[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 65.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Cool-prices.nl
Komplett.nl

Hele goede ervaringen mee. Voor 2 uur besteld = volgende dag in huis.

Nooit problemen gehad. Heb mijn 226BW bij Cool-prices besteld en dit nog zonder pixelgarantie welteverstaan. Geld overgemaakt en de volgende dag het scherm binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:01:
[...]
Ik vraag het nog maar een keer. Maar als je de monitor aangesloten hebt via dvi krijg ik in ieder geval contrast en brightness niet op nul en gaat deze truuk niet op. Of doe ik iets verkeerd
Dit probleem had ik tijdje terug bij iemand anders. Kostte me aardig wat tijd, maar het bleek dus dat de monitor instellingen gelocked waren, het had niks met dvi etc te maken.
Ergens in de handleiding staat hoe je deze kan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet dat je ooit ervan opaan kan dat je daadwerkelijk dat paneel krijgt... Maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Ik heb dus wsl ook een samsung paneel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Hiden menu gevonden en heb volgens het genoemde artikel ook een Samsung panel, dus een S panel.

http://www.behardware.com...onitors-the-3rd-wave.html

Kheb net even COD4 gespeeld om te kijken hoe het beeld is.
Nu ben ik op het gebied nieuw, maar tijdens het vuren van een assault rifle, krijg je dus een grote "vuur mond" (vuur uit je loop) en dat verkleurt een beetje, krijgt van rood naar paarse randen un beetje, kweet ut niet zeker maar was dit niet ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed... M'n 226BW omgeruild voor een ander exemplaar...

geproduceerd in januari 2008, maar wederom een C-panel...

Met volgens mij nog meer backlight bleeding... Word er een beetje moedeloos van... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb zelf een 2032BW besteld. Heb er ontzettend zin in, voornamelijk omdat ik eindelijk van het gezeul met mijn oude 17" crt afben bij lanparties EN zodat ik gegarandeerd in HD kan x360-en onafhankelijk van de gemeenschappelijke tv. :D

Review volgt tzt.

Ik heb alleen nog de volgende vraag welke ik niet in de startpost en in de in de startpost genoemde review niet terug kon vinden.
Heeft dit scherm ook de de russische roulette qua panelen? Want ik blijf dat toch wel een vaag verhaal vinden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45
goededag.

Ik ben van plan om de Samsung 20" 206BW te kopen..
Ik heb ondertussen al vermomen dat dit scherm helemaal niet te kantelen is.
Maar ik heb op i net al verschillende afbeeldingen gezien dat het scherm echt 90 graden staat.. en ook afbeeldingen gezien dat het scherm zo beetje 80 graden staat?
Dus wie kan mij vertellen hoe het sherm staat.. ik hoop dat hij 90 graden sta...

alvast bedankt...

Angela

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sagat schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 05:42:
Ik heb zelf een 2032BW besteld. Heb er ontzettend zin in, voornamelijk omdat ik eindelijk van het gezeul met mijn oude 17" crt afben bij lanparties EN zodat ik gegarandeerd in HD kan x360-en onafhankelijk van de gemeenschappelijke tv. :D

Review volgt tzt.

Ik heb alleen nog de volgende vraag welke ik niet in de startpost en in de in de startpost genoemde review niet terug kon vinden.
Heeft dit scherm ook de de russische roulette qua panelen? Want ik blijf dat toch wel een vaag verhaal vinden.
Tsjah, bij e 206 en 2232 komt het ook voor, dus ik denk dat het risico hier net zo groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Djambo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:41:
goededag.

Ik ben van plan om de Samsung 20" 206BW te kopen..
Ik heb ondertussen al vermomen dat dit scherm helemaal niet te kantelen is.
Maar ik heb op i net al verschillende afbeeldingen gezien dat het scherm echt 90 graden staat.. en ook afbeeldingen gezien dat het scherm zo beetje 80 graden staat?
Dus wie kan mij vertellen hoe het sherm staat.. ik hoop dat hij 90 graden sta...

alvast bedankt...

Angela
Ik neem voor het gemak even aan dat de steun hetzelfde is als bij de 226...
Die is wel te kantelen, maar niet te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Onlangs bij de MM gekocht, de 2232BW.
Tot nu toe redeljke tevreden, behalve de kijkhoek van boven naar beneden en andersom :z
Je moet er toch wel redelijk recht voor zitten
Het service menu:

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6831/panelinfo2232bwny7.jpg

Geen idee welk paneel dus :?

[ Voor 5% gewijzigd door JvdW op 03-02-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

JvdW schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:19:
Tot nu toe redeljke tevreden, behalve de kijkhoek van boven naar beneden en andersom :z
Het service menu:

[afbeelding]

Congrats, je hebt een Samsung panel.
Version heeft namelijk patroon *-*******A*-****, wat een Samsung panel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een M-ME22HOCAA-1002 panel zo te zien, zeg me nog weinig. Zou dus wel een A-paneel zijn? Ik vind de kwaliteit gewoon goed, dus maakt me in principe niet zoveel uit. Ze blijven ze wel vernieuwen heb ik het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

JvdW schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:19:
Het service menu:

[afbeelding]

Ik heb hetzelfde paneel en mijn kijkhoeken zijn dus wel in orde :|

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Ik heb ook een 2232bw gekocht, tot nu toe niets meer dan lof over dit scherm. (komt van een 15 inch crt af :P)

Die kijkhoek heb ik geen last van.
Waar ik wel 'last van heb' is, wanneer ik de brightness omlaag (onder de 50/40) gooi, dat er dan een zwak gezoem uitkomt iets lager dan een mug qwa toonhoogte. Ik zit in een stille ruimte (ja, pc is nagenoeg geruisloos) en het valt wel op, je hoort het beter wanneer je met je oor bij het scherm luistert.
Nu las ik dat met de backlight verlichting te maken kan hebben?
Ik las in een review hier op GoT van de 2232bw dat dit gezoem na 1 dag weg was..... ik hoor hem nu nog (3 dagen)
Hebben meer mensen er last van?
Als dit zo blijft ruil ik hem om........of zou dat niks uithalen, dat dus meerdere schermen er last van hebben?

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Er komen nieuwe type's aan, Q2 -08 voornamelijk de 22" s-pva scherm lijkt interessant.

22 " s-pva
hier de totale lijst
all new products

Iemand een idee waarom de SAMSUNG 2220WM niet te koop is in Nederland?

