How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.932 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:04
rhodium schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:22:
ik heb nu 2 turntables over gekocht van een tweaker :P. Alleen wat is dat moeilijk als je midi en cd gewend bent. Je hebt niks om af te kijken. Moet echt nog even leren goed te luisteren want nu hoor ik het gewoon nog niet of ze al bijna bij elkaar zijn.
Feli! tt's zijn Liev O+
Min tip: Als je begint met beatmatchen op tt's zou ik de kant die je erin wilt gaan mixen standaard te hoog pitchen. Vertragen (vinger tegen de platter) is immers makkelijker dan versnellen bij tt's. Door steeds iets je harder te duwen rem je af tot je merkt dat je in de buurt bent, dan je pitchfader wat omlaag trekken en nog eens proberen te cue'en. Op een gegeven moment hoor je gelijk welk deck het is en corrigeer je bijna instictief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

heb net 2e hands 2031's opgehaald
het bolletje dat op de onderste speaker zit is ingedeukt
ik heb al geprobeert hem open te schroeven alleen dat lukt niet echt....
iemand enig idee hoe je het bolletje weer kan ''ontploppen''
vacuum zuigen met de stofzuiger misschien?.....
help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 248502 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:19:
heb net 2e hands 2031's opgehaald
het bolletje dat op de onderste speaker zit is ingedeukt
ik heb al geprobeert hem open te schroeven alleen dat lukt niet echt....
iemand enig idee hoe je het bolletje weer kan ''ontploppen''
vacuum zuigen met de stofzuiger misschien?.....
help!
Ja, stof zuiger erop zetten, maar wel op de zachtste stand (!!!) en dan langzaam harder zetten tot 'ie weer terugplopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt! het is gelukt!
met een beetje improvisatie
want onze stof zuiger heeft maar een stand(dyson)
Thanks!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 00:56
Afbeeldingslocatie: http://robin.imdesign.nl/share/pics/setje01.jpg

Komt alleen nog andere mixer welke minimaal 4 kanalen heeft zodat ik eventueel nog cd-spelers/midi deck kan aansluiten. Hoofdtelefoon en stapel kabels al besteld. Straks geen bromtonen/pieptonen meer :9
Sjoewe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:40:
[...]

Feli! tt's zijn Liev O+
Min tip: Als je begint met beatmatchen op tt's zou ik de kant die je erin wilt gaan mixen standaard te hoog pitchen. Vertragen (vinger tegen de platter) is immers makkelijker dan versnellen bij tt's. Door steeds iets je harder te duwen rem je af tot je merkt dat je in de buurt bent, dan je pitchfader wat omlaag trekken en nog eens proberen te cue'en. Op een gegeven moment hoor je gelijk welk deck het is en corrigeer je bijna instictief. ;)
Ja, het is nu oefenen en oefenen en oefenen. Heb mooi vakantie dus dat gaat wel goed komen :D

[ Voor 56% gewijzigd door rhodium op 16-07-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Op die mixer kan je ook 2 CD-spelers aansluiten hoor ;)

je 2 tt's op phono-ingangen, en de CD-spelers op line-ins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
EZ_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:55:
Op die mixer kan je ook 2 CD-spelers aansluiten hoor ;)

je 2 tt's op phono-ingangen, en de CD-spelers op line-ins :)
Het kan, maar dan blijf ik zitten met beperkte mogelijkheden kan niet van linker turntable naar de linker cd-speler mixen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Warom wil je cd-spelers als je ook turntable's hebt? Voor het geld van een halve cd-speler heb je al een timecode systeem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

rhodium schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:24:
[...]

Het kan, maar dan blijf ik zitten met beperkte mogelijkheden kan niet van linker turntable naar de linker cd-speler mixen dan.
Ja, da's idd wel een nadeel, 'k zit nu in die situatie, 1 tt en 2 CD-spelers op een 2-kanaalsmixer, hoewel'k zelden 3 kanalen tegelijk zou gebruiken, zou een 3de kanaal wel handig zijn om voor te beluisteren :)

Achjah, aan het einde van de vakantie eens zien hoeveel'k verdiend heb, en dan misschien een Reloop RMX-30 of 40 bestellen :D
Sjoewe schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:08:
Warom wil je cd-spelers als je ook turntable's hebt? Voor het geld van een halve cd-speler heb je al een timecode systeem. ;)
Dan moet je ook wel een PC of laptop hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
Meh.. zaterdag moet ik na m'n dj set meteen een live set doen, had erop gerekend dat er nog een dj tussen zat zodat ik de gelegenheid had om m'n laptop om te bouwen naar live. Nu ga ik heel asociaal windows booten op m'n macbook pro zodat ik daarmee kan dj'en, en met m'n andere laptop ernaast de live set neer kan plempen :p
Hopelijk kom ik uit met de ingangen op de djm800.. en anders laten ze maar een extra mengpaneeltje aanrukken :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Chiron schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:39:
Meh.. zaterdag moet ik na m'n dj set meteen een live set doen, had erop gerekend dat er nog een dj tussen zat zodat ik de gelegenheid had om m'n laptop om te bouwen naar live. Nu ga ik heel asociaal windows booten op m'n macbook pro zodat ik daarmee kan dj'en, en met m'n andere laptop ernaast de live set neer kan plempen :p
Hopelijk kom ik uit met de ingangen op de djm800.. en anders laten ze maar een extra mengpaneeltje aanrukken :)
Succes kerel.. ene hoe bedoel je liveset.. eigen tracks ?
cu @ #loungecafe

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:40

Shabbaman

Got love?

rhodium schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:24:
[...]

Dat is een probleem wat alleen in je hoofd zit, want in de situatie die je beschrijft kan je ook wel van je linker draaitafel naar je rechter cd-speler mixen... die is namelijk vrij.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Shabbaman schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Dat is een probleem wat alleen in je hoofd zit, want in de situatie die je beschrijft kan je ook wel van je linker draaitafel naar je rechter cd-speler mixen... die is namelijk vrij.
Maar misschien doet hij een bootleg met de linker draaitafel en rechter cd-speler. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Quinie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:23:
[...]

Succes kerel.. ene hoe bedoel je liveset.. eigen tracks ?
cu @ #loungecafe
improvisatie met Propellerheads Rebirth + Ableton, beetje ouwe meuk acid house achtig (en de mac os binary wil niet op leopard, want die slikt geen classic apps meer :()

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat mag je mij uitleggen dan, want ik kom veel hoger qua geld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok ben ik zo gestoord om de mixer mee te nemen op vakantie en daarop de mp3speler en mobiel in te pluggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Topicstarter
Saturnus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:32:
Ok ben ik zo gestoord om de mixer mee te nemen op vakantie en daarop de mp3speler en mobiel in te pluggen? :P
kan je niet pitchen dus heb je er eigenlijk niks aan :P

koop 2 crappy cd spelertjes op MP en verkoop ze er na weer, hooguit 2 tientjes verlies als je pech hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik haat beatmixen. :P
Maar sowieso heb ik normaal de desktop ingeplugd op de mixer via djDecks dus cd's heb ik niet eens haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
W00fer schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:02:
[...]

