How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 11:53

Krizzie

Progressive Music \o/

Adion schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:58:
Ik heb zelf de Behringer 2031A's. Die zijn wel iets duurder als 300, maar klinken super.
Ik gebruik ze in de woonkamer op laag volume voor muziek, en films, maar ook op luider volume om te mixen. Ook voor kleine feestjes kunnen ze zeker luid genoeg.
Die heb ik ook op het oog gehad, maar ben toch voor een MS40 setje gegaan. Aangezien ik ze alleen voor op m'n kamer gebruik. En dan is 2x20W meer dan genoeg.

Klinken opzich goed alleen in het laag hebben ze het wat moeilijk soms (gaan maar tot 50hz volgens mij).

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Adion schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:58:
Ik heb zelf de Behringer 2031A's. Die zijn wel iets duurder als 300, maar klinken super.
Valt mee met de prijs. Ze zijn in de aanbieding voor 370 per 2 stuks wat ruim binnen het budget valt.
Reind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:10:
Lastige keuze want de Citronics klinken ook alles behalve slecht, enige nadeel is dat ze hondslelijk zijn met zo'n vieze blauwe led voorop. Aan de andere kant.... ze klinken wel heel erg netjes maar dat doet de Behringer ook.

Ik zou de Citronics alleen wel even mee nemen in de opties als ik jou was. Heb de Behringers overigens ook in de woonkamer staan aan de HT set, 4 stuks wel te verstaan en dat bevalt meer dan prima.
Dat ze lelijk zijn kan ik mee leven :P Ze zijn alleen 2x zo duur als die Behringers en als ik naar het vermogen kijk zijn ze wat dat betreft wel minder. Geluidskwaliteit zal misschien iets beter zijn maar als ik dit zo lees zijn die Behringers zeker niet verkeerd dus heel veel zal het niet schelen. Zal eens kijken of ik die 2031A's ergens kan beluisteren.

[ Voor 60% gewijzigd door engessa op 08-06-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:03
@ Reind. Je had het erover dat je op een VCI-100 door middel van de MIDI-setup de lampjes kon laten knipperen etc. Heb je ergens een uitleg hoe en waar je dat kan manipuleren. Ik kom zelf niet verder dan ze aan en uit zetten met een druk op de knop.

Ik ben hier wel benieuwd naar, want ik ben m'n VCI nu aan het mappen als Traktor Scratch / FX controller. Ik kom er een heel eind mee maar de lampjes blijven het probleem. Krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar om het ledje van de loop knop te laten branden zolang de loop active is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Nog een vraagje, waarover ik gister hevig begon te twijfelen.
De Denon DN-S1200 bevat midi functie en het is mogelijk om beide spelers aan een laptop oid te hangen om Traktor aan te sturen als midi-controller.
Deze mogelijkheid klonk mij erg interessant, om zo ook met mp3's te kunnen werken.

Alleen de hamvraag. Als Traktor is aangestuurd, gaat het midi-signaal terug naar de CD speler, of naar een 3de kanaals input op de mixer, of direct naar je audio-bron/versterker?

Het mooiste zou zijn als de CD speler op deze manier (door de laptop) gevuld wordt met een MP3, welke je met je mixer kan mixen. Dit zou een stuk prettiger werken dan een twee hardeschrijven of mp3-spelers op beide spelers aan te moeten sluiten, welke je beide ook nog eens (red onhandig) synchroon moet (lees: ik wil) houden.
Als ik eens een leuk nummer tegenkom, dan kan ik die op laptop zetten en hoef ik die niet gelijk op cd te branden. Lijkt me wat prettigste mixen als je gewoon je mixer kan blijven gebruiken en je dat niet met muis/tobo op je laptop hoeft te doen.

Edit:
Ben er btw sowieso nog niet uit welke mixer ik wil.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:56
VincentG schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:24:
Nog een vraagje, waarover ik gister hevig begon te twijfelen.
De Denon DN-S1200 bevat midi functie en het is mogelijk om beide spelers aan een laptop oid te hangen om Traktor aan te sturen als midi-controller.
Deze mogelijkheid klonk mij erg interessant, om zo ook met mp3's te kunnen werken.

Alleen de hamvraag. Als Traktor is aangestuurd, gaat het midi-signaal terug naar de CD speler, of naar een 3de kanaals input op de mixer, of direct naar je audio-bron/versterker?

Het mooiste zou zijn als de CD speler op deze manier (door de laptop) gevuld wordt met een MP3, welke je met je mixer kan mixen. Dit zou een stuk prettiger werken dan een twee hardeschrijven of mp3-spelers op beide spelers aan te moeten sluiten, welke je beide ook nog eens (red onhandig) synchroon moet (lees: ik wil) houden.
Als ik eens een leuk nummer tegenkom, dan kan ik die op laptop zetten en hoef ik die niet gelijk op cd te branden. Lijkt me wat prettigste mixen als je gewoon je mixer kan blijven gebruiken en je dat niet met muis/tobo op je laptop hoeft te doen.

