bij zit. Dit versterkt toch het vermoeden dat ze gelijk hebben.Bejit schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:04:
[...]
Nee heb zonder USB, want die is zo'n 50 euri goedkoper.
Wil nog PS3 erop proberen, maar moet eerst loonheffing teruggestort krijgen om PS3 aan te schaffen.(En dat duurt nog even)
Maar las al op andere forums dat PS3 prima erop werkt.
(En de specificaties zijn echt gelijk hoor aan de USB versie en dit scherm heeft dus gewoon DVI-D. Ze leveren namelijk een DVI-D kabel erbij en als het goed is, is de kabel die ik nu gebruik ook DVI-D.)
EDIT: Gecontroleerd, zit nu ook een DVI-D kabel tussen.(En ja weet het verschil tussen DVI-D en DVI-A, want heb nog een DVI-A naar VGA kabel ernaast lopen)
Mag ik vragen waar jij hem hebt besteld, toch niet 4Launch ?
Zou helemaal mooi zijn als je een foto kan posten van het gedeelte van de aansluitingen.
De Samsung website bevestigd eigenlijk weer wat jij hier ook al zegt.
Nee bij bestelICT had ik hem besteld en geloof me, het is DVI-D.Yippie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:33:
[...]
Het is niet dat ik je niet geloof maar 4Launch was vrij duidelijk, ook staat er niet bij dat er bij de goedkope variant een DVI-D kabel bij zit. Dit versterkt toch het vermoeden dat ze gelijk hebben.
Mag ik vragen waar jij hem hebt besteld, toch niet 4Launch ?
Zou helemaal mooi zijn als je een foto kan posten van het gedeelte van de aansluitingen.
De Samsung website bevestigd eigenlijk weer wat jij hier ook al zegt.
Ik werk in een computershop en krijg dagelijks vraag wat verschil is tussen DVI-D, DVI-I en DVI-A. Daarnaast heb ik een DVI-A kabel er naast liggen(DVI-A naar VGA) en de monitor is echt DVI-D.(Zonder USB dus he)
En heb gisteren om 1 uur in de nacht nog in de doos voor je gekeken en was echt een DVI-D kabel.
Anoniem: 125531
Ik heb ook ooit een DOA Samsung scherm gehad. De service van Samsung is vrij goed: over een week na het ophalen van het scherm krijg je als het goed is een nieuwe. In mijn geval, kreeg een helemaal nieuw scherm maar wel met 2 dode pixels en volgens hun beleid mogen ze hem niet omruilen omdat het te weinig is. Balen natuurlijk, maar de pixels zitten rechts onder op het scherm en zijn vrijwel niet te zien... Hopelijk zal je wel een scherm zonder defecten ontvangen. Suc6Captain Pervert schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:53:
Ik kreeg gisteren mijn 245B binnen en.... DOA.
Standby lampje brandt wel, scherm wordt ook gedetecteerd als je hem aansluit via DVI, maar geen beeld. Zelfs geen menu.
Ik heb nu met Samsung gebeld (op www.pcmegastore.nl stond dat de garantie van Samsung producten via de fabrikant liep, op zich heb ik daar geen problemen mee want dan hoef ik hem niet zelf op te sturen). Nu word ik straks teruggebeld voor een ophaalafspraak.
Iemand dit ooit gehad? Hoe is de Samsung service bij een DOA? En vooral: hoe snel?
Mij is verteld dat sinds november 2007 Samsung enkel nog crediteert in geval van DOA. Krijg ik dus hopelijk via de webshop (www.pcmegastore.nl) een nieuwe.Anoniem: 125531 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:06:
Ik heb ook ooit een DOA Samsung scherm gehad. De service van Samsung is vrij goed: over een week na het ophalen van het scherm krijg je als het goed is een nieuwe. In mijn geval, kreeg een helemaal nieuw scherm maar wel met 2 dode pixels en volgens hun beleid mogen ze hem niet omruilen omdat het te weinig is. Balen natuurlijk, maar de pixels zitten rechts onder op het scherm en zijn vrijwel niet te zien... Hopelijk zal je wel een scherm zonder defecten ontvangen. Suc6
Ik had sowieso een slecht gevoel bij die monitor. De hoofd(tuimel)schakelaar stond aan, het standby knopje ook. Er zat geen folie met tekst op het scherm (in een review zag ik dat wel) en het piepschuim had in het midden van het paneel een vierkante afdruk ter grootte van een CD-doosje achtergelaten
Dat ding heeft volgens mij dus echt al een geschiedenis. En ik wens daar geen deel van uit te maken. Ik wil eentje die rechtstreeks uit een zeecontainer komt en nog naar nasi ruikt. Of weet ik veel waar de fabriek staat.