Dat mag je mij uitleggen dan, want ik kom veel hoger qua geld uit.
Torq, compleet, €200 euro

Tenzij jij voor dat geld een fatsoenlijke cd-speler weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Saturnus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:13:
Ik haat beatmixen. :P
Maar sowieso heb ik normaal de desktop ingeplugd op de mixer via djDecks dus cd's heb ik niet eens haha.
RadioDJ of sync-user ftl! :N

:P

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Chiron schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:28:
[...]

improvisatie met Propellerheads Rebirth + Ableton, beetje ouwe meuk acid house achtig (en de mac os binary wil niet op leopard, want die slikt geen classic apps meer :()
Ik moet nodig is na je komen kijken.. hoe zit dat eigenlijk kom ik in aanmerking voor een paar VIP kaarten :P :P

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Omdat ik telkens vaker cd-spelers tegen kom dan turntables en moet toch ergens op oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb ook CD tabletops en draaitafels. Ik ben toch wel erg blij dat ik voor die CD spelers ben gegaan, draait een stuk lekkerder dan TT's imo. Enige wat klote is dat ik veel CD's moet branden, dus daarom wil ik waarschijnlijk alsnog voor een tijdcodesysteem gaan, maar dan wel bediend via de CD spelers. Ik vind het corrigeren en beatmatchen gewoon een stuk lekkerder gaan op die dingen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Shit.. djsetje gaat uiteindelijk toch traktor + mac + vci100 worden, in windows (djdecks + vinyl control) doet m'n geluid kraakerdekraak na 5 seconden.. en ik heb het nog niet op kunnen lossen.. wordt ff een stoomcursusje traktor :+ en binnenkort op zoek naar een fatsoenlijke geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

mwah... dat is wel te doen toch?

Het zal zeker niet veel afwijken denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Meh ik heb inmiddels wel de gevoeligheid van de jog shuttles gefixed bij het pitchbenden, maar het blijft wennen.. komt nog bij dat ik geen koptelefoonversterker heb (de koptelefoon-out van de u46dj kan alleen maar een mix van alle kanalen weergeven) dus het wordt spannend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07-07 10:55
Zat eens mijn early hardcore plaatjes door discogs te halen. Niks bijzonders eigenlijk, totdat ik deze checkte wat men daar nog voor vraagt: http://www.discogs.com/release/217163 65 tot 100,-.

En ik heb hem van een vriend gehad, die had hem in 1996 gekocht en zijn platen lagen al 10 jaar in een kast niks te doen. Ik vind er zelf ook weinig aan, draai niet eens early hardcore, maar hoe bepaal je nou de kwaliteit van zon plaat? De hoes is een beetje geraffeld maar wel heel verder. Beide LP's hebben van die hele fijne krasjes van het draaien die je ziet als je met het licht meekijkt. Maar geen krassen die je hoort in je muziek en ook geen echte beschadigingen.

Hoe bepaal ik nou wat ik voor deze plaat kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 22-06 09:37
Kaap schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:49:
Zat eens mijn early hardcore plaatjes door discogs te halen. Niks bijzonders eigenlijk, totdat ik deze checkte wat men daar nog voor vraagt: http://www.discogs.com/release/217163 65 tot 100,-.

En ik heb hem van een vriend gehad, die had hem in 1996 gekocht en zijn platen lagen al 10 jaar in een kast niks te doen. Ik vind er zelf ook weinig aan, draai niet eens early hardcore, maar hoe bepaal je nou de kwaliteit van zon plaat? De hoes is een beetje geraffeld maar wel heel verder. Beide LP's hebben van die hele fijne krasjes van het draaien die je ziet als je met het licht meekijkt. Maar geen krassen die je hoort in je muziek en ook geen echte beschadigingen.

Hoe bepaal ik nou wat ik voor deze plaat kan vragen?
Volgens mij word zoiets bepaald door oplage, maar kan me vergissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sinds een aantal weken in bezit van een Denon DN-HS5500 en ik moet zeggen... hij bevalt enorm!
Beter dan de CDJ800/1000's waar ik in het verleden op heb gedraaid. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/HS5500/IMG_1049-th.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/HS5500/IMG_1059-th.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Da_maniaC op 20-07-2008 16:47 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Chiron schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:16:
Meh ik heb inmiddels wel de gevoeligheid van de jog shuttles gefixed bij het pitchbenden, maar het blijft wennen.. komt nog bij dat ik geen koptelefoonversterker heb (de koptelefoon-out van de u46dj kan alleen maar een mix van alle kanalen weergeven) dus het wordt spannend :p
Is het nog een beetje gelukt man?
DJ_The_SP schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:46:
Sinds een aantal weken in bezit van een Denon DN-HS5500 en ik moet zeggen... hij bevalt enorm!

[afbeelding]

[afbeelding]
NICE! WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 22:44
Ik heb ongeveer een jaar geleden een BCD3000 gekocht en ben sindsdien compleet verslaafd geraakt aan het DJ-en! Aangezien ik het zo geweldig vindt en daarom ook wat meer kwaliteit, precisie en functies wil, ben ik al een geruime tijd aan het zoeken naar apparatuur wat professioneler is en waar je ook echt mee gezien kan worden buiten je slaapkamer om. Dus tijd om mijn BCD3000 de deur uit te doen.

Wat ik met mijn nieuw apparatuur wil kunnen doen, is eigenlijk twee dingen.
  1. Ik wil nog steeds op mijn gemak alles kunnen aansturen op via mijn PC/Laptop met programma's als Traktor. Dus dat ik op dezelfde manier verder kan gaan zoals ik altijd heb gedaan met de BCD3000.
  2. Apparatuur dat ook zonder tussenstap van een PC/Laptop kan werken. Met het oog op clubs en discotheken waar dit normaal is, lijkt mij dit een goede oefening.
Mijn oog is tijdens mijn zoektocht gevallen op de Denon S1200, ik zie deze overal hoog aangeschreven staan, vooral omdat hij zoveel functies in één heeft voor zo'n zachte prijs EN deze CD-speler kan beide 'analoog?' en digitaal alles aansturen. Ideaal voor mij.

Een (logische?) keuze lijkt mij het volgende: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=26522
  • 2x Denon DN-S1200 CD-Speler
  • 1x Denon DN-X120 DJ Mixer
Stel ik wil nu digitaal gaan draaien zoals ik altijd al gewend ben met mijn BCD3000.
Waar ik dan mee zit, is de mixer. Als ik mezelf goed heb inlezen, dan kan deze gewoon analoog zijn? Dus mijn S1200's als MIDI-controllers gebruiken, en dan de X120 die niet aan mijn PC hoeft te hangen.
Een probleem lijkt mij dan, dat je de input van de mixer niet op je beeldscherm kunt teruglezen? Dus als ik aan wat knoppen draai op de X120, zie ik dit niet terug op Traktor, toch?

Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat is wijsheid?
Welke mixer is goed voor mij om mee te werken, zodat ik nog steeds alles digitaal kan blijven doen, maar ook zonder PC er tussen kan gaan werken met CD's/HDD? Op de mixer heb ik bij voorkeur wel FX mogelijkheden zitten, maar misschien is het ook een optie om mijn BCD3000 er ook nog naast te zetten en die te gebruiken als FX MIDI Machine? :)

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest, mocht het niet zo zijn, vraag maar raak! ;)

[Edit] Verder zie ik vrijwel nergens EQ kill button/switches op mixers zitten. Is de enige manier dan om de knop helemaal linksom te draaien, want het lijkt me toch best wel handig en vooral sneller werken met een knop erbij?

[ Voor 4% gewijzigd door Helmet Kamikaze op 21-07-2008 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ome_Les schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:04:
[...]

Is het nog een beetje gelukt man?
Ja het ging eigenlijk best wel goed :) output 1 voor de master en monitor naar output 2 :) cue aan op het kanaal waar 2 aan hing, en ik had een djm800 als koptelefoonversterker :p

Feest zelf was een beetje drama qua bezoekersaantal, ik geloof dat er nog geen 40 man geweest zijn :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Chiron schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:29:
[...]

Ja het ging eigenlijk best wel goed :) output 1 voor de master en monitor naar output 2 :) cue aan op het kanaal waar 2 aan hing, en ik had een djm800 als koptelefoonversterker :p

Feest zelf was een beetje drama qua bezoekersaantal, ik geloof dat er nog geen 40 man geweest zijn :{
Hmmm... Dat is inderdaad heel erg jammer! Waren er soms te veel andere feesten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben eens aan het kijken naar CD-spelers. Heb momenteel Turn Tables maar 't kost vrij veel om steeds platen bij te komen terwijl het maar een simpele hobby is (momenteel, misschien leuk bijbaantje voor later :)). CD's kan ik eerst lekker mee oefenen en doen en kan ik op een iets andere manier makkelijk verkrijgen en zelf branden :P Hoewel ik ook CD's legaal koop (zij het met hoesje, zij het MP3's) :)

Ik heb zitten kijken naar spelers van 200-250 euries en kwam de DAP TL-850 tegen. Er staat bij vermeld dat het de Reloop RCD-900s is met een ander logootje op de behuizing. Bron: New-Line.

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/d1151.jpg

Heeft iemand ervaring met deze uitvoering of met de reloopversie? Of nog tips voor CD spelers voor beginners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:46:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe werkt die pitch slider ? Want als je op deck 1 de pitch vol open zet, hoe werkt dat dan met deck 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
W00fer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:21:
[...]

Hoe werkt die pitch slider ? Want als je op deck 1 de pitch vol open zet, hoe werkt dat dan met deck 2 ?
http://www.youtube.com/watch?v=bYC5103l9lQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
Ik kom toch even terug op mijn verhaal over de effecten mixer. Ik heb deze waarschijnlijk toch niet (genoeg) nodig aangezien er toch al redelijk wat effecten op de DNS1200 zelf zitten.

Dan zit ik alleen nog met de vraag hoe het zit met MIDI en de mixer, kan iemand hier mij meer over vertellen? Als ik op een analoge mixer zoals de Denon X120 aan m'n knoppen draai, dan zie ik dit niet terug in mijn software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 05-07 16:32
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:01:
Dan zit ik alleen nog met de vraag hoe het zit met MIDI en de mixer, kan iemand hier mij meer over vertellen? Als ik op een analoge mixer zoals de Denon X120 aan m'n knoppen draai, dan zie ik dit niet terug in mijn software?
Dat klopt, bij een analoge mixer worden de bewerkingen in de mixer zelf uigevoerd, en daar weet de software dus niets van.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:01:
Ik kom toch even terug op mijn verhaal over de effecten mixer. Ik heb deze waarschijnlijk toch niet (genoeg) nodig aangezien er toch al redelijk wat effecten op de DNS1200 zelf zitten.

Nope, dan heb je ene mixer nodig met midi ondersteuning, en dan word het qua prijs een heel ander verhaal denk ik. Een Nuo 4 is bij new-line iig € 820, dat is zo even de goedkoopste die ik kan vinden met midi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

ravenger schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:25:
[...]

Nope, dan heb je ene mixer nodig met midi ondersteuning, en dan word het qua prijs een heel ander verhaal denk ik. Een Nuo 4 is bij new-line iig € 820, dat is zo even de goedkoopste die ik kan vinden met midi.
Een van de betere inderdaad!

Een goedkopere schijnt de Behringer DDM400 te zijn, voor €399,- als ik mij niet vergis. (Weet alleen niet zeker of deze al verkocht wordt, en inderdaad voor deze prijs)

[ Voor 8% gewijzigd door Ome_Les op 21-07-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
Voor €399,- is het wel een heel erg uitgebreide mixer nietwaar...? Is het voor zo'n prijs nog wel betrouwbaar?

Er zitten in ieder geval wel heel wat leuke features op, alleen voor mij misschien zelfs iets té veel. Al kan dat nooit een probleem zijn natuurlijk. Die phones uitgang lijkt me alleen wel heel erg verrot zitten.

Iemand ervaring met dit apparaat?

Afbeeldingslocatie: http://www.zen.pqsound.co.za/images/DDM4000_top.jpg

[Edit]Kijk, dit lijkt dan toch al direct weer een stuk aantrekkerlijk en overzichtelijker voor dezelfde prijs als de DDM4000, de Reloop RMX-40 USB.

Afbeeldingslocatie: http://fr.audiofanzine.com/img/produits/audiofanet/normal/8/8/88222.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Helmet Kamikaze op 21-07-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:32:
Voor €399,- is het wel een heel erg uitgebreide mixer nietwaar...? Is het voor zo'n prijs nog wel betrouwbaar?

Er zitten in ieder geval wel heel wat leuke features op, alleen voor mij misschien zelfs iets té veel. Al kan dat nooit een probleem zijn natuurlijk. Die phones uitgang lijkt me alleen wel heel erg verrot zitten.

[afbeelding]

[Edit]Kijk, dit lijkt dan toch al direct weer een stuk aantrekkerlijk en overzichtelijker voor dezelfde prijs als de DDM4000, de Reloop RMX-40 USB.

[afbeelding]
Wat heb je nu zelf uitgezocht dan? Niks lijkt mij anders had je een mooi lijstje aan specs naast elkaar kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:32:

[afbeelding]

[afbeelding]
Maar net wat je wilt eh; wel of geen midi, wel of geen effecten, veel of relatief weinig kwaliteit, duur of goedkoop. Er zijn genoeg mixers op de markt in elke klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
rhodium schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:47:
[...]

