Jammer. Was leuk geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:44:
[...]
Volgens mij niet, splitscreen is voor zover ik weet niet aanwezig in tf2 die functie hebben ze niet ingebouwd.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jammer. Was leuk geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:44:
[...]
Volgens mij niet, splitscreen is voor zover ik weet niet aanwezig in tf2 die functie hebben ze niet ingebouwd.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Komt vast en zeker omdat ik de laatste tijd niet/nauwelijks on-line ben geweestShabbaman schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:00:
Volgens mij is server 1 bijna druk genoeg om iedere avond een event te hebben...
Ja, en meer voor de medic, maar 1tje vind ik wel erg weinig. Bijv kill een sentry met een HWguy tijdens Uber ofzo!Cleetje schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:24:
[...]
En die nieuwe achievements mogen van mij ook zsm komen, is toch leuk als je een extra doel hebt. Nu nog een achievement voor "Psycho fister" (omg, wat klinkt dat fout), te behalen door met je knuisten mensen neer te knuppelen tijdens een über
Verwijderd
erm... er komen al als eerste 36 nieuwe achievements voor de medic uit hoorGoTCoast schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:42:
[...]
Ja, en meer voor de medic, maar 1tje vind ik wel erg weinig. Bijv kill een sentry met een HWguy tijdens Uber ofzo!
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Noobmeter WoT: Froekie
Verwijderd
Kom het ook tegen op steam forums en het schijnt dan te zijn dat je "te weinig" geheugen hebt.NC_Phreak schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:40:
Ik wil vanavond ook nog wat mensen in de rug steken met een mesHet is alleen jammer dat ik de game niet meer opgestart krijg. Krijg steeds zo'n achterlijke melding over dat ik geen paged pool memory meer heb. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het spel niet meer opgestart. Toevallig iemand anders dit ook eerder gehad?
[afbeelding]
Noobmeter WoT: Froekie
Kan je hier wat mee?NC_Phreak schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:40:
Ik wil vanavond ook nog wat mensen in de rug steken met een mesHet is alleen jammer dat ik de game niet meer opgestart krijg. Krijg steeds zo'n achterlijke melding over dat ik geen paged pool memory meer heb. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het spel niet meer opgestart. Toevallig iemand anders dit ook eerder gehad?
[afbeelding]
Verwijderd
Phreak check je messages even, heb je een berichtje gestuurd.NC_Phreak schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:50:
Ja heb daar al veel gezocht.
Heb ook een aantal oplossingen geprobeerd.
Paged Memory setting in het register vergroot naar 500mb.
Antivirus gedeinstalleerd.
Steam opnieuw geinstalleerd, werkt allemaal niet.
Ik draai Windows XP x64 met 4gb geheugen. Snap er weinig van. Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad, maar dat sluit je steam af en start je het opnieuw op en dan werkt het wel weer.
Nu dus niet meer
[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 18:45 . Reden: las iets, iets te laat foutje ]
Verwijderd
nee (natuurlijk) niet. dat zou een mooie boel worden, koop je een spel voor 30 dollar, kan je er niks mee omdat je om dat spel te spelen een ander spel nodig hebt. Het is gewoon een op zichzelf staand spel.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:47:
Ik ga tf waarschijnlijk volgende week via steam kopen, alleen vroeg ik me af of je nog bepaalde addons nodig had zoals half life 2 zelf,
Dat komt omdat het zo is.vind het echt een grappig spel
Verwijderd
erm... als je em 1 van deze dagen via steam online koopt krijg je kortingVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:47:
Ik ga tf waarschijnlijk volgende week via steam kopen, alleen vroeg ik me af of je nog bepaalde addons nodig had zoals half life 2 zelf, vind het echt een grappig spel
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 03:13 . Reden: reclame reclame reclame ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Brainstorm schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:24:
1) Voor CTF mappen geldt nu een limiet van 30 minuten en geen capture limiet. Het gaat er nu dus om wie binnen de gestelde tijd de meeste caps maakt. In de komende tijd even aankijken of er nog problemen ontstaan.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
Hehe gekocht, ik zag het al, er zat nog wel iets van 4 euro belasting bijVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:11:
[...]
erm... als je em 1 van deze dagen via steam online koopt krijg je kortingtf2 is nu 26,95$ ipv 29,95$
( voor 1 january )
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 11:10 ]
Klinkt als een knap staaltje werk Brainstorm, hulde. Suggestie van mijn kant: kan je de classkeuze niet zo instellen dat je spawnt in een class die nog niet in gebruik is?Brainstorm schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:24:
Mocht het gewenst zijn zou ik ook een random class kunnen kiezen, of je laatst gekozen class.
Verwijderd
Als het goed is heb je ook een mailtje gekregen als een soort bon, die kun je altijd nog uitprintenVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:07:
[...]
Hehe gekocht, ik zag het al, er zat nog wel iets van 4 euro belasting bij
Kun je ergens je billing log checken? Printen was niet goed gegaan
Gelukkig, tamelijk frustrerend namelijk tegen enorm defensieve teams als je dan voor staat en alsnog verliest in overtimeBrainstorm schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:24:
Vandaag even aan server #1 zitten prutsen, de volgende veranderingen gemaakt:
1) Voor CTF mappen geldt nu een limiet van 30 minuten en geen capture limiet. Het gaat er nu dus om wie binnen de gestelde tijd de meeste caps maakt. In de komende tijd even aankijken of er nog problemen ontstaan.
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
Verwijderd
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Moet zeggen dat ik et gisteren ook aardig lame vond, ik bakte er al niks van (nog minder dan normaalVenxir schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:15:
Nou ik heb net de server verlaten omdat er alsnog overlopers zijn naar het betere team. Hele teamplay gaat naar de klote.
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Verwijderd
@2Brainstorm schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:24:
2) AFK kicker geinstalleerd. In principe worden mensen die niet bewegen na 3 minuten naar spectator verplaatst, iemand die 5 minuten in spectator is wordt gekickt. Dit is eigenlijk een aanvulling op TF2, die zelf ook al idle players van de server afschopt maar dit helaas niet altijd doet.
3) Eerste versie van scriptje geschreven die bij het starten van de map de teams automatisch indeelt.
zijn zou ik ook een random class kunnen kiezen, of je laatst gekozen class.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Pinjataaa op 30-12-2007 19:58 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 31-12-2007 19:55 ]
1
| ./steam -command update -game tf -dir . |
[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 30-12-2007 22:07 ]
Thnx, het is eindelijk gelukt.frickY schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:06:
@Pinjataaa
De autoupdate lijkt niet goed te werken met TF2. Ik gebruik een batch-scriptje om hem te laten updaten. Dat doe je op dezelfde manier als installeren, maar dan met een update-parameter.
code:
1 ./steam -command update -game tf -dir .
Dit heb ik in een filetje in de ./orangebox map staan.
Updaten doe ik op het moment dus handmatig.
Ben vanavond weer eens ff langsgeweest en moet zeggen dat ik het wel prima vond werken! Op deze manier maak je het samenwerken weer hoofdzaak en niet alleen het kiezen van het team met de spelers met de beste skills.Brainstorm schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:24:
Het is wat mij betreft nog niet definitief dat het script zal blijven draaien, vooralsnog is het een experiment en ben ik benieuwd naar de reacties. Geld ook voor de andere veranderingen.
[afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 70% gewijzigd door Cabo op 30-12-2007 23:12 ]
Vooral nu er zoveel medics op de server joinen.Cabo schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:12:
Gestuurd en veel plezier. Pas op voor de spies zijn best irritant
Sniperen is leukVenxir schreef op maandag 31 december 2007 @ 03:25:
Ik denk dat sniper best leuk is op lazytown. Best wat onfortuinlijke n00bs geraakt vannacht
Omgekeerd zijn er ook massa's snipers die nog geen olifant kunnen raken al danst ie voor hun ogenVenxir schreef op maandag 31 december 2007 @ 03:25:
Ik denk dat sniper best leuk is op lazytown. Best wat onfortuinlijke n00bs geraakt vannacht
Damn, daar gaat mijn positieFlorisD schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:37:
[...]
Vooral nu er zoveel medics op de server joinen.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
En wie was er het meest irritant?Cabo schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:12:
Verwijderd
Ach nee man, spy's zijn niet irritant ik vind ze wel leukCabo schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:12:
PFFF dus jij wou zeggen dat jij niet om 0:00 uur in de server zit om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen!? Zwak hoor...Mik! schreef op maandag 31 december 2007 @ 08:34:
[...]
Damn, daar gaat mijn positieMaar goed, dan moet ik maar weer eens vaker joinen om mijn skills nog weer even wat aan te scherpen!
Vanavond feestje (ofcourse), dus dat gaat het niet worden, maar ik kom komende week nog wel even granaatkoppen.
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Ik heb nogal mixed-feelings over het auto-join/team script: de kans op betere verdeling in teams is groter, maar ik betwijfel of het effect echt zo groot is. Wat mij vaak opvalt is dat Heavy en Medic combo's een team kunnen maken of breken (nu klink ik erg arrogant, maar zo is het zeker niet bedoelt). Als Heavy voel ik me soms zwaar waardeloos als ik geen Medic achter me heb, iets minder waardeloos als die Medic gewoon slecht/zeer matig speelt. Heb ik echter een goede Medic, dan kun je je als Heavy soms wel erg aso voelen *denkt aan Dustbowl van gister*.Mik! schreef op maandag 31 december 2007 @ 08:34:
[...]
Damn, daar gaat mijn positieMaar goed, dan moet ik maar weer eens vaker joinen om mijn skills nog weer even wat aan te scherpen!
Vanavond feestje (ofcourse), dus dat gaat het niet worden, maar ik kom komende week nog wel even granaatkoppen.
Wat betreft het auto-indelen, het werkt inderdaad prima, zo werk je nog eens samen met anderen. Wel moet ik meteen bekennen liever samen te werken met de 'vaste mensen' (dus toch de got-ters) vanwege de bekendheid met de skills. Het is soms erg jammer om een uber te 'verspillen' aan iemand die nog geen deuk in een pakje boter schiet waardoor je nog niet door weet te breken. Daarnaast werkt het wel zo prettig om samen te werken via mic (al ben ik nog steeds niet altijd met mic aanwezig), dus ook daar hou je rekening mee met het kiezen van de teams.
Tsja, een beetje die-hard zou d'r inderdaad om 0:00 uur moeten zijn. Neen, jullie zullen het vanavond zonder mij moeten doen (niet dat ik de laatste dagen veel online ben geweest), sorry guys.Shoarma kip schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:45:
[...]
PFFF dus jij wou zeggen dat jij niet om 0:00 uur in de server zit om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen!? Zwak hoor...
Verwijderd
Tsja.
[ Voor 5% gewijzigd door Cabo op 31-12-2007 14:27 ]
Daarom ben ik dus nooit sniper, ik heb ooit een keer als 1nalaatste achievement mijn grey matter achievement gehaald op 2fort, maar dat koste flink wat moeiteKapoen schreef op maandag 31 december 2007 @ 07:57:
[...]
Omgekeerd zijn er ook massa's snipers die nog geen olifant kunnen raken al danst ie voor hun ogen
Ik haat spies!Cabo schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:15:
Stats van de afgelopen dagen: (uber spy)
10. [GoT] StarLite 31 38
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik bedoel het inderdaad wat anders, ook al klinkt het misschien niet zo. Het enige "probleem" (het is een groot woord voor wat ik bedoel, maar goed) wat ik heb met het huidige script, is dat ik het gevoel heb dat het beoogde effect (betere balans in teams) nauwelijks gehaald is. Momenteel voelt het alsof de teams nauwelijks beter verdeeld zijn dan voorheen, maar misschien zal dat in de loop der tijd ook wel weer rechttrekken.Shabbaman schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:32:
[...]
Tsja.
Je bedoelt het vast anders, maar wat je zegt komt een beetje neer op "het ging net zo goed en nu zit ik bij die prutsers". Je hebt gelijk als je zegt dat heavy-medic combo's de doorslag geven, maar als je in een team terecht komt zonder combo dan moet je misschien wat moeite doen zo'n combo op te zetten (wellicht kan je 1 van de 6 engineers overhalen iets anders te gaan doen). Het is een teamgame, en je moet als team een gebalanceerd team weten op te zetten. Dit aspect ontbreekt vrijwel volkomen in het spel, maar er is niets wat je let om hier mee te beginnen.
Je kan een geforceerde teamwissel ook zien als een kans. Misschien niet zozeer een kans voor jou, maar misschien wel de kans voor een of andere prutser om ook eens met een goede heavy in de combo te spelen. Al doende leert men (mag je hopen).
En wat betreft die timing, 1 woord: microfoon.
Casbah was echt een heerlijke TFC map, echt veel gespeeld. Alleen deze map zal wel totaal anders spelen zonder concjumps om snel met de flag er vandoor te gaan. Ben benieuwd hoe deze speelt en hoop dat brainstorm em snel kan uploaden op de server.Kapoen schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:04:
Er is weer een nieuwe remake van een TFC map in omloop, namelijk Casbah. Zonet even gespeeld en hij is vrij goed gelukt vind ik. Alleen jammer dat er resuply kastjes ontbreken (of ik heb ze toch nog niet gevonden), dus de medics en engineers kunnen overuren kloppen
Inderdaad ik vind die autokick ook wel erg snel nu. Niet eens tijd voor een toilet pauze of wat drinken/eten pakken. Dus graag wat meer idle time brainstorm.krakbracket schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:48:
Wel vind ik drie minuten afk wel erg krap in de tijd; wil nog wel eens een biertje of iets anders te drinken pakken tussendoor,
van mij mag 5 minuten ook nog wel....
Ik zelf vind het het makkelijkste om de wapens/acties op mouse3/4/5 binden. Maar je kunt ook met een bind zorgen dat je met de scrollwheel alleen tussen bepaalde wapens cycled zoals bijvoorbeeld wapen 1,2 en 3 en niet de engi en spy non-wapen stuff want daar heb ik wel andere binds voor. Ik kan dit scrollwheel script van mij mischien wel een beetje aanpassen zodat je een knop kunt binden voor het switchen tussen bepaalde wapenslots.Cabo schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:00:
Kan iemand mij helpen met een script. Het gaat hierom:
Script 1:
Kiezen welke wapen ik als pirmary en als secondary wil hebben. Dus bijvoorbeeld wapen 1 en wapen 3. Dat ik snel tussen die kan switchen met de optie "previous weapon".
Script 2: Wanneer ik dit indruk moet wapen 2 gekozen worden en automatisch blijven vuren. Laat ik los dan moet het weer in 'script 1" configuratie.
Gebalanceerde teams betekenen voor mij toch teams waar bij beide enkele goede koppels, of dat nou medic/heavy is of een paar goede soldiers/demos zitten en aangevuld worden met de 'newbies'. Er zit een groot verschil in kwaliteit op de server. De regulars, daar ken je de kwaliteit van en je merkt meteen wanneer er meerdere regulars rondwandelen (en dan bedoel ik dus verspreid over de teams) en daar valt lekker een 'team' en 'teamplay' mee op te bouwen. Je merkt ook langzamerhand steeds meer dat mensen 'hun' class vinden en die goed onder controle hebben. Het forceren van combo's werkt dus absoluut niet. De ene heavy is de ander niet, dat geldt voor pyros, soldiers en demos net zo. Een heavy/medic combo is dus ook nooit een garantie voor een forcering. Of je ubert iemand en die rent als een kip zonder kop naar de cap zonder bijvoorbeeld een sentry uit te schakelen. Puur voor eigen gewin in plaats van te denken aan het team. Voor mij is dan snel de lol er van af. Dan zet je een actie op om de boel te forceren, gaat het team niet mee. En ja, wel of geen mics hebben speelt daar absoluut een grote rol in. Neemt niet weg dat ik de strekking van het auto-joinen absoluut kan begrijpen en ik kan er de lol ook wel van in zien, maar toch, stiekem, hou je de voorkeur om met bepaalde mensen samen te werken.Cleetje schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:41:
[...]
Ik bedoel het inderdaad wat anders, ook al klinkt het misschien niet zo. Het enige "probleem" (het is een groot woord voor wat ik bedoel, maar goed) wat ik heb met het huidige script, is dat ik het gevoel heb dat het beoogde effect (betere balans in teams) nauwelijks gehaald is. Momenteel voelt het alsof de teams nauwelijks beter verdeeld zijn dan voorheen, maar misschien zal dat in de loop der tijd ook wel weer rechttrekken.
Aan de andere kant merk ik ook nauwelijks nadelen op hoor, want prutsteams/prutsspelers had je altijd al. Ook toen had ik vaak zat dat ik bij een minder team zat. En inderdaad, meestal is een give-away gewoon dat het verdomd stil is qua mic-gebruik (ik heb het wel btw). Bovendien hoef ik nu ook niet meer te denken "hhm, welk team heeft de beste [class], dan kijk ik toch of ik daar niet kan joinen" (sowieso haat ik het tussentijds overlopen, maar dat neemt niet weg dat ik bij de start van een map wel bepaalde voorkeur heb voor/tegen bepaalde spelers).
Maar goed, zoals ik al zei in de vorige post: het zijn meestal de randoms die negatief opvallen. En laat nu net die groep niet onder de regulars vallen, waardoor je dus geen voordeel haalt uit het "kunnen groeien". Kijk, ik heb ook classes waar ik volkomen brak mee ben, maar als ik serieus probeer, dan word ik ongetwijfeld beter daarin. In dat geval heb je er wel wat aan, want ik kom immers terug op de GoT servers. Bij randoms is dat meestal niet het geval, ergo je voorkomt de stress en ergernis en kiest gewoon een andere class die er wat minder last van heeft (b.v soldier). Het is nu eenmaal geen werknemer/werkgever relatie, waarbij de werkgever meestal wel voordeel haalt uit de investering. Het lijkt eerder op gratis lessen/opleiding weggeven en daar heb ik niet zo veel zin (je blijft immers bezig met steeds een ander hetzelfde trucje te leren). Wederom, dit heb ik bij de randoms, de regulars/[GoT]-tag mensen hebben aan mij een hele makkelijke, die help ik met plezier (en ik vind het ook echt niet erg als iemand wat "verkeerd" doet, mits ik maar het idee heb dat men er van leert).
Ik ben zelf ook geen heilig boontje en maak genoeg domme fouten/acties (Mik kan er zowel om lachen als huilen inmiddels), dus ik verwacht zeker geen perfectie van anderen. In een teamgame is een bepaalde mate van continuiteit echter wel zeer wenselijk. Overigens is dit in geen enkel geval bedoelt als arrogantie, want een ieder de mij kent weet gewoon dat dat onzin is (je hoort mij helemaal niet snel klagen, maar discusseren mag ik graag).
Dit ondervond ik gisteren ook aan den lijve. Op Dustbowl liep ons random team finaal over het andere team heen, vooral in het begin. Het probleem met random is, dat het random is. Je kan net zo goed krijgen dat de beste 12 in een team zitten. Gemiddeld gesproken zou het denk ik wel beter zijn, maar het blijft natuurlijk niet optimaal, maar beter dan mensen die proberen het goede team te joinen, ik betrapte mezelf er ook wel eens op.Cleetje schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:41:
[...]
Ik bedoel het inderdaad wat anders, ook al klinkt het misschien niet zo. Het enige "probleem" (het is een groot woord voor wat ik bedoel, maar goed) wat ik heb met het huidige script, is dat ik het gevoel heb dat het beoogde effect (betere balans in teams) nauwelijks gehaald is. Momenteel voelt het alsof de teams nauwelijks beter verdeeld zijn dan voorheen, maar misschien zal dat in de loop der tijd ook wel weer rechttrekken.
Volgens mij zijn er best wel mensen die een mic hebben, maar er is ook een zekere mate van verlegenheid/onwennigheid in het spel. Je gaat toch niet zomaar tegen een groep wildvreemden lopen praten? Vooral niet als je het idee hebt dat je stem raar klinkt of zo. Als je vaker samen speelt valt dit natuurlijk weg. Volgens mij kan je dan het beste zelf gewoon wel blijven praten, dat ze niks zeggen wil niet zeggen dat ze niet luisteren, zelf ben ik ook niet zo'n spraakwaterval. Maar als jij het doet, wordt de drempel voor anderen ook kleiner. En als je dan eenmaal druk aan het praten bent, dan kan je tactisch mooie dingen doen.Aan de andere kant merk ik ook nauwelijks nadelen op hoor, want prutsteams/prutsspelers had je altijd al. Ook toen had ik vaak zat dat ik bij een minder team zat. En inderdaad, meestal is een give-away gewoon dat het verdomd stil is qua mic-gebruik (ik heb het wel btw). Bovendien hoef ik nu ook niet meer te denken "hhm, welk team heeft de beste [class], dan kijk ik toch of ik daar niet kan joinen" (sowieso haat ik het tussentijds overlopen, maar dat neemt niet weg dat ik bij de start van een map wel bepaalde voorkeur heb voor/tegen bepaalde spelers).
In een ideale wereld zou je wel iedereen die ze nog niet kent alle truucjes en dingen leren, zelfs als ze nooit meer op de GoT server terug komen. Zij kunnen daarna hun opgedane kennis op de volgende servers verder verspreiden aan andere mensen, die het weer naar andere mensen verspreiden die vervolgens wel weer op de GoT server terechtkomen. Wat je dan krijgt is een grote opwaartse spiraal, muv degenen die niet nieuw zijn.Maar goed, zoals ik al zei in de vorige post: het zijn meestal de randoms die negatief opvallen. En laat nu net die groep niet onder de regulars vallen, waardoor je dus geen voordeel haalt uit het "kunnen groeien". Kijk, ik heb ook classes waar ik volkomen brak mee ben, maar als ik serieus probeer, dan word ik ongetwijfeld beter daarin. In dat geval heb je er wel wat aan, want ik kom immers terug op de GoT servers. Bij randoms is dat meestal niet het geval, ergo je voorkomt de stress en ergernis en kiest gewoon een andere class die er wat minder last van heeft (b.v soldier). Het is nu eenmaal geen werknemer/werkgever relatie, waarbij de werkgever meestal wel voordeel haalt uit de investering. Het lijkt eerder op gratis lessen/opleiding weggeven en daar heb ik niet zo veel zin (je blijft immers bezig met steeds een ander hetzelfde trucje te leren). Wederom, dit heb ik bij de randoms, de regulars/[GoT]-tag mensen hebben aan mij een hele makkelijke, die help ik met plezier (en ik vind het ook echt niet erg als iemand wat "verkeerd" doet, mits ik maar het idee heb dat men er van leert).
Dat klagen vind ik ook een heikel punt. Er zijn soms mensen die ab-so-luut niet tegen hun verlies kunnen. Als het bij zo'n persoon goed gaat, kan je er lekker mee spelen, maar als het niet naar zijn/haar zin gaat, pas dan maar op. Zij weten het dan altijd beter, die moet dit gaan doen, en waarom heeft die ander niet zus en zo gedaan. Dan heb je zo'n boze legercommandantIk ben zelf ook geen heilig boontje en maak genoeg domme fouten/acties (Mik kan er zowel om lachen als huilen inmiddels), dus ik verwacht zeker geen perfectie van anderen. In een teamgame is een bepaalde mate van continuiteit echter wel zeer wenselijk. Overigens is dit in geen enkel geval bedoelt als arrogantie, want een ieder de mij kent weet gewoon dat dat onzin is (je hoort mij helemaal niet snel klagen, maar discusseren mag ik graag).
Wat ik leuk vind aan deze versie is dat elke klasse wel iets te doen heeft, zelfs een pyro kan op deze map aan de slag in offense en defense vanwege de vele hoeken en kantjes.Rutger Mulder schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:31:
[...]
Casbah was echt een heerlijke TFC map, echt veel gespeeld. Alleen deze map zal wel totaal anders spelen zonder concjumps om snel met de flag er vandoor te gaan. Ben benieuwd hoe deze speelt en hoop dat brainstorm em snel kan uploaden op de server.
Deze map is in TFC echt heerlijk. Hoop dat het even leuk is in TF2. De map is ook niet gespiegeld zoals de meeste maps wat het weer uniek maakt. En kan er goed spy in zijn.Kapoen schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:04:
Er is weer een nieuwe remake van een TFC map in omloop, namelijk Casbah. Zonet even gespeeld en hij is vrij goed gelukt vind ik. Alleen jammer dat er resuply kastjes ontbreken (of ik heb ze toch nog niet gevonden), dus de medics en engineers kunnen overuren kloppen
Dank je, jij krijgt vrijstellingMik! schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:58:
[...]
Cabo heeft inderdaad een neus voor ubers, vooral wanneer je echt net wilt activeren. Rechtermuisknop inklikken en dan vol gebackstabbed worden, niets is zuurder dan dat. Maar goed, vind het dan wel weer leuk dat Cabo toch regelmatig als mijzelf vermomd voor mij neus verschijnt ^^ (en cabo, zie het gezeik maar als een complimentje hoor ^^ ben lichtelijk jaloers op je spy-skills)
Ja die site ken ik. Het gaat om het (auto) zappenRutger Mulder schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:31:
Ik kan je verder wel helpen met wat scripts maar weet niet of dat zo handig is want je bent al irritant genoeg. Maar je moet maar zeggen op welke keys je de binds wil en dan probeer ik wel wat voor je. Als je echt wat verder wil gaan met scripts moet je echt class specific scripts gaan gebruiken. Op tf2wiki kun je ook wat kant en klare scripts vinden en er staat ook wel wat info om zelf binds te maken.
welke cfg? autoexec of config? en wtf is applaunch?Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:29:
Voor de mensen met dualcore systeempjes... dit heeft bij mij iig wel gewerkt en dus post ik het hiero maar eens eventjes.
+host_thread_mode 2 in je applaunch zetten en het volgende in een cfg zetten:
cl_threaded_bone_setup "1"
cl_threaded_client_leaf_system "1"
r_threaded_client_shadow_manager "1"
r_threaded_particles "1"
r_threaded_renderables "1"
mat_queue_mode 2
host_thread_mode 2
Leverde mij toch een behoorlijk frameboost op mijn amd 4800+ op
Verwijderd
- Fixed "CUtlLinkedList overflow!" crash
- Added player position data to server logging of events (player_death, player_builtobject, teamplay_flag_event, object_destroyed, teamplay_point_captured, teamplay_capture_blocked)
- Improved mapcycle handling to ensure it always loads new mapcycles when the mapcyclefile convar is changed
- Fixed sniper quick-switch exploit allowing them to avoid zoom/unzoom times
- Fixed an exploit allowing players to spawn into the enemy territory at the start of a round
- Fixed syringegun projectiles sometimes pushing players high up into the air, allowing them to reach bad map locations
- Removed an obscure rendering setting that would allow players to make cloaked spies appear fully black
[ Voor 107% gewijzigd door punisher007 op 01-01-2008 12:01 ]
werkt fantastisch op mijn amd 4800+! Eindelijk rond de 80/90% cpu usage ingame !Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:29:
Voor de mensen met dualcore systeempjes... dit heeft bij mij iig wel gewerkt en dus post ik het hiero maar eens eventjes.
+host_thread_mode 2 in je applaunch zetten en het volgende in een cfg zetten:
cl_threaded_bone_setup "1"
cl_threaded_client_leaf_system "1"
r_threaded_client_shadow_manager "1"
r_threaded_particles "1"
r_threaded_renderables "1"
mat_queue_mode 2
host_thread_mode 2
Leverde mij toch een behoorlijk frameboost op mijn amd 4800+ op
[ Voor 53% gewijzigd door Wiebbe op 01-01-2008 12:05 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Ja autobalance is irritant, de enigste reden dat het aanstaat is eigenlijk omdat mensen zelf niet snel naar het andere (vaak verliezende) team gaan. Misschien een idee om daar ook zelf een script voor te schrijven... moet wel te doen zijn. Er zitten denk ik wat haken en ogen aan, 100% goede autobalance gaat nooit werken.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:37:
Probleem van autoswitch is dat het nogal lame is. Heb ik net op 2fort 2 caps voor m'n team binnen gehaald...wordt ik gemoved naar het andere team. Verlies ik door m'n eigen caps.
Hmm ik kan niet zo'n soort commando vinden, ook niet met google. Misschien heeft het eens in een andere mod gezeten?frickY schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:31:
Source heeft zelf ook een commando om de teams random te husselen, ik meen mp_shuffle.
Misschien dat die aangeroepen kan worden nadat een winpunt is gescoort? Al is dat een beetje lastig te definiëren';
In ctf_2fort na een x-aantal caps
In cp_dustbowl nadat beide teams een keer offence en defence zijn geweest
In cp_well wanneer alle CP's aan een van beide temas toebehoren
In cp_gravelpit wanneer team blauw alle CP's heeft.
Ofwel, zodra een potje is 'afgelopen' de teams shuffelen, zodat het volgende potje met nieuwe teams start. Dat event is ongetwijfelt af te vangen met een sourcemod-plugin.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Ik ga mijn vraag nog eens stellen want blijkbaar heeft niemand mijn post gezien.Wiebbe schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:04:
Dit is een reden waarom ik van steam hou.. Vroeger kwamen patches alleen elke maand ofzo, en je moest handmatig updaten. De helft van de gamers snapte het niet en je kreeg echt kampen van patches (vooral bij CS)
Nu is het gewoon: Gamen? Huppa, Patchen en gaan!
Erg mooie patch imho!
[...]
werkt fantastisch op mijn amd 4800+! Eindelijk rond de 80/90% cpu usage ingame !
Verwijderd
Sorry was een beetje drukasskicker2 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:55:
[...]
Ik ga mijn vraag nog eens stellen want blijkbaar heeft niemand mijn post gezien.
In welke gcf? autoexec of system? en wat is applaunch?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 16:02 ]
Vannochtend ff gespeeld, op zich een redelijke map, beetje leeg soms, maar qua gameplay maakt dat niet uit natuurlijk!Brainstorm schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:43:
* ctf_casbah op de server gezet & in de rotatie om te kijken of hij lekker speelt
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Ja, en het werkt prachtig! Ik heb 30% FPS winstasskicker2 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:30:
Moet "+host_thread_mode 2" dan ook met een plus? Bij mij staat er -console en dat is dus met een min
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
mp_scrambleteamsBrainstorm schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:43:
Hmm ik kan niet zo'n soort commando vinden, ook niet met google. Misschien heeft het eens in een andere mod gezeten?
Veel custom maps zijn weinig of niet geoptimaliseerd waardoor ze inderdaad een pak zwaarderRedruM schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:06:
Hmm, ik blijf het gevoel houden dan TF2 veel slechter (lage FPS) draait dan hij zou moeten op mijn systeem. Ik heb een Athlon XP 2800, 1 gig ram en een Geforce 6600 GT. Alle settings zijn low.. resolutie is 800x600 en op sommige maps (bijvoorbeeld als je de begindeur uitloopt in lazytown) krijg ik gruwelijke fps drops (rond de 15 fps of er nou mensen in beeld zijn of niet). Aan windows/hdd kan het niet liggen denk ik, aangezien ik vorige week geformat heb. Verder gebruik ik voor alles de nieuwste drivers.
[ Voor 13% gewijzigd door HertogJanNL op 01-01-2008 20:20 ]
thanks, zal eens kijkenHertogJanNL schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:19:
Wat je kan proberen is een episode 2 tweakguide. Deze is geupdate voor Episode II (en dus ook TF2 lijkt me), misschien heb je er wat aan?
[EDIT, OFF TOPIC] Oh, hoi allemaal, fijne jaarwisseling gehad? Heb zelf een week bij ouders en in hotels geleefd, dus heb wel weer zin in een potje TF2
[ Voor 76% gewijzigd door RedruM op 01-01-2008 20:25 ]
DoneRedruM schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:21:
Mag ik nog een invite trouwens?
http://steamcommunity.com/id/jeweet/home
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ha die van jou ook al?Venxir schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:44:
Jammer, mijn vakantie is voorbij. Ik zal nu een stukje sneller wegzakken in de stats
Pwnd
Dat was ik. Erg frustrerend als er een medic recht voor je neus staat op een rustig punt en je 11 hp over hebt. En die medic gaat je dan gewoon rustig maar eens even niet healen omdat hij al een lock heeft op een andere speler...Cleetje schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:50:
[...]
Oh wat erger ik me helemaal blauw aan al die gasten die steeds de E-knop lopen te spammen om aandacht van Medics te vragen, ook al is er geen of is die bezig met een charge (en laten we eerlijk zijn, ook E-spammen terwijl je 90% hp hebt is NIET tof).
Pwnd
Hmm, en jou kan ik mij dan niet herinneren als e-knop spammer ^^ Meestal zie ik wel of iemand het echt nodig heeft en probeer dan toch even de lock te verbreken (al is het een beetje lullig wanneer diegene rustig verderloopt terwijl ik mensen sta te healen).Donderwolk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:31:
[...]
Dat was ik. Erg frustrerend als er een medic recht voor je neus staat op een rustig punt en je 11 hp over hebt. En die medic gaat je dan gewoon rustig maar eens even niet healen omdat hij al een lock heeft op een andere speler...
Medic roepen bij 90% health is ook wel een beetje overdreven idd. Maar het is wel een manier voor een HWG om aan een medic te komen.
HWG zoek ik als Medic sowieso al op, die zijn nl veel fijner dan Soldiers en Demo's. Pyro's zijn voornl leuk met een über, maar voor de rest nogal lastig omdat ze erg dicht bij de vijand moeten staan (wat je vervolgens zelden overleefd als Medic). Mijn ergernis ligt echter bij mensen die ook niet even 1x drukken, maar rustig elke 2 seconden (daarbinnen heb je vele variaties). Uiteraard is een Medic roepen op een rustig moment geen probleem, dan help ik graag. Helaas lijken de E-spammers het niet te snappen: die willen per direct geheald worden, zodat ze vervolgens direct een groepje inrennen en verwachten dat je er of achter hangt, of ze 1 seconde later weer healt.Donderwolk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:31:
[...]
Dat was ik. Erg frustrerend als er een medic recht voor je neus staat op een rustig punt en je 11 hp over hebt. En die medic gaat je dan gewoon rustig maar eens even niet healen omdat hij al een lock heeft op een andere speler...
Medic roepen bij 90% health is ook wel een beetje overdreven idd. Maar het is wel een manier voor een HWG om aan een medic te komen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq