How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hoe komt het dat je een boeking aanvaard in een cafe waar een stijl verwacht wordt die jou niet ligt? Kan een frustrerend avondje worden...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Yalopa schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:33:
Hoe komt het dat je een boeking aanvaard in een cafe waar een stijl verwacht wordt die jou niet ligt? Kan een frustrerend avondje worden...
Nou, dat komt gewoon neer op het botte "wat schuift et". Ik ben nog niet zover dat ik de café's voor het uitzoeken heb waar ik mijn eigen stijl kan draaien.

Zijn er een beetje goeie boekingsbureau's die daarmee kunnen helpen? Met het persoonlijk netwerken en adverteren kun je immers maar zó ver.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:04
Stoney3K schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:38:
[...]

Nou, dat komt gewoon neer op het botte "wat schuift et". Ik ben nog niet zover dat ik de café's voor het uitzoeken heb waar ik mijn eigen stijl kan draaien.

Zijn er een beetje goeie boekingsbureau's die daarmee kunnen helpen? Met het persoonlijk netwerken en adverteren kun je immers maar zó ver.
Mja, sorry, maar ik vind dat knap 'stom'. Nu laat je jezelf in een hokje drukken waar je je duidelijk niet helemaal prettig in voelt. Ik draai zelf ook regelmatig in kroegen en op studentenfeesten, vooral omdat het lekker betaald en de gear zichzelf terug betaald, maar wat ik wel probeer te doen is er m'n eigen slinger aan te geven. Ik ga geen nummers/genres draaien die ik zelf kudt vind, dan boeken ze maar een andere pipo. En zonder het arrogant te willen brengen het heeft me geen windeieren gelegd. :) De boekingen beginnen na een jaar toch wel lekker te lopen en het plezier in het draaien neemt alleen maar toe en dat plezier straalt af op je publiek.
Het zorgt in iedergeval voor een leuke zakcent, en goede contacten. En indertussen kan ik lekker voor mezelf techno blijven draaien (en platen kopen!), waar als nieuweling geen droge cent mee te verdienen valt als je geen schranz of minimal draait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is wel waar, maar ik zit hier vooral met de situatie dat alle gelegenheden in Eindhoven al ruim voorzien zijn van DJ's, en als ze zo'n roekie aan zien komen met de vraag "zoeken jullie nog DJ's" dan wordt de reactie van het dienstdoende barpersoneel al gauw "hoepel maar op" (al dan niet in die verwoording), of de DJ-werkzaamheden zijn al uitbesteed. En dan geven ze om onverklaarbare redenen niet op aan welk bedrijf ze dat soort dingen uitbesteden...

En ja, solliciteren bij gerelateerde bedrijven heb ik ook al geprobeerd, echter wel veelal op digitale manier. Als ze me niet willen hebben, dan laat dat op zijn minst weten... ik heb nu het idee alsof mijn (in keurig Nederlands getypte) sollicitatie-mails in het spamfilter verdwijnen.

Studentenfeesten kan ik prima draaien, net zoals bruiloften. Maar ik ben redelijk clueless over waar ik in dat aspect moet beginnen, behalve onder je eigen onderneming marketen, wat met een blanco portfolio/CV verre van overtuigend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Stoney3K schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:56:
Maar ik ben redelijk clueless over waar ik in dat aspect moet beginnen, behalve onder je eigen onderneming marketen, wat met een blanco portfolio/CV verre van overtuigend is.
Het probleem is dat wanneer jij niet je eigen stempel weet te drukken op je werk, het werk het voor je gaat doen. Dan sta je daar en iedereen verwacht dat je dat gaat aanleveren. Daar kom je echt niet makkelijk vanaf. Een beetje sjoemelen hoort erbij, maar als jij hier moet vragen wat je op moet zetten, dan ga je teveel van jezelf inleveren. Je moet gewoon 6 uur aan een stuk kunnen en willen draaien. :)

Wat te doen?
- Doorzetten. Iedere Jan-Boere-Fluitje kan tegenwoordig DJ'en, dus tja je moet je plekje verdienen. Zuigen bij de mensen die boeken, schrijf studie en studenten verenigingen aan. Draai op feestjes van vrienden, lul jezelf achter de decks in een verloren kwartiertje. Etc.
- Geduld. Het kost tijd voordat je een netwerkje hebt opgebouwd. Zet alles in van Hyves tot de kenissen van je moeder, laat IEDEREEN weten dat je DJ ben en klussen aanneemt.
- Draai gratis, draai lang, draai goed. Goeie mond tot mond reclame verkoop je beter dan welke knakenboeker dan ook. Als mensen jou gaan bellen, dan is het tijd om geld te vragen.
- Goeie demo maken. Geef een goede schets van wat en hoe je van plan bent om te draaien. Knallen met die hap. Niet langer dan 45 minuten, en gewoon dik aanzetten. Dat mensen weten waar ze aan toe zijn. En dan verspreiden die hap, telefoonnummer erop, als het goed is bellen ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Topicstarter
Stoney3K schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:56:
Dat is wel waar, maar ik zit hier vooral met de situatie dat alle gelegenheden in Eindhoven al ruim voorzien zijn van DJ's, en als ze zo'n roekie aan zien komen met de vraag "zoeken jullie nog DJ's" dan wordt de reactie van het dienstdoende barpersoneel al gauw "hoepel maar op" (al dan niet in die verwoording), of de DJ-werkzaamheden zijn al uitbesteed. En dan geven ze om onverklaarbare redenen niet op aan welk bedrijf ze dat soort dingen uitbesteden...

En ja, solliciteren bij gerelateerde bedrijven heb ik ook al geprobeerd, echter wel veelal op digitale manier. Als ze me niet willen hebben, dan laat dat op zijn minst weten... ik heb nu het idee alsof mijn (in keurig Nederlands getypte) sollicitatie-mails in het spamfilter verdwijnen.

Studentenfeesten kan ik prima draaien, net zoals bruiloften. Maar ik ben redelijk clueless over waar ik in dat aspect moet beginnen, behalve onder je eigen onderneming marketen, wat met een blanco portfolio/CV verre van overtuigend is.
nog ietys belangrijks.

de wegen ie jij benaderd zijn niet de maneiren om binnen te rollen. ik heb een vrij grote vriendenkring binnen de hardcore scene, zowel toppers als talenten. de manier waarop die talenten binnenkomen is door te netwerken met bedrijfslijders en mensen van de organisatie. je denkt toch neit dat je een optreden kan regelen bij de barman?

ook je eerste indruk moet gewoon goed zijn, durf op zo'n manager af te stappen en spreek hem aan, begin een gesprek, vertel wat over jezelf en vraag op een gegeven moment of je een keer mag draaien, desnoods 1e keer gratis.

verbreed ook je vriendenkring, kijk welke dj's actief zijn met organiseren van feesten en benader dan hun vriendengroep. spreek zo'n dj aan van: goed gedraaid, en begin een gesprek.

of organiseer zelf eens een feest voor 100 man, nodig wat gasten uit, laat ze gratis komen in de ruil dat jij gratis terug komt, dit gebeurd echt heel vaak, maar het moet wel in je vriendenkring zitten want vreemden komen niet snel gratis (gebeurt overigens ook wel hoor)

daarnaast zijn boekingsbureau's echt vaak zinloos, en ook op de bovenstaande manier zal je niet doorbreken naar de top met alleen draaien, tenzij je netwerk echt extreem groot is. je zal iets origineels moeten neerzetten of geode producties moeten afleveren.

ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben, besef gewoon dat draaien niet hetzelfde is als een vacature invullen bij en willekeurig bedrijf. cv's en demo's helpen gewoon niet, ik heb gehoord van kennissen die demo acties deden of een kleine organisatie hadden, dat ze overspoeld werden met demo's, die worden gewoon nooit geluisterd, het kost te veel tijd, je bereikt er meer mee als ze je hebben zien draaien, of als je ergens je kop laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sjoewe schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:47:
[...]

Het probleem is dat wanneer jij niet je eigen stempel weet te drukken op je werk, het werk het voor je gaat doen. Dan sta je daar en iedereen verwacht dat je dat gaat aanleveren. Daar kom je echt niet makkelijk vanaf. Een beetje sjoemelen hoort erbij, maar als jij hier moet vragen wat je op moet zetten, dan ga je teveel van jezelf inleveren. Je moet gewoon 6 uur aan een stuk kunnen en willen draaien. :)
Het gaat er ook niet zo zeer om dat ik de muziek niet in elkaar kan draaien. Als het alleen maar foute Nederlandstalige sjonnies-muziek was had ik de klus ook absoluut niet aangenomen. Binnen het genre van de jaren 80 en 90 heb ik een redelijk brede muziekkennis en dat is toch hun hoofdgenre.
wat te doen?
- Doorzetten. Iedere Jan-Boere-Fluitje kan tegenwoordig DJ'en, dus tja je moet je plekje verdienen. Zuigen bij de mensen die boeken, schrijf studie en studenten verenigingen aan. Draai op feestjes van vrienden, lul jezelf achter de decks in een verloren kwartiertje. Etc.
- Geduld. Het kost tijd voordat je een netwerkje hebt opgebouwd. Zet alles in van Hyves tot de kenissen van je moeder, laat IEDEREEN weten dat je DJ ben en klussen aanneemt.
- Draai gratis, draai lang, draai goed. Goeie mond tot mond reclame verkoop je beter dan welke knakenboeker dan ook. Als mensen jou gaan bellen, dan is het tijd om geld te vragen.
- Goeie demo maken. Geef een goede schets van wat en hoe je van plan bent om te draaien. Knallen met die hap. Niet langer dan 45 minuten, en gewoon dik aanzetten. Dat mensen weten waar ze aan toe zijn. En dan verspreiden die hap, telefoonnummer erop, als het goed is bellen ze wel.
Daar zit ik dus een beetje mee, ik wil verder kunnen gaan dan het "het vriendje van de buurman van het zusje van de bakker heeft volgende week een verjaardagsfeestje"-idee, want voor dat soort jobs ben ik gewoonweg (fysiek) te oud en laat begonnen. Daar zetten ze liever hun beginnende neefje van 16 neer dan iemand van 24.

Met demo's gaan strooien ben ik nog niet echt gaan doen, maar misschien komt dat eerder omdat ik dat als 'spammen' beschouw, dus ongevraagd aan iedereen doorgeven dat ik DJ-werk aanneem. Rechtstreekse vrienden in het wereldje heb ik (nog) niet echt, wel een aantal technici maar geen artiesten.

Bovendien, ik denk dat ik toch niet de enige ben die ooit een keer gevraagd wordt om uit zijn genre te draaien? Als het om een hele sessie ging, had ik de klus niet aangenomen, maar het af-en-toe plaatje ertussendoor is in principe geen probleem. After all, je draait toch voor je publiek en niet voor je eigen fame and glory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Stoney3K schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:06:
Het gaat er ook niet zo zeer om dat ik de muziek niet in elkaar kan draaien. Als het alleen maar foute Nederlandstalige sjonnies-muziek was had ik de klus ook absoluut niet aangenomen. Binnen het genre van de jaren 80 en 90 heb ik een redelijk brede muziekkennis en dat is toch hun hoofdgenre.
Dan draai je dat toch? Laat je de piratenmuziek lekker voor wat het is. Je moet wel een beetje voor jezelf bepalen waar je grens ligt, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het 'draaien om maar ergens te kunnen draaien' je echt heel snel de strot uit gaat komen. En het brengt je ook nog heel weinig, want mensen gaan je toch identificeren met wat je draait. Het gaat je hooguit meer boekingen in hetzelfde straatje opleveren.Tja. Ik heb een tijd in een kroeg gestaan, we waren aangenomen voor een wat alternatievere avond, maar het publiek bleef komen voor bier en tieten, nou dan hou ik toch echt de eer aan mezelf.
Daar zit ik dus een beetje mee, ik wil verder kunnen gaan dan het "het vriendje van de buurman van het zusje van de bakker heeft volgende week een verjaardagsfeestje"-idee, want voor dat soort jobs ben ik gewoonweg (fysiek) te oud en laat begonnen. Daar zetten ze liever hun beginnende neefje van 16 neer dan iemand van 24.
Als je wil DJ'en en een netwerk wil opbouwen dan moet je laten zien wat je waard bent. Juist op dat soort knullige feestjes kan je je eigen ding doen, en krijg je veel exposure.
Ik werd laatst gebeld door iemand of ik op een groot introductiefeest wil draaien nadat hij me ergens op een of ander knullig studenten feestje had gezien.
Met demo's gaan strooien ben ik nog niet echt gaan doen, maar misschien komt dat eerder omdat ik dat als 'spammen' beschouw, dus ongevraagd aan iedereen doorgeven dat ik DJ-werk aanneem. Rechtstreekse vrienden in het wereldje heb ik (nog) niet echt, wel een aantal technici maar geen artiesten.
Mja, ik strooi ze zelf ook niet rond, maar ik heb er altijd wel eentje klaar liggen. Als mensen ernaar vragen kunnen ze er een krijgen. :)
Maar je moet wel echt tegen iedereen gaan zeggen dat je DJ bent, hoe moeten ze je anders vinden? Dat maakt kansjes en geeft je toegang tot een netwerk.
Bovendien, ik denk dat ik toch niet de enige ben die ooit een keer gevraagd wordt om uit zijn genre te draaien? Als het om een hele sessie ging, had ik de klus niet aangenomen, maar het af-en-toe plaatje ertussendoor is in principe geen probleem. After all, je draait toch voor je publiek en niet voor je eigen fame and glory?
Tuurlijk :) Helemaal waar, maar bedenk wel dat het een hellend vlak is. Bedenk gewoon goed van te voren waar voor je de grens ligt, en hoe je het geheel weer je eigen ding kan maken.
ik probeer bevoorbeeld altijd van te voren op zoek gegaan naar de verloren hitjes, net even dat andere nummer van de artiest die iedereen kent. Verder mix ik alles met elkaar, eigenlijk geen blokjes maar dingen die op tempo te matchen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sjoewe schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:34:
[...]