Wat heb je nu zelf uitgezocht dan? Niks lijkt mij anders had je een mooi lijstje aan specs naast elkaar kunnen zetten.
Ik heb nu het volgende bij elkaar gezocht;
  • 2x Denon DN-S1200
  • 1x Reloop RMX-40 USB
De DN-S1200's heb ik uitgekozen aangezien ze overal neergezet worden als erg goede CD-spelers om mee te beginnen en een goede prijs/kwaliteit zijn. Ook heeft het MIDI, iets wat ik ook wil.

Ik heb voor de Reloop gekozen, wederom omdat iedereen er erg positief over is, het ook een goede prijs/kwaliteit schijnt te zijn en omdat het ook aan te sturen is met MIDI. Het is natuurlijk wel zo fijn/makkelijk/compleet om ook een MIDI Mixer te hebben in plaats van alleen MIDI Spelers.

Op deze manier kan ik thuis/kleine feesten gewoon lekker aankloten met een laptop setup en ondertussen ook al mezelf trainen in het echte traditionelere werk met CD's zonder laptop erbij.

Mij lijkt het een logische beredenering, wat vinden jullie ervan? Kan ik misschien toch ergens beter uit voor dezelfde prijs of kan ik met het bovenstaande apparatuur toch niet doen wat ik voor ogen heb? :)

Even voor de duidelijkheid:
ravenger schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:23:
Maar net wat je wilt eh; wel of geen midi, wel of geen effecten, veel of relatief weinig kwaliteit, duur of goedkoop. Er zijn genoeg mixers op de markt in elke klasse.
Wél MIDI, wel effecten (hoeft niet uitgebreid maar wel de standaard), kwaliteit maakt me niet heel erg veel uit, zolang ik maar wel waar voor m'n geld heb en ze wel een aantal jaartjes meekunnen als er zuinig mee om gegaan wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Helmet Kamikaze op 21-07-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
de Reloop RMX-40 USB heeft geen midi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
Dus alle input van die mixer zie ik niet terug op software als Traktor?

Wat raden jullie mij dan aan? Met welke mixer in dezelfde prijsklasse (als die er is) kan je ook de input van je mixer terug zien op software als Traktor?

[Edit]
Ik zit even na te denken over het feit of ik het wel écht nodig heb dat ik het terug kan lezen op mijn software en begin nu erg te twijfelen, aangezien ik natuurlijk ook alles prima op de mixer zelf kan zien. 8)7

Heh.. Moeilijk moeilijk moeilijk dit allemaal. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Helmet Kamikaze op 21-07-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Beste mensen, kunnen jullie mij software adviseren waarmee ik het eea. kan remixen. Ik denk dan aan, stukje hiervan knippen, stukje daarvan, plak enz. Beetje Magix Music Maker idee, maar dan minder knullig. :P

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Overal wordt de vraag gesteld wat je dan wel met usb kan op de Reloop RMX-40 USB.

Ik heb deze en dit kun je ermee:

-Voer audio UIT vanaf je PC naar je mixer. Je hebt 2 aansluitingen dus 2 kanalen.
-Voer audio UIT vanaf je mixer naar je pc, zodat je op kunt nemen.

Het is dus GEEN midi mixer.

In de Reloop RMX-40 USB zit een multichannel geluidskaart, en dus hoef je geen Maya 44 ofzo meer te kopen.

Klopt niet helemaal, want de Reloop heeft geen sound OUT (alleen via de master) en geen gescheiden OUT. Dus je kunt geen tijdcode of dat soort dingen gebruiken.

Daarvoor heb je een U46DJMK2 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Chandler479 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:21:
Beste mensen, kunnen jullie mij software adviseren waarmee ik het eea. kan remixen. Ik denk dan aan, stukje hiervan knippen, stukje daarvan, plak enz. Beetje Magix Music Maker idee, maar dan minder knullig. :P
Misschien is het handig om ook ff het "How to become a Producer" topic te lezen.

Als je opzoek bent naar Music Maker idee, kun je kijken naar Ableton Live/MixMeister/Cubase.

Het is alleen vaak wel ff iets ingewikkelder als dat je denkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 11:53

Krizzie

Progressive Music \o/

Mafkees schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:52:
Ik ben eens aan het kijken naar CD-spelers. Heb momenteel Turn Tables maar 't kost vrij veel om steeds platen bij te komen terwijl het maar een simpele hobby is (momenteel, misschien leuk bijbaantje voor later :)). CD's kan ik eerst lekker mee oefenen en doen en kan ik op een iets andere manier makkelijk verkrijgen en zelf branden :P Hoewel ik ook CD's legaal koop (zij het met hoesje, zij het MP3's) :)

Ik heb zitten kijken naar spelers van 200-250 euries en kwam de DAP TL-850 tegen. Er staat bij vermeld dat het de Reloop RCD-900s is met een ander logootje op de behuizing. Bron: New-Line.

[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze uitvoering of met de reloopversie? Of nog tips voor CD spelers voor beginners :)
Waarom geen timecoded systeem? Je hebt de draaitafels immers al staan. CD's kun je rippen (mp3/wav) naar de pc en dan kun je die alsnog gebruiken. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Chandler479 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:21:
Ik ken toch mensen die met die 'knullige' software een degelijke jaarmix in elkaar weten te zetten, it aint the kitchen that makes the cook. ;)

Ableton Live is een veel gebruikte tegenwordig, ene Liebrand schijnt daar ook wel aardige dingetjes mee te maken. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:20:

Wat raden jullie mij dan aan? Met welke mixer in dezelfde prijsklasse (als die er is) kan je ook de input van je mixer terug zien op software als Traktor?

[Edit]
Ik zit even na te denken over het feit of ik het wel écht nodig heb dat ik het terug kan lezen op mijn software en begin nu erg te twijfelen, aangezien ik natuurlijk ook alles prima op de mixer zelf kan zien. 8)7

Reloop RMX-40 DSP Blackfire is prima en ziet er net iets beter uit dan de usb versie. Zelf heb ik deze ook aangeschaft omdat ik een dure mixer onzin vind voor gebruik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222999

Vunk - Eclectic mix pt 4 (juli 2008)

Check mijn laatste mixtape!! ik ga op vakantie en neem mee.....