[ Voor 9% gewijzigd door lawaai op 05-02-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Jammer dat het geen S-IPS schermen zijn :(.

Nu lijken die Hazro schermen alleen nog maar een betere koop.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hazro_hz24w.htm
(Hazro is een nieuwe TFT fabrikant die alleen maar de professionele S-IPS panelen gebruikt, máár ze zijn ook nog eens betaalbaar. Vooral vergeleken met andere S-IPS fabrikanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
hallo allemaal hier..

zo heb net de Samsung 20" 206BW...
maar wat mij op val is dat ik het scherm niet hoger krijg dan 60 Herz.. het scherm sta op 1650x1050 digi.
Zou het toch graag op 75Herz zetten,is toch mooier..

Maar is dat normaal dat hij niet hoger ga dan 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Djambo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:06:
hallo allemaal hier..

zo heb net de Samsung 20" 206BW...
maar wat mij op val is dat ik het scherm niet hoger krijg dan 60 Herz.. het scherm sta op 1650x1050 digi.
Zou het toch graag op 75Herz zetten,is toch mooier..

Maar is dat normaal dat hij niet hoger ga dan 60?
Ja, dat is normaal, en ook niet vreemd voor een TFT...

Is ook niet echt nuttig om die frequentie op te schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
MikeyMan schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:12:
[...]

Ja, dat is normaal, en ook niet vreemd voor een TFT...

Is ook niet echt nuttig om die frequentie op te schroeven...
Ok dank je.. ow mijn Acer 1951al kon tot 75 :)

maar goed als het normaal isdan is het zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Djambo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:17:
[...]

Ok dank je.. ow mijn Acer 1951al kon tot 75 :)

maar goed als het normaal isdan is het zo 8)
LCD techniek werkt heel anders dan TFT.
n00bs in "\[19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5"
Daar wordt het als het goed is uitgelegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Klik -> Welk paneel te nemen voor fotobewerking

blijkbaar is het onzin als er een tft bestaat van 16.7 miljoen kleuren (true 8-bit) met een lage responsetijd en er staat ook dat het menselijke oog een reactietijd van sneller dan 14ms niet kan waarnemen het dus geen gegronde reden is om geen PVA paneel te kopen om te gamen. :?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
De prijs is iets duurder, plus dat de opgegeven responstijd niet geheel correct is, het is de ideale waarde. Er zijn zat overgangen van kleuren waarbij de reactietijd ver boven de 14ms ligt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb nu een nieuwe 226BW, gelukkig deze keer zonder dode pixels, alleen weet ik niet welk paneel er in zit. Staat namelijk niet op de achterkant en niet in het service menu. Wat er wel staat is de version: M-ME22H0CDA-1002. ik heb een D er in staan ipv een A wat eerder in het topic vermeld stond. Weet iemand welk paneel ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

NoepZor schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:38:
Ik heb nu een nieuwe 226BW, gelukkig deze keer zonder dode pixels, alleen weet ik niet welk paneel er in zit. Staat namelijk niet op de achterkant en niet in het service menu. Wat er wel staat is de version: M-ME22H0CDA-1002. ik heb een D er in staan ipv een A wat eerder in het topic vermeld stond. Weet iemand welk paneel ik heb?
Een CMO. (zie Cyb in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic -..." )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Oke dacht ik al deze heeft wel redelijk wat backlight leakage, maar voor de rest valt het me nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:36

Pieroman

/me

Ik las in het topic dat Samsung alle verwijzingen naar de panels heeft weggehaald, is dit omdat ze nu alleen nog maar eigen panels gebruiken?
Zit er namelijk aan te denken om een 226BW te kopen, onder andere omdat deze toch iets beter is als de 226CW dacht ik.

Ohja, als ze inderdaad alleen nog Samsung panels gebruiken, is dit dan te zien aan bijv. de productiedatum?

[ Voor 17% gewijzigd door Pieroman op 09-02-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lees anders eerst het topic voordat je post... Dat is allemaal uitgebreid aan bod geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb gisteren ook de 2232BW gekocht bij de MM en inderdaad met een Samsung paneel.
In de eerste instantie stonden de kleuren echt fluorecent wat zeer irritant was met films en andere zaken.

Na wat spelen met de kleurinstellingen en die tuner van Samsung oogt het nu een stuk beter, maar ik ben nog niet 100% tevreden.

In de eerste instantie was ik op zoek een scherm met een S-IPS paneel, maar deze lijken wel van de aardbodem verdwenen te zijn of je komt in een totaal andere catagorie (>1000 Euro).

Het beeld is goed scherp en de helderheid heb ik flink teruggedraaid aangezien ik er echt vermoeide ogen van kreeg. Maar toch heb ik nog aanpassingsproblemen na mijn 19" CRT (die overigens niet zo scherp beeld had). Ik weet niet of dit standaard is bij een overgang van CRT naar LCD of dat dit enkel met dit type paneel is (TN)?

Wat wel erg wennen is en enigszins een probleem, het formaat van het scherm wat ik onderschat had in de winkel. Sowieso wilde ik breedbeeld omdat ik ook veel films kijk, maar het scherm is zo breed dat ik niet eens in 1 oogoplag het hele scherm kan zien en zelfs niet van boven naar onder ;)
Het zou wel daarom ook fijn zijn om de menubalk wat breder te kunnen krijgen in XP.

Verder ben ik nog op zoek naar een LaCie Blue Eye Pro die ergens te huur is zodat ik het scherm perfect kan afstellen.

Ik ben trouwens zeer benieuwd wat jullie voor monitorinstellingen gebruiken (alle) en daarnaast wat de gammaisntellingen in Windows zijn die voor jullie het beste zijn.

Net nog wat zitten testen, maar ik vind het beeld toch enigszins onrustig met normaal tekstwerk. Ik zie ook dat op de tweakers frontpage het grijs/zwarte golvend knippert :? (zowel links als recht).
Na verder testen, lijkt dit te komen wanneer het dynamisch contrast uitstaat in combinatie met gamma waarde 1.

Ik heb nu Dynamisch contrast uit (want kleuren worden anders fluorecent en je mist veel detail), gamma waarde 3, brightness 2, contrast 70, color tone: warm, sharpness 60. En dan nog de gammawaarden van R,G,B onafhankelijk van elkaar aangepast.
De kleuren zijn nu behoorlijk mooi, maar ik blijf vinden dat het licht er zo uitknalt...

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 12-02-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:55:
[...]