Dan draai je dat toch? Laat je de piratenmuziek lekker voor wat het is. Je moet wel een beetje voor jezelf bepalen waar je grens ligt, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het 'draaien om maar ergens te kunnen draaien' je echt heel snel de strot uit gaat komen. En het brengt je ook nog heel weinig, want mensen gaan je toch identificeren met wat je draait. Het gaat je hooguit meer boekingen in hetzelfde straatje opleveren.Tja. Ik heb een tijd in een kroeg gestaan, we waren aangenomen voor een wat alternatievere avond, maar het publiek bleef komen voor bier en tieten, nou dan hou ik toch echt de eer aan mezelf.
[...]
Das ook weer waar, en sinds ik de cash voor het freelance-klusje al op zak heb is het ook weer geen ramp als, god forbid, ik daar niet terug hoef te komen! :P
Mijn eigen stijl kan ik overigens al vaak genoeg draaien, en er staan al wat mixtapes van mij hier en daar op het internet, dus het is ook een kwestie van geduld.
Als je wil DJ'en en een netwerk wil opbouwen dan moet je laten zien wat je waard bent. Juist op dat soort knullige feestjes kan je je eigen ding doen, en krijg je veel exposure.
Ik werd laatst gebeld door iemand of ik op een groot introductiefeest wil draaien nadat hij me ergens op een of ander knullig studenten feestje had gezien.
Waarschijnlijk zit ik momenteel meer met mijn eigen insteek, dat ik het liefst alle communicatie digitaal doe. Wat dus in dit soort situaties niet echt gaat -- als je een klus gedaan hebt laat je immers toch je (kartonnen) visitekaartje achter.
Tuurlijk :) Helemaal waar, maar bedenk wel dat het een hellend vlak is. Bedenk gewoon goed van te voren waar voor je de grens ligt, en hoe je het geheel weer je eigen ding kan maken.
ik probeer bevoorbeeld altijd van te voren op zoek gegaan naar de verloren hitjes, net even dat andere nummer van de artiest die iedereen kent. Verder mix ik alles met elkaar, eigenlijk geen blokjes maar dingen die op tempo te matchen zijn. :)
Voor een groot deel doe ik dat ook, ware het niet dat mij opdrachtgever vanavond koste wat kost blokjes wil horen -- binnen de blokjes kan ik eventueel wel wat met mixjes stoeien. Wat dat betreft heb ik al een goeie kennis van combinaties van nummers die goed over elkaar heen passen, dus dat zal wel los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zap even voorbij de registratie van Lowlands 2008 op NL2, en ik had gelijk een *EEEEEK* moment...

Inzappen bij (een cover van?) No Limit, toen was al gelijk te horen dat de vocals zo vals als een zaag waren, en de dienstdoende rapper was meer aan het monologen dan het rappen.

Artiest twee (nu erop) doet een belabberde cover van De Vlieger, en ook die zit er op zijn minst een hele noot naast. Zijn artiesten het tegenwoordig verleerd om over monitors te zingen? Als ik zelf in een karaoke-bar sta te blèren klinkt het nog niet zo slecht, laat staan als ik een fatsoenlijke monitor voor mijn neus heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Ach, live optredens klinken vaak ruk. Stemmen zijn vaak beroerd.
Maar nog liever dat dan playbacken, dat vind ik altijd zo kansloos.
Maar goed, back on topic lijkt me, aangezien dit weinig dj gerelateerd meer is.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 11:53

Krizzie

Progressive Music \o/

Mijn laatste mixje. :)

Playlist:

01 » Alex monakhov - Feel Lonely (Original mix)
02 » Alexander Popov - Awakening (Dub mix)
03 » Aerium & Krivi - Forever Playing (Airglow remix)
04 » The Thrillseekers ft. Fisher - The Last Time (Yankle vs. Maor Levi remix)
05 » Super8 & Tab - Elektra (Original mix)
06 » Paul van Dyk - Castaway (Jon O'Bir remix)
07 » Tom Cloud - Ray of Light (Original mix)
08 » Bryan Kearney pres. Spunuldrick - The Walrus (Heatbeat pres. Matias Faint remix)
09 » Martin Roth & DJ Eco - Tonight is Forever (Martin Roth edit)
10 » Moonbeam feat. Avis - 7 Seconds (Original mix)
11 » Blake Jarrell - Take Care (Original mix)

Download link

Enjoy. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Goed, gisteren dus mijn DJ-virginity verloren, en het viel me uiteindelijk toch niet tegen. ;)

Tegen 23:00 toen ik moest beginnen was het nog even uitvogelen, en ik zat een beetje met het probleem dat het publiek dat op dat moment binnen was gewoon nog niet wist waar het naartoe wilde. Barpersoneel en bedrijfsleider gelijk een grote mond dat ik per sé hun format moest draaien, maar daar kwamen ze tegen 1 uur wel op terug...

Tegen enen begon het een aardig potje vol te druppelen en had ik een drietal requestjes die in dezelfde stijl waren (salsa/latin), die gingen erin, en het werd uiteindelijk een set van ruim een uur achter elkaar. De tent zat tegen die tijd wel vol -- toen gingen de studenten-meezingers er even doorheen (foute trash à la Hazes) en de sfeer zat er uiteindelijk goed in.

Ik was ook wel blij met het feit dat ik voor de gelegenheid een nieuwe hoofdtelefoon gekocht had (Technics HP-F600) die zijn werk goed deed. De PA stond niet gruwelijk hard maar mijn headphones sloot prima af -- iets wat ik op momenten goed nodig had.

Op naar de volgende, en bij mijn opdrachtgever gelijk even mijn mogelijkheden tot neerzetten van PA en afmixen van bands schaamteloos geplugd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-07 19:15
Weet iemand hier hoe je de key van een mp3tje dat je middels Ableton Live in een dj set gebruikt locked? Dus zeg maar a la de Pioneer CDJ serie's Master Tempo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stoffa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:08:
Weet iemand hier hoe je de key van een mp3tje dat je middels Ableton Live in een dj set gebruikt locked? Dus zeg maar a la de Pioneer CDJ serie's Master Tempo?
MP3'tje aanklikken, dan komt ie beneden in het scherm te staan. Voor zover ik weet staat daar een button 'KEY', als die aanstaat moet als het goed is master tempo aan staan. (Dat is geloof ik ook de default).

De button is overigens niet beschikbaar als het tempo-mechanisme op "Re-Pitch" staat. Voor hele tracks is "Complex" het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Mm een knop genaamd "KEY" zie ik niet? Ik heb ze wel altijd op "complex" staan overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Denk dat Stoney "WARP" bedoeld. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
ah ok thx :)

Nog een vraag: ik heb hier 2 mp3s; de ene is beduidend harder dan de ander, dat is ook duidelijk aan de waveform te zien.

Als ik ze nu in elkaar overmix dan komt de hardere mp3 ook veel harder over mn versterker aanzetten, ook al selecteer ik voor beide tracks "Mixer" -> "Track Volume" en zet ik ze beiden keurig op 0 db.

Iemand een idee hoe ik ze even hard krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Stoffa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:31:
ah ok thx :)

Nog een vraag: ik heb hier 2 mp3s; de ene is beduidend harder dan de ander, dat is ook duidelijk aan de waveform te zien.

Als ik ze nu in elkaar overmix dan komt de hardere mp3 ook veel harder over mn versterker aanzetten, ook al selecteer ik voor beide tracks "Mixer" -> "Track Volume" en zet ik ze beiden keurig op 0 db.

Iemand een idee hoe ik ze even hard krijg?
In Ableton?

Dan doe ik altijd spelen met de volumes tot de de master volume net niet rood wordt. Ik heb bij de meeste nummers het volume op -2db staan en bij sommige +2db of zelfs +4db.
Kwestie van spelen dus. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Simpelste niet-naar-omkijken oplossing: Compressor/limiter in je track FX chain. Gewoon alles even hard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Sorry ik ben net vandaag met Ableton begonnen...zou je dit kunnen uitleggen? Wat is de Track FX chain en wat is het verschil tussen een limiter en compressor? En hoe zet ik die op mn master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Stoffa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:12:
Sorry ik ben net vandaag met Ableton begonnen...zou je dit kunnen uitleggen? Wat is de Track FX chain en wat is het verschil tussen een limiter en compressor? En hoe zet ik die op mn master?
Gewoon slepen. ;)

@ Stoney

Werkt voor hardere volume's ook inderdaad, maar zachtere moet je toch zelf harder maken. :P

Hoewel ik het liever zelf aanpas aangezien de compressor soms het geluid een beetje vervormd.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Is het dan de bedoeling dat je ten alle tijde nooit de master ook maar een halve seconde in t rood ziet gaan of luistert het zo nou ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Stoffa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:27:
Is het dan de bedoeling dat je ten alle tijde nooit de master ook maar een halve seconde in t rood ziet gaan of luistert het zo nou ook weer niet?
Nouja je moet hem een beetje constant houden (als je een complete mix in ableton maakt) anders krijg je duidelijke volume verschillen. Als jij hem helemaal rood wil hebben moet jij weten. :p Maar dan moet je hem ook helemaal rood houden. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nee ik bedoel met het oog op clipping. Dus dat je iedere keer als een beat ook maar enigszins in t rood gaat je in je uiteindelijke mp3 een soort gekraak zult horen zeg maar.

Dat je je volume constant moet houden spreekt natuurlijk voor zich, ik heb t meer over de sporadische uitschieters in t rood (en dat de ie dus ook maar net aan rood wordt).

[ Voor 7% gewijzigd door Stoffa op 17-08-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Heb ik nog nooit last van gehad, een tikje rood is niet erg. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Stoffa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:27:
Ligt er een beetje aan waar je op draait. Als je een DJM-600 onder je vingers hebt moet je 'm echt niet te ver in het rood sturen. Die clippen als de nete. :{
Dateq's daarintegen kan je in het rood laten lopen totdat ze beginnen te gloeien en dan merk je er nog weinig van. Mijn eigen Nuo5 heb ik ook niet echt over z'n nek horen gaan, maar die heb ik dan ook wel goed afgesteld. (plus dat je met de full-cut EQ ook minder snel naar de gain grijpt in mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Stoffa heeft het over de master in Ableton volgens mij, niet van een hardwarematige mixer.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
ja klopt, overigens heb ik ook een Nuo5 staan maar dat geheel terzijde ;)

Dit gaat idd over Ableton ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Stoffa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:59:
ja klopt, overigens heb ik ook een Nuo5 staan maar dat geheel terzijde ;)

Dit gaat idd over Ableton ja.
Woeps, nou excuus. :)

Mja in Ableton, is het inprincipe niet heel erg (volgensmij kan je zelfs een compressor/limiter in je effectchain zetten als je je er zorgen over maakt), maar (dat houd ik tenminste aan) moet je gewoon proberen om zoveel mogelijk de boel op 0 db. af te mixen, dan houdt je ten eerste ruimte genoeg over om te pieken als het even moet knallen en ten tweede houd je ook meer dynamiek over als je geen blokgolf uitstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Mijn laatste mix, voor augustus:

John Stigter pres. Lost Angeles - Promo Mix 05 (Augustus 2008)

Download: http://uploaded.to/?id=zksx14
Part I:
01. Mason - The Ridge (Original Mix)
02. Dave PL vs Dj Triston - Entering at Daylight
03. Natasha Bedingfield - Angel (Chicane Club Mix)
04. Jes - Imagination (Kaskade Club Remix)
05. Dave Darell - Children (Club Mix)
06. Armin van Buuren ft. Sharon den Adel - In and Out of Love (The Blizzard Remix)
07. Lange ft. Sarah Howells - Out of The Sky (Myon and Shane54 Black Army Remix)
08. Andrelli and Blue - Desires (Original Mix)
09. The Thrillseekers ft. Fisher - The Last Time (Duderstadt Remix)
10. Alex Kunnari - Unstable (Original Mix)
11. Sander van Doorn - Apple (Original Mix)

Part II:
01. Dj Andeas K - Everything to Me (John Stigter Edit)
02. Tenthu - Purple Sands (R.e.n.o.i.s.e Remix)
03. Markus Schulz vs Andy Moor - Daydream (Lemon and Einar K Remix)
04. Jason van Wyk and Dreamquest - Imagine (Original Lost Sunrise Mix)
05. Amurai vs Saint Jules - Grand Prix (Digitalis Airride Mix)
06. Adam Foley - Indefinite Suspension (Paul Miller and Dima Krasnik Mix)
07. Eddie Sender ft. Marcie - Please Forgive (Original Mix)
08. Atp - Driftations (Kamil Polner and Lucas B Remix)
09. Cold Blue - The Wolf (Original Mix)
10. Oceania - Never Forget (Arctic Moon Remix)
11. Vengeance - Temptation (Denga and Manus Remix)
Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Mason, AVB, Sander van Doorn en Dave Darell in 1 set. :o Eens luisteren dan, want nou ben ik wel nieuwschierig. :p

Edit:

site bleef hangen, druk op op f5, heb ik m'n download limiet bereikt. :| ...

[ Voor 28% gewijzigd door Krizzie op 18-08-2008 00:05 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 14:00

Empathy

Extreme Audio

Syntagma schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:52:

[...]

Enjoy!
offtopic:
Hey, grappig, je bent een collega van me :)
Had je naam al eens op Wie is wie gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Zo nou hier is dan mijn ode aan Moonbeam, oftewel: My Moonbeam Mix:

http://www.2shared.com/fi...67ba/My_MoonBeam_Mix.html

Tracklist My Moonbeam Mix (132 BPM):

1. Tydi ft. Keshia - Fool (Original Mix)
2. Tom Cloud - Ray of Light (Original Mix)
3. Andy Duguid ft. Leah – Don’t Belong
4. Moonbeam - Flickering Ray (Original Mix)
5. Andy Moor - Fake Awake (Ecomix)
6. Rachael Starr - To Forever (Moonbeam Mix)
7. Paul Keeley - A Sort of Homecoming (Michael Cassette Mix)
8. Moonbeam ft. Avis Vox - 7 Seconds (Original Mix)
9. Moonbeam - Cocoon (Original Mix)
10. Moonbeam - Seeming Reflection (Original Mix)
11. Moonbeam - See The Difference Inside (Inside Mix)
12. Rex Mundi - Sunrise in Ibiza

Ik ben zeer benieuwd naar feedback jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Krizzie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:03:
Mason, AVB, Sander van Doorn en Dave Darell in 1 set. :o Eens luisteren dan, want nou ben ik wel nieuwschierig. :p

Edit:

site bleef hangen, druk op op f5, heb ik m'n download limiet bereikt. :| ...
Nog maar een keer proberen dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Empathy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 08:47:
[...]

offtopic:
Hey, grappig, je bent een collega van me :)
Had je naam al eens op Wie is wie gezien :)
Ha collega :)

Collega-dj ook, of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ook nog een Rapidshare linkje voor mijn mix trouwens, blijkbaar is 2shared nogal traag:

http://rapidshare.com/fil.../My_MoonBeam_Mix.mp3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Syntagma schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:29:
[...]

Ha collega :)

Collega-dj ook, of dat niet?
Zekers, beroemd bedroom dj ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:56

Shabbaman

Got love?

Ik zit net op aboutdj dat verhaal over oordopjes te lezen. Nu heb ik voor m'n werk ook doppen aangemeten gekregen, maar daar zit een filter die de 500 Hz minder dempt, zodat je nog gewoon met mensen kan praten. Niet echt leuk om mee naar muziek te luisteren natuurlijk... Maar goed, wat ik wou zeggen: ik heb een doos vol bruistabletten bij die dingen gekregen, werkt prima om ze schoon te maken.

Wel een puntje van aandacht: je gehoorgang groeit ook gewoon, je zal je doppen zeker iedere twee jaar moeten laten controleren of ze nog wel goed passen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 07-07 08:51

2mb

Syntagma schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:52:

Topmixje d:)b

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Thanks!

Voor wie het leuk vindt: ik sta nu op de frontpage van www.vmx.nl, daar is ook m'n vorige mix te downloaden en kun je het maken of kraken :)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zo, net een leuk bestellinkje geplaatst zeg! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.beatportal.com/uploads/news/1204862928_EVO4%20small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.idjnow.com/ProductImagesLarge/XD53.jpg

Als het goed is komt morgen al de Evo 4 binnen! :D

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

WOW!

Dan heb je voorlopig en ff geen budget meer, maaar ook even niets anders meer nodig dan dat. Althans, dat kan ik mij voorstellen. :D

Gaaf man, gefeliciteerd! d:)b

...:::everybeat.nl

• Da_maniaC

Da_maniaC

De Xone XD-53 word nagestuurd helaas, maar de Evo4 komt als het goed is morgen al binnen! :P
Ik zit gelukkig niet zonder want ik heb al een Pioneer HDJ1000, maar deze ga ik te koop zetten voor 145 euro als ik de XD-53 binnen heb. :)
(HDJ is 7 maanden oud, maar zeer weinig gebruikt en er zit nog geen enkel krasje of vuiltje op!).
Maar dat word inderdaad leuk spelen ja, icm mijn vorige maand aangeschafte HS5500. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 21-08-2008 12:58 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Syntagma
Vette shit!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Welke apparatuur heb jij dan? :)

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
Nice die Evo 4 :) Heb er ook gedacht die te kopen, maar toch besloten voor de Korg Zero 4 te gaan :)

• Syntagma
Empathy schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:23:
[...]

Welke apparatuur heb jij dan? :)
Iets minder duur ;-)

2x CDJ-800MK2
Reloop RMX40DSP
Stanton Dj Pro2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:12:
Zo, net een leuk bestellinkje geplaatst zeg! :P

[afbeelding][afbeelding]

Als het goed is komt morgen al de Evo 4 binnen! :D
Waarom koop je de A&H als de Audio Technica (want daar word de A&H gemaakt net als de Denon) een paar tientjes goedkoper is ;)

De EVO4 is overigens een erg leuke mixer, het review model ligt hier op het moment uit elkaar op het bureau en onder de deckplate is ie net zo leuk als aan de buitenkant. Hij is BIJNA net zo leuk als de EVO5 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 22-08-2008 03:44 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Reind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:43:
[...]

Waarom koop je de A&H als de Audio Technica (want daar word de A&H gemaakt net als de Denon) een paar tientjes goedkoper is ;)
De XD-53 kon ik nu goedkoper aanschaffen dan een HDJ1000, dus dat vond ik prima want als ik die straks verkoop (ik heb al een HDJ 1000) heb ik maar een paar tientjes bijgelegd.
Oh en de Denon koptelefoon daar wil ik nog niet eens woorden aan vuil maken. ;)
Reind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:43:
[...]
De EVO4 is overigens een erg leuke mixer, het review model ligt hier op het moment uit elkaar op het bureau en onder de deckplate is ie net zo leuk als aan de buitenkant. Hij is BIJNA net zo leuk als de EVO5 ;)
Dat het onder de deckplate goed zit is gelukkig vaste prik bij Ecler. :P
De EVO 5 vond ik toch nog wat te duur en voor dat geld hadden ze er ook digitale ingangen in mogen stoppen. Vandaar dat ik voor de EVO 4 ben gegaan... kan ik toch even vooruit met een degelijke mixer en tevens afwachten hoe de DJ markt verder ontwikkeld.

Ik had gekeken op AboutDJ maar zag nog geen review over de EVO 4 ja...ben benieuwd. :)

[ Voor 77% gewijzigd door Da_maniaC op 22-08-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:01:
[...]

De XD-53 kon ik nu goedkoper aanschaffen dan een HDJ1000, dus dat vond ik prima want als ik die straks verkoop (ik heb al een HDJ 1000) heb ik maar een paar tientjes bijgelegd.
Oh en de Denon koptelefoon daar wil ik nog niet eens woorden aan vuil maken. ;)
Had laatst iemand die de XD-53 echt de beste koptelefoon ooit vond, toen ik hem mijn audio technica gaf had ie niet eens door dat het een 100% dezelfde headphone was en deed het af als een prul (heb hier een ATH-700 Pro liggen voor bij de PC). Ik moest er smaleijk om lachen en heb verder maar niets gezegd ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En hier ook maar ff spammen met m'n nieuwe gear:
m'n huidige TT's hebben jullie vast voorbij zien komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/diversen/rob_tt_3.jpg
deze 2 staan er al,

daartussen komt het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BNEpq8lIr1wUnU5mu8tXKALA/full.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door BtM909 op 22-08-2008 15:13 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Reind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

Had laatst iemand die de XD-53 echt de beste koptelefoon ooit vond, toen ik hem mijn audio technica gaf had ie niet eens door dat het een 100% dezelfde headphone was en deed het af als een prul (heb hier een ATH-700 Pro liggen voor bij de PC). Ik moest er smaleijk om lachen en heb verder maar niets gezegd ;)
Heb nu de HDJ1000 en ben er eigenlijk wel tevreden over...dus omdat ik aan de eindstreep maar een paar tientjes verspeel wil ik wel eens een poosje met die xd-53 spelen. Om zelf te kijken wat ik ervan vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Eindelijk mijn nieuwe speeltje binnen! 8)
Ecler Evo 4 Digitale Mixer. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/IMG_1185-th.jpg

Hij bevalt echt super! De geluidskwaliteit van de mixer en de effect units is echt onwijs! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 24-08-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nice. Als ik m'n Nuo5 zat ben, weet ik wel wat ervoor in de plaats gaat komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ook al een beetje met de midi mogelijkheden wezen spelen SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ome_Les schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:42:
Ook al een beetje met de midi mogelijkheden wezen spelen SP?
Nee, MIDI heb ik eigenlijk nog niets mee gedaan.
Maar de 4 rotary knobs (die je ook nog in kan drukken) aan de bovenkant van de mixer hebben zelf geen functie dus die zijn standaard MIDI.
Daarnaast kun je dan op ieder kanaal selecteren of je Line, Phono of MIDI mode wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229792

Stoffa, gave mix!
Ook leuke liedjes uitgekozen, ben geen kenner op dit gebied, maar klinkt zeeeeeer lekker!!!
@ hieronder, idd ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 229792 op 26-08-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Denk dat je dit bedoelt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Woei, als het goed is morgen mijn Ecler Nuo 5 terug. Kan ik eindelijk weer mixen, bijna 2 maanden niet kunnen doen. :D

Heb al veel ideeën voor een nieuwe set/mix, heb iig. lang gehad om er over na te denken. Binnenkort post ik dus weer eens wat.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Is 'ie twee maanden voor onderhoud weggeweest Michali? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ja, ik had er een probleempje mee. Maar ik ben intussen ook weggeweest op vakantie, dus vandaar dat hij er wat langer heeft gestaan, ik had hem 2/3 weken terug al kunnen hebben. Plus dat ik hem pas na 2 weken opstuurde toen ie stuk ging, dus zo lang is hij op zich niet weggeweest hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ah, okee, dan valt het inderdaad wel mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nieuw mixje gemaakt,

Playlist:

01 » Roland Klinkenberg & DJ Remy - Ignite (Introdubtion)
02 » Johan Vermeulen - Underwater (Original mix)
03 » Robert Vadney - When a man cries (System K remix)
04 » Sunlounger - Catwalk (Original club mix)
05 » Mat Cerf & Shawn Mitiska ft. Jaren - You never said (Dash Berlin remix)
06 » Alexander Popov - Awakening (Dub mix)
07 » Chainside - I would die for you (Original club mix)
08 » John O'Callaghan ft. Audrey Gallager - Bigsky (EDX's Russian winter redub)
09 » Roland Klinkenberg - Dusty Horizon (Max Graham club mix)
10 » Markus Schulz & Andy Moor - Daydream (Ormatie remix)
11 » Madcon - Beggin (My Digital Enemy dub mix)
12 » Moonbeam & Tyler Michaud ft. Fisher - Love never dies (Original mix)
13 » Bryan Kearney pres. Spunuldrick - The Walrus (Timmy & Tommy remix)
14 » Sonic Division - Day and night (Monogato remix)
15 » Aerium & Krivi - Forever Playing (Airglow remix)
16 » Alex Kunnari - Unstable (Joonas Hahmo deep mix)
17 » Blake Jarrell - Take Care (Original mix)
18 » Trebbiano - Isle of May (Original mix)
19 » Lange ft. Sarah Howells - Out of the sky (Glenn Morrison remix)
20 » Trebbiano - Jefferson Peak (Original mix)
21 » Eelke Kleijn & Nick Hogendoorn - Vixen (Kriece remix)
22 » Blake Jarrell - Animal (Original mix)

En de download link

Enjoy. :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
Krizzie schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:11:
Nieuw mixje gemaakt,

En de download link

Puike mix, klinkt goed :D
Hele fijne wegdroom tracks zitten er ook tussen, naast al mijn hiphop/drum and bass-geweld is dit wel ff lekker

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

kaos- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:23:
[...]

Puike mix, klinkt goed :D
Hele fijne wegdroom tracks zitten er ook tussen, naast al mijn hiphop/drum and bass-geweld is dit wel ff lekker
Leuk om te horen, dankje. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:36
Pfff ben al poosje op zoek naar een 2de hands CDJ 800 of RMP-2 maar gewoon niks te vinden voor een leuke prijs. Sommige lui denken dat zon ding na 2 jaar nog 50,- onder de nieuwprijs kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Kaap schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:48:
Pfff ben al poosje op zoek naar een 2de hands CDJ 800 of RMP-2 maar gewoon niks te vinden voor een leuke prijs. Sommige lui denken dat zon ding na 2 jaar nog 50,- onder de nieuwprijs kan :(
Klopt ja, ik heb zelf destijds gezocht naar twee CDJ-800 MK2's.. heb er 1 nieuw gevonden voor een spotprijs bij een shop die hem verkeerd hadden binnen gekregen, en 1 tweedehands gekocht voor een redelijke prijs.

Ik zie er nu 1 op Marktplaats staan voor 500 euro, das niet te duur: http://link.marktplaats.nl/186356971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Blij! Ecler Nuo 5 weer terug, en hij doet het weer perfect! :D

Erg blij dat het allemaal zo soepel verloopt bij new-line. Blijft toch een uitstekende web shop.

Net gelijk even gedraaid natuurlijk, ging erg goed. Misschien dat ik straks nog ff wat opneem. :)

edit:

Net een mixje opgenomen, ik sta nog helemaal te gloeien. Damn, wat heb ik staan springen achter de draaitafels! :P Hij is imo. dan ook erg goed geworden, de mix. Ben nu even de tracklist aan het opmaken en hem aan het uppen, dan post ik hem wel. :) Pfff... wat is draaien toch lekker! :9~ :D

Hier dan de link en tracklist:

Micka - Warming Up - 27-08-2008 - 63:20 - 116MB

Stijlen: minimal, tech house, techno
01 - Paul Ritch - Samba
02 - Peace Division - Blacklight Sleaze (Radio Slave Vocal Mix)
03 - Jelle Kuipers - Karoshi
04 - Martin Miguez - Logical (Gurtz Remix)
05 - Rino Cerrone & Joseph Capriati - Spider Pork
06 - Adam Beyer & Agaric - California Gold
07 - Maxime Dangles - Firewire
08 - Wordkidz - Washmachine
09 - Jelle Kuipers - Domien (Rino Cerrone Remix)
10 - Simon Baker - The Fly
11 - Marc Antona & Anthony Collins - Espirito
12 - Maxime Dangles - Tulipa
13 - Laurent Garnier - Panoramix
Ik hoop dat jullie er net zo van kunnen genieten als ik, want ik werd helemaal knetter toen ik aan het draaien was. :P

[ Voor 78% gewijzigd door Michali op 27-08-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236654

Chille tracklist Michali :d

Ik ga deze week ook een Nuo 5 kopen, en deze stijl muziek is precies mijn pakkie aan ;)

Ga hem zeker luisteren

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vandaag ook nog de koptelefoon binnen gehad :) :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/IMG_1212-th.jpg
Hij is echt onwijs fijn, en de scharnieren lijken ook veel steviger dan bij de HDJ1000.
Ook heb ik na vandaag een half uur te vergelijken het idee dat ik met deze koptelefoon meer dynamiek heb en meer in de muziek hoor dan de HDJ1000.
Geluidsweergave ligt echter vrij dicht bij elkaar in de buurt.
Wat de XD-53 helemaal geweldig maakt zijn de andere oorschelpen, als je hem op hebt hangen je oren helemaal vrij en rusten de schelpen op je hoofd. (Net als bij de Sennheiser HD650).
Je oren worden niet platgeduwd net als bij de HDJ1000 wat nogal snel gaat irriteren.
De demping van de XD-53 is hierdoor vele malen beter. Je moet trouwens niet de voorversterker in je mixer helemaal opengooien want volgens mij gaat ie nog harder dan de HDJ1000, ondanks blijft hij dan nog wel helder klinken. (Ik heb het heel even geprobeerd en volgens mij gaat ie over de 120 dB).

Mijn HDJ1000 staat bij deze dus te koop voor 145 euro. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 28-08-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 07-07 17:06
hier hebben we V&A voor

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 31-08-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Het was slechts een afsluitende zin. ;)
Kijkend naar de rest vd informatie in mijn vorige post ook wel de minst belangrijke dacht ik zo.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DJ_The_SP schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:51:
[...]

Het was slechts een afsluitende zin. ;)
Kijkend naar de rest vd informatie in mijn vorige post ook wel de minst belangrijke dacht ik zo.... :/
ik heb toch ook jouw post niet ge-edit?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Laatste mixje :)

Playlist:

01 » Alex Kunnari - Lifter (Joonas Hahmo remix)
02 » Mango - Handelskai (Original mix)
03 » Way Out West - The Warning (Terra Cotta's Army Eastern Invasion remix)
04 » Tyler Michaud & Mat zo - Stuby (Original mix)
05 » Mitiska Medena - After Hours Ensemble (David West remix)
06 » Tyler Michaud & Mat zo - Politically Incorrect (Original mix)
07 » Paul van Dyk & Giuseppe Ottaviani - Far Away (Mateo Murphy remix)
08 » Soliquid - Music is for Rich People (Mat Zo remix)
09 » Sonic Division - Day and Night (Monogato remix)
10 » Hawk - Out of Nowhere (Joonas Hahmo remix)

Download link

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
Krizzie schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:01:
Laatste mixje :)

Playlist:

01 » Alex Kunnari - Lifter (Joonas Hahmo remix)
02 » Mango - Handelskai (Original mix)
03 » Way Out West - The Warning (Terra Cotta's Army Eastern Invasion remix)
04 » Tyler Michaud & Mat zo - Stuby (Original mix)
05 » Mitiska Medena - After Hours Ensemble (David West remix)
06 » Tyler Michaud & Mat zo - Politically Incorrect (Original mix)
07 » Paul van Dyk & Giuseppe Ottaviani - Far Away (Mateo Murphy remix)
08 » Soliquid - Music is for Rich People (Mat Zo remix)
09 » Sonic Division - Day and Night (Monogato remix)
10 » Hawk - Out of Nowhere (Joonas Hahmo remix)

Download link
Opnieuw mijn complimenten, de tracks passen goed bij elkaar, en klinkt als 1 geheel.
Staan je oude mixes toevallig ook nog ergens online ? want zo wil ik er nog wel een paar meer van horen :*)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hier Link kun je ze allemaal vinden. ;)

Natuurlijk zijn de eerste wat minder goed dan de latere, aangezien ik toen nog aan het stoeien was met ableton. :+

[ Voor 32% gewijzigd door Krizzie op 02-09-2008 11:29 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273032

Op het Zillion forum postte DJ ELOF z'n laatste mix. Ik vind 'm gewééééldig... lekkere electro house!!
Dus neem ik het linkje maar even over :P

DJ ELOF - FINEST SELECTION VOL 10 (2008)
# ATFC - Praise to the JB's (Dizkoo's gotta have house mix)
# Tiga & Zyntherius - Sunglasses at night (Popof 2 remix)
# John Dahlback - Pyramid (Dirty South remix)
# Steve Angello - Gypsy (Laidback Luke 'gypsy woman' remix)
# Dahlback, Young Rebels & Diaz - Morphine (Diaz & Young Rebels mix)
# Laurent Wolf - Wash my world (Benedetto & Farina remix)
# Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Partouze (original mix)
# Tune Brothers - Dirty nasty ('music is the answer' booty)
# Sharam - Texi (original mix)
# Evil Robot - Voodoo woodoo (original mix)
# Nicola Fasana vs Yoshimoto - Been a long time (Nicole Fasano mix)
# Space Drums - Disco de Janeiro (I like this mix)
# Niki Belucci - Get up (Brown Sneakers remix)
# Fish & Chips - Bouncing in draut (DONS & DBN remix)
# Flip & Def Jaguar - This sound (original mix)

http://rapidshare.com/fil...on_vol_10__2008_.mp3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 07-07 17:06
Wil even aangeven dat mn setje op V&A staat, T.E.A.B.

Ik moet er van af ivm schulden die ik moet aflossen :(

[ Voor 32% gewijzigd door Tristan op 03-09-2008 21:25 ]

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Net een mix binnen gehaald en die klonk wel lekker. Een andere mix was op rapid-share gepost. Trage kutsite. Eerst een minuut wachten, dan downloaden met <25kb/s en dan nog eens een time-out krijgen na een uur, waarna ie download niet meer kan hervatten.
Download voortaan dus enkel de mixjes die niet op rapid-share staan. Zitten best leuke bij iig.
Die electro style van Jug (weet niet of die hier of op aboutdj stond), klonk ook erg lekker.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

JuG is op aboutdj. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 273032 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:17:
Op het Zillion forum postte DJ ELOF z'n laatste mix. Ik vind 'm gewééééldig... lekkere electro house!!

:)

Thx! Normaal ben ik iets meer van de meer uplifting house maar dit zit lekker in elkaar zeg. Kan zelf niet mixen maar vind het met mijn amateurkennis behoorlijk strak aan elkaar gedraait. *O*

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Anoniem: 229792 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:08:
Stoffa, gave mix!
Ook leuke liedjes uitgekozen, ben geen kenner op dit gebied, maar klinkt zeeeeeer lekker!!!
@ hieronder, idd ^^
Hey zie dit nu pas! Thanks! Heb de mix aan heel veel vrienden doorgestuurd en heel veel positieve reacties gekregen. Binnenkort nog maar eens eentje maken dus :)

dank je voor het luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

teacher schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:10:
[...]

ik heb toch ook jouw post niet ge-edit?
Had niet gezien dat het door een mod was gedaan, ik dacht dat de poster het zelf was. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb een beeteje domme vraag. Ik heb mijn 2 turntables en mijn mixer weer tevoorschijn gehaald.
Helaas heb ik geen versterker meer dus ik dacht: even kijken of ik dan wel gewoon via mijn koptelefoon kan luisteren en ja, dat ging gewoon, zoals ik dacht. Maar ik heb ook een setje Harman Kardon Soundsticks. Deze hebben een eindversterker ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41AET9PAHJL._SL500_AA280_.jpg

Dus ik dacht: Als ik die nu aansluit op de koptelefooningang van de mixer dan doet het misschien en tot mijn verbazing werkt dit dus.

Voordat ik over ga tot het aanschaffen van een versterker: kan ik deze ook via de normale ingang/uitgang van de mixer gebruiken?

Dus dan heb ik 2 draaitafels, mixer en de soundsticks rechtstreeks op de mixer. Ik heb geen verloopplugje van 3.5mm naar 2xRCA dus ik kan het niet testen. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Je kan die rechtstreeks op de mixer aansluiten ja, gewoon met zo'n verloopje lukt dat wel ;)

dit heb je dan nodig:
http://www.kleinspul.nl/products_pictures/3-5f-2x-tulpm.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door EZ_ op 07-09-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Neen, maar er zijn veel mensen die een PC-speakersetje gebruiken om te draaien, dus waarom zou het bij die (prachtige) HK SS niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

was voor davidgilmour bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Mijn nieuwe mixje voor september:

John Stigter pres. Lost Angeles - Promo Mix 06 (September 2008)
http://uploaded.to/?id=5t4sm7

[edit]
Woeps verkeerde cue-file voor part II. Hier is de juiste:
www.syntagmasounds.nl/cue-file%20part%20II.rar
Part I
01. Joonas Hahmo - Cocktail Bar (Original Mix)
02. Mr. Pit ft. Vicky Fee - Back For More (Funabashi Remix)
03. Derelict - Another Day (Sundriver Remix)
04. David Forbes - Harpoon (Rowald Steyn Remix)
05. tyDi - Russia (Melodic Mix)
06. Chris Asper - Banjitar (Indecent Noise Remix)
07. Andrew Bennett vs Tatana ft. Tiff Lacey - Closer Than a Heartbeat (Gareth Emery Remix)
08. Tritonal - Lights Over Austin
09. Fabio Stein - Judgement Call
10. Leon Bolier ft. Simon Binkenborn - I Finally Found (Ibiza Sunset Mix)
11. Embrace - Embrace (Leon Bolier Remix)
12. Melodia - Motion Theory (North Star Remix)

Part II
01. Airbase - Tangerine (Original Mix)
02. Sunset - Anywhere (Igneous Remix)
03. Luiz B and Matt Bender - Sea of Stories (Original Mix)
04. Derelict - Voice of Hope (Original Mix)
05. Angel Ace - Feel Inside (Original Mix)
06. Reminder ft. Alynn Carter - Fortitude (Carl B Dub Remix)
07. Adam Szabo - Altra (7 Skies and Static Blue Remix)
08. Foundry - Believe (Jorn van Deynhoven Remix)
09. Rene Ablaze presents Fallen Skies - Stealin' Love (Dima Krasnik Remix)
10. Ron Verboom - Mindwarp
11. Talla 2xlc vs Carl B ft. Katie Marne - Giving Up Giving In (Talla 2xlc and Ace da Brain Mix)
12. Simon Patterson - Us (Paul Miller Mix)

[ Voor 7% gewijzigd door Syntagma op 08-09-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Nee, nog niet, heb niet zo'n plugje in huis. Ga ik even via dealextreme bestellen. Die HK's vind ik prima genoeg - gebruik ik ook al voor mijn MP3's op mijn Mac Mini/iPod Touch - om een kamer mee te vullen, scheelt me de aanschaf van een versterker.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5125 <-- 1 euro 10 inclusief verzendkosten vanuit China.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 07-09-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Krizzie schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:11:
Nieuw mixje gemaakt,

Playlist:

01 » Roland Klinkenberg & DJ Remy - Ignite (Introdubtion)
02 » Johan Vermeulen - Underwater (Original mix)
03 » Robert Vadney - When a man cries (System K remix)
04 » Sunlounger - Catwalk (Original club mix)
05 » Mat Cerf & Shawn Mitiska ft. Jaren - You never said (Dash Berlin remix)
06 » Alexander Popov - Awakening (Dub mix)
07 » Chainside - I would die for you (Original club mix)
08 » John O'Callaghan ft. Audrey Gallager - Bigsky (EDX's Russian winter redub)
09 » Roland Klinkenberg - Dusty Horizon (Max Graham club mix)
10 » Markus Schulz & Andy Moor - Daydream (Ormatie remix)
11 » Madcon - Beggin (My Digital Enemy dub mix)
12 » Moonbeam & Tyler Michaud ft. Fisher - Love never dies (Original mix)
13 » Bryan Kearney pres. Spunuldrick - The Walrus (Timmy & Tommy remix)
14 » Sonic Division - Day and night (Monogato remix)
15 » Aerium & Krivi - Forever Playing (Airglow remix)
16 » Alex Kunnari - Unstable (Joonas Hahmo deep mix)
17 » Blake Jarrell - Take Care (Original mix)
18 » Trebbiano - Isle of May (Original mix)
19 » Lange ft. Sarah Howells - Out of the sky (Glenn Morrison remix)
20 » Trebbiano - Jefferson Peak (Original mix)
21 » Eelke Kleijn & Nick Hogendoorn - Vixen (Kriece remix)
22 » Blake Jarrell - Animal (Original mix)

En de download link

_/-\o_ Super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 273032 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:17:

Nu aan het downloaden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Dankje. 8)

Dat nummer doet me vaag aan een oud Trance nummer denken (denk uit 2003/2004 ergens) maar kom niet op de naam. :P

Geluidswolk

• Nickbn
  • Laatst online: 04-06 14:28

Nickbn

Betrokken

Ik heb zaterdag een feestje waar ik zelf (voor het eerst voor een degelijk publiek) mag gaan draaien. Alleen het publiek is wat vreemd.. 70 vrouwen, ik denk niet dat ze mijn volledige house sessie gaan overleven, zijn er nog aanraders van jullie kant qua tracks?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:19

Zym0tiC

^_^

Het volgende heb ik ook al eens in mededelingen topic geplaatst, helaas zonder al te veel reacties (like duh!) dus daarom hier nog maar eens :p

Sinds 1,5 jaar ben ik nu verslaafd geraakt aan dubstep. Een week of 2-3 geleden begon het te kriebelen en heb wat dj gear gehaald. De volgende mix heb ik na een weekje oefenen in elkaar gedraaid. Vind het zelf niet eens zo heel slecht klinken maar ja wie ben ik nu ;) Dus graag jullie reacties.
Hij is wat aan de korte kant, 8 nummers in krap 13 minuten gemixed, maar het was dan ook meer bedoeld als een korte testrun.

Nzym - Not so shady mix
F1 - Haters (Vocal)
Elemental - Bleep
Skream - Chest Boxing
Juju - Punks
Blackmass Plastics - Prime
Benga - The Real Mccoy
Klaxons - It's Not Over (Skream Remix)
Benga - Crunked Up

http://www.megaupload.com/?d=KH1I4LZ8

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Nickbn schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:08:
Ik heb zaterdag een feestje waar ik zelf (voor het eerst voor een degelijk publiek) mag gaan draaien. Alleen het publiek is wat vreemd.. 70 vrouwen, ik denk niet dat ze mijn volledige house sessie gaan overleven, zijn er nog aanraders van jullie kant qua tracks?
Killabite - Women beat their men 8)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die heb ik van junior cartier :p

draai niet te hard dan komt het wel goed, latin invloeden doen het ook altijd..

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nickbn schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:08:
Wat populaire pop nummers in een house remix doen het altijd goed, Sugababes - About you now (Spencer & Hill remix) bijvoorbeeld. :)

Geluidswolk

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Yalopa schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:33:
Die heb ik van junior cartier :p

draai niet te hard dan komt het wel goed, latin invloeden doen het ook altijd..
Latin/funky/deep/ dromerige progressive en waarschijnlijk ook wat Tiësto en aanverwanten. Ik denk dat dat wel okee kan zijn.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.