De pech is, dat als ze hem geen DOA vinden, ze hem dan repareren. Ja mijn dikke reet, dat gaat dus niet gebeuren. Maar dat zullen ze nog wel merken. Ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 11-04-2008 10:22 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ik heb een 2232BW uit slovakia en ik heb een S paneel. Ik heb ook prima beeld en geen problemen.Hasib schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:56:
Ik heb hier gelezen dat de schermen uit slovakia meestal een slechte panel hebben(C panel).Maar ik heb ergens een S-panel gevonden die uit Slovakia komt, is dat mogelijk of is het een verkeerde sticker?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Om 1 uur ?Bejit schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:52:
[...]
Nee bij bestelICT had ik hem besteld en geloof me, het is DVI-D.
Ik werk in een computershop en krijg dagelijks vraag wat verschil is tussen DVI-D, DVI-I en DVI-A. Daarnaast heb ik een DVI-A kabel er naast liggen(DVI-A naar VGA) en de monitor is echt DVI-D.(Zonder USB dus he)
En heb gisteren om 1 uur in de nacht nog in de doos voor je gekeken en was echt een DVI-D kabel.
Had dit model al weer afgeschreven maar nu gaat het wel weer kriebelen... ik denk er nog even over na.
Anoniem: 59443
Voor rond de 400 is het scherm namelijk zeer aantrekkelijk
Heeft hier iemand enig idee van of ervaring met wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Ik heb hier gisteren een mailtje over gestuurd naar 4launch. De reactie kreeg ik net binnen (op zondag!). Het schijnt dat een leverancier waarschijnlijk goedkoop van zijn laatste voorraad af wil. Er waren iig geen andere speciale redenen voor de lagere prijs. Dus ik heb het er maar op gewaagd en hem besteld...
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 59443 op 13-04-2008 18:03 ]
Ik betwijfel of het kuddegedrag was, de 215TW heeft echt overal ontzettend goede reviews gehad, en goed spul kopen mensen nu eenmaal graag. Input-lag schijnt op sommige modellen inderdaad een probleem geweest te zijn, maar ik persoonlijk (heb twee 215TW's staan) heb er nooit last van gehad. Ik heb hier ook een recente 22" Samsung TN staan, maar qua kleurweergave en kijkhoek komt die dus echt niet in de buurt van de 215TW. Ik snap jouw ervaring wat dat betreft helemaal niet, misschien had je een slecht model of slecht afgesteld? Wat mij betreft zijn S-PVA schermen dus absoluut een stuk beter dan TN schermen en nog steeds hun meerprijs waard...n00bs schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:25:
[...]
Je zou voor de grap eens mijn review van de 215TW moeten lezen. Het is werkelijk kuddegedrag geweest dat iedereen dat scherm wilde kopen. De enorme inputlag maakt het scherm naar mijn inzicht ongeschikt voor teken en andere bewerkingsapplicaties en voor gaming.
Contrast valt vies tegen en is minder dan mijn huidige Samsung met TN paneelook de kijkhoek van de 215TW ondanks zijn PVA paneel was ook niet al te best en ik had het idee dat ik naar een TN paneel keek.
Al met al kan je net zo goed een nieuwe TN paneel nemen. Als je daadwerkelijk een goed scherm wilt hebben voor beeldbewerking, kijk dan naar een IPS paneel zoals bij de Nec schermen werd toegepast.
Het is echter jammer dat net als bij de Clockrace, Megapixelrace en nu de beeldformaatrace de kwaliteit er niet op vooruit gaat. Je ziet dat er steeds meer TN panelen geproduceerd worden (ja ze worden wel beter maar zijn geen match voor IPS) terwijl ik verwacht had dat de toekomst in S-IPS zou liggen, zeker na de fantatisch goede scherm van Nec.
Jammer dat marketing minder verstand heeft van techniek
Anoniem: 203121
Ik ben van plan een dezer dagen een nieuw beeldscherm erbij te halen als vervanging voor mijn TFT Acer AL 1714. Deze wil ik vervangen voor een nieuwe Samsung 2693HM of een Samsung 2493HM.