Edit:
Ben er btw sowieso nog niet uit welke mixer ik wil.
Lijkt me handig dat je eerst gaan opzoeken wat nu precies midi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Laat ik het anders vragen, aangezien het via midi niet gaat inderdaad. Geen idee hoe ik er dan toch op kwam, maar waarschijnlijk was ik teveel dingen door elkaar aan het halen. :P

Ik neem aan dat je ook geen pc of laptop als muziek storage device voor beide Denon DN-S1200's kunt gebruiken? Dan zou ik mijn laptop op de ene speler aan moeten sluiten en mijn externe hdd op de andere. Verwacht niet dat tobo van laptop dan te gebruiken is om externe HDD op andere speler te doorzoeken. Dit kan nl wel als je een tobo op een van de spelers aansluit en de spelers koppelt.

Om nog even op midi terug te komen. Beide Denons kan je mooi op een laptop aansluiten. Maar om de mixer ook te kunnen gebruiken zul je die ook via usb als midi apparaat aan moeten sluiten. Mixen op laptop zelf lijkt me niet echt prettig werken met tobo/muis. Dit lijkt me echter een flink omslachtige omweg, aangezien het voornamelijk is om een muziek device voor beide spelers te gebruiken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
VincentG schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:00:
Laat ik het anders vragen, aangezien het via midi niet gaat inderdaad. Geen idee hoe ik er dan toch op kwam, maar waarschijnlijk was ik teveel dingen door elkaar aan het halen. :P

Ik neem aan dat je ook geen pc of laptop als muziek storage device voor beide Denon DN-S1200's kunt gebruiken? Dan zou ik mijn laptop op de ene speler aan moeten sluiten en mijn externe hdd op de andere. Verwacht niet dat tobo van laptop dan te gebruiken is om externe HDD op andere speler te doorzoeken. Dit kan nl wel als je een tobo op een van de spelers aansluit en de spelers koppelt.

Om nog even op midi terug te komen. Beide Denons kan je mooi op een laptop aansluiten. Maar om de mixer ook te kunnen gebruiken zul je die ook via usb als midi apparaat aan moeten sluiten. Mixen op laptop zelf lijkt me niet echt prettig werken met tobo/muis. Dit lijkt me echter een flink omslachtige omweg, aangezien het voornamelijk is om een muziek device voor beide spelers te gebruiken.
Ehm nee hoor. Je kan gewoon audio-output van je laptop doorlussen naar je analoge mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Maar dat is dan als derde kanaal neem ik aan, waarbij je cuepoint op laptop op moet zoeken, of via de cd-speler die je als midi console gebruikt?

Volgens mij ben ik nu veel te moeilijk aan het denken en moet ik de (aansluit/koppel/midi/storage etc) mogelijkheden gewoon uitproberen als ik alles in huis heb.

Dan is het alleen nog even kijken voor een leuke mixer. De Denon X120 lijkt me wel een aardige, ook omdat je dan binnen Denon blijft, maar er zijn meer mogelijkheden / mixers (bijv. Pioneer 400 of Reloop RMX). Sowieso ga ik hem nog testen als ik er echt een op het oog heb.
Het jammere is, is dat niet elke mixer een record-functie heeft. Zou toch leuk zijn om je eigen werk op te kunnen nemen, tenzij de prijs van mixers die dit hebben extreem omhoog gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door VincentG op 08-06-2008 22:27 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
VincentG schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:26:
Maar dat is dan als derde kanaal neem ik aan, waarbij je cuepoint op laptop op moet zoeken, of via de cd-speler die je als midi console gebruikt?

Volgens mij ben ik nu veel te moeilijk aan het denken en moet ik de (aansluit/koppel/midi/storage etc) mogelijkheden gewoon uitproberen als ik alles in huis heb.

Dan is het alleen nog even kijken voor een leuke mixer. De Denon X120 lijkt me wel een aardige, ook omdat je dan binnen Denon blijft, maar er zijn meer mogelijkheden / mixers (bijv. Pioneer 400 of Reloop RMX). Sowieso ga ik hem nog testen als ik er echt een op het oog heb.
Het jammere is, is dat niet elke mixer een record-functie heeft. Zou toch leuk zijn om je eigen werk op te kunnen nemen, tenzij de prijs van mixers die dit hebben extreem omhoog gaat.
Ik zou je gewoon even goed inlezen, want je haalt voortdurend allemaal dingen door elkaar. En maakt het daarbij allemaal veel te moeilijk voor jezelf. Het is gewoon zinloos om jezelf zo klem te denken of jezelf compleet te 'over-informeren'. Bedenk vooral wat je nu wilt, zoals bijvoorbeeld leren beatmixen, of leren scratchen, wil ik effecten op m'n mixer of liever een bad-ass cross-fader etc. en ga daarmee naar een goede DJ-zaak en praat gewoon met mensen. Je hoeft niet alles te weten voordat je begint en je hoeft zeker niks gelijk te kopen in een goede zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
VincentG schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:26:
Het is heel simpel, cd speler stuurt midi signaal uit, dat gaat naar de pc, pc doet er mee wat hij moet doen, stuurt geluid via dezelfde usb kabel terug en de DN-S1200 tuft dat er weer via zijn normale uitgang uit naar de mixer.

