Ik heb gisteren ook de 2232BW gekocht bij de MM en inderdaad met een Samsung paneel.
In de eerste instantie stonden de kleuren echt fluorecent wat zeer irritant was met films en andere zaken.
Na wat spelen met de kleurinstellingen en die tuner van Samsung oogt het nu een stuk beter, maar ik ben nog niet 100% tevreden.
In de eerste instantie was ik op zoek een scherm met een S-IPS paneel, maar deze lijken wel van de aardbodem verdwenen te zijn of je komt in een totaal andere catagorie (>1000 Euro).
Het beeld is goed scherp en de helderheid heb ik flink teruggedraaid aangezien ik er echt vermoeide ogen van kreeg. Maar toch heb ik nog aanpassingsproblemen na mijn 19" CRT (die overigens niet zo scherp beeld had). Ik weet niet of dit standaard is bij een overgang van CRT naar LCD of dat dit enkel met dit type paneel is (TN)?
Wat wel erg wennen is en enigszins een probleem, het formaat van het scherm wat ik onderschat had in de winkel. Sowieso wilde ik breedbeeld omdat ik ook veel films kijk, maar het scherm is zo breed dat ik niet eens in 1 oogoplag het hele scherm kan zien en zelfs niet van boven naar onder

Het zou wel daarom ook fijn zijn om de menubalk wat breder te kunnen krijgen in XP.
Verder ben ik nog op zoek naar een LaCie Blue Eye Pro die ergens te huur is zodat ik het scherm perfect kan afstellen.
Ik ben trouwens zeer benieuwd wat jullie voor monitorinstellingen gebruiken (alle) en daarnaast wat de gammaisntellingen in Windows zijn die voor jullie het beste zijn.
Net nog wat zitten testen, maar ik vind het beeld toch enigszins onrustig met normaal tekstwerk. Ik zie ook dat op de tweakers frontpage het grijs/zwarte golvend knippert

(zowel links als recht).
Na verder testen, lijkt dit te komen wanneer het dynamisch contrast uitstaat in combinatie met gamma waarde 1.
Ik heb nu Dynamisch contrast uit (want kleuren worden anders fluorecent en je mist veel detail), gamma waarde 3, brightness
2, contrast 70, color tone: warm, sharpness 60. En dan nog de gammawaarden van R,G,B onafhankelijk van elkaar aangepast.
De kleuren zijn nu behoorlijk mooi, maar ik blijf vinden dat het licht er zo uitknalt...
[
Voor 23% gewijzigd door
n00bs op 12-02-2008 20:38
]