De Samsung 2493HM heeft een dynamisch contrast van 10.000:1 en 1000:1 en de Samsung 2693HM 3000:1.
Verder hebben beide schermen een HDMI aansluiting.
Ik wil een van deze 2 beeldschermen gebruiken als hoofdmonitor naast mijn Samsung 206BW.
Voornamelijk voor grafisch werk maar gezien de grootte van deze beeldschermen wil ik het ook gaan gebruiken als een soort HDTV.
Omdat deze schermen behoorlijk nieuw zijn zijn er nog nauwelijks reviews van te vinden.
Mijn vragen zijn nu:
- is er zo'n verschil tussen 24" en 26" kwa groottte?
- is het fijn om zo' n groot beeldscherm ook als tv voor full-hd films te bekijken?
- ik kan niets vinden over pixelmapping dus ik ga ervan uit dat deze niet aanwezig zal zijn, kan je d resolutie dan nog goed corrigeren? ik had iets gelezen over je videokaart aanpassen.
bedankt alvast voor alle reacties.
Ik heb m vandaag ook gehaald, de ineens lage prijs van dit scherm was een mooie reden om een 24" PVA paneeltje neer te zetten. Bevalt perfect, super beeld en lekker groot natuurlijk. Mooie stap omhoog van een 19" tft (MVA panel dus was wel wat gewend qua kijkhoek/kleur).Anoniem: 59443 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:07:
Het viel me op dat de 244t in enkele winkels erg goedkoop is (ongeveer 400 euro), terwijl die op de meeste andere plekken twee keer zo duur is.
[ Voor 75% gewijzigd door Pollewob op 18-04-2008 09:06 ]
Anoniem: 59443
Bij mij is de 244T inmiddels ook binnen. Tot nu toe heb ik geen vreemde gebreken vast kunnen stellen, dus het was daadwerkelijk gewoon een goede aanbieding zonder addertjes onder het gras.
Voor dit formaat is PVA met zijn grote kijkhoeken echt wel fijn. Nu ik weer achter mijn 19" Iiyama TN-paneltje zit valt me op hoeveel het beeld al verkleurt als je een beetje heen en weer gaat. Ook als je er recht voor zit verkleuren de hoeken al een beetje, afhankelijk van de afstand. Voor fotobewerking e.d. (waar ik mijn nieuwe scherm vooral voor gebruik) is het erg prettig dat je weet dat de kleuren en het contrast gewoon zijn zoals je ze ziet, en niet dat het verandert als je wat verder onderuitgezakt zit.
Verder is het beeld mooi helder, tekst is perfect scherp en de kleuren zijn prachtig. Er is geen banding en alles van zwart tot wit (0-255) wordt zonder problemen stapje voor stapje weergegeven. De hoge resolutie is natuurlijk ook erg gaaf. Het scherm heeft standaard geen 1:1 pixelmapping, maar bij alles wat via de pc loopt kan ik dat door de videokaart laten doen; dat werkt perfect.
Op het gebied van input-lag kan ik zeggen dat het me allemaal best meevalt. Bij normaal windows-gebruik merk ik er persoonlijk niks van. Wel heb ik geprobeerd bepaalde spellen op 1920*1200 te spelen en de inputlag lijkt dan enorm toe te nemen. Bij alles wat mijn videokaart (7600GT) niet goed meer trekt is er een veel duidelijkere vertraging (ik weet niet zeker of je het hier eigenlijk nog wel over inputlag hebt). GTA SA is bij mij iig niet meer speelbaar op de hoogste resolutie (los van de lage framerate).
Het leek me niet zo zinvol om nog een echte productreview te schrijven aangezien het scherm inmiddels is opgevolgd door de 245T en tegen de normale prijs is de monitor daarom niet zo aantrekkelijk meer. Dus hier moeten julie het maar mee doen
Anoniem: 251048
- productreview: Samsung Syncmaster 931BW review door Anoniem: 251048.
Anoniem: 114719
Ik ben daar ook erg in geinteresseerd, daar prijstechnisch de 24 en 26 " erg aantrekkelijk is.Anoniem: 203121 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:31:
Een vraagje van mij:
Ik ben van plan een dezer dagen een nieuw beeldscherm erbij te halen als vervanging voor mijn TFT Acer AL 1714. Deze wil ik vervangen voor een nieuwe Samsung 2693HM of een Samsung 2493HM.
De Samsung 2493HM heeft een dynamisch contrast van 10.000:1 en 1000:1 en de Samsung 2693HM 3000:1.