Congrats, je hebt een Samsung panel.
Version heeft namelijk patroon *-*******A*-****, wat een Samsung panel is.
Ik heb een M-ME22H0CDB-1001, misschien iemand enig idee wat voor paneel ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:27:
[...]

Ik heb een M-ME22H0CDB-1001, misschien iemand enig idee wat voor paneel ik heb?
Ja, jij... Dat is namelijk prima te vinden in dit topic...

Hint; kijk eens in de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik weet niet of ik goed zit, maar probeer het toch maar. Sinds een half jaar ben ik een tevreden eigenaar van de SAMSUNG 931BW. Tot op heden totaal geen problemen meegehad, tot ik vandaag terug kwam van mijn werk.

Mijn vriendin was in al haar ijverheid achter de pc bezig met de halogeen bureaulamp aan. Normaal gesproken staat de lichtstraal ivm warmte omhoog gericht, maar omdat ze vond dat ze niet genoeg licht had heeft ze de lamp bijgedraaid naar beneden. Resultaat gesmolten toetsen op het toetsenbord (de F knoppen, opzich niet zo erg, wat kost nou een toetsenbord) maar dus ook gesmolten deel van de bovenkant van de omhuls van mijn samsung 931 BW. Afgezien van het feit dat het natuurlijk bijzonder zonde is (gekocht voor de looks ;)) vraag ik me af of het technisch gezien kwaad kan?

Op het eerste gezicht lijkt het het scherm nog prima te functioneren, dus ik hoop eigenlijk dat het bij een lelijke smeltplek blijft. Niet erg handig allemaal maargoed het is nu wel duidelijk waarom ik altijd al liever de lichtstraal omhoog zag gaan :+

Verwijderd

Cyb schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:35:
Kunnen de 226BW eigenaren posten wat voor panel versie (A,C of S) jullie hebben?

-A-panel is het slechste panel
-C-panel is een iets betere panel
-S-panel is het beste panel

Hier staat beschreven hoe je dit kan checken:
http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html
http://www.behardware.com/html/news/?date=14-05-2007#8814

In het kort:

Hidden service menu via:

[...]

A(U Optronics)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": AU M220EW01
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******L*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] A" (optioneel niet 100% bepalend)

C(MO)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": CMO M220Z1
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******D*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] C" (optioneel niet 100% bepalend)

CPT-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******I*-****

S(amsung)-panel eigenschappen:
-Hidden Service menu, "Panel Info": AMLCD 220M1, of LTM220M1
-Hidden Service menu, "version" patroon: *-*******A*-****
-Achterkant behuizing: "Model: 226BW [R] S" (optioneel niet 100% bepalend)
Heb jij geen foutje gemaakt? Want volgens meerdere review sites zijn S, en A juist de betere versies, en C de slechtste.
Weet jij trouwens ook misschien iets van tussen de verschillen van de C Chi mei versie en die van CPT welke beter is?

Maargoed, wat baal ik hier toch enorm van dat ik een C panel heb. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 19:01 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou zo moeten zijn ja...

[ Voor 71% gewijzigd door MikeyMan op 14-02-2008 18:34 ]

• EdwardvGelder
Je kan ook met het 2e knopje van links automatisch ingestelde instellingen krijgen :)
Dit is heel prettig, voor tekst wordt hij dan donkerder maar als je een game speelt stel je hem in op game en heb je weer een fel beeld.
Hopelijk helpt dit je ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

EdwardvGelder schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:34:
[...]

Je kan ook met het 2e knopje van links automatisch ingestelde instellingen krijgen :)
Dit is heel prettig, voor tekst wordt hij dan donkerder maar als je een game speelt stel je hem in op game en heb je weer een fel beeld.
Hopelijk helpt dit je ;)
ja dankje, ik kwam er zonet ook al achter ;) echter vind ik de tekstmodus wel heel erg fel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:53:
[...]

Heb jij geen foutje gemaakt? Want volgens meerdere review sites zijn S, en A juist de betere versies, en C de slechtste.
Volgens behardware is van slechts naar best: A, C, C, A, S.
Behardware geeft, zover ik heb gezien, de meeste info over dit onderwerp weer, en is daarom denk ik de meeste betrouwbare info.
Weet jij trouwens ook misschien iets van tussen de verschillen van de C Chi mei versie en die van CPT welke beter is?[
Nope, ik heb weinig info gezien over de CPT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyb schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:00:
[...]

Volgens behardware is van slechts naar best: A, C, S.
Behardware geeft, zover ik heb gezien, de meeste info over dit onderwerp weer, en is daarom denk ik de meeste betrouwbare info.

[...]

Nope, ik heb weinig info gezien over de CPT.
Ik zou de reviews nog maar eens lezen... Van behardware:

Yes, S panels are preferable to As, which are in turn preferable to Cs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

MikeyMan schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:27:
[...]Van behardware:

Yes, S panels are preferable to As, which are in turn preferable to Cs.
Ik heb gelezen dat de C's verbeterd zijn, maar das in de 2232BW zie ik nu. Heb mijn post aangepast.

De teksten van BeHardware zijn btw erg slecht geschreven, alsof ze uit het Frans naar Engels vertaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:14

Flapmo

and back is gigi!

Ik zit er over te denken de 2232BW te gaan bestellen zometeen alleen vroeg ik mij af of het het waard is om 50-60 euro voor pixelgarantie neer te leggen en deze ook te bestellen? Dan zou je van ~250 -> 300 euro gaan. Op zich best een verhoging, al is een dode pixel nooit leuk. Wat doen de meeste mensen hier?

ik hoorde dat je bij MM sowieso terug mag? Dan is pixelgarantie kopen net zo duur als meteen halen bij MM als ze hem hebben..

[ Voor 17% gewijzigd door Flapmo op 18-02-2008 17:23 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Flapmo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:18:
Ik zit er over te denken de 2232BW te gaan bestellen zometeen alleen vroeg ik mij af of het het waard is om 50-60 euro voor pixelgarantie neer te leggen en deze ook te bestellen? Dan zou je van ~250 -> 300 euro gaan. Op zich best een verhoging, al is een dode pixel nooit leuk. Wat doen de meeste mensen hier?

ik hoorde dat je bij MM sowieso terug mag? Dan is pixelgarantie kopen net zo duur als meteen halen bij MM als ze hem hebben..
Ik heb hem bij de MM gehaald voor 299 en je kan hem terugbrengen wanneer hij niet bevalt ;)
Overigens kan ik je eventueel de 2032mw aanraden, die heeft een TV tuner ingebouwd en lijkt verder vrij veel op de 2232bw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

n00bs schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Ik heb hem bij de MM gehaald voor 299 en je kan hem terugbrengen wanneer hij niet bevalt ;)
Overigens kan ik je eventueel de 2032mw aanraden, die heeft een TV tuner ingebouwd en lijkt verder vrij veel op de 2232bw
Bedankt voor je reactie. Ook maar is langsgaan dan van de week :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf zojuist de 2032mw met TVtuner naast de 2232bw gezet. De 2232bw vind ik net iets mooier beeld geven ook wanneer bij beiden DVI gebruikt wordt (analoge kabel vind ik sowieso af te raden). Daarnaast mist de 2032mw wat instellingsopties... maar heeft hij wel een TV tuner met best redelijk beeld, teletekst en PiP voor ongeveer hetzelfde geld.

