hmm heb je wel de goede drivers? Zou gewoon de laatste 169.28 nemen voor nvidia. Ikzelf heb nog geen problemen met vista. Op de hl2.exe error na.Pinjataaa schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:27:
Ben gisteren eens overgestap op Vista, maar helaas is TF2 daar niet op te spelenBen van 60FPS naar 15FPS gegaan!
Jammer..
Hier draait TF2 uitstekend (Vista Ultima 64bit), wel met recente drivers uiteraard.Pinjataaa schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:27:
Ben gisteren eens overgestap op Vista, maar helaas is TF2 daar niet op te spelenBen van 60FPS naar 15FPS gegaan!
Jammer..
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik kan deze niet vinden, de laatste (beta) op de Nvidia site is 169.25.PainkillA schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:30:
[...]
hmm heb je wel de goede drivers? Zou gewoon de laatste 169.28 nemen voor nvidia. Ikzelf heb nog geen problemen met vista. Op de hl2.exe error na.
Even googlen doet wonderen, heb ze gevonden
Jullie hebben wel een betere PC als mij, heb maar een AMD x2 4600+ @ 2,7Ghz met 2GB geheugen en een overgeclockte 7900GTX.
Vista 64bit trouwens. Maar ik zal nog wel even rondkijken, misschien doe ik inderdaad iets fout. (ik hoop et)
[ Voor 4% gewijzigd door Pinjataaa op 26-12-2007 20:08 ]
Zou een athlon xp 2800, 1 gig ram en gf 6600 gt alles op high zonder aanzienlijke framedrops moeten kunnen draaien? Ik merk dat mn pc het namelijk best moeilijk heeft met veel units in het zicht.. vooral wanneer die medic/pyro special effects gespammed worden 
Misschien moet ik maar eens formatteren en m'n hdd wat leger maken.. of betere drivers
Misschien moet ik maar eens formatteren en m'n hdd wat leger maken.. of betere drivers
Jouw systeempje is te verouderd, die kan het niet op high spelen.RedruM schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:58:
Zou een athlon xp 2800, 1 gig ram en gf 6600 gt alles op high zonder aanzienlijke framedrops moeten kunnen draaien? Ik merk dat mn pc het namelijk best moeilijk heeft met veel units in het zicht.. vooral wanneer die medic/pyro special effects gespammed worden
Met de nieuwe drivers komt mijn systeem alsnog niet boven de 15FPS uit.
Dit met de 169.28 drivers, CPU gebruik en geheugen gebruik zien er goed uit, komen niet bij de 100%. Geheugen zit op 60%..
Alle instellingen op low geeft me maximaal 50 FPS
[ Voor 18% gewijzigd door Pinjataaa op 26-12-2007 21:14 ]
GadverredammefrickY schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:46:
Ik meen dat nooit sprake is voor een onzalig kerstavond op 2de kerstdag. Dat was kerstavond.
@Suicyder
Dit was een bekend probleem met lazytown, maar ou gefixed zijn in deze fix_v2. Helaas lijkt dat niet te zijn gelukt, dus op naar v3
Ik heb het nog uitgebreid zitten testen voor de compile. Ik ga wel weer aan de slag! Gelukkig kan ik hem nu compilen met alleen entities, dus hopelijk hoef ik hem niet weer 3 dagen lang te laten compilen.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Heb je bij het opnieuw installeren van windows ook gedacht aan nieuwe mobo en amd drivers? Het lijkt me niet dat het verschil tussen xp en vista zo groot kan zijn. Kijk anders ook even op het steam forum voor tips.Pinjataaa schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:07:
[...]
Jouw systeempje is te verouderd, die kan het niet op high spelen.
Met de nieuwe drivers komt mijn systeem alsnog niet boven de 15FPS uit.
Dit met de 169.28 drivers, CPU gebruik en geheugen gebruik zien er goed uit, komen niet bij de 100%. Geheugen zit op 60%..
Alle instellingen op low geeft me maximaal 50 FPS
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Als je je exit te dicht bij de buizen zet op cp3 ontploft ie, lijkt erop dat die prop te groto is oid, als ik hem er een flink stuk achter bouw blijft ie WEL heel.Wiebbe schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:07:
Gadverredamme
Ik heb het nog uitgebreid zitten testen voor de compile. Ik ga wel weer aan de slag! Gelukkig kan ik hem nu compilen met alleen entities, dus hopelijk hoef ik hem niet weer 3 dagen lang te laten compilen.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Àbsoluut niet.RedruM schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:58:
Speel zelf op een ]X2 3800 ook met 1gb en een 6600gt. Tegen medium aan zonder HDR en bloom zit je tussen de 30 en 60fps (met vsync)
@Starlite
Bouwen op en achter cp3 kon sowieso al. Er was een probleem dat blauw niet tussen zijn spawn en cp3 kon bouwen.
[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 27-12-2007 01:18 ]
Ik zat gister in blauw bij de nieuwe lazytown, en iemand had een werkende TP in die inham rechts van ons 1e CP, vanaf de spawn gekeken. Ook heb ik een teleporter gezien onderaan de ramps naar het midden. Dus het lijkt mij dat het wat verbeterd is.frickY schreef op donderdag 27 december 2007 @ 01:17:
[...]
Àbsoluut niet.
Speel zelf op een ]X2 3800 ook met 1gb en een 6600gt. Tegen medium aan zonder HDR en bloom zit je tussen de 30 en 60fps (met vsync)
@Starlite
Bouwen op en achter cp3 kon sowieso al. Er was een probleem dat blauw niet tussen zijn spawn en cp3 kon bouwen.
Verwijderd
Hoi allemaal,
Het is waar wat Kain een paar posts geleden zei: Het is gewoon een genot om met mensen te spelen die een mic gebruiken. Het is ten eerste gezelliger en nuttiger.
Je kunt direkt zeggen wat je wilt ( als je het niet vergeet als je mensen aan het neerschieten bent en vergeet op het knopje van communication te drukken)
Ik zelf speel diverse klassen, maar ik vind het prima om net zoals Mik Medic te spelen bij een goede soldier/heavy met voice cam, aangezien je dan tenminste weeet waar je heen moet lopen als medic, anders loop je ook maar half achter iemand aan.
Op de GoT-server wordt eigenlijk geen misbruik gemaakt van de mic, uitgezonderd die gekken die gaan moppen tappen of zingen( Geen idee wie dat is
)
Ik speel zelf TF2 redelijk hoog op mijn amd athlon 2600 xp 768 MB RAM met Gforce 7600 gts.
Het openen van het spel duurt een poosje, maar joinen gaat best snel,
Kan zijn omdat ik maar een 80 GB hardeschijf heb van WD 8 mb cache
Verder vind ik gewoon de spelers op de GoTservers top. Ik heb me kapot gelachen op Quarry met onze meesteres Mik in de kelder
Wat betreft de post van kies een nuttige klasse.
Het is wel duidelijk als een offensive team 2 snipers en 2 engineers heeft, je niet zo een klasse moet kiezen. Offensive klasses van een het zelfde boeit niet zoveel, maar je moet gewoon een altijd supportklasses hebben, zoals in een grote map als je het eerst cp hebt om dan 1 engi in je team te hebben, zodat je een teleporter hebt. Minimaal 2 medics is een must.
Maar ook als je defensive speelt is het een ramp als je zoals splat en ik vandaag hadden, Hij en ik hadden 2 goede sentry's, maar de rest van het team verleenden ons geen support zo vervelend.
btw ik zou ook graag bij een got evenement zijn, aangezien ik het wel een gezellige server vind
als ik natuurlijk niet op de helpdesk hoef te werken zoals kain zei
Nou dat was mijn eerste post
Groetjes Mace
Het is waar wat Kain een paar posts geleden zei: Het is gewoon een genot om met mensen te spelen die een mic gebruiken. Het is ten eerste gezelliger en nuttiger.
Je kunt direkt zeggen wat je wilt ( als je het niet vergeet als je mensen aan het neerschieten bent en vergeet op het knopje van communication te drukken)
Ik zelf speel diverse klassen, maar ik vind het prima om net zoals Mik Medic te spelen bij een goede soldier/heavy met voice cam, aangezien je dan tenminste weeet waar je heen moet lopen als medic, anders loop je ook maar half achter iemand aan.
Op de GoT-server wordt eigenlijk geen misbruik gemaakt van de mic, uitgezonderd die gekken die gaan moppen tappen of zingen( Geen idee wie dat is
Ik speel zelf TF2 redelijk hoog op mijn amd athlon 2600 xp 768 MB RAM met Gforce 7600 gts.
Verder vind ik gewoon de spelers op de GoTservers top. Ik heb me kapot gelachen op Quarry met onze meesteres Mik in de kelder
Wat betreft de post van kies een nuttige klasse.
Het is wel duidelijk als een offensive team 2 snipers en 2 engineers heeft, je niet zo een klasse moet kiezen. Offensive klasses van een het zelfde boeit niet zoveel, maar je moet gewoon een altijd supportklasses hebben, zoals in een grote map als je het eerst cp hebt om dan 1 engi in je team te hebben, zodat je een teleporter hebt. Minimaal 2 medics is een must.
Maar ook als je defensive speelt is het een ramp als je zoals splat en ik vandaag hadden, Hij en ik hadden 2 goede sentry's, maar de rest van het team verleenden ons geen support zo vervelend.
btw ik zou ook graag bij een got evenement zijn, aangezien ik het wel een gezellige server vind
als ik natuurlijk niet op de helpdesk hoef te werken zoals kain zei
Nou dat was mijn eerste post
Groetjes Mace
Ok, ik ben nu definitief om, mic is noodzakelijk als je echt goed wilt spelen. Gistermiddag en -avond veel samengewerkt met Copy (medic-heavy) en vooral op Dustbowl werkte het ideaal. Die nauwe gang kwamen ze op een gegeven moment niet door, kill assist na kill assist en dominates volgden elkaar op. Af en toe een ubertje er tussendoor om weer even te spammen, kortom ideaal.
Het is alleen jammer dat onze 2e pc TF2 niet goed kan draaien, zelfs met de instellingen op low. Dus altijd met mic spelen zit er voorlopig niet in, maar ben ik gewoon afhankelijk van wanneer mijn broertje er niet is. edit: ligt dus aan de videokaart en dankzij een kerstmeevaller komt er binnen nu en 5 werkdagen een nieuwe videokaart binnen. Fingers crossed en hopen dat het beessie TF2 wel trekt.
En daarnaast is het ook wel gezellig om een beetje te kletsen als het wat rustiger is. En ja, mijn meesteres van de kelder opmerking was wel weer erg loos
, maar kon het niet laten. Ik kreeg er gewoon steeds meer slaafjes bij
Het is alleen jammer dat onze 2e pc TF2 niet goed kan draaien, zelfs met de instellingen op low. Dus altijd met mic spelen zit er voorlopig niet in, maar ben ik gewoon afhankelijk van wanneer mijn broertje er niet is. edit: ligt dus aan de videokaart en dankzij een kerstmeevaller komt er binnen nu en 5 werkdagen een nieuwe videokaart binnen. Fingers crossed en hopen dat het beessie TF2 wel trekt.
En daarnaast is het ook wel gezellig om een beetje te kletsen als het wat rustiger is. En ja, mijn meesteres van de kelder opmerking was wel weer erg loos
[ Voor 10% gewijzigd door Mik! op 27-12-2007 11:47 ]
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Ach, ik kan een beetje misbruik van de mic wel waarderen (zolang het maar geen geklaag is). Heb vaak zat zelf een gekke bui en lig soms ook dubbel. Dat gezang heb ik 1 keer meegemaakt en toen heb ik even kort meegedaan in een hoog stemmetje (was alweer wat dagen geleden in Lazytown volgens mij). Af en toe zul je ook wel een of andere psychoot horen schreeuwen om bloed e.d., dat ben ik dan waarschijnlijk weerVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 04:19:
Op de GoT-server wordt eigenlijk geen misbruik gemaakt van de mic, uitgezonderd die gekken die gaan moppen tappen of zingen( Geen idee wie dat is)
[...]
Mooi voorbeeldje was inderdaad Mik in de kelder, die genoot van al haar slaafjes. Om aan haar goede kant te blijven ben ik maar heen en weer gaan teleporten (toegegeven, ook uit verveling) in de kelder, zodat ze nog wat punten kreeg. 5 minuten later stonden er al weer 4 teleporters te zoemen. Dat soort momenten zijn echt van die gevallen waarbij ik dubbel lig (en soms meer plezier heb dan met een slachtpartij).
…arme Mik, binnenkort kent iedereen je alleen als Meesteres. Ik denk dat ik het “healsletje” maar s ga vervangen met “Meesteres”, past ook stukken beter in onze liefde-haat verhouding als Medic/Heavy.
spoiler:
uiteindelijk bepaal jij immers wat we doen, anders zet je me droog
(ik zal maar niet beginnen over het slaan van mij, dat geeft nog foutere beelden)
(ik zal maar niet beginnen over het slaan van mij, dat geeft nog foutere beelden)
Zou ik alsnog een invite mogen ontvangen?
Steam username: [Levels4you.com] DG
SteamID Homepage: http://steamcommunity.com/id/MarkJ/home
This post was created with 100% recycled electrons
Kan ik ook nog eens een invite krijgen voor de TF2 groep? De invites hebben een tijdje niet gewerkt op Steam maar hopelijk nu terug wel.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Plaats even je SteamCommunity linkKain_niaK schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:40:
Kan ik ook nog eens een invite krijgen voor de TF2 groep? De invites hebben een tijdje niet gewerkt op Steam maar hopelijk nu terug wel.
Done, nu de goede.boredgeestje schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:32:
Zou ik alsnog een invite mogen ontvangen?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
@ mic use:
Ja, praten helpt. Maarrr, ik ben toch echt tegen ingame mic use. Dit komt vooral door mijn slechte ervaringen op andere public servers waar kindjes lopen te blaten, zingen of andere dingen te spammen.
Een losse voice server met bijvoorbeeld teamspeak, ventrillo of wat dan ook werkt naar mijn mening beter.
Ja, praten helpt. Maarrr, ik ben toch echt tegen ingame mic use. Dit komt vooral door mijn slechte ervaringen op andere public servers waar kindjes lopen te blaten, zingen of andere dingen te spammen.
Een losse voice server met bijvoorbeeld teamspeak, ventrillo of wat dan ook werkt naar mijn mening beter.
Je kan met de in-game voice ook specifieke mensen op mute zetten, en het voordeel van de in-game voice is dat je direct bij het juiste team zit (wat je bij Ventrilo/Teamspeak handmatig moet doen), je als je dood bent niet meer te horen bent voor nog levende spelers en sowieso iedereen in het team je standaard kan horen.Kiphaas7 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:19:
@ mic use:
Een externe oplossing gebruiken voor voice lijkt mij dus alleen maar erg onhandig.
Je kan denk ik over beide zaken wat zeggen. Ik snap dat het voor sommige mensen irritant is wanneer ook 'niet game gerelateerde' zaken over de mic's te horen zijn. Dan is de mogelijkheid tot muten van mensen natuurlijk een uitkomst. Wat ik zelf merk is dat ik vooral de voice-chat gebruik wanneer ik een team zit met mensen met wie ik het meest samenwerk. Je belandt dan toch bijna altijd bij elkaar in het team. Ventrilo/teamspeak zou dan een optie kunnen zijn.
Maar publics zijn dan weer een verhaal apart. De GoT-server zit wat mij betreft precies tussen publics en clanservers in: lekker ontspannen knallen tegen fatsoenlijke spelers/teams. Soms valt dat een beetje tegen, maar ja, het is nu eenmaal ook een open server. Alternatief is een clan waarbij je allerlei verplichtingen hebt en daar heb ik persoonlijk echt geen trek in. Ik speel TF2 voor de fun, niet om er een 2e job van te makenKiphaas7 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:19:
@ mic use:
Ventrillo/Teamspeak werkt niet in ons geval, dan horen de randoms weer niets. Sowieso is dat weer het zoveelste programma/ding dat je moet draaien en instellen. Nee hoor, ik vermaak me wel met de in-game voicechat. In geval van irritant gedrag spreek ik gerust iemand er vriendelijk op aan hoor. Mocht dat niet baten, dan gaat de mute gewoon op die speler (nog nooit gebeurd op de GoT server).
Nu heb ik geen idee hoeveel mensen mij inmiddels op mute hebben staan (
Kortom: in geval van misbruik bestaat er nog zoiets als een beetje opvoeding. Volwassen spelers waarderen dat wel (mits fatsoenlijk aangegeven), voor de rest heb je een leuke mute optie.
Bij de eerste GoT-avond hebben we ventrillo gebruikt maar dat bleek uitermate onhandig.
Na elke mapchange moet je alt-tabben om weer naar het juiste kanaal te gaan, of na een team-balance. Ook niet iedereen had ventrillo, dus de helft kon je niet horen//terugpraten.
Daarbij vind ik het wel zo eerlijk dat de levende teammembers de doden niet kunnen horen, anders zijn spies helemaal de pineut; zodra ze iemand killen kan diegene het hele team vertellen waar hij is en welke kant hij op ging.
Nee, de ingame voice lijkt me prima. Als je je er aan stoort kun je het Receive Volume uit zetten.
Na elke mapchange moet je alt-tabben om weer naar het juiste kanaal te gaan, of na een team-balance. Ook niet iedereen had ventrillo, dus de helft kon je niet horen//terugpraten.
Daarbij vind ik het wel zo eerlijk dat de levende teammembers de doden niet kunnen horen, anders zijn spies helemaal de pineut; zodra ze iemand killen kan diegene het hele team vertellen waar hij is en welke kant hij op ging.
Nee, de ingame voice lijkt me prima. Als je je er aan stoort kun je het Receive Volume uit zetten.
Verwijderd
Jouw pc kan TF2 zonder enige problemen spelen. Ik heb ook een PC gehad die trager was dan die van jou (939 X2 3800 @ 2,6Ghz, 2GB PC3500, 7950GT) en die had ook helemaal geen problemen met TF2. Heb nu inmiddels een X4 9500 @ 2,9 en 8GB PC6400 en nog steeds die goede 7950GT, maar hij draait nog steeds net zo heerlijk. Heb continu een FPS van 75 (Vsync on).Pinjataaa schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:05:
[...]
Ik kan deze niet vinden, de laatste (beta) op de Nvidia site is 169.25.
Even googlen doet wonderen, heb ze gevonden
Jullie hebben wel een betere PC als mij, heb maar een AMD x2 4600+ @ 2,7Ghz met 2GB geheugen en een overgeclockte 7900GTX.
Vista 64bit trouwens. Maar ik zal nog wel even rondkijken, misschien doe ik inderdaad iets fout. (ik hoop et)
Ik draai ook Vista Ultimate 64 (met SP1 RC) en mijn laptop (1,5Ghz C2D, 2GB, 8400GS) draait TF2 ook goed, al wel met medium.
Zoals al eerder werd vermeld zal het waarschijnlijk aan je drivers liggen.
Verwijderd
Tuurlijk moet die dat kunnen spelen
XP off course
XP off course
Bekend probleem, ik moet de komende week ook nog spelen op een Dell met een 8300GS, 640x480 alles low lukt net, ziet er best lelijk uit op een 22" tftMik! schreef op donderdag 27 december 2007 @ 08:41:
Ok, ik ben nu definitief om, mic is noodzakelijk als je echt goed wilt spelen. Gistermiddag en -avond veel samengewerkt met Copy (medic-heavy) en vooral op Dustbowl werkte het ideaal. Die nauwe gang kwamen ze op een gegeven moment niet door, kill assist na kill assist en dominates volgden elkaar op. Af en toe een ubertje er tussendoor om weer even te spammen, kortom ideaal.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Dat wordt dus flink zoeken voor mij. Maar dan kan ik direct even afkicken van mijn TF2 verslaafdheidVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:06:
[...]
Jouw pc kan TF2 zonder enige problemen spelen. Ik heb ook een PC gehad die trager was dan die van jou (939 X2 3800 @ 2,6Ghz, 2GB PC3500, 7950GT) en die had ook helemaal geen problemen met TF2. Heb nu inmiddels een X4 9500 @ 2,9 en 8GB PC6400 en nog steeds die goede 7950GT, maar hij draait nog steeds net zo heerlijk. Heb continu een FPS van 75 (Vsync on).
Ik draai ook Vista Ultimate 64 (met SP1 RC) en mijn laptop (1,5Ghz C2D, 2GB, 8400GS) draait TF2 ook goed, al wel met medium.
Zoals al eerder werd vermeld zal het waarschijnlijk aan je drivers liggen.
Ik ga nu even die SP1 RC installeren, misschien dat dat helpt.
1280x800 ziet er ook niet uit op een 24"StarLite schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:45:
[...]
Bekend probleem, ik moet de komende week ook nog spelen op een Dell met een 8300GS, 640x480 alles low lukt net, ziet er best lelijk uit op een 22" tft
btw jij komt uit hattem toch ?
Verwijderd
Dat was ik lol, daarom dat ik dat zeiCleetje schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:05:
[...]
Ach, ik kan een beetje misbruik van de mic wel waarderen (zolang het maar geen geklaag is). Heb vaak zat zelf een gekke bui en lig soms ook dubbel. Dat gezang heb ik 1 keer meegemaakt en toen heb ik even kort meegedaan in een hoog stemmetje (was alweer wat dagen geleden in Lazytown volgens mij). Af en toe zul je ook wel een of andere psychoot horen schreeuwen om bloed e.d., dat ben ik dan waarschijnlijk weer![]()
Mooi voorbeeldje was inderdaad Mik in de kelder, die genoot van al haar slaafjes. Om aan haar goede kant te blijven ben ik maar heen en weer gaan teleporten (toegegeven, ook uit verveling) in de kelder, zodat ze nog wat punten kreeg. 5 minuten later stonden er al weer 4 teleporters te zoemen. Dat soort momenten zijn echt van die gevallen waarbij ik dubbel lig (en soms meer plezier heb dan met een slachtpartij).
…arme Mik, binnenkort kent iedereen je alleen als Meesteres. Ik denk dat ik het “healsletje” maar s ga vervangen met “Meesteres”, past ook stukken beter in onze liefde-haat verhouding als Medic/Heavy.
spoiler:uiteindelijk bepaal jij immers wat we doen, anders zet je me droog![]()
Net het spel installeerd, ging allemaal goed.
Wilde natuurlijk gelijk online gaan spelen, vond heel veel servers... Meeste leeg. Waren maar 5 servers waar iets stond van 5/10, 3/20. Joinen ging goed.
Maar hoe kies ik een team en kan meespelen. Tot nu toe kan ik alleen maar kijken hoe andere spelen.
Wilde natuurlijk gelijk online gaan spelen, vond heel veel servers... Meeste leeg. Waren maar 5 servers waar iets stond van 5/10, 3/20. Joinen ging goed.
Maar hoe kies ik een team en kan meespelen. Tot nu toe kan ik alleen maar kijken hoe andere spelen.
0110101001111010
Je hebt 2 deuren, rood en blauw. Daar kan je met je muis op klikken.Yotta schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:08:
Net het spel installeerd, ging allemaal goed.
Wil je in team blauw, dan klik je met je muis op de blauwe deur, voor rood moet je met je muis op de rode deur klikken.
Zonet heb ik even een hele resem aan rotzooi geluidjes verwijderd uit mijn TF2 directory.
Waarom denken zoveel server admins dat het een goed idee is om de meest idiote toontjes door je strot te duwen?
Het zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die het leuk vinden om hun GSM vol te zetten met irritante deuntjes en zo Jamba/Glomobi/whatever... te steunen
Meteen ook maar ff cl_downloadfilter op nosounds gezet (hier gelezen op GoT, dus bedankt voor de tip
) zodat het nooit meer gebeurt.
Waarom denken zoveel server admins dat het een goed idee is om de meest idiote toontjes door je strot te duwen?

Meteen ook maar ff cl_downloadfilter op nosounds gezet (hier gelezen op GoT, dus bedankt voor de tip
Breng je me wel op een idee... Jamba geluidjes als je een kill-streak maaktKapoen schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:33:
Zonet heb ik even een hele resem aan rotzooi geluidjes verwijderd uit mijn TF2 directory.
Waarom denken zoveel server admins dat het een goed idee is om de meest idiote toontjes door je strot te duwen?Het zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die het leuk vinden om hun GSM vol te zetten met irritante deuntjes en zo Jamba/Glomobi/whatever... te steunen
![]()
Meteen ook maar ff cl_downloadfilter op nosounds gezet (hier gelezen op GoT, dus bedankt voor de tip) zodat het nooit meer gebeurt.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Deuren?Pinjataaa schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:10:
[...]
Je hebt 2 deuren, rood en blauw. Daar kan je met je muis op klikken.
Wil je in team blauw, dan klik je met je muis op de blauwe deur, voor rood moet je met je muis op de rode deur klikken.
Als ik join dan zie ik helemaal geen deuren. Kan alleen met de spatie van camera modus veranderen en met de muisje klikje van te bekijken speler.
0110101001111010
*Pookiemccoo schiet een paar extra rockets richting [GoT]Brainstorm*Brainstorm schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:09:
[...]
Breng je me wel op een idee... Jamba geluidjes als je een kill-streak maakt
Anyhoo, ik download toch niks meer van die rottigheid
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 27-12-2007 19:30 ]
@Yotta
Maak anders even een screenhot waar je vast zit, het is op deze manier moeilijk te begrijpen.
(Ook al snap ik niet wat er verkeerd kan gaan aangezien het heel simpel is, of er werkt iets niet goed)
Maak anders even een screenhot waar je vast zit, het is op deze manier moeilijk te begrijpen.
(Ook al snap ik niet wat er verkeerd kan gaan aangezien het heel simpel is, of er werkt iets niet goed)
Verwijderd
Je hebt ook nog een tv'tje om te speccen,Pinjataaa schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:10:
[...]
Je hebt 2 deuren, rood en blauw. Daar kan je met je muis op klikken.
maar als je wilt joinen kun je ook nr 1 drukken als je in het menu zit dan doe je random joinen
nr 2 voor spectating
nr 3 voor rode team ( defending meestal)
nr 4 voor blauwe team ( offensive team)
Verwijderd
Zou ik ook een invite kunnen krijgen aub?
Ik speel nogal veel tf2 en zou wel eens op een "pro" server willen spelen.
Dit is mijn steam profile
http://steamcommunity.com/profiles/76561197983429590
Ik speel nogal veel tf2 en zou wel eens op een "pro" server willen spelen.
Dit is mijn steam profile
http://steamcommunity.com/profiles/76561197983429590
Vanmiddag waren de teams een beetje unbalanced, wij (het rode team) stonden op een gegeven moment gewoon te kamperen voor de spawn van blauw. Leuk voor ons, minder leuk voor blauw...
Slecht te zien op het plaatje, maar we stonden daar met 3 heavy's, 3 demo's en 2 medics ofzo.

Serieus, dit is natuurlijk niet iets wat vaker moet gebeuren.
Slecht te zien op het plaatje, maar we stonden daar met 3 heavy's, 3 demo's en 2 medics ofzo.

Serieus, dit is natuurlijk niet iets wat vaker moet gebeuren.
[ Voor 12% gewijzigd door Kiphaas7 op 27-12-2007 19:34 ]
Verwijderd
Dan was het andere team ook niet echt snugger, dan loop je met 4 ubers met heavy's naar buiten en dan heb je je spawn vrij
En niet echt snugger is the understatement of the year. Die hadden vast geen GoTters in het team zitten of wel? Levert natuurlijk wel een leuk positief puntensaldo op voor de campers ^^
maakte weinig uit ik heb een map met dat team gespeeld met nog wat lui van got nou je werd er niet vrolijk van.zat geen teamplay in en medic's kende ze niet of uber chargen ook niet.liep geloof maar 3classes rond in dat team en dat was grotendeels demoman paar heavy's en 1medic geloof ikMik! schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:51:
En niet echt snugger is the understatement of the year. Die hadden vast geen GoTters in het team zitten of wel? Levert natuurlijk wel een leuk positief puntensaldo op voor de campers ^^

hmm, das dramatisch dan. Vast van die solistisch ingestelde personen.
Ghe, mijn ava is ook één van mijn nieuwe sprays, gebaseerd op wat van die ongein die ondertussen al naar voren is gekomen in de vele potjes tf2.
Ghe, mijn ava is ook één van mijn nieuwe sprays, gebaseerd op wat van die ongein die ondertussen al naar voren is gekomen in de vele potjes tf2.
Vanmiddag ook een snuggere medic daar.. Hij healt me (ik ben demo), ik zeg tegen hem dat ik ff terug loop om ammo te halen (had niks meer) ubert hij me... 8P
dan denk ik hallooww opletten chef
ben maar met bottle naar binnen gestormt
dan denk ik hallooww opletten chef
Voor de geïnteresseerden: Vista SP1 heeft het gefixed. Ik draai nu met alles high @ 1600x1200 op 50+ FPS. Nu lekker knallen!Pinjataaa schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:55:
[...]
Dat wordt dus flink zoeken voor mij. Maar dan kan ik direct even afkicken van mijn TF2 verslaafdheid![]()
Ik ga nu even die SP1 RC installeren, misschien dat dat helpt.
http://steamcommunity.com/id/JenniferAstor
Is mijn steamcommunity website
NiceKain_niaK schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:20:
Waarom heb je op steam een vrouwen naam?? En hier op got ben je een man.Kain_niaK schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:20:
Ah, stom!Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:26:
[...]
Je hebt ook nog een tv'tje om te speccen,
maar als je wilt joinen kun je ook nr 1 drukken als je in het menu zit dan doe je random joinen
nr 2 voor spectating
nr 3 voor rode team ( defending meestal)
nr 4 voor blauwe team ( offensive team)
Ik zat onder het tabblad "toekijken" te kijken.
Naja, net lekker gespeeld. Voor het eerst. Wat een chaos

0110101001111010
Hahaha dan is het wel even zoeken jaYotta schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:46:
[...]
Ah, stom!
Ik zat onder het tabblad "toekijken" te kijken.
Naja, net lekker gespeeld. Voor het eerst. Wat een chaos![]()
[afbeelding]
Nu direct de [GoT] servers toevoegen
Sorry
[ Voor 82% gewijzigd door Pinjataaa op 28-12-2007 01:38 ]
Ik heb datzelfde probleem gehad toen we onze serve rop hardware probeerde te draaien die niet werd ondersteund. Als je een of andere instructieset hebt worden bepaalde onderdelen niet geladen en krijg je dat effect.Yotta schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:12:
Deuren?
Als ik join dan zie ik helemaal geen deuren. Kan alleen met de spatie van camera modus veranderen en met de muisje klikje van te bekijken speler.
Mag ik gokken dat je op een Xeon systeem draait?
Ah, je bent er al achter
@Pinjataaa
Doe jij eens even die mooie status-afbeeldingen uit de TS gebruiken in plaats van deze ranzige dingen!?
Het team waarbij we voor die deur zaten te campen was inderdaad niet al te snugger, en helaas zijn er vaker van dat soort teams. Daarom zou er een soort van reserved-slot systeem moeten komen dat degene met de laagste punten wordt gekicked als iemand met meer punten probeerd te joinen, ofzo

Maar het kan ook anders, door zelf van team te wisselen. Tuurlijk, het is even lachen om het ander team finaal in de pan te hakken maar op de lange termijn is er geen reet aan.
Van de week speelde ik ook tegen een dusdanig zwak team dat er weinig aan was. Toen samen met copycat, mik en pol van team gewisselt en het spel was meteen een stuk spannender en leuker
[ Voor 59% gewijzigd door frickY op 28-12-2007 11:13 . Reden: Pol de Mol vergeten ]
Ik zit tegenwoordig in Utrecht, maar ben nog wel regelmatig in/rond Hattem te vinden jaSaURoN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:08:
[...]
1280x800 ziet er ook niet uit op een 24"
btw jij komt uit hattem toch ?
\o/
Swiffertje, je moet Pol niet vergeten, want ook die wisselde van team. En volgens mij zat jij al in het team en riep je om een balans in de teams toch? Never mind hoor, dat zijn details
. Het is soms lastig om de balans te zoeken. Zodra een groot deel van het team GoT'ers zijn dan merk je dat de kwaliteit van het team meteen hoger ligt. De maandagavonden zijn daar ook een goed voorbeeld van. Kwam ik op andere dagen op een positief saldo van 300, op een maandagavond lag dat soms voor mij op het dubbele. Beetje samenwerken met de juiste mensen en je schiet op sommige mappen zoals warpath, dustbowl en lazytown naar een puntensaldo van +100.
Wat mij de laatste tijd opvalt is het gebitch van gasten die de server joinen op het dragen van de [GoT] tag. Oh you guys ain't that great, your clan sucks etc etc. Eigenlijk te grappig voor woorden, maar het worden er de laatste tijd wel steeds meer.
Wat mij de laatste tijd opvalt is het gebitch van gasten die de server joinen op het dragen van de [GoT] tag. Oh you guys ain't that great, your clan sucks etc etc. Eigenlijk te grappig voor woorden, maar het worden er de laatste tijd wel steeds meer.
Als mensen gaan klagen zijn ze jaloers.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ghe, die houden we erin.
maandag new comp binnen, damn wat een heerlijke gfx nu in TF2
khad alleen wel nederlandse versie van steam geinstalleerd ...
nu wordt ik in plaats van dominated "overheerst"... gruwlijk dat nederlands
khad alleen wel nederlandse versie van steam geinstalleerd ...
nu wordt ik in plaats van dominated "overheerst"... gruwlijk dat nederlands
Verwijderd
Hey jongens, kan ik ook een invite krijgen in de Tweakers.net TF2 groep? Mijn profiel pagina is:
http://steamcommunity.com/id/yamanaka
http://steamcommunity.com/id/yamanaka
Is mijn vriendin.... vond ik wel grappig om het zo te doen... niet dat ik haar ooit achter een pc krijg. Had ook zo'n leuke spray: You just got killed by a girl, that tells a lot about your skillPinjataaa schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:04:
[...]
Waarom heb je op steam een vrouwen naam?? En hier op got ben je een man.
Kan je mij die spray eens doorsturen? ^^ Vind het wel een mooie om toe te voegen aan mijn collectieKain_niaK schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:33:
[...]
Is mijn vriendin.... vond ik wel grappig om het zo te doen... niet dat ik haar ooit achter een pc krijg. Had ook zo'n leuke spray: You just got killed by a girl, that tells a lot about your skill
Zal ik doen als ik thuis ben... zal hem even aanpassen hij is normaal voor Day Of Defeat.
Ik heb denk ik een stuk of 4 varianten van die spray. Maar in allemaal zit een foto van mijn vriendin verwerkt. Moet ik die er uit halen? Ik weet ook nog een leuke!
Namelijk: FYI, I am a girl!
Ik heb denk ik een stuk of 4 varianten van die spray. Maar in allemaal zit een foto van mijn vriendin verwerkt. Moet ik die er uit halen? Ik weet ook nog een leuke!
[ Voor 53% gewijzigd door Kain_niaK op 28-12-2007 11:50 ]
Wat ik mij al een tijdje afvraag: is die standaard 3 capture limiet in CTF mappen een server setting of ingebakken in de map? Ik heb nooit begrepen waarom men persé met een capture limiet zou moeten spelen. In TFC speelde men gewoon een ronde van een half uur per map waarbij je ongelimiteerd kon scoren.
Voor stalemates moet men het niet laten, want bij een gelijke score kan je nog altijd sudden death gaan. Sowieso begrijp ik ook niet waarom er altijd een 'winnaar' moet zijn, ongeveer elke andere echte of virtuele competitie kent het begrip gelijkspel (of draw)
Ik ken enkele servers waar men wel gewoon een half uur speelt per map, maar ik vroeg mij af of dit komt door een server commando of een externe mod. Voor maps als turbine_v3 is het wel leuker spelen zonder limiet aangezien deze map vrij offensief is, vaak heeft 1 team vrij snel 3 caps bij elkaar gesprokkeld en is het andere team nog niet opgebouwd
Voor stalemates moet men het niet laten, want bij een gelijke score kan je nog altijd sudden death gaan. Sowieso begrijp ik ook niet waarom er altijd een 'winnaar' moet zijn, ongeveer elke andere echte of virtuele competitie kent het begrip gelijkspel (of draw)
Ik ken enkele servers waar men wel gewoon een half uur speelt per map, maar ik vroeg mij af of dit komt door een server commando of een externe mod. Voor maps als turbine_v3 is het wel leuker spelen zonder limiet aangezien deze map vrij offensief is, vaak heeft 1 team vrij snel 3 caps bij elkaar gesprokkeld en is het andere team nog niet opgebouwd

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 28-12-2007 11:54 ]
Ik vind het uiterst vervelend op de tweakgaming server dat de map al veranderd nadat een team 2 keer heeft gewonnen. Kan dat niet veranderd worden? Dan duren die mappen zo kort. En dustbowl duurt altijd uren...
En nog iets... kunnen alle gotters en gotterinen geen reserved slots krijgen op beide servers? Nu moet ik soms wel een half uur wachten voordat ik met auto retry binnnen kom. En door mijn werk kan ik pas inloggen vanaf 21 uur s'avonds.
En nog iets... kunnen alle gotters en gotterinen geen reserved slots krijgen op beide servers? Nu moet ik soms wel een half uur wachten voordat ik met auto retry binnnen kom. En door mijn werk kan ik pas inloggen vanaf 21 uur s'avonds.
Wel lief dat je dan de foto van je vriendin gebruikt ^^. Ik ga zelf wel even aan de slag met het maken van een spray, maar je mag mij de jouwe wel toesturen als voorbeeld. Ik heb in ieder geval voldoende inspiratie voor een paar leuke sprays.Kain_niaK schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:40:
Zal ik doen als ik thuis ben... zal hem even aanpassen hij is normaal voor Day Of Defeat.
Reserved slots is wel handig, maar vind het ergens ook wel sneu dat iemand gekicked wordt omdat ik graag wil gamen. Vaak als ik lang moet wachten duik ik even een andere server in om een beetje te experimenteren met andere classes (en daar is nog weinig vooruitgang te zien). Maar tot nu toe heb ik weinig lange wachttijden meegemaakt, hoogstens een kwartiertje.
Verwijderd
erm ja maar je vergeet iets heel erg belangrijks, mijn toegevoegde waard aan het team is soms 0,1 ofzoMik! schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:51:
Swiffertje, je moet Pol niet vergeten, want ook die wisselde van team. En volgens mij zat jij al in het team en riep je om een balans in de teams toch? Never mind hoor, dat zijn details.
@kain
Ach dat wachten heb ik ook wel eens maar dan doe je toch gewoon de tv aan ofzo ? je zet em op autojoin en gaat even eten, of tv kijken krantje lezen.... er is zoveel te doen om die tijd even op te vullen
Maar meestal komt dat ook omdat sommige mensen zoals bijvoorbeeld gister minimaal 2 uren achter elkaar in spec zaten, persoonlijk vind ik dat wel wat te lang.... zo'n persoon is gewoon in spec gaan zitten en afk gegaan, naar de stad ofzo of weet ik het wat.... maar het kan toch nooit de bedoeling zijn dat iemand zo lang een slot in bezit mag hebben als diegene er niet eens is... terwijl er zat mensen ziten te springen om dat slot ?
Ik zelf ga regelmatig in spec omdat ik een puppy hiero heb dus die heeft af en toe wel wat aandacht nodig of ik moet em even uitlaten.. maar toch, kunnen we niet een max tijd op die spec zetten ?
zoiets als 30min ofzo ? dat lijkt mij lang zat, tegen die tijd ben ik al lang terug van het uitlaten
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 12:52 ]
@Kapoen
Dat is een server setting. Op #2 staat hij op 5 omdat ik 3 ook in 2fort al aan de lage kant vind.
@Kain
#2 had reserved slots voor alle GoT-ters, maar die heb ik er weer afgehaald omdat ze toch niet gebruikt werden. #2 blijft over het algemeen leeg, tenzij ik deze zelf join.
@Mik!
Met alle respect, maar je avatar deed mij een beetje 'goedkoop' aan
Ik herrinnerde me nog een leuke tekenstijl uit de spellen Theme Hospital en Hospital Tycoon en heb de virjheid genomen die even in photoshop te gooien;

Als je de sprayfiles wilt moet je maar roepen, zet ze liever niet public.
Er zijn 2 varianten voor een reserved slot. Die waarbij degene die het korst in de server is gekicked wordt als iemand met reserved-slot access probeert te joinen, en die waarbij de slots vrij gehouden worden. Deze tweede heb ik een poosje op #2 gehad, waardoor het aantal spelerslots op 22 leek te staan. Dat was minus de twee reserved slots. Mensen met reserved slot access konden toen nog gewoon joinen waardoor er 23/22 of 24/22 zou komen te staan.
@Kain
Als ik mij niet vergis stond de winlimit sowieso op 3, maar staat deze nu op 6 zodat de nieuwe dustbowl volledig doorgespeelt kan worden. Als meer mensen opteren voor alleen een tijdslimiet en geen winlimiet dan zet ik die met alle plezier uit.
@bloodnose
2 uur in spec kan niet. Als iemand 5 minuten AFK is wordt hij vanuit het team in spec gezet. Als hij 10 of 15 minuten in spec is wordt hij gekicked. Dat zit gewoon standaard in de source engine.
Als #1 volzit join ik over het algemeen #2, ook al is deze leeg. Ik ga dan zoeken naar goede plekken voor sentries, dispensers en tele-exits, of nieuwe vliegroutes om de stickybombjumpen. Meestal joinen binnen een paar minuten andere GoTters (meestal Brainstorm als eerst
) en het is meer regel dan uitzondering dat de server dan in een kwartiertje vol zit.
Dat is een server setting. Op #2 staat hij op 5 omdat ik 3 ook in 2fort al aan de lage kant vind.
@Kain
#2 had reserved slots voor alle GoT-ters, maar die heb ik er weer afgehaald omdat ze toch niet gebruikt werden. #2 blijft over het algemeen leeg, tenzij ik deze zelf join.
@Mik!
Met alle respect, maar je avatar deed mij een beetje 'goedkoop' aan

Er zijn 2 varianten voor een reserved slot. Die waarbij degene die het korst in de server is gekicked wordt als iemand met reserved-slot access probeert te joinen, en die waarbij de slots vrij gehouden worden. Deze tweede heb ik een poosje op #2 gehad, waardoor het aantal spelerslots op 22 leek te staan. Dat was minus de twee reserved slots. Mensen met reserved slot access konden toen nog gewoon joinen waardoor er 23/22 of 24/22 zou komen te staan.
@Kain
Als ik mij niet vergis stond de winlimit sowieso op 3, maar staat deze nu op 6 zodat de nieuwe dustbowl volledig doorgespeelt kan worden. Als meer mensen opteren voor alleen een tijdslimiet en geen winlimiet dan zet ik die met alle plezier uit.
@bloodnose
2 uur in spec kan niet. Als iemand 5 minuten AFK is wordt hij vanuit het team in spec gezet. Als hij 10 of 15 minuten in spec is wordt hij gekicked. Dat zit gewoon standaard in de source engine.
Als #1 volzit join ik over het algemeen #2, ook al is deze leeg. Ik ga dan zoeken naar goede plekken voor sentries, dispensers en tele-exits, of nieuwe vliegroutes om de stickybombjumpen. Meestal joinen binnen een paar minuten andere GoTters (meestal Brainstorm als eerst
[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 28-12-2007 14:05 ]
Verwijderd
nou dat kan dus echt wel, en om het te bewijzen (hoewel het tegen mijn principes is) ga ik zometeen wel een poos in spec zitten, hondje uitlaten enzo en dan kom ik wel weer es terug
Goedkoop is mooi joh, maar als je betere files hebt graag! Dit was even het resultaat van een korte zoektocht en een experimentje.frickY schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:52:
@Mik!
Met alle respect, maar je avatar deed mij een beetje goedkoop aanIk herrinnerde me nog een leuke tekenstijl uit de spellen Theme Hospital en Hospital Tycoon en heb de virjheid genomen die even in photoshop te gooien;
[afbeelding]
Ben het helemaal met je eens, ik vind het ook zo vervelend dat het telkens een uur Dustbowl is, krijg je eindelijk een nieuwe map, gaat iedereen voten.. En dan veranderd de server na 10 minuten ofzo opeens MIDDEN in het spel naar uiteraard, dustbowlKain_niaK schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:54:
Ik vind het uiterst vervelend op de tweakgaming server dat de map al veranderd nadat een team 2 keer heeft gewonnen. Kan dat niet veranderd worden? Dan duren die mappen zo kort. En dustbowl duurt altijd uren...
Reserved slots zijn wel leuk, je hebt nu toch al veel meer leden? Misschien werkt het nu wel beter.
@ fricky
Er zitten regelmatig mensen meer dan een half uur te spectaten hoor, erg vervelend!
En ik had nog een vraagje, hoe update je een TF2 dedicated server, hij draait op linux.
Hij is outdated.. Is daar een commando voor of zou het normaal automatisch moeten gaan?
Alvast bedankt.
[ Voor 13% gewijzigd door Pinjataaa op 28-12-2007 14:03 ]
Tis natuurlijk een kwestie van smaak. Je reageert niet op de afbeelding in mn post, dus gok dat dat niet jou smaak is?Mik! schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:20:
Goedkoop is mooi joh, maar als je betere files hebt graag! Dit was even het resultaat van een korte zoektocht en een experimentje.
gisteren zag ik een "goatsy" spray
je weet wel die gast die ze;n .... uitrekt
echt ranzig
je weet wel die gast die ze;n .... uitrekt
echt ranzig
Verwijderd
ok fricky ik ben er weer, heb nu twee voorbeelden van mijn bewering in de vorm van events... (in de hlstats)
de eerste:
http://gottf.hlstatsx.com...story&player=4214&page=10
van 2007-12-27 20:37:42 tot 2007-12-28 01:19:50
De tweede:
http://gottf.hlstatsx.com...playerhistory&player=5538
van 2007-12-28 12:55:24 tot 2007-12-28 14:10:42
Het eerste en tweede voorbeeld zitten ruim boven de bewering die jij maakte dat mensen na 15min afk gekicked zouden worden....
dus bij deze nogmaals, mensen die 1 of meerdere uren in spec zitten is gewoon zonde van de slots maar ja das mijn mening
de eerste:
http://gottf.hlstatsx.com...story&player=4214&page=10
van 2007-12-27 20:37:42 tot 2007-12-28 01:19:50
De tweede:
http://gottf.hlstatsx.com...playerhistory&player=5538
van 2007-12-28 12:55:24 tot 2007-12-28 14:10:42
Het eerste en tweede voorbeeld zitten ruim boven de bewering die jij maakte dat mensen na 15min afk gekicked zouden worden....
dus bij deze nogmaals, mensen die 1 of meerdere uren in spec zitten is gewoon zonde van de slots maar ja das mijn mening
Argh, zeg dat wel zeg...Pinjataaa schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:32:
[...]
Ben het helemaal met je eens, ik vind het ook zo vervelend dat het telkens een uur Dustbowl is, krijg je eindelijk een nieuwe map, gaat iedereen voten.. En dan veranderd de server na 10 minuten ofzo opeens MIDDEN in het spel naar uiteraard, dustbowl

Ik ben zo langzamerhand een allergie voor Dustbowl te ontwikkelen (en had dat al langer voor Granary), want als er gevote moet worden is de uitkomst 99 van de 100 keer... goh, wat verrassend... dustbowl...

[ Voor 4% gewijzigd door FlorisD op 28-12-2007 14:22 ]
Probleem is dat TF2 slecht naar tijdslimieten luistert, maar wat ik zou kunnen doen is de capture limiet op bijvoorbeeld 100 zetten. In theorie zou de map dan moeten eindigen op de tijdslimiet maar de tijdslimiet wordt alleen bij elke capture gecontroleerd, da's het vervelende. Bij gelijke teams kan het lang duren voordat de cap er komt en kan de map dus pas een tijdje na de tijdslimiet eindigen. Bij gelijke score zal er ook geen sudden death komen. Dit zijn natuurlijk wel uitzonderlijke situaties, over het algemeen zal de map niet veel langer dan de tijdslimiet doorspelen.Kapoen schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:48:
Wat ik mij al een tijdje afvraag: is die standaard 3 capture limiet in CTF mappen een server setting of ingebakken in de map? Ik heb nooit begrepen waarom men persé met een capture limiet zou moeten spelen. In TFC speelde men gewoon een ronde van een half uur per map waarbij je ongelimiteerd kon scoren.
Voor stalemates moet men het niet laten, want bij een gelijke score kan je nog altijd sudden death gaan. Sowieso begrijp ik ook niet waarom er altijd een 'winnaar' moet zijn, ongeveer elke andere echte of virtuele competitie kent het begrip gelijkspel (of draw)![]()
Misschien werkt capture limiet op 0 zetten ook wel.. zou ik moeten testen.
Ik denk dat op beide servers de winlimit op 2 staat. Op #1 heb ik hem zo laag gezet i.v.m. bugs in end-of-game voting, wat helaas nog niet helemaal gefixed is. Dustbowl staat idd een stuk langer, momenteel op 50 minuten of 18 captures, wat in de praktijk betekent dat de map ~60 minuten speelt. Is dat te lang?Kain_niaK schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:54:
En ik moet eerlijk zeggen dat ik geen voorstander ben van reserved slots, voornamelijk omdat ik het erg vervelend vind om een speler van de server te moeten kicken als hij bezig is met spelen. Valve moet gewoon een connection queue implementeren
[edit]
Oh en het kicken van afk spelers is inderdaad buggy. AFK spelers worden vaker niet dan wel gekickt.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Dat is inderdaad zonde. Maar ik weet vrij zeker dat er wel een autokick inzit. Probeer het anders ook eens op #2? Daar ben ik vanmiddag nog gekicked na een aantal minuten afk.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:18:
Als je inlogt via rcon krijg je ook altijd de melding "autokick has been disabled for CiPHER
Ik vind dustbowl juist een van de leukere maps, zeker stage 3. Een hoge tijdslimiet is daarvoor nodig zodat beide teams een keer offence en defence kunnen spelen.
Er zijn momenteel overigens 2 clans op #2 aan het spelen, beide in het rode team. Misschien leuk als een stuk of 8 GoT-ters het blauwe team proberen te joinen voor een "clan war"
[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 28-12-2007 14:59 ]
Verwijderd
hehehehe, nou ik ga iig niet nog een keer een uur lang een slot op die manier ingebruik nemen alleen maar om mijn puntje te bewijzen
ik vind dat sneu voor mensen die wel graag willen spelen en moeten wachten daardoor.
maar idd heb het op server 1 daarstraks getest en niet server 2, dat doe ik wel een keer s'ochtens vroeg als er niemand opzit ofzo
maar idd heb het op server 1 daarstraks getest en niet server 2, dat doe ik wel een keer s'ochtens vroeg als er niemand opzit ofzo
Oh neen, juist wel. Alle ideeen, plaatjes, suggesties etc zijn meer dan welkom!frickY schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:39:
[...]
Tis natuurlijk een kwestie van smaak. Je reageert niet op de afbeelding in mn post, dus gok dat dat niet jou smaak is?
Toch vreemd van die auto-kick, want ik heb er regelmatig ruzie mee. Als koffieverslaafde en non-sociale gamer moet ik toch elke avond een koffiepauze inlassen (anders denken m’n ouders dat ze een kind minder hebben). Ik join dan altijd even de spectator, zodat de auto-balance gewoon z’n werk kan doen (en het andere team opgelucht adem kan halen). Kom ik vervolgens terug, meestal 15-30 minuten later, dan heb ik eigenlijk altijd een disconnect. Uitzondering zijn de keren dat er een mapchange tussendoor komt, dat lijkt de timer logischerwijs te resetten. Het gaat dan juist hoofdzakelijk om server #1, waar ik het overgrote deel van de tijd spendeer.
Gisteren maar eens even wezen browsen naar afbeeldingen voor een spray. Dat hele Quarry-kelder verhaal heeft me toch op een idee gebracht. Ondanks de vele foute afbeeldingen die ik tegenkwam, heb ik toch nog een aantal leuke overgehouden. Daar moet ik maar eens mee aan de slag, zodra ik uitvogel waar een spray aan moet voldoen (met name resolutie en folder). Is ook wel makkelijk om even een oude Paintshop Pro uit de kast te trekken (ik erger me dood aan de nieuwere), want met Paint is het een geworstel waar ik niet blij van wordt, met name als het op teksteffecten aankomt.
spoiler:
Meestal een mooi moment om Mik lastig te vallen via de chat. Wil je geen afgeleide Mik meer? Zorg dan dat ik niet hoef te wachten in de queue
(als je heel erg gemeen bent zet je mij in de tegenpartij)
Gisteren maar eens even wezen browsen naar afbeeldingen voor een spray. Dat hele Quarry-kelder verhaal heeft me toch op een idee gebracht. Ondanks de vele foute afbeeldingen die ik tegenkwam, heb ik toch nog een aantal leuke overgehouden. Daar moet ik maar eens mee aan de slag, zodra ik uitvogel waar een spray aan moet voldoen (met name resolutie en folder). Is ook wel makkelijk om even een oude Paintshop Pro uit de kast te trekken (ik erger me dood aan de nieuwere), want met Paint is het een geworstel waar ik niet blij van wordt, met name als het op teksteffecten aankomt.
Sprays zijn heel makkelijk, bemerkte ik net.
Maak een afbeelding van ofwel 128x128 ofwel 256x256 en sla deze op als JPG (of 32-bit TGA).
In Team fortress ga je naar opties, tabblad "Multiplayer" en klik je "Import spray file". Vervolgens kun je gewoon je JPEG, TGA, BMP (ed) bestand selecteren en converteert hij hem intern naar het juiste bestandsformaat.
Sprays worden opgeslagen in ./tf/materials/VGUI/logos/
Maak een afbeelding van ofwel 128x128 ofwel 256x256 en sla deze op als JPG (of 32-bit TGA).
In Team fortress ga je naar opties, tabblad "Multiplayer" en klik je "Import spray file". Vervolgens kun je gewoon je JPEG, TGA, BMP (ed) bestand selecteren en converteert hij hem intern naar het juiste bestandsformaat.
Sprays worden opgeslagen in ./tf/materials/VGUI/logos/
Vandaag toch al 3 keer voorgehad dat ik inlog op een server en dat de map in 'wireframe' is getekend, enkele minuten later crashed HL2. Heeft iemand per toeval een idee wat het probleem kan zijn? Tot vandaag heb ik dit nooit gezien en mijn systeem of drivers zijn niet veranderd.
Specs:
E6550 2.33 Ghz
4 gig ram
Windows Vista 64 ultimate
Radeon 1950GT 512ram (recenste drivers)
Specs:
E6550 2.33 Ghz
4 gig ram
Windows Vista 64 ultimate
Radeon 1950GT 512ram (recenste drivers)
Hm. Het tonen van de map als wirerame kan met de cvar "mode r_showtris 1", maar dat wordt als cheat gezien en wordt dus genegeert op online servers.
Lijkt me sowieso eerder een render-fout.
Met de eerste versies van TF2 had ik wel vaak dat na Alt-tabben al het water paars/zwart is, en andere texture fouten. Maar met de laatste versies gebeurd dat zelfden meer.
Speel je met HDR en bloom aan? In het begin losde het uitzetten van die 2 veel problemen op.
Lijkt me sowieso eerder een render-fout.
Met de eerste versies van TF2 had ik wel vaak dat na Alt-tabben al het water paars/zwart is, en andere texture fouten. Maar met de laatste versies gebeurd dat zelfden meer.
Speel je met HDR en bloom aan? In het begin losde het uitzetten van die 2 veel problemen op.
Verwijderd
Ik bent het met de rest eens. Ik heb zelf ook wel eens gehad dat ik spec ging, volledig vergeten dat ik ingame was en kwam na 3 uur terug en ik was nog steeds ingame. Spec kicker zou echt wenselijk zijn.
Voting systeem is mooi, maar kan het niet via instellingen geregeld worden, dat 1 map niet binnen 5 mappen weer gekozen kan worden.
Voting systeem is mooi, maar kan het niet via instellingen geregeld worden, dat 1 map niet binnen 5 mappen weer gekozen kan worden.
Dat wireframe heb ik meerdere keren gehad, ik had het met quarry en 1x met Well. Kreeg het alleen weg door het spel opnieuw op te starten:(
Grappige is dat die instelling er dus ook gewoon is.. en ingesteld is op 5... en niet altijd goed werktVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:29:
Ik bent het met de rest eens. Ik heb zelf ook wel eens gehad dat ik spec ging, volledig vergeten dat ik ingame was en kwam na 3 uur terug en ik was nog steeds ingame. Spec kicker zou echt wenselijk zijn.

Hij stond dus op 3, nu op 5
Ik heb de laatste tijd (sinds de laatste update?) wel eens dat het spel er ineens, midden in een ronde, of soms ook bij het laden van een nieuwe map helemaal ermee ophoudt. Ik krijg dan een melding van een engine error, de zogenaamde CUtlLinkedList Overflow. Ik heb het al aan vriend Google gevraagd, maar het enige waar hij mee komt is mensen die die error krijgen als ze hun eigen gemaakte map compilen, en daar lijkt het me niet in te zitten, het gebeurde net ook bij Dustbowl. Ik heb er niet zo vaak last van, 1x per dag hooguit, maar het blijft vervelend natuurlijk. Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben of er meer van weten?
Dat heb ik soms ook voor ja, zeker wanneer ik het laatste slot op een server probeer in te nemen. Hier is ook een thread over te vinden op de Steam forums, maar niemand die weet waarom of een oplossing kent jammer genoeg.DeNeusbeer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:55:
Ik heb de laatste tijd (sinds de laatste update?) wel eens dat het spel er ineens, midden in een ronde, of soms ook bij het laden van een nieuwe map helemaal ermee ophoudt. Ik krijg dan een melding van een engine error, de zogenaamde CUtlLinkedList Overflow. Ik heb het al aan vriend Google gevraagd, maar het enige waar hij mee komt is mensen die die error krijgen als ze hun eigen gemaakte map compilen, en daar lijkt het me niet in te zitten, het gebeurde net ook bij Dustbowl. Ik heb er niet zo vaak last van, 1x per dag hooguit, maar het blijft vervelend natuurlijk. Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben of er meer van weten?
@fricky: bij mij staat HDR op 'full (if available)', ik weet niet of dit het probleem veroorzaakt. Ik weet nog niet eens wat HDR precies doet
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 28-12-2007 18:30 ]
Verwijderd
http://forums.steampowere...t=CUtlLinkedList+Overflow
Die link
bedoel je.. is misschien wel leuk om eens door te lezen als je te veel tijd hebt ofzo. Je bent iig niet de enige als ik dat zo lees neus
Die link
Verwijderd
Ligt het aan mij of zijn het alleen de mensen met vista die er last van hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:30:
http://forums.steampowere...t=CUtlLinkedList+Overflow
Die linkbedoel je.. is misschien wel leuk om eens door te lezen als je te veel tijd hebt ofzo. Je bent iig niet de enige als ik dat zo lees neus
Ik heb zelf XP en nergens last van
Ik werk hier met XP en heb de melding ook al een keertje meegemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:26:
[...]
Ligt het aan mij of zijn het alleen de mensen met vista die er last van hebben.
Het is dus blijkbaar geen vista-only probleem.
Zojuist voor het eerst deze melding gehad. Op een XP systeem.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:26:
[...]
Ligt het aan mij of zijn het alleen de mensen met vista die er last van hebben.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
mag ik een invite voor de tf2 steam community ? 
http://steamcommunity.com/id/polygoon is mijn id.
ik zie dat er nu een password op de server zit en een volgende event wil ik niet missen
http://steamcommunity.com/id/polygoon is mijn id.
ik zie dat er nu een password op de server zit en een volgende event wil ik niet missen
Verwijderd
zit alleen maar een wachtwoord op server 3 hoor
anders niet, tenminste niet dat ik kan zien.
Oh en het is geen os probleem geloof ik, het is eerder een geheugen probleem... maar verder zou ik het ook niet weten....
Oh en het is geen os probleem geloof ik, het is eerder een geheugen probleem... maar verder zou ik het ook niet weten....
Primair doet het performance van je kaart wegeten, en elektriciteit in warmte omzettenKapoen schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:28:
bij mij staat HDR op 'full (if available)', ik weet niet of dit het probleem veroorzaakt. Ik weet nog niet eens wat HDR precies doet
Secundair zorgt het voor de mooie kleuren (High Dynamic Range).
In de eerste versies van TF2 veroorzaakte deze setting veel problemen, probeer het eens uit te zetten?
Even een vraagje tussendoor: Kan je Team fortress ook splitscreen spelen op de Xbox360 terwijl je een system link doet?
Verwijderd
Volgens mij niet, splitscreen is voor zover ik weet niet aanwezig in tf2 die functie hebben ze niet ingebouwd.blaguy schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:14:
Even een vraagje tussendoor: Kan je Team fortress ook splitscreen spelen op de Xbox360 terwijl je een system link doet?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 21:48 ]
Ik heb het even ingesteld, hopelijk werkt dit. Alvast bedankt voor de hulpfrickY schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:07:
[...]
Primair doet het performance van je kaart wegeten, en elektriciteit in warmte omzetten
Secundair zorgt het voor de mooie kleuren (High Dynamic Range).
In de eerste versies van TF2 veroorzaakte deze setting veel problemen, probeer het eens uit te zetten?
Overigens ben ik niet alleen, ik heb op de Steam forums een thread gestart en er zijn nog mensen die dit probleempje hebben: link.
Dit topic is gesloten.