Verder hebben beide schermen een HDMI aansluiting.
Ik wil een van deze 2 beeldschermen gebruiken als hoofdmonitor naast mijn Samsung 206BW.
Voornamelijk voor grafisch werk maar gezien de grootte van deze beeldschermen wil ik het ook gaan gebruiken als een soort HDTV.
Omdat deze schermen behoorlijk nieuw zijn zijn er nog nauwelijks reviews van te vinden.
Mijn vragen zijn nu:
- is er zo'n verschil tussen 24" en 26" kwa groottte?
- is het fijn om zo' n groot beeldscherm ook als tv voor full-hd films te bekijken?
- ik kan niets vinden over pixelmapping dus ik ga ervan uit dat deze niet aanwezig zal zijn, kan je d resolutie dan nog goed corrigeren? ik had iets gelezen over je videokaart aanpassen.
bedankt alvast voor alle reacties.
Volgens mij kan je dan op een flinke afstand lekker film kijken op in ieder geval de 26". ik zou hem eigenlijk zien als een en normale 26" lcd tv alleen dan fullhd.
En volgens mij scheelt het in grootte niet zoveel met een 32" lcdtv
1 inch is 2.54cmAnoniem: 114719 schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:10:
[...]
Ik ben daar ook erg in geinteresseerd, daar prijstechnisch de 24 en 26 " erg aantrekkelijk is.
Volgens mij kan je dan op een flinke afstand lekker film kijken op in ieder geval de 26". ik zou hem eigenlijk zien als een en normale 26" lcd tv alleen dan fullhd.
24" = 60,96cm, 26" = 66,04cm, 32" = 81,28cm verschil is groter dan je denkt.. maar dat is mijn mening
Even een update: afgelopen vrijdag, exact een week nadat het ding is opgepikt, kreeg ik bericht dat de monitor gecrediteerd gaat worden. We zijn nu weer twee werkdagen verder, morgen de webshop maar eens bellen of ze al bericht van Samsung hebben gehad en zo ja, wanneer ze de monitor opsturen. Met een beetje mazzel is dat deze week nog; als ik hem vrijdag heb, heeft de gehele DOA procedure twee weken in beslag genomen.Captain Pervert schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:21:
[...]
Mij is verteld dat sinds november 2007 Samsung enkel nog crediteert in geval van DOA. Krijg ik dus hopelijk via de webshop (www.pcmegastore.nl) een nieuwe.
Ik had sowieso een slecht gevoel bij die monitor. De hoofd(tuimel)schakelaar stond aan, het standby knopje ook. Er zat geen folie met tekst op het scherm (in een review zag ik dat wel) en het piepschuim had in het midden van het paneel een vierkante afdruk ter grootte van een CD-doosje achtergelaten
Dat ding heeft volgens mij dus echt al een geschiedenis. En ik wens daar geen deel van uit te maken. Ik wil eentje die rechtstreeks uit een zeecontainer komt en nog naar nasi ruikt. Of weet ik veel waar de fabriek staat.
De pech is, dat als ze hem geen DOA vinden, ze hem dan repareren. Ja mijn dikke reet, dat gaat dus niet gebeuren. Maar dat zullen ze nog wel merken. Ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen.
Geen lekker begin met je nieuwe aanschaf.
Anoniem: 159710
Scherm werkt perfect en beeld is ook goed. Heb een M-ME20H0CIA-1001 model (slechtste panel? toch geen last van hoor!).
Dead pixel test gedaan, niks gevonden. Twee uur later merkte ik een blauwe subpixel (lazy pixel) zodra het scherm zwart of blauwachtig was in de rechterbovenhoek. Aardig wat methodes geprobeerd om 't op te lossen en na steeds iets wilder te worden heb ik hem weggekregen!
a) http://www.youtube.com/wa...9U-Ux6QHY&feature=related kostte me twee pogingen afspelen
b) Terwijl het filmpje loopt snel duwen en loslaten met een wattestaafje (q-tip). Vervolgens zie je wat liquid om de pixel verplaatsen (precies genoeg druk). Zodra je de pixel onduidelijker ziet worden of de neigiging heeft weg te gaan ga sneller en iets harder duwen om hem permanent weg te krijgen.
Masseren wilde niet echt lukken, zodra je de pixel af en toe wat weg ziet gaan ben je goed bezig en moet je je activiteit dus iets intenser maken om hem volledig weg te vagen.
Tot zo ver mijn ervaringen met vervelende pixels.
Update: Zet ik mijn monitor vanmorgen weer aan, is die weer terug..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 23-04-2008 08:31 ]
[ Voor 34% gewijzigd door 2Dutch op 23-04-2008 12:23 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Deze plek is te koop.
http://www.lg-playwide.nl...-digitalfinecontrast.html
1:10.000 contrastratio op een hedendaags paneel. Dit werkt hetzelfde als het dynamisch contrast wat een aantal Samsung TFT's ook hebben? Op mijn Syncmaster 931c wordt het scherm automatisch donkerder als maar een klein deel ervan een hoge lichtintensiteit heeft. Hierdoor wordt het zwart dieper, maar het wit ook grijzer. Dynamisch contrast is dus gewoon nep, maar ik vraag me af of dit ook geldt voor deze LG panels.
931BW/206BW/223BW
- Welke van deze 3 monitoren is het beste geschikt voor photoshop ivm met goed caliberen en kleur en grijsweergave. En ook qua uniformiteit.
- Ook zou ik zeer graag willen weten hoe dat zit met die resoluties in verband met het verscherpen van foto's, die 206 is 20" en 1680 en die 223 is 22" en heeft ook 1680.
Wat is beter voor het beoordelen of foto's goed scherp zijn, 1680 op een 20" of op een 22"? Want het lijkt mij dat op een 22" die pixels nogal uitgerekt worden (ik vind 1440x900 op een 19" er ietwat korrelig uitzien.) - Moet je bij die 206BW ook opletten of je een S paneel krijgt?
[ Voor 10% gewijzigd door Volumius op 28-04-2008 01:07 ]
ik ben opzoek naar een mooi nieuw scherm en die mag best wat duitjes kosten. Samsungs vind ik mooie scherm dus daar wil ik er wel 1tje van.
Maar nu is mijn vraag: Krijgt de 245T binnen kort nog een opvolger zoals de 2493HM voor de 245B?
alvast bedankt!
Probeer de brightness (of contrast) eens omhoog te gooien (1 van de 2 is daar volgens mij verantwoordelijk voor) ik heb dat namelijk met mijn TV & monitor ook2Dutch schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:15:
Heb veel plezier van mijn 206bw, maar wil binnenkort toch wel over naar 22" (226bw?). En blijkbaar voelt de 206bw het aankomen, want hij heeft sinds een tijd een brom/zoemtoon waar ik helemaal knettergek van word
Als ik aan de onderkant of rechter zijkant van de behuizing "knijp" valt het lawaai vrijwel helemaal weg, maar er zit dus iets gruwelijk te resoneren. Heb het euvel nog niet eerder voorbij zien komen hier..maar goed, kga er in het nieuwe huis even voor zitten om alles te testen (of het misschien aan de DVI aansluiting ligt, of combo pc<>scherm) want heb helaas nu niet alles bij de hand en via dsub is ie fluisterstil. Gaat goedkomen. Ben toch erg blij dit scherm aangeschaf te hebben, heb er enorm veel plezier van
Topic loopt niet echt hard, maar dat komt misschien nogYokozuna schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:09:
Hej, misschien wat offtopic, maar ik kon geen recent centraal TFT topic meer vinden dus ik vraag het hier maar:
http://www.lg-playwide.nl...-digitalfinecontrast.html
1:10.000 contrastratio op een hedendaags paneel. Dit werkt hetzelfde als het dynamisch contrast wat een aantal Samsung TFT's ook hebben? Op mijn Syncmaster 931c wordt het scherm automatisch donkerder als maar een klein deel ervan een hoge lichtintensiteit heeft. Hierdoor wordt het zwart dieper, maar het wit ook grijzer. Dynamisch contrast is dus gewoon nep, maar ik vraag me af of dit ook geldt voor deze LG panels.
[TFT] LG W52 Serie (19", 20", 22", 24")
Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB
Ik ben ook benieuwd naar een review van de 26" maar dan puur voor pc gebruik (heb al een hdtv), heb nu een 23" apple, maar de grotere dot pitch lijkt mij wel prettig.Anoniem: 114719 schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:10:
[...]
Ik ben daar ook erg in geinteresseerd, daar prijstechnisch de 24 en 26 " erg aantrekkelijk is.