Als de 2032mw ook dezelfde instellingsopties zou hebben, zou ik direct dit scherm nemen, nu twijfel ik nog (ik geloof dat ik 2 weken de tijd heb bij de MM om eventueel het scherm terug te brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 15:59
Pieroman schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:09:
Ik las in het topic dat Samsung alle verwijzingen naar de panels heeft weggehaald, is dit omdat ze nu alleen nog maar eigen panels gebruiken?
Zit er namelijk aan te denken om een 226BW te kopen, onder andere omdat deze toch iets beter is als de 226CW dacht ik.

Ohja, als ze inderdaad alleen nog Samsung panels gebruiken, is dit dan te zien aan bijv. de productiedatum?
waar lees je dat een 226 BW beter is dan de 226 CW? Dat zou wel heel krom zijn, de 226 CW staat boven de 226 BW toch? Ik vind de 226 CW mooier dan het design van de de 2232 maar lees wat negatieve reacties nu over de 226 CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleurechtheid van de BW schijnt beter te zijn...

Zie Behardware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden er trouwens nog S panelen gemaakt tegenwoordig? Want ik hoorde dat het overgroote deel van de verkopen een C paneel is.

Ik heb zelf momenteel een C paneel met als afkomst Slovakia

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
MikeyMan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:23:
Kleurechtheid van de BW schijnt beter te zijn...

Zie Behardware.com
Heb het nog niet kunnen vinden dat de BW beter is dan de CW. Maar lees wel dat de beloften die de CW waar zou moeten maken niet gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:38:
Een nieuwe? Heb je hem geruild tegen een nieuw exemplaar zonder moeite? Ik zit namelijk in een conflict met een webshop daar over. Als de verpakking open is kan ik hem niet meer ruilen. 8)7

Ik ga dit iniedergeval aanvechten, en dan maar wachten totdat ik het geld terug heb. Dan ga ik naar een fysieke winkel waarvan ik de dozen van de 226bw ook kan bekijken, en aan de hand daarvan kan ik een beetje gokken welk type paneel ik dan heb die in de verpakking zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb op het moment een 23"apple cinema display van 2 jaar terug. Prima scherm, maar ik zie nu dat samsung hun 24" (245b) schermen voor 390 euro aanbiedt.
Ik zit er dus over na te denken om dit scherm te verkopen en 2 samsung schermen te kopen, grote voordeel is natuurlijk dat ik meer terug krijg voor het apple display en ik 1" erop vooruit ga.
Maar is de inkijkhoek van dit scherm zo slecht dat hij zo goedkoop geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 02:50:
[...]

Een nieuwe? Heb je hem geruild tegen een nieuw exemplaar zonder moeite? Ik zit namelijk in een conflict met een webshop daar over. Als de verpakking open is kan ik hem niet meer ruilen. 8)7

Ik ga dit iniedergeval aanvechten, en dan maar wachten totdat ik het geld terug heb. Dan ga ik naar een fysieke winkel waarvan ik de dozen van de 226bw ook kan bekijken, en aan de hand daarvan kan ik een beetje gokken welk type paneel ik dan heb die in de verpakking zit.
Dat lijkt me ook sterk, dan zou je nooit een product kunnen "uitproberen". Dan is in principe kijken is kopen en dan ook niet meer terugbrengen. m.a.w. je weet niet wat voor product je koopt en moet maar gokken dat het in orde is, want je mag niet ruilen. Wat een onzin. Zeker aanvechten en hun voorwaardes opzoeken.

Even wat anders, de 226CW is wel degelijk makkelijker en steviger gebouwd en in elkaar te zetten dan de 2232BW. Dit ervaar ik als 2232BW-gebruiker wel als nadeel. De voordelen die je dan terug krijgt is dat je een wat meer gestylde TFT hebt, hij heeft een veel beter beeld dan de CW (vind ikzelf) en een veel betere kijkhoek. En je scherm is een stuk lichter qua gewicht dan de CW. persoonlijk accepteer ik dan het "ongemakkelijke" van de 2232BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Deathchant schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:57:
[...]
Dat lijkt me ook sterk, dan zou je nooit een product kunnen "uitproberen". Dan is in principe kijken is kopen en dan ook niet meer terugbrengen. m.a.w. je weet niet wat voor product je koopt en moet maar gokken dat het in orde is, want je mag niet ruilen. Wat een onzin. Zeker aanvechten en hun voorwaardes opzoeken.
Hier verder redelijk offtopic, maar F04 heeft er een apart topic over geopend: Azerty komt Wet koop op afstand niet na, hoe te handelen?.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ExTaxi schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:13:
[...]

Heb het nog niet kunnen vinden dat de BW beter is dan de CW. Maar lees wel dat de beloften die de CW waar zou moeten maken niet gehaald worden.
Uit: http://www.behardware.com...onitors-the-3rd-wave.html

In the end, after two successive tests on different models, the 226CW is a screen with overly saturated colors, which can’t be manually corrected. Our colorimeter even fails at this. In addition, reactivity is similar to that of a 5 ms and it’s as if Samsung forgot to activate the overdrive. Moreover, playing with this parameter in the OSD doesn’t change anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

PromoX schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:07:
[...]

Hier verder redelijk offtopic, maar F04 heeft er een apart topic over geopend: Azerty komt Wet koop op afstand niet na, hoe te handelen?.
Ik heb ook al de nodige slechte ervaringen de laatste tijd met Azerty, ik snap niet dat de rating nog zo hoog is. Ik vond ze vroeger goed, nu is het echt bar en bar slecht.
Koop gewoon lekker bij MAXIct of Netlin.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

ik heb nu men service menu van men 226BW open gekregen..