Download:
www.djvunk.com/mixtape.html

tracklist:
01. Pryda - Pjanoo
02. Cahill - Trippin On You (Thomas Gold vs Dave Ramone Mix)
03. Groovenatics - You Got Mail (Original Mix)
04. Chocolunatix - Corozon (dB Mix)
05. Igor Valente - Rocking Down The House (Original Mix)
06. Jesse Garcia - Ibiza (Original Mix)
07. Kraak & Smaak - Squeeze Me (Zen Duca's Eclectical Bootleg)
08. Ian Carey – Keep On Rising (Mark Junior & Alex Sandrino Mix)
09. David Vendetta ft David Goncalves - Freaky Girl (Erick E Mix)
10. Martin Solveig - I Want You (Laidback Luke Remix)
11. Starkillers - Killer (John Made Remix)
12. Estelle ft Kanye West – American Boy (Dirtcaps Fix)
13. NouveauBeats & Kid Kaio - Shoop Jackin'
14. De Jeugd Van Tegenwoordig - Datvindjeleukhe
15. Aart Lus & Ed Lip - Ik Bin Su Eil
16. Afrojack - Do My Sexy Fuck (Fatslop Mash-up)
17. Stylus Robb - Ininna Tora (Nick Corline Remix)
18. ALVARO - Mendes on R.I.O. 2008 (Original Mix)
19. Copyright ft. Mr. V & Miss P - In Da Club (Shake Shut up Mix)
20. MYPD - Mundo Samba (R.I.O Original Mix)
21. Rune RK - Calabria (Update Mix)
22. Filip Le Frick - Da Latin Bomb (Original Mix)
23. Madcon - Beggin (Funk D RMX)
24. J-Lectric - Latin Beats (Original Mix)
25. Yves Larock vs Ian Oliver - Rise Up Bucovina (Alex Astero Mix)

Laat ff horen wat je ervan vond!

gr rob
djvunk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:20:

[Edit]

Ik snap eigenlijk niet waarom je zo ontzettend graag wil dat je, de mixer input krijgt te zien in bijvoorbeeld traktor...
Voor spelers kan ik het nog begrijpen aangezien je allerlei leuke snufjes hebt zoals instant loops van 4 maten etc.
Vrijwel alle DJ's die ik ken, die werken met Midi om te mixen die gebruiken gewoon hun eigen mixer om extern het geluid te regelen en in de software alleen een speler.
Dit heeft natuurlijk ook wel de rede dat een mixer altijd meteen zal reageren, niet afhankelijk is van de computer op deze manier en vaak zelfs beter werkt aangezien dingen zoals equalizer curves etc op een heuse DJ mixer beter zijn dat die van de software.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
DJ_The_SP schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:58:
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo ontzettend graag wil dat je, de mixer input krijgt te zien in bijvoorbeeld traktor...
Voor spelers kan ik het nog begrijpen aangezien je allerlei leuke snufjes hebt zoals instant loops van 4 maten etc.
Je hebt gelijk, ik kwam daar ook achter toen ik die edit gemaakt had. Ik had me gewoon blind zitten staren erop zonder er echt verder over na te denken. Ik ga gewoon een normale mixer erbij kopen.

Die RMX-40 DSP Blackfire ziet er inderdaad erg netjes uit en heeft voldoende effecten, ik loop dan alleen nog tegen het 4-kanalen gebeuren aan. Is het wel verstandig om dit te doen, want volgens mij heb ik er helemaal niks aan aangezien ik maar 2 spelers heb, of zitten er toch wel wat voordelen aan?

Want anders kan ik ook wel gewoon een 2-kanalen mixer kopen met effecten erop. Een erg goede wat ik hier en elders vaak zie terugkomen is de Pioneer DJM-400 (€469), als ik het goed zie heeft deze vrijwel dezelfde functies als de RMX-40 (€379). Deze is alleen wel duurder dan de RMX-40 terwijl het maar een 2-kanaals is. Betaal je dan alleen voor het merk zoveel of zit er nog meer achter?

Verder ben ik ook nog de Reloop IQ-2+ tegen gekomen voor €299,-, alleen scheelt dit ook maar €100,- tenopzichte van de RMX-40.

Eigenlijk is mijn vraag, wat is slim om te doen, een 4-kanalen mixer of 2-kanalen mixer? Naast het overduidelijke feit dat je met een 4-kanalen mixer kan uitbreiden, zitten er verder nog voordelen aan?

[edit] Samples in kunnen laden lijkt me ook een voordeel, verder nog meer voor- of nadelen?

[edit2] Aangezien de DN-S1200's ook Flanger, Filter en Echo/loop effecten heeft, blijven alleen Pan, Trans, Delay, Phase, Pitch Shifter - effecten over die ik dan extra heb op de RMX-40

Alleen hoe vaak gebruik je die effecten? Pitch Shifter spreek voor zich, Pan is toch dat hij geluid de heletijd tussen je boxen heen en weer slingert? Trans, Delay, Phase (bijna hetzelfde als Flanger?) weet ik niet wat ze ze doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Helmet Kamikaze op 22-07-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Pioneer DJM-400 is niet zo heel bijzonder en staar je niet dood op het merk. De Reloop IQ-2+ is ook een leuk ding en kwam bij mij als 2e keus, maar ik wou toch later nog 2 cd-spelers gaan aansluiten. Volgens mij had de Reloop IQ-2+ ook geen gebalanceerde kanalen wat bij mij een must was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ik ben sinds een tijdje aan het spieken voor een CD-DJ-setup omdat het me wel leuk lijkt om mee te spelen. Ik zou voornamelijk wat R&B en HipHop mixen om m'n eigen mixtapejes te maken o.i.d. Geen serieus club-ambities of zoiets.

Omdat ik een beetje lui ben, wil ik er per se eentje met USB-aansluiting omdat ik al m´n MP3s al op een harde schijf heb staan.

Qua opties kom ik eigenlijk alleen de Pioneer´s CDJ-400 tegen. Groot voordeel is dat deze 'redelijk' kunnen scratchen, iets wat met de CDJ 200 en CDJ 100 niet tot nauwelijks gaat (even los van dat ze geen USB hebben).
Ik heb al vrij veel reviews en filmpjes op Youtube bekeken en die 400's lijken me wel echt heel gaaf.

Maar zijn er nog andere opties die ik zou moeten beschouwen, voordat ik ze misschien zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik heb verder geen ervaring met de CDJ-400 maar ik heb wel ergens gelezen dat het echt een eeuwigheid duurt voordat je een redelijk aantal aan mp3's in de speler hebt geladen.
Of het waar is weet ik niet maar misschien een tip voor je om het eens goed te onderzoeken.

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Er zijn best wat alternatieven voor de CDJ-400 op te noemen. De Denon DN-S1200 en de Reloop RMP-2 bijvoorbeeld zijn ook het afwegen waard.
De Denon heeft USB aansluiting om een HDD aan te sluiten, en je kan zelfs twee spelers linken met een console kabel, zodat je een HDD op de ene speler aansluit, en via de console kabel ook op de de andere speler je mp3s kunt lezen van je HDD.

[ Voor 47% gewijzigd door ravenger op 23-07-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Matsie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:22:
Ik heb verder geen ervaring met de CDJ-400 maar ik heb wel ergens gelezen dat het echt een eeuwigheid duurt voordat je een redelijk aantal aan mp3's in de speler hebt geladen.
Of het waar is weet ik niet maar misschien een tip voor je om het eens goed te onderzoeken.
Bedoel je op het moment dat je je set aanset (en al een library hebt aangemaakt) of bedoel je het aanmaken van de library?
ravenger schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:00:
Er zijn best wat alternatieven voor de CDJ-400 op te noemen. De Denon DN-S1200 en de Reloop RMP-2 bijvoorbeeld zijn ook het afwegen waard.
De Denon heeft USB aansluiting om een HDD aan te sluiten, en je kan zelfs twee spelers linken met een console kabel, zodat je een HDD op de ene speler aansluit, en via de console kabel ook op de de andere speler je mp3s kunt lezen van je HDD.
Klopt het dat die Reloop RMP-2 geen USB aansluiting heeft? Hoofdeis is namelijk dat de speler wel een USB-ingang heeft om een HDD op aan te sluiten. Wel handig dat die RMP-2 meerdere cue points kan opslaan.
De S1200 zal ik zeker nog onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
ravenger schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:00:
Dat is dus helaas niet waar. Hadden ze dat maar gedaan, het zou ideaal geweest zijn.
Ik citeer even iets van de website aboutdj.nl uit de recensie van de DN-S1200:

Denon heeft echter 1 grote fout gemaakt op de S1200 en dat is dat wanneer je 2 S120’s aan elkaar hangt je geen gebruik kan maken van één en dezelfde harddisk. Je kunt alles uitwisselen tussen 2 S1200’s, je kunt 2 S1200’s doorzoeken met 1 toetsenbord maar 1 harddrive aan sluiten op de S1200 en die delen met de andere speler gaat niet. Jammer maar helaas en ik vind het wel een missertje van Denon want als ik iets niet wil is dat ik steeds de harddisk moet verplaatsen van A naar B.

Jammer, want verder lijkt het mij ook een erg mooi ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
XNightmare schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:59:
[...]

Dat is dus helaas niet waar. Hadden ze dat maar gedaan, het zou ideaal geweest zijn.

Denon heeft echter 1 grote fout gemaakt op de S1200 en dat is dat wanneer je 2 S120’s aan elkaar hangt je geen gebruik kan maken van één en dezelfde harddisk. Je kunt alles uitwisselen tussen 2 S1200’s, je kunt 2 S1200’s doorzoeken met 1 toetsenbord maar 1 harddrive aan sluiten op de S1200 en die delen met de andere speler gaat niet. Jammer maar helaas en ik vind het wel een missertje van Denon want als ik iets niet wil is dat ik steeds de harddisk moet verplaatsen van A naar B.

Hmm raar idd, ik dacht dat het wel kon, zelf nog niet getest, ik heb er namelijk nog geen twee ;) maar dat is wel een bummer dan zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

[...]

Deze functie zit alleen op de HS5500. Ook wel D Link genoemd.
Deze afweging is er inderdaad één die veel gemaakt word.
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten en je hebt ze zelf eigenlijk al genoemd. Het komt erop neer dat je kwantiteit en kwaliteit zal gaan moeten afwegen.
Als je voor jezelf weet dat je voorlopig alleen wil gaan stoeien met die 2, S-1200's dan zou ik inderdaad een DJM400 overwegen aangezien je dan kwalitatief meteen op het juiste niveau zit.
Ook als je nog aan het kijken bent of DJing iets voor jou is de DJM400 de betere keus....
Deze heb je namelijk ook veel sneller verkocht als je straks toch wil stoppen met de hobby.

Voor mij persoonlijk vind ik 2 of 3 kanalen veel te weinig. Ik heb namelijk altijd booths gehad met meerdere apparaten of tijdens feesten met vrienden van me (welke ook dj's zijn) die dan hun platenspelers aan willen sluiten omdat ik alleen 2 cd decks bij me heb.
Vandaar dat ik volgende maand ook de Ecler Evo 5 ga kopen. :)
(Het gaat bij die mixer natuurlijk niet alleen om de 5 kanalen, maar het weegt wel mee).
Helmet Kamikaze schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:11:
[...]

[edit2] Aangezien de DN-S1200's ook Flanger, Filter en Echo/loop effecten heeft, blijven alleen Pan, Trans, Delay, Phase, Pitch Shifter - effecten over die ik dan extra heb op de RMX-40

Alleen hoe vaak gebruik je die effecten? Pitch Shifter spreek voor zich, Pan is toch dat hij geluid de heletijd tussen je boxen heen en weer slingert? Trans, Delay, Phase (bijna hetzelfde als Flanger?) weet ik niet wat ze ze doen.
Houd er wel rekening mee, dat wanneer je de spelers in MIDI mode gebruikt je niets meer hebt aan de effecten, je bent dan afhankelijk van de software. Ik vind het persoonlijk fijner als de effecten in de mixer zitten.

[ Voor 138% gewijzigd door Da_maniaC op 23-07-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Double post...delete maar aub.

[ Voor 98% gewijzigd door Da_maniaC op 23-07-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254348

en toch, ben ik blij, na dit alles gelezen te hebben: dat mijn dateq wat langere faders heeft dan de behringer of djm mixers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Het is maar net wat je gewend bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 14:00

Empathy

Extreme Audio

Vrienden! Omdat ik de komende maanden een beetje krap bij kas zit (er zit een koopwoning aan te komen) heb ik besloten geen nieuwe mixer aan te schaffen maar m'n good ol' Gemini UMX-7 van nieuwe faders te voorzien (er zit er eentje een beetje los, maar klinkt na 5 jaar nog perfect!). Bij New-Line hadden ze er nog een aantal liggen uit een UMX-SE, die ook op de UMX-7 werken. Nu stuurde Dré mij het volgende mailtje:
Nog even een tip over deze modules. De modules gebruiken maar één kant
van de fader (dus maar één faderbaan van de stereo fader). Je kunt de
betrouwbaarheid verhogen door beide faderbanen te gebruiken. Raadpleeg
voor eventuele verdere uitleg een bevriende techneut.
Iemand enig idee hoe of wat? Moet ik gaan solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Anoniem: 254348 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:08:
en toch, ben ik blij, na dit alles gelezen te hebben: dat mijn dateq wat langere faders heeft dan de behringer of djm mixers..
Dat is inderdaad persoonlijk, ik vind voor het DJ werk 100mm faders geen toegevoegde waarde hebben. Dat dateq faders gewoon allemaal aanvoelen alsof je met je vinger door een natte %&$ glijd is heel wat anders. Want ze voelen wel echt ontzettend fijn die faders.
Het zal mij benieuwen hoe de faders van de Ecler Evo serie aanvoelen.
Empathy schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:09:
Vrienden! Omdat ik de komende maanden een beetje krap bij kas zit (er zit een koopwoning aan te komen) heb ik besloten geen nieuwe mixer aan te schaffen maar m'n good ol' Gemini UMX-7 van nieuwe faders te voorzien (er zit er eentje een beetje los, maar klinkt na 5 jaar nog perfect!). Bij New-Line hadden ze er nog een aantal liggen uit een UMX-SE, die ook op de UMX-7 werken. Nu stuurde Dré mij het volgende mailtje:

[...]

Iemand enig idee hoe of wat? Moet ik gaan solderen?
Dat hangt af van de aansluitmethode van de faders, bij mijn oude mixer zaten deze namelijk met connectoren vast aan het pcb van de fader. Maar ik denk dat Dré bedoelt dat de gemini een gecombineerd stereo signaal door de fader stuurt terwijl de faders die hij heeft liggen 2 kanalen hebben (links en rechts).
Ipv ground en signal op je oude fader heb je dan 2 keer een signal aansluiting en 1 keer een ground.
(Je kan je signal aansluiting dan dus doorverbinding van het eerste naar het tweede kanaal).

[ Voor 48% gewijzigd door Da_maniaC op 24-07-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
rhodium schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:35:
[...]

Reloop RMX-40 DSP Blackfire is prima en ziet er net iets beter uit dan de usb versie. Zelf heb ik deze ook aangeschaft omdat ik een dure mixer onzin vind voor gebruik thuis.
Definieer het "er beter uitzien dan de USB versie". Als je het over de rubberen knoppen hebt vind ik dat geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
[...]

Zijn er nog andere draaitafels die van een USB ingang zijn voorzien? Ik heb helaas nog geen andere, betaalbare kunnen ontdekken.
Het zouden namelijk mijn eerste stapjes in de DJ-wereld zijn, dus het moet qua kosten niet al te gek worden. Liefst zou ik met zo'n 1000 euro klaar zijn (2 decks + een mixer). Maar met de USB-eis lijkt dat niet te lukken...
Enige alternatief dat ik zie is iets als een Numark IDJ2. Niet echt robuust of rijkelijk uitgerust, vergeleken met de andere opties, maar wel betaalbaar EN voorzien van USB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
(schaamteloze crosspost)
Staan er al een tijdje, maar nog niet gepost dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vandelinden1/Reloopklein2.jpg
(klikbaar voor groot)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vandelinden1/reloopklein.jpg
(klikbaar voor groot)

We zien:
2x Reloop RMP-2 Ltd
1x Reloop RMX-40 Ltd

We zien nog niet:
Reloop RHP-10 Ltd

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
Matsie schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:38:
We zien:
2x Reloop RMP-2 Ltd
1x Reloop RMX-40 Ltd

We zien nog niet:
Reloop RHP-10 Ltd
Mmmh, gaaf hoor! Erg netjes zo alles in het wit! Bevalt de RMX-40 een beetje?

Ik ga zéééér binnenkort (vanavond of morgen) ook de RMX-40 bestellen! Alleen dan de Blackfire editie. Dat, en ook 2 Denon S1200's. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Helmet Kamikaze op 27-07-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Helmet Kamikaze schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Mmmh, gaaf hoor! Erg netjes zo alles in het wit! Bevalt de RMX-40 een beetje?

Ik ga zéééér binnenkort (vanavond of morgen) ook de RMX-40 bestellen! Alleen dan de Blackfire editie. Dat, en ook 2 Denon S1200's. :D
Ja ik vind het er zelf ook erg netjes uitzien in deze kleuren :) Kreeg alleen al wel de opmerking of het door Apple was gemaakt ;)
Maar tot nu toe bevalt de RMX-40 erg goed. Heb er uiteraard nog niet veel ervaring mee maar de eerste indrukken zijn prima. De faders voelen iig goed aan, er is genoeg ruimte tussen de potmeters en er zijn (voor mij) meer dan genoeg opties en mogelijkheden. Ben er dus erg tevreden over, en heb zeker geen spijt van mijn aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Hmmmm dilemma.

Mijn Numark 1720X van 8 jaar oud begint nu toch wat gebreken te vertonen, 1 kanaal doet het nog maar half (alleen rechts), en soms heb ik dat probleem ook bij de main out. Vraag is nu, ding laten repareren, of eens gaan kijken naar een andere mixer.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ligt denk ik een beetje aan het budget dat je beschikbaar hebt en hoeveel het kost om je Numark te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
(schaamteloze crosspost)
...
Reloop RHP-10 Ltd
Bekende kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Hehe jup, komen jouw TT's vandaan :)
Al een beetje tijd gehad om te oefenen? En zo ja, lukt het al een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Matsie schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:42:
[...]

Hehe jup, komen jouw TT's vandaan :)
Al een beetje tijd gehad om te oefenen? En zo ja, lukt het al een beetje?
Ze hebben het hele weekend aangestaan. Beatmatchen gaat al stuk soepeler en daarbij staat mijn midideck maar niks te doen. TT's is echt veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

Anoniem: 222999 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:54:
Vunk - Eclectic mix pt 4 (juli 2008)

Check mijn laatste mixtape!! ik ga op vakantie en neem mee.....

Laat ff horen wat je ervan vond!

gr rob
djvunk.com
Oke , oordeel van mijn kant uit...

Heel wazig geluid alleen bij het 1e en laatste nr (?? )
Ik merk dat je heeel veel effecten hebt gebruikt.... Je mixtechniek is wel prima , goeie platenkeus,goeie opbouw.
Alleen is dit meer gewoon een House setje dan Eclectic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 15:06
Hallo!

Ik had een vraagje.
Sinds lange tijd ben ik aan het overwegen om een leuk mix-setje te kopen voor thuis.
Bedoeld om wat mixjes in mekaar te zetten en het DJ-en een beetje onder de knie te krijgen.

Nu ben ik er alleen nog niet helemaal uit welke CD-spelers ik wil gaan gebruiken.
Was via marktplaats namelijk op een mooie aanbieding van de DAP TL-750 gestuit:

Afbeeldingslocatie: http://www.electromania.be/images/d1150.jpg

125euro

Op new-line en op andere fora lees ik veel goede berichten over de Numark Axis-4,
welke een hele goede instapper blijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://ssraudio.com/images/axis4_300.jpg

179euro

Was voornamelijk verbaasd over de lage prijs van de DAP TL-750 (eerste link), aangezien
de adviesprijs rond de 250 ligt.

Als iemand mij hierover kan adviseren, graag! :)

[ Voor 8% gewijzigd door injectx op 29-07-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

(schaamteloze crosspost)
Staan er al een tijdje, maar nog niet gepost dus bij deze:

[afbeelding]
(klikbaar voor groot)
[afbeelding]
(klikbaar voor groot)

We zien:
2x Reloop RMP-2 Ltd
1x Reloop RMX-40 Ltd

We zien nog niet:
Reloop RHP-10 Ltd
Prachtige setup O+

Khoop hier zelf binnenkort ook die RMX-40 LTD te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Niet echt apparatuur maar heb 2 van deze jongens besteld: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sterlingflightcases.com/images/FlightCases/3016.jpg

Kan ik als ik over een week vakantie heb, beginnen aan mijn zelf ontworpen coffin.
(Die komt er nog bovenop).

