Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een heus 22'' inch Samsung TFT scherm. Tot mijn grote spijt en woede bleek er wel het één en ander mis te zijn. Dus ik was vervolgens gaan controleren of het een C paneel scherm betrof, en wel ja, het was een C paneel. Dat verklaarde al die backlight bleeding en die kleuren die vreemd worden weergegeven.
Ik baal hier erg van, liefst wil ik mijn geld terug, en hun het scherm terug. Want dit scherm presteert echt onder de maat.
Nu dacht ik dat het geen enkel probleem was om het scherm terug te sturen, want alles is nog splinternieuw, en doos en al heb ik nog, en alle accesoires.
Maar later bleek dat na enig mailcontact met de webshop dat het niet mogelijk is om mijn product retour te sturen en het geld terug te krijgen, omdat ik het product al geopend had uit de doos.
Vind je het gek dat ik een monitor uit de doos haal om te kijken hoe hij d'r uitziet en te testen.
Ik wil gewoon mijn geld terug en hun dat baggerscherm! Hoe sterk sta ik juridisch, want de webshop beweert dat zodra ik de verpakking heb geopend het niet meer mogelijk is om het product terug te sturen.
Zij hebben aangeboden om het product op te sturen ter reperatie, maar ik wil liever mijn geld terug.
Reactie winkel:
P.S Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hem niet gewoon in de MediaMarkt ofzo heb gekocht. Balen zeg!
Ik baal hier erg van, liefst wil ik mijn geld terug, en hun het scherm terug. Want dit scherm presteert echt onder de maat.
Nu dacht ik dat het geen enkel probleem was om het scherm terug te sturen, want alles is nog splinternieuw, en doos en al heb ik nog, en alle accesoires.
Maar later bleek dat na enig mailcontact met de webshop dat het niet mogelijk is om mijn product retour te sturen en het geld terug te krijgen, omdat ik het product al geopend had uit de doos.
Vind je het gek dat ik een monitor uit de doos haal om te kijken hoe hij d'r uitziet en te testen.

Ik wil gewoon mijn geld terug en hun dat baggerscherm! Hoe sterk sta ik juridisch, want de webshop beweert dat zodra ik de verpakking heb geopend het niet meer mogelijk is om het product terug te sturen.
Zij hebben aangeboden om het product op te sturen ter reperatie, maar ik wil liever mijn geld terug.
Reactie winkel:
Maar hier lees ik in de wet:De reparatie wordt gedaan door Acer en niet door ons, deze procedure zal waarschijnlijk 2 weken duren als acer alles op voorraad heeft wat defect is.
Wat betreft "wet koop op afstand" dit is alleen mogelijk als u het product in 100% nieuwstaat terug naar ons terug doet, wij mogen dus niet zien dat het gebruikt is.
Aangezien dit bij monitoren niet te doen is is het in dit geval niet mogelijk
Dat wil iets zeggen dat er iets niet klopt? De webwinkel of de wet?Artikel 46 lid 1 BW Boek 7:
- Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
- Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
- Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
P.S Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hem niet gewoon in de MediaMarkt ofzo heb gekocht. Balen zeg!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 12:27 ]