[ Monitor on Time : 2Hr]
[ Panel Ch. No. : 0 ]
[ on time: 2HR]
cycle : 53

Auto auto: On
Pixel Shift: Off
Country: English
HDCP Hotplug: off
Hotplug Time: 9
Scaler MCU: Mstar

Version M-ME22H0CAA-1002
Checksum 6F39

wat betekenen al die instellingen, en welk type scherm heb ik nu

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kom op zeg... das nu al 100x langsgekomen... staat zelfs een link in de ts!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Heb sinds gisteren ook een 226BW, zeer mooi schermpje alleen heb ik een probleem...

Ik krijg DVI namelijk niet werkend. Heb een Ati X1800XT videokaart en windowsXP sp2.

Analoog werkt prima en geeft ook zeer mooi beeld maar DVI, helemaal niks. Zelfs tijdens het booten niks (gaat knipperen alsof hij standby staat). Als ik de hele kabel eruit haal krijg ik de melding dat ik de digital input moet controleren dus hij 'ziet' wel iets...

Ook de monitor als tweede monitor aansluiten via dvi met de oude (mijn originele monitor, samsung 913N TFT analoog als hoofdmonitor) op analoog lukt niet. Hij ziet de tweede monitor gewoon niet.

Ik heb een hoop gezocht en geprobeerd (allebei de kabels tegelijk erin, pc uit, analoog eruit, power eraf voor een paar minuten, reboot en dergleijke) maar helemaal niks. Nu las ik een hele hoop van dergelijke problemen en ook icm met de ATI kaarten dus wie weet ligt het daar aan.

Ik heb hem 2e hands overgenomen en hij is 5 maanden oud (bon erbij, dus garantie). Dus ik kan hem eventueel opsturen maar dat zie ik echt niet zitten... helemaal niet als het meer een videokaart probleem lijkt te zijn.

Iemand anders die meer van de ATI/DVI combinatie en eventuele problemen ermee afweet? Heb helaas geen andere videokaart hier waarmee ik het kan testen... zal eens rondzoeken of ik ergens een kaartje kan regelen ondertussen.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Net een 2232BW gekocht bij de MM. Gelukkig een samsung panel (M-PE22B0AA-1002). Ben er tot nu toe (half uurtje) tevreden over =].

Verwijderd

ExTaxi schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:13:
[...]

De CW is juist beter dan de BW, bij de CW heb je ook de verzekering dat het scherm van Samsung komt.

De CW is ook een stukje duurder dan de BW.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:35:
[...]

De CW is juist beter dan de BW, bij de CW heb je ook de verzekering dat het scherm van Samsung komt.

Ik zag ze staan bij MM, het scheelde 70 euro.
Modbreak:Post dat soort info aub in Pricewatch, niet hier :o

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 22-02-2008 01:24 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Lees die review van Behardware eens...

De BW (S) is beter dan de CW, kwa kleurechtheid...

Net waar je prioriteit ligt natuurlijk, maar je doet het overkomen alsof duurder altijd beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft iemand voor mij een linkje waar ik de beste color settings voor de 226BW kan downloaden? Kwam de site tijdje geleden tegen, maar kan hem natuurlijk niet meer terugvinden.
Misschien ook wel handig voor in de TS?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28
m0ridin schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:33:
Heb sinds gisteren ook een 226BW, zeer mooi schermpje alleen heb ik een probleem...

Ik krijg DVI namelijk niet werkend. Heb een Ati X1800XT videokaart en windowsXP sp2.

Analoog werkt prima en geeft ook zeer mooi beeld maar DVI, helemaal niks. Zelfs tijdens het booten niks (gaat knipperen alsof hij standby staat). Als ik de hele kabel eruit haal krijg ik de melding dat ik de digital input moet controleren dus hij 'ziet' wel iets...

Ook de monitor als tweede monitor aansluiten via dvi met de oude (mijn originele monitor, samsung 913N TFT analoog als hoofdmonitor) op analoog lukt niet. Hij ziet de tweede monitor gewoon niet.

Ik heb een hoop gezocht en geprobeerd (allebei de kabels tegelijk erin, pc uit, analoog eruit, power eraf voor een paar minuten, reboot en dergleijke) maar helemaal niks. Nu las ik een hele hoop van dergelijke problemen en ook icm met de ATI kaarten dus wie weet ligt het daar aan.

Ik heb hem 2e hands overgenomen en hij is 5 maanden oud (bon erbij, dus garantie). Dus ik kan hem eventueel opsturen maar dat zie ik echt niet zitten... helemaal niet als het meer een videokaart probleem lijkt te zijn.

Iemand anders die meer van de ATI/DVI combinatie en eventuele problemen ermee afweet? Heb helaas geen andere videokaart hier waarmee ik het kan testen... zal eens rondzoeken of ik ergens een kaartje kan regelen ondertussen.
Wow... Ik was de tweede koper van dit scherm als jij hem niet genomen had...
Maarre, heb je al eens een andere DVI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Leader98 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Wow... Ik was de tweede koper van dit scherm als jij hem niet genomen had...
Maarre, heb je al eens een andere DVI kabel geprobeerd?
Hehe, meen je dat nou? Sorry ;)

Maar nee... nog geen andere kabel geprobeerd. Maar heb ondertussen zoveel gelezen over allerlei (soortgelijke) DVI problemen dat ik er voor nu even klaar mee ben. Zal wel kijken of iemand nog een ander kabeltje heeft liggen maar verder steek ik er niet al te veel tijd meer in. Ook omdat het beeld gewoon prima is, kwam er ook achter dat er gewoon een Samsung panel in zit... toch ook fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Elect schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:26:
Heeft iemand voor mij een linkje waar ik de beste color settings voor de 226BW kan downloaden? Kwam de site tijdje geleden tegen, maar kan hem natuurlijk niet meer terugvinden.
Misschien ook wel handig voor in de TS?
Wederom; behardware.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:11:
kom op zeg... das nu al 100x langsgekomen... staat zelfs een link in de ts!
ik weet het nog altijd niet... een lettertje typen is toch neit zo moelijk als je het weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
[...]

Lees even een paar posts terug.....daar wordt beweerd dat de BW beter is dan de CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExTaxi schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:44:
[...]

Lees even een paar posts terug.....daar wordt beweerd dat de BW beter is dan de CW.
Onzin.

De CW heeft een gamut van 95% t.o.v. de 75 % op een BW scherm.
De kleurgeving van de CW is daardoor beter dan de BW.

Ook heb je bij de CW de garantie dat je een samsung panel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:35:
[...]

Onzin.

De CW heeft een gamut van 95% t.o.v. de 75 % op een BW scherm.
De kleurgeving van de CW is daardoor beter dan de BW.

Ook heb je bij de CW de garantie dat je een samsung panel krijgt.
De kleurechtheid echter niet...

Wil je veel kleuren die slecht lijken op wat ze zouden moeten zijn, of wil je wat minder kleuren die wel doen wat ze zouden moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:30:
[...]

De kleurechtheid echter niet...

Wil je veel kleuren die slecht lijken op wat ze zouden moeten zijn, of wil je wat minder kleuren die wel doen wat ze zouden moeten doen?
Als dat zo is is het echt confusing, ik hoor overal andere dingen..
Basicly overal dat de CW juist beter zou zijn dan de BW, maar hier zegt/beweert men weer anders.. =S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nogmaals; lees die review dan eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:44:
Nogmaals; lees die review dan eens...
http://www.behardware.com...g-syncmaster-226bw-c.html

Die bedoeld u?

Hier gaat het alleen over de BW, met de verschillende soorten panelen die er bij zijn gebruikt. Zogeheten BW C panelen of de betere BW S panelen (S staat voor Samsung). De BW C moet niet worden verward met de Samsung CW. Die is namelijk júíst gegarandeer een S paneel met dus de correctere kleurgeving dit gecombineerd met een bredere kleuren gamut.

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/20/IMG0020042.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een 226BW besteld. Dit voor een lage prijs. Als het een C paneel blijkt te zijn geef ik het een kans.
Als er na het calibreren nog steeds klachten zijn, stuur ik hem gelijk terug.

Is er verder nog nieuws over het gebruik van de 3 soorten panelen, doet Samsung dit nog steeds?
Ik post mijn bevindingen zodra ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:57:
[...]

http://www.behardware.com...g-syncmaster-226bw-c.html

Die bedoeld u?

Hier gaat het alleen over de BW, met de verschillende soorten panelen die er bij zijn gebruikt. Zogeheten BW C panelen of de betere BW S panelen (S staat voor Samsung). De BW C moet niet worden verward met de Samsung CW. Die is namelijk júíst gegarandeer een S paneel met dus de correctere kleurgeving dit gecombineerd met een bredere kleuren gamut.

[afbeelding]
In een andere review (third wave) wordt de CW getest... Daar wordt opgemerkt dat de wide-color-gamut niet zaligmakend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:08:
[...]

In een andere review (third wave) wordt de CW getest... Daar wordt opgemerkt dat de wide-color-gamut niet zaligmakend is...
Met in gedachte dat je de kans hebt een BW C paneel te krijgen die waarschijnlijk een nog veel slechtere beeldkwaliteit heeft en het feit dat er van die scheefgeplakte stickers op BW schermen zitten, ben ik denk ik toch beter af met een CW. Ik denk namelijk dat het allemaal wel meevalt en dat de CW overall wel een beter scherm is dan de BW. Ik hoor iig meer over de CW als de betere, anders zal het ook prijstechnisch dom zijn om de CW als de duurdere te verkopen ;)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/5327/kleurur1.jpg
(De kleurechtheid van de CW is toch wel duidelijker beter dan die van de BW C en zelfs S.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:11:
[...]

ik weet het nog altijd niet... een lettertje typen is toch neit zo moelijk als je het weet!
Jij bent 1 van de gelukkigen met een Samsung paneel.

Ik ben er minder goed vanaf gekomen met een CPT paneel, maar toch valt het scherm niet tegen. Ik vind de beeldkwaliteit beter dan van de AU Optronics die ik een paar dagen had gehad. Die had behoorlijk last van een blauwachtig beeld, wat de CPT niet heeft. Verder heeft de CPT ook een stuk minder last van backlight bleeding. Alleen bovenaan een klein beetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:34:
[...]

Met in gedachte dat je de kans hebt een BW C paneel te krijgen die waarschijnlijk een nog veel slechtere beeldkwaliteit heeft en het feit dat er van die scheefgeplakte stickers op BW schermen zitten, ben ik denk ik toch beter af met een CW. Ik denk namelijk dat het allemaal wel meevalt en dat de CW overall wel een beter scherm is dan de BW. Ik hoor iig meer over de CW als de betere, anders zal het ook prijstechnisch dom zijn om de CW als de duurdere te verkopen ;)

Edit:

[afbeelding]
(De kleurechtheid van de CW is toch wel duidelijker beter dan die van de BW C en zelfs S.)
Das één kleur... Zegt dus niks over kleur-echtheid, wel over grijswaarde-weergave...

en uit de conclusie:
This should be another solid link in the chain of LCD evolution. It’s the first of a new generation with a wide gamut inheriting everything its predecessors did so well. So theoretically, it should be equipped with a Samsung 2 ms panel simply enhanced with new backlighting to assure richer and truer colors.

In the end, after two successive tests on different models, the 226CW is a screen with overly saturated colors, which can’t be manually corrected. Our colorimeter even fails at this. In addition, reactivity is similar to that of a 5 ms and it’s as if Samsung forgot to activate the overdrive. Moreover, playing with this parameter in the OSD doesn’t change anything.
Maargoed; het is duidelijk dat je graag een CW wilt, dus haal dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:04:
[...]

Das één kleur... Zegt dus niks over kleur-echtheid, wel over grijswaarde-weergave...

en uit de conclusie:

[...]

Maargoed; het is duidelijk dat je graag een CW wilt, dus haal dat ding :P
Tja, als je naar het BW (C) scherm kijkt met de zwaar blauwe tint, loop ik liever geen risico en ga voor de CW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Nou zat dus te kijken naar een nieuwe 22" en naast de HP2207h zijn de Samsung's toch wel de sweet spot voor prijs/kwaliteit. Mijn probleem is alleen dat zowel 226BW/CW als de 2232BW een ontzettend lelijk design hebben en bij mij dus absoluut het huis niet in komen.

Maar gelukkig komt daar de Samsung 2253BW:

http://www.samsung.com/us...d&model_cd=LS22AQWJFV/XAA
Samsung have released details of their new 2253BW 22" display on their official website recently. The new screen will offer the usual 1680 x 1050 resolution you would expect in this sector, along with a 2ms G2G response time (5ms ISO), 8000:1 dynamic contrast ratio (1000:1 static), 300 cd/m2 brightness and 170/160 viewing angles. The panel is of course TN Film based.

The screen will offer DVI-D (HDCP supported) and D-sub interfaces along with tilt and swivel ergonomic adjustments. Release date and price are unknown at this point, but it looks likely to be the replacement for the popular SM226BW.
Maarja, nog steeds niet in hoogte verstelbaar dus zal toch elders moeten kijken denk ik 8)7.

[ Voor 4% gewijzigd door BasNation op 25-02-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En die vind je heel anders dan de 226bw/cw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Ik vind hem wel degelijk een stuk eleganter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afbeeldingslocatie: http://cq.cbinews.com/uploadimage/2007-12-12/20071212100948.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/31617_545bcadd.jpg

Tsjah... Schiet mij maar lek... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb hier een 226CW en de behuizing zit elke dag te kraken. Na een aantal minuten nadat de schem aan staat en na een tijdje. Als ik hem ook uit zet begint ie te kraken, alleen bij lange gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
MikeyMan, je ziet toch zo dat er wel degelijk wat anders is.

De hoeken van het scherm zijn minder rond.
De voet is slanker.
De draagarm is dunner.
Minder stickers.
Die ronde holle zilveren groef is weg.
De powerknop is vervangen (hopelijk met minder felle LED)
IPV die zilveren groef heb je nu een strook plexiglas ofzo met daarin de powerknop in verwerkt.

Hij mag van 10 meter afstand dan wel hetzelfde eruit zien, maar als je enigzins oog voor detail hebt ziet hij er wel degelijk heel anders uit.

Mijn grootste probleem met de 226BW en 2232BW waren alle rondje hoeken die ik er altijd zo suf en onzakelijk uit vond zien. De 2232BW is daar al helemaal erg in. En de 226BW is een loterij... dan weet je toch genoeg :9.

* BasNation wacht rustig tot de 2252BW of concurrerend model uitkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door BasNation op 26-02-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Whehe, smaken verschillen gelukkig.. Maar zo'n enorm verschil vind ik het ook niet idd. Ach ja, details kunnen belangrijk zijn, ben zelf gelukkig zeer tevreden met de 226BW (qua design en qua prestaties ;) ).

Heb trouwens nog een andere DVI kabel geprobeerd in verband met de DVI problemen maar zonder succes. Ik laat het er maar bij zitten en gebruik gewoon de analoog. Prima zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Nou het lijkt erop dat de 2252BW al snel deze kant op zal komen.

Hier een boel detail fotos:
http://translate.google.c...Dcom.microsoft:*%26sa%3DN

Hier de eerste review (google translation, lastig te lezen dus):
Through the above brief account of the 2253 BW We also have a preliminary understanding of BW 2253 is the best location for business or leisure, sophisticated technology decent performance that can meet "Baigujing" to the "harsh" conditions show. Listed as a New Year presumably in the hope that the high-end models for the 08 Samsung LCD market a good beginning.

The BW 2253 by Samsung 16.7 M colors Samsung panel, its brightness of 300 lumens, 8000:1 dynamic contrast ratio of over 226 BW have greatly increased, Samsung 2253 BW resolution of 1680 * 1050,2 ms response time to deal with any game seems easier. Interface part of the D-Sub + DVI interface design. The models also have wide Cape screen and automatically switches to shut down the three regular function, are not accustomed to wide-screen friends can freely switch. Tough enough to prove that the performance is bound to play the 2253 BW 08, and the intention is to Samsung in a New Year "the first color."

Having said that, consumers are most concerned about the price? We come from some business at the prices of 2253 BW around in 2500, Samsung's brand and outstanding performance and the appearance of this price is still reasonable, and not have to send their friends a New Year gift?
Als ik het goed begrijp zijn ze dus positief en vinden ze het een vooruitgang ten opzichte van de 226BW.

Als de 2243BWX dan ook snel uitkomt dan ben ik gelukkig (2243BWX is ook nieuw, heeft dezelfde panel als de 2253BW maar heeft een veel professionelere voet, hoogte verstelbaar enzo).

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/2704/26228576qy5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik heb zojuist de Samsung 2232BW gekocht. Wat een groot scherm ten opzichte van m'n 17" crt!
Nu vroeg ik me af of iemand color settings heeft voor deze scherm, of zijn/haar contrast en brightness settings kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

BasNation schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:10:
Nou het lijkt erop dat de 2252BW al snel deze kant op zal komen.

Hier een boel detail fotos:
http://translate.google.c...Dcom.microsoft:*%26sa%3DN

Hier de eerste review (google translation, lastig te lezen dus):

[...]

Als ik het goed begrijp zijn ze dus positief en vinden ze het een vooruitgang ten opzichte van de 226BW.

Als de 2243BWX dan ook snel uitkomt dan ben ik gelukkig (2243BWX is ook nieuw, heeft dezelfde panel als de 2253BW maar heeft een veel professionelere voet, hoogte verstelbaar enzo).

[afbeelding]
Blijkbaar niet, de 2243BWX heeft een 5ms reactie tijd.

• BasNation
CaDje schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:35:
[...]

Blijkbaar niet, de 2243BWX heeft een 5ms reactie tijd.
Je mag ook zelf wel even zoeken hoor, ze zijn allebij 5ms, (2ms GtG).

• EdwardvGelder
Ik vind de ronde hoeken van de 2232 juist wel mooi :)
Die staat mooi bij mijn tobo:Microsoft Reclusa
Dat staat weer mooi bij mijn muis: Razer Lachesis
en dan ook nog bij de kast: Antec gamersgear ninehundred
Allemaal met blauwe leds ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn al deze schermen tegenwoordig glossy?
ik zoek een 2e scherm naast mijn 215TW, maar liever niet een glossy naast een niet glossy, zowel buitenkant als paneel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Heb nu 3 weekjes een 226BW, top dat ding.. Gekocht bij de mediamarkt tijdens de kortingsweken. (kostte me alsnog 251 euro) Had er eerst eentje met een beschadiging op de behuizing, dus ben daarmee teruggegaan en een nieuwe gevraagd, ging perfect allemaal.

Net even SafeClean gehaald bij de ParaDigit. Zoals Jeroenz18 in http://gathering.tweakers...message/23423463#23423463 verteld, zou ik een doek moeten kopen bij de AH, echter zit bij de SafeClean al een aantal doekjes bijgeleverd, lijkt me dus niet nodig om dan de doek van de appie te kopen, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Ik dacht even dat dit topic een hoax was, heb begon bij deel 1 en ben dus al 5x doorgelinked:P.

Ik wil een nieuwe monitor kopen, heb nu een 17'' philips 170S4, mooi beeld maar trage ms (1e /2e generatie tft). Ben eigenlijk aan het twijfelen tussen de samsung 931C en de 226BW. De eerste is de 19'' standaard 5:4 tft monitor met 2ms en superieure kleuren (97% meer oid) de laatste kent iedereen hier natuurlijk en dat is de breedbeeld 22'' variant.

Beiden (naja de 226 was een 223) staan bij alternate en naast elkaar zijn ze ongeveer even groot, alleen krijg je het stukje van de 19'' in de hoogte bij de 22'' natuurlijk aan de zijkant erbij (diagonaal van een rechthoek zit je natuurlijk sneller aan grote inch'').

Kosten verschillen niet zoveel, 10 euro om precies te zijn dus dat is niet echt het probleem. Ook hebben ze beiden die glanzende lak met dat grijze onderstuk en een vaste steun.

Resolutie verschilt wel 1280x1024 vs 1680x1050.

Weet niet goed welke nu geschikt is voor mij. Ik heb even gegoogled en kwam erachter dat sommige games stukken afsnijden van de hoogste als je ze op breedbeeld speeld en andere games uitrekken en weer andere games gewoon een breder beeld laten zien (wat dan weer gpu kost).
Heeft iemand ervaring met dit fenomeen?

Heb overigens een 8800GTS 640mb dus deze zou de resolutie wel aan moeten kunnen echter world in conflict op max details en dx10 draaid nu met 30 fps ofzo (1280x1024).

Zit niet echt te wachten op uitgerekte games. Kan deze monitor ook met 1 druk op de knop zwarte randen erbij toveren? (had het ergens gelezen dat het bestond maar kon de term niet terugvinden).

Alvast bedankt!

(of is ditiets voor een nieuw topic?)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Los van het feit dat dit niet het topic ervoor is, hoe wil je dat wij jou adviseren over wat goed voor je is? Jij en jij alleen kan de voor en nadelen afwegen voor beide schermen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
sdk1985 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:42:
Ik dacht even dat dit topic een hoax was, heb begon bij deel 1 en ben dus al 5x doorgelinked:P.

Ik wil een nieuwe monitor kopen, heb nu een 17'' philips 170S4, mooi beeld maar trage ms (1e /2e generatie tft). Ben eigenlijk aan het twijfelen tussen de samsung 931C en de 226BW. De eerste is de 19'' standaard 5:4 tft monitor met 2ms en superieure kleuren (97% meer oid) de laatste kent iedereen hier natuurlijk en dat is de breedbeeld 22'' variant.

Beiden (naja de 226 was een 223) staan bij alternate en naast elkaar zijn ze ongeveer even groot, alleen krijg je het stukje van de 19'' in de hoogte bij de 22'' natuurlijk aan de zijkant erbij (diagonaal van een rechthoek zit je natuurlijk sneller aan grote inch'').

Kosten verschillen niet zoveel, 10 euro om precies te zijn dus dat is niet echt het probleem. Ook hebben ze beiden die glanzende lak met dat grijze onderstuk en een vaste steun.

Resolutie verschilt wel 1280x1024 vs 1680x1050.

Weet niet goed welke nu geschikt is voor mij. Ik heb even gegoogled en kwam erachter dat sommige games stukken afsnijden van de hoogste als je ze op breedbeeld speeld en andere games uitrekken en weer andere games gewoon een breder beeld laten zien (wat dan weer gpu kost).
Heeft iemand ervaring met dit fenomeen?

Heb overigens een 8800GTS 640mb dus deze zou de resolutie wel aan moeten kunnen echter world in conflict op max details en dx10 draaid nu met 30 fps ofzo (1280x1024).

Zit niet echt te wachten op uitgerekte games. Kan deze monitor ook met 1 druk op de knop zwarte randen erbij toveren? (had het ergens gelezen dat het bestond maar kon de term niet terugvinden).

Alvast bedankt!

(of is ditiets voor een nieuw topic?)
Speel zelf met COD4, UT2004, FSX, en af en toe een beetje UT3, en dat met een doodnormaal 6600GT'je, zwarte randen, afgesneden delen, nooit wat van gemerkt :-) Met een 226BW op 1680x1050 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Misschien wacht ik maar op die 2243BWX omdat die in hoogte verstelbaar is (wel gek dat die dan weer 5 ms is...)

Overigens kleine update voor " Er zijn nu overigens ook schermen in omloop, waarbij de letter die versie aangeeft ontbreekt. Zie deze afbeelding (met dank aan joopvtg). In dat geval is dus niet meer te controleren welke versie je hebt." (als je in de startpost op de verschillende versies klikt kom je in topic 5 op deze tekst).

Er is een hidden service menu

" Set contrast and brightness to 0
- Press the « Menu » button
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)
A hidden ''Service Function'' menu will appear including Panel Info on the bottom which clearly indicates the panel’s origin and reference.
"

Url: http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

Have fun:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

sdk1985 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:12:
Overigens kleine update voor " Er zijn nu overigens ook schermen in omloop, waarbij de letter die versie aangeeft ontbreekt. Zie deze afbeelding (met dank aan joopvtg). In dat geval is dus niet meer te controleren welke versie je hebt." (als je in de startpost op de verschillende versies klikt kom je in topic 5 op deze tekst).
ik heb zo een monitor, gemaakt in Feb 2008, zonder letter..

na wat hulp in dit topic ben ik erachter gekomen, dat mijn scherm een Samsung is...

offtopic:
@hieronder
edit: met die opmerkingen komen we zeker nergens man. wat ben je toch irri.
slowchat doe je maar ergens anders maat!

Kansloos :O

[ Voor 77% gewijzigd door MikeVM op 03-03-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeVM schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:31:

na wat hulp in dit topic ben ik erachter gekomen, dat mijn scherm een Samsung is...
Goed, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Volgens de url die ik gaf zou er dan of AU komen te staan en dan heb je een A of iets anders en dan heb je waarschijnlijk een S. Iig kun je er dus achterkomen of je een A hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/19/IMG0019703.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 03-03-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeVM schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:31:
[...]

offtopic:
@hieronder
edit: met die opmerkingen komen we zeker nergens man. wat ben je toch irri.
slowchat doe je maar ergens anders maat!
Right back at you...

Je opmerking voegt totaal niks toe aan het topic... En is geen vraag ook...

Zoals je ook in de waarschuwing kunt lezen:
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vraagjes te dumpen.
* Vragen/Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.