Alleen die prijs, ben bang dat die weer flink gaat dalen zodra ik hem gekocht heb
Ik had dat ding gewoon retour moeten sturen naar die webshop (mag binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden) en hier in de stad voor een paar tientjes meer een nieuwe moeten halen. Maar ik als brave lul doe netjes wat op de site staat "Uw garantie loopt via Samsung, hun telefoonnummer is zus en zo." Toen bleek dat ze hem direct de volgende dag konden komen halen, had ik goede hoop. Maar het is dus toch gewoon een ordinaire bureaucratische rotzooi daar.
Leuk zo'n nieuwe aankoop, inmiddels is het ding nog veel goedkoper geworden ook.
Het is tegenwoordig allemaal normaal dat je "ge-naaid" wordt. Dit is niet alleen bij SamSung maar bijna bij alle merken.Captain Pervert schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:31:
Tot nu toe vind ik de service van Samsung dramatisch slecht. Mijn DOA 245b is opgehaald op 11 april door ETB Roosendaal, op 18 april kreeg ik van hen bericht dat hij inderdaad DOA was en dat hij gecrediteerd zou worden aan de winkel waar ik hem gekocht had. Na veel bellen met Samsung blijkt dat het hoofdkantoor van Samsung haar fiat over die creditering moet geven, wat vanaf het moment van aanvragen (de 18e dus) twee weken kon duren. Vandaag gebeld, en die van die twee weken-regel wist men ineens niets meer af.![]()
Ik had dat ding gewoon retour moeten sturen naar die webshop (mag binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden) en hier in de stad voor een paar tientjes meer een nieuwe moeten halen. Maar ik als brave lul doe netjes wat op de site staat "Uw garantie loopt via Samsung, hun telefoonnummer is zus en zo." Toen bleek dat ze hem direct de volgende dag konden komen halen, had ik goede hoop. Maar het is dus toch gewoon een ordinaire bureaucratische rotzooi daar.
Leuk zo'n nieuwe aankoop, inmiddels is het ding nog veel goedkoper geworden ook.![]()
Alles loopt ook via een helpdesk, dan weet je het wel !!!!! allemaal studenten en ik weet niet wat voor dom spul daar verder nog rondhangt.
Het is een weggooi maatschappij geworden... "service" ? huh... wat is dat ?

Ik draai al helemaal door als er iets via de "garantie" geregeld moet worden. Ook bij SamSung was dit het geval. Allemaal oplichters !!!!
Ik koop een nieuwe 245B SamSung TFT na 2 week kom ik erachter dat de achterkap in de rechterbovenhoek los zit, dit is een klik systeem ( bagger btw ) maar goed het zit me niet lekker dus ik bel SamSung. Geen probleem zeggen ze daar binnen 2 dagen komen we het scherm ophalen voor reparatie en dit duurt ongeveer 4 week

Nou... dat was bij SamSung niet zo normaal hoorde ik van de medewerker. Het kan namelijk zijn dat ik een scherm terug zou kunnen krijgen met dode pixels

M.a.w..... als iemand daar bij de reparateur niet oplet en ramt er een paar dode pixels in moet je dat maar accepteren omdat dit volgens het beleid zo is vastgesteld

Ik dacht bekijk het maar .. bisonkit en klaar.
[ Voor 21% gewijzigd door RoaDHouse op 29-04-2008 02:14 ]
ik heb met 3 spellen geprobeerd alle 3 zelfde
- COD4
- PES2008
- GTAIV
mijn PS3 is via HDMI > DVI verbonden op monitor
instelinngen van PS3 wijzigen heeft niet geholpen (720p, 1080p)
Wesside
Met mijn dell had ik hetzelfde tot ik de 'scale' opties op component veranderde van "full screen" naar 1:1HaWkY61 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 06:45:
hebben ook andere mensen PS3 i.c.m 245B veel kartels?
ik heb met 3 spellen geprobeerd alle 3 zelfde
- COD4
- PES2008
- GTAIV
mijn PS3 is via HDMI > DVI verbonden op monitor
instelinngen van PS3 wijzigen heeft niet geholpen (720p, 1080p)
Deze plek is te koop.
Ik heb wel een optie gevonden PS/PS2 Scale options.. is dat 'm?
Wesside
In mijn dell scherm stond die gewoon in het HUD van het scherm zelf, input options --> componentHaWkY61 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:43:
Ok waar wijzig ik dat?
Ik heb wel een optie gevonden PS/PS2 Scale options.. is dat 'm?
Deze plek is te koop.
Ik wou aan dit onbeantwoorde bericht ook nog even de vraag toevoegen of het bij de 206/223 ook mogelijk is of als ik een spel speel op een 4:3 resolutie dat hij dat dan ook centreert met 2 balken aan de zijkanten. Ik heb de 931 bij een kennis in werking gezien en als diegene in het nvidia menu aspect ratio scaling wil gebruiken of centreren geeft het scherm allemaal trillende lijnen of slaat ie op tilt.Volumius schreef op maandag 28 april 2008 @ 00:53:
Ik ben van plan om een van deze monitoren aan te schaffen:
931BW/206BW/223BW
- Welke van deze 3 monitoren is het beste geschikt voor photoshop ivm met goed caliberen en kleur en grijsweergave. En ook qua uniformiteit.
- Ook zou ik zeer graag willen weten hoe dat zit met die resoluties in verband met het verscherpen van foto's, die 206 is 20" en 1680 en die 223 is 22" en heeft ook 1680.
Wat is beter voor het beoordelen of foto's goed scherp zijn, 1680 op een 20" of op een 22"? Want het lijkt mij dat op een 22" die pixels nogal uitgerekt worden (ik vind 1440x900 op een 19" er ietwat korrelig uitzien.)- Moet je bij die 206BW ook opletten of je een S paneel krijgt?
De monitoren hebben alledrie een TN paneel, dus het verschil zal niet zo heel erg groot zijn. Ga 's op zoek naar reviews die ingaan op deze zaken of ga zelf 's kijken in de winkel naar deze schermen.Volumius schreef op maandag 28 april 2008 @ 00:53:
931BW/206BW/223BW
Welke van deze 3 monitoren is het beste geschikt voor photoshop ivm met goed caliberen en kleur en grijsweergave. En ook qua uniformiteit.
Hoe het precies zit met de pixelgrootte kun je hier vinden. 19" en en 22" breedbeeld komt redelijk met elkaar overeen. Wat je het beste bevalt is erg persoonlijk en hangt ook af hoever je van scherm komt te zitten. Ik heb zelf een 20" breedbeeld en dat bevalt mij prima, maar er zijn er ook genoeg die een 22" prettiger vinden. Wat jij het prettigst vindt, kun je enkel zelf beslissen.Ook zou ik zeer graag willen weten hoe dat zit met die resoluties in verband met het verscherpen van foto's, die 206 is 20" en 1680 en die 223 is 22" en heeft ook 1680.
Wat is beter voor het beoordelen of foto's goed scherp zijn, 1680 op een 20" of op een 22"? Want het lijkt mij dat op een 22" die pixels nogal uitgerekt worden (ik vind 1440x900 op een 19" er ietwat korrelig uitzien.)
Geen idee. Bij de 226BW werd het onder andere veroorzaakt door de populariteit van het scherm. Dit zal met de 206BW wel iets anders liggen, aangezien de meeste mensen toch voor een 22" gaan. De panel search op http://tftcentral.co.uk/ geeft het in ieder geval niet aan.Moet je bij die 206BW ook opletten of je een S paneel krijgt?
Wat verder je keus betreft, zou ik wel de 19" links laten liggen vanwege de lagere resolutie.
De genoemde schermen bieden hiervoor geen hardwarematige oplossing, dus dan zul je het inderdaad via de videokaartdrivers moeten regelen. Iets dat overigens gewoon zou moeten werken.Volumius schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:19:
Ik wou aan dit onbeantwoorde bericht ook nog even de vraag toevoegen of het bij de 206/223 ook mogelijk is of als ik een spel speel op een 4:3 resolutie dat hij dat dan ook centreert met 2 balken aan de zijkanten. Ik heb de 931 bij een kennis in werking gezien en als diegene in het nvidia menu aspect ratio scaling wil gebruiken of centreren geeft het scherm allemaal trillende lijnen of slaat ie op tilt.
Anoniem: 233718
Ik hoop dat het beetje een goed scherm is....
ik ben van een 21 inch crt scherm afgestapt.... dus ik denk dat de monitor zelf wel wat prettiger zal zijn om op te kijken en het zal beter staan op het bureau :-)
Voor de geinteresseerden, hij staat bij 2 shops dus voor net €300,- ipv €387,- bij 4Launch.
De versie met USB blijft vreemd genoeg duur..
Ben benieuwd of 2 shops zich nu vergissen, ga bestellen bij EMPC en kijk wat er gebeurt.
Levertijd indicatie zegt 1 tot 4 dagen.
UPDATE: prijzen klopten niet uiteindelijk. EMPC heeft de prijs al gecorrigeerd, de andere winkel geeft wel antwoord op mail met: prijs op site is juist maar wel snel aanpassen. Foutje kan natuurlijk, maar wel raar dat 2 shops dan ermee adverteren op hun site. Waarschijnlijk dezelfde leverancier.
Was te mooi om waar te zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 08-05-2008 21:29 . Reden: update ]
Beetje vreemd inderdaad. Maarja op die extra mogelijkheid zullen ze misschien wel goed verdienen bij Samsung.Yippie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:04:
Kom ik toch iets moois tegen, was al tijdje aan het kijken naar de 2493HM zonder USB ivm de kosten wat ik het niet waard vind. 4Launch heeft hem voor een gunstige prijs, maar nu ik zoek op typenr op kieskeurig vind ik hem veel goedkoper bij 2 webshops. EMPC is nou niet echt zomaar een shop. Hier is de link
Voor de geinteresseerden, hij staat bij 2 shops dus voor net €300,- ipv €387,- bij 4Launch.
De versie met USB blijft vreemd genoeg duur..
Ben benieuwd of 2 shops zich nu vergissen, ga bestellen bij EMPC en kijk wat er gebeurt.
Levertijd indicatie zegt 1 tot 4 dagen.
Ben nog zwaar aan het twijfelen tussen deze monitor of twee 2253BW's

Ik zat daar de 226BW en 226CW eens te vergelijken maar de BW komt veel beter uit de bus.
En dat terwijl er meestal gezegd wordt dat de CW 'beter' is.
Verder dacht ik op tftcentral.co.uk te zien dat de 2232 geen verschillende panels heeft maar dat is in dit topic helaas ook al ontkracht.
Hoeveel waarde kan je dan nog hechten aan dat soort sites?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een site als tftcentral zal wel mede afhankelijk zijn van userinput. Bij de 226BW staan bijvoorbeeld wel 4 verschillende panelen genoemd.
Los van de betrouwbaarheid van genoemde sites kan even verder zoeken naar meer info en reviews of rondkijken op bijvoorbeeld hardforum.com in ieder geval nooit kwaad
[ Voor 19% gewijzigd door PromoX op 07-05-2008 21:26 ]
Gisteren eindelijk een nieuwe 245b gekregen. Na 4 weken!!Captain Pervert schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:34:
[...]
Even een update: afgelopen vrijdag, exact een week nadat het ding is opgepikt, kreeg ik bericht dat de monitor gecrediteerd gaat worden. We zijn nu weer twee werkdagen verder, morgen de webshop maar eens bellen of ze al bericht van Samsung hebben gehad en zo ja, wanneer ze de monitor opsturen. Met een beetje mazzel is dat deze week nog; als ik hem vrijdag heb, heeft de gehele DOA procedure twee weken in beslag genomen.
Geen lekker begin met je nieuwe aanschaf.
Daags na ontvangst van de kapotte monitor heb ik het ding laten halen, een week later had ETB hem idd DOA bevonden en gingen een credit aanvragen bij Samsung. Anderhalve week later nog niets gehoord, Samsung gebeld. "Wie is je dealer". Ik naam doorgegeven (PCMegastore), gezegd dat ze dat al hadden kunnen weten omdat ik een kopie aankoopbon op de doos had geplakt en dat ik het vervelend vond dat ik pas op navraag hoorde waarom het zo lang duurde. Weer anderhalve week later (nog steeds niks gehoord) weer gebeld, "we kennen geen Megastore in Bergen op Zoom". Nee dat klopt het is PCMegastore. LUI-STE-REN. Jezus. Beetje nijdig gedaan aan de telefoon, maar daarna was alles binnen 3 dagen geregeld.
Er ging een creditbrief naar PCMegastore, en ik heb hen verzocht niet af te wachten tot ze de centen daadwerkelijk binnen hadden (dat ging weer 10 werkdagen duren), dus dat is wel schappelijk.
Maar wat een zooi bij Samsung zeg. De mensen van ETB zijn wel vlot, vriendelijk en welbespraakt, en komen ook afspraken na, maar bij Samsung werken allemaal allochtonen die niet goed luisteren en beloftes niet nakomen. No offense hoor.
Dit topic is gesloten.
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
* Problemen en vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vraagjes te dumpen.
* Vragen/Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.