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 30-07-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Ziet er in ieder geval goed uit!
Wat komt er precies in te zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Godver, waag ik de overstap naar Vista, herkent het mijn Controller wel, maar kan hij geen driver vinden?

Het schijnt een class compliant device te zijn, maar zelfs de zogeheten USB composite Driver wil niet werken? :o

[ Voor 14% gewijzigd door Ome_Les op 31-07-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 05-07 16:32
Ome_Les schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:33:
Godver, waag ik de overstap naar Vista, herkent het mijn Controller wel, maar kan hij geen driver vinden?

Het schijnt een class compliant device te zijn, maar zelfs de zogeheten USB composite Driver wil niet werken? :o
Over welke controller gaat het?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

XNightmare schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:38:
Ziet er in ieder geval goed uit!
Wat komt er precies in te zitten? :P
Tot nu toe nog niet zo heel veel....
1 x Behringer EP2500
1 x Antec of Codegen 4U Rackmount ATX Case
(met als specs: E6600, 2GB PC6400, P5B Deluxe, 8600GT, 2 x 500GB RAID1 + Anti Vibration kit).
1 x misschien nog een van mijn Sony CD spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Adion schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Over welke controller gaat het?
De Behringer BCR2000

(Inderdaad die Rotary controller. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Het word nog eens wat. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/HS5500/flghtc-th.jpg

Er staat nog een hele hoop oude apparatuur in de flightcases, dat moet ik nog een ander plekje geven. (En in de linker flightcase moet een rackmount pc komen... de onderdelen heb ik al liggen moet alleen de kast nog ff bestellen).

Nog 1 week werken dan begint mijn vakantie... dan ga ik ws beginnen aan het maken van een zelf ontworpen coffin voor mijn mixer etc.

[ Voor 57% gewijzigd door Da_maniaC op 01-08-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250954

Nog even een snelle vraag :

Heb op het moment een DJM-400 maar ik wil een sampler kopen. Heb ik genoeg aan een 2 channel mixer of moet ik opzoek naar een 3 of 4 channel mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 20:30

KoudeAardbei

Moderator

Ik wil gewoon voor de hobby een mengpaneel e.d kopen, zodat ik het een beetje kan leren en later misschien wat professionelers te halen,
nu kwam ik de:
hollywood mx-3 fx
op het spoor, iemand die ik ken heeft hem ook en is er zeer tevreden over.

Is dit wat voor het komende jaar om het op te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta op het punt om de Numark PHX te bestellen, maar las net een review dat als je hem hard heb staan dat er dan veel ''distortion and echo'' is, iemand die hier ervaring mee heeft of mij een andere headphone kan aanraden voor de zelfde prijs klasse?

-edit-
na toch een paar reviews te hebben gevonden ben ik totaal afgeknapt op deze headphone, bijna bij iedereen breekt hij gewoon af!
ik denk dat ik nu voor de Stanton DJ Pro 2000S ga!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 248502 op 06-08-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Heeft iemand een idee hoe je toch je leds kan laten branden, als je niet de VD DJc versie gebruikt met de Hercules RMX?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

KoudeAardbei schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:45:
Ik wil gewoon voor de hobby een mengpaneel e.d kopen, zodat ik het een beetje kan leren en later misschien wat professionelers te halen,
nu kwam ik de:
hollywood mx-3 fx
op het spoor, iemand die ik ken heeft hem ook en is er zeer tevreden over.

Is dit wat voor het komende jaar om het op te leren?
Nou.. als je persé binnen 2 weken krakende faders wil hebben, moet je die zooi kopen..
Ik lees net een vrij positief verhaal over de Reloop Access.2USB.. Kost ook geen drol:

Klikkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Vrijdag weer even een back 2 back sessie met mijn maatje dannyboy gedaan.
Deze keer maar eens een neotrance/deephouse setje in elkaar gezet met behulp van de BCR. d:)b
artist : Restricted Sessions
title : dannyboy & tekki
record-date : August 09.2008

.____ Tracklist __________________________________________________ _.

01. Williams - Love On A Real Train
02. Williams - Love On A Real Train (Williams Odyssey Mix)
03. Booka Shade - Mandarine Girl
04. Steve Bug & Cle - Behind The Curtains
05. Anil Chawla and Dale Anderson - Makes Me Feel
06. Spiritchaser - As We Fall
07. Miguel Migs - Mesmerized (Shur-I-Kan Vocal Rework)
08. Knee Deep - All About Love
09. Anthony feat. Karina Nistal - Floating Above Mars (Kuningas Dub Mix)
10. Kerri Chandler - Bar A Thym (Foremost Poets Vocal Remix)

`__ total : 51:06 Min (116 MB) ______________________________________'
click to enjoy
(Rarfile bevat mp3 en tracklist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 04-06 14:28

Nickbn

Betrokken

We zitten alweer op pagina 40, en ik moet zeggen dat de topicstart ook inmiddels een beetje outdated lijkt te zijn, iemand (naast mij) ook toe aan een nieuwe topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Volgens mij is deze nog aan het begin geupdate? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Nickbn schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:20:
We zitten alweer op pagina 40, en ik moet zeggen dat de topicstart ook inmiddels een beetje outdated lijkt te zijn, iemand (naast mij) ook toe aan een nieuwe topicstart?
Neu, ik zit nog maar op pagina 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Laat maar... zelf gevonden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Zo, en ik sta morgen voor de eerste boeking in de kroeg :)... (Movies Eindhoven, voor de mensen die toevallig langs willen komen)

Nu is het een beetje een jaren-80/90-top40 kroeg dus er zal niet erg creatief gemixt worden van mijn kant, maar ik zit er nog een beetje mee in dat er redelijk veel Nederlandstalig gedraaid wordt. Niet alleen van het kaliber Acda & De Munnik, Blof en Meeuwis, maar ook het hele foute camping-piraten muziek. Nu ben ik nul komma nul thuis in dat genre... misschien dat iemand me wat tips kan geven hoe ik daarmee omga, behalve op de afspeel-PC een map opentrekken en random nummers eruit trekken?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Stoney3K schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:27:
Zo, en ik sta morgen voor de eerste boeking in de kroeg :)... (Movies Eindhoven, voor de mensen die toevallig langs willen komen)

Nu is het een beetje een jaren-80/90-top40 kroeg dus er zal niet erg creatief gemixt worden van mijn kant, maar ik zit er nog een beetje mee in dat er redelijk veel Nederlandstalig gedraaid wordt. Niet alleen van het kaliber Acda & De Munnik, Blof en Meeuwis, maar ook het hele foute camping-piraten muziek. Nu ben ik nul komma nul thuis in dat genre... misschien dat iemand me wat tips kan geven hoe ik daarmee omga, behalve op de afspeel-PC een map opentrekken en random nummers eruit trekken?
Gewoon toch je eigen ding doen. Draai de nummers uit de genre's die je zelf nog te pruimen vind, anders voel je jezelf binnen no time een jukebox.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.