Je hoeft dus niets om te schakelen op de mixer of wat dan ook, gewoon cd speler in PC mode zetten en je kunt met Traktor aan de gang, verder veranderd er niets. Lees anders de review van de S1200 eens rustig door op de link in mijn sig... word allemaal duidelijk uitgelegd volgens mij.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:47:
@ Reind. Je had het erover dat je op een VCI-100 door middel van de MIDI-setup de lampjes kon laten knipperen etc. Heb je ergens een uitleg hoe en waar je dat kan manipuleren. Ik kom zelf niet verder dan ze aan en uit zetten met een druk op de knop.

Ik ben hier wel benieuwd naar, want ik ben m'n VCI nu aan het mappen als Traktor Scratch / FX controller. Ik kom er een heel eind mee maar de lampjes blijven het probleem. Krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar om het ledje van de loop knop te laten branden zolang de loop active is. :?
Als het goed is staat dat in de handleiding van je VCI-100, waarschijnlijk staat daar een hex code, die omzetten naar decimaal, dan binnen traktor een functie mappen, output selecteren en decimaal invoeren in het eerste veld, 0 in het tweede veld en dan nog een keer omgekeerd mappen om de zaak weer te kunnen deactiveren.

Heb nu geen midi controller liggen dus het is een beetje lastig uit te leggen. Bij de eerste VCI's was het mogelijk namelijk dus het lijkt me nu nog steeds wel te moeten kunnen lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op maandag 09 juni 2008 @ 01:46:
[...]

Als het goed is staat dat in de handleiding van je VCI-100, waarschijnlijk staat daar een hex code, die omzetten naar decimaal, dan binnen traktor een functie mappen, output selecteren en decimaal invoeren in het eerste veld, 0 in het tweede veld en dan nog een keer omgekeerd mappen om de zaak weer te kunnen deactiveren.

Heb nu geen midi controller liggen dus het is een beetje lastig uit te leggen. Bij de eerste VCI's was het mogelijk namelijk dus het lijkt me nu nog steeds wel te moeten kunnen lukken.
Hmm, ik heb het geprobeerd zoals je zei maar dan blijft de led constant aan. ;(

Tenminste, als ik het goed doe. Knop die ik ik wil heeft als nummer 62hex. Dus dat maakt 98 decimaal. Als ik dan bij het LED-control field dat nummer invoer en omgekeerd dan blijft 'ie aan. Maar haal ik een van de twee weg dan blijft ie uit. En gaat alleen aan bij het indrukken.

Mja soms lukt het wel om 'm constant te laten branden zolang de functie actief is, zoals met bijvoorbeeld de FX-on button. Die heb ik nu zo staan dat hij oplicht zolang als het effect active is. Dat heb ik dan voor elkaar met een 'dubbele' mapping voor één knop; een voor de daadwerkelijk funtie en een voor het signaal voor het ledje. (0 = uit, 1 = aan)
Dat werkt dan omdat het een toggle-switch is voor Traktor. Maar in het geval van de loops wordt het een trigger-switch en die kan kennelijk niet op 'aan' blijven staan, waardoor het ledje alleen oplicht als je de knop indrukt. Is dat op de een of andere manier te overriden denk je?

De FX mapping die ik nu heb is wel gruwelijk vet. Als de boel met TS up 'n running is, maak ik er wel even een filmpje van :)

Maar goed pff te laat om hier over te denken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 09 juni 2008 @ 02:15:
[...]

De FX mapping die ik nu heb is wel gruwelijk vet. Als de boel met TS up 'n running is, maak ik er wel even een filmpje van :)

[...]
Ik ben heel benieuwd naar die mapping, omdat ik de huidige fx mapping niet ideaal vind. Maak me gek met je filmpje :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Krizzie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:51:
Iemand hier misschien een idee, waarom ik bij VDJ altijd een dubbele bass lijk te hebben en bij Traktor alles goed werkt?
Heb het al eens eerder aangekaard op het VDJ forum. Het blijkt dat de software van de low/mid/high gewoon brak is en dat men daar nog steeds niet aan werkt. Ook in versie 5.5 PRO hetzelfde probleem. VDJ is een goed progamma door de video mix mogelijkheden maar voor de rest is het erg karig en slecht. Die Franssen zijn gewoon lekker aan het cashen en brengen marginale update's uit in nieuwe versie's, vandaar dat de meeste ook niet werken met VDJ, het is meer een instapmodel stukje software voor de beginner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Room42 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 02:21:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar die mapping, omdat ik de huidige fx mapping niet ideaal vind. Maak me gek met je filmpje :)
Mja het probleem met de huidige mapping is dat de klassieke setup compleet komt te vervallen,omdat ik het mixer gedeelte als fx-sectie gebruik met de line-fader als wet/dry knop. Maar dat probleem zou natuurlijk opgelost kunnen worden met een midi-page. Zoals ook in de Ean Golden VCI-mapping wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Reind schreef op maandag 09 juni 2008 @ 01:42:
[...]

Het is heel simpel, cd speler stuurt midi signaal uit, dat gaat naar de pc, pc doet er mee wat hij moet doen, stuurt geluid via dezelfde usb kabel terug en de DN-S1200 tuft dat er weer via zijn normale uitgang uit naar de mixer.

Je hoeft dus niets om te schakelen op de mixer of wat dan ook, gewoon cd speler in PC mode zetten en je kunt met Traktor aan de gang, verder veranderd er niets. Lees anders de review van de S1200 eens rustig door op de link in mijn sig... word allemaal duidelijk uitgelegd volgens mij.
Werkt dus toch zo. Was ik voor niets aan het twijfelen en alles door elkaar aan het halen.
Nou eens wachten op een vrije zaterdag en de Feedback bezoeken om wat te testen en te kijken welke mixer het beste bij mij past.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

DJ'ing kent 2 kenmerken, het live on stage performen en achter de schermen werken aan eigen nummers of het remixen en editen van songs. Ik ben nog aan het nadenken maar ik vond de Roland MV8000 wel een aangename uitbreiding als workstation en middelpunt van al mijn gear.

Ook voor live performing is deze machine uitermate geschikt, waarbij hij als sampler prettig werkt en de mogelijkheid om alles op een groot scherm te bewerken is ook een must. De V-link geeft je de mogelijkheid om ook videobewerkingen te doen, wat ik altijd wel een prettige uitbreiding vind :

http://www.roland.com/pro...ersion_3.5/brochures.html

Zowel op de Roland site als op Youtube staan legio demo's wat deze machine allemaal kan en de prijs mag dan voor velen een een drempel zijn, 2000euro maar daarmee haal je wel een alleskunner in huis waar je heel lang mee voort kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

wat is het grootste verschil tussen 2031A en 2030A op watt na dan. heeft de 2031 een hardere bass
(zoiets hoorde ik) maar is dat zo? wil ze vrijdag/zaterdag ergens gaan beluisteren, wil het alvast weten of ik dan tegen teleurstellingen aanloop ja of nee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Volgens mij is de ene active en de andere passive, dus met en zonder versterker. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 16:32
Actief of passief hangt af van de laatste letter (A of P), van zowel de 2030 als de 2031 zijn zowel een passieve als actieve variant.
De 2030 is het kleinere broertje van de 2031, dus gaat idd iets minder laag en waarschijnlijk iets minder luid.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik ga hem toch even delen hier, ik heb nog nooit van deze producer gehoord, maar vind het zo heerlijk klinken! :D
Aangezien het album de nummers los heeft heb ik ze zelf even met Ableton aan elkaar gemixt, hopelijk vinden jullie het net zo lekker klinken als ik! :D

Playlist:

01 » Dinka - Wuthering Heights (Intro)
02 » Dinka - Wuthering Heights
03 » Dinka - The Temptation
04 » Dinka - Chemistry
05 » Dinka - Wildfire
06 » Dinka - Ordinary People
07 » Dinka - Disco is Back
08 » Dinka - Asylum
09 » Dinka - The Sin
10 » Dinka - Riverflow
11 » Dinka - Crystal of Life
12 » Dinka - Lunar Sea
13 » Dinka - Slightly Different
14 » Dinka - Out of Bounds

Genre = Progressive/House

Enjoy!

Download link!

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Heeft iemand hier ervaring met het importeren van djgear? Gezien de dollarkoers zou je zeggen dat dat toch wel interesant wordt. Uitkijkend naar een nieuw CDJ 800 setje ben ik eens rond gaan kijken wat ze in de Verenigde Staten kosten, en het scheeld zeker geld. Veel geld.

Heeft iemand wel eens besteld bij sites als bijvoorbeeld djdeals.com? Ik vraag me af in hoeverre er goede ervaring mee zijn en of het betrouwbaar is? Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten als je dergelijke uitgaven in het buitenland doet? Alvast bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
Weet iemand toevallig wanneer de Ecler Evo 4 uit komt? Ik denk toch dat ik die wel graag wil hebben, dan ben ik meteen klaar voor de komende aantal jaren.
De Denon DN-S1200 is trouwens erg relaxed, maar ik kan er nog niet echt veel mee doen behalve met de effecten ed klooien, omdat ik geen mixer heb B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01
Oh shit, Rai jij ook nieuw hier :) Heb zondag ook een S1200 gekocht + X120 mixer. Ben aangestoken door een goede vriend. Vind het erg leuk maar oef wat is het lastig om 2 verschillende nummers gelijk te laten lopen. Ik hoop af en toe gewoon niet meer welk nummer welke is. Oefening baart kunst zeggen ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

ravenger schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:43:
Weet iemand toevallig wanneer de Ecler Evo 4 uit komt? Ik denk toch dat ik die wel graag wil hebben, dan ben ik meteen klaar voor de komende aantal jaren.
De Denon DN-S1200 is trouwens erg relaxed, maar ik kan er nog niet echt veel mee doen behalve met de effecten ed klooien, omdat ik geen mixer heb B)
Helaas niet, maar ik denk dat ik even blij zou kunnen zijn met een Nuo4 of een Zero4. :D

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10:55
Anoniem: 110703 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:30:
Heeft iemand hier ervaring met het importeren van djgear? Gezien de dollarkoers zou je zeggen dat dat toch wel interesant wordt. Uitkijkend naar een nieuw CDJ 800 setje ben ik eens rond gaan kijken wat ze in de Verenigde Staten kosten, en het scheeld zeker geld. Veel geld.

Heeft iemand wel eens besteld bij sites als bijvoorbeeld djdeals.com? Ik vraag me af in hoeverre er goede ervaring mee zijn en of het betrouwbaar is? Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten als je dergelijke uitgaven in het buitenland doet? Alvast bedankt! :*)
Punt is dat apparatuur wel vaak door de douane opgepikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Denk ook om een converter voor de stroom.
Ergens op samenkopen.net loopt ook een animo topic over DJ Gear waar de CDJ's inzitten. Kijk daar eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
ik kan me herinneren dat er bij iphone draadjes de import van dit toestel besproken werd,
kom je ook niet goedkoper uit als je legaal de invoertaxen betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 110703 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:30:

Ja. Eén tip: doe het niet.

• Ten eerste betaal je 19% btw plus een extra importheffing op audio-apparatuur, plus stevige verzendkosten, want je wil je pakket toch wel verzekerd versturen via een fatsoenlijke shipper.
• Ten tweede vervalt je garrantie bij grijze import. Je betaalt dus wel voor twee jaar garrantie en service, maar als er een mankement is zul je de speler terug moeten sturen naar de VS, tenminste als de verkoper daar zich nog aansprakelijk voelt voor je aankoop...
• Ten derde werkt een Amerikaanse CDJ800 niet in Europa. Je zal er een omvormer op moeten aansluiten. Vergeet je dit een keer, dan is de binnenkant van je CDJ gefrituurd en kan je het ding in de vuilnisbak gooien.

Op het forum van Reind kan je twee verschillende ervaringen terugvinden van mensen die precies gedaan hebben wat jij nu voorstelt. Die kwamen beide van een koude kermis thuis. En uiteindelijk ben je maar een paar tientjes goedkoper uit. Is het je dat waard?
Ik heb liever gewoon mijn twee jaar garantie bij een verkoper in de buurt en niet het gezeik met omvormers en invoerheffingen. Maar hey. De keus is aan jou. Ik zou eerder tweedehands CDJ's kopen op marktplaats als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230709

Ik wou even melden dat ik 2 CDJ-200s heb gekocht, samen met een oude behringer als mixer. M'n eerste DJ setje ooit! Ik zal dus ook hier wat vaker komen koekeloeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24301

Sjoewe schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:27:
[...]
• Ten derde werkt een Amerikaanse CDJ800 niet in Europa. Je zal er een omvormer op moeten aansluiten. Vergeet je dit een keer, dan is de binnenkant van je CDJ gefrituurd en kan je het ding in de vuilnisbak gooien.
Dit is een volledig andere stekker, dus die vlieger gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 24301 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:28:
[...]

Dit is een volledig andere stekker, dus die vlieger gaat niet op.
Ehm toch wel hoor. Het snoer bij de CDJ's is los, dus de stekker aan het eind is misschien anders maar de aansluiting op de speler is hetzelfde. De aansluiting van dat snoer is van hetzelfde soort dat door heel veel apparaten gebruikt wordt.

Zie jij verschil in de powerplug?

230V - 240V CDJ 800
klik

110V CDJ 200
klik

Edit: Nog meer bewijs nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoewe op 19-06-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Planet Earth connector/Universal plug ftw! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Sjoewe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:44:
[...]

Ehm toch wel hoor. Het snoer bij de CDJ's is los, dus de stekker aan het eind is misschien anders maar de aansluiting op de speler is hetzelfde. De aansluiting van dat snoer is van hetzelfde soort dat door heel veel apparaten gebruikt wordt.

Zie jij verschil in de powerplug?

230V - 240V CDJ 800
klik

110V CDJ 200
klik

Edit: Nog meer bewijs nodig?
Hij bedoeld de andere kant, de kant die in het stopcontact gaat, kdacht ook dat die anders was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dat wel... maar die zijn dus uitwisselbaar. :D

Dat is juist het hele mooie van het Planet Earth Connector/Universal Plug idee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:07:
Dat is juist het hele mooie van het Planet Earth Connector/Universal Plug idee. :D
Het jammere er aan is alleen dat iedereen ook denkt dat je hem dan ook zomaar in een europees stopcontact kan rammen met 220 er op en dat gaat niet.... tenzij je een nette mixer hebt met een geschakelde voeding zoals de Eclers die op zowel 110 als 220 aangesloten kunnen worden zonder aparte trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:21:
[...]

Het jammere er aan is alleen dat iedereen ook denkt dat je hem dan ook zomaar in een europees stopcontact kan rammen met 220 er op en dat gaat niet.... tenzij je een nette mixer hebt met een geschakelde voeding zoals de Eclers die op zowel 110 als 220 aangesloten kunnen worden zonder aparte trafo.
Klopt. Maar dat kun je inderdaad altijd terugvinden in de boekjes en op de achterkant van het product toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Via een adapter moet dat toch wel lukken?

[ Voor 43% gewijzigd door EZ_ op 20-06-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
EZ_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:11:
Via een adapter moet dat toch wel lukken?
Er moet ook een omvormer tussen. Het voltage is niet het grootste probleem, maar vooral dat de wisselspanning in Amerika een frequentie van 60Hz heeft en de wisselspanning in Europa 50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 2031A thuis staan, die zijn dus actief maar kan ik die op de computer aansluiten die via een versterker van de radio verbonden zijn?

dus 2031 A, nog is boven op een versterker van 200W gaat er dan iets fout of kan dit gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 248502 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:50:
Ik heb de 2031A thuis staan, die zijn dus actief maar kan ik die op de computer aansluiten die via een versterker van de radio verbonden zijn?

dus 2031 A, nog is boven op een versterker van 200W gaat er dan iets fout of kan dit gewoon?
Ik snap heel weinig van je bericht. Maar ehm, als ik het goed begrijp vraag je nu of je Behringer 2032A (actieve monitor) speakers kan aansluiten op een vesterker?

Nee! Dan ga je een verstekert signaal nog een keer versterken. Grote kans dat ze *PLOF* doorbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Mijn Ecler Nuo 5 deed net ineens heel vreemd. Een aantal keer ging hij ineens een stuk of 5 keer aan en uit. Mijn table-tops zitten op dezelfde stekkerdoos, en daar gebeurde niets mee, dus daar kan het niet aan liggen. Het was ook te regelmatig om aan het netstroom te kunnen liggen. Heb er overigens nog nooit problemen mee gehad.

Ik zou zelf denken dat hij even oververhit raakt of zo, maar zo warm is het hier nu niet, en bovendien hing hij boven een gat waarbij die opening genoeg ruimte had, dus ook dat lijkt me sterk.

Het geluid, de lichtjes, alles ging om de halve seconde uit en de volgende halve seconde weer aan. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Michali schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:57:
Mijn Ecler Nuo 5 deed net ineens heel vreemd. Een aantal keer ging hij ineens een stuk of 5 keer aan en uit. Mijn table-tops zitten op dezelfde stekkerdoos, en daar gebeurde niets mee, dus daar kan het niet aan liggen. Het was ook te regelmatig om aan het netstroom te kunnen liggen. Heb er overigens nog nooit problemen mee gehad.

Ik zou zelf denken dat hij even oververhit raakt of zo, maar zo warm is het hier nu niet, en bovendien hing hij boven een gat waarbij die opening genoeg ruimte had, dus ook dat lijkt me sterk.

Het geluid, de lichtjes, alles ging om de halve seconde uit en de volgende halve seconde weer aan. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
voedingprobleem? ik neem aan dat je nog garantie hebt en dan is nu het moment om daar gebruik van te maken, tenzij je zelf aan 't ding wilt klooien (waardoor je garantie vervalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand die enige ervaring heeft met de Citronic ST-6
ze zijn nu in de aanbieding maar ik weet niet precies hoe ze zijn
iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Okee, weer een vers setje van mij:

Journeyman - 136.1

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Lens - Beyond The Shadows [Robert Vadney Rmx]
2. Jerry Ropero ft. Cozi - The Storm 08 [Burnett and Cooper Instrumental Mix]
3. Adymus - A Place Not Far [Original Mix]
4. Mauro Picotto - Ibiza Angel [Rex Mundi Rmx]
5. Teya ft. Tiff Lacey - Only You [Oceania Rmx]
6. Daniel Wanrooy - Avalanche [Original Mix]
7. Robbie Rivera - Escape [Ian Carey Rmx]
8. Muttonheads - Ethereal Sunshine [Albin Myers Rmx]
9., Walter Meego - Through a Keyhole [Solid Groove and Sinden Mix]
10. Drumma - Convict [Original Mix]

Feedback wordt zeker gewaardeerd!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zoek monitor speakers om klein te gaan beginnen voor in m'n kamer maar ik zit te twijfelen tussen 3 monitor speakers:

Alesis MKII Active (tweedehands)
Behringer 2031/2030A (tweedehands)
Citronic ST-6 (nieuw)

iemand die mij een beetje verder kan helpen? Graag!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 248502 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:26:
Ik zoek monitor speakers om klein te gaan beginnen voor in m'n kamer maar ik zit te twijfelen tussen 3 monitor speakers:

Alesis MKII Active (tweedehands)
Behringer 2031/2030A (tweedehands)
Citronic ST-6 (nieuw)

iemand die mij een beetje verder kan helpen? Graag!! _/-\o_
Van deze drie kan ik qua merk uiteraard de Alesis zeker aanraden, Behringer en Citronic zijn meer budget-merken waar Alesis een pro-merk is. Maar voor een uiteindelijk oordeel zou je ze eigenlijk alledrie naast elkaar moeten horen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Alesis MKII Active absoluut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Kan iemand me een goedkope winkel/webshop aanraden voor nieuwe naalden (Ortofon Pro of DJ, twijfel nog)? Dus geen cartridge of set, puur de naald zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Bij New-Line kosten geloof ik 18 euro de stuk voor de bulk, dat is wel een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Sjoewe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:02:
Bij New-Line kosten geloof ik 18 euro de stuk voor de bulk, dat is wel een nette prijs.
Hmm, ze zijn 21 euro, maar 'niet leverbaar' = (onduidelijk wanneer ze geleverd kunnen worden). Nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:02:
Bulk is nergens meer te krijgen aangezien de prijs ervan zo omhoog is gegaan dat het de moeite niet meer is om bulk in te kopen. Men zal dus aan de gewone retail verpakkingen moeten.

Ik moest ook 2 nieuwe DJ'S naalden hebben maar heb ze nog steeds niet besteld... in plaats ervan heb ik maar 2 CDJ's aangeschaft en de draaitafels terug in het schap gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kan ook natuurlijk.

Mijn Ortofon Pro naalden zijn aan vervanging toe, ze vreten nu wel heel veel stof namelijk. Maar voor de time-code boeit het natuurlijk vrij weinig wat voor naald erop staat, dus zijn de reserve naalden van Ortofon eigenlijk uitwisselbaar? Want de Pro S naalden zijn over het algemeen een stuk goedkoper.
Moet niet te gek worden natuurlijk, kuthobby :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Sjoewe schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:53:
Kan ook natuurlijk.

Mijn Ortofon Pro naalden zijn aan vervanging toe, ze vreten nu wel heel veel stof namelijk. Maar voor de time-code boeit het natuurlijk vrij weinig wat voor naald erop staat, dus zijn de reserve naalden van Ortofon eigenlijk uitwisselbaar? Want de Pro S naalden zijn over het algemeen een stuk goedkoper.
Moet niet te gek worden natuurlijk, kuthobby :+
Ik draai ook met timecode. Maakt het dan niet uit of je die PRO S of DJ S dingen neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Voor de timecode kan je zelfs met een cactusnaald uit de voeten :P
Zelfsvolgevroten met stof is het signaal nog 100% bij mij.

Het soort element/naald dat je gebruikt maakt dus eigenlijk niet uit, behalve dat als je een scratcher bent, je natuurlijk wel beter af bent met een scratch-element. :+

Maar ik weet dus nog niet of je een Pro S naald op een Pro element kan zetten. Scheelt weer 15 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Oh dat kan volgens mij wel, al die naaldjes passen er wel op. De Pro S heeft alleen andere specs: frequentiebereik en precieze afmetingen van de naald enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 22-06 09:37
Zo, na heel wat twijfel heb ik zojuist toch een mixer besteld; heb gekozen voor een KORG Zero 4 :) Reden is dat ie gewoon alles kan basically; effecten per kanaal + master, ingebouwde geluidskaart en midi ondersteuning. Hij is ook traktor scratch certified, dus hoef slechts een upgrade kit te kopen om daarmee aan de gang te kunnen later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik ga 2 turntables 2e hands kopen.. reloopjes om gewoon mee te beginnen, want zit nog steeds met gezeur dat weinig spul te koop is in hoge kwali mp3's.

Ik dacht zelf aan uiterlijk, krassen en of de knopjes nog direct werken. Nog iets waar ik direct aan kan zie van dat is niet in orde. Echt veel verstand heb ik er niet van (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ja die had ik indd al gelezen, maar veel dingen vergeet ik toch omdat ik geen verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dan print je het even uit?

En anders naast je oppervlakkige inspectie, let vooral op dat de snelheid van de tafel constant blijft, dus goed kijken naar de strobelight. Als 'ie op 0% pitch bij 33 toeren staat moet er een ring stilstaan en idem voor 45 toeren. Vervolgens ga je omhoog en omlaag pitchen en als de fader stilstaat mag de snelheid niet veranderen.
Verder even kijken of de toonarm netjes recht is en of de platter mooi recht draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

ravenger schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:52:
Zo, na heel wat twijfel heb ik zojuist toch een mixer besteld; heb gekozen voor een KORG Zero 4 :) Reden is dat ie gewoon alles kan basically; effecten per kanaal + master, ingebouwde geluidskaart en midi ondersteuning. Hij is ook traktor scratch certified, dus hoef slechts een upgrade kit te kopen om daarmee aan de gang te kunnen later :)
Nice!

Gefeliciteerd met de aanschaf.

Vind de Korg Zero serie echt heel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Sjoewe schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:36:
Dan print je het even uit?

En anders naast je oppervlakkige inspectie, let vooral op dat de snelheid van de tafel constant blijft, dus goed kijken naar de strobelight. Als 'ie op 0% pitch bij 33 toeren staat moet er een ring stilstaan en idem voor 45 toeren. Vervolgens ga je omhoog en omlaag pitchen en als de fader stilstaat mag de snelheid niet veranderen.
Verder even kijken of de toonarm netjes recht is en of de platter mooi recht draait.
Ja kijk hier heb jij het over een ring. Waar tref ik deze aan of is dit bij dat paarse lampje idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Idd, links voor het blauwe (strobo)lampje, als de pitch op 0 staat, moet het normaal gezien lijken of de grootste rij bolletjes stilstaat op de platter

http://hinhuatparts.1cis.com/truntable%20platter.JPG => de 2de rij vanonder begonnen op deze pic.

[ Voor 35% gewijzigd door EZ_ op 07-07-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Da-WiZZy0n schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:33:
[...]

voedingprobleem? ik neem aan dat je nog garantie hebt en dan is nu het moment om daar gebruik van te maken, tenzij je zelf aan 't ding wilt klooien (waardoor je garantie vervalt)
Ik heb hem inmiddels verstuurd, inclusief een van mijn RMP-2's waar ik ook een probleempje mee had. Ik hoorde net dat ze naar de importeur zijn verstuurd, dus ik ben benieuwd wat er aan de hand is.

Garantie had ik overigens niet meer, aangezien ik hem al bijna 4 jaar heb (de Nuo 5). Hopelijk gaat het niet al te veel kosten, maar ik een goed mengpaneel vind ik toch wel belangrijk, dus minder dat deze wil ik gewoon niet.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ga woensdag ook een Nuo5 ophalen O+
Heerlijke mixer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250954

Ik zit een beetje met een dilemma.

Ik wil mijn CDj400 x 2+DJM400 aansluiten op mn comp.

Ik heb wel geluid uit mijn koptelefoon maar er komt geen geluid uit mijn speakers ( T6060 ) Ik heb een tulpkabel gekocht die uiteindelijk naar een 3.5mm jack in mn comp gaat.

Ik heb een Onboard en een X-FI Xtreme music geluidskaart. Ik kom er niet uit, is er iemand die mij kan vertellen hoe het aangesloten moet zijn. Ik heb de handleiding+ google afgezocht maar kon geen gepast antwoord vinden.

De kabel die ik gebruik heeft een rode en een zwarte uiteinde.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 250954 op 09-07-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Anoniem: 250954 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:17:
Ik zit een beetje met een dilemma.

Ik wil mijn CDj400 x 2+DJM400 aansluiten op mn comp.

Ik heb wel geluid uit mijn koptelefoon maar er komt geen geluid uit mijn speakers ( T6060 ) Ik heb een tulpkabel gekocht die uiteindelijk naar een 3.5mm jack in mn comp gaat.

Ik heb een Onboard en een X-FI Xtreme music geluidskaart. Ik kom er niet uit, is er iemand die mij kan vertellen hoe het aangesloten moet zijn. Ik heb de handleiding+ google afgezocht maar kon geen gepast antwoord vinden.

De kabel die ik gebruik heeft een rode en een zwarte uiteinde.
Van de mixer naar de line-in en dan deze nog even aanvinken in Windows. Maar dit is echt te basic en daarbij als je zulke gear hebt zou je dit toch wel al direct moeten begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250954

Mwah blijkbaar dus niet :)

Wat jij zei heb ik al geprobeerd btw. Het probleem is inmiddels opgelost. Het kabeltje heb ik rechtstreeks op mijn speakers aangesloten ( aux) en nu werkt het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 250954 op 09-07-2008 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik denk dat ik weet wat mn eerste dj setup gaat worden

CDJ 400 (2x)
DJM 400
Numark PHX (Headphone)
Behringer 2031A (Speakers)

Iemand die hier nog tips bij heeft waarbij ik op dingen moet letten
of juist tips om iets anders te halen in plaats van deze setup
GRAAG _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Hmm waarom speciaal de DJM-400? Het betreft slechts een 2 kanaals mengpaneel. uitbreiden wordt wel lastig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaap schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:51:
Hmm waarom speciaal de DJM-400? Het betreft slechts een 2 kanaals mengpaneel. uitbreiden wordt wel lastig dan.
Nou ja dat omdat het in een set zit
Set prijs voor
CDJ-400 en DJM-400
daarom eigenlijk maar verder ja.....
die loop sampler bank en effect van de djm 400 lijken me erg fijn. zelf ff geprobeerd en veel filmpjes bekeken wat ie allemaal kan
maar verder niet veel
weet ook niet echt wat een alternatief zou zijn
heb er nog niet zo heel veel verstand van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jah de effect doos is leuk, maar voor 3 tot 4 tientjes meer heb je een Vestax 280 Pro. Dat is een 4 kanaals mixer en heeft een uitgebreidere sampler onboard. Uitbreidingsmogelijkheden dus.

Overigens, als ik 2 * CDJ-400's nieuw moest kopen, gooide ik er 200,- bij om 2 * CDJ-800's te halen. Meteen club standards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica